3D Contest v42: Boten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 13.579 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/titanic_front.jpg

Welkom op de 42ste contest.
Het onderwerp voor de contest is Boten.

Duidelijker kan niet , boten :)
Van vliegdekschepen tot rubberbootjes.
zolang het vaart , geen wielen heeft is het goed :Y)

• 01 [url=" [TOPIC=596435///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v1.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Onderwaterwereld[/url] • 02 [url=" [TOPIC=616227///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v2.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Vliegmachine[/url] • 03 [url=" [TOPIC=628570///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v3.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis[/url] •
04 Oorlog • 05 [url=" [TOPIC=659788///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v5 - Snelheid[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Snelheid[/url] • 06 [url=" [TOPIC=672092///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v6 - Fantasy[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Fantasy[/url] • 07 [url=" [TOPIC=687160///][NOHTML][rml][ 3d] Contest v7 - Eten en drinken[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Eten en Drinken[/url] • 08 [url=" [TOPIC=711571///][NOHTML][rml][ 3d] Contest v8 - Misdaad[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Misdaad[/url] • 09 [url=" [TOPIC=727074///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v9 - De wereld onder de tegels[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]De wereld onder de tegels[/url] • 10 [url=" [TOPIC=742102///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v10: Animatiecontest 'Inanimate objects' *[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Inanimate objects[/url] • 11 [url=" [TOPIC=760313///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v11: Modelcontest 'Post-Apocalyptic'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Post-apocalyptic[/url] • 12 [url=" [TOPIC=770956///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v12: Modelcontest 'men and machine' *[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Man and machine[/url] • 13 [url=" [TOPIC=784079///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v13: 'Pirates'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Pirates[/url] • 14 [url=" [TOPIC=797734///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v14: 'Horror'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Horror[/url] • 15 [url=" [TOPIC=808952///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v15: Power[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Power[/url] • 16 [url=" [TOPIC=821699///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v16: The Year 3000[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]The Year 3000[/url] • 17 [url=" [TOPIC=832437///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v17: Frozen Worlds - Nature[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Frozen Worlds - Nature[/url] • 18 [url=" [TOPIC=858689///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v18: Duizend en één nacht[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Duizend en één nacht[/url] • 19 [url=" [TOPIC=872153///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V19: Vida Imóvel (stilleven)[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Vida Imóvel[/url] • 20 [url=" [TOPIC=887768///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V20: Ancient Kings[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Ancient Kings[/url] • 21 [url=" [TOPIC=903445///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V21: Enchanted Forest[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Enchanted Forest[/url] • 22 [url=" [TOPIC=917680///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V22: Tropische vakantie[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Tropische vakantie[/url] • 23 [url=" [TOPIC=930154///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V23: Pretpark[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Pretpark[/url] • 24 [url=" [TOPIC=948588///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V24: Olympische Spelen/sport[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Olympische Spelen/sport[/url] • 25 [url=" [TOPIC=963836///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V25: Dreamland[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Dreamland[/url] • 26 [url=" [TOPIC=978386///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v26: Sphere[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Sphere[/url] • 27 [url=" [TOPIC=985645///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v27: kerst[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Kerst[/url] • 28 [url=" [TOPIC=992956///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V28: Avatar Battle[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Avatar Battle[/url] • 29 [url=" [TOPIC=1004617///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V29: Lego[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Lego[/url] • 30 [url=" [TOPIC=1011266///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V30: Het Wilde Westen[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Het Wilde Westen[/url] • 31 [url=" [TOPIC=1018134///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V31: Film[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Film[/url] • 32 [url=" [TOPIC=1023649///][NOHTML]3D Contest V32: Extreme Engineering[/NOHTML][/TOPIC]"]Extreme Enginering[/url] • 33 [url=" [TOPIC=1030710///][NOHTML]3D Contest V33: Rome[/NOHTML][/TOPIC]"]Rome[/url] • 34 [url=" [TOPIC=1038334///][NOHTML]3D Contest v34: Cartoony[/NOHTML][/TOPIC]"]Cartoony[/url] • 35 [url=" [TOPIC=1046400/0//][NOHTML]3D Contest v35: Game[/NOHTML][/TOPIC]"]Game[/url] • 36 [url=" [TOPIC=1059997///][NOHTML]3D Contest v36: Binnenhuis architectuur[/NOHTML][/TOPIC]"]Binnenhuisarchitectuur[/url]
• 37 [url=" [TOPIC=1070498///][NOHTML]3D Contest v37: Concept Car[/NOHTML][/TOPIC]"]Concept Car[/url]
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht

Op Maandag 22 Mei 2006 moeten de finals gepost worden.

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet
streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de:
  • Do's
  • Don'ts
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag
    zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3
    poly's hebt toegevoegd e.d (behave als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten
    gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino,

Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag,
    bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst
    zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag,
    maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een
    render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel
    gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • De final mag geen
    animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als
    3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen
    Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens
    onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Wegens succes is de Formule-1
puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste
krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar mij: smg.3dcreations@gmail.com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excell oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in the topic [3d] post je 3d stuff maar weer te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Zoals altijd weer schaamteloos gekopiëerd :Y)

Laten we de wateren afvaren met onze 3D-boten :D

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 11-04-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Kuch :P
tis niet eerlijk als ik meedoe denk ^^

"kapsones" Dankje robin ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 10-04-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
Woei. Nou ik gaat toch proberen mee te doen, helemaal omdat ik ongeveer al 10 contests boten loopt te roepen en dan niet mee doen vind ik niet zo netjes. Binnenkort meer..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30579 schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:16:
Kuch :P
tis niet eerlijk als ik meedoe denk ^^
:P
Misschien schat je jezelf wat te hoog in >:)

ik doe iig mee O+

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 10-04-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

clique
schepen zijn mn specialiteit ;)

deze is dan wel wat ouder
maar was net van plan een nieuwe te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30579 schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:23:

clique

ik heb niets gezegd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

hmmm.. * Spike_wolf heeft ook wel weer eens zin om mee te doen... ben alleen bang dat ik weer eens wijnig tijd ga hebben... maar met een deadline van 22 mei denk ik dat ik toch wel iets in elkaar kan flansen :)

Moeten het echte boten zijn of mogen het ook meer cartoony dingen wezen? (zit te denken aan King, uit Zelda, the wind waker, of iets in die richting :) ).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
vliegdekschepen zijn alleen geen boten :p
maar ik zal er niet moeilijk doen als iemand een schip maakt ;)

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Alnitak schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:43:
vliegdekschepen zijn alleen geen boten :p
maar ik zal er niet moeilijk doen als iemand een schip maakt ;)
Alles wat drijft is goed volgens mij :P Woonboot kan natuurlijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
robin222 schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:45:
[...]

Alles wat drijft is goed volgens mij :P Woonboot kan natuurlijk ook
of een lego blokje het drijft en heeft geen wielen :P

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Alnitak schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:46:
[...]

of een lego blokje het drijft en heeft geen wielen :P
Een blok hout drijft ook, maar je kan zelf wel een beetje inschatten wat wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

* SnoeiKoei gaat een poging doen met een cartoony battleship, maar ojee wat een tijdgebrek zit er aan te komen :(

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.cvl.iis.u-tokyo.ac.jp/~kazmi/mil/tnial/marines/PTS-Mmarfoto.jpeg
Die vaart ook hoor.. :Y)

Nahh.. Succes mensen. :)
Hoop dat er mooie resultaten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-04 21:06

ScSi

Belg.

Moest iemand geen inspiratie hebben en toch een hele mooie futuristische boot willen maken.. WallyPower 118
Boot is ook te zien in 'The Island' en hier is de officiële site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
ScSi_009 schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:34:
Moest iemand geen inspiratie hebben en toch een hele mooie futuristische boot willen maken.. WallyPower 118
Boot is ook te zien in 'The Island' en hier is de officiële site
Echt zoooo'n mooi ding is dat. Ik heb uhm in monaco in het echt mogen bewonderen. Zowieso ben ik al helemaal fan van Wally Yachts.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/images/parts/my/2g.jpg
Deze is er een beetje geinspireerd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 11:44

Z!oN

Team Coldfusion

robin222 schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:37:
[...]

Echt zoooo'n mooi ding is dat. Ik heb uhm in monaco in het echt mogen bewonderen. Zowieso ben ik al helemaal fan van Wally Yachts.

[afbeelding]
Hmmz zo'n boot ongeveer in de haven in vlissingen. Zal er morgen nog eens goed naar kijken

http://www.teamcoldfusion.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-04 13:19
Anoniem: 30579 schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:23:
clique

Veel Call of Duty gespeelt? Lijkt verdacht veel op het bekende level op het schip :P

@robin222
Damn idd, zit ook in de film "The Island", dik mooie boot! :*) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-04 13:11
Zeker een mooie boot en ook een leuk onderwerp.

Ben sinds tijden weer begonnen met blender 3d en hoop hier wat ervaring op te doen.

Heb al inspiratie:

Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/1915/afbeelding0012vr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img423.imageshack.us/img423/2835/afbeelding0027oo.jpg

Heb nog niet getest of het drijft. Maar wordt het goed gekeurd?

[ Voor 6% gewijzigd door king of rats op 10-04-2006 22:32 ]

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nezumi schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:30:
Zeker een mooie boot en ook een leuk onderwerp.

Ben sinds tijden weer begonnen met blender 3d en hoop hier wat ervaring op te doen.

Heb al inspiratie:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb nog niet getest of het drijft. Maar wordt het goed gekeurd?
kvind het wel toegestaan. tenzij anderen een bezwaar hebben?
wel een mooie omgeving maken he ;) of toch iets speciaals.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 10-04-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr pino
  • Laatst online: 30-03 16:46
Ik ben alvast begonnen :)
Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/3328/wip12ih.jpg
die pallets lijken wel te zweven, en ik snap ook niet hoe t komt want ze staan er echt op en ik heb nog wanhopig geprobeerd een schaduw te maken maar t lukt niet echt

Ik vraag me alleen af of ik hier wel mee door moet gaan, want het is nu min of meer klaar tenzij ik nog geniale toevoegingen weet te bedenken... (hoewel ik natuurlijk nog alles wat minder recht kan maken, die touwen iets minder vies en alle materialen mooi lijkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mr pino schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:50:
Ik ben alvast begonnen :)
[afbeelding]
die pallets lijken wel te zweven, en ik snap ook niet hoe t komt want ze staan er echt op en ik heb nog wanhopig geprobeerd een schaduw te maken maar t lukt niet echt

Ik vraag me alleen af of ik hier wel mee door moet gaan, want het is nu min of meer klaar tenzij ik nog geniale toevoegingen weet te bedenken... (hoewel ik natuurlijk nog alles wat minder recht kan maken, die touwen iets minder vies en alle materialen mooi lijkend)
misschien die randen van die paletten chamferen
en wat textures .
voor de rest mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129568

zeiltje en hongerige drenkeling erop? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

[...]

[afbeelding]
Ik zou die graag ooit eens in het echt willen zien, lijkt me echt zo'n superboot. Als je eens tijd hebt mag je me altijd een mooie render maken, aan kwaliteiten geen gebrek zo te zien :) Ik was net vandaag aan het bekijken of ik eventueel een maquette kon maken van deze WallyPower 118 (hoezo, toeval bestaat niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
ScSi_009 schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:14:
[...]

Ik zou die graag ooit eens in het echt willen zien, lijkt me echt zo'n superboot. Als je eens tijd hebt mag je me altijd een mooie render maken, aan kwaliteiten geen gebrek zo te zien :) Ik was net vandaag aan het bekijken of ik eventueel een maquette kon maken van deze WallyPower 118 (hoezo, toeval bestaat niet)
In de film The Island hebben ze er wel een mooi maquette van. Onthou ff dat die dingen vreselijk duur zijn. Kan zo richting de 15k kunnen oplopen. Ik wil best er een 3d model van maken maar voor niets gaat de zon op.

(Monaco Yacht Show 2004)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/got/1k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/got/2k.jpg Dat was de hele stand van wally btw

[ Voor 22% gewijzigd door FreezingPixels op 10-04-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
robin222 schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:18:
[...]

In de film The Island hebben ze er wel een mooi maquette van. Onthou ff dat die dingen vreselijk duur zijn. Kan zo richting de 15k kunnen oplopen. Ik wil best er een 3d model van maken maar voor niets gaat de zon.
de zon...niet zakken in de zee?
never mind

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 10-04-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Die maquette was idd lekker :) Ik zal eerst eens zien of het uberhaupt haalbaar is. Veel succes verder met de contest, ik zal het hier toch af en toe volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169762

sinds ik zin heb in het wat grootschaals aan te pakken ga ik deze scene na modellen
(Ik haal me wat op men nek :p)

Afbeeldingslocatie: http://www.interet-general.info/IMG/titanic-2.jpg

kwas btw voor de vorige contest vergeten een final te maken ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 169762 op 11-04-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 169762 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:12:
sinds ik zin heb in het wat grootschaals aan te pakken ga ik deze scene na modellen

[afbeelding]

die tekening ben ik tegen gekomen toen ik een prentje zocht voor de startpost :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Ik doe ook maar weer eens mee.
Ik weet alleen nog niet wat ik ga maken . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Laatst online: 15-04 13:11
wip:

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/8045/bootwip4wg.jpg

Ben net even bezig geweest en begint er al aardig op te lijken :P .

Ik weet het, het is erg simpel maar er komt nog meer. (omgeving, textures, belichting, etc.)

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nezumi schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:54:
wip:

[afbeelding]

Ben net even bezig geweest en begint er al aardig op te lijken :P .

Ik weet het, het is erg simpel maar er komt nog meer. (omgeving, textures, belichting, etc.)
wat zie ik daar :> wielen.... grapje he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

G-SuPRuuB schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:56:
[...]
Veel Call of Duty gespeelt? Lijkt verdacht veel op het bekende level op het schip :P

@robin222
Damn idd, zit ook in de film "The Island", dik mooie boot! :*) O+
nee
maar krijg wel vaker te horen dat ze hetzelfde schip in call of duty gezien hebben
tis nml de bismarck
redelijk bekend schip uit de 2de wo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

wow en toen ging het allemaal wel heel snel!

Maar nog gefeliciteerd!! _/-\o_ Mijn zege had je !

En boten.... * Mirrorshade is weer van de partij

Ik denk dat ik een of ander leuk zeilbootje ga maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mirrorshade op 11-04-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mirrorshade schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:16:
wow en toen ging het allemaal wel heel snel!

Maar nog gefeliciteerd!! _/-\o_ Mijn zege had je !

En boten.... * Mirrorshade is weer van de partij

Ik denk dat ik een of ander leuk zeilbootje ga maken :)
thx :)

ik maak deze:(das niet mijn model , maar kheb geen fotos alleen andere 3d renders )
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/Racer-00.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 11-04-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Anoniem: 161585 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:34:
[...]
ik maak deze:(das niet mijn model , maar kheb geen fotos alleen andere 3d renders )
[afbeelding]
Het zou voldoende inspiratie moeten geven om er zelf een aan je eigen eisen te maken. Als ik het kon om er een te maken, dan had ik de span wijdte veel breder gemaakt. (1 hoofdromp, 2 zijspannen)

Ik heb besloten om 3dsmax maar weer eens uit de kast te trekken en het een en ander te creeren, ondanks dat ik niet denk dat ik het haal om een re-presentabel ontwerp neertezetten, is het wel een van de leukere onderwerpen de laatste tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173261

wil ook wel eens deelnemen aan deze contest :)
ben wel nog maar goed weekje bezig met blender verwacht dus geen hoogstaande werkjes :p
zal hier straks wel een wip posten nu ik tijd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cardinal808 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:16:
[...]

Het zou voldoende inspiratie moeten geven om er zelf een aan je eigen eisen te maken. Als ik het kon om er een te maken, dan had ik de span wijdte veel breder gemaakt. (1 hoofdromp, 2 zijspannen)

Ik heb besloten om 3dsmax maar weer eens uit de kast te trekken en het een en ander te creeren, ondanks dat ik niet denk dat ik het haal om een re-presentabel ontwerp neertezetten, is het wel een van de leukere onderwerpen de laatste tijd. :)
Ja , ik ga hem niet namaken , gewoon er wat op gebaseerd.

@lucifer : jippie , al mijn gunk-maatjes komen erbij B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wip:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/pottierk/foto/boot1.jpg

alle comments en tips welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
het dek aan de voorkant iets langer, zodat de mast meer ''gecentreerd'' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Ziet er leuk uit en ik wil je graag comments geven op de romp vorm maar ik weet niet of je daar op zit te wachten? Ik weet ook niet of je voor een beetje realistische vorm gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
robin222 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:41:
[...]

Ziet er leuk uit en ik wil je graag comments geven op de romp vorm maar ik weet niet of je daar op zit te wachten? Ik weet ook niet of je voor een beetje realistische vorm gaat.
idd... romp iets breder... zodat de mast ook beter uitkomt.. dit ziet er niet natuurlijk uit.. je boot gaat draaien zo... ;)

maar ik doe het je niet na hoor... ik vind het gewoon leuk hier te kijken naar de mooie werken die je soms voorbij ziet komen... dit zou er een kunnen worden mits je mooi doorgaat ;)

g.,

rutger

[ Voor 20% gewijzigd door rutgerdrum123 op 11-04-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ rutgerdrum: het type zeilen die ik wil gebruiken vereist dat de mast meer vooraan staat

@ robin: wordt combinatie van fantasie en toch iets wat zou kunnen bestaan (hoop ik toch) :p

zal zien hoe het gaat en zal wel andere werkjes van mij voortdoen ook als ik tijd en zin heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

W.I.P.
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/258/bootrender8rd.jpg

een zodiac of iets dergelijks, mogelijk wordt deze in detail uitgewerkt, mogelijk komt het op een ander boot als reddingssloep of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 173261 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:16:
@ rutgerdrum: het type zeilen die ik wil gebruiken vereist dat de mast meer vooraan staat

@ robin: wordt combinatie van fantasie en toch iets wat zou kunnen bestaan (hoop ik toch) :p

zal zien hoe het gaat en zal wel andere werkjes van mij voortdoen ook als ik tijd en zin heb
Ok, voeg me anders ff toe op msn kan je wat tips geven met betrekking op je rompvorm. Want zo zal die wss niet vooruit komen.
Anoniem: 131038 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:21:
W.I.P.
[afbeelding]

een zodiac of iets dergelijks, mogelijk wordt deze in detail uitgewerkt, mogelijk komt het op een ander boot als reddingssloep of zo
Je moet je tubes groter maken, en wat minder breed. En 2 motortjes is ook wel genoeg. :) Maar t begin is er.

[ Voor 31% gewijzigd door FreezingPixels op 11-04-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutgerdrum123 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:36:
het dek aan de voorkant iets langer, zodat de mast meer ''gecentreerd'' is...
eerder je mast meer naar achter zodat hij op een lijn zit met je kiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

Anoniem: 169762 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:12:

[afbeelding]

Succes (lol)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan pas maandg beginnen though
eerst een ander project afronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
[...]

[afbeelding]
Ik ga binnenkort naar Monaco om voor het blad SWZ (Schip en Werf de Zee, een blad voor scheepvaart technici) De nieuwe Wally Power te recenseren.
Uit mn hoofd gezegd was t de Wally Power 70 o.i.d.

Een stukje minder extreem en daardoor beter te verkopen.

Normaal gesproken schrijf ik nooit stukjes, ik beperk me tot de vormgeving van het blad, maar deze uitnodiging kon ik toch niet laten ligggen.

nog even wat anders:
Ik ben bezig met Sculpey klei om modelletjes te maken. T gaat me nog redelijk af al zeg ik het zelf.
Het is relatief duur spul, maar het werkt absoluut super.
T is toch een must voor een goede 3D artist om te kunnen kleien.

[ Voor 25% gewijzigd door Heuving op 12-04-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15835

[...]

[afbeelding]
<offtopic>ooit gehoord hoeveel benzine per minuut dat ding slurpt btw? dat gaat echt he-le-maal nergens over. Volgens mij kan saudi arabie alleen dat ding niet voor voldoende fuel voorzien :)</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 15835 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:01:
[...]

<offtopic>ooit gehoord hoeveel benzine per minuut dat ding slurpt btw? dat gaat echt he-le-maal nergens over. Volgens mij kan saudi arabie alleen dat ding niet voor voldoende fuel voorzien :)</offtopic>
Een beetje speedyacht (tja, hoe noem je zoeits) zuipt sowieso liters per minuut, who cares, als je dat ding kan betalen boeit dat je echt niet.

(Laatst eentje gezien met twee Viper motoren erin, elke motor verbruikte 200 liter per uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 00:03

ctc

Ik volg deze topics al een tijdje en de vorige contest leek iets te hoog gegrepen voor mij, ik ben nl een absolute n00b op dit gebied, toch lijkt het me erg leuk en leerzaam om mee te doen. Vandaar dat ik ook een poging ga wagen en mee doe.
Mijn plan is een vliegdekschip te gaan creeeren, te weten de USS Kitty Hawk of CV-63.
Afbeeldingslocatie: http://standeyo.com/index_images/USS.Kitty.Hawk.jpg
Ik ben zelf erg benieuwd hoe ver ik kan komen.

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je pakt gelijk een van de meest uitgebreide projecten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb dat ook al eens geprobeerd maar die romp vind ik zeer moeilijk om te maken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr pino
Zo, ik heb een persoontje gemaakt, zeker moeilijk, en t hoofd is ook gewoon een bol
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/7172/wip29pm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/5176/wip2p16ie.jpg

tips graag! en die handen had ik geen zin meer in :) ook is de houding nog niet perfect aangezien ik de persoon zelf nog moet aanpassen, maar tips daarover mag je best geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 24-02-2024
Anoniem: 15835 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:01:
[...]

2x 1500 pk turbine motoren in de 70, volgens mij 4x 1500 pk in de grotere.

Verbruik valt relatief mee, hij zal in vergelijking even veel slurpen als dat een Bugatti Veyron voor de auto's op de weg doet. Het is een super boot met super specs die wel redelijk dorstig is, maar het is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 00:03

ctc

johnnyv.nl schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:01:
Je pakt gelijk een van de meest uitgebreide projecten :D
Ja, misschien wel, ik heb gelukkig vrij veel referentiemateriaal kunnen vinden op internet, ik ga gewoon zien hoever ik kom!!!

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier een test ivm het water enzo belichting staat nog niet goed maar heb nog wel tijd om dat uit te zoeken he :p
ook nog paar fouten die moeten weggewerkt worden
vind het zelf niet echt slecht :)

wip:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/pottierk/foto/temprend1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 15:53
Is een booreiland ook goedgekeurd als onderwerp?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
the raptor schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:35:
[...]
2x 1500 pk turbine motoren in de 70, volgens mij 4x 1500 pk in de grotere.

Verbruik valt relatief mee, hij zal in vergelijking even veel slurpen als dat een Bugatti Veyron voor de auto's op de weg doet. Het is een super boot met super specs die wel redelijk dorstig is, maar het is te doen.
Indd, maar een middagje varen met zo'n ding kost waarschijnelijk evenveel als een normaal mens in een paar maanden verdient. Ach het is een speeltje en als je het kan betalen waarom niet.
Freelance schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:21:
Vind ik van wel.

[ Voor 15% gewijzigd door FreezingPixels op 12-04-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Freelance schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:21:
het drijft en heeft geen wielen.
Dus ik vind het wel ok .
Aangezien de volgende contest waarschijnlijk niet booreilanden word 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Anoniem: 161585 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:27:
[...]

het drijft en heeft geen wielen.
Dus ik vind het wel ok .
Aangezien de volgende contest waarschijnlijk niet booreilanden wordt 8)7
+1 Inzichtvol

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
WiP:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/2/1k.jpg

Ok ik geef toe het is een maf ding maar dat komt wel goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Booreilanden vind ik best wel discutabel eigenlijk
Deze eilanden worden vaak gesleept naar locatie en hebben zelf geen motoren.
Het valt dus niet onder gemoteriseerde vaartuigen.
Waarna de locatie is berijkt wordt deze op poten boven het zee oppervlakte getilt, van drijven of varen is dan geen spraken.

Maar misschien zie ik dat verkeerd hoor

Aan jullie het woord :)

ps : ik zie hier al fraaie ontwerpen onstaan
ben benieuwd wat het allemaal gaat worden

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 12-04-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63431 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:07:
Deze eilanden worden vaak gesleept naar locatie en hebben zelf geen motoren.
Waarna de locatie is berijkt wordt deze op poten boven het zee oppervlakte getilt, van drijven of varen is dan geen spraken.

Maar misschien zie ik dat verkeerd hoor

Aan jullie het woord :)

ps : ik zie hier al fraaie ontwerpen onstaan
ben benieuwd wat het allemaal gaat worden
ik snap het probleem niet , als het lichtjes afwijkt van het thema.
Blijft toch nog altijd in hetzelfde genre.
Water en dergelijke.

Ik zie geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 63431 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:07:
...
Tsja is een beetje op het grensvlak inderdaad. Gekker moet het niet worden maar ik vind een booreiland ok. Een zeilboot en een vlot zijn trouwens ook niet per se gemotoriseerd dus als we dat als criterium nemen...

Ik ben wel begonnen aan mijn battleship maar ik heb nog geen pics. Mijn schip gaat met "wokkelaandrijving" werken (spiraalvormige schroeven). Wips volgen zsm!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik loop een beetje tegen een probleem aan: ik heb geen flauw idee hoe een deftige romp te maken...
doen jullie het met splines? met een box en dan aanpassen?
wireframes helpen misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 131038 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 05:29:
ik loop een beetje tegen een probleem aan: ik heb geen flauw idee hoe een deftige romp te maken...
doen jullie het met splines? met een box en dan aanpassen?
wireframes helpen misschien :)
Waarvan wil je een romp? Motorboot of zeilboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

robin222 schreef op maandag 10 april 2006 [sub](ja, ik weet het, dat was 2 pagina's terug)[/sub] @ 21:37:
Ik heb een jaren geleden in monaco ook zo'n soort futuristische yacht gezien, Renegade genaamd, kan dat kloppen? Of, nee, de naam zegt natuurlijk niets over het type boot.

Anyway, ik doe dit keer weer lekker mee!. Dat is als ik mezelf kan bedwingen om geen Oblivion(O+) te spelen.
Ik heb zin om iets te maken dat niemand verwacht, iets super origineels! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:40

Just_I

What did you just say?

mr pino schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:29:
Zo, ik heb een persoontje gemaakt, zeker moeilijk, en t hoofd is ook gewoon een bol
[afbeelding]
[afbeelding]

tips graag! en die handen had ik geen zin meer in :) ook is de houding nog niet perfect aangezien ik de persoon zelf nog moet aanpassen, maar tips daarover mag je best geven :)
Ik mis een volleybal en een wanddeel van een portable toillet :/ .... :+

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 73881 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:10:
[...]

Ik heb een jaren geleden in monaco ook zo'n soort futuristische yacht gezien, Renegade genaamd, kan dat kloppen? Of, nee, de naam zegt natuurlijk niets over het type boot.

Anyway, ik doe dit keer weer lekker mee!. Dat is als ik mezelf kan bedwingen om geen Oblivion(O+) te spelen.
Ik heb zin om iets te maken dat niemand verwacht, iets super origineels! :D
Google+naam boot + yacht zegt altijd heel veel.

Afbeeldingslocatie: http://www.cavwhite.com/yachtdirectory/yacht/thumbnails/renegade.jpg die toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ robin222: een gemotoriseerde boot, zoiets als een werkboot, misschien een zee-sleepboot (naar een tekening die ik eens heeeeeeeeeeel lang geleden gemaakt heb, bedoeling toen was dat ik het ding in hout kon maken, is er nooit van gekomen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 131038 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:14:
@ robin222: een gemotoriseerde boot, zoiets als een werkboot, misschien een zee-sleepboot (naar een tekening die ik eens heeeeeeeeeeel lang geleden gemaakt heb, bedoeling toen was dat ik het ding in hout kon maken, is er nooit van gekomen:D )
Kan je die tekening eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr pino
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/9007/wip32gm.jpg
:) ik ben tevreden :) het probleem is dat ik nu per render wel 3 minuten bezig ben (en dat vind ik lang, ja) dus ik heb niet meer zo'n zin om er nog lang mee bezig te zijn... Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zal een probleem worden: die tekening is op ware grootte gemaakt, en is dus zo ongeveer 1 meter 20 breed, en toch minstens 80 diep :X

inscannen zal dus totaal niet lukken >:)

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/9904/naamloos0cz.png

dit is dus een poging om in paint een idee te geven van het bovenaanzicht van de romp en het zijaanzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 131038 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:58:
dat zal een probleem worden: die tekening is op ware grootte gemaakt, en is dus zo ongeveer 1 meter 20 breed, en toch minstens 80 diep :X

inscannen zal dus totaal niet lukken >:)

[afbeelding]

dit is dus een poging om in paint een idee te geven van het bovenaanzicht van de romp en het zijaanzicht
Ik maak al m'n rompen met box modelling. Ik heb alleen deze vorm niet in m'n collect. Deze vorm klopt ook niet echt, hij is te breed, of niet diep genoeg, t s maar hoe je het bekijkt. Je wilt dus een zee sleeper maken, dan denk ik gelijk aan de Smit Rotterdam, of de waker. Ik kan wel een paar blueprints voor je tekenen in autocad, dan kan je daar vanaf verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is inderdaad een nogal brede en platte romp, het moest dan ook een russische boot zijn :)
of het ding werkelijk zou kunnen varen zonder om te kiepen? geen flauw idee van

blueprints zouden handig zijn, maar enkel als het niet teveel werk is hé...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 131038 op 13-04-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 131038 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:07:
Het is inderdaad een nogal brede en platte romp, het moest dan ook een russische boot zijn :)
of het ding werkelijk zou kunnen varen zonder om te kiepen? geen flauw idee van
Hoe zien russische boten er uit? :o Maar dit zal niet omvallen hoor. Maar echt snel varen zal het ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

mr pino schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:27:
[afbeelding]
:) ik ben tevreden :) het probleem is dat ik nu per render wel 3 minuten bezig ben (en dat vind ik lang, ja) dus ik heb niet meer zo'n zin om er nog lang mee bezig te zijn... Nog tips?
Gebruik je veel procedurele textures? Met veel van die dingen schieten je rendertijden omhoog. Probeer meer gewone textures (foto's, eigen schilderwerkjes) te gebruiken en mix deze met procedurele textures (met mate) waar dat nodig is.

Probeer ook eens het onderwerp van je scene wat groter te maken zodat er minder van het water zichtbaar is.

En euh... wat is die kerel eigenlijk aan het doen op dat vlot? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr pino
Anoniem: 105830 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:25:
[...]

Gebruik je veel procedurele textures? Met veel van die dingen schieten je rendertijden omhoog. Probeer meer gewone textures (foto's, eigen schilderwerkjes) te gebruiken en mix deze met procedurele textures (met mate) waar dat nodig is.

Probeer ook eens het onderwerp van je scene wat groter te maken zodat er minder van het water zichtbaar is.

En euh... wat is die kerel eigenlijk aan het doen op dat vlot? :o
die ligt daar gewoon half-verdronken aan t wezen, ik had geen zin meer in een broekje, maar dat zal ik wel weer maken :)

bedankt voor de tip, ik zal er naar kijken, maar ik vond die dingen juist wel handig omdat ik niks van photoshop bak en omdat t daardoor allemaal verschillend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
mr pino schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:27:
[afbeelding]
Ja, misschien moet je eens naar het water kijken, het lijkt er namelijk meer op dat hij op de bodem van de zee ligt dan op de zee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Wow ja ik had ook commentaar op het water, maar nu je de bodem erbij voorstelt is hij supermooi, oftewel: idee??? :P
Tip voor zn broek: skinwrap m op je lichaam. Dan vormt ie mee als je je lichaam aanpast :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

[b]mr pino schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:27:) ik ben tevreden :) het probleem is dat ik nu per render wel 3 minuten bezig ben (en dat vind ik lang, ja) dus ik heb niet meer zo'n zin om er nog lang mee bezig te zijn... Nog tips?
Geef die gast wat kleren jij sadist :P

Mss nog wat slecht weer erbij (regen, wind, bliksem) ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163654

weet iemand wat de naam van die serie met hulk hogan was...? waar die altijd in die speedboat zat...

die boot was wel vet volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
-RazieL- schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:41:
[...]

Geef die gast wat kleren jij sadist :P

Mss nog wat slecht weer erbij (regen, wind, bliksem) ^^
Hij is toch al dood dus een koudje ken ie in ieder geval niet meer vatten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Dan houdt hij zijn arm wel heel levendig in een "omhoogkom"-houding voor een dooie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hier mijn eerste wip.. niet bepaald super.. maar daar komt hopelijk nog wel verandering in :P
Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Boten/wip01.jpg

C&C welkom :)

Straks ook maar is gaan kijken hoe k t beste water kan gaan maken... lijkt me ook wel wat voor erbij :P

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 09-05-2006 15:19 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Begin van een bootje (meeste zelf bedacht):
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3460/boot6qn.th.jpg

Ik vind boten niet zo'n geweldig onderwerp maar had niet echt veel te doen :P Moet nog veel detail op.

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
dntje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:20:
Begin van een bootje (meeste zelf bedacht):
[afbeelding]

Ik vind boten niet zo'n geweldig onderwerp maar had niet echt veel te doen :P Moet nog veel detail op.
Ziet er leuk uit, kijk ff hierzo naar voor een beetje goeie rompvorm:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/images/parts/sy2/4g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/images/parts/sy2/1g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/images/parts/sy2/3g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141878

Ik doe niet mee aan de contest, zou wel willen, maar geen tijd :'( (al kan ik natuurlijk wel een bootje die mn baas heeft getekend posten :+ ). Heb dus ook eigenlijk geen recht van spreken, maar goed :) .

2 Robin222 > ik vind het jacht niet zo heel mooi. Schuin van voren ziet het er nog redelijk uit, maar van de zijkant vind ik het een 'klompje' (op één gepropt) lijken. Dat komt denk ik doordat je de zijkanten nogal 'dicht' maakt. Je laat de zijkant zeg maar weer naar boven toe lopen. Dit vind ik niet zo mooi. Maar dat is misschien enkel mijn smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr pino
daar gaan we weer
Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/875/wip43pl.jpg
ik hoop dat t nu niet meer lijkt alsof ie op wilt staan en niemand bedenkingen krijgt bij zn kledij... tips verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141878

Ik vind hem erg realistisch lijken. Misschien als je zijn linkerhand/arm onder of achter zijn lichaam vandaag haalt, lijkt het nog minder of hij weer op wil staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 141878 op 13-04-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169762

Juist begonnen
Het is nog niet veel maar alle begin is iets ^^
WIP:
Afbeeldingslocatie: http://files.ravenslayer.be/tit_scr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

robin222 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:16:
[...]

Google+naam boot + yacht zegt altijd heel veel.

[afbeelding] die toevallig?
Dat zou heel goed kunnen, ja! :)

En ik heb nu ook wat leuke ideetjes, eens kijken of ik daar genoeg referentie bij kan vinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

robin222 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:25:
[...]

Ziet er leuk uit, kijk ff hierzo naar voor een beetje goeie rompvorm:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hoe ga je te werk als je dit maakt doe je het met patches of maak je een poligon die telekens
extrude?
ik ben echt zo benieuwd ik zoek namelijk de techniek die het beste werkt bij blueprints
verder ziet het echt top uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 34043 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:46:
[...]

hoe ga je te werk als je dit maakt doe je het met patches of maak je een poligon die telekens
extrude?
ik ben echt zo benieuwd ik zoek namelijk de techniek die het beste werkt bij blueprints
verder ziet het echt top uit :)
Ik maak eerst een blok, die verdeel ik in 6 delen. Dan gaat ik de zijkant in de goede vorm zetten, alleen de omtrek dus. En dan de boven kant.

Daarna slice ik hem horizontaal een keer, en dan model ik de vorm er een beetje goed in.
wire:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/got/wirek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

mr pino schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:03:
daar gaan we weer
[afbeelding]
ik hoop dat t nu niet meer lijkt alsof ie op wilt staan en niemand bedenkingen krijgt bij zn kledij... tips verder?
Je kan dat vlot nog een beetje versieren. vlaggetje erop ofzo. Of mss nog een volleybal met bamboe erin en een gezicht erop (Cast Away anyone? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

-RazieL- schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:57:
[...]

Je kan dat vlot nog een beetje versieren. vlaggetje erop ofzo. Of mss nog een volleybal met bamboe erin en een gezicht erop (Cast Away anyone? :P )
Mr Wilson!!! _O_

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.I.P.
Afbeeldingslocatie: http://img162.imageshack.us/img162/6696/bootrender27vf.jpg

de romp, met een zodiac op de achtersteven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
ik denk dat ik ook maar weer eens een poging ga wagen, die kathedraal kan wel ff wachten.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

robin222 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:01:
[...]

Ik maak eerst een blok, die verdeel ik in 6 delen. Dan gaat ik de zijkant in de goede vorm zetten, alleen de omtrek dus. En dan de boven kant.

Daarna slice ik hem horizontaal een keer, en dan model ik de vorm er een beetje goed in.
wire:
[afbeelding]
ordinair boxmoddelen dus? :)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.