5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Anoniem: 192478

De lucht heb ik gedaan door de world een blauwe kleur te geven met een texture erop voor de wolken. Maar daardoor doet hij alsof er onder het vliegtuig ook allemaal lucht is. Kan ik dit op een of andere manier veranderen, zodat wat er vanaf onder tegen het vliegtuig aan spiegeld groen is? Zonder dat ik er een plane onder moet zetten waardoor de render tijd heel erg toeneemd.
Ik ben mijn zoveelste idee aan het uitproberen. Het zal waarschijnlijk nog even duren voordat ik een eerste wip post.link0007 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:06:
Ik denk dat iedereen die aan deze contest meedoet wel volwassen genoeg is om eerlijk mee te doen hoor...
en onder het mom van nooit genoeg updates:
vloer eronder
Weet iemand hoe ik die irritante draw-distance in blender weg kan halen?
En die drawing distance in Blender zit zo:
Selecteer de camera en ga in je buttons window naar de editing tab (vierkantje van 4 gele puntjes)
Dan zie je nu als het goed is een deel in dat venster wat Camera heet. Daarin staan een aantal vakjes met waarden, genaamd Clipping. De standaardwaarden zijn:
start: 0.10
end: 100.00
--------------
size: 0.500
Verander de 'end'-waarde en de draw-distance verandert. Een hoog getal betekent heel ver kijken en een laag getal betekent minder ver kunnen kijken. Deze functie zit in blender om rendertijd te besparen, maar bij simpele scenes zal het niet uitmaken.
BTW: de schaduw van de ene henk wijst naar de camera toe (lichtbron achter henk) en de andere schaduw wijst van de camera af (lichtbron voor henk). Ik vermoed dat je gewoon een enkele lamp hebt genomen voor de schaduwen (en nog een andere lamp om de voorkant van de linker henk te belichten), maar zo komt het dus heel raar uit. Misschien nog een puntje om op te letten bij zo'n scene. (voor lampen bestaat ook een soort draw-distance. Heel handig voor dit soort dingen)
Je zou iets met een falloff map in het reflection slot van je material kunnen proberen: een z-axis falloff van [raytraced] naar groen (evt met noise oid), maar dat kost wellicht nog meer rendertijd dan het toevoegen van een plane (hihiAnoniem: 192478 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:44:
De motoren aan de vleugel vastgemaakt:
[afbeelding]
De lucht heb ik gedaan door de world een blauwe kleur te geven met een texture erop voor de wolken. Maar daardoor doet hij alsof er onder het vliegtuig ook allemaal lucht is. Kan ik dit op een of andere manier veranderen, zodat wat er vanaf onder tegen het vliegtuig aan spiegeld groen is? Zonder dat ik er een plane onder moet zetten waardoor de render tijd heel erg toeneemd.
Vergeet ook niet dat vliegtuigen meestal boven de wolken vliegen... ik denk niet dat een groenige reflectie realistischer is dan wat je nu hebt.
Anoniem: 105830
Daar zou ik graag aan willen toevoegen dat je de afstand tussen start en end ook weer niet te groot moet maken (en start ook niet verder richting 0 te duwen) omdat je anders heel simpel gezegd de z-buffer (die wordt gebruikt voor de 3d vensters) doodvermoord.Duesenberg J schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:15:
En die drawing distance in Blender zit zo:
Selecteer de camera en ga in je buttons window naar de editing tab (vierkantje van 4 gele puntjes)
Dan zie je nu als het goed is een deel in dat venster wat Camera heet. Daarin staan een aantal vakjes met waarden, genaamd Clipping. De standaardwaarden zijn:
start: 0.10
end: 100.00
--------------
size: 0.500
Verander de 'end'-waarde en de draw-distance verandert. Een hoog getal betekent heel ver kijken en een laag getal betekent minder ver kunnen kijken. Deze functie zit in blender om rendertijd te besparen, maar bij simpele scenes zal het niet uitmaken.
(ie. dan krijg je problemen wanneer er polygonen over elkaar geplaatst worden)
Anoniem: 185926
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 185926 op 20-12-2006 08:49 ]
Anoniem: 163535
binnenhuisarchitectuur. en als ik veel tijd heb mischien ook nog wel onderwaterwereld/ scifi. en mischien word het nog wel meer.
maar hier nogmaals een wip...

verast me dat nog niemand super-henk heeft gemaak
zoiets?Anoniem: 163535 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:24:verast me dat nog niemand super-henk heeft gemaak

wel leuk om zoveel mogelijk wedstrijden bij elkaar te proppen natuurlijk
ja precies zo
maar ik vind het alleen jammer dat nog niemand henk in een ander jasje plaats:
zoals de
henk-vis
henkrobot
henk sphere
maar ja ik heb er niks over te bepalen, maar ik zie nog niet veel creativiteit
Ik moet zeggen: onder- en achtergrond in Esher-style is best moeilijk... Ik vind toch dat ik het redelijk goed gedaan heb tot nu toe. Of ik deze scene ga gebruiken in de final weet ik nog niet, maar ik hoop dat ik iets in een kerststijl kan vinden.
Hier alvast weer een render:
klik hier!
Ik zag net dat er een kleine spleet tussen de achtergronden zit welke ik eerst niet zag. Ik heb net blender afgesloten, en mijn videokaard kennende trekt 'ie het niet om hem weer te starten (elke keer nadat ik blender heb gebruikt, moet ik mijn systeem herstarten
En natuurlijk nog de schaduwen... Hier word nog aan gewerkt, maar het is zo moeilijk om én goede belichting te hebben voor de stickers, én voor de diepteverschillen tussen de sleutels en het gezicht.
En btw: vinden jullie dat er ook haren op moeten? Ik neem aan dat haren in lego best moeilijk zijn te maken (ik heb het al geprobeerd, ziet er niet echt mooi uit). Dus: Realisme, of kopiëren van het logo?
De vragen des levens toch
commentaar aub
Je kan verschillende belichtingssetups gebruiken dmv groepen. Gooi je lampen in een groep en geef bij het materiaal aan dat die groep gebruikt moet worden. Voor objecten die je op een andere manier wil belichten kan je dat ook doen, zonder dat de lampen uit andere groepen in de weg zitten.
Lego heeft volgens mij ook een wat minder grote spec en minder reflectie
(een wat meer glossy reflectie zou dat misschien beter oplossen?)
Verder vraag ik me af of stickers bij jou in het echt ook zo kreukelig en zijn en zulke hoge specs heeft.
Koop maar eens zo'n goedkoop stickerboekje van een paar euro (je weet wel, met die leuk gevormde disney stickertjes of zo
Je achtergrond is niet verstandig uitgekozen omdat de bovenkant van de moersleutels in de achtergrond wegvalt.
Anoniem: 73881
Komt nog wel...Anoniem: 163535 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:22:
[...]
maar ja ik heb er niks over te bepalen, maar ik zie nog niet veel creativiteit
Mijn henkie is voorlopig nog niet af, maar ik vind het toch wel leuk om alvast een wip te posten.
[ Voor 4% gewijzigd door Bozozo op 21-12-2006 14:54 ]
Thanx voor de tip, ik zat er idd een beetje meeBozozo schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:54:
Ziet er leuk uit. Collaps de drie vertices boven en onder het oog even om van die driehoeken af te komen
Ik ben nog niet echt veel verder met mijn scene, de belichting is wel iets aangepast, en de specularity ed. zijn wat doffer gemaakt, maar niet veel grote veranderingen.
Verder vond mijn broer dat de rechter significant groter is dan de linker
Ik denk dat ik nu eens voor een leuke achtergrond ga zoeken.

De handen had ik al eens eerder gemaakt, ik vond het een beetje onzin om dat niet te gebruiken, maar dan weet ierdereen het in ieder geval
Het staat duidelijk in de regels dat je geen eerder gemaakte dingen mag gebruiken. Deze zijn er niet om flauw te doen, maar er moet gewoon een grens zijn.Anoniem: 185926 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:55:
De handen had ik al eens eerder gemaakt, ik vond het een beetje onzin om dat niet te gebruiken, maar dan weet ierdereen het in ieder geval
Je kan trouwens wel een nieuwe maken aan de hand (hihi, woordgrapje
Verder trouwens heel tof. Ziet er al goed uit.
edit:
WIP:

Ja, ik weet het, er moet nog een klein beetje aan getweakt worden.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 21-12-2006 18:27 ]
schiet misschien niet op, maar vind het er al wel COOL uitzien...Anoniem: 199803 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:42:
[afbeelding]
Het schiet nog niet echt op met m'n ijshenk. Maar er zijn nog 3 weken.
Maarreuhh... ga je henk uithakken ofzo?

Wat betreft die armpjes, tja

Maar dit scheelt zo wel een uur ofzo, als je daarna toch weer verder kan met je oorspronkelijke idee...
Mooi hoor, die 3DHenk. K'wou dat ik wat meer met nurbs kon.
Je bedoelt Subdivision Surfaces. Veel flexibeler dan NURBS
Nou, ook maar even een wip van mij, een onderdeel van de ultime verkoelingsset voor de tweaker...

De sc'henk'kan (zoals Holgster daar zo mooi mee kwam)
`T is nie veel.......
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

nou ja ga ik morgen wel oplossen...
...
...
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
omdat iedere hand (dus ook die van henk) vier vingers heeft (en nog een duim), ik had vijf vingers en een duimSnoeiKoei schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:17:
En Henk kan geen vijf vingers hebben, omdat...
...
...
edit: Even ter bewijsvoering: hier is een nieuwe hand voor henk. Ik moet hem alleen nog ff in de juiste positie zetten en dan heeft henk speciaal voor hem gemaakte handjes.
Werk nu trouwens ook met silo, dat is echt een heerlijk programma om mee te modelen, ik zou het echt iedere beginner (en gevorderde) aanraden, betaalbaar (120 euro) niet te moeilijk, dus als je net begint raak je niet meteen versuft door de complexheid (die sommige andere programma's hebben).
Ik ex en importeer veel naar maya en terug via obj formaat, dit gaat ook prima. Anyway Silo is oke wat mij betreft!
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 185926 op 22-12-2006 10:21 ]
Poeh heb ik me daar ff goed uitgeluld, in werkelijkheid verwacht ik niet dat iemand onderscheid maakt tussen duim en vingers. Een mens heeft 5 vingers, als je beweert dat we er 4 hebben denk ik dat je een boel rare blikken krijgt...
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
De wip van gisteren had ook al vier vingers en een duim, maar je kon de wijsvinger inderdaad niet zien.SnoeiKoei schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:00:
Je WIP van gisteren toont Henk met 3 vingers + duim dus * SnoeiKoei ziet niet in waarom 5 vingers dan wel onmogelijk is
Poeh heb ik me daar ff goed uitgeluld, in werkelijkheid verwacht ik niet dat iemand onderscheid maakt tussen duim en vingers. Een mens heeft 5 vingers, als je beweert dat we er 4 hebben denk ik dat je een boel rare blikken krijgt...![]()
Noah...Anoniem: 185926 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:32:
omdat iedere hand (dus ook die van henk) vier vingers heeft (en nog een duim), ik had vijf vingers en een duim
Cartoonhanden hebben doorgaans 4 vingers (inclusief duim). Ooit werd dat gedaan om tijd en inkt te besparen, maar het ziet er sowieso beter uit voor een cartoony karakter als jij daar hebt omdat cartoons verder (lichaam, ledematen) ook simpeler zijn dan hun "echte" tegenhangers (mensen, dieren, enz).
Woehoe! Nog een Silo-addict!Werk nu trouwens ook met silo, dat is echt een heerlijk programma om mee te modelen, ik zou het echt iedere beginner (en gevorderde) aanraden, betaalbaar (120 euro) niet te moeilijk, dus als je net begint raak je niet meteen versuft door de complexheid (die sommige andere programma's hebben).
Ik ex en importeer veel naar maya en terug via obj formaat, dit gaat ook prima. Anyway Silo is oke wat mij betreft!
Is het niet een idee om de steeksleutels van henk als armen en handen tegebruiken. Dan heeft het net nog wat meer Henk.Anoniem: 185926 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:55:
Ik ga denk ik maar superhenk maken, heb henk armen gegeven, want ik vind in de lucht zwevende steeksleutels maar nix, en een superman zonder armen, dat kan natuurlijk niet.![]()
[afbeelding]
Ziet er erg goed uit. Dacht eerst dat het een echte foto was.marquis schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:49:
Ik zie al weer hele mooie dingen voorbij komen.
Nou, ook maar even een wip van mij, een onderdeel van de ultime verkoelingsset voor de tweaker...
[afbeelding]
De sc'henk'kan (zoals Holgster daar zo mooi mee kwam)![]()
`T is nie veel.......
ik begrijp dat je scene in een vrieskamer is, maar één ding begrijp ik niet: waarom ligt er een plas water op de vloerAnoniem: 199803 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:42:
[afbeelding]
Het schiet nog niet echt op met m'n ijshenk. Maar er zijn nog 3 weken.
de airco ziet er trouwens wel strak uit
Hoe moet henk dan een biertje openmaken?kippy schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:31:
[...]
Is het niet een idee om de steeksleutels van henk als armen en handen tegebruiken. Dan heeft het net nog wat meer Henk.
Laatste wipje voor vandaag, ik heb haar gemaakt maar weet niet zeker of ik dit haar leuk vind...
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 185926 op 22-12-2006 15:18 ]
TnxAnoniem: 163535 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:16:
de airco ziet er trouwens wel strak uit
Hihiik begrijp dat je scene in een vrieskamer is, maar één ding begrijp ik niet: waarom ligt er een plas water op de vloer
Ik moet niet te lang wachten, anders smelt 't hele blok nog weg
@sennas ; Mooi geworden

Het wordt een mysterieuze opgraving (in egypte
zelf ben ik ook al weer een stukje verder met mijn scene

het word eigenlijk ook al wel tijd om alles een kleurtje te gaan geven...
c&c is welkom
Ik ben aan het twijfelen over de schaal van mn Henk. Eerst wilde ik er een 'gewone' schedel van maken, maar misschien is het ook wel tof om er een reusachtige opgraving van te maken, met steigers en hijskranen e.d.

Moet er nog tientallen doen

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 192478 op 23-12-2006 17:19 ]
of je maakt er een vrachtvliegtuig vanAnoniem: 192478 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:18:
Ik ben nu met de raampjes bezig:
[afbeelding]
Moet er nog tientallen doen
En ik mag ook wel eens gaan beginnen. Het zou toch zonde zijn als ik niet met een final kom bij de jubileumcontest
is ook wel een leuk idee, heb de haren nu wel goed denk ik trouwensBruT@LysT schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 02:30:
@sennas, misschien een idee om henk gewoon een bal te laten, met zwevende handen ala Rayman?
heb ik ook al veel gehad, maar dan met gewoon mijn perspectieven. Ik weet niet hoe ik het opgelost had, en zou dus graag ook de oplossing weten
Techno>Music
Halverwege de pagina staat iets over cameraproblemen :
Ik heb geen Blender, maar ik werd toch nieuwsgierig naar dat probleem met die camera.Problemen met de camera?:
Het komt wel eens voor dat, als je naar de camera weergave gaat met Ctrl Alt NumPad 0, je de Alt toets mist. Als dat gebeurt, druk je dus op Ctrl NumPad 0 en daardoor verandert een geselecteerd object in een camera.
Even gegoogeld dus. Misschien is dit 't niet, maar het lijkt erop dat je de alt-toets vergeet?
edit:
Nog even een wip tussendoor. Henk in 3D

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 25-12-2006 16:51 ]
Ik gebruik ook blender, en bij mij werkt ctrl+num0 wel gewoon om een tweede camera actief te maken.Anoniem: 192478 schreef op maandag 25 december 2006 @ 09:24:
Ik heb een probleempje, als ik een andere camera in de scene actief maak met ctrl+numpad 0 blijft hij de eerste camera gebruiken bij het renderen. Hij wil gewoon niet switchen naar een andere camera
Misschien ligt het aan numlock? Bij mij werkt het met numlock uit in ieder geval niet.
Ik probeer nu dus een tweede camera actief te maken die ik eerder al enkele malen gebruikt had, en toen ging het goed. Ook een derde camera toevoegen heeft nu geen zin. En op zich wordt de camera wel actief, het driehoekje wordt namelijk wel donker, maar hij blijft gewoon de eerste camera renderen. Numlock is het probleem dus ook niet.

De sterretjes moeten nog teruggeplaatst worden aan de Henk-kant, en dan moet er nog groefjes in de rand. Eventueel dan nog es de volledige scene ne keer herbekijken.
ik wou dat ik dat kon!!
neej, daar ben ik het nie mee eens. ik vind ze best wel zuigen. ik ben er ook geen ster in maar wat ik maak dat lijkt wel redelijk realistisch. ik stel voor om eerst iets makkelijkers te gaan doen, dan wordt het mooier. voor mider moeite en het zal ook wel aan die vage henk liggemcandor schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:07:
holy moly, wat een prachtige 3d afbeeldingen, onder andere die van sargonaut, KaBRamm, marquis, etc. Lijkt gewoon net echt!!
ik wou dat ik dat kon!!
Ik zit net het topic nog eens door te kijken, en bij jouw scene moet ik ineens heel erg denken aan Peter R de Vries.
Dit had ik eerder niet, maar ik denk dat het iets te maken heeft met de mappen op de achtergrond. Wordt dit een Henk K de Vries: misdaadverslaggever scene?
Edit:
Een misdaadverslaggever heeft toch ook iets met misdaad te maken?
Maar je kunt bijvoorbeeld afluisterapparatuur erbijplaatsen ofzo, om het even te benadrukken.
[ Voor 23% gewijzigd door Duesenberg J op 27-12-2006 13:32 ]
heb ik zelf helemaal nietDuesenberg J schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:22:
@ KaBRamm:
Ik zit net het topic nog eens door te kijken, en bij jouw scene moet ik ineens heel erg denken aan Peter R de Vries.
Dit had ik eerder niet, maar ik denk dat het iets te maken heeft met de mappen op de achtergrond. Wordt dit een Henk K de Vries: misdaadverslaggever scene?
maar als je goede ideeen hebt, kun je mij daar vast wel een plezier mee doen
schopje
Ik heb eens een ideetje uitgewerkt, en ik denk dat dit het gaat worden. Als ik het goed uitwerk lijkt het me wel mogelijk om hier een goed plaatje van te maken.
Om te beginnen een paar mysterieuze closeups:

En dan een shot van het geheel:

Ik heb hier ook weer eens een wipje,
Superhenk a rescuetee!!!!
Is wel te raden denk ik in welke categorie dit gaat vallen

Nu de scene eromheen nog.
Br(36) Ba(56)
Anoniem: 170764

Ik begin langzamerhand alles om mij heen in Lego-blokken te zien. Maar alles past tot nu toe.

Heb nu een deel van het mechanisme om hem open te maken gemaakt.
edit:
Het Ãs niet een slot, maar het hééft er wel een.
[ Voor 20% gewijzigd door Duesenberg J op 29-12-2006 23:28 ]
Ik denk dat ik die renderer ga gebruiken voor mijn final, al moet ik wel even uitzoeken hoe.
Het renderen met die renderer zal vast ook een heel stuk langer duren.
En idd, ik gebruik Blender (te zien aan de standaardkleur van de achtergrond).
Maar het werkt ook met andere programma's zie ik.
En btw: het is geen zilver en goud, maar het moet koper of brons en een ander metaal voorstellen. Zo te horen mag ik nog heel wat tweaken aan de materials.
De reden waarom ik dit zei was omdat je bij Indigo dus kunt instellen welk metaal je wilt, dan simuleert hij de optische eigenschappen van dat metaal. Met erg mooie resultaten als gevolg, en vrijwel geen instelwerk.
hier een voorbeeld (leuke woordspeling

Whaha doet met denken aan GTA VC waar je de die spotlamp aan moet zetten voor die XXX reclame.Holgster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:11:
Concept plaatje.
Is wel te raden denk ik in welke categorie dit gaat vallen
[afbeelding]
Nu de scene eromheen nog.
Mij aan Batman.-DG- schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:42:
[...]
Whaha doet met denken aan GTA VC waar je de die spotlamp aan moet zetten voor die XXX reclame.

Ik vind 'em anders toch wel erg veel op Henk lijken
wip:

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 01-01-2007 11:53 ]
Offtopic mode] Beste wensen allemaal en een gelukkig nieuwjaar..
sow die voorste schroevendraaier ziet er realistisch uit
Ja, dat vond ik ook al. Heb je een texture gebruikt van een echte steeksleutel?Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:16:
[...]
sow die voorste schroevendraaier ziet er realistisch uithij staat alleen nog niet bij de rest van je scene
edit:
Ik heb het plaatje van die steeksleutel niet 'direct' gebruikt. Ik heb in photoshop de randen en achtergrondkleur bijgewerkt, om de texture passend te krijgen. Wat 'em uiteindelijk zo realistisch maakt is de 'raytrace-reflectie' die ik er in de materials-editor van 3dsmax aangehangen heb.
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 02-01-2007 14:11 ]
dat verklaard een hoopAnoniem: 199803 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:51:
Ja, die heb ik gegoogled.Als ik geen goeie .jpg had kunnen vinden, had ik zelf een foto gemaakt van een steeksleutel, en die als texture gebruikt. Maar dees werkt ook
edit:
Ik heb het plaatje van die steeksleutel niet 'direct' gebruikt. Ik heb in photoshop de randen en achtergrondkleur bijgewerkt, om de texture passend te krijgen. Wat 'em uiteindelijk zo realistisch maakt is de 'raytrace-reflectie' die ik er in de materials-editor van 3dsmax aangehangen heb.
en ja steeksleutel en schroevendraaier, die scheer ik over een kam heen
maar ik ben ook maar fftjes een kwartierje aan het werk geweest:

houd het er maar op dat er een grondlaag op zit, en dat er nog heel veel moet gebeuren
Anoniem: 170764

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 170764 op 02-01-2007 15:17 ]
ziet er netjes uit... door jouw herrinner ik mij zelf dat ik ook iets heel belangrijks vergeten ben...Anoniem: 170764 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:17:
Hier weer namens mij een WiP:
[afbeelding]
door mijn anthosiastheid voor mijn kamer, ben ik henk vergeten

maar ik zit met een probleem....ik wil graag dat het web semi-doorzichtig wordt.
maar als ik met material editor transparency op 100% zet zie ik geen verschil in de render... heeft iemand enig idee hoe dit komt?????
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
Zet eens een plane achter je web. Op die manier zul je wss wel de semitransparantie zien...misterw schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:07:
goeiedag hier even een wip van mij.... (let niet op de rode achtergrond. zo had ik hem ff gemaakt voor de test).
[afbeelding]
maar ik zit met een probleem....ik wil graag dat het web semi-doorzichtig wordt.
maar als ik met material editor transparency op 100% zet zie ik geen verschil in de render... heeft iemand enig idee hoe dit komt?????
dat rode is een planeGr0wLiThE schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:20:
[...]
Zet eens een plane achter je web. Op die manier zul je wss wel de semitransparantie zien...
--edit
@ hieronder:
dat kan niet bij een raytrace material
--edit edit
als ik hetzelfde material gewoon op een box gebruik in een nieuwe scene dan werkt het wel.....
--edit edit edit
nu is het wel gelukt... ik heb een nieuw material aangemaakt en die standaard gelaten en de opacity op 50 (falloff) en reflection op raytrace
iig bedankt voor het meedenken
[ Voor 46% gewijzigd door misterw op 03-01-2007 13:34 ]
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
na dat gekloot met de materials heb ik nu eindelijk het concept af...hij valt in de categorie film...

correct maar dan met henk natuurlijk....:Phenkvdvelden schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:38:
gedelete trailer van Spider-Man met de twin towers en die heli misterw?
Er komt zeker henk vloerbedenking op?Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:11:
[...]
dat verklaard een hoop, maar daar word het niet minder orineel van
en ja steeksleutel en schroevendraaier, die scheer ik over een kam heen
maar ik ben ook maar fftjes een kwartierje aan het werk geweest:
[afbeelding]
houd het er maar op dat er een grondlaag op zit, en dat er nog heel veel moet gebeuren

In het kader van Onderwaterwereld: Spongehenk...
Erm...
maar die is stoer, vind wel dat je een poging moet doen, om spongehenk te makenScarfish schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:50:
En zoals gewoonlijk heb ik geen tijd om toch een keer mee te kunnen doen met de constest. Wel had ik een ideetje, zie bijgaande pic.
[afbeelding]
In het kader van Onderwaterwereld: Spongehenk...

(550 pixels breed)

(geen pop-ups, gewoon de directe link)
FYI: het lego-logo bestaat dus uit 2 delen, één op de set van de linker henk, en één op de set van de rechter henk.. Vergeet niet dat mijn scène bij de esher contest moet passen
[edit]
nog ff een screenshot van hoe het er in blender uitziet:

[ Voor 16% gewijzigd door link0007 op 07-01-2007 18:33 ]
wip:

Henk in de oertijd.