3D Mini-Contest v1: Belichting, Texturen & Renderen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Topicstarter
<header="3d Mini-Contest"/>
"Gentlemen, start your render engines..."

• Even Voorstellen...

Na lang wachten is het dan eindelijk zover: De eerste speciale 3d mini-contest! Ja, dat is even wennen zo'n nieuwe "light"-layout, maar dit topic staat dan ook helemaal los van de normale contests en is een klein experiment om het eens anders te doen. Het is de Zero onder de Cola's, de Mini onder de auto's en het kleine schattige zusje in een, maar zeker niet minderwaardig tegenover haar grote broer!

Met de normale contests was het altijd de bedoeling om alles zelf te doen: van modeleren tot belichten tot het uiteindelijke renderen en alles in de post. Veel mensen vonden dit niet altijd even fijn, omdat modeleren voor veel mensen al genoeg tijd in beslag neemt.

Omdat andere aspecten van het 3d-en ook erg belangrijk zijn gaan we ons in deze contest eens richten op alles dat na het modeleren pas komt en er bij veel mensen vaak een beetje bij inschiet omdat het enthousiasme dan al een stukje lager ligt. We gaan hier dus aan de slag met voornamelijk het belichten en het geven van een textuur aan alle materialen in een vooraf gemaakte scene!

De methodes die je hiervoor gebruikt worden helemaal aan jou overgelaten. Schiet met fotonen in het rond, wees lekker hardcore zonder global illumination te gebruiken, cartoon-renders, of misschien bedenk je wel iets heel origineels?

Veel succes allemaal met het texturen en zo mooi en sfeervol mogelijk belichten van onderstaande scene!

• Het Startpunt

Hieronder vind je de scene waarmee je voor deze eerste mini-contest aan de slag kan. Deze scene is gemodeleerd door Jeremy Birn van Pixar, en is al eerder gebruikt voor een contest op CGSociety, waar wij hier op GoT nu dankbaar gebruik van maken.

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07290/keuken.png

De scene is geconverteerd naar verschillende formaten, zodat iedereen de kans heeft om met het 3d-pakket van zijn of haar voorkeur te werken. Mocht jouw smaak er niet bij staan, reageer dan svp even in dit topic met een linkje naar de juiste smaak. Ik zal hem dan aan de lijst hieronder toevoegen :)

3d Studio Max 8 (.Max, 2.06 MB)
3d Studio Max 9 (.Max, 1.82 MB)
3d Studio (.3ds, 1.37 MB)
Blender 2.44 (.Blend, 2.28 MB)
Wavefront / Maya (.Obj, 1.67 MB)

Let wel: Het inmiddels al erg oude formaat van 3d Studio (de voorloper van Max dus) ondersteunt alleen triangles. Uiteindelijk wordt toch alles door je renderer in driehoekjes opgebroken, maar ik heb niet gecontroleerd of het goed gaat, dus het is mogelijk dat er problemen mee zijn.

• De Kunst Van Het Op Tijd Inleveren...

Op Zondag 5 Augustus moeten de finals gepost worden. Je hebt dus 2 weken de tijd om er iets moois van te maken.

Omdat wij als grafische prutmensen van een mooie layout houden, wordt er van je gevraagd om naast een final ook een thumbnail van 500 pixels breed in te leveren. Op deze manier kan er uiteindelijk een mooie en overzichtelijke lijst met finals worden gemaakt, zonder de layout van GoT te breken, waarbij de thumbs gelinkt worden naar de originele versies in een door jouzelf gekozen resolutie.

• De Geboden Van Got...

Elke contest heeft regels, ook al zijn deze in dit geval niet streng. Zorg ervoor dat je ze zo goed mogelijk naleeft om de toorn van Henk te ontwijken. Hieronder vind je een lijstje met aan en af te raden dingen om in dit topic te doen.

*O* Aanraders *O*

• Gebruik van de aangeleverde scene
Opbouwend commentaar
• Post minstens 1 WIP
• Zorg voor toegevoegde waarde aan je WIPs
• Ieder 3d-pakket mag worden gebruikt
• Tutorialgebruik als referentie
• Gebruik van plugins en standaardeffecten
• Achteraf in 2d nabewerken is toegestaan
• Geef duidelijk aan wat je "FINAL" is
• Veel gezonde opmerkingen geven
• De volgende contest is voor de winnaar

-O- Afraders -O-

• Final mag geen animatie zijn
• Gebruik van extra modellen/prefabs
• Final hosten op een onbereikbare host
• Afbeeldingen van meer dan 550px breed
• Er is maar final toegestaan ter beoordeling

• Het Tellen Van Punten

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Helaas :)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Mail de scores naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/105830/FFFFFF/5C5850.

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

• Informatie Voor Mogelijke Deelnemers

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

• Wijze Woorden...

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gecopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Voor deze nieuwe contest is er flink aan gesleuteld om de layout wat overzichtelijker te maken. Helaas kan niemand iets bedenken dat volledig perfect is. Suggesties ter verbetering zijn dan ook zeker welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh, sorry.. nu vergeet ik alsnog de header in elkaar te flutsen :$

Dat ga ik vandaag overdag doen. Sorry, maar na stappen en twee uur werken aan een nieuwe startpost heb ik daar geheel op z'n Jolings even de kracht niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Eindelijk :9, ik doe mee :)

Ik neem aan dat je objecten uit de scene wel mag draaien/verplaatsen/kopieren etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Issy_X
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zag net deze contest staan en het leek me wel leuk om een keertje weer met zoiets mee te doen. Ik heb in het verleden 1 keer met een andere tweakers 3d contest meegedaan.

Ik heb de versie voor 3ds max 9 gedownload en zag dat all het fruit unsmoothed is, even een smooth modifier toevoegen dus. Ook had de tafel een paar meshfoutjes dus heb ik polygonen daarvan opnieuw moeten aanmaken.

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g291/Issy_X/Kitchen02.jpg

Ik vroeg me eigenlijk af of het toegestaan is om objecten toe te voegen, deze scene heeft namelijk helemaal geen "lightsources", het zou namelijk interessanter zijn om bijvoorbeeld kaarsen of kleine lampjes toe te voegen, hierdoor kan je de scene een stuk sfeervoller maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Issy_X schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:27:
Ik zag net deze contest staan en het leek me wel leuk om een keertje weer met zoiets mee te doen. Ik heb in het verleden 1 keer met een andere tweakers 3d contest meegedaan.

Ik heb de versie voor 3ds max 9 gedownload en zag dat all het fruit unsmoothed is, even een smooth modifier toevoegen dus. Ook had de tafel een paar meshfoutjes dus heb ik polygonen daarvan opnieuw moeten aanmaken.

[afbeelding]

Ik vroeg me eigenlijk af of het toegestaan is om objecten toe te voegen, deze scene heeft namelijk helemaal geen "lightsources", het zou namelijk interessanter zijn om bijvoorbeeld kaarsen of kleine lampjes toe te voegen, hierdoor kan je de scene een stuk sfeervoller maken.
Ik zie bovenin toch echt een lamp hangen aan het plafond. ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Nee da's een ventilator ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 199803 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 10:38:
Eindelijk :9, ik doe mee :)

Ik neem aan dat je objecten uit de scene wel mag draaien/verplaatsen/kopieren etc?
Met mate :) het moet wel een beetje dezelfde scene blijven.

Bevel-modifiers, gepruts om fouten te fixen, smooth-spul, subdivision surface-modifiers en meer van dat soort dingen mogen natuurlijk ook gebruikt worden.

Issy_X schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:27:
Ik heb zelf helaas niet de beschikking over 3ds Max, als je het gefixte bestand zou kunnen uploaden zou dat echt super zijn :)
Maak van de fles wijn een fles met een kaars er in (de kurk), gebruik de onderkap van de ventilator als lamp, cheat door de indruk te geven dat er buiten het zichtbare beeld extra lichtbronnen hangen, etc. Genoeg mogelijkheden als je een beetje creatief denkt :)

Extra objecten zijn niet toegestaan omdat dit geen modeleer-contest is en het niet eerlijk zou zijn tegenover anderen wanneer je er zelf opeens een kroonluchter en schattige gordijntjes in hebt hangen en de rest niet :)
Vooruit, een lontje voor op de kaarskurk kan nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465

Wipperdewip :) Al die vlakjes schreeuwde om iets in de sfeer van onzer aller Piet Mondriaan!

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4qd8s4w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Mooie fles ook! Originele insteek verder, al dacht ik niet dat Piet groen gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:55:
Mooie fles ook! Originele insteek verder, al dacht ik niet dat Piet groen gebruikte.
Tnx.. enneh.. dat groen kon je nog wel eens gelijk in hebben :o ... maar ik heet geen Piet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Anoniem: 59465 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:59:
[...]

Tnx.. enneh.. dat groen kon je nog wel eens gelijk in hebben :o ... maar ik heet geen Piet! :+
Idd, dat groen kan je er beter uit halen (persoonlijke mening).
Dan is 't voor iedereen ook duidelijk wat je d'r mee bedoelt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ik ben nog niet echt gewend aan max 9, maar ik krijg mijn mentalray niet aan de praat, iemand enig idee waarom niet? de materials showen als incompatible

Ik kan wel mr lichten plaatsen, maar ik kan geen mr materials kiezen, en ook niet renderen..

Nevermind, ik had mental ray niet assigned als render engine :P

[ Voor 20% gewijzigd door FragNeck op 22-07-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik ga voor oud en stoffig. Wip 1:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/kw1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:34
jezus, laat wel nog ruimte over voor mij in de top 10 :+

Bij mij crasht Blender de hele tijd, dus ik ben nu al 2 keer opnieuw moeten beginnen 'from scratch' (toegegeven, de 2e keer opnieuw beginnen was omdat ik iets verwijderde, en ctrl+z uitstond), en 3 keer vanaf een eerdere save.

Maar ach, ik heb 2 weken de tijd, dus ik maak me nog geen zorgen :+

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:14:
Ik ga voor oud en stoffig. Wip 1:
[afbeelding]
Nice! Leuk idee.. met die gevallen schaal, al denk ik dat je fruit wat meer gekrompen cq. weggerot zal zijn.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Issy_X
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g291/Issy_X/Kitchen05.jpg

Eindelijk uitgevonden hoe ik een volume light kan krijgen met mental ray. Hier probeer ik het geheel een beetje een spooky sfeertje te geven, al wil het allemaal niet helemaal lukken. Ik heb nog vrij weinig met deze renderer gewerkt dus het is allemaal nog nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Anoniem: 59465 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:43:
Wipperdewip :) Al die vlakjes schreeuwde om iets in de sfeer van onzer aller Piet Mondriaan!

[afbeelding]
Leuk idee! :)

Ik denk dat ik ook eens mee doe met deze mini-contest. Als beginner moet ik nog veel leren mbt belichting/materialen etc. Een goede oefening dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/6bu4js9.jpg

Wip. Ik hoop dat Piet niet al te boos is om de de twee groene objecten van Karel 8)

Ik zou toch zweren dat ik twee flessen geel gemaakt had... Zo'n hekel aan software met een eigen wil! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ik hou het simpel, ff een wipje

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/66df9ld.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erg leuk om te zien hoeveel verschillende ideeen er nog uitkomen :D

* Anoniem: 105830 heeft ook al een idee en gaat waarschijnlijk proberen z'n laptop te mishandelen met Sunflow :$
En nog even de header, komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/contestkeuken_cartoon.png

Ik ga voor realisme, alleen het lukt me maar niet, wat doe ik toch fout? :+

Grapje natuurlijk, hier is m'n echte WiP:

Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/contestkeuken_real.jpg

wat wel leuk is om naar te kijken: Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/animated_keuken.gif

Ok, ik heb wel weer genoeg gespeeld met cartoon-stijl, nu weer terug naar realistisch, toch net iets uitdagender.

Edit: Ik ga dus proberen om alles procedureel te maken kwa texturen, het uitzicht uit het raam word waarschijnlijk met terragen gemaakt, de rest van de texturen moet Blender zelf maken.

[ Voor 10% gewijzigd door link0007 op 22-07-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188836

hallo tweakers

Ik volg al een tijdje het 3d contest. nu wil ik eens mee doen. Ik ga beginnen met de mini contest dit lijkt me het makelijkst om mee te beginnen. leren we eens iets over het maken van texturen.

Aangezien ik nog niet zo goed in 3d tekenen en texturen ben hoop ik hier een hoop te leren.

Vraag: ik zie wel eens een mooie parket of tegel vloer in een render, Maar hoe maak je zo iets?

Ik werk met cinema4d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 19:36
Het leek mij ook wel leuk om eens zoiets te proberen. Nu heb ik voor om textures te maken MaPZone gevonden. Hiermee kun je wel hele mooie dingen maken. Hebben nog meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Vragen kunnen zoals altijd in het Post je 3D stuff maar weer - part 37 topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Waarom zou je hier geen vragen mogen stellen? Een contest is bij uitstek een gelegenheid om nieuwe dingen te leren, en vragen stellen is daar een onderdeel van. Wat mij betreft vraag je hier de oren van elkaars hoofd!

Mapzone ken ik niet, maar over die vloeren: een vloer is een van de makkelijkste dingen om te texturen, omdat een vloer plat is. Geen mapping benodigd; zelfs de allergrootste beginner kan een aardige vloer maken. Doe gewoon wat basic tutorials over texturing en belichting. Ik meen dat Oogst z'n 'huisje tutorial' uit de startpost van het 3d-stuff topic basic texturing en belichting behandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik hoop mee te kunnen doen, de OBJ werkte prima in Cinema4D... helaas uh, na een uurtje of twee modellen crashte C4D zonder goeie reden (ik vulde ergens 0 in waar de startwaarde 1 moest zijn :? ) ... jammer.

Misschien nog een nieuwe kans. :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bozozo schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:58:
over die vloeren: een vloer is een van de makkelijkste dingen om te texturen, omdat een vloer plat is. Geen mapping benodigd; zelfs de allergrootste beginner kan een aardige vloer maken. Doe gewoon wat basic tutorials over texturing en belichting. Ik meen dat Oogst z'n 'huisje tutorial' uit de startpost van het 3d-stuff topic basic texturing en belichting behandelt.
Maar hoe maak je die tegels? Ik vraag me dat ook af, een vloer maken is geen probleem, gewoon een marble-texture en die wat aanpassen. Echter is de vraag hoe je tegels maakt, ik zie daar nergens een texture voor (in blender). In die tutorial van Oogst staan dakpannen, en zo kun je misschien ook een tegelvloer maken, namelijk door een texture van een tegel te maken en die op de vloer te plakken. Echter vraag ik me af hoe anderen zo'n mooie tegelvloer maken.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Gewone afbeelding met een normal map erop. Volgens mij noemden ze het een 'diffuse map' en een 'normal map', en soms nog een 'bump map' in MaPZone (toch ook weer een paar weken geleden dat ik daar textures uit getrokken hebt, vind het niet echt extreem nuttig voor 3D-en).

En in 3D-programma's wijken ze denk ik niet van die termen af. 'bump', 'normal' en 'diffuse' zijn namelijk best standaard termen.

De bumpmaps en normal maps zijn vooral hetgeen wat de texture z'n echtheid geeft (reliëf enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Danski schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:42:
Echter vraag ik me af hoe anderen zo'n mooie tegelvloer maken.
Met foto's en/of in Photoshop/GIMP ;)
In Blender kan je die inladen mbv een "image"-texture :)
Dark Blue schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:10:
Ik hoop mee te kunnen doen, de OBJ werkte prima in Cinema4D... helaas uh, na een uurtje of twee modellen crashte C4D zonder goeie reden (ik vulde ergens 0 in waar de startwaarde 1 moest zijn :? ) ... jammer.

Misschien nog een nieuwe kans. :P
Waarom gebruikte je in die twee uur dan niet het save-knopje? :$

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 23-07-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 105830 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:54:
[...]
Waarom gebruikte je in die twee uur dan niet het save-knopje? :$
Omdat ik een door een door optimist blijf! :)

...en Cinema4D op deze laptop nog nooit gecrasht was :P

Meestal save ik wel voordat ik iets stoms ga doen, als ik objecten voorgoed verwijder of vervorm ofzo. Maar niet als ik euh, de brightness van een illumination instelling van 100% naar nul schuif 8)7

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje aan het uitproberen Wipperdewip:

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/53emfqa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Anoniem: 59465 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:48:
Beetje aan het uitproberen Wipperdewip:

[afbeelding]
Erg geinig! Zat alleen naar de weerspiegeling op de tafel te kijken, waar komt dat blauwe vlak vandaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Een work-in-progress (met blender):

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/6buujh1.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Salvatron op 25-07-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:56:
[...]

Erg geinig! Zat alleen naar de weerspiegeling op de tafel te kijken, waar komt dat blauwe vlak vandaan? :P
Om eerlijk te zijn heb ik géén idee... :D

Ik denk dat het komt doordat je door de glasplaat naar de zijkanten van de glasplaat kijkt.. (omdat het zo dik en massief is.. ) Bij echt glas zie je soms ook af en toe zeer vreemde reflecties/effecten. Het kan ook een beperking van de render software zijn.. Ik heb nog geeen setting gevonden waar ik het aantal weerspiegelingen kan controleren (VUE)

PS. Vinden jullie die plafond ventilator ook zo'n lomp geval? Of komt dat doordat ik met het .3ds bestand werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 59465 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:09:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik géén idee... :D

Ik denk dat het komt doordat je door de glasplaat naar de zijkanten van de glasplaat kijkt.. (omdat het zo dik en massief is.. ) Bij echt glas zie je soms ook af en toe zeer vreemde reflecties/effecten. Het kan ook een beperking van de render software zijn.. Ik heb nog geeen setting gevonden waar ik het aantal weerspiegelingen kan controleren (VUE)

PS. Vinden jullie die plafond ventilator ook zo'n lomp geval? Of komt dat doordat ik met het .3ds bestand werk?
Hij is inderdaad erg lomp, gooi er gewoon een meshsmooth overheen met 2x iteration, en hij ziet er een stuk beter uit.

En ik denk dat die blauwe relflectie van je environment komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

pff ik wil graag meedoen maar kan niet omdat 3ds max fout geeft bij opstarten...ik zat al lang te wachten op zulke mini-contests...

iemand een idee?: link naar topic

[ Voor 34% gewijzigd door Lima op 23-07-2007 15:32 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragNeck schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:27:
[...]

Hij is inderdaad erg lomp, gooi er gewoon een meshsmooth overheen met 2x iteration, en hij ziet er een stuk beter uit.
Dat klinkt leuk... maar zoiets zit niet in VUE .. kan iemand het bronbestand niet aanpassen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@Danksi ligt het aan mij of zit je fles binnenstebuiten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dark Blue schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:25:
[...]

Omdat ik een door een door optimist blijf! :)

...en Cinema4D op deze laptop nog nooit gecrasht was :P

Meestal save ik wel voordat ik iets stoms ga doen, als ik objecten voorgoed verwijder of vervorm ofzo. Maar niet als ik euh, de brightness van een illumination instelling van 100% naar nul schuif 8)7
Optimistisch met software.. jij durft :P
Het is wel een beetje de reden dat er nog geen header bovenaan de startpost staat :$ ;)
Anoniem: 59465 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:57:
[...]

Dat klinkt leuk... maar zoiets zit niet in VUE .. kan iemand het bronbestand niet aanpassen? O-)
Zit er niet iets in waarmee je gewoon normaal objecten kan smoothen? (dus niet de normalen maar echt dat er meer polygonen worden toegevoegd) Vaak wordt daarvoor hetzelfde algoritme gebruikt (je kan het alleen later niet meer veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bozozo schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:12:
@Danksi ligt het aan mij of zit je fles binnenstebuiten :o
Nee, die fles is normaal maar is een probleem omdat hij niet doorschijnend wil zijn. Het vreemde is dat de onderkant van de fles wel doorschijnend is maar dat het licht van de tafel en dergelijke niet door de fles heen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Danski schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:19:
[...]

Nee, die fles is normaal maar is een probleem omdat hij niet doorschijnend wil zijn. Het vreemde is dat de onderkant van de fles wel doorschijnend is maar dat het licht van de tafel en dergelijke niet door de fles heen komen.
Gooi d'r ff een UVW map overheen, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Of misschien heb je een beperkt aantal 'doorschijningen'? In blender kan je dat instellen, dus door hoe veel lagen 'glas' een lichtstraal mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

link0007 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:18:
Of misschien heb je een beperkt aantal 'doorschijningen'? In blender kan je dat instellen, dus door hoe veel lagen 'glas' een lichtstraal mag gaan.
Ja klopt, de diepte stond op 2 maar met 3 of hoger is ie wel doorzichtig. Ook met ZTransp is ie doorzichtig maar dan zijn er geen schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na uren van werk het eerste resultaat. Na twee crashes weer op nieuw begonnen.

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/682ssjm.jpg

Wip 1:

Weet nog niet of het plaatje te donker is. Op mijn monitor is die redelijk licht. Ben van plan om de keuken zo donker mogelijk te maken en alle objecten zo neer te legge als of er een ruzie is geweest.
Heb het texturen en belichting nog niet onder controle. Commentaar welkom.

Edit: Ik weet de fles zweeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 188836 op 23-07-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Welke programma's gebruiken jullie?

Ik denk dat het vooral bij 'Belichting, Texturen & Renderen' belangrijk is om te weten wat iemand gebruikt, zodat je commentaar daar op afgesteld kan worden, en advies beter gegeven kan worden.

Verder weet ik dat het nog vroeg is, maar wat voor puntentelling hanteren we? De 'oude' formule lijkt me hier niet op z'n plaats: Uitwerking telt veeeeel zwaarder dan originaliteit IMHO. Ik dacht iets van:
- texturen: 0.3 (texturekwaliteit, relevantie, moeilijkheid, realisme)
- Belichting: 0.3 (lamp-setup, schaduw, sfeer)
- Renderen: 0.2 (camera positie, sfeer, volledigheid van scène)
- originaliteit 0.2 (verplaatsing/toevoeging van voorwerpen, gevoel bij scène)

Beetje groot systeem zo, maar iets in die trend vind ik wel eerlijker.
Misschien kunnen we een enquête opstellen waar de finals verzameld worden, en je dan voor elk onderdeel een top 5 moet maken? Gaat wat sneller, en een scriptje kan dan de punten berekenen.

Mijn PHP+SQL is echter dermate onderontwikkeld dat ik het niet zomaar durf te doen, zonder het risico te lopen dat mensen gaan cheaten of whatever.

update van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/keuken_contest_2.jpg

Weet alleen niet echt of mijn capriolen een verbetering zijn geweest voor het plaatje :?
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:27:
Welke programma's gebruiken jullie?

...

update van mijn kant:
[afbeelding]

Weet alleen niet echt of mijn capriolen een verbetering zijn geweest voor het plaatje :?
Wat vinden jullie?
Vue 6 Xtream

En ik vind je plaatje stukken beter.. Mooi hoe eigenlijk ongemerkt cartoon style overgaat in echt..
Ben benieuwd welke kant je op wilt..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 23-07-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Anoniem: 188836 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:01:
na uren van werk het eerste resultaat. Na twee crashes weer op nieuw begonnen.

[afbeelding]

Wip 1:

Weet nog niet of het plaatje te donker is. Op mijn monitor is die redelijk licht. Ben van plan om de keuken zo donker mogelijk te maken en alle objecten zo neer te legge als of er een ruzie is geweest.
Heb het texturen en belichting nog niet onder controle. Commentaar welkom.

Edit: Ik weet de fles zweeft.
Haha, ik ben al de hele dag aan het kijken wat leuk is, en hier kwam ik ook op. Ik heb alleen een andere camera angle. :D Ik zal zo wel even posten wat ik ervan gebakken heb. Net crashte windows dus kon ik mijn render niet opslaan. En erg snel gaat ie niet als je erg grote wips renderd (lees: HD formaat, ik wil zien of alles goed gaat, dat kan ik niet zien op 640*480 ;))

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik cinema4d.

Vind het jammer dat ik me kastdeurtjes en prullenbak niet wat realistischer krijg. Zie dat er cirkels in staan. weet iemdns hoe dat komt.
Senzuboon schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:31:
[...]

Haha, ik ben al de hele dag aan het kijken wat leuk is, en hier kwam ik ook op. Ik heb alleen een andere camera angle. :D Ik zal zo wel even posten wat ik ervan gebakken heb. Net crashte windows dus kon ik mijn render niet opslaan. En erg snel gaat ie niet als je erg grote wips renderd (lees: HD formaat, ik wil zien of alles goed gaat, dat kan ik niet zien op 640*480 ;))
FInal van mij wordt ook op een groter formaat gerenderd, maar vond 800 x 600 wel genoeg voor wip

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 188836 op 23-07-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/52c0m74.jpg

Wippen vrolijk verder bij nacht....

Iemand de keukenrol al gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188836 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:43:
ik gebruik cinema4d.

Vind het jammer dat ik me kastdeurtjes en prullenbak niet wat realistischer krijg. Zie dat er cirkels in staan. weet iemdns hoe dat komt.

[...]

FInal van mij wordt ook op een groter formaat gerenderd, maar vond 800 x 600 wel genoeg voor wip
Hier ook... die met de glazen tafel had een rendertijd van 8:36 en dan nog op lage settings... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Hier dan mijn iteratie van deze scene. Ik wil hem ook lekker duister maken. Degene die raad wie er in de deur staat krijgt een koekje :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/dump/keuken_contest1t.jpg
*klikbaar*

En met een beetje post-productie: http://www.daanboon.nl/dump/keuken_contest1a.jpg

Zitten nog wat fouten in: maanlicht komt door de keukenkast heen, geen materials op het fruit etc. Renderen duurt ongeveer een half uur (:o) met VRay gedaan. Kan waarschijnlijk veel sneller, maar ik ken al di instellingen nog niet. Denk ook niet dat het beter gaat worden met de final ;)

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 10:56 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@cherryman: Die keukenrol viel me inderdaad al op, al was de reso iets te laag om er dingen bij te gaan roepen :P

Vraag me af wie als eerste de complete Henk snack-set erbij zet, inclusief de bijbehorende wandcontactdoos :*)

Van wie was die ook alweer trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06
Senzuboon schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:28:
Hier dan mijn iteratie van deze scene. Ik wil hem ook lekker duister maken. Degene die raad wie er in de deur staat krijgt een koekje :Y)

[afbeelding]
*klikbaar*

En met een beetje post-productie: http://www.daanboon.nl/dump/keuken_contest1a.jpg

Zitten nog wat fouten in: maanlicht komt door de keukenkast heen, geen materials op het fruit etc. Renderen duurt ongeveer een half uur (:o) met VRay gedaan. Kan waarschijnlijk veel sneller, maar ik ken al di instellingen nog niet. Denk ook niet dat het beter gaat worden met de final ;)
hier een paar gokjes:
Reverend Ray uit Call of Juarez
Billy Candle uit Call of Juarez
Die gast uit de Hitman-spellen (weet zijn code niet)
Max Payne

Meer 'bekende' personen die twee pistolen gebruiken ken ik niet.

Verder vond ik die blauwe gloed die uit de keukenkastjes komt wel wat hebben. Misschien moet je dat juist zo laten en wat sterker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Danski schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:19:
[...]

Je kan proberen om het tafelmateriaal transparante schaduwen te laten ontvangen :)
Dat werkt een beetje vreemd in Blender, voor veel dingen moet je de ontvangende materialen een eigenschap meegeven om bij een ander materiaal iets voor elkaar te krijgen (als je het niet snapt: zeg maar en ik maak even een voorbeeld).

Caustics is ook iets wat je wil ("vlekken" van licht die door de fles op de tafel schijnen), maar dat wordt niet ondersteund door de interne renderer van Blender. Yafray ondersteunt het wel.
Er is een patch beschikbaar voor BI (Blender Intern), maar dat is een hack die vaak geen mooie resultaten geeft.
link0007 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:27:
Ik denk dat het vooral bij 'Belichting, Texturen & Renderen' belangrijk is om te weten wat iemand gebruikt, zodat je commentaar daar op afgesteld kan worden, en advies beter gegeven kan worden.

Verder weet ik dat het nog vroeg is, maar wat voor puntentelling hanteren we? De 'oude' formule lijkt me hier niet op z'n plaats: Uitwerking telt veeeeel zwaarder dan originaliteit IMHO. Ik dacht iets van:
- texturen: 0.3 (texturekwaliteit, relevantie, moeilijkheid, realisme)
- Belichting: 0.3 (lamp-setup, schaduw, sfeer)
- Renderen: 0.2 (camera positie, sfeer, volledigheid van scène)
- originaliteit 0.2 (verplaatsing/toevoeging van voorwerpen, gevoel bij scène)

Beetje groot systeem zo, maar iets in die trend vind ik wel eerlijker.
Misschien kunnen we een enquête opstellen waar de finals verzameld worden, en je dan voor elk onderdeel een top 5 moet maken? Gaat wat sneller, en een scriptje kan dan de punten berekenen.

Mijn PHP+SQL is echter dermate onderontwikkeld dat ik het niet zomaar durf te doen, zonder het risico te lopen dat mensen gaan cheaten of whatever.
Ik zou het zo doen (omdat belichting/sfeer hier het belangrijkste is imho):

• materialen: 30% (textures, instellingen voor materialen/shaders, realisme, enz)
• belichting: 40% (setup, sfeer)
• compositie: 20% (positie van camera, sfeer, volledigheid)
• originalitiet: 10%

Let er ook even op dat je tot 80% ging ipv 100% ;)

PHP-scriptje is niet echt nodig, ik laat het gewoon door OpenOffice.org uitrekenen, dat is daar voor bedoeld :)
Dan is ook gelijk de mogelijkheid tot cheaten weg, tenzij men mij hier, de uitkomsten van OO.o en de gepostte resultaten niet vertrouwd ;)

Wat is de mening van anderen hierover? :)
Daar ga je absoluut punten voor krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog eentje voor het slapen gaan.....

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/62se4bl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 10:55 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:20:

[...]

Ik zou het zo doen (omdat belichting/sfeer hier het belangrijkste is imho):

• materialen: 30% (textures, instellingen voor materialen/shaders, realisme, enz)
• belichting: 40% (setup, sfeer)
• compositie: 20% (positie van camera, sfeer, volledigheid)
• originalitiet: 10%

Let er ook even op dat je tot 80% ging ipv 100% ;)

PHP-scriptje is niet echt nodig, ik laat het gewoon door OpenOffice.org uitrekenen, dat is daar voor bedoeld :)
Dan is ook gelijk de mogelijkheid tot cheaten weg, tenzij men mij hier, de uitkomsten van OO.o en de gepostte resultaten niet vertrouwd ;)

Wat is de mening van anderen hierover? :)

0.3+0.3 = 0.6
0.6+0.2 = 0.8
0.8+0.2 = 1.0

Volgens mij had ik toch echt 100% :?

Maar als alle mensen 4 lijstjes moeten samenstellen op ~10 kandidaten word dat nogal een moeite :)
Sowieso zal het fijn zijn om een dergelijk script te hebben, aangezien die ook kan worden gebruikt voor de andere contests.
Maar het kan ook wel 'met de hand', kost alleen veel meer moeite voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ehm, sorry, ik sliep half, telde originaliteit niet mee :$ :P
(geen zorgen, ik ga de puntentelling *overdag* doen :+)

En als jij een script wil schrijven, go for it ;)

Misschien is het inderdaad beter om het bij max. 3 te houden...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 24-07-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:53:
Ehm, sorry, ik sliep half, telde originaliteit niet mee :$ :P
(geen zorgen, ik ga de puntentelling *overdag* doen :+)

En als jij een script wil schrijven, go for it ;)

Misschien is het inderdaad beter om het bij max. 3 te houden...
max 3?? heb je die nog liggen dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Mij lijkt orginaliteit hier belangrijker dan maar 10%

Cherryman = the man voor mij :D Prachtig!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik denk dat ik niet meedoe... ik zit vanaf morgen op Campzone en daarna ben ik misschien nog naar Wacken toe. Duss... geen tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Dark Blue schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:15:
Ik denk dat ik niet meedoe... ik zit vanaf morgen op Campzone en daarna ben ik misschien nog naar Wacken toe. Duss... geen tijd ;)
Dan doe ik wel mee :P

Nee grapje, ik was al bezig. En nu leek het me een prima idee om te posten dat ik mee doe. Dus ik doe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08-2023
Dark Blue schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:15:
offtopic:
CampZone?! Daar kom ik net vandaan! :9

Ik ga dit ook maar eens proberen, ik ben op dit gebied veel beter dan met modelen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Even een herinnering voor iedereen. Jullie kunnen nog steeds 2 dagen stemmen voor het onderwerp van contest v56. Miniatuur staat nu duidelijk aan kop. Stemmen kan in het v55 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo nog ff wat dingen aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4kz2q9c.jpg

Fruitschaal gebroken en fruit ligt verspreid.

Tafel andere texture maar deze is nog niet goed. Keukenrol zonder texture uitgerold.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 10:55 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/2941/wipyi5.jpg

M'n bedoeling is om een fotorealistisch plaatje te maken, of iets wat er op lijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Een stukje verder gekomen.

Nog het fruit aanpassen, de camera goedzetten, en evt nog wat aan het licht doen.

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/5y9vpkw.jpg

Comments pls

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 10:56 . Reden: Check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@ pschuffellers: hou er wel rekening mee dat dit geen modelling contest is. Je hebt toch al aardig wat aangepast / toegevoegd. Probeer de sfeer van een ravage neer te zetten zonder modelleerdwerk!
@ Sargonaut: ik denk dat je het fruit beter iets meer kunt belichten. Het grootste lichte vlak is nu het raam, maar daar moet de aandacht helemaal niet naartoe. Je glazen schaal vind ik erg mooi!
@ Fragneck: iets te geel naar mijn smaak. De vloer wordt fel verlicht en de schaduwen zijn scherp (en enkelvoudig), wat een zonsopgang veronderstelt (in overeenkomst met je achtergrond). Maar waar komt dan het witte licht vandaan dat de muren en kastjes (eigenlijk alles voorbij de tafel) zo mooi neutraal kleurt? Ik denk dat het mooier is om de extra lichtbronnen (witte/lichtoranje omni's?) te prullebakieren om wat extra contrast te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@pschuffelers: Je hebt zo te zien twee lichtbronnen. Waar bevinden die zich? Dat is niet echt duidelijk nu. Verder zou ik een UVW map over de muur gooien en die op 'Box' zetten, en wat met de instellingen spelen. Misschien leuk om die keukenrol een mooie bumpmap te geven met perforatie en van die geavanceerde 'obslorpers' die ze tegenwoordig hebben? ;)

@Sargonaut: Heb je nu alleen nog licht dat uit het raam komt? Want die schaduwen zijn erg donker. Probeer eens de bekende '3-point light' setup. Waar de key light uit het raam komt. Als je de fotorealistische kant op wilt, dan moet je echt naar de GI gaan. Of dit faken (wat ook rendertijd scheelt als je het goed doet ;))

@Fragneck: Welke houtsoort is dat? Het lijkt nu op spaanplaat. Ik zou ook nog een highlight op die kussen doen van de stoelen. Het zijn nu zwarte vlekken.

Ik heb vandaag ook niet stil gezeten ;):

Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/dump/keuken_contest11t.jpg

En wederom een nabewerkte doodle: http://www.daanboon.nl/dump/keuken_contest11a.jpg

De killer is nu een zaklamp geworden. Misschien dat ik wel het standpunt van boven houdt bij mijn final. Dat vind ik wel een mooi standpunt. Maar andere camera hoeken geven ook weer een mooi beeld. :(

Ben nu overgestapt op mental ray, en hoef nu maar tien minuten te renderen voor deze resolutie ipv 30 :o. EN ik krijg nu ook sneller wat ik wil bereiken. Enkele dingen niet, zoals bump maps, en de texture bijvoorbeeld die op de tafel zit was opeens anders minder zwart. (is een 'mix' met zwart en het hout dat door mijn hele scene door zit.)

To do:
- smerige vloer
- smerige muur
- ambient occlusion. (misschien met een losse pass oplossen)
- ???

C&C is welkom. :)

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 10:56 . Reden: Check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik haal de fruitschaal wel weg en maak hem weer heel.

[quote]Senzuboon schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:17:
@pschuffelers: Je hebt zo te zien twee lichtbronnen. Waar bevinden die zich? Dat is niet echt duidelijk nu. Verder zou ik een UVW map over de muur gooien en die op 'Box' zetten, en wat met de instellingen spelen. Misschien leuk om die keukenrol een mooie bumpmap te geven met perforatie en van die geavanceerde 'obslorpers' die ze tegenwoordig hebben? ;)

De lichtbronnen bevinden zich in de keueken aan het plafond. Wat is een UVW map ben nog niet erg ver gekomen met texturen ben ermee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Een UWV map is een modifier waarmee je je textures kan uitlijnen. Deze staat gewoon in de modifier lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
Grijs
Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07303/Grijs01.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 10:56 . Reden: Check images ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
@ Bozozo:

Misschien kan ik nog een beetje met het licht spelen, maar ik hou wel van licht in de tent ;)
Verder vind ik dat het oranje licht een "warme" romantische wintergloed geeft, wat ook de bedoeling is. En uiteraard komt er gewoon licht vanaf het raam, omdat het buiten niet donker is. Het is niet zo fel als de zon, maar dat is vanzelfsprekend.

@ Senzuboon :

Correct, het hout moet nog gewijzigd worden, ik had eerst een andere insteek, maar heb het materiaal nog niet geheel aangepast.
Verder wil ik even zeggen dat ik je scene wel erg donker vindt, misschien komt dat door mijn TFT scherm op dit moment, en misschien is het ook wel juist de bedoeling :)
Maar voor de rest ziet het er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: Gevonden! :D

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 25-07-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx voor de uvw map cubic. nu staat de texture goed.

Ben nu ook ff the tutorial van oogst aan het lezen over texturen. Jammer dat het 3d max is en geen cinema4d.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 188836 op 25-07-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

FragNeck schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:30:
@ Senzuboon :

Correct, het hout moet nog gewijzigd worden, ik had eerst een andere insteek, maar heb het materiaal nog niet geheel aangepast.
Verder wil ik even zeggen dat ik je scene wel erg donker vindt, misschien komt dat door mijn TFT scherm op dit moment, en misschien is het ook wel juist de bedoeling :)
Maar voor de rest ziet het er wel goed uit.
Hier was ik al bang voor. Ik werk namelijk op mijn laptop. En heb geen CRT in de buurt om te testen. Aan de andere kant, hij hoort wel erg donker te zijn. Ik kan hier nog net de muur links en de deurpost zien.

@pschuffelers: Ik wist niet dat je met C4D werkt, maar goed dat je er uit bent gekomen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Senzuboon op 25-07-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@sensuboon: Je plaatje is inderdaad een beetje donker (werk hier op een software gecalibreerde CRT-monitor, dus kan best aan mij liggen)

Verder weet ik niet of ik nu wel goed zit met texturen enzo, vooral het rode 'hout' is een beetje vreemd. Any comments?

edit: link naar m'n laatste update

[ Voor 19% gewijzigd door link0007 op 25-07-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo heb ff de muren aangepast en alle modellen weggehaald. Sommige textures zijn aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/4tfrxub.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was idd wel een erg donker plaatje. Dat het wat te donker was, wist ik wel. Maar ik zag vanochtend pas hoe donker het echt was. :P

Tot nu toe is er alleen maar zonlicht via het raam, Dit wil ik zo proberen te houden. Aangezien het overdag is, is het onnatuurlijk om meer lichten toe te voegen. Alle belichting binnen moet van FG/GI gaan komen.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/8292/wip2xl0.jpg

Ik moet nog iets verzinnen op het raamglas. Ik heb het gewist omdat het problemen gaf met de photons van het zonlicht en de caustics van de fruitschaal binnen. Maar nu ontbreken de reflecties op het raam, die er wel horen te zijn. :/
Ik denk dat ik die reflecties er met Videopost(3dstudio), op het laatst bij render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 199803 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:45:
Het was idd wel een erg donker plaatje. Dat het wat te donker was, wist ik wel. Maar ik zag vanochtend pas hoe donker het echt was. :P

Tot nu toe is er alleen maar zonlicht via het raam, Dit wil ik zo proberen te houden. Aangezien het overdag is, is het onnatuurlijk om meer lichten toe te voegen. Alle belichting binnen moet van FG/GI gaan komen.

wip:
[afbeelding]

Ik moet nog iets verzinnen op het raamglas. Ik heb het gewist omdat het problemen gaf met de photons van het zonlicht en de caustics van de fruitschaal binnen. Maar nu ontbreken de reflecties op het raam, die er wel horen te zijn. :/
Ik denk dat ik die reflecties er met Videopost(3dstudio), op het laatst bij render.
Je kunt het raamobject toch excluden van de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wat FragNeck zegt. Je achtergrond ziet er trouwens bewolkt uit => zachte schaduwen => Area Light proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het raam excluden had ik nog niet aan gedacht eigenlijk, ga ik proberen.

Ik zal vanavond ook eens proberen wat een arealight doet. Maar het moet niet al te licht worden.
Ik heb nog niet echt gezocht naar een goede achtergrond, dus de wolken/kleur van de lucht wordt waarschijnlijk nog anders.

Bedankt voor de tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 11:29
als niet renderer wil ik even melden dat ik het een leuk topic vind om te volgen. En leuk dat er zo'n vriendschappelijke sfeer hangt waar men elkaar wil helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
maxtrash schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:00:
als niet renderer wil ik even melden dat ik het een leuk topic vind om te volgen. En leuk dat er zo'n vriendschappelijke sfeer hangt waar men elkaar wil helpen
Altijd leuk om te horen :)
Het is naar mijn weten ook beter om elkaar te helpen dan om elkaar af te zeiken, omdat je daar helemaal niets van leert ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

w.i.p. (met blender)

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4vqxcu0.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:50 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
Ik heb even een vraagje, hoe zorg ik ervoor dat mijn .fx materiaal zichtbaar is in mijn render?
Ik kan hem alleen in mijn viewport zien (3ds max). Als ik weet hoe dat moet kan ik al snel een wip posten denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Blah.NET schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:49:
Ik heb even een vraagje, hoe zorg ik ervoor dat mijn .fx materiaal zichtbaar is in mijn render?
Ik kan hem alleen in mijn viewport zien (3ds max). Als ik weet hoe dat moet kan ik al snel een wip posten denk ik :P
Huh? meestal is de vraag net andersom :P
Ik weet niet precies wat je bedoelt, .fx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
Shaders die ik in MaPZone gemaakt heb.
(Ik geloof dat .fx bij DirectX hoort)

EDIT: Ik heb de export-to-bitmaps-knop al gevonden ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Blah.NET op 25-07-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Blah.NET schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:58:
Shaders die in MaPZone gemaakt heb.
Kun je die importeren in 3ds max? Of export je ze als bitmap / jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Je weet dat zo'n shader niet hetzelfde eruit ziet als je hem rendert? Of wordt je final een screenshot van de viewport?

Ik weet wel dat als je normal maps ofzo in de viewport wilt, dan moet je in de directx manager in je material properties voor metalbump kiezen uit de dropdown lijst, en daarna vinkje aanklikken bij 'dx disply of standard material'. Ik heb alleen geen ervaring met .fx bestanden. Kijk anders ff in de help :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
kan iemand trouwens een versie van de keuken posten zonder meshfoutjes...
Als ik bijv. die ventilator smooth krijg ik een lelijk resultaat (en ik kan erg slecht modelen, dus dat fixen is voor mij nogal moeilijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 199803 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:45:

wip:
[afbeelding]

Grappig, ik heb van wat jij voor pruimen aanziet, mandarijnen gemaakt :P

Update van mijn kant:

Aangepast: Het fruit, de fruitschaal, materiaal stoelen en tafels, en de fles.
Overigens de kracht van de 'zon' ook aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/54edvr4.jpg

Aan te passen: Het glas van de fles vind ik te dun, dus dat material moet ik nog aanpassen. Misschien de kurk ook nog. Evt. nog wat afwerken en een goeie render maken.

C&C pls :)

[ Voor 17% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:50 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@FragNeck:

Mooie sfeer :) ik blijf alleen steeds kijken naar die achtergrond.. er lijkt iets niet aan te kloppen.

De bakken en de kraan glimmen best hard eigenlijk :) misschien een idee om daar een glossy reflectie overheen te gooien, want zo glimmend zie je ze zelden.

Ik zit nog steeds met m'n brakke laptop en kan daardoor niet te veel doen (duurt letterlijk uren om alleen al een klein testje mbv gi te renderen), dus voorlopig even alleen een gi-loze poging:

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/9116/belender01yi5.png

15 lampen tot nu toe, alle kleur komt van het licht:
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/366/belender01setupct4.png

Zodra ik m'n nieuwe computer heb ga ik het proberen met Sunflow of Mental Ray want dit is een nachtmerrie :P

edit:

Dat is een lichtgevende keukenpapier-rol ja :P

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:51 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg mooie belichting set-up Aardbei. _/-\o_

Ik heb nog vanalles geprobeerd met het raam, maar ik kom er niet uit. Excluden geeft geen resultaat.
Het probleem is dat mentalray de melding geeft dat er na 10000 photons niks meer opgeslagen wordt.
Dit kwam doordat er nog geen mentalray glasmateriaal op het raam zat. Maar wanneer ik dan glasmateriaal aan het raam toevoeg renderden de caustics binnen niet meer. Misschien iets met de instelling van het materiaal, maar ik kon het niet vinden.
Verder heb ik een arealight toegevoegd om het nog iets lichter te maken.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/34/wip05qf8.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:51 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Hij is nu een beetje overbelicht denk ik. Over het glas: maak slim gebruik van Include en Exclude. Als je caustics wilt (begrijp ik niet helemaal bij een raam) dan kun je het raam z'n eigen prive lamp meegeven via Include.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Ziet er allemaal leuk uit hier hoor :) Zelf een beetje weinig tijd op het moment.

Ik zou graag v56: Miniatuur willen gaan openen. Kan dat gewoon nu, of nog even wachten totdat de minicontest afgelopen is. En wat is de normale duur van een contest? 1 maand ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 105511 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:48:
Ziet er allemaal leuk uit hier hoor :) Zelf een beetje weinig tijd op het moment.

Ik zou graag v56: Miniatuur willen gaan openen. Kan dat gewoon nu, of nog even wachten totdat de minicontest afgelopen is. En wat is de normale duur van een contest? 1 maand ofzo?
Volgens mij was het de bedoeling dat deze als buffer was, ongeacht of de nieuwe terloops al begonnen was of niet.

Maar spijker me er niet op vast hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:57:
Hij is nu een beetje overbelicht denk ik. Over het glas: maak slim gebruik van Include en Exclude. Als je caustics wilt (begrijp ik niet helemaal bij een raam) dan kun je het raam z'n eigen prive lamp meegeven via Include.
Ik denk dat het zonlicht wel wat minder kan, wordt aan gewerkt. ;)
Ik hoef niet de caustics van het raam, maar van die daarachter. De lichtbron(zon) schijnt door het raam op de glazen schaal. Van de schaal wil ik caustics zien.

2 problemen :
-1 Als ik het raam voorzie van een gewone transparante texture, met raytrace voor de reflecties, krijg ik met Mentalray een error : iets over 10000 photons verspreid, met de boodschap dat 'ie het niet op kon slaan, GI/caustics wordt overgeslagen en de render loopt verder. Ik heb gegoogled naar de oorzaak, en het bleek dat het materiaal niet de juiste eigenschappen had.
-2 Nadat ik het goeie materiaal had gevonden, werden GI en de caustics wel gerenderd. Maar het leek erop alsof het licht wat door het raam kwam niet sterk genoeg meer was om binnen de caustics van de glazen schaal te genereren. Terwijl op de het raam een grote lichtvlek zat. 8)

Omdat ik verder wilde met de rest van de scene heb ik het glas tijdelijk gewist, zodat ik iig caustics van de fruitschaal had. Misschien is het toch beter om voor meerdere lichtbronnen tegaan ipv alleen het zonlicht. Ik ga gewoon rustig aan verder met experimenteren. (8> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-04 09:58

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:58:
[...]

Ik denk dat het zonlicht wel wat minder kan, wordt aan gewerkt. ;)
Ik hoef niet de caustics van het raam, maar van die daarachter. De lichtbron(zon) schijnt door het raam op de glazen schaal. Van de schaal wil ik caustics zien.

2 problemen :
-1 Als ik het raam voorzie van een gewone transparante texture, met raytrace voor de reflecties, krijg ik met Mentalray een error : iets over 10000 photons verspreid, met de boodschap dat 'ie het niet op kon slaan, GI/caustics wordt overgeslagen en de render loopt verder. Ik heb gegoogled naar de oorzaak, en het bleek dat het materiaal niet de juiste eigenschappen had.
-2 Nadat ik het goeie materiaal had gevonden, werden GI en de caustics wel gerenderd. Maar het leek erop alsof het licht wat door het raam kwam niet sterk genoeg meer was om binnen de caustics van de glazen schaal te genereren. Terwijl op de het raam een grote lichtvlek zat. 8)

Omdat ik verder wilde met de rest van de scene heb ik het glas tijdelijk gewist, zodat ik iig caustics van de fruitschaal had. Misschien is het toch beter om voor meerdere lichtbronnen tegaan ipv alleen het zonlicht. Ik ga gewoon rustig aan verder met experimenteren. (8> ;)
Misschien een idee om een 1 kant raam te maken.. dus delete je de andere kant van het glas en maak je de material 1-sided

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/548/kitchenrender1ol1.th.jpg
http://img513.imageshack....age=kitchenrender1ol1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:51 . Reden: Check images :| ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pschuffelers heeft nieuw speeltje ontdenkt in cinema4d :9 . mischien is het wel eens simpel effect maar werk voor mijn wel leuk. effect glow.

Dachte altijd dat dit was voor glans te geven aan reflecterende object, maar kunt het ook gebruiken voor het versterken van schaduwen.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4z34yts.jpg

heb met zitten spelen met de belichting (blijft toch moeilijk om gewenst effect te krijgen). heb de fles op de grond andere texture gegeven

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 188836 op 27-07-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Heel grappig effect... lijkt een beetje cartoony maar dan anders :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Dank voor uw aandacht.