3D Contest v52 : Kapot Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
@misterw

Welk programma gebruik je eigenlijk?
Dat de lichten geen schaduw werpen is wel erg vreemd, moet denk ik een eenvoudige instelling ergens zijn.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 21:43
ik heb het al gevonden....

* misterw heeft wat global self illumination toegevoegd aan het plafond ;)

iig bedankt voor de omni tip ik ga daar ook ff mee aan de slag...

welke renders gebruiken de meeste mensen hier?
ik zit nu een beetje rond te zoeken naar een goede maar ik vraag me af wat het beste is voor deze scene
Holgster schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:01:
@misterw

Welk programma gebruik je eigenlijk?
Dat de lichten geen schaduw werpen is wel erg vreemd, moet denk ik een eenvoudige instelling ergens zijn.
ik gebruik 3ds max 9 en de shadow maps staan aan maar ik zie geen shadows

[ Voor 35% gewijzigd door misterw op 01-03-2007 11:31 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
In 3dmax9 zit toch mental ray?
Die moet hier toch een prachtig plaatje van kunnen maken.

Zelf zit ik niet (meer) in de 3dmax-hoek (sinds 3dviz4, toen ik daar geen fatsoenlijk GI-plaatje uit kon krijgen). Renders van mij komen uit Vue5, Artlantis of Kerkythea.

[ Voor 17% gewijzigd door Holgster op 01-03-2007 12:23 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:16
ik heb voor alle voorgaande contests Blender met de Blender internal renderer gebruikt.
Ik heb geen idee hoe yafray werkt, maar als ik natuurkundig correct wil renderen dan gebruik ik Indigo. (maar aangezien ik nooit echt een final render maak uit mezelf gebruik ik dat nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:44:
[...]
Je kan een omni-light met 'excludes' plaatsen.Vervolgens alle objecten, behalve de plafonddelen, 'excluden'..............
Kleine tip, ik zou "includen" gebruiken, is overzichtelijker ;)

@Misterw, ik gebruik zelf graag Vray (gebruik nu versie 1,5). Zit standaard niet in het pakket maar geeft echt vette beelden.

Ik zie trouwens dat de mededingers in de laatste contests een beetje afnemen. Is het misschien een idee om een kleine rustpauze in te lassen met een 3 weken gewoon leuk je beste renders plaatsten of zoiets? (kom je wel weer in het vaarwater van "post je 3d stuff"). Ik denk dat we wat zijn moegestreden, of heb ik een verkeerd gevoel?

[ Voor 46% gewijzigd door marquis op 01-03-2007 12:23 . Reden: mmmmmm, twijfelgevalletje................. ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
marquis schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:16:
[...]

@Misterw, ik gebruik zelf graag Vray (gebruik nu versie 1,5). Zit standaard niet in het pakket maar geeft echt vette beelden.

Ik zie trouwens dat de mededingers in de laatste contests een beetje afnemen. Is het misschien een idee om een kleine rustpauze in te lassen met een 3 weken gewoon leuk je beste renders plaatsten of zoiets? (kom je wel weer in het vaarwater van "post je 3d stuff"). Ik denk dat we wat zijn moegestreden, of heb ik een verkeerd gevoel?
ik heb net ff een demo van vray gedownload. maar het maakt geen verschil (kan aan de instellingen liggen ofzo). Sterker nog: als ik mijn scene render met vray ziet het er slechter uit als met default of mental ray

ik denk dat er gewoon weinig mensen meedoen ivm school etc.

ik zit zelf nu ook op stage en heb het geluk dat ik mijn eigen laptop meeheb en nog tijd ervoor heb ook want anders had ik ook geen tijd om mee te doen...het zal vanzelf wel weer aantrekken wanneer mensen slagen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door misterw op 01-03-2007 13:11 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Duesenberg J schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:43:
ik heb voor alle voorgaande contests Blender met de Blender internal renderer gebruikt.
Ik heb geen idee hoe yafray werkt, maar als ik natuurkundig correct wil renderen dan gebruik ik Indigo. (maar aangezien ik nooit echt een final render maak uit mezelf gebruik ik dat nooit)
Onder je renderknop zit een keuzevak voor renderpakketen. Nu zit daar alleen nog maar yafray in maar toch... ieg als je yafray installeerd kun je gewoon vanuit blender mbv yafray renderen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]
Ja, das waar, include is beter. Default staat 'ie op exclude. Is aan te passen in het exclude/include-menuutje, was ik vergeten. _/-\o_
[...]
Misschien wat extra dagen aan deze contest plakken, bv ; de 21ste als eind-datum. En dat dan iedere volgende contest steeds start op, de 1ste van de maand. Met 3 weken de tijd om iets te maken, en een week om af te koelen. Is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@MisterW: dat vray er bij jou minder uit ziet ligt niet aan vray maar aan jou(w instellingen) :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:30:

Misschien wat extra dagen aan deze contest plakken, bv ; de 21ste als eind-datum. En dat dan iedere volgende contest steeds start op, de 1ste van de maand. Met 3 weken de tijd om iets te maken, en een week om af te koelen. Is dat een idee?
Ja, dat is misschien wel een idee. Dan heeft de winnaar nog even tijd om een nieuwe contest op te zetten en kunnen de andere even uitrusten. Dit idee geeft inderdaad wat meer ademruimte.

@misterw, soms zijn de materialen die je voor mental ray gebruikt, niet echt geschikt voor vray. Ik heb een scene voorlaatst nog omgezet naar vray, en dan is het beste ook om je materialen te verwisselen voor echte vray-materialen. Heb je trouwens geen foutmeldingen in je vray-log? (incompatible materials of zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voorspel dat het topic helemaal uitsterft wanneer er extra dagen bij komen.
Kijk maar naar de oudere contests.

Dat het niet lekker loopt heeft niets te maken met uitrustperiodes en ademruimtes die nodig zouden zijn. Wel met enthousiasme dat te snel weg-ebt.

De enige manier om dit topic in leven te houden is door te reageren, reageren en nog eens reageren en keihard aan de slag te gaan met de prachtige programma's die er voor bedoeld zijn om mooie dingen mee uit te poepen.

Wat opvallend is is dat er eigenlijk helemaal niet echt commentaar gegeven wordt op elkaars werk.
Misschien hebben veel mensen zoiets van "ach, dat zou te moeilijk voor hem/haar zijn", of "ach, dat wordt toch als flame opgevat", of "ach, konden pinguins maar vliegen", maar juist dat is hetgene wat nodig is in zo'n topic als dit. En dat is wat al die werken beter maakt. En dat is waar mensen indirect ook weer van leren en beter van worden.

Het is als een gesprek... je moet met nieuwe argumenten, onderwerpen en andere dingen komen om het gang op te houden.

En die afkoelperiode heb je toch sowieso al wanneer er over een nieuw onderwerp wordt gediscussieerd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Dat is juist de opwarmperiode. Het afkoelen gebeurt meestal een week na aanvang van de wedstrijd :P

Ik doe deze helaas niet mee wegens schooldrukte en een ander 3d projectje waar ik veel lol in heb.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik ben het duidelijk met aardbei eens....ik merk duidelijk wel dat er geen echt commentaar gegeven wordt op scene's en dat terwijl mensen er juist voor meedoen.

misschien dat als er wat meer over scene's gediscussierd wordt dat er meer leven in een topic komt.

@marquis

misschien is dat dan wel het probleem maar wat is het verschil tussen een normaal material en een vray material (hoe maak ik uberhaupt een vray material?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten hele vorige ding voor deze contest te laten vallen. ben begonnen aan het nieuwe idee.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v234/ISAF/Got%20Contest%20kapot/wip1.jpg

is nog vrij donker, maar geeft al wel een idee lijkt me.

C&C is vanzelfsprekend altijd welkom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
misterw schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:36:
ik ben het duidelijk met aardbei eens....ik merk duidelijk wel dat er geen echt commentaar gegeven wordt op scene's en dat terwijl mensen er juist voor meedoen.

misschien dat als er wat meer over scene's gediscussierd wordt dat er meer leven in een topic komt.
Geheel mee eens
@marquis

misschien is dat dan wel het probleem maar wat is het verschil tussen een normaal material en een vray material (hoe maak ik uberhaupt een vray material?).
Ja, echt het verschil kan ik je ook niet vertellen, naar mijn gevoel leeft het meer. Kijk eens naar deze link? Daar zie je een paar mooie voorbeelden. Als je Vray materiaal gaat maken, moet je in je Materiaal Libary kiezen i.p.v. "standard" voor "Vraymtl" (of andere Vray..). Zorg wel dat je je render dan "geasignd" hebt aan Vray, anders zie je de Vraymtl niet.

@ISAF, ziet er al mooi uit, misschien wat caustics?

[ Voor 4% gewijzigd door marquis op 01-03-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb dit een keer als test gemaakt voor een animatie :)
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/MR-render-06.jpg
.avi 5 MB

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooie physics, Guillome :)
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:22:
Ik ...blablabla...wordt gediscussieerd ;)
Damn. Met alle respect, ...wat een gezwets. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:23:
Damn. Met alle respect, ...wat een gezwets. :?
Sorry, die vergelijking van dit topic met een normaal gesprek is inderdaad niet voor iedere tweaker weggelegd :+

Ik weet ook wel dat ik onzin schrijf joh ;) maar het is zeker niet alleen maar zwets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Guillome, gaaf, ziet er mooi uit.

Jongens, beetje lief voor elkaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ guilome,

Die kronkels hebben er idd wat van weg maar voor de rest.. :P

@ Aardbei,

Ben het ook niet helemaal met je eens en snap ook niet helemaal hoe je er bij komt.. ( kijkt naar laatste 2 pagina's waar misterw, Holgster en mijn naam veelvoudig genoemd zijn)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jupjup, ik zie vooral geklets over programma's, instellingen en hier en daar wat complimentjes.
Daar tussendoor zitten maar een paar reacties met opbouwend commentaar, en die zijn op een hand te tellen.

Maar ik ga me heel voorzichtig weer stil houden want ik heb nog steeds niets zelf gemaakt... O-)
Lang leve ATi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
haha vertel mij wat... /me is al 2x een deel van zijn scene kwijtgeraakt door een blauw scherm als gevolg van de GEWELDIGE ati drivers

ik zit nu momenteel met een probleempje...
ik wil graag mijn scene gaan renderen met vray (heb gehoord dat het beter is en als ik zo de plaatjes van de site bekijk wil ik dat graag geloven) maar de meeste objecten in mijn scene heb ik in een andere scene gemaakt en dmv merge in de "hoofdscene" gegooid.
maar alles wat op die manier aan mijn scene is toegevoegd heeft geen material meer.

iemand suggesties?
of misschien moet ik vray maar pas de volgende scene gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

misterw schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:38:
[...]

haha vertel mij wat... /me is al 2x een deel van zijn scene kwijtgeraakt door een blauw scherm als gevolg van de GEWELDIGE ati drivers

ik zit nu momenteel met een probleempje...
ik wil graag mijn scene gaan renderen met vray (heb gehoord dat het beter is en als ik zo de plaatjes van de site bekijk wil ik dat graag geloven) maar de meeste objecten in mijn scene heb ik in een andere scene gemaakt en dmv merge in de "hoofdscene" gegooid.
maar alles wat op die manier aan mijn scene is toegevoegd heeft geen material meer.

iemand suggesties?
of misschien moet ik vray maar pas de volgende scene gebruiken?
Welke materialen gebruik je nu?
Want als je van render verandert is het meestal beter om de materialen ook te veranderen.
VRay heeft een andere materialenbibliotheek met andere opties speciaal voor VRay.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:58:
[...]

Sorry, die vergelijking van dit topic met een normaal gesprek is inderdaad niet voor iedere tweaker weggelegd :+

Ik weet ook wel dat ik onzin schrijf joh ;) maar het is zeker niet alleen maar zwets!
8)

@iedereen,
Dus hoe moet dat nu met de contest? Moet ik een klein stukkie aan de startpost/inleverdatum toevoegen? Zoiets als :
-Iedere maand is er een nieuwe contest. Start is de 1ste van de maand. De 21ste moeten de finals ingeleverd worden. Je hebt dus 3 weken de tijd om er iets moois van te maken....

Of zijn er mensen die zo'n maandelijks gebeuren eigenljik helemaal niks vinden? Ik wacht 't af, ik verander niet zomaar iets aan de contest-regels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
@misterw

ik zou gewoon bij mental ray blijven, als het goed is levert dit ook een mooie render op.
Ik denk toch dat er ergens iets grondig mis is met de setup van je scene.
Zoek eens wat goede tutorials over belichting/rendering in 3dmax/mental ray.

Als je van die vlakken in het plafond light-emitters maakt (weet niet precies hoe dat gaat in 3dmax) zou je al een aardig belichte scene moeten krijgen.

Misschien kunnen personen hier die wat meer thuis zijn in 3dmax je verder helpen.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
bedankt voor de reacties...ik denk nu maar dat ik het zo laat want er zitten al best veel uren in en om nu alles te gaan veranderen vind ik wel ingrijpend..
de volgende contest ga ik meer aan de gang met materials mental ray vray etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weet een wipje!
Ga toch voor het grijze met rood. Textures moeten nog aangespast worden en er moet nog heel wat kapot. ( hou er niet zo van om dingen kapot te maken maarja komt goed :P)
Comments welkom!

Afbeeldingslocatie: http://cmvfwebdesign.nl/plaatjes/wippy8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 00:27
Laat ik maar ook es wat posten dan, had eigenlijk niet zoveel zin/goede ideeën om mee te doen maar aangezien er al niet zoveel deelnemers zijn zal ik toch wat proberen te maken. Ik neem aan dat jullie wel kunnen zien wat het wordt :). Natuurlijk blijft hij niet zo recht staan ;).

Ik heb trouwens met een camera mijn field of view en perspective aangepast enzo, maar nu blijft hij hetzelfde perspectief houden als ik in 'perspective view' ga, hoe ga ik weer terug naar de normale instellingen?

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/kapot_contest/jinga_toren_omnis.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
misterw, ben het met Holgster eens. Als het bevalt, lekker laten en de laatste beelden die ik gezien heb van je zien er goed uit. Nog even over je objecten die je gemerged hebt met andere scennes, die kun je in je gemergde scene opnieuw materiaal toewijzen. Of je maakt de materialen in je orginele scene en merged heb opnieuw. Het eerste heeft mijn voorkeur. Maar alles omzetten naar Vray ben ik toen wel een poos mee bezig geweest.

@jupjup, goed werk. Misschien wat structuur in de luncht maar absoluut niet te veel. Gaaf die vliegtuigjes.....

[ Voor 11% gewijzigd door marquis op 02-03-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) Net overgeklokt, gaat als een trein B-)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/3375/wip011oa0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:32:
:) Net overgeklokt, gaat als een trein B-)
wip:
[afbeelding]
Brand, brand................ ;)
Nog wel ff een logotje ervoor opplakken he?

Edit @bergen, jep die :*)

[ Voor 4% gewijzigd door marquis op 03-03-2007 19:31 . Reden: taalvoutje................. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

marquis schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:53:
[...]

Brand, brand................ ;)
Nog wel ff een logotje ervoor opplakken he?
Dan wel 'Dell', tenminste, Dell-laptops vliegen toch altijd in de fik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ok, klein updateje (updatje/update-je?). ik heb de stenen even lekker rommelig 'geordend' en de toren half laten omvallen. Komt nog niet zo goed naar voren in wips, dus ik denk dat ik hem nog wat schever ga maken. Ben ook nog niet helemaal uit over t perspectief wat ik ga doen.

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/kapot_contest/Jinga_toren_valt01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/kapot_contest/Jinga_toren_normaalperspectief01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Van bovenaf definetly mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:16
helemaal mee eens.
Van onderen is het veel moeilijker te zien dat je een omvallende jenga-toren ziet. Bovendien vind ik die van onderen te statisch. Als je de toren van bovenaf bekijkt is het herkenbaarder en zit er meer beweging in het plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Van onderen vind ik het totaal niet op een Jenga-toren lijken.
Ik krijg mijn skateboard niet echt zoals ik hem wil hebben.. Ik hoop dat ik de komende dagen nog een paar vrije uren kan vinden, zodat ik wat meer tijd eraan kan besteden (vooral aan hem dikker maken + omgeving maken).
De slijtageplekken aan de onderkant willen alleen nog niet echt lukken.. moeilijk effect!
Afbeeldingslocatie: http://38.99.76.102/img86/9092/skateboardrender3xq2.jpg

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
marquis schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:50:
misterw, ben het met Holgster eens. Als het bevalt, lekker laten en de laatste beelden die ik gezien heb van je zien er goed uit. Nog even over je objecten die je gemerged hebt met andere scennes, die kun je in je gemergde scene opnieuw materiaal toewijzen. Of je maakt de materialen in je orginele scene en merged heb opnieuw. Het eerste heeft mijn voorkeur. Maar alles omzetten naar Vray ben ik toen wel een poos mee bezig geweest.

@jupjup, goed werk. Misschien wat structuur in de luncht maar absoluut niet te veel. Gaaf die vliegtuigjes.....
dus ik moet in de gemergde scene opnieuw materiaal toevoegen? best raar dat het materiaal niet meegenomen wordt.

iig zit ik momenteel een beetje zonder inspiratie om nog dingen toe te voegen in mijn scene dus suggesties graag.

kan het zijn dat ik nog geen wip heb gezien marquis? dat zou wel jammer zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja :S , hij rookt een beetje. Zou een andere koeler nog helpen? Ondertussen heb ik 'em weer iets verder overgeklokt. Ben benieuwd of 'ie 't eind van de contest haalt :P
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/8158/wip022cm2.jpg

@misterw, ik zat te denken aan een door het plafond gecrashte space shuttle, maar dat is zonde van het plafond. Je kan 'em ook door het mission controle display laten crashen. Dat de shuttle half naar binnen steekt. Dan hoef je alleen de voorste helft van de shuttle te maken, en een gat en wat brokstukken. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
misterw schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:41:
[...]
dus ik moet in de gemergde scene opnieuw materiaal toevoegen? best raar dat het materiaal niet meegenomen wordt.
Normaal gaat het materiaal wel mee, ik bouw best wel vaak componenten in een andere scene en dan merge ik het met de final scene. Vreemd dat het niet werkt bij jou. Het materiaal gaat niet mee naar de material library, dat vind ik juist weer fijn. Anders wordt die zo rommelig. Ik denk dat je dat bedoelt?
kan het zijn dat ik nog geen wip heb gezien marquis? dat zou wel jammer zijn..
Helaas, door de drukte kan ik deze keer niet meedoen, maar ik hou het in de gaten. En hoop dat ik volgende keer weer mee kan doen. Toch wel m`n favoriete contest :)

@sargonaut, wat zijn nu de uitslagen van je virtuele 3D benchmarken? :P Misschien dat een beter voeding ook wel werkt........ 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door marquis op 05-03-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Hier de semi-final van mijn 'Broken Mirror' scene.
Ben er wel redelijk uit qua materialen. Heb enorme ruzie gehad met de vloer, met name bump/normal map, maar denk dat die zo wel goed is (straks in de final op hogere resolutie natuurlijk). Zitten wel nog een paar foutjes in (licht onder deur in spiegel).
Heb het programma (Kerkythea) wel goed leren kennen nu. Vooral het spelen met materialen en texture maps, .....goede oefening ;)

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/kapotsemifinal.jpg

@misterw
Omdat ik ook in Kerkythea wilde kijken hoe dat werkte met light-emitters heb ik een testje gedaan.
Klik voor plaatje
De gehele scene wordt verlicht door drie stroken in het plafond die ik een hoge self-illumination heb gegeven. Als ik jou was zou ik toch eens kijken of je niet zoiets kunt benaderen. Het zou zonde zijn als je je scene niet wat beter tot zijn recht kunt laten komen.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooie render Holgster. Zou het zonlicht niet mooier zijn wanneer er een steen door die ruit gegooid was. Dat je van die stralen krijgt. En misschien nog wat glasscherven erbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Holgster, erg mooi _/-\o_
Er zit volgens mij een foutje in, hout breek niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
@holgster:
je scene ziet er echt duidelijk mooi uit.
ik snap echt niet wat er mis is met mijn verlichting...
als ik al schaduwen krijg zijn ze vet lelijk...

dit is wat ik er tot nu toe van heb kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/wip8beta-1.jpg

dit is met de schaduwen aan:

http://i89.photobucket.co...08/rebootmrw/wip9beta.jpg

weet iemand of je ook anti aliasing aan kan zetten? want zo ziet mijn scene er echt niet uit

en heeft iemand nog suggesties voor de vloer? hij is idd zo kaal vergeleken met de rest van de scene.
ik heb er al een zooitje blaadjes rondgestrooid en er moeten overal nog prullenbakken komen maar ik denk dat dat niet genoeg is om het op te vullen

[ Voor 18% gewijzigd door misterw op 06-03-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 12-09 21:02
Subtiel kickje, na een week of 2 haha :D :o
Pirate-Bozz schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:40:
Hier weer een wippie:

http://img78.imageshack.us/img78/2172/wip7kk6.png

Het moet een lcdtv voorstellen :).
Zoals je ziet is de standaard niet recht onder het midden, hoe kan ik deze verplaatsen ten opzichte van de beeldbuis? Kun je ze daarna ook 'uniten' of iets dergelijks zodat ze 1 model worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@misterw, anti-aliasing settings kun je in de renderer, onder het menu 'render' instellen. Bij mij staat 'ie default aan, misschien helpt 't om een ander filter te selecteren.
De schaduw klopt inderdaad niet helemaal, maar het ziet er al wel beter uit. Ik weet niet hoeveel omni's je in het plafond hebt, maar je zou kunnen proberen er 'directionals' van te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:10:
@misterw, anti-aliasing settings kun je in de renderer, onder het menu 'render' instellen. Bij mij staat 'ie default aan, misschien helpt 't om een ander filter te selecteren.
De schaduw klopt inderdaad niet helemaal, maar het ziet er al wel beter uit. Ik weet niet hoeveel omni's je in het plafond hebt, maar je zou kunnen proberen er 'directionals' van te maken. ;)
ik heb 6 omni's (voor iedere tl 1). ze zaten eerst achter de witte vlakken maar toen zette ik de schaduw aan en werd alles zwart. toen heb ik ze maar naar onder verplaatst tot de helft van het plafond.

wat bedoel je precies met directionals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Weten jullie...
er is een kans dat ik óók nog mee ga doen :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/309e6d3e0975a04c7fae1f6d6680800f/full.jpg
Ik ben allang niet meer zo goed en kanshebbend om überhaupt stemmen te krijgen want mijn interesses liggen tegenwoordig ergens anders, maargoed... mevrouw 1001 ambities doet dit rondje misschien ook wel mee :P

Ik weet niet wat voor programma dat Kerkythea is maar ik vind je scene echt prachtig Holgster! :9

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misterw schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:15:
[...]

ik heb 6 omni's (voor iedere tl 1). ze zaten eerst achter de witte vlakken maar toen zette ik de schaduw aan en werd alles zwart. toen heb ik ze maar naar onder verplaatst tot de helft van het plafond.

wat bedoel je precies met directionals?
Met een 'directional' gaat het licht maar 1 kant op, ipv een omni die alle kanten op straalt. Dan zouden de schaduwen minder overlappen zoals nu. Maar nu ik er verder over nadenk, is het misschien ook weer niet ideaal. Wanneer je directionals gaat gebruiken, wordt je plafond namelijk zwart 8)7
Wat bedoel je anders met 'vet lelijk'. Als het om de karteligheid gaat, moet je dit doen:
(select omni, modify/shadow map params/ -zet size ipv 512 op 2048)
Om de schaduwen meer op de objecten aan te laten sluiten, moet je in hetzelfde modify-tabje de Bias verlagen, naar bv 0,5 of lager. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Holgster schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:55:
Hier de semi-final van mijn 'Broken Mirror' scene.
Ben er wel redelijk uit qua materialen. Heb enorme ruzie gehad met de vloer, met name bump/normal map, maar denk dat die zo wel goed is (straks in de final op hogere resolutie natuurlijk). Zitten wel nog een paar foutjes in (licht onder deur in spiegel).
Heb het programma (Kerkythea) wel goed leren kennen nu. Vooral het spelen met materialen en texture maps, .....goede oefening ;)

[afbeelding]

@misterw
Omdat ik ook in Kerkythea wilde kijken hoe dat werkte met light-emitters heb ik een testje gedaan.
Klik voor plaatje
De gehele scene wordt verlicht door drie stroken in het plafond die ik een hoge self-illumination heb gegeven. Als ik jou was zou ik toch eens kijken of je niet zoiets kunt benaderen. Het zou zonde zijn als je je scene niet wat beter tot zijn recht kunt laten komen.
Mooi gemaakt, maar waardoor is die spiegel kapot gegaan?? Misschien dat ff redeneren en dan nog eens je spiegel in stukken hakken zodat het beter past.
Over het algemeen scheurt/breekt een spiegel met rechte lijnen en af en toe een ronde lijn. daarnaast is de lijst ook niet mooi afgebroken.
Misschien dat je de lijst in het afsneden hoekje (het lijkt afgesneden nu ipv gebroken) los op de grond erbij kan leggen om het beeld wat realistischer te maken. Dan kun je de spiegelhoek ook nog in stukjes erbij leggen zodat het echt kapot is.

edit:
btw. Heb jij je inspiratie hier vandaan gehaald??
http://siteimages.guggenheim.org/gpc_work_large_87.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 06-03-2007 11:10 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pirate-Bozz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:00:
Subtiel kickje, na een week of 2 haha :D :o

[...]
:) hij kwam een beetje laat aan :P
Welk programma gebruik je? Even terug gekeken, 3dsmax dus :). Meestal kun je dat soort dingen wel in de 'help' terugvinden toch? ;)

Het verplaatsen moet je toch echt zelf uitvinden, het knopje zit bovenaan het scherm. Mocht je daarna die 2 objecten willen joinen, kun je een Boolean maken. Dit doe je door eerst een vd twee objecten te selecteren. Dan klik je bovenaan in het menu 'Create>Compound>Boolean'. In het Boolean-menu kies je bij operation voor 'union'. Klik dan op 'Pick operand B' en selecteer het andere object. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 12-09 21:02
Inderdaad, ik had de help niet eens nodig, ik heb daar echt uren n aar gezocht toen hahaha :).

http://img98.imageshack.us/img98/6933/wipkeet8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
yep,... betrapt ;)

vond ik zo'n verassend concept, ik denk dat ga ik maken.

[ Voor 58% gewijzigd door Holgster op 06-03-2007 15:18 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben het met die anderen eens, hout breekt op een andere manier dan glas hoor! Je scene is al niet helemaal 'clean' dus zou ik het hout van die lijst ook wat ruig maken :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
misterw, ik snap wat je probleem is. Kijk eens of je wat met "far attenuation" en "near attenuation" van de omni`s kan doen. Zo voorkom je problemen met schaduw van lampen die verder staan. Die komen namelijk dan niet aan de orde. Zo creeer je verlichting met een logische lichtafval. Nu blijven je lampen altijd op sterkte, hoe ver een objekt ook van een lamp afstaat, snappie?

@Dark blue, gewoon meedoen. Is altijd leuk........(reactie op je vorige post)

[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 06-03-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een nieuwe wip van mij.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v234/ISAF/Got%20Contest%20kapot/wip6.jpg

De caustics kloppen alleen nog niet zoals je ziet. Iemand suggesties hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen oplossing voor de caustics, maar ik vind 't wel mooi gemaakt. Alleen de texture in de schaduw. Die is wel goed, maar hij zou iets fletser kunnen. ;)

Eigenlijk is de uiterlijke inleverdatum voor de finals 11 maart, aanstaande zondag. Maar ik verleng de contest naar de 19de. Het leek me een goed idee, om de deelnemers die nu bezig zijn, wat extra tijd te geven. Dus de inleverdatum voor de finals is nu, maandag 19 maart.

Heeft er iemand bezwaar tegen deze verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat word juist veroorzaakt door de caustics:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha :), oke. Kan je de waardes daarvan niet iets aanpassen dan? Ik heb te weinig verstand van caustics om te kunnen vertellen wat je precies moet doen, helaas.

btw, startpost is aangepast. : )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
mwa, verlenging had niet gehoeven denk ik.
Niets zo goed als een deadline om resultaat te genereren.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mm ok, dan houd je toch gewoon 11 maart als deadline aan. Als er meer mensen niet tevreden zijn hierover, draai ik het gewoon weer terug hoor. no problemo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
FINAL

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/Brokensmall.jpg
Klik op plaatje voor grotere versie

Model: Sketchup 5 Pro
Render: Kerkythea 2007
Postwork: PSP X, Fireworks 8
Inspiratie: Kunstwerk 'broken mirror', Edward Hopper schilderij 'Sun in an empty room', Half-Life 2

[ Voor 17% gewijzigd door Holgster op 10-03-2007 20:10 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hoe mooi alles er ook uit ziet, de spiegel ziet er niet "natuurlijk gebroken" uit... zeer mooi gerenderd maar het is niet 'gebroken'.. wel mooi afgezaagd met een zaag ofzo ;)

benieuwd naar de volgende contest, wil wel weer meedoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet gebroken, maar toch wel kapot. :) Erg mooi gemaakt Holgster. Dus het zijn HL2 textures? Ik vond het er al wat van weg hebben. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Ik had een prachtige scene in mijn hoofd en ben er met de beste wil van de werel aan begonnen op pagina 1 van dit topic, maar heb absoluut geen tijd gehad om ook maar iets verder te gaan.
Ik wilde een scene maken met een omgevallen fotolijst met barst in het glas, een ketting met zo'n gebroken hartje, een ring en een omgevallen glas wijn. Letterlijk, maar meer ook figuurlijk kapot.

Als de deadline nog op de 19e staat, zoals in de startpost, dan denk ik dat ik nog een poging ga wagen. Als de deadline op morgen staat dan ga ik nog steeds een poging wagen omdat ik de scene nog steeds graag wil maken, maar dan komt er van mij hoogstwaarschijnlijk geen final. Ik wil me verder buiten de discussie houden over welke datum het nu gaat worden omdat ikzelf gewoon bijna niets aan mijn scene heb kunnen doen dus laat een beslissing daarover niet van mijn bericht afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Goed geslaagd Holgster. Vind vooral de korreligheid in de spiegel te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

Eens met hierboven, ziet er zeer strak uit

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KneoK schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:55:
Als de deadline nog op de 19e staat, zoals in de startpost, dan denk ik dat ik nog een poging ga wagen.
De enigste die tot nu toe bezwaar had, heeft al een final ingeleverd. Dus de deadline is de 19e. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:56:
Hier is een nieuwe wip van mij.

[afbeelding]

De caustics kloppen alleen nog niet zoals je ziet. Iemand suggesties hoe ik dit op kan lossen?
Ha, mooi, verlenging! Daar hoopte ik stiekem al op :P
Wie mij nog kent van vroeger; ik leverde ook altijd 10 tot soms wel 60 minuten na de deadline in. Holgster heeft inderdaad wel gelijk dat je dan harder en efficiënter doorwerkt, maar soms besef je dat je gewoon net een uurtje te laat daarmee begonnen bent :P

ISAF, ik quote jou omdat ik in je scene nog niet echt iets zie, dat het plaatje 'af' maakt. Het vertelt geen verhaal. De spiegeling van de voet van het glas wél, al is dat misschien onbedoeld. Daar zie ik een zonnige dag in weerspiegeld, en dan denk ik aan een middagje naast het zwembad of een chique lunch op een bekend historisch plein ofzo. Iets dat als scene dient voor de relatie of de suggestie waarom dat glas kapot is. Capice? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Holgster schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:46:
FINAL

[afbeelding]

Inspiratie: Kunstwerk 'broken mirror', Edward Hopper schilderij 'Sun in an empty room', Half-Life 2
Hele mooie final!!
Het enige minpuntje is dat het de middenbalk van het raam geen schaduw op op de muur geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
blaguy schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:58:
[...]

Hele mooie final!!
Het enige minpuntje is dat het de middenbalk van het raam geen schaduw op op de muur geeft.
zie schilderij ;)
Kreeg die grap ook niet gedaan in de render, dit heb ik 'post' gewijzigd.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:25

Flapmo

and back is gigi!

Grappig dat iedereen voor een kapot object gaat terwijl het eerste wat in mij op kwam toen ik aan kapot dacht dit was:

Afbeeldingslocatie: http://www.bsu.edu/web/dlb/T/projects/images/broken3.jpg

een mentaal gesloopt persoon :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Flapmo schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:18:
Grappig dat iedereen voor een kapot object gaat terwijl het eerste wat in mij op kwam toen ik aan kapot dacht dit was:

[afbeelding]

je was niet de enige met zo'n gedachtengang hoor ;) maar het gaat in dit geval om een object wat kapot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Heel goed! Niet zomaar een tekening maar ook nog ergens op gebaseerd..

Hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie

[afbeelding]

De Hupie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:45:
[...]

Ik zal zelf meer te denken aan 'me lichaam is kapot' als in na een zware inspanning. Of hele oude mensen waarvan het lichaam als t ware versleten is ;). Maar goed, dat is misschien inderdaad wel wat te breed.
;)

Btw vinden jullie me jinga toren wel bij t onderwerp kapot passen? Was eigenlijk meer mijn keuze omdat het me wel makkelijk en niet al te tijdrovend leek maar echt veel met 'kapot' heeft t ook niet te maken. Maar aan de andere kant, hoe meer finals, hoe meer vreugd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Hupie, dank dat ie gewoon mee kan doen. Tenslotte is ie kapot......... als je hem omgooit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw

[afbeelding]

hahaha daar zat ik ook meteen aan te denken bij kapot maar dan iemand die wat te veel bier gezopen heeft en de volgende ochtend wakker wordt...dat noem ik een kapot iemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Hupie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:16:
Btw vinden jullie me jinga toren wel bij t onderwerp kapot passen? Was eigenlijk meer mijn keuze omdat het me wel makkelijk en niet al te tijdrovend leek maar echt veel met 'kapot' heeft t ook niet te maken. Maar aan de andere kant, hoe meer finals, hoe meer vreugd 8)
Ik vind 't wel iets hebben hoor. Het spel is pas afgelopen wanneer de toren omvalt/kapot is.
Aan het plaatje te zien was het een kort spelletje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

[afbeelding]

Zodemieters........ :'( :/ :| mooi man.... heeeeel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:25

Flapmo

and back is gigi!

Thrilled schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:54:
[...]

je was niet de enige met zo'n gedachtengang hoor ;) maar het gaat in dit geval om een object wat kapot is..
oeps idd deze even gemist:
De bedoeling is dat je een kapot voorwerp maakt.
beetje lullig om mensen als voorwerpen aan te wijzen ;).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Straks moet ik alleen maar punten aan mezelf geven als het hier zo stil blijft ;)
c'mon boys and girls,...start up your renderengines.

[ Voor 25% gewijzigd door Holgster op 15-03-2007 19:21 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holgster schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:46:
FINAL

[afbeelding]

Ik heb een erg interessante foutje opgemerkt. De spiegeling van stukje spiegel op de grond klopt niet. Hij spiegelt nog steeds een deur, terwijl hij een stuk lager op de grond zit. Het is duidelijk dat de spiegeling ook meegecut is. Wel jammer. Verder erg prachtig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:38:
[...]

Ik heb een erg interessante foutje opgemerkt. De spiegeling van stukje spiegel op de grond klopt niet. Hij spiegelt nog steeds een deur, terwijl hij een stuk lager op de grond zit. Het is duidelijk dat de spiegeling ook meegecut is. Wel jammer. Verder erg prachtig _/-\o_
Onderste stukje staat een beetje schuin tegen de muur.
Anders valt tie natuurlijk om. ;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bedankt voor het noemen van Kerkythea _/-\o_ Ik ben nu een jaartje flink bezig met SKP maar dat renderen is daarin niks. Afgelopen 2 dagen me in dit programma verdiept en ik vind het fantastisch! De basisprinciepes snap ik nu volgens mij wel dus volgende keer zal ik ook een poging wagen :>

offtopic:
Verwacht er niet teveel van maar het lijkt me een leuke oefening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe oei :9, nu is 'ie kapot.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/461/wip31ad9.jpg

Ik kon nog net voor dit gebeurde een screenshot van CPU-Z maken ;) :P

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/3326/virtualbenchmarkcq8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
_/-\o_ Sargonaut, gaaf gedaan. Dik compliment. Vooral de core spanning (220V ???). Het rippen van het metaal ziet er erg goed uit, en dan aan de andere kant de prockoeler...... _/-\o_
@sargonaut, heb je een standaard koeler gebruikt? Ja, die red het niet met 40Ghz...... toch een diepriesaansluiting moeten maken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door marquis op 17-03-2007 12:33 . Reden: standaardkoeler?????? FOUT..........whoehahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaa.....plop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip Marquis, ik ga die koeler vervangen ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:43:
Hehe oei :9, nu is 'ie kapot.

wip:
[afbeelding]

Ik kon nog net voor dit gebeurde een screenshot van CPU-Z maken ;) :P

[afbeelding]
Hahaha _/-\o_ Mooi, helemaal op z'n tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:47
0X55AA schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:05:
[...]

Hahaha _/-\o_ Mooi, helemaal op z'n tweakers.
Inderdaad!
Goeie Sargonaut, alleen denk ik dat vloeibare stikstof nu ook niet meer helpt _O- 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/kapot/wip4small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
KamRamm, erg sprekend. Een render met een duidelijke boodschap. Netjes gedaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegens tijdgebrek is mijn laatste render tevens mijn final:

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v234/ISAF/Got%20Contest%20kapot/wip6.jpg

Goed wat meer finals te zien zo vlak voor de deadline. Renders zien er wel goed uit.
Bloed had misschien wat meer textuur/structuur kunnen krijgen. is nu gewoon een rode vlek.
Die jengatoren en pc zijn ook wel vet gedaan :)

Vraag me alleen af of die van KaBRamm688 wel echt 'kapot' is. Ok, het wekt de illusie dat die teddybeer veel teveel bloed verloren heeft. Maar 'dood' en 'kapot' zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen. Ook voldoet die (denk ik) niet aan de contest omschrijving:
De bedoeling is dat je een kapot voorwerp maakt. Het moet duidelijk kapot zijn. Dus scherven, brokstukken, losse onderdelen, roest, etc. Slechts een barst of een deuk, is niet kapot genoeg.
Het voorwerp/omgeving bepaal je zelf. Maar het kapotte voorwerp moet centraal in de scene staan.
Zoals ik eerder aangaf, gescheurde delen waar de vulling eruit hangt is meer binnen de contest. Ik weet niet wat de rest er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Ik denk dat, aangezien er toch al weinig finals zijn, dit wel door de beugel kan.

Mijn FINAL:

Afbeeldingslocatie: http://209.172.60.6/img399/8753/skateboard4uj9.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door link0007 op 18-03-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets wat levenloos is kan niet dood gaan, en ik heb een teddybeer nognooit levend gezien, dus zal hij wel kapot zijn.
en de render is opzich niet kapot, maar het verhaal wat er achter zit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn final!

Final
Afbeeldingslocatie: http://www.cmvfwebdesign.nl/plaatjes/finalklein.jpg
Niet helemaal wat ik in mijn hoofd had maar denk vind er toch wel af uit zien :)

@ Link007. Achtergrond maakt het helemaal af ! leuk.
@ Kabramm . Had persoonlijk ook zijn kop eraf gehakt O-) maar vind hem zo ook zeker mooi! Vind het ook in de contest passen. Mischien niet bij de eerste blik dat maakt het juist wel interesant ofzo..

P.s Mischien een idee om de code voor een plaatje in de topicstart te zetten? Liep me al rot te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
@jupjup: Echt een toffe plaat! Die MTV-achtige stijl is echt goed gelukt, en de kleuren zijn ook niet al te vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
@jupjup

Mooi gedaan! Erg stijlvol.
Die textures op de rode weg zijn ook goed in de stijl!

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Helaas heeft het thema van de contest nogal een realistisch tintje gekregen, ik ben namelijk al sinds woensdag grieperig/koortsig en van alles en nog wat en heb dus absoluut geen zin/tijd meer gehad om verder te werken aan me scene :(. Wel jammer, ik had net 2 ideeën bedacht om me jinga toren scene wat interessanter te maken. Idee 1 was om een klein poppetje te maken die onder de omvallende toren wegrent (leek me er wel grappig uitzien) en me 2e idee was om een een hele stad van jinga torens te maken (allemaal verschillende wolkenkrabbers) en waarvan dan een geimplodeerd word (als in het slopen van een hooggebouw). Maar ja, volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
helaas heb ik geen tijd meer gehad om het mooier te maken (heb momenteel veel werk aan de opdracht voor mijn nieuwe school).

final

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/kapot/finalhoustonklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
@jupjup, mooi werk.

@misterw, goed geworden, alleen jammer dat je niets aan de vloer gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een goede kwaliteit en originaliteit in de renders deze keer.
iedereen heeft zo te zien goed zijn best gedaan. hoop dat het volgende onderwerp net zo goed word, of misschien nog wel beter :9~
Pagina: 1 2 3 Laatste