wip 3 intussen
belichting is begod nie simpel zalle
snap er de balle van
snap er de balle van

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Helemaal niet slecht hoor. Misschien is het verstandiger om eerst maar even een skylight toe te voegen aan de scene (vergeet advanced lightning niet aan te zetten als je met ouders versies van max werkt dan 6). De skylight kun je een lage multiplier geven, waarna je de positie van de zon weergeeft met een direct spotlight of een omni uiteraard. Daarna kun je de belichting nog tweaken door omni's e.d. toe te voegen aan de scene.Anoniem: 80408 schreef op 13 juli 2004 @ 20:28:
wip 3 intussen
snap er de balle van
[afbeelding]
Ik weet niet of het in het onderwerp valt. De meeste mensen denken eerder aan echte attracties dan aan speelhallen wanneer ze aan een pretpark denken. Maar ik ben niet degene die daarover beslist uiteraard.Anoniem: 103571 schreef op 13 juli 2004 @ 20:23:
Ik heb heel wat probeersels gedaan met rollercoasters enzow maar dat lukte niet goed dus ben ik iets anders gaan zoeken. Mijn idee is dus geworden om een speelhal te maken met videogames en dergelijke. Dit past toch ook nog bij het onderwerp?
Noujah eerste wipje:
[afbeelding]
Kan ik hier ook meteen mijn vraag stellen, zoals je ziet krijg ik bij de rand in het midden van de "speelbak" een raar verschijnsel. Als ik de tafel van onderen bekijk krijg ik dit niet. Ik render met een skylight in Brazil.
Hoe komt dit? Hoe voorkom ik dit?
EDIT: En ik merk ook dat men handvaten nog niet juist staan.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Anoniem: 103571
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 13-07-2004 22:17 ]
Qylos schreef op 13 juli 2004 @ 20:17:
De nek is veel te dik, het lijkt wel alsof hij lang geen zout meer heeft gehad.
Mixed Reality dev
Dat valt dus blijkbaar wel mee. Ik heb het nu ge-MEL-script en was daar zo'n 20 mins. mee bezig.Erikie schreef op 12 juli 2004 @ 11:48:
Je zou het kunnen melscripten (maya) maar dan ben je 6 weken verder
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| int $length=400; int $i; string $cmd = "curve -d 1 -p 0 0 0 -p 0 0 1"; for ($i=0; $i < $length; $i++) { $cmd += "-p 0 " + $i + " " + (($i % 2)+1) + " "; }; $cmd += "-p 0 " + ($length + $length % 2) + " 0 -p 0 0 0"; eval $cmd; |
[ Voor 26% gewijzigd door maikel op 14-07-2004 00:07 ]
C & C is altijd welkom. Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat ik er weinig aan ga veranderen. Hoewel, misschien ook wel. Maar het was best wel een klus om het zo te krijgen. Ik kan het natuurlijk opnieuw maken en dan met een path en een loft, maar heeft iemand een tip over hoe je de ribben kan plaatsen verspreid over een path in max?GJ-tje schreef op 13 juli 2004 @ 11:05:
[...]
Klein beetje commentaar, is hopelijk niet erg, maar loopings zijn nooit 100% rond...
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Eerste looping van de Python in de Efteling
Alhoewel 100% ronde loopings ook wel leuk zijn natuurlijk
En ik zou trouwens de afstand tussen de rails en die 'ribben' ook iets hoger maken...
Ik denk dat hij de afstand van de verticale delen ten opzichte van de rails wat groter zou willen zien, zie 1 in de afbeelding.jvo schreef op 14 juli 2004 @ 09:20:
[...]
Overigens, wat bedoel met de afstand tussen de rails en de ribben?
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Misschien is het trouwens ook geen 'slecht' idee, om (sommige) bochten te laten overhellen...jvo schreef op 14 juli 2004 @ 09:20:
[...]
C & C is altijd welkom. Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat ik er weinig aan ga veranderen. Hoewel, misschien ook wel. Maar het was best wel een klus om het zo te krijgen. Ik kan het natuurlijk opnieuw maken en dan met een path en een loft, maar heeft iemand een tip over hoe je de ribben kan plaatsen verspreid over een path in max?
Overigens, wat bedoel met de afstand tussen de rails en de ribben?
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2004 13:02 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
6K schreef op 14 juli 2004 @ 12:41:
comments & critics
[ Voor 8% gewijzigd door Just_I op 14-07-2004 12:45 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 14-07-2004 13:57 ]
Ik zie dat de rare verschijnselen in het midden van de tafel nu weg zijn.Anoniem: 103571 schreef op 14 juli 2004 @ 13:48:
Ik dacht altijd dat het voor Comments & Credits stond. Mrjah!
Anyway, kan een van de mensen die daarvoor bevoegd is mij vertellen of mijn Game hall ook nog binnen het onderwerp pretpark past.
2de wip:
[afbeelding]
EDIT: Nu moet ik gaan texturen en ik heb dat nog nooit gedaan dus ik heb een vraagje.![]()
Ik ga de grote delen met multi/sub-object texturen, maar ik zit dan in de knoop met dat UVW mappen, moet je dan per material id een nieuwe UVW map modifier toevoegen of hoe werkt dat?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Yep ik heb Global Illum. rates verhoogd en dan kreeg ik dat probleem niet meer.Qylos schreef op 14 juli 2004 @ 14:18:
[...]
Ik zie dat de rare verschijnselen in het midden van de tafel nu weg zijn.
Als je nog nooit getextured hebt, raad ik jou aan om het simpel te houden. Deze tutorial van Oogst legt duidelijk uit hoe je in 3ds max kan texturen. Multi/sub-object zou ik dan nog even laten rusten, maar dat is slechts mijn idee erover.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Neejoh....Neejoh schreef op 15 juli 2004 @ 08:42:
Mischien is een veiligheidsstop ook wel een leuk detail? Zomaar een idee hoor
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Het reuzenrad ziet er erg fragiel uit, waarschijnlijk door de rare verbinding tussen de balken en het ronde ding in het midden van het wiel.Bountyhunter schreef op 15 juli 2004 @ 09:21:
WIP 3:
Mijn eerste 3d avontuur gaat voorspoedig, Voor iemand die nog nooit iets met 3d heeft gedaan, ben ik wel tevreden.
Nu nog verder
[afbeelding] *klik voor beter*
Het ronde ding in het midden had ik al groter/groffer gemaakt, vond het er zelf ook al magertjes uitzien.Qylos schreef op 15 juli 2004 @ 11:00:
[...]
Het reuzenrad ziet er erg fragiel uit, waarschijnlijk door de rare verbinding tussen de balken en het ronde ding in het midden van het wiel.
Voor de rest is het kleurrijk, wat goed past bij zo een reuzenrad.
Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"
Anoniem: 11826
Anoniem: 11826 schreef op 15 juli 2004 @ 13:31:
Hallo allemaal... Heb ook wat gemaakt. Volg deze topics al heel lang en dacht laat ik nu ook maar wat posten. Wil iets van een Kiddo Pretpark plaatsje maken. Waar alle kinderen heen gaan die te klein zijn voor de grote attracties.
[afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 15-07-2004 20:07 ]
Mixed Reality dev
Het leuke is dat je een lens flare ook aan een point helper object kunt toewijzen. Daarvoor hoef je dus geen omni neer te zetten.Menesis schreef op 15 juli 2004 @ 21:46:
WIP:
Ik heb nu één 'unit' (hoe noem je zo'n ding!?) voor mijn superdraaimolen gemaakt. Er moeten alleen nog heeeel veeel lampjes opHeeft iemand misschien tips hoe ik dat het beste kan doen? Ik gebruik denk ik geen echte omni's maar gewoon mesh met wat glow. 100 van die 'units' met elk 100 omni's wordt denk ik iets te veel van het goede
![]()
[afbeelding]
en de voorkant van een afstandje:
[afbeelding]
er komen trouwens verschillende soorten van die dingen... niet alleen spaceships dus, maar ook ufo's, brandweerauto's, schoolbussen
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Mixed Reality dev
Als je geen photoworks bovenin hebt staan, naast 'Tools', Dan kan het zijn dat je photowoks niet hebt geïnstaleerd of dat je het nog niet heb toegevoegd. Hiervoor heb ik al eens een tutorial gemaakt waarin een beetje word uitgelegd hoe photoworks gebruikt kan worden en vooral hoe je het toe kan voegen.Dr.Roelski schreef op 16 juli 2004 @ 11:10:
Ziet er echt allemaal super uit!
Ik ben ook van plan me eens wat verder te verdiepepen in 3D pakketten.
Heb van de week solidworks uitgeprobeerd. Leuk pakket, alleen kan ik niet texturen (volgens mij vergeten een onderdeel te installeren).
Hoe ver ben je nu met SolidWorks ? ik heb overigens ook nog een tutorial gemaakt, in twee delen voor SolidWorks voor een schoolproject (staat ook op me site (zie sigWil ook nog lightwave gaan proberen en misschien 3dmax. 3dmax heb ik vroeger al eens mee gespeeld, maar daar kwam ik niet zo ver mee als ik nu met solidworks kwam. Komt waarschijnlijk doordat het een hele oude versie was.
Just_I gebruikt dus SolidWorks en omdat het weinig hier wordt gebruikt zet ik het er ook wel eens bij, in verband met adviezen en C&CBen wel benieuwd wie hier welk pakket gebruikt. Ik kan het bij de plaatjes niet terugvinden.
Ik zie daar niet echt het nut van inIs er ooit een overzichtje gemaakt?
Daar heb je idd gelijk in. SolidWorks in niet echt de meest makkelijke manier om een mooi plaatje te maken, maar meer om en technisch model te maken. En idd wordt het dus veel gebruik voor ontwerp opleidingen zoals het IPO, PDE enz.Menesis schreef op 16 juli 2004 @ 11:47:
Ik werk met 3d max 5, zonder plugins
@ Dr.Roelski: Volgens mij is SolidWorks meer om hele precieze 3d modellen te maken, dus vooral voor Industrieel Ontwerpen. Om er gewoon mooie plaatjes mee te maken is het geloof ik niet zo heel geschikt; het is nl vrij moeilijk om (organisch) mee te modelleren. Tenminste, dat is wat ik er dan van weet...
[ Voor 19% gewijzigd door Just_I op 16-07-2004 11:51 ]
Ik heb volgens mij een minimale installatie gedaan, dus zonder photoworks (d8 dat het zoiets als photoshop wasJust_I schreef op 16 juli 2004 @ 11:48:
Als je geen photoworks bovenin hebt staan, naast 'Tools', Dan kan het zijn dat je photowoks niet hebt geïnstaleerd of dat je het nog niet heb toegevoegd. Hiervoor heb ik al eens een tutorial gemaakt waarin een beetje word uitgelegd hoe photoworks gebruikt kan worden en vooral hoe je het toe kan voegen.
Hoe ver ben je nu met SolidWorks ? ik heb overigens ook nog een tutorial gemaakt, in twee delen voor SolidWorks voor een schoolproject (staat ook op me site (zie sig )) de beide delen vind je hier onder de naam standmeubel tutorial onderdelen.zip en standmeubel tutorial assembly.zip.
Daar heb je idd gelijk in. SolidWorks in niet echt de meest makkelijke manier om een mooi plaatje te maken, maar meer om en technisch model te maken. En idd wordt het dus veel gebruik voor ontwerp opleidingen zoals het IPO, PDE enz.
traktor scratch!
Weet je wat, dan maak je geen achtbaan! Dan ben je nog origineel ook!Erikie schreef op 16 juli 2004 @ 17:37:
hmlz, ik vind t toch wel lastig om een achtbaan te maken.. die rails , dat lukt me wel, maar die uh, ijzeren staven ertussen.. dat lukt me niet.. zelfs niet met particle instances, omdat ze niet mee bewegen in de rotatie. maargoed.. ga wel met de hand tekenen.. hoelang hebben we nog ?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Mixed Reality dev
Dat is gewoon een instelling van de lens flare. Tenminste, ik weet niet waar je de lens flare aanmaakt, maar als je hem maakt bij de video post, dan is dat een instelling.Menesis schreef op 16 juli 2004 @ 11:47:
...
@ Oogst: Lens Flasre is idd misschien nog wel beter dan glow. Ik heb alleen altijd het volgende probleem daarmee: Stel je hebt twee lichtbronnen. Eén staat ver weg en één dichtbij. Als ik ze nu beide lensflare geef is het bij beide objecten even groot, ipv dat de ene kleiner is dan de ander... Hoe los ik dat op?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Mixed Reality dev
Anoniem: 118470
je kan ook gewoon radiosity gebruiken als je max 5 hebt, dan heb je echt licht met diffuse glow en neon effecten enzoMenesis schreef op 16 juli 2004 @ 20:31:
WIP:
[afbeelding]
Ik heb nu wat neons toegevoegd. Alles met glow. Ik ben alleen nog niet echt tevreden met de lampjes; ze zien er op een of andere manier nep uit, nisschien zijn de kleuren teveel verzadigd... Dus is dus bijna af denk ik. Ik ga alleen nog heel wat neons óf losse lampjes toevoegen. En even snel wat inzittende maken. Die hoeven niet echt mooi te zijn, want je ziet ze in de final toch nauwelijks... T worden denk ik wat spheres met haar erop
Je kunt nu toch ook iets kleins uit een pretpark maken? Al maak je een hamburgerkraampje.Anoniem: 118470 schreef op 18 juli 2004 @ 06:11:
[...]
je kan ook gewoon radiosity gebruiken als je max 5 hebt, dan heb je echt licht met diffuse glow en neon effecten enzomaar als je het toch amper gaat zien is het zonde van je rendertijd natuurlijk
glow doet alleen maar glowen namelijk, houd geen rekening met hoe het licht op je objecten eromheen breekt etc, wat dat betreft kan je glow net zo goed fotosoepen..
uhm, ohja welcome me btw, dit is mn 2e post
kga maar niet meedoen, is een beetje kort dag nu om nog zoiets als een pretpark te gaan maken.. en ik maak eigenlijk nooit grote dingen
ik heb wel bijna alle 3dsmax tutorials gedaan, en nog flink wat losse bekeken, dus weet meestal wel hoe iets moet
Ik heb max vooral geleerd met versie toen er nog geen radiosity etc in zat. Ikm zou niet weten hoe dat werkt (alleen skylight weet ik te gebruiken). Dus ik waag me daar maar even niet aan denk ik. Tenzij het heel simpel isAnoniem: 118470 schreef op 18 juli 2004 @ 06:11:
[...]
je kan ook gewoon radiosity gebruiken als je max 5 hebt, dan heb je echt licht met diffuse glow en neon effecten enzomaar als je het toch amper gaat zien is het zonde van je rendertijd natuurlijk
glow doet alleen maar glowen namelijk, houd geen rekening met hoe het licht op je objecten eromheen breekt etc, wat dat betreft kan je glow net zo goed fotosoepen..
uhm, ohja welcome me btw, dit is mn 2e post
kga maar niet meedoen, is een beetje kort dag nu om nog zoiets als een pretpark te gaan maken.. en ik maak eigenlijk nooit grote dingen
ik heb wel bijna alle 3dsmax tutorials gedaan, en nog flink wat losse bekeken, dus weet meestal wel hoe iets moet
Mixed Reality dev
Ah, thanks! Misschien dat ik voor enkele objecten die dichtbij staan de belichting op die manier doe!Anoniem: 118470 schreef op 19 juli 2004 @ 14:52:
maar mocht je toch de perfecte neon willen hebben: help > tutorials > new lighting tools
en daar staat het bij het 2e gedeelte mooi weergegeven
Mixed Reality dev
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 118470 op 20-07-2004 02:58 . Reden: ff iets vergeten ]
Ziet er leuk uit. Mijn handen beginnen te trillen als ik zo'n bak zie staanAnoniem: 103571 schreef op 15 juli 2004 @ 20:06:
Het is hier wel erg kalm moet ik zeggen.
Anyway ik heb men voetbaltafel model af denkik, nu nog texturen, als iemand nog foutjes ziet mag je ze melden ofc
[afbeelding]
EDIT: die draad die nu naar beneden bengelt en in de weg lijkt te hangen wordt normaal nog aan een muur gespannen (zoals het ook in mijn scene zal zijn)
[ Voor 9% gewijzigd door Plint op 21-07-2004 01:18 . Reden: haastig :S ]
Anoniem: 41017
Als je max 6.0 hebt, heb je een leuke feature genaamd "particle age", dan kun je eigenlijk 3 textures maken. Alle particles met de leeftijd 0% tot bijvoorbeeld 15% zijn groen, 15% tot 50% geel en de rest zwart. BijvoorbeeldAnoniem: 118470 schreef op 21 juli 2004 @ 00:53:
mja ik vond zelf fontein 2 een beetje te fake eruit zien, het is wel mooi.. maar het ziet er niet als fontein uit, en dat heb je bij een waterorgel toch bestwel![]()
besides, als ik ook nog een keer zoveel volume lights eronder ga zetten crasht 3ds hoogstwaarschijnlijk.. dan is me virtueel geheugen op enzo
en particles kan je maar 1 materiaal op hebben voor alle particles uit de spray tegelijk, dus kan niet het effect zoals in het plaatje hierboven halen denkik, of ik moet met lichten werken die de particles wat lichtere kleur geven enzo.. ook weer een heel gedoe om dat goed te krijgenof ik moet het met andere particles/grotere particles gaan proberen maar volgens mij was dit de beste manier.. als iedereen die fontein2 mooier gaat vinden kan ik het net zogoed zonder particles doen want die zie je daar amper
![]()
en verder is een waterorgel is een attractie opzich
als ik alleen een mooie fontein wou maakte ik dat ding in las vegas wel na, maar het moet wel erbij passen, heb mn voorbeeldje van de efteling site af dus dat komt wel goed lijkt me
Hardware renderen?Dr.Roelski schreef op 22 juli 2004 @ 10:44:
Heb al een beetje lopen prutsen in solidworks 2003 en 2004, maar wat is die renderer traag! Helaas werkt photoworks bij mij niet in de 2004SP3 versie maar dat zal niet veel sneller zijn.
Lees net dat het een software renderer is, dus dat verklaart een hoop.
Weet iemand welk pakket er in hardware kan renderen?
3Dsmax is volgend test pakket voor mij. Daarna eens kijken of ik iets bruikbaars kan maken voor een contest
[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Kite op 22-07-2004 13:45 ]
Alleen de voorbeeldweergave wordt volgens mij in hardware gerenderd. De raytrace vind softwarematig plaats.Mr_Kite schreef op 22 juli 2004 @ 13:43:
[...]
Hardware renderen?![]()
Hardware renderen is voor de meeste thuisbrouwers VERUIT de snelste methode... Bovendien is Photoworks tegenwoordig een raytracer, dus zo raar is het niet...
[edit: traag is ook relatief, ik vind (PWR2 wel te verstaan) eigenlijk niet eens zo heel traag]
Inderdaad, helemaal correctDr.Roelski schreef op 22 juli 2004 @ 16:08:
Alleen de voorbeeldweergave wordt volgens mij in hardware gerenderd. De raytrace vind softwarematig plaats.
Bijzonder weinig tijdens het renderen... Dat is nu juist de grap. Veel verkopers zullen je een dure videokaart aansmeren als je verteld dat je met 3d gaat werken, maar dat heeft dus alleen betrekking tot je videokaart, alleen als je extreem highpoly gaat werken (gezien de gemiddelde videokaart tegenwoordig) heb je daar pas echt wat aan. Voor renderen heb je alleen veel ram en een snelle CPU nodigRaytrace moet toch ook door de videokaart (evt. gedeeltelijk) gedaan kunnen worden? Wat heb ik anders aan m'n 9800PRO?
[ Voor 52% gewijzigd door Pakjebakmeel op 22-07-2004 16:29 ]
Hangt er vanaf hoe complex de scene is waarmee je werkt. Meestal is het zo dat het geheugen dat max gebruikt toeneemt als de polycount van de scene toeneemt.Pakjebakmeel schreef op 22 juli 2004 @ 16:28:
waar praten we over als je het hebt over veel ram?
Ben van plan morgen nog 1024 MB erbij te halen. Dat maakt in totaal 1536MB. Zou max dat kunnen vullen?
Mixed Reality dev
700 mb?!!? w000000tMenesis schreef op 22 juli 2004 @ 18:10:
Yep, tijdens het renderen neemt een kleine scene al gauw 700mb inGeheugen is altijd handig! Ik moet er ook nog (heel) wat meer van hebben!
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
traktor scratch!
met 1Gb RAM zit(ten) mijn pc(s) altijd helemaal vol en zo'n zware scene's maak ik nou ook weer niet bepaald...Pakjebakmeel schreef op 22 juli 2004 @ 16:28:
waar praten we over als je het hebt over veel ram?
Ben van plan morgen nog 1024 MB erbij te halen. Dat maakt in totaal 1536MB. Zou max dat kunnen vullen?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 117501
[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 117501 op 23-07-2004 02:41 ]
Mooi kasteel op de achtergrond. Wat meer planten en bomen zouden mooistaan. De hele scene is een beetje blurry op een of andere manier, wat waarschijnlijk ligt aan de jpg compressie.Anoniem: 117501 schreef op 23 juli 2004 @ 18:10:
Zal ook weer eens een wipje posten.
[afbeelding]
To do:
- heuvel links van kasteel modelleren
- iets verzinnen voor de achtergrond
Wordt nog een haastklus want ik ga zondag met vakantie.
C&C en suggesties voor wat ik in de achtergrond kan gooien welkom.
Anoniem: 105052
traktor scratch!
Is het plaatje behoorlijk geresized met een matig imageprogramma, is het plaatje erg gecompressed of heb je antialiasing bij het renderen uitgezet?Erikie schreef op 24 juli 2004 @ 01:33:
ik ben ook maar alvast begonnen met m'n kasteel :
[afbeelding]
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 117501 op 24-07-2004 01:54 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Roa op 25-07-2004 04:36 ]
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
De armen zelf draaien ook rond ja. En doordat de schuitjes zelf ook nog ronddraaien gaan ze wel enigszins schuin hangen. En de toren zelf is zo'n 40m hoog, dus dat maakt qua 'fun' toch nog wel wat uit.Roa schreef op 25 juli 2004 @ 04:33:
@ Maikel
Ik vind het jammer dat de renders kwalikatief wat minder zijn. Voor de rest ziet het er aardig uit. Kwa constructie lijkt het wel aardig opgezet, maar kwa 'fun' en 'nut' misschien iets minder.De armen zoals ik ze nu zie zitten vast op het ding dat in het midden verbonden is met de paal. Kortom, hoewel je wel omhoog kan, zal het voor de ervaring van de rit niets uitmaken, het is precies hetzelfde alleen een paar meter hoger. Als je snapt wat ik bedoel (ik snap het zelf nog net op dit tijdstip
)
//edit
Wat ik dus bedoel is dat je in feit een draaimolen aan een vaste arm hebt, die omhoog en omlaag kan, maar verder niet schuin ofzo. En dat dan met 4 armen... (of draaien de armen zelf ook rond?)
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 119594
[ Voor 90% gewijzigd door Menesis op 26-07-2004 16:29 ]
Mixed Reality dev
aan gezien hij zijn post heeft ge-edit stond er dus eerst iets andersAnoniem: 119594 schreef op 26 juli 2004 @ 18:29:
@ Menesis:
Wat bedoel je? Dat ik stop als iemand "la maar" zegt? Of dat jij het idee helemaal niks vindt?
[ Voor 35% gewijzigd door Just_I op 26-07-2004 19:04 ]
Toch wel een beetje raar: een simulator van de Koninklijke Luchtmacht in een pretpark....Anoniem: 119594 schreef op 26 juli 2004 @ 14:56:
Mijn idee: Die wervingsmethoden van ons leger schieten mij nogal eens in het verkeerde keelgat. Daarom de ultieme attractie: "Het Black Hawk Down Avontuur". Aangeboden door de Koninklijke Luchtmacht. Een simulatie zo echt... Dat het flink mis gaat... Een crashende simulator!
prille wip:
[afbeelding]
Grotere versie http://www34.brinkster.com/martijnbal/sim_wip_01_gr.jpg
Uiteraard moet er nog een hoop gebeuren: alle pneumatics, brand, rook, aankleding hal, etc. Mocht iemand vinden dat een sim niet op een attractiepark thuishoort; laat het me weten dan stop ik ermee.
Firefox zei eerst bij de link iets als: "this image contains errors" en ik zag ook geen plaatje verschijnen in je post. Zal volgende keer mn eerste post niet weghalen als ik edit. Werkt al snel verwarrend blijkbaarAnoniem: 119594 schreef op 26 juli 2004 @ 18:29:
@ Menesis:
Wat bedoel je? Dat ik stop als iemand "la maar" zegt? Of dat jij het idee helemaal niks vindt?
Mixed Reality dev
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
Mixed Reality dev
Ik vind het wel bij een pretpark passen. Zie rollercoaster tycoon daar kun je er ook een neerzetten.Anoniem: 119594 schreef op 27 juli 2004 @ 17:54:
[afbeelding]
sim_wip_02_kl.jpg (detail hal)
Vandaag heb ik de belichting van de hal afgesteld voor mental ray (max6). Dat viel nog niet mee. Maar ik ben nu redelijk tevreden.
Alleen het lens effect in de lampen moet nog gebeuren. Schijnbaar werkt het standaard glow lens effect niet in mental ray. Volgens mij moet ik nu de zogenaamde beam shader gaan gebruiken.
Dankzij Google heb ik leuke Black Hawk posters en heb ik inspiratie opgedaan voor mijn tool trolley.
Zo, nu verder aan de simulator (daar draait het tenslotte om!)
http://hawvie.deviantart.com/
Anoniem: 110703
haha, ja dan is het waar, hè?HawVer schreef op 28 juli 2004 @ 00:16:
[...]
Ik vind het wel bij een pretpark passen. Zie rollercoaster tycoon daar kun je er ook een neerzetten.Verder vind ik je belichting erg strak gedaan! Toppie!
Ik hou ook van buitenlucht en zie daar mijn grote raam eens wijds open staan!tie-rep schreef op 28 juli 2004 @ 12:56:
[...]
haha, ja dan is het waar, hè?
Als het in een computerspelletje zit!
ik ga niet voor de 3e keer mijn mening herhalen; maar ik wacht nog steeds op een wedstrijd waar iets vergelijkbaars wordt gemoddel'd. Met alle respect maar dit slaat toch weer helemaal nergens op?! en natuurlijk is er niemand klaar (=voldoende aandacht voor compositie, materiaal, belichting etc. ) op de deadline.
Omdat ik meer van buitenlucht hou, meld ik me bij deze af voor de contest
[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 28-07-2004 13:45 . Reden: typos type'os type's blabla ]
Mixed Reality dev
Dat er iedere keer een lange discussie is over het onderwerp, maar dat dat overbodig is. Want als er iemand een achtbaan gaat modeleren, dan vinden veel users dat onderwerp al 'ingenomen'.Menesis schreef op 28 juli 2004 @ 13:43:
[...]
edit: wat bedoel jij (tie-rep) eigenlijk met 'dat slaat toch helemaal nergens op'...?
[ Voor 3% gewijzigd door tie-rep op 28-07-2004 14:26 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Mixed Reality dev
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq