3D Contest v55: Wat vind je op zolder... Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 9.907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal kijken of het lukt ;), komt zo.

Het staat hier, lukte niet om een direct linkje te maken. Even zoeken op de pagina. : 3dsmax9-V2

Ik heb aan het raam alvast een 'multi/sub-object material' toegevoegd, zodat je ziet wat glas is. Nog geen textures oid, alleen transparantie. Vindbaar in de material-editor. De rest is clean.

-edit: linkje aangepast naar v2

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 20:13

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hey Aardbei, doe es een eigen topic! Ik weet dat ik lang kan roffelen, maar jij maakt er helemaal een potje van :P ... ismijntopic!
Prefab modellen doe je maar in je eigen topicje. Enne, waar zijn die files te downloaden? Ik werk met C4D, helaas kan ik daarvoor denk ik alleen de .obj downloaden...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-08 08:59
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:15:
Heh, nou is de contest-winnaar op vakantie, voor 2 weken nog wel :X
Nou moeten we allemaal 2 weken wachten tot Thyson weer terug is.
-Dat is 14 dagen, x24 = 336 uren, x60 = 20160 minuten, of een halve maand, of 1/24 jaar. Pff dat is lang wachten. :z
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:55:
Helaas mensen, over 2 uur zit ik in het vliegtuig naar Mallorca...
Hij is dus voor de 8e dag weg, dat betekend nog 6 dagen te gaan... -O-
Hij haalt t misschien net om de nieuwe echte contest te starten voordat er een tussencontest gerealiseerd is. :P

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Je vergeet een week discussie voor een nieuw onderwerp ;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Komt die nieuwe contest er nog?
Heb wel zin om weer een keertje mee te doen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurt wel erg lang zo. Aardbei leek er eerst erg druk mee, maar heeft blijkbaar belangrijkere zaken aan het hoofd. :?

Verbeterde versie van het bovenstaande bestand. : 3dsmax9-V2
Alle 'pivot-points' waren bij het importeren gereset naar 0,0,0. In deze versie heb ik alle pivots gecentreerd op de bijbehorende objecten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-08 04:35

KneoK

Not in a million lightyears

Het is wel cool dat het max bestand geoptimaliseerd wordt, maar is het niet eerlijk als er ook minstens een .obj beschikbaar komt voor degenen die andere programma's gebruiken dan max ? Zou ook graag zien of het in Maya lekker importeert en zag dat Dark Blue het graag in C4D wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)

Wel erg grappig dat er in de gekozen keuken-scene, een fruitschaal staat. :*)

We wachten op Aarbei, ...misschien. Mischien ook wel niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 15:47
Waar kan ik de bestanden downloaden?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 20:13

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja man, laat dat stuk rood pukkelfruit eens opschieten met z'n topic :P

* Dark Blue rent

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, 't blijft een beetje vreemd dat Aardbei niks meer doet in één keer.
link0007 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:01:
Waar kan ik de bestanden downloaden?
Originele versie hier : .obj
aangepast voor 3Dstudio hier : .max

edit: @bozozo, beide formaten op putfile.com gezet ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

9.3 kbps :'(
Kun je hem niet op http://putstuff.putfile.com/ zetten?

edit: die v2 .MAX draait niet in max 8.
edit: als ik de .OBJ importeer crasht Max.

editedit: OBJ werkte toch wel, duurde alleen lang. Heb inmiddels een werkende versie voor Max 8, met gefixt raam. Heb alleen die pivots niet goed gezet ivm luiheid. Ik heb ook alles omgezet naar Editable Poly omdat ik dat fijner vind werken. Download kitchen.max voor 3DSM8

[ Voor 92% gewijzigd door Bozozo op 20-07-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me doet: sorry sorry sorry :o helemaal vergeten! :o
Sorry DonkerBlauw, het lijkt er op dat je die eerste plaats een beetje kwijt bent nu :P ;)

Nee, om eerlijk te zijn was er even iets aan de hand waar ik hier niet verder op in ga. Maar ik ben er weer en ga niet weg voordat er minstens 20 deelnemers zijn met prachtige resultaten! <+:)

Omdat ik alles kwijt ben (dank u voor de onherstelbare fout, beste Microsoft), moest ik weer even opnieuw aan de slag gaan, ook voor de nieuwe openingspost die ik net zo mooi had gemaakt *snik* :'(

Aardbei. verklaart hierbij het topic dus voor bijna-geopend, met een heel erg groot excuus voor het lange wachten. Het topic zal vanavond online staan :)

Om het wachten iets te verzachten heb ik de bestanden (ook opnieuw moeten doen) alvast even online gezet om mee te spelen. Mocht er iets mis mee zijn, normalen die de verkeerde kant opwijzen, polygonen die ontbreken, enz. dan kan dat alvast hier gepost worden en fix ik het voordat het topic zelf er is.

3d Studio (.3ds, 1.37 MB)
Blender (.Blend, 2.28 MB)
Wavefront (.Obj, 1.67 MB)

Let wel: Het inmiddels al erg oude formaat van 3d Studio (de voorloper van Max dus) ondersteunt alleen triangles. Uiteindelijk wordt toch alles door je renderer in driehoekjes opgebroken, maar ik heb niet gecontroleerd of het goed gaat, dus het is mogelijk dat er problemen mee zijn.

Helaas kunnen deze bestanden via zSHARE maar met max. 60 Kb/s gedownload worden, maar het is altijd nog beter dan Putfile & co, imho. Suggesties zijn natuurlijk welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 16:39
Rapidshare is best wel snel geloof ik ;)

[ Voor 31% gewijzigd door DP Kunst op 21-07-2007 09:53 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
host-a is ook best snel (+ heeft direct mirrors beschikbaar), maar staat wel maar 500MB per maand toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ben terug van vakantie, gebruind en al. Sorry dat jullie hebben moeten wachten. Ben niet eenmaal een internetcafe ingedoken in Mallorca, een prestatie waar ik trots op ben ;) Overigens, mijn suggesties die ik opperde voordat ik wegging, waren gemaakt tijdens het indrinken met vrienden, dus niet al te serieus te nemen.

Ik heb even alle suggesties doorgenomen, gewikt en gewogen, en ik houd vijf alternatieven over. Omdat ik een democraat in hart en nieren ben, hier een poll. Welke na 5 dagen de meeste stemmen heeft, wordt het onderwerp voor contest 56.

Keuze 1: Achterbuurt/Ghetto
Denk aan het GTA San Andreas stijltje. Basketball Courts, Pimp my ride, Graffiti, gang-wars, smerige straten

Keuze 2: Miniatuur
Bijv. Speelgoed treintjes door een woonkamer. Contrast tussen groot en klein kan erg leuk werken denk ik.

Keuze 3: 3D WWW
Ondanks enige tegenstand, is dit onderwerp vaak genoemd. Vraagt wat creativiteit, maar kan erg verrassende resultaten brengen. Een visualisatie van Google als een soort duizendpoot die overal informatie vandaan haalt bijvoorbeeld.

Keuze 4: Foto Copycat
Foto maken van een voorwerp in en omgeving, en dan zo dichtbij proberen te komen met een 3d Rendering. Vraagt vooral veel van lightning en rendering capaciteiten. Dus als je die wilt verbeteren, is dit je keuze.

Keuze 5: Consumer Electronics
Mp3 spelers, digitale cameras, PS3, XBOX 360, Plasma TVs, Electrische tandenborstels, vibrators. Voor consumenten en op stroom. Heel breed dus. Zelf studeer ik Industrieel Ontwerpen, dus misschien heeft dit mijn lichte voorkeur ;)

De keuze is aan jullie!

Poll: Wat wordt het onderwerp van 3D contest V56?
Achterbuurt/Ghetto
Miniatuur
3D WWW
Foto Copycat
Consumer Electronics
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=218435&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ps: Als inmiddels de minicontest is begonnen, v55.5, dan wachten we even met het opstarten van contest v56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ik ga zowieso niet meedoen met die mini contest..
vind het gaver om zelf iets te maken dan om iets in te kleuren van n ander :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D Ben benieuwd wat 't nu gaat worden dan. Contest V55,5 of toch V56? :9

@Aardbei : tijdens het importeren van het 3ds-bestand naar 3dsmax9, krijg ik de melding 'improper file format'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ook niet mee doen met een mini-contest, ben meer voor het grotere werk :+
dus ik heb gekozen voor achterbuurt/ghetto ik denk dat ik daar een heel eind mee kan komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ik heb miniatuur gekozen, omdat wat thyson daar bij zei zo cool klonk, dat ik geen andere keuze meer zag.

Weet alleen niet of ik er iets bij kan verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08 14:52
ik heb ook op miniatuur gestemd.

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/6rhd2zj.jpg
klaar! :+

(mijn entry uit de speelgoed-contest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als iedereen voor mini-atuur gaat ipv een mini-contest, dan is dit wel even handig denk ik ;)

Poll: Heb jij plannen om mee te doen met de mini-contest?

Ja! Ik hou van mini!
Nee! Ik haat mini!
Een mini-kansje: misschien!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=218468&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

@Sargonaut: Ik zal er straks even naar kijken als de mini-contest nog door gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@Aardbei: inmiddels is de keuken ook in .max formaat gepost (en gehost), voor max 8 en 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mini contest gaat dus buiten de gewone 3d contest heen?
anders mag de winnaar van de vorige contest het onderwerp bepalen... en als je dan een "mini-contest" wilt, moet je maar kiezen voor miniatuur ;)

ik wil ook wel een keer een mini-contest, maar niet nu... heb het liever in een gewone contest, dus de voorstanders van de mini-contests, moeten deze contest hun best doen, om zelf het onderwerp te bepalen :)

en na 1 mini-contest komen er vast wel meer, ofterwijl, er gaan na verloop van tijd 2 contesten door elkaar lopen. dat zou mooi zijn, als er te veel tweakers mee deden aan de contest, maar dat is niet zo... komen er eerder tekort :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:35:
@Sargonaut: Ik zal er straks even naar kijken als de mini-contest nog door gaat ;)
Wat Bozozo al zei, er zijn 2 .max bestanden beschikbaar. Ik was alleen nieuwsgierig naar hoe de .3ds zou importeren. Met/zonder materials, smoothings, oid. Maar het bestand kon niet geimporteerd worden.

Ik moet wel even vermelden ; dat ik in mijn .max(9) versie het raam omgedraait heb. Dit heb ik gedaan omdat een deel van het kozijn door het kastje liep. Achteraf zag ik dat het zo hoorde, maar het zag er raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:37:
en na 1 mini-contest komen er vast wel meer, ofterwijl, er gaan na verloop van tijd 2 contesten door elkaar lopen. dat zou mooi zijn, als er te veel tweakers mee deden aan de contest, maar dat is niet zo... komen er eerder tekort :/
het zijn wel 2 verschillende contests. met de mini contest kunnen de mensen die niet goed kunnen moddelen toch mee doen. bij de gewone contest moet je alles zelf doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, we zullen zien hoe het loopt :) Als er geen of te weinig deelnemers zijn dan gaat het mini-topic gewoon de prullenbak in. Mocht het wel een succes zijn, dan is er tenminste weer eens iets nieuws geprobeerd :)

Ik ben geheel weer een beetje laat en ik had er bijna de kracht niet meer voor :+, maar het is dan toch gelukt om hem helemaal vernieuwd en fris online te gooien! *O*
Pagina: 1 2 3 4 Laatste