Nee, toen zei ik dat ik ze allemaal kwijt was. Sindsdien heb ik geen hout meer gedaan aan het zoeken naar de installatieCD van Vue of naar die dingen. I just stumbled upon them...
Ik ben nu trouwens bezig met het renderen van de keuken in Cinema4D en ik heb grote moeite met het krijgen van nette, realistische belichting. Dat komt doordat het hele tafereeltje zich in een box afspeelt. Meestal creeër ik een hele sobere dome-of-light, die ik mezelf ooit geleerd heb...
In Cinema4D 8 heb je nog niet de mogelijkheid 'place on points' dus zette ik in het begin gewoon een omni met een soft shadow neer die ik in een array 7x liet repeaten. Dan krijg je 8 lampen, welke je allemaal op 15% strength zet, en je krijgt mooie rondom belichting met dropshadowtjes die samen wel een waasje vormen zolang je de array maar hoog genoeg in de lucht zet (en de radius lekker groot anders schijnen de omni's op je object en niet er schuin tegenaan).
Afijn, van 3 of 4 ringen array's ging ik naar 1 ring, want het bleek dat die ook al genoeg deed
Maar nu zit ik dus in een box. En je kunt ze er binnen of er buiten zetten, maar erbuiten betekent dat hij gewoon tegen je muren aanschijnt en het binnen dus aardedonker blijft

... ook al lijkt het buiten alsof er net een meteoriet inslaat ofzo. Ook nog een arraytje (a) binnenzetten lost het wel redelijk op, maar omdat we nu die stomme fan aan het plafond hebben gooit die schaduwen overal op. Ik kan hem wel excluden van de lamp, maar toch blijft het onrealistisch aandoen.
Ik heb nu een area light toegevoegd en die horizontaal gelegd. Hij slice't dus als een grote schijf door de kubus heen. Hij geeft area licht en hij heeft ook area schaduwen, wat de belichting in de box verbazend mooi maakt. Helaas zijn de rendertijden wat langer (1 minuut tegenover 30 seconden ofzo). Vraag niet waarom ik daar over klaag: het is gewoon meer, en ik hou niet van wachten. Ik heb nu nog niet eens textures ergens op gegooid

dus het kan nog veel langer worden!
Anyway, een area licht binnen (die ik bij het modellen vervang door die minder mooie array (a dus) binnen) en buiten een distant light (fel zonlicht dat een lichtvlek werpt op het kastje + tafel) en een array want zonder dat krijg ik weer niet genoeg schaduwtjes binnen (dat vergeet die area light een beetje). Het is vrij omslachtig, maar zonder echt meer opties kan ik niets anders bedenken...
Ik heb nog geen GI en een uitgebreidere dome of light bouwen is onhandig (werk in box) en kost enorm veel rendertijd (let's say, *5* minuten!)
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs