3D Contest v55: Wat vind je op zolder... Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 9.836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e2ea8efc65e7f10d4e36e86448ad1141/full.jpg

Onderwerp

Welkom bij de 55ste 3D contest.
Voor deze contest is er gekozen voor: Wat vind je op zolder...?

Dit onderwerp is ontstaan uit de suggestie 'ouderwets'. Onder wat je op zolder vindt, kun je echter heel veel verstaan. Ik hoop dat de afbeelding hierboven je een idee geeft van wat je nu echt typisch op een oude stoffige zolder kunt tegenkomen. Probeer zo goed mogelijk binnen dit thema te blijven. Speel met lichtval, stoffige lichtbundels, afgebladderde textures en vooral: ouderwetse voorwerpen. Digitale hometrainers, je broertjes computer en dergelijke moderne dingen verberg je voor deze gelegenheid maar even achter de trapnaaimachine en het lijk in de kast! ;)

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue

Inleverdatum

Op maandag 2 juli moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim 4 weken de tijd om er wat moois van te maken.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede. Holgster gebruikte toen hij dit typte sinds kort Pichotel
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/21924/FFFFFF/000000. Mail niet naar mijn Hotmail-adres.

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

[ Voor 100% gewijzigd door Dark Blue op 11-06-2007 13:06 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
wow...best een onverwacht onderwerp...duidelijk wel leuk!!!

ik wens iedereen succes!

/me Misterw gaat aan de slag

[ Voor 3% gewijzigd door misterw op 11-06-2007 13:13 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06
hmm, interessant onderwerp. Ik weet zeker dat er veel ingewikkeld modelleerwerk of gepruts met normal maps en displacement maps nodig is. Ik zal eens aan mijn fantazie vragen wat er allemaal op een zolder zou kunnen liggen.

edit:
Dark Blue schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:58:
Op maandag 2 juli moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim 4 weken de tijd om er wat moois van te maken.
Ik tel toch echt precies 3 weken tussen vandaag en 2 juli hoor.
Ik denk trouwens dat meedoen voor mij ook best moeilijk wordt. Ook al lijkt het me een leuk onderwerp, ik ga de 30ste op vakantie en kom de 7e pas weer terug. Scores versturen wordt dus een beetje moeilijk voor mij.

[ Voor 54% gewijzigd door Duesenberg J op 11-06-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Geniaal onderwerp.. ik ben benieuwd of ik nog wat tijd kan vrijmaken.. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
pfff

dat valt me ff vies tegen... ik dacht ik maak wel "ff" een grammofoon speler maar dat is duidelijk niet zo makkelijk als het eruit ziet....ik haat gebrek aan kennis...

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

blegh, jammer dat het op 2 juli af moet zijn. Mijn stageverslag heeft namelijke voorrang.

Wel een leuk onderwerp moet ik zeggen! Ik heb wel een fantastische plaat voor ogen, maarja geen tijd.
Succes met de mensen die wel mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
w00t dit onderwerp is leuk
Ik ga een mooie zolder maken met zolderraam waar oude wapens liggen (zwaarden etc.)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:04
Leuk onderwerp. Vorige keer was ik niet echt hoog geeindigd :P, maar ik zal het nu nog eens gaan proberen :). Ik denk dat ik al een ideetje heb.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

Hey Dark Blue, leuk onderwerp! Succes iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ga het ook proberen al wordt het niks maar ik wil graag meer leren :P Helaas heb ik ook PW week dus heel veel tijd zal er niet gaan inzitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Dit schreeuwt gewoon om stof en volumetric light door kieren tussen de betimmering >:)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Bozozo schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:00:
Dit schreeuwt gewoon om stof en volumetric light door kieren tussen de betimmering >:)
Ja... komt dat idee van het thema licht ook nog een beetje van pas.

Zodra we met deze contest de smaak te pakken hebben, mag de nieuwe winnaar het thema licht aansnijden :P ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb ff op zolder gekeken en hierbij claim ik mijn idee 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.remikruizinga.111.nl/images/kinderwagen.jpg

Verder niet om lullig te doen maar zal je net zien dat iemand precies hetzelfde doet nadat ik er veel tijd in heb gestopt. Ook lijkt me dit nog wel te doen voor een beginner dus als jullie zo lief zouden willen zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Een onderwerp reserveren is de normaalste zaak van de wereld hoor. Succes ermee!

Tipje voor beginners die iets leuks met de belichting willen doen:
Korte en doeltreffende tutorial voor stoffige kamers. Het deel over textures vind ik wat minder, maar het gaat om de laatste alinea.

Trouwens, op zolder vind je bij ons mijn kamer, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Toponderwerp!! Ben benieuwd :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ai, vind het lastig om wat te bedenken, anders wordt het gewoon een lege zolder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
ik heb een folterzolder best veel werk om te modeleren :P
mijn zolder is ENG brrrr

maar ik denk wel dat ik mee ga doen en ga nu voor minimaal 40 punten :)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Dutchzilla schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:59:
maar ik denk wel dat ik mee ga doen en ga nu voor minimaal 40 punten :)
Het maximaal te halen aantal punten is afhankelijk van het aantal deelnemers. Met 3 deelnemers kun je maximaal 20 punten halen. Met 10 deelnemers maximaal 90 punten. Dus als je 40 punten wil, moet je er voor zorgen dat er minstens 5 deelnemers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Dat is toch ook niet erg, als JunkieVirus gewoon alle deelnemers aan dit topic al die tijd blijft motiveren zodat we er tegen de tijd van de finals genoeg overhouden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
wipje

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/zolder/test.jpg

het moet uiteindelijk een grammofoon worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.zefrank.com/theshow/gallery/d/8073-1/phonograph.jpg

maar ik heb geen idee hoe ik verder de bochten in de hoorn moet maken....heeft iemand goede suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Je kunt spelen met modifiers (taper en bend in dit geval) maar je kunt ook gewoon handmatig de vertices van een cilinder bewegen:

- Maak een cilinder met een stuk of tien Height segments, en gooi deksel en bodem weg;
- Convert to editable poly;
- Duik in Edge mode;
- Selecteer een 'cirkel-edge' (dus eentje loodrecht op de as van de cilinder);
- druk op Loop (rechts even zoeken. Kijk ook eens wat Ring doet!)
- Ctrl-click op Vertex mode (het vierkante knopje met de drie puntjes, niet de tekst onder Editable Poly). De vertices behorend bij de edges die je net had geselecteerd zijn nu geselecteerd;
- Maak gebruik van de Scale en Rotate tools om je cilinder vorm te geven;
- Ergens bovenaan zit een drop-down menu waarin je de assen van je tool-gizmo kunt aanpassen. Staat standaard geloof ik op view, maar voor dit soort werk is Local vaak handiger (kijk zelf waarom)
- Er zijn verschillende methoden om je object nu dikte (en een binnenkant) te geven. Twee voorbeelden:

- Shell modifier (dacht ik tenminste, weet ik even niet zeker)
- Selecteer object, kopieer op precies dezelfde plek, selecteer een van de kopieen, poly mode, ctrl-a, flip, extrude (edit: klik op het vierkantje achter de extrude knop en vul een waarde in). Vervolgens Attach, andere object eraan plakken, vertex mode, ctrl-a, Weld (lage tolerance). Deze methode is omslachtiger maar handig als de shell modifier tegenstribbelt.

Succer ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Gebruik van Modifiers wordt wel sterk aangeraden

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik ga deze zolderkamer maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.genealogiedezeeuw.nl/grote%20zolder.jpg

wip: Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/9306/zolder01lk4.jpg
heb nu 1 skylight buiten het raam staan (rendertijd >3 minuten :( ) en dat lijkt me niet de goede keuze eigelijk.

uit de Old House tutorial http://www.digitalproducer.com/pages/old_house.htm kan ik niet echt opmaken welke soort light ze gebruiken. In die zelfde tutorial staat ook hoe ze de muren en ramen in een vervallen staat hebben gemaakt (add vertices, noise modifyer, lathe). De lathe modifyer staat er alleen niet bij als ik dat op de houten palen wil toepassen.

verder is het idee niet heel origineel, maar voor mij een goede oefening om lighting te leren etc.

[ Voor 5% gewijzigd door indexample op 12-06-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Eerste testje:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/theepotopzolder.jpg

Voor mij is dit ook allemaal nieuw, maar gelukkig doet Max al het zware werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
@eperon
Die foto is een goed uitgangspunt. Ik zou alleen dat leidingwerk wat aan de randen loopt weglaten. Dit hoort nml. niet bij de originele zolder. Het plaatje zal er wat authentieker uitzien zonder die buizen.

Hier trouwens nog wat achtergrondinfo voor alle zolderbouwers
Klik

[ Voor 26% gewijzigd door Holgster op 12-06-2007 19:50 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
wel leuk woon zelf op een 110 jaar oude (woon)boerderij en hebben ook zo'n zolder alleen kom ik daar nooit want alleen maar stof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 16:12
hmm want vind je op zolder.... laat ik maar is beginnen met mijn slaapkamer :)
edit: lees net dat alle technische dingen weg moeten... dan blijft alleen mijn bed en mijn verzameling stof over...

[ Voor 42% gewijzigd door denyos op 12-06-2007 21:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Laatst online: 15-04 13:11
Muizen, Spinnen, stof, oude rotzooi. Dat moet wel lukken (ik ben alleen erg brak in belichting :'().

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
Ik weet niet of ik tijd heb enzo, maar ik zag wel wat leuks, en ik dacht ik deel het even:

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8588/mobilephonehz8.jpg
Gemaakt door DonaldX.
Daarom kan ik hem niet verkleinen.

Dit ga ik niet maken, omdat ik nog lang zo goed niet ben.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dies wel errug mooi :D :D Goeie filters erover heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Na anderhalf uur gezaag en getimmer:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zolderwip1.jpg

En de verplichte close-up:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zolderwip2.jpg

Nu moeten er nog panlatten op, wat planken met kieren op de dekbalken om een kleine vliering te maken, een ladder daartegenop, een trapgat, een dakkapel, betimmering... en dan heb ik de achtergrond voor mn scene :P

edit: met dank aan Holgster voor de info. Ik heb maar een beetje gegokt voor de dikte van de balken etc, maar ik denk dat deze constructie in het echt wel zou houden :+

[ Voor 16% gewijzigd door Bozozo op 14-06-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
ziet er vet uit!
Ik denk alleen dat ik niet zo'n stevige constructie zou maken. (ga denk ik niet meedoen omdat ik een week weg ben als de contest eindigt en ik dus geen scores kan sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik kom net één plank te kort :(
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zolderwip3.jpg

Nu nog een afspraak maken met een pannenlegger (gebr. Texture BV denk ik) en deze zolder kan er tegenaan. Om de lichteffecten te behouden wil ik eigenlijk nog een dakkapel maken maar dat wordt een lastig klusje met al die balken...

ps rendertijd slechts 20 sec :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bozozo op 14-06-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

haha bozozo was jij ook van die boxjes in de zee met de vorige contest? :D altijd grappig :D
Camfer de boel wel effe! Maaker mooie oude houten balken van (evt met VRay displacement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Nee dat was Cherryman. En ik gebruik gewoon Scanline, dus vray displacement is geen optie. Ik kan wel noise aan alle balken toevoegen, maar dan moet ik het aantal polygonen flink vergroten en dat vind mijn PC'tje niet zo tof denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

dan ga je wel vray gebruiken :P Of anders goeie bumpmapjes/textures maken, of echte barsten moddelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Zoek de theepotjes :9
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zolderwip4.jpg

Ik weet nog niet wat ik verder met die balken ga doen... ik vind het eigenlijk wel prima zo. Misschien kan het wel gewoon met een bump map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

mooie belichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 20-04 00:17
Ik ga ook proberen standaard rommel zolderkamer te maken, kijk wel hoever ik kom. Ben eerst even begonnen met klein lampje (let niet op de kaptexture :P) .

Ook nog vraagje, kan ik met een opgeslagen selectie polygonen ook iets deselecteren? Dat ik bijvoorbeeld alle polygonen van de lamp selecteer en dan een opgeslagen selectie (gedeelte van alle polygonen dus) exclude?

Afbeeldingslocatie: http://www.dehupie.leetzor-hosting.com/3dsmax/3dcontests_got/v55_zolderkamer/oude_lamp_wip01.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door De Hupie op 14-06-2007 21:59 ]

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192478

Er waren hier toch veel eindexamen kandidaten? Is iedereen geslaagd?

Ik iig wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:34
offtopic:
zomg, wat een uber1337 prachtige 3d-plaatjes!!! Hoe lang ben je met zo'n zolderkamer als hierboven bezig? Echt respect, dat jullie zulke vette 3d-dingen kunnen maken, vooral die opa met die mobiele telefoon hierboven, echt een meeeeeeeesterwerk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 192478 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:27:
Er waren hier toch veel eindexamen kandidaten? Is iedereen geslaagd?

Ik iig wel!!
ik ben ook geslaagd
maarud schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:30:
offtopic:
zomg, wat een uber1337 prachtige 3d-plaatjes!!! Hoe lang ben je met zo'n zolderkamer als hierboven bezig? Echt respect, dat jullie zulke vette 3d-dingen kunnen maken, vooral die opa met die mobiele telefoon hierboven, echt een meeeeeeeesterwerk!!!
Die man met die telefoon is gelinkt vanuit een ander forum. Als je zelf ook zulke dingen wil maken, dan kun je in het topic Post je 3D stuff maar weer wat rondvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
En ik! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En weer ON-topic ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
kwam erachter dat ik niks bijzonders meer op zolder had.
dus ik ga even iets ouds opzolder leggen en dan moddelen _/-\o_

oja ik ben ook geslaagd
multimedia vormgever @ grafisch lyceum utrecht

ik hoop van het weekend begin volgende week een eerste WIP te showen van zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
We zijn nog geen week bezig en de lat licht al zo hoog :o, dan maar voor creatiefitijd.

Ben ook geslaagd, havo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Leuke contest is dit man! Rommel maken is toch wel mijn ding ;).

Hier wipje van een oude deur (de klink moet er nog op maar doe ik morgen denk ik):

Afbeeldingslocatie: http://www.dehupie.leetzor-hosting.com/3dsmax/3dcontests_got/v55_zolderkamer/oude_deur_wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465

De Hupie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 02:41:

Hier wipje van een oude deur (de klink moet er nog op maar doe ik morgen denk ik):

[afbeelding]
Mooie materialen!

Ben zelf nog op zoek naar inspiratie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter

[afbeelding]
Lijkt het nu zo of zitten op beide deurpanelen een andere texture? Ik vind die voorste wel mooi, die heeft aan de randen nog wat extra afwerking en kuiltjes. Lijkt ook beter bij de belichting te passen, omdat hij wat minder fel oogt. Super!

* Dark Blue vraagt zich af of ze, met een afrondingsweek in het vooruitzicht, zelf nog wel aan iets toekomt :P

Maar ik vind het echt geweldig om te lezen dat mensen het onderwerp zo leuk vinden, en zich er ook zo goed aan (kunnen) houden! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07

[afbeelding]
Ik denk dat die rechtse deur het model is, en dat zit bovenop een referentiefoto, dus de linkse deur is een foto.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Dark Blue schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:20:
[...]

Lijkt het nu zo of zitten op beide deurpanelen een andere texture? Ik vind die voorste wel mooi, die heeft aan de randen nog wat extra afwerking en kuiltjes. Lijkt ook beter bij de belichting te passen, omdat hij wat minder fel oogt. Super!

* Dark Blue vraagt zich af of ze, met een afrondingsweek in het vooruitzicht, zelf nog wel aan iets toekomt :P

Maar ik vind het echt geweldig om te lezen dat mensen het onderwerp zo leuk vinden, en zich er ook zo goed aan (kunnen) houden! d:)b
nu moet je ook wel meedoen he :P staat dus niet als de topicstarter zelf niet meedoet met de wedstrijd..

ik weet niet of ik nog verder ga want ik zit waarschijnlijk in parijs tegen de tijd dat we alles in moeten leveren (ik kan alleen last minute werken :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Umm, vorige keer dat ik topicstarter was (eten en drinken, duizend-en-een-nacht) heb ik geloof ik zelf ook geen finals ingeleverd. Of ik meedoe aan een 3d contest hangt er totaal vanaf hoeveel tijd ik die maand heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik kreeg ineens een inval... je kunt een heel leven vinden op zolder, in de vorm van spullen die je ooit hebt gebruikt en daarna op zolder zet. Dat kun je van links naar rechts weergeven in een plaatje... wieg, knuffels, speelgoed, schoolboeken, bureau, koffertje, trouwjurk, rommel... en dan weer een wieg, knuffels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Bozozo schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:12:
Ik kreeg ineens een inval... je kunt een heel leven vinden op zolder, in de vorm van spullen die je ooit hebt gebruikt en daarna op zolder zet. Dat kun je van links naar rechts weergeven in een plaatje... wieg, knuffels, speelgoed, schoolboeken, bureau, koffertje, trouwjurk, rommel... en dan weer een wieg, knuffels :P
dan moet je het in een cirkeltje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
Wip:

Terwijl ik aan het zoeken was naar "rommel"kwam ik dit tegen:Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa161/nathankroon/wipzolder-1.jpg
Die goede oude tijd dat een ik nog tevreden was met speelgoed auto's. Er lag ook een doos mecano, mischien dat ik daar ook wel iets mee kan.
Bozozo schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:12:
Een 360o panorama, klinkt leuk, succes ermee.

[ Voor 11% gewijzigd door king of rats op 15-06-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Hmm een cirkel is wel een top idee eigenlijk. Alleen een beetje lastig om 2D weer te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Panorama renderen door je camerastandpunt telkens 20 graden te draaien ofzo? Moet je wel een complete zolder modellen. Maar, leuk idee! Zelf nooit aan gedacht, dat het inderdaad een soort tijdlijn is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:25:
Hmm een cirkel is wel een top idee eigenlijk. Alleen een beetje lastig om 2D weer te geven :P
Renderen in 360 graden, Aplle quictime. Heb dat zelf ook eens gedaan.. best leuk effect.*.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:14:
Panorama renderen door je camerastandpunt telkens 20 graden te draaien ofzo? Moet je wel een complete zolder modellen. Maar, leuk idee! Zelf nooit aan gedacht, dat het inderdaad een soort tijdlijn is...
In Vue zit een mogelijkheid om 360 graden te renderen... Dat kun je dan als (uitgerekt) 2d plaatje bekijken.. of met de quictimeviewer en in "bewegen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Die quicktime filmpjes zijn wel tof, maar da's volgens mij niet toegestaan binnen de contest. Misschien doe ik het wel apart erbij, lekker artsy fartsy.

Wiegje is al af trouwens. Nu een schommelstoel en een ouderwets beeldbuisje voor het andere uiteinde van de kamer :)

edit:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zolderwip5.jpg

Zoals je ziet heb ik wat problemen met de schaduw. de belichting is heel simpel: een Direct als 'zon' met een shadow map en een Omni om de boel beter zichtbaar te maken. De wieg en de stoel worden alleen door de omni verlicht, en hebben dus geen schaduw. Ik denk dat een skylight dat op zal lossen maar die laat ik voorlopig maar weg om de rendertijd laag te houden.

[ Voor 45% gewijzigd door Bozozo op 15-06-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Dark Blue schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:20:

Hehe die rechter is idd de 3d deur :P Ik had ook nog nog een oude wiel gevonden op zolder:

Afbeeldingslocatie: http://www.dehupie.leetzor-hosting.com/3dsmax/3dcontests_got/v55_zolderkamer/oude_wiel_wipje1.jpg

Die voorste is de 3d wiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
ben nu echt van plan iets moois te gaan maken dus ik ga dit zwaard maken voor op de zolder :
Afbeeldingslocatie: http://1800hart.com/picks/wp-content/Swords_Argonaut_Sword_UC1416_1658.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Oeh ik wou dat ik zo'n zwaard had op zolder hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
De Hupie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:52:
[...]

Hehe die rechter is idd de 3d deur :P Ik had ook nog nog een oude wiel gevonden op zolder:

[afbeelding]

Die voorste is de 3d wiel :+
Denk je aan de richting van het hout? Kijk even goed in je referentie waar de nerven heen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Dark Blue schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:13:
[...]

Denk je aan de richting van het hout? Kijk even goed in je referentie waar de nerven heen lopen.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat moet oplossen, ik heb nu een uvw map in de vorm van een box en heb de andere vormen ook geprobeerd maar die zagen er niet beter uit. Of ik zou moeten unwrappen maar dat lijkt me ook wel veel werk (en nog niet zo vaak gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

zijn wel meerdere manieren voor.
Je kan eventueel een box met 100 segmenten het hout op gooien. DAn een bend modefier m rond maken, en daar een texture van bakken (of als model gebruiken!!)
das de mooiste oplossing denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178418

De Hupie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:49:
[...]

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat moet oplossen, i
Splits je spaken in apparte objecten, en rotate het texture voor elke spaak met de UVmap-modifier. Dan moet je je spaken niet unwrappen. geen "mooie" oplossing maar zal wel wonderbaarlijk goed werken.

De houten buitenkant van het wiel is normaalgezien uit meerdere delen gemaakt. Dus die zal je wel moeten unwrappen als je de texture deftig wilt toepassen. Anders kan je ook cylindrical mapping gebruiken, de texture zal dan beter passen (denk ik) wel zullen de lijnen van het hout dan normaal gezien naar binnen wijzen wat niet correct is. Maar het is wel veel minder werk dan het unwrappen...

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 178418 op 15-06-2007 19:15 . Reden: 2e deel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh datte.
Dan maak je toch 1 aan (recht toe recht aan met rechte uvw map), zet de pivot mooi int midden, en SHIFT rotate ze zodat je instances krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178418

Guillome ik trek mij terug... (ik gebruik normaal gezien blender) ik ken 3dsmax maar oppervlakkig

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 178418 op 15-06-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Zo de fictieve zolder wordt steeds voller, vanavond even een oud klokje gemaakt. Ben nog niet zo tevree met handvat material maar heb me ook nog niet zo verdiept in materials. Binnenkant is waarscheinlijk ook tijdelijk maar heb ff snel gedaan. Misschien laat ik m ook wel zo bij wijze van grap (zijn toch maar kleine details uiteindelijk).

Afbeeldingslocatie: http://www.dehupie.leetzor-hosting.com/3dsmax/3dcontests_got/v55_zolderkamer/oude_klok_wipje1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Die smoke bumpmap op je handvat kan wel een tikkie lager. Ook is het denk ik mooi als je ipv gewoon een gelige tint een Fallof (Fresnel of Z-axis) map doet van goud naar zwart. En de glossyness nog wat omhoog.

Ik weet niet of je dat hout zo wilt houden, maar als je het donkerder wilt maken kun je valsspelen door op de diffuse map te klikken in de Mat.Ed., dan naar beneden scrollen en onder Output de RGB waarde naar 0,7 oid zetten. Niet echt netjes maar wel snel :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bozozo op 16-06-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik zou de specular color van je handvatje niet op zwart zetten maar op een hele donkere kleur geel. Dat maakt de hele gloed wat minder grauw. Sowieso werd me door m'n 3d leraar ooit aangeraden om _altijd_ je specular color van zwart af te halen, want dat maakt textures veel levendiger en voller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Ben ook maar eens begonnen een zoldertje met zooi te bouwen....

Eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.wondawall.com/zolder.jpg

Stelt nog niet al te veel voor, en jah de poster in de hoek hangt niet helemaal ok...
Ik werk in Cinema4D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog even wat dozen en een tapijtje toegevoegd...

Afbeeldingslocatie: http://www.wondawall.com/zolder2.jpg

nog genoeg ruimte voor meer troep :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 105511 op 18-06-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215154

toch maar es een keer goed verdiepen in 3dmax :D

mijn wipje:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelofs-hengelo.nl/renders/wip/wip_01.png

Afbeeldingslocatie: http://www.roelofs-hengelo.nl/renders/wip/wip_04.png

zonder mist:
Afbeeldingslocatie: http://www.roelofs-hengelo.nl/renders/wip/wip_02.png

Afbeeldingslocatie: http://www.roelofs-hengelo.nl/renders/wip/wip_03.png

@Bozozo
hoe krijg je eigenlijk die licht inval zo, ik heb wat geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 215154 op 18-06-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Volumelight ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Tering, `k zie al hele knappe dingen. Wist nog nie dat er al een nieuwe topic gestart was. Maar ziet er al goed uit. Mooie banner Dark Blue... ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
marquis schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:00:
Tering, `k zie al hele knappe dingen. Wist nog nie dat er al een nieuwe topic gestart was. Maar ziet er al goed uit. Mooie banner Dark Blue... ;)
Die is puur 2D en ook niet bij mij op zolder gefotografeerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

ok, ik doe ook wel weer mee, heb echt een geniaal idee gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/zolder/wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

tussen al het werk door ook maar weer es meedoen.
Eens kijken of ik em dit keer af kan maken :)

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/2415/attic1zi3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 19:11
dat wordt een ranzige zolder ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55
'..and jesus wept :P :9 '

:P

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 18-06-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik dit hier allemaal zie, heb ik zo het gevoel, dat ik geen kans maak, maar ik ga het wel gewoon proberen :D

_/-\o_ naar alle designers hier d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

en we zijn weer een ietsje verder...

Lichaam is puur pose, hoofd is uitblokken, hand is opzich aardig zoals ik het wil hebben.
kan niet wachten tot het detail aanbrengen in zbrush :D
Leuk btw dat het nu al herkend word!
Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/8550/attic2qj2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

geen sm-kelder maar een sm-zolder? :P al gaat dit geloof ik nog verder dan sm :P

niemand trouwens die een ferrari op zolder heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
-RazieL- schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:01:
geen sm-kelder maar een sm-zolder? :P al gaat dit geloof ik nog verder dan sm :P

niemand trouwens die een ferrari op zolder heeft staan?
nee wel een kruisboog een pop met ingeslagen hoofd, dozen. lange wolen jas en een klopgeest
kies maar raak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Dan ga ik voor de klopgeest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar, een klopgeest zie je toch nooit? die hoor je alleen maar kloppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/zolder/wip2.jpg
ben nu een scene uit een film aan het maken, heeft iemand al enig idee welke 'film'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:35:
[afbeelding]
ben nu een scene uit een film aan het maken, heeft iemand al enig idee welke 'film'
The Matrix. Om precies te zijn in de Construct, waar een trainingsprogramma is geladen en Morpheus Neo zo ongeveer inmaakt met allerlei onwerkelijke moves om hem te overtuigen dat het digitaal is.
Het best te zien op het moment dat Neo een achterwaartse salto maakt over Morpheus heen of wanneer Neo op de grond ligt en Morpheus omhoog is gesprongen om met zijn knie de genadeklap te geven bij het neerkomen.

en dat terwijl ik de film toch al een paar jaar niet heb gezien

edit: toch niet. Vond het al een beetje donker, maar na even op internet gezocht te hebben voor een screen zie ik dat het er toch best anders uitzag 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Duesenberg J op 19-06-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179458

Anoniem: 68580 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:44:
en we zijn weer een ietsje verder...

Lichaam is puur pose, hoofd is uitblokken, hand is opzich aardig zoals ik het wil hebben.
kan niet wachten tot het detail aanbrengen in zbrush :D
Leuk btw dat het nu al herkend word!
[afbeelding]
doet me denken aan de film Saw 3,
ziet er trouwens wel lek uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

[afbeelding]
Oeh nice.. is dat niet de zolder uit Narnia? :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Anoniem: 215154 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:19:
Maar, een klopgeest zie je toch nooit? die hoor je alleen maar kloppen :9
Moet ik dan alles uitleggen? :P

Zie hier een klopgeest op de zolder:
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/9980/naamloosup6.png

In het origineel klopt jezus op de deur, hier dus een klopgeest. En ja, sommige mensen hebben een losse deur op zolder staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 179458 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:12:
[...]

doet me denken aan de film Saw 3,
ziet er trouwens wel lek uit :)
barbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.wondawall.com/zolder3.jpg

Toegevoegd:

- boekenkast
- lege fles
- schildersezel
- bowlingball
- vuile was :) (beetje semi-mislukt experiment met cloth)

belichting is nog niet gedaan...vloer texture is puin...en zie nu dat het schilderij midden voor het raam staat :/ ...genoeg te doen dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Stof op de vloer! Een ranzig tafekleedje over de omgevallen stoel :P Enn... ik zou iets met je kijkhoek doen, ik krijg nu het gevoel dat ik onder een balk door kijk, of dat ik een peuter ben ofzo. Heel raar...doordat je het dak niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 12:52
[afbeelding]
The Skeleton Key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
[afbeelding]
zo moeilijk is het toch niet? the chronicles of narnia natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is idd uit narnia,
of voor de mensen die epic movie hebben gezien, de poort tot Gnarnia.

als de kast eenmaal af is, dan ga ik er misschien wel een animatie van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09-2024

jvaneijk

Dr.Oak

[afbeelding]
the grudge??
oops beetje laat!

[ Voor 4% gewijzigd door jvaneijk op 20-06-2007 22:14 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 2 3 4 Laatste