3D Mini-Contest v1: Belichting, Texturen & Renderen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Bozozo schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:05:
Als je nou eens de buitenste box exclude bij je dome-of-light lampen?
Dan krijg je on-realistische oftewel neppe schaduwen lijkt mij, want het licht hoort alleen "uit" het raam en de openingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ja maar als je een Skylight wilt faken (meestal als je een dome of light gebruikt) dan is dat toch geen probleem?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:44
Heb een beetje ruzie met Vue6 om het interieur van deze keuken goed te belichten. Daarom heb ik maar even wat anders gedaan.
Render met Artlantis Studio, nabewerking met Piranesi (3d tekenprogramma)
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/keuken1.jpg

Probeer nog wel vriendjes te worden met Vue ;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bozozo schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:05:
Als je nou eens de buitenste box exclude bij je dome-of-light lampen?
Ja, heb ik dus geprobeerd, maar de muur bestaat dus uit 2 boxes... Outer en een Polysurface. Als ik ze beide exclude, krijg ik aan de binnenkant gewoon hele 'effen zonnige' muren. Er is geen schaduwtje op te zien. :P Op dit moment vind ik de belichting wel leuk, moet alleen tijdens het modellen en de final render wat omswitchen, maargoed... met 1 minuut rendertijd... vind ik dat wel okay.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat vind ik wel maf eigenlijk. Heb je ook geprobeerd om alleen de buitenste box te excluden? Volgens mij houdt die binnenste box namelijk helemaal geen licht tegen, omdat de polygonen daarvan van de 'achterzijde' worden belicht.

PS: leuk effect holgster! Nog een beetje ruw maar wel origineel zo :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Bozozo op 30-07-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
@Fragneck:

Waar is het licht uit het raam wat in beeld is?

Nu lijkt het licht te komen uit een onzichtbaar raam en het beeld wat door het zichtbare raam schijnt is toch zo licht dat het wel een bepaalde lichtintensiteit zou moeten afstralen.

Maar voor de rest is de sfeer toppie. Ik denk dat als je een beetje licht naar binnen zou laten vallen uit het zichtbare raam, dat het er net wat beter uit zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Holgster schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:48:
Heb een beetje ruzie met Vue6 om het interieur van deze keuken goed te belichten. Daarom heb ik maar even wat anders gedaan.
Render met Artlantis Studio, nabewerking met Piranesi (3d tekenprogramma)
[afbeelding]

Probeer nog wel vriendjes te worden met Vue ;)
Piranesi r0xx :) kan je echt vette resultaten mee bereiken (wat je ook al een beetje doet :)) Jammer dat weinig mensen het kennen...
Verder volg ik ook dit 3D-topic weer met veel plezier! Goeie sfeer, mooie resultaten. Misschien probeer ik volgende keer ook eens mee te doen...

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

- Op Vrijdag 5 Augustus moeten de finals gepost worden.

Inleveren op vrijdag (de 3de) of toch op 5 augustus (zondag)? ;)

-Ik ben er inmiddels achter wat de oorzaak van mijn raamverhaal was (geen reflecties/caustics).
Ik had vergeten de caustics van het glas aan te zetten in de properties-tab. :X 8)7
Bij het kozijn stond het in de eerste instantie wel aan, maar ik heb tussendoor de polygonen van het glas gewist en zelf een raam gemaakt. Daarna niet meer aan die properties gedacht. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
EvilB2k schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:43:
@Fragneck:

Waar is het licht uit het raam wat in beeld is?

Nu lijkt het licht te komen uit een onzichtbaar raam en het beeld wat door het zichtbare raam schijnt is toch zo licht dat het wel een bepaalde lichtintensiteit zou moeten afstralen.

Maar voor de rest is de sfeer toppie. Ik denk dat als je een beetje licht naar binnen zou laten vallen uit het zichtbare raam, dat het er net wat beter uit zou zien.

Even het plaatje er bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadpic.net/uploads/10af45ba8e.jpg

Buiten is het dag, dus of de zon nu op het kozijn schijnt of niet, er zal altijd licht vanaf komen.
Zoals je ziet op de afbeelding, komt de zon van achteren, en reflecteerd het ook op de huizen die je door het raam ziet.

Ik heb expres voor deze opstelling gekozen, omdat ik dat het mooiste vond in de scene.
In de eerste instantie heb ik ook gerenderd met het licht door het raam, maar dit vond ik toch mooier.

Het kan trouwens zijn dat ik niet meer reageer ivm vakantie.

Voorals nog gaat mijn stem uit naar 4g0ny, tenzij ik op mezelf kan stemmen :P

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:46 . Reden: Check images :| ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
@FragNeck

Ziet er goed uit!

Ik vind het er net wat beter uit zien zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188836

bij deze een wip van mij.

wip: Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4mlq6xj.jpg

ik heb er twee lichts boven de aanrecht geplaatst, maar zijn nog iets te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, ik moet nu stoppen en inpakken voor Wacken... maar ik heb een slight probleempje met m'n modellen. Ik kan niet smoothen ofzo, heb geen idee waar ik dat moet zoeken. :? Cinema4D R8. Vooral die prullenbak en die fles zijn lelijk hoekig. Weet niet of dat met een texture erop nog weggaat.

Ze waren eerst wel redelijk rond... totdat ik de texture en de Phong tag weghaalde? Vanavond ga ik misschien nog ff verder, nu eerst inpakken!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:45

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

De phong tag is de oorzaak van de smoothing (die je nu kwijt bent). Als je in de object manager rechtsklik op je prullenbak bijvoorbeeld krijg je een menu waar je oa. een phong tag weer kunt toevoegen aan het object. Vervolgens kun je in de tag zelf de maximale hoek (bij welke hoek hij net wel en net niet moet smoothen) instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/keuken_gifg.jpg

Renderer: mentalray;
Effecten: fog, volume light, GI en FG;
Rendertijd: bijna 2 uur.

Ik maak van de (onzichtbare) plafondlamp nog een Area light voor zachte schaduwen, en de lichtintensiteit gaat nog omlaag. Door FG en GI werd alles lichter dan ik bedoeld had namelijk. Het volume light effect moet ook nog iets zwaarder. Ohja, en textures maken nog :P

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:46 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP, 1024x768, Blender, rendertijd circa 33 minuten op een athlon xp 2200+

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4m97ms5.jpg

Grote kans dat dit mijn final wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:46 . Reden: Check images :| ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 20:28

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Die rendertijden zijn behoorlijk pittig hier.. mijn scene duurde +/- 20 minuten :|

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

StackMySwitchUp schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:09:
Die rendertijden zijn behoorlijk pittig hier.. mijn scene duurde +/- 20 minuten :|
Ja klopt, die van mij duurde zonder schaduwen geloof ik maar enkele minuten. Echter toen ik schaduwen aan ging zetten, en ambient occlusion erbij deed, ging het naar circa een half uur. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf welke computer je hebt (ik heb een athlon xp 2200+)

[ Voor 10% gewijzigd door Salvatron op 31-07-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wuppie:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/keuken_ar_gifg.jpg

Dit maal met Mental Ray shadow map, en versimpelde belichting waardoor de rendertijd nog 'maar' 40 minuten bedraagt.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:46 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Danski schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:11:
[...]

Ja klopt, die van mij duurde zonder schaduwen geloof ik maar enkele minuten. Echter toen ik schaduwen aan ging zetten, en ambient occlusion erbij deed, ging het naar circa een half uur. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf welke computer je hebt (ik heb een athlon xp 2200+)
Ik gebruik een athlon 64 3700 op 2.8 ghz, moet volgens mij niet heel veel verschillen.. of heb ik em wel heel goed overgeklokt? :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Joepie, dankzij de Phong tags ziet m'n scene er weer super uit! *O*
Mijn rendertijd is maar 36 seconden met simpele belichting en met goede belichting 3 minuten? Op een Turion X2 met 1 gb geheugen... grafische kaart geen idee van. Ik zou echt depressief worden van zulke lange rendertijden, je wil toch niet zo lang wachten tot je resultaat ziet :? Als jullie dit van mij echt vreemd vinden ga ik echt snel een tutorial schrijven, zodat iedere Cinema4D gebruiker wat tijd overhoudt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dark Blue schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:37:
Joepie, dankzij de Phong tags ziet m'n scene er weer super uit! *O*
Ik zou echt depressief worden van zulke lange rendertijden, je wil toch niet zo lang wachten tot je resultaat ziet :?
Nee, voor tussentijdse renders zet ik de ambient occlusion en de anti-alias uit en doe ik maar een kwart van de resolutie. Hierdoor is ie in circa 20 seconde klaar. Alleen om het eindresultaat te bereiken zet ik alles aan en dan duurt het dus circa een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
mijn scène (in blender) doet er ook maar ~35 seconden over nu.. voor zover ik me kan herrineren (heb al weer een tijdje geen blender meer aangeraakt!).

Maar mijn scène is dan ook niet echt realistisch :+

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Final:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/keukenfinal.jpg

Ik heb hem een beetje afgeraffeld omdat ik morgen ga verhuizen en de komende dagen geen pc / internet heb. Het thema is daarom verschoven van 'oud en vervallen' naar 'oubollig en verwaarloosd'.

edit@Danski: tja, ik zie het nu van een hogere resolutie niet in. Iedereen weet wel hoe die modellen eruit zien, dus het enige wat je laat zien met een hogere resolutie is je bitmaps en die zijn meestal niet zo interessant.

[ Voor 29% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:47 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn render tijd is meer dan 40 minuten vraag me niet waar het hem in zit.

En dit nog wel op een athlon x2 4600+ en 2gb ram + 7900gt

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 188836 op 31-07-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bozozo schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:14:
Ik heb hem een beetje afgeraffeld omdat ik morgen ga verhuizen en de komende dagen geen pc / internet heb. Het thema is daarom verschoven van 'oud en vervallen' naar 'oubollig en verwaarloosd'.
Een nogal lage resolutie waardoor het plaatje erg klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 188836 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:48:
Mijn render tijd is meer dan 40 minuten vraag me niet waar het hem in zit.

En dit nog wel op een athlon x2 4600+ en 2gb ram + 7900gt
Ik zou je graag willen helpen, maar ik weet echt niet meer hoe VUE werkt.
Wat ik wel weet is dat wanneer je veel polies hebt het inderdaad lang kan duren, bijvoorbeeld volledig gemoddelde planten en bomen, in plaats van opacity maps.

Maar met zo'n simpele scene, met eigenlijk vrij weinig polies zou niet zo lang moeten duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in het begint was het maar een minut aan render tijd in cinema4d maar het werd steeds langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Waar werk je nu precies mee, pschuffelers? Vue of Cinema4D? Als je rendertijden van 40 minuten krijgt met Vue vind ik dat niet gek, dat was bij mij ook altijd zo. Omdat m'n scenes er toen altijd nog nep uit zagen (ik had daar ook al een dome of light gebouwd, meteen rendertijd torenhoog :+ ) ben ik overgegaan naar Cinema4D... en hop, gelijk rendertijden van 30 seconden ofzo. Op school met Maya ben ik ook niet anders gewend, maar daar heb ik eigenlijk nog niet met echte belichting gewerkt...

En dat terwijl ik echt niet zo'n super computer heb. Ik heb vroeger nog op een P3 500 met Ati Rage Pro + Voodoo insteekkaart gerenderd, in Vue - ook 30 minuten... :P Sindsdien gaat alles steeds sneller!

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b9b48f1be49c31abd21bc775ebd644e9/full.jpg
Hmm, om eerlijk te zijn bij deze image: 22 minuten renderen met de goede lampen aan. Ik weet dat de belichting van de fles enzo niet helemaal kloppen. Maargoed, het is laat, morgen moeten we er vroeg uit...en ik ga slapen. Doei mensen! Oja... mijn stem gaat uit naar 4g0ny, ik ben niet voor zondag terug hier. Ciao!

[ Voor 23% gewijzigd door Dark Blue op 01-08-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb deze render gemaakt in cinema4d staat al een paar keer vermeld in dit topic :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De belichting is nog niet helemaal goed, en voor de final moet de kwaliteit ook nog omhoog. :7
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/8107/wip22oe0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Topicstarter
Hele verbetering Sargonaut! :)

Alleen m'n oog valt steeds op die fruitschaal van je, je kan nog duidelijk de fotons zien die er doorheen komen voor de caustics.

pun intended ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Over ogen gesproken. Ligt er nou een oog tussen het fruit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ok, dit wordt mijn final. Want vanaf morgen vertoef ik in Praag en heb er dan dus geen tijd meer voor.

*FINAL*
Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/dump/keuken_contest11t.jpg

Oja, Duesenberg J, het was inderdaad Agent 47 die in de deur stond :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:46:
De belichting is nog niet helemaal goed, en voor de final moet de kwaliteit ook nog omhoog. :7
wip:
[afbeelding]
Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 23:53
Senzuboon schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:24:
Ok, dit wordt mijn final. Want vanaf morgen vertoef ik in Praag en heb er dan dus geen tijd meer voor.

*FINAL*
[afbeelding]

Oja, Duesenberg J, het was inderdaad Agent 47 die in de deur stond :)
:D
En hoe ga je mijn koekje sturen? :9

Maargoed, ik moest toch iets goed hebben. Heb gewoon antwoorden lopen spammen egenlijk.

Verder valt het me op dat de kwaliteit vann de meeste renders veel beter is dan ik had verwacht. Echt leuk om te zien hoeveel verschil goede textures en belichting kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Alsjeblieft :)

Afbeeldingslocatie: http://www.delicedefrance.co.uk/dynamic/img/Giant%20Oatmeal%20&%20Raisin%20Cookie.jpg

Vier zelfs :o

Oja, ik ben maandag avond weer terug uit Praag, dus dinsdag zou ik de score kunnen hebben. Of is dat te laat?

[ Voor 30% gewijzigd door Senzuboon op 01-08-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Sargonaut heeft wel oog voor detail ^^ (btw wel mooie textures.. wilde mijn fruit ook doen.. maar die verdammte 3dsmax :( )

Oh FragNeck & Dark Blue bedankt voor de votes :D

Waar blijven alle andere finals? :)

@ Senzuboon internetcafe?

[ Voor 3% gewijzigd door StackMySwitchUp op 02-08-2007 12:07 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt iedereen 8)

-Ik had het al aangegeven...maar, de inleverdatum bij de startpost klopt niet?
Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:04:
- Op Vrijdag 5 Augustus moeten de finals gepost worden.

Inleveren op vrijdag (de 3de) of toch op 5 augustus (zondag)? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 199803 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:09:
-Ik had het al aangegeven...maar, de inleverdatum bij de startpost klopt niet?
Ik zie er alleen maar staan dat zondag de inleverdatum is hoor? :?

(;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:46:
wip:
[afbeelding]
Wat zijn die paarse ballen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Danski schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:42:
[...]

Wat zijn die paarse ballen?
Pruimen?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:21:

Ik zie er alleen maar staan dat zondag de inleverdatum is hoor? :?

(;))
Hahah, dan had ik niet goed gekeken, denk ik ;)
Dat moeten inderdaad pruimen voorstellen :). 'Paarse ballen' zitten in Den Haag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:34:
Dat moeten inderdaad pruimen voorstellen :). 'Paarse ballen' zitten in Den Haag :+
Dan vind ik het een heel mooi plaatje, op die pruimen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FINAL
1024x768, Blender, rendertijd circa 33 minuten op een athlon xp 2200+

klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Mijn relatie met Vue6 komt niet meer goed deze contest, wat is dat programma lastig met interieur zeg. Alle respect voor Cherryman voor het bereikte resultaat met Vue.
Ben uitgeweken naar een andere favoriet van mij, Artlantis Studio.

Wip van wooden kitchen
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/keukenhout1thumb.jpg
Ben nog niet zo tevreden over de vloer en muur texture.

Deadline was toch zondag of niet?

ps, het fruit heb ik opgegeten, .....serious, gaf wat problemen bij converteren naar sketchup/artlantis

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Holgster schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:16:
Mijn relatie met Vue6 komt niet meer goed deze contest, wat is dat programma lastig met interieur zeg. Alle respect voor Cherryman voor het bereikte resultaat met Vue.
Ben uitgeweken naar een andere favoriet van mij, Artlantis Studio.

Wip van wooden kitchen
[afbeelding]
Ben nog niet zo tevreden over de vloer en muur texture.

Deadline was toch zondag of niet?

ps, het fruit heb ik opgegeten, .....serious, gaf wat problemen bij converteren naar sketchup/artlantis
Tnx!... Maareh niet te vroeg juigen hoor... het wil voor géén meter meer.. zie soms eta staan van 53 uur ofzo.. zucht. ..Maar we geven de moed niet op, ik probeer voor zondag nog een final uit mijn inmiddels rokende computer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Jammer dat V-ray niet gebruikt mag worden, dat is bedoeld voor dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Alle renderers mogen gebruikt worden.
Even uit mijn hoofd voor de fun: 3dmax, Vue, Artlantis, Cinema4d, Carrara, Vray, Maxwell, Indigo, Kerkythea, Povray, Maya, Lightwave, Brazil, Terragen, Bryce, Podium.
Valt me wat tegen, dacht dat ik er meer zou kunnen spuien ;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik probeer voor zondag nog ff mijn render aan te passen en te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

mooncat schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:51:
Waar bazeer jij op dat V-ray niet gebruikt mag worden?

In ieder geval, ik zou ook mee doen, maar door (toch wel) tijd gebrek en mooi weer op komst heb ik geen tijd om nog verder te werken aan mijn scene. Ookal zit de meeste tijd in het renderen weet ik zeker dat ik het nooit krijg zoals ik het wil. Ik ga zeker weten deze scene wel afmaken met renderen en alles, en die zullen jullie dan ook wel voorbij zien komen als ik tevreden ben met het resultaat.

Wie weet heb ik wel eens tijd om mee te doen met een contest.. :$

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 157420 op 03-08-2007 13:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

mooncat schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:51:
Uhm.. mijn render is uitgebraakt door Vray :) (mental ray doet het ook wel goed tho)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@mooncat: Je zou in principe zelfs een zelfgeschreven renderer mogen gebruiken ;)

Verder heb je natuurlijk nog keuze uit Brazil, finalRender, FryRender, Mental Ray, Turtle (Maya), Flamingo (Rhino), FPrime (Lightwave), Shade, Blender Intern, 3Delight, Prman en alle andere Renderman renderers, en natuurlijk nog de wat minder uitgebreide renderers zoals Yafray, Yaf(a)ray, Renderbitch (die naam vind ik echt te gek :P), Redqueen, Sunflow, R.I.S.E (hoewel dat qua features eigenlijk bijna een renderer van commerciele kwaliteit is), enz. En zelfs via hardware geaccelereerde renderers zoals de Renderdrive en Gelato zijn toegestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol net wou ik beginnen met de final render. Daarvoor heb ik de resolutie aangepast van 800x600 naar 1200x1000 afzo iets maar dan veranderd het standpunt van de camera dus ook een andere render.

hoe kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Je moet natuurlijk wel dezelfde verhouding aanhouden als die 800x600 (4/3), dus bv. 1200x900

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol oke thx. Gelukkig ziet de render wel goed eruit vind ik zelf post hem vandaag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Ik hoop dat jullie renders vandaag nog af komen :) ben erg benieuwd..
ben over het algemeen niet tevreden met de kwaliteit van mijn render.. moet volgende keer iets minder snel werken :D (en alle bugs eruit halen die in een later stadium zo keihard crashen :/ )
Maargoed, met spanning wacht ik op de finals ^^

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ik heb ff twee renders gemaakt. Ze zijn niet zogoed als sommige renders hier,maar ik vind ze best geslaagd zo 8).

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/5zl8zyb.jpg

Final:
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4vs4w44.jpg

De tweede render is de resolutie in de juiste verhouding.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 188836 op 05-08-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 188836 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:16:
Zo ik heb ff twee renders gemaakt. Ze zijn niet zogoed als sommige renders hier,maar ik vind ze best geslaagd zo 8).

[afbeelding]

Final:
[afbeelding]

De tweede render is de resolutie in de juiste verhouding.
Nice finals :) voor de hoeveelheid werk die je erin hebt gestoken krijg je een 10 ^^
Ik hoop op de rest.. :o

[ Voor 0% gewijzigd door StackMySwitchUp op 05-08-2007 20:19 . Reden: gaap emote.. beetje rude :P ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de pagina is mestup hier geen idee hoe dat komt. ik heb tog image check gedaan.

Weet nietof ik vanavond mee kan stemmen.

Render tijd is iets tussen een half uur tot een uur (heb niet zo op de tijd gelet).

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 188836 op 05-08-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/6frfzq0.jpg

Nog net op tijd. Helaas geen radiosity kunnen renderen, dat duurde te lang. Nu heb ik met global illumination gerendered dat gaat stukken sneller, maar wel minder mooi lichtspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net op tijd :)
Gerenderd met Mentalray-3dsmax9
Final:
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/5931/final112smllww9.jpg
640x480

Erg mooie renders allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
FINAL

Nog net op tijd denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/keukenfinalthumb.jpg

@sargonaut
erg goed gedaan, originele insteek, een bepaald stuk fruit laat ik liggen als je het niet erg vind ;)
@cherryman
Dus Vue heeft jou ook te pakken met z'n lange radiosity tijden ;( , toch nog wel een erg goede render hoor!

[ Voor 37% gewijzigd door Holgster op 06-08-2007 00:08 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:00:
Net op tijd :)
Gerenderd met Mentalray-3dsmax9
Final:
[afbeelding]
640x480

Erg mooie renders allemaal _/-\o_
Mooie materialen, vooral je aanrechtblad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

So hey! Ik zie me even een paar mooie renders voorbij komen! (bij deze trek ik mijn stem op 4g0ny ook ff in dan... sorry, ik dacht dat de votes al verrekend zouden zijn op maandag... sorry 4g0ny!!! :{ ) ik vind die van Sargonaut echt super! Je materials, het oog, de fles! Omg, zo'n klein detail genomen en dan zo goed uitgewerkt! Naja, ik vind de korrel achter op je tegels niet zo tof, maar voor de rest... compliments!! _O_
Ook de hout-feeling van Holgster vind ik erg mooi. Je moet wat hè, met van die massief houten deurtjes :+

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 06-08-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben vandaag (zometeen) helaas weg en ben morgen of als het tegenzit overmorgen pas weer terug :(

Misschien kan er alvast even gediscussieerd worden over hoe de puntentelling moet, aangezien we daar nog niet uit waren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
link0007 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:29:
Vraag me af wie als eerste de complete Henk snack-set erbij zet, inclusief de bijbehorende wandcontactdoos :*)

Van wie was die ook alweer trouwens?
Die was van mij, zei de gek. Sorry voor de late reaktie. Ten eerste m`n complimenten, erg mooie renders.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Dark Blue schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:25:
So hey! Ik zie me even een paar mooie renders voorbij komen! (bij deze trek ik mijn stem op 4g0ny ook ff in dan... sorry, ik dacht dat de votes al verrekend zouden zijn op maandag... sorry 4g0ny!!! :{ ) ik vind die van Sargonaut echt super! Je materials, het oog, de fles! Omg, zo'n klein detail genomen en dan zo goed uitgewerkt! Naja, ik vind de korrel achter op je tegels niet zo tof, maar voor de rest... compliments!! _O_
Ook de hout-feeling van Holgster vind ik erg mooi. Je moet wat hè, met van die massief houten deurtjes :+
Ik ben diep geschokt :'(
Maar Sargonaut heeft het verdiend :)

Over de puntentelling.. euh what about een top 5 van de volgende dingen:

wie de meeste punten heeft totaal heeft gewonnen, iedereen geeft op wie zij de beste (1) vinden

Render cleanheid + textures (hoe "schoon" de render is en detail)
Originaliteit
Algehele indruk

Nr 1 = 10 punten, nr 2=6, 3=4, 4=2 5=1

als iedereen gestemd heeft worden de 3 top 5's gepost en het totaal berekend.

Lijkt mij een vrij eerlijk systeem ;)

[ Voor 0% gewijzigd door StackMySwitchUp op 06-08-2007 16:34 . Reden: 1,2,3,4,5 .. niet 1,2,3,2,1 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de complimenten _/-\o_ . Erg m'n best gedaan om MR wat beter onder de knie te krijgen.

Wat de puntentelling betreft:
Misschien handig om dat niet te moeilijk te maken?
Iedere deelnemer één 'cijfer'(5-10), met max 1 cijfer achter de komma en geen gedeelde plaatsen op het scorelijstje. Dus iedereen een 7,5 geven kan dan niet.
Op deze manier is de eindberekening ook niet al te veel gedoe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Finals:

FragNeck:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadpic.net/uploads/10af45ba8e.jpg

4g0ny:
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/1404/keukencopy500pxzm3.jpg
http://www.storm-artists.net/full/35663

Bozozo:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/keukenfinal.jpg

Dark Blue:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b9b48f1be49c31abd21bc775ebd644e9/full.jpg

Senzuboon:
Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/dump/keuken_contest11t.jpg

Danski:

pschuffelers:
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4vs4w44.jpg

Cherryman:
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/6frfzq0.jpg

Sargonaut:
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/5931/final112smllww9.jpg
640x480

Holgster:
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/keukenfinalthumb.jpg

Omdat ik het te lang vond duren, heb ik de finals even bij elkaar gesprokkeld.
Als Aardbei nog terugkomt, kan die het lijstje eventueel overkopieren en nog iets met punten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Die aarbeipunt is wel lang weg hoor. Nog langer dan mij. Misschien dat we alvast iets op kunnen zetten qua punten. Dat iedereen zijn lijstje al maakt ofzo. De final zijn er toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Misschien gewoon de normale telling (12-10-8-6-5-4-3-2-1) maar dan niet zoals in de startpost staat een punt voor originaliteit en een voor uitwerking maar gewoon een totaalcijfer.
Ik wil de scores evt. ook wel even verwerken.

[ Voor 11% gewijzigd door Holgster op 11-08-2007 17:29 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Was vergeten mijn score te submitten :P

Bij deze, naar Aardbei gestuurd.. vraag me af wie er gewonnen heeft.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke punten telling gebruiken we nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien Aardbei nog niet langs is geweest hier, heb ik nog geen punten verstuurd. Hij heeft ook niet de Finals bijelkaar gezet, of gereageerd. Ik vraag me af of het wel zin heeft om scores te versturen.
Ik wacht het nog even af, Aardbei moet zich eerst even melden voordat ik wat verstuur.
Holgster schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:27:
Misschien gewoon de normale telling (12-10-8-6-5-4-3-2-1) maar dan niet zoals in de startpost staat een punt voor originaliteit en een voor uitwerking maar gewoon een totaalcijfer.
Ik wil de scores evt. ook wel even verwerken.
Met één totaalcijfer is het bereken een stuk makkelijker. Enkel wat optellen en vervolgens op rij zetten. Zou een hele verbetering zijn tegenover de oude manier, die alleen te bereken is met behulp van een tabel. (tabel invullen, optellen, vermenigvuldigen, optellen, op rij zetten)(Ik heb geen Excel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik ben er voor om een rijtje te maken: de beste krijgt de eerste plaats, die daarna de tweede, etcetera. Geen punten geven aan plaatjes dus, want dat lijkt me nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

ik heb het dus zo gedaan:

Uitwerking:
1: jantje
2: pietje... etc

originaliteit:
1:
2:..

Dan mag Aardbei uitvissen hoe de punten worden berekend..

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Voglens mij deed er geen pietje mee...

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Guillome schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:58:
Voglens mij deed er geen pietje mee...
WEL! :'(

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Dit schiet niet op zo.

Ik stel het volgende voor:
Puntentelling formule1 (als startpost), dus beste 12, dan 10 etc.
1 cijfer (niet twee als in startpost)

Stuur scores naar holgster at gmail punt com

Wordt tijd dat deze contest een waardig einde krijgt!

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo ik verstuur ff de punten. Wat is dat toch moeilijk zo om punten te geven aan mooie plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb de scores verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Updatepost
Van 8 personen de scores binnen gekregen (incl. mezelf)

Nog scores te ontvangen van:
Fragneck
4g0ny
Bozozo
Dark Blue
Senzuboon
Cherryman

[ Voor 11% gewijzigd door Holgster op 23-08-2007 21:55 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
kick!
willen bovenstaande personen hun scores versturen, dan kunnen we dit topic afsluiten.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Goed, ik hb ze hierbij ook verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

verzonden!

Ik bouw rare dingen.

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

B-U-M-P!

Ik bouw rare dingen.

• FragNeck
verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Grappig, volgende contest is al bijna klaar en dit is nog steeds niet bekend :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
aardbei heeft het goed opgezet alleen de afwerking laat wat te wensen over. Maar goed, ken verder zijn omstandigheden ook niet.
Als Dark Blue en Cherryman nou even hun scores sturen dan kunnen we het afronden.
;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Zucht.. :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
ok, de harde aanpak ;)

Deadline voor inleveren scores morgen (dinsdag) 21:00 uur.
Daarna worden de punten geteld, met of zonder de laatste twee scores (en finals!)

[ Voor 4% gewijzigd door Holgster op 27-08-2007 22:59 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Laat mij er maar buiten, ik heb mezelf een Tweakersverbod opgelegd - ook ivm komende stage - en ik val toch niet in de eerprijzen ;) ... have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
De uitslag:

De winnaar is geworden, 4g0ny

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/1404/keukencopy500pxzm3.jpg
http://www.storm-artists.net/full/35663

gefeliciteerd!!

De totaaluitslag:
1. 4g0ny
2. Sargonaut
3. Fragneck
4. holgster
5. Danski
6. Bozozo
7. Senzuboon
8. pschuffelers

Hier staat de lijst met de punten

[ Voor 17% gewijzigd door Holgster op 28-08-2007 21:46 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Hè hèè, eeeeiindelijk!! :P

Gefeliciteerd 4g0ny. *O* _/-\o_
Erg mooi gerenderd. Enigste wat ik als opmerking kan verzinnen is het standpunt van de camera, voor de rest is de belichting en texturing erg goed gedaan.

Ik ben erg tevreden met de tweede plek :)
De kwaliteit van mijn render had beter gekund, maar zoals gebruikelijk was daar net geen tijd meer voor.

-Dank aan Holgster voor het afronden van de contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Die 4G0ny, wint ie dit, en de volgende contest ook al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

W1NN4R :o

Bedankt voor de vele stemmen! vind t een eer! :D

Ik vind persoonlijk dat sargonaut had moeten winnen, maar da's mijn mening :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jammer van Cherryman, die was hoog geeinigd :) Mooie resultaten en feli Gony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Gefeliciteerd ermee Agony! Een mooie render, niet erg origineel, maar wel erg goed uitgevoerd. Ik hoop alleen dat je de volgende contest niet wint >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Bozozo schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:51:
Gefeliciteerd ermee Agony! Een mooie render, niet erg origineel, maar wel erg goed uitgevoerd. Ik hoop alleen dat je de volgende contest niet wint >:)
Sja, als je een keuken moet aankleden is er weinig keuze :D

Bedankt! ^^

Ik bouw rare dingen.

• FragNeck
komt er nu weer een zelfde soort contest?
Vond het wel leuk zo, beetje texturen en spelen met verlichting en camera's

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Dank voor uw aandacht.