3D Contest v45: Egypte Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
3D Contest v45: Egypte
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.wijnja/plaatjes/got/Header-v45.jpg

Onderwerp

Welkom op de 45ste contest.
Het onderwerp voor de contest is Egypte.

Je kunt dus bijvoorbeeld een Egyptisch landschap namaken of een pyramide, of iets dat met de Egyptische farao's of mythologie te maken heeft.
Ook kun je zelf kiezen voor een geloofwaardige plaat, of een plaat die meer cartoon style is, dat is allemaal aan jezelf, zolang het onderwerp maar met Egypte te maken heeft.

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering • 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!

Winnaar
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108

Inleverdatum

Op maandag 7 augustus moeten de finals gepost worden, je hebt dus 3 weken de tijd om er wat moois van te maken..

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 500 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je mij of misschien andere tweakers wel mailen of ik/wij je WIPs en Final online willen zetten, ik heb daar zelf de mogelijkheid voor op mijn server, net als vele andere tweakers.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post _niet_ breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar mij: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/92065/EFE6D5/000000

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic "[3d] post je 3d stuff maar weer" te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Tot slot

Deze startpost is weer eens schaamteloos gejat van mijn voorgangers dus mijn dank, en alle lof komen hen toe.

Als laatste rest mij nog om iedereen veel succes en plezier toe te wensen bij deze contest.

[ Voor 11% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 18-07-2006 16:25 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

mooi 8)

ben meteen begonnen :P

"Walk like an Egyptian"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mail de scores naar mij: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/92065/FFFFFF/000000 lijkt me niet kloppen. :)

Voor de rest is egypte wel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
endless schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:01:
Mail de scores naar mij: [afbeelding] lijkt me niet kloppen. :)

Voor de rest is egypte wel gaaf!
Klopt anders behoorlijk hoor, dat mail-adres heb ik al een jaar of 10. :)

Zelf ga ik denk ik een poging wagen om Anubis na te maken; de Egyptische god die de doden beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en ik ben begonnen met een sarcofaag, is nog best ingewikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178418

Mits ik nog nooit een gezicht heb gemoddeld ben ik voor nefertitti gegaan. Lame ik weet het maar ik hoop er veel uit te leren.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk000202/nefertitti.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 178418 op 17-07-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eerste wip, heb geen commentaar nodig, want ik zie wel dat hij nog niet zo mooi is

Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/KaBRamm/egypte/wip1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 17-07-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
ZipoBibrok5-108 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:12:
[...]
Klopt anders behoorlijk hoor, dat mail-adres heb ik al een jaar of 10. :)

Zelf ga ik denk ik een poging wagen om Anubis na te maken; de Egyptische god die de doden beschermd.
Oké, ik dacht dat Skinny een andere user was. Sorry! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
endless schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:56:
[...]

Oké, ik dacht dat Skinny een andere user was. Sorry! :)
offtopic:
Is ook inderdaad een andere user, en dat was ook mijn eerste poging om als nickname te kiezen maar die was dus al bezet. Daarna ben ik maar ff hard op zoek gegaan naar een nick die in ieder geval nog niet bestond, en dankzij Douglas Adams zijn Hitchhiker's Guide to the Galaxy maar hiermee aangekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 21-04 08:56
Ik ga een fatamorgana maken denk ik. Bovendien is het supermakkelijk om inspiratie op te doen met dat weer van nu ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb gelukkig weer tijd om een 3d-contest mee te doen, dus ik hoop dat er niets tussen komt dan kan ik deze keer weer volledig meedoen. Ik ga een anubis maken, kweet alleen nog niet in wat voor vorm. (menselijk lijf met jakhalzen kop, of als volledige jakhalsachtige, of een soort zombie-anubis achtige zoals bijv in the mummy returns te zien was)

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Yay :)
K ga voor een spannende tombe denk ik :)
* Spike_wolf gaat straks is beginnen met knutselen.. suc6 allemaal :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

mummy's zijn natuurlijk ook lachen met al dat verband. Of doe wat inspiratie op met de film 'the mummy'. of de egyptenaren in asterix & obelix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of je doet iets met de nijl? of kamelen, of drukke winkelstraatjes in Cairo?

maar ik ben ff opnieuw begonnen, details aanbrengen op mij eerste wip was redelijk moeilijk, dus besloot ik maar eerst de details te maken en dan pas de grote lijnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/egypte/wip2.jpg

maar niks wat je op deze wip ziet staat al 100% vast

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 17-07-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Zou deze me gaan lukken?
Ik kan het allicht proberen.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik ga voor een mummy scene, maar weet nog niet of het humoristisch of evil wordt. Misschien een mix :+

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Het wordt denk ik een 'standaard' oase, misschien met wat kamelen en nomaden erbij ofzo =)
Ik zie wel hoe ver ik kom (vrijdag ga ik op vakantie dus ik moet wel opschieten)
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/oase.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/oase2.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:47:
of je doet iets met de nijl? of kamelen, of drukke winkelstraatjes in Cairo?

maar ik ben ff opnieuw begonnen, details aanbrengen op mij eerste wip was redelijk moeilijk, dus besloot ik maar eerst de details te maken en dan pas de grote lijnen.

[afbeelding]

maar niks wat je op deze wip ziet staat al 100% vast
Volgens mij was Toet iets minder vierkant... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik hoop tijd te krijgen om een cartoon te maken met een farao en een mummy als ingredienten.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ menesis

het 2de plaatje geeft al een mooie sfeer

@ reddy

hij was idd een beetje vierkant, maar hoe wist je dat het toet was?, ik wis het zelf nog niet eens, ik had gezocht op "sarcofaag" en toen kreeg ik er een, geen flauw idee van wie die was. maar nu weet ik het, dus heb meer plaatjes, dus kan het meer gedetaileerd maken.

heb nog een vraagje, kan het zelf niet goed zien: zit dat hout (blauwe) erop of zit het erin?

Afbeeldingslocatie: http://p.vtourist.com/401885-Toetanchamon-Cairo.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 18-07-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan het kloppen dat de plaatjes niet werken in de topicstart?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
BtM909 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:12:
Kan het kloppen dat de plaatjes niet werken in de topicstart?
Je bedoelt waarschijnlijk de plaatjes in de achtergrond van de tabellen?
Dat klopt maar dat was volgens mij ook al zo bij vorige topics (kan Spike_wolf meer over zeggen denk ik), ik was alleen nog ff te lui om iedere link ervan weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZipoBibrok5-108 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:18:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk de plaatjes in de achtergrond van de tabellen?
Dat klopt maar dat was volgens mij ook al zo bij vorige topics (kan Spike_wolf meer over zeggen denk ik), ik was alleen nog ff te lui om iedere link ervan weg te halen.
die plaatjes zijn al heel erg lang weg, volgens mij waren ze zelfs al weg toen ik mij hier registreerde en dat is toch al weer 5 contest geleden.

en het enige plaatje wat ik ook zie is de header, dus kan idd wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ondertussen mijn keuze op het hout al gemaakt, leg het er gewoon op, dit is nu ff herstellen wat ik al gedaan heb, maar daarna is het wel een stuk handiger.

ben ik nu de enige die op deze dinsdag bezig is met 3d modelen. maar ja.

ook maar weer een wipje posten:

ik vind het al een hele grote verbetering met mijn vorige. deze is alleen nog een beetje eentonig goud, maar er komt nog lekker blauw hout overheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/egypte/wip3.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 18-07-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als iemand de plaatjes nog heeft, dan kan ik die eventueel hosten. Hebben jullie minimaal voor de komende 45 delen weer achtergrond plaatjes :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06
@KaBRamm:

ben er misschien een beetje vroeg mee, maar als je echt die tut ankh-amun (oftewel toetankamon) gaat maken, moet je de lippen veel duidelijker maken. Hij kijkt nu nog een beetje vreemd. :)

Verder niets dan lof. heb zelf ook ff zitten prutsen, maar alles mislukte finaal dus ik doe niet mee.
Waarschijnlijk gebruik ik veeeeeeel te weinig vertices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
@ KaBRamm: Ik ben, tussen het pokeren door, ook wel aan het modellen maar het wil nog niet zo lekker lukken. Van jou ziet er idd al goed uit.

@ BtM909: Ik kan ze ook wel hosten maar volgens mij (zeker bij de LEGO-contest) waren de achtergrondplaatjes per contest weer verschillend en onderwerpafhankelijk.
Edit: Okay, ik heb er nog eens naar gekeken en de SP weer eens vrij drastisch onder handen genomen.

[ Voor 15% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 18-07-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:29:
@KaBRamm:

ben er misschien een beetje vroeg mee, maar als je echt die tut ankh-amun (oftewel toetankamon) gaat maken, moet je de lippen veel duidelijker maken. Hij kijkt nu nog een beetje vreemd. :)

Verder niets dan lof. heb zelf ook ff zitten prutsen, maar alles mislukte finaal dus ik doe niet mee.
Waarschijnlijk gebruik ik veeeeeeel te weinig vertices.
ik heb ook al echt lang met die lippen zitten prutsen, maar het lukt voor geen meter, dan lijken ze weer te groot, dan steken ze weer te ver uit, dan is de bovenlip weer te groot ten opzichte van de onderlip.

ofterwel het is erg moelijk om zo'n lippen te maken, maar ik zal het nog wel een keer proberen.

en ik wil niet speciaal tut maken, maar gewoon een farao

word niet veel gepost hier. dus weer een wipje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/egypte/wip4.jpg

kleurtjes beetje toegevoegt, zijn nog niet permanent, maar geeft een beetje het idee weer waar ik heen wil gaan, en aan de mond heb ik verder nog niet veel gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 18-07-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/anub1s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/anub2s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:31
Op zich mogen de lippen van Tut wel dikker, dan doet het weer denken aan zijn vader, Akhnaton.
[geschiedenis]Die heeft tijdens zijn korte regeerperiode het monotheïsme geïntroduceerd. Met de zon als enige god en Akhnaton als enige representant op aarde. Dit zette veel kwaad bloed bij de daarvoor machtige priesters die gewijd waren aan andere goden. Na een korte periode is hij dan ook vermoord en is Tut op zeer jonge leeftijd op de troon gezet als marionet van de priesters.[/geschiedenis]
Tijdens de Akhnaton-periode is de Egyptische kunst in een opleving geweest, met beelden die wat overdreven lippen, ogen, buik en dijen hadden. Als je afbeeldingen van Akhnaton ziet zijn de ogen steevast amandelvormig, lippen vrouwleijk dik enz. Zie bvb hier. Op zich is dit allemaal teruggezet na zijn regeerperiode, maar je kan wel elementen hieruit loslaten op Toetanchamon's dodenmasker.
Net als met het vorige topic (toen niet gelukt) ga ik pogen eens mee te doen...
@KaBramm: nee hoor, maar wel ooit in Egypte geweest en dan wil je in zo'n museum wel 'ns wat lezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Savantas op 19-07-2006 16:29 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DemoniCEVL
die 2de ziet er maar eng uit >:)

@ Savantas
zo een heel verhaal, jij hebt zeker goed opgelet tijdens de geschiedenis les. ikke niet :P
maar weer wat geleerd dan.

ik zie dat ik een van de weinige ben die met dit extreme weer een beetje achter zijn computer geschanst zit. dus hierbij nog een wipje van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/egypte/wip5.jpg

ben nog niet helemaal tevreden over de lippen. en waarschijnlijk worden alle textures die niet goed zijn nog een stukje naar buiten geextrude, want nu ziet het er maar raar uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 19-07-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Ik vind hem er nu al cool uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Hij wordt idd al mooi KaBRamm. Aangezien DemoniCEVL schaamteloos mijn idee heeft gejat :Y), zal ik zelf ff op zoek gaan naar een ander onderwerp, ik kwam gisteren toch al niet zo lekker uit met die jakhalskop, dus maakt niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Ik wist niet dat jij anubis al had gekozen, heb je dat in het vorige topic gezegd, want die heb ik totaal niet gevolgd. Hoe dan ook, we kunnen toch allebei een anubis maken O-) Hoe meer anubissen hoe meer vreugd })

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/anub5s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
DemoniCEVL schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:43:
Ik wist niet dat jij anubis al had gekozen, heb je dat in het vorige topic gezegd, want die heb ik totaal niet gevolgd. Hoe dan ook, we kunnen toch allebei een anubis maken O-) Hoe meer anubissen hoe meer vreugd })

[afbeelding]
Nee, op de eerste pagina, het vierde bericht van dit topic. Maar, zoals gezegd maakt niet uit joh, ik heb gisteren en eergisteren verscheidene pogingen gedaan om een beetje fatsoenlijke Anubiskop te maken maar dat wilde me niet lekker lukken, dus ik was zeer waarschijnlijk toch al wel op zoek gegaan naar een ander onderwerp. :) Mocht je nog referentie-plaatjes willen hebben, ik heb er nog 30+, geef maar een seintje dan mail ik ze wel, of ik prik ze ergens op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
WIP/FINAL
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/oase3.jpg
Aangezien ik overmorgen op vakantie ga en morgen ga inpakken wordt dit waarschijnlijk m'n final. Heel misschien dat ik nog tijd heb om er wat aan te sleutelen als ik terug ben (2 dagen voor de deadline) maar dat weet ik niet zeker :P
Ik heb geprobeerd om de hitte nog een beetje te visualiseren aan de horizon maar het is niet helemaal 100% gelukt maar goed.

De bladeren zijn eigenlijk rechthoekige planes met 2 bend modifiers erop en (zelfgemaakte! B) ) opacity maps.
Boviendien zijn er trossen bananen aanwezig, maar als die niet in egypte groeien moet je ze maar niet zien.

Succes allemaal!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kun je niet net als die 2de wip aan de horizon weer zo'n zon maken, geeft dan egt een mooi sfeertje. nu geeft jouw scene iets van "ziet er al leuk uit, maar er mist iets"

en de texture op de boom bladen mag ook wel iets spetterender, en op de boomstam mag wel wat lichter, en het zand mag ook wel wat zanderiger.

maar het water ziet er erg goed uit, en het gras eromheen ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@ DemonicCEVL: ik denk dat je de oren een stuk naar buiten moet draaien, want nu lijkt het meer een konijntje dan een wolfman :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:34
Menesis schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:26:
WIP/FINAL
[afbeelding]
Aangezien ik overmorgen op vakantie ga en morgen ga inpakken wordt dit waarschijnlijk m'n final. Heel misschien dat ik nog tijd heb om er wat aan te sleutelen als ik terug ben (2 dagen voor de deadline) maar dat weet ik niet zeker :P
Ik heb geprobeerd om de hitte nog een beetje te visualiseren aan de horizon maar het is niet helemaal 100% gelukt maar goed.

De bladeren zijn eigenlijk rechthoekige planes met 2 bend modifiers erop en (zelfgemaakte! B) ) opacity maps.
Boviendien zijn er trossen bananen aanwezig, maar als die niet in egypte groeien moet je ze maar niet zien.

Succes allemaal!
De achter gond is zo kaal. En er werd al gezet over de bomen. Het lijk net of het legobomen zijn met een echt ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Bozozo schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:15:
@ DemonicCEVL: ik denk dat je de oren een stuk naar buiten moet draaien, want nu lijkt het meer een konijntje dan een wolfman :P
Het is geen wolfman, maar Anubis; een jakhals :P , en zo komt het toch beter overeen met de egyptische tekeningen van een jakhals.

Je hebt anubis ook met zo'n oren, onderstaande plaatje is overigens geen anubis, maar ff als voorbeeld:
http://www.bbc.co.uk/hist...images/animals_anubis.jpg
die oren zijn helemaal verschrikkelijk, steken enorm uit aan de zijkant, zijn net flaporen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
[aanvulling op geschiedenisles van Savantas]
Het schijnt dat de kunst uit die periode niet een rare karikatuurstijl beleefde, maar dat die farao Akhnaten (voorheen Amenophis IV of Amenhotep IV) een zeldzame genetische afwijking had. (met als gevolg een lang gezicht, ongebruikelijk lange en dunne vingers en tenen, enz) De beelden van de Farao zijn dus (aldus egyptoloog Bob Bryer) een vrij realistische weergave. Er zijn toen ook afbeeldingen gemaakt van anderen naar het postuur van de Farao Akhnaten

bronnen: http://www.touregypt.net/18dyn10.htm
en een documantaire van Bob Brier over Akhnaten (op Discovery civilization)
[/aanvulling op geschiedenisles van Savantas]

Maar dit was even ter achtergrondinformatie.

@KaBRamm: ziet er wel al goed uit, maar de blauwe strepen lopen niet helemaal zoals het traditioneel geien hoort. Boven het gezicht lopen de strepen goed (recht naar boven), maar op het vlak naast het gezicht horen de strepen horizontaal te lopen, in plaats van schuin. Dit is dan wel weer goed gedaan bij de flappen die over de schouders vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wist ik, maar het is niet zo erg, en het is ook moeilijk om het mooi te maken, omdat de strepen dan niet overal even ver uit elkaar komen te liggen, dus ik laat ze zo zitten.
en niet alles hoeft bij mij als het orgineel te zijn, het was niet mijn bedoeling om toet na te maken, gewoon een farao die dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
@ KaBramm: ok! nou, ga zo door zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Calamor schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:50:
[...]

De achter gond is zo kaal. En er werd al gezet over de bomen. Het lijk net of het legobomen zijn met een echt ondergrond.
Tja als ik er meer tijd voor had gehad :7
bovendien; de woestijn is doorgaans ook vrij leeg/kaal

[ Voor 10% gewijzigd door Menesis op 20-07-2006 16:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook nog steeds bezig met mijn Egyptische Telkine. Het duurt alleen zo lang omdat niet bijzonder veel tijd over houd tussen al het Titan Quest spelen door. :P
Binnenkort is wel een WIP te verwachten. Ik ben dus nog wel bezig met deze contest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ menesis
komt er dan nog een nieuwe final?

ben ook weer een stukje verder met mijn sarcofaag:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/egypte/wip6.jpg

hij is erg breed, maar hij is breder geweest, en veel smaller krijg ik hem niet. dus het word maar een zeer gespierde farao :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
@ KaBRam: misschien als ik terug ben. Tot die tijd is die ene mijn final :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Anoniem: 163535 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:54:
@ menesis
komt er dan nog een nieuwe final?

ben ook weer een stukje verder met mijn sarcofaag:

[afbeelding]

hij is erg breed, maar hij is breder geweest, en veel smaller krijg ik hem niet. dus het word maar een zeer gespierde farao :P
Carcofaag en dodenmasker zijn 2 verschillende dingen. Mss kun je een mummie maken, daar het masker (dat je al hebt) op zetten en dan het geheel in een sarcofaag plaatsen?

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psyBSD schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:02:
[...]

Carcofaag en dodenmasker zijn 2 verschillende dingen. Mss kun je een mummie maken, daar het masker (dat je al hebt) op zetten en dan het geheel in een sarcofaag plaatsen?
een sarcofaag en een dodenmasker lijken heel veel op elkaar:

http://users.castel.nl/~bruif01/toet2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:26:
[...]

een sarcofaag en een dodenmasker lijken heel veel op elkaar:

http://users.castel.nl/~bruif01/toet2.gif
Matroesjka mummie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik dacht precies hetzelfde :D _O_

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

niet

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/mummywip1.jpg

Ik ga voor een soort van warrior mummy. Character modelling is leuk :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/mummywip2.jpg

Ik wip er lekker op los (foute zin :+ ) want anders is het hier zo stil...
De 'popnagels' hebben nog een erg lelijke material, maar voorlopig volstaat het.
Ik zit nog te twijfelen of ik voor deze splinternieuwe look ga, of toch meer de verroeste ouwe zooi vibe :P

[ Voor 56% gewijzigd door Bozozo op 21-07-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:24:
[afbeelding]

Ik ga voor een soort van warrior mummy. Character modelling is leuk :)
idd, is altijd weer een moeilijke uitdaging

en ik vind mij sarcofaag helemaal niet op een Matroesjka lijken, die zijn veel ronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@Bozozo: Is het erg als ik zeg dat ik eerder aan Commander Keen dacht toen ik die helm (?) zag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Hahaha, nee hoor. Maar dat was niet mijn inspiratiebron :P

edit:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/mummywip3.jpg

C&C welkom. Gezichtsmesh is nog een zootje, maar de meshfouten zien er wel leuk uit :P

[ Voor 60% gewijzigd door Bozozo op 21-07-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
@ bozozo: op de een of andere manier dacht ik er meteen aan om een scarabee uit zijn neus (of wat ervan over is) te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/anub6s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

De buikspieren eindigen veel te abrupt, en hebben niet de goede vorm. De lijntjes lopen schuin naar onderen af, niet zo recht. Denk eraan dat de bovenkant van de bovenste spieren in feite de onderkant van de ribbenkast is.

De kuiten en enkels zijn ook veel te dik, en de oksels zitten te laag. De armen vind ik in hun geheel te dik. Voor een gespierd uiterlijk is het juist van belang dat er ook smallere stukken te zien zijn, zoals bij de enkels, ellebogen en knieën. Nu heb je meer een plompe look.

De oren vind ik ook niet erg overtuigend, maar waar het aan ligt dan ik niet zeggen. Misschien helpt het als je ze wat scherper maakt, dus zonder die kromming naar buiten to in het midden.

Verder ziet het er mooi uit hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:32:
[...]

idd, is altijd weer een moeilijke uitdaging

en ik vind mij sarcofaag helemaal niet op een Matroesjka lijken, die zijn veel ronder
Die opmerking over de matrousjka mummie ging ook over het plaatje dat erna gepost werd.. de tombe van Toenanchamon.. mummie, masker op.. in sarcofaag.. in sarcofaag. in sarcofaag in tombe :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:45:
[...]

Die opmerking over de matrousjka mummie ging ook over het plaatje dat erna gepost werd.. de tombe van Toenanchamon.. mummie, masker op.. in sarcofaag.. in sarcofaag. in sarcofaag in tombe :P
ja..., die vind ik er ook niet op lijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:50:
[...]

ja..., die vind ik er ook niet op lijken :P
Niet in de zin van dik rond vrouwtje maar wel ding-in-ding-in-ding-in-ding-etc :P
Maargoed... genoeg off popic geweest voor vandaag lijkt me :+
* Spike_wolf nog even geen tijd om te beginnen :/

Zometeen eerst maar weer is naar m'n zus toe.. helpen haar huis op te ruimen... wat een kolere bende daar zeg :|
Nouja... misschien morgen maar is beginnen met 3Den dan :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Een rendertestje om een beetje een idee te krijgen van welke kant ik opga

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/anub10s.jpg

@bozozo, bedankt voor het advies. Ik ben er eens even wat kritischer tegen aan gaan kijken, en met die verhoudingen was ie idd niet zo mooi, ik ben ze al wat aant proberen bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DemoniCEVL schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:28:
Een rendertestje om een beetje een idee te krijgen van welke kant ik opga

[afbeelding]

@bozozo, bedankt voor het advies. Ik ben er eens even wat kritischer tegen aan gaan kijken, en met die verhoudingen was ie idd niet zo mooi, ik ben ze al wat aant proberen bij te stellen.
als je nu op het hele character een glow zet, net zoals je die op het goed hebt, krijgt hij meer godelijks. en hij moet echt een stuk lichter, zo zie je hem niet helemaal, en je hoeft egt niks te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er is hier echt helemaal niks te doen, al bijna 24 uur :Z
dus het is weer tijd voor een wipje:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/egypte/wip7.jpg

to do:
zijn lijf word nog meer gedetaileerd
het deel van de arm naar de hand maken

en daarna ga ik hem in een scene plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:01:

[afbeelding]

to do:

Als het nog kan, zou ik hem smaller maken. Zowel bij de schouders als bij de rest

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 177665 op 22-07-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 02:34
Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:01:

[afbeelding]

to do:

Ziet er zo plastic uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smaller word hij niet, want dat is dan te moeilijk voor mij.
en hij lijkt nog zoveel op plastic omdat er geen omgeving is, en dan word er nergens op gereflecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129474

Maak dan gewoon zijn hoofd groter :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 129474 op 23-07-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129474 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:05:
Maak dan gewoon zijn hoofd groter :)
goed idee..... :p
maar als je maar lang genoeg naar hem kijkt dan zie je dat de formaten allemaal wel kunnen.
zit er nu al een tijdje naar te kijken en ik zie dat ik de oren vergeten ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Het probleem is juist dat je je eigen fouten niet ziet doordat je te lang naar je werk hebt gekeken. Tip: kopieer je render naar paint of fotoshop en spiegel hem horizontaal. Dat helpt bij mij meestal.

De handen zijn trouwens ook niet goed; ze liggen niet goed in het verlengde van de polsen :+ (ben je al mee bezig lees ik)

[ Voor 10% gewijzigd door Bozozo op 23-07-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Shit ik ben verslaafd geraakt aan Oblivion, dit schiet niet op zo.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Bozozo
idd goede tip, viel mij nu meteen op dat de zijkant van zijn gezicht wel erg plat lijkt, dus bij mijn volgende wip zie je de oren

offtopic:
@ SnoeiKoei
gaat best snel over, op het begin was ik er ook helemaal weg van, maar het gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

@snoeikoei :p ik ken dit probleem ook :D, als je van plan ben om het uit te spelen, doe dan ef en toe die quests met die oblivion poorten, want ik moet die nu nog allemaal doen, en dat is supersaai :(, en dan gaat het idd vervelen

[ Voor 3% gewijzigd door Lima op 24-07-2006 16:57 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar is iedereen, ik wil weer creaties van andere tweakers zien, en niet die van mij alleen. zolang ik geen andere creaties zie maak ik mij sarcofaag ook niet verder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Tja, ik ben aant frotten om mijn anubis te riggen, maar ik krijg die area's van de botten nooit helemaal goed overeenkomend met zijn lijf waardoor er steeds rare fouten ontstaan als ik hem beweeg. Kwou dat het automatisch kon of zo, al kreeg zijn been 6 buigpunten, zolang het iig maar goed boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Het is veel te heet nu :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

hehe KaBRamm.. k wil echt wat gaan maken maar heb het echt druk nu :/
Plus met dit weer zit ik liever niet binnen enzo O-)
Maarja.. t onderwerp is zo gaaf... :/
Nou denk dat ik mezelf vandaag maar met een fles bronwater aan m'n bureaustoel keten.. :)
Hopelijk vandaag dus wat WIPjes van mijn kant :)
Dus nu niet meer zeuren en DOORWERKEN >:)

:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

Wip:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/kabouche/images/Egypt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/kabouche/images/Egypt2.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 62133 op 26-07-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Bij deze dan ook mijn eerste WIP.. nog niet veel bijzonders.. maar dat komt hopelijk nog wel :P

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Egypte/thumb_wip01.jpg

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ziet er apart uit Cherryman! Welk programma / renderer is dat?

En heb je die palmbomen zelf gemaakt? Ik vind ze heel mooi maar ze zien er een beetje prefab uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:44:
Ziet er apart uit Cherryman! Welk programma / renderer is dat?

En heb je die palmbomen zelf gemaakt? Ik vind ze heel mooi maar ze zien er een beetje prefab uit...
Heerlijke prefab palmtrees :-) inderdaad. Ik weet dat niet iedereen daar van houd, maar ik wel.
Rotsen, tempel etc Rhino. Gerendered in Vue.

Ik gebruik Rhino (en soms Flamingo) en Vue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 62133 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:15:
[...]

Heerlijke prefab palmtrees :-) inderdaad. Ik weet dat niet iedereen daar van houd, maar ik wel.
mag dat wel?
Zie: Do's en Don'ts in TS

of wordt daar bedoeld dat je niet bij het onderwerp vliegtuig een prefab vliegtuig centraal mag zetten, want dat is wel heel erg brutaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 22:04
Duesenberg J schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:56:
[...]

mag dat wel?
Zie: Do's en Don'ts in TS

of wordt daar bedoeld dat je niet bij het onderwerp vliegtuig een prefab vliegtuig centraal mag zetten, want dat is wel heel erg brutaal :)
Kijk hiervoor even naar de discussie in het boten contest topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181231

Heb je hier ook een grotere versie van?

En iedereen, Ga Zo Door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181231 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:08:
[...]

Heb je hier ook een grotere versie van?

En iedereen, Ga Zo Door!
Ehm.. hoe groot wil je hem hebben? ; -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Tja, ik ben eigenlijk tegen het gebruik van welke prefab dan ook. Anders moet je een grens gaan vastleggen en dat is moeilijker dan gewoon alles verbieden.

Die palmbomen zijn erg fraai maar het is geen eigen werk en ze staan momenteel ook nog eens in het midden van je scene. Liever niet dus, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moge Ra zijn alziende oog diegene straffen met 7 plagen die zijn zeldzame palmbomen geveld hebben met het gebrek aan inzicht dat kunst zich niet laat meten in het "slechts" in staat zijn van het produceren van details. Moge ooit de compositie zegvieren!

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/kabouche/images/EGYPT4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Tja, dit topic gaat nu eenmaal over het produceren van 'details'. Het creatief positioneren van andermans modellen is natuurlijk erg moeilijk en knap, maar niet het idee van een 3D contest.

PS: wel origineel hoor, die gevelde bomen :P

edt:
Even de discussie in de boten contest gelezen. Eigenlijk hetzelfde verhaal; een paar prefabs geen probleem, zolang ze maar op de achtergrond blijven en je eigen model centraal staat. Bovendien is het verstandig om het gebruiken van een prefab altijd duidelijk te vermelden.

[ Voor 59% gewijzigd door Bozozo op 26-07-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:38:
Tja, dit topic gaat nu eenmaal over het produceren van 'details'. Het creatief positioneren van andermans modellen is natuurlijk erg moeilijk en knap, maar niet het idee van een 3D contest.

PS: wel origineel hoor, die gevelde bomen :P

edt:
Even de discussie in de boten contest gelezen. Eigenlijk hetzelfde verhaal; een paar prefabs geen probleem, zolang ze maar op de achtergrond blijven en je eigen model centraal staat. Bovendien is het verstandig om het gebruiken van een prefab altijd duidelijk te vermelden.
Zoals je zag gekapt.. en ze liggen nu op een vuurtje .. gelukkig hebben we nog humor ; -)
Het gaat mij ook om de tempel. Maar.. ik blijf er "Mooie" composities van maken }) Maar trek er gerust punten voor af .. ;)

Rustig Wolken bomenloos avondje ergens langs de Nijl.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/kabouche/images/Avond.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 62133 op 26-07-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Anoniem: 62133 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:02:
Zoals je zag gekapt.. en ze liggen nu op een vuurtje .. gelukkig hebben we nog humor ; -)
Het gaat mij ook om de tempel. Maar.. ik blijf er "Mooie" composities van maken }) Maar trek er gerust punten voor af .. ;)

Rustig Wolken bomenloos avondje ergens langs de Nijl.
[afbeelding]
Ziet er mooi uit.
Ik heb zelf ook weer tijd en zin gevonden en ga denk ik maar een soort van sphynx maken, ik weet het: lekker afgezaagd maar iets standaards modellen is nog altijd beter dan helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ cherryman
kun je niet een grotere afbeelding posten.
en op jouw afbeelding staat wat je echt gemoddelt hebt niet echt in de schijnwerpers, het is een beetje naar de achtergrond verdrongen. als je de tempel meer in het ook legt, of de afbeelding groter maakt zie je hem beter, en dan valt de omgeveing meer naar de achtergrond.
als je dit op het begin ook al had gedaan, had bijna niemand door dat je van die mooie palmbomen in je scene had staan.

en ook nog maar een wipje van mijn kant, omdat ik het niet laten kan:
en bij mijn volgende wip is de sarcofaag klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/egypte/wip8.jpg

ben blij dat ik met een nieuw stukje van de sarcofaag kan beginnen waardoor ik ook een eerste stap zet richting de tombe waar hij in komt te liggen.

heb ook even een enverioment op het goed geplaatst, omdat iemand hem teveel op plastic vond lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Bij de polsen zit een vreemde verdikking, en ik vind hem ook nog steeds te breed.

Probeer eens:

1. De hele mummy in de lengte scalen (130% oid)

of

2. Vanaf de voeten scalen in vertex mode met Soft Selection, zodat alles tot en met de schouders wordt uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog bezig met interieuer en details.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/kabouche/images/EGRender.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 62133 op 29-07-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cherryman, die tempel is potentieel heel mooi, maar kun je niet een wat betere render maken? Deze kwaliteit is echt crap, imo :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ cherryman
je render ziet er waarschijnlijk zo brak uit omdat je 2 soorten textures gebruikt: een strakke rustige texture voor de tempel, en een onrustige grove texture voor de omgeving, waardoor jouw scene er heel onrustig en chaotisch uitziet. mischien dat je iets moet proberen met licht inval (of andere textures)

maar de stenen slangen koppen zien er wel mooi uit, en de middelste slang (denk ik goed) heeft ook nog niet de juiste texture, je moet hem minder laten reflexteren, en een bumbmap zou er ook wel opstaan.

maar ik zie er nog wel een keer een mooie render uitrollen :Y)

@ Bozozo
130% was wel erg veel, heb hem nu 110% gedaan, maar je ziet er nu niet zoveel van omdat het afgedekt is door de kist, en de farao op de kist heb ik een stuk platter (20%) zodat het niet meer opvalt dat hij zo breed is.

nog steeds niet druk met wips.
maar ik werk rustig door, bij mij achter de computer is het niet meer zo heel warm, of ik ben er aan gewend.

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/egypte/wip9.jpg

vind hem er zelf al heel aardig uitzien, en zie dat ik nog iets vergeten ben bij de farao: de stokjes die in zijn handen horen.

en vind de tombe nog leeg, ik weet alleen niet wat ik er nog bij kan leggen, iemand iedeeen?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 29-07-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
naast de enorme sarcofaag staat er in de grafkamer volgens mij niets meer. Alle schatten staan in andere kamers volgens mij. Maar je kunt beginnen met een mooie muur met hiërogliefen erop naast of achter de sarcofaag te maken, dan is het meteen een stuk minder leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die "stokjes", dat is een scepter.
En de deksel van ja matroesjka mummie heeft wat weg van een theebiscuitje. :P ;)
Verder is het een toppertje. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 29-07-2006 22:19 . Reden: typo ]

Pagina: 1 2 Laatste