[3d] Contest v8 - Misdaad Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.923 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 19:28
VERSIE 8

De Regels:

• Hou het off-topic gehalte laag. Als je graag wilt reageren op een mooie WIP, geef dan argumenten waarom het mooi is en wat er beter kan. Wil je inspiratie op doen, gebruik dan IRC of PM.

• Als je mee doet laat je dat weten door minstens 1, maar graag meer 'Work in Progress' plaatjes in dit thread te posten, alleen een final is niet genoeg.

• Je maakt een scene of los object in een 3D programma naar jouw keus, dit moet voldoen aan het onderwerp wat hier gegeven wordt. Achteraf bewerken met tekenprogramma's mag.

• De scene die je maakt bevat geen prefab objecten als: poser humans, maya paint effects bomen etc. Bij twijfel over een bepaalde techniek meld je dit in dit topic.

• Je hebt 3 weken om dit te maken, we gaan zondag 16 februari van start en stoppen op middernacht maandag 10 maart 2003.

• Het gaat om het eindresultaat. Zorg ervoor dat je dus één goeie render maakt, Je mag zoveel wips en filmpjes posten vanuit allerlei hoeken. (zolang ze toegevoegde waarde hebben op de vorige) Maar geef dus duidelijk aan welk plaatje je uiteindelijke inzending wordt. Deze zal ook gewaardeerd worden door iedereen.

• Post of gebruik geen oude modellen.

De Puntentelling:

De finals worden sowieso in het topic gepost. Eventueel wordt het upload script van Papa Eend weer gebruikt zodat er een mooi overzicht komt, maar hierover later meer.

De nieuwe puntentelling voor deze wedstrijd is als volgt:

Iedereen die meedoet beoordeelt elke inzending van de concurrent (niet jezelf dus) met een schaal van 1 tot 10 op de volgende twee punten:
- Originaliteit
- Uitwerking
Originaliteit spreekt voor zich.
Uitwerking betekent modeltechniek, texturen, belichting, renderen ... e.d.

Originaliteit telt even zwaar als uitwerking. dus als je niet zo goed bent in modellen krijg je toch een goeie kans.

Telling van de punten
Op maandagnacht/dinsdagochtend, stuur je mij thomas@madcapstudios.nl een mailtje waarin je de lijst met cijfers vermeldt.

Ik bereken dan wat het totaal aantal punten is voor iedereen. De winnaar is degene met hoogste totaal aantal punten.
Degene die de meeste punten heeft, en nooit eerder een topic heeft geopend, mag een onderwerp bedenken en een nieuw topic openen (ik kan het dus niet meer zijn).
Weet de winnaar geen geschikt onderwerp, dan mag hij/zij een poll openen aan het eind van deze draad en daar de gesuggereerde nieuwe onderwerpen voor het uitkiezen gooien.

Eventueel wordt de puntentelling ook geregeld via de site van Papa Eend, indien dit het geval is volgt daar later meer informatie over.

Het onderwerp: Misdaad

Denk hierbij bijvoorbeeld aan: inbraakscenes, wapens, explosies, te hard rijden :D je kunt het zo gek niet bedenken of het heeft te maken met misdaad, wees origineel.

Iedereen succes, veel plezier, en zorg er met z’n allen voor dat deze contest een succes wordt!

(bron basistekst: maddog/wildmedia/wildeaap/gladiool/litoki/Dark Blue)

[ Voor 4% gewijzigd door ddtommie op 17-02-2003 20:26 . Reden: geen prefab ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

woei woei WOEI!

de volgende contest is hier! ik ga zekers mijn best doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

Zou je misschien in de openingspost kunnen zetten dat het eindresultaat een plaatje moet zijn en geen filmpje. Het staat er niet duidelijk in.
ik geloof dat je alleen maar een plaat mocht inzenden, mochten er ook filmpjes als final gepost worden dan moet je dat ook duidelijk aangeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04 11:03
Het gaat om het eindresultaat. Zorg ervoor dat je dus één goeie render maakt, Je mag zoveel wips en filmpjes posten vanuit allerlei hoeken. (zolang ze toegevoegde waarde hebben op de vorige) Maar geef dus duidelijk aan welk plaatje je uiteindelijke inzending wordt. Deze zal ook gewaardeerd worden door iedereen.
Hier staat echt wel duidelijk plaatje

offtopic: ik doe niet mee, lijkt me te moeilijk.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Hopelijk is het volgende week ook rustig op me stage, kan ik op me stage hier aan werken. Zo niet, dan is het jammer en ben ik bang dat ik niet mee kan doen..

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 28596 schreef op 16 februari 2003 @ 18:47:
Zou je misschien in de openingspost kunnen zetten dat het eindresultaat een plaatje moet zijn en geen filmpje. Het staat er niet duidelijk in.
ik geloof dat je alleen maar een plaat mocht inzenden, mochten er ook filmpjes als final gepost worden dan moet je dat ook duidelijk aangeven :P
Ik weet niet of er eigenlijk richtlijnen voor de inzending zijn; als een snelle actie van 10 sec. meer uitbeeldt dan één still uit je crimescene, dan kun je dat beter inleveren? Het maakt het er alleen maar moeilijker op, want je moet én je scene zo opbouwen dat je erin kunt bewegen; bovendien moet je bij het modellen al rekening houden met meerdere keren renderen en samenvoegen, je kunt dus niet alles meer op het laatste moment laten aankomen.
Enfin, regels zijn regels, maar ik zie aan filmpjes zowel nadelen als voordelen.

Ik weet niet of ik meedoe dit keer, want ik heb het al heel druk met andere contests.

Trouwens... is dit topic 'legaal' gestart... of staat je systeemdatum gewoon een maandje te vroeg? ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Dark Blue schreef op 16 February 2003 @ 19:18:
[...]
Trouwens... is dit topic 'legaal' gestart... of staat je systeemdatum gewoon een maandje te vroeg? ;)
Ja, is legaal:
Cheatah @ Contest v7:
Bij deze wordt er toestemming gegeven voor het openen van een nieuw contest topic. De W&G crew is bereid op de volgende manier tegemoet te komen:

...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 11:36
Als je mee doet laat je dat weten door minstens 1, maar graag meer 'Work in Progress' plaatjes in dit thread te posten, alleen een final is niet genoeg.
Volgens mij is dit een van de regels waar meerdere mensen zich niet aan houden.
Veel posten een wip wat dan later hun Final word, of posten meteen een final..

Misschien beter toezicht houden hierop, of de regels aanpassen :D

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

zo das geen makkelijk onderwerp maar ik ben wel van plan mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:00

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Mag ik meedoen met Poser?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
  • Laatst online: 16-03-2015
nope, poser en andere software die standaard mensen/figuren en bomen en planten genereert is niet toegestaan al staat het niet in de omschrijving verwerkt deze keer, vorige contests was dit iig ook niet toegestaan.
zelf modelen dus :)

thams portfolio: www.thamar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Tham schreef op 16 februari 2003 @ 20:52:
nope, poser en andere software die standaard mensen/figuren en bomen en planten genereert is niet toegestaan al staat het niet in de omschrijving verwerkt deze keer, vorige contests was dit iig ook niet toegestaan.
zelf modelen dus :)
Dan mag Vue dus ook niet...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Damnit, nu heb ik gewoon tijd op me stage en dan heb ik geen goede ideeen.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

FragNeck schreef op 17 February 2003 @ 09:36:
[...]

Dan mag Vue dus ook niet...
* Dark Blue struikelt over FragNecks post...

waarom mag Vue niet?
Om een voorbeeld te geven: Ik heb dat boek in contest 6 zelf gemaakt van boxes, cilinders, evenals bijv. het kasteeltje. De bergen en bomen waren idd gegenereerd... :{
Ik neem aan dat er in Max toch ook standaardvormen zitten van waaruit je werkt? Waarom heet het anders boxmodelling? Nou goed, ik zal geen voorgebakken 'natuur' gebruiken, alle organische vormen haal ik tegenwoordig uit Organica.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Ah, kijk, een nieuwe contest! Dankuwel mods! _/-\o_ ;)

't Is weer een onderwerp waar je alle kanten mee op kunt. Een wat nauwkeuriger afgebakend onderwerp had me ook wel een keer leuk geleken. Niet dat dit een slechte keus is, ofzo... :)
Wil je inspiratie op doen, gebruik dan IRC of PM.
Goed idee. Waar kunnen we terecht? #3dtweakers op irc.tweakers.net?
Als je mee doet laat je dat weten door minstens 1, maar graag meer 'Work in Progress' plaatjes in dit thread te posten, alleen een final is niet genoeg.
Hmm... dan gaat LiToKi nog een probleem krijgen, deze contest... :) Maar ook dit is een goed idee, omdat mensen die alleen een final inleveren eigenlijk niet echt om de goede reden - leren door commentaar van anderen - meedoen.
* Anoniem: 48458 vertelt er maar niet bij dat hij in V7 zelf ook zijn enige WIP tot final heeft gebombardeerd (uit tijdnood, dat wel ;))...

Ik quote hier ook nog even Cheatah's post uit V7, waarin hij toestemming geeft om dit topic te openen, onder bepaalde voorwaarden. Misschien een idee om dit ook even in de openingspost te zetten, ddtommie?
Anoniem: 26306 schreef op 15 februari 2003 @ 13:20:
Bij deze wordt er toestemming gegeven voor het openen van een nieuw contest topic. De W&G crew is bereid op de volgende manier tegemoet te komen:

Er zal door de (lite-)mods worden geprobeerd zo weinig mogelijk zichtbaar aan het werk te gaan, mocht dat nodig zijn. De organisatie en sociale controle wordt overgelaten aan iedereen die meedoet. Er worden geen modrechten uitgedeeld voor zo'n topic, als er iets moet gebeuren dan kun je dat bij een (lite-)mod melden.

Voorwaarde is dat het om een W&G topic gaat, en niet om een General Chat topic, of een IRC achtige conversatie. Ik stel voor dat er voor dergelijke gesprekken van IRC gebruik wordt gemaakt.

Binnenkort is er een W&G crewmeeting, dan zal er van alles worden geëvalueerd en bediscussieerd, tot die tijd hebben jullie het zelf in de hand.

Succes, en veel plezier! :)
Ook de nieuwe puntentelling en het gebruik van Papa Eend's site staan mij wel aan. Ik heb er weer helemaal zin in. :)

Succes iedereen en tot ziens op #3dtweakers (aangezien ik nog geen idee heb wat ik moet maken. >:))
edit:
Ik vind Vue wel kunnen, dat maakt behoorlijk gebruik van primitieven als boxen, cilinders en spheres. Het is op sommige punten zelfs moeilijker om te gebruiken dan MAX, omdat je minder aan die primitives kunt 'modifyen'.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 17-02-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Dark Blue schreef op 17 februari 2003 @ 10:36:
[...]

* Dark Blue struikelt over FragNecks post...

Ik neem aan dat er in Max toch ook standaardvormen zitten van waaruit je werkt? Waarom heet het anders boxmodelling
Ja, zeerveel standaard vormen... kubus, bol, piramide... eignelijk alleen 3d primitieven...

Maar met alleen 3d primitieven kan ik geen boom maken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Misschien is het handig om linkjes naar de voorgaande edities en winnaars te zetten in de openingspost? Dan kan iedereen zien waar het om gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38575

FragNeck schreef op 17 February 2003 @ 10:58:
[...]

Ja, zeerveel standaard vormen... kubus, bol, piramide... eignelijk alleen 3d primitieven...

Maar met alleen 3d primitieven kan ik geen boom maken hoor...
oh jawel hoor... als je de faces van een standard gaat veranderen :)

check dit:

Afbeeldingslocatie: http://www2.3dluvr.com/11/90/S11A90FIL15.jpg

t boompje zelf is gemaakt vanuit een box ;)

tutorial hier!

[ontopic]
Hoewel ik nogal n00b ben op gebied van 3DS Max... ga ik toch proberen om aan deze contest ook mee te doen...

misschien wel een beetje goed voor mn oefening :)
[/ontopic]

edit:

ff plaatje verkleind tegen t verneuken van de layout :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 38575 op 17-02-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 38575 schreef op 17 februari 2003 @ 11:12:
[...]

oh jawel hoor... als je de faces van een standard gaat veranderen :)

check dit:

[afbeelding]

t boompje zelf is gemaakt vanuit een box ;)

tutorial hier!

[ontopic]
Hoewel ik nogal n00b ben op gebied van 3DS Max... ga ik toch proberen om aan deze contest ook mee te doen...

misschien wel een beetje goed voor mn oefening :)
[/ontopic]
Ja, maar dan ben je een mesh aan het wijzigen, en dan is het geen primitief meer...

Maar genoeg OT gelult. voor het weer dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

FragNeck schreef op 17 February 2003 @ 11:14:
Ja, maar dan ben je een mesh aan het wijzigen, en dan is het geen primitief meer...

Maar genoeg OT gelult. voor het weer dicht gaat.
Dit is toch juist wat we willen :? Discussie over 3D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
Maya kan standaard ook bomen genereren. Anders had ik in de fantasy-contest die boom dus nooit erin gekregen.
En particles worden ook gegenereerd.
Waar trek je dan de grens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
ja, maar als je allemaal voorgekauwde meshes in je scene krijgt is er ook geen reet meer aan voor degene die alles met de hand doen...

Anders kan ik net zo goed even naar 3Dcafe gaan, en daar allemaal objecten van downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

laat ik me eerste wip eens posten :p

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakers_crime_contest/wip1.jpg

uiteindelijk wordt het een 'evil professor' . Of hij zit in de gevangenis of hij vecht tegen een superheld.

Bril wordt nog anders, vind em niet mooi B)

kmoet nog ff kijken welke ik doe B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

FragNeck schreef op 17 February 2003 @ 16:32:
ja, maar als je allemaal voorgekauwde meshes in je scene krijgt is er ook geen reet meer aan voor degene die alles met de hand doen...

Anders kan ik net zo goed even naar 3Dcafe gaan, en daar allemaal objecten van downen...
Ik denk dat het wel duidelijk te zien zal zijn wat je eigen werk is en wat niet.
Bijvoorbeeld, ik had in de voedselcontest dus een buste willen maken, en omdat dat met organica niet zo lukte, heb ik tijdelijk een voorgeMaxt gezicht gebruikt. Had ik dat ingeleverd, dan zagen jullie meteen: hey, dat is echt niet het werk van Dark Blue, en helemaal niet uit Vue! Dus dat lijkt me obvious. Elke deelnemer heeft wel een bepaalde stijl.
offtopic:
Ik krijg toch weer jeukende vingers om mee te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 22-04 13:24
Grappig Hymn, je maakt alleen de klassieke fout bij de mondhoeken, die zien er beter uit als je ze niet op 1 vertex laat samenvallen, dus een cirkel platduwen zeg maar ipv van euh ja.. zo :)

Verder heeft ie geen kin.

En even over wat ik van Poser/Vue/Bryce/Terragen en aanverwanten vind;

Primitieven: OK
Prefabs: niet-OK

Een paar bomen en stenen, á la, niks aan de hand, maar complete voorgefabriceerde models gebruiken (poser), hoort gewoon niet bij zo'n contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 16:56
ik doe ook weer mee :P

en mijn final zal gaan over Piraten!!!
een van de grootste misdadigers :)

en natuurlijk een WIP:

Afbeeldingslocatie: http://tgmessi.homelinux.com/files/tnet/wip01.jpg

het word een piraten setting met op de voorgrond een boot met daarin andere piraten (als het lukt :P )

ik wens de rest ook veel succes ;)

en ik vind dat er geen poser gebruikt mag worden en ook geen andere prefab dingen, dat is hetzelfde als oude dingen gebruiken, wat ook niet mag!!!

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
maikel schreef op 17 February 2003 @ 16:30:
Maya kan standaard ook bomen genereren. Anders had ik in de fantasy-contest die boom dus nooit erin gekregen.
En particles worden ook gegenereerd.
Waar trek je dan de grens ?
Er is een reusachtig vershil tussen particles en bomen. Ze worden allebei gegenereerd, maar particles zijn gewoon een simpel principe dat wiskundig te beschrijven is en valt dus onder primitieven (hoewel niet zo primitief als een box natuurlijk). Bomen daarentegen zijn complexe dingen die veel meer afhankelijk zijn van de maker van het pre-fab ding, en ze worden meestal ook niet geprogrammeerd maar gewoon gemoddeld. En voor zover ze geprogrammeerd worden in scripts en zo is nog steeds minstens 75% van de looks afhankelijk van de maker van het script en slechts 25% van de gebruiker van het script. Bij particles daarentegen is je invloed veel groter. Ze hebben zelfs zoveel instellingen en afstellingen dat de gemiddelde n00b helemaal niet serieus met particles om kan gaan, tenzij die er veel tijd in wil steken om ze echt onder de knie te krijgen.

En het gebruik van standaard bomen in MAYA voor een contest vind ik zeer slecht. Die dingen zijn leuk voor mensen met weinig tijd die gewoon in opdracht werken en deadlines hebben en zo, maar voor een contest vind ik het gewoon pronken met andermans veren en dus slecht. (nofi)

PS. Oogst denkt ook maar weer eens mee te gaan doen aan de contest.

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 17-02-2003 17:40 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
De bomen waar ik het over heb, worden ook volgens wiskundige berekeningen getekend.
Het zijn geen kant-en-klare bomen, maar door een hoop waardes op te geven voor o.a. aantal takken per splitsing, aantal splitsingen, hoek van splitsing, aantal bladeren, etc. wordt ie getekend.
Ik vind zo'n boom tekenen toch ook weer heel wat anders dan een model uit poser gebruiken.
Maar aan de andere kant: een model van poser stelt ook weinig voor. Om daar iets origineels van te maken, kost ook nogal wat moeite. En degene die ze gebruikt krijgt er dan voor 'uitwerking' waarschijnlijk ook weinig punten voor (het zou dan wel verplicht moeten worden om de gebruikte software te vermelden).
Het gebruik van de opties die de software biedt, is ook heel wat anders dan models downloaden natuurlijk.
Bij 3DSMAX staat bij de 'primitives' trouwens ook een theepot. Ook een volledig model, maar valt blijkbaar wel onder de 'primitives'. :)

[ Voor 3% gewijzigd door maikel op 17-02-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 08:14

MaDDoG

De brakste schakel

Ik vind bomen een heel lastig probleem. Zeker professioneel zullen bomen net zo vaak gemodeleerd zijn als gegenereerd (scripts, 3rd party plug-ins).
De stam is nog wel te maken. Maar de blaadjes zijn niet te doen. Daar zal je een hoop particle kennis voor moeten hebben.

Als je het extreem zou gaan doortrekken zou je ook geen prefab materials mogen gaan gebruiken. Elke software heeft sterke punten en mindere. De mensen die Brazil als renderaar gebruiken zullen met een druk op de knop een hele mooie brandende kaars met sss (de wax shader voor de geintereseerden) hebben. Terwijl ik dat zal moeten gaan doen met externe pointlights en textures oid. Maya heeft als een voordeel de 'brushes' En met een preset van zo'n brush maak je een boom.

Realflow is nog zo'n voorbeeld. Mag dat gebruikt worden? Er is een erg groot grijs gebied.

En de teepot? Die heeft toch ook elk pakket wel er in zitten.

Aan de andere kant, dit is geen betaalde opdracht waar je zo snel mogelijk een mooie plaat eruit moet poepen en dus vind ik het ook goed als er harde regels gesteld worden als in de trant van -Geen 3rd party plug-ins. En geen herkenbare kant en klare modellen (tenzij je een tafel maakt en je een cube als blad gebruikt :)). Of geen post-productie.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Realflow :? Dat is een particle(fluid) simulator, en ik heb nog _geen_ prefab stuff daarvoor gevonden, settings ook niet. Het kost je een hoop moeite om er iets realistisch uit te krijgen.

Geen 3rd-party plugins :?

[ Voor 8% gewijzigd door handige_harrie op 17-02-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Ehm geen 3rd party lijkt mij nou ook niet realistisch, ik denk niet dat ik de enige ben die hier Brazil R/S bijv gebruikt. En ook digimation Essential Textures ben ik niet vies van. Dit zijn geen standaard textures maar meer procedurals in de lijst.
En zo zijn er nog meer plugins die je volgens mij moeilijk kan verbieden.

Prefab of oude modellen kan ik het inderdaad mee eens zijn dat dat verboden moet worden. Alhoewel oude modellen moeilijker te controleren is..... maar daar vertrouwen we dan maar op zullen we zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Een 3rd party plug-in is een plug in voor een pakket gemaakt door een ander bedrijf dan de maker van de software waar je mee werkt. Zoals Brazil :P

Realflow mogen dan weinig prefabs voor zijn. Maar 't is een extern programma speciaal gericht op vloeistoffen emuleren. Net zoals Poser een programma is gespecialiseerd in Mensen en animatie daarin. En vue voor vegetatie.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Maar als er een regel is dat er geen prefab-modellen gebruikt mogen worden, wat dan over Poser? Zijn dat ook prefab-modellen, of valt dat weer onder 'de mogelijkheden van de software' ?
Het is namelijk in Poser weer een stuk lastiger om andere dingen te maken dan characters, wat in de andere 3D-pakketten weer makkelijker is. Zo heeft elk pakket wel z'n voor- en nadelen. Maar of die tegen elkaar wegvallen (waardoor dus Poser ook toegestaan wordt) ....
Wat vindt ddtommie hiervan? Hij bepaalt de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

MaDDoG schreef op 17 February 2003 @ 19:33:
Een 3rd party plug-in is een plug in voor een pakket gemaakt door een ander bedrijf dan de maker van de software waar je mee werkt. Zoals Brazil :P

Realflow mogen dan weinig prefabs voor zijn. Maar 't is een extern programma speciaal gericht op vloeistoffen emuleren. Net zoals Poser een programma is gespecialiseerd in Mensen en animatie daarin. En vue voor vegetatie.
Ik weet wat 3rd party plugins zijn :) maar ik snap niet waarom je ze niet zou mogen gebruiken. Zoals je zelf al zegt: Brazil, een renderer die wel over standaard materials beschikt, maar voor de rest is het net zoals het basispakket; het komt allemaal van de 'artist'. Evenals RealFlow.

En elk pakket heeft wel wat 'prefab' zoals een mensfiguur of een theepot ;) daarom gaan we het pakket toch niet verbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Laatst online: 28-03 19:28
Onder modelen wordt verstaan: polygons editen, nurbs surfaces maken etc.
Alle prefab objecten worden dus niet getolereerd.

Dus geen:
- poser humans
- maya paint effects

Uitzonderingen:
- shag: fur/hair
- maya fur

Haar is zeer moeilijk te modelen in welk 3d pakket dan ook, en daarnaast moet je de mens er toch bij modelen dus dan is het wel veroorloofd om een plugin te gebruiken voor het haar.

Als er meer mensen onzeker zijn over een bepaalde methode, meld het even.
Over het algemeen denk ik dat je zelf ook kunt inschatten wat wel en niet mag, als je in 5 minuten iets geweldigs ergens vandaan tovert is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
wip

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=59835

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=59838

:)

[ Voor 32% gewijzigd door FragNeck op 17-02-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 10:11
Kewl, ik doe ook weer mee. Ik verveel me en ik wil weer wat meer tijd in 3den gaan stoppen. Bovendien heb ik van de fantasy contest best veel geleerd, iig ik heb al een leuk idee :) .

lol @ fragneck :P !

[ Voor 5% gewijzigd door DeepSeven op 17-02-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

't is idd een misdaad:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2192/thumb.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34259

Ik doe ook maar eens mee als enigste lightwaver hier denk ik :)
Alleen moet ik nog even een goed idee verzinnen wat ik kan gebruiken.
Het lastige vind ik altijd nog om mensen te modelen, dus kan ik beetje moeilijk iets gaan maken waarbij echt mensen in voor komen.
Hmmm word lastig om iets leuks te verzinnen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34259 op 17-02-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
:? ligt die server eruit of zo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60196

Probeer een vage schaduw met een hamer en een hand, zodat er spanning inzit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 60196 schreef op 17 February 2003 @ 23:51:
[...]

Probeer een vage schaduw met een hamer en een hand, zodat er spanning inzit!
En word het met jezelf eens over de reflectie van het beestje; de oren lijken haast wel te spiegelen, terwijl de kont en neus van het varkentje haast marsepein lijken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:00

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

/offtopic/
Excuses voor de HK-reply, maar: "WAT EEN BUTTPLUG" :) :)

/ontopic/
Ik mag met Poser niet mee doen, ok. Point taken. Dan ga ik dus aan de slag met MAYA...Moet ik alleen nog effe snel leren dan. Plug-ins voor MAYA mag ik wel gebruiken neem ik aan? (Mental Ray etc.) ??

Ik ben van plan een auto-crash scene of iets in die stijl te maken... Zeg maar ram-kraak...

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 18-02-2003 01:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139

RobIII schreef op 18 February 2003 @ 01:24:
[...]

/offtopic/
Excuses voor de HK-reply, maar: "WAT EEN BUTTPLUG" :) :)

/ontopic/
Ik mag met Poser niet mee doen, ok. Point taken. Dan ga ik dus aan de slag met MAYA...Moet ik alleen nog effe snel leren dan. Plug-ins voor MAYA mag ik wel gebruiken neem ik aan? (Mental Ray etc.) ??

Ik ben van plan een auto-crash scene of iets in die stijl te maken... Zeg maar ram-kraak...
LOL @ ff snel leren.. _/-\o_

Wel een tof onderwerp, misdaad. Als ik een goed idee krijg en tijd heb, doe ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Dark Blue schreef op 18 February 2003 @ 01:13:
[...]

En word het met jezelf eens over de reflectie van het beestje; de oren lijken haast wel te spiegelen, terwijl de kont en neus van het varkentje haast marsepein lijken...?
hehe, het is ook maar een wip, ding is inmiddels al weer 10x gemodified

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Anoniem: 34259 schreef op 17 February 2003 @ 22:29:
Ik doe ook maar eens mee als enigste lightwaver hier denk ik :)
Alleen moet ik nog even een goed idee verzinnen wat ik kan gebruiken.
Het lastige vind ik altijd nog om mensen te modelen, dus kan ik beetje moeilijk iets gaan maken waarbij echt mensen in voor komen.
Hmmm word lastig om iets leuks te verzinnen :P
Je bent niet de enige Lightwave gebruiker hier hoor, meen dat in elk geval ik en MadDog beiden doorgaans met LW werken. Ik ga deze contest ook weer aan de slag...onderwerp tot op heden nog unknown.

WIP volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakers_crime_contest/superheld_wip1.jpg

kad ff geen ideeen meer voor me 'evil professor' :p
dan maar bezig met de superheld 8)

spierballen :p zijn nog niet helemaal goed maar voor de rest ben ik wel tevreden over de arm zelf.

aan de benen en buik moet nog veel gesleuteld worden

zit alleen nog te twijfelen of ik een standaard cliche superheld maak ( alleen onderbroek aan ;) ) of 1 meer alledaagse met een gewone broek en t-shirt :p

ik neig zelf meer naar een "alledaagse" superheld maar weet et nog nie zeker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
lekker bezig Hymn!

bij deze post ik ook maar eens in een vroeg stadium een wipje, ik ben meestal al ver naar een final toe als ik de eerste keer post.

het is dus nu dus nog een heel eenvoudige setting de uitwerking moet heel gedetailleerd worden in het licht van de maan (ramen volgen) en een zaklamp...
ik heb er nu maar even wat 'bouwlampen' opgezet :P

misdaad:
een klasieke diamant-roof in een dito museum
Afbeeldingslocatie: http://thamar.bitfactory.nl/posts/3DC8_wip01sml.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/stuff/wip1.jpg
De kluisdeur staat straks open. Een zaklamp ligt dan op de grond die in de kluis schijnt die op een paar briefjes na leeg is. Het restant van een misdaad. Dit is even snel in elkaar gegooid, later in de week (of volgende week) ga ik er meer aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12179

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum als poster hoewel ik wel vaak de mooie plaatjes bekijk die hier worden verspreid, ik neem aan dat dat geen probleem is om mee te kunnen doen met deze contest en anders hoor ik het graag.

Weet niet of dit wordt gewaardeerd maar ik zal even wat kort over mezelf vertellen. Ik ben een 32 jarige (ex)system engineer en ben sinds een half jaartje bezig mezelf Maya te leren dmv boeken, forums en veel proberen. In december ben ik gestopt met werken en is mijn vrouw weer gaan werken nadat ze drie jaar thuis voor de kinderen heeft gezorgd. Ik ben nu dus huisman en heb dus redelijk wat vrije tijd :)

Anyway, mijn scene wordt een mannetje wat helemaal van de wereld aan zijn keukentafel zit met zijn rookwaar (softdrugs) open en bloot op tafel, op de achtergrond zie je de gendarmerie met een zaklamp naar binnen schijnen terwijl Bob (beestje moet een naam hebben) zich nergens van bewust is en lekker zit te dromen.

Een paar wips:

Bob:

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/img/head.jpg

Het hoofd is gemaakt uit polygonen en laat ik zo, ik weet dat het niet perfect is maar ik wil me op het texturen richten aangezien ik dat nog nooit heb gedaan. Het hoofd is een vrije interpretatie van het hoofd van een vriend van mij en ja, hij heeft van die dikke lippen :)

Plaats van het misdrijf:

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/img/scene.jpg

De keukentafel van Bob, ziet er allemaal nog erg simpel uit. De aansteker, pijp en asbak zijn gemaakt met NURBS lofts, revolves en birails. Alles bij elkaar een uurtje modellen en nog eens een uur voor het shaden. Hier is een render van de tafel zoals ie nu is:

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/img/render1.jpg

Is nog erg basic, ik heb nog niets aan belichting gedaan en ik ben nog niet tevreden over een aantal zaken: De tegels van de tafel kloppen niet, als je goed kijkt zie je dat het vlekkenmotief doorloopt over de naden. Het hout van de pijp vind ik nog niet goed en de joint moet natuurlijk nog gloeien en roken.

Ik hoop dat ik het allemaal op tijd afkrijg.

Om mensen voor te zijn die misschien vinden dat het roken van een joint geen misdaad is: Sinds zes weken woon ik in Frankrijk en hier is de situatie behoorlijk verschillend met die in Nederland :)

HeartCore

edit: layout

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 12179 op 19-02-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

WHoei ik ga ook meedoen, mag alles wat met misdaad te maken heeft? KOEL ik ga een crime scene maken zonder dat je wat ziet :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 12179 schreef op 19 February 2003 @ 11:35:
Een leuk verhaaltje met wat illustraties
Doh! Jij poept dat er in een uurtje of twee uit en je bent bang dat je het in drie weken niet afkrijgt? Erg veelbelovend. Ben erg benieuwd.

Nog even wat geoorloofds in deze post zetten: Tot nu toe is de compositie op de tafel vrij saai. Het ziet eruit alsof het is neergelegd en spontaan moet lijken. Al heb ik geen idee wat dat kan verbeteren. Misschien de spullen wat dichter bji elkaar. De kamer is ook nog niet je van het maar daar gaat neem ik aan nog wel het een en ander aan veranderen.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakers_crime_contest/superheld_wip2.jpg

updateje :p

handen zien er nog vaag uit :/

+ hij moet nog een wasbordje krijgen + een hoofd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien beter om de benen wat dichterbij elkaar te zetten want anders heeft ie wel een erg breed kruis en een enorm grote spleet vanachter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDDog: Thanks voor de kritiek, ik heb eens naar mijn eigen keukentafel gekeken en ik heb al een idee wat er mist. Wat koffievlekken, een vuile theedoek. Maw, hij is nog een beetje te statisch. Waarschijnlijk ga ik de spullen op de tafel nog wel verplaatsen, afhankelijk van de camera hoek van de uiteindelijke render. De kamer moet ik inderdaad nog doen, ik heb alleen een paar muren staan en een vloertje.

Hymn: Moeilijk om goed te zien met deze screenshot, ik ben erg benieuwd hoe hij er in perspective uitziet.

Tham: Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, ziet er al veelbelovend uit.

Wipje van Bob:

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/img/head2.jpg

Ik was vanochtend begonnen met het uitleggen van UV's, had dat nog nooit gedaan en na een uurtje of 3 ben ik eerst eens een beetje gaan klooien met procedural textures. Ik twijfel of ik door moet gaan en de complete texture in photoshop moet maken of dat ik hem afmaak met procedurals en alleen bumpmaps maak voor rimpels enzo. Maar goed, het is nog geen 16 maart :)

Nog een vraagje, ik las dat er geen Maya painteffects gebruikt mogen worden maar wel plugins voor haar omdat haar zo moeilijk is de modellen. Ik wil voor het haar en eventueel de wenkbrauwen, painteffect strokes gebruiken die ik link aan curves. De curves laat ik daarna dmv dynamics langs het hoofd hangen op de manier zoals ik het wil. Uiteindelijk is dit misschien wel net zoveel werk als het modellen en shaden van het haar. Is dit een probleem?

HC

Anoniem: 12179 schreef op 19 February 2003 @ 23:06:
MaDDog: Thanks voor de kritiek, ik heb eens naar mijn eigen keukentafel gekeken en ik heb al een idee wat er mist. Wat koffievlekken, een vuile theedoek. Maw, hij is nog een beetje te statisch. Waarschijnlijk ga ik de spullen op de tafel nog wel verplaatsen, afhankelijk van de camera hoek van de uiteindelijke render. De kamer moet ik inderdaad nog doen, ik heb alleen een paar muren staan en een vloertje.

Hymn: Moeilijk om goed te zien met deze screenshot, ik ben erg benieuwd hoe hij er in perspective uitziet.

Tham: Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, ziet er al veelbelovend uit.

Wipje van Bob:

[afbeelding]

Ik was vanochtend begonnen met het uitleggen van UV's, had dat nog nooit gedaan en na een uurtje of 3 ben ik eerst eens een beetje gaan klooien met procedural textures. Ik twijfel of ik door moet gaan en de complete texture in photoshop moet maken of dat ik hem afmaak met procedurals en alleen bumpmaps maak voor rimpels enzo. Maar goed, het is nog geen 16 maart :)

Nog een vraagje, ik las dat er geen Maya painteffects gebruikt mogen worden maar wel plugins voor haar omdat haar zo moeilijk is de modellen. Ik wil voor het haar en eventueel de wenkbrauwen, painteffect strokes gebruiken die ik link aan curves. De curves laat ik daarna dmv dynamics langs het hoofd hangen op de manier zoals ik het wil. Uiteindelijk is dit misschien wel net zoveel werk als het modellen en shaden van het haar. Is dit een probleem?

HC
Als ik jou was zou ik gewoon de texture in photoshop maken. Geeft vaak toch een mooier resultaat dan gewoon procedurals gebruiken.
En ik zou wat aan die lippen van dat gezicht doen want die hebben nog wel wat verbetering nodig

Ikzelf had trouwens het idee voor deze contest om een soort van bankoverval te maken :) Of een soort van achtervolging door een steeg met een busje van de criminelen en een paar politieautos erachter.

Ik hoop dat ik het een beetje gedaan krijg :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34259 op 20-02-2003 18:48 ]

Anoniem: 73692

Ik denk dat ik ook maar mee ga doen, heb alleen de eerste week nog geen tijd, heb iig al wel een geweldig idee

jaaaa, ik heb inspiratie :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakers_crime_contest/superheld_hoofd.jpg

wip van het hoofd van me superheld :p

hij kijkt nog een beetje scheel :p

Anoniem: 68580

der word alweer hard gewerkt ziet ik :)
oja, opbouwende kritiek tijd:
heartcore: erg netjes gedaan tot nu toe, alleen eh waarom heeft ie zon dubbele kin? :p
verder ziet ie er een beetje als een aap uit vanwege et lage voorhoofd, maar dat kan ook bedoeld zijn.
hymn: vrij appart lichaam, maar die moet denk ik es ff in een ander perspectief gezien worden, verder ziet die kop er echt lache uit :9

en ook nog maar ff een eige bijdrage alhoewel ik van plan ben om enkele "resevoir dogs" te maken hier maar ff iets dat ik nie kon laten:
Afbeeldingslocatie: http://www.lostreality.net/download/xpdoosje.jpg

@inquestos hieronder: nop, dat kan je niet, ze zijn gechamferd :D (dus zo low poly is et nou ook weer niet, verder is de text echte max-text(want dat maak je sneller) oftewel er zitte toch zeker zon 15k polies in deze scene)(hmm schijnbaar was ik een beetje moe ofzo, dat gebeurt als je ziek ben :O 8)7 )

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 68580 op 22-02-2003 17:31 ]

• inquestos
  • Laatst online: 22:27
@heartcore: je maakt mooie models (en snel :P ), daar niet van. Maar vooral dat hoofd zit niet helemaal goed in elkaar. Het zou misschien zoals Ojah al zei een veredelde primaat kunnen zijn gezien de oren, huidskleur, zulu-lippen, brede voorhoofd, enz, maar toch zou ik hier als het mogelijk is nog wat aan veranderen. :)

@hymn: ziet er leuk uit, maar een aantal dingen: het lijkt er op dat dat "lapje" voor zijn ogen, gewoon onderdeel is van zijn gezicht. Verder zie ik ook bij zijn kaaklijn nog wat foutjes zitten (of komt dat door het licht :? ??) en zou zijn mond wat eh... dieper mogen gaan :P

@Ojah: ik weet niet wat dit nou is, maar je gaat de wedstrijd qua low-poly zeker wel winnen zo. Ik kan de polygonen op één hand tellen ;) :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

@Liquidus: IK twijfel nog over die photoshop textures, zoals ik al zei, dat wordt de eerste keer dat ik zoiets doe. Zal eens kijken hoeveel tijd ik overhoud :) Die lippen gaan de vuilnisbak in, begin me er zelf ook steeds meer aan te ergeren.

@Ojah: De apen vorm is zo bedoeld. Ik heb trouwens in een deuk gelegen om je ontwerp, originaliteit 10 :)

@hymn: Erg mooie kop, is meteen duidelijk dat het om een superheld gaat :)

@inquestos: Zie boven, lippen gaan terug naar de tafel.

Nog een wipje van Bob:

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/img/body1.jpg

Body, zeer eenvoudig maar dient alleen als template voor de kleding. De handen wil ik wel duidelijk en groot in beeld dus die ga ik nog apart modellen. Ben vandaag hele dag met zijn haar bezig geweest maar nog niet tevreden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 12179 op 20-02-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49383

Ik vind het toch knap dat jullie elke keer weer zoveel kijk plezier bezorgen :) Moest ik ff zeggen ;) Ik ga ook proberen te prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De echte wereld van misdaad!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sjopie.jpg

Het word dus een DONUT sjop met politie enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donut shop :)

....

Lippen beginnen ergens op te lijken:

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/img/lips.jpg

Kwam er gisteren achter dat er een foutje zat in de mondhoek. Esher geometry is mooi maar niet in mijn model dus heb ik uiteindelijk de hele mond maar opnieuw gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

Anoniem: 12179 schreef op 20 February 2003 @ 22:59:
@Liquidus: IK twijfel nog over die photoshop textures, zoals ik al zei, dat wordt de eerste keer dat ik zoiets doe. Zal eens kijken hoeveel tijd ik overhoud :) Die lippen gaan de vuilnisbak in, begin me er zelf ook steeds meer aan te ergeren.

@Ojah: De apen vorm is zo bedoeld. Ik heb trouwens in een deuk gelegen om je ontwerp, originaliteit 10 :)

@hymn: Erg mooie kop, is meteen duidelijk dat het om een superheld gaat :)

@inquestos: Zie boven, lippen gaan terug naar de tafel.

Nog een wipje van Bob:

[afbeelding]

Body, zeer eenvoudig maar dient alleen als template voor de kleding. De handen wil ik wel duidelijk en groot in beeld dus die ga ik nog apart modellen. Ben vandaag hele dag met zijn haar bezig geweest maar nog niet tevreden.
Bob lijkt op Bush... Ga je de Amerikaanse criminaliteit aanpakken? :P

hiermee wil ik zeggen dattie nogal onsnugger uitkijkt... misshcien is dat wat je wil bereiken, zo niet dan zou ik 'm nogal wat aanpassen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 28596 op 21-02-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hugo: Dat onsnuggere is inderdaad de bedoeling maar dat wordt wel duidelijk als de complete scene klaar is.

Laatste wip voor mij voor het weekend:

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/img/head4.jpg

Lippen zijn al een stuk beter, kin is veranderd evenals een paar deuken in zijn voorhoofd. Heb meteen maar wat detail aan de oogkassen toegevoegd. Helaas weinig tijd dit weekend om door te gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60196

Hij wordt al een heel stuk menselijker!

Nog een paar niet menselijk puntjes:
-Oren
-Klein voorhoofd

Verder is hij heel goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakers_crime_contest/superheld_lichaam.jpg

een iets toepasselijker lichaam ( in vergelijking met et hoofd )

HeartCore

ziet er goed uit, maar misschien idd het voorhoofd iets groter maken :)
de texture ziet er goed uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

knieen zijn beetje plaaterig verder zou ik wel een closeup van zen gezicht wille zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 30794 schreef op 21 February 2003 @ 20:44:
knieen zijn beetje plaaterig verder zou ik wel een closeup van zen gezicht wille zien :P
knieen zijn ws beschermers voor z'n pak...
voor hoofd, zie post 3d stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 12179 schreef op 20 February 2003 @ 22:59:
Nog een wipje van Bob:

[afbeelding]

Mag ik je een tip geven over dat lichaam, ook al komt er kleding overheen:
- het kruis zit in het midden van de mens. billen op de achterkant zitten iets lager dan het kruis.
- het hoofd is maar 1/8ste van het lichaam.
- knieën zitten van onder af gezien op 1/4e van het lichaam, tepels op 3/4.

Ik kom dan ook eindelijk met een WIPje...
Afbeeldingslocatie: http://huonline.dnsalias.net/meuk/misdaad1.jpg
Nou, daaraan is dus al bijna duidelijk wat mijn idee is... ;) :D oh, hij mist nog een staart, en natuurlijk komt er nog wat meer detail aan. En wat zou hij nou in zn pootjes houden...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
[b]Anoniem: 68580 schreef op 20 February 2003 @ 21:38:[/b
@tham hieronder: nop, dat kan je niet, ze zijn gechamferd :D (dus zo low poly is et nou ook weer niet, verder is de text echte max-text(want dat maak je sneller) oftewel er zitte toch zeker zon 15k polies in deze scene)
Tham heeft geen idee waar Ojah het over heeft 8)7
Ik heb niets over lowpoly geschreven/bedoeld/gevraagd het kan me ook niet schelen of mn scene veel poly's gebruikt want mn bak trekt dat gemakkelijk, en mn texture is eventjes snel voor sfeer en wel degelijk zelf gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Idd, Ojah was een beetje in de war, want dat had ik namelijk geschreven :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

indd, kwas vast vrij moe , tsja mn herses beginne oud te worde ofzoiets :) (en verder kben ik ook al nie echt perfect in orde, maja boeiend)
maja, om deze post toch nog enig nut te geven:
hymn: hij word geinig, al zou ik zn lichaam toch wel ff een stofkleurtje geven :p, nog weinig punte van kritiek op zn houding na misschien, maja dat word toch veranderd.
heartcore:die ziet er ook alweer goe uit moek zeggen, begint echt een beetje menselijk te lijken, maar dan wel alsof ie een zware avond achter de rug heeft :) (ps: ik zou misschien zelfs et aapachtige nog wat meer benadrukke door zn armen te verlengen in plaats van een menselijke bouw aan te houden)
dark blue: grappig, maar nog weinig over te zeggen, laat maar zien met meer detail :).
Verder zalk zelf wel binnekort iets posten, maar een ooginfectie zorgt ervoor dak niet teveel achter et scherm moet zitten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arg weer niets aan het huishouden gedaan vandaag :)

Anyway, een kleine update. Na de kritiek hier over de oren en het voorhoofd van Bob ben ik nog wat aan het tweaken geweest. Voorhoofd is iets hoger geworder maar niet te, wil niet dat ie er intelligent uit gaat zien :) Dan de oren, hier moet ik toch ff iets over kwijt. Ik ben sinds een ruim half jaar met Maya bezig en mijn ervaring met 3D modelling voordien was nulkommanul. Modellen met poly's en NURBS gaat voor nu mij supersnel maar.......ik mot nadenken voordat ik wat maak. Ik heb de oren van Bob eens even goed bekeken en die klopten anatomisch inderdaad voor geen meter. De vorm was slecht en bovenal de manier waarop ze aan het hoofd waren geplakt. Ik heb ze dus gedelete en ben vanochtend begonnen nieuwe te maken. Tip van Flip: oren zijn klote (sorry) om te modellen. Ik ben met 1 oor net zo lang bezig geweest als de eerste wip van Bob die ik afgelopen week heb gepost en heb er helaas een tutorial bij moeten pakken. Uiteindelijk is het wel gelukt en zien ze er heel acceptabel uit alleen wil ik nu de rest ook perfectioneren :) Bob was eerst bedoel als figurant in mijn scene en zou niet close up in beeld komen maar hoe langer ik met hem bezig ben, hoe meer ik erover denk om hem een echte ster te maken. Maar goed, ik zal morgen avond nog een wipje posten van zijn nieuwe oren en voorhoofd. Nog een vraagje, ik zit erover te denken om een kort stripverhaal als uiteindelijk doel te maken, dit betekent dus een stuk of 5 renders in Photoshop samengevoegd als 1 plaatje. Het is nog maar als dat niet toegestaan is laat ik het vallen.

@Dark Blue: thanks voor de tips over het lichaam. ik moet erbij zeggen dat het hoofd nog niet vast zit en ik hem voor de gelegenheid even freestyle had gescaled voor de screenshot. Wat die proporties van het lichaam betreft, ik zal mijn reference pictures eens nakijken. Het model stemt overeen met die proporties maar ik kwam er vanmiddag achter dat ik een reference plaatje van iemand met ongelofelijk foute oren aan het gebruiken was voor de oren dus wie weet :) Ik wil nog opmerken dan ondanks de eenvoudigheid van je wip er al behoorlijk wat expressie spreekt uit die muis die je aan het maken bent en ik ben inderdaad erg benieuwd wat ie in zijn handen heeft :) (als het geen muis is wat je aan het maken bent, blame it on de goedkope franse tafelwijn die ik hier voor me heb staan).

@Hymn: Voorhoofd is beter nu. Dank voor het texture compliment maar het is een layered shader :)

@Ohjah: Dat aapachtige lichaam idee had ik ook. Beterschap met je ogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 12179 schreef op 23 februari 2003 @ 01:46:
@Dark Blue: thanks voor de tips over het lichaam. ik moet erbij zeggen dat het hoofd nog niet vast zit en ik hem voor de gelegenheid even freestyle had gescaled voor de screenshot. Wat die proporties van het lichaam betreft, ik zal mijn reference pictures eens nakijken. Het model stemt overeen met die proporties maar ik kwam er vanmiddag achter dat ik een reference plaatje van iemand met ongelofelijk foute oren aan het gebruiken was voor de oren dus wie weet :) Ik wil nog opmerken dan ondanks de eenvoudigheid van je wip er al behoorlijk wat expressie spreekt uit die muis die je aan het maken bent en ik ben inderdaad erg benieuwd wat ie in zijn handen heeft :) (als het geen muis is wat je aan het maken bent, blame it on de goedkope franse tafelwijn die ik hier voor me heb staan).
1) De oren zitten tussen de bovenkant van de ogen (niet de wenkbrauwen, bovenkant ogen) en de onderkant van de neus. Hoever naar achter ze zitten, weet ik niet.

2)Het is inderdaad een muis ja! En waar zijn cliché muisjes nou dol op..??
Afbeeldingslocatie: http://huonline.dnsalias.net/meuk/misdaad2.jpg
Hij heeft het nu nog steeds niet in zn klauwen, maar ik denk dat het wel erg duidelijk wordt als ik zeg dat het geel met gaten is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

erm... zomaar een wilde gok.. "kaas" ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://huonline.dnsalias.net/meuk/misdaad3.jpg
Het was inderdaad.... kaas! :D
Ben ik nou de enige die hier WIP's post, en die zo hard aan het modellen is? Jullie worden vast nog gek van me.

Nou, de muis heeft ogen en een staart, hij krijgt nog pootjes om de kaas vast te houden hoor. Hmm, misschien moet het oog nog wat lager, hij lijkt nu naar boven te kijken...
Het kleed heeft een bumpmap die ik eigenlijk niet mooi vind, door de hoek waarvanuit ik het bekijk lijkt het tapijt op je af te racen, dat hoort niet (en ik kan niet verder uitzoomen, dan lijkt het alsof het muizenhol normale mensenhoogte is...)

De koelkast is aan de onderkant wat lelijk, ik weet niet wat dat kan zijn. Verkeerd eruit gebooleand denk ik... jammer dat ik in Organica niet kan boolean'en. Er komt ook nog een plint langs de muur om het geheel een wat menselijkere maat te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ok, dat is dus een koelkast :P

Maar een aantal opmerkingen:
staart zit een aantal foutjes in
Tapijt lijkt niet echt, dacht eerst dat 't marmer was. Voor een muis is een tapijt natuurlijk heel wat anders dan voor een mens

En nog iets: loopt die muis niet de verkeerde kant op ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61986

wie heeft voor mij nog brasil render system liggen? (de public)

ga ik *proberen* een cartoonscene te maken :)

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Dark Blue schreef op 23 februari 2003 @ 17:37:
jammer dat ik in Organica niet kan boolean'en.
Dat kan wel :) moet je een object selecteren, op enter drukken "substractive object" aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61986

keb hem nu gevonden maar hoe moet ik hem nu selecteren als rendercomponent?

de handleiding was voor 3ds max 3 en ik heb 3ds max 5 :*)

aub help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Grappig ideetje DarkBlue :)
Probeer dat vloerkleed iets meer fur te geven.
Verder erg leuk :)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 23 February 2003 @ 03:13:
[...]

1) De oren zitten tussen de bovenkant van de ogen (niet de wenkbrauwen, bovenkant ogen) en de onderkant van de neus. Hoever naar achter ze zitten, weet ik niet.

2)Het is inderdaad een muis ja! En waar zijn cliché muisjes nou dol op..??
[afbeelding]
Hij heeft het nu nog steeds niet in zn klauwen, maar ik denk dat het wel erg duidelijk wordt als ik zeg dat het geel met gaten is :+
Hij wordt erg leuk Dark Blue. Kleed lijkt inderdaad meer op marmer maar daar ben je nog mee bezig, andere bumpmap zou veel verschil kunnen maken.

Nog wipje van Bob, ik ben meer tevreven nu maar het zal wel duidelijk zijn dat ik geen reference plaatjes heb gebruikt voor zijn kop.

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/img/head5.jpg

Ben op het moment bezig zijn lichaam in een stoel te wurmen en daarna ga ik me eerst eens richten op de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

Zoefff

❤ 

Dark Blue schreef op 23 February 2003 @ 17:37:
[afbeelding]
Het was inderdaad.... kaas! :D
Ben ik nou de enige die hier WIP's post, en die zo hard aan het modellen is? Jullie worden vast nog gek van me.

Nou, de muis heeft ogen en een staart, hij krijgt nog pootjes om de kaas vast te houden hoor. Hmm, misschien moet het oog nog wat lager, hij lijkt nu naar boven te kijken...
Het kleed heeft een bumpmap die ik eigenlijk niet mooi vind, door de hoek waarvanuit ik het bekijk lijkt het tapijt op je af te racen, dat hoort niet (en ik kan niet verder uitzoomen, dan lijkt het alsof het muizenhol normale mensenhoogte is...)

De koelkast is aan de onderkant wat lelijk, ik weet niet wat dat kan zijn. Verkeerd eruit gebooleand denk ik... jammer dat ik in Organica niet kan boolean'en. Er komt ook nog een plint langs de muur om het geheel een wat menselijkere maat te geven.
Is het hol dan een muizenhol? Met een muizenkoelkast? Ik kan het nu nog niet echt duidelijk zien namelijk... Misschien dat het er wat beter uit komt als je ook een plint maakt inderdaad. Of, misschien nog iets extra's waaraan je kan zien dat het een muizenholletje is. Maak een stopcontact aan de linkermuur? Dan is de verhouding wel meteen duidelijk :)

Verder wel leuke plaat trouwens, wist niet dat muizen ook crimineel waren, en van elkaar kaas jatten :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/superheld_semifinal.jpg

superheld is bijna klaar, nog een beetje de armen bijwerken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Anoniem: 41017 schreef op 25 February 2003 @ 13:43:
[afbeelding]

superheld is bijna klaar, nog een beetje de armen bijwerken :p
Moet ie geen cape om ? (is echt het eerste waar ik aan denk als ik dit creatuur zie :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Anoniem: 35969 schreef op 25 February 2003 @ 18:23:
[...]

Moet ie geen cape om ? (is echt het eerste waar ik aan denk als ik dit creatuur zie :P )
En een utility belt :P. Typisch zo'n ventje daarvoor ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
  • Laatst online: 03-02 11:25
HeartCore:
Ziet er goed uit, alleen ze oren zijn nog wat plat.. Misschien kan je daar iets aan doen.

Hymn:
Zoals boven gezegt zou hij een riem+cape om moeten, dan lijkt het al heel anders.. En krijgt ie ook haar? Verder ziet er ook heel stoer uit!! Ik word bijna bang :)

Dark Blue:
Hijs weer mooi hoor!! :) Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet met plint en ander floerkleed. Misscien nog een andere muis die boos vanuit het holletje kijkt hoe z'n kaas gejat word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb em met cape geprobeerd en dat lijkt gewoon nergens naar :P ( te cliche :/ )

kzat een beetje te spelen met bones want ik wil em later gaan animeren :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pose3.jpg

haar weet ik nog nie zeker, misschien wel :P

riem komt er denk ik wel maar dat is ook zo cliche :/ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Anoniem: 41017 schreef op 25 February 2003 @ 19:29:
ik heb em met cape geprobeerd en dat lijkt gewoon nergens naar :P ( te cliche :/ )

[afbeelding]

Omdat het zo cliche is, is het juist leuk om te doen vind ik. Dan wordt het nog wat minder serieus, maar meer komisch (ik denk dat dat de bedoeling is toch ?) Door die riem en evt. een cape wordt ie echt zo'n typisch heldje wat in de realiteit uitgelachen zou worden, maar wel een hoge dunk van zichzelf heeft -> lijkt mij alleen maar leuk. Het versterkt ook het 'cartoon-effect' nog wat.
Maargoed, het is jouw feestje natuurlijk ! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 25-02-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
wat ligt 't hier akelig stil ;(

en speciaal voor degenen die van mij een w.i.p. willen i.p.v. in 1 keer final;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.proost/misdaad07b.jpg
m'n tasjesdief in een slecht humeur 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

LiToKi schreef op 25 February 2003 @ 23:57:

[afbeelding]
KLONG _/-\o_

Dat was me onderkaak die open viel. Ik wist dat je goed was Litoki, maar dit is echt geweldig.
Een aanmerkingje iver de riem lijkt me niet echt lekker zitten. Maar verder WAUW

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
WOW !
Je bent weer erg goed bezig LiToKi !

Hoe begin jij nou aan zo'n character ?
Als ik het zou moeten doen, zou ik denk ik gewoon met een box beginnen die die bewerken tot ie er goed uitziet (maar dan is deze contest al 3 jaar afgelopen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
maikel schreef op 26 February 2003 @ 00:17:
WOW !
Je bent weer erg goed bezig LiToKi !

Hoe begin jij nou aan zo'n character ?
Als ik het zou moeten doen, zou ik denk ik gewoon met een box beginnen die die bewerken tot ie er goed uitziet (maar dan is deze contest al 3 jaar afgelopen :)).
Zo begin je ook :)

En die bewerk je ook, zo gruwelijk veel polies maak je niet hoor, je zou ze met de hand per onderdeel kunnen tellen... en trouwens, je maakt maar de helft :)

Kwestie van een goeie workflow vinden (oftewel veel doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Mooi gedaan litoki, zie ik daar ook een GI belichting :P. Weinig op aan te merken, zit er mooi af uit en deze keer ook helemaal getextured goed werk. Dat Irata shirt doet het em. Ik krijg het woord niet eens mijn keyboard af :).

PS op je website mis ik die cartoonstad van je van vorig jaar... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Anoniem: 41017 schreef op 25 February 2003 @ 19:29:

[afbeelding]

Hij heeft niet veel aan kwa kleding en het is zo leeg rond de middel dat je daar iets verw8 ;).
Maar je moet zelf weten wat je doet :). Dit is natuurlijk alleen als opbouwende kritiek bedoelt ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Laatst online: 14-04 16:57
LiToKi schreef op 25 February 2003 @ 23:57:

[afbeelding]
:9~ :9~
Geef jij ook cursussen? Zo ja wanneer? ;)

Ziet er vèèèèèèèt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Die skellet heeft ie natuurlijk nog over van een ander werkje maar dat geeft niet natuurlijk.
Ziet er idd weer leuk uit. Hijs wel nog een beetje plastic maar het is nog een w.i.p'je

Keep it going :)

nikszolekkeralss.exe

Pagina: 1 2 3 Laatste