3D Contest 69: Architectuur Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/bram/ww2/architectuur.jpg

Welkom bij de 69e 3D Contest alweer!

Deze keer is het onderwerp :Architectuur

Architectuur is de kunst en wetenschap van het ontwerpen van de gebouwde omgeving; inclusief steden, gebouwen, interieurs, landschappen, meubelen, objecten enzovoort. Volgens het vroegste overgeleverde werk over het onderwerp, "Over architectuur" van Vitruvius, steunt de architectuur op drie principes: schoonheid (venustas), stevigheid (firmitas) en bruikbaarheid (utilitas). Architectuur kan worden omschreven als de balans tussen deze drie elementen, waarbij niet een de anderen overheerst.
bron: wiki

De opdracht:
Maak een gebouw, of een deel van een gebouw of gebouwde omgeving. Wees creatief, gebruik bestaande bouwstijlen, of ontwerp er zelf een.

Inleverdatum

Je hebt ongeveer 3 weken de tijd, om daarna de Finals op 1 Juni te beoordelen, en te kijken of er een nieuwe Dali in ons midden is.

Uiterste inleverdatum 1 Juni 23.59 uur

Het is tijd genoeg, maar gebruik je tijd nuttig zodat we geen half afgemaakt werk te zien krijgen. Dit is minder leuk om te beoordelen en natuurlijk ook minder leuk om naderhand op terug te kijken.

De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.

Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests:
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 60.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
• 61 10 jaar tweakers!
• 62 Games uit den Ouden Doosch
• 63 Another World
• 64 Toys for Boys
• 65 IJssculptuur
• 66 Fear
• 66 Tropics
• 66 World War II

Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 60.5 Krusher
• 61
• 62 BcMe
• 63 MaartenGibson
• 64 Marabunta2048
• 65
• 66 Frans vd Wijst
• 67 KaBRamm688
• 68 KaBRamm688

Hall of Fame:
Winnaar:
• 01 KaBRamm688
• 02 LiToKi
• 03 Menesis
• 04 Dark Blue
• 05 Sargonaut
• 06 Hymn
• 07 wildmedia
• 08 Marc1023
• 09 Folkert
• 10 4g0ny

Gewonnen:
4x
3x
3x
3x
3x
2x
2x
2x
2x
2x

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dark Blue heeft er ook nog met haar tengels aangezeten. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Mooi, we kunnen weer los gaan :Y)

Ik ga iets doen met glas. Veel glas (een atrium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208520

Dit keer ga ik mee doen :) ben benieuwd!

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Verroest dat gebouw uit dat plaatje in de OP (header) was mijn idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik probeer mee te doen egyptische pyramides en zo :D

Het oorspronkelijke uiterlijk (glad wit met een gouden top), of hoe ze er nu uitzien?... Toen ze nog nieuw waren lijkt me gaver :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
link0007 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:46:
Ik probeer mee te doen egyptische pyramides en zo :D

Het oorspronkelijke uiterlijk (glad wit met een gouden top), of hoe ze er nu uitzien?... Toen ze nog nieuw waren lijkt me gaver :)
Niet alleen gaver maar ook makkelijker :P

Ik weet nog niet zo goed. Heb wel wat in mijn hoofd zitten. Kijken of ik het kan uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-04 16:18

D-rez

dexels

Hersenen? Dat heeft niet veel met architectuur te maken hoor ;)

Ik heb ook al wat ideetjes, maar eerst nog even zien waar ik me best op focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb nog 0 ervaring met 3D, maar wil het toch eens gaan proberen :) . Als ik er tijd voor kan vinden ga ik ook proberen iets in te leveren, maar echt denderend zal het niet worden, waarschijnlijk een vrij simpel gebouw bij mij in de buurt (door krakers 'opgeleukt' wat een leuk effect zou moeten hebben als ik dat kan namaken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Ik ga mijzelf hier ook weer aan wagen :).

Ik heb in gedachte om zo'n amerikaans huis / villa te maken. eventjes goed kijken wat precies het gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanf
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-02 20:47
Zo, eerste post in het Graphics board. Tevens ook mijn eerste post op GoT ;). Ik ga hier ook aan meedoen. Ben eerstejaars Bouwkunde dus altijd goed als je handig wordt in 3D en renderen. Hopelijk leer ik hier veel. Succes iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welkom hier!

Deze contest is dan wel iets voor jouw aangezien je bouwkunde studeerd :). Meedoen met de contest zal zeker wel goed zijn voor je 3d skills!

Aan mij de eer om de eerste WIP te posten.

Het stelt nog niet zo veel voor. alleen beetje de ruwbouw van de begane grond en onderverdieping (of hoe je dat noemt).

onderverdieping:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/arch/wip1.jpg
begane grond:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/arch/wip2.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:28:
Welkom hier!

Deze contest is dan wel iets voor jouw aangezien je bouwkunde studeerd :). Meedoen met de contest zal zeker wel goed zijn voor je 3d skills!

Het stelt nog niet zo veel voor. alleen beetje de ruwbouw van de begane grond en onderverdieping (of hoe je dat noemt).

onderverdieping:
[afbeelding]
begane grond:
[afbeelding].
sketchup? Of een echt 3d programma :P Twijfel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3ds max :P skechtup ziet dr zowiezo toch al veel anders uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:52:
3ds max :P skechtup ziet dr zowiezo toch al veel anders uit?
Nou ik bedoelde meer, dat je de basis had gemaakt in sketchup en vervolgens exporteren naar Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

owneej, ik heb gewoon alles in 3ds max gemaakt. niets in sketchup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:28:
Welkom hier!

onderverdieping:
[afbeelding]
begane grond:
[afbeelding].
Even puur op bruikbaarheid bekeken wil ik even zeggen dat ik wel heel erg veel ruimte verlies zie aan schuine muren en randjes. Ook veel dubbele gangen en uitsteeksels zonder echt nut?
Ik weet niet of die nog komt maar mis je nog geen achterdeur? :o

Ofc nog ene ruwe 1e WiP dus verwacht sowieso nog wel dat je plannen hebt voor dingen hoor :D

Hoop zelf na m'n stage ook nog eens een keer mee te kunnen doen aan een contest, Heb wat voor stage hier zitten rotzooien met 3ds max, zo los direct wat pogen te maken maar niet echt geslaagd dus denk dat ik gewoon wat basic tut's moet volgen eerst en wat proberen voor ik zelf zo ver ben :(
Tot die tijd ga ik maar verder genieten met wat jullie maken :9

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nu maar hopen voor jullie dat die Gotter met zijn romeinse tempel niet even iets gaat posten. Sorry ben zijn naam even kwijt :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daves2hd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:56:
[...]

Even puur op bruikbaarheid bekeken wil ik even zeggen dat ik wel heel erg veel ruimte verlies zie aan schuine muren en randjes. Ook veel dubbele gangen en uitsteeksels zonder echt nut?
Ik weet niet of die nog komt maar mis je nog geen achterdeur? :o

Ofc nog ene ruwe 1e WiP dus verwacht sowieso nog wel dat je plannen hebt voor dingen hoor :D

Hoop zelf na m'n stage ook nog eens een keer mee te kunnen doen aan een contest, Heb wat voor stage hier zitten rotzooien met 3ds max, zo los direct wat pogen te maken maar niet echt geslaagd dus denk dat ik gewoon wat basic tut's moet volgen eerst en wat proberen voor ik zelf zo ver ben :(
Tot die tijd ga ik maar verder genieten met wat jullie maken :9
Dit verklaart een hoop voor jullie denk ik :P
http://www.architecturald...ach-house-plan-2179dr.asp

Deze site kan miss ook van nut zijn voor anderen hiero ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Echt niet dat ik de inhoud ga bouwen :P Al het glas wat in de prent komt is al heftig genoeg :X Vraag me af of ik de caustics wel kan laten renderen. (heb wel een uitwijkmogelijkheid als m'n laptop het niet meer trekt)

Voorlopig nog geen wip van mij, druk bezig om de schaal, en irl materialen te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik doe ook mee :D:D

Heb alleen weer een idee in mn hoofd gehaald waarbij ik ik twijfel of ik de deadline haal.*

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2q8bs77.jpg
* wat niet te zien is aan mn wipje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Anoniem: 280269 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:31:
[...]

Dit verklaart een hoop voor jullie denk ik :P
http://www.architecturald...ach-house-plan-2179dr.asp

Deze site kan miss ook van nut zijn voor anderen hiero ;)
Ai minpunten voor de originaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pgerrits schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:04:
[...]

Ai minpunten voor de originaliteit ;)
Ik zal zowiezo wel niet veel punten krijgen voor de originaliteit.. gewoon een simpel huisje.. architectuur. niet veel bijzonders.

en dan erbij waarschijnlijk zal ik er wel meerdere mensen mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

daves2hd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:56:
[...]

Ik weet niet of die nog komt maar mis je nog geen achterdeur? .....
Lijkt me niet dat we hier gaan kijken naar de effectieve bruikbaarheid van gebouwen. We zijn hier geen architecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daves2hd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:56:[/b]
[...]

Ik weet niet of die nog komt maar mis je nog geen achterdeur? .....
Kan die alsnog meedoen voor de orginaliteit! :9 Ziet er overigens al erg netjes uit!

Zelf ook weer een stukje verder.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1z4l341.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Anoniem: 123349 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:23:
[...]

Kan die alsnog meedoen voor de orginaliteit! :9 Ziet er overigens al erg netjes uit!

Zelf ook weer een stukje verder.

[afbeelding]
misschien komt het gewoon door de hypnotiserende werking van die strepen... maar het lijkt wel alsof het perspectief niet klopt van het bovenste gedeelte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

pgerrits schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:18:
[...]

misschien komt het gewoon door de hypnotiserende werking van die strepen... maar het lijkt wel alsof het perspectief niet klopt van het bovenste gedeelte...
Denk dat de top zoiezo smaller is dan de bodem en daarom 'beetje apart effect hebt.

Ik heb overgens nog geen goed idee voor deze contest... tenminste... wil wat tof's maken ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perspectief was inderdaad het gene waardoor het er wat scheef uitzag.Heb nu alles met de gewone camera gedaan.

iig weer een stukje verder ! Ramen zijn nu ook ingezonken maar daar zie je bijna niets van :/
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2qu3ub8.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 13-05-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Anoniem: 123349 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:59:
Perspectief was inderdaad het gene waardoor het er wat scheef uitzag.Heb nu alles met de gewone camera gedaan.

iig weer een stukje verder ! Ramen zijn nu ook ingezonken maar daar zie je bijna niets van :/
[afbeelding]
Toch leuk om te zien dat je het hoofdkantoor van mijn beginnende conglomeraat van bedrijven aan het na tekenen bent :+

Ziet er goed uit. Ben benieuwd wat het totaal plaatje gaat worden, omdat je aangaf dat je het waarschijnlijk niet af gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Afbeeldingslocatie: http://www.designersparty.com/attach/1/1341163984.jpg

Sorry kon het niet laten :X

Maar een leuke contest, tijd om m'n max weer eens te installeren ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

:X

Je ontwerp is cool... maar die vorm... 8)7

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik vrees dat FragNeck en de tekenaar ervan binnenkort een Fatwa over zich uitgesproken krijgen :+
Snel, doe je al-Wudu nu het nog kan!

KaBramm nog gefeliciteerd met de vorige contest trouwens :)

* Stukfruit reserveert alvast een plaatsje in een keuken met barretje
Of ik er ook iets van maak, dat zullen we over drie weken weten. Het 3d-topic gaat voor...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanf
ff een WIP'tje, ben er heel kort mee bezig geweest en er is nog niks uitgewerkt maar heb het druk met andere dingen, vandaar.
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/8994/wipm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 01:08:
Ik vrees dat FragNeck en de tekenaar ervan binnenkort een Fatwa over zich uitgesproken krijgen :+
Snel, doe je al-Wudu nu het nog kan!

KaBramm nog gefeliciteerd met de vorige contest trouwens :)

* Stukfruit reserveert alvast een plaatsje in een keuken met barretje
Of ik er ook iets van maak, dat zullen we over drie weken weten. Het 3d-topic gaat voor...
Ga jij je Jeep nog afmaken? (WWII) ? Het begon wel goed namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 16-04 19:42
Hier is mijn inspiratie alvast :
Afbeeldingslocatie: http://www.marabunta2048.nl/Tweakers3d/69Architectuur/Sony-Exterior1.jpg
Waarschijnlijk ga ik hem wel omtoveren tot een nachtelijke versie :P vooral om de lampjes die in de tuin staan mooi tot hun recht te laten komen, we zien wel wat eruit komt :)

[ Voor 41% gewijzigd door naam op 14-05-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
ik voel me niet aangetrokken tot moderne architectuur. mag het bv ook Chinese of Japanse architectuur zijn?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat is ook architectuur, toch? :)

* Stukfruit zou het wel mooi vinden om zoiets voorbij te zien komen, typisch japanse huisjes zijn grappig :)
Stalllone schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:59:
Ga jij je Jeep nog afmaken? (WWII) ? Het begon wel goed namelijk :)
Tnx :) Goede vraag, ik durf er nog even geen uitspraken over te doen ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanf
nieuwe WIP, commentaar plz.

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/6203/nieuwewup.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Ik vind de scene te sterk belicht. maar ik denk dat je meer doelt op commentaar op je model toch?

De edges lijken niet allemaal even strak te lopen. En het is een beetje lastig om op deze manier commentaar te geven. Als je een wire post, is dat al iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanf
pgerrits schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:09:
[...]

Ik vind de scene te sterk belicht. maar ik denk dat je meer doelt op commentaar op je model toch?

De edges lijken niet allemaal even strak te lopen. En het is een beetje lastig om op deze manier commentaar te geven. Als je een wire post, is dat al iets makkelijker.
Klopt, de edges sluiten nog niet helemaal aan idd. En mn rendersettings staan ook niet helemaal goed, maar het ging idd om het model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiaan, Ziet er al lekker modern uit! Inderdaad nog wat overbelicht. Werk je met sketchup? :)

Zelf ook weer een stukje verder. Met een persoonlijk record a 80.000 polygonen *O* De rede daarvoor wordt vervolgt!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2guhctc.jpg

Zit alleen nog met de anti aliasing .. Niet erg lekker naar mijn idee..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 15-05-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanf
Anoniem: 123349 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:00:
Christiaan, Ziet er al lekker modern uit! Inderdaad nog wat overbelicht. Werk je met sketchup? :)

Zelf ook weer een stukje verder. Met een persoonlijk record a 80.000 polygonen *O* De rede daarvoor wordt vervolgt!

[afbeelding]

Zit alleen nog met de anti aliasing .. Niet erg lekker naar mijn idee..
Zit er al goed uit hoor, je skycraper!
Helaas, ik werk inderdaad met sketchup, we hebben nu met bouwkunde ook les in Maya, dus ik denk dat ik mn final wel in maya maak (kan altijd obj exporten vaniuit sketchup) maar ik kan in elk geval wel met maya werken. Sketchup gaat ff wat sneller dus daar maar ik mijn 'ontwerp' in. Overigens gerenderd met Vray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:34:
Dat is ook architectuur, toch? :)

* Stukfruit zou het wel mooi vinden om zoiets voorbij te zien komen, typisch japanse huisjes zijn grappig :)

[...]

Tnx :) Goede vraag, ik durf er nog even geen uitspraken over te doen ;)
Ik ben ook nog bezig met me Tank :P maar die post ik binnenkort wel in het 3D Topic. :)

Anyhow, hier mijn eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/069/Render.002s.jpg
:>

Edit: nu ff :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Stalllone schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 02:45:
[...]

Ik ben ook nog bezig met me Tank :P maar die post ik binnenkort wel in het 3D Topic. :)

[afbeelding]

Sluis? Dam? Stormwering geval dingetje dat we hebben hier in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Of een detail van een ophangsysteem voor een dakrand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
JapyDooge schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:13:
Of een detail van een ophangsysteem voor een dakrand :P
Hehe.. en dan vervolgens een heel gebouw erom heen moddellen met een dusdanig camera punt dat je deze details niet meer ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Tis tot nu toe nog niet geraden ;) of je later al deze details ook nog gaat zien weet ik niet. Maar ik vind het leuk om te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een brug ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

mijn 1e WIP

Ben met de omgeving begonnen :D

Afbeeldingslocatie: http://i430.photobucket.com/albums/qq21/boontrop/got/WIP-001.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door D-rez op 27-05-2009 20:06 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wip 1: Nakatomi Plaza (Blender)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2jfhoq1.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Salvatron op 17-05-2009 01:45 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 19-04 09:40
Zo, ik ben ook maar eens begonnen met iets Architectuur achtigs:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xv7bKVzbkUMAFD0WISzN9iN5/thumb.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zow al een hoop wip's :D keep up the good work!

ik ben trouwens van mijn idee weer afgestapt en teruggegaan naar wat ik in het begin wou gaan maken. zal binnenkort wel een WIP posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

@ DP Kunst

iets te veel The matix gekeken?

Ziet er allemaal goed uit mensen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Anoniem: 243552 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:41:
@ DP Kunst

iets te veel The matix gekeken?

Ziet er allemaal goed uit mensen d:)b
Eerlijk gezegd heb ik die films nog nooit gezien :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals gezegt een nieuwe wip. kben een andere kant ingeslagen. de sprookjeskant! een huisje uit het volk van laaf :)

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/arch/wip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP 2 Blender:
Nakatomi Plaza uit Die Hard, oftewel Fox Plaza
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/15f3rs9.jpg

Gebaseerd op:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/18m6ph.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie wel 1nige overeenkomsten! ;) ziet dr goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 08:14

MaDDoG

De brakste schakel

Ik ga zaterdag ochtend op vakantie. eens kijken hoever ik kom voor een final...
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2eoism8.jpg

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik ga waarschijnlijk moeten afhaken. Ben nu te druk met m'n pas geboren dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

D-rez schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:53:
Ik ga waarschijnlijk moeten afhaken. Ben nu te druk met m'n pas geboren dochter.
Gefeli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Gratz idd :D !!

Overgens vind dit pas een geldige reden om af te haken tijdens een contest :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik ga misschien nog wel wat proberen hoor. Als moeders en dochter braafjes aan het slapen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Succes D-rez ;) vrije tijd valt tegen ja, zoveel heb je niet over haha :D
Hier was er in december eentje: http://justin.dooge.eu/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Stalllone schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 02:45:
[...]

[afbeelding]

lijkt me een station voor een moderne treinverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er allemaal goed uit!

Ik weet niet of er van mij nog een final uit komt.

Had een modifier erover heen gegooid om te testen en met mn domme kop alles over de goede heen gescheven. :N En nou is alles vernageld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Congrats! Dan houd je idd weinig tijd over, maar tis voor een goed doel!! (je dochter dan natuurlijk he :))
Anoniem: 123349 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:17:
Ziet er allemaal goed uit!

Ik weet niet of er van mij nog een final uit komt.

Had een modifier erover heen gegooid om te testen en met mn domme kop alles over de goede heen gescheven. :N En nou is alles vernageld :'(
das zonde! heb je geen autobackup oid? Jmmr hoop dat je 'm nog terug kan krijgen.

Ikzelf heb dan ook nog een mini update:

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/arch/wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

idd. je moet altijd voldoende autosaves hebben. Zelf heb ik er 20 op een interval van ca 10 minuten. Pas als de scene echt te zwaar zou worden om mee te werken ver hoog ik het interval. Maar meestal pak ik dan gewoon een nieuw project en link ik die later.
Ook altijd aparte projecten aanmaken zodat de autosaves altijd in je project directory komen. Op die manier schrijft Max ook niet per ongeluk autosaves over autosaves van een ander project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Arghh. Ik heb grote belichtings problemen in mijn scene :P Ik probeer iets te maken als dit maar ik krijg niet het goede effect :( (voornamelijk omdat ik meerdere objecten gebruik word het niet mooi meer).

Even uitdokeren hoe ik dat ga oplossen :o

Edit: plaatje ter ondersteuning.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/069/Render.012s.jpg
Mijn Architecture word dus in de vorm van een Hologram. Misschien word het nog 1 gebouw of een brug ofzo als ik mijn "stad" niet in orde krijg.

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchie! op 21-05-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Je hebt toch redelijk het hologram-effect bereikt?

Verder zou ik paar blauwe omni's in die gebouwen gooien om goedkoop een lichtgevend effect mee te geven.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 08:14

MaDDoG

De brakste schakel

Stalllone schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:24:
Arghh. Ik heb grote belichtings problemen in mijn scene :P Ik probeer iets te maken als dit maar ik krijg niet het goede effect :( (voornamelijk omdat ik meerdere objecten gebruik word het niet mooi meer).

Even uitdokeren hoe ik dat ga oplossen :o

Edit: plaatje ter ondersteuning.
[afbeelding]
Mijn Architecture word dus in de vorm van een Hologram. Misschien word het nog 1 gebouw of een brug ofzo als ik mijn "stad" niet in orde krijg.
Je hebt in je voorbeeld al twee renders. Combineer de lichte zonder hologram met de hologram in Photoshop en je kan zelf bepalen hoe licht je de scene maakt ten opzichte van de hologram.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

De Hupie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:12:
Je hebt toch redelijk het hologram-effect bereikt?

Verder zou ik paar blauwe omni's in die gebouwen gooien om goedkoop een lichtgevend effect mee te geven.
Idd redelijk. En dat vind ik momenteel niet goed genoeg. :P
MaDDoG schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:22:
[...]

Je hebt in je voorbeeld al twee renders. Combineer de lichte zonder hologram met de hologram in Photoshop en je kan zelf bepalen hoe licht je de scene maakt ten opzichte van de hologram.
Dit kan ik proberen, zoiezo om te kijken voor het effect.

Ik moet toch nog eerst de omgeving belichten, textures/materialen toekennen aan objecten en eventueel dingen erbij modeleren/her-modeleren.

Nog een weekje mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Zo, ik ben ook weer een stukje verder met m'n metro station. Nu nog heel veel details toevoegen :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/osVr3w7EyDZ8cMDLAtVeywzQ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
rustig hier... Dan nog maar een updateje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OhLFR8hNjxiR9rG2KySOCcmk/thumb.jpg

Ik meot alleen nog even kijken of ik er iets spannend bij in kan bouwen. Stelletje banken of een bord met alle metro lijnen of zoiets... Owja, en die vervelende streep moet er nog uit... Komt door After Effects

[ Voor 9% gewijzigd door DP Kunst op 24-05-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

DP Kunst schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:09:
rustig hier... Dan nog maar een updateje van mijn kant:

[afbeelding]

Ik meot alleen nog even kijken of ik er iets spannend bij in kan bouwen. Stelletje banken of een bord met alle metro lijnen of zoiets... Owja, en die vervelende streep moet er nog uit... Komt door After Effects
Mooie tegels. Plaatje is aan de donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Ziet er erg gaaf uit vind ik wel, donkere past er wel een beetje bij gezien het ook erg verlaten is. Vind de scherpte/diepte best storend though. Loopt erg snel van scherp naar heel blury. Net alsof je de rest van het plaatje probeert te verstoppen :) Maakt het wel een beetje jammer, want ben je snel uitgekeken met wat scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wordt mooi, DP Kunst! Ben het wel eens met de opmerking over geringe scherptediepte... Kleine scherptediepte is een effect dat je vaak ziet bij macro-fotografie. Effect hier is dat je architectuur heel klein lijkt; een macro-foto van een schaalmodel dus.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Scherptediepte is inderdaad jammer, verder zijn het echter prachtige textures _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DP dat wordt een mooie plaat! als je 'm verlaten wilt maken zou het miss wel cool zijn om van die losvliegende blaadjes erin rond te laten dwalen!

Nog een WIP van mijn kant :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/arch/wip7.jpg

Wat nog gedaan moet worden lijkt me duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Ben ook eens begonnen met een snel concept plaatje.
Zitten verder nog geen details in, dak zweeft ook nog.

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/archi1-550.jpg

@frans
leuk huisje, zie ik het nou goed dat het rust op die kabels?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Anoniem: 280269 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:43:
DP dat wordt een mooie plaat! als je 'm verlaten wilt maken zou het miss wel cool zijn om van die losvliegende blaadjes erin rond te laten dwalen!

Nog een WIP van mijn kant :)

[afbeelding]

Wat nog gedaan moet worden lijkt me duidelijk :P
Ik vind hem al erg goed, zag meteen wat het was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Holgster schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:54:
Ben ook eens begonnen met een snel concept plaatje.
Zitten verder nog geen details in, dak zweeft ook nog.

[afbeelding]

@frans
leuk huisje, zie ik het nou goed dat het rust op die kabels?
Thnx! Jah idd het huisje rust idd op die kabels!
Dit is namelijk "Lijns zweefhuis" uit het volk van laaf :)

edit:
Leuk huisje trouwens. Ga je er ook nog interieur in plaatsen dat je zo door de ramen kan zien?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 280269 op 25-05-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Ziet er al goed uit Frans! Leuk huisje :)

Hierbij weer een update van mij. Heb de DoF iets minder gezet en de voorgrond wat spannender gemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l9ZGT8jCuNmq4PdlHGMZ7kiq/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

ziet er allemaal goed uit mensen!

die van DP is echt sfeervol. ik vind alleen dat die witte lijnen het een beetje verpesten. (leuk weetje, in het echt gebruiken ze geen krijt om een lijk af te bakenen omdat dat bewijsmateriaal kan aantasten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Spruit 11 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:20:
WIP 2 Blender:
Nakatomi Plaza uit Die Hard, oftewel Fox Plaza
[afbeelding]

Gebaseerd op:
[afbeelding]
Originaliteit wordt iig een 0 :{ :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

DP Kunst schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:03:
Ziet er al goed uit Frans! Leuk huisje :)

Hierbij weer een update van mij. Heb de DoF iets minder gezet en de voorgrond wat spannender gemaakt ;)

[afbeelding]
Netjes :) Mooi
Zorg dat je bumpmap op het muurtje vooraan ook zichtbaar blijft (voegen) onder de grafiti

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Guillome schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:55:
[...]

Netjes :) Mooi
Zorg dat je bumpmap op het muurtje vooraan ook zichtbaar blijft (voegen) onder de grafiti
Dat viel mij ook op ja :P voor de rest nog jammer van de streep die er diaginaal doorheen loopt maar het is al een stuk spannender geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-04 14:11
Jeej een architectuur contest. Ook eerstejaars bouwkunde ^^
Alleen geen tijd om nu wat te maken helaas.

Vind Frans erg goed bezig :o Ik kan een gelijkende render van een sprookjeshuis niet vinden :( Zou mooie inspiratie zijn.
Ik zit altijd te kijken op evermotion.org, dat is zo geniaal mooi soms... echt van dat wil ik ook kunnen, maar voorlopig is al mijn 3d minderwaardig.
Bijvoorbeeld hier http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?t=73894
Mies van der Rohe Farnsworth House (huis dat beetje half in het water keer stond ;)

[ Voor 10% gewijzigd door epTa op 27-05-2009 11:29 ]

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
JapyDooge schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:11:
[...]

Dat viel mij ook op ja :P voor de rest nog jammer van de streep die er diaginaal doorheen loopt maar het is al een stuk spannender geworden ;)
Jah, die streep wil ik er nog uit hebben. Komt door een demo versie van Frischluft Lenscare (plugin voor After Effects) die ik gebruikt heb. Alleen met een betaalde versie gaat die streep weg. Gelukkig ken ik iemand die een betaalde versie heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

DP Kunst: Kun je eens een render posten rechtstreeks uit je programma (zonder na-bewerkingen erop?) Gewoon om te kijken hoeveel verschil het nu is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Ik denk niet dat iemand echt objecties zou hebben om die streep eventueel weg te photoshoppen ? :p

Maar wat is dat tegen/achter de linker kant van de 1e pilaar? Rechts onder zit ook nog wat maar dat is volgens mij gewoon een render foutje. Maar links steekt er toch echt iets uit wat ik niet kan herkennen (of nog niet kan herkennen omdat het nog iet af is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik zie daar 3 leidingen (tegen onderkant trap) en een rode deur naar de kast waar een brandslang hangt getuige het bordje er naast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Die zie ik ook maar heb het over de 1e pilaar (rechts) en daar aan de linker kant ;) dat groen/rode spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Zo te zien zo'n cijferbordje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/7787/159616.th.jpg

Rechter cirkel is render foutje denk ik
Maar die grotere linker is ? Lijkt me geen bordje namelijk ;) Anders is dit het "lelijk eendje" onder de nummer bordjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

tussen het wisselen van de pampers door, nog wat tijd gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://i430.photobucket.com/albums/qq21/boontrop/got/WIP-001-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
daves2hd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:07:
[afbeelding]

Rechter cirkel is render foutje denk ik
Maar die grotere linker is ? Lijkt me geen bordje namelijk ;) Anders is dit het "lelijk eendje" onder de nummer bordjes :D
Rechter is idd een render foutje. Linker is een bordje met 2 shotgun hulzen ernaast ;). op dat punt begint de DoF al iets waardoor die wat waziger is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supertof werk allemaal!

Kan elke wip wel appart de hemel in prijzen maar bij deze voor iedereen ! :P

Autosave gaat hier weer aan (stond uit wegens mn altijd ruimtegebrek). Had toch nog ergens een redelijk recente liggen dus ik ga er weer mee verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig Jupjup!

Nog een paar dagen. dus dat wordt ff opschieten voor mij :P. vooral omdat ik int weekend niet zoveel tijd heb. maar dat komt allemaal wel goed :)

Bomen maken is ROT :P. maar kheb dr wat van kunnen maken.

Dus tijd voor een nieuw WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/arch/wip8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hoe maak je die boompjes? Ik vind ze namelijk er aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:41:
hoe maak je die boompjes? Ik vind ze namelijk er aardig.
Thnx :)

kheb eerst geprobeert in 3ds max zelf de bomen te maken. dit was alleen niet zo'n succes. toen ben ik via internet gaan zoeken hoe ik het beste bomen kon maken. toen kwam ik bij Zbrush uit.

Met behulp van zsphere's heb ik toen de boom + takken gemaakt. daarna de zspheres omgezet naar polymesh 3d en toen details toegevoegd in de boom om het niet zo'n strakke boom te laten lijken.

Daarna heb ik de boom blaadjes gegeven. ik heb eerst een los takje gemaakt met blaadjes eraan. daarna heb ik particles op de takken van de boom gezet en aan die particles heb ik dat takje als object toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

damn, dat klinkt ingewikkeld. Ik ben nog absoluut niet thuis in particles.

ff een straatlantaarn geknutseld:

Afbeeldingslocatie: http://i430.photobucket.com/albums/qq21/boontrop/got/straatverlichting.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door D-rez op 29-05-2009 16:38 ]

Pagina: 1 2 Laatste