[3D] Contest V23: Pretpark Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.495 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Qylos schreef op 03 juli 2004 @ 13:33:
[...]

Als je voor de RCT-style gaat moeten de kleuren van de grondvlakken, attractiehuisjes en wegen wat donkerder. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je belichting te fel is. Het water kan wat minder transparatant zijn en een texture gebruiken.

Hoe heb je eigenlijk de vakken zo recht gekregen? Gewoon in editable mesh vertices verplaatsen van een plane met precies op elke gridline een edge?
Ik wil niet persé helemaal volgens RCT gaan werken. Ik denk dat de wegen wel wat donkerder kunnen, maar dat doe ik later. De huisjes hebben de laagstaande zon zo'n beetje recht van voren. Ik wil denk ik uiteindelijk gaan voor een dome of light belichting, omdat het ik wel de voordelen van een 3d-pakket eruit wil halen. Anders had ik het beter in photoshop kunnen maken. Op het water wil ik nog wel een RCT stijl texture plaatsen (=ruis) en breking toevoegen.

Voor die vakken heb ik een grid gebruikt met extra vertices in het midden van elk vierkant. Alle vertices liggen inderdaad precies op gridlines. En dan is het een kwestie van verplaatsen in editable mesh mode. Hieronder een screenshot van de wire van het grondvlak:

Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/jvocalc/grondwire.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117833

ik ben net begonne aan een hangende achtbaan
Afbeeldingslocatie: http://img33.exs.cx/img33/8161/testdddddd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img34.exs.cx/img34/7145/testdddddd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:04
jvo schreef op 03 juli 2004 @ 12:44:
Max (5) loopt vast bij het kopieren van een object. Het kopie is er wel gewoon in de recover file, maar dit begint een beetje irritant te worden. Het gaat namelijk om het basisstukje van de achtbaan. Het object is een boolean union van drie geconnecte cylinders en van de 'bielsen'. Ik zal overigens straks wel even een wip posten, maar misschien heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

<edit>Ok, al opgelost. Gewoon geconverteerd naar een editable mesh.</edit>

<edit2>En hierbij de wip. Wat heuveltjes toegevoegd. Een hoofdweg en wat bankjes en in/uitgang huisjes gemaakt.</edit2>

[afbeelding]
Je maakt een aantal fouten. Ik las dat je niet exact rct wil aanhouden (ik wel overigens), maar wil toch wat aangeven:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/water_land_test2.jpg
Water gaat in rct echt per stap. Bij jou staat het water op de helft van een vlak ( helft van de breedte van één vlak). Daarnaast hoort het water niet doorzichtig te zijn. Ook staat de camera totaal anders ingestelt...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Menesis schreef op 03 juli 2004 @ 13:56:
Eyz, Dat bankje staat over twee vlakjes heen! Bij mijn RCT staat ie altijd op één vlakje ;)
Ja, dat zal ik nog wel even aanpassen. Dat is eigenlijk geen gezicht ;)
inquestos schreef op 03 juli 2004 @ 15:49:
[...]

Je maakt een aantal fouten. Ik las dat je niet exact rct wil aanhouden (ik wel overigens), maar wil toch wat aangeven:

[afbeelding]
Water gaat in rct echt per stap. Bij jou staat het water op de helft van een vlak ( helft van de breedte van één vlak). Daarnaast hoort het water niet doorzichtig te zijn. Ook staat de camera totaal anders ingestelt...
Ja, weet ik. Daarin wijk ik dus af van RCT. Ik wil eigenlijk een leuk standpunt zoeken en een perspective camera gebruiken. Iets wat in RCT zelf dus juist niet kan, maar wat in mijn ogen het voordeel van 3D boven 2D is. Het water leg ik denk ik nog wel precies op een niveau in plaats van ertussen. Wat ik verder precies met het water ga doen weet ik sowieso nog niet.

Overigens, in het plaatje wat je laat zien, zitten een aantal verhogingen, die in RCT niet kunnen. Er staan een aantal 'punten' op het landschap richting de camera die in RCT niet kunnen. Daarom heb ik dus die extra vertices in het midden gebruikt.

Ter verduidelijking. De hoek helemaal onderin bij het water klopt wel. De twee hoeken daar rechtsboven kunnen niet. Deze zouden als het eerstgenoemde punt moeten zijn.

Maar nu.... Ben ik een weekje weg. Veel suc6 allemaal de komende week en ik zie het na terugkomst wel.

[ Voor 28% gewijzigd door jvo op 03-07-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117501

@inquestos:

behalve de hoeken die jvo noemde zijn je hellingen ook wat te stijl. Vergelijk bijvoorbeeld http://creature.tycoonplanet.com/images/scenarios/wfrog.jpg

Moeten schat ik ongeveer 2/3 van de huidige helling zijn. Lijkt voor de rest vrij goed op het origineel. Keep it up.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 117501 op 03-07-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-04 12:13

Leejow(saait)

Blater

mijn wip:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/O002BSSEAAZ7/p.jpeg

Het worden van die stand-alone karretjes á-la Flying dutchman goldmine in SFH. ben nu beetje een spoort aan het bedenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@jvo+falcon

thx :) . Maar 2/3 lijkt me een beetje een vreemde verhouding. 1/2 is dan weer logischer.

@leejow:
Ik weet niet hoe je dit alles in elkaar wilt zetten, maar er zijn een aantal (relatief) snelle manieren:
Je kan een hele rails heel snel moddelen (model een stuk, heel veel copy's maken, attachen, vertices welden), en vervolgens met path deform het juiste traject laten lopen. Krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/test_rollercoaster.jpg

Als je het iets preciezer wilt, kun je het ook op de rollercoaster-tycoon manier doen: eerst wat losse onderdelen moddelen, en daarna op een rct manier je baan moddelen :)

Ik zeg het maar even voor je je rot gaat moddelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 03-07-2004 18:10 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

@Inquestos: Ik wil niet lullig zijn hoor, maar je had het net in het 3dstuff topic over originaliteit en het 'namaken' van andermans werk, of maken van dingen geïnspireerd op enzo, maar waar ben je nu zelf helemaal mee bezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Ik probeer een zgn wooden rolercoatser te maken, alleen de contructie vreet poly's (ookal zijn het alleen maar boxen). als ik één 'track-stuk' kopieer voor die path deform.
Is het mogelijk dat je bijv twee soorten meshes maakt: één voor in de viewport en een (uitgebreidere) mesh voor het renderen?
-Ik ken de functie 'dispay as box' wel, maar dat heeft in mijn geval weinig nut:+ -

Is het ook mogelijk dat je een plane/platte box neerzet en daar dan, via een speciaal materiaaltje, planken mét dikte van maakt? (dus iets in de richting van een opacity map maar dan dat de zichtbare delen enige dikte hebben? Dat scheelt in mijn geval ook bergen met poly's. En m'n laptop houdt niet zo van poly's...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Menesis:

Ja, houten achtbanen zijn dramatisch om the modelen. Heb het ook heel even overwogen, ben blij dat ik voor alleen maar een klein stukje track van big thunder mountain (zonder supports) heb gekozen.

Wat betreft minder gedetaillerde modellen voor viewport: Je kan in de helpfile even kijken onder XRef, ik geloof dat dat min of meer doet wat jij wil. Wordt bij mijn weten ook voor bomen gebruikt.

Wat betreft opacity: Dat is alleen bruikbaar als je op wat grotere afstand van je model staat. Wel mateloos efficient trouwens. Als je ook closeups van plan bent gaat dat niet lukken. Je kan namelijk wel de plankes uit je plane laten steken, maar dan kom je in displacement terecht en daar heb je nog meer polys voor nodig als dat je ze zelf zou modellen.

Dus of je doet een opacity map en het doet geen closeups of je modelt het hele zaakje en gebruikt xrefs of je gaat in lagen werken: gewoon delen die je op het moment niet nodig hebt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:51
Hier een nieuwe WIP:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/WIP5.jpg

1024 x 768: http://home.tiscali.nl/alwin/school/WIP5.jpg

Wat ik er achter moet doen moet ik nog ff over gaan nadenken. Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik graag :)

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
offtopic
Anoniem: 35969 schreef op 03 juli 2004 @ 18:13:
@Inquestos: Ik wil niet lullig zijn hoor, maar je had het net in het 3dstuff topic over originaliteit en het 'namaken' van andermans werk, of maken van dingen geïnspireerd op enzo, maar waar ben je nu zelf helemaal mee bezig ?
Lezen schijnt ook een kunst te zijn (al had ik deze al zien aankomen :) ). Ik werk van 2d -> 3d. Daar is (naar mijn mening) verder niks mis mee.
Van 3d -> 3d (ofterwijl gewoon namaken), is iets heel anders. Dat is net als het letterlijk overnemen van een stuk tekst uit een boek. Daarentegen met het maken van een animatie op basis van een tekening/schilderij is op zich toch ook niet veel tegenin te brengen?? Daarnaast heb ik in het begin al aangegeven rc-tycoon na te gaan maken (sterker nog, mijn doel is het precies er uit te laten zien als een rct-scene) echter wel in 3d.

Hetzelfde geldt overigens voor jou: Jij maakt ook veel dingen uit LOTR na. Dat is een film. Jij maakt het in 3D. En bovendien geef je ook nog eens toe dat het zo is. Niks mis mee lijkt mij zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind jouw redenatie echt ontzettend vreemd.
Je zegt hierbij dat je iets 'namaken' van 2D->3D prachtig en perfect vind, maar van 3D->3D weer niet. Waarom ?
Uiteindelijk komt het neer op het maken van een plaat die iemand anders ook al eens gemaakt heeft. Dan maakt het niks uit of die eerste nou 2D of 3D was. Jij kopieërt op dat moment iets. Of je dit creatief kunt noemen is natuurlijk weer een ander aspect, en daar geef ik nu ook verder geen waardeoordeel over. Dat laat ik gewoon aan diegene zelf.

Ik weet inderdaad dat ik dingen uit LOTR na heb gemaakt. Niks mis mee zou ik zeggen, als mensen dingen van anderen namaken. Het is wat mij betreft niet echt creatief als je het letterlijk kopiëert (zoals bij mijn zwaarden bijvoorbeeld), maar die waren ook helemaal niet bedoeld als creatieve uiting/oefening ofzo.
Minas Tirith daarentegen is toch weer een ander verhaal, daarbij is misschien maar één derde van de stad in beeld, de rest zal dus zelf ontworpen moeten worden. Weliswaar (of juist) in dezelfde stijl, maar dát is dan wel weer creatief. Terwijl je voortborduurd op het concept en het werk van een ander.

Wat ik met m'n post wilde zeggen, is dat jij hier ook gewoon keihard bezig bent met kopiëerwerk, terwijl je het ergens anders afkraakt. Daarnaast is rollercoaster toch ook gewoon 3d? :?
En hoeveel punten voor originaliteit verwacht je nu te krijgen omdat je aan het begin aangegeven hebt dat je aan kopiëerwerk bezig bent?

Even voor alle duidelijkheid, ik heb zelf helemaal niks tegen op mensen die het werk van anderen namaken (in welke vorm dan ook), maar wat jij hier zegt en doet is gewoon ontzettend tegenstrijdig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ AlwinB:

Ah jammer, ik had gehoopt dat je voor paardenskeletten zou gaan :'( :)
Als je toch deze paarden wil houden zou ik zeggen geef ze een texture alsof ze aan het rotten zijn: zombiepaarden ofzo :)
Misschien ook de kleden die de paarden bedekken wat kleiner. En volgens mij ook wat lager. Op het meest linkse paard lijkt dat kleed een beetje te zweven.

Wat betreft achtergrond: Meer scary attracties! }) Zet het vervallen pretparkthema door.

Voorbeelden:
- Een echte kop van jut, dus met een afgehakt hoofd of een schedel in plaats van zo'n laffe bel.
- Een achtbaan waar een stuk ontbreekt, met het het gecrashte karretje nog vlakbij op de grond.
- Iets met messen/bijlen.

In elk geval die bloedtexture vaker gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik denk dat ik jou even helemaal opnieuw uit moet leggen wat ik eigenlijk wilde zeggen met mijn eerste post over dit alles.
Als je iets wilt namaken is daar op zich niet veel mis mee. Maar zet het er dan wel altijd even bij. Stel jij komt jou (zeer originele) scene (die is gekopieerd) op een ander forum tegen, waarmee iemand anders gewoon loopt te pronken. Lijkt mij niet dat dat als prettig kan worden ervaren, wel? Echter als jou verhaal wordt verfilmd, of jou tekening wordt gebruikt voor een 3d-model (non-commercial dan), dan voel je je wellicht vereerd (niet dat chris sawyer zich met mijn creatie vereerd moet voelen :+ ). Zoiezo is een verwijzing naar de originele maker altijd wel op z'n plaats.

(Als het in eerdere posts anders overkwam spijt het me, als je het met bovenstaande niet eens bent, tja, dan hebben we denk ik gewoon een meningsverschil :) )

btw. Rollercoaster is 2d (volgens sommige helaas, maar ik vond dat destijds juist mooi ). Het kan zijn dat het deels pre-rendered is, maar daar weet ik verder niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ok je eerste post kwam inderdaad volledig anders over.
Ik vind overigens je redenering van 'kopiëren 2D->3D is ok, maar 3D->3D niet', nog steeds héél vreemd. Kun je misschien uitleggen hoe je dat dan precies ziet ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 03-07-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95104

Aangezien dit door mijn prent aan het rollen gegaan is wil ik hier ook even op in springen:

Wellicht had ik het er bij moeten zetten dat ik mijn ideeën heb "gecopyeerd" van een ander, maar wellicht ook niet. Ik heb zijn ideeën dus overgenomen, maar alleen om ze in mijn eigen brein (Klink leuk ;) ) verder te verwerken. Het uiteindelijke resultaat zal er (zoals gezegd) niet op lijken. Ten tweede kan de persoon in kwestie (De man/vrouw die die robot heeft gemaakt) verwachten dat er iemand met (een gedeelte van) "zijn" robot vandoor gaat, hij schrijft er immers niet voor niets een tutorial over.. :X

En I agree with Pjanssen, 2d of 3d, what's the difference :D Het gaat immers om de ideeën en de originaliteit waar we het nu over hebben, niet over zijn/haar manier van uitwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, er is natuurlijk ook een behoorlijk verschil tussen 'gekopiëerd van' of 'geïnspireerd op' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 07-12-2024
Anoniem: 117501 schreef op 03 juli 2004 @ 19:58:
@ AlwinB:

Ah jammer, ik had gehoopt dat je voor paardenskeletten zou gaan :'( :)
Als je toch deze paarden wil houden zou ik zeggen geef ze een texture alsof ze aan het rotten zijn: zombiepaarden ofzo :)
Misschien ook de kleden die de paarden bedekken wat kleiner. En volgens mij ook wat lager. Op het meest linkse paard lijkt dat kleed een beetje te zweven.

Wat betreft achtergrond: Meer scary attracties! }) Zet het vervallen pretparkthema door.

Voorbeelden:
- Een echte kop van jut, dus met een afgehakt hoofd of een schedel in plaats van zo'n laffe bel.
- Een achtbaan waar een stuk ontbreekt, met het het gecrashte karretje nog vlakbij op de grond.
- Iets met messen/bijlen.

In elk geval die bloedtexture vaker gebruiken :)
je wip ziet er idd goed uit, alleen ik zou niet teveel bloed gebruiken,
juist weinig..
alles heel oud en kapot maken en 1 a 2 dingen met bloed of iets engs die er echt uit springen (alla resi-evil en silenthill, want daar lijkt het wel op... je geeft me het gevoel alsof er dadelijk een zombie hond op me spriingt :) :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal ook maar weer eens een WIPje posten.
C&C zoals gewoonlijk welkom.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/remco.niemeijer/GoT/23/WIP03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75787

Anoniem: 117501 schreef op 03 juli 2004 @ 21:37:
Zal ook maar weer eens een WIPje posten.
C&C zoals gewoonlijk welkom.

[afbeelding]
Zeker mooi, geeft me echt het Disney gevoel, hier en daar zijn wat kleuren een beetje off maar dat is makkelijk te fixen :)
inquestos schreef op 03 juli 2004 @ 18:09:
@jvo+falcon

thx :) . Maar 2/3 lijkt me een beetje een vreemde verhouding. 1/2 is dan weer logischer.

@leejow:
Ik weet niet hoe je dit alles in elkaar wilt zetten, maar er zijn een aantal (relatief) snelle manieren:
Je kan een hele rails heel snel moddelen (model een stuk, heel veel copy's maken, attachen, vertices welden), en vervolgens met path deform het juiste traject laten lopen. Krijg je zoiets:
[afbeelding]

Als je het iets preciezer wilt, kun je het ook op de rollercoaster-tycoon manier doen: eerst wat losse onderdelen moddelen, en daarna op een rct manier je baan moddelen :)

Ik zeg het maar even voor je je rot gaat moddelen :)
Ik heb gister lopen stoeien met een stuk baan en path deform maar daar krijg ik heel andere resultaten dan dat jij daar "snel" in elkaar hebt gezet, bij mij vervormde de baan meestal zo dat hij verticaal kwam te staan en de tussenschotten schoten los ook al had ik ze allemaal geattached naar 1 mesh.

Weet je misschien wat ik fout heb gedaan?

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 75787 op 03-07-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kidd_Genius:

Zo te horen ligt jouw probleem aan het volgende:
Bij path deform kan je kiezen voor x-, y- en z-richting. De goede kiezen is een kwestie van even uitproberen. Als dit het niet is post dan even een screenie van wat er gebeurt.

btw, welke kleuren bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117501 schreef op 03 juli 2004 @ 23:59:
@Kidd_Genius:

Zo te horen ligt jouw probleem aan het volgende:
Bij path deform kan je kiezen voor x-, y- en z-richting. De goede kiezen is een kwestie van even uitproberen. Als dit het niet is post dan even een screenie van wat er gebeurt.

btw, welke kleuren bedoel je?
Kzal het dalijk nog wel een keer proberen.. t lijkt er na een deform op een bord spaghetti in plaats van een achtbaan, ook met de goeie as en met/zonder flip

over de kleur, het roze moet wat lichterder en het dak is iets groener dan echt blauw, bij deze foto is dat goed te zien:

Disneyland Castle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76657

Mijn WIP:
Word een Houten Achtbaan zo'n beetje als The Robin hood :)

Afbeeldingslocatie: http://www.webpiraat.nl/upload/uploader/2451-1088892565.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Kidd_genius:

Je weet wel dat dat het disney kasteel in amerika is he? Het mijne staat in parijs ;)
Die is ook een stuk rozer dan die amerika, kijk bijvoorbeeld naar
http://www.atkielski.com/...yCastlePaper1600x1200.jpg

@ Ric-Supra:
Veel succes met je poly count ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 117501 op 04-07-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117501 schreef op 04 juli 2004 @ 00:33:
@ Kidd_genius:

Je weet wel dat dat het disney kasteel in amerika is he? Het mijne staat in parijs ;)
Die is ook een stuk rozer dan die amerika, kijk bijvoorbeeld naar
http://www.atkielski.com/...yCastlePaper1600x1200.jpg

@ Ric-Supra:
Veel succes met je poly count ;)
Stom stom stom, ik ben in beide geweest en voor het laatst in Amerika.. daarom had ik die lichtere kleur in me kop |:(

*negeer me posts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
lolllll , zo'n 8tbaan zou je voor de gein eens in ut2004 moeten zien te fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HStyles schreef op 04 juli 2004 @ 00:45:
lolllll , zo'n 8tbaan zou je voor de gein eens in ut2004 moeten zien te fixen :P
Als launch pad gelanceerd worden naar andermans basis in CTF :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
Anoniem: 75787 schreef op 04 juli 2004 @ 00:46:
[...]

Als launch pad gelanceerd worden naar andermans basis in CTF :P
offtopic:
hmm, nu schiet me iets te binne, een onslaught map met van die lancering stukjes :P ik ben niet echt een held in Ued 3, maar heb toch wel wat moois kunnen fabriceren...

ik wist helemaal niet dat die kleuren verschillend waren, ik vond het zo al heel mooi :)
ennuh, gaat nu iedereen een achtbaan maken ofzo?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Ik ga maandag op vakantie, 2 weken, schrap me maar uit de lijst met deelnemers anders moet ik de laatste paar dagen nog snel iets maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947

Contest duurde toch 6 weken? Dan heb je tijd genoeg toch??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 18-04 12:13

Leejow(saait)

Blater

@inquestos, ik maak al gebruik van path deform, ik wilde alleen eerste een standaard maken voor de baan, ik ben nu bezig om een beetje een fatsoenlijke baan neer te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer een nieuwe WIP
Even van server verwisseld want hij trok veel bandbreedte waar dat niet moest :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rwliefde/GoT/WIP006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
En ook een nieuwe WIP van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/pretpark/wip4.jpg

Ik heb het hele schuitje maar opnieuw gemodeld. Die vorige leek helemaal nergens op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maikel schreef op 04 juli 2004 @ 15:33:
En ook een nieuwe WIP van mij:
[afbeelding]

Ik heb het hele schuitje maar opnieuw gemodeld. Die vorige leek helemaal nergens op. :)
Mooi! Alleen de smoothing voorop het schuitje klopt niet helemaal of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Anoniem: 75787 schreef op 04 juli 2004 @ 15:34:
[...]

Mooi! Alleen de smoothing voorop het schuitje klopt niet helemaal of wel?
Nee, dat klopt inderdaad niet. Heb 't vooral met de hand gedaan en toen kreeg ik hele vreemd vlakken met vier zijden en allemaal ongelijke randen. Toen heb ik er daarna maar 'triangles' van gemaakt.
Ik moet er nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@maikel:

Het zal ongetwijfeld wel kloppen maar toch ziet het er uit als een ongelofelijk smal karretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Anoniem: 117501 schreef op 04 juli 2004 @ 16:47:
@maikel:

Het zal ongetwijfeld wel kloppen maar toch ziet het er uit als een ongelofelijk smal karretje.
Good point, maar dat is zo gefixt. :)
Ik had ook alleen een foto vanaf de zijkant, dus de breedte is maar op de gok gedaan. Maar ik zal 'm inderdaad wat breder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85330

laatavond-wips,

eindelijk een idee gevonden, wat hopelijk nog niet gedaan is. 'K zal proberen om het pretpark van Urbanus na te bouwen (uit de pretparkprutsers).

Deze attractie heet de Spacebroek. De tekenstijl van Linthout en Urbanus is zeer ruw en ongedetailleerd, wat mij veel vrijheid laat omtrent het ontwerp.

Ik het ondertussen nog niet leren renderen :), dus vergeef me die felle blauwe schijn.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Q73ZFB8IZD60/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2WG61NCQFE56/picserver.jpeg

Het is een beetje rap in elkaar geflanst nu, gewoon om een idee te geven. Mensen die de strip liggen hebben, mogen altijd eens erin bladeren om te zien waar ik al de mist in ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Anoniem: 111947 schreef op 04 juli 2004 @ 15:03:
Contest duurde toch 6 weken? Dan heb je tijd genoeg toch??? :?
Dat wist ik niet, ik zat nog in me hoofd met het snel-maken-contest-idee met 2 weken "maak-tijd" maar dat idee gaat niet door?

Okee, voordeel voor mij, ik ga vanaaf in ieder geval weg dus iedereen succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85330 schreef op 05 juli 2004 @ 02:47:
laatavond-wips,

eindelijk een idee gevonden, wat hopelijk nog niet gedaan is. 'K zal proberen om het pretpark van Urbanus na te bouwen (uit de pretparkprutsers).

Deze attractie heet de Spacebroek. De tekenstijl van Linthout en Urbanus is zeer ruw en ongedetailleerd, wat mij veel vrijheid laat omtrent het ontwerp.

Ik het ondertussen nog niet leren renderen :), dus vergeef me die felle blauwe schijn.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is een beetje rap in elkaar geflanst nu, gewoon om een idee te geven. Mensen die de strip liggen hebben, mogen altijd eens erin bladeren om te zien waar ik al de mist in ben gegaan.
Origineel en grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10-2020

Bountyhunter

Marsjager

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/got1.jpg
Lijkt wel een kerstboom :P

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Weet je wat wel leuk zou zijn?? Dat er een mannetje uit één van de attracties valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112325

leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilco en ik zijn van mening dat het hier een beetje saai is, in deze contest. Allemaal dezelfde achtbanen, allemaal traag vorderende WIPs etc
(NOFI uiteraard, gewoon een constattering en interpretatie ;) )

Dus dachten we, weet je wat, om het leuk / spannend te maken gaan wij pas op de laatste dag beginnen en doen we het al speedmodellend :)
Maar dan willen we wel graag samenwerken, dus met z'n tweeën in 1 dag een final maken.

Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969 schreef op 05 juli 2004 @ 14:42:
Wilco en ik zijn van mening dat het hier een beetje saai is, in deze contest. Allemaal dezelfde achtbanen, allemaal traag vorderende WIPs etc

Dus dachten we, weet je wat, om het leuk / spannend te maken gaan wij pas op de laatste dag beginnen en doen we het al speedmodellend :)
Maar dan willen we wel graag samenwerken, dus met z'n tweeën in 1 dag een final maken.

Van mij mag je Mogen we >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

tja, ik vind het heel netjes dat je dit aangeeft, je had het ook gewoon kunnen doen, dat getuigd van eerlijkheid en mag beloond worden met een ja :p

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 23-04 11:24

Ach boeiend, leef je uit. Maar maak er geen gewoonte van, anders gaan er meer grapjassen dit doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32

patser ;) :P

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

even vraagje: als ik met max5 2vierkanten maak met lines, en dan wil ik ze aan elkaar zetten en dan bepaalde vertex punten aan elkaar collapsen. maar ik krijg dat niet voor elkaar :( kan steeds maar 1vierkant editen en niet in 2 tegelijk, dus nu kan ik ze nooit samen collapsen. (als ik ze beide selecteer gata het ook niet enzo). wat doe ik nu verkeerd dan ? (ben dus met de contest bezig ;) )

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Yohann!s schreef op 05 juli 2004 @ 16:32:
even vraagje: als ik met max5 2vierkanten maak met lines, en dan wil ik ze aan elkaar zetten en dan bepaalde vertex punten aan elkaar collapsen. maar ik krijg dat niet voor elkaar :( kan steeds maar 1vierkant editen en niet in 2 tegelijk, dus nu kan ik ze nooit samen collapsen. (als ik ze beide selecteer gata het ook niet enzo). wat doe ik nu verkeerd dan ? (ben dus met de contest bezig ;) )
Lines-objecten aan elkaar attachen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohann!s schreef op 05 juli 2004 @ 16:32:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.. Je wilt 2 editable poly's aan elkaar atachen, en dan een stel vertexen welden zodat ze aan elkaar zitten? Zoja, dan moet je eerst bij beide kubussen een poly wissen (het vlak waar ze tegen elkaar zullen komen) zodat je ze kunt atachen aan elkaar en het 1 object is.

Edit: Oja je had het over spline's 8)7 Mijn fout :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 95104 op 05-07-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Z7W66T0P3SSK/picserver.jpeg

nog te gebeuren:
- variaties in steken dat niet alles simpel gekopieerd lijkt :)
- deftige textures
- meer detail
- foutjes wegwerken
- draadjes die de vlag vasthouden
- ...

Ben natuurlijk weer stom geweest, i.p.v. alles eerst in een group te zetten en dan te gaan beginnen draaien, heb ik eerst het rad gedraaid, om vervolgens de verschillende broekjes er dan één voor één te mogen gaan aanhangen, dom pokkewerkje,

daarna begin ik aan de Patattenboot :), ben dan ook van plan om mijn eerste contest ook af te maken. Zou moeten lukken, 'k heb geen vakantiejob, en heb mij voorgenomen om heel de vakantie aan een portfolio te werken om wat sterker in mijn schoenen te staan bij mijn toelatingsexamen Animatiefilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85330 schreef op 05 juli 2004 @ 17:05:
update:
[afbeelding]

nog te gebeuren:
- variaties in steken dat niet alles simpel gekopieerd lijkt :)
- deftige textures
- meer detail
- foutjes wegwerken
- draadjes die de vlag vasthouden
- ...

Ben natuurlijk weer stom geweest, i.p.v. alles eerst in een group te zetten en dan te gaan beginnen draaien, heb ik eerst het rad gedraaid, om vervolgens de verschillende broekjes er dan één voor één te mogen gaan aanhangen, dom pokkewerkje,

daarna begin ik aan de Patattenboot :), ben dan ook van plan om mijn eerste contest ook af te maken. Zou moeten lukken, 'k heb geen vakantiejob, en heb mij voorgenomen om heel de vakantie aan een portfolio te werken om wat sterker in mijn schoenen te staan bij mijn toelatingsexamen Animatiefilm.
Blijkbaar is picserver weer ens down want zie alleen kruisje :(

Ah nu doet ie ut :)

Moet ten 1e even zeggen dat dit wel het origineelste WIPje is wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen in deze contest.
Ziet dr verder ook goed uit, maar wat kreukels in de broeken zou geen overbodige luxe zijn.. En ook al draait het rad heel hard, je hoort toch altijd wel te kunnen zien welke kant hij op draait (aan de hand vd kreukels bijv).

Zoals je zelf zegt zouden de textures beter mogen idd :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 95104 op 05-07-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

ok hier komt ie nog een keer :) twas eerst wel beetje onduidelijk. hopelijk is het nu beter ! Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/P9MN204803Y4/picserver.jpeg

links is wat ik gemaakt heb met lines, en ernaast heb ik het zo gezet, dat het een vierkant is geworden :). hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik elke wand dus kan samenvoegen (vertex) zodat alles 1 geheel word. want nu staat het beetje scheef enzo... en dat wil ik dus niet.

gelijk 2e vraag, waarom werkt die grid-snap-dinges niet, als je werkt met vertex enzo ? het werkt alleen bij mij, als je bijv. een nieuwe kubes maakt ofzo.. is vrij irritant, want ik krijg nu niks mooi recht op elkaar enzo :(

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95104 schreef op 05 juli 2004 @ 17:07:
[...]

Blijkbaar is picserver weer ens down want zie alleen kruisje :(

Ah nu doet ie ut :)

Moet ten 1e even zeggen dat dit wel het origineelste WIPje is wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen in deze contest.
Ziet dr verder ook goed uit, maar wat kreukels in de broeken zou geen overbodige luxe zijn.. En ook al draait het rad heel hard, je hoort toch altijd wel te kunnen zien welke kant hij op draait (aan de hand vd kreukels bijv).

Zoals je zelf zegt zouden de textures beter mogen idd :)
bedankt,
hmja, de broeken zijn eigenlijk van metaal, maar met een texture die enigszins op stof lijkt. Of uiteindelijk zou moeten gaan lijken. Er zit nu nog nergens een texture op, zijn gewoon wat kleurtjes.

Over dat zien-welke-kant-hij-op-draait, de blur wilde inderdaad niet erg lukken. Het is alleen wat schipperen tussen verschillende stijlen. Wil ik het zo goed mogelijk namaken van het origineel, dan zouden die kreukels e.d. uit den boze zijn. Wil ik het wat realistischer maken, dan kan ik nog wat zaken ter gedachte nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 15:34
En wat ga je maken als achtergrond? De Patattenboot is neem ik aan niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah, als ik correct zou willen zijn, zou ik een deel van Tollembeek moeten namaken (het dorp van Urbanus), maar ik neem aan dat de contest zich beperkt tot één of meer attracties, en niet zozeer de omgeving? Ik zal er nog even over denken, alhoewel het eerder aan de tijd zal liggen hoe goed de omgeving zal uitgewerkt worden.

ook nog:
update, eerste texture-testje

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/GC2DK5MR77BP/picserver.jpeg

Let niet op de slordige afwerking van zowel het bord als de texture (met name vooral de gele randjes), alsook het flauwe lettertype :). Het blijven wips hé. Maar ik krijg wat problemen met de textures als ik op de randen (boven-onder- en zijkanten van het bord) een andere texture wil plakken. Als ik desbetreffende polygonen selecteer en daarna een texture selecteer en assign material to selection kies, dan verneukt ie de voorkant. Op die voorkant zit een UVW Map die op plane staat. Moet ik voor die zijkanten een nieuwe UVW map maken? of was dat zelfs al niet nodig voor die eerste?

Iemand die er ook maar iets van mijn geblaat begrepen heeft en de oplossing weet? Of een goeie tutorial over texturen (die niet bij 3dsmax5 of zo zit, want de meeste tutorials die ik vind, werken met voorgebouwde scenes, die ik dus niet kan openen).

Alvast bedankt opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 85330 schreef op 06 juli 2004 @ 01:40:Iemand die er ook maar iets van mijn geblaat begrepen heeft en de oplossing weet? Of een goeie tutorial over texturen (die niet bij 3dsmax5 of zo zit, want de meeste tutorials die ik vind, werken met voorgebouwde scenes, die ik dus niet kan openen).

Alvast bedankt opnieuw
Ten eerste; zwaar grappige WIPjes :D.

Ten tweede ;) : Het 'beste' is als je leert hoe je een object kan unwrappen. In het geval van jouw bord kan dat als volgt:

• Delete even alle textures die je nu hebt, en eventueel alle UVW's. Daar is een tooltje voor (5e tabblad -> UVW Remove). Staat ie er niet standaard tussen is er een knopje om daar een lijstje te vinden, met alle tooltjes.
• Selecteer alle poly's van de voorkant van je bord
• Zet er een UVW-map op, planar, en wel zo dat ie van de voorkant 'past'.
• Klik eventueel nog op 'Fit'.
• Daarna een UVWunwrap erop, klik hierbinnen op 'edit'. Nu zie je een grid met wat flauw te zien een blauw omlijnd vierkant. Alle poly's die binnen dat vierkant vallen, vallen binnen de UVW-coördinaten van je object. Omdat je nu de buitenrand van je bord nog moet doen, selecteer je je voorkant binnen dit venstertje en sleep je 't buiten 't vierkant (waar maakt ff niet uit).
• Sluit dat venster en collapse je stack (rechtermuis -> collapse all)
• Selecteer nu alle poly's van bijvoorbeeld de bovenkant van je bord.
• Weer een UVW-map erop, weer planar, alleen nu van boven. Weer eventueel op fit.
• Weer UVW-Unwrap erop, op edit klikken, alles binnen het vierkant erbuiten slepen.
• Bovenstaande stappen herhaal je, totdat je je hele object hebt gehad.
• Collapse alles als je klaar bent.
• UVW-unwrap erop, en klik weer op edit. Alle stukjes object die je zojuist weg hebt gesleepd staan nu op de plekken waar je ze heen hebt gesleepd.
• Sleep ze weer binnen het vierkant. Je zult zien dat dat voor geen meter past, dus je zult ze even moeten scalen.
• Het is aanbevolen om een checker-map op je bord te plakken, om te zien of er niet ergens wat 'streched'. Dit kan je dan corrigeren in UVW-unwrap. Dit kan een tijdverdrijvend klusje zijn en een sport op zich :P.
• Als alles past en je hebt alles gehad, dan ben je klaar. En kan je met bijvoorbeeld het pluginnetje Texporter je UVW-coördinaten exporteren en eroverheen painten/texturen met Photoshop.
• Ja, deze manier is wat omslachtig, maar dan weet je alvast hoe 't moet voor ingewikkeldere objecten.
• Ja er zijn nog andere manieren.

Suc6, bij vragen hoor ik 't wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

maak dan beide in 2 dagen een eigen final ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:30

Just_I

What did you just say?

Maar een tweede onderdeel van het 'park' gemaakt. Dit keer was het reuzenrad aan de beurt. Uiteraard nog niet helemaal af
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/Wip03groot.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/Wip04groot.jpg
*Klikbaar*

Moet nog een deurtje/ hekje bij de bakje zodat je er niet uitvalt :P

Gemaakt in SolidWorks

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schopje,

loopt niet echt lekker, deze topic. Best dat ie 6 weken duurt, of we hadden geen deelnemers.

Laat ik dan nog maar een WIPje posten. Daar mijn computer verneukt is, ga ik even moeten wachten om verder te gaan met de 'Space broek', de scene is zogezegd al te zwaar. Binnenkort nieuwe PC halen, zal dan wel wat beter gaan :)

Dit is het begin van de Patatteboot, zit er misschien wat vreemd uit, maar met de nodige textures zal dat wel duidelijk worden, hoop ik :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/patatteboot_01b.jpg

Weetniet of lycos zal werken, hier is de link anders om te copy-pasten.
http://members.lycos.nl/breyne/patatteboot_01b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Anoniem: 85330 schreef op 07 juli 2004 @ 17:41:
schopje,

loopt niet echt lekker, deze topic. Best dat ie 6 weken duurt, of we hadden geen deelnemers.

Laat ik dan nog maar een WIPje posten. Daar mijn computer verneukt is, ga ik even moeten wachten om verder te gaan met de 'Space broek', de scene is zogezegd al te zwaar. Binnenkort nieuwe PC halen, zal dan wel wat beter gaan :)

Dit is het begin van de Patatteboot, zit er misschien wat vreemd uit, maar met de nodige textures zal dat wel duidelijk worden, hoop ik :)

[afbeelding]

Weetniet of lycos zal werken, hier is de link anders om te copy-pasten.
http://members.lycos.nl/breyne/patatteboot_01b.jpg
Plaatje werkt gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mn max crasht als ik wil renderen :( gelukkig komt ie n heel eind. anyway, kleine update qua materials, ik wil het ongeveer zo hebben, met een karretje op de lichtere rail, en een achtergrond met andere troep verder :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kaspe031/nix0r/achtboan.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Klopt het dat er in de top een ontzettend scherpe hoek zit nu? Ziet er namelijk wel zo uit vanuit deze ooghoek..

En die rendercrash, is die ook als je de default scanline gebruikt? Of echt alleen bij Brazil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vrij scherpe hoek ja :) maar niet overdreven erg ofzo. die render crashes heb ik wel vaker, ook met scanline :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:51
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/bunny.jpg

800 x 600:
http://home.tiscali.nl/alwin/school/bunny.jpg

Word voor op een billboard ofzo. Konijn heb ik nagemaakt van het spel "Kuri Kuri Mix" op de ps2 :)

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80408

hallo allemaal

hier aller aller aller eerste WIP ooit van mij

dit is dus eerste self-made dingetje in 3dmax

nie lachen dus

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/boks.jpg

alle tips welkom natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 10:33
AlwinB© schreef op 09 juli 2004 @ 18:03:
[afbeelding]

800 x 600:
http://home.tiscali.nl/alwin/school/bunny.jpg

Word voor op een billboard ofzo. Konijn heb ik nagemaakt van het spel "Kuri Kuri Mix" op de ps2 :)

AlwinB©
ik kreeg bijna hoop dat iemand een attractie uit Sam & Max ging namaken! :) Macabar plaatje trouwens...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@AlwinB:

Nice. Zou alleen de texture van het hoofd anders doen. Wit konijnenvachtje met bloedvlekken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 93071 schreef op 09 juli 2004 @ 02:26:
mn max crasht als ik wil renderen :( gelukkig komt ie n heel eind. anyway, kleine update qua materials, ik wil het ongeveer zo hebben, met een karretje op de lichtere rail, en een achtergrond met andere troep verder :)

[afbeelding]
Ik zou alleen een soort van ondersteuningspaal ofzo er ook bij zetten, bij de 'bocht' op zijn laagste punt ofzo (in het lichtere gedeelte), anders is het net of die baan zweeft, wat ook niet de bedoeling lijkt... ;)

Verder ziet hij er al wel goed uit...
Net als al die andere WIP's die ik altijd graag bekijk...

Ben dan wel niet zo goed als jullie (doe het namelijk nooit), maar wel vet jaloers! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 09-07-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09
Anoniem: 80408 schreef op 09 juli 2004 @ 18:54:
hallo allemaal

nie lachen dus

[afbeelding]

Is dat een soort boxbal in een attractie? Misschien kun je voorlopig even (om het clowseffect te verminderen) aan alle objecten waarvan je nog geen textures hebt een standaard grijze kleur assignen.

De groene muur waarop de boxbal zelf rust lijkt erg dun waardoor het lijkt alsof alles zou instorten in real life. Deze kan je misschien wat dikker maken?

Misschien kan je de texture op de vloer veranderen zodat het verschilt aan de muur?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3631

Ik ga ook eens wat proberen te maken :) Mijn 1e wipje:

Afbeeldingslocatie: http://jochems.net/got/wip1.jpg

Beetje duidelijk wat de bedoeling wordt?

Edit: Afbeeldingslocatie: http://jochems.net/got/CanibalPotten.jpg

Ik heb trouwens géén idee hoe ik zo'n gezicht erin maak. Ik heb hem nu helemaal met nurbs gemaakt...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 3631 op 10-07-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 3631 schreef op 10 juli 2004 @ 15:57:

[afbeelding]

Ik heb trouwens géén idee hoe ik zo'n gezicht erin maak. Ik heb hem nu helemaal met nurbs gemaakt...
Misschien kun je de iterations een beetje verhogen zodat het er minder hoekig uitziet. Moet het een kar voorstellen in een attractie?

Dat gezicht kun je doen met polymodelling, maar er zijn uiteraard meerdere wegen die naar Rome leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 15:29

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[afbeelding]

...
Monsieur Kanibaal of hoe die efteling attractie nog maar weer heet.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 80408 schreef op 09 juli 2004 @ 18:54:
hallo allemaal

nie lachen dus

[afbeelding]

Lol. Als het om originaliteit gaat heb je wat mij betreft gewonnen. :D Ik heb nog wel een comment. Er moet nog zo een meter bij waar je op kan zien hoe hard je geslagen hebt.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep yep de meter is nog in aanbouw voor de boksbal ( inderdaad een boksbal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024

[afbeelding]

Edit: [afbeelding]

Dat gezicht kun je doen met NURBS en velen zullen je dat ook aanraden, maar ik persoonlijk vind het verschrikkelijk werken. Ik zelf zou gaan voor poly-modelling met meshsmooth. Voor de basismesh kun je dan het beste een spline rond trekken met lathe en dan collapsen naar een editable poly.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

party42 schreef op 09 juli 2004 @ 20:23:
ik kreeg bijna hoop dat iemand een attractie uit Sam & Max ging namaken! :) Macabar plaatje trouwens...
Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken :)
offtopic:
The tunnel of love en dan dat konijn met z'n natte hoofd in de stoppenkast rammen, sweet _/-\o_

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 10:33
ik dacht meer aan de "Cone of Terror" :) (of hoe dat ding ook alweer heette...) Ik zou willen dat ik zegmaar een beetje kon moddelen (of er sowieso tijd voor had)... :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 13:21

Erikie

www.erikie.nl

Zo.. ben weer thuis van vakantie :). Zie al een hoop leuke dingen voorbij komen. nog geen idee wat ik wil maken :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wip...
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/coaster.jpg
Ik heb wat geklooid met die path deformer. Echter trekt mn compu dit heel slecht. En dan te bedenken dat het een zgn wooden coaster (=heel veel poly's) moest worden.... :+
Misschien ga ik maar een spookhuis maken met hier en daar wat karretjes. Dit werkt niet voor mij....

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dit wordt een orginele wedstrijd zie ik wel :{

Ach als er maar van geleerd wordt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Guillome op 11-07-2004 00:32 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Menesis schreef op 10 juli 2004 @ 23:48:
wip...
[afbeelding]
Ik heb wat geklooid met die path deformer. Echter trekt mn compu dit heel slecht. En dan te bedenken dat het een zgn wooden coaster (=heel veel poly's) moest worden.... :+
Misschien ga ik maar een spookhuis maken met hier en daar wat karretjes. Dit werkt niet voor mij....
Gelukkig dat ze zulke "acht"-banen niet maken, daar zou je nog eens flink misselijk in kunnen worden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 33810 schreef op 11 juli 2004 @ 00:39:
[...]

Gelukkig dat ze zulke "acht"-banen niet maken, daar zou je nog eens flink misselijk in kunnen worden :+.
:'( En in Rollercoastertycoon zijn mn achtbanen ook nooit populair....
Ik ga iig geen hele achtbaan maken, maar alleen een paar elementen en dan zo neerzetten dat je niet ziet dat het een aantal onderdelen zijn. (of had ik dat juist niet moeten zeggen ;)) Dat scheelt een hoop gedoe en zo kan ik ook deels opacity-maps toepassen voor de houten-'supports' ipv zo'n hele mesh.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Just_I schreef op 02 juli 2004 @ 15:23:
Ikke ben ook weer een beetje opgeschoten.

[list]• Heb de onderkant en de bovenaknt van de toren wat onder handen genomen.
• Wat zitten klote met textures.
• Nog wat kleien aanpassingen aan de schijf.

Lots to do :9

De onderkant
[afbeelding]

En nog een close upje
[afbeelding]

De hele toren (145 kb veel pixels :+ )
Hoe heb je dat tandenspoor gemaakt? Gewoon heel veel driehoeken achter elkaar plakken? Of eerst een 'curve' maken van een aantal tanden en die vervolgens extrude'n en achter elkaar plakken?
Of nog wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ohjja daar ben ik ook weer :D

Ik heb me een week lopen druk maken over hoe ik een achtbaan zou kunnen herhalen-herhalen-herhalen zonder allemaal instances te maken ofzo. Want 3 railbanen is simpel gezien een makkie; maar dan alle ribben ertussen... :? en ook nog geformed langs een path ofzo, hell, daar ben ik nog helemaal niet :P

Dus, ik heb besloten... GEEN achtbaan te maken :Y)
Ik ga als het me schikt vanavond nog bezig :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 13:21

Erikie

www.erikie.nl

Je zou het kunnen melscripten (maya) maar dan ben je 6 weken verder :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
WOW, leuke contest :D ik zou willen dat ik niet een n00b was met 3d graphics maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
WhAsSsAaA schreef op 12 juli 2004 @ 13:02:
WOW, leuke contest :D ik zou willen dat ik niet een n00b was met 3d graphics maken :(
je mag gewoon n00b zijn hoor, iedereen is hier n00b geweest, en hebben hiervan heel veel geleerd, van de contests

gewoon een keer meedoen, dan wordt je vanzelf beter! :D

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:30

Just_I

What did you just say?

maikel schreef op 11 juli 2004 @ 19:01:
[...]

Hoe heb je dat tandenspoor gemaakt? Gewoon heel veel driehoeken achter elkaar plakken? Of eerst een 'curve' maken van een aantal tanden en die vervolgens extrude'n en achter elkaar plakken?
Of nog wat anders?
Ik heb dat tanden spoor gemaakt, net zoals de rest van al mijn modellen ;) , gemaakt in SolidWorks. Dit heb ik gedaan door middel van een sketch te maken:
code:
1
2
3
 ___
|   >
|___>

Die heb ik eruit gehaald dmv een cut-extrude en daarna een pattern naar boven. Kon ook wel een zo'n tand spoor teglijk doen, maar dan haalde ik de top niet vanwege het maximum aantal patronen dat je aan mag leggen 8)7 .

@ WhAsSsAaA : Naar aanleiding van deze post vind ik mijzelf ook wel een aardige nOOb :/ . Dus met andere woorden.... dat werk van jou valt best wel mee, dus gewoon meedoen !!!

[ Voor 18% gewijzigd door Just_I op 12-07-2004 13:23 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/boks1.jpg

beetje hulp gevraagd de lampjes bovenaan zouden een kleur moeten uitstralen , alszijnde een brandende lamp

hoe doe je zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 80408 schreef op 12 juli 2004 @ 17:06:
[afbeelding]

beetje hulp gevraagd de lampjes bovenaan zouden een kleur moeten uitstralen , alszijnde een brandende lamp

hoe doe je zoiets ?
Welk programma gebruik je? Als je max gebruikt:
- material met self-illumination (bijvoorbeeld rood), wellicht wat opacity van +-50
- Niet overtuigend genoeg? voeg een omni toe in de lamp (houdt er daarbij wel rekening dat dat de standaard belichting daardoor wegvalt)
- Nog niet genoeg? => glow
rendering> video post > Add scene event (groenig knopje) > ok (wanneer je camera wilt ipv perspective dat selecteren > Add scene filter event > lens effect glow > setup > object ID deselecteren > effects ID selecteren > ok
Nu nog bij je material instellen dat die effect ID 1 heeft:
als je goed kijkt zie je net onder de grote bollen een 0 staan. Indrukken en op 1 zetten. Voila :)

resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/lamp.jpg

Daarbij moet ik nog wel een opmerking maken:
1) Je moet renderen nu via video post door:
rendering > video post > lopende mannetje > alles goed instellen, dus time output op single.
2) Je de glow ook nog aan kan passen: dubbel klik op lens effect glow (links in kolom) > setup. Pas daar bijvoorbeeld de size aan, of de kleur etc. Genoeg informatie over te vinden :)

[ Voor 17% gewijzigd door inquestos op 12-07-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/coaster_littleman.jpg
Ben nu maar met de hoofdpersoon begonnen: kindje dat ademloos naar een attractie staat te kijken. Ik ga hem nauurlijk nog in een andere pose zetten, via biped en physique. De ballon heeft wel glans, maar die zie je niet doordat ik nu alleen even één skylight in de scene heb gezet. Het groene is een smeltend ijsje: op de grond ligt ook al wat :Y) Het petje krijgt trouwens ook nog wat meer detail en hij krijgt nog oren. Hij krijgt lekker geen gezicht, want dat krijg je toch niet te zien }) !

Heeft iemand nog suggesties voor de kleren etc? Ik weet niet zo goed wat voor texture ik er bijv op moet gooien. En wat is een makkelijke manier om wat haar te creeëren?
- Ik ga later wel weer met mn attractie verder (wat het ook mag worden:P) -

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Ik ben ook weer even bezig geweest. Het water zit nu op de juiste hoogte. Bankjes zijn verplaatst naar de juiste plekken. En ik heb een achtbaan toegevoegd. (Wat een gedoe.)

De achtbaan wordt de hoofdattractie in het park. Ik wil een leuk camerastandpunt vanuit de achtbaan gaan gebruiken voor de uiteindelijke render.

WIP 1:
Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/jvocalc/pretparkv8a.jpg
WIP 2:
Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/jvocalc/pretparkv8b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jvo: wow, looking good. alleen dat water moet nog een keer een texture hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jvo schreef op 13 juli 2004 @ 10:39:
Ik ben ook weer even bezig geweest. Het water zit nu op de juiste hoogte. Bankjes zijn verplaatst naar de juiste plekken. En ik heb een achtbaan toegevoegd. (Wat een gedoe.)

De achtbaan wordt de hoofdattractie in het park. Ik wil een leuk camerastandpunt vanuit de achtbaan gaan gebruiken voor de uiteindelijke render.

WIP 1:
[afbeelding]
WIP 2:
[afbeelding]
Klein beetje commentaar, is hopelijk niet erg, maar loopings zijn nooit 100% rond... ;)

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/efvilla2003/images/Python_Looping.jpg
Eerste looping van de Python in de Efteling ;)

Alhoewel 100% ronde loopings ook wel leuk zijn natuurlijk ;)

En ik zou trouwens de afstand tussen de rails en die 'ribben' ook iets hoger maken... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 13-07-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Menesis schreef op 12 juli 2004 @ 22:16:
[afbeelding]
Ben nu maar met de hoofdpersoon begonnen: kindje dat ademloos naar een attractie staat te kijken. Ik ga hem nauurlijk nog in een andere pose zetten, via biped en physique. De ballon heeft wel glans, maar die zie je niet doordat ik nu alleen even één skylight in de scene heb gezet. Het groene is een smeltend ijsje: op de grond ligt ook al wat :Y) Het petje krijgt trouwens ook nog wat meer detail en hij krijgt nog oren. Hij krijgt lekker geen gezicht, want dat krijg je toch niet te zien }) !

Heeft iemand nog suggesties voor de kleren etc? Ik weet niet zo goed wat voor texture ik er bijv op moet gooien. En wat is een makkelijke manier om wat haar te creeëren?
- Ik ga later wel weer met mn attractie verder (wat het ook mag worden:P) -
De broektexture ziet er toch al goed uit? Voor de blouse kan je bijvoorbeeld een ruitjestexture nemen of gewoon standaard maxtiles gebruiken met een noise map.

Ook al zie je het hoofd slechts van achteren, lijkt met het verstandig om het hoofd wat minder rond te maken. De nek is veel te dik, het lijkt wel alsof hij lang geen zout meer heeft gehad.

De armen zijn wat aan de dunne kant vergeleken met de benen; misschien kan je dat nog even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Ik heb heel wat probeersels gedaan met rollercoasters enzow maar dat lukte niet goed dus ben ik iets anders gaan zoeken. Mijn idee is dus geworden om een speelhal te maken met videogames en dergelijke. Dit past toch ook nog bij het onderwerp?

Noujah eerste wipje:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/tafelvoetbal6.jpg

Kan ik hier ook meteen mijn vraag stellen, zoals je ziet krijg ik bij de rand in het midden van de "speelbak" een raar verschijnsel. Als ik de tafel van onderen bekijk krijg ik dit niet. Ik render met een skylight in Brazil.

Hoe komt dit? Hoe voorkom ik dit?

EDIT: En ik merk ook dat men handvaten nog niet juist staan. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 13-07-2004 20:34 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.