[3D] Contest v17: Frozen Worlds - Nature Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.833 views sinds 30-01-2008

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Roa schreef op 13 november 2003 @ 17:17:
Jongens, ik heb in overleg met m'n docent CKV besloten dat ik van deze contest een CA (culturele activiteit) maak voor mijzelf. Dat betekend dus dat ik een verslag ervoer moet maken e.d.

Mag ik even weten van wie ik de werken in dit verslag mag gebruiken? Het is puur voor dat verslag, verder niets.

Alvast bedankt
offtopic:
dat lijkt me leuk! hoe wil je dat gaan doen dan? lijkt mij nl ook wel wat! heb ook nog wat CA's nodig.

Anoniem: 81642

Ok, ik heb mezelf overgehaalt om mee te doen, morgen wel een zware toets te doen maar daarna zal ik me er verder op storten.... Ik ben nu bezig met de eerste shader tests en ik zal zo een WIP posten :). Succes rest.

@CKV meneer ;Als je mijn werk ook goed genoeg vind mag het ook wel in je CKV ding hoor :Y).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 81642 op 13-11-2003 17:46 ]

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 20:18

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Senzuboon schreef op 13 november 2003 @ 16:40:
Ik vind die tweede eigenlijk mooier. Maar goed, das een kwestie van smaak naturlijk. :)

En je bent bekent met het fenomeen in een vijver dat stromend water zoals een fontein niet bevriest? ;)
kan zijn dat je die 2e mooier vind, maar het gaat mij om het feit dat ik refraction niet goed krijg :'( en dat wil ik eigenlijk wel voor elkaar krijgen!

Het is uiteindelijk ook niet de bedoeling dat het water uit de fontein volledig bevroren is, maar wel gedeeltelijk ;) Het vriest er nogal hard namelijk :*)

* floriske.nl stelt bij deze al zijn zooi die hij hier post ter beschikking voor het verslag btw!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Roa schreef op 13 november 2003 @ 17:17:
Jongens, ik heb in overleg met m'n docent CKV besloten dat ik van deze contest een CA (culturele activiteit) maak voor mijzelf. Dat betekend dus dat ik een verslag ervoer moet maken e.d.

Mag ik even weten van wie ik de werken in dit verslag mag gebruiken? Het is puur voor dat verslag, verder niets.

Alvast bedankt
Geen probleem, zolang er maar © vermeldingen staan ;)

Lijkt me idd wel leuk, ik zal voor je proberen om zoveel mogelijk van mijn werk uit te leggen wat ik doe en waarom :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bikkelsinc.nl/test/ice.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bikkelsinc.nl/test/winter3.jpg

Ik ben een beetje aan het twijfelen, als ik die eerste beter uitwerk is dat denk ik mooier, die tweede is wat on-origineel als ik dat zo zie :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Wip 1 ; Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.vanzalm/V17/wip002.jpg

Jeez, het gaat echt voor geen flikker :(, denk ook niet dat ik dit hiermee verder ga.... Heeft iemand nog een goeie tut om cartoony hoofden zoals die van cyb-ymer en litoki te maken? Thx.... Denk dat ik daarmee iets wil doen nml...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 81642 schreef op 13 november 2003 @ 18:26:
Wip 1 ; [afbeelding]

Jeez, het gaat echt voor geen flikker :(, denk ook niet dat ik dit hiermee verder ga.... Heeft iemand nog een goeie tut om cartoony hoofden zoals die van cyb-ymer en litoki te maken? Thx.... Denk dat ik daarmee iets wil doen nml...
Was dat niet de Jeanne d'Arc tut? Ik denk dat die link wel in het grote 3d stuff topic staat. Ik dacht dat die van suurland.com was :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Jeanne d' Arc is Michel Roger en vertaald door een of andere andere gast... Maar die schiet niet op en is niet bepaald cartoony :(, naja als er geen andere/betere suggesties komen ga ik die wel serieus proberen.

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ok, mijn progress voor vandaag:

http://www.floriske.nl/gf/frozenrender3.jpg

ik zit nu alleen nog steeds met het "refract probleem" van mijn ijs :'( wat ik ook probeer, krijg het niet aan de praat (zie enkele posts terug)

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 16-11-2003 17:31 ]

Anoniem: 41017

Anoniem: 81642 schreef op 13 november 2003 @ 18:30:
Jeanne d' Arc is Michel Roger en vertaald door een of andere andere gast... Maar die schiet niet op en is niet bepaald cartoony :(, naja als er geen andere/betere suggesties komen ga ik die wel serieus proberen.
gewoon eerst een hoofd tut volgen ( realistisch hoofd ), een cartoon hoofd is gewoon vage proporties en een simpele shader.

maar tis dus de bedoeling dat iedereen landschappen gaat maken?
Dus maak een displacement map, flikker die op een plane en maak er een leuke shader bij?:?

Als dat zo is doe ik niet meer mee :P
dan zullen er weinig originele platen zijn. Iedereen maakt dus hetzelfde :/

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Robert-Jan schreef op 13 november 2003 @ 17:37:
[...]

offtopic:
dat lijkt me leuk! hoe wil je dat gaan doen dan? lijkt mij nl ook wel wat! heb ook nog wat CA's nodig.
Ik maak gewoon een verslag van de contest, dus de vorderingen van enkele users (het zijn er teveel om allemaal te doen :P) en m'n eigen vorderingen. Natuurlijk ook even uitleggen hoe alles precies werkt met de contest. Ik ga voornamelijk in op mijn eigen werk, omdat ik daar natuurlijk het meeste van weet. En dan heb ik na 2 maanden een mooi verslag van wel enkele pagina's denk ik :P

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 12:14
floriske.nl schreef op 13 november 2003 @ 18:54:
ok, mijn progress voor vandaag:

[afbeelding]

ik zit nu alleen nog steeds met het "refract probleem" van mijn ijs :'( wat ik ook probeer, krijg het niet aan de praat (zie enkele posts terug)
Ziet er al leuk uit hoor :)

- Er kan wat meer sneeuw in de heg.
- Misschien kan je de hoek wat vergroten van het perspectief.
- De heg ziet er wat getiled uit.
- Ik mis wat schaduws.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Roa, je mag mijn renders ook gebruiken hoor, als je er credits bij plaatst. Moet je eigenlijk voor de volledigheid nog serieuze namen hebben, je leraar zal wel snappen dat we op dit forum allemaal nicknames gebruiken maar het is toch persoonlijker als je er een eigen naam van een user onder zet... niet?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Roa

Roa

Als mensen die willen geven, zou ik het op prijs stellen, maar het is niet echt nodig hoor. Bedankt Dark Blue, en WhizzCat natuurlijk! Ik ga jullie in ieder geval allebij gebruiken. Ik zal jullie geinformeerd houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Roa schreef op 13 november 2003 @ 22:23:
Als mensen die willen geven, zou ik het op prijs stellen, maar het is niet echt nodig hoor. Bedankt Dark Blue, en WhizzCat natuurlijk! Ik ga jullie in ieder geval allebij gebruiken. Ik zal jullie geinformeerd houden
offtopic:
Mag ik voorstellen dat je mij en Dark Blue even een email stuurt? Dan kunnen we je onze echte namen even doorgeven voor de credits enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
Oh, msn dan even, het msn emailadres check ik nooit, dus mik het even naar info atje stylite point nl ...

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/iceworld5.jpg
Even een kleine update, nouja, kleine, ik zit nu over mn maximaal aantal polys heen :X
Maar het rendert nog!! :Y)

Ik heb er dus een bootje in gemaakt, maar die is erg complex gemaakt omdat ik dus vormen op moet tellen en af moet trekken om zoiets te krijgen. Het bootje zijn eigk 2 halve bollen tegen elkaar, daar heb ik een langgerekte cylinder op zijn kant op gelegd (idee hamburger) en die eruit gebooleand, zodat het bootje aan de punten hoger werd dan aan de zijranden. Toen een kopie van het bootje verkleind erin gezet en die eruit gebooleand. Toen een plankje erin... en toen wat sneeuw. Helaas had ik al de sneeuw goed zitten dacht ik, tot ik het ding dus in de scene ging slepen en ik de boot opeens van de andere kant zag. Vandaar die vlekken op de romp... Enfin, misschien pas ik dat nog aan.
Ik heb nu wel door dat gepiel een mooie houten material gemaakt en die ga ik morgen uittesten op een blokhutje! 8)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

nou, een houten bootje in die omgeving verslijt anders aardig snel ;) dus die vlekken zijn best wel op zijn plek als je het mij vraagt...

[ Voor 4% gewijzigd door 6K op 14-11-2003 10:02 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46465

@Darkblue

Nu nog een water/ijs shader zodat het water/ijs niet op een spiegel lijkt en uiteraard wat pinguins ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 46465 op 14-11-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 11-06 13:51
Anoniem: 46465 schreef op 14 november 2003 @ 11:10:
@Darkblue

Nu nog een watershader zodat het water niet op een spiegel lijkt en uiteraard wat pinguins ;)
Volgens mij is dat ijs hoor :+

Beat me if i'm wrong

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

@ darkbleu: ziet er erg mooi uit, bootje vind ik ook best wel aardig kijken, dus ben benieuwd naar de volgende wip. wel een klein puntje: als je rendertijden nog niet al te hoog zijn dan zou ik de AA waardes iets hoger zetten, want je kunt bij de bergen wel erg goed de "kartels" zien.
groeten koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Roa schreef op 13 november 2003 @ 22:23:
je bent vrij om mijn werk ook te gebruiken, alhoewel ze misschien niet van dusdanige kwaliteit zijn dat je er iets mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46465

@Dikkebanaan

Je texture is een beetje gestretched, maar verder ziet het er geinig uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

vandaag weinig aan mijn schene gedaan, omdat ik met Brazil aant klooien ben geweest :*) wel heb ik de texture van de heg aangepast, wat sneeuw(vlokken) teogevoegd en de schutting toch maar een paal gegeven, anders blijft hij zo moeliijk staan he ;)

alleen nu wil brazil ineens mijn scene niet meer renderen :'( krijg een program error zodra ik met brazil wil gaan renderen en max loopt dus vast :( en het vreemde is, hij doet dat alleen bij deze scene en bij andere scenes niet :? iemand enig idee wat er mis gaat toevallig?

maar ach, toch maar even een updateje wel gerendered met default scanline dus :'(

http://www.floriske.nl/gf/frozenrender4.jpg

@darkblue, dat bootje ziet er zo ook wel goed uit hoor!! lijkt, zoals eerder gezegd, op deze manier door de weersomstandigheden aangetast te zijn!!!

edit

vreemd, als ik de ene lamp die ik in mijn scene gebruikt heb er uit haal renderd hij wel met brazil :'( maar die ene lamp zorgt net voor wat extra schaduwen in combinatie met de sky light van brazil (bovenstaande render is trouwens nog steeds gewoon met default scanline)

[ Voor 48% gewijzigd door floriske.nl op 16-11-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

WhizzCat schreef op 14 november 2003 @ 00:23:
[...]

offtopic:
Mag ik voorstellen dat je mij en Dark Blue even een email stuurt? Dan kunnen we je onze echte namen even doorgeven voor de credits enzo :)
Mail verstuurd.

Ik heb besloten alleen Dark Blue en WhizzCat te gaan gebruiken in mijn verslag, anders wordt het te vol allemaal. Toch heel erg bedankt alle andere mensen die zich hebben aangeboden. Dan hou ik er nu over op, en kunnen we weer gaan 3D'en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb je even toegevoegd op MSN Roa!

Ik kan nog wel een beetje sneeuw op mijn ijs leggen, het ziet er inderdaad wel spiegelglad uit maar dat is dat spul natuurlijk nooit... overigens had ik mijn landschapje niet op de zuidpool gesitueerd maar gewoon ergens in de alpen.. of bij andere sneeuwbergen?

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/iceworld5b.jpg

Zoo, sneeuw op het ijs. Nu nog wat aan klooien, want ik vind het nog niet helemaal realistisch, maar dat komt eraan. Dit is trouwens weer een rendertje met AA aan, zonder AA vreet het aanzienlijk minder tijd, en ik wil doorwerken (Vue trekt mn hele pc vast :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Dark Blue schreef op 14 november 2003 @ 20:37:
Ik heb je even toegevoegd op MSN Roa!

Ik kan nog wel een beetje sneeuw op mijn ijs leggen, het ziet er inderdaad wel spiegelglad uit maar dat is dat spul natuurlijk nooit... overigens had ik mijn landschapje niet op de zuidpool gesitueerd maar gewoon ergens in de alpen.. of bij andere sneeuwbergen?

[afbeelding]

Zoo, sneeuw op het ijs. Nu nog wat aan klooien, want ik vind het nog niet helemaal realistisch, maar dat komt eraan. Dit is trouwens weer een rendertje met AA aan, zonder AA vreet het aanzienlijk minder tijd, en ik wil doorwerken (Vue trekt mn hele pc vast :| )
Begint er al leuk uit te zien, en zover vind ik dit eigenlijk een van de beste tot nu toe. Wel jammer dat je geen hogere resolutie hebt.

Ik zou nog wat doen aan de overgang van water/land; vooral bij de kant waar de boot ligt is de overgang wat abrupt. Een paar dennebomen/sparren/etc. zou het landschap ook mooi opvullen en geven een winteridee (mits je ze met sneeuw bedekt). Het eiland aan de kant van de boot ziet er nog wat kaal uit, je kunt dus nog wat props in je scene zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Thnx :D ik heb wel een van de simpelste hey, jullie programma's zijn eigenlijk meer object georiënteerd en die van mij is voor landschappen...dus ja, dan ben ik gemotiveerd... bij echt objecten modellen presteer ik slecht en haak ik ook meestal af...

Ik heb wel hoge resolutie hoor, ik kan naar elk gewenst formaat renderen en zelfs op hoger dan 72 dpi 8) maar ik doe het even niet omdat zo'n render me ong. 2 uur kost (weet ik nog van mn WIP van de Fantasy contest, die liet ik toen elke nacht renderen :P ) en mn hele bak dichttrekt op Vue.

ik ben ook nog bezig met bomen te planten. Ik heb nu het aantal polys van de bergen sterk verminderd en ik heb het bootje wat zowel voor de camera als achter de camera (als backup) stond ff apart opgeslagen en het staat nu alleen nog voor de camera. Anders vrees ik dat er voor mij straks weinig te renderen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik heb ook weer een wip:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/scene.jpg

Die spriet staat nu nog in zijn eentje, dat moeten er meerdere bij elkaar worden, en zit een rare vlek waar ik niet van weet hoe hij er komt :?.

Verder heb ik veel zitten stoeien met het ijs, maar ik vind het zo wel goed. Sneeuw heeft nog wel wat tweaking nodig, maar dat komt ook nog wel. O ja, nog wat meer scenery :P

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Senzuboon schreef op 15 november 2003 @ 19:05:
Ik heb ook weer een wip:

[afbeelding]

Die spriet staat nu nog in zijn eentje, dat moeten er meerdere bij elkaar worden, en zit een rare vlek waar ik niet van weet hoe hij er komt :?.

Verder heb ik veel zitten stoeien met het ijs, maar ik vind het zo wel goed. Sneeuw heeft nog wel wat tweaking nodig, maar dat komt ook nog wel. O ja, nog wat meer scenery :P
Ziet er leuk uit.

Welke vlek bedoel je? Ik zie er niet een?
Ik zou de overgang van het ijs naar het sneeuw nog ietjes veranderen, de overgang is nu nog wat abrupt. Het water in het gat in het ijs vind ik er niet zo mooi uit zien: geen reflectie en vage witte vlekken. Het mannetje kan ook nog wat kleur en texture gebruiken.

De achtergrond klopt niet met de voorgrond. Je kunt beter een object maken met een skytexture en die goed zetten of een andere skytexture nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Qylos schreef op 15 november 2003 @ 23:02:
[...]

Ziet er leuk uit.

Welke vlek bedoel je? Ik zie er niet een?
Ik zou de overgang van het ijs naar het sneeuw nog ietjes veranderen, de overgang is nu nog wat abrupt. Het water in het gat in het ijs vind ik er niet zo mooi uit zien: geen reflectie en vage witte vlekken. Het mannetje kan ook nog wat kleur en texture gebruiken.

De achtergrond klopt niet met de voorgrond. Je kunt beter een object maken met een skytexture en die goed zetten of een andere skytexture nemen.
Die vlek zit iets links van het puntje van zijn hengel. :)

En de water/ijs lijn... tja... je bedoelt dat het wat bol loopt? Klopt ook wel eigk. Je bedoelt zeker dat het af moet lopen.

Voor dat water zit er nu noise op als bump map. Misschien daar dan nog wat voor fixxen.

En die achtergrond daar wilde ik al wat mee gaan doen. Ik wilde in PS ofzo een uitgestrekt weiland ofzo maken. En een plane er voor met een opacity map voor riet. :P

Maar ik heb nog 1,5 maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

zow, eindelijk mijn ijsshader redelijk in orde gekregen :D * floriske.nl had toch maar besloten zich wat meer te gaan verdiepen in raytraced materials ;)

niet dat ik er nu veel van snap, maar heb iig ijs kunnen maken met fatsoenlijke refractie :*) das dus ook mijn bezigheid geweest sinds de laatste wip ;) heb overigens wel mijn eerste plantje toegevoegd ;)

Alleen renderd max scanline mijn ijs dus véél realistischer dan brazil 7(8)7 terwijl met brazil de omgeving weer veel en veel mooier renderd

(ik ben nog een echte brazil-noob en render hoofdzakelijk met scanline omdat ik dan zelf wat meer met belichting moet spelen, maar hieronder toch ff een render met brazil dan maar)

http://www.floriske.nl/gf/frozenrender5.jpg

geen hoge resolutie renders van mijn kant, maar zodra er wat meer detail in gaat komen zal ik ook een keer een high res render maken (deze koste me al 40 minuten nl.)

edit:
weet iemand trouwens hoe je bij max de vorm van de sneeuwvlokken kan veranderen? kan nl met de smow-emitter alleen maar ster, driehoek of vierkant kiezen en das niet echt realistisch zoals je ziet

of moet ik dan gewoon een eigen emitter gaan maken

[ Voor 37% gewijzigd door floriske.nl op 18-11-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

Pak superspray ipv snow emitter zoals jij et noemt, dan kun je er een heleboel meer
Je kunt dan ook je eigen sneeuwvlokje moddelen en gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 16-11-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 74854 schreef op 16 november 2003 @ 17:54:
Pak superspray ipv snow emitter zoals jij et noemt, dan kun je er een heleboel meer
Je kunt dan ook je eigen sneeuwvlokje moddelen en gebruiken :)
thx!! hehe, dat emitter heb ik overgehouden aan de tijd dat ik nog wel eens een ut2k3 map wilde proberen te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 16:13

TrafeX

Tuned for life!

floriske.nl schreef op 16 november 2003 @ 17:37:
zow, eindelijk mijn ijsshader redelijk in orde gekregen :D * floriske.nl had toch maar besloten zich wat meer te gaan verdiepen in raytraced materials ;)

niet dat ik er nu veel van snap, maar heb iig ijs kunnen maken met fatsoenlijke refractie :*) das dus ook mijn bezigheid geweest sinds de laatste wip ;) heb overigens wel mijn eerste plantje toegevoegd ;)

Alleen renderd max scanline mijn ijs dus véél realistischer dan brazil 7(8)7 terwijl met brazil de omgeving weer veel en veel mooier renderd

(ik ben nog een echte brazil-noob en render hoofdzakelijk met scanline omdat ik dan zelf wat meer met belichting moet spelen, maar hieronder toch ff een render met brazil dan maar)

[afbeelding]

geen hoge resolutie renders van mijn kant, maar zodra er wat meer detail in gaat komen zal ik ook een keer een high res render maken (deze koste me al 40 minuten nl.)

edit:
weet iemand trouwens hoe je bij max de vorm van de sneeuwvlokken kan veranderen? kan nl met de smow-emitter alleen maar ster, driehoek of vierkant kiezen en das niet echt realistisch zoals je ziet

of moet ik dan gewoon een eigen emitter gaan maken
Het fonteintje en dat watervalletje komen nu niet meer zo duidelijk over vind ik.
Mischien daar iets aan veranderen?

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind de bump op je vijver een beetje hoog. Niet alleen is hij te grof, te diep, maar ook suggereert hij grote golfslag op het moment van bevriezing, en werkelijk, dat heb ik bij een normaal Hollandsch vijvertje nog nooit gezien :D

Btw ik denk telkens 'wat doet Anders nou in dit topic!!' ...als ik het icon Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/74854/elmo2.gif van Putjesschepper zie... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95217

ok hier komt mijn eerste WIP ooit
ik heb mijn tuin in de winter gemaakt reacties zijn zeer welkom
ik ben een echte n00b en zeker bereid om te leeren

hoe kan ik hier een plaatje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Lighting Dog: Load je plaatje in JPEG/JPG, GIF of PNG formaat up naar een eigen server (bijv. van je provider) of op de picserver van student.utwente.nl ... zoek ff op Google naar de juiste URL daarvan. Maak je render plaatje ongeveer max. 500 pixels breed! Anders vergooi je hier de layout.

Plaats je plaatje met de volgende code:
code:
1
[img]http://www.lightingdog.nl/render1.jpg[/img]

As simple as that! Nu weer even een schopsel van mijn kant, ik ben bij de Gamma geweest gisteren :P en heb een complete blokhut meegenomen (kwestie van een grote auto) ... die ben ik nu hier aan het opzetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/iceworld6.jpg
Nog steeds even zonder AA, ik heb intussen (had ik dat al gezegd?) een hoop bergen in polys verminderd en mn backup huisje bootje weggekieperd zodat ik weer op een redelijk aantal polys zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Dark Blue schreef op 16 november 2003 @ 19:09:
Ik vind de bump op je vijver een beetje hoog. Niet alleen is hij te grof, te diep, maar ook suggereert hij grote golfslag op het moment van bevriezing, en werkelijk, dat heb ik bij een normaal Hollandsch vijvertje nog nooit gezien :D

Btw ik denk telkens 'wat doet Anders nou in dit topic!!' ...als ik het icon [afbeelding] van Putjesschepper zie... :P
klopt idd, voor de vijver en de fontijn moet ik de shaders (en dus ook de bumpmap) nog aanpassen (met name de bumpmap dus ;) maar deze render was om te kijken of brazil het ijs net zo mooi renderde als scanline, maar helaas :'( met scanline komt het ijs veel beter over
Anoniem: 95217 schreef op 16 november 2003 @ 19:31:
ok hier komt mijn eerste WIP ooit
ik heb mijn tuin in de winter gemaakt reacties zijn zeer welkom
ik ben een echte n00b en zeker bereid om te leeren
hoe kan ik hier een plaatje zetten?
code:
1
[img]url van je plaatje[/img]

edit:
darkblue was me voor :D

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 16-11-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95217

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jpr/wips/wip1.jpg

dan zou dit moeten lukken

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jpr/wips/wip%20tuin2.jpg

en dit is met sneeuw pop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

goed man ! lightning dog !

je bent al beter dan mij in max geworden zie ik :/ :/ ;( ;( :'(

maar ik kom wel weer terug :X >:)

ziet er cool uit :) eerlijk is eerlijk :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/iceworld7.jpg
Ik weet niet, maar ik heb het flauwe idee dat die aanlegsteiger eigenlijk mn hele wereldje 'onecht' maakt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 28-05 15:30
Dark Blue schreef op 11 november 2003 @ 01:46:
[afbeelding]
Alsjeblieft Gody, als je m mirrort mag je m in je icon zetten, ik vind m mooi maar ik werd er zoooo kriebelig van dat hij niet helemaal past! Bij deze dan :Y)
..........
Sorry Dark Blue maar wat bedoelde je nou met dat plaatje??? Je postte mijn plaatje nog een keer....

Nice mensen, dat tentje gaat goed met dat mannetje met zijn vishengel(ziet er nice uit, sneeuw misschien ook op het ijs laten liggen? Nu is het echt zo'n ronde rand van sneeuw bij de waterkant...

Waar is het cartoon-huisje gebleven??

Floriske.nl, dat brazil plaatje ziet er erg goed uit als je het mij vraagt... Waterpartijtje dat bevroren is, tof idee! Oh Dark-Blue, je stijger is misschien iets te blokkerig, te rechte planken enzo... Heel persoonlijk hoor, maar dat hout mag misschien iets minder oranje, ook dat van je bootje..

[ Voor 11% gewijzigd door Gody op 17-11-2003 03:30 . Reden: typfoutje(s) of zoiets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Dark Blue schreef op 17 november 2003 @ 01:14:
[afbeelding]
Ik weet niet, maar ik heb het flauwe idee dat die aanlegsteiger eigenlijk mn hele wereldje 'onecht' maakt. Iemand?
Je hebt wel een beetje gelijk, en ik denk dat het komt door het perspectief. Die steiger lijkt namelijk een beetje scheef te zijn, hij is een beetje vervormd. Meestal heb je dat effect met een bepaalde kleine lens, maar in dit geval zie je het niet bij de andere voorwerpen (boot en huisje). Daarom lijkt hij niet echt in het plaatje te passen...

Probeer anders een beetje te schuiven met de steiger en het bootje, kijken of er iets mooiers uitkomt. Maar al met al vind ik em steeds mooier worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Topicstarter
Heey mensen,

internet ligt er uit bij ons (ty chello :(), maar ik ben ook nog niet begonnen aan de contest. Dat betekend ook dat mijn emailadres uit mijn sig niet meer werkt (server staat thuis nl). Zaterdag ben ik weer aangesloten hopelijk...
Ik ben trouwens nu bezig met het maken van een Nederlandstalige handleiding over Brazil voor de liefhebbers, meer volgt en blijf die wips posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Dark Blue schreef op 17 november 2003 @ 01:14:
[afbeelding]
valt best mee DB, maar het is misschien ten opzichte van de beetje "vervallen" staat van je bootje wat Te strak
Anoniem: 77157 schreef op 17 november 2003 @ 13:43:
Heey mensen,

internet ligt er uit bij ons (ty chello :(), maar ik ben ook nog niet begonnen aan de contest. Dat betekend ook dat mijn emailadres uit mijn sig niet meer werkt (server staat thuis nl). Zaterdag ben ik weer aangesloten hopelijk...
Ik ben trouwens nu bezig met het maken van een Nederlandstalige handleiding over Brazil voor de liefhebbers, meer volgt en blijf die wips posten :)
w00t, die handleiding zou erg welkom zijn ;) heb brazil pas net en kom er nog niet echt uit ;)

zo renderd scanline mijn ijs dus:
http://www.floriske.nl/gf/ijsscanline.jpg

in tegenstelling tot brazil (zie paar posts terug) vind ik dat bij scanline dus een stuk mooier

[ Voor 57% gewijzigd door floriske.nl op 18-11-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/iceworld8.jpg
clickety-click

Ik wilde dat steigertje eigenlijk die oerlelijke rand daar laten verdoezelen maar het is inderdaad zo wat iemand hierboven al zegt: mijn camerahoek is verkeerd, te klein. En daardoor krijg ik die scherpe vertekening.
Ik moet misschien het steigertje wat donkerder maken en hem áchter het bootje zetten.
Ik heb wat kerstboompjes gemaakt, ik heb ze zo lang mogelijk uit de scene gelaten omdat ze zoveel polys kosten (gescatterde planes)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

Gody schreef op 17 november 2003 @ 03:28:
[...]
Sorry Dark Blue maar wat bedoelde je nou met dat plaatje??? Je postte mijn plaatje nog een keer....
Ze bedoelt dat je plaatje niet scherp is en ze heeft em voor jouw mooi op maat gemaakt zodat ie niet geresized wordt en dus scherp is :)

BTW, ziet er mooi uit Dark Blue! :) , echt gaaf, die bergen enzo :)
En ik ben geen Anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97422

Erg mooi al! Misschien een tip: misschien kun je het bootje iets in het ijs/water laten zakken, nu lijkt het bootje er een beetje op te zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Dark Blue schreef op 17 november 2003 @ 20:02:
[afbeelding]
clickety-click

Ik wilde dat steigertje eigenlijk die oerlelijke rand daar laten verdoezelen maar het is inderdaad zo wat iemand hierboven al zegt: mijn camerahoek is verkeerd, te klein. En daardoor krijg ik die scherpe vertekening.
Ik moet misschien het steigertje wat donkerder maken en hem áchter het bootje zetten.
Ik heb wat kerstboompjes gemaakt, ik heb ze zo lang mogelijk uit de scene gelaten omdat ze zoveel polys kosten (gescatterde planes)...
ik ben zelf wel een sucker voor cartoonachtige 3d tekeningen en ik vind persoonlijk dat jou tekening (hoe mooi ie ook is: echt!) een beetje daarheen neigt. ik begrijp dat je dat echter zelf niet wil... wat je idd dan beter kan doen is die "oerlelijke kant" wat lager maken (dan zie je um ook niet?) en de steiger achter de boot plaatsen idd.. donkerder zou ik um niet maken, anders valt ie helemaal niet op..

verder denk ik dat je de boompjes beter bij het huisje in de buurt kan zetten: dat is tenslotte (met het bootje dan) het onderwerp van je rendering en dat behoort (imho) niet helemaal in het midden te staan.. zo leidt je de aandacht een beetje teveel van het onderwerp af denk ik..

iig allemaal erg leuk werk.. toch maar eens zelf ook beginnen hiermee ;)

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nice allemaal :) (ik wordt gigantisch beperkt in het maken door 3dmax die vast loopt..en op een of andere manier de plugins niet werken (volume light, combusion, volume fog..etc etc etc etc )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 22:18
Anoniem: 97422 schreef op 17 november 2003 @ 23:07:
[...]

Erg mooi al! Misschien een tip: misschien kun je het bootje iets in het ijs/water laten zakken, nu lijkt het bootje er een beetje op te zweven.
Inderdaad, het bootje ligt nu op het ijs.
Meestal met bootjes liggen ze of op de kant of zitten ze vast in het ijs :)

[offtopic]
Morgen ff 3dmax reinstallen en beginnen :) heb nu leuk idee en weet eindelijk hoe ik t mooi kan maken :)

[ Voor 14% gewijzigd door LordMithril op 18-11-2003 00:40 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dark Blue schreef op 17 november 2003 @ 20:02:
[afbeelding]
clickety-click

Very Nijs! :)

(offtopic: ik zal ff niet posten want ik moet dit jaar mun P gaan halen en dat die wil ik eigenlijk voor februari nog halen, maar in de kerstvakantie, inspiratie :P , ga ik weer maxen :) )

Lijkt het nou zo of is je sneeuw texture niet echt optimaal? IK heb het idee dat ie wat te "grof" is en te "bumpie-ig", maar dat kan aan mij liggen.

Misschien leuk om een bevrorer steen ofzo in de rivier te leggen? Dat de gladde rivier iets gebroken wordt want ik denk dat je die er nog wel iets natuurlijker uit kan laten zien :)

Voor de rest zit er erg veel sfeer in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79579

zitten zeker gruwelijke dingen bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ook floriske is weer wat verder gekomen :D
Bedacht me ineens dat ik vroeger met opa altijd vogelhuisjes in elkaar mocht prutsen, en dat dat toen al niet te moeilijk was, dus waarschijnlijk met 3d max ook niet zo ;)

De plant links heeft me wat meer werk gekost, maar ben er redelijk tevreden over.

niet op de sneeuwvlokken letten, die heb ik er vlug vlug in gepleurd voor de render ;)

* floriske.nl weet iig wel zeker dat het eerstvolgende dat hij gaat doen een tutorial over belichting zoeken is :*)

*klik voor 800x600*

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/frozenrender6.jpg

@darkblue, kun je met vue d'esprit niet kiezen met wat voor lens er gerenderd wordt, zodat je beeld wat minder "bolt"? ik meen me uit een vaag verleden te herinneren dat dat bij bryce 3D in ieder geval wel kon.

[ Voor 24% gewijzigd door floriske.nl op 18-11-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Pff, te druk voor woorden, ben blij met de duur van deze contest :D

Mooi werk wat er allemaal geleverd wordt zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

@floriske.nl:

Dit zal je zelf al wel hebben gezien, maar door die schutting precies 'er naast' op de achtergrond lijkt het net of het vogelhuisje scheef staat :)

Al geprobeerd om de heg wat langer te maken en het vogelhuisje voor de heg te zetten zodat ie niet meer precies op de scheiding van de schutting en heg staat?
(zodat (hopelijk) het optische bedrog wegvalt)

(camera een stukje draaien zou ook kunnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
floriske.nl schreef op 18 november 2003 @ 17:33:
ook floriske is weer wat verder gekomen :D
Bedacht me ineens dat ik vroeger met opa altijd vogelhuisjes in elkaar mocht prutsen, en dat dat toen al niet te moeilijk was, dus waarschijnlijk met 3d max ook niet zo ;)

De plant links heeft me wat meer werk gekost, maar ben er redelijk tevreden over.

niet op de sneeuwvlokken letten, die heb ik er vlug vlug in gepleurd voor de render ;)

* floriske.nl weet iig wel zeker dat het eerstvolgende dat hij gaat doen een tutorial over belichting zoeken is :*)

*klik voor 800x600*

[afbeelding]

@darkblue, kun je met vue d'esprit niet kiezen met wat voor lens er gerenderd wordt, zodat je beeld wat minder "bolt"? ik meen me uit een vaag verleden te herinneren dat dat bij bryce 3D in ieder geval wel kon.
die planten zien er bruut uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

@floriske : errug mooi & origineel !!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
Floriske: Wat is die rare sneeuwbal?? Bij die stenen van de waterval. Want hij si zeg maar een beetje misplaatst. Voor de rest erg mooie planten, bladeren blijfen meestal niet mooi recht staan als er sneeuw op ligt.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 53023 schreef op 18 november 2003 @ 19:47:
@floriske.nl:

Dit zal je zelf al wel hebben gezien, maar door die schutting precies 'er naast' op de achtergrond lijkt het net of het vogelhuisje scheef staat :)

Al geprobeerd om de heg wat langer te maken en het vogelhuisje voor de heg te zetten zodat ie niet meer precies op de scheiding van de schutting en heg staat?
(zodat (hopelijk) het optische bedrog wegvalt)

(camera een stukje draaien zou ook kunnen?)
hehe, het vogelhuisje is ook scheef/krom, zit een bend modifier overheen, aangezien ons eigen vogelhuisje in de tuin ook wat krom getrokken is leek het me wel leuk om dit hier ook toe te passen ;)
Jaguar_e schreef op 19 november 2003 @ 10:25:
Floriske: Wat is die rare sneeuwbal?? Bij die stenen van de waterval. Want hij si zeg maar een beetje misplaatst. Voor de rest erg mooie planten, bladeren blijfen meestal niet mooi recht staan als er sneeuw op ligt.
dat is dus een sneeuwvlok 7(8)7 zoals gezegd had ik de superspray er ff vlug ingepleurd voor de render, die sneeuwbal moet je uiteindelijk gewoon wegdenken dus ;)

verder: thx voor de complimenten, spoort me iig aan om driftig verder te studeren in 3ds max, blijft toch pas mijn derde project, maar vind niet dat het me echt slecht af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

floriske.nl schreef op 19 november 2003 @ 11:29:
dat is dus een sneeuwvlok 7(8)7 zoals gezegd had ik de superspray er ff vlug ingepleurd voor de render, die sneeuwbal moet je uiteindelijk gewoon wegdenken dus ;)
is wel een erg grote sneeuwvlok :+ ;)

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

py.mosjuh schreef op 19 november 2003 @ 11:39:
[...]

is wel een erg grote sneeuwvlok :+ ;)
die zit dus gewoon errug dicht op de cameralens :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 19 november 2003 @ 11:29:
[...]

hehe, het vogelhuisje is ook scheef/krom, zit een bend modifier overheen, aangezien ons eigen vogelhuisje in de tuin ook wat krom getrokken is leek het me wel leuk om dit hier ook toe te passen ;)
Serieus? :D

* Anoniem: 53023 was er echt van overtuigd dat het door de schutting kwam :P

Maar die scheiding van de schutting en heg een stukje opzij zetten is nog steeds een goed idee volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

het begint hier ook al stil te liggen, nou nog een maand ofzo.. vraag me af wat dit gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

tsja ik val waarschijnlijk af.
ik heb het erg druk met andere dingen, en ben ook veel ziek geweest.
(constant last van riep die steeds erger of minder erg word :( )

en met yafray leuk matriaal lukte me ook al voor geen meter.
en ik weet niet of ik nog fut op kan brengen om dan in blender wat moois te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-06 21:05
Daarom ben ik niet eens begonnen :) Nog ff uithijgen van de vorige.

Dit is ook veel te moeilijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 19 november 2003 @ 19:38:
Argh, wat is dat nou voor instelling? :)

Als je bij voorbaat al denkt dat het te moeilijk is wordt het ook inderdaad moeilijk...

Over een touw gespannen tussen 2 flatgebouwen met je linker arm gebonden op je rug fietsen terwijl je geboeid bent, het sleuteltje van de boeien in je linker broekzat zit en met je rechter neusgat op een mondharmonica de 9e symphonie van Beethoven spelen, dát is moeilijk!

Dit is niet moeilijk.

En wat dan nog als Dark Blue wint met haar erg mooie sneeuwlandschap :9~ met huisje + boot? of misschien wel floriske met z'n scheve :P vogelhuisje? of BaRF met z'n ge-DOF-de B) sneeuwpop?

Er is ook nog een 2e, 3e, 4e, 5e en misschien wel 6e plaats.. tenminste, als jullie ook mee doen.
(anders kan zelfs ik het nog presteren om op de 3e of 4e plaats te eindigen Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/puh2.gif)

In de eerste post staat dat je niets met deze contest kan winnen, maar de ervaring die je hiermee opdoet is eigenlijk al een prijs op zich.. toch?
(en vergeet niet de eeuwige roem op GoT Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif).

Hoppa, en nu gaan met die 3d banaan!

* Anoniem: 53023 stiekum snel Blender opstart en verder Blenderen gaat aan z'n sneeuwpopscene, heh :P

[/glashalfvol-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-06 21:05
Als je over een touw dat tussen 2 flatgebouwen gespannen is met je linker arm op je rug gebonden gaat fietsen terwijl je geboeid bent, en als het sleuteltje van de boeien in je linker broekzak zit en je met je rechter neusgat op een mondharmonica de 9e symphonie van Beethoven speelt, heb je daar wel langer voor geoeffend :+

Ik heb gewoon meer te doen dan belangrijkere dingen te laten liggen, en wat beter te worden in Blender zodat ik 4e kan worden in de eeuwige GoT-roem verstrekkende contest!
[/glashalfleeg-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 53023 schreef op 19 november 2003 @ 21:29:
[...]

Over een touw gespannen tussen 2 flatgebouwen met je linker arm gebonden op je rug fietsen terwijl je geboeid bent, het sleuteltje van de boeien in je linker broekzat zit en met je rechter neusgat op een mondharmonica de 9e symphonie van Beethoven spelen, dát is moeilijk!
dammit, ik kan het bíjna, alleen die 9e van BH is zo lastig! :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

bredend schreef op 19 november 2003 @ 19:38:
Daarom ben ik niet eens begonnen :) Nog ff uithijgen van de vorige.

kijk dat je de tijd niet hebt om mee te doen kan ik me voorstellen :D maar veel te moeilijk gaat bij mij niet op ;)

Ik ben ook nog maar een 3ds max newbie (is mijn derde project om precies te zijn) en was in eerste instantie ook niet van plan mee te doen vanwege de moeilijkheidsgraad, maar heb er geen spijt van dat ik het wel gedaan heb, heb er nu al veel van geleerd :*)

NOFI btw

• Roa

Roa

WAUW: http://www.apple.com/trailers/wb/the_polar_express/

Inspiratie nodig? Daar even kijken (MY GOD, DIE LAATSTE PAAR SECONDEN :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Roa schreef op 20 november 2003 @ 22:54:
WAUW: http://www.apple.com/trailers/wb/the_polar_express/

Inspiratie nodig? Daar even kijken (MY GOD, DIE LAATSTE PAAR SECONDEN :D )
Erg mooi. Leuk effect aan het begin door dat raam heen, mooie volume lighting en erg realistische sneeuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
* eXistenz gaat ook eens proberen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.magics.nl/frozeworlds.jpg

(Ja is niet het moeilijkste om te maken maar hey..ik heb pas sinds 2 dagen max6, heb voor dit beetje al tig tuts doorgepit :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 22:00
Mijn scene.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/dus.jpg

Shader test, material moet nog ergens in de scene verwerkt worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/dus2.jpg

Ik was er al even mee bezig, maar post het nu pas, omdat het ergens op gaat lijken.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ff een vraagje tussendoor aan de mensen die volgens mij het zo mooi mogelijk willen hebben:

Waarom maakt iedereen shaders van ijs dat uit de koelkast komt, en niet dat in een sloot of kanaal zit? Dat si meestal niet zo perfect doorschijnend en zit dan meestal ook vol met bubbeltjes enzo. Het is wel heel mooi enzo, maar het relisme straalt er niet vanaf.

[ Voor 12% gewijzigd door Senzuboon op 22-11-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
mercarra schreef op 22 november 2003 @ 16:23:
Mijn scene.

[afbeelding]

Shader test, material moet nog ergens in de scene verwerkt worden.

[afbeelding]

Ik was er al even mee bezig, maar post het nu pas, omdat het ergens op gaat lijken.
Nice. Je material is wel leuk gedaan, al vind ik het ijs nog niet helemaal op echt ijs lijken. Het lijkt net alsof je een watertexture gebruikt hebt voor het ijs. Ook is de reflectie nog niet helemaal goed.

De overgang van ijs/sneeuw in plaatje 1 vind ik ook nog niet zo mooi, nogal abrupt. Het is natuurlijk niet makkelijk om een mooie overgang te maken, maar ik zou er wel wat testjes mee doen om de overgang wat natuurlijker te maken.

Nog 1 ding: het huisje lijkt helemaal uit bakstenen te zijn, een beetje variatie kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
offtopic:
'verantwoord kickje'

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Zo te zien niet genoeg.

Zijn er nog mensen bezig met hun scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Qylos schreef op 26 november 2003 @ 15:13:
Zo te zien niet genoeg.

ermm, laatste dagen weinig aan mijn scene gedaan omdat ik met mijn chevy bezig ben geweest (zie "mijn nieuwe verslaving" in sig) maar ga zeker nog verder met de scene waar ik mee bezig was (hebben nog ruim een maand ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Qylos schreef op 26 november 2003 @ 15:13:
Zo te zien niet genoeg.

Momenteel niet, maar ga er nog wel mee verder. Ik bekijk dit topic ook nog zeer regelmatig, maar goed, heb het nu even te druk om verder te gaan aan m'n scene. Misschien zijn er mensen die dit topic voor het eerst zien en na het zien van al die mooie plaatje jeukende handen hebben gekregen om ook te gaan beginnen? Dan zou ik zeggen, vooral doen, je hebt nog genoeg tijd om mee te doen. En het is altijd leuk voor de ervaring.
offtopic:
I'll be back 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

verdraaid , weer net te laat voor zo iets leuks ......
nou ja ik hoop dat ik binnen een maan dnog iets snel snel voor elkaar kan fietsen , al is het maar voor spek en bonen :)

Dus hier een hi-speed ontwerp , wat als een ijsblok neer viel
de graphics zijn dan niet helemaal hi-end maar goed , het is een last minute start als poging toch nog mee te doen :)

!!!! ok dit is dus nog niet mijn eind resultaat LOL

Titel : baken tussen het ijs ( nieuwere versie ;) )

Afbeeldingslocatie: http://cyberheaven.nl.eu.org/remote/lighthouse2.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 26-11-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 19:37

Erikie

www.erikie.nl

ah.. ik doe ook mee, maar heb een beetje een ander concept ipv al die landschappen e.d. Zou een koelkast ook goed zijn?! (maak er wel wat leuks van natuurlijk).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben er nog mee bezig hoor! Ik weet alleen dat ik nog genoeg tijd heb, dus ik doe even rustig aan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[aol]
me too!
[/aol]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
@ RCA

Leuk. Hier wat puntjes om je misschien wat op weg te helpen:

• Glas ziet er nog niet echt als glas uit.
• Steen reflecteerd licht alsof het goud is.
• De ijseilandjes zijn erg low-poly.

Verder zou ik verder gaan met je sneeuw material. Het kan ook nog wat voller worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Erikie schreef op 26 november 2003 @ 18:25:
ah.. ik doe ook mee, maar heb een beetje een ander concept ipv al die landschappen e.d. Zou een koelkast ook goed zijn?! (maak er wel wat leuks van natuurlijk).
Lees de regels:

Zoals de titel al laat zien is het de bedoeling dat je een bevroren/koud beeld laat zien, met de nadruk op de natuur.

Nee dus, je zal iets anders moeten verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Qylos schreef op 26 november 2003 @ 21:18:
@ RCA

Leuk. Hier wat puntjes om je misschien wat op weg te helpen:

• Glas ziet er nog niet echt als glas uit.
• Steen reflecteerd licht alsof het goud is.
• De ijseilandjes zijn erg low-poly.

Verder zou ik verder gaan met je sneeuw material. Het kan ook nog wat voller worden :)
Dank je elke tip is natuurlijk welkom.
Ik las dit onderwerp vanmorgen voor het eerst , dus dit was heel erg snel in elkaar zet.

Ohja ik gebruik geen grote zware paketten alleen 3dmax V2 , zonder enge plugins :)
en was zeker van plan door te gaan met sneeu w , heel veel sneeuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 19:37

Erikie

www.erikie.nl

Roa schreef op 26 november 2003 @ 21:33:
[...]

Lees de regels:

Zoals de titel al laat zien is het de bedoeling dat je een bevroren/koud beeld laat zien, met de nadruk op de natuur.

Nee dus, je zal iets anders moeten verzinnen...
niet met je eens, fruit of groente bv (natuurproducten), bewaar je in de koelkast, zet de koelkast te hard aan , en je hebt een 'frozen world' in je koelkast...

traktor scratch!

Anoniem: 48458

Is het toch kunstmatig ijs...

Als je nou een sneeuwlandschap in een ijskast maakt ofzo, lijkt me dat zeer geschikt. Maar gewoon wat fruit lijkt me niet te voldoen aan het onderwerp.

Maar dat kan eigenlijk alleen RareAap beslissen, natuurlijk :)

Topicstarter
He, wat? :)

Mja, fruit e/o groente in de koelkast is erg op het randje. Zoals Paidor al aangaf is alleen een banaantje in het vriesvak niet voldoende, maar als je er bijvoorbeeld een kleine stad in maakt is dat al wat beter. Alleen dan nog de nadruk op de natuur, je zou dan de huizen van allerlei etenswaren kunnen maken. Dat zou nog kunnen. Of idd een sneeuwlandschap, dat is wat meer volgens de regels, maar ik denk niet zo origineel meer :)

• eXistenz
Anoniem: 77157 schreef op 27 november 2003 @ 00:43:
He, wat? :)

Mja, fruit e/o groente in de koelkast is erg op het randje. Zoals Paidor al aangaf is alleen een banaantje in het vriesvak niet voldoende, maar als je er bijvoorbeeld een kleine stad in maakt is dat al wat beter. Alleen dan nog de nadruk op de natuur, je zou dan de huizen van allerlei etenswaren kunnen maken. Dat zou nog kunnen. Of idd een sneeuwlandschap, dat is wat meer volgens de regels, maar ik denk niet zo origineel meer :)
Dus mijn mooie scene voldoet wel/niet op dit moment :?
(paar posts hoger)

Topicstarter
eXistenz schreef op 27 november 2003 @ 07:17:
Dus mijn mooie scene voldoet wel/niet op dit moment :?
(paar posts hoger)
Op dit moment niet, omdat er nu geen sprake is van iets wat (zichtbaar) bevroren is. Je hebt dan wel de aarde er in liggen (frozen world? :)), maar dat is wat natuur betreft wat aan de globale/abstracte kant. Met een laag ijs/sneeuw kan het wel, maar dan denk ik dat je niet zo hoog zal scoren qua uitwerking van het onderwerp.
Je moet het meer in de richting zoeken van een landschap of een blaadje met ijskristallen e.d.. Koelkasten groeien n.l. helaas nog steeds niet aan bomen ;) En daarop ligt toch een grote nadruk in je scene.
Kort samengevat: de nadruk moet op de (bevroren) natuur liggen.

• eXistenz
Anoniem: 77157 schreef op 27 november 2003 @ 11:20:
[...]

Op dit moment niet, omdat er nu geen sprake is van iets wat (zichtbaar) bevroren is. Je hebt dan wel de aarde er in liggen (frozen world? :)), maar dat is wat natuur betreft wat aan de globale/abstracte kant. Met een laag ijs/sneeuw kan het wel, maar dan denk ik dat je niet zo hoog zal scoren qua uitwerking van het onderwerp.
Je moet het meer in de richting zoeken van een landschap of een blaadje met ijskristallen e.d.. Koelkasten groeien n.l. helaas nog steeds niet aan bomen ;) En daarop ligt toch een grote nadruk in je scene.
Kort samengevat: de nadruk moet op de (bevroren) natuur liggen.
Gaat me er ook nie om om te winnen, ben al blij dat ik dit voor elkaar heb tot nu toe :p
Het is dan ook nie af uiteraard en misschien probeer ik strax wel iets heel anders ..duurt toch nog 40 dagen deze contest ,enigste probleem is alleen dat ik max6 nog maar 20 dagen kan gebruiken dat is wat minder ,maar probeer toch een final in te leveren die voldoet aan het topic :)

• 6K

6K

is ook zo...

of... je maakt WEL een boom waar deze koelkast (en andere koelkasten) aan groeien, das ook wel strak :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Anoniem: 29530

*ahum*

ik heb ook maar eens Cinema 4d erbij gepakt.. mijn eerste probeerseltje.. ik volg deze topic al een poosje en het leek mij een mooie inspiratie voor een allereerste wip.. supersimpel maar ik heb het programma ook pas 3 uur ofzo..

Afbeeldingslocatie: http://rommel.kampie.nl/3d/sneeuw1.jpg

ik moet nog ff het programma doorpluizen met wat ik er meer in wil hebben :o maar het gaat me lukken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 29530 op 27-11-2003 15:49 . Reden: ff van server verwisseld :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 29530 schreef op 27 november 2003 @ 15:45:
*ahum*

ik heb ook maar eens Cinema 4d erbij gepakt.. mijn eerste probeerseltje.. ik volg deze topic al een poosje en het leek mij een mooie inspiratie voor een allereerste wip.. supersimpel maar ik heb het programma ook pas 3 uur ofzo..

[afbeelding]

ik moet nog ff het programma doorpluizen met wat ik er meer in wil hebben :o maar het gaat me lukken :+
Woei, choeso Kampie!

Enfin, ik denk dat je die 2 bolletje van die sneeuwman best wat soepeler naar elkaar mag laten overgaan. De snede tussen de twee bolletjes is wel erg scherp imho :)

Vanavond ofzo post ik wel mijn laatste wip want ik kreeg opeens inspiratie. Nu moet ik eerst naar de HCC toe om lege DVD's te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hm... zat effe op cgtalk te kijken, mochten er nog mensen zijn die inspiratie missen:

http://www.cgtalk.com/sho...did=74701&goto=nextnewest

ik ben ook even bezig geweest met een iglo, maar i kwam nog niet bijna tot dit resultaat :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
6K schreef op 28 november 2003 @ 09:33:
hm... zat effe op cgtalk te kijken, mochten er nog mensen zijn die inspiratie missen:

http://www.cgtalk.com/sho...did=74701&goto=nextnewest

ik ben ook even bezig geweest met een iglo, maar i kwam nog niet bijna tot dit resultaat :(
Zo te zien heeft die een bluescreen techniek gebruikt om zichzelf in die virtuele iglo te zetten, kijk maar op z'n site :)
(niet dat dat makkelijk is ofzo, maar je hoeft iig geen mens te modellen)

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ja dat had ik gezien... maar haal de persoon weg en ik ben nog steeds flink onder de indruk ;)
zijn ijs-shader is heel strak en de constructie van de iglo is imo erg realistisch (zoals de discussie hierboven is zou het leuk zijn om er een koelkast met wat fruit neer te zetten :D )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55504

mag een ik ook meedoen? Ben een heel erge newbie! Wel ooit paar hoofdstukken uit tutorial gemaakt.... Maar is tijdje terug...

Had iets simpels in gedachte... sneeuwpopje met een boompje ofzo.... Weet niet of het gaat lukken, zal maandag eens een wipje posten...

maar als ik soms zie wat sommige maken voel ik em hele maal newbie :'(

offtopic:
heeft iemand een paar goede 3dmax tutorials die makkelijk te begrijpen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 15:33
- heb je de tuts van oogs al gedaan?
- heb je de tuts van 3dsmax al gedaan?
- heb je al op 3dcafe gezocht?
- heb je sowieso al op google gezocht?

succes met je inzending!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.