3D Mini-Contest v1: Belichting, Texturen & Renderen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Leuk project :D het is dat ik zelf even geen tijd heb maar anders was ik ook weer een keer in max gedoken.

Ik vroeg me af of het niet een leuk idee zou zijn al iedereen een render maakt vanuit dezelfde camera hoek positie etc. Volgens mij krijg je dan een erg leuk effect als je ze allemaal onder elkaar zet :)

Just a thought ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP (Blender)

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/67p3oly.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:47 . Reden: Check images :| ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
@danski: Die Voronoi (is toch Voronoi? Heb Blender niet hier nu) op de grond is prachtig! Echt geweldige keus.

- De keukenrol (als dat uberhaupt een keukenrol is, heb zo'n ding niet thuis) moet wel nog gesmooth worden.
- De kurk is wel erg donker (mierenneukerij, maar toch goed bedoeld)

Dat is zo'n beetje alles wat ik kan bedenken, meesterwerk dus! Ga zo door. Zo'n dingen versterken mijn vertrouwen in Blender echt enorm, en dat meen ik echt :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Mijn volgende WIP: (3dsmax 9 overigens)

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/1706/kitchen3uo6.th.jpg
http://img105.imageshack.us/my.php?image=kitchen3uo6.jpg

Het fruit moet even gefixt, appel heeft rode blaadjes en steeltje :P
en het licht vanuit de andere kamer is veel te sterk, moet ook nog even gefixt.. maar de render duurde 3 uur, vond het wel waard om te posten :D

C&C meer dan welkom.

Pschuffelers: mooie compositie, origineel en je textures zijn nice
ik geloof dat je in C4D een skylight hebt, probeer die eens :)

Sargonaut: Heel coole compositie met die fruitschaal, de textures mogen iets scherper, maar overall is alle heel origineel.. moet zeggen dat ik het idee van die tiles op de muur van jou heb.

De rest is ook heel cool, vooral FragNeck heeft mooie textures en belichting.. de zon mag iets minder scherp nog.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Bedankt voor de reacties :)

Heb nog wat dingen aangepast, en de achtergrond realistischer laten lijken.

Ik denk dat dit mijn final wordt, tenzij iemand nog een kritisch punt heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadpic.net/uploads/10af45ba8e.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:48 . Reden: Check images :| ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx voor de Commentaar zal er ff naar kijken, maar zover ik weet zit er al een skylight in. Welk effect moet een skylight geven volgens jou. donkere shaduwen of een lichtere render.

Nice picture 4g0ny.

@FragNeck@ de render van jou doet me denken aan een vakantiehuis aan het strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

link0007 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:08:
@danski: Die Voronoi (is toch Voronoi? Heb Blender niet hier nu) op de grond is prachtig! Echt geweldige keus.
Het heet geloof ik inderdaad iets als "voronoi", inderdaad een mooie texture-soort.
- De keukenrol (als dat uberhaupt een keukenrol is, heb zo'n ding niet thuis) moet wel nog gesmooth worden.
Klopt, dit is echter een probleem omdat de keukenrol er raar uit ziet wanneer hij gesmoot is. Vandaar dat ik hem niet gesmoot heb.
- De kurk is wel erg donker (mierenneukerij, maar toch goed bedoeld)
Die zal ik dan nog wat lichter maken. Overigens zit er ook een rare licht-rand onder de fles.
Dat is zo'n beetje alles wat ik kan bedenken, meesterwerk dus! Ga zo door. Zo'n dingen versterken mijn vertrouwen in Blender echt enorm, en dat meen ik echt :)
Ook is bijv. de texture van de stoelen hetzelfe als die van de tafel, wat blijkbaar resulteert in puntjes op de rugleuning bij de linkerstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FragNeck schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:47:
Bedankt voor de reacties :)

Heb nog wat dingen aangepast, en de achtergrond realistischer laten lijken.

Ik denk dat dit mijn final wordt, tenzij iemand nog een kritisch punt heeft.
Het is een mooie render. Echter is het wel zo dat de streep aan de linkerkant boven de fruitschaal er anders uitziet dan de streep rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Opvallend is wel dat het per beeldscherm verschilt hoe je rendering eruit ziet. Mijn render is bijv. expres geelachtig om geel licht te simuleren dat 's avonds aanwezig is wanneer de lampen aan zijn. Toch ziet dit er op een LCD veel witter uit dan op een CRT.

Wat ik me afvraag is of je ook op jezelf kunt stemmen. In de topicstart staat dat je 8 renderings moet aangeven, echter staat hier niet bij dat je niet op jezelf mag stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Danski schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:34:
[...]

Het is een mooie render. Echter is het wel zo dat de streep aan de linkerkant boven de fruitschaal er anders uitziet dan de streep rechts.
Wat je ziet is reflectie van de muren.
Rechterkant reflecteerd het raam en het tussenschot. linkerkant is de reflectie van de linkermuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interressant dit! Ik kan wel meshes maken met textures moet ik nog wel even goed leren. Misschien is dit ook wel een leuke uitdaging voor mij. Moet alleen nog even - pak en beet - 40 uur wachten aangezien ik net sinds vanavond in een render zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:48:

thx voor de Commentaar zal er ff naar kijken, maar zover ik weet zit er al een skylight in. Welk effect moet een skylight geven volgens jou. donkere shaduwen of een lichtere render.

Nice picture 4g0ny.

@FragNeck@ de render van jou doet me denken aan een vakantiehuis aan het strand.
Bedankt voor je compliment ^^
Een skylight geeft over het algemeen wat realistischer schaduwen weer (een beetje zoals GI)
Het renderen duurt daardoor overigens wel heeeel veel langer :P

Misschien kun je wat spelen met Mental Ray, het is vrij gemakkelijk als je de tutorials volgt, of probeer Vray eens.

@ FragNeck: ik vind over het algemeen je zonlicht iets te scherpe schaduwen hebben, maar de rest ziet er tiptop uit! :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de uitleg

Ik heb geen skylight gevonden, maar wel een zon. Deze heb ik toegepast samen met een omni.

zie Wip 5

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4t8alcl.jpg

de texture van de tafel is een foto van hout, deze is alleen aangepast zodat die op het object past. Als dit niet mag haal ik hem wel weer weg. ik hoor het wel.

[ Voor 90% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:48 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

de texture van de tafel is een foto van hout, deze is alleen aangepast zodat die op het object past. Als dit niet mag haal ik hem wel weer weg. ik hoor het wel.
Euh.. Al mijn textures zijn foto's van hout :P dat is het hele idee, als je het maar goed implementeert :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

FINAL:

Dit is de final van mijn entry.. ik kon er simpelweg niets meer aan toevoegen (aangezien Max bij elke 2 bewerkingen vastsloeg en ik het niet kon fixen :P )

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/1404/keukencopy500pxzm3.jpg
Dit plaatje is een beetje klein, dus graag (hot)linkje naar mijn Storm-Artists volgen als je de grote wil zien.
http://www.storm-artists.net/full/35663

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje spelen met camera en reflecties.

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/5268ehx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/524px8j.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:48 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:37:
Beetje spelen met camera en reflecties.

[afbeelding]

[afbeelding]
LoL dat wilde ik ook doen.. omdat ik de fan heel lelijk vond en we het niet mochten aanpassen, heb ik die vuilnisbak zo geplaatst dat je hem toch kan zien :P
origineel :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Cherryman heel mooi maar plzzzzzzzzz een turbosmooth :D :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:08:
Cherryman heel mooi maar plzzzzzzzzz een turbosmooth :D :D
Al die fancy modifiers zitten NIET in VUE :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zou ik mij render iets meer realistischer kunnen maken. help graag ik heb alle materialen zogoed mogelijk gemaakt en een zon gebruikt met de bij horende kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:36:
hoe zou ik mij render iets meer realistischer kunnen maken. help graag ik heb alle materialen zogoed mogelijk gemaakt en een zon gebruikt met de bij horende kleur.
Misschien dat meer licht een beetje helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:36:
Het ideale zou zijn Mental Ray met GI (http://www.tutorialized.com moet wel helpen..)

meer lampen helpen ook, en het plaatje wat buiten staat moet iets lichter (+ het is geloof ik een nachtelijke foto , terwijl je een zon hebt :P)
Je textures zijn goed, misschien een bump map hier en daar zal helpen, en als je het mooi wil maken, hier en daar een specular map voor de reflectie en specular
Cherryman:
Al die fancy modifiers zitten NIET in VUE
Lijkt me stug :| weet je het zeker?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

specular map zit standaard in cinema4d op de materials. Heb het liefst ook dat het savonds is in de render. Het licht is afkomstig uit een andere ruimte van het gebouw.

is mental ray ook voor cinema4d.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:32:
specular map zit standaard in cinema4d op de materials. heb het liefst ook dat het savonds is
Dan moet je GI eens proberen, dat gaat heel veel beter eruit zien :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol al een paar keer geprobeert, maar dan krijg ik een zwart clak met rode lijnen om de objecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn (hopenlijk) Final render loopt... Hij is nu op 18 procent... en zegt: Time left: 17:53 .. Hoop echt dat deze goed is! :D

Ik moet echt eens leren die render engine wat beter te tweaken.. of de materialen... Het moet veel sneller kunnen volgens mij. Heb niet eens een echt zware instelling gekozen en dan nog duurt het zo lang. 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe duren de mijne maar 2minuten max. Dit komt omdat GI niet goed loopt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:04:
tot nu toe duren de mijne maar 2minuten max. Dit komt omdat GI niet goed loopt
GI heeft speciale lampen nodig, lampen die Photons maken, check de tutorials :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Zie al een hoop leuke dingen. Zal zelf ook eens een poging gaan wagen.
Heb de scene al in Vue staan, nu nog een originele insteek bedenken.

@cherryman
check het Vue topic, heb daar een link geplaatst naar een basisdocument over render settings in Vue

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holgster schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:02:
Zie al een hoop leuke dingen. Zal zelf ook eens een poging gaan wagen.
Heb de scene al in Vue staan, nu nog een originele insteek bedenken.

@cherryman
check het Vue topic, heb daar een link geplaatst naar een basisdocument over render settings in Vue
Super ! Ik ga gelijk even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:50:
Mijn (hopenlijk) Final render loopt... Hij is nu op 18 procent... en zegt: Time left: 17:53 .. Hoop echt dat deze goed is! :D
Mijn renders van vroeger liepen ook iets van een half uur :') en dan had je nog van die twijfelachtige kwaliteit zonder smoothing.
Ik moet echt eens leren die render engine wat beter te tweaken.. of de materialen... Het moet veel sneller kunnen volgens mij. Heb niet eens een echt zware instelling gekozen en dan nog duurt het zo lang. 8)7
Nee, dat hou je zo. Maa,r misschien dat het Vue topic mij zal verlichten.

Een voordeel: ik heb tijdens het uitpluizen van mijn externe harddisk op Campzone maarliefst 2 backups teruggevonden van 90% van mijn Vue d'Esprit werk! :D
Moet ff Vue installeren ergens euh, komende weken... en dan zal ik ze weer eens renderen en posten. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 12 uur en 37 minuten... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP

(klikbaar, resolutie 1024x768, Blender)
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/664bmmr.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:48 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ziet er netjes uit, maar het gebrek aan schaduwen vernaggelt het idee van realisme. Ik weet niet welk pakket je gebruikt maar het lijkt me dat elke moderne 3D-renderer in staat is om schaduwen te produceren?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bozozo schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:19:
Ziet er netjes uit, maar het gebrek aan schaduwen vernaggelt het idee van realisme. Ik weet niet welk pakket je gebruikt maar het lijkt me dat elke moderne 3D-renderer in staat is om schaduwen te produceren?
Shit, je hebt gelijk, was me niet opgevallen. Ik gebruik Blender, wat er ook bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP

Blender
(klikbaar 1024x768)

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/53rsew1.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:49 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/4vdr092.jpg

Groot: http://i9.tinypic.com/543ina9.jpg

Nog niet helemaal goed... teveel reflecties lijkt toch blauwe vlakken te geven (Chromen wasbak door fles heen, en de reflecties van de flessen op tafel in de prullenbak.. .. waar ik dat aantal kan verhogen moet ik nog vinden.... De ondergaande zon is met nog iets te helder... ..

Hmm nog maar een keertje ... hoop dat het op tijd klaar is.

Ter info: Ik gebruik drie lichtbronnen. De onderkant van de ventilator is een plafondlamp, onder het kastje zit een TL-balk.. en het zonnetje buiten die is geen plaatje maar een echte lichtbron, al heeft het een hele lage waarde.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:49 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:29:
[afbeelding]

Groot: http://i9.tinypic.com/543ina9.jpg

Nog niet helemaal goed... teveel reflecties lijkt toch blauwe vlakken te geven (Chromen wasbak door fles heen, en de reflecties van de flessen op tafel in de prullenbak.. .. waar ik dat aantal kan verhogen moet ik nog vinden.... De ondergaande zon is met nog iets te helder... ..

Hmm nog maar een keertje ... hoop dat het op tijd klaar is.

Ter info: Ik gebruik drie lichtbronnen. De onderkant van de ventilator is een plafondlamp, onder het kastje zit een TL-balk.. en het zonnetje buiten die is geen plaatje maar een echte lichtbron, al heeft het een hele lage waarde.
Probeer eens raytrace depth.. zo te zien staat die nu op 3 ofzo.. zet em eens op 5 of 6, waarschijnlijk krijg je dan geen blauwe vlakken meer.. wat je ook kunt doen is de kleur van je raytrace veranderen.. (hij zal nooit oneindig reflecteren, alleen maar het aantal keren dat je hebt ingesteld, en het ziet ernaar uit dat het einde nu blauw is.. :P )

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
@cherryman
Stel je render preset op 'user settings' in. Dan is het knopje naast trace reflection/trace transparancy beschikbaar. Als je dat verhoogt moet het denk ik beter gaan.
Je kunt het testen door een gedeelte van die fles te renderen met wat lagere andere settings.

Als je dan toch in de user settings zit probeer dan blurred reflection/blurred transparancy en depth of field uit te zetten, deze vreten volgens mij render tijd. Alhoewel je blurred transparancy misschien wel nodig hebt voor het effect.

[ Voor 30% gewijzigd door Holgster op 30-07-2007 11:33 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een wip van mij. Deze keer heb ik de muur en vloer texture aangepast. De licht settings staan op GI.

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/5ylpcev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Holgster en 4g0ny Tnx voor de tips, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:13:
[...]

Een voordeel: ik heb tijdens het uitpluizen van mijn externe harddisk op Campzone maarliefst 2 backups teruggevonden van 90% van mijn Vue d'Esprit werk! :D
Moet ff Vue installeren ergens euh, komende weken... en dan zal ik ze weer eens renderen en posten. :)
Leuk! Vue 6 infinite is al verkrijgbaar.. ook in 'demo' versie.

Enneh... schiet eens op! Ksn me een aantal weken geleden ook zoiets herinneren :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:01:
[...]

Leuk! Vue 6 infinite is al verkrijgbaar.. ook in 'demo' versie.

Enneh... schiet eens op! Ksn me een aantal weken geleden ook zoiets herinneren :+
Nee, toen zei ik dat ik ze allemaal kwijt was. Sindsdien heb ik geen hout meer gedaan aan het zoeken naar de installatieCD van Vue of naar die dingen. I just stumbled upon them... ;)

Ik ben nu trouwens bezig met het renderen van de keuken in Cinema4D en ik heb grote moeite met het krijgen van nette, realistische belichting. Dat komt doordat het hele tafereeltje zich in een box afspeelt. Meestal creeër ik een hele sobere dome-of-light, die ik mezelf ooit geleerd heb...

In Cinema4D 8 heb je nog niet de mogelijkheid 'place on points' dus zette ik in het begin gewoon een omni met een soft shadow neer die ik in een array 7x liet repeaten. Dan krijg je 8 lampen, welke je allemaal op 15% strength zet, en je krijgt mooie rondom belichting met dropshadowtjes die samen wel een waasje vormen zolang je de array maar hoog genoeg in de lucht zet (en de radius lekker groot anders schijnen de omni's op je object en niet er schuin tegenaan).

Afijn, van 3 of 4 ringen array's ging ik naar 1 ring, want het bleek dat die ook al genoeg deed :P

Maar nu zit ik dus in een box. En je kunt ze er binnen of er buiten zetten, maar erbuiten betekent dat hij gewoon tegen je muren aanschijnt en het binnen dus aardedonker blijft :( ... ook al lijkt het buiten alsof er net een meteoriet inslaat ofzo. Ook nog een arraytje (a) binnenzetten lost het wel redelijk op, maar omdat we nu die stomme fan aan het plafond hebben gooit die schaduwen overal op. Ik kan hem wel excluden van de lamp, maar toch blijft het onrealistisch aandoen.

Ik heb nu een area light toegevoegd en die horizontaal gelegd. Hij slice't dus als een grote schijf door de kubus heen. Hij geeft area licht en hij heeft ook area schaduwen, wat de belichting in de box verbazend mooi maakt. Helaas zijn de rendertijden wat langer (1 minuut tegenover 30 seconden ofzo). Vraag niet waarom ik daar over klaag: het is gewoon meer, en ik hou niet van wachten. Ik heb nu nog niet eens textures ergens op gegooid :P dus het kan nog veel langer worden!

Anyway, een area licht binnen (die ik bij het modellen vervang door die minder mooie array (a dus) binnen) en buiten een distant light (fel zonlicht dat een lichtvlek werpt op het kastje + tafel) en een array want zonder dat krijg ik weer niet genoeg schaduwtjes binnen (dat vergeet die area light een beetje). Het is vrij omslachtig, maar zonder echt meer opties kan ik niets anders bedenken...

Ik heb nog geen GI en een uitgebreidere dome of light bouwen is onhandig (werk in box) en kost enorm veel rendertijd (let's say, *5* minuten!)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a0270659314d5e4895d455ebd23f6352/full.jpg

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Als je nou eens de buitenste box exclude bij je dome-of-light lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:05:
Dan krijg je on-realistische oftewel neppe schaduwen lijkt mij, want het licht hoort alleen "uit" het raam en de openingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ja maar als je een Skylight wilt faken (meestal als je een dome of light gebruikt) dan is dat toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Heb een beetje ruzie met Vue6 om het interieur van deze keuken goed te belichten. Daarom heb ik maar even wat anders gedaan.
Render met Artlantis Studio, nabewerking met Piranesi (3d tekenprogramma)
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/keuken1.jpg

Probeer nog wel vriendjes te worden met Vue ;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bozozo schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:05:
Ja, heb ik dus geprobeerd, maar de muur bestaat dus uit 2 boxes... Outer en een Polysurface. Als ik ze beide exclude, krijg ik aan de binnenkant gewoon hele 'effen zonnige' muren. Er is geen schaduwtje op te zien. :P Op dit moment vind ik de belichting wel leuk, moet alleen tijdens het modellen en de final render wat omswitchen, maargoed... met 1 minuut rendertijd... vind ik dat wel okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat vind ik wel maf eigenlijk. Heb je ook geprobeerd om alleen de buitenste box te excluden? Volgens mij houdt die binnenste box namelijk helemaal geen licht tegen, omdat de polygonen daarvan van de 'achterzijde' worden belicht.

PS: leuk effect holgster! Nog een beetje ruw maar wel origineel zo :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Bozozo op 30-07-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
@Fragneck:

Waar is het licht uit het raam wat in beeld is?

Nu lijkt het licht te komen uit een onzichtbaar raam en het beeld wat door het zichtbare raam schijnt is toch zo licht dat het wel een bepaalde lichtintensiteit zou moeten afstralen.

Maar voor de rest is de sfeer toppie. Ik denk dat als je een beetje licht naar binnen zou laten vallen uit het zichtbare raam, dat het er net wat beter uit zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Holgster schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:48:
Heb een beetje ruzie met Vue6 om het interieur van deze keuken goed te belichten. Daarom heb ik maar even wat anders gedaan.
Render met Artlantis Studio, nabewerking met Piranesi (3d tekenprogramma)
[afbeelding]

Probeer nog wel vriendjes te worden met Vue ;)
Piranesi r0xx :) kan je echt vette resultaten mee bereiken (wat je ook al een beetje doet :)) Jammer dat weinig mensen het kennen...
Verder volg ik ook dit 3D-topic weer met veel plezier! Goeie sfeer, mooie resultaten. Misschien probeer ik volgende keer ook eens mee te doen...

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Op Vrijdag 5 Augustus moeten de finals gepost worden.

Inleveren op vrijdag (de 3de) of toch op 5 augustus (zondag)? ;)

-Ik ben er inmiddels achter wat de oorzaak van mijn raamverhaal was (geen reflecties/caustics).
Ik had vergeten de caustics van het glas aan te zetten in de properties-tab. :X 8)7
Bij het kozijn stond het in de eerste instantie wel aan, maar ik heb tussendoor de polygonen van het glas gewist en zelf een raam gemaakt. Daarna niet meer aan die properties gedacht. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
EvilB2k schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:43:
@Fragneck:

Waar is het licht uit het raam wat in beeld is?

Nu lijkt het licht te komen uit een onzichtbaar raam en het beeld wat door het zichtbare raam schijnt is toch zo licht dat het wel een bepaalde lichtintensiteit zou moeten afstralen.

Maar voor de rest is de sfeer toppie. Ik denk dat als je een beetje licht naar binnen zou laten vallen uit het zichtbare raam, dat het er net wat beter uit zou zien.

Even het plaatje er bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadpic.net/uploads/10af45ba8e.jpg

Buiten is het dag, dus of de zon nu op het kozijn schijnt of niet, er zal altijd licht vanaf komen.
Zoals je ziet op de afbeelding, komt de zon van achteren, en reflecteerd het ook op de huizen die je door het raam ziet.

Ik heb expres voor deze opstelling gekozen, omdat ik dat het mooiste vond in de scene.
In de eerste instantie heb ik ook gerenderd met het licht door het raam, maar dit vond ik toch mooier.

Het kan trouwens zijn dat ik niet meer reageer ivm vakantie.

Voorals nog gaat mijn stem uit naar 4g0ny, tenzij ik op mezelf kan stemmen :P

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:46 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
@FragNeck

Ziet er goed uit!

Ik vind het er net wat beter uit zien zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij deze een wip van mij.

wip: Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4mlq6xj.jpg

ik heb er twee lichts boven de aanrecht geplaatst, maar zijn nog iets te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, ik moet nu stoppen en inpakken voor Wacken... maar ik heb een slight probleempje met m'n modellen. Ik kan niet smoothen ofzo, heb geen idee waar ik dat moet zoeken. :? Cinema4D R8. Vooral die prullenbak en die fles zijn lelijk hoekig. Weet niet of dat met een texture erop nog weggaat.

Ze waren eerst wel redelijk rond... totdat ik de texture en de Phong tag weghaalde? Vanavond ga ik misschien nog ff verder, nu eerst inpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:42

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

De phong tag is de oorzaak van de smoothing (die je nu kwijt bent). Als je in de object manager rechtsklik op je prullenbak bijvoorbeeld krijg je een menu waar je oa. een phong tag weer kunt toevoegen aan het object. Vervolgens kun je in de tag zelf de maximale hoek (bij welke hoek hij net wel en net niet moet smoothen) instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/keuken_gifg.jpg

Renderer: mentalray;
Effecten: fog, volume light, GI en FG;
Rendertijd: bijna 2 uur.

Ik maak van de (onzichtbare) plafondlamp nog een Area light voor zachte schaduwen, en de lichtintensiteit gaat nog omlaag. Door FG en GI werd alles lichter dan ik bedoeld had namelijk. Het volume light effect moet ook nog iets zwaarder. Ohja, en textures maken nog :P

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:46 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP, 1024x768, Blender, rendertijd circa 33 minuten op een athlon xp 2200+

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4m97ms5.jpg

Grote kans dat dit mijn final wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:46 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Die rendertijden zijn behoorlijk pittig hier.. mijn scene duurde +/- 20 minuten :|

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

StackMySwitchUp schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:09:
Die rendertijden zijn behoorlijk pittig hier.. mijn scene duurde +/- 20 minuten :|
Ja klopt, die van mij duurde zonder schaduwen geloof ik maar enkele minuten. Echter toen ik schaduwen aan ging zetten, en ambient occlusion erbij deed, ging het naar circa een half uur. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf welke computer je hebt (ik heb een athlon xp 2200+)

[ Voor 10% gewijzigd door Salvatron op 31-07-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wuppie:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/keuken_ar_gifg.jpg

Dit maal met Mental Ray shadow map, en versimpelde belichting waardoor de rendertijd nog 'maar' 40 minuten bedraagt.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:46 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Danski schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:11:
[...]

Ja klopt, die van mij duurde zonder schaduwen geloof ik maar enkele minuten. Echter toen ik schaduwen aan ging zetten, en ambient occlusion erbij deed, ging het naar circa een half uur. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf welke computer je hebt (ik heb een athlon xp 2200+)
Ik gebruik een athlon 64 3700 op 2.8 ghz, moet volgens mij niet heel veel verschillen.. of heb ik em wel heel goed overgeklokt? :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Joepie, dankzij de Phong tags ziet m'n scene er weer super uit! *O*
Mijn rendertijd is maar 36 seconden met simpele belichting en met goede belichting 3 minuten? Op een Turion X2 met 1 gb geheugen... grafische kaart geen idee van. Ik zou echt depressief worden van zulke lange rendertijden, je wil toch niet zo lang wachten tot je resultaat ziet :? Als jullie dit van mij echt vreemd vinden ga ik echt snel een tutorial schrijven, zodat iedere Cinema4D gebruiker wat tijd overhoudt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dark Blue schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:37:
Joepie, dankzij de Phong tags ziet m'n scene er weer super uit! *O*
Ik zou echt depressief worden van zulke lange rendertijden, je wil toch niet zo lang wachten tot je resultaat ziet :?
Nee, voor tussentijdse renders zet ik de ambient occlusion en de anti-alias uit en doe ik maar een kwart van de resolutie. Hierdoor is ie in circa 20 seconde klaar. Alleen om het eindresultaat te bereiken zet ik alles aan en dan duurt het dus circa een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
mijn scène (in blender) doet er ook maar ~35 seconden over nu.. voor zover ik me kan herrineren (heb al weer een tijdje geen blender meer aangeraakt!).

Maar mijn scène is dan ook niet echt realistisch :+

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Final:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/keukenfinal.jpg

Ik heb hem een beetje afgeraffeld omdat ik morgen ga verhuizen en de komende dagen geen pc / internet heb. Het thema is daarom verschoven van 'oud en vervallen' naar 'oubollig en verwaarloosd'.

edit@Danski: tja, ik zie het nu van een hogere resolutie niet in. Iedereen weet wel hoe die modellen eruit zien, dus het enige wat je laat zien met een hogere resolutie is je bitmaps en die zijn meestal niet zo interessant.

[ Voor 29% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:47 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn render tijd is meer dan 40 minuten vraag me niet waar het hem in zit.

En dit nog wel op een athlon x2 4600+ en 2gb ram + 7900gt

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bozozo schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:14:
Ik heb hem een beetje afgeraffeld omdat ik morgen ga verhuizen en de komende dagen geen pc / internet heb. Het thema is daarom verschoven van 'oud en vervallen' naar 'oubollig en verwaarloosd'.
Een nogal lage resolutie waardoor het plaatje erg klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:48:
Mijn render tijd is meer dan 40 minuten vraag me niet waar het hem in zit.

En dit nog wel op een athlon x2 4600+ en 2gb ram + 7900gt
Ik zou je graag willen helpen, maar ik weet echt niet meer hoe VUE werkt.
Wat ik wel weet is dat wanneer je veel polies hebt het inderdaad lang kan duren, bijvoorbeeld volledig gemoddelde planten en bomen, in plaats van opacity maps.

Maar met zo'n simpele scene, met eigenlijk vrij weinig polies zou niet zo lang moeten duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het begint was het maar een minut aan render tijd in cinema4d maar het werd steeds langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Waar werk je nu precies mee, pschuffelers? Vue of Cinema4D? Als je rendertijden van 40 minuten krijgt met Vue vind ik dat niet gek, dat was bij mij ook altijd zo. Omdat m'n scenes er toen altijd nog nep uit zagen (ik had daar ook al een dome of light gebouwd, meteen rendertijd torenhoog :+ ) ben ik overgegaan naar Cinema4D... en hop, gelijk rendertijden van 30 seconden ofzo. Op school met Maya ben ik ook niet anders gewend, maar daar heb ik eigenlijk nog niet met echte belichting gewerkt...

En dat terwijl ik echt niet zo'n super computer heb. Ik heb vroeger nog op een P3 500 met Ati Rage Pro + Voodoo insteekkaart gerenderd, in Vue - ook 30 minuten... :P Sindsdien gaat alles steeds sneller!

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b9b48f1be49c31abd21bc775ebd644e9/full.jpg
Hmm, om eerlijk te zijn bij deze image: 22 minuten renderen met de goede lampen aan. Ik weet dat de belichting van de fles enzo niet helemaal kloppen. Maargoed, het is laat, morgen moeten we er vroeg uit...en ik ga slapen. Doei mensen! Oja... mijn stem gaat uit naar 4g0ny, ik ben niet voor zondag terug hier. Ciao!

[ Voor 23% gewijzigd door Dark Blue op 01-08-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze render gemaakt in cinema4d staat al een paar keer vermeld in dit topic :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De belichting is nog niet helemaal goed, en voor de final moet de kwaliteit ook nog omhoog. :7
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/8107/wip22oe0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hele verbetering Sargonaut! :)

Alleen m'n oog valt steeds op die fruitschaal van je, je kan nog duidelijk de fotons zien die er doorheen komen voor de caustics.

pun intended ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Over ogen gesproken. Ligt er nou een oog tussen het fruit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ok, dit wordt mijn final. Want vanaf morgen vertoef ik in Praag en heb er dan dus geen tijd meer voor.

*FINAL*
Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/dump/keuken_contest11t.jpg

Oja, Duesenberg J, het was inderdaad Agent 47 die in de deur stond :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:46:
De belichting is nog niet helemaal goed, en voor de final moet de kwaliteit ook nog omhoog. :7
wip:
[afbeelding]
Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:31
Senzuboon schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:24:
Ok, dit wordt mijn final. Want vanaf morgen vertoef ik in Praag en heb er dan dus geen tijd meer voor.

*FINAL*
[afbeelding]

Oja, Duesenberg J, het was inderdaad Agent 47 die in de deur stond :)
:D
En hoe ga je mijn koekje sturen? :9

Maargoed, ik moest toch iets goed hebben. Heb gewoon antwoorden lopen spammen egenlijk.

Verder valt het me op dat de kwaliteit vann de meeste renders veel beter is dan ik had verwacht. Echt leuk om te zien hoeveel verschil goede textures en belichting kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Alsjeblieft :)

Afbeeldingslocatie: http://www.delicedefrance.co.uk/dynamic/img/Giant%20Oatmeal%20&%20Raisin%20Cookie.jpg

Vier zelfs :o

Oja, ik ben maandag avond weer terug uit Praag, dus dinsdag zou ik de score kunnen hebben. Of is dat te laat?

[ Voor 30% gewijzigd door Senzuboon op 01-08-2007 13:45 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Sargonaut heeft wel oog voor detail ^^ (btw wel mooie textures.. wilde mijn fruit ook doen.. maar die verdammte 3dsmax :( )

Oh FragNeck & Dark Blue bedankt voor de votes :D

Waar blijven alle andere finals? :)

@ Senzuboon internetcafe?

[ Voor 3% gewijzigd door StackMySwitchUp op 02-08-2007 12:07 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt iedereen 8)

-Ik had het al aangegeven...maar, de inleverdatum bij de startpost klopt niet?
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:04:
- Op Vrijdag 5 Augustus moeten de finals gepost worden.

Inleveren op vrijdag (de 3de) of toch op 5 augustus (zondag)? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:09:
-Ik had het al aangegeven...maar, de inleverdatum bij de startpost klopt niet?
Ik zie er alleen maar staan dat zondag de inleverdatum is hoor? :?

(;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:46:
wip:
[afbeelding]
Wat zijn die paarse ballen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Danski schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:42:
[...]

Wat zijn die paarse ballen?
Pruimen?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:21:

Ik zie er alleen maar staan dat zondag de inleverdatum is hoor? :?

(;))
Hahah, dan had ik niet goed gekeken, denk ik ;)
Dat moeten inderdaad pruimen voorstellen :). 'Paarse ballen' zitten in Den Haag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:34:
Dat moeten inderdaad pruimen voorstellen :). 'Paarse ballen' zitten in Den Haag :+
Dan vind ik het een heel mooi plaatje, op die pruimen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FINAL
1024x768, Blender, rendertijd circa 33 minuten op een athlon xp 2200+

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4m97ms5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Mijn relatie met Vue6 komt niet meer goed deze contest, wat is dat programma lastig met interieur zeg. Alle respect voor Cherryman voor het bereikte resultaat met Vue.
Ben uitgeweken naar een andere favoriet van mij, Artlantis Studio.

Wip van wooden kitchen
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/keukenhout1thumb.jpg
Ben nog niet zo tevreden over de vloer en muur texture.

Deadline was toch zondag of niet?

ps, het fruit heb ik opgegeten, .....serious, gaf wat problemen bij converteren naar sketchup/artlantis

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holgster schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:16:
Mijn relatie met Vue6 komt niet meer goed deze contest, wat is dat programma lastig met interieur zeg. Alle respect voor Cherryman voor het bereikte resultaat met Vue.
Ben uitgeweken naar een andere favoriet van mij, Artlantis Studio.

Wip van wooden kitchen
[afbeelding]
Ben nog niet zo tevreden over de vloer en muur texture.

Deadline was toch zondag of niet?

ps, het fruit heb ik opgegeten, .....serious, gaf wat problemen bij converteren naar sketchup/artlantis
Tnx!... Maareh niet te vroeg juigen hoor... het wil voor géén meter meer.. zie soms eta staan van 53 uur ofzo.. zucht. ..Maar we geven de moed niet op, ik probeer voor zondag nog een final uit mijn inmiddels rokende computer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Jammer dat V-ray niet gebruikt mag worden, dat is bedoeld voor dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Alle renderers mogen gebruikt worden.
Even uit mijn hoofd voor de fun: 3dmax, Vue, Artlantis, Cinema4d, Carrara, Vray, Maxwell, Indigo, Kerkythea, Povray, Maya, Lightwave, Brazil, Terragen, Bryce, Podium.
Valt me wat tegen, dacht dat ik er meer zou kunnen spuien ;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer voor zondag nog ff mijn render aan te passen en te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooncat schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:51:
Waar bazeer jij op dat V-ray niet gebruikt mag worden?

In ieder geval, ik zou ook mee doen, maar door (toch wel) tijd gebrek en mooi weer op komst heb ik geen tijd om nog verder te werken aan mijn scene. Ookal zit de meeste tijd in het renderen weet ik zeker dat ik het nooit krijg zoals ik het wil. Ik ga zeker weten deze scene wel afmaken met renderen en alles, en die zullen jullie dan ook wel voorbij zien komen als ik tevreden ben met het resultaat.

Wie weet heb ik wel eens tijd om mee te doen met een contest.. :$

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 13:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

mooncat schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:51:
Uhm.. mijn render is uitgebraakt door Vray :) (mental ray doet het ook wel goed tho)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mooncat: Je zou in principe zelfs een zelfgeschreven renderer mogen gebruiken ;)

Verder heb je natuurlijk nog keuze uit Brazil, finalRender, FryRender, Mental Ray, Turtle (Maya), Flamingo (Rhino), FPrime (Lightwave), Shade, Blender Intern, 3Delight, Prman en alle andere Renderman renderers, en natuurlijk nog de wat minder uitgebreide renderers zoals Yafray, Yaf(a)ray, Renderbitch (die naam vind ik echt te gek :P), Redqueen, Sunflow, R.I.S.E (hoewel dat qua features eigenlijk bijna een renderer van commerciele kwaliteit is), enz. En zelfs via hardware geaccelereerde renderers zoals de Renderdrive en Gelato zijn toegestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol net wou ik beginnen met de final render. Daarvoor heb ik de resolutie aangepast van 800x600 naar 1200x1000 afzo iets maar dan veranderd het standpunt van de camera dus ook een andere render.

hoe kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Je moet natuurlijk wel dezelfde verhouding aanhouden als die 800x600 (4/3), dus bv. 1200x900

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol oke thx. Gelukkig ziet de render wel goed eruit vind ik zelf post hem vandaag nog
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Dank voor uw aandacht.