3D Contest v50: Henk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.881 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/4865/henkcontest502ne9.jpg

Onderwerp

Welkom op deze 50ste contest.
Richtlijn van deze contest is, Henk.
Het is de bedoeling dat je een onderwerp kiest van een van de voorgaande contests(1-49).
En dat je daar een Henk-figuur in verwerkt. Mag als 3D-model, texture, overlay...
Henk moet aanwezig zijn.

Dit is een 916 x 783 pixels grote versie van Henk

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering • 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
Winnaar
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut

Inleverdatum

Op maandag 15 januari moeten de finals gepost worden, je hebt dus 4 weken de tijd om er wat moois van te maken..

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede. Zelf gebruik ik sinds kort Pichotel
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar tvldn op lycos.nl

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Tot slot

Startpost is geleend van de vorige contest. Dank aan iedereen die dit in de loop van alle contests heeft opgezet.
Veel succes, ...en prettige feestdagen allemaal O-) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

whehe leuke pic in de openingspost :Y)
Geen idee wat ik ga doen, maar iig de tijd is er nu voor, in tegenstelling tot de vorige contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tnx :)
Ik moet er ook nog even over nadenken, maar zoals je zei er is tijd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170764

Oke. Hier mijn eerste WiP:

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/481tmr9.jpg

Lang geleden, heel ver voor mijn tijd hier was de lego contest en tot op de dag van vandaag baalde ik ervan dat ik daar niet bij was. Nu heb ik de kans gekregen om Henk en lego samen te brengen. Dit is dan ook natuurlijk precies wat ik ga doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
hee MADG0BLIN, bedankt voor je linkje (in vorige topic) naar het trein projekt. Wel heel erg gaaf gedaan. Op naar m`n tweede projekt. Heren, allemaal heel veel succes.

Edit: is ergens het logo in een beetje groot formaat te downloaden?

[ Voor 17% gewijzigd door marquis op 15-12-2006 08:23 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyBelgium
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 15:39
Dit is een 916 x 783 pixels grote versie van Henk, misschien kan je deze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
ik ga ook maar even nadenken wat ik ermee ga doen.

misschien de MTV Cribs aflevering van Henk ;)
Daar valt misschien wel wat leuks mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

nu kan ik misschien mijn platendraaier verder maken, want hij is lang nog niet af, en als slipmatje henk nemen :P
Zo kan ik me nog eens motiveren om aan dat project verder te werken..en binnen de regels blijven...Of moet je echt een gans nieuw model maken?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Je moet een nieuwe gans maken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
@lima: Ben je een Limburger? :p

Voor de rest moet ik zeggen dat dit volgens mij best grappig gaat worden, ik verheug me al op de finals!

[EDIT]
Hier is mijn contributie voor vandaag:
henk á la Esher

:D Dit was gewoon ff een test om te kijken of het 'mogelijk' is om 2 modellen (in dit geval gewoon de texturen) even groot te kunnen krijgen terwijl één zich verder van de camera bevind dan de ander.
Zoals hier te zien is.

Nu ga ik dus ff Henk in 3D maken...

[ Voor 63% gewijzigd door link0007 op 15-12-2006 13:56 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
Ik doe ook weer eens mee

[ Voor 56% gewijzigd door Rynji op 15-12-2006 14:10 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

link0007 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:29:
@lima: Ben je een Limburger? :p

Voor de rest moet ik zeggen dat dit volgens mij best grappig gaat worden, ik verheug me al op de finals!

[EDIT]
Hier is mijn contributie voor vandaag:
henk á la Esher

:D Dit was gewoon ff een test om te kijken of het 'mogelijk' is om 2 modellen (in dit geval gewoon de texturen) even groot te kunnen krijgen terwijl één zich verder van de camera bevind dan de ander.
Zoals hier te zien is.

Nu ga ik dus ff Henk in 3D maken...
Stoer ! Zoiets heb ik ook gemaakt voor de Optische Illusie Contest:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jhkeppel/GoT/relativity.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jhkeppel/GoT/view1.jpg

Denk dat ik voor deze contest ook wat ga verzinnen. Moet alleen nog even een goed idee krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@Kneok : hoe heb jij bepaald hoe veel keer groter het grote voorwerp, ten opzichte van het kleine voorwerp, moest zijn? Ik gebruik hier nu gewoon maar wat 'gokken voor', wat ik dan controleer door te renderen, inporten in paint.net, dan de ene te kopiëren, nieuwe laag maken, de ene over de andere te plaatsen, en alpha een beetje omlaag (zodat ik kan zien of ze perfect even groot zijn)... is eigenlijk best wel een werkje :+
Ze zijn wel even groot nu :p (al lijkt dat niet zo als je er ff naar kijkt.. misschien doe ik toch iets verkeerd :S)

En wáárom lukt het me niet om Henk perfect in 3D te maken? :s weet iemand toevallig een goede 'overtrek' tutorial voor Blender? anders kijk ik eens of ik niet gewoon alpha waardes in de textuur kan gebruiken :P

[EDIT]
Hier nog een plaatje waar ik ff de textuur beter heb laten lopen:
http://img355.imageshack.us/img355/6521/henkuncutfn7.jpg

Lijkt nu net gewoon een ctrl-c + ctrl-v actie, precies zoals ik het wil hebben :*)

[ Voor 13% gewijzigd door link0007 op 15-12-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had Henk zonder baard gemaakt :$
Ik heb het maar even bijgewerkt. Ik had op het kleine plaatje niet gezien dat Henk een baard had. (8>

PsyBelgium, bedankt voor je link naar die grote Henk versie. Dat spaart een boel werk. Ik heb em aan de contest-inleiding toegevoegd. Leek me wel handig. Is het jouw plaatje, btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

link0007 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:19:
@Kneok : hoe heb jij bepaald hoe veel keer groter het grote voorwerp, ten opzichte van het kleine voorwerp, moest zijn? Ik gebruik hier nu gewoon maar wat 'gokken voor', wat ik dan controleer door te renderen, inporten in paint.net, dan de ene te kopiëren, nieuwe laag maken, de ene over de andere te plaatsen, en alpha een beetje omlaag (zodat ik kan zien of ze perfect even groot zijn)... is eigenlijk best wel een werkje :+
Ze zijn wel even groot nu :p (al lijkt dat niet zo als je er ff naar kijkt.. misschien doe ik toch iets verkeerd :S)

En wáárom lukt het me niet om Henk perfect in 3D te maken? :s weet iemand toevallig een goede 'overtrek' tutorial voor Blender? anders kijk ik eens of ik niet gewoon alpha waardes in de textuur kan gebruiken :P

[EDIT]
Hier nog een plaatje waar ik ff de textuur beter heb laten lopen:
http://img355.imageshack.us/img355/6521/henkuncutfn7.jpg

Lijkt nu net gewoon een ctrl-c + ctrl-v actie, precies zoals ik het wil hebben :*)
Ik heb gegokt :D Gewoon in de viewport de objecten plaatsen en vanuit de camera scalen.
Je kunt het natuurlijk berekenen, maar hoe ? Ik weet niet of het zo simpel is dat je gewoon de afstand tussen object1 en camera kunt nemen en tussen camera en object2 en dan het verschil maal de grootte van object1 voor de grootte van object2 snappie ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Zal vast wel een formule voor bestaan :p (iets met brandpunten, en brandpuntsafstanden, en *kotst* :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Stel object 1 staat op afstand D van de camera, en object 2 staat op afstand A*D, dan moet object 2 gewoon A maal zo groot zijn als object 1 om even groot te lijken in een render. De gebruikte lens heeft er niets mee te maken.

Althans dat zei mijn gevoel en enig rommelen in 3d max bevestigde dat :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyBelgium
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 15:39
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:44:
PsyBelgium, bedankt voor je link naar die grote Henk versie. Dat spaart een boel werk. Ik heb em aan de contest-inleiding toegevoegd. Leek me wel handig. Is het jouw plaatje, btw?
Eh nee ik heb dat plaatje niet gemaakt, kheb em gewoon gevonden via de search ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Klaar is kees:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/helmhenk.jpg

Alle henkheid op een stokje... ik heb nog geen flauw idee wat ik ga maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
zo ik heb even gezeten en show de eerste wip:

klikkerdeklik

wat ik precies ga maken wil ik nog even voor mezelf houden maar henk krijgt iig de hoofdrol

ik moet iig nog een neus (oid) maken en wat details bewerken (zoals ogen) en dan kan ik aan de scene beginnen..

ik had aanvankelijk eigenlijk niet echt zin om met henk aan de slag te gaan maar nu ik eenmaal wat in mijn hoofd heb heb ik er zeker al lol in ;)

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06
@ link0007:
je kunt natuurlijk ook isometrisch renderen. Dan zit er geen perspectief in je afbeelding. Deze techniek is volgens mij veel gebruikt bij de Escher Contest, omdat het zo veel makkelijker is om in te schatten hoe groot alles moet zijn en waar het moet staan.

Ik weet zelf nog niet welk onderwerp ik ga "henken". Dat wordt dus eventjes naar dat lijstje kijken. Ik heb trouwens wel al een grappig idee, alleen weet ik niet of dat wel binnen één van de vorige contests valt.

Ik kan natuurlijk ook gewoon "sphere" nemen: henk in 3D en klaar! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Ben ik toch niet de enigste zonder inspiratie? :| Ik bedenk me de &^#$ om iets te vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PsyBelgium schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:54:
Eh nee ik heb dat plaatje niet gemaakt, kheb em gewoon gevonden via de search ;)
Ok, anders had ik dat erbij gezet. Of effe gevraagd of dat moest. :)
En wáárom lukt het me niet om Henk perfect in 3D te maken? :s
Tip om Henk op schaal na te maken in 3D :
-De 'henk'.jpg in een van de viewports als achtergrond te gebruiken.
(3dsmax7 : Views/Viewportbackground(alt+B))
-Of als dat niet lukt neem je een Box-object, Henktexture erop, iets naar de achtergrond verschuiven.
(In 3dsmax; niet vergeten om -Show map in Viewport- aan te vinken in de materials-editor.
Of regelmatig een rendertje maken, kan ook)

Ik weet niet hoe het zit bij andere 3D programmas, maar vaak werkt op een soortgelijke manier. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/1638/henkwirevj1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 15-12-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marquis schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:19:
Ben ik toch niet de enigste zonder inspiratie? :| Ik bedenk me de &^#$ om iets te vinden......
Volgens mij ben je niet de enigste hoor ;) ik heb ook nog geen idee. Neem effe de tijd, idee komt vanzelf wel. Nog ruim een maand :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 15-12-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:10:
[...]

Volgens mij ben je niet de enigste hoor ;) ik heb ook nog geen idee. Neem effe de tijd, idee komt vanzelf wel. Nog ruim een maand :)
Yup, ben van narigheid maar wat schetjes aan het tekenen, wat ik anders nooit doe.
Ow en ik denk dat ik over een maand geen Henk meer kan zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Ah damn..ik zie het niet echt zitten om een nieuw model te maken, spijtig want een jubilieum contest is wel eens leuk...

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Ik doe waarschijnlijk ook mee. Eventjes kijken of ik wat tijd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Heb wel een idee, moet alleen nog even kijken of dit uitvoerbaar is vanwege mijn matige model kwaliteiten en mijn chronische gebrek aan tijd (waarom zitten er eigenlijk maar 24 uur in een dag, welke #%&## heeft dat bedacht) ;)
Ga me in ieder geval niet wagen aan het maken van Henk in 3d want die gaan we hier al genoeg zien denk ik ;).

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Mijn henk is in ieder geval af nog even denken wat ik er mee ga doen :P
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/2e1xfrr.jpg
Hoe vinden jullie hem geworden?

[ Voor 20% gewijzigd door Rynji op 16-12-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
T!m0n schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:05:
Mijn henk is in ieder geval af nog even denken wat ik er mee ga doen :P
[afbeelding]
Hoe vinden jullie hem geworden?
Sorry T!m0n, ik vind het niets...... De uitvoering is oke, als je dat bedoelt. Misschien iets meer ronding in de sleutels?

[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 15-12-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ziet er al aardig uit T!m0n :)
Nu de scene er om heen nog :P

Ik ben ook nog heving aan het bedenken wat ik ga maken...
Henk opbouwen uit lego steentjes... invasion of the henks.. geen idee nog.
Maar dat komt nog wel :)

Suc6 iedereen.. en moge de beste tweakert weer winnen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Henk + Egypte =
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/sphinx1.jpg

UIteraard zal er op de final geen neus te zien zijn, en zullen de poten vervangen zijn door de sleutels. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 16-12-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
marquis schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:29:
[...]

Sorry T!m0n, ik vind het niets...... De uitvoering is oke, als je dat bedoelt. Misschien iets meer ronding in de sleutels?
Jij vindt het niets? Nou wat houd jou tegen om het beter te doen dan... :X

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik bedacht net een leuk onderwerp... jammer dat Reddy een uurtje eerder hetzelfde idee had :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Hij is compleet 3D hoor
Close up:
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/2vdg22w.jpg
Wire:
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/2mmwg10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marquis schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:29:
Ik denk dat Marquis bedoelde dat misschien de uiteindes van de sleutels nog wat meshsmoothing nodig hebben. Om de scherpe randjes wat af te ronden ;)

Bij mij sluimerde ook iets van een Henk-egypte combinate in de vorm van een Henktombe, ofzo.
Ik wist 't nog niet helemaal, ...nu wel dus :D
Gaat de goeie kant op Reddy. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Renegade! schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:36:
[...]

Jij vindt het niets? Nou wat houd jou tegen om het beter te doen dan... :X
Ja, je heb gelijk..... beetje ruig van mij. T!m0n, sorry.. :/ En inderdaad Sargonaut, misschien dat die sleutels aan het uiteinde nog wat ronder kunnen?

[ Voor 14% gewijzigd door marquis op 16-12-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

ook maar begonnen, heb al een mooi plaatje in mijn hoofd zitten, ik moet het alleen nog binnen een contest zien te krijgen :9
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/jubileum/wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Yay, ik heb Henk bijna af met lego... Alleen nog ff de zwarte blokjes, en dan nog stickers maken voor de neus en tanden :D (en de sleutels nog )

henkie

henk in view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192478

@link0007: zijn die rondjes op de blokjes niet veel te klein vergeleken met echt blokjes?

Wat vinden jullie van mijn 3d henk:
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/209/henkmx8.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 192478 op 16-12-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik vind de meeste 3D henks tot nu toe erg 2D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Waarom maken de mensen de steek sleutels niet 3D? En de haren wat rond?

* Anoniem: 37691 klimt weer uit dit topic, ik kan toch niets 3D maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Net als King of Dos ben ook niet van het 3D klussen. Maar ik kijk altijd vol verwachting uit naar deze topic reeks. Best mooi/leuk om te zien allemaal. Maar wat ideetjes voor Henk, om hem uit zijn tot nog toe 2D fase te halen. Geef hem een lichaam met de steeksleutels in zijn hand. Maak zijn gezicht echt rond. Maak zijn haar met meer volume, misschien zelfs rasta achtig....

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terror schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:33:
Net als King of Dos ben ook niet van het 3D klussen. Maar ik kijk altijd vol verwachting uit naar deze topic reeks. Best mooi/leuk om te zien allemaal. Maar wat ideetjes voor Henk, om hem uit zijn tot nog toe 2D fase te halen. Geef hem een lichaam met de steeksleutels in zijn hand. Maak zijn gezicht echt rond. Maak zijn haar met meer volume, misschien zelfs rasta achtig....
SSsssssjt!! Laat mensen dat zelf maar bedenken ;)

Nee, nee, ik zeg niets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Weer een update van mijn kant:

henk

En ff wat leuke stats:

Er zijn 40 grijze, 129 gele, en 141 zwarte Lego blokken gebruikt.
Hij telt nu al 25339 vertices, en 31301 faces...

Mijn plannen: Henk helemaal in Lego namaken (bijna af), en dan de illusie van Esher waar ik mee begonnen ben toepassen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
@link0007

Ziet er al leuk uit, ik heb alleen een paar opmerkingen:
- zou je hem niet symmetrisch maken, ik bedoel nu zijn bv de ogen niet gelijk
- de 'lego-resolutie' evt wat hoger, dan is mijn eerste opmerking ook wat makkelijker te maken
- hij is nu plat, om aan te geven dat het lego-steentjes zijn laat je nu wat naden zien. Is het niet mooier om het gezicht naar voren wat uit te bouwen, dan zie je meteen dat het lego is.

Misschien is lego designer (dat programma wat je gratis kan downloaden) een goed hulpmiddel.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer een WiP:

Afbeeldingslocatie: http://img343.imageshack.us/img343/6256/wip02thumbgc0.jpg

De meeste tijd tot nu toe is uitgegaan naar uitrekenen van de spacing tussen de blokjes en het plaatsen van ieder steentje ten opzichte van het andere. Maar daar staat nu wel tegenover dat mijn model 99,9% op schaal van het originele blokje is en het gehele model naadloos op elk ander blokje zal aansluiten dat ik er nu in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
symmetrisch had ik ook al aan gedacht, maar om het realistischer te maken heb ik dat niet gedaan (in het echt maak je dat ook niet allemaal precies gelijk)
henk in lego! (kost máár €19 :+)
ik hou het toch maar ff bij blender :P
diepte is wel een 'cool' idea, misschien dat ik dat later nog toepas, het is al @$#! veel moeite om de XY coordinaten goed te krijgen. Maar ik heb nog een maand te gaan, dus opzich zou ik dat wel kunnen halen.

En stealthviper: hoe heb je zo perfect gekregen? snap-to-grid functie? (had ik ook moeten doen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ik ga een henken fabriek maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Jajajaja, ik heb een idee. Hoop dat het leuk wordt, m`n eerste opzet is er al maar nog te weinig om te laten zien. Ik ga de merchandising in, het ultime vloeistofpakket voor de echte dorstige tweaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
mmz ik ga gewoon een mooie render maken van Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:03:En stealthviper: hoe heb je zo perfect gekregen? snap-to-grid functie? (had ik ook moeten doen 8)7 )
Snap to grid was inderdaad een goed idee. Al weet ik het fijne er niet van aangezien ik het nog nooit op een nuttige manier heb toegepast.

Wat ik heb gedaan is een legoblokje opgemeten in het echt en op internet veel verschillende maten opgezocht. Daarvan heb ik het gemiddelde genomen (er zaten veel verschillen in de opmetingen). Toen ik 1 blokje had uitgewerkt, heb de maten ervan opgeschreven en verschillende dingen uitgerekend. Dingen zoals de spacing tussen de blokjes en de lengte van de nopjes (het blokje boven op het andere komt over de nopjes heen).

Vervolgens kan je de plaatsen van de blokjes uitrekenen door de blokjes de eigen lengte + spacing op te schuiven. Wil je de blokjes 1 of 2 nopjes opschuiven, dan ben je weer opnieuw aan het berekenen, maar uiteindelijk kom je er wel en zal je een model hebben, dat modeltechnisch realiseerbaar is (en belangrijker; met de gelijke spacing die normaal natuurlijk is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 22-04 01:57
Ik ga ook weer een poging doen. Deze keer geen sketchup maar Vue. Mijn eigen droomvakantie op eiland Henk.

Afbeeldingslocatie: http://basjaspers.googlepages.com/henk2.jpg/henk2-large.jpg

klien
http://basjaspers.googlepages.com/henk2.jpg/henk2-full.jpg

groot
http://basjaspers.googlepages.com/henk1.jpg/henk1-full.jpg

Denk dat ik er een soort dubai palm beach island van ga maken. Dus Dubai Henk beach island.

[ Voor 12% gewijzigd door kippy op 17-12-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
kippy schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:58:
Ik ga ook weer een poging doen. Deze keer geen sketchup maar Vue. Mijn eigen droomvakantie op eiland Henk.

[afbeelding]

klien
http://basjaspers.googlepages.com/henk2.jpg/henk2-full.jpg

groot
http://basjaspers.googlepages.com/henk1.jpg/henk1-full.jpg
Hee, die is best leuk gevonden, wel gaaf....

Edit: m`n eerste idee....
Afbeeldingslocatie: http://www.micromar.nl/3dmax/henk1a.jpg

Nu nog wat bubbels in de cola (lijkt er nog nie op) viltje eronder, schenkkan, enz enz.

Edit2: Mmmm, goed gevonden, Holgster :) , had ik nog nie aan gedacht.

[ Voor 19% gewijzigd door marquis op 17-12-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
@kippy

Hij is inderdaad leuk. Ik zou er wel nog wat schaal in brengen door bootjes/huisjes of wat andere dingen bij te maken.

@marquis
sc'henk'kan (flauw...ik weet het....)

In ieder geval goed om wat meer Vue gebruikers te zien :)

[ Voor 11% gewijzigd door Holgster op 17-12-2006 20:47 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 22-04 01:57
Holgster schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:32:
@kippy

Hij is inderdaad leuk. Ik zou er wel nog wat schaal in brengen door bootjes/huisjes of wat andere dingen bij te maken.
In ieder geval goed om wat meer Vue gebruikers te zien :)
Het is pas de eerste test van men idee, uiteraard ga ik proberen er iets meer van te maken dan dit toch wel erg simpele eilandje. Maar ben pas net met vue begonnen dus het is nog een beetje spelen en kijken wat de mogenlijkheden zijn. Men idee blijft wel een henk eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Die wordt inderdaad gaaf :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185926

Ik heb ff een vraag; MOET er per se een van voorgaande contests gebruikt worden, of is het sowieso goed als er maar een henk in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de regels voor de contest staat dat het onderwerp van je render uit één van de voorgaande 49 contesten moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik zit met een probleempje...ik wil een scene maken maar daarin komen veel (badkamer)tegeltjes voor.. hoe kan ik die het beste maken en texturen?

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
misterw schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:25:
ik zit met een probleempje...ik wil een scene maken maar daarin komen veel (badkamer)tegeltjes voor.. hoe kan ik die het beste maken en texturen?
Modellen? :D
anders met een tiling material. is nie moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Heuving schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:31:
[...]
Modellen? :D
anders met een tiling material. is nie moeilijk.
hoe moet je zoiets modelen dan? (dit is mijn 2e project en ik ben zelf nog niet verder dan low poly box modelen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
kan je beter ff vragen in het Post je 3D stuff maar weer topic :)

Ik heb Henk helemaal opnieuw ge-lego'ed, deze keer met een snap-to-grid functie aanstaan ;) (ik wist niet eens dat Blender die had :P)

Ziet er wel een stuk mooier uit, maar kost nu wel pakweg 7seconden om te renderen (raytracing en shadow moet aanstaan, anders ziet het er slecht uit)

plaatje!

Weet iemand trouwens een manier om mijn stickers van de ogen en tanden te importen? Die waren nou nét goed gelukt, en opnieuw maken duurt eeuwen :'(

[ Voor 10% gewijzigd door link0007 op 18-12-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@link0007:

Als je Python had gekend, dan had je een scriptje kunnen schrijven om de steentjes mee te plaatsen en kleuren, whehe 8)

Objecten importeren vanuit een ander bestand kan via File > Append\Link. Daarna navigeer je naar je andere .blend-bestand, opent het bestand door er een keer op te klikken, klikt door naar de Object "directory" en klikt de sticker-objecten aan.

Wanneer je de Append-knop onder je file-space ingedrukt hebt staan zal alles aan je huidige .blend-bestand worden toegevoegd (gecopieerd). Met gebruik van de Link-knop zal de data, zoals de naam al aangeeft, gelinkt worden vanuit het andere bestand. Dat is bv. heel handig wanneer je een animatie maakt en attributen of zelfs een hele backdrop in een ander bestand hebt, zodat je aparte bestanden kan openen om dingen te bewerken (minder polygonen in beeld, geen overbodige animatie-data geladen, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
zo mijn henk is denk ik wel af.. nu de scene :P

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/wip2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Bedankt! :)

Jammer genoeg ken ik (nog) geen python... zou inderdaad wel makkelijk geweest zijn.
Aan de andere kant heb je een verdomt goed script nodig, wil je de computer een model laten maken, die even 'ongeordend' uitziet als wanneer een mens het zelf doet.
De stickers zijn geïmporteerd (en ik heb wat nieuwe gemaakt, ging me vooral om de textuur en material). klik!

[ Voor 8% gewijzigd door link0007 op 18-12-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Henk Bv opslag ruimte word gemaakt
Ben nu bezig met de truck alleen als ik smoothing groups gebruik word de render zo raar
Rare zwarte 'vlekken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
misschien heb je twee voorwerpen over elkaar? (volgens mij is dat al eens eerder gebeurd in een contest hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Wip :
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/47ju7w0.jpg
er zit een streep in het gebouw dat is de afscheiding tussen inrij ruimte en opslag ruimte
Logootje truck voorkant lijkt niet in het midden te zitten is wel zo
(heb niet al teveel aandacht besteed aan de truck ik vind hem best zo)
Todo :
Omgeving wat kisten bomen een weggetje kistjes enz.
In de opslagruimte rekken neerzetten met dozen.
Binnen lampen ophangen.
Meer detail aan het gebouwtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
hmm, eigenlijk vind ik de truck nog best blokkig...vergeleken die coole velgen al helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Mwah ik vind hem best zo misschien dat ik er nog wat aan doe maar dan op het eind denk het niet eigenlijk.
Ben in ieder geval al best ver nu :)

[ Voor 52% gewijzigd door Rynji op 18-12-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

ik vind het een beetje op een speelgoed vrachtwagen lijken :D

zelf ben ik ook al verder gegaan, ziet alleen nog weinig van henk...

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/jubileum/wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
T!m0n schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:48:
Wip :
[afbeelding]
er zit een streep in het gebouw dat is de afscheiding tussen inrij ruimte en opslag ruimte
Logootje truck voorkant lijkt niet in het midden te zitten is wel zo
(heb niet al teveel aandacht besteed aan de truck ik vind hem best zo)
Todo :
Omgeving wat kisten bomen een weggetje kistjes enz.
In de opslagruimte rekken neerzetten met dozen.
Binnen lampen ophangen.
Meer detail aan het gebouwtje
Vind hem al best wel leuk, die velgen zijn ook wel gaaf. Ben benieuwd naar je resultaat. En inderdaad, de omgeving kan wel wat meer hebben, maar je begin is er.....

[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 18-12-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 185926 schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:18:
Ik heb ff een vraag; MOET er per se een van voorgaande contests gebruikt worden, of is het sowieso goed als er maar een henk in zit?
Als je een idee hebt, kun je dat toch altijd wel aan een van de vorige contests koppelen? Er zijn zoveel onderwerpen. Het belangrijkste is dat Henk aanwezig is. Hoeft eigenlijk ook niet perse de hoofdfiguur te zijn, al kijkt 'ie ergens om de hoek. Misschien alleen z'n reflectie/schaduw, etc.

edit: pfff hehe :P, of deze Henk :D , uiteraard gaat 't bij deze contest om de Got-Henk :9 ;)

Sommige vorderen al aardig d:)b . Ik heb nog geeneens een eerste wip ingeleverd. :S
Heb al wel een idee, alleen ik kom moeilijk op gang. Ik wil een Henk-ijs sculptuur maken 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 18-12-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga iets met een vliegtuig doen, maar hoe ik henk er in ga verwerken weet ik nog niet precies:

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/2699/vliegtuigye5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Heb je dat vliegtuig zelf gemaakt en niet voordat de contest begon?
anders mag het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die heb ik dit weekend gemaakt

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 192478 op 18-12-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@ sargonaut: ijs maken is toch niet zo moeilijk? eerst henk in 3D maken, en dan gewoon een doorzichtige material gebruiken... als je snel klaar wilt zijn, kan je gewoon een kant-en-klare ijs-material nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:04:
als je snel klaar wilt zijn, kan je gewoon een kant-en-klare ijs-material nemen :P
..en laat dat nou net niet echt helemaal de bedoeling zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Anoniem: 105830 schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:03:
[...]

..en laat dat nou net niet echt helemaal de bedoeling zijn :P
weet je wat, laten we de pc eruit gooien en de volgende wip's per post naar elkaar opsturen, met getypte toelichting erbij,
but serious.... we gaan toch niet opnieuw het wiel uitvinden. Mee eens, er is een grens wat wel en niet mag, maar een materiaal....

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Holgster schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:10:
[...]

...
but serious.... we gaan toch niet opnieuw het wiel uitvinden. Mee eens, er is een grens wat wel en niet mag, maar een materiaal....
Dan moet je procedurals ook gaan verbieden, en en en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
vergeet niet dat je de 3D programma's zelf ook moet verbieden :+

Maar op een punt heeft Aardbei wel gelijk, als je alles gaat toestaan word het ook te makkelijk... éérst zelf proberen, en als dat niet lukt, gebruik je een pre-fab.. Maar volgens mij was Sargonaut ook helemaal niet van plan om klakkeloos een materiaal te kopiëren :p (anders zou hij er wel niet zo tegenop kijken om eraan te beginnen).

en ik heb een keer ijs gemaakt voor een logo... was best makkelijk, maar echt overdreven mooi was het logo niet (was een van de eerste dingen die ik deed in blender)

En mijn project loopt trouwens een beetje vast... hoe ga ik de haren doen? en hoe de sleutels? ik heb nu vakantie, dus ik heb tijd zat... en dus ga ik hem eerst eens proberen bol te maken, en dan verder kijken... wish me luck!

[edit] neeeeeeeeee, net over de helft met de y-as te 'bollen', en toen crashte blender :'(
Hopelijk is 'ie gesaved, want anders kan ik weer heeeelleeemaaal opnieuw beginnen met bollen ;(

[ Voor 26% gewijzigd door link0007 op 18-12-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Holgster schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:10:
[...]

weet je wat, laten we de pc eruit gooien en de volgende wip's per post naar elkaar opsturen, met getypte toelichting erbij,
Mwoah, ik vind het ergens niet zo heel gek. In principe download je wat en importeer je dat zonder moeite in je programma. Ik vind texturing toch ook wel een klein beetje onderdeel van het hele proces, maar toch ben ik met je eens dat het wat te ver gaat om ook gedownloade shaders te gaan verbieden. Dan gaan we straks ook reference textures van bakstenen, boxmodelling (een box of andere standaard vorm is een primitive en dus een pre-fab) en HDRI (mits je natuurlijk zelf met een kerstbal en je Canon aan de slag gaat) ook verbieden.

Hier en daar wat gebruik van een gedownloade shader lijkt mij dus niet zo'n heel groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
wip :
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/2s7gop5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Dat gaat er steeds leuker uit zien !!! Leuke speelgoedachtige stijl. En Henk is opzich best aanwezig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
T!m0n, hij gaat goed zo (en dit is echt nie om iets goed te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

misterw schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:24:
zo mijn henk is denk ik wel af.. nu de scene :P

[afbeelding]
Mommy, I'm scared...

Hij ziet er écht griezelig uit, vind ik.
Goed... maar griezelig. :)

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wbt de discussie over wat wel en niet mag...

Ziet het zo eens:
  1. de ene persoon maakt een geweldige scene met 22 gratis gedownloade materialen die ieder uit 9 lagen en 40 shader-nodes bestaan.
  2. de andere persoon maakt zijn/haar geweldige scene helemaal zelf, inclusief de ingewikkelde materialen, en besteedt er veel en veel meer aandacht en tijd aan.
Persoon nummer 1 wint de contest op zijn sloffen omdat de gebruikte materialen zo mooi en professioneel zijn, terwijl persoon 2 zou hebben gewonnen wanneer 1 niet de gedownloade materialen had gebruikt.

Wie is hier de terechte winnaar?

En nee, natuurlijk ga je de basisblokken (ingebouwde 3d textures, primitieven, enz) niet verbieden. Dat zou het onmogelijk maken om zelf materialen te maken. Zonder basis heb je tenslotte ook geen texture-node of iets wat daar op lijkt in het gebruikte programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 02:24:
wbt de discussie over wat wel en niet mag...

Ziet het zo eens:
  1. de ene persoon maakt een geweldige scene met 22 gratis gedownloade materialen die ieder uit 9 lagen en 40 shader-nodes bestaan.
  2. de andere persoon maakt zijn/haar geweldige scene helemaal zelf, inclusief de ingewikkelde materialen, en besteedt er veel en veel meer aandacht en tijd aan.
Persoon nummer 1 wint de contest op zijn sloffen omdat de gebruikte materialen zo mooi en professioneel zijn, terwijl persoon 2 zou hebben gewonnen wanneer 1 niet de gedownloade materialen had gebruikt.

Wie is hier de terechte winnaar?

En nee, natuurlijk ga je de basisblokken (ingebouwde 3d textures, primitieven, enz) niet verbieden. Dat zou het onmogelijk maken om zelf materialen te maken. Zonder basis heb je tenslotte ook geen texture-node of iets wat daar op lijkt in het gebruikte programma.
whahaha als basisblokken verboden zouden worden zou ik niet eens mee kunnen doen.. mijn figuur bestaat alleen maar uit basisblokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 20:16

LegacyCode

De crack van de division

Ik ben sinds paar weken weer eens aan het spelen met 3dsmax, terug alle basics op aan het frissen enzo. Nu ik zag deze contest en besloot een henk-euro te ontwerpen.
Dit is mijn eerste wip.
Afbeeldingslocatie: http://fora.legacycode.net/henk-munt-wip01.jpg
Ik ga nu verder werken aan de details zodat het er wat meer uit ziet als een euro-munt.
Belichting en achtergrond is ook nog maar eenvoudig gedaan en zal dus ook nog wel veranderen.

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@legacycode: Mooi, maar de echte euro loopt door op de buitenrand... en misschien moet je die euro nog wat ronder maken :p
Voor de rest ziet het er wel cool uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 20:16

LegacyCode

De crack van de division

link0007 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:05:
@legacycode: Mooi, maar de echte euro loopt door op de buitenrand... en misschien moet je die euro nog wat ronder maken :p
Voor de rest ziet het er wel cool uit :)
Thx. Maar ik heb wat zitten kijken naar de diverse euromunten. De "gemeenschappelijke" zijde waar 1 of 2 euro op staat loopt idd door, de "nationale" zijde waar symbool van het land op staat loopt bij sommige door en bij andere weer niet.
Ik ga de Henk-zijde voorlopig nog niet laten doorlopen, eerst de andere zijde uitwerken.
Ondertussen ziet het er al zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://fora.legacycode.net/henk-munt-wip02.jpg
Ik heb dervoor gezorgd dat de munt nu rond is (edit mesh+turbosmooth), beetje diepte gecreëerd en 12 sterretjes geplaatst.

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Weer een kleine update aan mijn kant.
De sleutels zijn gebouwd, en nu ben ik een beetje aan het kijken hoe de scène er verder uit gaat zien, en hoe het haar ed. gedaan word... Het is dus nu al 2 contests in één, en misschien dat ik in de omgeving nog wat andere contests erdoorheen gooi :*)
Commentaar kan ik nu wel gebruiken ;)

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/5091/henksleutelsao1.jpg

[edit]
Hier nog ff een vlugge weergave van 'het esher effect'

[ Voor 14% gewijzigd door link0007 op 19-12-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185926

link0007 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:47:
Weer een kleine update aan mijn kant.
De sleutels zijn gebouwd, en nu ben ik een beetje aan het kijken hoe de scène er verder uit gaat zien, en hoe het haar ed. gedaan word... Het is dus nu al 2 contests in één, en misschien dat ik in de omgeving nog wat andere contests erdoorheen gooi :*)
Commentaar kan ik nu wel gebruiken ;)

[afbeelding]

[edit]
Hier nog ff een vlugge weergave van 'het esher effect'
Ik vind het wel knap gemaakt, al die legostukjes, maar het ziet er nog een beetje plat uit ofzo, misschien moet je hem eens proberen te renderen vanaf een andere hoek, zodat er wat meer perspectief in komt. De stickers zijn een beetje kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 18:04
Ik zie nog niemand iets doen met een kerst theme...

Mischien een ideetje?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
misschien dat ik henk onder de kerstboom zet, maar dan moet ik eerst nog zien hoe ik een kerstboom ga maken in blender :p (en met 64500 faces ben ik nu al moeilijk uit bij het renderen :*))

@sennas: bij de esher-render zijn de stickers weer normaal, dat ze 'kapot' leken had meer te maken met het licht denk ik... Dat ze verkreukeld zijn is -natuurlijk- met opzet.

[ Voor 32% gewijzigd door link0007 op 19-12-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ik heb nog wat tonnetjes neergelegd maar wat kan ik er nog meer bij doen? weet zelf niks meer heb nog 1 material in de editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik ben het helemaal met Aardbei eens wat betreft materialen. Ik ben meestal uren kwijt aan het maken van de textures / shaders voor mn scene, terwijl het veel makkelijker zou zijn om een professionele matlib te gebruiken.

Ik vind wel dat je oude zelfgemaakte materials van jezelf weer mag recyclen. Het is natuurlijk van de zotten dat je elke keer al je materials weer van de grond af moet opbouwen, terwijl je dan steeds weer dezelfde settings instelt. Dat is gewoon van jezelf kopiëren en dat is niet erg nuttig natuurlijk.

Helaas ontstaat er dan een enorm grijs gebied: stel dat iemand een tutorial maakt (lees: settings overtypt) waarin wordt uitgelegd hoe je bepaalde soorten glas of metaal maakt, en hij dat vervolgens opslaat in een privélibrary. Dan zijn het in principe zijn eigen materials geworden, die hij weer kan gebruiken in een contest. Uiteindelijk zijn we natuurlijk allemaal ooit begonnen met het namaken van materials uit tutorials.

Dus het lijkt me het handigst als iedereen naar eigen inzicht handelt, en gewoon netjes bij zijn final vermeldt of er matlibs oid zijn gebruikt. Tenslotte is dit vooral een gezellige informele contest, bedoeld om van te leren. Als je alleen maar prefabs gebruikt win je waarschijnlijk nog niets, en leer je ook niets, dus verspil je eigenlijk alleen maar een hoop tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ik denk dat iedereen die aan deze contest meedoet wel volwassen genoeg is om eerlijk mee te doen hoor...

en onder het mom van nooit genoeg updates:
vloer eronder

Weet iemand hoe ik die irritante draw-distance in blender weg kan halen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste