3D Contest v52 : Kapot Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Anoniem: 199803

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/4753/lampkapot1bc0.jpg

Onderwerp

Welkom op de 52ste 3Dcontest.

Deze keer is de opdracht : Kapot.
De bedoeling is dat je een kapot voorwerp maakt. Het moet duidelijk kapot zijn. Dus scherven, brokstukken, losse onderdelen, roest, etc. Slechts een barst of een deuk, is niet kapot genoeg.
Het voorwerp/omgeving bepaal je zelf. Maar het kapotte voorwerp moet centraal in de scene staan.

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut

Inleverdatum

Op maandag 19 maart moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim 4 weken de tijd om er wat moois van te maken.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede. Zelf gebruik ik sinds kort Pichotel
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar tvldn op lycos punt nl.

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Tot slot

Deze startpost is gerepareerd.
Dank aan alle mensen die deze startpost hebben opgezet en getweakt.
Succes met slopen 8)7

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 08-03-2007 22:02 ]

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
ik heb echt duidelijk een goed plaatje in mijn hoofd!!!

dit wordt het... ik heb er zon goed gevoel bij...ik ga gelijk aan de slag :D

succes iedereen!

btw mooie startpost sargonaut

-- edit
mijn scene staat ineens op losse schroeven
Slechts een barst of een deuk, is niet kapot genoeg.
is een zaal vol blauwe schermen wel kapot genoeg?
(en het gevolg dat er een hoop kapot gaat ;))

[ Voor 48% gewijzigd door misterw op 15-02-2007 23:09 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:27
Ik heb ook wel wat leuks in mijn hoofd, geen idee of ik het kan uitwerken.

Waarschijnlijk kan je al zien waar dit heen gaat.

http://zpaz.strictstudio.nl/blender/tweak/WIP1.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door ZpAz op 15-02-2007 23:23 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb ook een hele leuke scene in mijn hoofd. Geen idee of het wat gaat worden, maar dat gaan we wel zien.

* KneoK in edit: * KneoK wip

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jhkeppel/GoT/wipBottle.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door KneoK op 15-02-2007 23:59 ]

• misterw
wip

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/kapot/wip1-1.jpg

c&c welkom

@ ZpAz
ziet eruit als een bal door een ruit (rijmt ook nog)

@ marquis

ik zou het jammmer vinden als je niet meedoet... je hebt altijd wel nette scenes

[ Voor 36% gewijzigd door misterw op 15-02-2007 23:54 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Sargonout, nette banner ;)
Ik zal eens diep gaan nadenken wat ik zal gaan maken.
En of ik eigenlijk wel mee kan doen i.v.m. drukte ......moet eigenlijk wel lukken.

Edit: Dank je, misterw :) , maar ik ga het wel proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door marquis op 16-02-2007 08:35 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank marquis & misterw :*)
Leuk dat er nu al een aantal wips zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
KneoK schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:21:
Ik heb ook een hele leuke scene in mijn hoofd. Geen idee of het wat gaat worden, maar dat gaan we wel zien.

* misterw in edit: * misterw wip

[afbeelding]
hmm ziet er leuk uit...
kan je misschien ff een tumbnail plaatsen zodat de lay-out een beetje intact blijft?

ik ben alweer druk bezig met mijn scene, ik post vandaag nog wel een wip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:48
Hier is mijn Wip, ben een total Max Newb maar probeer er iets van te maken.

http://img220.imageshack.us/my.php?image=wip1rn1.png

[ Voor 12% gewijzigd door Pirate-Bozz op 16-02-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Leuk onderwerp. Ik denk dat ik ook maar weer eens mee ga doen, alhoewel ik thuis al een tijdje geen internet meer heb (met dank aan UPC en met name CAI-H'Wijk die dwars liggen) ga ik toch proberen om deze contest bij te houden. Ik moest meteen denken aan Narsil uit Lord of the rings en die ga ik dan ook maar proberen na te maken.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Pirate-Bozz schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:59:
Hier is mijn Wip, ben een total Max Newb maar probeer er iets van te maken.

http://img220.imageshack.us/my.php?image=wip1rn1.png
mooi begin.. als je f10 drukt kan je renderen (en ook als plaatje opslaan door naar onder te gaan en te kiezen voor save file). dat ziet er net wat mooier uit ;)

edit--

@hieronder

dan kan je beter een wire material nemen (onder shader basic parameters)

[ Voor 10% gewijzigd door misterw op 16-02-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
misterw schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:42:
[...]

mooi begin.. als je f10 drukt kan je renderen (en ook als plaatje opslaan door naar onder te gaan en te kiezen voor save file). dat ziet er net wat mooier uit ;)
Maar voor de beoordeling van je ontwerp is het handiger om een zogenaamde wire te laten zien ;). Btw hij lijkt wel aardig op de tv uit de tutorial die ik gepost heb in het post hier je 3d stuff maar topic :P . Ik ben wel vereerd als dat ook het geval zou zijn :P .

Hmm, ik vind het toch wel jammer dat het onderwerp redelijk afgebakend is met dat het perse duidelijk kapot moet zijn als in scheuren. Ik zat zelf al meer te brainstormen over lichamelijk/geestelijk kapot ;). Is verweerd of erosie oid trouwens ook kapot?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
wip (concept)

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/kapot/wip2.jpg

de titel word "houston we have a problem"

--todo

-materialen goed maken
-muren maken
-beamers en andere dingen maken

jaja de bureau 's zweven nog. dit is meer om een indruk te geven (het concept voor de scene).

c&c welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Hupie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:52:
Hmm, ik vind het toch wel jammer dat het onderwerp redelijk afgebakend is met dat het perse duidelijk kapot moet zijn als in scheuren. Ik zat zelf al meer te brainstormen over lichamelijk/geestelijk kapot ;).
Is verweerd of erosie oid trouwens ook kapot?
Ik heb het bij voorwerpen gehouden, omdat het anders wel erg breed wordt. Een kapotte persoonlijkheid lijkt me wel erg moeilijk om uit te beelden in 3D. Een kapot lichaam trouwens ook, en kan alleen tot onsmakelijke plaatjes leiden.
Verweerd/erosie in de zin van roestig/aanslag/vergaan..., yep ;).

@misterw : Ziet er al leuk uit, ben benieuwd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 16-02-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Het is inderdaad de tv van de tutorial. De beste nederlandse tutorial die ik ben tegengekomen trouwens :). De textures van de vloer en de vorm van de tv heb echter naar eigen smaak gedaan. Hier is een plaatje van de render:

http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=wip12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
wip

bureau's aan de grond gezet en de muizen geplaatst
ook even de stoelen aangepast

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/kapot/wip3-1.jpg

ik heb een vraagje:

ik wil een plafond maken met tl verlichting (denk aan een plafond als de ps3 reclame of op scholen ed).
weet iemand hiervoor een tutorial of kan iemand mij uitleggen hoe het moet? (ik ben geen held met verlichting laat staan met het maken van tl lichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:17:
[...]

Ik heb het bij voorwerpen gehouden, omdat het anders wel erg breed wordt. Een kapotte persoonlijkheid lijkt me wel erg moeilijk om uit te beelden in 3D. Een kapot lichaam trouwens ook, en kan alleen tot onsmakelijke plaatjes leiden.
Verweerd/erosie in de zin van roestig/aanslag/vergaan..., yep ;).
Ik zal zelf meer te denken aan 'me lichaam is kapot' als in na een zware inspanning. Of hele oude mensen waarvan het lichaam als t ware versleten is ;). Maar goed, dat is misschien inderdaad wel wat te breed.

@Pirate-Bozz wat leuk dat je onze tutorial volgt! Ik ben benieuwd naar je uiteindelijk scene. Als je problemen ergens mee hebt of misschien verbeterpunten hebt voor onze handleiding laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Laatst online: 22:48
Hoera, een leuk onderwerp!
over een paar dagen krijg ik -hopelijk- mijn computer weer terug van repairs, en dan kan ik ook weer eens meedoen. (mijn computer is ook kapot :+ )
Ik heb nu nog geen idee, maar in mijn huis staan zoveel kapotte voorwerpen, dat ik vast wel iets kan bedenken ;).

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Hier weer iets na een uurtje klooien, dat texturen is nog best ingewikkeld :(.
Heeft iemand een beter idee om zo'n gat te maken dan ik (vertexen gescaled en toen polygons ge-extrude)?

Link:

http://img75.imageshack.us/img75/3008/wip3hq8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Je mag geen filmpje insturen. maar mag je wel strip ofzo als final posten, of moet het één render zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
het gaat om 1 render die je inlevert als final...

ik ben echt wel lekker bezig atm... ik zal nu ff geen wip plaatsen anders gaan mijn wips wel overheersen hier en gezien het feit dat ik niet helemaal nuchter meer ben denk ik niet dat dat goed kan gaan...

ik zit alleen nog vast met het plafond...ik kan er geen tuts voor vinden oid dus als iemand suggesties heeft graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blaguy schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:22:
Je mag geen filmpje insturen. maar mag je wel strip ofzo als final posten, of moet het één render zijn?
Ik denk gewoon één render als final. Een strip kan wel leuk zijn, maar maakt 't ook wel makkelijker om een idee/onderwerp uit te beelden. Probeer anders de 'clou' ,van de strip die je in gedachte had op één plaatje te maken. Misschien is 'strip' wel iets voor een volgende contest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Even gewoon een voorstel aan jullie mooie opdrachten he. Ik kijk hier wel eens, maar doe zelf niets aan het 3d gebeuren. Laatst was ik wel bezig met een Flipperkast sim, die tegelijkertijd ook een editor was. Heel gaaf en erg mooi!

Toen dacht ik ook: Waarom kunnen die GoTters geen coole kast maken? Het zou mischien een idee kunnen zijn voor de volgende 3D contest? Of wellicht een Project zelfs?

Meer info: http://www.futurepinball.com/
Lijkt me interresant, maar uiteraard zijn jullie de experts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Mag je tutorials gebruiken. Of iets maken met een tutorial maar het zelf zo veranderen dat het niet meer te herkennen is. Ik weet dat als het niet meer te herkennen is het ook niet te controleren is maar als ik mee doe wil ik het wel eerlijk houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

als ik dit keer weer mee doe met deze contest, dan begin ik pas na carnaval, want dan weet ik echt wat kapot is >:) maar zolang ga ik nog wel wat inspiratie indrinken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik doe ook mee ! :D Echt superleuk onderwerp.
Hier alvast een cheasy wipje!

Afbeeldingslocatie: http://www.cmvfwebdesign.nl/plaatjes/wippy1.jpg

Nog niet bepaald duidelijk maar dat komt nog wel

En had eigenlijk ook meteen een klein vraagje..
Ik werk al een tijdje met Lightwave maar kwa belichting vind ik het best lastig. En tot mijn verbazing zag ik in 3dsMax dat je met een skylight en een vinkje bij advance lighttracer al een belichting hebt waar je een dikke U tegen zegt.

Hier nog iemand die ook met Lightwave werkt en een een soortgelijk effect weet te bereiken als met lighttracer? :o

[Edit]

Update!

Afbeeldingslocatie: http://www.cmvfwebdesign.nl/plaatjes/wippy2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 17-02-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bij het eerste wipje van je moest ik aan een kraan (voor in de douche ofzo denken) nu heb ik geen idee meer wat het word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Ik heb een vraagje, hoe kun je een gat maken zodat de tv hol van binnen is? Of kan dat niet?

Ik heb het nou zo gemodeld, ( http://img75.imageshack.us/img75/3008/wip3hq8.png) hoe kun je hier een holle tv van maken of moet ik dan opnieuw beginnen?

thnz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Pirate-Bozz schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:45:
Ik heb een vraagje, hoe kun je een gat maken zodat de tv hol van binnen is? Of kan dat niet?

Ik heb het nou zo gemodeld, ( http://img75.imageshack.us/img75/3008/wip3hq8.png) hoe kun je hier een holle tv van maken of moet ik dan opnieuw beginnen?

thnz :)
Voeg eens, via "modifier", een shell toe, dan wordt je tv van binnen ook bekleed met een wand.

Edit: Pirate-Bozz, ik denk dat je met snijden van die voorste barst in je scherm door de achterkant ben gegaan. Denk ik......

[ Voor 12% gewijzigd door marquis op 17-02-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Half uur zitten kloten alweer, shell toegevoegd no matter wat ik invoer ik blijf deze gare zooi zien:

http://img248.imageshack.us/img248/6907/shellwj1.png

Doe ik nu iets fout of moeten er meerdere bewerkingen gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZpAz schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:53:
Bij het eerste wipje van je moest ik aan een kraan (voor in de douche ofzo denken) nu heb ik geen idee meer wat het word.
Een kraan zat er wel heel ver naast :D
Kleine uitleg er dan maar bij. Het wordt een vrouwlijke "creature" die uit de grond komt zetten (netzoiets als de tripods dus). En die maakt de hele stad kapot :P
Naja hier het laatste wipje voor vandaag! Moet aan vanalles nog heel veel gebeuren.
Afbeeldingslocatie: http://www.cmvfwebdesign.nl/plaatjes/wippy3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 18-02-2007 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Pirate-Bozz schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:29:
Half uur zitten kloten alweer, shell toegevoegd no matter wat ik invoer ik blijf deze gare zooi zien:

http://img248.imageshack.us/img248/6907/shellwj1.png

Doe ik nu iets fout of moeten er meerdere bewerkingen gedaan worden?
Ik zou terug gaan naar je laatste save file waar die rare lijnen (lijkt wel of je iets heel erg ge-extrude hebt) niet meer hebt. Voor die barst zou je de cut tool kunnen gebruiken voor de barst/scheurlijnen en dan de middelste polygonen verwijderen en dan kun je eventueel een nieuwe box maken in je tv en dan de voorste polygon van die box verwijderen zodat je erin kunt kijken. Die box kun je dan de gewenste texture of vorm geven. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuke wips. Ik wil ook weer meedoen, maar 't kan even duren voordat ik een wip plaats. Ik ben druk bezig met m'n nieuwe systeem ;)
blaguy schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:28:
Mag je tutorials gebruiken. Of iets maken met een tutorial maar het zelf zo veranderen dat het niet meer te herkennen is. Ik weet dat als het niet meer te herkennen is het ook niet te controleren is maar als ik mee doe wil ik het wel eerlijk houden...
Er staat inderdaad helemaal niks over het gebruik van tutorials in de startpost. Maar volgens mij is het wel toegestaan. Het is uiteindelijk toch een contest om iets van te leren.
Misschien een goed idee om een extra regel toe te voegen aan de startpost? Ik heb best wel wat tutorials gelezen, de meeste zijn vaak toch niet compleet genoeg om 'het voorbeeld' precies na te maken. Is zo'n tutorial wel helemaal compleet, moet je alsnog best goed zijn om die helemaal te voltooien.
Kan ik de volgende regel overzetten in de startpost, of is iemand het er niet mee eens?
-Het gebruik van tutorials is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Sargonaut, ik ben het met je eens, maar het moet niet alleen de tutorial zijn, er moet wat aan verandert zijn of een onderdeel van de scene is uit een tutorial. Dacht ik zo.... Zoiets als wat eerder werdt voorgesteld (door blaguy), je gebruikt een tutorial en verbouwd hem dan vervolgens. Is dat wat?

Edit: Aardbei, ik heb ze net op ;)
@marquis; dat klopt, moet er wel bij zoiets. ik voeg het later aan de startpost toe
Das goed, Sargonaut.

Marquis moet zich nu toch echt even op z`n bolletje krabben met wat ie nu eigenlijk gaat maken

[ Voor 37% gewijzigd door marquis op 18-02-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Tutorials zijn idd toegestaan omdat je dan wel "zelf" iets maakt in tegenstelling tot wanneer je prefabs gebruikt. Geloof ik :)

* Anoniem: 105830 is ook nog bezig met het bijelkaar rapen van onderdelen voor een nieuw systeem dat het ontplofte systeem moet gaan vervangen...
Kan iemand me even een gratis Core 2 Duootje toewerpen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Nieuwe wip, ff een uurtje modelen :). Die cutting tool is best lastig omdat hij de cuts niet meteen laat zien. Dit is ervan gekomen:

http://img64.imageshack.us/img64/1369/wip4xj1.png

Foutje ontdekt :), De hele tv is hol omdat ik shell pas op het laatste heb toegevoegd, de uitrekking aan de achterkant ook. Ik doe gewoon wat polygons extruden om dat op te vullen, dan hoef ik niet helemaal opnieuw te beginnen. Niet mooi wel handig :D (naja je ziet er daarna toch niks van hoop ik :) )

http://img166.imageshack.us/img166/7206/wip41xx1.png

Wat mij brengt op mijn volgende vraag: als ik polygons in de tv selecteer (van de shell dus) en ik assig eeen material dan krijgt de hele tv die texture, ongeacht of ik het lampje naast box en edit poly uit zet.
Ik heb deze polygons geselecteert:

http://img169.imageshack.us/img169/4144/vraagjehd2.png

[ Voor 71% gewijzigd door Pirate-Bozz op 18-02-2007 16:31 . Reden: vraagje en fout ontdekt :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan moet je de geselecteerde polygonen een material-id geven. Dat doe je door in de side-bar naar beneden te scrollen, naar 'surface properties. Geef een nummer, bv 5. Ga vervolgens naar de materials editor en maak daar een Multi/sub-object material aan, dat vind je onder het knopje standard. Maakt dan ,in dit voorbeeld, in het 5e slot de material en assign het multi/sub-object material aan de tv. ;)

@marquis; dat klopt, moet er wel bij zoiets. ik voeg het later aan de startpost toe :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 18-02-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Weer een plaatje, gemaakt met cheapass max skills haha. Duurde nog best lang voordat ik het zo (bagger) had :D.

http://img442.imageshack..../elcheapomaxskillsqy9.png

Dat was het weer voor vandaag, krijg stress ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb deze regel toegevoegd bij de Do's :) van de startpost:
-Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
Erg moeilijk om er geen lang verhaal van te maken, ik denk dat het zo wel duidelijk genoeg is. :)

@Pirate-Bozz, ziet er toch geinig uit. Is het nou een multi/sub-object material? Of heb je 't anders opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 199803 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:21:
Ik heb deze regel toegevoegd bij de Do's :) van de startpost:
-Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
Erg moeilijk om er geen lang verhaal van te maken, ik denk dat het zo wel duidelijk genoeg is. :)
Sargonaut, ik had het niet mooier kunnen zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Anoniem: 199803 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:21:
@Pirate-Bozz, ziet er toch geinig uit. Is het nou een multi/sub-object material? Of heb je 't anders opgelost?
Ja, het is een multi/sub-object material. Wat ik wel onhandig vindt is dat je voortaan alle textures aan die tv met multi/sub moet doen. Anders worden ze overschreven. Gelukkig geldt dat alleen bij de tv :D.
En gelukkig hoor ik niemand die zegt dat daar het elektronkanon zit ipv een printplaat 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08-2023
Pirate-Bozz schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:03:
[...]

Ja, het is een multi/sub-object material. Wat ik wel onhandig vindt is dat je voortaan alle textures aan die tv met multi/sub moet doen. Anders worden ze overschreven. Gelukkig geldt dat alleen bij de tv :D.
En gelukkig hoor ik niemand die zegt dat daar het elektronkanon zit ipv een printplaat 8)7 :D
Ohja voordat ik het vergeet, daar moet een elektronenkanon zitten! 8)7 * Blah.NET doet weer flauw
Ik wil misschien ook meedoen maar ik heb geen ideeën 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85087

ik ga ook maar eens een poging wagen.

Hier een 1e wip. idee lijkt me nu wel duidelijk ong. nog totaal niks gedaan aan belichting, en verre van af:)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v234/ISAF/GoT/kapotcontest.jpg

C&C is altijd welkom natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Blah.NET schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:42:
[...]

Ohja voordat ik het vergeet, daar moet een elektronenkanon zitten! 8)7 * Blah.NET doet weer flauw
Ik wil misschien ook meedoen maar ik heb geen ideeën 7(8)7
misschien kan je een ipod maken waar een biertje mee is geopend.
* misterw kwam er van het weekend achter dat ze dat niet zo leuk vinden.

ik zit momenteel nog steeds vast op het plafond...om een af andere reden krijg ik het gewoon niet voor elkaar om tl balken te maken...als iemand een goed idee heeft graag want ik kom momenteel gewoon niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Misterw, kun je hier wat mee? ( Met dank aan Joost 'Oogst' van Dongen )

Menesis, aan zoiets zat ik ook al te denken, maar dan na een wervelstorm of zelfs tijdens ......

[ Voor 21% gewijzigd door marquis op 19-02-2007 13:28 . Reden: ideetje.....misschien........ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Hmmm! Ik wilde al een tijdje een kapotte stad maken (na het ontploffen van een atoombom) dus dit is een mooie gelegenheid daarvoor!
Nu nog tijd vinden...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook weer een stukje verder!

Ga dus net als hierboven ook een kapotte stad maken. Ben benieuwt hoe je het gaat texturen. Komt bij jou vast goed als ik je site zo bekijk :9~ maar ben dr zelf niet zo'n held in..

Heb de grond erbij gemaakt waar ik nog niet tevreden mee ben en het eerste flatje erin gezet
Afbeeldingslocatie: http://www.cmvfwebdesign.nl/plaatjes/wippy4.jpg

Comments zeer welkom! Vooral over het vrouwlijke "megarobo monster met jurk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Volgende wip:

http://img169.imageshack.us/img169/7928/wip5hx8.png

Ik weet inmiddels wat ik ervan ga maken. Een etalage van een Tv-Elektro winkel die kapot is geslagen :) :P. Wat je nou ziet een 'display-bankje :D'

Comments plz :D

(btw ik kan later toch gewoon de tv toevoegen of moet ik alles in 1 scene maken ?? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Pirate-Bozz schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:24:
Volgende wip:

http://img169.imageshack.us/img169/7928/wip5hx8.png

Ik weet inmiddels wat ik ervan ga maken. Een etalage van een Tv-Elektro winkel die kapot is geslagen :) :P. Wat je nou ziet een 'display-bankje :D'

Comments plz :D

(btw ik kan later toch gewoon de tv toevoegen of moet ik alles in 1 scene maken ?? )
je kan objecten uit verschillende files met elkaar samen voegen dmv merge (ik maak meestal alles voor een scene los en gooi het later bij elkaar... dmv scale kan je alles in verhouding maken

heb je die texture zelf gemaakt? ziet er netjes uit

extreem ziekheid....ben gewoon al een half uur(!) bezig met renderen... dit wordt duidelijk geen grap meer...

[ Voor 11% gewijzigd door misterw op 19-02-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@ pirate-bozz: ooit een TV kapot geslagen? Het 'gat' wat er nu in zit, is niet zoals de werkelijkheid. Er moeten veel meer 'punten' aan de ster zitten.

@jupjup: Heel mooi, maar dat beest is net een tikkeltje te groot.. misschien is iets kleiner mooier?

Ik denk dat ik een kapot skateboard ga maken.. Heb er onderhand wel genoeg liggen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Hier weer iets na een tien minuutjes maxen:

http://img126.imageshack.us/img126/9950/wip6de4.png

Heb meteen gebruik gemaakt van meshsmooth :).

@ link0007

Je hebt gelijk, misschien dat ik het verander maar onthoud wel: dit is de 1e keer dat ik met max bezig ben dus ik kan het helemaal nog niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Denk dat ik ook maar weer eens een poging ga wagen.
Eerste concept plaatje.
Ga iets met een spiegel maken.
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/kapot1.jpg

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Mijn scene wordt veranderd :) Wat ik nu wou is te hoog gegrepen voor mij. Zal eens wat anders bedenken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Hier weer een wippie:

http://img78.imageshack.us/img78/2172/wip7kk6.png

Het moet een lcdtv voorstellen :).
Zoals je ziet is de standaard niet recht onder het midden, hoe kan ik deze verplaatsen ten opzichte van de beeldbuis? Kun je ze daarna ook 'uniten' of iets dergelijks zodat ze 1 model worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
wip
het begint al aardig op te schieten al zeg ik het zelf...er moet nog een hoop gebeuren maar ik heb dan ook nog wel de tijd ervoor.

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/wip4.jpg

@marquis:

bedankt voor je linkje! hij heeft extreem net geholpen (zoals je waarschijnlijk ziet).

• misterw
doen er nog mensen mee? het is zo stil hier....of heeft niemand meer tijd?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Heb niet zo heel veel tijd gehad de afgelopen dagen, maar ben zeker nog van plan mijn idee uit te gaan werken. De scene die ik wil maken begint steeds helderder in mijn hoofd te zitten dus daar ga ik nog mee aan de slag.

• marquis
misterw schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:12:
wip
het begint al aardig op te schieten al zeg ik het zelf...er moet nog een hoop gebeuren maar ik heb dan ook nog wel de tijd ervoor.

[afbeelding]

@marquis:

bedankt voor je linkje! hij heeft extreem net geholpen (zoals je waarschijnlijk ziet).

Vind hem gaaf, vooral die foutmelding op het linkerscherm. Ik zou nog wel wat struktuur aan het plafon aanbrengen of gipsplatentextures gebruiken, en misschien een bak rondom die TL`s met draadjes, dat je ze ziet hangen.
PS, je TL`s zien er netjes uit ;)
En eigenlijk heb ik ook nie veel tijd....en stiekum ook nog geen idee..... :/
bedankt... de TL's komen allemaal nog netjes in bakken en ik wil een plafond gaan maken als in op kantoor oid.

verder moet er nog meer een bende gemaakt worden (a4tjes overal koffie dozen ed).
Goe werk..... :)

[ Voor 21% gewijzigd door marquis op 22-02-2007 13:27 ]

• henkvdvelden
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-08-2011
@misterw

misschien op de voorgrond nog een soort main area waar de topman zit? of dat je het vanachter glas ziet.. ziet er verder goed uit:) misschien wat meer papier bakjes en dingetjes op de tafels

• misterw
marquis schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:22:
[...]

Vind hem gaaf, vooral die foutmelding op het linkerscherm. Ik zou nog wel wat struktuur aan het plafon aanbrengen, en misschien een bak rondom die TL`s.
PS, je TL`s zien er netjes uit ;)
bedankt... de TL's komen allemaal nog netjes in bakken en ik wil een plafond gaan maken als in op kantoor oid.

verder moet er nog meer een bende gemaakt worden (a4tjes overal koffie dozen ed).

edit--

@henkvdvelden
ik weet nog niet zeker of ik zoiets ga maken... ik zat er wel aan te denken maar het vehoogd de rendertijd aanzienelijk (aangezien die nu al een kwartier is).

[ Voor 15% gewijzigd door misterw op 22-02-2007 13:25 ]

Anoniem: 1445

Ik zit echt te wachten op de eerste die een kapotje in 3D zet :P

Die uiteraard kapot is 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 1445 op 22-02-2007 13:27 ]

Anoniem: 1445 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:27:

lol, het zou dan wel een erg foute scene worden :P maar ja die dingen gaan niet zomaar kapot, dus er zouden ook wel sporen van gebruik in moeten, en dan word het helemaal fout, en denk dat dat niet in dit forum gerespecteerd word :9

ik ben zelf al een beetje aan het kijken wat ik kapot kan maken, maar veel inspiratie krijg ik niet, zullen met carnaval niet iets te veel hersencellen kapot zijn gegaan :P
maar ik heb al een net ideetje, kijken of het mij ga lukken :)

Topicstarter

Hehe ;), ik zat er ook een beetje op te wachten. Misschien had het toch beter geweest als ik de contest 'stuk' genoemd had. :P
M'n nieuwe pc is bijna klaar, tijd voor wat sloopwerk 7(8)7

mijn eerste 2 wipjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/kapot/wip1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/kapot/wip2.jpg

en nu moet ik nog meer bedenken :P

• marquis
Anoniem: 163535 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:53:
mijn eerste 2 wipjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

en nu moet ik nog meer bedenken :P
Sniff, beetje triest........... ;(

heb een beetje sadistische trekjes.... ( >:) mischien moet ik hem onthoofden >:) )
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/kapot/wip3.jpg

Anoniem: 131038

Anoniem: 163535 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:14:
heb een beetje sadistische trekjes.... ( >:) mischien moet ik hem onthoofden >:) )
Niet onthoofden, maa het hoofd er nog maar half aan met stukken vulling die uit de opening puilen :p
mooie teddybeer trouwens, lijkt net echt (en sate stokjes in een knuffelbeest... wel da's goed kapot he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
@ KaBRamm688
ziet er al leuk uit...die beer is echt netjes geworden...

ik post ff een detailshot want ik heb zoveel details gemaakt maar die zie je allemaal niet terug in het totaalplaatje (wel een beetje jammer...)
(de koffie is nieuw :))

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/kapot/closeupwip-1.jpg

beetje jammer dat het stiller begint te worden...ik hoop wel dat iedereen tot een final komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175494

Ja idd, megaleuk onderwerp en dan wordt 't stiller... -O-
Ik had juist verwacht vanwege het thema, dat dit enorm storm zou lopen... misschien komt t nog :P

_O-

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 175494 op 23-02-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

ik doe denk ik ook maar eens mee... hier wip01
p.s. het is weer een jaartje geleden dat ik iets met 3d gedaan heb, dus weet niet of het helemaal gaat worden zoals ik voor ogen heb!
[img=http://img412.imageshack.us/img412/4245/wip01os5.th.jpg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misterw schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:49:
@ KaBRamm688
ziet er al leuk uit...die beer is echt netjes geworden...

ik post ff een detailshot want ik heb zoveel details gemaakt maar die zie je allemaal niet terug in het totaalplaatje (wel een beetje jammer...)
(de koffie is nieuw :))

[afbeelding]

beetje jammer dat het stiller begint te worden...ik hoop wel dat iedereen tot een final komt
kun je niet even een "pong" of smoother over de 'ronde' dingen plaatsen, ze zijn nogal niet rond :P

en de tafel sluit niet precies aan op sommige stukken, zoals links voor en links achter, laat anders het tafelblad een beetje oversteken, zo heb je geen last dat het niet op een rij ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een kleine update. Kapotte gebouwen maken valt nog vies tegen!

Afbeeldingslocatie: http://cmvfwebdesign.nl/plaatjes/wippy5.jpg
Ga eerst alles nog maar beetje simpel houden want volgensmij ben ik dan nog wel ff bezig

@ kabramm. Vind hem met die pinnen erin al stoer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:22:
Hier nog een kleine update. Kapotte gebouwen maken valt nog vies tegen!

[afbeelding]
Ga eerst alles nog maar beetje simpel houden want volgensmij ben ik dan nog wel ff bezig

@ kabramm. Vind hem met die pinnen erin al stoer :9
ik weet niet helemaal waar je heen wilt gaan, maar de stijl die je nu gebruikt bevalt mij enorm
het heeft iets kunstigs. en zulke speelse stijlen zie je hier vaak niet, als je het nu ook nog een beetje een cartoony of schilderij achtige textures geeft, denk ik dat het iets heel speciaals word.
als je het zo uitwerkt, van wat ik in mijn hoofd heb zitten, krijg je van mij zeker de 10 punten voor originaliteit en uitwerking :D _/-\o_
mischien loop ik wel te hard van stapel, dus ik kan nog alleen maar zeggen ga zo door, en maak er iets speciaals van :9~

ik ben nog hevig aan het denken wat ik nog in mijn teddybeer scene kan plaatsen, er zit nog zo weinig in, maar hij is al zoveel zeggend, en helemaal niet leeg.

maar ik ga eens expirimenteren met lichtinval, en geef denk ik de houtjes ook een mooiere en duidelijkere texture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dit blijven toch altijd leuke topics. Toch eens kijken of ik een leuk 3d-programma kan vinden om eens mee te doen, als ik wat tijd kan vinden deze week. Ik volgde het ergens in de 30 nog wel eens, en het lijkt me toch wel leuk om mee te doen..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ik weet nog niet zeker of ik deze contest wel genoeg tijd kan vinden om te 3D-en..
Hier mijn eerste WiP: http://img484.imageshack.us/img484/5370/skateboard1cg0.jpg

Griptape moet ik nog een textuur voor vinden, en het skateboard moet nog wat kapotter.
Het moet dus een overgebroken skateboard worden, maar ik heb nog geen idee of ik dat wel goed kan namaken/genoeg tijd daarvoor heb.
Als iemand een manier weet om griptape te maken, of een textuur ervoor heeft ben ik hem/haar eeuwig dankbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85087

dr komen zeker al vette dingen voorbij. Die teddybeer vind ik echt goed geslaagd. die stokjes...tja, eerder een half gescheurde teddybeer en plekken waar geen haren ed meer zitten lijkt me vetter.nu lijkt het meer iets voor de 'dood' contest.

Jupjup is ook al goed op weg, niet mijn persoonlijke smaak, maar zeker goeie manier van uitwerking.

misterw is ook al een end op weg, word wel een mooi resultaat denk ik.

kort gezegd, keep them coming :9

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 85087 op 25-02-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Heb de scene voor m'n kapotte spiegel (die nog kapot gemaakt moet worden) nu ongeveer af. De opzet is geïnspireerd op een schilderij van Edward Hopper 'Sun in an empty room'.
Model uit Sketchup, render Kerkythea. Heb me ook flink uitgeleefd met allerlei profileringen.
Gebruik deze contest om ook eens wat dieper op Kerkythea in te gaan. Mooi programma. Normaal render ik in Vue, maar die is niet zo sterk in interieuren.
Materialen moeten nog aangepast worden uiteraard.
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/kapot2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Holgster op 26-02-2007 12:07 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Goed werk, Holgster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog nooit zo'n lovend commentaar gehad @ kabramm :D Cool dat je mijn style kan waarderen!
Ga die dan ook in mijn uiteindelijke render proberen te gooien maar of het lukt is een dikke 2e. Loop maar niet te hard van stapel dus..

Mischien dat je je "evil" beer in een (duistere) speelkamer kan leggen met een mooie dof erbij? Ben iig benieuwt wat het gaat worden want vond ook jou beer iets apparts hebben al was het omdat het een beetje sadistisch over komt :D

@ Holgster,

Erg mooi gerenderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Nou, mijn scène is duidelijk weer van wat lagere kwaliteit, maar ik ga hier dan ook niet voor de winst :P
Hier is een update: http://img468.imageshack....3/skateboardscreenpv3.jpg
Nu nog wat meer met de textuur + omgeving gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een sheesy wipje!

Die kronkeldingen worden allemaal wegen. Moeten allemaal nog kapot en verplaatst worden. Wil iig richting "mtv" style gaan maar valt echt tegen. Ook kwa kleur dus vandaar ff zwartwit.. Comments zeer welkom! Vooral of ik niet in de style ben doorgeslagen..

Afbeeldingslocatie: http://www.cmvfwebdesign.nl/plaatjes/wippy7.jpg
@ hierboven.

Denk dat het best mooi kan worden!! Mischien dat je het bord wat "dikker" kan maken want vind hem er nu een beetje plat uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

olifantenkerkhof uit lionking? :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

huh? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-03 11:54
Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:36:
Hier nog een sheesy wipje!

Die kronkeldingen worden allemaal wegen. Moeten allemaal nog kapot en verplaatst worden. Wil iig richting "mtv" style gaan maar valt echt tegen. Ook kwa kleur dus vandaar ff zwartwit.. Comments zeer welkom! Vooral of ik niet in de style ben doorgeslagen..

[afbeelding]
Nee, je slaat absoluut niet door! Vind dit echt een heel erg leuke plaat worden! Heel erg creatief! Alleen is je tweede gebouw op deze render veel minder goed te zien/weg. En er zit imo iets te veel ruis in je afbeelding. Hou m lekker in grijstinten, dat misstaat helemaal niet vind ik. Echt een leuke plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
nog ff een wipje:

ik heb niet echt veel tijd meer...een beetje jammer... ik heb geprobeerd de tl buizen in het plafond te verwerken maar dat was niet gelukt dus zullen ze alsnog in bakken moeten.

todo:
-pizzadozen maken (leek me wel leuk in de scene passen)
-bakken maken voor de tl buizen
-materials en lichten wat fine tunen

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/kapot/wip5.jpg

verder is c&c welkom ;)

[ Voor 15% gewijzigd door misterw op 27-02-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ mister w

Ziet er al erg mooi uit! Ook dik compliment naar je tl verlichting :9~ Enige aanmerking die ik heb is dat het mischien mooi is als je een klein hoogteverschil in de vloer maakt (bv. onder de schermen). Rest is allemaal mooi gedetaileerd waardoor ik de vloer er een beetje leeg uit vind komen. Ben benieuwd naar je final!
Bedankt h004 bedankt voor je cc. Gebouwtje zal ik wat groter maken en grijs zal ik over na denken :P

edit,
Holgster. Werkte jij niet met Lightwave? Ik ben namelijk in LW9 de "bridge" functie kwijt! Heel iritant en mischien dat jij hem gevonden hebt?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 27-02-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

@Misterw
Is het niet leuk om de bureaus op een soort tribune achtig aflopen ding te zetten (weet niet hoe ik het moet uitleggen). Als je het niet snapt geef je maar een gil en kom ik wel met een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
@jupjup
Nee, ik werk niet met Lightwave, kan je dus niet helpen helaas.
Je scene ziet er al goed uit. Ik zou zeker doorgaan in deze stijl. Grijstinten/zwart/wit met misschien maar een kleur erin die er goed uit knalt (rood) zou wel aardig zijn denk ik.

@misterw
je vloer heeft inderdaad nog iets nodig, die is te vlak. Schaduw zal al een hoop schelen denk ik. Let ook even op de schaal van objecten, die koffiebekers lijken wel bloempotten ;).
Het is wel een erg origineel concept.

[ Voor 31% gewijzigd door Holgster op 27-02-2007 22:52 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
misterw, je plafon ziet er netjes uit, die tl`s komen er mooi op uit. Misschien nog een idee om een aantal monitors een ander beeld te geven? En i.d.d., ik zie een beker die erg op een vaas lijkt. En misschien die vloer i.d.d. in een soort tribune laten oplopen. Voor de rest, dik oke. ;)

@jupjup, mooie stijl. zo door gaan. Nog wat met licht spelen.....

[ Voor 10% gewijzigd door marquis op 28-02-2007 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
bedankt voor alle comments.... ik zat er al aan te denken om sommige schermen een ander beeld te geven en ik moet de bekers idd nog wat aanpassen...

het tribune idee is duidelijk een goed plan maar ik moet even kijken hoe ik dat het best uit kan werken.

ik zat zelf eigenlijk meer te denken aan wat holgster zei met schaduwen...
ik heb de schaduwen namelijk ook wel aangezet maar ik zie ze nergens meer terug :S

@jupjup: die stijl moet je vooral in doorgaan...hij wordt echt mooi zo (mijn vriendin was al helemaal ondersteboven van het organische in je robot). en net wat holgster zegt, het zou echt mooi zijn als je ergens 1 ding accentueerd door die bv rood te maken (dan krijg je een beetje sin city effect).

@blaguy: ik denk dat ik je wel snap maar als je een voorbeeld zou hebben werkt het denk ik wel makkelijker :)

--edit misschien dat ik de vloer gewoon wat drukker maak met rondzwervende a4 tjes, prullenbakken, dozen etc etc..

-- edit edit
ik heb de verlichting wat mooier gemaakt maar nu zit ik met een probleem.

http://i89.photobucket.co...ootmrw/kapot/wip6beta.jpg

ik heb nu hele mooie verlichting, maar de rest van mijn plafond is zwart!
dat terwijl er echt een witte texture op zit...een wit material werkt ook niet.

iemand suggesties?

[ Voor 40% gewijzigd door misterw op 28-02-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06
misterw schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:37:
ik heb de verlichting wat mooier gemaakt maar nu zit ik met een probleem.

ik heb nu hele mooie verlichting, maar de rest van mijn plafond is zwart!
dat terwijl er echt een witte texture op zit...een wit material werkt ook niet.

iemand suggesties?
Dat komt waarschijnlijk doordat er geen licht op je plafond valt. Omdat je lampen nu in die bakken verstopt zitten wordt het licht naar beneden uitgestraald en komt er niets naar boven. In het echt valt er dan nog wel licht op het plafond omdat het licht op de vloer en de bureaus weerkaatst wordt, maar de renderer die jij gebruikt berekent dat soort dingen niet. Daarom is jouw plafond zwart.
Mogelijke oplossingen:
- andere renderer die wel natuurkundig correct rekent (gaat heel veel tijd kosten)
- zet stiekem een paar spots zachtjes op je plafond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed werk allemaal _/-\o_

Alvast een schets van hoe m'n final gaat worden :) :
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/264/wip01zq5.jpg

Ik dacht dat ik bijna klaar was met 't nieuwe systeem.
(c2d6600,p5w dh deluxe, 2gb 800mhz ocz, xfx8800gtx)
Maar er was een probleem, de videokaart bleek kapot :/ (half defecte koeler).
Ik ben erg druk geweest met uitzoeken wat er niet goed liep, dus niet echt tijd gehad voor 3dstudio.
Wel heb ik tussendoor even gekeken hoe snel 3dstudio met deze spullen loopt. :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Twee materiaal test plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/kapot3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/kapot5.jpg

De vloer ben ik nog niet echt tevreden over. Het lijstwerk onder en bovenaan de muur is nog te vlak. De lijst van de spiegel is goed.
Probeer deze plaat zeer realistisch te maken. Gaat het de goede kant op?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Ziet er goed uit, alleen heb je een fout gemaakt waar ze vaak voor waarschuwen als je zelf gaat tegelen of een vloer gaat leggen.

Je hebt het patroon in zogenaamd armoe verband gelegd, oftewel je bent met een heel vlak begonnen. Dat is iets wat je nooit moet doen, probeer altijd ongeveer 1/3 van het vlak eraf te snijden dan ziet het er veel mooier uit.

Ben benieuwd hoe je dat gaat doen met de spiegel, maar dit ziet er al goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Holgster, ik vind de bovenste het mooist en meest realistisch. Bij de onderste is iets met de kleur, te donkere schaduw misschien?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Duesenberg J schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:43:
[...]

Dat komt waarschijnlijk doordat er geen licht op je plafond valt. Omdat je lampen nu in die bakken verstopt zitten wordt het licht naar beneden uitgestraald en komt er niets naar boven. In het echt valt er dan nog wel licht op het plafond omdat het licht op de vloer en de bureaus weerkaatst wordt, maar de renderer die jij gebruikt berekent dat soort dingen niet. Daarom is jouw plafond zwart.
Mogelijke oplossingen:
- andere renderer die wel natuurkundig correct rekent (gaat heel veel tijd kosten)
- zet stiekem een paar spots zachtjes op je plafond
met een spot op het plafond is hij ook zwart.

welke renderer moet ik gebruiken om dit probleem te kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Holgster schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:46:
Twee materiaal test plaatjes.

[afbeelding]

[afbeelding]

De vloer ben ik nog niet echt tevreden over. Het lijstwerk onder en bovenaan de muur is nog te vlak. De lijst van de spiegel is goed.
Probeer deze plaat zeer realistisch te maken. Gaat het de goede kant op?
Misschien een idee om meer de 2de wereldoorlog op te gaan. Bijvoorbeeld een aantal kogel gaten in de muur en dat daardoor de siegel ok geraakt is?

Bovenste is het mooist!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
misterw schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:30:
[...]

met een spot op het plafond is hij ook zwart.

welke renderer moet ik gebruiken om dit probleem te kunnen verhelpen?
Je kan een omni-light met 'excludes' plaatsen.Vervolgens alle objecten, behalve de plafonddelen, 'excluden'. Je kunt die omni's het beste ter hoogte van de vloer plaatsen, misschien zelfs eronder. Beetje puzzelen met de afstand enhelderheid. Misschien de omni een paar keer kopieren, ivm de ronde lichtval. Ik dacht dat je bij alle verlichting wel excludes toe kan passen, dus je zou ook voor een rechthoekige spotlight kunnen gaan. ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste