3D Contest V59 "Schaalmodel" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 31.984 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6x167ih.jpg

Onderwerp

Welkom bij de 59ste 3D contest!
Deze keer is het onderwerp "schaalmodel" gekozen. Dit klinkt mischien heel droog maar aan jou de taak om het tegendeel te bewijzen!

Op CGtalk zijn al een aantal mooie te vinden dus bekijk ze zeker even:
http://img236.imageshack.us/img236/4186/beauty01smmt3.jpg
http://billmelvinart.com/client3/kudu/finalsm.jpg

Je bent verder zo vrij als een vogel. Je zou vanalles kunnen maken. Van een complete stad tot een vogeltje! Als er maar een standaardje onder zit!

Veel succes en natuurlijk plezier!

Voorgaande contests
Contest:• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncurtain future

Winnaar:

• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup

Voorgaande Mini/Render contests
Contest:
• 01 55.5: Keuken
Winnaar:
• 01 4g0ny

Inleverdatum

Op Dinsdag 5 Februari moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim een maand de tijd om er wat moois van te maken.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar jornew-at-Gmail-punt-com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden http://www.micromar.nl/3dcontest/

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzameld en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan nogmaals je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere rede niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan!. Dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : http://www.micromar.nl/3dcontest/
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 02-02-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen veel succes gewenst!

Ga zelf ook weer meedoen. Heb al een idee in mn hoofd. Nu nog zien te moddelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Succes iedereen.

Ik dacht dat besloten er was dat om de mini-contest in het rijtje van de andere toe te voegen? Omdat het een eenmalige uitzondering was vanwege vakantie

edit: voor jupjup moet nog een spatie in de TS

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 02-01-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Uncurtain future. Hihihihihi :P

Ik ga meedoen. Maar ik voorspel nu al dat het me niet gaat lukken om.... te winnen in te leveren :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dark Blue schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:20:
Uncurtain future. Hihihihihi :P

Ik ga meedoen. Maar ik voorspel nu al dat het me niet gaat lukken om.... te winnen in te leveren :D
^^ With stupid :/
:P

Ga m'n best doen though :Y)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Leuk, nieuwe contest. Grappig plaatje, met die mijnenzoeker. :) (...Enemy mines spotted :9)
Zou je het stukje wat ik de vorige contest geschreven heb er nog bij willen zetten? (staat hier)

Ik heb nog geen idee wat ik ga maken, maar met een jaar de tijd moet dat wel goed komen. :P
Je was vergeten de inleverdatum aan te passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
maandag 17 december
mogen we hier een jaar over doen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06
Anoniem: 199803 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:45:
Leuk, nieuwe contest. Grappig plaatje, met die mijnenzoeker. :) (...Enemy mines spotted :9)
Zou je het stukje wat ik de vorige contest geschreven heb er nog bij willen zetten? (staat hier)

Ik heb nog geen idee wat ik ga maken, maar met een jaar de tijd moet dat wel goed komen. :P
Je was vergeten de inleverdatum aan te passen. ;)
with stupid :P

Kun je btw ook nog even iets aanpassen in het kopje puntentelling?
Misschien is het idd handig om ook nog wat aan te passen over deelname en insturen scores. Een simpel zinnetje bij "puntentelling" moet voldoende zijn. Iets in de trant van:
"je mag niet op jezelf stemmen" Dat staat namelijk nog niet duidelijk in de startpost. De rest over het insturen van de scores staat er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

mmm
Op maandag 10 december maandag 17 december moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim een maand de tijd om er wat moois van te maken.
oeps ?

Oh en maak die afbeelding even 580 pixels breed ipv 600.

moet nu haast wel meedoen :P
heb wel een leuk idee opzich

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 02-01-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

ik ga weer mee doen, moet alleen nog wel een goed idee krijgen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
How ik had even bezoek :> Zal het even aanpassen!
Alleen waarom moet het plaatje 580 breed? 600 past perfect toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Ah kijk schaalmodel, dat is pas een goed onderwerp! :9 Als ik tijd heb zal ik ook proberen wat moois te maken.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Whaha je kan het wel :D Wat een gedoe btw om de startpost te maken pff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zat wat te surfen, plopt dit ineens op me beeld

Afbeeldingslocatie: http://www.liesjeshoutenspeelgoed.nl/ProdImages/1122100855straaljager.jpg

dat is dus wat ik ga maken, als het niet goedgekeurd word omdat het geen echt schaalmodel is zeg het maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Er zit naar ik meen een standaardje onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, maar wou ff controlleren :p

gaat wel wat worden hoor, me textures, dat heb ik nog niet zo goed onder de knie. naja, eerst model maar ff maken

edit:

wipperdewip

moet kijken wat ik beter kan maken, denk grotere bommen, drie lagen in het midden en vleugels 1 laag. weet alleen nog niet hoe ik dat fatsoenlijk vast moet zetten

uitlaat denk ook wat groter

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/909/foamplanewc0.png
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5584/foamplane2wu8.png

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 03-01-2008 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217617

Ik heb een idee!
Nu de tijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 09:39

verbraakje

🚦

even een vraagje moet er persee een standaartje onder zitten als je een stad maakt of iets dergelijks en je zet dat op een kamer weg waar je duidelijk ziet dat het mini is ... is het dan neit goed?

niet dat ik dat wil gaan maken maar gewoon even voor de duidelijkheid

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier mijn eerste wipje!
Voor het eerst dat een ik een gezicht ga moddelen en volg dan ook de Joan Arc tutorial om de basis te krijgen. Final wordt niet vrouwlijk dus dat wordt nog ombouwen >:)
Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/731r5z4.jpg

@ hierboven
Zou er toch iets van een standaard onder houden om een beetje het onderwerp van de contest te behouden. Standaard kan je ook creatief genoeg mee bezig gaan zodat het mij niet echt een struikel punt lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de standaart kan je nog mooi je eigennaam + projectnaam graveren, dus dat is toch geen probleem?

@hierboven, hmm, interessant persoon, lijkt wel nog btje op een alien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd, beetje alien maar voor eerste hoofd zeker niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239946

gelukkig neiuwjaar iedereen :D en succes met deze contest!

haha het lijkt idd een beetje op een alien maar zal vast wel goedkomen :)

ik ga als schaalmodel een boeing 737-400 namaken (je weet wel zo eentje die je op t vliegveld kan kopen) :) hieronder mijn eerste wipje

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/6690/wip1kd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/6690/wip1kd2.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 239946 op 03-01-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Heb ik ook al es gedaan :D

Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/gfxcreations/3d/img/boeing%20747.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-04 09:58

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Ik denk dat ik heel lame een auto ga modelen (heb ik al een tijdje ervaring mee :P)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en hier weer een wip van mijn vliegtuig :p

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/1405/foamplanexj2.png
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/4317/foamplane2zq3.png

misschien aan de onderkant ook zo'n 2e laag en bovenop nog een 3e maar dan word het denk te druk

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 03-01-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 22-04 16:07
Wie weet ga ik ook nog een keertje meedoen. Mijn idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.hammerandbrush.net/images/BoFA/Smaug.jpg

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff een grotere wip render zodat ik details kan zien

Kreeg een leuk idee :p

Die rook maakt me scene alleen enorm zwaar, is opgebouwd uit een boel bollen die over/in elkaar zitten voor de geïntresserden

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1040/foamplaneattackil7.jpg

en hier een draadmodelletje, moet alle rook nog van binnen hol maken.

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/3136/draadjerookal1.jpg

ik weet alleen nog niet hoe ik dit op een standaarje ga zetten maar dat moet wel lukken

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 03-01-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ iedereen

Jullie lopen toch niet mn model uit te maken voor een alien he :D
Naje een troost voor mezelf is dat het model alles behalve sexy moet worden dus dat scheeld.. zal zo eens een wipje posten! Gaat sneller als verwacht.

@ hierboven.
Ziet er al goed uit! Belichting ziet er ook al puik uit :*)

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/73op9ih.jpg
Met dat alien zaten jullie dus best in de buurt want wil wel zo'n psygo/alien style erin gooien.(het zal eens niet.. :+ )

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 03-01-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/galerij/albums/userpics/10013/standaardchal01.jpg

beginsel.. ik verklap niks :9

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@WatheveR:

Offtopic: Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar wist je dat je naam erg moeilijk te spellen is voor mensen zonder dyslectie?

Die spheres, dat zijn toch geen gewone primitieven he? Met rauwe polygonen? Zo ja: vervang ze dan door iets anders waarvan je het aantal polygonen laag kan houden (al is het maar tijdelijk), bv. subdivision surfaces (mesh-smooth). Daarvan kan je het subdiv-niveau omlaag gooien voor in je viewports :)
Misschien heeft 3ds Max nog een sphere primitief? Nurbs met weinig isolijnen? Anything is beter dan rauwe spheres met rauwe polygonen voor zoiets...

Leuke compositie :) Misschien het vliegtuigje bovenaan iets lager plaatsen zodat je gelijk de regel van de derden blij maakt?

@jupjup:

Oeh, kandidaat voor hoop slijm en drab :9 Ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien!

* Stukfruit denkt dat hier een Supernatural-waardige scene uit kan rollen

@Jooz:

Ik denk dat het de borstkast wordt van een extreem gestyleerde alien. Zit ik er ver naast? :$

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:46:
@WatheveR:

Offtopic: Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar wist je dat je naam erg moeilijk te spellen is voor mensen zonder dyslectie?

Die spheres, dat zijn toch geen gewone primitieven he? Met rauwe polygonen? Zo ja: vervang ze dan door iets anders waarvan je het aantal polygonen laag kan houden (al is het maar tijdelijk), bv. subdivision surfaces (mesh-smooth). Daarvan kan je het subdiv-niveau omlaag gooien voor in je viewports :)
Misschien heeft 3ds Max nog een sphere primitief? Nurbs met weinig isolijnen? Anything is beter dan rauwe spheres met rauwe polygonen voor zoiets...

Leuke compositie :) Misschien het vliegtuigje bovenaan iets lager plaatsen zodat je gelijk de regel van de derden blij maakt?

grappig dat je dat over me naam zegt. Ik heb dyslectie en daarom was hij verkeerd gespeld toen ik hem op een forum voor het eerst gebruikte. Heb ik altijd zo gehouden :p

over me bollen: ik gebruik google sketchup. zijn standaar bollen die bij sketchy physics zitten. Ik heb nu een manier dat binnenin niets meer zit (leeg dus) en op die manier gaat me scene heel wat beter. ik kan ook altijd nog hide activeren.

en wat is regel van de derden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 243552 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:11:
[...]
...

en wat is regel van de derden?
Ga maar eens op zoek naar "De Gulden Snede"

Het is een verhouding. Grofweg gezegt, het belangrijkste onderwerp op 1/3 (of 2/3) van het vlak plaatsen. Het is geen regel overigens, je hoeft je je er niet aan het houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

* Dark Blue heeft een idee. Nu de tijd nog! :P
Het sokkeltje is in ieder geval al gemodeld :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ow, die regel. Ik weet het, alleen heb ik soms nogal wat problemen mee.

die camerapositie word het toch neit omdat ik dan mijn sokkel niet goed kan zien. Ik wou eerst bergen enzo erbij maken maar ik denk dat als ik een nette houten sokkel maak het veel beter staat.

moet nog kiezen hoe ik ze wil zetten
zo
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/7292/foamplanesokkelwr1.jpg
of zo
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/5803/foamplanesokkel2ib8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier is een wip (in Blender). Je raadt het al: het wordt een schaalmodel van een hoofd.

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/wipcontest1.jpg

nog te doen:
-oren
-haar
-naamplaatje
-wenkbrouwen
-neusgaten

[ Voor 93% gewijzigd door Salvatron op 04-01-2008 16:39 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AcVzt2i63MYIsqrLT2LAr3fA/full.jpg

De eerste die het raadt krijgt een koekje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dark Blue schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:27:
[afbeelding]

Misvormt eierstokje? :p

Een GoT-Henk in schaalmodel?

edit:
In dat geval is wordt het een Mickey Mouse schaalmodel! \o/

[ Voor 13% gewijzigd door endless op 04-01-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Haha, dit gaat nog een staartje krijgen :P

[ Voor 66% gewijzigd door Dark Blue op 04-01-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Dark Blue schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:27:
[afbeelding]

http://www.weebls-stuff.com/toons/choccy/ :Y

Ik heb al een hele tijd niks meer met 3D gedaan, en dit lijkt me wel een mooie gelegenheid om mijn vaardigheden wat bij te schaven. Ik heb al een heel abstract idee in m'n hoofd zitten: een scene waarbij dingen door de lucht vliegen (b.v. een auto-ongeluk of een luchtgevecht) en al die losse onderdelen hangen dan aan touwtjes, staan op standaardjes, of zitten aan houders aan de muur.
Ja, dat ga ik doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AKlSzrfUoQAKw2jbaCOWSoF1/full.jpg
Ik zei toch dat ze een staartje gingen krijgen! Wie weet het nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Longhorse, uit Pluk van de Pettenflat, maar dan een neppe die gewoon uit twee delen bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ummm... ik zou het wel in Nederland zoeken ja... kijk vanavond maar eens de Wereld Draait Door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dark Blue schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:25:
[afbeelding]
Ik zei toch dat ze een staartje gingen krijgen! Wie weet het nu? :)
Fokke en Sukke ?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Stukfruit schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:46:

@Jooz:

Ik denk dat het de borstkast wordt van een extreem gestyleerde alien. Zit ik er ver naast? :$
Je zit er WAY naast.. maar dan ook echt WAY naast :P geeft niet .. je blijft een rijke fantasie houden
ik denk dat jij binnekort van een heerlijk koekje kunt genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ wathever, doe maar ofzo, dat ziet er spectaculairder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het lijkt wel of ik niets te doen heb

jup, is ook zo :p

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/4620/foamplane2ndposeattackyr5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe, erg mooi alvast, die ene moet nog wel een leuk kleurtje krijgen, de rook en de raket, maar dan is hij al bijna af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Laatst online: 22:57
Leuk onderwerp :)
Ik ga denk ik zeker een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Shiiiiiit, vol met ideeën maar simpelweg geen tijd om eraan mee toe doen! Argh! Best frustrerend! -O-
Anyway, ik ga toch proberen er tijd voor vrij te maken. O-)

@ WatheveR
Wel ff echt rook en een geschikte "omgeving" erbij maken he? ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omgeving, ikw eet het maar me model is al super zwaar, die textures van de camo die ik gebruik zijn 4500x4500 :X

anyway, 2e vliegtuig is gecamoefleerd (hoe je et ook schrijft), raketjes krijgen rode topjes en rook ben ik nog niet uit.

ik denk dat de omgeving een bureau word. ik wil eingelijk het bureau van een veteraan ofzo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoezo omgeving? In de 2 voorbeeldplaatjes van de startpost staat ook geen omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 13:24
Anoniem: 243552 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:25:
omgeving, ikw eet het maar me model is al super zwaar, die textures van de camo die ik gebruik zijn 4500x4500 :X
Je hoeft ze geen 4500x4500 te maken voor zo'n render. Een texture hoeft in principe nooit groter te zijn dan het aantal pixels dat 't op 't beeld zal vullen :).

Dus als je ervan uitgaat dat je vliegtuigje een vierde ofzo maximaal van je render gaat uitmaken, en je rendert op 1600x1200, zelfs als je dan per se 1 texture wilt voor de boven en onderkant, dan kom je bij lange na niet aan 4500x4500.

Neemt niet weg dat je source texture op z'n resolutie altijd goed is om te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem ergens anders vandag gehaald, weet niet meer waar vandaan maar had er niet aan gedacht hem te resize. denk dat ik dat vanavond maar doe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jack Walsh schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:31:
Hoezo omgeving? In de 2 voorbeeldplaatjes van de startpost staat ook geen omgeving.
Ik doel meer om de "omgeving waarin" de vliegtuigen zich bevinden. Niet op de omgeving waarin je schaalmodel zich bevindt ;)

Dus de gras in: http://billmelvinart.com/client3/kudu/finalsm.jpg
en de ondergrond in: http://i16.tinypic.com/6x167ih.jpg

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb maar ff gelijk textures verkleint, is nu 500x500 en gaat veel beter

over je ondergrond, ik had al geprobeert zee te maken of bergen maar dat gaat me niet echt lukken. ik ga voor zo'n standaard die je wel eens vaker bij model vliegtuigen ziet

en echte rook maken, pfff, weet niet of dat gaat lukken met mijn beperkte Vray kennis hoor :p

de paaltjes moeten alleen nog wel goed bevestigd worden op het plankje, weet alleen niet hoe

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/6894/foamplane2ndposeattackya9.png

hmmm, moet toch maar eens in JPG opslaan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/galerij/albums/userpics/10013/velg02%7E0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/galerij/albums/userpics/10013/wire01%7E0.jpg

begint al meer vorm te krijgen, nog 4 van deze dingen erbij.. rubbertje eromheen en klaar is kees.. euhm jooz

hint: imagenaam

[ Voor 14% gewijzigd door Jooz op 04-01-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55
Lekker strak jooz, daar hou ik van, maar wat is het nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 09:39

verbraakje

🚦

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/3165/bootph3.th.jpg

dit is mijn wip ... het lijkt nergens op!! maar komt goed hoop ik:P

[ Voor 68% gewijzigd door verbraakje op 04-01-2008 17:11 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Jooz
Ziet er inderdaad lekker strak uit! Netjes 8) Ben benieuwt doe de rest van de velg/auto wordt!

Hier klein update-je van mijn kant. Oren nog maar eens goed bekijken hoe ik die eraan ga breien..

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/8etktqb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier nog een wip van mijn hoofdschaalmodel:

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/716zv3n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/6ykpumu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/6jl9bfk.jpg

nog te doen:
-haren
-naamplaatje
-wenkbrouwen
-stok
-bodem
-textures

[ Voor 48% gewijzigd door Salvatron op 05-01-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tt30ewKPkq1GucpwYVb7m6RW/full.jpg
Ja, en hier gaat het altijd mis... als ik andere mensen zie texturen krijg ik zelf ook zo'n zin om even wat kleur aan m'n puppekes te geven.
Hoewel, het moest wel, want ik wilde even zien of het petje van Sukke goed in verhouding was.
Awel, ze krijgen nog complexere textures, dit is alleen ff rood/wit/geel, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
de goden zijn er nog niet helemaal uit wat ik zal maken.
maar dat scheelt ik geloof niet dus verzin zelf wel wat
en laat ik nou net een leuk idee krijgen tijdens het typen van dit bericht!! _/-\o_

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Schuey schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:48:
Lekker strak jooz, daar hou ik van, maar wat is het nu? :P
Een velg denk ik.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
* TaraWij heeft een heel leuk idee, vraagt zich alleen nog af of hij gaat meedoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat denken jullie van me rook :)

denk dat het iets donkerder en iets witter moet

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/2537/rokendefoamgy9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 243552 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:39:
wat denken jullie van me rook :)

denk dat het iets donkerder en iets witter moet

[afbeelding]
Ja ok, dat is wel realistische rook, maar dat kan je op zo een modelbouwdiorama niet echt namaken natuurlijk.

Daarom vond ik je vorige rook geslaagder en beter bij het thema passen. (dacht zelfs dat het met opzet zo gedaan was). In modelbouw zou je eventueel nog een constructie kunnen verzinnen in de vorm van een ijzerdraadje met wat styrofoam bolletjes op om een smoketrail te krijgen.

Zo gaat het niet lukken in het echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vond de vorige rook ook leuker, omdat dat echt zou kunnen. Denk nog wel eraan dat er ook een vlam te zien is, dus dat er een klein stukje vlam op de rook getextured moet worden.

en jupjup, erg mooie alien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Het lijkt me leuk als je een stukje papier met een vlammetje en een rookspoor achter het raketje plakt, het liefst met een duidelijk zichtbaar plakbandje :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga het denk maar gewoon wit houden, was ff uitprobeersel (voor het vervolg weet ik nu hoe ik rook kan maken. die vorige rook was niet een getextured :p

ben nu alle overbodige dingen uit de rook aan het halen (zat blijkbaar nog wat in) zodat me model lichter word voor me pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
TaraWij schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:31:
* TaraWij heeft een heel leuk idee, vraagt zich alleen nog af of hij gaat meedoen
* TaraWij zoekt naar een ander idee, wil in POV-Ray werken en er zijn geen blueprints beschikbaar...

Mijn volgende post zal een WIP bevatten.
Wou eerst een logitech G5 muis gaan modeleren op zo'n staander, maar dat gaat mijn niveau te boven ;(

[ Voor 24% gewijzigd door TaraWij op 04-01-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo staat het er nu bij :*)

moet nog een materiaal verzinnen voor me stokjes

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/6186/foamplaneux6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-04 08:44
Een van mijn eerste no-tutorial modellen! Het moet, zoals je ziet waarschijnlijk :P, een vracht-schip worden. WIP of course, maar ben er tot nu toe wel blij mee :)
Leuke opdracht :D

Het model komt in een glazen vitrine te staan. Moet ik er wel eerst achterkomen hoe ik glas kan maken natuurlijk 8)7

Render:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08015/render1.jpg

Wire:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08015/wire.jpg
Klik op de wire voor hogere resolutie.

[ Voor 27% gewijzigd door Forcepoint op 04-01-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 22:04
Forcepoint schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:55:
Een van mijn eerste no-tutorial modellen! Het moet, zoals je ziet waarschijnlijk :P, een vracht-schip worden. WIP of course, maar ben er tot nu toe wel blij mee :)

Het model komt in een glazen vitrine te staan. Moet ik er wel eerst achterkomen hoe ik glas kan maken natuurlijk 8)7

Render:
[afbeelding]

Wire:
[afbeelding]
Erg leuk :) gebruik je een voorbeeld? Kan je ook eens een wire zonder meshsmooth laten zien?

Dit is mijn final :+
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/images/parts/griffioen/3g.jpg

Grapje hoor. Heb ik al een tijd terug gemaakt. Ik heb opzich ook wel zin om mee te doen maar een bootje is dus niet meer orgineel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-01 14:01
Anoniem: 243552 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:22:
zo staat het er nu bij :*)

moet nog een materiaal verzinnen voor me stokjes

[afbeelding]
Wat dacht je van doorzichtige plexiglas staafjes oid. Zodat je ze net nog ziet, maar dat het lijkt alsof ze zweven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-04 08:44
robin222 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:52:
[...]

Erg leuk :) gebruik je een voorbeeld? Kan je ook eens een wire zonder meshsmooth laten zien?

Dit is mijn final :+
[afbeelding]

Grapje hoor. Heb ik al een tijd terug gemaakt. Ik heb opzich ook wel zin om mee te doen maar een bootje is dus niet meer orgineel :'(
Wow, die's mooi zeg! :o

http://xs323.xs.to/xs323/08016/nosmoothwire.png dit is de wire van het schip zonder MeshSmooth.
En ik heb inderdaad een voorbeeld gebruikt, maar alleen voor de omtrek van het schip.
http://xs323.xs.to/xs323/08016/voorbeeld.png en dit is een screenshot van het schip samen met de voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 22:04
Forcepoint schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:20:
[...]

Wow, die's mooi zeg! :o

http://xs323.xs.to/xs323/08016/nosmoothwire.png dit is de wire van het schip zonder MeshSmooth.
En ik heb inderdaad een voorbeeld gebruikt, maar alleen voor de omtrek van het schip.
http://xs323.xs.to/xs323/08016/voorbeeld.png en dit is een screenshot van het schip samen met de voorbeelden.
Je kan mss beter de opbouw en de romp apart modellen, zo heb je meer controle over alles. De opbouw is namelijk gewoon een vierkante doos die op de romp komt te staan. Zo heb je veel meer controle over je romp en hoeft je ook geen rekening te houden met je opbouw.

Voorkom triangles. Je laat nu de edges achter in de opbouw door lopen door ze omhoog te brengen. Deze kan je beter gewoon helemaal doortrekken naar de spiegel van t schip. Voor doe je het zelfde, nu loopt de buitenste edge van de middensectie voor weer naar boven. Die ook gewoon helemaal rond-om bij de steven laten lopen.

Nog even een slice toevoegen bij de punt om de punt wat voller en ronder te maken.

Achter heb je waar de schroef komt te zitten een raar hoekje gemaakt. Zoek even wat foto's op van een onderwaterschip van een soort gelijke boot. Dan zie je dat dit wat anders loopt.

[ Voor 8% gewijzigd door FreezingPixels op 05-01-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP (in blender):
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/6tydld1.jpg

Hier de enge versie:

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/6l45cft.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Salvatron op 05-01-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Forcepoint schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:55:

Render:
[afbeelding]

Wire:
[afbeelding]
ik zou de onderwaterpunt aan de voorkant wat groter maken, dat is zo bij de meeste schepen. Als ik thuis ben kan ik wel een voorbeeldje zoeken, maar denk dat je die zelf ook wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
lang geleden dat ik nog wat gedaan heb met lightwave, maar ik kijk nog wel ns mee met jullie :) Komende tijd heb ik het weer wat rustiger dus ik ga me wagen aan een schaalmodel:

De Finish van de Zeepkist (work in progress)
Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/7603VeGGj/156996.jpg

misschien wordt het nog wel een F1-finish op schaal, maar dat zien we dan wel weer...

[edit]screenshot van lightwave: http://www.pichotel.com/pic/7603VeGGj/156997.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door smeaggie op 05-01-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Lekker bezig allemaal!

@verbraakje: Zet je WIP anders even écht op het forum via de IMG tags. Dan is het wat opvallender ;) . Maar in iedergeval goed bezig. Let wel even op het punt van de twee kanten van je symmetry object (neem aan dat je dat gebruikt, maar misschien heb je em ook handmatig gedraaid). Ze lopen nu nog niet helemaal lekker in elkaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat ziet er echt mooi uit, wat moet het exact worden? een ruuw uitgehakt hoofd ofwat?

edit:

moet alleen nog naambordje bij, maar weet niet wat erbij moet :p

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/6803/plexitestbn8.png

*note to myself*
sukkel sla het nou eens als JPG op :X

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 05-01-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Anoniem: 243552 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:55:
dat ziet er echt mooi uit, wat moet het exact worden? een ruuw uitgehakt hoofd ofwat?
Het moet een soort museumstuk worden van een paar millenium oud van een legering, dat flink aan het roesten is geweest. Of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:58
zit wel mooi werk tussen al.

@jack walsh, hoe heb je dat gezigt gemaakt? al die bobbels bedoel ik. zbrush of helemaal zelf gepolymodeled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

LeVortex schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:46:
@jack walsh, hoe heb je dat gezigt gemaakt? al die bobbels bedoel ik. zbrush of helemaal zelf gepolymodeled?
Dat is een displacement map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/schalmodel2.jpg

het wordt dus een schaalmodel van het zonnestelsel (zonder alle manen!), maar dan wel een beetje chique en dus zonder realistische textuur op de planeten (eerder edelmetalen, ivoor, etc)

Nog te doen :

- materialen zoeken voor op de planeten
- de rest van de planeten planten
- belichting opzetten
- betere hout-textuur zoeken voor het plateau
- vast en zeker nog dingen die ik nu vergeten ben (half 2 alweer)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Afbeeldingslocatie: http://www.mediatinker.com/blog/images/grand-orrery.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.longnow.org/projects/clock/orrery/images/Orrery01.jpg

om te googlen

misschien wel een uitdaging om op die manier het na te maken...?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239946

er zit al erg mooi werk tussen

hier is nog een wipje van mij. overigens moet er nog veel aan gebeuren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.Photo-Host.org/thumb/767553wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ link: Ik zou em toch wel ietsje ingewikkelder maken. Misschien tóch alle maantes erbij/goede schaal/planetoide gordel/kometen er door heen razend/zonnevlammen/echt planeten textures/zoiets als Tjeemp zegt/ etc. Weet niet hoe ver je met 3D bent, en of dit mogelijk is.

Zou natuurlijk in een echt schaalmodel niet kunnen, maar dat maakt niet uit. Dit is namelijk 3D, niet echt ;).

Verder een leuk idee :)!

Ik begin een beetje ideeën te krijgen, maar kost allemaal best veel tijd, dus hopen dat ik het af krijg.
Kunnen we volgende keer niet een iets langere contest doen? Iets van 2 tot 3 mnd. ofzo? Dan kun je écht wat moois maken. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rogier.V op 06-01-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach, grote kans dat de einddatum ook weer 2 weken opgeschoven word, dat is btje de gewoonte geworden heb ik gemerkt :p

erg mooie dingen al. Het belooft een mooie contest te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Mooi werk al.
Ik zie al een vliegtuig is het OK als ik de concorde maak?
Ik heb verder geen inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 07:46
@ Wathever, Waarom plooi je dat stokje eigenlijk? Ik denk dat het er beter zou uitzien als het stokje gewoon recht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had ik gedaan omdat de vlietuigen kantelen, nu sluit hij loodrecht aan op het vliegtuig en loodrecht op het houten plankje

vond ik er beter uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
nog een wipje (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/7603VeGGj/157015.jpg
ik ga er toch een soort van F1-wagentjes bij proberen, dat volgt later :) verder ben ik op zoek naar een mooie stand voor de camera, iemand een idee / hint? Owh ja, het spandoek van de finish is natuurlijk nog niet af, er komt een texture op en ik ben aan het denken over touwtjes om hem vast te hangen.

@link0007: ik zou hem ook iets ingewikkelder maken, alle manen erbij zal je ongetwijfeld meer punten opleveren bij de eindscores!

@Jack Walsh: ik vind hem mooi :9 de "enge" versie is wel wat donker op mijn schermpje hier...

@WatheveR: heel leuk bedacht, ook mooi met die rook! naambordje: "uncertain future"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ smeaggie: Het is een beetje lastig inderdaad, voor een goed camera standpunt. Het mooiste zou zijn links onderin, naar boven gekantelt zodat je een deel van het spandoek en de boom meekrijgt, en dan met een beetje motion blur/stof enzo. Maar.. het moet natuurlijk wel duidelijk blijven dat het een schaalmodel is, dus eigenlijk moet het voetje ook in beeld. Lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smeaggie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:53:
@WatheveR: heel leuk bedacht, ook mooi met die rook! naambordje: "uncertain future"? :+
hahaha :D ik heb gister google sketchup gedownload, en ga ook maar is wat proberen te maken. wie weet wordt het nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smeaggie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:53:
ik zat meer te denken aan een soort monumentje van een of ander luchtgevecht. moet zelf alleen ff naam verzinnen ook al is die van jou ook heel leuk bedacht :p :+

edit: ff bordje erbij gezet

normaal maakte ik 3D letters met sketchup hiervoor of erger, zelf maken

maar dit keer heb ik een bumpmap gemaakt en gebruik, moet ik vaker doen, zo kan ik gewoon een vierkant maken, maakt je model ook heel wat lichter :p

weet het materiaal voor me bordje nog niet, ik wil koper maar das zo vervelend om goed te maken (wil oud koper hebben)

moet bij het bordje de randen ook nog minder hoekig maken, denk dat ik daar ook maar een bumpmap voor gebruikt :)

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/6638/unceratinhitbd1.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 06-01-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Laatst online: 05-04 09:58

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 243552 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:28:
[...]

ik zat meer te denken aan een soort monumentje van een of ander luchtgevecht. moet zelf alleen ff naam verzinnen ook al is die van jou ook heel leuk bedacht :p :+

maar dit keer heb ik een bumpmap gemaakt en gebruik, moet ik vaker doen, zo kan ik gewoon een vierkant maken, maakt je model ook heel wat lichter :p

weet het materiaal voor me bordje nog niet, ik wil koper maar das zo vervelend om goed te maken (wil oud koper hebben)

moet bij het bordje de randen ook nog minder hoekig maken, denk dat ik daar ook maar een bumpmap voor gebruikt :)

[afbeelding]
Ziet er nice uit, alleen ik vind dat de vliegtuigjes beter een stalen/koperen ondersteuning kunnen krijgen, en dan dunner, dat lijkt wat steviger :)
En de raket ziet er ook gammel ondersteund uit (no offence)
verder vind ik de hele opzet er stoer uitzien!

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 243552 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:28:
[...]

[afbeelding]
Ontzettend stoere plaat geworden, maar misschien is het handiger om de titel van de huidige contest te gebruiken ipv. die van de vorige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is juist de grap :p
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste