5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
misschien is het een tsunami ofzo
En de tong en tanden moet nog een kleur krijgen..
Voor de rest prachtig
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Anoniem: 163535
en het water ziet er nog niet echt echt uit...
De rivier moet eigenlijk een zwavelzuur-meer voorstellen, zoals je wel vaker in vulkaangebieden ziet. Moet nog wel wat aan gebeuren dus
De camera staat niet scheef, maar iets verdraaid. Misschien dat het daarom lijkt alsof het water omhoog loopt? Kijk ik ook nog naar.
De schaduwen bewaar ik voor het laatst. Heb ik al wel geprobeerd, maar duurt erg lang om te renderen.
Nog tot 15 januari de tijd, dus moet lukken
T!m0n, vind die werkplaats ook goed geslaagd.
KaBRamm688, ben benieuwd hoe jij henk hierin gaat plaatsen, maar voor de rest...erg strak.
Oke, hier dan even een wipje van mij, ik zie al veel moois van andere dus ik moet ook maar even wat laten zien
Moet nog wat aan gebeuren maar dat gaat goed komen.

In de categorie "eten en drinken"
[ Voor 22% gewijzigd door marquis op 08-01-2007 22:20 ]
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Erg mooi, vooral die stamper en de doorzichtige henk op de kan. Alleen het zakje chips lijkt een beetje onrealistisch overeind te staanmarquis schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:17:
Sargonaut, lachen man. Ziet er al goed uit.
KaBRamm688, ben benieuwd hoe jij henk hierin gaat plaatsen, maar voor de rest...erg strak.
Oke, hier dan even een wipje van mij, ik zie al veel moois van andere dus ik moet ook maar even wat laten zien![]()
[afbeelding]
Dat zakje ships staat wel erg overeind.marquis schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:17:
Oke, hier dan even een wipje van mij, ik zie al veel moois van andere dus ik moet ook maar even wat laten zien![]()
[afbeelding]
Komt er nog wat achter?
Een koekrol henk?
Ziet er goed uit, misschien alleen wat druk, er is veel te zien.
Misschien een idee om je te beperken tot wat er op tafel staat en de omgeving weg te laten. Die omgeving voegt m.i. niet zoveel toe en maakt het plaatje ook minder realistisch (vooral het raam)
Br(36) Ba(56)
Dav0s schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:17:
Erg mooi, vooral die stamper en de doorzichtige henk op de kan. Alleen het zakje chips lijkt een beetje onrealistisch overeind te staan
Daar heb je wat, ik zat er al een beetje mee. Misschien inderdaad wat achter zetten. En inderdaad, een koekrol is een goed idee, zal ik eens over nadenken.Dat zakje ships staat wel erg overeind.
Komt er nog wat achter?
Een koekrol henk?
Zal ik dan de muur blind maken? Het legt dan i.d.d. meer de nadruk op waar het om gaat.Ziet er goed uit, misschien alleen wat druk, er is veel te zien.
Misschien een idee om je te beperken tot wat er op tafel staat en de omgeving weg te laten. Die omgeving voegt m.i. niet zoveel toe en maakt het plaatje ook minder realistisch (vooral het raam)
Heren, dank jullie voor de critiek, ik ga ermee aan de slag.
[ Voor 50% gewijzigd door marquis op 09-01-2007 15:59 . Reden: aanvulling...... ]
Anoniem: 73881
en iets links van het midden van de tafel zie ik een lijn staan, waarschijnlijk houd de afbeelding daar op...
en zit ook al een tijdje naar het drinkglas en het raam te kijken en volgens mij is het drinkglas nogal groot in verglijking.
en caustics zullen ook wel netjes staan
verder ziet hij er al netjes uit
Dat raam gaat eruit, heb ik besloten. Met die caustics moet ik even vechten, maar ga het proberen, net zoals de bubbeltjes op de cola.Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:00:
ik zie geen bubbeltjes op de cola liggen.
en iets links van het midden van de tafel zie ik een lijn staan, waarschijnlijk houd de afbeelding daar op...
en zit ook al een tijdje naar het drinkglas en het raam te kijken en volgens mij is het drinkglas nogal groot in verglijking.
en caustics zullen ook wel netjes staan![]()
verder ziet hij er al netjes uit
Die stopcontacten en het belangrijkste voor een tweaker, de netwerk outlet, laat ik ook zitten.Ik vind juist dat die details zoals die stopcontacten het geheel wat interessanter maken.
Maar Aardbei, ik ben bang dat het dan wel erg "henk" wordt als ik ook deze aanpas.
Opnieuw dank voor het commentaar
Edit: Sargonaut, die chips zit ik nog even aan te denken. Die van jou is ook al erg mooi geworden. Zitten mooie details in.
[ Voor 27% gewijzigd door marquis op 09-01-2007 20:50 ]
Ik vind het raam juist wel cool, eigenlijk.
Ik kreeg ook wat ideeen :
gehaakt tafelkleedje in henkvorm; glasplaat op tafel; zonlicht door het raam; gordijn oid;
een tweede colaglas evt wat gemorste coladruppels op tafel; restje cola in de kan;
Het chipszakkie open maken met aluminium binnenkant en wat henk-chips, kruimels, op tafel.
Nog een update, A'henk'alypto

dus respect aan iedereen die een geslaagde versie van henk gemaakt hebben
ben eindelijk weer verder gegaan met mijn kamer, en hoe ik henk ga verwerken in de kamer: ik maak denk ik kleine beeldjes van henk, en hij word geprojecteerd op het beamer scherm...
heb ondertussen de buitenmuur gemaakt, natuurlijk met ramen erin
wat ik ook nog moet doen:
- een bureaustoel maken voor de andere kant van het bureau
- rondslingerende papieren maken, zodat het meer op een kantoor lijkt
- alles opnieuw een texture geven
- de buitenomgeving, onderwater, of mischien toch op een hoger gebouw, moet nog ff kijken...
- nieuwe belichting
- nog spotjes voor boven het bureau
- en nog een beamer/projector achtig apparaat...
binnenkort nog een wip
Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:16:
ik dacht een henk maken, dt doe ik wel ffmaar ben begonnen, en dan blijkt dat het nog egt moeilijk is om een henk-like poppetje te maken...
dus respect aan iedereen die een geslaagde versie van henk gemaakt hebben
Heb ondertussen het raam dicht gemetseld, nieuw behangetje (wel van dezelfde soort, was nog in de aanbieding bij de Gamma) en dat is toch wel iets beter. Heb de texture van de tafel ook aangepast. Ondertussen ook meer bubbels in de coke (aan de bovenrand). Gewoon even nieuwe cola ingeschonken, als het zo lang staat verliest het zijn kracht

Edit: link0007, ben ff de naam kwijt, het pakket heeft zichzelf ook ververst en is toen geschrokken van m`n lelijke hoofd en heeft zich verstopt achter de virusscanner. Mooi balen
Hee, maak er anders een duploblok achter, dan heb je toch wat. Vind alleen die logo zo kaal, toch?
[ Voor 18% gewijzigd door marquis op 10-01-2007 00:04 ]
Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik als achtergrond moet gebruiken.. anders laat ik het gewoon het lego-logo
[ Voor 52% gewijzigd door pagani op 10-01-2007 13:52 ]
Diploblokken moeten makkelijk zijn.. gewoon een legoblok uitvergroten
Maar ik denk dat ik het gewoon op texturen en planes hou.. Daar doe ik wel iets mee.
kan je de stopcontactjes ook niet Henk vormpjes maken haha, zodat je overal waar je kijkt kleine Henk details ziet hehemarquis schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:17:
[afbeelding]
Anoniem: 105830
Great minds think alikeTjeemp schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:24:
[...]
kan je de stopcontactjes ook niet Henk vormpjes maken haha, zodat je overal waar je kijkt kleine Henk details ziet hehe
Ik zou het toch doen hoor, moeilijk is het in ieder geval niet
Update 1: Het gaat me lukken

Update 2: Ze zitten erin.......
Achter de chipszak ga ik de originele Henk dipsaus plaasen, lekker voor bij de chips.....
[ Voor 92% gewijzigd door marquis op 10-01-2007 23:24 ]

zoals je ziet zijn de meeste kleurtjes er weer uit.... was niet geheel tevredenover
heb nu henk erin verwerkt: op het beamerscherm (mischien maak ik nog wel een "henk"ows XP voor op het scherm)
en heb kleine beeldjes van henk op het bureau geplaatst, en natuurlijk nog steeds het naam bordje
wat is het hier uitgestorven

nog een object wat ik in mijn kamer plaats:

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 13-01-2007 13:23 ]
Ik heb ondertussen de bovenkant van de henk gadget af

En zo staat ie open:

En nog een detail van het binnenwerk (voor zover het af is):

Hopen dat het nog afkomt voor het einde van de contest, aangezien ik eigenlijk nog best een hoop te doen heb (ook naast de contest)
Denkt iedereen eraan dat maandag alweer de laatste dag van de contest is.
Vergeet dus niet nog even een Final te posten.
De punten kunnen gestuurd worden naar; tvldn op lycos.nl
...hier ook een beetjewat is het hier uitgestorven
En nog een wip:

wegens gebrek aan tijd (veel school) is mijn laatste WiP dus mijn Final geworden..
@ duesenberg : het binnenwerk weerspiegeld nog net iets te veel, voor de rest ziet het er al mooi uit!
[ Voor 24% gewijzigd door link0007 op 13-01-2007 18:14 ]
Plaatje doet het bij mij niet, hij vraagt om een wachtwoordlink0007 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:55:
Final:
[afbeelding]
wegens gebrek aan tijd (veel school) is mijn laatste WiP dus mijn Final geworden..
@ duesenberg : het binnenwerk weerspiegeld nog net iets te veel, voor de rest ziet het er al mooi uit!
Bij mij ook.--Niels-- schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:00:
[...]
Plaatje doet het bij mij niet, hij vraagt om een wachtwoord
Even veranderen dus link0007...
goede link
@link0007, als je wilt dat ik het weghaal doe ik dat wel...
[ Voor 84% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-01-2007 18:50 ]
Sorry.. imageshack wou niet laden, dus ik dacht "ik maak wel ff een home dingetje".. geen slim idee dus, als je niks van websites weet

hierbij sorry, en imageshack doet het weer
Sorry
en ook ff alles een kleurtje gegeven (staat nog niet geheel vast)
en ik moet ook nog wat doen aan de belichting/shadow

(1280x1024)
renderen van zo'n grote plaat duurt stiekem erg lang...(41min)
Hier weer ff een voorlopige wip van mij
ehm, DIPsaus in een SPUITfles?marquis schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:09:
KaBRamm688, ziet er goed uit, alleen lijkt het of de stoel zweeft boven de vloer. Maar zoals je al zei, je bent nog niet klaar. Ik vind die kleine henkjes wel grappigBedankt voor de tip om caustics te gebruiken, het glaswerk ziet er daardoor een stuk beter uit.
verder ziet het er echt goed uit!
[ Voor 3% gewijzigd door Duesenberg J op 13-01-2007 21:18 ]
Volgens mij moet je dat chipszakje nog een klein stukje draaien, zodat het midden van het zakje tegen de fles aanleunt. Verder ziet het er goed uit, waar koop ik zulke stopcontacten?!marquis schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:09:
KaBRamm688, ziet er goed uit, alleen lijkt het of de stoel zweeft boven de vloer. Maar zoals je al zei, je bent nog niet klaar. Ik vind die kleine henkjes wel grappigBedankt voor de tip om caustics te gebruiken, het glaswerk ziet er daardoor een stuk beter uit.
Wel met grote opening. Gaat het er makkelijker uit. Wij tweakers houden van snelheid, we willen niet kloppen op een fles om de dip eruit te krijgen. Of moeilijk doen met een lepeltje waarvan je waarschijnlijk weer vieze handen krijgt waarmee je je toetsenbord besmeurdDuesenberg J schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:17:
[...]
ehm, DIPsaus in een SPUITfles?
verder ziet het er echt goed uit!
De plaatsing moet ik nog verder afronden.Volgens mij moet je dat chipszakje nog een klein stukje draaien, zodat het midden van het zakje tegen de fles aanleunt.
Bij de HenxisVerder ziet het er goed uit, waar koop ik zulke stopcontacten?!
[ Voor 36% gewijzigd door marquis op 13-01-2007 21:47 ]
de stoelen zweven niet, maar denk dat het door de belichting/schaduw komtmarquis schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:09:
ben nu een betere belichting aan het toevoegen... dus het renderen zou nog wel langer gaan duren

heet er eigenlijk iemand nog commentaar?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 14-01-2007 12:19 ]

Dit in combinatie met de rook van een vette sigaar zou er wel cool uitzien.
ziet er netjes uit!marquis schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:09:
zeker die stopcontacten zijn een leuk detail...
ik hoop maar dat ik mijn final op tijd af kan krijgen (mijn muis vond het grappig om kapot te gaan en natuurlijk geen reserve bij de hand.....
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
dit zou ik idd moeten doen... maar ik weet niet of dat in cinema 4d kan, in ieder geval ik krijg niks op internet gevonden. ben zelf nu een beetje aan het expirimenteren, maar niks komt in de buurt van wat jij gemaakt hebtAnoniem: 199803 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:43:
Ehm, je kan de verlichting van de projector zichtbaar maken. Door een projector-map(henktexture) aan een spotlight toe te voegen, samen met een volumetric-lighting effect. (3dmax) Dan krijg je zoiets:
[afbeelding]
Dit in combinatie met de rook van een vette sigaar zou er wel cool uitzien.

maar toch nog maar een wip: nu met een goede belichting...
en een kapstok erbij, en een 5.1 setje

(1280x1024)
deze misschien http://www.cineversity.com/tutorials/lesson.asp?tid=58
Zit nog wel erg veel reflectie in je scene, iets minder zou denk ik wel goed zijn.
Ga zelf de deadline niet meer halen met m'n Bat-Henk, te weinig tijd gehad deze contest, misschien de volgende weer
Br(36) Ba(56)
dank je, tutorial is precies wat ik nodig hadHolgster schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:26:
@kabramm
deze misschien http://www.cineversity.com/tutorials/lesson.asp?tid=58
Zit nog wel erg veel reflectie in je scene, iets minder zou denk ik wel goed zijn.
Ga zelf de deadline niet meer halen met m'n Bat-Henk, te weinig tijd gehad deze contest, misschien de volgende weer
en over de reflectie: ik vind het wel leuk staat, de kamer word er een stuk meer high-tech van
en jammer dat je je bat-henk niet af krijgt
Holgster, jammer dat je hem niet op tijd klaar krijgt

[ Voor 42% gewijzigd door marquis op 14-01-2007 18:45 ]
Anoniem: 192478
Ook wegens gebrek aan tijd niet verder gegaan, daarom is dit mijn final:

Hogere resolutie komt nog.
Edit:
Oke, ik zie Henk, maar is dat niet een beetje erg ehm.. "onzichtbaar"
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 14-01-2007 21:04 ]
Br(36) Ba(56)
@ kabramm : idd minder reflectie erin doen.. en misschien nog de textuur over de beamer-screen een beetje vervagen, ik heb nog nooit zo'n felle beamer gezien
En maar goed dat ik mijn final al heb gepost : PC is net dood gegaan
@Link0007: dan laat ik het zeker zo.
Edit: 1600x1200
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 192478 op 14-01-2007 23:25 ]
Anoniem: 30795
Je kan de ramen na het renderen toch wel een andere geven met b.v photoshop?Anoniem: 192478 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:21:
Zodra ik de camera draai worden de raampjes zwartwaarschijnlijk doordat de vleugel erin weerspiegeld. Maar dat ziet er nogal verkeerd uit, dus ik laat het zo, geen tijd om de materiaal instellingen nog te gaan veranderen. Moet namelijk hard met mn profielwerkstuk bezig.
@Link0007: dan laat ik het zeker zo.
Edit: 1600x1200
Of mag dat niet?
Maar in mijn geval is het veel sneller om het materiaal te veranderen, alleen heb ik daar geen tijd voor.
Met object-id's en zo..

en ondertussen post ik hier nog even een wip:

edit:
Hier is de final. Dit is de beste hoek om de gadget vanuit te renderen, maar zo zijn een hoop dingen niet meer zichtbaar. Misschien post ik daar nog wel details van (hier of in het "post hier maar je 3D-stuff"-topic)
FINAL

mijn onderwerp was 'gadgets', mocht dat nog niet duidelijk zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Duesenberg J op 15-01-2007 21:21 ]
Die tekst eronder lijdt een beetje af, is jammer.
[ Voor 35% gewijzigd door Holgster op 15-01-2007 22:07 ]
Br(36) Ba(56)
Mijn rendertje loopt nog, kweet niet of ik de 12 uur haal

Ik kreeg steeds meer ideeen op het eind, straks ben ik nog te laat
Ik had eigenlijk Mentalray willen gebruiken, maar wegens tijdgebrek kon dat niet.
Uiteindelijk loopt er nu een render van 1024x768.
Gaat erg traag, en nog eens zonder schaduwen ook

Dit zijn de details die niet meer te zien zijn:
De pupillen en wijzers zijn een beetje bol, en ook staan de ogen en tanden op 'paaltjes'

De sik van Henk maakt deel uit van het mechanisme om het open te krijgen:

En de haren ook: Die moeten in de goede 'code' staan:

Anders past het uitstekende deel van de bovenkant er niet meer in:

En ook de bovenkant is een beetje bol:

nou, kom maar op met die finals. Ik ben benieuwd!

Gaaf die details, Deusenberg.
Ik ben bang dat ik met de volgende verstek moet laten gaan, moet leren voor m`n examen en daar gaat best wel wat tijd inzitten.
Oei, das balen, Sargonaut ik hoop dat ie goed komt
Shit, hij vliegt eruit.....
Opnieuw renderen.....
Helaas, Sargonaut, het is niet goed gekomen. Ik render hem nu op lagere resolutie (nog genoeg, maar ja) Scheelt wel een hoop tijd.
[ Voor 89% gewijzigd door marquis op 15-01-2007 23:07 ]
btw, ik zag dat ik de schaduwen wel aan had staan

Het raytracen van Henks haar wil niet zo, erg moeilijk blijkbaar
Gaat wel lukken, ik heb 'em afgekapt. Ik doe 't gewoon zonder schaduw. Ik zat mezelf helemaal op te vreten, ...'t moet wel leuk blijven.
ajjShit, hij vliegt eruit.....

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 15-01-2007 23:04 ]
volgende wedstrijd beter...
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
<<FINAL>>

Heb nog het behang wat aangepast en een bakje met henk-chips geplaatst.
De mijne hoor in de categorie "eten en drinken" thuis......maar dat was wel te raden.
Heren en dames, tast toe
Edit: poeh, weer op tijd
Sargonaut, ik hoop dat ie gaat......
misterw, ben toch benieuwd... echt niet?
[ Voor 12% gewijzigd door marquis op 15-01-2007 23:51 ]

voor een grote versie : 1024x768
Nog net op tijd
Ik vind je scene erg mooi geworden Marquis, realistisch qua belichting/reflectie en schaduw.
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 16-01-2007 00:15 ]
jammer dat je geen schaduw hebt... heb nu egt het gevoel alsof hij iets mist. maar verder ziet het er erg leuk uit, vooral de henks op de achtergrondAnoniem: 199803 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:58:
Hier is mijn Final :
[afbeelding]
voor een grote versie : 1024x768
Nog net op tijd
Ik vind je scene erg mooi geworden Marquis, realistisch qua belichting/reflectie en schaduw.
@ marquis
dat behang wil ik ook op mijn kamer
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 16-01-2007 00:13 ]
Vind ik ook wel, je ziet nu niet goed dat hij echt op het zand staat ed. Maar ik had net geen tijd meer, helaas. Mentalray klapte er steeds uit op de lavaexplosie, daar kwam ik vanmiddag pas achter. Voorheen de lava steeds apart gerenderd. In combinatie met de rest v.d scene ging niet zo lekker (geheugen). En dan moet je op het laatste moment nog iets verzinnen...jammer dat je geen schaduw hebt...

En tja, rendertijd. Ik krijg wel eens het gevoel dat ik óf hele banale lighting setups gebruik, óf gewoon een supersnelle computer heb. (ik houd het toch maar bij het 1e
Mijn renders duren vaak niet langer dan een paar minuten als ik 1280 x 1024 render. mijn wips zijn 500 x 375 en duren natuurlijk nog veel korter. Dus zelf heb ik nog nooit het probleem gehad dat ik te weinig tijd had omdat het renderen te traag ging, maar ik kan me voorstellen dat zoiets erg vervelend is, en volgens mij wordt er in zulke gevallen ook gewoon niet zo heel erg op de deadline gelet door de rest hier
@marquis: Ik heb honger!
Sargonaut , vind het echt jammer dat de schaduws er niet inzitten, vind hem voor de rest orgineel en toch wel goed geslaagd (vooral die groep kannihenken in de verte)
KaBRamm688, nu zijn je reflecties dik in orde, goed geslaagd.
Allen, bedankt voor jullie complimenten
[ Voor 37% gewijzigd door marquis op 16-01-2007 01:30 ]
Deelnemers kunnen de scores versturen naar : tvldn op lycos.nl
Meer details over de puntenverdeling vind je in de startpost.
FINALS
T!m0n - Industriële Revolutie

Link0007 - Optische illusie ala Escher

grote versie 800 x 600
wireframe in viewport/zijaanzicht
Lightning II - Vliegmachine

grote versie 1600 x 1200
KaBRamm688 - Binnenhuisarchitectuur

Duesenberg J - Gadgets

Marquis - Eten en Drinken

Misterw - Film

Sargonaut - Man and Machine

grote versie 1024 x 768
versie met schaduw 640 x 480
ik vind iedereen wel orgineel...
niet dat ik er veel om geef maar: het is de bedoeling dat je maar één final hebt, dus is eigenlijk niet de bedoeling dat er bij een bepaalde naam meerdere plaatjes staan, anders wilde ik ook nog wel een aantal plaatjes renderen met details erop...
heb mijn scores ondertussen verstuurd
En dat er bij mijn naam meer plaatjes staan heb ik niet om gevraagd. Ik vind het natuurlijk niet erg. Die plaatjes waren om detail aan te geven wat ik niet zichtbaar vond in de final, maar mijn final is mijn final, en dat heeft verder weinig met die andere plaatjes te maken.
scores verstuurd
[ Voor 3% gewijzigd door Duesenberg J op 16-01-2007 19:06 ]
Edit: Verstuurd............
Over het volgende onderwerp, is er al iets over "computers" langs gekomen?
Is misschien wel afgezaagd, maar het is maar een idee.
Al weet ik nog niet of ik mee kan doen, m`n examen wacht.
Ja, ben ook benieuwd naar de winnaar...
En misterw, jammer dat je het niet heb kunnen afmaken, zat best wel wat leuks in.
[ Voor 103% gewijzigd door marquis op 16-01-2007 19:48 ]
Ik vond deze wel aardig:
"Weg van huis"
Verder heb ik in vorige topics nog 'dood' en 'sinterklaas' gevonden, al lijkt die laatste me nu een beetje achterhaald
En nog een suggestie die in de music-contest meteen is afgewezen, omdat het erg moeilijk is:
"maak een maf wezen"
Een maf wezen is ook wel geinig maar wel pittig.
Beide een goed idee, sinterklaas en dood vind ik allebei niet echt een geslaagd onderwerp.
Doen.
Ik heb ook wel weer zin om mee te doen.. heb al weer veel te lang geroepen dat ik mee wil doen maar het kwam er steeds niet van

Nu wel weer eens hoop ik
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
of schaduwfiguren : wie de beste en coolste schaduwprojectie kan maken

Dat kan makkelijker.. in photoshop een dingetje tekenen en als lightmap op iets projecterenlink0007 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:02:
anders word het zo makkelijk: gewoon een mooie vorm 2cm boven de grond laten zweven)

[ Voor 29% gewijzigd door Spike_wolf op 16-01-2007 20:05 ]
Humankind… be both.
Of iets als landschap ofzo?
Kapot is wel erg moeilijk.
of je kunt er kapot in verwerken door een 2de hands winkel te maken
of als je nu egt voertuigen wilt, maak je een auto winkel
Anoniem: 73881
Ik ben nog steeds een voorstander van "dood" als onderwerp. Ik houd wel van dat grimmige.
Maar, zoals tweakers denken,het onderwerp "computer"? Is dat wat? Of gaat dat weer teveel richting "techniek"?
Kapot lijkt me ook wel wat moeilijk....
[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 16-01-2007 21:31 ]
heeft ondertussen nog niet iedereen zijn scores verzonden?
idd, ik denk dat ik hem alsnog afmaak (als ik tijd heb) en hem dan in post je stuff post.marquis schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:54:
En misterw, jammer dat je het niet heb kunnen afmaken, zat best wel wat leuks in.
ik zal mijn scores morgen wel ff versturen.
ik zie ook wel wat in de dood. daar heb ik wel leuke ideeen voor.
--edit
scores verstuurd
[ Voor 4% gewijzigd door misterw op 16-01-2007 22:33 ]
Het is "weg van huis", niet "ver weg van huis"
Hiermee kun je dus veel meer dan alleen een tropische vakantie maken.
'nano' vind ik ook wel een goeie. Ik loop al jaren met het idee om een keer een heel ingewikkeld molecuul na te maken
en 'dood' is een idee wat ik oorspronkelijk geopperd heb, dus daar ben ik ook voor natuurlijk.
'schaduwen' vind ik ook wel een coole. Dat is er echt één om flink met belichting aan de slag te gaan.
'kapot' lijkt me wel moeilijk, maar brengt mij meteen weer op ideeën als: 'ouderwets' (lijkt me ook een leuke trouwens)
ff kort samengevat:
dit lijken mij de leukste onderwerpen:
"weg van huis"
'dood'
'schaduwen'
en deze lijken me iets minder, maar nog steeds leuk:
'nano'
'kapot'
'ouderwets'
edit @ hieronder:
Dat moet een d zijn hoormarquis schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:40:
Maar voor de rest vind ik je onderwerpen wel oke, behalve schaduw.
man, best depri allemaal eigenlijk die onderwerpen van mij... (tenminste, zo kun je ze opvatten) Raar...
[ Voor 20% gewijzigd door Duesenberg J op 16-01-2007 23:52 ]
Mmm, ouderwets, ook wel leuk...... Maar voor de rest vind ik je onderwerpen wel oke, behalve schaduw. Lijkt me ook moeilijk.. Maar ik denk nie dat ik mee kan doen. dus zal me er nie teveel mee bemoeien.Duesenberg J schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:35:
en 'dood' is een idee wat ik oorspronkelijk geopperd heb, dus daar ben ik ook voor natuurlijk.
'schaduwen' vind ik ook wel een coole. Dat is er echt één om flink met belichting aan de slag te gaan.
'kapot' lijkt me wel moeilijk, maar brengt mij meteen weer op ideeën als: 'ouderwets' (lijkt me ook een leuke trouwens)
ff kort samengevat:
dit lijken mij de leukste onderwerpen:
"weg van huis"
'dood'
'schaduwen'

En misterw, vooral even posten dan
Daar ben ik opzich ook wel voor
Humankind… be both.
[ Voor 32% gewijzigd door Holgster op 16-01-2007 23:08 ]
Br(36) Ba(56)

In verband met tijd ben ik daar niet aan toe gekomen.
Ik heb alleen van Link0007 de scores nog niet binnen, van de andere deelnemers al wel.
Ik kan in één oogopslag niet meteen een winnaar aanwijzen. Als ik Link's lijstje binnen heb,
maak ik eind morgenmiddag de uitslag bekend.
Is dit misschien geen cool idee? Als ik al die wips van hun zie krijg ik zelf ook wel zin om een cyborg te maken of iets half mens half machine.
zoiets is nog maar recent geweestDe Hupie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:43:
Ik volg al een tijdje deze contest op 3d total: http://www.threedy.com/site/forum/showthread.php?t=48562
Is dit misschien geen cool idee? Als ik al die wips van hun zie krijg ik zelf ook wel zin om een cyborg te maken of iets half mens half machine.
nano/micro lijkt mij een onderwerp dat voldoende mogelijkheden voor creativiteit openlaat.
maar zoals altijd zal dan wel duidelijk moeten zijn op welke schaal er gewerkt moet worden
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
No offense maar ik weet zeker dat iedereen dan met saaie modellen komt aanzetten gehaald uit een tutorial. Dat falloff effect ziet er naar mijn mening niet uit.moser schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:50:
[...]
zoiets is nog maar recent geweest
nano/micro lijkt mij een onderwerp dat voldoende mogelijkheden voor creativiteit openlaat.
maar zoals altijd zal dan wel duidelijk moeten zijn op welke schaal er gewerkt moet worden
Kies iets vaags zoals "Weg van huis", dan komt iedereen echt met verschillende dingen aanzetten.
Onderwerpen zoals "Dood, Schaduwen" zullen dan weinig aan zijn, omdat je al ongeveer weet wat je kunt verwachten(geesten, grafsteen, konijnschaduw die een krokodil op eet, etc...).
Graag zou ik een contest willen zien waar een verhaal moet worden verteld(zie cgtalk, behalve de eon contest).
Ik zal weer kritiek proberen te geven op alle inzendingen nadat de scores bekend zijn gemaakt.