3D Contest v53 : Lente Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.cmvfwebdesign.nl/plaatjes/banner.jpg

Onderwerp

Welkom op de 53ste 3Dcontest.

Deze keer is het onderwerp : Lente

Het wordt weer mooi weer, de wereld krijgt weer kleur, de muggen krijgen de kriebels en iedereen is een tikkeltje blijer als normaal. Dat kan maar 1 ding betekenen en dat is dat de lente begonnen is! Deze contest gaan we scene's maken met de lente als onderwerp. Het onderwerp is breed en je bent dan ook compleet vrij om er iets leuk te voor te maken. Als de lente er maar vanaf straalt!

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup

Inleverdatum

Op maandag 23 april moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim 4 weken de tijd om er wat moois van te maken.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede. Zelf gebruik ik sinds kort Pichotel
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar jornew op gmail punt nl.

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

[ Voor 200% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 24-03-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Je bent vergeten om het email-adres van de vorige ts te vervangen door je eigen adres ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 24-03-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Topicstarter
Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:41:
Je bent vergeten om het email-adres van de vorige ts te vervangen door je eigen adres ;)
Je bent er wel heel snel bij :P

Iedereen iig veel succes gewenst en keep up the good work !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

ROFL @ Header :+

edit: voorlopig idee: Beautiful Day. Lentelandschap met een teletubbiezonnetje en heuveltjes overgroeid met oversaturated gras en boterbloemetjes. Op de voorgrond een betonnen muurtje met prikkeldraad eroverheen. Tegen de muur staat een roestende container met vuiliszakken ervoor, en misschien wat roestende vaten waar een klein beetje vloeistof onder ligt.

Vooral veel texturing... en ik ga me verdiepen in post effects (wilde ik altijd al es leren) om extra lieflijke effecten te maken.

[ Voor 93% gewijzigd door Bozozo op 24-03-2007 19:29 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
concept: survival of the fittest:
overal asfalt maar als je goed kijkt is er een prachtige bloem die op durft te komen en te stralen in de zon :)

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06
misterw schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:42:
concept: survival of the fittest:
overal asfalt maar als je goed kijkt is er een prachtige bloem die op durft te komen en te stralen in de zon :)
vet idee, maar moeilijk om in één render vast te leggen. In een animatie zou het heel sterk kunnen zijn. Maarja, dat mag dan weer niet.

Ikzelf heb nog geen conceptplaatje in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Ik heb ooit in de startpost een link toegevoegd naar pichotel. Zag dat deze er nog steeds in staat. Ben laatst m'n complete account plotseling kwijtgeraakt, kan het dus niemand meer adviseren.
jupjup, kun je dat even veranderen naar bv photobucket.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

vermits ik in het noorden zit ga ik eens proberen iets te maken in die sfeer.

Het zal ook de eerste keer zijn dat ik ga proberen om Solidworks niet voor dit te misbruiken (ik durf niets zeggen over UG of Pro/E)

Ik speel een beetje met het idee van iets dat kiemt.

Hoe was het standpunt over gedownloadde textures/materialen?
Ik zal er waarschijnlijk moeten gebruiken maar dat zal ik dan ook vermelden

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik ga waarschijnlijk iets met pasen doen... bij mij is lente gelinkt aan pasen :P dus misschien iets met eieren, paashaas, kuikentjes, weet ik allemaal nog niet.. we zien wel :)

/mierenneukmodus
iedereen is een tikkeltje blijer als normaal.
moet zijn:
iedereen is een tikkeltje blijer dan normaal.
/mierenneukmodus

[ Voor 30% gewijzigd door Thrilled op 24-03-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
@thrilled: Een close-up van een paashazen-kont die een paasei uitpoept? :+

Ik weet nog niet wat ik ga doen.. ik zie wel :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
link0007 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:33:
@thrilled: Een close-up van een paashazen-kont die een paasei uitpoept? :+

Ik weet nog niet wat ik ga doen.. ik zie wel :)
ik krijg flashbacks van een goatse plaatje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/lente01.jpg

How about that for a useless wip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
haha nice hoor ;)

Ik denk dat ik zelf een opengebarsten ei doe, met een kuikentje wat eruit gekropen is, met nog een stukje eierschaal op zn hoofd (ala calimero :P ), hier en daar wat stukjes op de grond enzo..

Afbeeldingslocatie: http://madsenblog.dk/billeder/CrackedEgg640.jpg

vind dat wel een mooi plaatje om vanuit te beginnen (note: dit is een foto van google, geen wip :P )

[ Voor 15% gewijzigd door Thrilled op 24-03-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Ik ga de banner namaken. :D
Een mooi paar billen in een kort jurkje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Thrilled schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:39:
[...]

haha nice hoor ;)

Ik denk dat ik zelf een opengebarsten ei doe, met een kuikentje wat eruit gekropen is, met nog een stukje eierschaal op zn hoofd (ala calimero :P ), hier en daar wat stukjes op de grond enzo..

[afbeelding]

vind dat wel een mooi plaatje om vanuit te beginnen (note: dit is een foto van google, geen wip :P )
Dude.. ik zag de pic en m'n bek viel open :o
Toen zag ik de text :P

Lente... hmmm.. tja.. ik wil heel graag weer eens mee doen met een contest.. maar dat roep ik de afgelopen 3 contests al geloof ik :X
Nja.. ik ga iig proberen tijd vrij te maken voor deze.. eens zien of ik wat leuks kan bedenken :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is trouwens wel een erg mooie contest om de particle patch voor Blender mee te mishandelen gebruiken!

Hmm..

Lang leve de toevalligheid ;)

Anoniem: 73881 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:07:
Ik ga de banner namaken. :D
Een mooi paar billen in een kort jurkje dus.
Maar je punten voor de originaliteit gaan dan wel allemaal naar jupjup toe ;)

Spike_wolf schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:43:
Lente... hmmm.. tja.. ik wil heel graag weer eens mee doen met een contest.. maar dat roep ik de afgelopen 3 contests al geloof ik :X
Dan heb je nog wat in te halen want dat zeg ik al 22 contests lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 13:24
Leuk onderwerp :)

Voor een grote bron van inspiratie:
Flickr
Google

Vooral op Flick heb je massa's mooie plaatjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

wip2:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/lente02.jpg

Andere set-up: ik ga voor een oud natuurstenen bruggetje met zwitserlevengevoel.
Textures zijn tijdelijk (bewerkt standaard max spul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
Bozozo schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:27:
wip2:
[afbeelding]

Andere set-up: ik ga voor een oud natuurstenen bruggetje met zwitserlevengevoel.
Textures zijn tijdelijk (bewerkt standaard max spul)
Werk je met 3d max? Mss kan je dan mental ray gebruien met een mental ray sun en sky. Dan krijg je echt een super mooi blauw luchtje met een zonnetje er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiToKi schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:29:
Stock.xchng is er ook nog :)
Hoe zo'n mooie site toch zo'n verschrikkelijk verbreezerde naam kan gebruiken... :$

* Anoniem: 105830 zich nog steeds af wanneer LiToKi weer mee gaat doen... _/-\o_

En vooruit, misschien dat het deze keer eindelijk lukt om er eens geen gras overheen te laten groeien. Doe ik na 22 contests ook weer eens mee. Nu al die andere lurkers nog! ;)

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/9027/fluffygrass01tq4.png
Ik weet nu al zeker dat dit gras m'n systeem gaat laten kruipen zoals het nog niet eerder heeft gedaan :$

Eerste grastest, maar misschien iets te 'fluffy'... :/
Ik ga natuurlijk weer voor een cartoonsmaakje, dus realistisch is het niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
kreeg daarnet een geweldig idee voor een plaatje, maar helaas heb ik nog 2 examens te gaan, waardoor het even moet wachten. Daarna heb ik wel weer tijd om mee te doen voordat ik begin met leren voor mijn CE's

edit:
ok, 1 WIP dan.
Afbeeldingslocatie: http://xs113.xs.to/xs113/07131/eend1.jpg
origami voor beginners

[ Voor 21% gewijzigd door Duesenberg J op 26-03-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Anoniem: 105830 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:22:
[...]
Maar je punten voor de originaliteit gaan dan wel allemaal naar jupjup toe ;)
[...]
Ja, daar heb je wel gelijk in. :P Laat ik iets anders verzinnen in dezelfde sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

@Aardbei
Het zal er al een stuk beter uit zien als je het gras een beetje zou laten hangen. De kleur is precies goed! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Kreeg ineens een inval:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/lente03.jpg

Vacht is belabberd maar beter gaat het niet worden want ik ben niet handig met hair&fur en elke aanpassing kost mijn ouwe bakkie tergend lang rekenwerk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
LiToKi schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:29:
Leuk onderwerp :)

Voor een grote bron van inspiratie:
Flickr
Google

Hmmm, bedankt voor de inspiratie.
Zal ook weer eens van me laten horen......
Denk.............denk.......................stroring-----piep-----piep...........denk.... 8)7 8)7

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@blaguy:

Dank je :) Ik had eigenlijk al stiekem geprobeerd om het te laten hangen, maar op de glooiende heuveltjes waar het op gaat komen kan het niet echt hangen dus vandaar dat ik het op de sphere ook zo heb gelaten :)

Heb ook gekeken of het er beter uitzag door wat willekeurig te laten hangen maar dat zag er naar mijn mening niet echt super uit (misschien alleen van dichtbij?).

Nu ik er nog even verder over nadenk is het misschien ook niet echt handig om dat te doen, omdat ik er van die leuke streepjespatronen in wil verwerken, wat er niet mooi uitziet wanneer het gras alle kanten ophangt.

@Bozozo:

Het geheim van goed uitziende haren, vachten of gras is niet het spul zelf. Het is een goede belichtingssetup met goede schaduwen die je een stuk vooruit helpen om het er mooi uit te laten zien :)

Voor de schaduwen (ik heb geen idee meer hoe dat gaat in 3ds Max, maar het was geloof ik te vergelijken met Blendr) kan je het best shadowmaps gebruiken.

Voor een nog "zachter" uiterlijk van het haar, vacht of gras kan je alle strands een blend-texture meegeven waarvan het alpha-kanaal op 0 staat richting de uiteindes van de strands (nogmaals, ik weet niet meer hoe dit in Max heet maar weet wel dat er alternatieven zijn).

Maar een goede belichting is dus iig DE oplossing voor mooie vachten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155508

Ik zit te overwegen om voor de eerste keer mee te doen en of ik de tijd heb om een project in de resterende tijd af te kunnen krijgen.. Tot nu toe heb ik een klein beetje ervaring met 3dMax en een beetje met Maya. Maar waar ik de laatste tijd veel mee heb lopen spelen is Vue 6 xStream in combinatie met maya.
Kortom een ben een beginner en hoop zo iets te leren.

Echter nu heb ik een vraag naar aanleiding van de regels. HIer staan onder andere in dat je geen pre fabs mag gebruiken en bijv poser. In hoeverre geld dit voor bijv een boom die standaard in Vue 6 zit ? Welke overigens wel helemaal te custimizen is. Is dit toegestaan? Ik heb namelijk wel een leuk idee maar zal dan een aantal planten/gras/bomen etc met de plant editor willen maken.

Dit is een 3d plaatje wat ik een tijdje terug gemaakt hebt, om even een voorbeeld te geven, deze bomen en planten die je ziet, zijn dus standaard aanwezig in het pakket maar zijn wel aangepast aan mijn wensen. Hier het voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://www.trance-hill.com/Got/forestk.JPG
(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 155508 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:41:
In hoeverre geld dit voor bijv een boom die standaard in Vue 6 zit ? Welke overigens wel helemaal te custimizen is. Is dit toegestaan? Ik heb namelijk wel een leuk idee maar zal dan een aantal planten/gras/bomen etc met de plant editor willen maken.
Tja. Dit blijft een moeilijke kwestie. Ik wil je niet ontmoedigen om mee te doen. Laten we dat eerst even duidelijk stellen. Maar als ik naar je voorbeeldplaatje kijk, zie ik dat de bomen barstensvol textures zitten, die jij er (naar mijn weten, ken Vue 6 niet) zonder echte 3D-skills hebt opgeplakt. Dat doet het programma allemaal voor je. Ook zijn de modellen misschien helemaal te customizen, maar jij hebt ze niet gemaakt. Het programma berekent waar de takken zitten en hoe ze eruit zien.

wat wel voor deze dingen te zeggen is, is dat ze het maken van een mooi plaatje een stuk versnellen en makkelijker maken. Maar aan de andere kant heb je met dit soort dingen al een enorme voorsprong op je 'tegenstanders'. Als dit geen contest was, had ik er absoluut geen enkel bezwaar tegen gehad. Maar gezien de competitieve natuur van dit gebeuren hier heb ik liever dat je die bomen niet gebruikt.

De modellen zijn misschien dan wel niet prefab, maar het is ook niet jouw werk. Je kan immers ook niet gaan lopen pronken met de kwaliteit van de afwerking van je nieuwe keuken waarvan jij alleen maar de specificaties hebt opgegeven, waarna het door een stel werklui in elkaar is geknutseld, alsof het je eigen werk is. (je kan wel pronken met die keuken, maar dan kun je vind ik niet de credits innen voor de afwerking. Die gaat naar de persoon die het heeft gemaakt, in jouw geval Vue 6 of de programmeur van die functie)

Ik stel dus gewoon het volgende voor:
Doe mee en probeer zelf wat te knutselen. Ik zie dat je de startpost hebt gelezen, dus dan zou je de volgende zinnen ook gezien moeten hebben:
Anoniem: 123349 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:39:
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren.

[ Voor 11% gewijzigd door Duesenberg J op 27-03-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dat je je argumenten zeer goed onderbouwd hebt. En je hebt gelijk, echte 3d skills of texture skills heb ik nog niet echt. Ik heb dus idd van standaard textures gebruik gemaakt en sommige wel aangepast, maar ik begrijp dat het voor mensen die bijv met max werken, en zelf hun eigen texture maken, dat ik een oneerlijk voorsprong heb. En dus met veel minder skills, veel van het pogramma af laat hangen, waardoor ik het wel met je eens bent dat het ergens oneerlijk is. Ik heb dan ook besloten om niet mee te doen. NIet zo zeer omdat jij het niet zo leuk vind, maar meer omdat ik met minder werk en skills veel makkelijker resultaten kan halen, en ik vind dit niet eerlijk. Ik ga me gewoon wat meer verdiepen in het maken van eigen modellen, en minder op de click and go functies van Vue steunen. Als mijn skills dus beter zijn ga ik alsnog mee doen. Ik doe dit voornamelijk ook omdat ik dan waarschijnlijker trotser ben op het resultaat omdat het dan meer komt door mijn skills dan door de leuke presets. Ik ga wel de combinatie Vue met Maya houden wat daar kun je ook gewoon zat leuke en orignele dingen mee doen. Dus in de toekomst doe ik mee en nu dus niet.
:)

Ik zal het topic wel volgen om van te lren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Michael Hill:

Waarom doe je niet gewoon gezellig mee? Als je zelf iets doet ipv alleen kijkt dan leer je echt veel meer hoor :)

Ook al is het resultaat misschien niet zo professioneel als jij het zelf zou willen, als je het helemaal zelf gemaakt hebt kan je er tenminste *wel* trots op zijn! En het is een goede stap richting een volgende contest of ander werk, waarmee je weer een stukje beter wordt.

Je kan Vue trouwens ook gebruiken om iets mee te maken zonder prefabs. Zo heeft Dark Blue* er bv. ooit eens een prachtige scene mee in elkaar geknutseld voor de Frozen Worlds-contest :)

offtopic:
*
Dark Blue? Dark Blue? Voor de heren onder ons die pas later deze contests binnen zijn komen rollen en niet weten wie deze dame is, is hier een historische quote van deze Vue-en-later-C4D-gebruikster in deze reeks topics:
Dark Blue schreef op 13 september 2003 @ 17:11 in het 14e contest topic:
omg! ik moet nog stemmen! :o
Doe ik straks even :* sorry sorry

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 28-03-2007 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

rofl :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus het is geen bezwaar als ik planten/bomen creeer met de editor?
En het is ook ok, dat ik met de textures werk van het programa en die edit?

Want achteraf gezien wil ik eigenlijk best wel mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 155508 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:27:
Dus het is geen bezwaar als ik planten/bomen creeer met de editor?
En het is ook ok, dat ik met de textures werk van het programa en die edit?

Want achteraf gezien wil ik eigenlijk best wel mee doen
wat ik en aardbei allebei bedoelen, is dat je die editor met zijn click and go functies achterwege laat en zelf iets in elkaar knutselt. Dat ziet er misschien veel minder mooi en professioneel uit, maar het is wel jouw eigen werk. En als je nooit begint met van die editor afstappen zul je nooit zelf bomen en planten leren maken. (iets wat ik zelf ook niet kan btw)

Deze contest is een mooi duwtje in de rug om daar eens mee te beginnen.

edit:
Ik heb inmiddels de curus origami voor beginners afgerond, met het volgende als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://xs113.xs.to/xs113/07133/eend2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Duesenberg J op 28-03-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Duesenberg J schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:45:
[...]

wat ik en aardbei allebei bedoelen, is dat je die editor met zijn click and go functies achterwege laat en zelf iets in elkaar knutselt. Dat ziet er misschien veel minder mooi en professioneel uit, maar het is wel jouw eigen werk. En als je nooit begint met van die editor afstappen zul je nooit zelf bomen en planten leren maken. (iets wat ik zelf ook niet kan btw)

edit:
Ik heb inmiddels de curus origami voor beginners afgerond, met het volgende als resultaat:
[afbeelding]
het wordt vast heel mooi, maar wat is precies de link met de lente? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Thrilled schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:07:
het wordt vast heel mooi, maar wat is precies de link met de lente? :$
wacht maar af ;)

edit:
ok dan, hier een grove hint:
Afbeeldingslocatie: http://xs113.xs.to/xs113/07133/eend4.jpg
duidelijk?

[ Voor 20% gewijzigd door Duesenberg J op 28-03-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
De enige link die ik me nu kan bedenken is dat het plaatje in de lente is gemaakt :O
Ik heb nog steeds geen goede ideeën, dus ik vraag me af of ik wel mee doe deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 20-04 00:17
Ik ben van plan zoiets te gaan doen:

Schets Lente contest

Ik wil daarbij nog een cartoony kikker op de grote blaadjes rechts zetten en een vlieg ergens in beeld. Geen idee of ik dit allemaal afkrijg maar ik denk dat er genoeg te leren valt tijdens het maken van deze plaat (mooi water maken, afwisselende vegetatie maken, blaadje/gras , beetje cartoony insecten maken)

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:45:
[...]

Ok ik ga een poing wagen om dit te doen En verder heb je gelijk betreft de editor, als ik dit blijf gebruiken zal ik nooit zelf leren om een 3d model te maken. Ik heb vroeger voor de fun een tijdjje met 3dmax een aantal dingen gemaakt. Aangezien ik maya nog goed moet leren kennen Ga ik een poging wagen in 3dmax om zelf een aantal dingen te modeleren. En ik heb ook een boek over max, dus ik heb in ieder geval wat achtergrond informatie om op terug te vallen, en heb heb een hoop goede tuts gevonden op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@link0007:

In de lente worden er veel beestjes geboren en zo... ;)

Vind het wel een geinig idee eigenlijk om alles in origami te maken :D
Als je dat goed uitwerkt zou je van mij iig zeker heel wat punten voor originaliteit krijgen

@De Hupie:

Denk dat dat zeker een mooie plaat kan gaan worden d:)b
Beetje dof erbij, veel gebumpte en gespecte mapjes, hoge kleurverzadiging, whoop, mooie scene. Net of je Joop Braakhekke bent die een hoop prut bij elkaar gooit om er iets smakelijks van te maken :Y)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Anoniem: 105830 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:59:
@blaguy:

Dank je :) Ik had eigenlijk al stiekem geprobeerd om het te laten hangen, maar op de glooiende heuveltjes waar het op gaat komen kan het niet echt hangen dus vandaar dat ik het op de sphere ook zo heb gelaten :)

Heb ook gekeken of het er beter uitzag door wat willekeurig te laten hangen maar dat zag er naar mijn mening niet echt super uit (misschien alleen van dichtbij?).

Nu ik er nog even verder over nadenk is het misschien ook niet echt handig om dat te doen, omdat ik er van die leuke streepjespatronen in wil verwerken, wat er niet mooi uitziet wanneer het gras alle kanten ophangt.
Ik vind het zelf er veel beter uit zien als je de random hoger zet dan 0.000, zelfs 0.002 is voldoende om het er als gras uit te laten zien, en het blijft er strak en netjes uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0.002 ziet er hetzelfde uit maar dat komt misschien door de schaal. Heb verder nog wat geprobeerd maar het blijft wegvallen. Misschien omdat ik ook nog andere dingen gebruik uit de particle patch.

Maar ik zal het in m'n achterhoofd houden en er nog wat mee spelen, eerst even afwachten hoe het er op de heuveltjes met de textures zelf uitziet :)

Ik zal toch sowieso ook aan de slag gaan met de particle edit mode om wat variatie aan te brengen dus het zal niet allemaal zo netjes blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
lente is voor mij wel een uitdaging, ik probeer voor het eerst serieus (!) een scene in de buitenlucht te maken... een wip van mn allereerste boom:
Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/7603VeGGj/130096.jpg
gemaakt in Lightwave 9

de bedoeling is een boom met vogelnestje in weilandje met hekje etc, hollandse polder zeg maar! De boom is natuurlijk gemaakt met behulp van een tutorial, de lucht is even een lightwave feature (skytracer). Als ik het tree modeling nog wat beter onder de knie heb maak ik denk ik een nieuwe voor de final, als ik tijd over heb hoop ik zelf een mooie lucht te maken...

commentaar welkom!
vooral mensen die nog tips hebben voor de boom, dat wordt toch wel een main-feature van het plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@smeaggie:

Hey wat leuk, nog een boom :P
*Ook een boom wil maken maar nog niet echt wil lukken... (een cartoonboom ipv realistisch, dus ik kom niet in jouw vaarwater ;))

Maar als je boom de main feature wordt dan is het misschien een idee om er een wat meer volwassen boom van te maken die er voller uitziet? Meer blaadjes, een dikkere stam, enz.

Dan ligt het vogelnestje er ook niet zo wankelend tussen :$

Door de boom voller te maken kan je ook gelijk het probleem met de zwevende blaadjes wat meer wegwerken. Dat was afaik de reden dat de sphere-methode voornamelijk bedoeld is voor de wat vollere bomen :)
Anders kan je beter particles gebruiken voor de boomblaadjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
@Aardbei: het was al laat gister toen ik hm maakte, maar nu ik hem zo bekijk ziet hij er inderdaad erg jong uit... Die ga ik proberen iets ouder te maken ;) Wat betreft de blaadjes: heel verhaal

edit: argh nu is het nog te vroeg om te reageren, mijn verhaal sloeg weer als een krultang op een varken :X de blaadjes lijken nu te zweven (of: ze zweven inderdaad nu) omdat de points die ik van de tak-uiteinden heb gebruikt voor het clonen van de blaadjes zijn verschoven na een smoothing operatie op de boom. Bij de volgende versie moet ik die punten dus pas selecteren NA de smoothing operatie en daarna de blaadjes eraan hangen, komt goed :P

nog n edit: wat betreft voller maken: ik heb deze gemaakt van een cone met 10 segmenten, wat in de tutorial al als minimum staat, als ik er 20 pak wordt het al een stuk voller :D

[ Voor 117% gewijzigd door smeaggie op 29-03-2007 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Heb nu flink wat waterlelies zitten vouwen:
Afbeeldingslocatie: http://xs414.xs.to/xs414/07130/eend5.png
Dit plaatje is gerendered met indigo. Die renderer ga ik ook gebruiken voor mijn final.
Nu moet ik eens nadenken wat ik verder nog in het plaatje wil stoppen. Ik wil namelijk niet teveel uitzoomen, want dan zie je alle origami niet goed meer.

edit:
Deze render is veel te blauw. Zo komen het wit van de waterlelies en het geel van de jonge eendjes niet goed over. Ik ben nu bezig met een betere versie. Het zit hem in de kleur van de 'lucht'. Indigo gebruikt de background-setting van blender als kleur voor de lucht. Die staat bij bovenstaande render nog op het default-blauw. Nu staat hij op wit. Render volgt over een aantal uur.

[ Voor 35% gewijzigd door Duesenberg J op 01-04-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
het 'papier' dat als water fungeert kan je misschien nog verkreukelen? Riet aan de randen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
@Duesenberg J: meesterlijk _/-\o_ verder ben ik met link0007: verkreukel het water ietsje, dan krijg je als kijker echt het idee dat het allemaal papier is. Je kan misschien ook wel meerdere velletjes papier gebruiken voor het water :)

mn nieuwe boom zat op 820.000 poly's, wat mn arme laptopje niet leuk vond. renders zijn derhalve niet beschikbaar... :X

[ Voor 22% gewijzigd door smeaggie op 01-04-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

@smeaggie: ik zou toch even een HDRI gebruiken voor je boom,
van de belichting klopt geen hout nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ben vandaag ook even lekker bezig geweest met de lente contest. Heb wat blaadjes en bloemetjes geplukt en daar foto's en paar scans van gemaakt. Me moeder vond echter niet zo leuk dat ik die ene narcis had geplukt, maar ja je moet er wat voor over hebben hè >:) . Ik wou ook eerst een beetje cartoony scene doen maar ik denk dat ik foto's ga gebruiken voor alle flora dus ga ik maar proberen een realistische scene te maken.

http://dehupie.leetzor-ho...test/blaadjes_testwip.jpg

Ik heb de scans gecropt in PS en daarna de opacity map (desaturate en contrast op 100 gooien) en bump map (desaturate en beetje contrast erbij) gemaakt. De opacity is echter wel korrelig aan de buitenkant van het blad, misschien moet ik er nog een blur overheen gooien ofzo? Of krijg je dan witte randen (blaadje is op witte achtergrond gescand) ? Ik heb het momenteel eigenlijk best wel druk met school maar ik hoop dat ik een mooie scene in elkaar kan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Je kunt volgens mij gewoon de achtergrond groen maken in photoshop. Daarna de opacity blurren inderdaad.

Misschien kun je nog beter een opacity map maken op de volgende manier:

1. Selecteer je blad (RGB) en kopieër
2. Plak het blad in een nieuwe layer (met transparante background) precies over het andere blad.
3. Blad wit maken met brightness/contrast
4. Bij Layer Style een kleine zwarte Inner Glow maken (moet geloof ik met blending mode > Darken)
5. Maak een zwarte Layer onder het witte blad
6. Zwarte layer en het witte blad Mergen.
7. Geheel knippen en in de Alpha Map gooien.

Dan heb je zeker geen zichtbare achtergrond, maar je mist wel een stukje van de rand van het blad natuurlijk. Dit zal wel werken, dus ik ga het niet testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Duesenberg J:

Ik hoop voor je dat je niet een van de mensen bent die 2 uur voor de eindtijd nog eens moet beginnen met renderen anders zie ik het somber voor je in :P
*Nog nachtmerries heeft over 10 uur en langer durende renders met Indigo...

In tegenstelling tot wat anderen hierboven zeggen denk ik dat het niet zo'n goed idee zou zijn om het water er uit te laten zien als gekreukeld papier, omdat het naar mijn mening niet echt past bij die gladde/schone/strakke (niet doordenken) origami-werkjes.

Riet langs de kant is inderdaad een idee om de scheiding tussen water en land mooier te maken, maar misschien is het wel veel mooier om het groene 'land' gewoon helemaal weg te halen? Of misschien een kleine maar realistische omgeving met rotsen en een riviertje waar deze origami-eendjes ed. in ronddrijven? Je gebruikt Indigo, dan moet je ook gebruikmaken van de mogelijkheden die deze renderer biedt, toch? ;)
Dan zou je er ook nog origami-visjes onderdoor kunnen laten zwemmen *O*

(ik noem nu trouwens alleen dingen die je op nieuwe ideeen kunnen brengen, zie bovenstaande svp niet als zware kritiek - hersenspinsels is een betere omschrijving :))

@rvanleeuw.:

Leg eens uit waarom de belichting wel zal kloppen met een HDR-etje? :)

@De Hupie:

Die witte stofjes op ieder blad trekken de aandacht nogal :) Zou je weg kunnen werken met de clone/heal-tools in Photoshop of GIMP.

Een bumpmap is niet altijd hetzelfde als een desaturate met contrast en is daarom erg 'gevaarlijk' om dat zomaar te doen. Zie ook de texture tutorials van Leigh van der Beil op CGSociety of Google.

Succes trouwens, want realistische blaadjes maken gaat verder dan een kleur, bump en opacitymap :)
Zie voor een mogelijk voorbeeld de "blaadje-tutorial" op www.3dtotal.com (niet ideaal maar het geeft je een idee van welke maps je oa. nog meer nodig hebt voor realisme).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
@ Aardbei, link0007 en smeaggie:
Ik ga het water laten zoals het is. Denk maar aan de lego- en playmobil plaatjes. Daar wordt altijd op een vlakke ondergrond gefotografeerd, maar wel met veel kleur. Mijn vorige render leek op een slecht gescand plaatje uit een vergeeld vouwboekje, en dan kom ik nu eindelijk met het plaatje zoals het bedoeld was:

Afbeeldingslocatie: http://xs414.xs.to/xs414/07141/eend5b.png
Nu zijn de waterlelies tenminste echt wit.

Ik denk dat ik ook geen realistische omgeving eromheen ga maken, maar gewoon een origami kopie van onze wereld. Hoewel een origami-inwoner die verdwaald is in onze echte wereld natuurlijk een veel interessanter plaatje oplevert, levert dat me zo veel problemen en moeilijkheden op met materials maken. Daar ben ik simpelweg niet goed genoeg in voor zo'n render. Als ik het wel probeer komt er iets uit wat niet nep, maar ook niet echt is. Dat ziet er niet uit en zal uiteraard geen gunstig effect hebben op mijn score. Ik denk dat ik maar een plaatje ga maken wat zo uit een vouwboek lijkt te komen. Dus alsof het allemaal echt gevouwen en gefotografeerd is.

edit en offtopic:
Ik zie trouwens overal op internet indigo renders met SSS-materials, maar ik kan nergens vinden hoe ik zo'n SSS material krijg of maken kan. Er schijnen veel mensen de .xml-bestanden met de hand aan te passen om het resultaat wat ze willen te krijgen. Ligt het daar aan?

edit2 en nog meer offtopic:
Ah, betekent SSS subsurface scattering? Ik denk trouwens dat je www.indigorenderer.com bedoelt. Ik heb op mijn computer de latest stable release v 0.6

[ Voor 17% gewijzigd door Duesenberg J op 02-04-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ook :) Maar dat 'gras' vind ik iets teveel opvallen eigenlijk.. misschien is het de kleur?

Verder varen de eenden in een rechte lijn de render uit. Misschien zou het er interessanter uitzien als het niet zo recht was en/of ze niet allemaal dezelfde kant opkeken? :)

Over de subsurface scattering: daarover kan je een hoop informatie vinden in de wip en final-fora op www.indigorender.com , de Blendigo exporter heeft er een mooie interface voor afaik.

Je hebt er wel een van de nieuwste versies voor nodig (de testversies die je via de announcements-sectie op het forum kan downloaden).

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 02-04-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, SSS is subsurface scattering en daar heb je 0.7 nodig.

En dat was idd de juiste link :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:02
Hier nog een oudje voor in je vijver ;):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmoleeuw/got/wip1thumb.jpg
Klikbaar!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Bozozo schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:16:

7. Geheel knippen en in de Alpha Map gooien.
Wat bedoel je precies met 'in de Alpha Map gooien' ? Bedoel je daar de opacity map mee in de 3ds max material editor?
Anoniem: 105830 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:08:

@De Hupie:

Die witte stofjes op ieder blad trekken de aandacht nogal :) Zou je weg kunnen werken met de clone/heal-tools in Photoshop of GIMP.

Een bumpmap is niet altijd hetzelfde als een desaturate met contrast en is daarom erg 'gevaarlijk' om dat zomaar te doen. Zie ook de texture tutorials van Leigh van der Beil op CGSociety of Google.

Succes trouwens, want realistische blaadjes maken gaat verder dan een kleur, bump en opacitymap :)
Zie voor een mogelijk voorbeeld de "blaadje-tutorial" op www.3dtotal.com (niet ideaal maar het geeft je een idee van welke maps je oa. nog meer nodig hebt voor realisme).
Het is ook niet mijn bedoeling om ultra realistische blaadjes te maken. Ik had de tutorial op 3d total idd al gezien, maar ik vind het voor deze contest nogal ver gaan om 20 uur ofzo met een blaadje bezig te zijn als ik ook nog een hele scene moet maken. Daarnaast heb ik het sowieso al druk met school ivm examentraining en nog wat ander onzin.

EDIT: nog een vraagje, als ik van mijn blaadjes materiaal de specular level (specular highlights) hoger dan 0 dan krijgt het doorzichtige ook glans. Kan ik dit op de een of andere manier voorkomen maar zodat ik nog wel glans houdt op mijn blaadjes? Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/lente_contest/blaadjes02_testwip.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door De Hupie op 06-04-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok me eerste boom WIP

Afbeeldingslocatie: http://www.yardcure.com/got/boom.jpg

Straks met de texture enzo zien de bladeren er wel normaal uit. Maar ik heb de textures nog niet goed kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@huppie: Gooi je opacity map ook in je speclulair map :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Bedankt Guillome, het werkt ;).

Het is hier wel akeling stil de laatste paar dagen :? . Maar goed, ik ben zojuist even bezig geweest om een scene inelkaar te zetten. Het is nog erg basic allemaal, maar je moet ergens beginnen, nietwaar? Ik zou nog wel graag tutorials willen zien van water, en dan vooral van redelijk stil water van dichtbij (dus niet hoge zee golven water) . Ik heb nu raytrace in de reflection map en een noise map in de bump map gegooid maar erg realistisch ziet dat er nog niet uit. Zelf kon ik ook nog geen goede tutorials vinden.
De grond texture en de boom zijn gewoon bij wijze van invulling, ze zullen veranderd worden.

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/lente_contest/wip01_lentescene.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Ik vind het water veel te blauw. Dat komt waarschijnlijk omdat het de lucht te veel weerspiegelt. Ook is het natuurlijk een idee om de strakke blauwe lucht te vervangen door een zwaarbewolkte. Ik weet alleen niet of je dat wel bij 'Lente' wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 155508 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:44:
ok me eerste boom WIP

[afbeelding]

Straks met de texture enzo zien de bladeren er wel normaal uit. Maar ik heb de textures nog niet goed kunnen krijgen.
Waarom laat je hem niet gewoon zo? Ik vind het wel wat verfrissends hebben, zo'n surrealistische boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Duesenberg J schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:04:
Ik vind het water veel te blauw. Dat komt waarschijnlijk omdat het de lucht te veel weerspiegelt. Ook is het natuurlijk een idee om de strakke blauwe lucht te vervangen door een zwaarbewolkte. Ik weet alleen niet of je dat wel bij 'Lente' wil zien.
Dat klopt, ik had bij Rendering-> environment gewoon een lichtblauwe kleur gekozen, want met de standaard zwart zag het er nog minder uit. Ik hou denk ik wel de blauwe lucht, maar ik ben van plan om een soort takken mengelmoes (een plane met een opacity map met veel gaatjes) boven de scene te zetten, ik hoop dat het er dan beter uit ziet.

Heb vandaag geprobeerd een narcis na te maken maar ik vind het er belabberd uitzien. De blaadjes van een narcis had ik onder de scanner gelegt maar de rest van de bloem moest ik dus zelf modelen maar dit viel een beetje tegen. Een narcis kost ook al 3500 vertices wat denk ik wel veel is gezien ik een scene vol bloemen wil maken. Hier dan mijn resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/lente_contest/nascis_wip01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

zo ik ben ook maar eens begonnen met een bloemetje,
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip2.jpg

zelf vind ik hem er al erg goed uitzien, nu moet ik nog een hele omgeving maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 12-04-2007 16:58 . Reden: upodate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben ff benieuwd hoelang je nou gemiddeld met zoiets bezig bent? Ik ben een amateur op het gebied van 3D. Een jaar lang SKP gedaan maar dat wordt te beperkend. Toen geleerd te renderen en nu bezig met Blender te leren. Echter volg ik daarmee al 3 week tut's en het begint te komen maar uiteraard leer je het meeste van oefening. Maar als ik nu een glas oid maak ben ik een kwartier kwijt voordat ik er tevreden over ben. Zo'n bloem moet ik nog niet eens aan denken :X maar ben toch wel erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een wipje dan (textures van kruiwagen staan nog niet vast)
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip4small.jpg

zo'n bloemetje maken duurt opzich niet heel lang. het duurde mij lang, omdat ik nog niet wist wat voor bloem ik ging maken.

maar eigenlijk hoef je maar 1 blaadje te maken, en in een array te plaatsen en je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Bij de kruiwagen komt er gras door het voorwiel lijk het wel. voor de rest groeit het gras naar een bepaalde richting en het bloemetje precies de andere kant op. misschien daar op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaTaLeKe schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:37:
Bij de kruiwagen komt er gras door het voorwiel lijk het wel. voor de rest groeit het gras naar een bepaalde richting en het bloemetje precies de andere kant op. misschien daar op letten
klopt dat er gras doorheen groeit,
maar het dras wat er groeit groeit elke kant op, maar de donkere grassprietjes vallen nog veel op, omdat er nog geen lichtbundel van de andere kant komt, waardoor die grassprietjes een donkere kant hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Anoniem: 163535 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:32:
nog een wipje dan (textures van kruiwagen staan nog niet vast)
[afbeelding]

zo'n bloemetje maken duurt opzich niet heel lang. het duurde mij lang, omdat ik nog niet wist wat voor bloem ik ging maken.

maar eigenlijk hoef je maar 1 blaadje te maken, en in een array te plaatsen en je bent klaar
Zijn dit allemaal mannelijke bloemen? Ik zie namelijk nergens een stamper. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blaguy schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:37:
[...]

Zijn dit allemaal mannelijke bloemen? Ik zie namelijk nergens een stamper. :+
is al een paar jaartjes geleden dat ik biologie gehad heb, dus heb ff gegoogled op stamper.
nadat ik een aantal verkeerde dingen tegen kwam vond ik het.

en toen dacht ik dat zo'n stamper er geen waarde bij zou voegen. als ik zo gedetaileerd bezig wil zijn, moet ik ook nog de helmknopjes op de helmdraad/meeldraad zetten, en ook nog een vruchtbeginsel maken.

hoop dat je het niet erg vind dat ik deze details oversla :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Ik heb totaal geen problemen mee hoor. Ik vind het goed lijkende bloemen. Erg leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kleine toevoeging.
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip6small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114803

(Ik zit vast niet goed hier, maar hoe krijg je zulk realistisch gras?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Door het hele topic te lezen ;)

De verhouding van de grootte van je objecten klopt trouwens niet helemaal, Kabramm. Was dat zo bedoeld? :)

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 15-04-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@Dehuppie: Maak je water eens 90/95% transparant :) En 50/75% reflectie, en onderwater geen blader- maar modder-texture. En gooi eventueel een 2e bumpmap (doormiddel van een mixmap, en dan 75% of 25% bij amount. In iedergeval zorgen dat de huidige bumpmap 75% zichtbaar is en de 2e 25%), die veel kleiner is dan de huidige, zodat je ook kleine rimpeltjes krijgt.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:32:
Door het hele topic te lezen ;)

De verhouding van de grootte van je objecten klopt trouwens niet helemaal, Kabramm. Was dat zo bedoeld? :)
de verhoudingen kloppen prima, ik denk dat je de kruiwagen nogal klein vind :P
maar dat komt omdat er nog een kabouter achtergeplaatst moet worden :)

of is er meer wat niet in verhouding klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
Anoniem: 114803 schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:53:
(Ik zit vast niet goed hier, maar hoe krijg je zulk realistisch gras?)
http://www.blendernation.com/2007/04/10/grass-tutorial/

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114803

Aah super!! Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is hier dus egt niet druk.... hebben jullie het nu zo druk om een uurtje vrij te maken om creatief te zijn....

er zijn hier niet zoveel actieve mensen die wel het lef hebben om hun creatieve spinsel te posten!!....

is het nu zo moeilijk om iets met lente te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
In een woord: Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
was dat een antwoord op zijn eerste of tweede vraag? :S

Verder heb ik het erg druk momenteel (eindexamen voor de deur). Het viel mij ook al op dat er weinig gebeurt hier. Ik neem aan dat niet iedereen die hier komt eindexamen moet doen :P
Heb verder nog niks toegevoegd aan mijn scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192478

Duesenberg J schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:14:
[...]

was dat een antwoord op zijn eerste of tweede vraag? :S

Verder heb ik het erg druk momenteel (eindexamen voor de deur). Het viel mij ook al op dat er weinig gebeurt hier. Ik neem aan dat niet iedereen die hier komt eindexamen moet doen :P
Heb verder nog niks toegevoegd aan mijn scene.
Ik zit idd ook in mn eindexamenjaar, anders had ik zeker meegedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 192478 op 18-04-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
ik zit ook in het laatste jaar en ben momenteel bezig met stage...ik heb niet genoeg tijd om iets leuks te kunnen maken

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
te druk met werk en familie, dus deze keer geen tijd helaas.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Ik heb geprobeert om wat ruimte vrij te maken, maar heb volgende week examen en eind mei weer. Ik probeer wat maar het gaat me waarschijnlijk nie lukken. Ten tweede kan ik, door het leren, niet echt inspiratie krijgen. Das eigenlijk wel het grootste probleem....... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dit jaar ook eindexamen, en nog heel veel meer te doen. maar mij lukt het zelfs om 1 uurtje vrij te maken, om toch iets te kunnen laten zien in deze contest.

is een beetje afleiding, eventjes ontspannen achter de computer zitten, en een mooi en vrolijke lente te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ook eindexamen hier en dingetjes die nog af moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
heb me toch behoorlijk vergist in het aantal eindexamenleerlingen hier.
Ik heb trouwens altijd gedacht dat je naarmate je dichter bij je eindexamen kwam je minder verplichte lessen hoefde te volgen, zodat je zelf je tijd om te leren goed in kon delen. Maar nu blijkt dat ik ineens geacht wordt om van half 9 tot 5 uur op school te werken aan alleen maar examenopgaven. -O-
Gelukkig gaat dat volgende week pas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Voor mij zijn het geen school examens. Ik ben bezig met mijn MCSA 2000 en mijn priority is dat ik het moet hebben voor begin Juli (het is m`n bonusdoelstelling) en daarna doorstromen naar MCSA 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216834

ikke jaren op tweakers beetje rondneuzen, casemodding, spielerij, pricewatch... je kent het wel, kom ik in eens op het lumineuze idee om eens bij graphics te gaan kijken, en ja hoor 3D modeling/animatie... en nog contests ook :D

Ik ga kijken of ik bij de volgende contest mezelf kan bewijzen,

tot snellio,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 216834 schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:30:
ikke jaren op tweakers beetje rondneuzen, casemodding, spielerij, pricewatch... je kent het wel, kom ik in eens op het lumineuze idee om eens bij graphics te gaan kijken, en ja hoor 3D modeling/animatie... en nog contests ook :D

Ik ga kijken of ik bij de volgende contest mezelf kan bewijzen,

tot snellio,
doe gewoon nu mee! je hebt nog precies één dag! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen...

Maar zullen we er nog een weekje aan vastplakken? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
De 3D-contests beginnen steeds meer op de 2D-contests te lijken ;(
hopelijk hebben we volgende contest een makkelijker onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het deze keer door het onderwerp komt ben ik Sinterklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
Hoi Sinterklaas.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
ben er nu eigenlijk wel een beetje voor om er nog een weekje aan vast te plakken.
Was van plan om nog snel even iets bij te modelleren en een render aan te zetten, zodat ik precies rond middernacht klaar zou zijn.
Maar iets meer speelruimte zou denk ik toch wat gunstiger zijn.

edit:
render staat nu aan. Over 9 uur moet ie klaar zijn. En anders lever ik em gewoon te laat in >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Duesenberg J op 23-04-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoeft van mij echt geen week bij, en denk dat we een beetje rust moeten nemen.

dus ik stel voor: dat de volgende contest pas volgende maand begint.

en mijn laatste wip word de FINAL, omdat ik de tijd, en de zin niet meer heb om een kabouter te maken
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip6small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
tadaa! Mijn FINAL
Afbeeldingslocatie: http://xs314.xs.to/xs314/07171/3dcontest53LenteFINALklein.png
Ik heb nog wat dingetjes bijgevoegd. Deze render duurde precies 9 uur en er zijn zo'n 5 miljard 'mutaties' verricht. (bijna 4000 per pixel)

Maargoed: met maar twee finals is er geen contest mogelijk: De enige andere final zal altijd automatisch bovenaan de lijst staan, en zo zullen beide deelnemers gelijk uitkomen. Kortom: we hebben nog een derde final nodig.

Jullie hebben nog 7 minuten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
K vind ze beide een nummer 1 waard. Erg mooi gemaakt, heren. Duesenberg, vind em wel heel erg orgineel. KaBramm, strakke afwerking. Toppie, heren.... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
dankjewel, maar met 2 finals komen we er niet.
Volgens het huidige systeem moeten we dan elkaar bovenaan ons 'lijstje' zetten, waardoor we allebei op de eerste plek eindigen.
Dus van mij mag er minstens nog wel een derde plaatje bij, ook al is de deadline officieel nooit verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:41:
dankjewel, maar met 2 finals komen we er niet.
Volgens het huidige systeem moeten we dan elkaar bovenaan ons 'lijstje' zetten, waardoor we allebei op de eerste plek eindigen.
Dus van mij mag er minstens nog wel een derde plaatje bij, ook al is de deadline officieel nooit verzet.
van mij mag er ook nog wel eentje bij...

maar de volgende contest word denk ik weer een saaie, omdat veel mensen dan met examens bezig zijn.
Dus deze moet een erg simple onderwerp krijgen. dat je hem eigenlijk al afhebt na de meivakantie.
Pagina: 1 2 Laatste