3D Contest v36: Binnenhuis architectuur Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/3dcontest.jpg

Welkom op het 36ste contest topic. Het onderwerp voor de contest is binnenhuisarchitectuur in de breedste zin van het woord. Eigenlijk mag alles zolang het maar binnen is en er gewoond, geleefd of gewerkt kan worden. Ik verwacht niet dat er op dit forum veel daklozen zullen rondhangen en daarom denk ik ook wel dat iedereen iets van dit onderwerp kan maken. Het is niet de bedoeling van het topic dat iedereen in dezelfde stijl een interieur maakt, je mag het onderwerp binnen het thema zelf kiezen; dus een mooi ingerichte paddestoel voor een kabouter kan ook.

• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imóvel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 [url=" [TOPIC=1046400/0//][NOHTML]3D Contest v35: Game[/NOHTML][/TOPIC]"]Game[/url]

Voor deze contest krijgen jullie iets meer dan 4 weken de tijd (tenzij jullie een ander termijn beter vinden:)) op vrijdag 9 september moeten de finals gepost worden.
Voor stemmen houd ik dezelfde termijn aan als vorige topic welzijnde 3 dagen dus t/m 12 september (maar als het uitloopt zoals bij laatste topic zal het wel wat langer worden)

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de:
  • Do's
  • Don'ts

• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d (behave als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino,

Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.

• De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste,

de rest krijgt 0 punten.
Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met
de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest

hebt meegedaan. Helaas. :)
Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar mij: Marc1023

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je

Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excell oid.

De eindscore wordt als volgt berekend:
(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best

om eerst even in the topic [3d] post je 3d stuff maar weer te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Thanx voor de hulp bij het maken van deze topicstart en aan Features voor de header. Daarnaast verwacht ik een hoop van de mensen die mij hebben overgehaald om toch voor dit onderwerp te kiezen :) . Suc6 en veel plezier iedereen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 26-08-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou mensen komt u maar met die WIP's :) , als iemand nog suggesties/aanmerkingen heeft over het bovenstaande dan hoor ik dat graag.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 10-08-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik denk dat ik eerst even inspiratie op ga doen op CGTalk :P

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Woei, een nieuwe wedstrijd. Ik heb nog even geen fatsoenlijke computer (mobo terug gekregen maar bleek nog steeds kapot, heb nieuwe besteld maar dat duurt nog 3 dagen ofzo). Heb al wel een ideetje dus die ga ik eerst maar even tekenen.

[ Voor 1% gewijzigd door lemming_nl op 10-08-2005 21:40 . Reden: typo ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:19
interesting, ik ga proberen wat te leren met 3dsmax om een inrichting voor mijn nieuwe appartement te maken, dus wellicht mag ik hier een amateuristische poging wagen! :) (0 ervaring met 3dsmax)

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 10-08-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Ik volg deze serie al een tijdje, en ik ga dit keer ook proberen mee te doen. Even een vraagje... gaat het vooral om design, of mag je ook zo realistisch en 'vies' mogelijk je huis namaken? Dus, gaat het om stijl of mag je er een eigen interpretatie op na houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51

bonzz.netninja

Niente baffi

bug in ts: laatste link naar laatste wedstrijd (game) is een view_message ipv list

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thanx ik zal het ff verhelpen.

Remco56 schreef
Ik volg deze serie al een tijdje, en ik ga dit keer ook proberen mee te doen. Even een vraagje... gaat het vooral om design, of mag je ook zo realistisch en 'vies' mogelijk je huis namaken? Dus, gaat het om stijl of mag je er een eigen interpretatie op na houden?
Nee er is verder geen echte vereiste behalve dat het dan dat het iets met interieur te maken en dat het eindplaatje aanspreekt, interressant/mooi is. Persoonlijk vinnik een vies huis interessanter; een uitgewoond ranzig interieur zit meer verhaal achter dan een steriel interieur. Dus daar ben je compleet vrij in.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 10-08-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110644

Bij gebrek aan interesse in dit onderwerp doe ik deze keer niet mee. Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jammer dennuz666 ik vond je bubble bubble inzending van vorige contest tof. Je kan altijd nog wel een interieur van een middeleeuws kasteel maken. Ik heb zelf ook nog niet echt een idee of inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Ik heb een vraagje. Wat voor lens moet je een camera geven om toch nog veel op je scherm te krijgen en het toch natuurlijk te houden. Voor zo'n interieur heb ik het gevoel dat een 43mm lens veel te groot is. En wat voor FOV dan?

Vind ik vreselijk moeilijk aan interieurs, die camera er goed in krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meestal krijg je alleen echte storende vervormingen bij een grote hoek camera als je hem schuin omhoog of omlaag richt. Als je target en camera op zelfde hoogte houdt (dus recht vooruit laat kijken) dan vallen de vervomingen wel mee. Althans dat is mijn ervaring met binnen camera's gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 10-08-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
* geez installed max weer (net ghost terug gezet)
In de hoop dat ik dit keer wel tijd/zin genoeg op kan brengen :O ;)
GI is teh key..

[ Voor 15% gewijzigd door geez op 10-08-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Mocht ik nog tijd hebben ga ik deze contest zeker even mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oeh, ik ben net even stiekem aan dat Pimp My Ride begonnen :P
Maargoed, hier zal ik zéker meedoen :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat ik na het winnen van de vorige contest met een beetje leeg gevoel (handen) achterbleef heb ik voor de winnaar van deze contest maar even een prijs gemaakt :+ .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/award.jpg

Hopelijk gaan jullie hierdoor nog beter je best doen

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 10-08-2005 23:29 ]

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 15:34
Heb net een nieuw huisje, opzich lijkt het me wel leuk om deze na te maken. Maar ben bang dat er tussen het schuren en verfen door weinig tijd overblijft ;)
Ik zal zien of ik ergens wat tijd weg kan trekken :)

Anoniem: 91399

Ik ga zeker mee doen, en dit is wat ik ga maken,
Afbeeldingslocatie: http://www.confidentcooking.com/image/Bathroom%20Large.jpg ik weet het is niet echt origineel, maar ik ga (meer om mezelf te testen) proberen om dit plaatje voor de volle 100% na te maken. Dit mag toch ook?? het is immers toch binnenhuis architectuur, mocht dit niet toegestaan zijn, zou ik dat het liefst vlug horen, anders komen er morgen (vandaag redelijkerwijs) nog wips van mij :9
ik heb zolang op dit onderwerp gewacht dus ik ga met mijn volledige inzet ertegenaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91399 op 11-08-2005 04:43 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Count me in! * SnoeiKoei denkt nog na over de opzet...

@kjwjansen: is dat niet ook al een CGI wat je daar laat zien? Lijkt me geen foto... maar weet het niet helemaal zeker. Ben benieuwd of het je net zo overtuigend lukt.

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-08-2005 08:46 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik doe niet mee, want ik vertrek komende dinsdag naar Hannover om stage te lopen als 3d-modeller voor een games-bedrijf.
Anoniem: 91399 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 04:42:
Ik ga zeker mee doen, en dit is wat ik ga maken,
[afbeelding] ik weet het is niet echt origineel, maar ik ga (meer om mezelf te testen) proberen om dit plaatje voor de volle 100% na te maken. Dit mag toch ook?? het is immers toch binnenhuis architectuur, mocht dit niet toegestaan zijn, zou ik dat het liefst vlug horen, anders komen er morgen (vandaag redelijkerwijs) nog wips van mij :9
ik heb zolang op dit onderwerp gewacht dus ik ga met mijn volledige inzet ertegenaan.
Dit is wel een flink uitdagende plaat. Die subtiele belichting op de grond en die shading van de gordijnen, dat is echt prachtig op die foto (of is het nu al CG?) en niet gemakkelijk na te maken. Succes ermee! :9

[ Voor 7% gewijzigd door Oogst op 11-08-2005 09:12 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

ik zit er nog na te denken of ik mee ga doen. Komende weken heb ik denk ik weinig tijd, en ik heb nog wat klussen liggen helaas.

Maar ik denk toch stiekem na over een leuke opzet voor als ik toch nog mee ga doen :P

Anoniem: 115073

Hey was er een nieuw topic geopent .. :?
Krijg nou wat :D

Topicstarter
ja en dat met jouw header notabene :)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

* SnoeiKoei gaat moderne kantoor- of woonruimte in een oud industrieel pand maken.

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-08-2005 11:35 ]

Anoniem: 14124

Zo'n sfeervolle badkamer afwerken met een tl lamp boven de spiegel :X

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

echte design tl-lamp :+

Het is dus toegestaan, mooi om te horen. Ik weet het, het zal niet meevallen, maar ik ga het gewoon proberen en we zien wel hoe ver ik kom, zal straks een eerste wip posten.
(p.s. het is volgens mij toch geen cg plaat, maar een "echte")
en het begin is gemaakt, wip_no 1
Afbeeldingslocatie: http://www.koen3d-art.nl/GOTcontest_binnenhuisarchitectuur/wip_no_001.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 91399 op 11-08-2005 15:04 ]

Anoniem: 73881

Ik vind dit niet zo'n interessant onderwerp, dus doe ik lekker niet mee.
Ik ga lekker mijn ride pimpen.
Iedereen die wel meedoet: succes ermee. ;)

P.S.: mooie header :P

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 08:29

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Anoniem: 91399 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:25:
Het is dus toegestaan, mooi om te horen. Ik weet het, het zal niet meevallen, maar ik ga het gewoon proberen en we zien wel hoe ver ik kom, zal straks een eerste wip posten.
[afbeelding]
CG is Computer Generated, is dus wel een cg plaat? Die wasbak en toiletpot zijn geen prefabs?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

ElmarNieser schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:16:
[...]

CG is Computer Generated, is dus wel een cg plaat? Die wasbak en toiletpot zijn geen prefabs?
sorry, maar ik volg je effe niet helemaal 8)7

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik denk dat ik ook maar weer eens mee ga doen. Is een leuk onderwerp om mijn belichtings kunsten eens te verbeteren.

@kjwjansen: goed begin! Die rieten stoel zal nog lastig worden denk ik. Of ga je dat met bump/displacement maps doen?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die rieten stoel, zou je zoiets niet met Greeble kunnen maken als je echt mesh wilde en geen displacement map?

(ik wil daarmee niet zeggen dat displacement niet goed is ofzo!)

[ Voor 24% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-08-2005 15:38 ]

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Volgens mij heb je niet dat niveau van controle binnen greeble, als dat wel zo is, wil ik daar graag een tutorialtje van zien ;)

[zeurkousmode]
CG = Computer Graphics
[/zeurkousmode]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Anoniem: 105830

Meh..

CG = Computer Graphics / Generated
CGI = Computer Generated Imaging / Image(s)

Mag ik ook een cartooninterieur maken? :P

als we dan toch bezig zijn, m'n kraantje Afbeeldingslocatie: http://www.koen3d-art.nl/GOTcontest_binnenhuisarchitectuur/wip_no_002.jpg

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-04 19:07
Ziet er echt vet uit! ;) Trouwens leuk onderwerp voor de contest..

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 105830 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:54:
Lijkt me leuk :)

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:02
Anoniem: 91399 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:25:
[afbeelding]
Goed bezig!

Als je het plaatje pcies na wil maken dan het volgende:
- het kozijn/raam is te laag, en het kozijn mag iets dieper de gevel in. Ook lijkt het op de foto dat het kozijn iets verder van de wc af staat.

succes!

Dit keer ga ik ook een poging wagen. Leuk projectje om Vray te leren.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:22

Salandur

Software Engineer

Anoniem: 105830 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:54:
tuurlijk mag dat. als ik tijd heb ga ik een middeleeuws interieur maken

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/interieur.jpg

Ook begonnen. :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Parkeergarage? :)

* Dark Blue begint eerdaags ook maar es :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
SnoeiKoei schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:37:
Die rieten stoel, zou je zoiets niet met Greeble kunnen maken als je echt mesh wilde en geen displacement map?

(ik wil daarmee niet zeggen dat displacement niet goed is ofzo!)
Greeble is alleen voor het type details op een Death Star, niet voor dit soort spul. En Greeble is ook niet echt tweakbaar. Hier kun je het beste Vray displacement voor gebruiken, denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 11-08-2005 22:39 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
wow, kijk je ff niet is dr een heel nieuw topic. van t weekend maar eens ff kijken wat k dr van kan maken. k zag laatst in een film wel een mooi interieur, eens ff kijken of k dat nog trug ken vinde ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zow ik ben ook maar eens begonnen, ik wil het onderstaande interieur gaan namaken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/v36onderwerp.jpg

'Bagend' uit de Lord of the Rings

Hieroner mijn eerste wips

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/v36wip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/v36wip2.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 12-08-2005 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 147262 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 03:58:
Zow ik ben ook maar eens begonnen, ik wil het onderstaande interieur gaan namaken:

[afbeelding]

'Bagend' uit de Lord of the Rings

Hieroner mijn eerste wips

[afbeelding]
[afbeelding]
Je jat mijn idee! :(

De rondingen kunnen wel iets ronder, zitten iets te weinig poly's in denk ik.. Wellicht ff smoothing-groups gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wdekreij schreef:
Je jat mijn idee! :(

De rondingen kunnen wel iets ronder, zitten iets te weinig poly's in denk ik.. Wellicht ff smoothing-groups gebruiken?
uhhmmm nou ja sorry maar er stond hier nog nergens dat iemand bagend wilde maken. En die rondingen moeten inderdaad nog ronder dit is meer een soort test modelletje over hoe die ruimte in elkaar steekt en heo ik die kan nabouwen. Denk dat ik hem straks geheel opnieuw maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 147262 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:42:
Wdekreij schreef:

[...]

uhhmmm nou ja sorry maar er stond hier nog nergens dat iemand bagend wilde maken. En die rondingen moeten inderdaad nog ronder dit is meer een soort test modelletje over hoe die ruimte in elkaar steekt en heo ik die kan nabouwen. Denk dat ik hem straks geheel opnieuw maak.
Hehe nee maakt niet uit hoor :+ Ik had toevallig hetzelfde idee, meer niet ;) Had het ook nog niet gemeld oid.. En moet sowieso maar ff kijken of ik nog tijd heb om mee te doen, vermoed eigenlijk van niet :) (maar ik ga ooit sowieso nog eens bag-end maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Ik heb een coole site gevonden voor referenties:

http://www.locationworks.com/library/type.html

Ben benieuwd wat jullie allemaal ervan maken, ik wou zelf ook mee doen maar ik moet eerst m'n andere project zien af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Yanik: inderdaad goeie site, thanx for sharing!

Weet iemand waar je (liefst on-line) bouwstandaards (hoogte en breedte van deuren, hoogte van ramen, verdiepingen, etc) kunt vinden? En van meubilair, werkruimtes etc?

Heb gezocht, kan wel vanalles vinden, maar heb het liefst een zo compleet mogelijk overzicht. En aangezien hier bouwkundestudenten rondlopen... :P

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-08-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 21-04 15:50
LOL ik wilde ook een hobbithuis maken :P Maar zo mooi als Mark het maakt zou het nooit worden :{

[ Voor 41% gewijzigd door StephanL op 12-08-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Hier trouwens een 3d werk van bag end:

http://www.corey-butler.com/Bag_End_Hi.jpg

Erg mooi uitgewerkt, topper! :)

Heb ik dus NIET zelf gemaakt he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik ga toch maar mee doen ik heb hier alvast een ......

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/1910/kaggel7kx.jpg

@ wdekreij dat ziet er erg goed uit. Kijken wat Marc1023 er van bakt.

[ Voor 20% gewijzigd door MOL-20.000 op 12-08-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kachel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

MOL-20.000 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:58:
@ wdekreij dat ziet er erg goed uit. Kijken wat Marc1023 er van bakt.
:?.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:08:
@Yanik: inderdaad goeie site, thanx for sharing!

Weet iemand waar je (liefst on-line) bouwstandaards (hoogte en breedte van deuren, hoogte van ramen, verdiepingen, etc) kunt vinden? En van meubilair, werkruimtes etc?

Heb gezocht, kan wel vanalles vinden, maar heb het liefst een zo compleet mogelijk overzicht. En aangezien hier bouwkundestudenten rondlopen... :P
Mijn vader is architect en heeft misschien wel zo'n overzicht.

Ik moet dan ook constant vragen: "Papa, hoe hoog is een verdieping" of "hoe hoog en breed is een deur?

Ik zal eens zien wat ik kan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zou fyn zyn! O+ :9~

Edit: hoogte van traptreden zou ook nuttig zijn!

[ Voor 56% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-08-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damn dacht ik enigszins origineel idee te hebben voor binnenhuis iets, lopen er al 3 andere mensen rond met zelfde idee. En die ene uitwerking op die site is wel echt top :o zeg, daar wordt ik ook niet vrolijk van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 19:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 147262 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:10:
Damn dacht ik enigszins origineel idee te hebben voor binnenhuis iets, lopen er al 3 andere mensen rond met zelfde idee. En die ene uitwerking op die site is wel echt top :o zeg, daar wordt ik ook niet vrolijk van _/-\o_
Dan maak je er een smurfen huis van :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
neeeh ik ga wel een kartonnendoos ofzo inrichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

* SnoeiKoei neemt zoiets als uitgangspunt:
http://www.locationworks....ix/49/25/1/1/1/10/11.html
en maakt daar dan weer een net kantoor van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:12
zoek eens op neufert
is dan wel duits maar een kompleet dik boek over de maat van dingen.

maar goed. een gewone maatlat / rolmaat, en gezond verstand :? is ook geen overbodige luxe...

deuren hebben een standaard breedte van bijvoorbeeld 80 cm, en dan oplopend met 5 cm.
de dagmaat
(de maat tussen de kozijnstijlen is dan 78 cm de sponning in het kozijn is 15 mm en dan heb je dus aan beide zijden een "naad" van 5 mm tussen deur en kozijn.

met een opdekdeur (dus die dels over het kozijn heen valt) is het overstekende deel gewoon een randje dat bij de deurbreedte opgeteld moet worden
de kozijnmaten blijven dan hetzelfde. en lopen dusook in stapjes van 5 cm op.

de hoogte van een deur is recentelijk weer aangepast in het vernieuwde bouwbesluit.
de nieuwe hoogte is maar liefst 2300 mm hoog 2,3 m dus.

dit was voorheen 2100 mm 2,1 m
daarvoor was het 2 m
ja we worden langer blijkbaar
de sponning an de bovenzijde is hetzelfde, en bij een opdekdeur heb je aan de bovenzijde geen oversteknde rand. bij een opdekdeur heb je andere schranieren dan bij een normale ( stompe) deur.

normaal kozijnhout (ook voor raamkozijnen) heeft afmetingen van 114*67 mm waarbij de sponingen daaruit gefreed worden.

de verdiepingshoogte was vroeger 2,4 m en is nu 2,6 geworden als ik me niet vergis.

de hoogte van een traptrede is hiervan dus afhankelijk en ligt zo rond de 18 - 21 cm,(optrede) zo ook e "diepte" (aantrede) van een trede. de breedte van de trap i in een woning minimaal 90 cm. de vrije hoogte boven de traptreden is 2,0 m maar kan best zijn veranderd in het nieuwe bouwbesluit..
een formule oor een rtap waar je gemakkelijk op loopt ( comfortabel) is:
1*optrede+2*aantrede=60 cm
1*20+2*20=60
1*18+2*21=60
zie hier voorbeelden van voorkomende maten.ongeveer een helling van niet steiler dan 45 graden

het bouwbesluit is volgens mij ook online in te zien (www.bris.nl? ) of iets dergelijks, maar ik weet dus niet waar dit staat.

voor ramen geld dat de bovenkant graag strookt met de bovenkant van een deur in dezelfde gevel. de onderkant kan varieren, afhankelijk van het gevelbeeld.

bij verdiepingen moet je rekening houden met een doorval beveiliging op 80 cm vanaf de bovenkant van de vloer.

loopt je raam dus lager dan dat, dan moet je er een hekje, of stang voor maken.

leuningen en balustrades zijn 90 cm hoog, maar bij verdiepingen hoger dan 13 m wordt dit 1 m.
balustrades moeten veilig zijn voor kleine kinderen en die mogen dan hun hofd er niet door kunne steken: spijltjes maximale tussenafstand 100 mm.
er mag geen opstap mogelijkheid zijn bij balustrades, dus geen horizontale regels. waar je bij op zou kunnen klimmen. aan de onder en bovenzijde van een balustrade een horizontale open sleuf laten mag, maar wederem maximale tussenafstand van 100 mm, maar dan vertikaal gemeten uiteraard.

de breddte van een wc is minimaal 90 cm en de minimale oppervlakte ervan 1m2

een spouwmuur heeft meestal een dikte van 100 mm steen, 120 spouw met isolatie en luchtspouw, en weer 100 mm muur, maar dat hangt van hettype gebouw af en de te halen iolatie waarde ( anders wordt de spouw al snel 140 of 150 mm

de negge ( hoeveel de kozijnen terug ligen in de gevel (buiten) is meestal zoiets als 70, 80 , 90 mm.

maar bij de tegenwoordig erg grote spouwmuurconstruties kan dit groter zijn.
het idee is dat het kozijn minimaal nog tegen het binnenspouwblad (de binnenmuur) van de spouwonstructie komt te zitten.

bovenkant stoelzitting 45 - 60 bovenkantk etenstafel +/- 80 cm
bovenkant zitting van eenbank +/- 45 cm
werkblad bureau vaak stuk lager. erg afhankelijk van ergonomie en de gene die er achter moet zitten.

nou dit is wat ik zo uit de losse pols ff kan bedenken over afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
max optrede van een trap is tegenwoordig 185 en minimale aantrede 220.
vrije hoogte boven de trap is 2300 mm

de rest van je maten kloppen wel ongeveer :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasplank op 12-08-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Eeehhhh... dusss.... :P

Mag ik dan even niet doorzeveren over maten (da's gokwerk bij mij) maar ik krijg mijn belichting niet zo mooi als de foto waar ik van werk. Ik word er gefrustreerd van!!!
Ik post straks wel iets. Maar echt, of mijn kamer wordt te donker, of mijn kamer wordt schemerig, of mijn kamer wordt diffuus grijs verlicht, of ik heb dan wel twee mooie lichtvlakken door de twee ramen heen maar dat zijn dan ook echt twee vierkante plekken terwijl de rest van de kamer donker is. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01

zerok

geen

Ff snel mijn idee claimen :) De Euro-M.A.R.S.-habitat http://www.marssociety.nl/euromars.php

Ga ik het afkrijgen? geen flauw idee moet ook nog iets leren voor een her. Ik ga alleen aan de slag met het ontspan gedeelte de 2e verdieping.

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Laatst online: 22:09
@ SnoeiKoei, Features

Het is idd een kachel of openhaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:40:

Mag ik dan even niet doorzeveren over maten (da's gokwerk bij mij) maar ik krijg mijn belichting niet zo mooi als de foto waar ik van werk. Ik word er gefrustreerd van!!!
Ik post straks wel iets. Maar echt, of mijn kamer wordt te donker, of mijn kamer wordt schemerig, of mijn kamer wordt diffuus grijs verlicht, of ik heb dan wel twee mooie lichtvlakken door de twee ramen heen maar dat zijn dan ook echt twee vierkante plekken terwijl de rest van de kamer donker is. :{
Je werkt toch met Radiosity, Indirect Illumination of hoe het ook noemt in je renderer?

Je licht moet bouncen in zulke scenes he. :)

Makkelijkere en snellere oplossing is om dus licht binnen te laten komen in de kamer en enkele zwakke omni's in de kamer te plaatsen die geen schaduw werpen. Dan kan je dat een beetje namaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 12-08-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 25-02 15:34
Dark Blue schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:40:

Tis uiteraard maar net wat voor renderer je gebruikt. Default scanline lijkt mij niet echt geschikt voor een interieur. Ga je voor mental ray (stnadaard bij de laatste versies van MAX) kom je al een stuk dichter bij een leuk resultaat qua belichting met wat simpele instellingen.... Post een WIP en wat instellingen zou ik zeggen :)

Ik ga nu pleite, maar er zijn vast genoeg die ff kunnen helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik werk met Cinema4d :P
En het lukt nu al aardig. Ik word geloof ik gestraft voor dat ik gezegd heb dat met wat leren alles wel te bereiken is :'(
Afbeeldingslocatie: http://www.maxoncomputer.com/tutorials/HDRI_Lighting/images/Stove_KitchenProbe_Small.jpg
Zie nou, ik vind dit gewoon niet realistisch genoeg... :'(

Geintje, deze komt van deze Maxon site ;) :+

Ik kan geen radiosity gebruiken :{
Zou het komen omdat mijn videokaart niet zoveel ondersteunt? Hij ondersteunt wel OpenGL en Direct3D in games...???

[ Voor 68% gewijzigd door Dark Blue op 12-08-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het ook bij andere programma's het geval is maar bij 3D studio render je puur op CPU. Alleen de realtime viewports worden door je grafische kaart gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 103571 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:39:
Ik weet niet of het ook bij andere programma's het geval is maar bij 3D studio render je puur op CPU. Alleen de realtime viewports worden door je grafische kaart gedaan.
Klopt, is voor zover ik weet in alle 3d creation programma's. (Weet er ff geen andere naam voor :P)

Van mijn kant ook een wipje, met een vaag houten blok en belabberde settings ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip07.jpg
Puur witte blokken verder, en een omni op 5 meter afstand :P

Gerendered met brazil

[ Voor 10% gewijzigd door geez op 13-08-2005 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geez schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:05:
[...]

Klopt, is voor zover ik weet in alle 3d creation programma's.

Gerendered met brazil
geld voor zover ik weet voor alle renderers, je videokaart is alleen voor je viewports belangrijk, heeft niets met de render kwaliteiten te maken. Ik meen me te herrinneren dat Dark Blue met cinema4d werkt en daar ken ik geen jota van, maar dat schijnt een heel behoorlijke renderer te hebben. (tis maar van horen zeggen) dus ik zou zeggen; "oefening baart kunst". ik zelf ben weer een aardig eindje gekomen, maar het ontbreekt me de aankomende dagen aan tijd, maar goed, a.s.a.p. weer een wipje van mij. Wat me wel opvalt is dat deze contest veel aandacht trekt, al is dat met de eerste 5 pagina's wel altijd :7 . ik zou zeggen; posten die W.I.P.'s.

P.S. @ Geez; wat ben je van plan met je scene....? no offence maar dit is toch nog wel alleen maar het begin hoop ik 8)7

nog één maal een edit @ dark blue, wat voor renderer gebruikt cinema4d? en hoe bevalt die je, ik zit er namelijk over te denken om eens een keer aan de slag te gaan met cinema4d! en ben dus erg benieuwd naar de mogelijkheden, natuurlijk kan ik ook het één en ander op de website terugvinden, maar ik vind het prettiger om van gebruikers ervan te horen. Kan het met externe renderers overweg?, en zijn de mogelijkheden kwa plugins zo beperkt als dat ik denk, en heeft het goede animatie mogelijkheden, niet zozeer in de zin van characteranimaties maar meer special fx, (pflow, reactor, glu3d, afterburn etc. etc.) Ik ben 3dsmax reeds een beetje beu, crasht nogal eens... nogal wat bugs.. en nog meer dingen waar ik toch wel genoeg van heb.... dus als je een paar antwoorden op mijn vragen zou kunnen geven zou je mij een gelukkig mens maken :P

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 91399 op 13-08-2005 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40049

Dark Blue schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:23:
Ik kan geen radiosity gebruiken :{
Zou het komen omdat mijn videokaart niet zoveel ondersteunt? Hij ondersteunt wel OpenGL en Direct3D in games...???
Ligt niet aan je videokaart. Die wordt niet eens gebruikt voor radiosity. Radiosity is een onderdeel van de advanced render module. Als je die niet hebt, kun je het ook niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
Ik wil ook weer eens mee doen, maar ik zit me altijd af te vragen hoe ik precies de eenheden moet nemen: wanneer ik Maya opstart en een kubus wil gaan gebruiken voor een muur, maakt ie een standaard-kubus van 1x1x1.
Als ik er vanuit ga dat dat centimeters zijn, moet ik die kubus dus schalen naar bijv. 500x250x10.
Maar dan krijg ik zo'n gigantisch gevaarte in m'n scene staan, waardoor ik een heel eind moet uitzoomen om het in beeld te krijgen.

Wanneer ik uit ga van 10cm per eenheid, lijkt het allemaal wat 'normaler' qua proporties. Wanneer ik dan echter een kamer maak en de camera daar in plaats, lijkt het allemaal weer zo klein.

Oftewel: hoe bepaal ik de juiste eenheden aan de hand van de camera-instellingen?
Ik neem aan dat die een en ander bepalen door de 'Angle of view', 'Focal length', 'Camera scale', etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maikel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:08:
Ik wil ook weer eens mee doen, maar ik zit me altijd af te vragen hoe ik precies de eenheden moet nemen: wanneer ik Maya opstart en een kubus wil gaan gebruiken voor een muur, maakt ie een standaard-kubus van 1x1x1.
Als ik er vanuit ga dat dat centimeters zijn, moet ik die kubus dus schalen naar bijv. 500x250x10.
Maar dan krijg ik zo'n gigantisch gevaarte in m'n scene staan, waardoor ik een heel eind moet uitzoomen om het in beeld te krijgen.

Wanneer ik uit ga van 10cm per eenheid, lijkt het allemaal wat 'normaler' qua proporties. Wanneer ik dan echter een kamer maak en de camera daar in plaats, lijkt het allemaal weer zo klein.

Oftewel: hoe bepaal ik de juiste eenheden aan de hand van de camera-instellingen?
Ik neem aan dat die een en ander bepalen door de 'Angle of view', 'Focal length', 'Camera scale', etc.
Ik ken niets van maya, maar mij lijkt het dat je alles relatief moet bekijken. Wat maakt het uit als je alles een beetje uit moet zoemen, als de verhoudingen maar kloppen. Zoals ik al zei, ik ken niets van maya, maar uiteindelijk lijkt me dit voor elk 3d pakket hetzelfde, en mocht je echt precies willen werken, kun je eerst het grootste gedeelte in autocad tekenen, en daarna verder uitwerken in je favoriete 3d pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
Anoniem: 91399 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:16:
[...]

Ik ken niets van maya, maar mij lijkt het dat je alles relatief moet bekijken. Wat maakt het uit als je alles een beetje uit moet zoemen, als de verhoudingen maar kloppen. Zoals ik al zei, ik ken niets van maya, maar uiteindelijk lijkt me dit voor elk 3d pakket hetzelfde, en mocht je echt precies willen werken, kun je eerst het grootste gedeelte in autocad tekenen, en daarna verder uitwerken in je favoriete 3d pakket
Voor de objecten onderling maakt het inderdaad niets uit, maar volgens mij is het wel afhankelijk van de instellingen van je camera. Of denk ik nu verkeerd?
Het kan ook gewoon zijn dat de default-camera anders ingesteld moet worden, maar meestal vind ik het binnen een kamer erg krap overkomen.

Nu ik er even over na denk: komt het misschien omdat ik de camera binnen de kamer plaats en de 'Angle of view' van een camera heel anders is dan van de mens?
Die van de mens is haast 180 graden, maar dat slaat in een 3D-pakket natuurlijk nergens op. Grotere AOV's zien er ook heel raar uit.

[ Voor 15% gewijzigd door maikel op 13-08-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maikel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:19:
[...]

Voor de objecten onderling maakt het inderdaad niets uit, maar volgens mij is het wel afhankelijk van de instellingen van je camera. Of denk ik nu verkeerd?
Het kan ook gewoon zijn dat de default-camera anders ingesteld moet worden, maar meestal vind ik het binnen een kamer erg krap overkomen.

Nu ik er even over na denk: komt het misschien omdat ik de camera binnen de kamer plaats en de 'Angle of view' van een camera heel anders is dan van de mens?
Die van de mens is haast 180 graden, maar dat slaat in een 3D-pakket natuurlijk nergens op. Grotere AOV's zien er ook heel raar uit.
heel vreemd, maar ik lees je bericht en het eerste wat ik denk is; zou dit kunnen komen doordat een mens 2 "camera's" heeft, wij hebben 2 lenzen. en inderdaad een mens heeft ongeveer een hoek van 180 graden, bij een camera in een 3d pakket ziet dat er niet uit, als je mij vraagt is dat ook iets wat behoorlijk moeilijk is om juist af te stellen, maar anderzijds kun je je scene ook een beetje faken, dus als je je camera settings niet helemaal juist kunt krijgen, is het misschien ook een idee om eens je objecten op de juiste manier te scalen totdat je toch de juiste verhouding krijgt. En ook dit is niet makkelijk, maar het is maar een ideetje hé.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog een WIP van mijn model

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/v36wip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

maikel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:19:
[...]

Als ik me goed kan herinerren kan je in Maya instellen hoeveel 1 unit is. Ik zou daar eerst eens naar kijken. Als je aanneemt dat het centimeters zijn en het blijken meters te zijn, dan is het logisch dat het groot lijkt :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het maakt volgens mij niks uit wat voor schaal je aanhoudt, een ruimte van 10cmx10cm met camera in midden lijkt even groot dan ruimte van 100m x 100m met de camera ook in het middenpunt. Je zult alleen meer moeten zoomen in de viewport.
Daarnaast zou ik ook neit te druk maken over alles op de centimeter nauwkeurig na te maken, dat kun later op je final toch niet zien, we maken hier geen technishce bouwtekening ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 91399 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:01:
[...]
P.S. @ Geez; wat ben je van plan met je scene....? no offence maar dit is toch nog wel alleen maar het begin hoop ik 8)7
:D
Puur witte blokken verder, en een omni op 5 meter afstand :P
...een wipje, met een vaag houten blok en belabberde settings...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb het ook dat een kamer al gauw te 'nauw' lijkt als ik er een camera in zet hoor. En een te grote view angle geeft inderdaad zo'n raar effect, gewoon omdat het niet natuurlijk lijkt.

Maar, hier de solution: bouw een schuur voor je camera aan je huis 8)
Ik heb gewoon mijn woonkamer (as shown below ;) ) uitgebreid met een stuk loze ruimte achter waar nu de camera staat. Doe ik dat niet, dan move ik iets naar achteren om alles erop te krijgen, en flip, ik zit door de muur heen. Ik laat de muur niet open, omdat dan mijn belichting daar vrij spel heeft en totaal niet zal kloppen. Maar gewoon een kist met desnoods nog een lamp van achteren waarin je camera 'zijn kont kan keren' is uiterst handig.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64459/full.jpg
Ik vind het een beetje te licht, ik mis de schaduwen... maar ik heb me echt rot geklooid met de belichting (hoewel ik weet dat ik dat als laatste moet doen, maar ik wilde gewoon resultaat zien) ...
HDRI werkt niet, omdat ik er dus een zestal muren (+vloer&dak) voor heb zitten en het buiten wel mooi licht is, maar in mijn kamer niet :+
Misschien kan ik de flamingo buiten in de tuin nog fotorealistisch maken :+
Ik heb nu platen met ambient illumination in de raam-gaten gemaakt, die geven een frisse brightness naar binnen, en verder heb ik er geloof ik van buiten af 2 spots op staan (één op elk raam) met een target dat binnen in het huis ligt...
En dan wandelt er nog een array van omni's met ook weer ambient illumination omheen. ...
Ik word er knettergek van, ben al meerdere keren met nieuwe belichtingssets opnieuw begonnen... maar ik krijg het niet realistisch. Die platen in het raam moeten gewoon blijven, de array mag ik niet weggooien omdat het dan gewoon donker/schemerig in huis wordt, en de spots van buiten zorgen voor de naar binnen vallende belichting. Pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Heb ook even zitten klooien met de camera.. uiteindelijk heb ik een 20mm lens gebruikt, waardoor de camera gewoon binnen kan blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/interieur_wip1.jpg
Wipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb besloten niet mee te doen met de contest (time-issue), maar ik bedacht me dat ik poosje terug eens was begonnen aan een interieur.. Veel verder dan een simpel opzetje ben ik helaas (nog) niet gekomen :p

Bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/8348GL9S060A.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-04 11:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 19:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben benieuwd hoe die van jou gaat worden. Idee vind ik persoonlijk erg leuk :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok

zerok

geen

Oke een wipje kleuren zijn nog niet zoals ze uiteindelijk zijn, belichting zuigt en ik zag dat er een fout in een mesh zat. Zoals gezegd een wip :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64473/thumb.jpg

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 21-04 15:50
Ik heb geen idee wat ik moet maken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/interieur_wip2.jpg

Moddeling circa 50% klaar denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-04 19:07
Ziet er goed uit, is dat nou een monster-TV ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Huil!! Jullie hebben allemaal super belichting :'(

Ik vind mn idee van mn scene erg mooi maar ik denk dat ik een andere ga maken... jesus.

offtopic:
* Dark Blue vraagt zich ondertussen af of haar oren dicht zitten, of haar boxen toevallig niet goed in de slaapkamer staan of dat mijn huidige microset (van 7 jaar oud) gewoon kutgeluid geeft - en ik denk het laatste, want de nieuwe CD van Greenday klinkt gewoon ronduit DOF. Toch blijft muziek op CD altijd nog heerschen qua geluid :9
wdekreij schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:41:
Ik heb besloten niet mee te doen met de contest (time-issue), maar ik bedacht me dat ik poosje terug eens was begonnen aan een interieur.. Veel verder dan een simpel opzetje ben ik helaas (nog) niet gekomen :p

Bij deze:

[afbeelding]
Niet om je de pret te ontnemen, maar je ken deze regel?

[ Voor 41% gewijzigd door Dark Blue op 14-08-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Ondertussen is mijn final voor de vorige contest klaar :P
Ik post hem toch maar even omdat ik wel een aantal WIPs had gepost :)

Het betreft dus de game "Ratchet and Clank" voor de playstation2
Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/2854/ratchetandclankfin9cc.th.jpg

Ik denk niet dat ik aan deze contest mee ga doen. Ik heb totaal geen ervaring met binnenbelichting en het is toch wel de belichting die het 'faked' of 'maked' bij dit onderwerp denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 14-08-2005 18:16 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Dark Blue schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:15:
Niet om je de pret te ontnemen, maar je ken deze regel?

Niet om je de pret te ontnemen, maar heb je deze regel uit mijn post gelezen?
Ik heb besloten niet mee te doen met de contest...
B) ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
zo, hier dan mijn eerste wip. k weet alleen nog niet goed welk materiaal k op de ramen moet plakken. (dus als iemand nog iets weet :P )
Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/daniel_kunst/got/bawip1a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/daniel_kunst/got/bawip1b.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113178

Ik ga het ook eens proberen om mee te doen.

Dit is mijn eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.lijpelennie.com/intwip1.jpg

Inspiratie komt van Ikea gids pagina 199.
Laat me het me horen als jullie nog tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94847

ziet er netjes uit! ik was idd ook al bezig met de ikea-gids mede omdat ik alvast m'n nieuwe woonkamer virtueel wilde inrichten :)

kwam dus leuk uit deze contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

wdekreij schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:01:
[...]

Niet om je de pret te ontnemen, maar heb je deze regel uit mijn post gelezen?

[...]

B) ;) :+
Mijn excuses, indeed niet goed gelezen.
Btw dat aardappelkereltje uit je icon... is die van een tutorial gemaakt of van iets bekends ofzo?
Hij stond bij Campzone ook al op die check-hier-je-saldo-monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok

zerok

geen

oke 2e wipje. Ik leer steeds weer nieuwe dingen bij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64537/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, joehoe. Begonnen met een tweede idee. De belichting is nu al een stuk beter... :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64547/full.jpg
Marc: is een distant light met ambient illumination aan en noise. Ja, die vond ik ook erg mooi :9

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Blue op 15-08-2005 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziet er leuk uit dark blue, vind die lichtvlek bij de opening mooi ''zacht'' zeg maar.

@Menesis: Is een mooie plaat geworden jammer dat ie niet op tijd was voor deadline, die ontploffing is dat in je 3d pakket gedaan of naderhand erin geklust. Ik vind de belichting ervan wel goed overkomen in ieder geval.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 15-08-2005 01:33 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.