3D Contest v54: Cube Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06
Afbeeldingslocatie: http://xs115.xs.to/xs115/07185/header3dcontest54.jpg

Onderwerp

Welkom bij de 54ste 3D contest.

Voor deze contest is er gekozen voor: Cube

Het idee achter dit onderwerp is dat iedereen alleen maar Kubussen mag gebruiken in deze contest. balken (langgerekte kubussen) zijn dus ook verboden. Wat je met die kubussen doet ligt aan jou, dus iedereen zal wel met een toonbaar resultaat aan kunnen komen. Dus als je een idee hebt: laat het zien! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu is je kans om de stap te maken van meelezer tot deelnemer.
En voor de wiskundigen onder ons: Hexaëders zijn ook toegestaan. B)

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J

Inleverdatum

Op maandag 4 juni moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim 4 weken de tijd om er wat moois van te maken.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede. Holgster gebruikte toen hij dit typte sinds kort Pichotel
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar chekko_1 op hotmail punt nl.

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
sweet! ik ga meteen aan de slag...ik wens iedereen veel succes.

leuke banner trouwens

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 11:29
het is hierbij wel heel moeilijk om op 'uitwerking' beter te zijn... iig wat modeleerwerk betreft.

ik voel me uitgedaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
Afbeeldingslocatie: http://38.99.77.47/img259/3843/work1xy6.jpg

Nog geen echte WiP, maar gewoon een test om te kijken hoe ik blokjes op een bepaalde afstand krijg. :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nice, okay, ik ga deze keer ECHT tijd vrij maken om mee te doen, want deze contest lijkt me gewoon ontzettend gaaf :D

Good luck all! :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
wipperderwipperdeWIP:

ik ga een huiskamer van kubussen maken met als hoogtepunt een aquarium:

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/cube/wip-1-small.jpg

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
[mierenneuk-modes]ik weet niet precies wat daar op de bodem ligt, maar volgens mij geen kubusen[/mierenneuk-modes]

dat doe je snel... nu al leuk

[ Voor 12% gewijzigd door Rapzar op 04-05-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
het aquarium is geen kubus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Tja idd.. de blokken op de bodem zijn geen cubussen.. en misschien als je de randen veranderd in allemaal kleine kubussen komt het beter uit.. :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
het zijn kubussen....

alleen degene aan de rand moest ik een beetje vervormen om het aansluitend te krijgen (ik heb een zooi kubussen in een groep gegooid en daar een noise overheen gegooid en moest de zijkanten een beetje aanpassen anders zou de bodem zweven, als er teveel vervormd is zal ik wel een andere manier zoeken ervoor).

het aquarium is ook een kubus....

--edit
voor de ongelovigen :P

close-up bodem

wire van de bodem

wire van het totaal

bij deze vraag ik ook even aan Duesenberg of de schuine randjes mogen of dat ik daar een aparte rij met schuine kubussen voor moet maken

[ Voor 49% gewijzigd door misterw op 04-05-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nouhou... ik wilde Cubicus gaan maken...
Afbeeldingslocatie: http://www.utwente.nl/%5E%5Econtenttypesdata/6334.jpg
Maar die bestaat uit rechthoekjes :'(
(en is daarnaast ook echt een hel om te snappen, zowel van binnen als van buiten).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
@ Misterw:
De startpost zegt toch duidelijk dat alleen kubussen gebruikt mogen worden. Een vervormde kubus is geen kubus dus je zal een andere oplossing moeten zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Duesenberg J op 04-05-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
o.k dan ga ik dat even anders maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Moet je blij zijn dat je 'n wip hebt gepost!
Je zal na 'n week hard werken je final showen en hij voldoet niet. >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 15-04 15:58
Zo maar wat in 1 minuut gedaan om in te komen :P :
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/1382/cubeznj5.jpg

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Ik post deze link nog maar een keer voor de mensen die hem nog niet hebben gezien:
Ter inspiratie

Ikzelf moet nog even met een idee komen voordat ik begin te jongleren met kubussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
CLB schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:43:
Moet je blij zijn dat je 'n wip hebt gepost!
Je zal na 'n week hard werken je final showen en hij voldoet niet. >:)
ik zat al te denken maar ik denk ik waag het... gelukkig was er maar 1 rij vervormd dus is het snel opgelost:

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/cube/fixed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179458

ik houdt mijn vingers gekruist en hoop dat het iets word.
ffe kijken of het al wat word
Afbeeldingslocatie: http://i91.photobucket.com/albums/k297/martijntjuh49/contest-blokjes.png
simpele huisjes

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 179458 op 04-05-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08-2023
Da's nou toevallig, heb ik net iets met kubussen gedaan 8)7
Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs14/f/2007/111/1/5/Simplicity__by_pjman.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch maar wat anders:
WIP
Afbeeldingslocatie: http://i91.photobucket.com/albums/k297/martijntjuh49/contest02-blokjes.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@ misterW : volgens mij zijn dat nog steeds geen kubussen? Lijkt erop dat de bovenkant van sommige kubussen scheef staan? of staat de kubus zelf scheef? (dat mag namelijk wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
@ misterW: De bodem ziet er idd uit als geen kubessen bij deze screenshot

http://i89.photobucket.co...rebootmrw/cube/wire-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Jep, ik ga m`n best doen. Zat aan zoiets als "Attack of the Cubes" te denken. Deusenberg, dank je voor je link, ik heb een goed idee waar je je nu moet aan houden :*)

Is it a bird? Is it a plane? ...... No, its a CUBE........whoehahahahahah, zie allemaal cubesjes.......

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

ik denk dat je het niet zo streng moet zien, ik denk dat het veel soepeler moet.

maar ik bepaal er niet over, denk alleen dat over 2 weken deze contest weer helemaal stil ligt :(

en ik wilde een kubus maken met eromheen organische vormen, maar helaas mag niet, dus ik doe ook niet mee...

maar ja de gene die wel mee doen, veel succes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:27:
ik denk dat je het niet zo streng moet zien, ik denk dat het veel soepeler moet.

maar ik bepaal er niet over, denk alleen dat over 2 weken deze contest weer helemaal stil ligt :(

en ik wilde een kubus maken met eromheen organische vormen, maar helaas mag niet, dus ik doe ook niet mee...

maar ja de gene die wel mee doen, veel succes _/-\o_
Ja zo ligt de contest over twee weken stil :(
Wees creatief en maak die organische vormen uit kubussen. Wie zegt dat dat niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Als je zegt dat die contest over 2 weken stil ligt moet je ook vooral zelf niet meedoen :S
Njah zit nog te denken wat ik ga doen misschien iets van een geweer dat uit blokjes bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:04
Leuke contest, ik zal ook eens proberen om mee te doen.

Ik zit nog te twijfelen tussen twee dingen. Of het wordt iets wat hier op lijkt, of hierop.

//edit:
De eerste lijkt mij de leukste :).

[ Voor 6% gewijzigd door cxavier op 04-05-2007 20:50 ]

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 19:44
Ik wil deze na maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mrandersonmd.com/wp-content/uploads/2006/08/super-mario.jpg

Resultaat tot zover:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/mario.jpg

Misschien wel een heel stukje uit de mario wereld na bouwen? :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Ook maar even gespeelt met kubusjes. Zijn er ook modifiers waarmee je een groep kubusjes kunt vervormen terwijl de kubus wel zijn verhoudingen behoudt? Als ik nu bijvoorbeeld de bend modifier gebruik vervormen de individuele kubusjes ook.

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/contest_cube/cubewip01.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-04 19:47
link0007 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:27:
[afbeelding]

Nog geen echte WiP, maar gewoon een test om te kijken hoe ik blokjes op een bepaalde afstand krijg. :)
Eigenlijk mag dit niet he? Ik bedoel het is wel opgebouwd uit kubussen maar het totaal figuur is een 'plat' vierkant en geen kubus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je moet even zo'n plugin zoeken die een model "voxelt" in kleine vierkantjes, zo klein dat je ze niet kan zien en het gewoon glad lijkt :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Mogen er ook kubussen in waar een vlak uit is gehaald, of geld het dan niet meer als kubus?

//edit:
Natuurlijk is het dan geen kubus meer, maar het ziet er wel ongeveer uit als een kubus.

[ Voor 37% gewijzigd door cxavier op 04-05-2007 21:53 ]

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
pfff als er zoveel gedoe gaat komen over wel of geen kubus dan heb ik geen zin meer om mee te doen....de volledige bodem is opgebouwd uit kubussen. :( punt.

en als een plat plaatje maken van kubussen ook niet mag (en ook niet als test) dan is het onmogelijk om nog iets leuks te maken.

bij die andere contest zijn er zat mensen die kubussen vervormd hebben en die mochten ook gewoon meedoen...

@ hieronder:
moet ik dus dan nu van ieder kubusje uit mijn bodem gaan bewijzen dat het werkelijk een kubus is?

[ Voor 12% gewijzigd door misterw op 05-05-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
rustig rustig.
Wat mij betreft mag een plat plaatje van kubussen wel hoor. Er is nooit gezegd dat je creatie van kubussen 3D moet zijn. Als de kubussen maar echt kubussen zijn. Maar als iedereen nu ineens afhaakt omdat er enkel kubussen gebruikt mogen worden (die dan ook echt kubussen zijn, dus elke ribbe is evenlang) dan heeft deze contest ook geen zin meer en is het alleen maar logisch om de regels wat te versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Duesenberg J schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:38:
Maar als iedereen nu ineens afhaakt omdat er enkel kubussen gebruikt mogen worden (die dan ook echt kubussen zijn, dus elke ribbe is evenlang) dan heeft deze contest ook geen zin meer en is het alleen maar logisch om de regels wat te versoepelen.
In dat geval zou ik de regels zo versoepelen dat er per kubus minimaal 3 zijden een vierkant moeten zijn. Dit betekent namelijk dat er maar één ribbe van lengte mag wijzigen, waardoor je oorspronkelijke idee het minst aangetast wordt. :)

Overigens denk ik inderdaad dat de regels iets versoepelen een goed idee is. Strenge regels zijn prima, maar het moet natuurlijk wel allemaal leuk blijven. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

misterw schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:31:
pfff als er zoveel gedoe gaat komen over wel of geen kubus dan heb ik geen zin meer om mee te doen....de volledige bodem is opgebouwd uit kubussen. :( punt.
Gooi een paar millimeter tussen al die kubussen en het is zichtbaar dat de bodem daadwerkelijk uit kubussen bestaat.

Niet zo moeilijk doen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Eigenlijk ben ik het wel eens met het feit dat ook afgeknotte kubussen gedoogd moeten worden, dat maakt de contest toch nèt iets makkelijker (dit kost je uiteraard wel punten in uitwerking ;) ).

@ misterW: Als je een 'gekantelde' zijde wilt gebruiken voor je bodem, kan je ook best een kubus gebruiken, die je een beetje gekanteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
-NMe- schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:42:
[...]
...In dat geval zou ik de regels zo versoepelen dat er per kubus minimaal 3 zijden een vierkant moeten zijn. Dit betekent namelijk dat er maar één ribbe van lengte mag wijzigen, ....
Dat klopt niet helemaal, er kunnen nog altijd 3 ribben van lengte verschillen met de standaart-rib... 4 lengtes dus.
Voor mij hoeft die versoepeling niet zo, ik vind t juist een uitdaging. Als we dat wel doen is het wel heel moeilijk te zeggen wat nog een kubus-alike vorm is...

een piramide (zoals in egypte, niet die uit de wiskunde) met een heel klein bovenvlakje is ook een 6-zijdig/12-ribbig ding... maar toch echt geen kubus. en een getordeerde kubus lijkt ook wel, .... om nog maar te zwijgen van wat je met displacement-modifiers kunt... waarbij de mesh een echte kubus is.

Kortom als we versoepelen worden de regels er niet duidelijker op. (of een boekwerk van tig a4-tjes met notes en erata's )

[ Voor 0% gewijzigd door Rapzar op 05-05-2007 08:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

Dit is wel een interessante contest (althans keer heel andere onderwerp), ik ga denk ik maar weer eens mee doen.

Dit is mijn eerste idee/uitprobeersel:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/cont54-1klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 20:10
Heren, niet zo moeilijk doen.
Als je nou alleen een cube mag gebruiken, en verder alleen de move en de scale-tool. Klaar. Als je een balk zou willen maken, kan je net zo goed twee kubussen tegen mekaar gooien. Dus waarom niet gewoon een cube uitrekken?
Het hoeft toch ook niet dezelfde contest te zijn als dat voorbeeld?
Zo doen er meer mensen mee, meer variatie, meer finals, meer comments, en een levendigere contest. Dat is toch wat iedereen hier wil?

Verder geen gezanik en als iemand vraagt om een wire, dan geef je die.
Als je het te streng maakt, dan zal het inderdaad over twee weken zeer rustig zijn.
Oke, misschien ook nog de array tool of iets dergelijks, maar voor het modellen van de cube alleen move en scale.
Verder geen bend modifiers, displacement modifiers of andere modifiers waar je de vorm mee kan veranderen. Alle afzonderlijke kubusjes mogen alleen gescaled worden.

Dan doe ik misschien ook nog wel mee. ;)
Je kan wel blijven discussieren maar als niemand duidelijke regels stelt, haken er veel af en wordt het een puinhoop.

Just my 2 cents hè.

[ Voor 33% gewijzigd door BamiHap op 05-05-2007 11:29 ]

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik denk dat het een gebrek aan creativiteit of inspiratie is als je het niet met de officiele (strenge) regels kan doen. De contest is kubbussen. De uitdaging is dus iets moois te maken met alleen kubbussen. Als je dat niet kan, en perse andere vormen erin wilt hebben moet je niet mee doen met deze contest.
Bij contest glas ga je ook geen hout maken omdat dat net wat makkelijker is. Daar gaat de contest niet om. Die bodem kan prima zonder vervorming. Voor alle andere dingen is ook vast een creative oplossing voor te bedenken wat de resultaten alleen maar boeiender maakt.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Beste mensen, misschien wel zo makkelijk om te zeggen dat je alleen maar cubussen mag gebruiken. Niets meer en niets minder. het is net wat Rapzar zegt, zo wordt het bepalen van wat mag en niet mag erg moeilijk. Dat is een beetje mij denkwijze ;)

Edit: De Hupie, goede start...je begint al aardig te groeien in je 3D
Marc123, das wel erg gaaf en abstract

[ Voor 18% gewijzigd door marquis op 05-05-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
wow, dat ziet er al fancy uit Marc1023.
Heb je een eerder model tot scatterobject gebombardeerd, of zit je al 48 uur handmatig boxes te slepen ? :9

ik zit op mn zaterdagochtend nog suffe rijtjeshuizen te modelen die maandag afmoeten (zucht), maar dinsdag komt er van mij ook een wippie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i91.photobucket.com/albums/k297/martijntjuh49/contest03-blokjes.png

ik denk dat ik het bij deze laat...

FINAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Het aquarium heeft een gegolfde zandlaag, mag dit wel? En ook in de hoeken zijn ze niet vierkant maar aflopend. Wel heel leuk idee, echt heel gaaf! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
blaguy schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:27:
Het aquarium heeft een gegolfde zandlaag, mag dit wel? En ook in de hoeken zijn ze niet vierkant maar aflopend. Wel heel leuk idee, echt heel gaaf! d:)b
Lees de draad voor je blaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:36
Wat te denken van bowlen met cubussen? Vind hem er eigenlijk er wel grappig uit zien :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.huising/Cube/WIP1.jpg

ps. Ik doe voor het eerst iets met 3D in POV-Ray. Dit mag toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163654

http://www.purc.nl/gallery/3d_Studeer_Kamer.htm

die van Purc vind ik wel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ziet er idd leuk uit alhoewel de scene niet alleen uit kubussen bestaat. En volgens mij zijn die balken ook meest allemaal gechamfered, is dat eigenlijk toegestaan in onze contest? Eigenlijk niet toch?

Maar weet iemand ook of je een groep kubussen kunt vervormen zonder dat de afzonderlijke kubussen ook vervormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
De Hupie schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:46:
[...]

Ziet er idd leuk uit alhoewel de scene niet alleen uit kubussen bestaat. En volgens mij zijn die balken ook meest allemaal gechamfered, is dat eigenlijk toegestaan in onze contest? Eigenlijk niet toch?
Ik hoop dat je toch wel enige chamfer mag toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Ik vind dat je wel afgeronde randen mag gebruiken. De vorm is dan nog steeds een kubus.

En ik probeer al heel lang een wip te posten maar mijn hosting service geeft een ´internal server error´ }:|
Het vreemde is dat de banner nog wel geladen wordt die door dezelfde host wordt gehost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
marquis schreef om 11:27:
.....alleen maar cubussen....Niets meer en niets minder.
marquis schreef om 17:51
Ik hoop dat je toch wel enige chamfer mag toepassen?
Je kunt blijkbaar 6,5 uur met boxen klooien voor je meer wilt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgeronde randen zijn verschrikkelijk belangrijk om het er goed uit te laten zien, dus ik zou aannemen dat chamfers wel gebruikt mogen worden, toch? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Hehe als ik even verder mag mierenneuken, je zou dan een box zover kunnen chamferen totdat het bijna een bol wordt (of iig meer bolvormiger). Mja ik zal maar even ophouden want vooralsnog heb ik nog geen chamfer nodig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Een natuurlijke chamfer mag natuurlijk wel => in de realiteit is ook alles min of meer gechamfered. Ik neem aan dat je zelf de grens wel kan bepalen: onzichtbaar maar wel aanwezig zeg maar. In Mentalray en max 9 kan dat trouwens in je material settings, heel handig :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Rapzar schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:02:

Je kunt blijkbaar 6,5 uur met boxen klooien voor je meer wilt :9
Afgeronde randen zijn verschrikkelijk belangrijk om het er goed uit te laten zien, dus ik zou aannemen dat chamfers wel gebruikt mogen worden, toch?
Dit bedoel ik dan, he? ;) Een cubus kan heel goed een cubus zijn met afgeronde randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Misschien zo? :
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/4117/chamferregelsvy5.jpg
Groen mag wel klein afgerond
Rood is te overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We kunnen het beestje ook gewoon een andere naam geven, dan heeft niemand het in de gaten.
* Anoniem: 188577 deze de kubus met chamfer een "realistische kubus" noemt...

En nu aan het werk :9

Ik vind dat manmodel van Marc er trouwens super uit zien, maar is dat model binnen de periode van deze contest gemaakt? :$

@T!m0n:

Het gaat om afgeronde randjes, geen afgeronde hoekjes ;)

Zoals hier op 2a:
Afbeeldingslocatie: http://www.gfx-scene.de/tutorial/max/sds/chamfer.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 06-05-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Ik ben nu toch bezig met iets anders als ik in gedachten had (zie vorige post), maar hier een WIPje:

Afbeeldingslocatie: http://frogview.nl/dump/blender/blokkeneiland_mini.jpg

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
In ieder geval is het duidelijk waar je je inspiratie vandaan haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465

Ik wilde wel meedoen... had wat blokjes besteld in China... helaas... schip vergaan.. :(

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4utt1ed.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 06-05-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

ok dan doe ik wel mee, heb mijn inspiratiebron beetje aangepast, en ga iets heel anders maken, dan dat hier iedereen aan het doen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Anoniem: 163535 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:17:
ok dan doe ik wel mee, heb mijn inspiratiebron beetje aangepast, en ga iets heel anders maken, dan dat hier iedereen aan het doen is :D
Ik ben erg benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Ah, ik zie dat nog niemand voor "de" kubus heeft gekozen, dan reserveer ik die bij deze :)

Dan bedoel ik natuurlijk die van Rubic. WIP volgt zo

Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/81495qPKz/135892.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 06-05-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Laatst online: 24-08-2024
KneoK schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:08:
Ah, ik zie dat nog niemand voor "de" kubus heeft gekozen, dan reserveer ik die bij deze :)

[afbeelding]
dus jij gooit 27 kubusjes bij elkaar en je bent klaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 22:35

Apache

amateur software devver

Thrilled schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:39:
[...]

hoe weet jij of in het midden ook een kubus zit? :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Apache schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:44:
[...]

hoe weet jij of in het midden ook een kubus zit? :P
hoe weet jij dat er daar géén zit :P

ja kweet ook wel dat er daar geen zit maar wil ff scherp doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de eigenschappen van het water wat veranderd.
Geprobeerd schuimkoppen te maken maar daar ben ik nog niet uit.
De atmosfeer gewijzigd. Bestaat uit zonnestralen en tot nu toe één spotlight met wat smoke in de straal.Denk dat er nog wel twee bij moeten.
Een tweede grotere ondergrond teogevoegd, eigenlijk een vervorming van de eerste. Hetzelfde materiaal.
Ben nog aan het uitzoeken hoe ik de blokjes moet laten "kantelen" met de golven mee.

Wip:

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/68i5083.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Blijkbaar zijn de problemen met mijn imagehost opgelost, want ik kan nu een wip posten:
Afbeeldingslocatie: http://xs115.xs.to/xs115/07180/mannetje.jpg
Weet nog niet echt of ik hier wel verder mee ga en, als ik dat doe, hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
Nog een WIPje van hier:

Afbeeldingslocatie: http://frogview.nl/dump/blender/blokkeneiland2_mini.jpg

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 59465 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:10:
Heb de eigenschappen van het water wat veranderd.
Geprobeerd schuimkoppen te maken maar daar ben ik nog niet uit.
De atmosfeer gewijzigd. Bestaat uit zonnestralen en tot nu toe één spotlight met wat smoke in de straal.Denk dat er nog wel twee bij moeten.
Een tweede grotere ondergrond teogevoegd, eigenlijk een vervorming van de eerste. Hetzelfde materiaal.
Ben nog aan het uitzoeken hoe ik de blokjes moet laten "kantelen" met de golven mee.

Wip:

[afbeelding]
de zonnestralen zijn nu nog echt áchter de oceaan/zee.. misschien omdat je er verder nog niet aan gewerkt hebt :P dan heb ik niks gezegd ;) maar ik heb niet de indruk dat ze óp het water schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 09:29

Cablekevin

CCCP Baby!

Anoniem: 59465 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:14:
Ik wilde wel meedoen... had wat blokjes besteld in China... helaas... schip vergaan.. :(

[afbeelding]
Kan jij me de 3ds max van die toesturen please, want ik zie mooie potentie voor een wallpaper hier (3x 19" wide LCD) en die wil ik graag iets verder uitwerken (je krijgt comment ofcourse ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Anoniem: 59465 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:14:

[afbeelding]
Hahahah hele goeie!!! Orginaliteit 10!! Ga nu nog voor de uitwerking!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

edit: zie dat je er al mee verder bent gegaan... helaas vind ik m niet mooier geworden. Ga van je 1e setting uit! Die was mooier dan de 2e

[ Voor 16% gewijzigd door Guillome op 06-05-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thrilled schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:49:
[...]

de zonnestralen zijn nu nog echt áchter de oceaan/zee.. misschien omdat je er verder nog niet aan gewerkt hebt :P dan heb ik niks gezegd ;) maar ik heb niet de indruk dat ze óp het water schijnen
Klopt.. ben nog wat aan wat spelen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 15:26
KneoK schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:08:

[afbeelding]
Daar gaat me idee ;( :+

Dat was ik dus ook aan het maken...
* enira bedenkt wat nieuws.. Iets beters. :+

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Thrilled schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:39:
[...]

Ja. Een ander gooit een paar honderd kubussen bij elkaar en maakt er een poppetje/eiland/... van, ik maak er een Rubic's Cube van ;)

En ja, de 27e kubus zit in het midden.

Er zit dus een idee achter. Kan helaas mijn ontwerp even niet inscannen, zal even kijken of ik er een foto van kan maken

Edit:

Geen foto kunnen maken, dit wordt in ieder geval een beetje het idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/81495qPKz/135954.jpg
Uiteraard wordt alles wat nog niet vierkant is nog "verkubust", maar dit is even een snel ideetje. Er moet uiteindelijk een wolkje bijkomen met een wild verhaal van opa Rubic.
Zacht openhaardvuurtje, leuke zachte belichting, kaarsje erbij, echt bedtijdverhaalsfeer (scrabble ?).

[ Voor 46% gewijzigd door KneoK op 07-05-2007 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guillome schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:52:
[...]

Hahahah hele goeie!!! Orginaliteit 10!! Ga nu nog voor de uitwerking!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

edit: zie dat je er al mee verder bent gegaan... helaas vind ik m niet mooier geworden. Ga van je 1e setting uit! Die was mooier dan de 2e
Ik heb ooit ergens een geanimeerd filmpje gezien over drijvende containers ofzo.. vond dat geweldig goed gedaan! kan het helaas niet meer vinden.. ik wilde met dat GOT poppetje al zoiets doen.. maar goed..nu met een kubus.. nu kom ik er niet meer onderuit :o

Tnx! :) En over het verschil.. kan nog alle kanten op.. probeer verschillende dingen tegelijk uit.. we zien wel. Zal proberen regelmatig een wipje te posten.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 07-05-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Leuk overigens dat iedereen miept over versleepte vertices in een kubus, chamfer op de randen van een kubus maar niemand valt over een behoorlijk aanwezig object, de zee, van Cherryman. Volgens mij is dat gewoon een plane met bumpmap, reflectivity etc.
Wat is het verschil tussen een zee-oppervlak (die blijkbaar wel uit andere objecten mag bestaan dan kubussen) en een zandbedje onder in een aquarium ?
Hoef ik dan ook niet de moeite te nemen om ogen/neus/mond/snor/wenkbrauwen uit kubussen te laten bestaan ?

Niets ten nadele van Cherryman, want het plaatje zelf vind ik mooi en heel origineel, maar ik denk dat dit een contest is die gedoemd is om te mislukken als de regels niet heel duidelijk gesteld worden.

Volgens mij moet het niet zo heel moeilijk zijn om alleen maar kubussen in je scene te gebruiken. Je blijft gewoon van ALLE objecten in je lijstje af waar NIET cube bij staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
KneoK schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:21:
Leuk overigens dat iedereen miept over versleepte vertices in een kubus, chamfer op de randen van een kubus maar niemand valt over een behoorlijk aanwezig object, de zee, van Cherryman. Volgens mij is dat gewoon een plane met bumpmap, reflectivity etc.
Wat is het verschil tussen een zee-oppervlak (die blijkbaar wel uit andere objecten mag bestaan dan kubussen) en een zandbedje onder in een aquarium ?
Hoef ik dan ook niet de moeite te nemen om ogen/neus/mond/snor/wenkbrauwen uit kubussen te laten bestaan ?

Niets ten nadele van Cherryman, want het plaatje zelf vind ik mooi en heel origineel, maar ik denk dat dit een contest is die gedoemd is om te mislukken als de regels niet heel duidelijk gesteld worden.

Volgens mij moet het niet zo heel moeilijk zijn om alleen maar kubussen in je scene te gebruiken. Je blijft gewoon van ALLE objecten in je lijstje af waar NIET cube bij staat...
ik ben het hier duidelijk mee eens. er moeten ff duidelijke regels komen over wat wel en niet mag.

moet ALLES een cube zijn of mag je gebruik maken van planes voor bv een zee

mogen cubes vervormd worden door modifiers

want mijn zandbodem bestaat volledig uit cubes maar ik heb ze gegroepeerd en daar een noise overheen gegooid...mag dat wel of dat ook niet?

ik denk dat er eerst bekeken moet worden wat de opzet is: alleen cubes of als hoofdthema cubes..
als je bv kijkt naar de scene van Kneok zoals die nu is vind ik hem ook al leuk en ik denk dat als hun ogen ook cubes moeten worden de scene een stuk minder wordt

[ Voor 8% gewijzigd door misterw op 07-05-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KneoK schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:21:

Ik neem geen offense.. heb wel een mening:

1. De zee is geen platte plane, het is weldegelijk gemodelleerd.
2. Het is een WIP ik heb nog plannen om de zee om te zetten naar blokjes. (Al kun je de blokjes zo klein maken dat het gewoon weer één geheel lijkt ( resolutie >:) ) Dus beetje geduld!

3. Last but not least: Laten we nu eens gewoon afwachten wat er komt. Mensen lekker creatief hun gang laten gaan. Iedereen eerlijk zijn over de gebruikte technieken.. en dan is het op het einde aan ONS ALLEMAAL om de punten te verdelen. Bijvoorbeeld een Marc1024 (mooi werk overigens!) dat is ook een of andere modifier op een object los laten en voila.. Toch is het allemaal niet zo simpel. Laat ieder zijn gang gaan..
Al haal ik nul punten, dan nog heb ik met plezier meegedaan en er veel van geleerd!.

Dus ik zeg: Aan de slag en Wippen.. en verder zien we wel. En geen oeverloze discussies. We willen deelnemers géén afhakers toch? Op het einde verdeel je de punten naar je eigen mening dan is het ook een eerlijke competitie.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 07-05-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik vind dat we t alleen bij kubbussen moeten houden want dan is t wel zo duidelijik. En Cherryman, kun je geen zee maken op de bovenkant van een kubus door middel van een paar bump maps enzo? De grond'plane' uit mijn scene is ook gewoon de bovenkant van een kubus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Hupie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:52:
Ik vind dat we t alleen bij kubbussen moeten houden want dan is t wel zo duidelijik. En Cherryman, kun je geen zee maken op de bovenkant van een kubus door middel van een paar bump maps enzo? De grond'plane' uit mijn scene is ook gewoon de bovenkant van een kubus.
Ik vind het prima hoe jij het doet.. Leef je uit!

Ikzelf was niet van plan een bump map op een kubus of op een plane.. hmm nee!, ik wil / hoop de gehele zee uit kubusjes te kunnen maken.. heb er al een idee over. ;) Heb wat geduld! er staat niet voor niets: WIP! 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 07-05-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misterw schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:15:
want mijn zandbodem bestaat volledig uit cubes maar ik heb ze gegroepeerd en daar een noise overheen gegooid...mag dat wel of dat ook niet?
Idee: gebruik de noise alleen om de *positie* (hoogte) van de kubussen te bepalen. Dan gebruik je echte kubbussen en heb je toch een soort zandbodem die goed bij de rest past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Kan heel gemakkelijk met een scriptje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guillome schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:11:
Kan heel gemakkelijk met een scriptje :)
Ik vind het anders best ingewikkeld.. maar daarom doe ik ook mee.. zo leer ik nog eens wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
tja. Ik begrijp dat er mensen zijn die zich niet helemaal kunnen vinden in de plaat van Cherryman.
Persoonlijk vind ik het een erg leuk idee en vind ik het zonde om nu te zeggen: "de zee bestaat niet uit kubussen, dus dat mag niet". Maar aan de andere kant wordt het dan ook zo'n vage zooi.

Mijn huidige standpunt (en daarmee dus ook de policy van deze contest) is:
Het is nog lang geen tijd om te gaan beoordelen dus het lijkt me het beste voor de contest om de deelnemers gewoon hun gang te laten gaan, maar daar wel bij te zeggen dat het beter is om alleen maar kubussen te gebruiken. Als dat onmogelijk blijkt in jouw idee en het is echt een goed idee waar mooie resultaten uitkomen dan ben ik de kwaadste niet en wil ik de final wel toelaten.

Herhaling, maar dan in het kort: Maak iets bij 'cube' en we zien wel, maar het liefst met alleen kubussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 59465 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:39:
[...]

Ik neem geen offense.. heb wel een mening:

1. De zee is geen platte plane, het is weldegelijk gemodelleerd.
2. Het is een WIP ik heb nog plannen om de zee om te zetten naar blokjes. (Al kun je de blokjes zo klein maken dat het gewoon weer één geheel lijkt ( resolutie >:) ) Dus beetje geduld!

3. Last but not least: Laten we nu eens gewoon afwachten wat er komt. Mensen lekker creatief hun gang laten gaan. Iedereen eerlijk zijn over de gebruikte technieken.. en dan is het op het einde aan ONS ALLEMAAL om de punten te verdelen. Bijvoorbeeld een Marc1024 (mooi werk overigens!) dat is ook een of andere modifier op een object los laten en voila.. Toch is het allemaal niet zo simpel. Laat ieder zijn gang gaan..
Al haal ik nul punten, dan nog heb ik met plezier meegedaan en er veel van geleerd!.

Dus ik zeg: Aan de slag en Wippen.. en verder zien we wel. En geen oeverloze discussies. We willen deelnemers géén afhakers toch? Op het einde verdeel je de punten naar je eigen mening dan is het ook een eerlijke competitie.
Ik wil niemand tegen de schenen schoppen hoor, nam jouw plaat slechts als voorbeeld dat er met 2 maten gemeten wordt.

Of het nu een plane is of een compleet gemodelleerde zee, het feit blijft dat het op dit moment gewoon geen kubus is. Ik heb absoluut geen kritiek op het eigenlijke werk want ik vond het een fantastisch idee, zeker met je eerste commentaar erbij.
Het zal wel aan mij liggen, maar als het onderwerp KUBUS is en het grootste en meest prominente object een gemoddelde zee is, tsja...
Herhaling, maar dan in het kort: Maak iets bij 'cube' en we zien wel, maar het liefst met alleen kubussen.
Dan kunnen we net zo goed de hele contest omgooien naar "Het grote maak-maar-een-plaatje-en-we zien-wel-hoe-het-beoordeeld-wordt contest".

En wat is het nu voor een instellingen om een contest (met regels...) op te zetten en vervolgens de regels zo soepel op te stellen dat je pas bij je Final daadwerkelijke feedback krijgt op het onderwerp zelf ? En je dus na je final pas echt weet of je je aan het onderwerp hebt gehouden volgens de rest van de deelnemers. Dan kun je net zo goed je werk in het grote 3D topic gooien...

Ik zie ze bij de Olympische spelen al staan :X "Ja, de regels zijn dat je moet rennen. Als jij zin hebt om 500m te lopen dan doe je dat lekker, maar als je 1000m rent is het ook goed, als je maar rent... Bij de finish zeggen ze wel of je het goed gedaan heb"

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 07-05-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorlopig mondsnoerplaatje 8) :

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/4let88x.jpg

Kan jullie wel vertellen dat mijn computer hier niet blij mee is! :+

Close up:
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/63w79td.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 07-05-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind die close up het koelst d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 07-05-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Tussen het gelul door ook maar even verder gegaan met mijn scene. Heb de muren en schoorsteen inmiddels verkukust. Er moet nog wat meubilair bij komen, armen en benen moeten nog aangepast worden en dan de scene voor het sterke verhaal van opa gaan maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/81495qPKz/135982.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Gewoon heel streng zijn in je beoordeling :) Als je teveel andere vormen gebruikt: geen of minder punten. Sim-pel :) Cherryman: VET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Scriptje wil ik eventueel wel maken als daar belangstelling voor is. De noise position ding :) Al zit dat er ook wel in bedenk ik me nu? Effe testne :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zo :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
for n in $ do
(
  height = n.position
  height[3] = random 0 10
--  height[3] = random (height[3] - 5) (height[3] + 5)
  n.position = height
)

Als je regel 2 comment en 3 uncomment, dan heb je een andere variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 59465 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:16:
Voorlopig mondsnoerplaatje 8) :

[afbeelding]

Kan jullie wel vertellen dat mijn computer hier niet blij mee is! :+

Close up:
[afbeelding]
Ik snap ook wel dat je computer daar niet blij mee is.
Ik ken het verhaal nog wel van het glas drinken waarbij de vloeistof net niet aansluit op de binnenkant van het glas. Wat je krijgt is honderden refracties tussen de twee objecten die je echt veel te veel rendertijd kosten, een ietwat vertekend beeld opleveren en waar je aan het eind van de rit echt helemaal niks van terugziet. Mijn tip: maak vanaf de tiende of twintigste rij vanaf je lens gewoon alle blokjes van opaque, dus niet transparant, niet reflecterend materiaal. Dat scheelt je sowieso al in rendertijd. Je hebt een berg minder refracties en je ziet er echt niks meer of minder om.

Ik ben nog bezig, maar ik heb zo'n herkenbaar iets dat als ik het post, jullie gelijk mij gaan imiteren :P zo vrees ik. Of is eenmaal gekozen, voor altijd gekaapt?

Overigens wil ik zeggen dat iedereen niet zo moet mierenneuken over of chamfers en schuine randjes nou wel of niet kunnen. Zijn jullie nou creatief?!?! Ik zie echt 99% kinderachtig tegengestribbel en 1% creatieve uitwegen. Die winnaar van die voorbeeldcontest heeft echt alles van blokjes gemaakt, inclusief de zonnestralen, en het geeft een supermooi beeld! Ik denk, afgezien van dat licht, nog geen 2 minuten rendertijd. Je moet echt creatief met je materialen omspringen en gewoon oplossingen zoeken puuuuur in blokjes. Wie van jullie heeft d'r nou vroeger met Lego gespeeld? Zeg nou zelf, met een beetje fantasie zie je overal wel weer een bruikbare vorm in, of niet dan! Niet mekkeren, verzin die uitweg!!!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Guillome schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:36:
Zo :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
for n in $ do
(
  height = n.position
  height[3] = random 0 10
--  height[3] = random (height[3] - 5) (height[3] + 5)
  n.position = height
)

Als je regel 2 comment en 3 uncomment, dan heb je een andere variant :)
Mag je in max script niet het volgende doen?:
code:
1
2
for n in $ do
  n.position[3] = random 0 10

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Vast wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... Weer pech! Blokjes zijn gezonken... :(

Zat ik plots met een oceaan.. die niet deugde..

.. ZIt wat dingen te proberen,, en bij deze dacht ik echt WOW! :D :D

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/5417qm9.jpg

http://i16.tinypic.com/4u3b0hj.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 08-05-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:23:
[...]

Ik snap ook wel dat je computer daar niet blij mee is.
Ik ken het verhaal nog wel van het glas drinken waarbij de vloeistof net niet aansluit op de binnenkant van het glas. Wat je krijgt is honderden refracties tussen de twee objecten die je echt veel te veel rendertijd kosten, een ietwat vertekend beeld opleveren en waar je aan het eind van de rit echt helemaal niks van terugziet. Mijn tip: maak vanaf de tiende of twintigste rij vanaf je lens gewoon alle blokjes van opaque, dus niet transparant, niet reflecterend materiaal. Dat scheelt je sowieso al in rendertijd. Je hebt een berg minder refracties en je ziet er echt niks meer of minder om.

Ik ben nog bezig, maar ik heb zo'n herkenbaar iets dat als ik het post, jullie gelijk mij gaan imiteren :P zo vrees ik. Of is eenmaal gekozen, voor altijd gekaapt?

Overigens wil ik zeggen dat iedereen niet zo moet mierenneuken over of chamfers en schuine randjes nou wel of niet kunnen. Zijn jullie nou creatief?!?! Ik zie echt 99% kinderachtig tegengestribbel en 1% creatieve uitwegen. Die winnaar van die voorbeeldcontest heeft echt alles van blokjes gemaakt, inclusief de zonnestralen, en het geeft een supermooi beeld! Ik denk, afgezien van dat licht, nog geen 2 minuten rendertijd. Je moet echt creatief met je materialen omspringen en gewoon oplossingen zoeken puuuuur in blokjes. Wie van jullie heeft d'r nou vroeger met Lego gespeeld? Zeg nou zelf, met een beetje fantasie zie je overal wel weer een bruikbare vorm in, of niet dan! Niet mekkeren, verzin die uitweg!!!
Ben het helemaal met je eens! _/-\o_

Behalve dan die tips aan mij... Zei je iets over transparant, reflecterend en geen refracties? ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
ben inmiddels ook begonnen ik hoop vanavond of morgen een preview te tonen

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178972

Hoe maak je eigenlijk zoiets? Ik vind het heel cool en ik wil er wel mee beginnen.
Mss kan iemand me helpen?
Pagina: 1 2 3 Laatste