3D Contest V58: "Uncertain future" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 5.534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/3dcontestv58.jpg

! deadline verschoven naar 17 december !

Onderwerp

Welkom bij de 58ste 3D contest.

Deze keer is het onderwerp "Uncertain future" gekozen. Dit kun je zo breed zien als je wilt! Om je vast een paar ideeën te geven, denk aan: Een pasgeboren gnoe die beslopen wordt door een cheetah, mensen die hun stad moeten verlaten in tijden van oorlog of gewoon een impressie van het leven op aarde in de toekomst. Maar er zijn vast ook vrolijkere plaatjes te bedenken.
Veel plezier!

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 56 4g0ny
• 57 Menesis

Voorgaande Mini/Render contests
Contest:
• 01 55.5: Keuken
Winnaar:
• 01 4g0ny

Inleverdatum

Op maandag 10 december maandag 17 december moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim een maand de tijd om er wat moois van te maken.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar verhoog-at-Gmail-punt-com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden http://www.micromar.nl/3dcontest/

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
ik hoop dat ik genoeg tijd kan vrijmaken om mee te doen...

ik ga nu vast even nadenken over een mooie plaat

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Genoeg inspiratie te vinden op het internet :)
Leuk onderwerp, ben benieuwd.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:57
Leuk onderwerp, weet niet of ik het heel uitgebreid doe, maar ik ga zeker proberen iets moois te maken. Heb al wel een ideetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
tip: als je wasteland intypt bij Google krijg je ook een hoop inspiratie.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf gaat eens zien of ie een leuke schets kan maken om z'n render op te baseren :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
@ menisis

je bent wel een doemdenker....

ik wil eens iets anders maken als dat ik normaal zou doen. in plaats van iets te maken wat realistisch is wil ik iets maken wat iets meer abstract is..meer een plaat om over na te denken.

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-04 09:58

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Heuj dan kan ik mijn inzending van de miniatuur contest weer inzenden! :P

Is wel een mooie contest om eens over na te denken... Hmmm

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Ik zit te denken om iets met bedreigde dieren te doen, de reuze panda om precies te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik ben blijkbaar beter in het verzinnen van onderwerpen dan het uitvoeren ervan |:( . Heb nu 5-6 contestonderwerpen op m'n naam staan, maar heb er nog 0 gewonnen. 8)7

Nou ja, ik ga hier zeker aan mee doen, loop ook al een paar maanden met een idee rond, hoop alleen dat 't gaat lukken in een maand tijd :) Misschien een beetje in de I Am Legend sfeer, met die verlatenheid dat 't uitstraalt, of "Children of Men", die heeft ook al zo'n fijne setting

Wat ook leuk hierbij kan zijn is een onderwerp in beeld brengen waar een bepaalde dreiging naar uit gaat, en wat de kijker wel waarneemt, maar het onderwerp niet. Nou ja, laat ik maar niet met concrete dingen het gras voor de voeten van anderen maaien :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
het mag geen wip heten het is alleen even een visualisatie van mijn idee:

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/future/tryout.jpg?t=1194726539

de weg van het leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Ik ga de maan volbouwen. Met de vergane aarde op de achtergrond. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Alvast een soort inspiratie-bron voor mijn idee:

Afbeeldingslocatie: http://arbeidsreintegratie.ergoinfo.nl/images/wegwijzer.jpg

Maar dan iets dat met het onderwerp te maken heeft :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
_/-\o_ Menesis, mooie kop, netjes gedaan. _/-\o_
Ik ga ook er maar eens over na denken. Het onderwerp boeit me wel.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:34
Anoniem: 199803 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:38:
Ik ga de maan volbouwen. Met de vergane aarde op de achtergrond. :*)
crap dat was mijn idee ook al :S

achjah kan nu wel beginnen nu zeker is wat het onderwerp is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154998

Ben nieuw hier, lees al wel echt al een hele tijd mee en ben zelf ook wel een beetje aan het rommelen met Blender. Wat trouwens ook steeds beter gaat.
Dus vond het wel de moeite waard om met dit onderwerp aan de slag te gaan :), zal eens even kijken of ik een beetje mee kan komen.
Wat Wipjes dus binnenkort van mijn kant te zien.

Leuk onderwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
marquis schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:50:
_/-\o_ Menesis, mooie kop, netjes gedaan. _/-\o_
Ik ga ook er maar eens over na denken. Het onderwerp boeit me wel.
eyey dat artwork heb ik niet zelf gemaakt hoor :P
Heb wel een minuut of 10 op google zitten zoeken naar een passend plaatje

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LeVortex schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:56:
[...]

crap dat was mijn idee ook al :S

achjah kan nu wel beginnen nu zeker is wat het onderwerp is :D
Rofldepofl, ...oorlog op de maan >:) :D

Ik denk dat het uiteindelijk toch wel heel verschillende finals gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
dit is misschien wel een leuk filmpje voor inspiratie:

http://youtube.com/watch?v=uxSdbSNckTQ
de teaser van fallout 3, ik denk dat daar ook wel iets leuks mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Ik heb al een idee: BACK TO THE FUTURE

Maar dan zonder M J Fox. want mensen moddelen is not buiten mijn skills.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 11-11-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik ga ook weer wat tijd vrijmaken voor de contest!
Hier het idee lekker crappy getekent :P
Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/81e8p00.jpg

Hopen dat ik het in 3d wat beter krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

aaah hier kan ik wat mee :P

claim alvast dit idee \o/, greg martin is een held :)
nu aleen nog kijken of ik iets soortgelijks kan produceren in 3d

Afbeeldingslocatie: http://bazzinet.info/content/media/wallpapers/greg-martin/cataclysm2-1600.jpg

of anders midgar uit ff7ac :O

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 11-11-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579 schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:24:
aaah hier kan ik wat mee :P

claim alvast dit idee \o/, greg martin is een held :)
nu aleen nog kijken of ik iets soortgelijks kan produceren in 3d

[afbeelding]

of anders midgar uit ff7ac :O
Dat zou zo uit Starship Troopers kunnen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Ik ben heel ambitieus met een gezicht begonnen...
Hopelijk wordt het nog wat, ik ben van plan om een persoon te maken, zo realistisch mogelijk.. de rest horen jullie nog (heel origineel idee, mede dankzij mn vriendin :P )

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/5568/facemodelja4.jpg

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je bent een beetje verkeerd begonnen though, aan je edgeloops te zien ga je aardig wat problemen krijgen

probeer eens : http://www.3dtotal.com/tutorials/max/joanofarc/head1.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 30579 schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:24:
je bent een beetje verkeerd begonnen though, aan je edgeloops te zien ga je aardig wat problemen krijgen

probeer eens : http://www.3dtotal.com/tutorials/max/joanofarc/head1.asp
Hoewel ik begrijp wat je bedoelt vind ik die manier niet lekker werken, ik heb het vaker zo gedaan.
Die edgeloops die je daar ziet kom ik uiteindelijk ook op, maar om de basisvorm voor elkaar te krijgen doe ik het zo.
Plus: dit model hoeft geen animatie te krijgen, moet een beetje makkelijk te UVWen zijn en zal uitsluitend in 1 pose weergegeven worden.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jaaaa meedoen:
http://picasaweb.google.c...photo#5117193294057162994

O, wacht, dat heette Post Apocalyptic... :P
Is het nu de bedoeling dat ik voor deze wedstrijd wat vrolijker ga denken?

Fallout zou zo mooi zijn, in navolging van die zoekterm Wasteland... kijk hier maar:
http://www.ps3focus.nl/v3/media/fallout1.jpg.jpg
Hoewel niemand dan meer op aarde leeft om het te zien heb je wel prachtige plaatjes!

O, en deze is ook leuk:
http://www.purple-twinkie.com/FlashMovies/EndWorld.asp

* Dark Blue zet in op Epica's theorieën. The Divine Conspiracy!!! O+

[ Voor 34% gewijzigd door Dark Blue op 11-11-2007 20:54 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Ben vandaag begonnen met mijn Uncertain Future scene. Bij uncertain future denk ik toch al snel aan global warming en noodscenario's dat Nederland onder water loopt. Daarom het idee: mijn eigen straat onder water. Compleet met rubber boten, reddingshelicopter en mensen op het dak :)

De eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://www.movage.nl/jan/vloed_wip1.jpg

De kerk moet een replica worden van de kerk waar ik tegen aankijk vanuit mijn slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/4803/face1ij2.jpg

Ongeveer de laatste hand aan het gezicht, de rest van de details moeten uit de texture voort komen.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@4g0ny:

Als basisvorm is het erg mooi, alleen de ogen kunnen worden verbeterd (iets kleiner denk ik), want er past doorgaans 1 heel oog tussen de 2 ogen. Ook het voorhoofd is iets te kort omdat de oog/oor-lijn hoort in het midden van het hoofd thuishoort (dat kan te groot lijken, maar met haar er overheen zal je zien dat het meevalt).

Maar nu mist het nog wel een hele hoop dingen die je met een texture niet voor elkaar gaat krijgen (en daarom was het zo belangrijk om je loops in orde te hebben, dat is niet alleen voor animaties bedoeld).

Dingen als oogkassen, lippen, neusvleugels, voorhoofd, het deel van de schedel onder de wenkbrauwen, de oogleden, enz. dat zijn allemaal dingen die er veel beter uit zullen zien als je ze modelleert. Daarnaast zijn er nog de spierstructuren waarvan je wel geprobeerd hebt om het een beetje te maken, maar het verder niet echt te zien is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik wil ook een poging gaan doen voor dit onderwerp. Alleen wordt het allemaal wat kleinschaliger en minder exotisch of apocalyptisch dan wat ik hierboven allemaal lees :D Ik wil de eerste tekenen van voorjaar gaan uitbeelden, met bv een sneeuwklokje dat boven de grond uitpiept terwijl eromheen nog sneeuw ligt of een teer groen blad dat uitloopt. De toekomst is onzeker want het kan nog zomaar een week streng gaan vriezen en dan is het bye bye sneeuwklokje.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Stukfruit schreef op maandag 12 november 2007 @ 06:59:
@4g0ny:

Als basisvorm is het erg mooi, alleen de ogen kunnen worden verbeterd (iets kleiner denk ik), want er past doorgaans 1 heel oog tussen de 2 ogen. Ook het voorhoofd is iets te kort omdat de oog/oor-lijn hoort in het midden van het hoofd thuishoort (dat kan te groot lijken, maar met haar er overheen zal je zien dat het meevalt).

Maar nu mist het nog wel een hele hoop dingen die je met een texture niet voor elkaar gaat krijgen (en daarom was het zo belangrijk om je loops in orde te hebben, dat is niet alleen voor animaties bedoeld).

Dingen als oogkassen, lippen, neusvleugels, voorhoofd, het deel van de schedel onder de wenkbrauwen, de oogleden, enz. dat zijn allemaal dingen die er veel beter uit zullen zien als je ze modelleert. Daarnaast zijn er nog de spierstructuren waarvan je wel geprobeerd hebt om het een beetje te maken, maar het verder niet echt te zien is.
Het hoeft ook niet zo nauwkeurig, ik heb overigens al een heleboel aanpassingen gedaan sinds de update
Bedankt overigens, want ik moet nog wel een aantal dingen aanpassen.
Beetje vreemd dat je de grootte van zijn voorhoofd noemt, die is namelijk exact dezelfde grootte als de reference..

De grootte van zijn neusvleugels valt me nu ook op, en ik ga wat doen aan zijn ogen, die heb ik een beetje genegeerd

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Geerts
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb al vaak meegekeken met vorige contests, maar mezelf er nog nooit toe kunnen zetten om mee te doen. Nu komt daar verandering in met mijn eerste WIP. Ik vond de meeste wips/ideeen in deze contest tot nu toe erg negatief, dus ik heb voor een potentieel positief onderwerp gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/3448/ufwip00kw6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peter Geerts schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:11:
Ik heb al vaak meegekeken met vorige contests, maar mezelf er nog nooit toe kunnen zetten om mee te doen. Nu komt daar verandering in met mijn eerste WIP. Ik vond de meeste wips/ideeen in deze contest tot nu toe erg negatief, dus ik heb voor een potentieel positief onderwerp gekozen.

[afbeelding]
Cool, een simpel velletje papier, kan zo veel met zich mee brengen..
Word het een examen/ziekenhuis uitslag? Blauwe enveloppe :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/2702/face2ve2.jpg

Dit is de laatste hand aan het modeling.. ik kan namelijk geen vertexes meer toevoegen omdat de UVW al klaar is (stom stom stom.. )
Maar ik vind dit al een hele verbetering, hij zal overigens toch niet zo enorm gedetailleerd in beeld komen bij de final :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Geerts
Anoniem: 217897 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:24:
[...]

Cool, een simpel velletje papier, kan zo veel met zich mee brengen..
Word het een examen/ziekenhuis uitslag? Blauwe enveloppe :X ?
Ik dacht zelf meer aan een valentijnskaart/liefdesbrief. Beetje sappig onderwerp voor een stoere jongen zoals ik :P , maar je moet wat he...

Ben benieuwd naar je panda btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
StackMySwitchUp schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:33:
[afbeelding]

Dit is de laatste hand aan het modeling.. ik kan namelijk geen vertexes meer toevoegen omdat de UVW al klaar is (stom stom stom.. )
Maar ik vind dit al een hele verbetering, hij zal overigens toch niet zo enorm gedetailleerd in beeld komen bij de final :P
ziet er netjes uit hoor! Wel nog een hele klus als je echt een mooi character wilt gaan maken (haar; mooie huid texture etc etc), maar je bent goed op weg!

edit: misschien moet je dat deel tussen de neus en lippen wat meer uit laten komen. De meeste mensen hebben daar zo'n kluitje ofzo. Zelfde geldt voor de kin: die is over de horizontale richting wat vlak als je het mij vraagt.

[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 12-11-2007 11:21 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Menesis schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:20:
[...]
ziet er netjes uit hoor! Wel nog een hele klus als je echt een mooi character wilt gaan maken (haar; mooie huid texture etc etc), maar je bent goed op weg!

edit: misschien moet je dat deel tussen de neus en lippen wat meer uit laten komen. De meeste mensen hebben daar zo'n kluitje ofzo. Zelfde geldt voor de kin: die is over de horizontale richting wat vlak als je het mij vraagt.
Kuiltje? :P

Ja die had ik er wel in gebracht maar komt er toch niet zo mooi uit...
Ben hard op weg met de skin texture, alleen is er nog een bugje in mn UV map.. mocht je ooit een gezicht gaan modelen met UV, maak je borst maar nat :|

Bedankt!

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
kuiltje jah :+
wel eens peltmapping overwogen voor dat UVWen?
Zou veel tijd moeten schelen als ik de demo filmpjes moet geloven.
Check hier maar, hier staat nog meer.

[ Voor 91% gewijzigd door Menesis op 12-11-2007 12:09 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Na een tijd te hebben geschitterd door afwezigheid (voornamelijk tijd- en motivatiegebrek), lijkt dit me weer eens een hele leuke contest om aan mee te doen. Ik heb al wel een leuk idee, nu kijken of ik het goed kan neerzetten.
/me Zipobibrok5-108 geeft Blender weer eens een schop

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217617

Eindelijk had ik tijd om eens mee te doen aan een contest... :)
Het is geen hele moeilijke plaat geworden, maar ik ben wel erg tevreden over het eindresultaat.
Gemaakt in cinema 4d.

Hier is de WIP:
Afbeeldingslocatie: http://i162.photobucket.com/albums/t253/jcboutkan/gotcontest58wip01.jpg

en de FINAL:
Afbeeldingslocatie: http://i162.photobucket.com/albums/t253/jcboutkan/gotcontest58final01plustekst.jpg

en de link voor een grotere versie:
http://i162.photobucket.c...final01largeplustekst.jpg

commentaar mag natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Simpel, maar leuk bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:34
zit al leuk werk tussen moet ik zeggen... moet zelf nog beginnen ;( heb nog geen tijd gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
StackMySwitchUp schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:45:
Beetje vreemd dat je de grootte van zijn voorhoofd noemt, die is namelijk exact dezelfde grootte als de reference..
Bij de laatste update lijkt het wat beter te zijn :) referenties kan je trouwens beter nooit zomaar blindelings op vertrouwen.. (perspectief en zo)

Wat was je referentie? :)

Heel leuk idee :)

Maar misschien kan je nog iets meer doen met de shaders en de omgeving?

Zaadcellen zijn voor zover ik weet ook een soort "doorzichtig" te noemen (zelfde effect als bij je vingers tegen het licht (sss)):
Afbeeldingslocatie: http://spermomax.net/sperm.jpg

Eicellen zijn wat minder perfect rond :)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Sperm-egg.jpg

En als laatst: de meeste mensen scheiden heel wat meer zaadcellen uit dan die 2 :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Stukfruit schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:31:
[...]

Bij de laatste update lijkt het wat beter te zijn :) referenties kan je trouwens beter nooit zomaar blindelings op vertrouwen.. (perspectief en zo)

Wat was je referentie? :)

Mijn referentie was een anatomisch mensenhoofd-model op een stokje.. plaatje heb ik thuis (werk tot 0:00 dus duurt even.. )
Overigens alleen maar een zijkant gebruikt.. best goed gelukt al zeg ik het zelf!

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

hoe kan je het uitzetten dat als je je view beweegt hij overal boxen van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peter Geerts schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:56:
[...]

Ben benieuwd naar je panda btw.
Mijn Panda is ondertussen ontslagen en vervangen door een kudde dinosauriers..
Ik ben er achter dat ik blender niet zo een twee onder de knie ga krijgen.
En ik vind een dino makkelijker te maken dan een panda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 63976 schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:40:
hoe kan je het uitzetten dat als je je view beweegt hij overal boxen van maakt?
3dsmax: druk p op je toetsenbord.. kan ook o zijn btw :P

Even tussendoor:
Ik zit al een half jaar tegen een half opgeblazen amd64 3700 aan te hikken, iemand een idee voor de ultieme render-upgrade?
Liefst een bord met agp en pci-e (zijn er niet veel van)
Hopelijk heeft iemand een goeie lead, want ik zie door de CPU bomen het virtuele 3d bos niet meer :?

[ Voor 37% gewijzigd door StackMySwitchUp op 12-11-2007 19:22 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 217617 schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:42:
Eindelijk had ik tijd om eens mee te doen aan een contest... :)
Het is geen hele moeilijke plaat geworden, maar ik ben wel erg tevreden over het eindresultaat.
Gemaakt in cinema 4d.

Hier is de WIP:
[afbeelding]

en de FINAL:
[afbeelding]

en de link voor een grotere versie:
http://i162.photobucket.c...final01largeplustekst.jpg

commentaar mag natuurlijk!
OP CGTALK.com stond een tijdje een best foute reclame met daaronder zaadjes als hoofdrol. Echt hilarisch om te zien, zal hem even voor je opzoeken aangezien het qua graphics vrijwel hetzelfde is (dus je hebt het mooi gemaakt! d:)b )

edit; gevonden: http://www.toxic.no/php/vis_film.php?id=82
Echt zeker een kijkje nemen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 12-11-2007 20:58 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Die reclame, leuk bedacht, maar idd. héél fout. :P
Je ziet in dit filmpje dus inderdaad ook dat de zaadcellen nét ietsje transparanter zijn.

@ Thyson: Goed opweg! Lijkt mij veel werk met al die dingen die je noemt, maar kan zeker een mooie plaat worden :).

[ Voor 29% gewijzigd door Rogier.V op 12-11-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Menesis schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:55:
[...]
OP CGTALK.com stond een tijdje een best foute reclame met daaronder zaadjes als hoofdrol. Echt hilarisch om te zien, zal hem even voor je opzoeken aangezien het qua graphics vrijwel hetzelfde is (dus je hebt het mooi gemaakt! d:)b )

ROOOOFFFLLL 8)7
kuiltje jah
wel eens peltmapping overwogen voor dat UVWen?
Zou veel tijd moeten schelen als ik de demo filmpjes moet geloven.
Check hier maar, hier staat nog meer.
Ik heb pelt mapping overwogen, en meteen weer weggeflikkerd.. wat een pokkewerk :|
Ik heb nu elke keer 1/3 van het hoofd (gezicht, zijkanten) als planar gepakt, en die aan elkaar geseamed, 1 nadeeltje is dat de nek een beetje stretched is, maar dat is wel te compenseren en niet al te zichtbaar

[ Voor 34% gewijzigd door StackMySwitchUp op 12-11-2007 22:24 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Geerts
Nog even een nieuwe WIP van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://i236.photobucket.com/albums/ff61/peter_geerts/uf_wip04.jpg?t=1194903479

commentaar welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 19:52

Zeror

Ik Henk 'm!

OMFG hoe verschrikkelijk droog filmpje :+ _O-

Iedereen succes met zijn onderwerp d:)b

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Peter Geerts schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:42:

[afbeelding]

commentaar welkom.
Ziet er zeer puik uit! keep it up :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:55:
[...]

hahaha die is fout maar wel leuk...
idd. dezelfde stijl en een reden om nog een keer naar mijn final te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier mijn eerste wipje!

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/7ycngiq.jpg

Ja bloemen worden heel appart in de toekomst :P

@ peter, Ik kan je plaatje niet bekijken.

@ thyson, Ziet er veelbelovend uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:33

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Peter Geerts schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:42:

[afbeelding]

commentaar welkom.
Ik zou nog een paar propjes papier erbij doen. Een beetje op de achtergrond zodat het niet al te veel de focus vraagt. Voor een goeie liefdesbrief heb je toch minstens een compleet pak A4 nodig :)

Straalt toch wat meer de twijfel uit over een love letter. En vergeet de pen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Is er ook een niet-Quicktime versie van? Ik zou em graag willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even wat tijd in mijn FINAL gestoken, en het is idd een stuk beter, thx voor jullie reacties.

Afbeeldingslocatie: http://i162.photobucket.com/albums/t253/jcboutkan/gotcontest58final02plustekst.jpg

en de grote versie:
http://i162.photobucket.c...final02largeplustekst.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 217617 op 13-11-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Beter :) ik denk dat je ook de kleuren nog wat beter zou kunnen matchen met elkaar, het ziet er nu nog wat "koud" uit :)

Bedenk dat die eicel "belicht" wordt via een cameraatje met lamplicht (gelig) en dat de wanden van de baarmoeder "rood" (roze, whatever) licht terug weerkaatsen op de eicel.

De eicel is volgens mij ook nog iets te donker.

Misschien kan je particles gebruiken om meer zaadzellen mee rond te laten zwemmen? :)
Kleintjes, verder weg in de achtergrond, dan krijg je gelijk nog een hele hoop meer diepte

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 13-11-2007 13:51 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit jcboutkan!

Hier nog mini update-je van mij.
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/6lsiao2.jpg

Klik voor groot
Comments al zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie prent, jupjup...
Gaat zeker de goede kant op... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hier mijn idee voor de contest:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/uncertainfuture.jpg
Op de voorgrond dus een zomerse scene in een speeltuin met kinderen. Ze kijken verbaasd naar de atoombom op de achtergrond. Ze vinden het er wel mooi maar tegelijkertijd eng uit zien omdat ze het niet kennen. >:)

Ik moet alleen nog even kijken of ik er wel tijd voor heb. Ik ben bang van niet namelijk. :/

[ Voor 36% gewijzigd door Menesis op 13-11-2007 16:03 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Iets teveel Terminator gekeken zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240132

yow,
ben ook een tijd weggeweest. heb te lang te weinig aan 3d gedaan, dus ga maar weer
es beginnen, dit is er wel een goeie wedstrijd voor denk.
btw het is al een tijd geleden mocht je nog kennen, k was d-tox.

ben egt benieuwd of ik nog iets fatsoenlijks kan neerzetten(hoewel ik tegenwoordig wel game opleiding doe, ben ik eerder achteruit gegaan dan vooruit, dus ben egt benieuwd :) )

succes iedereen ingeval, may the best win.

@ menesis, cool idee, leuk contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Hier weer een WIPje van mn straat onder water:

Afbeeldingslocatie: http://www.movage.nl/jan/vloed_wip4.jpg

Vooral aan de kerk gewerkt en er drijft nu ook een bankstel rond.

@ Menesis: heel gaaf idee, hopelijk heb je tijd om het uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
@Thyson : Dat ziet er al zeer netjes uit! Iets om het eventuele nog realistischer te maken zou zijn door veel meer troep op het water te laten drijven als takjes en blaadjes etc.
In het book Deconstructing the elements staat wel een aardige tutorial daarvoor dacht ik. Als je een beetje zoekt kun je er ook wel een pdf versie van vinden.
Het resultaat daarvan kun je hier zien, #23 "Grass -uses Moving Surface Water tutorial's water and debris effect"

[ Voor 50% gewijzigd door Menesis op 13-11-2007 21:08 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 22-04 16:07
Anoniem: 105511 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:48:
Hier weer een WIPje van mn straat onder water:

[afbeelding]

Vooral aan de kerk gewerkt en er drijft nu ook een bankstel rond.

@ Menesis: heel gaaf idee, hopelijk heb je tijd om het uit te werken.
Dat hebben we in 1953 in zeeland al gehad... Dus niet echt future.. ;)

Leuke plaat, ik ben weer benieuwd wat er uit gaat komen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jogai schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:00:
[...]

Dat hebben we in 1953 in zeeland al gehad... Dus niet echt future.. ;)

Leuke plaat, ik ben weer benieuwd wat er uit gaat komen.
http://gathering.tweakers...message/29049459#29049459 :9
Ikzelf heb het idee van levende wezens laten vallen, omdat het mij gewoon niet gaat lukken in sketchup..
Het word een stadje dat een onzekere toekomst tegemoet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet nog veel gebeuren natuurlijk :>

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/8357/wipfz1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ hierboven, Erg leuk idee :)

Ik ben ook weer een stukje verder. Aan de harige alientjes moet nog veel gemoddeld worden maar wou toch even kijken hoe het er ongeveer uit hoord te komen zien.. Met haar :P Comments welkom
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/6kitbnt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hmz, heb opeens een ander (leuker?) idee voor de contest: een ruimtescheepje met aliens dat is neergestort op aarde. Ze kunnen dus niet meer terug en moeten verder maar op aarde zien te leven. Vooral leuk als ze dan heel klein zijn en in een woonkamer zijn neergestort waar ook een kat of een ander 'potentieel gevaar' leeft >:)
Moet er eerlijk bij zeggen dat ik pas aan aliens ben gaan denken door de wip van jupjup... Hopelijk gaat jupjup iets heel anders maken dan dit verhaaltje?
@jupjup: ze zien er wel al heel grappig en droog uit :D

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 14-11-2007 13:44 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 22-04 16:07
De blender gallery is bijgewerkt, en ik moest aan jupjup denken:
Afbeeldingslocatie: http://www.blender.org/typo3temp/pics/6b70b9623b.jpg Klikbaar

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:12

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hey guys, even terugkomend op het vorige topic waar ik vroeg of ik wat plaatjes mocht gebruiken voor di e Computer Graphics tentoonstelling in Nemo. Van Menesis wist ik al dat ik zijn plaat wel kon gebruiken, maar daar komen nog Rogier V. en De Hupie bij. Dus, als ik jullie platen mag gebruiken, hoor ik dat graag! Echt super dat er ook een paar wip-jes bijzitten (draadmodellen en zo) Ik zal jullie ook even mailen (mailadressen staan wel in jullie profiel)

Het wordt dus een video-collage van allerlei verschillende compu graphics (dus ook dingen uit het CGA tijdperk, etc. etc.)

Nou ja, het moet pas rond kerst af zijn, dus i keep you posted.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update, heb vooral mijn biped bijgewerkt... :|

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/8822/wite0.jpg

@jupjup, dankje, maar het id is niet van mij, zal de credit er later wel bij zetten.(kwam het ergens tegen op internet, in 2d, scheelt mij weer tekenwerk ;) )

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Als je niks te doen hebt op het werk...

Ga je een kopje koffie modelen!

Deze komt in mn scene.. detail had ook minder gemogen :P

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/2742/koppiekoffie5copyrx3.jpg

Ik bouw rare dingen.

• Rogier.V
Leuke renders al :) .
Ik ga hopelijk morgen/binnenkort ook beginnen. Heb wat leuke nieuwe ideeën, nu nog uitvoeren.

Begonnen met de achtergrond :)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/8964/wip1cj1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StackMySwitchUp schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:30:

[afbeelding]
ligt eraan wat voor pil er in die coffee zit of het een uncertain futre is ;)
goeie render verder, ben benieuwd wat je van je scene gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Jogai schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:19:
De blender gallery is bijgewerkt, en ik moest aan jupjup denken:
[afbeelding] Klikbaar
Wow dat is wel redelijk hard gejat van die clip van de gorillaz lijkt me, gemaakt door Passion Pictures: http://www.passion-pictur...sh.html#page=p2&video=v23

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Iets zegt me dat Passion Pictures niet de bedenkers zijn van zwevende eilandjes... :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 08:40
StackMySwitchUp schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:30:

[afbeelding]
Ga je een sollicitatiegesprek modellen??

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wil bij deze het idee 'The Butterfly Effect' claimen. Ik ga dit weekend beginnen met modelen. En wanneer ik ga eindigen... vóór de deadline of erna. :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

The Flying Dutchman schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:11:
[...]

Ga je een sollicitatiegesprek modellen??
LoL, neh ik verveelde me eerlijk gezegd gewoon, en dit leek me wel passend om op tafel te zetten in mn scene.

helaas is het detail niet meer terug te vinden in het idee wat ik voor ogen heb..
Anoniem: 240132 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:27:
[...]

ligt eraan wat voor pil er in die coffee zit of het een uncertain futre is ;)
goeie render verder, ben benieuwd wat je van je scene gaat maken :)
8)7

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ja, ik zie wel dat het heel krap gaat worden allemaal; de deadline staat nu op 10 december. Is dat niet wat vroeg?

@4g0ny: Is dat een soepkom-formaat-bakkie, of is het gewoon een heel klein theelepeltje :P
@iedereen: d:)b Top ideeën tot nu toe

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ik zou het inderdaad niet erg vinden als er een weekje bij kwam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
TJa ik wil hem best veranderen, maar zover ik weet is het toch altijd precies een maand geweest?
Maar goed; het zou zonde zijn als er puur door de deadline mooie ideeen niet worden uitgewerkt.
Weekje erbij dus?

[ Voor 37% gewijzigd door Menesis op 16-11-2007 16:58 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
De vorige keer was het van 21 september tot 4 november, ruim 6 weken, vandaar. Als je nu 6 weken doet kom je op kerstmis uit, en dat wil je ook weer niet, maar een week erbij zou voor mij wel welkom zijn ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Dark Blue schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:23:
Ik wil bij deze het idee 'The Butterfly Effect' claimen. Ik ga dit weekend beginnen met modelen. En wanneer ik ga eindigen... vóór de deadline of erna. :P
Die film heb ik 2 weken geleden nog gezien, erg mooie film! Ben benieuwd wat voor plaat je erbij gaat maken.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/6876/girl2fa3.jpg

begonnen aan de character moet nog veel aan gebeuren, eigenlijk al te lang gestopt merk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nou nou.. milky / d-tox / 3d-god.. als je die kleding zelf hebt gevertexprutst dan mag je best trots zijn hoor :)
(en anders ook wel :))

* Stukfruit ook een idee bedacht en is nu aan het schetsen...
Hopelijk gaat niemand anders er met m'n idee vandoor :$

[ Voor 17% gewijzigd door Stukfruit op 16-11-2007 18:41 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 240132 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:23:
[afbeelding]

begonnen aan de character moet nog veel aan gebeuren, eigenlijk al te lang gestopt merk ik :/
Da's goed werk! hoe lang bezig geweest? zelf gemodeled? reference? :o

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 240132 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:23:
[afbeelding]

Pffff je vist gewoon naar complimentjes... :P :P :P

* Dark Blue doet het je niet na! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@stukfruit, 3d-god ja, lol, dat je dat nog weet nog weet joh(goede oude tijd ;) )
@4ag0ny thanx. ja uiteraard zelf gemodeld, ging allemaal best snel, maar de kwaliteit is dan ook niet egt daverent:P. reference is een een 2d plaatje van de hele scene eigenlijk, die ik er bij zal posten zodra hij klaar is, met credit aan de 2d-maker. hoe lang ik al bezig ben.. te lang :P (gok zon 4 jaar), ben er nou een jaar ''mee gestopt'' behalve school opdrachten(waarvan het nivo te laag ligt, en ik nog steeds teveel onzin vakken heb naast 3d) het begint me eerlijk gezegt ook de strot uit te komen, dus is nou egt de keuse om ermee door te gaan of ergens anders in door te gaan..begin het nou te zien als werk, school wat toch minder aantrekkelijk is..(klinkt dramatisch, i know)
@darkblue, jou ken ik nog wel, doet ook al egt lang mee aan contest trouwens? ennnehh.. ja bedankt voor je compliment ;)

maarehh, ik weet niet, ik vind het egt nog niks.. dat is ook niet vissen voor complimentjes dark blue :P. maar heb opzich wel zin om weer terug te storten in dat 3d wereldje, maar merk egt dat ik achteruit ben gegaan.

btw @Sargonaut ; je moet es experimenteren met een bump map voor je maan( kan gewoon dezelfde map zijn), scheelt veel. en een fall off material in je diffuse slot, maakt je maan wat minder ''hard''. ook is het beter om je wereldbol een betere shader te geven, in max6,7 of 8 zat er een goede shader in voor werelden, met zon blauwe gloed enzo, en dat gewoon standaart. het is ook mooier als je de wereld zelf in delen verdeelt, ik ken dit effect(particle explosion, met een dikkere depht?) en ik denk dat als je het zelf op zou delen in ''chunks'' dat het er realistischer uit zou zien(als je daarvoor gaat). ook is je achtergrond te low res. ik zou je aanraden om een standaart sterren max effect erin te gooien(zit je video post dinges.. ben naam ffe vergeten, geen id of dat nog steeds in max zit, maar best handig om er anders wat over op te zoeken, creeert namelijk random sterren maakt niet uit welke resolutie je rendert.) dan zou ik voor die ''mist'' gewoon een fog gebruiken in een dummy object of mss zelfs een plane met opacity map(dan is je resolutie meteen spot on, en ziet het er ook allemaal wat meer 3d uit..;) ). je licht uit de wereldbol is mooi gedaan. mocht je er hulp bij nodig hebben zeg t maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jogai schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:19:
blender gallery is bijgewerkt, en ik moest aan jupjup denken:
[afbeelding] Klikbaar
Doet me erg aan netstorm denken. Oud RTS spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:11:
[...]

Nogsteeds niets verdanderd though..
ehhh geen id meer wie je bent, maar wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 240132 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 01:54:
@stukfruit, 3d-god ja, lol, dat je dat nog weet nog weet joh(goede oude tijd ;) )
Ah, 3D-God! Ja, dan weet ik wel weer wie je bent :D Ik vond je eerst nog zo'n arrogante naam hebben maar ik heb toen ook al wat werk van je gezien, je verdient de naam wel :)
@darkblue, jou ken ik nog wel, doet ook al egt lang mee aan contest trouwens? ennnehh.. ja bedankt voor je compliment ;)
Ik ben ancient in dit topic. Ik modelde vroeger met Vue d'Esprit, tegenwoordig met Cinema4D. Eerst gaf ik alleen tips (haha, in het Hellegespuis topic werd ik nog bijna weggebonjourd door willem169 :P ) en vanaf toen ben ik geloof ik ook gaan meedoen.

Meestal haal ik de deadline niet, gewoon omdat ik zo'n druk leventje heb. 3D is dan ook geen prioriteit voor m'n toekomst, het is handig om het te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240132 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 01:54:
...
btw @Sargonaut ; je moet es experimenteren met een bump map voor je maan( kan gewoon dezelfde map zijn), scheelt veel. en een fall off material in je diffuse slot, maakt je maan wat minder ''hard''. ook is het beter om je wereldbol een betere shader te geven, in max6,7 of 8 zat er een goede shader in voor werelden, met zon blauwe gloed enzo, en dat gewoon standaart. het is ook mooier als je de wereld zelf in delen verdeelt, ik ken dit effect(particle explosion, met een dikkere depht?) en ik denk dat als je het zelf op zou delen in ''chunks'' dat het er realistischer uit zou zien(als je daarvoor gaat). ook is je achtergrond te low res. ik zou je aanraden om een standaart sterren max effect erin te gooien(zit je video post dinges.. ben naam ffe vergeten, geen id of dat nog steeds in max zit, maar best handig om er anders wat over op te zoeken, creeert namelijk random sterren maakt niet uit welke resolutie je rendert.) dan zou ik voor die ''mist'' gewoon een fog gebruiken in een dummy object of mss zelfs een plane met opacity map(dan is je resolutie meteen spot on, en ziet het er ook allemaal wat meer 3d uit..;) ). je licht uit de wereldbol is mooi gedaan. mocht je er hulp bij nodig hebben zeg t maar.
Bedankt voor de tips, maar 't was maar een eerste opzet. Inmiddels ziet het er al weer heel anders uit allemaal. ;)
-Op de maan zat al een bumpmap, maar de texture was te ver uitvergroot en gesoftend.
-De dampkring, of wat daarvan over is, ga ik denk ik met particles doen.
-De stukken aarde zijn dmv boolean uit een sphere met een shell-modifier gehaald.
-Achtergrond was inderdaad erg lelijk, inmiddels al vervangen. Waarschijnlijk wissel ik voor de eind-datum nog wel een paar keer van achtergrond.
-Ik vind bij starfield-plugin de plaatsing van de sterren meestal niet zo mooi, te verspreid, eentonig.

nog een wip:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/7130/wip2lt9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:21:
[...]

Bedankt voor de tips, maar 't was maar een eerste opzet. Inmiddels ziet het er al weer heel anders uit allemaal. ;)
-Op de maan zat al een bumpmap, maar de texture was te ver uitvergroot en gesoftend.
-De dampkring, of wat daarvan over is, ga ik denk ik met particles doen.
-De stukken aarde zijn dmv boolean uit een sphere met een shell-modifier gehaald.
-Achtergrond was inderdaad erg lelijk, inmiddels al vervangen. Waarschijnlijk wissel ik voor de eind-datum nog wel een paar keer van achtergrond.
-Ik vind bij starfield-plugin de plaatsing van de sterren meestal niet zo mooi, te verspreid, eentonig.

nog een wip:
[afbeelding]
ziet er stuk beter ja, cool. wss ga je het ook doen, maar motion blur maakt het allemaal nog wat indrukwekkender, anders ga ik me mond houden want je weet duidelijk meer dan ik dacht.

@dark blue, het klonk ook arrogant, maar de betekenis erachter was geloof ik niet dat ik goed was, maar een god van mijn eigen 3d-wereld, jaa.. diepzinnig he ;) . kan ernaast zitten though :P

cinema 4d, had van veel mensen gehoord dat dat een heel fijn model programma was. k heb t zelf een x geprobeert, kon amper een kubus creeeren dus heb t maar voor gezien gehouden.
als je 3d gewoon blijft oden als hobby blijft het ook het leukste, zodra je t als werk of school gaat zien nog steeds leuk maar minder :) .
Pagina: 1 2 3 4 Laatste