3D Contest v62: Games uit den Ouden Doosch Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2e492zm.jpg

Welkom bij de 62e 3D Contest!

Heb jij ook zo'n heimwee naar die goede oude tijd, waarin Perzische prinsen nog over de daken renden en dikke loodgieters zich door groene pijpen naar beneden lieten glijden? Dan is deze contest echt iets voor jou, want deze drie weken draait het allemaal om de games uit den ouden doosch. De dozen van oude pc-games, welteverstaan, want Mens Erger Je Niet, dat hadden we in die tijd uit ergernis al lang uit het raam gegooid.

De opdracht is deze keer simpel; Beeld je favoriete computergame van vroeger uit, toen er nog geen 3d kaarten in de personal computers zaten. Doe lekker gek met Sam & Max, schiet op aliens met Commander Keen, ren hard weg voor de zandwormen van Dune, versla de draken uit Kings Quest, vlieg over de landkaart met Raptor of breng Duke Nukem na lange tijd weer tot leven in drie volledige dimensies. Hield je van Pac-Man? Ook dat kan natuurlijk, maar wees dan wel origineel en push je fantasie verder dan de standaard sphere uit je 3d programma.

Hoe je het doet mag je verder helemaal zelf bedenken, de enige regel is dat je final straks in een oogopslag herkenbaar moet zijn als iets uit een of meerdere computerspellen van vroeger. Ook is het niet de bedoeling dat je een gameboy of SNES maakt, want het draait deze contest volledig om de games die op al die oude apparaten draaiden (inclusief de pc, commodore en MSX!).

Heel veel succes allemaal, en laat die pixels alle hoeken van je 3d programma zien! *O*

NB. Je hoeft uiteraard niet alles in 2D te maken, het is tenslotte een 3D contest :)

Inleverdatum

De finals dienen op Zondag 12 Oktober om 23:59 uur klaar staan ter beoordeling.

Je hebt dus drie weken de tijd om er iets moois van te maken. Waarom zo kort? Het verleden heeft uitgewezen dat een langere tijd vaak weinig extra finals oplevert. Ook gebruiken veel mensen de laatste paar dagen om nog snel iets te maken, maar daarvoor duurt deze contest natuurlijk geen drie weken. Gebruik je tijd dus zo nuttig mogelijk!

Maar, mochten er in de laatste week genoeg mensen zijn die in een vergaande fase van hun werk zijn aangekomen en niet genoeg tijd hebben om het voor de einddatum af te maken, dan kan er absoluut nog een of twee weken bijkomen.

De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.

Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!
  • [b][red][b]BELANGRIJK[/b]: Vergeet niet om de "Check Images" knop in te drukken voordat je reageert![/red][/b]

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 60.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
• 61 10 jaar tweakers!
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 60.5 Krusher
• 61

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Dat zit wel Schnorr.

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Woo, ik heb gelukkig al een paar goede ideen in mijn hoofd. Veel success iedereen!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-04 16:49
Ah, geweldig onderwerp, heb er nu al zin in :D

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Toen er nog geen 3D kaarten waren... :/

Like.. Tomb Raider is out the window? :'(

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Stukfruit
  • Niet online
Spike_wolf schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:38:
Toen er nog geen 3D kaarten waren... :/

Like.. Tomb Raider is out the window? :'(
Veel mensen hebben Tomb Raider nog gespeeld zonder 3d-kaart, dus het mag *net aan* ;)

Dat zit wel Schnorr.

Anoniem: 19894

De Amiga had geen 3d kaart maar had toch 3d spellen... /me Krusher gaat maar eens struinen naar old-skool games :9

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:31
Wow, goed onderwerp! Zou bijna de moed verzamelen om ook eindelijk eens wat met 3D te gaan doen (15 jaar geleden wel wat gepoogd met PovRay, maar dat was t wel). Jammer dat ik alleen komende naamd ge verhuizen en er moet nog zoveel gebeuren... :(
Anders had Savantas Day of the Tentacle geclaimd... ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pNzIyBRrgdo5uHff4UIAlSBc/full.jpg

3D met fimo-klei, dus moet kunnen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EYigtPasB5nZSy7KaNpyOk3I/full.jpg
Al is Laverne volgens mij te dik hier...

[ Voor 38% gewijzigd door Savantas op 15-09-2008 12:21 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stukfruit schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:44:
[...]

Veel mensen hebben Tomb Raider nog gespeeld zonder 3d-kaart, dus het mag *net aan* ;)
*O*

Zal dan maar wel Terugzakken naar TR1 of 2... 3 is al weet wat te laat denk ik.. jammer.. * Spike_wolf had wel een leuk idee met de quad in Nevada 8)

Enniewee. TR1 en 2 waren ook uber vet.
Misschien een scene in Venice maken :)

Humankind… be both.

• Stukfruit
  • Niet online
@Krusher:

Je hebt gelijk, daarom ben ik ook redelijk zorgvuldig met m'n woorden omgegaan: "3d kaarten" ipv "3d spellen" :)

Anders was zelfs 3d tetris buiten de boot gevallen :+

Dit betekent dus dat spellen als Tomb Raider I en Quake ook kunnen, aangezien dat toch ook best oude spellen zijn waar in eerste instantie geen 3d kaart voor nodig was (het was erg fijn om langzaam afgeslacht te worden tijdens het kijken naar de diashow van Quake op een 486dx :9 ).

Alles wat met de 3d kaart-revolutie kwam valt buiten de boot :)

@Savantas:

Als je daar echt iets van zou maken dan krijg je van mij steekpenningen en valt de score die je krijgt *toevallig* heel hoog uit! O-) ;)

@Spike_wolf:

Drie valt inderdaad af :$
Deel twee is echt heel erg naadje.. :X
Deel een? Go for it! Uiteraard staat het je geheel vrij om de borsten van Lara wat beter af te ronden dan ze in het spel waren ;)

Dat zit wel Schnorr.

Moet het dan ook op old-skool resoluties? Rendert wel lekker snel :+

• Stukfruit
  • Niet online
:D

Daar laat ik je helemaal vrij in, maar dan wel vanaf 320x200, anders wordt het echt te klein ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stukfruit schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 21:44:
Uiteraard staat het je geheel vrij om de borsten van Lara wat beter af te ronden dan ze in het spel waren ;)
Het model precies namaken zou in 10 minuten gedaan moeten zijn :X
Zijn wat? 10 polys? :+

Brengt me wel op een interesant vraagstuk. Ga we ons houden aan de graphics van de games (10 poly boobs) of zijn we ook vrij om het helemaal high res te doen? Dus een bekende scene uit het spel pakken en deze ber geil uitwerken, maar wel zo dat het direct te zien is wat het is?

Humankind… be both.

Vanaf 320x200 dus leef je uit ;)

/me Krusher ziet het wel zitten om een TR1 scene te zien in NG kwaliteit :9

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 13-09-2008 22:44 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Resolutie van je afbeelding heeft niks te maken met hoe gedetailleerd je model is ;)

Maar er is niks mis met zorgen dat je poppetje van achtergrond kunt onderscheiden toch? of deur van rest van muur :P

Humankind… be both.

Spike_wolf schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:43:
[...]

Resolutie van je afbeelding heeft niks te maken met hoe gedetailleerd je model is ;)...
Uh, in 1920x1080 kun je meer details kwijt dan in 320x200 :P

• Stukfruit
  • Niet online
Wat mij betreft mag je zelfs ZBrush gebruiken om haar te detailleren ;)

Dat zit wel Schnorr.

• BcMe

BcMe

BcM

What about "Fallout"? ;)
Toch een van de betere classics in mijn ogen.

*Hoopt met gekruisde vingertjes*

Stukfruit schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:58:
Wat mij betreft mag je zelfs ZBrush gebruiken om haar te detailleren ;)
Als ze maar messcherp is, hihi

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BbfIdYAMvuY3OcbMQCWdCnFl/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat is op het randje, maar moet kunnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 14-09-2008 00:20 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Leuk onderwerp, goede startpost, stukfruit!
Voor iedereen (waaronder ik!) die begonnen is met de welbekende tekst "64 K Ram .... Ready", is dit een leuke site om weer wat herinneringen op te doen. Eventueel om wat inspiratie op te doen.
http://c64s.com/

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Leuk onderwerp, mooi introtekstje Stukfruit! (ik zeg expres niet mooie startpost want hoewel ik je kleurtjes leuk gekozen vind is de startpost, zoals bekend, volledig bij elkaar gecopypeest :P )

Ik euh.... doe misschien wel mee. Maar dat zeg ik elke contest. In ieder geval is dit qua vormen gemakkelijk, nu nog tijd ervoor...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Ik weet niet 100% zeker of ik mee ga doen aangezien ik toch wel een specifiek kasteel na wil maken of in ieder geval de stijl ervan wil gebruiken. Misschien even googlen op internet of er ergens een spel afspeelt in het Neuschwanstein kasteel in Beieren. Zou er ooit een doornroosje spel gemaakt zijn? :P

Over de grens van wat wel en wat niet door mag gaan als old skool, ik vind dat we die grens niet moeten trekken maar dat we bij de originaliteitpunten moeten opletten hoe old skool iets is. Bijvoorbeeld als ik die gast uit God of War heel mooi zou namaken, dat ik dan miss wel veel kwaliteitspunten krijg maar erg weinig originaliteitspunten.

Enfin, hier een rendertje van waar ik mee bezig ben geweest:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/59/neuschwansteintowerpartvx0.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Misschien te verwerken in een Zelda Scene? :P

[Edit]
* Spike_wolf is trouwens lekker bezig :)
Heb Lara's hoofd af, en haar torso ook bijna :)
Komt zo een wip aan. Probeer zoveel mogelijk toch aan de originele polycount te blijven, lukt ook aardig :) Maar ik ga de textures wel wat gedetailleerder maken dan de textures van TR1 :P
Zit er ook over te denken om de omgeving wel redelijk gedetailleerd te moddelen, en daar vervoglens dus low poly Lara in te kwakken.. kijken of dat een beetje een leuk effect geeft :P

[Edit]
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/rwrjwp.jpg
Okay.. lijkt nog nergens naar :X
Maar daar komt nog wel verandering in :)

[ Voor 94% gewijzigd door Spike_wolf op 14-09-2008 16:24 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat geef je haar te eten? ze ziet zo groen... straks krijg je 't nog aan de stok met Terw_dan ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

:+

Eerst maar zorgen dat ze compleet is... dan ga ik haar van een wat natuurlijker kleurtje voorzien :P
En ogen enzo :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Dark Blue:

Bijna compleet gecopypeest idd :) wel grappig om te zien trouwens dat er nog steeds een aantal stukken tekst in te vinden zijn die ik er in v26 al in gestopt en/of gewijzigd heb *trots* :*)

..en in de tussentijd ook nog steeds niet echt meegedaan of zelfs gewonnen, grmbl!

De Hupie schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:57:
Ik weet niet 100% zeker of ik mee ga doen aangezien ik toch wel een specifiek kasteel na wil maken of in ieder geval de stijl ervan wil gebruiken. Misschien even googlen op internet of er ergens een spel afspeelt in het Neuschwanstein kasteel in Beieren. Zou er ooit een doornroosje spel gemaakt zijn? :P
Ik heb echt geen idee, maar met al die oude spellen heb je wel het voordeel dat je door de grove pixels vaak niet veel van de details zag, dus dat waar iemand ander een zandbergje in zag zou misschien ook best voor een kasteel door kunnen gaan :+
Over de grens van wat wel en wat niet door mag gaan als old skool, ik vind dat we die grens niet moeten trekken maar dat we bij de originaliteitpunten moeten opletten hoe old skool iets is. Bijvoorbeeld als ik die gast uit God of War heel mooi zou namaken, dat ik dan miss wel veel kwaliteitspunten krijg maar erg weinig originaliteitspunten.
Zie ik hier een poging om het onderwerp op te rekken? ;)

Maar serieus, een game uit 2005.. ehm, of dat old skool is? Ehm.. moet ik daar echt op ingaan? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Het gaat mij er vooral om dat een lijn trekken niet mogelijk is. Wat 'old skool' games zijn, is voor iedereen anders. Ik noemde expres een redelijk modern spel om aan te geven dat t naar mijn mening wel zou mogen maar dat we het wel zouden moeten afkeuren en we liever oudere spellen zouden willen zien. Maar dit is slechts mijn mening. Ik zelf moet nog ff een spel uitzoeken denk ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2ymunx2.jpg

* Spike_wolf is lekker bezig :)
Ze lijkt alleen ontzettend bijten proportie, als je haar van recht voor ziet lijkt haar torso en vooral het hoofd veel te klein, terwijl ze toch perfect overeen komt met m'n refference pics... Zal wel niet meer zo lijken als ze eenmaal onderbenen en armen heeft denk ik :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Spike_wolf schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:39:
[afbeelding]

* Spike_wolf is lekker bezig :)
Ze lijkt alleen ontzettend bijten proportie, als je haar van recht voor ziet lijkt haar torso en vooral het hoofd veel te klein, terwijl ze toch perfect overeen komt met m'n refference pics... Zal wel niet meer zo lijken als ze eenmaal onderbenen en armen heeft denk ik :P
Alsof de game-Lara wel in proportie is :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga je dr ook nog riggen of is dat een stap te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 19894 schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:41:
Ga je dr ook nog riggen of is dat een stap te ver?
Riggen heb ik nooit echt voor elkaar gekregen. Nu zitten alle ledemanten ook los van elkaar.. met stompjes zodat ik ze kan draaien zoder het model te verkloten, en zonder dat het teveel opvalt, maar ik denk wel dat ik het ga proberen :)
De vorige keer dat ik er aan begon toen heb ik het redelijk snel opgegeven, was geen motivatie voor toen, maar als dit model lekker uit de verf komt straks is het wel leuk om er mee te spelen :9
Ga tegen die tijd m'n bijbel er weer eens bij pakken :)

[Edit]
Oeh, schiet me ineens te binnen dat het ook koel is om haar complete wapen arsenaal te moddelen :D
Hier ga ik zoveel lol mee hebben :D

[Edit2]
@ loonie: Good point :P

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 14-09-2008 19:46 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:44:
[...]

...
De vorige keer dat ik er aan begon toen heb ik het redelijk snel opgegeven, was geen motivatie voor toen, maar als dit model lekker uit de verf komt straks is het wel leuk om er mee te spelen :9
Ga tegen die tijd m'n bijbel er weer eens bij pakken :)...
Idd, het is lastig.. maar niet onmogelijk. Ik snapte er eerst ook de ballen van, maar na veel prutsen viel het kwartje uiteindelijk. Wel grappig om Lara in allerlei geile onmogelijke standjes te bekijken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@De Hupie:

Ik begrijp wat je bedoelt, maar denk dat de opmerking over "voor de tijd van de 3d kaarten" toch redelijk duidelijk was. Als je suggesties hebt om de omschrijving nog duidelijker te maken dan zou ik ze graag horen hoor :)

Natuurlijk ga ik er wel een beetje (een beetje veel misschien) van uit dat de meesten onder ons toch minstens ergens in de twintig zijn (maar als je jonger of ouder bent mag je ook meedoen hoor ;) ). Wat dat betreft kan ik het me zeker wel voorstellen dat er mensen zijn die een heel andere definitie hebben van "old skool".

Misschien zou "alle oude spellen waarin je de pixels nog kan tellen" een betere omschrijving zijn geweest :+

Anyway, hoewel ik zelf eigenlijk helemaal niets met dit onderwerp had en voornamelijk een goed onderwerp wilde waar mensen echt aan mee zouden doen, ga ik waarschijnlijk toch ook maar weer eens een gooi doen. Daarvoor ga ik waarschijnlijk aardwormen die Jim heten misbruiken, dus bij deze is dat spel alvast vastgelegd :9

@Spike_wolf:

Begint er al goed uit te zien! :)

Ik kan me niet meer herinneren of ze het in het spel had, maar maak je ook nog een "inkepingkje" om aan te geven dat haar shirtje wel strak zit, maar ook weer niet zo verschrikkelijk strak als het nu lijkt te zitten?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

In het spel heeft ze geen 'inkepingkje'. Maar misschien dat dat wel mooier overkomt idd :) Thanks voor de tip.

* Spike_wolf gaat koffie zetten en weer even verder modellen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55
Dat inkepinkje zal wel gesuggereed worden in een texture ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Hier mijn 1e picture:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/thopter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Schuey schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:57:
Dat inkepinkje zal wel gesuggereed worden in een texture ;)
Niet echt eigenlijk
Ook in de anniversary versie is er eigenlijk niet veel spraken van een inkepingkje :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143165

Beginnen is makkelijk.... Hoop dat ik tijd heb er iets van te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i127.photobucket.com/albums/p148/_Hopsa_/spyvsspy1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Spike_wolf:

In die afbeelding van anniversary zie je het wel een beetje :) ik bedoelde eigenlijk meer dat je ziet hoe haar shirtje een klein beetje naar "binnen" en strakgetrokken wordt.

Over dat riggen; als je Blender gebruikt (?) dan zou je de nieuwe heat weighting kunnen gebruiken, daarmee hoef je in principe alleen maar een rig (bones) te maken en gaat het toewijzen van de gewichten vanzelf.
Helaas ben ik even vergeten of je Blender gebruikt of niet, maar misschien is er voor een ander programma wel een plugin te vinden waarmee hetzelfde mogelijk is?

@SonnyBonds:

Tof! Ik wist tot vandaag eigenlijk niet eens wat een Thopter was, maar als ik het Wikipedia goed begrijp is dit dus een van de vervoersmiddelen uit de wereld van Dune? :)

Ben benieuwd hoe hij er verder uit komt te zien!

@hopsa:

Spy vs Spy? :)

* Stukfruit al lang vergeten dat daar vroeger ook nog een game van was.. Leuk om te zien dat er niet alleen aan de allerbekendste spellen worden gedacht!

[ Voor 26% gewijzigd door Stukfruit op 14-09-2008 21:38 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:12:
[...]

Niet echt eigenlijk
Ook in de anniversary versie is er eigenlijk niet veel spraken van een inkepingkje :P
Ik zie haar toch liever met uh.. inkepingen :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NvYwLsFun0jwgiQUIknm6DPe/full.jpg

@hopsa

:D _/-\o_ Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stukfruit schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:31:
@Spike_wolf:

In die afbeelding van anniversary zie je het wel een beetje :) ik bedoelde eigenlijk meer dat je ziet hoe haar shirtje een klein beetje naar "binnen" en strakgetrokken wordt.

Over dat riggen; als je Blender gebruikt (?) dan zou je de nieuwe heat weighting kunnen gebruiken, daarmee hoef je in principe alleen maar een rig (bones) te maken en gaat het toewijzen van de gewichten vanzelf.
Helaas ben ik even vergeten of je Blender gebruikt of niet, maar misschien is er voor een ander programma wel een plugin te vinden waarmee hetzelfde mogelijk is?

Er is idd een realistichere vorm van het shirt te zien rondom de borsten, maar niet bepaald een inkeping natuurlijk. Enniewee, ik ga kijken wat er beter uit ziet.. texture of model 'inkeping' :P
Heb inmiddels haar bovenarm ook bijna af, en dan is het genoeg geweest voor vandaag. Morgen avond weer verder :)

Gebruik 3ds Max trouwens :)

[Edit]
Wip 3.0
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2i722qo.jpg
Laatste Wip voor vandaag :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 14-09-2008 21:53 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.richardlagendijk.nl/foto/cip/cassette_de_sekte_01.jpg

Ik ga me daar maar eens op storten..
DRJ was toen gewoon een Godheid.. Vraag me af of ie ook stiekem op Tweakers.net rondstruint :o

Hier een prima artikel over John "DRJ" Vanderaart

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 14-09-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:31
/me Savantas gaat toch een gaatje zoeken. Word wel in Sketchup, of heel misschien in Blender. Of t gaat lukken is een tweede (beschouw me maar als een DB :+ ).
DOTT is hierbij geclaimd!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DXnXBsDa5xPT8qE7P4k3wxOO/full.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hnUMWEbb9Gqh3w9qkRRhCkps/full.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/blkxjHGYDpl1o7Ml6keqBOJX/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C33dJKjdCNQZeLNIbSrFm9eo/full.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xy5zMcdBaEdGbqm1FUOOThLm/full.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0yWseyOD45sEAAjSY1Ldm3TG/full.gif

Volgende afbeelding word een wip! O-)

[ Voor 57% gewijzigd door Savantas op 15-09-2008 12:57 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-04 16:49
Ik ben bezig met een gfx versie van pong :D
Afbeeldingslocatie: http://38.114.207.14/5624757d93e975e8bbd408d5a4a04f365g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://38.114.207.32/f057ec5ca6edf502e9d5039b5e85fe4e5g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://38.114.207.28/febdc42f49166e76471bce755bdeb18a5g.jpg

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/xcswtw.jpg

M'n model is nu redelijk gelijk aan het origineel geloof ik :)
Voor zover ik kan opmaken bestaat het origineel ook uit allemaal losse objecten (elk lichaamsdeel is een object) tenzij ik me erg vergis.

Maar zo is mijn model nu dus ook... even kijken of ik het zo laat, of dat ik alles alsnog aan elkaar weld..
Wat denken jullie?

Nu nog een texture er op :P

Ja, ik weet dat de voeten in deze hoek nergens op lijken :X Vanuit andere hoeken zijn ze wel lochisch :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Ik zou het persoonlijk aan elkaar welden.

Hier even een plaatje om te laten zien dat ik ook bezig ben (nog maar minuut of 10 bezig geweest) ;)
Dit gedeelte zit vooral in elkaar met primitives maar dat komt wel goed. Heb niet zoveel tijd maar ik ga iig zeker weten een final inleveren

De pipboy:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Pipboy%202.0.jpg

Morgen komt er een goed getexturede versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
BcMe schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:53:
Ik zou het persoonlijk aan elkaar welden.

Hier even een plaatje om te laten zien dat ik ook bezig ben (nog maar minuut of 10 bezig geweest) ;)
Dit gedeelte zit vooral in elkaar met primitives maar dat komt wel goed. Heb niet zoveel tijd maar ik ga iig zeker weten een final inleveren

De pipboy:
[afbeelding]

Morgen komt er een goed getexturede versie.
De wat??

Ik ben trouwens bezig met Dune :P Valt niet mee om van minuscule referentie plaatjes gebouwen en tanks te maken... maar 't komt wel.

[ Voor 11% gewijzigd door FragNeck op 16-09-2008 10:01 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Iedereen:

Ik zag daarnet op deze en de vorige pagina van dit topic dat er meerdere mensen zijn die hun afbeeldingen of zelfs complete posts editten om er nog iets nieuws in te stoppen. Zouden jullie dat misschien in een nieuwe post kunnen plaatsen ipv een paar dagen later nog iets veranderen? Dan zijn er waarschijnlijk wat meer mensen die het zien ;)

Het is dat ik toevallig even keek, anders had ik bijvoorbeeld de geweldige kleimodellen van Savantas gemist!

@Savantas:

W00t! Ik ben erg benieuwd!

Die figuurtjes moeten ook echt heel erg leuk zijn om te maken trouwens :)
Hence the reason waarom ik DotD eerst ook in gedachten had, maar met aardworm Jim kan ik ZBrush wat beter misbruiken :9

@aegis3d:

Hmm, nooit geweten dat dat er allemaal in het donker bij stond in Pong ;) maar ziet er leuk uit. Goed gevonden ook :)

@Spike_wolf:

Haar lichaam leek in TR1 inderdaad uit losse objecten te bestaan (tja, in die tijd konden ze nog geen karakter in real time skinnen), maar dan wel objecten die door elkaar heen "scharnierden" zodat het een heel lichaam leek. Op de volgende screenshot kan je het goed zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.tombraiderchronicles.com/images/tombraider1_pc_screenshots_01/screen011.jpg

Als je het echt precies als in TR1 wil hebben, dan zou je oa. haar middel nog doormidden kunnen breken, haar benen eraf scheuren en alles weer netjes in elkaar schuiven ( :+ )

@BcMe:

Ziet er al goed uit! Is het raster ook gemodelleerd of een texture?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

De Pipboy 2000, een handheld computer die je informatie geeft in de wereld van Fallout ;)

Afbeeldingslocatie: http://fallout3.files.wordpress.com/2007/12/pipboy111.jpg

Zoals je ziet gaat het vooral om texturen van dit ding. Dus moet vanavond weer eens aan de slag met photoshop.
Stukfruit schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:28:
@BcMe:

Ziet er al goed uit! Is het raster ook gemodelleerd of een texture?
Gemoddeld. Simpele plane met een lattice modifier eroverheen. Zoals ik al zei zit er in het idee in mijn hoofd weinig kwa moddeling. Het komt meer aan op texturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
BcMe schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:58:
[...]

De Pipboy 2000, een handheld computer die je informatie geeft in de wereld van Fallout ;)

[afbeelding]

Zoals je ziet gaat het vooral om texturen van dit ding. Dus moet vanavond weer eens aan de slag met photoshop.

[...]

Gemoddeld. Simpele plane met een lattice modifier eroverheen. Zoals ik al zei zit er in het idee in mijn hoofd weinig kwa moddeling. Het komt meer aan op texturen :P
Ahhh, geen wonder dat ik hem niet herkende.. Nooit Fallout gedaan vroeger

Wip #1

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2wdx8qf.jpg

[ Voor 100% gewijzigd door FragNeck op 16-09-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Even wat met de textures bezig geweest. Ben niet erg nauwkeurig geweest, heb op alles cylindrical mapping gedaan en een tileable texture erop geplakt (bron cgtextures.com). Heb geen zin als ik een volledig kasteel maak alles te unwrappen :P Maar goed, van een afstandje zal het er allemaal wel goed uitzien ;).

Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/1007/neuschwansteintowerpartgq5.jpg

Wire: http://img218.imageshack....hwansteintowerpartak8.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door De Hupie op 16-09-2008 22:16 ]

• BcMe

BcMe

BcM

Een kleine update. Ongeveer een 20 minuutjes gedaan over de nieuwe dingen. De texture gaat nog wel veranderen maar ik weet wel dat ik echt deze richting op wil nu :)

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Pipboy%202.0small.jpg

Ik begon eigenlijk maar wat te bouwen in de schaarse tijd die ik heb (woon net samen, toch wennen opeens ;)) maar heb nu wel een idee hoe ik de scene ga bouwen. Hoop dat ik het op tijd af krijg maar denk het wel. :)

FragNeck schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:44:
[...]

Ahhh, geen wonder dat ik hem niet herkende.. Nooit Fallout gedaan vroeger

Wip #1

[afbeelding]
Een windtrap? Als ik me goed heriner van Dune2. Ziet er al leuk uit.

• FragNeck
Anoniem: 177141 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:00:
[...]

Een windtrap? Als ik me goed heriner van Dune2. Ziet er al leuk uit.
Klopt :Y)

Vanavond verder met nog een paar gebouwen, en dan wat units maken..
En dan texturen... Wordt wel een uitdaging.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

* Dark Blue is bezig aan Prehistorik 2. :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Dan claim ik bij deze de volgende legende:

Afbeeldingslocatie: http://www.bomberhardcore.nl/got/bomberwip.jpg

• Stukfruit
  • Niet online
Bomberman? :D

Dat zit wel Schnorr.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hWWovrWjRfnTzSVKhC2l0pOm/full.jpg
Ik was een beetje lui mbt de muur... die wil ik nog wel maken maar hij was zo makkelijk neer te zetten :+

Het struikje was al leuker :D
Nu zingen met de band, dus doei :w

Dark Blue schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:05:
[afbeelding]
Ik was een beetje lui mbt de muur... die wil ik nog wel maken maar hij was zo makkelijk neer te zetten :+

Het struikje was al leuker :D
Nu zingen met de band, dus doei :w
Ziet er juist wel grappig cartony uit. Hier weer een render van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/thopther2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIP 5.0
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/20ixso4.jpg
Lekker aan het texturen geslagen :)
Ik denk dat ik haar misschien toch nog aan elkaar ga welden... denk wel dat dat mooier is, maar misschien pas helemaal aan het einde.. wil haar toch zo veel mogelijk trouw laten aan het origineel voor dee contest....

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mooi hey Spikewolf!!! :)
* Dark Blue krijgt weer heimwee naar haar Lara-momentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben vandaag vrij dus heb tijd om weer te moddelen:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/thopter3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
_/-\o_

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dark Blue schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:12:
Mooi hey Spikewolf!!! :)
* Dark Blue krijgt weer heimwee naar haar Lara-momentje :)
:) Thanks :$

Hier WIP 6.0
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2e5r69w.jpg
Hoofd, staart en torso zijn getextured... grofweg.. ga het hier en daar later nog wel wat finetunen, maar voorlopig is dit goed zo denk ik.. wil er ook weer niet teveel detail in gooien natuurlijk :P
Nu met de heupen bezig.. de gesp zit al op z'n plek 8)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik vind hem haar er erg bijzonder uitzien, geeft een leuk effect zo met het "high-res" renderen van een low-poly model :D

Ga je er hierna ook nog een omgeving bij maken? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

:)
Ik ga er idd een omgeving bij maken, en ook die wil ik low res houden met wat hi-res textures..
Een weergave hoe de games er uit hadden kunnen zien als we textures hadden gehad die groter waren dan 230x230 :X :X :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Cool. Ik ga deze contest mischien weer eens meedoen :) Ik heb wel een idee, maar daar kom ik dan wel mee met mijn eerste WIP

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Laatste WIP voor vandaag:

WIP 7
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/x6mp0h.jpg
Misschien de volgende keer ook wat ana dat licht doen :X
:P

Humankind… be both.

En hier weer een render. Gaat lekker snel zo.

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/thopter5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

1e snelle WIP
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-04 03:38
Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:33:

[afbeelding]
Begint er zeer goed uit te zien >:)
BcMe schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:24:
Een kleine update. Ongeveer een 20 minuutjes gedaan over de nieuwe dingen. De texture gaat nog wel veranderen maar ik weet wel dat ik echt deze richting op wil nu :)

klikbaar
[afbeelding]

Ik begon eigenlijk maar wat te bouwen in de schaarse tijd die ik heb (woon net samen, toch wennen opeens ;)) maar heb nu wel een idee hoe ik de scene ga bouwen. Hoop dat ik het op tijd af krijg maar denk het wel. :)
Die texture ziet er best wel nice uit.
Ik moet toch eens een keer opnieuw beginnen met 3D modelling, texturen kan ik wel maar modellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 09:07
Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:33:

[afbeelding]
Waar is dat eigenlijk van?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@Spike_wolf:

De onderkaak ziet er veel te breed uit. Is dat een bug of een feature? :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Larry ??? Ja, dat moet Larry 1 wel zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roy-t schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:19:
[...]

Waar is dat eigenlijk van?
Het is een Dune ornithopter. Deze ornithopter die ik model zit eigenlijk niet in de game maar de ingame thopter vind ik niet zo interresant. Daarom denk ik dat de spice harvester ga moddelen voor deze contest:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/jjk/images/dune2/harvester.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Bozozo schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:48:
@Spike_wolf:

De onderkaak ziet er veel te breed uit. Is dat een bug of een feature? :P
IS brakke belichting :+
Ik denk het ook steeds :P Maar valt reuze mee :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

KneoK schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:22:
[...]

Larry ??? Ja, dat moet Larry 1 wel zijn 8)
Inderdaad :D dat was zo'n beetje het 1e spel dat ik op de PC speelde in mijn prille jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zo, nu moeten eigenlijk alleen haar armen nog getextured worden.
Kom er nu bij het texturen van de voeten achter dat ik daar verkeerd om gemoddeld heb.. de zichtbare kant van de faces zit aan de binnenkant :+
Ik vond al dat die voeten er lomt uit zagen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

wip2
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Lara's textures zijn zo'n beetje klaar voor nu.
Nu beginnen aan de omgeving, anders ga ik het allemaal niet op tijd af krijgen :X

WIP 8
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/b7e1zp.jpg

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274284

Na een keer te zijn ge-herstart begint het in de richting te komen van wat het zou moeten zijn.
Ben een hoop aan het leren.
Dit is deel 1, hopelijk krijg ik het af samen met de geplande monolith burger in de achtergrond.

Aluminum Mallard

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/24ottlj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/118d4ja.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Cool, Space Quest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 177141 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:51:
[...]

Ziet er juist wel grappig cartony uit. Hier weer een render van mij:

[afbeelding]
FragNeck had Dune II al geclaimd. Of gooien we de ongeschreven regel van "1 persoon per game" hierbij in de wind?

Met jouw nickname moet je natuurlijk eigenlijk de Sierra-klassieker doen. Nonetheless, die ornithopter is al best netjes aan het worden :)

Ik ga ook maar eens Sketchup + Blender warm draaien. Nog eens even uitvogelen welke game het gaat worden....

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoney3K schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:23:
[...]

FragNeck had Dune II al geclaimd. Of gooien we de ongeschreven regel van "1 persoon per game" hierbij in de wind?

Met jouw nickname moet je natuurlijk eigenlijk de Sierra-klassieker doen. Nonetheless, die ornithopter is al best netjes aan het worden :)

Ik ga ook maar eens Sketchup + Blender warm draaien. Nog eens even uitvogelen welke game het gaat worden....
Ik was eerder bezig met mijn ornitopther dan fragneck met zijn windtrap. En 2 mensen aan dezelfde game vind ik zelf geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 177141 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:41:
[...]

Ik was eerder bezig met mijn ornitopther dan fragneck met zijn windtrap. En 2 mensen aan dezelfde game vind ik zelf geen probleem.
True, ik ook eigenlijk niet hoor... ik hoorde alleen een en ander door het topic heen galmen, maar dat is misschien tussen 2 users onderling geweest.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lijkt me ook geen probleem eigenlijk, je hebt alleen wat meer concurrentie ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274284

Roger kan sturen

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2dsmej9.jpg

Volgende stap, Monolith Burger moddelen, materials leren toepassen en belichting leren. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 274284 op 23-09-2008 21:56 ]

• BcMe

BcMe

BcM

Een update. Nog steeds niet veel tijd gehad (een paar uurtjes max) dus het is niet super. Maar in ieder geval ga ik de contest wel redden.

Klik voor groter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/PipboySmall.jpg

Klein vraagje. In hoeverre is nabewerking in photoshop geoorloofd?

ps. En ja, dat skelet is een biped en ik hoop dat ik nog tijd heb om die te vervangen :)

• FragNeck
BcMe schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:12:
Een update. Nog steeds niet veel tijd gehad (een paar uurtjes max) dus het is niet super. Maar in ieder geval ga ik de contest wel redden.

Klik voor groter
[afbeelding]

Klein vraagje. In hoeverre is nabewerking in photoshop geoorloofd?

ps. En ja, dat skelet is een biped en ik hoop dat ik nog tijd heb om die te vervangen :)
Mooi, dat zand :) mooie textuur.
Ik denk dat je met photoshop je render mag verfraaien, maar niet bewerken.
Bijvoorbeeld als je renders te complex zijn, mag je je lagen opbouwen in PS, maar complete 2D zaken toevoegen vind ik te ver gaan..
Daar in tegen, belichting, en kunstmatige DOF vind ik wel weer oke :)

• Stukfruit
  • Niet online
Begint al sfeervol te worden.. :)

Compositen is een onderdeel van het hele 3d-gebeuren, en alles wat je daar doorgaans mee doet is toegestaan. Daarbij horen dingen als filters (mits niet te overdreven) en kleine fixjes (bv. even een verfkwastje over een plekje halen om een meshfoutje te verwijderen).

Dat is hoe ik het me altijd heb voorgesteld bij deze contests iig.

Dat zit wel Schnorr.

Stoney3K schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:23:
Lees dit nu pas, maar je hebt helemaal gelijk. Ik was alleen al bezig met Dune voordat de definitieve nieuwe contest bekend was en Dune misschien het onderwerp zou worden.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:19:
[...]

Lees dit nu pas, maar je hebt helemaal gelijk. Ik was alleen al bezig met Dune voordat de definitieve nieuwe contest bekend was en Dune misschien het onderwerp zou worden.
Euhm... beginnen voor de contest geopent word is nogal 'frowned upon' :/

* Spike_wolf heeft nog geen tijd gehad om verder te werken.
Lara is af, getextured en al, nu alleen de omliggende scene nog.
Ik ben vrijwel zeker dat ik voor het begin ga, de fmv waar lara de grote deuren in de berg in Peru open doet, en die gozer verscheurt word door de wolven. :)

Humankind… be both.

• Jasperrr
Ik ben zojuist begonnen ana mijn allereerste model:

Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk316/JasperrrS/wip2.jpg

De oplettende kijker ziet waarschijnlijk al wat het gaat worden =)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jasperrr schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:56:
Ik ben zojuist begonnen ana mijn allereerste model:

[afbeelding]

De oplettende kijker ziet waarschijnlijk al wat het gaat worden =)
Commander Keen \o/

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Keen :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 16:14
haha, ik zeg ook Commander Keen!
maar als je je hoofd naar links draait staat er toch echt Pacman! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 08:42

Casmo

Mr. Hero

Jaaa, ik wil ook wel Commander Keen zien :D

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
Goed geraden ^^
Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk316/JasperrrS/hoofderbij.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Okay, idee van die deur de berg in is out the window, rotsen maken was vervelender dan ik gehoopt had, en een beetje een nette texture maken was nog vervelender :X En daar heb ik de tijd niet voor. Andere keer misschien, maar niet nu.
Dit is m'n volgende idee:

WIP 9.0
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2wdzecy.jpg
Lara komt hier ergens bij te staan.
Koekje voor wie ziet wat het word :>

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Duhhhh....*tromgeroffel* Tempel of Peril? :P

* Dark Blue doet een wilde gok naar aanleiding van een woord dat ze ooit van Terw_Dan heeft opgevangen...meent ze

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 28-09-2008 21:21 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste