ik denk dat je in zo'n kantoor ook wel een stoel wil hebben die zacht is, in plaats van eentje die alles om zich heen weerspiegelt. Nu lijkt het net gegoten plastic.
Tering, KaBRamm688 , vind hem tof 
Holgster, jammer dat je hem niet op tijd klaar krijgt
Holgster, jammer dat je hem niet op tijd klaar krijgt

[ Voor 42% gewijzigd door marquis op 14-01-2007 18:45 ]
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Anoniem: 192478
Final:
Ook wegens gebrek aan tijd niet verder gegaan, daarom is dit mijn final:

Hogere resolutie komt nog.
Ook wegens gebrek aan tijd niet verder gegaan, daarom is dit mijn final:

Hogere resolutie komt nog.
Anoniem: 105830
Waar is Henk?
Edit:
Oke, ik zie Henk, maar is dat niet een beetje erg ehm.. "onzichtbaar"
Edit:
Oke, ik zie Henk, maar is dat niet een beetje erg ehm.. "onzichtbaar"
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 14-01-2007 21:04 ]
Misschien de camera iets draaien zodat de zijkant wat meer in beeld komt
Br(36) Ba(56)
Ik vind hem wel leuk gedaan, lekker onopvallend.. Vooral de tekst erop..
@ kabramm : idd minder reflectie erin doen.. en misschien nog de textuur over de beamer-screen een beetje vervagen, ik heb nog nooit zo'n felle beamer gezien
En maar goed dat ik mijn final al heb gepost : PC is net dood gegaan
hopelijk is ' ie snel door de garantie heen voor de volgende contest! (waar gaan we die over houden eigenlijk
)
@ kabramm : idd minder reflectie erin doen.. en misschien nog de textuur over de beamer-screen een beetje vervagen, ik heb nog nooit zo'n felle beamer gezien
En maar goed dat ik mijn final al heb gepost : PC is net dood gegaan
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Zodra ik de camera draai worden de raampjes zwart
waarschijnlijk doordat de vleugel erin weerspiegeld. Maar dat ziet er nogal verkeerd uit, dus ik laat het zo, geen tijd om de materiaal instellingen nog te gaan veranderen. Moet namelijk hard met mn profielwerkstuk bezig.
@Link0007: dan laat ik het zeker zo.
Edit: 1600x1200
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 192478 op 14-01-2007 23:25 ]
Anoniem: 30795
Je kan de ramen na het renderen toch wel een andere geven met b.v photoshop?Anoniem: 192478 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:21:
Zodra ik de camera draai worden de raampjes zwartwaarschijnlijk doordat de vleugel erin weerspiegeld. Maar dat ziet er nogal verkeerd uit, dus ik laat het zo, geen tijd om de materiaal instellingen nog te gaan veranderen. Moet namelijk hard met mn profielwerkstuk bezig.
Of mag dat niet?
De ' wedstrijd' gaat er volgens mij juist om wie de beste 3D-er is.. photoshoppen vind ik dan ook een beetje een no-no..
Fotoshoppen is wel toegestaan in beperkte mate.
Maar in mijn geval is het veel sneller om het materiaal te veranderen, alleen heb ik daar geen tijd voor.
Maar in mijn geval is het veel sneller om het materiaal te veranderen, alleen heb ik daar geen tijd voor.
Je zou, als je Blender 2.43 gebruikt, ook gewoon de compositor kunnen gebruiken 
Met object-id's en zo..
Met object-id's en zo..
Ik ben nu nog hard bezig. Mijn final moet niet lang meer duren, maar het geheel is eigenlijk nog lang niet af. (nooit gunstig om dit te zeggen vóór de jurering
) Ik had nogal veel te doen vanwege school, dus daarom ben ik niet zo opgeschoten.
en ondertussen post ik hier nog even een wip:

edit:
Hier is de final. Dit is de beste hoek om de gadget vanuit te renderen, maar zo zijn een hoop dingen niet meer zichtbaar. Misschien post ik daar nog wel details van (hier of in het "post hier maar je 3D-stuff"-topic)
FINAL

mijn onderwerp was 'gadgets', mocht dat nog niet duidelijk zijn.

en ondertussen post ik hier nog even een wip:

edit:
Hier is de final. Dit is de beste hoek om de gadget vanuit te renderen, maar zo zijn een hoop dingen niet meer zichtbaar. Misschien post ik daar nog wel details van (hier of in het "post hier maar je 3D-stuff"-topic)
FINAL

mijn onderwerp was 'gadgets', mocht dat nog niet duidelijk zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Duesenberg J op 15-01-2007 21:21 ]
Het ziet er allemaal goed uit. Ik ben nog even bezig en dan zal ik hem ook plaatsen.
Hij is goed Duesenberg, erg leuk en origineel!
Die tekst eronder lijdt een beetje af, is jammer.
Die tekst eronder lijdt een beetje af, is jammer.
[ Voor 35% gewijzigd door Holgster op 15-01-2007 22:07 ]
Br(36) Ba(56)
Inderdaad zeer origineel, zitten mooie plaatjes bij.
Mijn rendertje loopt nog, kweet niet of ik de 12 uur haal
Ik kreeg steeds meer ideeen op het eind, straks ben ik nog te laat
Ik had eigenlijk Mentalray willen gebruiken, maar wegens tijdgebrek kon dat niet.
Uiteindelijk loopt er nu een render van 1024x768.
Gaat erg traag, en nog eens zonder schaduwen ook
Mijn rendertje loopt nog, kweet niet of ik de 12 uur haal

Ik kreeg steeds meer ideeen op het eind, straks ben ik nog te laat
Ik had eigenlijk Mentalray willen gebruiken, maar wegens tijdgebrek kon dat niet.
Uiteindelijk loopt er nu een render van 1024x768.
Gaat erg traag, en nog eens zonder schaduwen ook

als iedereen toch nog aan het renderen is, post ik toch nog wat?
Dit zijn de details die niet meer te zien zijn:
De pupillen en wijzers zijn een beetje bol, en ook staan de ogen en tanden op 'paaltjes'

De sik van Henk maakt deel uit van het mechanisme om het open te krijgen:

En de haren ook: Die moeten in de goede 'code' staan:

Anders past het uitstekende deel van de bovenkant er niet meer in:

En ook de bovenkant is een beetje bol:

nou, kom maar op met die finals. Ik ben benieuwd!
Dit zijn de details die niet meer te zien zijn:
De pupillen en wijzers zijn een beetje bol, en ook staan de ogen en tanden op 'paaltjes'

De sik van Henk maakt deel uit van het mechanisme om het open te krijgen:

En de haren ook: Die moeten in de goede 'code' staan:

Anders past het uitstekende deel van de bovenkant er niet meer in:

En ook de bovenkant is een beetje bol:

nou, kom maar op met die finals. Ik ben benieuwd!
Mmm, mijn rendertje loopt nu ook....... zal nog een uurtje duren. 
Gaaf die details, Deusenberg.
Ik ben bang dat ik met de volgende verstek moet laten gaan, moet leren voor m`n examen en daar gaat best wel wat tijd inzitten.
Oei, das balen, Sargonaut ik hoop dat ie goed komt
Shit, hij vliegt eruit.....
Opnieuw renderen.....
Helaas, Sargonaut, het is niet goed gekomen. Ik render hem nu op lagere resolutie (nog genoeg, maar ja) Scheelt wel een hoop tijd.

Gaaf die details, Deusenberg.
Ik ben bang dat ik met de volgende verstek moet laten gaan, moet leren voor m`n examen en daar gaat best wel wat tijd inzitten.
Oei, das balen, Sargonaut ik hoop dat ie goed komt
Shit, hij vliegt eruit.....
Opnieuw renderen.....
Helaas, Sargonaut, het is niet goed gekomen. Ik render hem nu op lagere resolutie (nog genoeg, maar ja) Scheelt wel een hoop tijd.
[ Voor 89% gewijzigd door marquis op 15-01-2007 23:07 ]
Ik vind 'em echt goed, het Henk-horloge. Die details zijn via de reflecties en schaduwen toch aanwezig, ook al zie je ze niet direct op de final.
btw, ik zag dat ik de schaduwen wel aan had staan
;rendertijd zonder schaduw - 6 minuten 
Het raytracen van Henks haar wil niet zo, erg moeilijk blijkbaar
Duurt uren, ipv minuten.
Gaat wel lukken, ik heb 'em afgekapt. Ik doe 't gewoon zonder schaduw. Ik zat mezelf helemaal op te vreten, ...'t moet wel leuk blijven.
heb ik ook een aantal keer gehad tijdens het maken van Henk. Gelukkig draait er bij 3dmax iets van auto-backup, anders had ik zware pech. 'k hoop dat 't nog goed komt met je render.
btw, ik zag dat ik de schaduwen wel aan had staan

Het raytracen van Henks haar wil niet zo, erg moeilijk blijkbaar
Gaat wel lukken, ik heb 'em afgekapt. Ik doe 't gewoon zonder schaduw. Ik zat mezelf helemaal op te vreten, ...'t moet wel leuk blijven.
ajjShit, hij vliegt eruit.....

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 15-01-2007 23:04 ]
helaas is mijn scene zo gruwelijk lelijk geworden dat hij het posten niet eens waard is...beetje jammer.
volgende wedstrijd beter...
volgende wedstrijd beter...
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
Oke, hier mijn final:
<<FINAL>>
Heb nog het behang wat aangepast en een bakje met henk-chips geplaatst.
De mijne hoor in de categorie "eten en drinken" thuis......maar dat was wel te raden.
Heren en dames, tast toe
Edit: poeh, weer op tijd
Sargonaut, ik hoop dat ie gaat......
misterw, ben toch benieuwd... echt niet?
<<FINAL>>

Heb nog het behang wat aangepast en een bakje met henk-chips geplaatst.
De mijne hoor in de categorie "eten en drinken" thuis......maar dat was wel te raden.
Heren en dames, tast toe
Edit: poeh, weer op tijd
Sargonaut, ik hoop dat ie gaat......
misterw, ben toch benieuwd... echt niet?
[ Voor 12% gewijzigd door marquis op 15-01-2007 23:51 ]
Hier is mijn Final :

voor een grote versie : 1024x768
Nog net op tijd
Ik vind 'em wel bij de categorie 'Man and machine' passen. 
Ik vind je scene erg mooi geworden Marquis, realistisch qua belichting/reflectie en schaduw.

Nog net op tijd
Ik vind je scene erg mooi geworden Marquis, realistisch qua belichting/reflectie en schaduw.
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 16-01-2007 00:15 ]
Anoniem: 163535
jammer dat je geen schaduw hebt... heb nu egt het gevoel alsof hij iets mist. maar verder ziet het er erg leuk uit, vooral de henks op de achtergrondAnoniem: 199803 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:58:
Hier is mijn Final :
[afbeelding]
Nog net op tijd
@ marquis
dat behang wil ik ook op mijn kamer
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 16-01-2007 00:13 ]
Vind ik ook wel, je ziet nu niet goed dat hij echt op het zand staat ed. Maar ik had net geen tijd meer, helaas. Mentalray klapte er steeds uit op de lavaexplosie, daar kwam ik vanmiddag pas achter. Voorheen de lava steeds apart gerenderd. In combinatie met de rest v.d scene ging niet zo lekker (geheugen). En dan moet je op het laatste moment nog iets verzinnen...jammer dat je geen schaduw hebt...

Ik dacht dat er deze keer veel minder deelnemers waren, zit ik het topic door te bladeren op zoek naar finals, zijn het er toch 7 of 8. Wel jammer is het aantal mensen wat wel goed begonnen is maar niks heeft afgemaakt, om wat voor reden dan ook.
En tja, rendertijd. Ik krijg wel eens het gevoel dat ik óf hele banale lighting setups gebruik, óf gewoon een supersnelle computer heb. (ik houd het toch maar bij het 1e
)
Mijn renders duren vaak niet langer dan een paar minuten als ik 1280 x 1024 render. mijn wips zijn 500 x 375 en duren natuurlijk nog veel korter. Dus zelf heb ik nog nooit het probleem gehad dat ik te weinig tijd had omdat het renderen te traag ging, maar ik kan me voorstellen dat zoiets erg vervelend is, en volgens mij wordt er in zulke gevallen ook gewoon niet zo heel erg op de deadline gelet door de rest hier
@marquis: Ik heb honger!
En tja, rendertijd. Ik krijg wel eens het gevoel dat ik óf hele banale lighting setups gebruik, óf gewoon een supersnelle computer heb. (ik houd het toch maar bij het 1e
Mijn renders duren vaak niet langer dan een paar minuten als ik 1280 x 1024 render. mijn wips zijn 500 x 375 en duren natuurlijk nog veel korter. Dus zelf heb ik nog nooit het probleem gehad dat ik te weinig tijd had omdat het renderen te traag ging, maar ik kan me voorstellen dat zoiets erg vervelend is, en volgens mij wordt er in zulke gevallen ook gewoon niet zo heel erg op de deadline gelet door de rest hier
@marquis: Ik heb honger!
Ja, ik weet het niet maar ik denk dat het ook aan mijn kennis ligt (ben nog niet zo lang bezig met 3d Max). Ik denk dat ik teveel onzin mee render wat dus een hoge rendertijd oplevert. Misterw, bedankt voor het plaatsen, iets is beter dan niets..... en vind hem toch wel leuk.
Sargonaut , vind het echt jammer dat de schaduws er niet inzitten, vind hem voor de rest orgineel en toch wel goed geslaagd (vooral die groep kannihenken in de verte)
KaBRamm688, nu zijn je reflecties dik in orde, goed geslaagd.
Allen, bedankt voor jullie complimenten
Sargonaut , vind het echt jammer dat de schaduws er niet inzitten, vind hem voor de rest orgineel en toch wel goed geslaagd (vooral die groep kannihenken in de verte)
KaBRamm688, nu zijn je reflecties dik in orde, goed geslaagd.
Allen, bedankt voor jullie complimenten
[ Voor 37% gewijzigd door marquis op 16-01-2007 01:30 ]
Ik baalde er behoorlijk van dat de schaduw niet wilde. Dus heb ik vanochtend alsnog MentalRay aangezet, op een wat lagere resolutie. Uiteindelijk deed m'n pc er 5 uur over. (p4-3ghz,1,5gb ram) Erg veel particles gebruikt en totaal net over de 1.000.000 faces. Had wel iets minder gekunt, dmv optimizen, maar geen tijd meer. Het resultaat vind je bij m'n final, als link.
De Henk-contest heeft een aantal mooie en creatieve plaatjes opgeleverd.
Deelnemers kunnen de scores versturen naar : tvldn op lycos.nl
Meer details over de puntenverdeling vind je in de startpost.
FINALS
T!m0n - Industriële Revolutie

Link0007 - Optische illusie ala Escher

grote versie 800 x 600
wireframe in viewport/zijaanzicht
Lightning II - Vliegmachine

grote versie 1600 x 1200
KaBRamm688 - Binnenhuisarchitectuur

Duesenberg J - Gadgets

Marquis - Eten en Drinken

Misterw - Film

Sargonaut - Man and Machine

grote versie 1024 x 768
versie met schaduw 640 x 480
Deelnemers kunnen de scores versturen naar : tvldn op lycos.nl
Meer details over de puntenverdeling vind je in de startpost.
FINALS
T!m0n - Industriële Revolutie

Link0007 - Optische illusie ala Escher

grote versie 800 x 600
wireframe in viewport/zijaanzicht
Lightning II - Vliegmachine

grote versie 1600 x 1200
KaBRamm688 - Binnenhuisarchitectuur

Duesenberg J - Gadgets

Marquis - Eten en Drinken

Misterw - Film

Sargonaut - Man and Machine

grote versie 1024 x 768
versie met schaduw 640 x 480
yay Scores verstuurd
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
ben nu de scores aan het maken, en ik best problemen met kiezen wie er eigenlijk het orgineelste is.
ik vind iedereen wel orgineel...
niet dat ik er veel om geef maar: het is de bedoeling dat je maar één final hebt, dus is eigenlijk niet de bedoeling dat er bij een bepaalde naam meerdere plaatjes staan, anders wilde ik ook nog wel een aantal plaatjes renderen met details erop...
heb mijn scores ondertussen verstuurd
ik vind iedereen wel orgineel...
niet dat ik er veel om geef maar: het is de bedoeling dat je maar één final hebt, dus is eigenlijk niet de bedoeling dat er bij een bepaalde naam meerdere plaatjes staan, anders wilde ik ook nog wel een aantal plaatjes renderen met details erop...
heb mijn scores ondertussen verstuurd
Ben nu ook bezig met de scores
En dat er bij mijn naam meer plaatjes staan heb ik niet om gevraagd. Ik vind het natuurlijk niet erg. Die plaatjes waren om detail aan te geven wat ik niet zichtbaar vond in de final, maar mijn final is mijn final, en dat heeft verder weinig met die andere plaatjes te maken.
scores verstuurd
En dat er bij mijn naam meer plaatjes staan heb ik niet om gevraagd. Ik vind het natuurlijk niet erg. Die plaatjes waren om detail aan te geven wat ik niet zichtbaar vond in de final, maar mijn final is mijn final, en dat heeft verder weinig met die andere plaatjes te maken.
scores verstuurd
[ Voor 3% gewijzigd door Duesenberg J op 16-01-2007 19:06 ]
Zal de mijne zo gaan opmaken 
Edit: Verstuurd............
Over het volgende onderwerp, is er al iets over "computers" langs gekomen?
Is misschien wel afgezaagd, maar het is maar een idee.
Al weet ik nog niet of ik mee kan doen, m`n examen wacht.
Ja, ben ook benieuwd naar de winnaar...
En misterw, jammer dat je het niet heb kunnen afmaken, zat best wel wat leuks in.
Edit: Verstuurd............
Over het volgende onderwerp, is er al iets over "computers" langs gekomen?
Is misschien wel afgezaagd, maar het is maar een idee.
Al weet ik nog niet of ik mee kan doen, m`n examen wacht.
Ja, ben ook benieuwd naar de winnaar...
En misterw, jammer dat je het niet heb kunnen afmaken, zat best wel wat leuks in.
[ Voor 103% gewijzigd door marquis op 16-01-2007 19:48 ]
ben echt benieuwd naar de winnaar
Tijd om eens flink te gaan brainstormen over het volgende onderwerp.
Ik vond deze wel aardig:
"Weg van huis"
Verder heb ik in vorige topics nog 'dood' en 'sinterklaas' gevonden, al lijkt die laatste me nu een beetje achterhaald
En nog een suggestie die in de music-contest meteen is afgewezen, omdat het erg moeilijk is:
"maak een maf wezen"
Ik vond deze wel aardig:
"Weg van huis"
Verder heb ik in vorige topics nog 'dood' en 'sinterklaas' gevonden, al lijkt die laatste me nu een beetje achterhaald
En nog een suggestie die in de music-contest meteen is afgewezen, omdat het erg moeilijk is:
"maak een maf wezen"
Oeh ja "weg van huis" lijkt mij ook wel wat, lekkere zomerse taferelen. Dan doe ik ook wel weer mee, want deze henk contest vond ik niet je van het
.
Een maf wezen is ook wel geinig maar wel pittig.
Beide een goed idee, sinterklaas en dood vind ik allebei niet echt een geslaagd onderwerp.
Een maf wezen is ook wel geinig maar wel pittig.
Beide een goed idee, sinterklaas en dood vind ik allebei niet echt een geslaagd onderwerp.
Doen.
Hmm misschien is 'voertuigen' iets?
Ik heb ook wel weer zin om mee te doen.. heb al weer veel te lang geroepen dat ik mee wil doen maar het kwam er steeds niet van
Nu wel weer eens hoop ik
Ik heb ook wel weer zin om mee te doen.. heb al weer veel te lang geroepen dat ik mee wil doen maar het kwam er steeds niet van

Nu wel weer eens hoop ik
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
wat vinden jullie van ' nano'? Al is de wereld van deeltjes en cellen ed. best eenvoudig, kan het volgens mij best een goede contest worden..
of schaduwfiguren : wie de beste en coolste schaduwprojectie kan maken
(moeten wel wat regels bij komen, anders word het zo makkelijk: gewoon een mooie vorm 2cm boven de grond laten zweven
)
of schaduwfiguren : wie de beste en coolste schaduwprojectie kan maken

Dat kan makkelijker.. in photoshop een dingetje tekenen en als lightmap op iets projecterenlink0007 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:02:
anders word het zo makkelijk: gewoon een mooie vorm 2cm boven de grond laten zweven)

[ Voor 29% gewijzigd door Spike_wolf op 16-01-2007 20:05 ]
Humankind… be both.
wat vinden jullie van 'kapot'? Iets modelleren wat echt kapot/versleten moet lijken..
"Weg van huis" is inderdaad een goede. Een maf wezen is ook leuk, en heel moeilijk hoeft dat ook niet niet te zijn, je kan het denk ik zo moeilijk maken als je wil.
Of iets als landschap ofzo?
Kapot is wel erg moeilijk.
Of iets als landschap ofzo?
Kapot is wel erg moeilijk.
wat dacht je van de etalageruit, of een winkel maken. weg van huis kun je hier ook in kwijt door een reisbureau te maken
of je kunt er kapot in verwerken door een 2de hands winkel te maken
of als je nu egt voertuigen wilt, maak je een auto winkel
of je kunt er kapot in verwerken door een 2de hands winkel te maken
of als je nu egt voertuigen wilt, maak je een auto winkel
Anoniem: 73881
"Ver weg van huis" overlapt mijns inziens te veel met "contest v22 tropische vakantie"
Ik ben nog steeds een voorstander van "dood" als onderwerp. Ik houd wel van dat grimmige.
Ik ben nog steeds een voorstander van "dood" als onderwerp. Ik houd wel van dat grimmige.
Eigenlijk kan ik wel een beetje met Reddy mee, dat onderwerp "Dood" spreekt me ook eigenlijk wel aan.
Maar, zoals tweakers denken,het onderwerp "computer"? Is dat wat? Of gaat dat weer teveel richting "techniek"?
Kapot lijkt me ook wel wat moeilijk....
Maar, zoals tweakers denken,het onderwerp "computer"? Is dat wat? Of gaat dat weer teveel richting "techniek"?
Kapot lijkt me ook wel wat moeilijk....
[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 16-01-2007 21:31 ]
Maar 'dood' is zo saai.. bovendien ook heel erg persoonlijk en poetisch. Voor mij bijvoorbeeld is dood niks meer dan een rottend lichaam.. Niks hemelachtigs ofzo.. En om dat nou in 3D te maken.. Al is dood natuurlijk ook een onderdeel van kapot
dood zie ik op zich ook wel zitten, en ik heb ook al een mooie scene in mijn hoofd zitten
maar je kunt het natuurlijk ook uitbreiden naar: "alles gaat kapot"
maar dan valt mijn scene er net buiten...
heeft ondertussen nog niet iedereen zijn scores verzonden?
heeft ondertussen nog niet iedereen zijn scores verzonden?
idd, ik denk dat ik hem alsnog afmaak (als ik tijd heb) en hem dan in post je stuff post.marquis schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:54:
ik zal mijn scores morgen wel ff versturen.
ik zie ook wel wat in de dood. daar heb ik wel leuke ideeen voor.
--edit
scores verstuurd
[ Voor 4% gewijzigd door misterw op 16-01-2007 22:33 ]
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
@ reddy:
Het is "weg van huis", niet "ver weg van huis"
Hiermee kun je dus veel meer dan alleen een tropische vakantie maken.
'nano' vind ik ook wel een goeie. Ik loop al jaren met het idee om een keer een heel ingewikkeld molecuul na te maken
en 'dood' is een idee wat ik oorspronkelijk geopperd heb, dus daar ben ik ook voor natuurlijk.
'schaduwen' vind ik ook wel een coole. Dat is er echt één om flink met belichting aan de slag te gaan.
'kapot' lijkt me wel moeilijk, maar brengt mij meteen weer op ideeën als: 'ouderwets' (lijkt me ook een leuke trouwens)
ff kort samengevat:
dit lijken mij de leukste onderwerpen:
"weg van huis"
'dood'
'schaduwen'
en deze lijken me iets minder, maar nog steeds leuk:
'nano'
'kapot'
'ouderwets'
edit @ hieronder:
Alleen dood, weg van huis en ouderwets zijn van mij
man, best depri allemaal eigenlijk die onderwerpen van mij... (tenminste, zo kun je ze opvatten) Raar...
Het is "weg van huis", niet "ver weg van huis"
Hiermee kun je dus veel meer dan alleen een tropische vakantie maken.
'nano' vind ik ook wel een goeie. Ik loop al jaren met het idee om een keer een heel ingewikkeld molecuul na te maken
en 'dood' is een idee wat ik oorspronkelijk geopperd heb, dus daar ben ik ook voor natuurlijk.
'schaduwen' vind ik ook wel een coole. Dat is er echt één om flink met belichting aan de slag te gaan.
'kapot' lijkt me wel moeilijk, maar brengt mij meteen weer op ideeën als: 'ouderwets' (lijkt me ook een leuke trouwens)
ff kort samengevat:
"weg van huis"
'dood'
'schaduwen'
en deze lijken me iets minder, maar nog steeds leuk:
'nano'
'kapot'
'ouderwets'
edit @ hieronder:
Dat moet een d zijn hoormarquis schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:40:
Maar voor de rest vind ik je onderwerpen wel oke, behalve schaduw.
man, best depri allemaal eigenlijk die onderwerpen van mij... (tenminste, zo kun je ze opvatten) Raar...
[ Voor 20% gewijzigd door Duesenberg J op 16-01-2007 23:52 ]
Mmm, ouderwets, ook wel leuk...... Maar voor de rest vind ik je onderwerpen wel oke, behalve schaduw. Lijkt me ook moeilijk.. Maar ik denk nie dat ik mee kan doen. dus zal me er nie teveel mee bemoeien.Duesenberg J schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:35:
ff kort samengevat:
"weg van huis"
'dood'
'schaduwen'

En misterw, vooral even posten dan
Hey ja, dood, das waar, die hadden we ook nog liggen.
Daar ben ik opzich ook wel voor
Daar ben ik opzich ook wel voor
Humankind… be both.
In het straatje van 'weg van huis' is misschien een bepaald land als onderwerp wel een leuke. China, VS, Kazachstan (high-five), Italie, Japan om er maar een paar te noemen.
[ Voor 32% gewijzigd door Holgster op 16-01-2007 23:08 ]
Br(36) Ba(56)
Eigen inititief wordt ook zelden gewaardeerd.
Ik vond dat je op de final van Duesenberg erg weinig van het detail/werk kon zien. Ik had het eigenlijk leuker gevonden om dat van iedereen zo te doen.
In verband met tijd ben ik daar niet aan toe gekomen.
Ik heb alleen van Link0007 de scores nog niet binnen, van de andere deelnemers al wel.
Ik kan in één oogopslag niet meteen een winnaar aanwijzen. Als ik Link's lijstje binnen heb,
maak ik eind morgenmiddag de uitslag bekend.

In verband met tijd ben ik daar niet aan toe gekomen.
Ik heb alleen van Link0007 de scores nog niet binnen, van de andere deelnemers al wel.
Ik kan in één oogopslag niet meteen een winnaar aanwijzen. Als ik Link's lijstje binnen heb,
maak ik eind morgenmiddag de uitslag bekend.
Ik volg al een tijdje deze contest op 3d total: http://www.threedy.com/site/forum/showthread.php?t=48562
Is dit misschien geen cool idee? Als ik al die wips van hun zie krijg ik zelf ook wel zin om een cyborg te maken of iets half mens half machine.
Is dit misschien geen cool idee? Als ik al die wips van hun zie krijg ik zelf ook wel zin om een cyborg te maken of iets half mens half machine.
zoiets is nog maar recent geweestDe Hupie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:43:
Ik volg al een tijdje deze contest op 3d total: http://www.threedy.com/site/forum/showthread.php?t=48562
nano/micro lijkt mij een onderwerp dat voldoende mogelijkheden voor creativiteit openlaat.
maar zoals altijd zal dan wel duidelijk moeten zijn op welke schaal er gewerkt moet worden
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
No offense maar ik weet zeker dat iedereen dan met saaie modellen komt aanzetten gehaald uit een tutorial. Dat falloff effect ziet er naar mijn mening niet uit.moser schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:50:
[...]
zoiets is nog maar recent geweest
nano/micro lijkt mij een onderwerp dat voldoende mogelijkheden voor creativiteit openlaat.
maar zoals altijd zal dan wel duidelijk moeten zijn op welke schaal er gewerkt moet worden
Kies iets vaags zoals "Weg van huis", dan komt iedereen echt met verschillende dingen aanzetten.
Onderwerpen zoals "Dood, Schaduwen" zullen dan weinig aan zijn, omdat je al ongeveer weet wat je kunt verwachten(geesten, grafsteen, konijnschaduw die een krokodil op eet, etc...).
Graag zou ik een contest willen zien waar een verhaal moet worden verteld(zie cgtalk, behalve de eon contest).
Ik zal weer kritiek proberen te geven op alle inzendingen nadat de scores bekend zijn gemaakt.
Doe een keertje mee, is ook leuk.Yanik schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:03:
[...]
Ik zal weer kritiek proberen te geven op alle inzendingen nadat de scores bekend zijn gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 17-01-2007 12:18 ]
Ben het helemaal eens met Yanik. Een contest waar meer het beeld en het verhaal achter dat beeld centraal staat i.t.t. het model op zich.
Br(36) Ba(56)
Maar dat kan toch met elk onderwerp? In één afbeelding kun je een heel verhaal vertellen. Bovendien ben ik van mening dat als we een ontzettend breed onderwerp nemen, het meer een maak-maar-iets-en-we-kijken-wel-wat-het-mooiste-is-contest.Yanik schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:03:
Graag zou ik een contest willen zien waar een verhaal moet worden verteld(zie cgtalk, behalve de eon contest).
En toch vind ik het ook wel een vet idee om een contest te starten waar het onderwerp niet vast ligt, maar wel eisen aan de final worden gesteld. Zo is een keer een link naar een contest voorbijgekomen waar enkel kubussen gebruikt mochten worden. Maar zo iets hebben we net gehad, (kies zelf een onderwerp (uit de voorgaande onderwerpen), als Henk er maar in zit)
edit:
hmm, ik zeg nu wel dat met elke contest een verhaal in de final verteld kan worden, maar het is toch wel een vet idee om de deelnemers een verhaal of een situatie voor te schotelen en te vragen: "wat zie jij hierbij?"
[ Voor 12% gewijzigd door Duesenberg J op 17-01-2007 12:18 ]
ik vind de huidige wedstrijden wel lachen zo...je kan zelf een verhaal vertellen met je final als je dat wilt.
een animatie-wedstrijd lijkt mij duidelijk netjes (maak een animatie van max 50 sec ofzo
).
ik vrees dat als je echt eisen aan de final gaat stellen dat mensen zoals ik niet meer mee kunnen doen (wegens gebrek aan kennis en ervaring).
als je echt een verhaal wil vertellen moet je een animatie maken.Holgster schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:15:
Ben het helemaal eens met Yanik. Een contest waar meer het beeld en het verhaal achter dat beeld centraal staat i.t.t. het model op zich.
een animatie-wedstrijd lijkt mij duidelijk netjes (maak een animatie van max 50 sec ofzo
ik vrees dat als je echt eisen aan de final gaat stellen dat mensen zoals ik niet meer mee kunnen doen (wegens gebrek aan kennis en ervaring).
[ Voor 42% gewijzigd door misterw op 17-01-2007 13:16 ]
en een animatie contest moet lang duren, anders kom je in tijd te kort...misterw schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:13:
ik vind de huidige wedstrijden wel lachen zo...je kan zelf een verhaal vertellen met je final als je dat wilt.
[...]
als je echt een verhaal wil vertellen moet je een animatie maken.
een animatie-wedstrijd lijkt mij duidelijk netjes (maak een animatie van max 50 sec ofzo).
maar ik ben wel weer gewoon voor een vast onderwerp: zoals dood
maar een ander onderwerp is natuurlijk ook goed...
animatie is idd een leuk idee, maar als je ziet hoeveel mensen er nu al afhaken of aan het einde in tijdnood komen, vraag ik mij af of er wel toonbare animaties mogelijk zijn in 1 maand vrije tijd. Veel langer moet de contest ook niet duren denk ik, dat zorgt alleen maar voor meer afhakers.
Nee, dat zou mij ook niet lukken. Mijn kennis is ook te beperkt om dat te realiseren in een korte tijd. Al moet ik zeggen dat door jullie commentaar en advies wel aan het vergroten is.
Sorry, maar geef mij ook maar een vast onderwerp.
Sorry, maar geef mij ook maar een vast onderwerp.
[ Voor 3% gewijzigd door marquis op 17-01-2007 14:15 ]
dat ben ik duidelijk wel met je eens...misschien meer iets voor in de vakantie...Duesenberg J schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:56:
animatie is idd een leuk idee, maar als je ziet hoeveel mensen er nu al afhaken of aan het einde in tijdnood komen, vraag ik mij af of er wel toonbare animaties mogelijk zijn in 1 maand vrije tijd. Veel langer moet de contest ook niet duren denk ik, dat zorgt alleen maar voor meer afhakers.
het is nu zoiezo al moeilijker om hier tijd voor vrij te maken aangezien (en met mij de meeste mensen wel denk ik) het schooljaar in zijn laatste maanden begin te treden (ik moet half februari op stage zijn).
ik blijf voor de dood. een (in mijn opzicht) mooi onderwerp waar je lekker veel mee kan...maar dan ook niet zoveel dat je niet kan kiezen.
en anders lijkt "sprookjes" mij ook wel lachen
"Dood" moet je niet opvatten als alleen het einde van het leven. Het oorspronkelijke idee van daan geloof ik ook "de dood, en alles wat daarbij hoort".
En iemand die creatief genoeg is om met 3D bezig te zijn, is ook wel creatief genoeg om 'outside the box' te denken. Dus daarom is "de dood" helemaal niet zo'n bekrompen onderwerp. Zolang het maar duister en grimmig is, valt elke scène er wel in te passen denk ik.
Oh ja, ik heb het nagezocht:
Van Dale:
go·thic1 (het ~)
1 subcultuur waarin zaken als de dood, de duivel en het kwaad worden geromantiseerd
en
Maatschappijleer tekstboek:
Gothic: gothic-aanhangers dragen vaak zwarte kleding en hebben witte gezichten. De cultuur kenmerkt zich door het willen overwinnen van angst (slapen in een doodskist) en door het mysterieuze dat teruggrijpt op de Middeleeuwen. Gothic-muziek verwoord vaak de 'donkere kant van het menselijk bestaan', die volgens gothic-aanhangers door anderen verdrongen wordt.
Ik ben het blijkbaar toch.
'k Ben blijkbaar toch een gothic.
En iemand die creatief genoeg is om met 3D bezig te zijn, is ook wel creatief genoeg om 'outside the box' te denken. Dus daarom is "de dood" helemaal niet zo'n bekrompen onderwerp. Zolang het maar duister en grimmig is, valt elke scène er wel in te passen denk ik.
Oh ja, ik heb het nagezocht:
Van Dale:
go·thic1 (het ~)
1 subcultuur waarin zaken als de dood, de duivel en het kwaad worden geromantiseerd
en
Maatschappijleer tekstboek:
Gothic: gothic-aanhangers dragen vaak zwarte kleding en hebben witte gezichten. De cultuur kenmerkt zich door het willen overwinnen van angst (slapen in een doodskist) en door het mysterieuze dat teruggrijpt op de Middeleeuwen. Gothic-muziek verwoord vaak de 'donkere kant van het menselijk bestaan', die volgens gothic-aanhangers door anderen verdrongen wordt.
Ik ben het blijkbaar toch.
'k Ben blijkbaar toch een gothic.
Ik heb mijn scores toch al de 16e verstuurd hoor 
Ik heb het maar opnieuw gestuurd nu, ik hoor het wel als hij weer niet aankomt
Ik heb het maar opnieuw gestuurd nu, ik hoor het wel als hij weer niet aankomt
'dood' was mijn idee hoor
Het begon als 'kerkhof', maar is later veranderd in 'dood'
En terwijl ik bezig was met controleren of het wel daadwerkelijk mijn idee was, voordat ik dat ten onrechte zou beweren, kwam ik nog een leuk idee tegen (ook weer van mij
)
Reverse-art
Deze gare titel behoeft natuurlijk enige toelichting:
Het is de bedoeling dat er aan de beginners een titel gegeven wordt. Zo gaat de final van alle deelnemers heten. Het is dan aan de deelnemers om daar vervolgens een mooie plaat bij te fantaseren.
Dit (naar mijn mening) leuke idee, heeft echter wel een onvermijdelijk probleem aan zich hangen, en dat is dat we dan natuurlijk het wel weer eens moeten worden over de titel, wat ervoor zou zorgen dat de 'discussietijd' over het nieuwe topic wordt verdubbeld.
Ik zou graag mijn idee nog wat kracht bijzetten door meteen al een titel te noemen, (edit) maar ik heb op het moment even geen inspiratie. en dat doe ik dan ook:
"de reis"
"weg van huis" (zou best een goeie titel kunnen zijn, ook al heb ik em eerder al als onderwerp geopperd)
"de fotograaf"
Ik kom net ook met het idee voor een gewoon onderwerp: 'bijbel' of 'geloof'. Wel raar, aangezien ik atheïst ben en helemaal niks heb met de bijbel. (of een ander heilig boek, for that matter)
Ik denk dat ik maar moet stoppen met het opperen van ideeën. Ik vind het nogal onoverzichtelijk worden zo. (/edit)
Het begon als 'kerkhof', maar is later veranderd in 'dood'
En terwijl ik bezig was met controleren of het wel daadwerkelijk mijn idee was, voordat ik dat ten onrechte zou beweren, kwam ik nog een leuk idee tegen (ook weer van mij

Reverse-art
Deze gare titel behoeft natuurlijk enige toelichting:
Het is de bedoeling dat er aan de beginners een titel gegeven wordt. Zo gaat de final van alle deelnemers heten. Het is dan aan de deelnemers om daar vervolgens een mooie plaat bij te fantaseren.
Dit (naar mijn mening) leuke idee, heeft echter wel een onvermijdelijk probleem aan zich hangen, en dat is dat we dan natuurlijk het wel weer eens moeten worden over de titel, wat ervoor zou zorgen dat de 'discussietijd' over het nieuwe topic wordt verdubbeld.
Ik zou graag mijn idee nog wat kracht bijzetten door meteen al een titel te noemen, (edit) maar ik heb op het moment even geen inspiratie. en dat doe ik dan ook:
"de reis"
"weg van huis" (zou best een goeie titel kunnen zijn, ook al heb ik em eerder al als onderwerp geopperd)
"de fotograaf"
Ik kom net ook met het idee voor een gewoon onderwerp: 'bijbel' of 'geloof'. Wel raar, aangezien ik atheïst ben en helemaal niks heb met de bijbel. (of een ander heilig boek, for that matter)
Ik denk dat ik maar moet stoppen met het opperen van ideeën. Ik vind het nogal onoverzichtelijk worden zo. (/edit)
[ Voor 20% gewijzigd door Duesenberg J op 17-01-2007 17:27 ]
Dan is het dus ook geen goed idee. Volgende!Duesenberg J schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:51:
maar ik heb op het moment even geen inspiratie.
Dat was natuurlijk grappig bedoeld he
Ik heb je avatar even geüpdate... kan me nog herinneren dat je daar laatst om vroeg'k Ben blijkbaar toch een gothic.

naar mijn zin mag het dood worden, met alle theorie over de dood, die je in de godsdiensten vind.
ofterwel van brute moord tot het kerkhof tot de eeuwige velden....
maar natuurlijk de winnaar mag het kiezen.... dus moeten nog even geduld hebben
ofterwel van brute moord tot het kerkhof tot de eeuwige velden....
maar natuurlijk de winnaar mag het kiezen.... dus moeten nog even geduld hebben
Heheh.Bozozo schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:09:
[...]
Ik heb je avatar even geüpdate... kan me nog herinneren dat je daar laatst om vroeg![]()
[afbeelding]
roflderoflderoflderoflderofl...
...Katjing
En de winnaar is : Marquis
Gefeliciteerd
De eindstand is als volgt :
1. Marquis
2. KaBRamm688
3. Duesenberg J
4. Sargonaut
5. T!m0n
6. Link0007
7. Lightning II
8. Misterw
Overzicht van de uitslagen
En de winnaar is : Marquis
Gefeliciteerd
De eindstand is als volgt :
1. Marquis
2. KaBRamm688
3. Duesenberg J
4. Sargonaut
5. T!m0n
6. Link0007
7. Lightning II
8. Misterw
Overzicht van de uitslagen
[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 17-01-2007 21:39 ]
Komt u maar.......
Sargonaut..........................WAKKER WORDEN !!!!!!!!! hehehehehehe
Tering.... dank u, dank u, danku

Ik wil vooral mijn vrienden en vriendinnen bedanken voor hun support en vooarl mijn vriendin die zoveel geduld met me heeft gehad en bla, bla, bla, bla......
Ff serieus, ik vond het een moeilijk onderwerp en het viel me op hoe uitlopend je henk kon gebruiken. Ik heb hier hele mooie ideeen zien voorbij komen en dat de volgende ook zo goed gaat lopen.
Sargonaut..........................WAKKER WORDEN !!!!!!!!! hehehehehehe
Tering.... dank u, dank u, danku
Ik wil vooral mijn vrienden en vriendinnen bedanken voor hun support en vooarl mijn vriendin die zoveel geduld met me heeft gehad en bla, bla, bla, bla......
Ff serieus, ik vond het een moeilijk onderwerp en het viel me op hoe uitlopend je henk kon gebruiken. Ik heb hier hele mooie ideeen zien voorbij komen en dat de volgende ook zo goed gaat lopen.
[ Voor 144% gewijzigd door marquis op 17-01-2007 21:46 ]
wat is er zo grappig?
niet serieus bedoeld he
[ Voor 10% gewijzigd door Duesenberg J op 17-01-2007 21:34 ]
Ik wou 't nog even spannend houwen 
Gefeliciteerd Marquis

Wanneer kunnen we deze Henk merchandise in de Got-winkel verwachten?
Gefeliciteerd Marquis
Moeilijk? ...Ja, dat had ik ook. Henk leek niet zo'n moeilijk onderwerp, maar dat viel best tegen.ik vond het een moeilijk onderwerp
[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 17-01-2007 21:51 ]
Dank je, Sargonaut. Ik moet nog even met het tweaker-hoofd overleggen, ff een fabriekje zoeken..... over een driekwart jaarAnoniem: 199803 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:42:
Ik wou 't nog even spannend houwen
Gefeliciteerd Marquis![]()
Edit: Sargonaut, moet ik nu een onderwerp kiezen en een nieuwe topic starten?
[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 17-01-2007 22:01 ]
Ja, klopt. Jij mag 't onderwerp kiezen, en de volgende topic starten. (met passend plaatje, kleur etc.)
Ik ben erg benieuwd naar 't volgende onderwerp.
Maakt mij niet echt uit wat 't wordt, ik ga experimenteren met Mental Ray(3dsmax).
Ik ben erg benieuwd naar 't volgende onderwerp.
Maakt mij niet echt uit wat 't wordt, ik ga experimenteren met Mental Ray(3dsmax).
gefeliciteerd!
toch maar even deze gebruiken:
Ik ben benieuwd naar het volgende onderwerp!
woei! veel hoger geëindigd dan vorige keren
toch maar even deze gebruiken:

Ik ben benieuwd naar het volgende onderwerp!
woei! veel hoger geëindigd dan vorige keren
damned beste uitgewerkt, alleen niet orgineel zat...volgende keer iets "orginelers" bedenken
punten over orginaliteit wie het orgineelst was liggen wel ver uit elkaar...
@ timon die 3 begrijp ik niet helemaal, maar zou wel een kwestie van smaak zijn
maar marquis gefeliciteerd met je eerste overwinning
en succes met het maken van de startpost voor het nieuwe onderwerp.
punten over orginaliteit wie het orgineelst was liggen wel ver uit elkaar...
@ timon die 3 begrijp ik niet helemaal, maar zou wel een kwestie van smaak zijn
maar marquis gefeliciteerd met je eerste overwinning
en succes met het maken van de startpost voor het nieuwe onderwerp.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 17-01-2007 22:41 ]
Dank u, Dank u.
Ik ben inderdaad erg blij met mijn eerste overwinning......
Mag ik ook jullie danken voor het commentaar en vooral de tips?
Wanneer moet ik de nieuwe topic klaar hebben en het onderwerp bekend maken?
En is er een template die ik kan gebruiken voor de nieuwe topic?
Bijvoorbaat dank.
Bijvoorbaat dank.
je kunt bij deze topic start gewoon op "view" klikken en dan in een nieuw topic stoppen en ff alles veranderen wat er veranderd moet worden.marquis schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:41:
Dank u, Dank u.![]()
Bijvoorbaat dank.
het liefste zo snel mogelijk posten, als je zeker genoeg bent van het onderwerp, en als je al een mooie topic banner gemaakt hebt
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 17-01-2007 22:47 ]
Dank je voor de tip.Anoniem: 163535 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:45:
[...]
je kunt bij deze topic start gewoon op "view" klikken en dan in een nieuw topic stoppen en ff alles veranderen wat er veranderd moet worden.
Heren, morgen maak ik het onderwerp bekend.
[ Voor 7% gewijzigd door marquis op 17-01-2007 22:49 ]
Gefeliciteerd Marquis. Ga zo door!
Ik kan niet mee doen met de contest omdat ik het erg druk heb en binnenkort nog drukker ga krijgen.
Mijn kritiek op de inzendingen:
Ik bekritiseer bijna niemand om originaliteit, omdat bijna alle inzendingen uniek zijn en nergens van gekopieerd zijn.
T!m0n
+ Compleet
+ Texturing zit redelijk goed in elkaar. Jammer dat je niks met de wagen hebt gedaan. Het dak mocht ook een andere textuur hebben.
+ Grappig dat Henk in de wagentjes zit. Het lijkt net of er echt gewerkt wordt in dat bedrijfje.
- Modellen zijn erg simpel en kaal
- Vind het standpunt niet echt interessant
- Bedrijfje is erg klein. Had liever een revolutionair groot bedrijf gezien.
Link0007
- Hier wordt ik niet zo warm van en kan dus helaas niks positiefs melden
- Vind het niet echt een optische illusie.
- Inspiratieloos. Het is al eerder gedaan.
Lightning II
+ Goed gemoddelleerd. Ga zo door.
- Reflectie is te hoog
- Henk valt niet op. Henk hoort juist centraal te staan.
- Beetje saaie render.
KaBRamm688
+ Erg leuk dat je Henk's kantoor hebt gemoddeld.
+ Model ziet er in orde uit. Stoel mocht wel wat wieletjes gebruiken. Rugleuning ziet er een beetje verkeerd uit.
+ Kleurkeuze is goed
- Belichting kon wat beter als je voor realisme ging, maak de schaduwen wat zachter door de filter size te verhogen.
- Materialen reflecteren heel erg.
- Jammer dat je geen textuur gebruikt en alleen maar shaders.
Duesenberg J - Gadgets
+ Leuke gadget
+ Model is wel ok. Wel wat aan de simpele kant, maar niet storend.
+ Leuk gepresenteerd
- Compositie is niet goed. Henk kijkt naar links, dus hoort er links meer ruimte vrij te staan ipv aan de rechterkant.
- Materialen kunnen beter.
Marquis
Samen met Sargonaut de #1.
+ Henk staat centraal
+ Leuke modellen
+ Textuur/shading is erg goed
- Scene mocht wat interessanter. Een raam zou er bij passen. De achterkant is een beetje saai.
- Net als Kabramm heb je te veel schaduwen
Misterw
Kan hier ook weinig over zeggen. Ik weet dat je wat issues had met de belichting. Oefen wat meer zou ik zeggen.
Sargonaut
Voor mij de #1 samen met Marquis.
+ Eindelijk iemand die modelleerd via meshsmoothing/subdivision modelling. Je hebt het erg goed gedaan vind ik, ga zo door!
+ Henk in de 3rde dimensie
+ Textuur van de omgeving is in orde, sleutel ook.
+ Net als bij Timon lijkt het alsof er iets gebeurd in je afbeelding.
- Jammer dat Henk geen textuur heeft
- Belichting kon beter. Met zo weinig zon heb je hele zachte schaduwen. Raar dat je de versie met schaduw apart hebt toegevoegd.
Sorry als ik een paar op de teentjes heb getrapt. Ik bedoel het goed. Veel succes tijdens de volgende contest.
Ik kan niet mee doen met de contest omdat ik het erg druk heb en binnenkort nog drukker ga krijgen.
Mijn kritiek op de inzendingen:
Ik bekritiseer bijna niemand om originaliteit, omdat bijna alle inzendingen uniek zijn en nergens van gekopieerd zijn.
T!m0n
+ Compleet
+ Texturing zit redelijk goed in elkaar. Jammer dat je niks met de wagen hebt gedaan. Het dak mocht ook een andere textuur hebben.
+ Grappig dat Henk in de wagentjes zit. Het lijkt net of er echt gewerkt wordt in dat bedrijfje.
- Modellen zijn erg simpel en kaal
- Vind het standpunt niet echt interessant
- Bedrijfje is erg klein. Had liever een revolutionair groot bedrijf gezien.
Link0007
- Hier wordt ik niet zo warm van en kan dus helaas niks positiefs melden
- Vind het niet echt een optische illusie.
- Inspiratieloos. Het is al eerder gedaan.
Lightning II
+ Goed gemoddelleerd. Ga zo door.
- Reflectie is te hoog
- Henk valt niet op. Henk hoort juist centraal te staan.
- Beetje saaie render.
KaBRamm688
+ Erg leuk dat je Henk's kantoor hebt gemoddeld.
+ Model ziet er in orde uit. Stoel mocht wel wat wieletjes gebruiken. Rugleuning ziet er een beetje verkeerd uit.
+ Kleurkeuze is goed
- Belichting kon wat beter als je voor realisme ging, maak de schaduwen wat zachter door de filter size te verhogen.
- Materialen reflecteren heel erg.
- Jammer dat je geen textuur gebruikt en alleen maar shaders.
Duesenberg J - Gadgets
+ Leuke gadget
+ Model is wel ok. Wel wat aan de simpele kant, maar niet storend.
+ Leuk gepresenteerd
- Compositie is niet goed. Henk kijkt naar links, dus hoort er links meer ruimte vrij te staan ipv aan de rechterkant.
- Materialen kunnen beter.
Marquis
Samen met Sargonaut de #1.
+ Henk staat centraal
+ Leuke modellen
+ Textuur/shading is erg goed
- Scene mocht wat interessanter. Een raam zou er bij passen. De achterkant is een beetje saai.
- Net als Kabramm heb je te veel schaduwen
Misterw
Kan hier ook weinig over zeggen. Ik weet dat je wat issues had met de belichting. Oefen wat meer zou ik zeggen.
Sargonaut
Voor mij de #1 samen met Marquis.
+ Eindelijk iemand die modelleerd via meshsmoothing/subdivision modelling. Je hebt het erg goed gedaan vind ik, ga zo door!
+ Henk in de 3rde dimensie
+ Textuur van de omgeving is in orde, sleutel ook.
+ Net als bij Timon lijkt het alsof er iets gebeurd in je afbeelding.
- Jammer dat Henk geen textuur heeft
- Belichting kon beter. Met zo weinig zon heb je hele zachte schaduwen. Raar dat je de versie met schaduw apart hebt toegevoegd.
Sorry als ik een paar op de teentjes heb getrapt. Ik bedoel het goed. Veel succes tijdens de volgende contest.
Ik ga maar eens flink oefenen met 3Ds max, ben nu al blij als ik een piramidetje kan maken zonder verliching, texture enz
Leuk om te lezen Yanik, dank 
Die aparte schaduw versie was eigenlijk een dag te laat. Ik vond het erg jammer dat ik net niet genoeg tijd had om een render met schaduw te maken. Dus heb ik die er later nog bijgevoegd.
Die aparte schaduw versie was eigenlijk een dag te laat. Ik vond het erg jammer dat ik net niet genoeg tijd had om een render met schaduw te maken. Dus heb ik die er later nog bijgevoegd.
Hee, met die schaduw had ik nog niet gezien. Ziet er gelijk een stuk beter uit, al had je misschien kunnen kiezen voor "shadow Map" bij je verlichting, dan was die schaduw iets zachter geworden.Anoniem: 199803 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:33:
Leuk om te lezen Yanik, dank
Yanik, bedankt voor je commentaar. Oorspronkelijk zat er ook een raam in, maar dat trok teveel aandacht van het onderwerp (tenminste, mijn gevoel)
Oke, heren, ik heb besloten om voor het onderwerp "Dood" te kiezen. Ik zag dat meerendeel er ook wel voor te porren waren. Ik ben al druk bezig met de banner en topic en zal deze zo snel als mogelijk plaatsen en jullie laten weten.
Heren en dames, succes en mogen de beste winnen
[ Voor 8% gewijzigd door marquis op 18-01-2007 00:42 ]
gefeliciteerd marquis
de dood wordt duidelijk netjes.
ik ga daar duidelijk ff goed voor zitten en ik ga veel wips posten zodat iedereen commentaar kan geven om mijn scene beter te maken...
succes iedereen met de volgende wedstrijd!

de dood wordt duidelijk netjes.
ik ga daar duidelijk ff goed voor zitten en ik ga veel wips posten zodat iedereen commentaar kan geven om mijn scene beter te maken...
succes iedereen met de volgende wedstrijd!
Het onderwerp dood vind ik wel toepasselijk, maar daarom kan ik misschien niet meedoen (hoop natuurlijk van wel)
één van mijn RAM reepjes is namelijk al bijna 2 maanden dood, en nu moet ik er toch echt iets aan gaan doen. Dus, als ik mijn RAM begraven heb, moet ik misschien wachten op de komst van een nieuwe set. Ik hoop natuurlijk uit alle macht dat ze het stiekem toch op voorraad hebben, en dat ik gewoon aan het einde van de dag mijn computer weer kan gebruiken.
@Yanik:
Bedankt voor het commentaar. Ik heb het echt nodig, anders word ik natuurlijk nooit beter.
Volgende keer mag je natuurlijk ook commentaar geven als de contest nog bezig is.
één van mijn RAM reepjes is namelijk al bijna 2 maanden dood, en nu moet ik er toch echt iets aan gaan doen. Dus, als ik mijn RAM begraven heb, moet ik misschien wachten op de komst van een nieuwe set. Ik hoop natuurlijk uit alle macht dat ze het stiekem toch op voorraad hebben, en dat ik gewoon aan het einde van de dag mijn computer weer kan gebruiken.
@Yanik:
Bedankt voor het commentaar. Ik heb het echt nodig, anders word ik natuurlijk nooit beter.
Volgende keer mag je natuurlijk ook commentaar geven als de contest nog bezig is.
[ Voor 6% gewijzigd door Duesenberg J op 18-01-2007 10:48 ]
Gefeliciteerd marquis
@ Yanik
Leuk commentaar
@ Yanik
Leuk commentaar
Bedankt voor de tipmarquis schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:41:
[...]
Hee, met die schaduw had ik nog niet gezien. Ziet er gelijk een stuk beter uit, al had je misschien kunnen kiezen voor "shadow Map" bij je verlichting, dan was die schaduw iets zachter geworden.
Ik denk dat de geraytracede schaduw ook wel zachter had kunnen krijgen.
Maar het renderen daarvan duurde erg lang, wat het weer moeilijk maakte even iets aan te passen.
Shadow mapping had uiteindelijk wel handiger geweest. Veel sneller, met weinig verschil.
Wel een goeie, dood. Moet nog even iets verzinnen, maar leuk onderwerp.
Het maakt mij weinig uit qua onderwerp, als er maar snel een nieuw topic komt want ik heb er zin aan.
Dood, shaduw, weg van huis maakt me niet uit op alles is wel iets geinigs te verzinnen, denk ik...
Dood, shaduw, weg van huis maakt me niet uit op alles is wel iets geinigs te verzinnen, denk ik...
Doen.
Waar blijft topic 51 ?? Ik wacht met smart
een leuk topic voor contest #51 zou eigenlijk ' area 51' moeten zijn
Verder gefeliciteerd iedereen (vooral marquis!)
Ik weet niet of je het eerste was met dat idee, maar het lijkt me tof, voor de rest volg ik de discussie niet zo. Als er een onderwerp komt waarbij ik denk dat ik mee kan doen, doe ik mee. Eerst maar eens contest 50 afwachten.link0007 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:58:
een leuk topic voor contest #51 zou eigenlijk ' area 51' moeten zijn![]()
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
contest 50 is juist gewonnen door marquisJogai schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:38:
[...] Eerst maar eens contest 50 afwachten.
deze spetterende contest had als onderwerp Henk
en je zit in het topic over de contest
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

ik wacht in spanning af wat de winnaar beslist
Doen.
Maar...... je mag pas beginnen als het nieuwe topic is geopend. We willen natuurlijk geen valse start.marquis schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:41:
ik heb besloten om voor het onderwerp "Dood" te kiezen. Ik zag dat meerendeel er ook wel voor te porren waren. Ik ben al druk bezig met de banner en topic en zal deze zo snel als mogelijk plaatsen en jullie laten weten.