"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Anoniem: 105830
Update voor vandaag: wip 6 (of zo)

Ik geloof dat er nog meer polies in z'n tanden gaan zitten dan in de rest van Elvis' hoofd
Wazig, tsja, ik had er weinig referentie voor ben ik bangAnoniem: 105830 schreef op 31 maart 2004 @ 02:25:
Die overgang tussen het lichaam en de staart is wel een beetje wazig?
Update voor vandaag: wip 6 (of zo)
[afbeelding]
Ik geloof dat er nog meer polies in z'n tanden gaan zitten dan in de rest van Elvis' hoofd
Tanden gaan er goed uitzien. Daar loop ik vaak de kantjes een beetje eraf. Een goed gebit maken vind ik te veel werk voor te weinig nut. Uiteindenlijk zie je vaak toch maar drie tanden. Maar deze gaat er erg goed uitzien. Ik zou hem met mond open renderen
to repetitive music."
De tanden zijn inderdaad wel een beetje zwaar Aardbei. Moet je elvis wel een hele dikke smile geven.
|{ brrr }] |
In die ene Disneyfilm (de kleine zeemeermin) hebben de tekenaars er best een mooie oplossing voor gevonden (ie. een soort 'vin' rond de scheiding tussen lichaam en staart):

Over die tanden, het is idd moeilijk om niet gewoon een kopietje te maken van een andere tand/kies en die gewoon neer te pleuren
Maar ik ben bezig met het aanleggen van een hele library met duizenden plaatjes van het web voor inspiratie, referenties (oa. spierstructuren/anatomie, edge loops, kleurtabellen, UV checkers (verschillende varianten), dieren, omgevingen, etc), textures, HDR's en natuurlijk modellen in alle soorten en maten.. dus nu heb ik er even wat werk aan, maar over een tijdje kan ik dan lekker simpel en snel een gebit van een CD af halen wanneer ik er weer een nodig heb en te lui ben om er een te maken
(en dan is het handig wanneer je een heel gebit hebt en niet alleen 6 tanden
@Yellow:
Ik zal ze iets lichter maken
Weet nog niet of ik em een dikke smile ga geven.. ik denk dat een bescheiden lach met alleen de boventanden ontbloot beter zal staan (zoals in veel foto's te zien is).
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 31-03-2004 12:07 ]
ook een gemakkelijke oplossing als de ogen niet lukken
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 48458
Mooi gebitje trouwens, helemaal geen gaatjes.
@MaDDoG: ik vind z'n baard er een beetje uitzien alsof deze stijf staan van de gel. Z'n haar is veel losser, alsof er een stevige wind (waterstroom) doorheen gaat. Z'n armbanden vind ik qua vorm mooi zo. Als je ze goud met diezelfde groene inleg als z'n staf maakt, passen ze volgens mij al behoorlijk goed bij die staf.
oh zeg dat dan
begint er errug nice uit te zienMaDDoG schreef op 30 maart 2004 @ 22:32:
[afbeelding]
Eindelijk de wil gekregen om verder aan het haar te werken.
Haar maken blijft kloten, hoe je het ook probeert. En nu op veler verzoek eens een heel ander kleur huid
Grappig filmpje
Maar ik ga em geen zonnebril geven want ik moet en zal gewoon die ogen goed en mooi krijgen.. als ik em een zonnebril opzet omdat z'n ogen er niet goed uitzien kan ik em ook net zo goed een sluier geven zodat die rare mond bv niet te zien is, en nog meer om zo uiteindelijk alles bedekt te hebben met ander spul...
@Paidor:
Zou heel goed kunnen dat ze te klein zijn
(maar dat is moeilijk te zien omdat het de bedoeling is dat ie bijna half gesloten ogen heeft van het lachen)
Die kin mag idd wel iets ronder, tnx!
Heb net 3 uur lang zitten zwoegen op een oogtexture (1e keer dat ik een texture heb gemaakt in PS) maar het ziet er echt verschrikkelijk uit (bumpmap en het hoornvlies zijn niet eens te zien, maar dat zal wel door verkeerde renderinstellingen komen):

Morgen/vandaag nog maar een keer overnieuw doen, en daarna nog eens, en nog eens, en nog eens, net zo lang tot het wel goed lukt.
ah, hoornvlies is nu eindelijk te zien:

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 01-04-2004 04:19 ]
lijkt allemaal mooi en leuk, maar als je het feitelijk wil maken ben je wel effe zoet ja. Ik herken de vorm van de pupil uit die tutorial.
kleine tip, de adertjs op de oogbal komen maar voor een heel klein deel in beeld, dus rondom de iris moeten ze erg klein zijn (en bij Elv1s mogen het er wat meer zijn
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
En jah, de pupil op de texture is een beetje te klein
Die adertjes ga ik ook in de volgende versie weer maken omdat ik dit allemaal (maken van textures in PS) heel graag goed onder de knie wil hebben, ook die adertjes dus
ROFL, een render voor een paar gezellig naast elkaar liggen de ogenAnoniem: 105830 schreef op 01 april 2004 @ 09:57:
Klopt, is idd van die 3D Total tutorial
En jah, de pupil op de texture is een beetje te klein
Die adertjes ga ik ook in de volgende versie weer maken omdat ik dit allemaal (maken van textures in PS) heel graag goed onder de knie wil hebben, ook die adertjes dus
Die neus klopt overigens nog steeds niet, Elvis had nagenoeg geen deukje in zn neus (bij de neusvleugels) maar gewoon een rechte strak doorlopende neus.
En hij had vooral lange, diepe wimpers. Misschien kun je je oogtexture nog een keer door PS's Hue/Saturation/Lightness heenhalen (kijk uit voor de oogadertjes) want ik geloof dat onze King bruine ogen had...

* Dark Blue moet ook weer es verder met dr Tragic Kingdom
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Zijprofiel klopt wel aardig, maar het is nog een zooitje bij de neus waardoor ie bij de gerenderde afbeelding een deukje heeft:Dark Blue schreef op 01 april 2004 @ 12:48:
ROFL, een render voor een paar gezellig naast elkaar liggen de ogen
Die neus klopt overigens nog steeds niet, Elvis had nagenoeg geen deukje in zn neus (bij de neusvleugels) maar gewoon een rechte strak doorlopende neus.

Ah, toch bruin dus, tnxEn hij had vooral lange, diepe wimpers. Misschien kun je je oogtexture nog een keer door PS's Hue/Saturation/Lightness heenhalen (kijk uit voor de oogadertjes) want ik geloof dat onze King bruine ogen had...![]()
(en de adertjes liggen op een aparte layer)
Ja, want voor je het weet is het weer zover en zit je 's avonds laat een uur voor de eindtijd nog druk te modelleren en renderen* Dark Blue moet ook weer es verder met dr Tragic Kingdom
* Anoniem: 105830 wil meer wips zien
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Neem je gewoon je laatste poging, laat het voorlopig zo, en ga iets anders doen. Omgeving of zo. Troontje. Soms wordt je helemaal gek van een iets wat niet lukt, Gewoon even vergeten en iets anders gaan doen. En later misschien weer oppakken (of niet). Zonde om er helemaal mee te stoppen. Daar ben ik tegen. Dat mag niet6K schreef op 01 april 2004 @ 14:47:
sorry aardbei, van mij geen wips, waarschijnlijk ook geen final, ik krijg het allemaal niet voor elkaarhet hoofd is nog wel gelukt (voor mijn doen dan), maar daarna is het 1 grote ramp geworden, ben al zeker 11 keer opnieuw begonnen
to repetitive music."
je hebt eigenlijk wel gelijk, ik wilde ook nog mooi gras maken, dus dan ga ik daar maar vast aan beginnen
maar hetgeen dat niet wil lukken is zijn lichaam + kleren, dus dat is vrij essentieel voor de scene, als dat niet wil lukken, mislukt mijn scene per definitie...
p.s. nu ik zo met het lichaam bezig ben moet ik 1 ding eerlijk zeggen: respect voor iedereen die een lichaam heeft gemaakt
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 105830 schreef op 01 april 2004 @ 02:20:
Heb net 3 uur lang zitten zwoegen op een oogtexture (1e keer dat ik een texture heb gemaakt in PS) maar het ziet er echt verschrikkelijk uit (bumpmap en het hoornvlies zijn niet eens te zien, maar dat zal wel door verkeerde renderinstellingen komen):
[afbeelding]
Morgen/vandaag nog maar een keer overnieuw doen, en daarna nog eens, en nog eens, en nog eens, net zo lang tot het wel goed lukt.
eh, welke tutorial?

Anoniem: 77157
Let er wel op dat het zwarte een heel wat rondere rand moet hebben, in die tutorial is het veeel te gekarteld. En kijk voor het maken van de oogbol zelf (en met name de bolling) eens in de Jean d'Arc tutorial, want ik geloof dat je iris te ver doorloopt Aardbei
En haal zo'n klein spiegeltje tevoorschijn zodat je het zelf IRL kan zien
en is dat trouwens een of ander 1-april geintje dat de title omgedraaid is?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 01-04-2004 17:00 ]
na deze contest ga ik even wat andere dingen doen, waaronder voor jou een stekkie voor je tuts maken, tis maar dat je het effe weet...
enne...welke titel
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Links bedoel je? Maar bedankt iig6K schreef op 01 april 2004 @ 17:36:
hehehe precies, rareaap, die tutorial is het
na deze contest ga ik even wat andere dingen doen, waaronder voor jou een stekkie voor je tuts maken, tis maar dat je het effe weet...
enne...welke titel
De page title, die je bovenin je browser ziet, af en toe wordt de tekst omgedraaid, heel apart
Anoniem: 80198
ziet er wel grappig uit. Maar als je erop doelt om het realistisch te maken, klopt er helaas vrij weinig van.. maar voor een cartoon oog zie het er wel lachuh uitAnoniem: 105830 schreef op 01 april 2004 @ 02:20:
@6K:
Grappig filmpje
Maar ik ga em geen zonnebril geven want ik moet en zal gewoon die ogen goed en mooi krijgen.. als ik em een zonnebril opzet omdat z'n ogen er niet goed uitzien kan ik em ook net zo goed een sluier geven zodat die rare mond bv niet te zien is, en nog meer om zo uiteindelijk alles bedekt te hebben met ander spul...
@Paidor:
Zou heel goed kunnen dat ze te klein zijn
(maar dat is moeilijk te zien omdat het de bedoeling is dat ie bijna half gesloten ogen heeft van het lachen)
Die kin mag idd wel iets ronder, tnx!
[afbeelding]
Anoniem: 63431
Het lot van de ancient king

Kom op, een beetje constructiever mag welAnoniem: 80198 schreef op 01 april 2004 @ 17:49:
[...]
ziet er wel grappig uit. Maar als je erop doelt om het realistisch te maken, klopt er helaas vrij weinig van.. maar voor een cartoon oog zie het er wel lachuh uit
Zo slecht zijn ze toch niet?
to repetitive music."
Ik wil net zeggen, is hij net van die naam '3D--god' af, gaat hij zich gedragen alsof hij godlike is hier. Een beetje meer respect mag wel.MaDDoG schreef op 01 april 2004 @ 20:05:
[...]
Kom op, een beetje constructiever mag welHij probeerd duidenlijk wel realistische ogen te maken. Naar de rest van zijn onderdelen/model te kijken.
wie zonder zonde is, werpe de eerste steen; en bij deze, wie zondig maar berouwvol is, werpe er een steen achteraan
Ik denk dat de manier van skinnen op zich niet zo moeilijk na te doen is met een afbeelding van een oog of een mooie oog-tutorial voor Photoshop.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
toch maar even posten: Hulde aan ieder die mee doet
Anoniem: 35969
Een aantal tips:MaDDoG schreef op 01 april 2004 @ 20:05:
[...]
Kom op, een beetje constructiever mag welHij probeerd duidenlijk wel realistische ogen te maken. Naar de rest van zijn onderdelen/model te kijken.
-Kijk nog eens goed naar jouw pupil en dan naar een pupil in een 'echt' oog. Dat ziet er toch behoorlijk anders uit. Bij jou is de pupil niet rond, maar gekarteld en erg naar binnen gevallen.
-Je mist reflectie op het oog. Hierdoor lijkt het niet nat, dat scheelt ook een hoop voor het realisme.
-Iris mag wat meer detail, meer kleurverschillen, kijk ook hier maar weer eens naar een echt oog.
-Ik zie dat het ronder moet, moet te fixen zijn, zelfs achteraf.Anoniem: 35969 schreef op 01 april 2004 @ 20:51:
[...]
Een aantal tips:
-Kijk nog eens goed naar jouw pupil en dan naar een pupil in een 'echt' oog. Dat ziet er toch behoorlijk anders uit. Bij jou is de pupil niet rond, maar gekarteld en erg naar binnen gevallen.
-Je mist reflectie op het oog. Hierdoor lijkt het niet nat, dat scheelt ook een hoop voor het realisme.
-Iris mag wat meer detail, meer kleurverschillen, kijk ook hier maar weer eens naar een echt oog.
-Reflectie is iets wat in de uiteindelijke render naar voren komt. Zodra je een omgeving hebt. Modelen en texturen kan goed of slecht zijn zonder reflectie
-Ik vind de renders te klein om de iris goed te kunnen beoordelen, zou inderdaad graag eens een close-up zien.
-Het is niet mijn oog
ps. Aardbei, ik heb een zooi best fijne textures voor een oog (foto's lijken het wel). Hebben? Mail me dan maar ff oid. Ik ga bieren.
to repetitive music."
En toen was de rest stil
Erg mooi gedaan hymn, niet echt comments (ook geen tijd voor
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Anoniem: 41017
komt nog mijn zooninquestos schreef op 01 april 2004 @ 22:02:
[...]
En toen was de rest stil![]()
Erg mooi gedaan hymn, niet echt comments (ook geen tijd voor). Alleen vraag ik me af wat er zo ancient, en wat er zo king aan is. Ancient omdat jij 't zegt, en King omdat ie op 'n troon zit
U vraagt, wij draaien. En zeg maar nee, dan krijg je er twee!
Wat kleine dingetjes veranderd (hoorntjes, tweakjes) en voorpoten eraan geklust. Poten zijn nog zwaar WIP, maar C&C is op zich welkom.
*klik*klik*

@Hymn: ziet er weer netjes uit, weer een echte HymnTM.
Die omgekeerde titels is een 1-aprilgrap van de programmeurs van React (dat dit geweldige forum voor je neus tovert)
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 01-04-2004 22:14 ]
Hehe.
Nu weet ik weer waar je char me aan doet denken... het was.. 1995...
Aan de Crusader-serie (Crusader: No Remorse en Crusader: No Regret ofzoiets).
Ziet ook dit en dit plaatje. Aah, dat waren de tijden
Het enige wat ik op kan merken is dat zijn lichaam ineens heel erg naar voren springt onder zijn borstspieren, dat ziet er wat vreemd uit. Heel mooi!
expres gedaanAnoniem: 77157 schreef op 01 april 2004 @ 22:22:
[...]
Het enige wat ik op kan merken is dat zijn lichaam ineens heel erg naar voren springt onder zijn borstspieren, dat ziet er wat vreemd uit. Heel mooi!
hij heeft toch geen mond dus ik dacht van "Laat ik eens gek doen
Anyway, als het de bedoeling is dan zie ik wel wat het gaat worden, het viel me alleen op
Anoniem: 77157 schreef op 01 april 2004 @ 22:53:
Wat, hij heeft geen mond dus laat ik zijn lichaam eens gaan misvormen? Of: hij heeft geen mond dus kan hij ook nergens bezwaar tegen maken?
Anyway, als het de bedoeling is dan zie ik wel wat het gaat worden, het viel me alleen op
tis ook een klein rig foutje, hijs iets minder scherp in de niet gerigte versie
Nice. Vind het al stukken minder lijken op een zwaan. De vleugels zijn mooi gedaan vind ik.Anoniem: 48458 schreef op 01 april 2004 @ 22:11:
[...]
Wat kleine dingetjes veranderd (hoorntjes, tweakjes) en voorpoten eraan geklust. Poten zijn nog zwaar WIP, maar C&C is op zich welkom.
*klik*klik*
[afbeelding]
[afbeelding]
@Hymn: ziet er weer netjes uit, weer een echte HymnTM.Heb ook niet echt C&C, ben wel benieuwd hoe ancient ie gaat worden.
offtopic:
Die omgekeerde titels is een 1-aprilgrap van de programmeurs van React (dat dit geweldige forum voor je neus tovert)
Misschien wordt het tijd om ook een omgeving te maken voor de draak?
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Neeeééé, je bent al aardig ver, nu kan je niet meer stoppen hoor6K schreef op 01 april 2004 @ 14:47:
sorry aardbei, van mij geen wips, waarschijnlijk ook geen final, ik krijg het allemaal niet voor elkaarhet hoofd is nog wel gelukt (voor mijn doen dan), maar daarna is het 1 grote ramp geworden, ben al zeker 11 keer opnieuw begonnen
Is idd erg zonde zoals hierboven al werd gezegd.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb iets té enthousiast zitten smudgenAnoniem: 77157 schreef op 01 april 2004 @ 16:50:
Let er wel op dat het zwarte een heel wat rondere rand moet hebben, in die tutorial is het veeel te gekarteld. En kijk voor het maken van de oogbol zelf (en met name de bolling) eens in de Jean d'Arc tutorial, want ik geloof dat je iris te ver doorloopt Aardbei
Hm, goed idee, kan ik eindelijk m'n spiegeltje weer eens gebruikenEn haal zo'n klein spiegeltje tevoorschijn zodat je het zelf IRL kan zien
(ooit meegekregen van de opticiën, maar ik zet m'n lenzen tegenwoordig zonder spiegel in)
Nee, GoT is echt hernoemd naar ToG, geheel in de sgreivzteil van vele tweakers en FOK!kersen is dat trouwens een of ander 1-april geintje dat de title omgedraaid is?
Is idd de bedoeling dat het er zo realistisch mogelijk uit gaat zien.Anoniem: 80198 schreef op 01 april 2004 @ 17:49:
ziet er wel grappig uit. Maar als je erop doelt om het realistisch te maken, klopt er helaas vrij weinig van.. maar voor een cartoon oog zie het er wel lachuh uit
Och, als het echt slecht is dan wil ik dat ook heel graag horen hoorMaDDoG schreef op 01 april 2004 @ 20:05:
Als iedereen zegt dat het hartstikke mooi is dan heb ik geen reden om het te verbeteren, en moet iedereen naar slecht werk blijven kijken, dus als het slecht is: zeg het! ook al wordt ik helemaal de grond in geflamed, dat is altijd nog beter dan nepberichten met 'ooh wat mooi' terwijl iedereen ondertussen liever een :puke: smiley zou neerzetten
Zoals in die tutorial te lezen is is het gewoon een frontale map.. lekker simpelDark Blue schreef op 01 april 2004 @ 20:19:
Ik denk dat de manier van skinnen op zich niet zo moeilijk na te doen is met een afbeelding van een oog of een mooie oog-tutorial voor Photoshop.
Texture zelf is nog het moeilijkste om te doen, maar ik heb het gevoel dat ik nu vanavond eindelijk wat vorderingen heb gemaakt... plaatje komt over een paar uur.
(moet eerst nog even die adertjes opnieuw tekenen, hopelijk komen ze deze keer wat beter uit de virtuele verf)
Dank voor de tipsAnoniem: 35969 schreef op 01 april 2004 @ 20:51:
[...]
Een aantal tips:
Zijn allemaal punten waar ik zeker nog aan ga werken (en sommige atm al heb gefixed).
En nu ga ik

een paar comments
-'k weet niet wat voor materiaal je erop het zitten. Maar dat zou ik toch ernstig veranderen. Veel te veel bump. Het moet denk ik een pak zijn wat ie aan heeft. Maar de bump moet echt een stuk minder. Probeer het er echt leer achtig(of wat de bedoeling is) eruit te laten zien.
En het lijkt alsof je gewoon de texture van zijn lichaam, ook op de stoel hebt gakopiet, alleen dan een grijs kleurtje. Maak hier echt steen van
-Schedels op zijn stoel zien er nog niet echt angstuitjagend uit. maak hier wat meer vorm in, maak er echt een stel enge schedels van
-hij heeft wel borsten, maar geen six pack. Zijn buik is gewoon een soort gesmoothe cylinder. Je moet er wat meer vorm in krijgen. Of je moet zijn pak wat meer vorm geven. Door bijvoorbeeld waar de stof zich samentrekt, ook echt de vouwen enzo erin laat zien.
-Zijn hoofd bind ik ook nogal vaag. Hij heeft geen neus. Ogen zijn grote gaten. En zijn mond in wel erg groot en rond, en steekt uit zijn gezicht. Texture op zijn mins alleen het gedeelte om zijn ogen dan, alsof er gaten in zijn pak zitten bij zijn ogen. Is denk ik erg mooi. NOu kan ie vrij weinig zien
-Zijn benen lijken als stroop naar beneden te vallen. Zijn voeten zijn volgens mij veel te groot.
-Knieen zijn gewoon 2 bulten. Zoek wat plaatjes van knieen op. En geef er wat meer vorm aan.
-Onder zijn ''borsten'' zijn twee sneeen ofzo. Klopt niet helemaal, tenzij het de bedoeling is, maar waarvoor dan?
K hoop dat je er wat aan hebt
Anoniem: 105830 schreef op 02 april 2004 @ 00:31:
[...]
Nee, GoT is echt hernoemd naar ToG, geheel in de sgreivzteil van vele tweakers en FOK!kers![]()

bump valt wel mee, staat op 10 ofzow ( cellular ), het lijkt erg vanwege de cellular specularityAnoniem: 80198 schreef op 02 april 2004 @ 12:43:
[...]
-'k weet niet wat voor materiaal je erop het zitten. Maar dat zou ik toch ernstig veranderen. Veel te veel bump. Het moet denk ik een pak zijn wat ie aan heeft. Maar de bump moet echt een stuk minder. Probeer het er echt leer achtig(of wat de bedoeling is) eruit te laten zien.
hijs niet van steenEn het lijkt alsof je gewoon de texture van zijn lichaam, ook op de stoel hebt gakopiet, alleen dan een grijs kleurtje. Maak hier echt steen van
waren ook niet als enge schedels bedoeld-Schedels op zijn stoel zien er nog niet echt angstuitjagend uit. maak hier wat meer vorm in, maak er echt een stel enge schedels van
tis geen pak, tis ook geen cillinder, en hij heeft expres geen sixpack. Kwou een keer geen standaard mensachtige look :]-hij heeft wel borsten, maar geen six pack. Zijn buik is gewoon een soort gesmoothe cylinder. Je moet er wat meer vorm in krijgen. Of je moet zijn pak wat meer vorm geven. Door bijvoorbeeld waar de stof zich samentrekt, ook echt de vouwen enzo erin laat zien.
Hij heeft wel een neus, hij heeft ogen alleen de specularity pakt ie niet lekker.-Zijn hoofd bind ik ook nogal vaag. Hij heeft geen neus. Ogen zijn grote gaten. En zijn mond in wel erg groot en rond, en steekt uit zijn gezicht. Texture op zijn mins alleen het gedeelte om zijn ogen dan, alsof er gaten in zijn pak zitten bij zijn ogen. Is denk ik erg mooi. NOu kan ie vrij weinig zien
Hoofd is getextured alleen door de belichting zie je dat niet goed.
En hij heeft geen mond
is zo bedoeld want je ziet straks de benen nauwelijks meer, de voeten zie je strax helemaal niet meer. Maar kzeg lekker niet hoe-Zijn benen lijken als stroop naar beneden te vallen. Zijn voeten zijn volgens mij veel te groot.
ook expres, maar ze zijn nu idd wel een beetje extreem-Knieen zijn gewoon 2 bulten. Zoek wat plaatjes van knieen op. En geef er wat meer vorm aan.
was de bedoeling, om van de standaard mensachtige look af te komen-Onder zijn ''borsten'' zijn twee sneeen ofzo. Klopt niet helemaal, tenzij het de bedoeling is, maar waarvoor dan?
thnxK hoop dat je er wat aan hebt
Ach..
Veel mensen op deze fora schrijven bv 'tog' ipv 'toch', zetten overal een t neer ipv een d of ze pleuren overal maar dt achter, zelfs wanneer het woord er in de ik-vorm staat.
Kan ik me soms best aan ergeren
(wanneer je veel van dat soort taalfouten ziet neem je dat langzaam aan over en ga je zelf ook zo schrijven)
En voordat iemand weer begint met een ergeren/irriteren discussie: http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/431/
Anoniem: 28333
mm, geen draak zonder staart toch?.. of tenminste, er mist nog wel wat 'achter'Anoniem: 48458 schreef op 01 april 2004 @ 22:11:
[...]
*klik*klik*
[afbeelding]
[afbeelding]
@Hymn: ziet er weer netjes uit, weer een echte HymnTM.Heb ook niet echt C&C, ben wel benieuwd hoe ancient ie gaat worden.
offtopic:
Nee, maar ook geen draak zonder achterpoten; daarom is het ook nog een WIP.Anoniem: 28333 schreef op 02 april 2004 @ 14:48:
mm, geen draak zonder staart toch?.. of tenminste, er mist nog wel wat 'achter'
Denk trouwens dat ik z'n achterpoten enzo voorlopig even achterwege laat en met de nog bedoelde ridder ga beginnen. Dan zorg ik er in de scene wel voor dat je z'n achterlijf niet kunt zien.
bedankt voor de uitlegAnoniem: 105830 schreef op 02 april 2004 @ 14:34:
[...]
offtopic:
Ach..
Veel mensen op deze fora schrijven bv 'tog' ipv 'toch', zetten overal een t neer ipv een d of ze pleuren overal maar dt achter, zelfs wanneer het woord er in de ik-vorm staat.
Kan ik me soms best aan ergeren
(wanneer je veel van dat soort taalfouten ziet neem je dat langzaam aan over en ga je zelf ook zo schrijven)
En voordat iemand weer begint met een ergeren/irriteren discussie: http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/431/

En als je wilt, heb ik nog wel een goeie tut, voor realistische ogen. Prachtig resultaat
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 02-04-2004 20:24 ]
1. bij cellair staat ie al snel hoog, aangezien het echt hele zwarte en witte stippen zijn. Die heel scherp, aan elkaar liggen zeg maar. Maar kan je niet beter zelf een mooie bump maken. Het is toch een pak he? zoek een mooie texture, en maak of geen bump of een hele lichte. En model er vouwen in.. lijkt me veel mooier..Anoniem: 41017 schreef op 02 april 2004 @ 12:53:
[...]
1bump valt wel mee, staat op 10 ofzow ( cellular ), het lijkt erg vanwege de cellular specularity
[...]
2hijs niet van steen
[...]
3waren ook niet als enge schedels bedoeld
[...]
4tis geen pak, tis ook geen cillinder, en hij heeft expres geen sixpack. Kwou een keer geen standaard mensachtige look :]
[...]
5Hij heeft wel een neus, hij heeft ogen alleen de specularity pakt ie niet lekker.
Hoofd is getextured alleen door de belichting zie je dat niet goed.
En hij heeft geen mond
[...]
6is zo bedoeld want je ziet straks de benen nauwelijks meer, de voeten zie je strax helemaal niet meer. Maar kzeg lekker niet hoe![]()
[...]
7ook expres, maar ze zijn nu idd wel een beetje extreem
[...]
8was de bedoeling, om van de standaard mensachtige look af te komen
[...]
thnx
2.ik bedoelde niet je dude, maar zijn stoel
3.als liefe schedeltje's ?
4.
5. micheal jackson neusje ofzo dan
Geen mond? komt er nog een mond? Hoe kan ie dan ooit bevelen geven? of gebruikt ie gebaren taal
6.dan geeft het niks nee... Blur?
7.
8. Hij lijkt nog vrij menselijk, alleen mist ie wat spieren
graag gedaan
tis geen pakAnoniem: 80198 schreef op 02 april 2004 @ 20:21:
[...]
1. bij cellair staat ie al snel hoog, aangezien het echt hele zwarte en witte stippen zijn. Die heel scherp, aan elkaar liggen zeg maar. Maar kan je niet beter zelf een mooie bump maken. Het is toch een pak he? zoek een mooie texture, en maak of geen bump of een hele lichte. En model er vouwen in.. lijkt me veel mooier..
en hij heeft wel een bump, maar geen extreme.
ik bedoelde ook de stoel, dies niet van steen2.ik bedoelde niet je dude, maar zijn stoel
"neutrale schedels"3.als liefe schedeltje's ?
4.goeie smoes
hij krijgt ook geen mond5. micheal jackson neusje ofzo dan? ligt denk ik aan de belichting dan. Ogen moet je nog ffe fixen dan, geef anders zijn ogen zo'n glow, een rood licht ofzo
. Is wel strak, gezicht bijna helemaal donker, dan 2 donkere oogjes OMG
.
Geen mond? komt er nog een mond? Hoe kan ie dan ooit bevelen geven? of gebruikt ie gebaren taal
6.dan geeft het niks nee... Blur?
7.
nah, kwou een beetje van dat menselijke af. en kapotte armen, ingevallen buikje zijn allemaal zo cliche. Dus ik dat van "f*ck the system!" en ik doe het lekker anders8. Hij lijkt nog vrij menselijk, alleen mist ie wat spieren. Model dan extra dingen, ingevallen buikje, kapotte armen. Dan lijkt ie echt niet menselijk meer.
graag gedaan
Dark Blue schreef op 01 april 2004 @ 20:19:
[...]
Ik wil net zeggen, is hij net van die naam '3D--god' af, gaat hij zich gedragen alsof hij godlike is hier. Een beetje meer respect mag wel.
wie zonder zonde is, werpe de eerste steen; en bij deze, wie zondig maar berouwvol is, werpe er een steen achteraan

@ hymn, k ben benieuwd wat het gaat worden dan
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 02-04-2004 22:25 ]
Heh, wat grappig, dyslexie schrijf je wel goedAnoniem: 80198 schreef op 02 april 2004 @ 20:09:
[...]
bedankt voor de uitleg![]()
. Moet ik helaas toegeven, dat ik ook zo iemand ben, met dyslexie (weet dus niet hoe je het goed schrijft
). En hoe kan je ooit op school nederlands leren als je leraar geen les meer wil geven
. Ik heb er verder geen last van als er wat dt of t aan worden geplakt, valt me waarschijnlijk niet eens op
. Maar k zal voortaan voor jou op mijn spelling gaan letten
![]()
Die is meer gericht op Pixar oogjesEn als je wilt, heb ik nog wel een goeie tut, voor realistische ogen. Prachtig resultaat. ''It's all in the eye's'' heette die volgens mij. Op 3dluvr d8 ik.
Kleine update, maar met bijna DEZELFDE texture(s) als gisteren, ik moet eigenlijk eerst wat goede refs hebben (vooral van de iris) voordat ik een nieuwe kan maken.. dit is alleen het resultaat van het spelen met de shaderinstellingen (ie. bredere/plattere highlight op het witte deel, specularity voor de cornea flink omhoog gegooid, bumps omlaag en self illum map iets omlaag):

En natuurlijk compleet met slechte belichting.. maar het ziet er nu (zelfs met zo'n vreselijk brakke texture) toch wel iets 'ogeriger' uit volgens mij (ook al is de iris bijna niet meer te zien).

Moeten nog wat dingen aan gebeuren; vooral de belichting op 't schildpadje en de nek van de leeuw. Verder nog wat details aan materialen/objectjes enzo
Ik zou alleen ook op het gezicht van de leeuw fur doen (korte haartjes) nu lijkt z'n gezicht meer leer dan een vacht.
Ook de vingers van de schildpad mogen wat meer detail. En de poot van de leeuw ziet er ook nog wat vreemd uit.....
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 03-04-2004 15:16 ]
En de fur voor z'n kop probeer ik in een texture op te lossen, zo renderen is niet te doen (dat is 't nu al bijna niet).
Hij mist een pols (tenminste, zo lijkt het een beetje), de tenen / vingers moeten breder en horen kussentjes op, net als bij honden / katten.
Daarnaast heeft het oor ook nog wat werk nodig, ze mogen wat ronder aan de bovenkant.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 03-04-2004 15:54 ]
@HyperTrophy; zie @ PJanssen.
Zeeeer strak !!! Maak hier gerus je werk vanLiToKi schreef op 03 april 2004 @ 15:04:
W.I.P.je
[afbeelding]
Moeten nog wat dingen aan gebeuren; vooral de belichting op 't schildpadje en de nek van de leeuw. Verder nog wat details aan materialen/objectjes enzo
Wel een vraagje, hoe heb je dat haar gedaan, shag hair gok ik? bij nader inzien, gok ik toch opacity maps?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 03-04-2004 22:26 ]
Ziet er al heel goed uit! Beter dan andere wips die ik zover gezien heb.LiToKi schreef op 03 april 2004 @ 15:04:
W.I.P.je
[afbeelding]
Wat opmerkingen nog:
• Nu lijkt het alsof de schilpad nog half zweeft op de hand van de leeuw, een matte schaduw zal daar goed doen.
• De arm van de leeuw is nu gedeeltelijk bedekt met fur, misschien is het mooier om de hele arm met fur te bedekken.
• Fur is al erg mooi, misschien kan het alleen een beetje minder blurry.
• De arm van de schildpad lijkt nog een beetje alsof het van rubber was.
• De neus van de leeuw kan nog donkerder, nu is een beetje grijs/zwartachtig, en volgens mij hebben leeuwen pikzwarte neuspuntjes.
@Qylos;
• Die schaduw ben ik ook kwijt ja
• Zal kijken of dat mooi wordt
• Dat zit er niet, of ik moet de AA lager zetten voor de haar-renderer, dan is 't wat minder gesmooth allemaal, zal dat eens proberen.
• Schildpad heeft geen specular-map, wordt aan gewerkt
• Neus is idd niet goed, hij moet ook breder en platter. Het is nu meer een honden-neusje.
dat shave&Haircut ruled wel echt zeg !
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik zag laatst nog een stukje van Toy Story 1 op DVD, de kwaliteit van de belichting en materialsLiToKi schreef op 03 april 2004 @ 22:40:
Het is nu nog een beetje Toy Story-plastic (helemaal niks ten nadele van Toy Story natuurlijk).

Uiteraard is dat geen vergelijk, ik kan niet animeren, laat staan een complete film maken. En de software (en hardware) waarmee TS1 is gemaakt is ook al hopeloos verouderd. Maar toch...grappig
Toch?
patserhandige_harrie schreef op 04 april 2004 @ 12:02:
[...]
Ik zag laatst nog een stukje van Toy Story 1 op DVD, de kwaliteit van de belichting en materials. Dat kan ik (nu) net zo goed
.
Uiteraard is dat geen vergelijk, ik kan niet animeren, laat staan een complete film maken. En de software (en hardware) waarmee TS1 is gemaakt is ook al hopeloos verouderd. Maar toch...grappig.
Door ernstig tijd gebrek en andere dingen ( website ), moet ik deze contest laten voor wat het is .
Wel kan ik zeggen dat er weer veel ontdekt is
Succes verder aan iedereen die stug vol blijft houden
Ik kap er ook mee, was mischien al opgevallenAnoniem: 63431 schreef op 04 april 2004 @ 16:50:
/me Trekt zich terug
Door ernstig tijd gebrek en andere dingen ( website ), moet ik deze contest laten voor wat het is .
Wel kan ik zeggen dat er weer veel ontdekt is![]()
Succes verder aan iedereen die stug vol blijft houden
@daniel_ev; neus is groter, hopelijk van de week weer een update-render, ik heb ook niet zoveel tijd
(( kan net nog tijd vinden om te leven
Anoniem: 78378
Deze is echt mooiLiToKi schreef op 03 april 2004 @ 15:04:
W.I.P.je
[afbeelding]
Maar goed, ik moet helaas meededelen dat ik mijzelf ook terug trek uit de contest. Ik heb er geen tijd meer voor namelijk. Succes iedereen.
LiToKi schreef op 04 april 2004 @ 17:09:
Naja, stelletje afvallers. Beetje doorzettingsvermogen zou jullie sieren
(tenzij je echt geen tijd hebt natuurlijk).
@daniel_ev; neus is groter, hopelijk van de week weer een update-render, ik heb ook niet zoveel tijd. Dus ik ben blij dat dit een maand duurt.
RaakAnoniem: 80198 schreef op 04 april 2004 @ 20:27:
[...]
maar ik kan me ook nog vaak genoeg herrineren dat jij er halverwege mee kapte
.
Maar ben veranderd, heb tegenwoordig een hekel aan onafgemaakte dingen. En daar heb ik een hoop van, van pakweg een jaar / half jaar geleden.
zodra ik een vertex, edge of poly aanraak verspringt er 1 die ik per ongeluk een keer te ver eruit getrokken heb. Bij iedere aanraking herhaalt ie dat nu

non de knetter!
[ Voor 4% gewijzigd door 6K op 04-04-2004 22:34 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Een char is voorlopig nog way out of my league, dat heb ik hier in ieder geval wel geleerd. En niet zozeer de kop, maar het lijf en de kleren gaan keer op keer de soep in
succes dus allemaal...
p.s. RareAap, het deleten van de vertex of edge heeft helaas ook geen resultaat. Ik heb met behulp van scatter veel tijd gestoken in gras voor de omgeving (rendertijd > 1 uur) en dat ben ik met een oude backup kwijt. Daarom ook deels mijn keuze, ik kan onmogelijk in 9 dagen nog iets fatsoenlijks uitpoepen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
lijkt wel een beetje op het schildpadje van boes(hoe je het ook schrijft)LiToKi schreef op 03 april 2004 @ 15:04:
W.I.P.je
[afbeelding]
je weet wel, die oranje/rode koe, en daar die schilpad van
of heb ik nu teveel fantasie?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 05-04-2004 11:31 ]
Dolly!jarnotjuh schreef op 05 april 2004 @ 11:04:
[...]
lijkt wel een beetje op het schildpadje van boes(hoe je het ook schrijft)
je weet wel, die oranje/rode koe, en daar die schilpad van![]()
of heb ik nu teveel fantasie?![]()
![]()
![]()
En omdat dat ook een schilpad is die op d'r achterpoten loopt met een gerimpeld koppie, lijkt de mijne daar best op ja
@Aardbei;
*klik*

Z'n pootjes zijn wat te smal (of eigenlijk is z'n bovenlichaam te breed) -- een er zullen vast nog allerlei kleine dingen niet aan hem kloppen, maar d'r komt ook nog een cape overheen en m'n vorige poging om hem fatsoenlijk te riggen is hopeloos mislukt, dus daar ga ik me eerst nog maar even mee bezig houden. Bovendien moet ik alles nog texturen enzo...
* Anoniem: 48458 heeft een hekel aan riggen...

Ziet er al goed uit. De handen (met name de vingers) zijn nog wat rechthoekig. Ook zijn de overgangen tussen handen en schouders en de overgangen tussen bovenbenen en onderbenen wat raar: ze zijn veel te klein in verhouding. Ook is het hoofd nogal groot voor het vrij kleine lichaam.Anoniem: 48458 schreef op 05 april 2004 @ 12:21:
Omdat je haast depri wordt van al die mensen die er mee stoppen (nofi), doe ik nog maar weer wat wipjes plaatsen. Ben met m'n draak niet verder gekomen, maar heb wel een ridder en een zwaard gemaakt:
*klik*
[afbeelding]
[afbeelding]
Z'n pootjes zijn wat te smal (of eigenlijk is z'n bovenlichaam te breed) -- een er zullen vast nog allerlei kleine dingen niet aan hem kloppen, maar d'r komt ook nog een cape overheen en m'n vorige poging om hem fatsoenlijk te riggen is hopeloos mislukt, dus daar ga ik me eerst nog maar even mee bezig houden. Bovendien moet ik alles nog texturen enzo...
* Anoniem: 48458 heeft een hekel aan riggen...
ik ben nog niet verandertLiToKi schreef op 04 april 2004 @ 22:22:
[...]
Raak
Maar ben veranderd, heb tegenwoordig een hekel aan onafgemaakte dingen. En daar heb ik een hoop van, van pakweg een jaar / half jaar geleden.
Trouwens: superplaat Litoki
Oren (meer detail) , hand (totaal geen leeuwenhanden), en z'n "snoet" (vreemde bobbels) zijn nog niet helemaal zoals het hoort...
Trouwens, heeft die schildpad nou een broek aan, of wat is die vreemde overgang/riggel van been -> voet ??
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Wellicht dat sommigen daar voor de contest nog wat aan kunnen hebben...
(deze links gaan ook door RareAap en mijzelf aangevuld worden online op termijn)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dat is Dark Blue waarschijnlijk.inquestos schreef op 05 april 2004 @ 22:35:
Wie is hier dan vrouw??
Trouwens, heeft die schildpad nou een broek aan, of wat is die vreemde overgang/riggel van been -> voet ??
Ik heb geen flauw idee, misschien heeft de schildpad de ziekte van Crohn in zijn been (normaal altijd in de nek).
Die vreemde bobbels vat ik ff niet.inquestos schreef op 05 april 2004 @ 22:35:
Wie is hier dan vrouw??
Trouwens: superplaat Litoki
Oren (meer detail) , hand (totaal geen leeuwenhanden), en z'n "snoet" (vreemde bobbels) zijn nog niet helemaal zoals het hoort...
En die schildpad z'n benen waren ff lastig, want wilde ze een beetje dik/vlezig maken, soort huidplooien, dat moesten ze ook voorstellen
En ik heb nog een kleine update;

Waar weer vanalles niet helemaal ok gaat, maar omdat 't renderen zo lang duurt met dat haar, gaat 't updaten niet zo snel
[ Voor 14% gewijzigd door LiToKi op 06-04-2004 13:08 ]
Overigens ben ik inderdaad vrouw ja

k*t vlees vergeten uit te leggen

LiToKi gebruikt waarschijnlijk ook Cinema4D aangezien hij shave&haircut gebruikt heeft.
Ik weet niet hoe het in Cinema4D gaat, maar in max krijg ik bij region render vaak 1 lelijke witte lijn bij het begin van de region, dus voor een complete plaat moet ik hem dan toch helemaal renderen...
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dark Blue schreef op 06 april 2004 @ 14:46:
offtopic:
k*t vlees vergeten uit te leggen, weer pizza vanavond
pizza is lekker toch
@litoki: snorharen zien er een beetje overbelicht uit?
[ Voor 15% gewijzigd door geez op 06-04-2004 19:23 ]
En voor die andere gevallen is er de friettent of de shoarmaboer
ook Litoki: er zitten wat haren door je kroon heen. En moeten de oren niet wat hariger zijn?
@geez; snorharen zijn licht transparant, zal ze wat donkerder zetten.
@RareAap; ik zie 't ja
Nou nou rustig maar LOLinquestos schreef op 05 april 2004 @ 22:35:
Wie is hier dan vrouw??
Laat de fantisie maar eens goed werken , en snuffel de profiles eens af
Have fun !
HINT , nee niet die van Idols . Het begin met H en eidigt op eidi
Em ze heeft zich al gemeld , in de 3D meldkamer
* sorry zal me verder inhouden
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 06-04-2004 21:00 ]
Is al beter, al zie ik niet zoveel verbeteringen (maar dat komt natuurlijk door de lange rendertijd). Zitten er zoveel polygonen of shadow-mapped lights in de scene? Lijkt me dat zo'n scene niet ontiegelijk lang zou duren.LiToKi schreef op 06 april 2004 @ 13:07:
[...]
Die vreemde bobbels vat ik ff niet.
En die schildpad z'n benen waren ff lastig, want wilde ze een beetje dik/vlezig maken, soort huidplooien, dat moesten ze ook voorstellen
[afbeelding]
Waar weer vanalles niet helemaal ok gaat, maar omdat 't renderen zo lang duurt met dat haar, gaat 't updaten niet zo snel
Nog iets over de belichting: de neus van de leeuw is wat overbelicht, terwijl de hand van de leeuw er niet overbelicht uitziet.
Duh... Dat is algemeen bekend...
[ Voor 8% gewijzigd door inquestos op 07-04-2004 00:12 ]
z'n neus is wat klein, net alsof die schildpad Kungfu lessen heeft genomen, en die lionking een BOING op zn neus heeft gegeven met zn TrommelLiToKi schreef op 06 april 2004 @ 13:07:
[...]
Die vreemde bobbels vat ik ff niet.
[afbeelding]
Ookal is het misschien maar voor een nederlands reclamebedrijf?
Ja, ik ben vrouw.inquestos schreef op 07 april 2004 @ 00:12:
[...]
Duh... Dat is algemeen bekend...(of houdt je ons voor het lapje
) Maar jij doet toch niet mee, wel?? Of heb ik iets gemist

Ja, je hebt zeker iets gemist.

Ja, ik wenste dat mensen mij nu eindelijk eens serieus gingen nemen hier.

Ik doe al minstens 15 contests actief mee, probeer er altijd weer wat moois van te maken en heb zelfs al twee keer gewonnen - waarom zien jullie me altijd over het hoofd en geven me het gevoel dat ik de eeuwige newbie ben?

Valt niet te missen, toch?
Dit topic is gesloten.