3D Contest v65: IJssculptuur Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 19:42
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/3dContest65TopicStart.png

Welkom bij de 65e 3D Contest alweer!

Deze keer is het onderwerp :IJssculpturen:

ijs het; bevroren water (volgens de dikke van dale.)

De opdracht: Maak een ijssculptuur het maakt niet erg veel uit wat, zolang het niet een glazige kubus/bol/andere primitive is en het van ijs is.

Veel succes allemaal en vooral veel plezier :)

Inleverdatum

De finals dienen op Zondag 11 Januari om 23:59 uur klaar te staan ter beoordeling.

Je hebt dus vier en een halve week de tijd om er iets moois van te maken. Het is tijd genoeg, maar gebruik je tijd nuttig zodat we geen half afgemaakt werk te zien krijgen. Dit is minder leuk om te beoordelen en natuurlijk ook minder leuk om naderhand op terug te kijken.

De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.

Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!
  • [b][red][b]BELANGRIJK[/b]: Vergeet niet om de "Check Images" knop in te drukken voordat je reageert![/red][/b]

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 60.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
• 61 10 jaar tweakers!
• 62 Games uit den Ouden Doosch
• 63 Another World
• 64 Toys for Boys

Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 60.5 Krusher
• 61
• 62 BcMe
• 63 MaartenGibson
• 64 Marabunta2048

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

• naam
Dit contest is geeindigt zonder winnaars wegens gebrek aan finals :/

het nieuwe contest is Fear

[ Voor 122% gewijzigd door naam op 26-01-2009 23:41 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

:)
Eens zien of ik wat leuks kan bedenken voor deze :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Anoniem: 154998

Ik ga ook eens mee doen :)
Al hele tijd mee gelezen, en had de moet om verleden topic te posten.
Nu ga ik zelf ook even mee doen.

Aangezien het me nu ook vrij duidelijk is geworden dat het niet uitmaakt wat je maakt (denkend aan kwaliteit ;))

Heb al wel soort van idee, alleen weet niet of ik dat kan uitvoeren. Maar we zien wel :)

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Oeh, ik ga mezelf hier ook eens aan wagen. :)

EDIT:
Denk ik :X

EDIT2:
Lekker pielen met SubSurfaceScattering en Refraction... ik ga mijn quadcore eens laten doen waar ie goed in is en dat is lekker rekenen :P

Mooi, eindelijk een goed excuus. :D

[ Voor 76% gewijzigd door MazeMouse op 18-12-2008 14:19 ]

sudo apt-get rekt

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Ik beloof niks maar dit onderwerp lijkt mij erg interessant om mijn z-brush skills te ontwikkelen :)

3D portfolio - mijn deviantART

Anoniem: 19894

Hmmm, interessant.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A6Pg6pL9s28v1SpZDscb8zR5/full.jpg

Ik ga me daar maar eens aan wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
na een aantal uren prutsen met een ijsmateriaal testje heb ik maar een bak met water in de diepvries gegooid, misschien een idee voor de rest? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
ja, dat raad ik ook aan ;) heeeeel veel materiaalstudies hier! Dus dat betekend dat je veel naar ijs moet kijken.

Ikzelf ben nog niet begonnen, heb wel al een idee, maar ik verwacht dat het onhaalbaar is kwa rendertijden :(

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 13:21

Erikie

www.erikie.nl

dat wordt maxwell render aan het werk zetten :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb eerlijk gezegd wel zin om mee te doen :P maar ik heb geen flauw idee wat ik dan van ijs wil maken...
Maar ik ben dol op materiaalstudies! Dus ik ga hard op een onderwerp kauwen en proberen tijd te vinden ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 20-04 00:32
Lara Croft van ijs DB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262821

Ik ben van plan ook mee te doen, en dat wordt dan mijn 1ste contest, dit vind ik trouwens een aardig goede tutorial om ijs te maken:
http://gfx-sl.blogspot.co...reating-ice-material.html
Heb alleen nog niet echt een goed idée wat ik zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hey dat wilde ik doen :+

Croft manor met een ijs sculpture van lara in de tuin :+
Moet ik alleen wéér dat hele manor bouwen :/ de vorige hergebruiken mag niet :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Dark Blue schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:11:
Ik heb eerlijk gezegd wel zin om mee te doen :P maar ik heb geen flauw idee wat ik dan van ijs wil maken...
Maar ik ben dol op materiaalstudies! Dus ik ga hard op een onderwerp kauwen en proberen tijd te vinden ;)
Ik had jou inderdaad ook wel verwacht in dit topic :P Ikzelf ben ook meer een materialenpersoon, maar dan wel vooral metalen enzo :) We zullen zien, misschien maak ik iets kleins van ijs, zoals een heeeeel gedetailleerd ijsklontje (in de vorm van "iets".. weet nog niet wat). En dan de camera ZO zetten dat het heel groot lijkt, tot je de omgeving bekijkt (tafel, binnenkant van de diepvries.. zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

link0007 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:52:
[...]

Ik had jou inderdaad ook wel verwacht in dit topic :P
Ja, een echte ster in belichting ben ik niet hè :+

Afbeeldingslocatie: http://natzgal.files.wordpress.com/2008/01/ice_sculpture.jpg
Oooohh.... nee dat is niet m'n inzending. Maar wel een mooi voorbeeld.

Deze is wel van mij, m'n eerste testje me een ijsklontje na het loosely volgen van een tutorial...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ErFdwSshLqw9qGYTteTY260y/full.jpg

En omdat ik toch onbenullig zat te doen, hier een lama met behoorlijk dezelfde texture... wel erg smooth, moet ik misschien nog wat aan doen :s
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cSOvnIufKFnjEkUFtdtxutPy/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Dark Blue op 19-12-2008 23:30 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ijs heeft bubbeltjes en zo erin ;) Glas en ijs lijken anders nog al op elkaar..

[ Voor 46% gewijzigd door link0007 op 20-12-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

link0007 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:12:
Ijs heeft bubbeltjes en zo erin ;) Glas en ijs lijken anders nog al op elkaar..
Als je een beetje je best doet bij het bevriezen heeft het geen bubbeltjes ;)
Voor ijssculpturen word vaak mooi ijs gebruikt waar geen bellen in zitten, dat maakt het veel te breekbaar.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
hier mijn eerste ijstest: Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/iceMatTest001.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door naam op 20-12-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
I stand corrected :)

Dit zijn trouwens wel goede studievoorwerpen:

Afbeeldingslocatie: http://www.icesculpture.co.uk/static_images/Ice-Sculptures-20.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.icesculpture.co.uk/projects/images/06b.jpg

Je ziet duidelijk dat de beelden heel snel een "gehakt" uiterlijk hebben, met krasjes en hoeken.
het skateboard laat zien HOE ingewikkeld ijs is, zoals ik al zei.. Scheurtjes in het glas, vreemde brekingen, verticale stukken zijn matter omdat er minder water op ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
maw een onwijs moeilijk materiaal om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Inderdaad. Maar, als we het er nu goed vanaf brengen, kunnen we als volgende contest een 'model een brandende kaars' kiezen >:)

Even een relevante reply: ik zal wat krasjes in m'n ijs maken en zorgen dat er inderdaad een matte, niet-transparante kern in zit. Achteraf lijkt m'n ijs inderdaad nog behoorlijk op glas. Ik vind echter wel dat er tussen dat (gemodelde?) skateboard en het gehakte biddende beeld heel wat verschil zit.

[ Voor 54% gewijzigd door Dark Blue op 20-12-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465

Hmm ga ook maar weer eens een poging wagen...

Dat materiaal is interressant.. ben al vanaf gisterenmidag bezig... lastig maar leuk!

Hier een materiaalstudietje.. Om het effect goed te beoordelen heb ik het op een bestaand beeld geplaatst, ik wil een idee hebben wat het doet onder verschillende hoeken e.d.
(Dat beeldje hoort dus NIET bij de contest, puur om het materiaal te testen)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ofd1rs.jpg

Ben enorm aan het prutsen met verschillende lagen materiaal, bumpmaps.. variabele transparantie.. lastig! Leer er veel van!

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:31 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik zit met MR te prutsen maar ik krijg alleen maar rare zwarte materials. De enige fatsoenlijke tutorials die ik kan vinden gebruiken een standaard materiaal uit de 3Ds matlib, maar die heb ik niet (en dat is niet leuk natuurlijk).

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:35:
Ik zit met MR te prutsen maar ik krijg alleen maar rare zwarte materials. De enige fatsoenlijke tutorials die ik kan vinden gebruiken een standaard materiaal uit de 3Ds matlib, maar die heb ik niet (en dat is niet leuk natuurlijk).
Ik ben maar gewoon wat gaan "prutsen" Heb het idee dat ik op de goede weg ben.. maar heb nog wat last van "sneeuw" op mijn materiaal... En ik zit te denken om de beitelsporen nog een aparte bumpmap te geven..

Hier kun je de sneeuw boven goed zien.. zelfde materiaal als beeld hierboven... Andere belichting.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/uphqe.jpg

Had op internet gevonden dat ijs een refraction index heeft van 1.31.. Ben daarmee begonnen, heb een variabele transparantie map toegepast om het niet egaal transparant te laten zijn..
Een extra laag met een variabele bumpmap...

Ach.. zo blijven we lekker bezig :-)

[ Voor 17% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:32 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wie had het blok gesmolten lood besteld?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/ijs_mislukt.jpg

:/

Als iemand een MR material 101 zou willen posten zou ik eeuwig dankbaar zijn O-)

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:32 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
lol er worden alleen maar wips van materials gepost :P

Ik had dit material gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/6iviie.jpg

Ik weet alleen niet of ik wel echt een sculptuur ga maken, kan weinig verzinnen :P

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:32 . Reden: check images ]

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dntje schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:52:
lol er worden alleen maar wips van materials gepost :P

Ik had dit material gemaakt:
[afbeelding]

Ik weet alleen niet of ik wel echt een sculptuur ga maken, kan weinig verzinnen :P
Dat ziet er goed uit :Y

En ja.. zelfde hier.. Materiaal vind ik interessant... de sculptuur zie ik nog wel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Yay, een MR Caustics 101!

http://www.jeffpatton.net/MR-Caustics101.htm

edit: 3 uur prutsen later:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/ijs_gelukt5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/ijs_gelukt6.jpg
(oud model)

de Caustics zijn helaas bijna niet te zien.

edit: ook nog een idee voor een scene... de kerstman in een slee met rendieren.

Zal er wel niet van komen natuurlijk :P

[ Voor 104% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:32 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook maar eens bezig geweest met materials, valt niet mee om iets te maken wat op ijs lijkt maar goed, het begin is er.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xRMiw7oIh1YDaT29ayRSbK1E/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog wat zitten sleutelen...

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/o0tfd0.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:32 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@Krusher: die belletjes zijn erg vet! Tipje van de sluier?
@Cherryman: ik vond je vorige materiaal eigenlijk mooier, maar misschien komt dat doordat dit geen close-up is

Algemene vraag: hoe maak je felle Caustics? Zoals Marabuntu2048 heeft bijvoorbeeld. Ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:57:
@Krusher: die belletjes zijn erg vet! Tipje van de sluier?
@Cherryman: ik vond je vorige materiaal eigenlijk mooier, maar misschien komt dat doordat dit geen close-up is

Algemene vraag: hoe maak je felle Caustics? Zoals Marabuntu2048 heeft bijvoorbeeld. Ik krijg het niet voor elkaar.
Als je de refractie verhoogd dan worden je lichtplekken meer geconcentreerd en dus lichter, misschien ergens iets in die hoek? (of je lichtbron opvoeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ik waag het er ook maar op.. IJs, dat gaat mijn computer niet leuk vinden, en ik vraag me af of ik ooit een final zal gaan renderen ivm die takkeherrie die uit m'n pc komt lol.. (en dat ding staat 4 meter verder :( )..

anyway, ik was van plan om een ijsco ding iets (zo'n italiaans karretje) te bouwen, maar dan met ijsjes gemaakt van, jawel.. water 8)7 .. Ik zie wel waar dit schip strand !

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/ijsje.jpg

updatje :

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/ijsje2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:33 . Reden: check images ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat ziet er al realistisch uit!

De polygonen die je aan de binnenkant bekijkt zien er niet uit met mijn ijsmateriaal. Iemand enig idee wat de oorzaak is?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/ice_final.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:33 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:05:

De polygonen die je aan de binnenkant bekijkt zien er niet uit met mijn ijsmateriaal. Iemand enig idee wat de oorzaak is?

[afbeelding]
Je caustics zijn iig gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Bozozo schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:05:

[afbeelding]
welke polys? ik vindt jouw ijs materiaal best realistisch imho. het geeft meer een frosty look (ijs dat erg koud is dus dat het lijkt alsof er condens aan de andere kant zit). Je caustics kunnen wel beter, misschien moet je maar eens een ijsblokje voor een lamp houden, dan zie je wat het daadwerkelijk wordt. Je ijsblokje blockt nu ook nog teveel licht naar mijn idee. Ik vraag me af of er uberhaupt veel caustics in ijs voorkomt, het licht wordt immers bijna overal gebroken zodat er amper ergens geconcentreerd licht uit komt (tenzij je ijsblokje echte vlakke poly's bevat).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Icebergschets_klein.jpg
Há, ik geef ook nooit op. Ik zal toch wel weer geen final inleveren, of zelfs een wip posten, maar over de inleverdatum:

zondag 7 januari; Of we hebben nog ruim 9 jaar de tijd, maar er is in 2009 slechts een zondag 4 januari en een zondag 11 januari. Wat wordt het? Laatste lijkt me het verstandigst, anders heb je maar 1,5 week, en met kerst en oud&nieuw blijft daar weinig van over.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:30 . Reden: check images ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

leuk concept :)

1.5 week? darn, dat heb ik nodig om te renderen ^^

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@inquestos,
Je hebt inderdaad gelijk ik zal het veranderen naar de 11e, bedankt! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfiiieuw na drie dagen ijsjes mixen, renderen heb ik twee uitgangs materialen,,, (heeft een paar interessante renders opgeleverd)

Bij beide is het één materiaal ( Wat wel bestaat uit verschillende lagen of gecombineerde materialen )

De eerste is wat "doorzichtiger" maar de schaafplekken en de witte wolkjes erin die stonden mij wel aan

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/wccv7r.jpg

De tweede is gemaakt met Sub Surface Scattering en translucency... als ik die nou eens wat doorzichtiger kon maken... ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2u97n0y.jpg

Ik zie nog wel welke ik ga gebruiken of verder uitwerken... maar tot nu toe heeft het leuke WIPS opgeleverd en een leuke materiaalstudie.

( PS het gebruikte beeldje is voor de materiaaltest en afkomstig van http://artist-3d.com/ )

Deze is ook wel leuk om te laten zien ( Zo'n materiaalstudie levert aardig wat plaatjes op ;-) )

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/zmefi9.jpg

Mijn onderwerp word zoals jullie al geraden hebben een smeltende sculpture... alleen moet ik nou nog iets gaan ontwerpen wat smelt ipv deze prefab.. ... Niet mijn sterkste punt :o

[ Voor 19% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:30 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Oeh misschien kun je dan ook wel gaan spelen met physics en particles. zomaar een wild idee...

Op dezelfde manier als dat ze die bacardi (?) reclame hadden gemaakt met die dansende waterpartijen.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjeemp schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:01:
Oeh misschien kun je dan ook wel gaan spelen met physics en particles. zomaar een wild idee...

Op dezelfde manier als dat ze die bacardi (?) reclame hadden gemaakt met die dansende waterpartijen.
Ben bang dat dat mijn kunnen te boven gaat :'(

Ik render in VUE en modeleer in Rhino... Dus op wat Python scripting na ( Waar ik niets van snap!) heb ik niet echt een physics engine ofzo..

Maar ik denk (Hoop) dat je smelten ook wel goed kan modeleren,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@Cherryman: ik heb ook na zitten denken over SSS maar het lijkt me dat doorzichtige materialen nou juist niet scatteren onder de oppervlakte. Het ziet er wel vet uit though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
bozozo, juist wel! Pak maar eens een brok ijs, en een lampje.. Als het ijs dik genoeg is, word het licht steeds blauwer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ah zo. Dat heb ik gedaan met blauwe Mist als volume map :P

edit: dat lever dit op namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/mist.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:30 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:33:
Ah zo. Dat heb ik gedaan met blauwe Mist als volume map :P

edit: dat lever dit op namelijk:
[afbeelding]
Hmm lastig...

Het is natuurlijk ook een stukje persoonlijke smaak... Je hebt kraakhelder ijs, ijs met luchtbelletjes, wit ijs... een combinatie van die drie.. dan heb je nog de buitenkant.. geschaafd, gehakt, smeltend.. glans, minder glans...

Dus het "perfecte" ijs materiaal is afhankelijk van smaak, één materiaal bestaat niet.

Ik kijk dus ook welke ïjssoort" het beste bij mijn scene gaat passen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nu je het zegt, er is niets gezegd over het soort ijs...

Als ik meedoe, is het dan goed als ik ook bananenijs gebruik?

Dit is trouwens serieus bedoeld ja :+ Ik wil graag een kleurtje in m'n ijs hebben, en aangezien gewoon ijs onder normale omstandigheden niet geel is zal er toch creatief omgesprongen moeten worden met het onderwerp ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:47:
Nu je het zegt, er is niets gezegd over het soort ijs...

Als ik meedoe, is het dan goed als ik ook bananenijs gebruik?

Dit is trouwens serieus bedoeld ja :+ Ik wil graag een kleurtje in m'n ijs hebben, en aangezien gewoon ijs onder normale omstandigheden niet geel is zal er toch creatief omgesprongen moeten worden met het onderwerp ;)
Er kan ook "per ongeluk" een gele lichtbron in de buurt hangen (Die alleen het ijs beïnvloed ) O-)

Edit:

Mag een Magnum Chocolade ook? :9

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1z6wkmh.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:29 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Smakelijk topic is dit aan het worden :9
Anoniem: 59465 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:01:
Er kan ook "per ongeluk" een gele lichtbron in de buurt hangen (Die alleen het ijs beïnvloed ) O-)
Daar dacht ik idd ook al aan, maar met alleen directe belichting (Blender heeft geen GI en AO is geen licht) wordt dat niet zo mooi :)
En veel te complex in Blender met belichtingsgroepen in belichtingsgroepen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 23-12-2008 15:21 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Die onderste is zeker het mooiste omdat ze hier een goed gevormd jurkje aan lijkt te hebben tot de boezemlijn.

:9 wat?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Blender is sowieso niet echt de rendering tool die hier handig gaat zijn.. ik heb ijs kunnen krijgen, helder ijs dan wel.. maar de rendertijden waren belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een poging met SSS

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/sqtxle.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:29 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ziet er ijskoud uit :9
link0007 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:08:
Blender is sowieso niet echt de rendering tool die hier handig gaat zijn.. ik heb ijs kunnen krijgen, helder ijs dan wel.. maar de rendertijden waren belachelijk!
Je hebt gelijk, de raytracer zuigt inderdaad :) wat ik zelf in gedachten heb is om flink gebruik te maken van layers.

Ik denk (heb het niet gecontroleerd dus het kan zijn dat het totaal niet werkt) dat het best mogelijk moet zijn om de rendertijden flink omlaag te krijgen door reflecties / refracties als aparte lagen te renderen met zo min mogelijk samples, hiervan de ruis weg te blurren via een bilateral blur, en dan uiteindelijk de boel weer te combineren tot een mooi geheel in veel kortere tijd dan op volle kwaliteit en zonder blurren / compositen.

Het gaat hier toch om ijs dat niet mooi netjes glad en helder is, dus het zou op zich wel een mogelijkheid moeten zijn :) (hoop ik!)

En anders gooien we er gewoon een Indigo tegenaan :+ maar om het in Blender zelf te doen is natuurlijk wel een mooie uitdaging :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:12:
Ziet er ijskoud uit :9

[...]

Je hebt gelijk, de raytracer zuigt inderdaad :) wat ik zelf in gedachten heb is om flink gebruik te maken van layers.

Ik denk (heb het niet gecontroleerd dus het kan zijn dat het totaal niet werkt) dat het best mogelijk moet zijn om de rendertijden flink omlaag te krijgen door reflecties / refracties als aparte lagen te renderen met zo min mogelijk samples, hiervan de ruis weg te blurren via een bilateral blur, en dan uiteindelijk de boel weer te combineren tot een mooi geheel in veel kortere tijd dan op volle kwaliteit en zonder blurren / compositen.

Het gaat hier toch om ijs dat niet mooi netjes glad en helder is, dus het zou op zich wel een mogelijkheid moeten zijn :) (hoop ik!)

En anders gooien we er gewoon een Indigo tegenaan :+ maar om het in Blender zelf te doen is natuurlijk wel een mooie uitdaging :)
Op mijn zoektocht naar de juiste refractie index.. kwam ik een Blender tut over ijs tegen... Misschien heb je er wat aan... ( Zelf uitvinden is wel leuker... dus denk 2x voor je klikt ;-) )

Blender Ice Tut.

Mijn materiaal bestaat ook uit 2 gemixte materialen, die zelf dan weer uit layers bestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 23-12-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oh, nu ik m'n post nog een keer lees zie ik dat het eigenlijk nergens op slaat. Ik bedoelde dus renderlayers, niet gewone layers. En glossy reflecties/refracties, niet gewone.

Die tutorial is wel leuk ja :)
Maar toch ga ik het zelf doen, idd leuker :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een materialtest:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BGiTerUEISbQxs9ObUuwQHCo/full.jpg
SSS, Caustics & AA aan

Wip 0.5 :/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OGGSdOp8CFpfqouvhIIKDaTy/full.jpg

Had Wip 1.0 willen posten, maar nadat ik gisteravond de renderjob aangezet had (met alle opties aan en veel meer ijs) en AFK was en later keek, zag ik dat 3D Max en voornamelijk Final Render out of memory was, in jaren niet meer meegemaakt :X Geen idee hoe ik dat moet oplossen :? Extra geheugen is geen optie helaas :'(

Overigens, material is gemaakt dmv een Blend met op strategisch geplaatste Noise maps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, bij mij duurt het renderen ook al verbazend lang. Videokaartfan staat te blazen enzo :P
Krusher, ik vind je ijs iets te felblauwig. Alsof er een enorme blauwe gloed vanaf straalt, zoals bij een zonnebank. Dat vind ik iets onrealistisch. Verder is de lichtbreking wel mooi...

Ik ben inmiddels aan het kijken naar een beetje 'n onorthodoxe setting voor een ijssculptuurtje, namelijk een wekker. Maar misschien is dat ook wel te vreemd en kan ik beter echt gaan sculpten aan een beeldje. Dat zal ik dan wel weer in Organica moeten doen en dat ziet er vaak belachelijk uit, maar laat ik hopen dat de ijstexture dat wat maskeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:58:
Ja, bij mij duurt het renderen ook al verbazend lang. Videokaartfan staat te blazen enzo :P
Krusher, ik vind je ijs iets te felblauwig. Alsof er een enorme blauwe gloed vanaf straalt, zoals bij een zonnebank. Dat vind ik iets onrealistisch. Verder is de lichtbreking wel mooi...

Ik ben inmiddels aan het kijken naar een beetje 'n onorthodoxe setting voor een ijssculptuurtje, namelijk een wekker. Maar misschien is dat ook wel te vreemd en kan ik beter echt gaan sculpten aan een beeldje. Dat zal ik dan wel weer in Organica moeten doen en dat ziet er vaak belachelijk uit, maar laat ik hopen dat de ijstexture dat wat maskeert...
Ik vind dat niet zo vreemd... Ikzelf dach ook aan een "gewoon" voorwerp... WC pot waarschijnlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:58:
Bij mij m'n CPU fan die denkt dat ie een F16 is ofzo :P
Tja, dat blauw... Dark Blue is het nu eenmaal niet :+
SSS doet dat, moet ik nog aan tweaken, is alleen erger geworden door de optie Consider Background aan te zetten :X
Maar die rendertijden, idd.. insane 8)7 Arm laptopje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Haha, dat renderen wordt echt een probleem :S ik ben met Maxwellrender dus die sterretjes ijsjes aan het renderen. Ding staat nu bijna 50 uur te renderen alleen als test :S. En ben nog niet eens op lvl sl 25 belandt (en dat gaat hij ook niet redden na 72 uur, wat ik als max heb ingesteld).

'k denk dat ik maar zonder caustics ga renderen voor mn final..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24

painkill

Pain(k)(ill)

Voor iedereen die niet alles kan renderen, is het geen optie om de files naar iemand met een hele snelle quad core te sturen?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind Cinema4D er nog best wel schappelijk in. Mijn videokaart staat wel enorm te blazen maar de rendertijd van die lama was niet erg hoog, 5 minuten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Erikie schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:44:
Haha, dat renderen wordt echt een probleem :S ik ben met Maxwellrender dus die sterretjes ijsjes aan het renderen. Ding staat nu bijna 50 uur te renderen alleen als test :S. En ben nog niet eens op lvl sl 25 belandt (en dat gaat hij ook niet redden na 72 uur, wat ik als max heb ingesteld).

'k denk dat ik maar zonder caustics ga renderen voor mn final..
Maken caustics zoveel uit dan? Voor Mental Ray valt dat voor mn gevoel wel mee. De displacement icm refractie is vele malen zwaarder.

Voorlopig zit ik aan ~5 minuten voor enkele tientallen polygonen, dus de final zal voor mij laptopje ook wel zwaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 20:10
painkill schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:16:
Voor iedereen die niet alles kan renderen, is het geen optie om de files naar iemand met een hele snelle quad core te sturen?
BcMe schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:37:

Als je wat render kracht nodig hebt, stuur me een mailtje of iets dergelijks. Mijn quadcore met 8gb ram staat hier 8 uur per dag niets te doen.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Goed, dat 70 uur renderen heeft niet zoveel effect gehad. zie hier het verschil :

1 uur (sl 12 ergens)
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/ijsje2.jpg

60+ uur (sl 23.71)
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/sterretjes.jpg

Ik ga nu proberen om het test plaatje in hd te renderen (ben met kerst toch niet thuis), en vervolgens te scalen naar 600 x ???, misschien dat die caustics pixels wat minder opvallen ..

En anders maar een maxwell renderfarmpje huren :)

ps, dit wordt absoluut niet mijn compositie, wilde alleen ff checken hoelang t zou duren (te lang dus :) )

//edit

HD (1920 x 1080 4x verkleind :P )
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/ijse3.jpg
updatje

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:29 . Reden: check images ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ook eindelijk wat gemoddeld:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/wip1.jpg

Rendertijd 24 minuten. Het materiaal ziet er niet zo mooi uit als op een ijsblokje, maar daar hoop ik nog wat aan te verbeteren.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:34 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234871

mannie !!!
komt de rest er ook nog bij :o

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 234871 op 24-12-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

* Spike_wolf heeft weer een geweldig idee voor een scene... zoals bijna altijd maar heb geen idee of ik het af ga krijgen... zoals altijd :z
:+

Enniewee, ben begonnen aan het eerste (en leukste) onderdeel van de scene:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/n149pc.jpg
klikbaar
1 object, van beide kanten gezien.
Jullie zien vast wel wat het is? :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:27
lightsaber :+

@erikie: ik zie wel degelijk verschil hoor, alleen of je dat verschil kan afwegen tegen de tijd die het inneemt...

sowieso alleen de final op het hoogste level renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderdeel van een deeltjesversneller? Freezeray? overigens, sterkte met je hand ;)
Amplified schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:40:
...

sowieso alleen de final op het hoogste level renderen?
Werkt niet altijd, soms moet je gewoon ondervinden hoe lang iets gaat duren qua renderen om te besluiten een andere richting op te gaan.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 24-12-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:52

Zeror

Ik Henk 'm!

@ Spike_wolf,
Ziet eruit als een handvat van een lightsaber uit Star Wars. Als dat het idd is, dan snapt * Zeror niet de link met ijssculpturen...

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Jup :)
Anoniem: 19894 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:40:
Onderdeel van een deeltjesversneller? Freezeray? overigens, sterkte met je hand ;)
Dude :/
Thanks :) Heb er de hele dag al wat last van.. na het maken van deze hilt is het bijna ondragelijk :X

Heb een leuke scene in m'n hoofd. En ik ga deze keer voor de originaliteit. niet voor de uitwerking, want een fatsoenlijk ijs materiaal gaat me niet lukken ben ik bang :P

[Edit]
@ hierboven: Het is idd de hilt (handvat) van een lightsaber. En die link is er wel degelijk, alleen nog niet te zien :P
Ik zal eens zien of ik morgen m'n concept schets kan scannen en uploaden. dan word alles duidelijk :P

[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 24-12-2008 20:44 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Een icesaber :o

Ik ga ook maar een binnenkort 3d Max weer installeren en aanzwengelen en er deze keer wel genoeg tijd in stoppen om het onder de knie te krijgen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 11:47
@Erikie, als je wat beter kijkt zie je toch wel veel verschillen hoor! Meer scherpte (zie stokjes/voetjes van houdertjes), mooiere kleuren, meer details, stuk minder caustic spikkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja nou hoor, ik ben geen Star Wars kenner, en als ik een lightsaber voor de geest haal, dan is de jouwe nogal buiten proporties ofzo...

En je gaat een sculptuur uitsnijden met de saber? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 19894 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:56:
[...]

Ja nou hoor, ik ben geen Star Wars kenner, en als ik een lightsaber voor de geest haal, dan is de jouwe nogal buiten proporties ofzo...

En je gaat een sculptuur uitsnijden met de saber? :D
Buiten proporties? Er hoort nog zo'n lichtgevend lemmet aan ;)
Hilt heeft dezelfde afmetingen als de saber van Obi Wan uit a New hope.

Sculptuur word idd uitgesneden door een jedi :P
Op Hoth.. de ijsplaneet.. met een overvliegende A-win :D O+

Vraag me alleen af of ik dat allemaal klaar ga krijgen :D O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah, de hilt lijkt me zo erg dik eigenlijk in verhouding met de lampjes/knopjes..... /nitpicking /starwarsn00b

Ik heb mijn idee, Fortress of Solitude opgegeven, ik krijg het niet gerendered (das het voordeel van alle opties aanslingeren voor een WiP, dat je op een vroeg stadium weet of het gaat lukken)

Moet maar wat anders gaan verzinnen dus. Het is een contest, en ik vind het leuker/beter om je ding te doen op je eigen pc ipv je renderjob uit te besteden. Roeien met de riemen die je hebt dus :)

* Anoniem: 19894 denkvoer heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 24-12-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De knoppen mogen idd iets groter, maar niet veel. Hij lijkt heel groot maar dat komt meer omdat er geen vergelijkingen omheen zitten. Een hand of het lemet zouden het meer het goede gevoel geven.

Maar dat komt nog wel :)

Humankind… be both.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

updatje :

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/ijsje4_thumb.jpg
(clickable voor hd 1920x1080)

Zo te zien mag ik wel ff wat aan m'n mapping gaan doen, want dat ziet er nogal verrot uit -O-

Verders is de render tot sl9 gekomen (in 1 uur) dus er is amper caustics te zien.

//edit materialen aangepast :
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/ijsje6_thumb.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:28 . Reden: check images ]

traktor scratch!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:27
hmm die "deksels" vind ik er een beetje te olie achtig uitzien...

voor de rest zeer mooi :) prachtig ijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wip

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/35klfet.jpg

Fijne Feestdagen!

Edit... Ach dat is lood om oud ijser :+

[ Voor 89% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:28 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24

painkill

Pain(k)(ill)

Jij hebt lood gemaakt, geen water/ijs :p

Maar goed, dat zijn alleen maar wat settings tweaken.
Het idee is wel leuk, ijs in een woestijn.

[ Voor 55% gewijzigd door painkill op 26-12-2008 19:23 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Mooi werk Cherryman! Hoe heb je die horizon zo gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:35:
Mooi werk Cherryman! Hoe heb je die horizon zo gekregen?
Ik vermoed dat jij andere instellingen hebt.. Maar het is vaak een combinatie van factoren. Misschien heb je er wat aan:

- De zon is een zichtbare volumatric lichtbron met een geel oranje hoofdkleur
- Het ambientlight is een lichte blauw
- De hemel een donkere maar heldere blauw met een oranje decay kleur
- De decay zet ik op ruime afstand.. kilometer of drie
- Een hele lichte grondnevel toepassen ( die wordt dan over verre afstand steeds dikker en krijgt dus kleur )
- De lucht dikte niet te dik..zodat de lucht redelijk helder blijft

En dan het zaakje een beetje op elkaar afstemmen (Tweaken ;- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
@Cherryman: Ik neem het je niet kwalijk want het zal niet bewust zijn, en originaliteit bestaat vaak zo niet altijd uit het combineren van verschillende elementen in iets nieuws, maar in dit geval heb je wel erg veel beeldbepalende elementen uit mijn concept gehaald (smeltend ijs in woestijn met kenmerkende scheuren):

in het plaatje rechts
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/Icebergschets_klein.jpg
Nu ga ik toch door met concept 'ijsberg in museum' (linksboven), en zie ik liever 2 dan 1 concept uitgewerkt, maar dat had ik uiteraard liever zelf gedaan. maar goed.

@Erikie: die reflecties van metaal (houder en schaal) zijn nog te veel en hard reflecterend. Verder al fijn ijsmateriaal (kan wellicht wat minder transparant)
@spike_wolf: ook een kunst om van alles een starwars gebeuren te maken :p

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
ik bedacht me net.. hier kan ik ook wel wat moois van maken:

Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/051.jpg

_/-\o_

edit: hotlinking gefixt!

[ Voor 26% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:27 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
link0007 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 02:24:
ik bedacht me net.. hier kan ik ook wel wat moois van maken:

[afbeelding]

_/-\o_
Ej hotlinking is niet toegestaan bij die host. Hier, dit werkt wel:

Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/051.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:27 . Reden: check images ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik denk dat ik mijn inspiratie hieruit haal:
http://humor.beecy.net/misc/hellfrozeover/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@inquestos Jammer voor je dat je ook hetzelfde wilde maken.. maar verder heb ik niets uit jouw plaatje "gehaald" . Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik nu je het verteld er wel gelijkenis in zie, maar toen je dat eerste plaatje postte was het een schetsje van een scene met ijsbergen, water, een stuk glas, bootjes tegels (naar nu bklijkt gescheurde grond) opstond, en ik de link niet legde met mijn ontwerp.
Mijn uitgangspunt is Global Warming en mijn scene is gewoon ontstaan door er mee bezig te zijn. En misschien verandert het wel nog.. Ik ontwerp meestal al doende.

Anyway: Succes met het museum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

vind hem erg veel elementen van Dali hebben...
Met de ondergrond en achtergrond.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ozOvoIu4tZrEbbHvQ9rYHzZJ/full.jpg
Wip 3...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bLuHILu4CTbD0F41qi7ljFOj/full.jpg
Wip 4.

Het moet een beetje onheilspellend worden zoals Mordor maar tot nu toe is het nog erg plastic. :)

Wil iedereen voor het posten van een plaatje even op Check Images duwen? Wel zo fijn voor het verspringen van het topic... :)
Koekjes voor Krusher, Marabunta en Spike_wolf, want die doen het al goed!

[ Voor 24% gewijzigd door Dark Blue op 28-12-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

updatje :

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/ijsje9_thumb.jpg

Best lastig die materialen. Ik denk dat ik mij vanaf nu maar meer ga concentreren op de compositie dan op de materialen, anders wordt ik gek :P. En dan denk ik aan waterplasjes, druppeltjes, ijs, achtergrond moet ook nog interessanter. Ik ben wel aardig tevreden met de belichting.

Ps, ik ben van mening dat ijs niet zomaar een materiaal is. De belichting, samenstelling van het water, en omgeving vormt de textuur / materiaal van het ijs. Dus er is eigenlijk geen 'goed' of 'fout' materiaal voor ijs.

[ Voor 31% gewijzigd door Erikie op 28-12-2008 23:27 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Even op de aso-toer, deze is 750 hoog...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cWP5EUba8zd0Cd9svl296iRP/full.jpg

De volgende zal ik als thumbnails posten :P
Ik heb even een very zimple achtergrond genomen, belichting en all moet nog... maar eerst slapen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aYTiUAJY5xNlzUJWeNxWcBAC/thumb.jpg
Darn hey, deze render kostte me 13,5 minuut met nog niet eens alles in ijs, da's pas asociaal!
Ik heb de reflectivity in het transparencyslot maar even omlaag gegooid naar 5%. Het is niet dat in mijn scene namelijk veel moois te reflecteren zal zijn en bovendien gaat dat denk ik wel bijdragen aan een kortere rendertijd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u2wNxx0CxA5Q8aY38RSdhTQp/thumb.jpg
Nieuwe render... licht is nog niet goed, stenen lijken nu op toffees :P
Er moet sowieso nog wat logica in met een pad naar boven, naar de aarde ofzo. Misschien moet de hel zelf, daar beneden, ook wat groter... anyway, genoeg te doen nog. Rendertijd is nu teruggebracht naar 4 minuten.

[ Voor 70% gewijzigd door Dark Blue op 29-12-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Darkblue Ik vind de helderheid en scherpte van je ijs mooi!

en 4 minuten! Wow! Hier gaat het meer over uren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wip

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2dgs66b.jpg

De schueren zijn nu echte scheuren geworden, zodat het water er "in" loopt, het water zelf opnieuw gemodeleerd, wat druppels enzo toegevoegd.

Render 22 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Die druppels zou ik weglaten, of anders een of twee stuks gebruiken. Dit ziet er nogal onwaarschijnlijk uit :P De vlekken in het ijs van het huisje zijn ook vreemd, maar op zich niet lelijk. Leuke scene verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:30:
Die druppels zou ik weglaten, of anders een of twee stuks gebruiken. Dit ziet er nogal onwaarschijnlijk uit :P De vlekken in het ijs van het huisje zijn ook vreemd, maar op zich niet lelijk. Leuke scene verder :)
Die druppels zijn misschien wat overdreven.. ik zal eens zien.
Die "vlekken" in het ijs zijn de weerspiegeling van de atmosfeer, doordat het ijs niet 100 vlak is als glas, krijg je een "olieachtig" effect.. Omdat het huisje smelt is het wat gladder dan normaal ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb vandaag ter inspiratie (zowel voor mijn reisje naar het koude Finland als voor de 3d wedstrijd B) ) eens de ijssculpturententoonstelling in Zwolle bezocht. Het was daar friggin' koud! Sowieso buiten al -6 en dan stonden binnen nog eens de ventilatoren te loeien om het op normale dagen op -8 te krijgen. Vandaag was het dus minstens -10 :o

Anyway, het ijs is daar kraakhelder en eigenlijk kleurloos. De kleur kwam in de expositie alleen van de ledlampjes die erop schenen. In enkele stukken ijs (die wat gemaskeerd waren) zaten belletjes. Wat nog wel een leuke twist eraan gaf was dat ter afwisseling van die prachtige gladde gepolijste stukken ijs er bijvoorbeeld bij de tijger sleuven uit het ijs waren gezaagd, die met sneeuw op waren gevuld. Zo kreeg je dus een heldere doorzichtige tijger met mat witte glinsterende strepen.
Leek 'n beetje op dit.

Verder zie je dat blokken ijs vaak niet groter zijn dan 1 vierkante meter. Dus bestaan grote beelden uit een opstapeling van die blokken. Ondanks dat ze aan de randen netjes versmolten zijn zie je dus door het hele beeld wel een naad lopen. Dat onderscheidt het ijs dan ook wel van glas. Verder lijkt het echt gewoon superdik glas namelijk!

Het ijs was er in allerlei soorten (ik wilde smaken zeggen, maar dit zou jullie misschien verwarren :P ) ... opaque wit mat, opaque wit glanzend, transparant glanzend, transparant mat... dus wat je ook maakt, hoezeer het ook op glas lijkt... ík geloof het :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 31-12-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278699

Mooie inzendingen :) ga zo door
Pagina: 1 2 Laatste