[3D] Contest V23: Pretpark Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.492 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 13:24
3D Contest V23
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~proos017/GoT/contesthead23.jpg

Onderwerp
Het onderwerp de komende 6 weken; pretpark! We houden 't in zomerse sferen, dus we gaan leuk naar een pretpark. Alle mogelijke attracties kunnen; achtbanen, suffe ritjes, wildwaterbanen, draaimolens enzovoort. Voorwaarde is dus dat het een pretpark attractie moet zijn.

Voorgaande versies

• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imóvel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie

Tijdsduur
Deze contest zal beginnen op woensdag 30 juni 2004 en eindigen op woensdag 11 augustus 2004 om 23:59:59. Je hebt dus 6 weken de tijd om er iets moois van te maken.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)

• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
• Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Truespace, Vue d'Esprit enzovoort). Dus GEEN 'drieklikslandschappen'!.
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair enzovoort. Hou 't wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag. Hou 't beperkt, het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
• Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is.
• De door jou ingeleverde final moet een still zijn.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.

Dont's :(
• De final mag dus geen animatie zijn.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
• Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
• Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen Poser.
• Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Puntentelling
Wegens succes houden we de Formule 1 puntentelling aan.

Voor diegene die deze puntentelling niet kennen: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste. De rest krijgt (helaas) (0) punten.

Aan het einde van de contest is het de bedoeling dat je twee top-achts maakt.

Eén voor de uitwerking, één voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contesten wisten te winnen, hebben we de balans ietswat veranderd. De punten voor uitwerking zijn 60% van de uiteindelijke score, die voor originaliteit 40% van de score.

Mail de scores naar LiToKi op litoki00@hotmail.com. Zet in deze mail twee lijstjes met steeds op #1 degene die je het best vond aflopend naar #8. Geen punten erbij schrijven, gewoon twee top achts. Geef uiteraard duidelijk aan welke lijst voor originaliteit en welke voor uitwerking is. Zorg er ook voor dat je je Tweakers-nickname vermeldt.

De eindscore wordt dan dus als volgt berekend:

(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Voor de beginners
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in [3d] post je 3d stuff maar weer - part 20 te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Laatste opmerking
Ook bij deze weer: let op de tijd en let er vooral op dat je een final post. Na sluitingstijd zal ik het topic per pagina doorlopen op afbeeldingen/urls, en waar niet expliciet 'Final' boven staat wordt niet meegeteld!

Veel succes iedereen en maak er wat moois van!

Alle credits van de opzet van deze post gaan uit naar de voorgaande winnaars/startposters :)

Finals

Nog geen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

woei !! hij is er :P laten we er een gezellig boel van maken :) !

/me ik heb weer eens een idee in me hoofd wat voor mij nog een klein beetje, toch wel heel erg, te moeilijk is :(

@litoki, doe jij nu ook weer mee ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
denk dat ik ook weer eens mee ga doen, ben bijna klaar met mijn stage dus heb weer tijd zat :)

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
I'm in! Ga toch maar 10 dagen weg dus een beetje modellen moet wel lukken! 8)
K ga nu maar ns vanaf het begin meedoen! Nu eerst wat schetsen maken! :7

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 15:26
ik ga ook weer wat proberen denk ik :P

gewoon 1 atractie dus, of meerdere? :>

EDIT: ik begin wel met 1, heb al een goed id, maar ws veeel te lastig voor mij om te maken.. maaaaaar: aldoende leert men... :P

[ Voor 45% gewijzigd door enira op 30-06-2004 23:28 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117501

Even een hele ruwe schets van wat mijn idee denk ik wordt (Is momenteel nog weinig aan de originele kant, misschien krijg ik nog inspiratie voor een nieuw type attractie. Aan de andere kant is dit ook wel weer een goede oefening voor architectuur-modellen):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/remco.niemeijer/GoT/23/Schets.jpg

Het idee is dus Disneyland, vanuit Big Thunder Mountain kijkend naar het kasteel in het midden en het Space Mountain deel op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Idee 1: ik ga (denk ik:P) een pretpark @ night maken. Maar de hoofdrol speelt een kindje dat in zn pyama stiekem uit zn bed is gekropen om het hele schouwspel van lichtjes te bewonderen. Ik moet het nog wat uitwerken maar ik denk dat het die kant op gaat.
een beetje in deze sfeer dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/sevensheaven.jpg
(waarschijnlijk kennen sommigen dit plaatje uit de images dir van max5 :P)

edit:
idee2: een kind met een druipend ijsje (en een ballon:P) in zn hand dat al een uur naar een enorme (voor hem veel te 'ruige') achtbaan staat te kijken. De achtbaan ziet er uit als een monster. Dit is wat meer in het thema, omdat hier de nadruk meer op de attractie ligt ipv op het ventje.

[ Voor 27% gewijzigd door Menesis op 30-06-2004 23:38 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75787

Ohyeah 8) i'm in, k heb er zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Wat een bijzonder matig onderwerp. Je kan echt bijna geen kant uit. Ik moet even van allochtoon zeggen dat als hij niet geband was dat hij dan niet mee zou doen. :P

Menesis Leuk idee. alleen hoe laat je een complete achtbaan zien in een klein dakraam?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

HawVer schreef op 30 juni 2004 @ 23:52:
Wat een bijzonder matig onderwerp. Je kan echt bijna geen kant uit. Ik moet even van allochtoon zeggen dat als hij niet geband was dat hij dan niet mee zou doen. :P
Je kan er vanales mee doen. Speel een keer een pretparkspel en dan kijken wat ze allemaal kunnen doen. Ga een keer naar een pretpark toe en kijk wat er allemaal is. Is juist behoorlijk uitgebreid :)
Menesis Leuk idee. alleen hoe laat je een complete achtbaan zien in een klein dakraam?
Fantasie :)

*kijkt rustig verder

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

edit; geen kickoff, falcon was me voor :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kaspe031/nix0r/baantest.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kaspe031/nix0r/rollercoaster.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93071 op 30-06-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071 schreef op 30 juni 2004 @ 23:59:

[afbeelding]
[afbeelding]
Wow :o hoe doe je dat :? een pad laten volgen ofzow

* :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Path deform denk ik zo hé ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

benden als een mafkees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:+ dat kan natuurlijk ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ik ook al wat gedaan :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familie.braspenning/stfu/GoT/karretje.JPG

wou dus dit gaan maken, als dat mag, want het is immers geen kermis, maar pretpark.... hoewel ik wel ooit dit in een pretpark heb zienstaan....

Afbeeldingslocatie: http://www.marktagenda.nl/bocholt/DSC_1253.jpg

zeg ff of het mag ja of nee, dan weet ik of ik door moet gaan met modellen...

comments? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
Ik heb zoiets ook ooit eens geprobeerd (in 3D Studio 4 (voor DOS nog)), maar bij het benden, werden dus ook de afzonderlijke rails ge'bend. Daardoor kwam dus een en ander wat scheef te zitten.

Maar ik had inderdaad dezelfde vraag als jarnotjuh: In de TS staat "Voorwaarde is dus dat het een pretpark attractie moet zijn.", maar hoe breed is dat precies?
Ik ken een aantal leuke attracties (woon in Tilburg 8)), maar dat is vooral van de kermis. Maar aan de andere kant valt Attractiepark Slagharen ook onder de pretparken en daar staan bijna alleen maar kermisattracties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Waarom zou het niet in een pretpark mogen? Omdat het toevallig meestal bij de kermis staat..lijkt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Erkandude schreef op 01 juli 2004 @ 00:24:
Waarom zou het niet in een pretpark mogen? Omdat het toevallig meestal bij de kermis staat..lijkt me niet
'T past ook niet echt in mijn beeld van een pretpark. Bij 'pretpark' denk ik meer een een sfeervol park, met uitgebreide attracties die daar goed bij aansluiten. Niet zomaar een stuk land met daarop een stel kermisattracties.
Ik hou echt van de kermis, maar een pretpark met kermisattracties vind ik helemaal niets.
Maar 't thema zou dan dus wat meer 'Pretpark/kermis' worden?

[ Voor 9% gewijzigd door maikel op 01-07-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
HawVer schreef op 30 juni 2004 @ 23:52:
Het wordt idee2: de achtbaan moet er uit gaan zien als een soort van monster. Heel hoog en heel vijandelijk. Het camerapunt wordt dan vanaf de voeten van het ventje ongeveer (kikvors perspect. :P)
Alvast het begin van de ingang:
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/coaster_entrance.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
jarnotjuh schreef op 01 juli 2004 @ 00:12:
ik ook al wat gedaan :P

[afbeelding]

wou dus dit gaan maken, als dat mag, want het is immers geen kermis, maar pretpark.... hoewel ik wel ooit dit in een pretpark heb zienstaan....

[afbeelding]

zeg ff of het mag ja of nee, dan weet ik of ik door moet gaan met modellen...

comments? :D
Zet je attractie(s) gewoon in een pretpark omgeving (bankjes, perkjes, ouderwetse lantaarnpalen etc)! klaar.
edit: In rollercoaster tycoon zie je ook allemaal van dat soort kermis attracties in een pretpark omgeving :P

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 01-07-2004 00:35 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Menesis schreef op 01 juli 2004 @ 00:34:
[...]
Zet je attractie(s) gewoon in een pretpark omgeving (bankjes, perkjes, ouderwetse lantaarnpalen etc)! klaar.
edit: In rollercoaster tycoon zie je ook allemaal van dat soort kermis attracties in een pretpark omgeving :P
ik weet genoeg, thnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als pretparken-geek ben ik eens benieuwd naar wat jullie kunnen fabriceren :).

Een pretpark kan verschillende richtingen opgaan; het is mogelijk om een themapark te maken (Efteling) of je creëert een attractiepark (Six Flags, Slagharen). Beide hebben een andere doelgroep en verschillen qua uitstraling erg veel. De Efteling probeert in zijn geheel een sprookjesachtig stuk land te zijn, vooral door de verhalen die om de attracties heen zijn gemaakt en de gebieden die elk hun verhaal vertellen. Daartegenover staat bijvoobeeld Six Flags Holland, dat een achtbaan neerzet en voor de rest bekijk je het maar. Daar gaat het om de spanning en de kick, wat vooral opvalt in het park. SFH is kaal en gevuld met kermisdingen, zodat de attracties enorm opvallen. De Efteling is volgepropt met poppen, verhalen en paddestoelen.
Anoniem: 93071 schreef op 30 juni 2004 @ 23:59:

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ziet er als erg stoer uit. Als je voor het realisme gaat, dan moet je er wel voor zorgen dat de baan in één vloeiende beweging doorgaat met zo min mogelijk rechte stukken. Pas an het einde van de rit wordt je meestal geremd op een recht stuk baan, of tijdens een tussenstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Da's een goeie Robin Vreuls! SZo had ik het nog niet bekeken. Ik ga dan duidelijk de Efteling kant op. Wel goed idee idd om die twee richtingen te onderscheiden: ik ga nu dus een hele hoop vage poppen en oude lantaarnpalen neerzetten :P (en misschien op de achtergrond ergens die 'langnek':P)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robin Vreuls schreef op 01 juli 2004 @ 00:51:

[...]
Dat ziet er als erg stoer uit. Als je voor het realisme gaat, dan moet je er wel voor zorgen dat de baan in één vloeiende beweging doorgaat met zo min mogelijk rechte stukken. Pas an het einde van de rit wordt je meestal geremd op een recht stuk baan, of tijdens een tussenstation.
thx :), dit zijn meer testjes nog, uiteindelijk komt er, zoals jij al zegt, waarschijnlijk alleen een recht stuk op het einde/begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 35969 schreef op 01 juli 2004 @ 00:03:
Path deform denk ik zo hé ? ;)
Hoe werkt die modifier precies? Moet je dan één baanstuk maken en kun je die dan vloeiend achter elkaar zetten? Of moet je eerst een recht baan stuk maken van de gehele lengte van je path. (dus eerst zelf één stuk 100x kopiëren?)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WIPje van de poort van het kasteel:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/remco.niemeijer/GoT/23/WIP01.jpg

@ Menesis: Wat je doet is je maakt een stukje van de achtbaan (een centimeter of 50 met de support in het midden) wat je dus als array kan herhalen om de track te vormen. Selecteer die objecten, gooi er een Pathdeform overheen en selecteer de spline. Eventueel moet je nog wat met parameters klooien om aan te geven waar hij moet beginnen en in geval van loopings of corkscrews de twist op 360 graden zetten. Best makkelijk systeem.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 117501 op 01-07-2004 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
falcon_NL, ziet er mooi uit :)

ff een vraagje hier:
ik gebruik dus maya 5 voordat ik dalijk weer wordt "doodgegooid" met antwoorden voor max 5 of 6...

ik ben dus zo'n breakdance aan het maken.. is het mogelijk om alle karretjes al te kopieren, en dan als je bij 1 karretje een face extrude dat dat bij de andere karretjes ook gebeurd??? gewoon koppelen dus...

tell meh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

WOOW da's wel heel snel begonnen, en al zoveel ontwerpen ! :o Ik dacht gisteren laat ik alvast beginnen maar nee, da;s veels te vroeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
hetgeen was ik ga proberen te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.can-cia.de/dutch/pretparken1.jpg

met uiteraard nog een stuk achtbaan eraan, als dit gaat lukken!
ik zou graag aan NiXon willen vragen of hij kan vertellen hoe hij precies zijn stukken heeft gemaakt?
dat je het gebend hebt weet ik al, maar moet je dan gewoon aantal stukjes maken, aan elkaar atteche en dan gaan benden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80408

Hallo allemaal

ff voorstellen BOND007BE , ben totale newbie(buiten wat tutorials) ,maar ga toch een poging wagen om hier iets op te steken en mee te doen.

dus nu eerst snel wa nadenken over iets origineel

greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik ga nu denk ik nog geen beginnetje maken, dat doe ik wel last-minute als ik terug kom van vakantie over een weekje of 4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wilmox: attachen is niet nodig, gewoon een stukje maken, array, alles selecteren en dan benden of pathdeform. Vertices komen automatisch op dezelfde plaats te staan. De enige reden om het te doen zou zijn dat het je misschien wat polys kan schelen, maar volgens mij is dat ook geen gigantische winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wilmocs schreef op 01 juli 2004 @ 11:03:
hetgeen was ik ga proberen te maken:
[afbeelding]

met uiteraard nog een stuk achtbaan eraan, als dit gaat lukken!
ik zou graag aan NiXon willen vragen of hij kan vertellen hoe hij precies zijn stukken heeft gemaakt?
dat je het gebend hebt weet ik al, maar moet je dan gewoon aantal stukjes maken, aan elkaar atteche en dan gaan benden?
bij die testrenders heb ik ze wel ge-attached, zijn gewoon een berg copy's van 1 stuk op rij, attached, maar nog niet aan elkaar geweld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/attr1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 10:06
* bakakaizoku en z'n lousy skills hebben ook wat gefabridingest met de bedoeling mee te doen

wipje (globale opzet)
Afbeeldingslocatie: http://www.matttt.nl/images/1.png

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Misschien kun je dat water beter met een particle system maken. Dan wordt het vanzelf heel woest en krijg je als het goed is ook een mooi waterval effect. Alleen het geheel (waar het heen stroomt) is dan wel wat moeilijker te controleren en je bent denk ik veel tijd kwijt met het maken van een geschikt materiaaltje ervoor. Maar aangezien je toch 6 weken hebt zou je het kunnen overwegen :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op 01 juli 2004 @ 13:09:
[...]

Misschien kun je dat water beter met een particle system maken. Dan wordt het vanzelf heel woest en krijg je als het goed is ook een mooi waterval effect. Alleen het geheel (waar het heen stroomt) is dan wel wat moeilijker te controleren en je bent denk ik veel tijd kwijt met het maken van een geschikt materiaaltje ervoor. Maar aangezien je toch 6 weken hebt zou je het kunnen overwegen :)
Okee ik ben ontzettend n00b dus heb je hier tutorials voor..? Of kun je iets beter uitleggen wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ow ok, Ik denk dat je het dan beter niet kan doen...Alles helemaal uitleggen gaat denk ik ietsje te ver. Maar het idee is dat je een particle spray neerzet in de richting van de stroming. Vervolgens maak je een spline die de vorm van de baan volgt. En dan kun je de pathfollowspacewarp (uit mn hoofd; weet niet zeker hoe die heet) neerzetten. (gewoon net zoasls je een box maakt neerzetten. er verschijnt een icoontje). In het menu daarvan kies je de spline. En om aan te geven dat die particle spary die lijn moet volgen moet je die spray via 'bind to space warp' (>staat bij mij linksboven) aan dat icoontje koppelen. Je moet waarschijnijk nog wel met de params spelen. Als je dan heel veel particles laat lopen lijkt het al een beetje op water. Er zijn meerdere manieren om die particles mooi langs een pad te laten lopen; dit is een manier... (je kan ook met gravity gaan werken enzo...:P)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice en tegelijkertijd o zo jammer, daar gaat m'n idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op 01 juli 2004 @ 14:21:
Ow ok, Ik denk dat je het dan beter niet kan doen...Alles helemaal uitleggen gaat denk ik ietsje te ver. Maar het idee is dat je een particle spray neerzet in de richting van de stroming. Vervolgens maak je een spline die de vorm van de baan volgt. En dan kun je de pathfollowspacewarp (uit mn hoofd; weet niet zeker hoe die heet) neerzetten. (gewoon net zoasls je een box maakt neerzetten. er verschijnt een icoontje). In het menu daarvan kies je de spline. En om aan te geven dat die particle spary die lijn moet volgen moet je die spray via 'bind to space warp' (>staat bij mij linksboven) aan dat icoontje koppelen. Je moet waarschijnijk nog wel met de params spelen. Als je dan heel veel particles laat lopen lijkt het al een beetje op water. Er zijn meerdere manieren om die particles mooi langs een pad te laten lopen; dit is een manier... (je kan ook met gravity gaan werken enzo...:P)
Dit is chinees voor mij :D
Anoniem: 75787 schreef op 01 juli 2004 @ 14:21:
[...]

Nice en tegelijkertijd o zo jammer, daar gaat m'n idee :P
ROFL }) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier stond een hele duffe opmerking :X

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 01-07-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
Anoniem: 115073 schreef op 01 juli 2004 @ 15:12:
Ik zie btw in de startpost staan draaimolens maar die vind je toch niet in een pretpark? Wel een reuzenrad 8)7
nou in ieder pretpark waar ik ben geweest ben ik wel een draaimolentje voor de kleintjes tegengekomen ;)

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
jarnotjuh schreef op 01 juli 2004 @ 10:05:
falcon_NL, ziet er mooi uit :)

ff een vraagje hier:
ik gebruik dus maya 5 voordat ik dalijk weer wordt "doodgegooid" met antwoorden voor max 5 of 6...

ik ben dus zo'n breakdance aan het maken.. is het mogelijk om alle karretjes al te kopieren, en dan als je bij 1 karretje een face extrude dat dat bij de andere karretjes ook gebeurd??? gewoon koppelen dus...

tell meh :)
Ik ben sinds gisteren met Maya 6.0 aan het prutsen (deze tutorial) en daar gebruiken ze "instance" bij het kopieren. Dan moet je dus wel je translatie goed zien te krijgen (in de tut gebruiken ze hem alleen voor spiegelen), maar misschien dat dit je op weg kan helpen?

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ok, ook een wipje van mij. Het lijkt me duidelijk wat voor soort stijl ik wil gaan volgen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/jvocalc/pretparkv1.jpg

Dit gedeelte wordt overigens een meer in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 13:18
krijg een sterk Sim City gevoel... :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:27
:? De contest is alweer bezig :o
jvo schreef op 01 juli 2004 @ 16:09:
Ok, ook een wipje van mij. Het lijkt me duidelijk wat voor soort stijl ik wil gaan volgen. ;)

[afbeelding]

Ziet er al echt uit

* inquestos gaat ook voor de rollercoaster-tycoon look

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
jvo schreef op 01 juli 2004 @ 16:09:

[afbeelding]

Ehm.. hmz... Volgens mij is het de bedoeling dat je 3D software ipv een game gebruikt voor je creatie! Of wordt echt alleen een 'schets' hoe je je uiteindelijke scene wilt maken?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 22:47
party42 schreef op 01 juli 2004 @ 16:18:
krijg een sterk Sim City gevoel... :)
*kuch*Rollercoaster Tycoon*kuch*
Menesis schreef op 01 juli 2004 @ 16:22:
[...]
Ehm.. hmz... Volgens mij is het de bedoeling dat je 3D software ipv een game gebruikt voor je creatie! Of wordt echt alleen een 'schets' hoe je je uiteindelijke scene wilt maken?
Er staat toch dat hij een "stijl" gaat volgen, niet dat hij het in de game gaat maken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Menesis schreef op 01 juli 2004 @ 16:22:
[...]
Uh, bedankt denk ik. Dit is gewoon met max gedaan.

Max begint overigens nu al langzaam te worden. Bestandsgrootte is al rond de 10 MB. Toch bevat het grondvlak 'maar' 22.500 polygonen. Lijkt me niet overdreven veel. Iemand een idee hoe dit komt? Ik ben uitgegaan van een plane met een extra vertex in het midden. Elk vierkantje bestaat zo uit vier driehoeken i.p.v. twee. Dit heb ik vervolgens een aantal keer achter elkaar gekopieerd en geweld.

[ Voor 41% gewijzigd door jvo op 01-07-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 22-04 13:24
jvo schreef op 01 juli 2004 @ 16:41:
[...]

Uh, bedankt denk ik. Dit is gewoon met max gedaan.

Max begint overigens nu al langzaam te worden. Bestandsgrootte is al rond de 10 MB. Toch bevat het grondvlak 'maar' 22.500 polygonen. Lijkt me niet overdreven veel. Iemand een idee hoe dit komt? Ik ben uitgegaan van een plane met een extra vertex in het midden. Elk vierkantje bestaat zo uit vier driehoeken i.p.v. twee. Dit heb ik vervolgens een aantal keer achter elkaar gekopieerd en geweld.
Probeer eens een meshselect bovenop dat object te zetten.

(Bij objecten met meshsmooth werkt dat erg goed iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:40

Just_I

What did you just say?

Just_I gaat ook maar eens wat proberen. Wat het uiteindelijk gaat worden weet ik nog niet precies, maar dat zie ik wel :P . My work so far
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/Wip01%20groot.jpg
*KLIK*

Toren is nu ongeveer 150 meter hoog de schijf die omhoog gaat, gaat maar tot een hoogte van 100 meter. Komen overigens geen mensen / dieren in, omdat die zwaar moeilijk zijn om te tekenen in SolidWorks (of ikke ben er nog niet goed genoeg voor :r ).

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja maar SolidWorks is ook niet het makkelijkste programma om snel een mooie scene te maken. Dat is meer om precieze tekeningen te maken. Maar dat zal jij als ID'er wel weten :) (heb FF in je portfolio gekeken:P)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Ik ga voor de eerste keer eens meedoen.

Doel: meer dan 10/100 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Just_I schreef op 01 juli 2004 @ 17:02:
Just_I gaat ook maar eens wat proberen. Wat het uiteindelijk gaat worden weet ik nog niet precies, maar dat zie ik wel :P . My work so far
[afbeelding]
*KLIK*

Toren is nu ongeveer 150 meter hoog de schijf die omhoog gaat, gaat maar tot een hoogte van 100 meter. Komen overigens geen mensen / dieren in, omdat die zwaar moeilijk zijn om te tekenen in SolidWorks (of ikke ben er nog niet goed genoeg voor :r ).
Zeer jammer dat je plaatje niet werkt maar aan je omschrijving te horen kan ik weer een nieuw onderwerp gaan zoeken :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buitenmuur en brug min of meer af, ben begonnen aan de torens binnen de muren:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/remco.niemeijer/GoT/23/WIP02.jpg

Dit is trouwens de referentie:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/remco.niemeijer/GoT/23/Ref02.jpg

C&C welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Anoniem: 75787 schreef op 01 juli 2004 @ 19:06:
[...]

Zeer jammer dat je plaatje niet werkt maar aan je omschrijving te horen kan ik weer een nieuw onderwerp gaan zoeken :'( :P
Waarom heeft iedereen 't er altijd zo moeilijk mee als iemand anders toevallig hetzelfde idee had?
Je kunt toch nog lekker met je eigen idee aan de gang gaan? Het uiteindelijke resultaat kan dan toch nog een hoop verschillen.
Gewoon lekker doen wat je in gedachten had en je niet druk maken over wat anderen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Hier dan ook m'n eerste WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/Images/Pretpark/wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

WIP, WIP?
Beste jongens ik ga eerst eens op vakantie... 8)7 :P

Fijn dat het dit keer 6 weken zijn, ik heb iig al 1 week minder om te modellen, 1 week meer om in alle rust in oostenrijk te brainstormen...
gelukkig ben ik met een achtbaangek mee op reis :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maikel schreef op 01 juli 2004 @ 22:02:
[...]

Waarom heeft iedereen 't er altijd zo moeilijk mee als iemand anders toevallig hetzelfde idee had?
Je kunt toch nog lekker met je eigen idee aan de gang gaan? Het uiteindelijke resultaat kan dan toch nog een hoop verschillen.
Gewoon lekker doen wat je in gedachten had en je niet druk maken over wat anderen maken.
T lijkt mij gewoon het leukste om allerlei verschillende dingen te zien dat 11 achtbanen ofzow :P Maar misschien ga ik inderdaad wel door met mijn idee ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85330

oew yeah,
'k denk dat ik deze ook eens zal meedoen, onder de Olympische gedachte natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier dan mijn eerste Work In Progress:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rwliefde/GoT/WIP001.jpg

Hij wordt gemodeld na de Warner Bros. Movie World attractie "The Wild Bunch"

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 75787 op 04-07-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Anoniem: 75787 schreef op 02 juli 2004 @ 01:00:
Hier dan mijn eerste Work In Progress:

[afbeelding]

Hij wordt gemodeld na de Warner Bros. Movie World attractie "The Wild Bunch"
Waarom heb ik het idee dat als ik jou plaatje omdraai (verticaal) dat die dan goed staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
wat gebruiken jullie om bijv. kleine stukjes uit een blokje te halen, of een randje te maken? tot nu ttoe gebruik ik boolean, maar ik heb het idee dat dat niet helemaal goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor die randjes net onder mijn daken gebruik ik een slice plane. Vier slices net boven elkaar en dan de middelste twee wat horizontaal verschalen.

Wat betreft blokje eruit halen: als het blok midden in een vlak zit is boolean inderdaad waarschijnlijk het makkelijkste. Als het aan een rand zit kan je ook 3 slices maken om de vorm van het blokje te definieren, de buitenliggende polys verwijderen en dan de gaten weer opvullen met create poly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ik wil wel meedoen, maar weet niet echt wat, alles wat ik kan bedenken is niet "origineel" genoeg, waar ik vorige keer de fout mee inging... :D

ik ben al druk themepark wordt screenshots aant bekijke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4Real schreef op 02 juli 2004 @ 10:17:
[...]

Waarom heb ik het idee dat als ik jou plaatje omdraai (verticaal) dat die dan goed staat :?
Nou hier dan meteen mijn 2e WIP

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rwliefde/GoT/WIP002.jpg

En over dat omdraaien...

Afbeeldingslocatie: http://www.coastersandmore.de/rides/wb/wb12.jpg

Dat moet het worden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75787 op 04-07-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75787 schreef op 02 juli 2004 @ 12:25:
[...]

Nou hier dan meteen mijn 2e WIP

[afbeelding]

En over dat omdraaien...

[afbeelding]

Dat moet het worden :P
woei ziet er al nice uit, lekker vol proppen met detail :)
ga je dr nog mennekes in maken ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071 schreef op 02 juli 2004 @ 12:36:
[...]

woei ziet er al nice uit, lekker vol proppen met detail :)
ga je dr nog mennekes in maken ook?
Die details zijn nu wel vervelend aan het worden, alle schroeven zijn er wel maar t project wordt er zo traag van om te laden,

ik ben errug slecht in organisch modelen dus de stoelen en de eventuele personen worden erg moeilijk voor mij maar ik wil het wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schroeven en andere mini dingetjes hoeven niet zo ernstig veel polys te hebben lijkt me, daar zijn ze te klein voor :) hoeveel heb je nu in totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071 schreef op 02 juli 2004 @ 12:46:
schroeven en andere mini dingetjes hoeven niet zo ernstig veel polys te hebben lijkt me, daar zijn ze te klein voor :) hoeveel heb je nu in totaal?
Het zijn ook niet veel poly's, het zijn gewoon een hoop schroeven :P
Maar kzal ze bij me volgende wipje wel tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:51
Ziet er fraai uit falconNL !

Ik zelf doe voor de eerste keer mee met een contest, en hier een kleine WIP:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/WIP.jpg

Word een draaimolen. Wat ik in gedachte heb is alleen niet het meest gezellige pretpark. Maar dat zien jullie nog wel :)

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ikke ben ook weer een beetje opgeschoten.

[list]• Heb de onderkant en de bovenaknt van de toren wat onder handen genomen.
• Wat zitten klote met textures.
• Nog wat kleien aanpassingen aan de schijf.

Lots to do :9

De onderkant
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/Wip02.jpg

En nog een close upje
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/Wip02closeup.jpg

De hele toren (145 kb veel pixels :+ )

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ just_i:

ziet er netjes uit. wat kleine aandachtspuntjes:

- ik neem aan dat dit ding in de buitenlucht komt te staan. Het is dan realistischer om maar een lichtbron te hebben die schaduw werpt i.p.v. drie.
- afhankelijk van hoe groot de toren uiteindelijk op je render komt zou je kunnen overwegen de "grond" wat meer segmenten de geven. Is momenteel een beetje hoekig
- de vloer van de cabine lijkt me wat aan de dunne kant.

Tandwielspoor is aardig gedaan. Hoeveel poly kost je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Ben vanmiddag ff lekker bezig geweest, vooral met textures kloten. Hier nog 2 WIP's:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/WIP3.jpg

1024x768: http://home.tiscali.nl/alwin/school/WIP3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/WIP2.jpg

1024x768: http://home.tiscali.nl/alwin/school/WIP2.jpg

Word een draaimolen ala Silent hill })

Iemand nog een goed id ( tutorial ) om een beetje paardachtig wezen te maken ?

AlwinB©

[ Voor 16% gewijzigd door AlwinB© op 02-07-2004 17:44 ]

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10-2020

Bountyhunter

Marsjager

Mijn eerste WIP.
Ben een echte beginner op 3d gebied, maar zien hoe ver ik kom :)

3d prog: Anim8or
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/got.jpg

Volgens voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.schoolreis.nl/objects/images/pages/attractie.jpg

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ AlwinB:
Zeer origineel idee. Heel wat anders dan dat zachtroze disneykasteel van mij :D

Uitvoering ziet er ook goed uit. Wat de paarden betreft: ik zou zeggen gewoon net als je een mens maakt: zoek een zij- en vooraanzicht van een paard en boxmodellen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlwinB© schreef op 02 juli 2004 @ 17:40:
Ben vanmiddag ff lekker bezig geweest, vooral met textures kloten. Hier nog 2 WIP's:

[afbeelding]

[afbeelding]

AlwinB©
Whaha leuk idee >:) K kan je zo geen tutorials geven maar ipv van die paarden zouden de Resident Evil zombiehonden ook goed staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
* inquestos is ook aan zijn rollercoaster-avontuur begonnen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/rct_draai_01.jpg
reference:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/rct_draai_ref.jpg

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlwinB© schreef op 02 juli 2004 @ 17:40:

[afbeelding]

[afbeelding]

AlwinB©
edit ; my bad, dacht dat je er misschien al voor de contest aan bezig was :) srry. doe jij grafisch lyceum utrecht?

edit 2 ; bone paarden is misschien wel vet :) als je dat voor mekaar weet te krijgen maakt het geheel nog duisterder :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 93071 op 02-07-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Meteen maar een testje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/water_land_test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Anoniem: 93071 schreef op 02 juli 2004 @ 19:11:
[...]

niet om te mekkeren (nou ja eigenlijk wel..), maar je afbeelding staat in een school map, je doet multimedia vormgeven, net als ik. ik moest ooit ook als opdracht een draaimolen maken, een die óf heel blij was, of heel evil. zit jij toevallig ook op het grafisch lyceum utrecht?
Ik studeer multimedia vormgeven op het ROC van Amsterdam Gooi & Vechtstreek ( vormalige Dudok College ), en dus niet in utrecht ( alhoewel dat denk ik wel een beter keuze was geweest ).

Waar ik denk dat je heen wilt, dit is niet een prefeb. We behandelen niet eens 3d studio max ( of een ander 3d pakket ) bij ons op school. Ik doe zoveel mogelijk wel in 3d voor school, maar een draaimolen maken hoort er niet bij :)
Dit wat je ziet heb ik vanmiddag gedaan.

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*heeft weer wat aangeknommeld

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rwliefde/GoT/WIP003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rwliefde/GoT/WIP004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rwliefde/GoT/WIP005.jpg

C&C pleez :P

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 75787 op 04-07-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ziet er netjes uit. Ik zou alleen de lichte kleur rood vervangen door die donkerdere tint uit de laatste render. Verder kan ik er nog niet zo veel over zeggen tot het model wat verder af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117501 schreef op 02 juli 2004 @ 20:11:
ziet er netjes uit. Ik zou alleen de lichte kleur rood vervangen door die donkerdere tint uit de laatste render. Verder kan ik er nog niet zo veel over zeggen tot het model wat verder af is.
Het kleurtje is idd een beetje of, met de donkere tint ziet hij er wat beter uit ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Anoniem: 117501 schreef op 02 juli 2004 @ 16:32:
@ just_i:

ziet er netjes uit. wat kleine aandachtspuntjes:

- ik neem aan dat dit ding in de buitenlucht komt te staan. Het is dan realistischer om maar een lichtbron te hebben die schaduw werpt i.p.v. drie.
- afhankelijk van hoe groot de toren uiteindelijk op je render komt zou je kunnen overwegen de "grond" wat meer segmenten de geven. Is momenteel een beetje hoekig
- de vloer van de cabine lijkt me wat aan de dunne kant.

Tandwielspoor is aardig gedaan. Hoeveel poly kost je dat?
Met maar een lichtbron kreeg je helaas niet echt een mooi effect vandaar dat er meer schaduwen in zitten (Zal ik nog wel een tijdje mee gaan kloten)
Dat de grond zo hoekig is kan ik heleaas niet veel aan doen, want de imagequality staat al op zijn hoogst :X
Vloer moet idd nog wat dikker ;)

Dit model is gemaakt met SolidWorks en die werkt niet met poly's / meshes ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Nieuwe WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/Images/Pretpark/wip2.jpg

Deze is gerenderd met Mental Ray, maar ik krijg 't maar niet voor elkaar om zulke mooie renders te maken als bijv. Kidd_Genius. :/

[ Voor 4% gewijzigd door maikel op 02-07-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ maikel:

Er gaat nu een ronde buis rond een vierkante paal. Volgens mij is er dan geen oppervlak om te voorkomen dat het zaakje naar beneden valt?

Wat betreft mooie renders: de simpelste methode om een effect te bereiken zoals bijvoorbeeld kidd_genius en ik dat doen is gebruik te maken van een skylight en eventueel global illumination. Als je geen global illumination gebruikt kan je de standaard scanline renderer gebruiken, als je global illumination wil moet je mental ray, final render, vray of brazil gebruiken. Heb zelf weinig ervaring met mental ray, ik gebruik final render, waar het een kwestie is van een checkboxje aanvinken.

Je kan dan kiezen of je ook nog een key light (voor schaduwen) wil maken of niet.
Maar het belangrijkste is dus een skylight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

@maikel: met als aanvulling dat je de lighttracer aan moet zetten. en bij hoge voorkeur een plane onder je geheel zou kunnen plempen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Anoniem: 117501 schreef op 02 juli 2004 @ 22:40:
@ maikel:

Er gaat nu een ronde buis rond een vierkante paal. Volgens mij is er dan geen oppervlak om te voorkomen dat het zaakje naar beneden valt?

Wat betreft mooie renders: de simpelste methode om een effect te bereiken zoals bijvoorbeeld kidd_genius en ik dat doen is gebruik te maken van een skylight en eventueel global illumination. Als je geen global illumination gebruikt kan je de standaard scanline renderer gebruiken, als je global illumination wil moet je mental ray, final render, vray of brazil gebruiken. Heb zelf weinig ervaring met mental ray, ik gebruik final render, waar het een kwestie is van een checkboxje aanvinken.

Je kan dan kiezen of je ook nog een key light (voor schaduwen) wil maken of niet.
Maar het belangrijkste is dus een skylight.
Het gedeelte tussen de pilaar en de cilinder van de armen is inmiddels gefixt. Ik wist dat 't nog moest, maar had 't nog niet gedaan. :)
Ik heb nu ook al 1 schuitje voor een deel klaar (de grote vorm): Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/pretpark/wip3.jpg

Ik vond m'n tweede render inderdaad al een stuk beter dan de eerste. Zal in 't vervolg vaker met Mental Ray en GI renderen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maikel schreef op 02 juli 2004 @ 22:04:
Nieuwe WIP:
[afbeelding]

Deze is gerenderd met Mental Ray, maar ik krijg 't maar niet voor elkaar om zulke mooie renders te maken als bijv. Kidd_Genius. :/
Ik vind die schaduwen zo mooi bij jou :o
En die attractie lijkt me echt cool/eng :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
6K schreef op 02 juli 2004 @ 23:07:
@maikel: met als aanvulling dat je de lighttracer aan moet zetten. en bij hoge voorkeur een plane onder je geheel zou kunnen plempen :)
Kent Mental Ray wel lighttracer?
In de help kan ik niets vinden en Google komt steeds met 3D Studio MAX aanzetten.
Anoniem: 75787 schreef op 02 juli 2004 @ 23:30:
[...]

Ik vind die schaduwen zo mooi bij jou :o
En die attractie lijkt me echt cool/eng :P
Hmm, moet ik dat nou sarcastisch opvatten? :?
Zo niet, thnx. :)

De attractie is eigenlijk helemaal niet eng hoor, beetje suf zelfs. Maar toen ik klein was, vond ik 't zo gaaf!
Ik kon 'm vanuit m'n zolderraampje net boven de bomen uit zien komen....... :>

Maya laat steeds m'n PC crashen! BSOD zelfs. Die geeft als melding:
PAGE FAULT IN NON PAGED AREA ..... anvioctl.sys
Ik weet dat 't met m'n video-drivers te maken heeft, maar ik heb net al de nieuwste (van Asus) geinstalleerd en het probleem blijft gewoon.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Of een oplossing voor?

[ Voor 18% gewijzigd door maikel op 02-07-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maikel schreef op 02 juli 2004 @ 23:38:
[...]

Kent Mental Ray wel lighttracer?
In de help kan ik niets vinden en Google komt steeds met 3D Studio MAX aanzetten.

[...]

Hmm, moet ik dat nou sarcastisch opvatten? :?
Zo niet, thnx. :)

De attractie is eigenlijk helemaal niet eng hoor, beetje suf zelfs. Maar toen ik klein was, vond ik 't zo gaaf!
Ik kon 'm vanuit m'n zolderraampje net boven de bomen uit zien komen....... :>

Ik weet dat 't met m'n video-drivers te maken heeft, maar ik heb net al de nieuwste (van Asus) geinstalleerd en het probleem blijft gewoon.
Of een oplossing voor?
T was niet sarcastisch bedoeld ;) ennuh, kdacht dat dat ding snel ronddraaide en snel op en neer ging ofzow.. dat lijkt me wel eng :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maikel schreef op 02 juli 2004 @ 23:38:
[...]

Of een oplossing voor?
Heb je het al met drivers van de chipfabrikant geprobeerd? Ik gok ATI of Nvidia. Die zijn vaak recenter en beter dan de drivers van kaartfabrikanten als asus. Ook kan je proberen in maya de gebruikte beeldschermdriver om te schakelen van OpenGL naar DirectX of andersom (weet niet of je dat bij maya ook in kan stellen, bij max in elk geval wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlwinB© schreef op 02 juli 2004 @ 19:22:
[...]

Ik studeer multimedia vormgeven op het ROC van Amsterdam Gooi & Vechtstreek ( vormalige Dudok College ), en dus niet in utrecht ( alhoewel dat denk ik wel een beter keuze was geweest ).

Waar ik denk dat je heen wilt, dit is niet een prefeb. We behandelen niet eens 3d studio max ( of een ander 3d pakket ) bij ons op school. Ik doe zoveel mogelijk wel in 3d voor school, maar een draaimolen maken hoort er niet bij :)
Dit wat je ziet heb ik vanmiddag gedaan.

AlwinB©
daar ging ik inderdaad van uit, omdat ik ooit voor school een draaimolen moest maken en hij in een schoolmap stond, maar zoals ik al zei, my bad :), had je 1e wip over het hoofd gezien. appart dat je geen 3d achtig pakket aangeleerd krijgt voor je opleiding :), ik dacht dat dat echt bij multimedia opleidingen zat ingebakken :/ (niet dat je er heel erg veel aan mist vind ik persoonlijk, het opstapje wat wij kregen via school is handig, maar verder heb je meer aan tutorials :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Anoniem: 117501 schreef op 03 juli 2004 @ 01:09:
[...]

Heb je het al met drivers van de chipfabrikant geprobeerd? Ik gok ATI of Nvidia. Die zijn vaak recenter en beter dan de drivers van kaartfabrikanten als asus. Ook kan je proberen in maya de gebruikte beeldschermdriver om te schakelen van OpenGL naar DirectX of andersom (weet niet of je dat bij maya ook in kan stellen, bij max in elk geval wel).
Ik heb al even bij NVidia gekeken, maar hun laatste versienummer was hetzelfde als dat van Asus.
En met die Asus-drivers is 't wat makkelijker om m'n bureaublad over twee monitoren te spreiden (NView kent alleen 'stretch' en 'clone', terwijl ik gewoon een extra scherm wil hebben).
Maar ik zal 't morgen eens proberen.
En eventueel inderdaad OpenGL proberen als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75787 schreef op 02 juli 2004 @ 20:06:
*heeft weer wat aangeknommeld

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

C&C pleez :P
hij begint beter te worden met de details die je add :), ziet er tot nu toe gewoon goed uit. valt verder weinig op te commenten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Max (5) loopt vast bij het kopieren van een object. Het kopie is er wel gewoon in de recover file, maar dit begint een beetje irritant te worden. Het gaat namelijk om het basisstukje van de achtbaan. Het object is een boolean union van drie geconnecte cylinders en van de 'bielsen'. Ik zal overigens straks wel even een wip posten, maar misschien heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

<edit>Ok, al opgelost. Gewoon geconverteerd naar een editable mesh.</edit>

<edit2>En hierbij de wip. Wat heuveltjes toegevoegd. Een hoofdweg en wat bankjes en in/uitgang huisjes gemaakt.</edit2>

Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/jvocalc/pretparkv4.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door jvo op 03-07-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 14:30
jvo schreef op 03 juli 2004 @ 12:44:
Max (5) loopt vast bij het kopieren van een object. Het kopie is er wel gewoon in de recover file, maar dit begint een beetje irritant te worden. Het gaat namelijk om het basisstukje van de achtbaan. Het object is een boolean union van drie geconnecte cylinders en van de 'bielsen'. Ik zal overigens straks wel even een wip posten, maar misschien heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

<edit>Ok, al opgelost. Gewoon geconverteerd naar een editable mesh.</edit>

<edit2>En hierbij de wip. Wat heuveltjes toegevoegd. Een hoofdweg en wat bankjes en in/uitgang huisjes gemaakt.</edit2>

[afbeelding]
Als je voor de RCT-style gaat moeten de kleuren van de grondvlakken, attractiehuisjes en wegen wat donkerder. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je belichting te fel is. Het water kan wat minder transparatant zijn en een texture gebruiken.

Hoe heb je eigenlijk de vakken zo recht gekregen? Gewoon in editable mesh vertices verplaatsen van een plane met precies op elke gridline een edge?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Eyz, Dat bankje staat over twee vlakjes heen! Bij mijn RCT staat ie altijd op één vlakje ;)

Mixed Reality dev

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.