3D Contest v53 : Lente Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:30
Duesenberg J schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:04:
Ik vind het water veel te blauw. Dat komt waarschijnlijk omdat het de lucht te veel weerspiegelt. Ook is het natuurlijk een idee om de strakke blauwe lucht te vervangen door een zwaarbewolkte. Ik weet alleen niet of je dat wel bij 'Lente' wil zien.
Dat klopt, ik had bij Rendering-> environment gewoon een lichtblauwe kleur gekozen, want met de standaard zwart zag het er nog minder uit. Ik hou denk ik wel de blauwe lucht, maar ik ben van plan om een soort takken mengelmoes (een plane met een opacity map met veel gaatjes) boven de scene te zetten, ik hoop dat het er dan beter uit ziet.

Heb vandaag geprobeerd een narcis na te maken maar ik vind het er belabberd uitzien. De blaadjes van een narcis had ik onder de scanner gelegt maar de rest van de bloem moest ik dus zelf modelen maar dit viel een beetje tegen. Een narcis kost ook al 3500 vertices wat denk ik wel veel is gezien ik een scene vol bloemen wil maken. Hier dan mijn resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/lente_contest/nascis_wip01.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

zo ik ben ook maar eens begonnen met een bloemetje,
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip2.jpg

zelf vind ik hem er al erg goed uitzien, nu moet ik nog een hele omgeving maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 12-04-2007 16:58 . Reden: upodate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben ff benieuwd hoelang je nou gemiddeld met zoiets bezig bent? Ik ben een amateur op het gebied van 3D. Een jaar lang SKP gedaan maar dat wordt te beperkend. Toen geleerd te renderen en nu bezig met Blender te leren. Echter volg ik daarmee al 3 week tut's en het begint te komen maar uiteraard leer je het meeste van oefening. Maar als ik nu een glas oid maak ben ik een kwartier kwijt voordat ik er tevreden over ben. Zo'n bloem moet ik nog niet eens aan denken :X maar ben toch wel erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een wipje dan (textures van kruiwagen staan nog niet vast)
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip4small.jpg

zo'n bloemetje maken duurt opzich niet heel lang. het duurde mij lang, omdat ik nog niet wist wat voor bloem ik ging maken.

maar eigenlijk hoef je maar 1 blaadje te maken, en in een array te plaatsen en je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bij de kruiwagen komt er gras door het voorwiel lijk het wel. voor de rest groeit het gras naar een bepaalde richting en het bloemetje precies de andere kant op. misschien daar op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaTaLeKe schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:37:
Bij de kruiwagen komt er gras door het voorwiel lijk het wel. voor de rest groeit het gras naar een bepaalde richting en het bloemetje precies de andere kant op. misschien daar op letten
klopt dat er gras doorheen groeit,
maar het dras wat er groeit groeit elke kant op, maar de donkere grassprietjes vallen nog veel op, omdat er nog geen lichtbundel van de andere kant komt, waardoor die grassprietjes een donkere kant hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Anoniem: 163535 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:32:
nog een wipje dan (textures van kruiwagen staan nog niet vast)
[afbeelding]

zo'n bloemetje maken duurt opzich niet heel lang. het duurde mij lang, omdat ik nog niet wist wat voor bloem ik ging maken.

maar eigenlijk hoef je maar 1 blaadje te maken, en in een array te plaatsen en je bent klaar
Zijn dit allemaal mannelijke bloemen? Ik zie namelijk nergens een stamper. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blaguy schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:37:
[...]

Zijn dit allemaal mannelijke bloemen? Ik zie namelijk nergens een stamper. :+
is al een paar jaartjes geleden dat ik biologie gehad heb, dus heb ff gegoogled op stamper.
nadat ik een aantal verkeerde dingen tegen kwam vond ik het.

en toen dacht ik dat zo'n stamper er geen waarde bij zou voegen. als ik zo gedetaileerd bezig wil zijn, moet ik ook nog de helmknopjes op de helmdraad/meeldraad zetten, en ook nog een vruchtbeginsel maken.

hoop dat je het niet erg vind dat ik deze details oversla :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Ik heb totaal geen problemen mee hoor. Ik vind het goed lijkende bloemen. Erg leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kleine toevoeging.
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/lente/wip6small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114803

(Ik zit vast niet goed hier, maar hoe krijg je zulk realistisch gras?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Door het hele topic te lezen ;)

De verhouding van de grootte van je objecten klopt trouwens niet helemaal, Kabramm. Was dat zo bedoeld? :)

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 15-04-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@Dehuppie: Maak je water eens 90/95% transparant :) En 50/75% reflectie, en onderwater geen blader- maar modder-texture. En gooi eventueel een 2e bumpmap (doormiddel van een mixmap, en dan 75% of 25% bij amount. In iedergeval zorgen dat de huidige bumpmap 75% zichtbaar is en de 2e 25%), die veel kleiner is dan de huidige, zodat je ook kleine rimpeltjes krijgt.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:32:
Door het hele topic te lezen ;)

De verhouding van de grootte van je objecten klopt trouwens niet helemaal, Kabramm. Was dat zo bedoeld? :)
de verhoudingen kloppen prima, ik denk dat je de kruiwagen nogal klein vind :P
maar dat komt omdat er nog een kabouter achtergeplaatst moet worden :)

of is er meer wat niet in verhouding klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:05
Anoniem: 114803 schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:53:
(Ik zit vast niet goed hier, maar hoe krijg je zulk realistisch gras?)
http://www.blendernation.com/2007/04/10/grass-tutorial/

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114803

Aah super!! Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is hier dus egt niet druk.... hebben jullie het nu zo druk om een uurtje vrij te maken om creatief te zijn....

er zijn hier niet zoveel actieve mensen die wel het lef hebben om hun creatieve spinsel te posten!!....

is het nu zo moeilijk om iets met lente te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Laatst online: 11:37
In een woord: Ja ;)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-05 09:02
was dat een antwoord op zijn eerste of tweede vraag? :S

Verder heb ik het erg druk momenteel (eindexamen voor de deur). Het viel mij ook al op dat er weinig gebeurt hier. Ik neem aan dat niet iedereen die hier komt eindexamen moet doen :P
Heb verder nog niks toegevoegd aan mijn scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192478

Duesenberg J schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:14:
[...]

was dat een antwoord op zijn eerste of tweede vraag? :S

Verder heb ik het erg druk momenteel (eindexamen voor de deur). Het viel mij ook al op dat er weinig gebeurt hier. Ik neem aan dat niet iedereen die hier komt eindexamen moet doen :P
Heb verder nog niks toegevoegd aan mijn scene.
Ik zit idd ook in mn eindexamenjaar, anders had ik zeker meegedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 192478 op 18-04-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
ik zit ook in het laatste jaar en ben momenteel bezig met stage...ik heb niet genoeg tijd om iets leuks te kunnen maken

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
te druk met werk en familie, dus deze keer geen tijd helaas.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Ik heb geprobeert om wat ruimte vrij te maken, maar heb volgende week examen en eind mei weer. Ik probeer wat maar het gaat me waarschijnlijk nie lukken. Ten tweede kan ik, door het leren, niet echt inspiratie krijgen. Das eigenlijk wel het grootste probleem....... :|

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dit jaar ook eindexamen, en nog heel veel meer te doen. maar mij lukt het zelfs om 1 uurtje vrij te maken, om toch iets te kunnen laten zien in deze contest.

is een beetje afleiding, eventjes ontspannen achter de computer zitten, en een mooi en vrolijke lente te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ook eindexamen hier en dingetjes die nog af moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
heb me toch behoorlijk vergist in het aantal eindexamenleerlingen hier.
Ik heb trouwens altijd gedacht dat je naarmate je dichter bij je eindexamen kwam je minder verplichte lessen hoefde te volgen, zodat je zelf je tijd om te leren goed in kon delen. Maar nu blijkt dat ik ineens geacht wordt om van half 9 tot 5 uur op school te werken aan alleen maar examenopgaven. -O-
Gelukkig gaat dat volgende week pas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Voor mij zijn het geen school examens. Ik ben bezig met mijn MCSA 2000 en mijn priority is dat ik het moet hebben voor begin Juli (het is m`n bonusdoelstelling) en daarna doorstromen naar MCSA 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216834

ikke jaren op tweakers beetje rondneuzen, casemodding, spielerij, pricewatch... je kent het wel, kom ik in eens op het lumineuze idee om eens bij graphics te gaan kijken, en ja hoor 3D modeling/animatie... en nog contests ook :D

Ik ga kijken of ik bij de volgende contest mezelf kan bewijzen,

tot snellio,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 216834 schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:30:
ikke jaren op tweakers beetje rondneuzen, casemodding, spielerij, pricewatch... je kent het wel, kom ik in eens op het lumineuze idee om eens bij graphics te gaan kijken, en ja hoor 3D modeling/animatie... en nog contests ook :D

Ik ga kijken of ik bij de volgende contest mezelf kan bewijzen,

tot snellio,
doe gewoon nu mee! je hebt nog precies één dag! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen...

Maar zullen we er nog een weekje aan vastplakken? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
De 3D-contests beginnen steeds meer op de 2D-contests te lijken ;(
hopelijk hebben we volgende contest een makkelijker onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het deze keer door het onderwerp komt ben ik Sinterklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:05
Hoi Sinterklaas.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
ben er nu eigenlijk wel een beetje voor om er nog een weekje aan vast te plakken.
Was van plan om nog snel even iets bij te modelleren en een render aan te zetten, zodat ik precies rond middernacht klaar zou zijn.
Maar iets meer speelruimte zou denk ik toch wat gunstiger zijn.

edit:
render staat nu aan. Over 9 uur moet ie klaar zijn. En anders lever ik em gewoon te laat in >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Duesenberg J op 23-04-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoeft van mij echt geen week bij, en denk dat we een beetje rust moeten nemen.

dus ik stel voor: dat de volgende contest pas volgende maand begint.

en mijn laatste wip word de FINAL, omdat ik de tijd, en de zin niet meer heb om een kabouter te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
tadaa! Mijn FINAL
Afbeeldingslocatie: http://xs314.xs.to/xs314/07171/3dcontest53LenteFINALklein.png
Ik heb nog wat dingetjes bijgevoegd. Deze render duurde precies 9 uur en er zijn zo'n 5 miljard 'mutaties' verricht. (bijna 4000 per pixel)

Maargoed: met maar twee finals is er geen contest mogelijk: De enige andere final zal altijd automatisch bovenaan de lijst staan, en zo zullen beide deelnemers gelijk uitkomen. Kortom: we hebben nog een derde final nodig.

Jullie hebben nog 7 minuten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
K vind ze beide een nummer 1 waard. Erg mooi gemaakt, heren. Duesenberg, vind em wel heel erg orgineel. KaBramm, strakke afwerking. Toppie, heren.... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
dankjewel, maar met 2 finals komen we er niet.
Volgens het huidige systeem moeten we dan elkaar bovenaan ons 'lijstje' zetten, waardoor we allebei op de eerste plek eindigen.
Dus van mij mag er minstens nog wel een derde plaatje bij, ook al is de deadline officieel nooit verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:41:
dankjewel, maar met 2 finals komen we er niet.
Volgens het huidige systeem moeten we dan elkaar bovenaan ons 'lijstje' zetten, waardoor we allebei op de eerste plek eindigen.
Dus van mij mag er minstens nog wel een derde plaatje bij, ook al is de deadline officieel nooit verzet.
van mij mag er ook nog wel eentje bij...

maar de volgende contest word denk ik weer een saaie, omdat veel mensen dan met examens bezig zijn.
Dus deze moet een erg simple onderwerp krijgen. dat je hem eigenlijk al afhebt na de meivakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik weet niet of er momenteel mensen bezig zijn aan een final, anders kunnen we ook stemmen via een poll....

[ Voor 7% gewijzigd door misterw op 24-04-2007 15:17 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 11:38
Dan moet je sowieso 2 Polls
1 Voor originaliteit
1 voor uitwerking
En al 50 contest met deze puntentelling en nog nooit problemen gehad best toch?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
er zijn ook nooit maar 2 finals geweest dus als jij nog ff een final wil maken dan kan het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ben bezig snel een final inelkaar te zetten over half uurtje moet ik er een hebben ;). Dit is toch een van de weinige kansen voor mij om een mooie 3e plek te halen in de contest :)

Hier mijn final

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/lente_contest/lente_scene_zonder_takken.png

[ Voor 25% gewijzigd door De Hupie op 24-04-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Hupie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:29:
Ben bezig snel een final inelkaar te zetten over half uurtje moet ik er een hebben ;). Dit is toch een van de weinige kansen voor mij om een mooie 3e plek te halen in de contest :)

Hier mijn final

[afbeelding]
fleurig :D
en een 3de final, ik probeer zo snel mogelijk mijn scores te versturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
yay! een 3e final! Laten we maar zeggen dat "deadline op maandag 23 april" een rekbaar begrip is :+
Ik denk dat ik wel met een hoog puntenaantal eindig in deze contest, al is het omdat er niemand anders is waar die punten naartoe kunnen gaan :P

Ik denk trouwens niet dat jupjup nog een lijstje met finals gaat maken, want zijn laatste post in dit topic stamt van de 24ste. Maart welteverstaan. (3e post in dit topic)
Dus ik wacht nog maar ff af. Tenzij iedereen hier besluit dat jupjup niets meer gaat doen en iemand anders de scores berekent.

[ Voor 38% gewijzigd door Duesenberg J op 24-04-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Moeten we de scores dan nog naar Jupjup mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
De Hupie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:17:
Moeten we de scores dan nog naar Jupjup mailen?
Gaaf gedaan, De Hupie. Ziet er goed uit, de reflectie is top, de spiegeling is goed. Nee, echt, zeer geslaagd. Duesenberg, ik zie weinig leven bij jupjup. Denk dat jullie het gewoon moeten gaan uitrekenen. En anders wil ik het nog wel uitrekenen. Laat me maar weten.

Edit: KaBramm, je heb gelijk. Das i.d.d. goed te doen met drie deelnemers. Maar is toch wel jammer dat we nix van Jupjup horen.

[ Voor 12% gewijzigd door marquis op 25-04-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet niet egt of het nodig is om ook mailtjes te versturen, ik weet al precies wie er voor orginaliteit en uitwerking 1ste word, en wie 2de

dus als ik mijn scores gewoon hier op het forum post vind ik het ook goed, zo'n rommel word het nu denk ik niet, met 3 deelnemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Nou dan doe ik de scores maar via het forum. Voor de originaliteit krijgt Deusenberg van mij de meeste punten. De uitwerking vind ik bij beide even goed dus heb maar kop of munt gedaan en het is toen ook Deusenberg geworden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
hoho, eerst nog alle finals op een rij ;)

KaBRamm688

De Hupie
Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/lente_contest/lente_scene_zonder_takken.png

Duesenberg J
Afbeeldingslocatie: http://xs314.xs.to/xs314/07171/3dcontest53LenteFINALklein.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
sorry voor de dubbelpost, maar het leek me handiger om mijn scorelijstje in een aparte post te zetten om verwarring te voorkomen.
Dit is dus mijn lijstje:

Originaliteit:
KaBRamm688
De Hupie

Uitwerking:
KaBRamm688
De Hupie

(uitwerking vond ik nog best moeilijk om te kiezen, omdat ik dat altijd moeilijk vind om goed te beoordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Als KaBRamm besluit om De Hupie de eerste plaatst toe kennen voor beide groepen en Deusenberg de tweede, dan zit je nog in een empasse (ik geloof dat je dat zo schrijft, maar ja, het is nog vroeg) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

orginaliteit:
duesenberg j
de hupie

uitwerking
de hupie
duesenberg j

en hieruit kun je de scores opmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Lijkt me duidelijk.
Volgens mij is Duesenberg de winnaar

gefeliciteerd!!!

Volgende contest?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
:D
Ik ben ook zelf tot de conclusie gekomen dat ik de winnaar ben. Maar ik wilde even afwachten of iemand anders dat ook was.

Gaat er nog iemand zo'n leuk tabelletje maken?

En ik denk dat we nu beter even kunnen wachten met het starten van de volgende contest. Laten we eerst maar eens flink de tijd nemen om het nieuwe onderwerp te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het tabelletje staat hier

ofterwel:
#1 Duesenberg J
#2 KaBRamm
#3 De Huppie

gefeliciteerd Duesenberg J, was een zeer orginele scene, en aan jouw de eer om de volgende contest te starten, en te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
nou... ik zou zeggen: brand maar los met nieuwe onderwerpen!
ow, ik heb het zojuist gezegd :+

Ik ben trouwens benieuwd naar de oorzaak van het feit dat er iedere contest niet zoveel finals zijn. Deze contest had wel een heel erg belabberd aantal finals. Dat kwam doordat iedereen bezig is met examens. Maar toch hebben we bij de andere contests altijd moeite om aan de acht te komen. Natuurlijk is dat geen eis die aan elke contest gesteld wordt, maar ik vind dat het leuker is als er meer mensen meedoen.
Dus ik wil er graag alles aan doen om ervoor te zorgen dat de volgende contest niet helemaal inzakt vlak na het begin. Wat is volgens jullie de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

AlIk spreek voor mezelf, maar mijn afwezigheid had niets te maken met examens of iets dergelijks. Het heerlijke weer had veel meer invloed :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Examens is deels een lulverhaaltje, niet iedereen heeft daar last van hier. De aandacht zakt iedere keer gewoon te snel weg en mensen zien geen reden om hier hun kostbare tijd in te steken.

Dat is iedere keer het probleem geweest.

Misschien is het wel weer tijd om een onderwerp te kiezen dat erg smal is qua wat er gedaan kan worden, waardoor er creatiever mee moet worden omgegaan, het makkelijker is om er mee te beginnen en mensen sneller klaar kunnen zijn.

"Sphere Contest II: Return of the Cube" misschien? :+

edit:

Ik moet toch eens sneller dat postknopje indrukken :+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 29-04-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik denk dat ik helaas ook geen tijd zal hebben voor de volgende contest (stage+ werk alleen al vullen 60 uur van mijn week en dan nog een vriendin en scouting erbij dan zit ik wel redelijk vol).

Ik wil graag meedoen maar ik vrees dat ik het niet ga redden om tot een final te doen...ik ga iig wel mijn best doen!

suggesties voor een onderwerp (hersenspinsels):

- maffia
- leger
- piraten

Gewoon even wat losse dingen die in mijn hoofd opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
piraten en leger spreken mij wel aan :P sorry dat ik deze contest niet meer af had gemaakt.. ik moest veel werken, en mn inspiratie was ook een beetje weg... excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
heb wel eens waar nog nooit meegedaan maar angst lijkt mij wel een leuk onderwerp
zag dat piraten al eens gedaan was.

volgende ronde doe ik mee aangezien ik nu veel tijd heb.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 105830 schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:36:
Examens is deels een lulverhaaltje, .............................
Gaat voor mij niet op, maar ben afgelopen vrijdag geslaagd voor mijn Microsoft examen "Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows 2000 Server". Nu nog maar twee......
Ik ga zeker mijn best doen om weer mee te doen.

_/-\o_ Gefeliciteerd Deusenberg, hij was erg goed. _/-\o_
Maar ook de renders van je twee tegen-canidaten waren erg goed.

[ Voor 6% gewijzigd door marquis op 30-04-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
* TEAMIKKE wil ook wel een poging wagen volgende keer.

Zal wel niet veel voorstellen maar ik moet toch een hoop ervaring opdoen voordat ik ooit eens wat leuks kan maken en dit soort dingen zijn daar natuurlijk perfect voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Sphere 2 - Return of the cube
LOL!! die is wel geinig trouwens om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Ben ook wel voor het idee van aardbei.
Simpel, veel mogelijkheden, kan in kort tijdsbestek gemaakt worden.

Is het dan de bedoeling dat ipv een sphere een cube het uitgangspunt is?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Lijkt me wel dan ja
maar moet je eens kijken naar die Sphere contest
20 Finals! deed het goed dus als de Cube contest het ook zo goed doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
T!m0n schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:29:
Sphere 2 - Return of the cube
LOL!! die is wel geinig trouwens om te doen
[wat hier stond, was nie voor jeugdige kijkers ;) ], das i.d.d. wel een heel goed idee......

Edit: Close-up lijkt me ook een goed idee

[ Voor 16% gewijzigd door marquis op 02-05-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216834

zoals ik al had aangegeven, doe ik oo keen zekere poging bij de volgende contest, whatever it may be!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Leuk, maar dan moet er wel een onderwerp komen. Officieel is het mijn taak om het volgende onderwerp te kiezen (ongeschreven regel), maar het zou makkelijker worden als mensen met meer ideeën komen.

Ik denk dat het een goed idee is om een onderwerp te nemen met een lage instapdrempel. Wat ik veel tegenkom is dat er mensen zijn die zeggen: "Wilde eigenlijk wel meedoen maar dit is me wat te hooggegrepen. Volgende keer beter."
Wat dat betreft ben ik blij dat Hagel3 zegt mee te doen ongeacht het onderwerp.
Maar helaas is niet iedereen die mee wil doen een Hagel3. (aan de andere kant is dat ook wel weer prettig, meer variatie in de finals enzo :+ )

Dus een 'Cube' contest is dan een goed gekozen onderwerp. Alleen komen er dan weinig modelleerskills bij kijken. (tenzij je stelt dat de kubus gewoon het uitgangspunt moet zijn, maar dan krijg je weer van die vage regels en gevallen die eigenlijk niet helemaal meer binnen de contest passen)

Ik krijg net trouwens een idee voor een onderwerp, waarbij er zeker mooie plaatjes voorbij kunnen komen. (maar bij welk onderwerp is dat niet?)
"Close-up"

Dus kort samengevat is mijn hele punt van deze post: Verzin wat onderwerpen, en kijk naar elkaars onderwerpen wat een lage "instapdrempel" heeft maar genoeg potentieel om mensen met een creatieve bui plaats te bieden.

edit:
Ik denk dat ik die ongeschreven regel maar ga veranderen in een geschreven regel bij het opstellen van de nieuwe startpost.

[ Voor 4% gewijzigd door Duesenberg J op 02-05-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Close-up (soort van) is al eens geweest :)

Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een kubus neerpleurt en een checkerboard eronder zet.
Ben je bang dat er weinig modelleerskills bij komen kijken? Dan moet je misschien wat meer er over nadenken, want niet iedereen denkt hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Close-up al geweest? Ik zie niets soortgelijks staan hoor. Misschien moet ik mijn beeldscherm dan maar ff close-up bekijken als ik die lijst nog eens langsga :Y)
En was het niet zo dat er in een van de vorige topics (vrij recent nog denk ik, ergens na 'mech warrior') een link is gepost naar een grote contest op een andere site waar alle deelnemers alleen kubussen mochten gebruiken? De winnaar had een hele tuin gemaakt. Daar zit zeker veel werk in.
En natuurlijk valt het scalen en plaatsen van al die kubussen onder modelleren. Maar mijn punt eerder was alleen dat je eigenlijk niet veel meer gebruikt dan scalen en dupliverts enzo. Mijns inziens houdt modelleren heel veel meer in dan dat, ongeacht hoevaak je die procedure herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Voorbeelden cube

klik
klik
klik
klik
klik
klik

Mij lijkt het wel een goede contest.

Trouwens, de eerste die met een Borg-cube komt aanzetten krijgt van mij 0 punten voor originaliteit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Holgster op 03-05-2007 11:46 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
heb de site waar die 3D contest 'cube' was gevonden:
http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dcont.php?lang=eng
Met als winnaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.forum3d.kom-net.pl/konkurs/cube/sponsor/wineric.jpg

kortom: ik twijfel er niet aan dat cube een onderwerp is waarmee niemand wat kan. Ik denk dan ook dat ik binnenkort de knoop doorhak en beslis dat het nieuwe onderwerp "kubus" wordt.

Of iemand moet ineens een veel beter idee krijgen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel mensen met ideeën horen komen. Wat ik wel veel zie is mensen die cube een goed idee vinden. Dus als je nog iets weet, haast je dan :)

[ Voor 48% gewijzigd door Duesenberg J op 02-05-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Duesenberg J schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:36:
heb de site waar die 3D contest 'cube' was gevonden:
http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dcont.php?lang=eng
Met als winnaar:
[afbeelding]

kortom: ik twijfel er niet aan dat cube een onderwerp is waarmee niemand wat kan. Ik denk dan ook dat ik binnenkort de knoop doorhak en beslis dat het nieuwe onderwerp "kubus" wordt.

Of iemand moet ineens een veel beter idee krijgen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel mensen met ideeën horen komen. Wat ik wel veel zie is mensen die cube een goed idee vinden. Dus als je nog iets weet, haast je dan :)
Ik vind het spannend en uitdagend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:58

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Cube lijkt mij ook wel super gaaf om te doen :)
Kun je best wat creatiefs mee uitspoken :P Zolang je de fantasie maar hebt :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Cube is echt een goed idee
Je kan echt alle kanten op
Je kan een cube auto maken een cube ruimteschip maar ook een cube interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik ben duidelijk voor de cube.

Na ik gezien heb wat voor plaatjes daaruit komen (keek net ff op die link van Deusenberg daar zitten echt ziekelijk mooie finals tussen).

Het is een leuk onderwerp, iedereen mag alles maken, en het kan van heel simpel tot heel ingewikkeld , iedereen kan meedoen.

Wanneer begint deze contest? (ik ben helemaal enthousiast, kan niet wachten).

[ Voor 26% gewijzigd door misterw op 03-05-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
nou we gaan gewoon met z'n allen 'cube' doen. Nu is alleen de vraag: Zal ik de contest 'Kubus' of 'Cube' noemen?
Heb ook al een idee voor de banner btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
doe maar "the cube" ofzo....
beginnen we al???
ik kan echt niet wachten.........
beginnen we al???
beginnen we al???
beginnen we al???
beginnen we al???
beginnen we al???
beginnen we al???
beginnen we al???
beginnen we al???
beginnen we al???

hmmm ik ben een beetje hyper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Cube" (zonder 'the') lijkt me de sterkste omschrijving voor een onderwerp dat zo simpel kan zijn maar toch ook weer ingewikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
moeten we dan iets maken in de vorm van een kubus, of met kubussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
link0007 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:05:
moeten we dan iets maken in de vorm van een kubus, of met kubussen?
met kubussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
het leek mij juist leuker om dat open te laten. Als je maar iets maakt waar duidelijk een of meer kubussen in herkenbaar zijn.

edit:
Ik moet echt stoppen met steeds maar van gedachte veranderen, maar net toen ik dit bovenstaande postte, dacht ik dat het veel beter is om gewoon strikt te zijn en te zeggen, je mag alleen maar kubussen gebruiken. Balken (langgerekte kubussen) zijn dus verboden.

[ Voor 52% gewijzigd door Duesenberg J op 03-05-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Maar met 2 kubussen vlak naast elkaar heb je toch ook al een balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Volgens mij was het originele idee (aardbei) dat een cube als basisvorm zichtbaar moet blijven maar dat verder alles mag (zie ook mijn voorbeelden een aantal posts terug).
Als je alleen maar een kubus als vorm mag gebruiken krijg je eenzelfde contest zoals al hierboven gepost is.

maar goed, het is aan de winnaar om te beslissen welke kant het op gaat. Misschien kan het wel een combinatie zijn.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
yep.. dat mag dus niet ;) moet een kleine ruimte tussen 2 kubussen zitten denk ik..

En dat plaatje boven, van de winnaar op dat andere forum, is de vloer daar ook een kubus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik denk dat het leukste is om iets te maken als die andere contest (alles opbouwen uit kubussen).
maar dan wel dat de vloer en muren normaal mogen zijn anders wordt het wel lastig (de winnende final van die andere contest heeft ook geen kubussen als vloer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170764

Jawel, hoor.

Alleen zie je er maar 1 vlak van O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Of de hele scene is omgeven door een kubus waarvan de binnenvlakken zijn getextured O-)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
dan kan je net zo goed een plane gebruiken niemand die het verschil ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 23:52
Ik denk dat het gewoon makkelijker is om met een kubus te doen wat je zelf wilt, zolang het idee erachter(kubus!) maar zichtbaar blijft. Hetzelfde als die sphere dus eigelijk. Gewoon flink vervormen naar eigen input, en dan klaar..

Alles uit kubusjes opbouwen is zo standaard vind ik.
* enira heeft al een ideetje. Mochten we toch op volledige kubusomgeving overgaan, dan kan ik em alsnog uitvoeren.
* enira gaat aan de knutsel.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
jarnotjuh schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:09:
Ik denk dat het gewoon makkelijker is om met een kubus te doen wat je zelf wilt, zolang het idee erachter(kubus!) maar zichtbaar blijft. Hetzelfde als die sphere dus eigelijk. Gewoon flink vervormen naar eigen input, en dan klaar..

Alles uit kubusjes opbouwen is zo standaard vind ik.
* Duesenberg J heeft al een ideetje. Mochten we toch op volledige kubusomgeving overgaan, dan kan ik em alsnog uitvoeren.
* Duesenberg J gaat aan de knutsel.
Dat mag pas als ik het nieuwe topic heb geopend. Ik ben blij met je enthousiasme, maar toch vraag ik je om nog te wachten tot ik het startschot voor de nieuwe contest heb gegeven, zodat we geen valse start krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 23:52
Duesenberg J schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:14:
[...]

Dat mag pas als ik het nieuwe topic heb geopend. Ik ben blij met je enthousiasme, maar toch vraag ik je om nog te wachten tot ik het startschot voor de nieuwe contest heb gegeven, zodat we geen valse start krijgen.
Wees maar niet bang, ik moet zelfs nog eerst maya installeren. :P
Sowieso moet ik nog eerst wat tutorials lezen, want is echt al 2 jaar geleden dat ik er iets mee heb gedaan. :P

Ik begin gewoon wanneer de rest begint hoor.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Mensen, mensen, mensen.
Loop toch niet zo te twijfelen en te zaniken over wat nou wel en niet een kubus is en of jouw idee binnen de regels valt.
Een beetje grafisch/3D artiest weet dat de enige beperking je eigen fantasie is. Dus komop, hou eens op met dat gezeur over regels, het is maar een kleinschalige wedstrijd. Maak gewoon wat er in je op komt, als het niet door de beugel kan hoor je het vanzelf wel.

Ik vind het een leuk idee en ik ga zeker mee doen als ik er de tijd voor kan vinden (eindexamen gaat voor alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:58

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Met die gozer hier boven.
Niet zo moeilijk doen idd, pas beginnen als het nieuwe topic er is ben ik wel voor.
Maar als je kijkt naar de inzendingen van die andere contest valt er met cubussen genoeg te doen :) En het ligt er maar net aan hoeveel fantasie jezelf hebt. Ga lekker aan de slag, en als het niet kan dan word je vanzelf wel door de rest gebitchslapt :Y)

* Spike_wolf gaat ALWEER proberen mee te doen :+ Hoewel ik het wel druk heb met 2,5 banen tegelijk :X Maargoed. waar een wil is is een weg :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Go Reddy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
wat nou als ik een programma schrijf, welke een bestaande scène ombouwt tot een kubus-scène met heeeeeeellleee kleine kubussen, elke individueel gekleurd naar de textuur van het origineel O-)

Wat ik wil zeggen: Je hoeft hier niet per sé iets creatiefs voor te doen.. gewoon een manier vinden om snel te werken (texturing heb ik al uitgedacht, met behulp van paint.net) en dan gewoon een maand lang blokjes plaatsen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is geen programmeer- of script contest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
3D contest v54: Cube

Laat het nu maar kubussen regenen!

[ Voor 9% gewijzigd door Duesenberg J op 04-05-2007 14:47 ]

Pagina: 1 2 Laatste