[3D] Contest V23: Pretpark Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.513 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80408

wip 3 intussen

belichting is begod nie simpel zalle :(

snap er de balle van

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/boks3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
Anoniem: 80408 schreef op 13 juli 2004 @ 20:28:
wip 3 intussen

belichting is begod nie simpel zalle :(

snap er de balle van

[afbeelding]
Helemaal niet slecht hoor. Misschien is het verstandiger om eerst maar even een skylight toe te voegen aan de scene (vergeet advanced lightning niet aan te zetten als je met ouders versies van max werkt dan 6). De skylight kun je een lage multiplier geven, waarna je de positie van de zon weergeeft met een direct spotlight of een omni uiteraard. Daarna kun je de belichting nog tweaken door omni's e.d. toe te voegen aan de scene.
Anoniem: 103571 schreef op 13 juli 2004 @ 20:23:
Ik heb heel wat probeersels gedaan met rollercoasters enzow maar dat lukte niet goed dus ben ik iets anders gaan zoeken. Mijn idee is dus geworden om een speelhal te maken met videogames en dergelijke. Dit past toch ook nog bij het onderwerp?

Noujah eerste wipje:

[afbeelding]

Kan ik hier ook meteen mijn vraag stellen, zoals je ziet krijg ik bij de rand in het midden van de "speelbak" een raar verschijnsel. Als ik de tafel van onderen bekijk krijg ik dit niet. Ik render met een skylight in Brazil.

Hoe komt dit? Hoe voorkom ik dit?

EDIT: En ik merk ook dat men handvaten nog niet juist staan. :)
Ik weet niet of het in het onderwerp valt. De meeste mensen denken eerder aan echte attracties dan aan speelhallen wanneer ze aan een pretpark denken. Maar ik ben niet degene die daarover beslist uiteraard.

Het rare verschijnsel kan veroorzaakt worden door een displacement map op de texture van het object, maar omdat er geen rare verschijnselen zijn rondom lijkt het me wat anders, in dit geval belichting lijkt me. Skylights geven met normale settings niet zulke rare verschijnselen, al gebeuren er soms rare dingen bij mij bij overgangen van objecten, maar dat is in dit geval niet van toepassing. Weet je zeker dat je niet wat veranderd hebt aan de skylightopties?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Displacement map is het niet. Skylight lijkt me ook in orde. Als ik bij global illumination de min en max van de shade rate verhoog heb ik het probleem niet. :s

EDIT: En een omni onderaan toevoegen helpt ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 13-07-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Qylos schreef op 13 juli 2004 @ 20:17:
De nek is veel te dik, het lijkt wel alsof hij lang geen zout meer heeft gehad.
>:) :D
Ik ga de armen idd even aanpassen. En dat van dat ruitjesmotief is ook wel een idee.

Ondertussen weet ik wat voor attractie ik ga maken: soort hele hoge raket met allemaal 'armen' eraan waar dan weer van die voertuigen aan zitten waar je in zit. Je kent het wel van de kermis (<oeps). Alleen deze versie wordt enorm! met heel veel van die armen met tientallen, misschien wel honderd van die ruimtescheepjes boven/ naast elkaar. En overal lichtjes en neon buizen natuurlijk! -Makklijker gezegd dan gedaan, maar je moet natuurlijk wel een doel hebben :7 -
En daar staat dat ventje van bovenstaande wip dan met open mond naar te kijken. (en de rest die het ziet hopelijk ook ;))

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:06
Erikie schreef op 12 juli 2004 @ 11:48:
Je zou het kunnen melscripten (maya) maar dan ben je 6 weken verder :)
Dat valt dus blijkbaar wel mee. Ik heb het nu ge-MEL-script en was daar zo'n 20 mins. mee bezig. :)
Gewoon een for-loopje die steeds punten in zaagtand-vorm achter elkaar zet en daar een curve van maakt. Et voila! :Y)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
int $length=400;
int $i;
string $cmd = "curve -d 1 -p 0 0 0 -p 0 0 1";
for ($i=0; $i < $length; $i++)
{
    $cmd += "-p 0 " + $i + " " + (($i % 2)+1) + " ";
};
$cmd += "-p 0 " + ($length + $length % 2) + " 0 -p 0 0 0";
eval $cmd;

[ Voor 26% gewijzigd door maikel op 14-07-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

GJ-tje schreef op 13 juli 2004 @ 11:05:
[...]
Klein beetje commentaar, is hopelijk niet erg, maar loopings zijn nooit 100% rond... ;)

Voorbeeldje:
[afbeelding]
Eerste looping van de Python in de Efteling ;)

Alhoewel 100% ronde loopings ook wel leuk zijn natuurlijk ;)

En ik zou trouwens de afstand tussen de rails en die 'ribben' ook iets hoger maken... ;)
C & C is altijd welkom. Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat ik er weinig aan ga veranderen. Hoewel, misschien ook wel. Maar het was best wel een klus om het zo te krijgen. Ik kan het natuurlijk opnieuw maken en dan met een path en een loft, maar heeft iemand een tip over hoe je de ribben kan plaatsen verspreid over een path in max?

Overigens, wat bedoel met de afstand tussen de rails en de ribben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 28-05 18:02

Just_I

What did you just say?

jvo schreef op 14 juli 2004 @ 09:20:
[...]

Ik denk dat hij de afstand van de verticale delen ten opzichte van de rails wat groter zou willen zien, zie 1 in de afbeelding.

Er zit nog een rare donkere lijn aan de bovenkant van de looping, is dit een scheidinglijn ofzo :? , zie 2.

Rechtsonderin bij de bocht vlak voor de looping gaat de bocht wel heel scherp over in het rechte stuk, zie 3

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/pretparkv8b%5B1%5D.JPG

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jvo schreef op 14 juli 2004 @ 09:20:
[...]

C & C is altijd welkom. Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat ik er weinig aan ga veranderen. Hoewel, misschien ook wel. Maar het was best wel een klus om het zo te krijgen. Ik kan het natuurlijk opnieuw maken en dan met een path en een loft, maar heeft iemand een tip over hoe je de ribben kan plaatsen verspreid over een path in max?

Misschien is het trouwens ook geen 'slecht' idee, om (sommige) bochten te laten overhellen... ;)

@ hieronder: Dank jullie wel :*)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

comments & critics

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

offtopic:
[mierenneukmode]Niet helemaal kijk maar :+ . Het is dus Comments en Criticism :*) [/mierenneukmode]

[ Voor 8% gewijzigd door Just_I op 14-07-2004 12:45 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht altijd dat het voor Comments & Credits stond. Mrjah!

Anyway, kan een van de mensen die daarvoor bevoegd is mij vertellen of mijn Game hall ook nog binnen het onderwerp pretpark past.

2de wip:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/tafelvoetbal8.jpg

EDIT: Nu moet ik gaan texturen en ik heb dat nog nooit gedaan dus ik heb een vraagje. :X
Ik ga de grote delen met multi/sub-object texturen, maar ik zit dan in de knoop met dat UVW mappen, moet je dan per material id een nieuwe UVW map modifier toevoegen of hoe werkt dat?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 14-07-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 103571 schreef op 14 juli 2004 @ 13:48:
Ik dacht altijd dat het voor Comments & Credits stond. Mrjah!

Anyway, kan een van de mensen die daarvoor bevoegd is mij vertellen of mijn Game hall ook nog binnen het onderwerp pretpark past.

2de wip:

[afbeelding]

EDIT: Nu moet ik gaan texturen en ik heb dat nog nooit gedaan dus ik heb een vraagje. :X
Ik ga de grote delen met multi/sub-object texturen, maar ik zit dan in de knoop met dat UVW mappen, moet je dan per material id een nieuwe UVW map modifier toevoegen of hoe werkt dat?
Ik zie dat de rare verschijnselen in het midden van de tafel nu weg zijn.

Als je nog nooit getextured hebt, raad ik jou aan om het simpel te houden. Deze tutorial van Oogst legt duidelijk uit hoe je in 3ds max kan texturen. Multi/sub-object zou ik dan nog even laten rusten, maar dat is slechts mijn idee erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ik zeg niet dat ik bevoegd ben het te zeggen, maar een gamehall lijkt me uitstekend in een pretpark, weet wel dat ik er "vroeger" altijd als eerste naar op zoek ging :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qylos schreef op 14 juli 2004 @ 14:18:
[...]

Ik zie dat de rare verschijnselen in het midden van de tafel nu weg zijn.

Als je nog nooit getextured hebt, raad ik jou aan om het simpel te houden. Deze tutorial van Oogst legt duidelijk uit hoe je in 3ds max kan texturen. Multi/sub-object zou ik dan nog even laten rusten, maar dat is slechts mijn idee erover.
Yep ik heb Global Illum. rates verhoogd en dan kreeg ik dat probleem niet meer.

Noujah nog nooit getextured is veel gezegd, ik heb nog nooit een hele scene helemaal getextured, objecten enzow al wel. Ik weet hoe de material editor werkt, de bump en displacement maps etc begrijp ik ook allemaal.
Multi/Sub-object begrijp ik ook wel en kan ik mee werken maar als ik UVW moet gaan combineren met Multi/Sub-object gaat het mis. Of zijn die niet te combineren?

EDIT: UVW-mappen kan ik ook btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
M'n tandenspoor is af hoor.
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/Pretpark/wip6.jpg

't ijzer is trouwens wel erg blinkend..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 20:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jouw ijzer was toch met chroom behandeld? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Mischien is een veiligheidsstop ook wel een leuk detail? Zomaar een idee hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Neejoh schreef op 15 juli 2004 @ 08:42:
Mischien is een veiligheidsstop ook wel een leuk detail? Zomaar een idee hoor :+
Neejoh.... ;)
Ik ben daar nog niet aan toegekomen. Maar die komt er inderdaad nog wel.
Het probleem is alleen dat er op de foto's die ik van deze attractie kan vinden, nagenoeg geen details te zien zijn.
Maar als het goed is komt een dergelijke attractie ook op de Tilburgse Kermis te staan en dan kan ik m'n eigen foto's gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Laatst online: 18-10-2020

Bountyhunter

Marsjager

WIP 3:
Mijn eerste 3d avontuur gaat voorspoedig, Voor iemand die nog nooit iets met 3d heeft gedaan, ben ik wel tevreden.
Nu nog verder :P
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/got2.jpg *klik voor beter*

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 17:22
Wow, mooie dingen worden hier gemaakt, zeg! Krijg bijna het idee dat het doodsimpel is om te maken! ;)
Als iemand nog ideetjes voor leuke attracties wil opdoen: Parental advisory lock >:)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Bountyhunter schreef op 15 juli 2004 @ 09:21:
WIP 3:
Mijn eerste 3d avontuur gaat voorspoedig, Voor iemand die nog nooit iets met 3d heeft gedaan, ben ik wel tevreden.
Nu nog verder :P
[afbeelding] *klik voor beter*
Het reuzenrad ziet er erg fragiel uit, waarschijnlijk door de rare verbinding tussen de balken en het ronde ding in het midden van het wiel.

Voor de rest is het kleurrijk, wat goed past bij zo een reuzenrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Laatst online: 18-10-2020

Bountyhunter

Marsjager

Qylos schreef op 15 juli 2004 @ 11:00:
[...]

Het reuzenrad ziet er erg fragiel uit, waarschijnlijk door de rare verbinding tussen de balken en het ronde ding in het midden van het wiel.

Voor de rest is het kleurrijk, wat goed past bij zo een reuzenrad.
Het ronde ding in het midden had ik al groter/groffer gemaakt, vond het er zelf ook al magertjes uitzien.
De verbinding tussen de balken is bij het voorbeeld ook ongeveer zo, heb geen idee hoe het anders zou moeten.
C&C welkom.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/attractie.jpg
PS: zou jij in deze stappen? :P

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11826

Hallo allemaal... Heb ook wat gemaakt. Volg deze topics al heel lang en dacht laat ik nu ook maar wat posten. Wil iets van een Kiddo Pretpark plaatsje maken. Waar alle kinderen heen gaan die te klein zijn voor de grote attracties.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.wassink/park.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 11826 schreef op 15 juli 2004 @ 13:31:
Hallo allemaal... Heb ook wat gemaakt. Volg deze topics al heel lang en dacht laat ik nu ook maar wat posten. Wil iets van een Kiddo Pretpark plaatsje maken. Waar alle kinderen heen gaan die te klein zijn voor de grote attracties.

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04074/parkyparky.JPG

1. De verbinding tussen de ketting en de plank ontbreekt.
2. De verbinding tussen de verticale paal en de glijbaan zelf lijkt niet compleet te zijn. Verleng de glijbaan een stuk naar achteren.

Een paar kinderen die aan het spelen zijn in de speeltuin zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is hier wel erg kalm moet ik zeggen.

Anyway ik heb men voetbaltafel model af denkik, nu nog texturen, als iemand nog foutjes ziet mag je ze melden ofc ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/tafelvoetbal10.jpg

EDIT: die draad die nu naar beneden bengelt en in de weg lijkt te hangen wordt normaal nog aan een muur gespannen (zoals het ook in mijn scene zal zijn)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 15-07-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
WIP:
Ik heb nu één 'unit' (hoe noem je zo'n ding!?) voor mijn superdraaimolen gemaakt. Er moeten alleen nog heeeel veeel lampjes op :/ Heeft iemand misschien tips hoe ik dat het beste kan doen? Ik gebruik denk ik geen echte omni's maar gewoon mesh met wat glow. 100 van die 'units' met elk 100 omni's wordt denk ik iets te veel van het goede 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/pretpark/themepark.jpg
en de voorkant van een afstandje:
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/pretpark/themepark2.jpg
er komen trouwens verschillende soorten van die dingen... niet alleen spaceships dus, maar ook ufo's, brandweerauto's, schoolbussen 8)7

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
Mensen die hier aan het werken zijn aan hun 3d model, magik jullie mijn complimenten aanbieden wantik volg dit contest gedeelte al een tijdje en vind het altijd erg mooi wat jullie maken, dus ga zo door. En wat wordt het volgende onderwerp???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Menesis schreef op 15 juli 2004 @ 21:46:
WIP:
Ik heb nu één 'unit' (hoe noem je zo'n ding!?) voor mijn superdraaimolen gemaakt. Er moeten alleen nog heeeel veeel lampjes op :/ Heeft iemand misschien tips hoe ik dat het beste kan doen? Ik gebruik denk ik geen echte omni's maar gewoon mesh met wat glow. 100 van die 'units' met elk 100 omni's wordt denk ik iets te veel van het goede 8)
[afbeelding]
en de voorkant van een afstandje:
[afbeelding]
er komen trouwens verschillende soorten van die dingen... niet alleen spaceships dus, maar ook ufo's, brandweerauto's, schoolbussen 8)7
Het leuke is dat je een lens flare ook aan een point helper object kunt toewijzen. Daarvoor hoef je dus geen omni neer te zetten. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 28-05 21:15

Dr.Roelski

Walk on ....

Ziet er echt allemaal super uit!

Ik ben ook van plan me eens wat verder te verdiepepen in 3D pakketten.
Heb van de week solidworks uitgeprobeerd. Leuk pakket, alleen kan ik niet texturen (volgens mij vergeten een onderdeel te installeren).
Wil ook nog lightwave gaan proberen en misschien 3dmax. 3dmax heb ik vroeger al eens mee gespeeld, maar daar kwam ik niet zo ver mee als ik nu met solidworks kwam. Komt waarschijnlijk doordat het een hele oude versie was.

Ben wel benieuwd wie hier welk pakket gebruikt. Ik kan het bij de plaatjes niet terugvinden.
Is er ooit een overzichtje gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Met het grote komen en gaan van mensen is dat niet echt bij te houden, maar ik doe in ieder geval 3Dmax 5 en 6 en ben ernstig aan het twijfelen om met Cinema4D te beginnen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik werk met 3d max 5, zonder plugins
@ Dr.Roelski: Volgens mij is SolidWorks meer om hele precieze 3d modellen te maken, dus vooral voor Industrieel Ontwerpen. Om er gewoon mooie plaatjes mee te maken is het geloof ik niet zo heel geschikt; het is nl vrij moeilijk om (organisch) mee te modelleren. Tenminste, dat is wat ik er dan van weet...
@ Oogst: Lens Flasre is idd misschien nog wel beter dan glow. Ik heb alleen altijd het volgende probleem daarmee: Stel je hebt twee lichtbronnen. Eén staat ver weg en één dichtbij. Als ik ze nu beide lensflare geef is het bij beide objecten even groot, ipv dat de ene kleiner is dan de ander... Hoe los ik dat op?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Dr.Roelski schreef op 16 juli 2004 @ 11:10:
Ziet er echt allemaal super uit!

Ik ben ook van plan me eens wat verder te verdiepepen in 3D pakketten.
Heb van de week solidworks uitgeprobeerd. Leuk pakket, alleen kan ik niet texturen (volgens mij vergeten een onderdeel te installeren).
Als je geen photoworks bovenin hebt staan, naast 'Tools', Dan kan het zijn dat je photowoks niet hebt geïnstaleerd of dat je het nog niet heb toegevoegd. Hiervoor heb ik al eens een tutorial gemaakt waarin een beetje word uitgelegd hoe photoworks gebruikt kan worden en vooral hoe je het toe kan voegen.
Wil ook nog lightwave gaan proberen en misschien 3dmax. 3dmax heb ik vroeger al eens mee gespeeld, maar daar kwam ik niet zo ver mee als ik nu met solidworks kwam. Komt waarschijnlijk doordat het een hele oude versie was.
Hoe ver ben je nu met SolidWorks ? ik heb overigens ook nog een tutorial gemaakt, in twee delen voor SolidWorks voor een schoolproject (staat ook op me site (zie sig :P )) de beide delen vind je hier onder de naam standmeubel tutorial onderdelen.zip en standmeubel tutorial assembly.zip.
Ben wel benieuwd wie hier welk pakket gebruikt. Ik kan het bij de plaatjes niet terugvinden.
Just_I gebruikt dus SolidWorks en omdat het weinig hier wordt gebruikt zet ik het er ook wel eens bij, in verband met adviezen en C&C 8)7 .
Is er ooit een overzichtje gemaakt?
Ik zie daar niet echt het nut van in :? , maar is wel leuk om te te weten 8)7 .
Menesis schreef op 16 juli 2004 @ 11:47:
Ik werk met 3d max 5, zonder plugins
@ Dr.Roelski: Volgens mij is SolidWorks meer om hele precieze 3d modellen te maken, dus vooral voor Industrieel Ontwerpen. Om er gewoon mooie plaatjes mee te maken is het geloof ik niet zo heel geschikt; het is nl vrij moeilijk om (organisch) mee te modelleren. Tenminste, dat is wat ik er dan van weet...
Daar heb je idd gelijk in. SolidWorks in niet echt de meest makkelijke manier om een mooi plaatje te maken, maar meer om en technisch model te maken. En idd wordt het dus veel gebruik voor ontwerp opleidingen zoals het IPO, PDE enz.

*Just_I doet Industrieel Design en gebruikt daarvoor zijn SolidWorks :+ O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Just_I op 16-07-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Just_I schreef op 16 juli 2004 @ 11:48:
Als je geen photoworks bovenin hebt staan, naast 'Tools', Dan kan het zijn dat je photowoks niet hebt geïnstaleerd of dat je het nog niet heb toegevoegd. Hiervoor heb ik al eens een tutorial gemaakt waarin een beetje word uitgelegd hoe photoworks gebruikt kan worden en vooral hoe je het toe kan voegen.

Hoe ver ben je nu met SolidWorks ? ik heb overigens ook nog een tutorial gemaakt, in twee delen voor SolidWorks voor een schoolproject (staat ook op me site (zie sig )) de beide delen vind je hier onder de naam standmeubel tutorial onderdelen.zip en standmeubel tutorial assembly.zip.

Daar heb je idd gelijk in. SolidWorks in niet echt de meest makkelijke manier om een mooi plaatje te maken, maar meer om en technisch model te maken. En idd wordt het dus veel gebruik voor ontwerp opleidingen zoals het IPO, PDE enz.
Ik heb volgens mij een minimale installatie gedaan, dus zonder photoworks (d8 dat het zoiets als photoshop was |:( )
Ik heb de tutorials bij de help nagebouwd, en ik moet zeggen: krachtig en snel om iets te maken (voor zover een tutorial daartoe instaat is om een beeld te geven).

Bedankt voor de links!

Hoezo niet de meest makkelijke manier? Ik vond de functies zeer krachtig. Maar goed, ik weet nog niet hoe ver 3dmax gevorderd is. Functies als cut-extrude die on-the-fly werken had ik nog nooit gezien.

Overigens: welk pakket maakt bij renderen gebruik van de mogelijkheden van de 3d kaart?
Oude pakketten die ik (in ver verleden) gebruikt heb deden alleen wireframe op 3d kaart, en de rest werd door processor gerenderd. Lijkt me dat dat tegenwoordig door de 3d kaart afgehandeld kan worden.
Wat ik van solidworks gezien heb, gebruikte hij de 3d kaart. Maar ik heb dus nog geen materialen met extra's zoals bump-map o.i.d. kunnen gebruiken.
Tsja, als ik toch iets met 3d ga doen, dan moet m'n 9800 niet werkloos blijgven natuurlijk :Y)

Maar om niet teveel off-topic te gaan: misschien binnenkort (over twee contests :? ) een plaatje van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:26

Erikie

www.erikie.nl

hmlz, ik vind t toch wel lastig om een achtbaan te maken.. die rails , dat lukt me wel, maar die uh, ijzeren staven ertussen.. dat lukt me niet.. zelfs niet met particle instances, omdat ze niet mee bewegen in de rotatie. maargoed.. ga wel met de hand tekenen.. hoelang hebben we nog ? :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Erikie schreef op 16 juli 2004 @ 17:37:
hmlz, ik vind t toch wel lastig om een achtbaan te maken.. die rails , dat lukt me wel, maar die uh, ijzeren staven ertussen.. dat lukt me niet.. zelfs niet met particle instances, omdat ze niet mee bewegen in de rotatie. maargoed.. ga wel met de hand tekenen.. hoelang hebben we nog ? :)
Weet je wat, dan maak je geen achtbaan! Dan ben je nog origineel ook!
Ga naar Efteling (kun je mooi bossen bouwen) of SixFlags.nl (alle richtingen behalve die met een coaster aan de horizon :P ) of Bobbejaanland, Hellendoorn, Ponypark Slagharen... noem maar wat. Zweefmolen? Suikerspinkraam? Doolhof? (waarvan je de toegangspoort en aanliggende vreetkraampjes mooi kunt uitwerken, doolhof zelf is een kwestie van boxen met een goeie haagstructuur)...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/pretpark/spaceship1.jpg
Ik heb nu wat neons toegevoegd. Alles met glow. Ik ben alleen nog niet echt tevreden met de lampjes; ze zien er op een of andere manier nep uit, nisschien zijn de kleuren teveel verzadigd... Dus is dus bijna af denk ik. Ik ga alleen nog heel wat neons óf losse lampjes toevoegen. En even snel wat inzittende maken. Die hoeven niet echt mooi te zijn, want je ziet ze in de final toch nauwelijks... T worden denk ik wat spheres met haar erop :+

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Menesis schreef op 16 juli 2004 @ 11:47:
...
@ Oogst: Lens Flasre is idd misschien nog wel beter dan glow. Ik heb alleen altijd het volgende probleem daarmee: Stel je hebt twee lichtbronnen. Eén staat ver weg en één dichtbij. Als ik ze nu beide lensflare geef is het bij beide objecten even groot, ipv dat de ene kleiner is dan de ander... Hoe los ik dat op?
Dat is gewoon een instelling van de lens flare. Tenminste, ik weet niet waar je de lens flare aanmaakt, maar als je hem maakt bij de video post, dan is dat een instelling.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik heb één glow effect voor alle neon buizen: als instelling ergens 'pixel'. Die maakt de geeft je glow effect de kleur van je materiaal, zoals dat zichtbaar is op je render. Ik moet dus mn materiaaltje iets minder kleur geven... Maar dan nog blijft het vrij onrealistisch...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/Images/Pretpark/wip7.jpg
Erg vervelend dat ik geen goede detailfoto's kan vinden van deze attractie. Is er hier misschien toevallig iemand die wat detailfoto's heeft van de Condor (Huss)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118470

Menesis schreef op 16 juli 2004 @ 20:31:
WIP:
[afbeelding]
Ik heb nu wat neons toegevoegd. Alles met glow. Ik ben alleen nog niet echt tevreden met de lampjes; ze zien er op een of andere manier nep uit, nisschien zijn de kleuren teveel verzadigd... Dus is dus bijna af denk ik. Ik ga alleen nog heel wat neons óf losse lampjes toevoegen. En even snel wat inzittende maken. Die hoeven niet echt mooi te zijn, want je ziet ze in de final toch nauwelijks... T worden denk ik wat spheres met haar erop :+
je kan ook gewoon radiosity gebruiken als je max 5 hebt, dan heb je echt licht met diffuse glow en neon effecten enzo ;) maar als je het toch amper gaat zien is het zonde van je rendertijd natuurlijk ;)

glow doet alleen maar glowen namelijk, houd geen rekening met hoe het licht op je objecten eromheen breekt etc, wat dat betreft kan je glow net zo goed fotosoepen..

uhm, ohja welcome me btw, dit is mn 2e post :)
kga maar niet meedoen, is een beetje kort dag nu om nog zoiets als een pretpark te gaan maken.. en ik maak eigenlijk nooit grote dingen ;)

ik heb wel bijna alle 3dsmax tutorials gedaan, en nog flink wat losse bekeken, dus weet meestal wel hoe iets moet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Anoniem: 118470 schreef op 18 juli 2004 @ 06:11:
[...]

je kan ook gewoon radiosity gebruiken als je max 5 hebt, dan heb je echt licht met diffuse glow en neon effecten enzo ;) maar als je het toch amper gaat zien is het zonde van je rendertijd natuurlijk ;)

glow doet alleen maar glowen namelijk, houd geen rekening met hoe het licht op je objecten eromheen breekt etc, wat dat betreft kan je glow net zo goed fotosoepen..

kga maar niet meedoen, is een beetje kort dag nu om nog zoiets als een pretpark te gaan maken.. en ik maak eigenlijk nooit grote dingen ;)

ik heb wel bijna alle 3dsmax tutorials gedaan, en nog flink wat losse bekeken, dus weet meestal wel hoe iets moet O-)
Je kunt nu toch ook iets kleins uit een pretpark maken? Al maak je een hamburgerkraampje. :)
Is nog origineel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 118470 schreef op 18 juli 2004 @ 06:11:
[...]

Ik heb max vooral geleerd met versie toen er nog geen radiosity etc in zat. Ikm zou niet weten hoe dat werkt (alleen skylight weet ik te gebruiken). Dus ik waag me daar maar even niet aan denk ik. Tenzij het heel simpel is ;) Maar eerst ga ik mn tijd steken in nog wat meer modelling...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ik heb max 5 weer installed, had afgelopen week nogal een ramp: hdd gevallen toen ik terug naar huis ging en cpu doodgeslagen met een koelblok (had stof eruit gehaald) :((

heb nu een andere pc te leen dus.. :)

denk dat ik voor het idee nog maar ff een hamburgertent oid ga maken dan, ik zit aan een cartoon-stijl iets te denken..

@menesis: ja modellen is belangrijker uiteraard, en als je die glow klein beetje nabewerkt ziet het er bijna even goed uit als radiosity, plus je hebt nogal een aantal "lichtjes" erin waarbij het zou moeten, en dat gaat dus echt heel lang duren met renderen.. dus imo kan je het beter faken als je heel erg veel lichtjes hebt ;)

maar mocht je toch de perfecte neon willen hebben: help > tutorials > new lighting tools
en daar staat het bij het 2e gedeelte mooi weergegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 118470 schreef op 19 juli 2004 @ 14:52:
maar mocht je toch de perfecte neon willen hebben: help > tutorials > new lighting tools
en daar staat het bij het 2e gedeelte mooi weergegeven :)
Ah, thanks! Misschien dat ik voor enkele objecten die dichtbij staan de belichting op die manier doe!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

np :)
ik heb nog ff verder diep nagedacht over wat ik zou kunnen maken enzo, en het word jaja *trommelgeroffel* een waterorgel.. toch meer de themapark insteek dus :)

volgens mij word het een hel om goed water te texturen, maar dr zijn nog 3 weken ongeveer dus dat moet wel lukken, zo ff met eerste wip beginnen, en ff een schets ofzo maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb al ff beetje een test/wip gebrouwd :)

fontein testje 1
fontein testje 2

fonteintje 1 is gewoon particles, met self-illuminating texture
fonteintje 2 is hetzelfde met patserige volumetric lamp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update:

complete fontein

gaat toch wel heel erg traag met voorbereiden van renderen enzo, ik wil 4 naast elkaar maken en ervoor en erachter moet ook nog een stel, heb ff afgekeken bij efteling ;)

volgens mij word dit knip en plak werk, zit ik ook niet echt op te wachten natuurlijk
nog maar 100 mb virtual memory over enzo, heeft iemand nog een renderfarm ter beschikking ? :+

edit: ojah, wat ik me bedenk, wat heel makkelijk is voor een achtbaan, is hetzelfde wat ik altijd gebruik om objecten langs een path te gooien (wat ik met deze fontein ook doe dus) is de spacing tool, werkt stuk makkelijker dan pathdeform of benden

rechtsklikken op je toolbar > axis & constraints > array > spacing tool
je moet alleen ff zorgen dat je object goed gealigned is met het path en dan kun je heel snel een achtbaan of een ketting oid maken :)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 118470 op 20-07-2004 02:58 . Reden: ff iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
@Sniff

Fontein test2 ziet er het best uit van de drie, voornamelijk door de mooie blauwe kleur aan de top. De felle gele zichtbare lijn in het midden zou wat meer moeten faden naarmate deze lijn een grotere hoogte bereikt zodat de lijn niet zo opvalt op grotere hoogtes.

De fontein zo erg goed passen in een volkaan, laat zeggen zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://nplover.hp.infoseek.co.jp/LasVegas/volcano.JPG

Of het dan nog volledig in het onderwerp past is nog maar de vraag (attracties op de achtergrond?). Maar het is maar een idee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja ik vond zelf fontein 2 een beetje te fake eruit zien, het is wel mooi.. maar het ziet er niet als fontein uit, en dat heb je bij een waterorgel toch bestwel :)

besides, als ik ook nog een keer zoveel volume lights eronder ga zetten crasht 3ds hoogstwaarschijnlijk.. dan is me virtueel geheugen op enzo ;)

en particles kan je maar 1 materiaal op hebben voor alle particles uit de spray tegelijk, dus kan niet het effect zoals in het plaatje hierboven halen denkik, of ik moet met lichten werken die de particles wat lichtere kleur geven enzo.. ook weer een heel gedoe om dat goed te krijgen ;) of ik moet het met andere particles/grotere particles gaan proberen maar volgens mij was dit de beste manier.. als iedereen die fontein2 mooier gaat vinden kan ik het net zogoed zonder particles doen want die zie je daar amper ;)

en verder is een waterorgel is een attractie opzich :P
als ik alleen een mooie fontein wou maakte ik dat ding in las vegas wel na, maar het moet wel erbij passen, heb mn voorbeeldje van de efteling site af dus dat komt wel goed lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:47
Anoniem: 103571 schreef op 15 juli 2004 @ 20:06:
Het is hier wel erg kalm moet ik zeggen.

Anyway ik heb men voetbaltafel model af denkik, nu nog texturen, als iemand nog foutjes ziet mag je ze melden ofc ;)

[afbeelding]

EDIT: die draad die nu naar beneden bengelt en in de weg lijkt te hangen wordt normaal nog aan een muur gespannen (zoals het ook in mijn scene zal zijn)
Ziet er leuk uit. Mijn handen beginnen te trillen als ik zo'n bak zie staan :)..
Kan dan ook niet wachten om mijn eerste Euro er in te gooien.....

(kon alleen niet vinden waar) ;)

Oja...de poppetjes hebben hebben geen benen en voetballen met hun romp.
*Plint hoopt dat het geen mannetjes zijn . :9

[ Voor 9% gewijzigd door Plint op 21-07-2004 01:18 . Reden: haastig :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, ik vroeg me ook al af of ik de enige was ;)

uhm er zit een hele vage witte streep overheen, rechtsboven, schuin over je tafel heen, iets met een foute reflectie ofzo lijkt me :?

er zit geen glasplaat overheen oid toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Anoniem: 118470 schreef op 21 juli 2004 @ 00:53:
mja ik vond zelf fontein 2 een beetje te fake eruit zien, het is wel mooi.. maar het ziet er niet als fontein uit, en dat heb je bij een waterorgel toch bestwel :)

besides, als ik ook nog een keer zoveel volume lights eronder ga zetten crasht 3ds hoogstwaarschijnlijk.. dan is me virtueel geheugen op enzo ;)

en particles kan je maar 1 materiaal op hebben voor alle particles uit de spray tegelijk, dus kan niet het effect zoals in het plaatje hierboven halen denkik, of ik moet met lichten werken die de particles wat lichtere kleur geven enzo.. ook weer een heel gedoe om dat goed te krijgen ;) of ik moet het met andere particles/grotere particles gaan proberen maar volgens mij was dit de beste manier.. als iedereen die fontein2 mooier gaat vinden kan ik het net zogoed zonder particles doen want die zie je daar amper ;)

en verder is een waterorgel is een attractie opzich :P
als ik alleen een mooie fontein wou maakte ik dat ding in las vegas wel na, maar het moet wel erbij passen, heb mn voorbeeldje van de efteling site af dus dat komt wel goed lijkt me ;)
Als je max 6.0 hebt, heb je een leuke feature genaamd "particle age", dan kun je eigenlijk 3 textures maken. Alle particles met de leeftijd 0% tot bijvoorbeeld 15% zijn groen, 15% tot 50% geel en de rest zwart. Bijvoorbeeld :P
erg leuk speelgoed ;)

Dat plaatje boven je post kan je heel goed namaken hoor, 2 particle systems:
1 voor het nevelende water/rook :?, en 1 voor het vuur.
face maps gebruiken ( wel een shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitload particles gebruiken )
motionblur erovenheen en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb de max 6 stuff al bekeken, goeie features, alleen max 6 is niet stabiel nog... heb de demo gedraaid en die crashte 2 keer ofzo toen ik gewoon met simpele dingen aan het prutsen was.. in max 6 is je particlesystem helemaal event-driven en dat is wel erg handig :)

alleen die vele particles wordt dus al een probleem, moest nu al naar benenden vanwege virtual memory enzo, maargoed ik heb weer even genoeg gehad voor vandaag, ga nog wel even zien of ik er nog wat van kan maken, desnoods alleen volumetric lights, maar dan heb je dezelfde problemen... misschien wel weer teveel hooi op de :Y) genomen.. althans ik kan het wel aan, de pc niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Heb al een beetje lopen prutsen in solidworks 2003 en 2004, maar wat is die renderer traag! Helaas werkt photoworks bij mij niet in de 2004SP3 versie maar dat zal niet veel sneller zijn.
Lees net dat het een software renderer is, dus dat verklaart een hoop.
Weet iemand welk pakket er in hardware kan renderen?
3Dsmax is volgend test pakket voor mij. Daarna eens kijken of ik iets bruikbaars kan maken voor een contest :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 14:48

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Dr.Roelski schreef op 22 juli 2004 @ 10:44:
Heb al een beetje lopen prutsen in solidworks 2003 en 2004, maar wat is die renderer traag! Helaas werkt photoworks bij mij niet in de 2004SP3 versie maar dat zal niet veel sneller zijn.
Lees net dat het een software renderer is, dus dat verklaart een hoop.
Weet iemand welk pakket er in hardware kan renderen?
3Dsmax is volgend test pakket voor mij. Daarna eens kijken of ik iets bruikbaars kan maken voor een contest :o
Hardware renderen? :X
Hardware renderen is voor de meeste thuisbrouwers VERUIT de snelste methode... Bovendien is Photoworks tegenwoordig een raytracer, dus zo raar is het niet...

[edit: traag is ook relatief, ik vind (PWR2 wel te verstaan) eigenlijk niet eens zo heel traag]

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Kite op 22-07-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Mr_Kite schreef op 22 juli 2004 @ 13:43:
[...]

Hardware renderen? :X
Hardware renderen is voor de meeste thuisbrouwers VERUIT de snelste methode... Bovendien is Photoworks tegenwoordig een raytracer, dus zo raar is het niet...

[edit: traag is ook relatief, ik vind (PWR2 wel te verstaan) eigenlijk niet eens zo heel traag]
Alleen de voorbeeldweergave wordt volgens mij in hardware gerenderd. De raytrace vind softwarematig plaats.
Raytrace moet toch ook door de videokaart (evt. gedeeltelijk) gedaan kunnen worden? Wat heb ik anders aan m'n 9800PRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 14:48

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Dr.Roelski schreef op 22 juli 2004 @ 16:08:
Alleen de voorbeeldweergave wordt volgens mij in hardware gerenderd. De raytrace vind softwarematig plaats.
Inderdaad, helemaal correct :)
Raytrace moet toch ook door de videokaart (evt. gedeeltelijk) gedaan kunnen worden? Wat heb ik anders aan m'n 9800PRO?
Bijzonder weinig tijdens het renderen... Dat is nu juist de grap. Veel verkopers zullen je een dure videokaart aansmeren als je verteld dat je met 3d gaat werken, maar dat heeft dus alleen betrekking tot je videokaart, alleen als je extreem highpoly gaat werken (gezien de gemiddelde videokaart tegenwoordig) heb je daar pas echt wat aan. Voor renderen heb je alleen veel ram en een snelle CPU nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
waar praten we over als je het hebt over veel ram?

Ben van plan morgen nog 1024 MB erbij te halen. Dat maakt in totaal 1536MB. Zou max dat kunnen vullen?

[ Voor 52% gewijzigd door Pakjebakmeel op 22-07-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Pakjebakmeel schreef op 22 juli 2004 @ 16:28:

Ben van plan morgen nog 1024 MB erbij te halen. Dat maakt in totaal 1536MB. Zou max dat kunnen vullen?
Hangt er vanaf hoe complex de scene is waarmee je werkt. Meestal is het zo dat het geheugen dat max gebruikt toeneemt als de polycount van de scene toeneemt.

Als je serieus bezig bent met max dan is 1024 MB geheugen een vereiste, meer is altijd mooi meegenomen. Dus die 1024 MB meer gaan waarschijnlijk wel wat uitmaken in max. Bij het renderen van de complexere scenes hoeft je harddisk minder te swappen zodat je makkelijkerer andere dingen kan doen dan max alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Yep, tijdens het renderen neemt een kleine scene al gauw 700mb in :) Geheugen is altijd handig! Ik moet er ook nog (heel) wat meer van hebben! :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:40
Menesis schreef op 22 juli 2004 @ 18:10:
Yep, tijdens het renderen neemt een kleine scene al gauw 700mb in :) Geheugen is altijd handig! Ik moet er ook nog (heel) wat meer van hebben! :D
700 mb?!!? w000000t :X
mijn strandscene (vorige contest was max 280 mb in gehuegen...
had toen nog gewoon een stabiele/snelle pc :X

heb in totaal 512
ik doe wel mee aan het volgende contest, dit werd nix bij mij :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ik denk dat ik zoeits als dit ga namaken :

Afbeeldingslocatie: http://www.eurodisney.com/images/mickey_royal.gif

alleen dan in een andere stijl oid :)

ben benieuwd want ik heb bijna geen tijd om te 3d-en :(

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Pakjebakmeel schreef op 22 juli 2004 @ 16:28:

met 1Gb RAM zit(ten) mijn pc(s) altijd helemaal vol en zo'n zware scene's maak ik nou ook weer niet bepaald... :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117501

EDIT: heb al een oplossing gevonden

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 117501 op 23-07-2004 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm ja, of veel ram en een snelle cpu of een quadro fx of wildcat als je toch veel pieken hebt :)
zit nog steeds met de gedachte te spelen om te gaan sparen voor een wildcat vp pro 990
maar het zal wel een x800xt worden, wil ook nog kunnen gamen en ik heb geen idee hoe bijvoorbeeld hl2 het op een kaart die voor het betere renderwerk gemaakt is het gaat doen ;)

maar max krijgt elke hoeveelheid ram vol hoor, zet maar eens een meshsmooth modifier op 10 })

enfin, ik ga verder met mijn scene prutsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal ook weer eens een wipje posten.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/remco.niemeijer/GoT/23/WIP04.jpg

To do:
- heuvel links van kasteel modelleren
- iets verzinnen voor de achtergrond

Wordt nog een haastklus want ik ga zondag met vakantie.
C&C en suggesties voor wat ik in de achtergrond kan gooien welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 117501 schreef op 23 juli 2004 @ 18:10:
Zal ook weer eens een wipje posten.

[afbeelding]

To do:
- heuvel links van kasteel modelleren
- iets verzinnen voor de achtergrond

Wordt nog een haastklus want ik ga zondag met vakantie.
C&C en suggesties voor wat ik in de achtergrond kan gooien welkom.
Mooi kasteel op de achtergrond. Wat meer planten en bomen zouden mooistaan. De hele scene is een beetje blurry op een of andere manier, wat waarschijnlijk ligt aan de jpg compressie.

Je zou een wat actievere belichting kunnen gebruiken om beter weer te geven dat het klaar daglicht is. Een direct light en een lichte skylight kan al heel wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De belichting is nu al een direct light met een finalrender skylight :D
Zal misschien de schaduwen wat donkerder maken.

Meer beplanting is inderdaad de bedoeling.

Blurryness ligt denk ik inderdaad aan jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, belichting iets boeiender gemaakt, heuvel gemodelleerd, paar kleine aanpassinkjes. In principe moet ik nou alleen nog iets op de achtergrond hebben. Suggesties zeer welkom (in gedachte houdend dat ik alleen nog morgen eraan kan werken :) ).

En uiteraard als er nog commentaar op de rest is hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/remco.niemeijer/GoT/23/WIP05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105052

hmmm ik vind het wel vet strak wat je neergezet hebt.. maar je kasteel valt er een beetje in weg....

misschien het treintje op een heuveltje iets meer uitgezoomd en dan het kasteel wat groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ik ben ook maar alvast begonnen met m'n kasteel : :)

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/3d/castle_001.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@falcon_nl

boompjes op de achtergrond lijken nog net iets teveel op een cilinder op een stokje ;)
verder heel erg mooi hoor :) misschien nog iets meer displacement ofzo op je tunnel ding, en je water mag nog iets meer op water lijken..

achtergrond.. tja ik heb geen idee.. een grote teletubbie ? })
maar vind hem zonder iets op de achtergrond ook al mooi genoeg eigenlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Erikie schreef op 24 juli 2004 @ 01:33:
ik ben ook maar alvast begonnen met m'n kasteel : :)

[afbeelding]
Is het plaatje behoorlijk geresized met een matig imageprogramma, is het plaatje erg gecompressed of heb je antialiasing bij het renderen uitgezet?

De railing op de toren lijkt in de lucht te zweven door het ontbreken van palen. De stenen steuen die het platform met de grotere doorsnede behouden zien er erg brokkelijk uit, maar dat kan ook aan de kwaliteit van de jpg-file liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Qylos:
de eerste van die twee wips was jpg 80%. De tweede 100%. Final zal ik in elk geval in tif of iets in die richting maken.

Wat betreft de stenen steunen voor het grotere platform: die zijn bij mijn weten gewoon decoratie en hebben geen constructieve functie, dus die kunnen best dun zijn.

Die railing zal je even aan moeten wijzen, want ik zie zo niet wat je bedoelt.

@sniff:
sorry, zo zien die boompjes er nou eenmaal uit. kijk maar naar mijn referentie op pagina 1 of 2. kan ik ook niks aan doen :D

En heb jij nog ergens een goed water tutorial/material liggen? Deze heb ik uit een of andere tut en is tot nu het dichtst in de buurt van echt water wat ik heb :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 117501 op 24-07-2004 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb helaas weinig tijd meer om er aan verder to werken en volgens mij ben ik pas terug na de deadline, dus dit is mijn final:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/remco.niemeijer/GoT/23/Finalsmall.jpg

Grote versie (800x1200) hier

Gegevens:
3DS Max 6
Finalrender stage 1 SP2
Bouwtijd 1-1,5 week

108363 polys
286722 faces
rendertijd ongeveer 51 minuten op
P4 3,2 Ghz 1GB ram

De wire voor de geinteresseerden.

Ga morgen op vakantie dus veel succes aan alle anderen deelnemers en ik zie de resultaten wel als ik terugkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ziet er erg goed uit Falcon_NL!

Ik kwam er vandaag achter dat een deel van mijn attractie helemaal fout in elkaar zat. :(
Maar het opnieuw bouwen ging redelijk vlot en nu klopt 't ook allemaal weer.
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/Images/Pretpark/wip11.jpg

Hier nog een detailopname van het verbindingsstukje tussen de balken en het schuitje:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/Images/Pretpark/wip8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

@ Maikel

Ik vind het jammer dat de renders kwalikatief wat minder zijn. Voor de rest ziet het er aardig uit. Kwa constructie lijkt het wel aardig opgezet, maar kwa 'fun' en 'nut' misschien iets minder. :P De armen zoals ik ze nu zie zitten vast op het ding dat in het midden verbonden is met de paal. Kortom, hoewel je wel omhoog kan, zal het voor de ervaring van de rit niets uitmaken, het is precies hetzelfde alleen een paar meter hoger. Als je snapt wat ik bedoel (ik snap het zelf nog net op dit tijdstip :P )

//edit

Wat ik dus bedoel is dat je in feit een draaimolen aan een vaste arm hebt, die omhoog en omlaag kan, maar verder niet schuin ofzo. En dat dan met 4 armen... (of draaien de armen zelf ook rond?)

[ Voor 19% gewijzigd door Roa op 25-07-2004 04:36 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Roa schreef op 25 juli 2004 @ 04:33:
@ Maikel

Ik vind het jammer dat de renders kwalikatief wat minder zijn. Voor de rest ziet het er aardig uit. Kwa constructie lijkt het wel aardig opgezet, maar kwa 'fun' en 'nut' misschien iets minder. :P De armen zoals ik ze nu zie zitten vast op het ding dat in het midden verbonden is met de paal. Kortom, hoewel je wel omhoog kan, zal het voor de ervaring van de rit niets uitmaken, het is precies hetzelfde alleen een paar meter hoger. Als je snapt wat ik bedoel (ik snap het zelf nog net op dit tijdstip :P )

//edit

Wat ik dus bedoel is dat je in feit een draaimolen aan een vaste arm hebt, die omhoog en omlaag kan, maar verder niet schuin ofzo. En dat dan met 4 armen... (of draaien de armen zelf ook rond?)
De armen zelf draaien ook rond ja. En doordat de schuitjes zelf ook nog ronddraaien gaan ze wel enigszins schuin hangen. En de toren zelf is zo'n 40m hoog, dus dat maakt qua 'fun' toch nog wel wat uit. :)
Maar ik moet toegeven: het is niet mijn favo thrill-ride nee. Maar hij is wel erg mooi vind ik!

En hoezo zijn de renders qua kwaliteit wat minder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik denk dat Roa bedoelt dat het er vrij blurry uit ziet en dat je de .jpeg compressie vrij duidlijk zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

FalconNL: erg mooi, misschien kan het water nog wat donkerder en dieper (je kunt ook tussentijds gewoon renderen met een shitty watertexture) en kan het hout van de stutten wat meer een bumpmap krijgen... het is nu zo plat!
De berg zelf lijkt ietsie op purschuim. Misschien dat wat echter 'rotsiger' maken... verder erg mooi!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119594

Mijn idee: Die wervingsmethoden van ons leger schieten mij nogal eens in het verkeerde keelgat. Daarom de ultieme attractie: "Het Black Hawk Down Avontuur". Aangeboden door de Koninklijke Luchtmacht. Een simulatie zo echt... Dat het flink mis gaat... Een crashende simulator!

prille wip:
Afbeeldingslocatie: http://www34.brinkster.com/martijnbal/sim_wip_01_kl.jpg
Grotere versie http://www34.brinkster.com/martijnbal/sim_wip_01_gr.jpg

Uiteraard moet er nog een hoop gebeuren: alle pneumatics, brand, rook, aankleding hal, etc. Mocht iemand vinden dat een sim niet op een attractiepark thuishoort; laat het me weten dan stop ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
la maar werkt alweer blijkbaar

[ Voor 90% gewijzigd door Menesis op 26-07-2004 16:29 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Menesis:

Wat bedoel je? Dat ik stop als iemand "la maar" zegt? Of dat jij het idee helemaal niks vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Anoniem: 119594 schreef op 26 juli 2004 @ 18:29:
@ Menesis:

Wat bedoel je? Dat ik stop als iemand "la maar" zegt? Of dat jij het idee helemaal niks vindt?
aan gezien hij zijn post heeft ge-edit stond er dus eerst iets anders ;) . Waar schijnlijk stond er zoiets dat je plaatje down was / Menesis een kriuisje zag O-) .

Edit:
Hoe wil je het eigenlijk voor elkaar krijgen dat de simulator gaat crashen ???? Trouwens vind ik het wel een beetje een afwijkend (lees origineel 8)7 ) idee, maar volgens mij kan het nog wel.

* Just_I 's project ligt heel erg stil op dit moment. Kan ff geen inspiratie meer opbrengen |:( . En ook een vakantie baantje (eindelijk O-) ).

[ Voor 35% gewijzigd door Just_I op 26-07-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, hoe gaat ie crashen? Dat weet ik nog niet. Wellicht gewoon de boel in de fik? (brand en rook vanuit de achterkant) Of een haperend hydraulisch systeem, zodat de hele voorzijde in puin ligt? Suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Anoniem: 119594 schreef op 26 juli 2004 @ 14:56:
Mijn idee: Die wervingsmethoden van ons leger schieten mij nogal eens in het verkeerde keelgat. Daarom de ultieme attractie: "Het Black Hawk Down Avontuur". Aangeboden door de Koninklijke Luchtmacht. Een simulatie zo echt... Dat het flink mis gaat... Een crashende simulator!

prille wip:
[afbeelding]
Grotere versie http://www34.brinkster.com/martijnbal/sim_wip_01_gr.jpg

Uiteraard moet er nog een hoop gebeuren: alle pneumatics, brand, rook, aankleding hal, etc. Mocht iemand vinden dat een sim niet op een attractiepark thuishoort; laat het me weten dan stop ik ermee.
Toch wel een beetje raar: een simulator van de Koninklijke Luchtmacht in een pretpark.... :?
Kun je er anders niet een ge-theme-de simulator van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 119594 schreef op 26 juli 2004 @ 18:29:
@ Menesis:

Firefox zei eerst bij de link iets als: "this image contains errors" en ik zag ook geen plaatje verschijnen in je post. Zal volgende keer mn eerste post niet weghalen als ik edit. Werkt al snel verwarrend blijkbaar :)

Om ontopic te blijven: hier een wipje. Het spaceship is al min of meer af. Het gaat nu om de brandweer kar. Er moet sowieso nog en raam op en de ladder moet nog mooi aan de rest worden 'vastgemaakt'. Nu zweeft die nog. Verder nog wat stoeltjes erin ofzo.
Het geheel krijgt nu helaas een beetje kermis look. Gelukkig wordt de attractie zo groot dat hij onmogelijk op een kermis past :) En misschien met een slihouet van een achtbaan op de avchtergrond gaat het toch nog op een pretpark lijken :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.wapenvanbloemendaal.nl/jelmer/pretpark/themepark27juli.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmmmmmm radiosity... tenminste je hebt een blurry reflection van je bel.. nice :)
ziet er goed uit verder, ben je beetje op schema ? :P

ik ga vannacht maar ff met de omgeving voor mn waterorgel aan de gang, dan heb ik dat maar vast gedaan :) (anders blijf ik urenlang doelloos met particles prutsen ;)

misschien toch ff max6 ervoor nemen.. heb ik iig controle over de particles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www34.brinkster.com/martijnbal/sim_wip_02_kl.jpg
sim_wip_02_kl.jpg (detail hal)

Vandaag heb ik de belichting van de hal afgesteld voor mental ray (max6). Dat viel nog niet mee. Maar ik ben nu redelijk tevreden.
Alleen het lens effect in de lampen moet nog gebeuren. Schijnbaar werkt het standaard glow lens effect niet in mental ray. Volgens mij moet ik nu de zogenaamde beam shader gaan gebruiken.
Dankzij Google heb ik leuke Black Hawk posters en heb ik inspiratie opgedaan voor mijn tool trolley.
Zo, nu verder aan de simulator (daar draait het tenslotte om!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Hmmm....Past dat idcee wel bij Pretpark? Je vind dingen weleens terug in pretparken ja, maar toch vind ik het niet echt in het onderwerp passen...

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is weer eens wat anders dan een reuzenrad. En als ik (weer) 12 zou zijn, dan zou ik in een pretpark graag in een sim stappen!
Maar genoeg daarover. Ik ga gewoon door. Mocht de jury het off-topic vinden dan is dat jammer. Dan heb ik toch weer wat 3d ervaring opgedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Een simulator in een pretpark ok, maar die witte hal die eromheen staat.... Ik weet het niet hoor... Een beetje theming zou niet gek zijn denk ik. Dat zegt btw niets over je 3D qualities hoor! Het ziet er goed uit!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zit wel wat in. Ik zal er wat zuurstokken bijmonteren 8)7
Nee serieus, ik zal het geheel wat pretparkeriger maken.
En bedankt voor je compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Anoniem: 119594 schreef op 27 juli 2004 @ 17:54:
[afbeelding]
sim_wip_02_kl.jpg (detail hal)

Vandaag heb ik de belichting van de hal afgesteld voor mental ray (max6). Dat viel nog niet mee. Maar ik ben nu redelijk tevreden.
Alleen het lens effect in de lampen moet nog gebeuren. Schijnbaar werkt het standaard glow lens effect niet in mental ray. Volgens mij moet ik nu de zogenaamde beam shader gaan gebruiken.
Dankzij Google heb ik leuke Black Hawk posters en heb ik inspiratie opgedaan voor mijn tool trolley.
Zo, nu verder aan de simulator (daar draait het tenslotte om!)
Ik vind het wel bij een pretpark passen. Zie rollercoaster tycoon daar kun je er ook een neerzetten. :P Verder vind ik je belichting erg strak gedaan! Toppie!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

Het lijkt mij wel heel leuk voor jezelf ook (niet zo zeer voor de contest) ,om ook de buitenkant te modelen. Je kunt met zon vierkant gebouwtje verbluffend veel leuke dingen doen!! (denk aan F16/apache erop ofzo). Enkel is het moeilijk om binnen en buitenkant in je final te verwerken...Hm misschien toch niet zon megaidee dan ,maar ik denk ook alleen maar mee...

Ik ga misschien ook nog meedoen ,echter heb ik gigantisch weinig ervaring met 3dprogramma's. Basismodellen gaat nog wel bij mij maar textures moet ik echt niet aan beginnen. Ik ga eens aan het prutsen.. Jullie zien het wel als het een wip word!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

HawVer schreef op 28 juli 2004 @ 00:16:
[...]

Ik vind het wel bij een pretpark passen. Zie rollercoaster tycoon daar kun je er ook een neerzetten. :P Verder vind ik je belichting erg strak gedaan! Toppie!
haha, ja dan is het waar, hè?
Als het in een computerspelletje zit! :P

ik ga niet voor de 3e keer mijn mening herhalen; maar ik wacht nog steeds op een wedstrijd waar iets vergelijkbaars wordt gemoddel'd. Met alle respect maar dit slaat toch weer helemaal nergens op?! en natuurlijk is er niemand klaar (=voldoende aandacht voor compositie, materiaal, belichting etc. ) op de deadline.

Omdat ik meer van buitenlucht hou, meld ik me bij deze af voor de contest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
tie-rep schreef op 28 juli 2004 @ 12:56:
[...]

haha, ja dan is het waar, hè?
Als het in een computerspelletje zit! :P

ik ga niet voor de 3e keer mijn mening herhalen; maar ik wacht nog steeds op een wedstrijd waar iets vergelijkbaars wordt gemoddel'd. Met alle respect maar dit slaat toch weer helemaal nergens op?! en natuurlijk is er niemand klaar (=voldoende aandacht voor compositie, materiaal, belichting etc. ) op de deadline.

Omdat ik meer van buitenlucht hou, meld ik me bij deze af voor de contest ;)
Ik hou ook van buitenlucht en zie daar mijn grote raam eens wijds open staan! ;)
Maar idd, ik betwijfel ook of men de dealine haalt... Het lijkt wel of iederéén op vakantie is, het is hier errug rustig. (en ik ben morgen ook weg)
Ik ga trouwens wel sowieso mijn 'project' afmaken, maar of dat voor de deadline lukt..? Dan maar voor mn portefolio ;)

edit: wat bedoel jij (tie-rep) eigenlijk met 'dat slaat toch helemaal nergens op'...?

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 28-07-2004 13:45 . Reden: typos type'os type's blabla ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Menesis schreef op 28 juli 2004 @ 13:43:
[...]
edit: wat bedoel jij (tie-rep) eigenlijk met 'dat slaat toch helemaal nergens op'...?
Dat er iedere keer een lange discussie is over het onderwerp, maar dat dat overbodig is. Want als er iemand een achtbaan gaat modeleren, dan vinden veel users dat onderwerp al 'ingenomen'.

Hierdoor worden (in mijn ogen) de meest rare sprongen gemaakt, om maar 'origineel' te zijn. Dit geeft echter geen mooie beelden, maar alleen maar onnodige discussie of iets er wel of niet bijhoort...
Het origineel zijn heeft, volgens mij, meer met compositie te maken dan met een zo raar mogelijk onderwerp.
Juist het modeleren van hetzelfde soort producten geeft een meerwaarde, hierdoor kan je ervaring uitwisselen, maar ook textures vergelijken. Zien waar een ander beter is e.d. -> een leerzaam gebeuren. Dat is de reden dat auto's nog steeds een dankbaar onderwerp zijn. Hierdoor zie je dan ook snelle vorderingen van de users.

Dat alles vind ik jammer. En ja ik weet het:'je hoeft hier niet te komen'.
Maar ik hoop toch dat er op korte termijn een andere 3d contest komt...

[ Voor 3% gewijzigd door tie-rep op 28-07-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Het probleem, tie-rep, hiermee is dat de animo dan aardig terugloopt. Ik heb ook al vaker hierover iets gezegd en ik ben het ook wel met je eens, maar zoals ik al zeg: op de 1 of andere manier werkt dat niet hier...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik denk dat creativiteit ook nogal iets belangrijks is in de wereld van het 3D modelleren. Als al vantevoren een statisch onderwerp vastzet, bijvoorbeeld dat het een mercedes SL 50 moet worden, dan blijft er weinig creatiefs over... Die auto is immers al door zijn designers in duistland bedacht...
Als je een wat vrijer onderwerp kiest kun je veel creatiever aan de gang, wat meer mensen aantrekt. Dit stimuleert denk ik ook een beetje concurrentie. Iedereen wil nu perse zijn idee helemaal uitwerken.

Mixed Reality dev

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.