3D Contest V57: "Ghetto" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.664 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-04 09:58
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/9954/3dcontest57rd2.jpg

Onderwerp

Welkom bij de 57ste 3D contest.
Voor deze contest is er gekozen voor: "Ghetto"

Een verlaten pakhuis in het midden van een sloppenwijk, de ramen liggen in kleine stukjes op de stoep. Vuil van 3 weken terug ligt te rotten in het steegje ernaast.
Waslijnen hangen overal over de straat.
Pistoolschoten samenhangend met sirenegeloei klinken in de verte..

Welkom bij de nieuwe contest (Nummer 57 alweer) die deze keer over het onderwerp "Ghetto" gaat
(denk aan Getto, sloppenwijk, verloedering van de samenleving etc.)
Veel plezier!

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 56 Miniatuur
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 56 4g0ny

Voorgaande Mini/Render contests
Contest:
• 01 55.5: Keuken
Winnaar:
• 01 4g0ny

Inleverdatum

Op zondag 4 november moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim een maand de tijd om er wat moois van te maken.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar bl44t0r-at-Gmail-punt-com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden http://www.micromar.nl/3dcontest/

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
vet :)
ik ga zoiets proberen te maken denk ik: http://www.fmpsd.ab.ca/schools/df/Brazil/images/slums.jpg
gewoon een overzicht

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Ik heb totaal geen inspiratie.. moet even kijken nog :O

Iedereen tevreden met de startpost en plaatje?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Ziet er goed uit de startpost. 8) Ik ben benieuwd wat ik ervan ga maken dit keer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Prima startpost hoor. Let the games begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Kleine opmerking over de startpost.
Er staat nog ergens dat ik gebruik maak van pichotel (voor image-hosting). Dat doe ik niet meer omdat ik er erg slechte ervaringen mee heb :(
Misschien kun je naast imageshack ook photobucket noemen. Die gebruik ik nu al tijden zonder problemen.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Het zal zeker 'ghetto' zijn als ik op mn mobiel mee zou doen via BlenderPocket 2.42 :o maar aangezien ik zelfs de desktop versie een ramp vindt, laat maar :p (overigens draait blenderpocket prima op mn HTC Magician, maar..... joh :X traag ofzo :? )

Succes mensen, eindelijk een leuk onderwerp in lange tijd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06
Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:42:
Het zal zeker 'ghetto' zijn als ik op mn mobiel mee zou doen via BlenderPocket 2.42 O.o maar aangezien ik zelfs de desktop versie een ramp vindt, laat maar :p (overigens draait blenderpocket prima op mn HTC Magician, maar..... joh :X traag ofzo :? )

Succes mensen, eindelijk een leuk onderwerp in lange tijd O*O
blenderpocket? Wist niet dat dat bestond!
Holgster schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:39:
Kleine opmerking over de startpost.
Er staat nog ergens dat ik gebruik maak van pichotel (voor image-hosting). Dat doe ik niet meer omdat ik er erg slechte ervaringen mee heb :(
Misschien kun je naast imageshack ook photobucket noemen. Die gebruik ik nu al tijden zonder problemen.
Dat heb ik bij contest 54 erin gezet. Aangezien er toen stond: Ik gebruik sinds kort..... Ben toen in de startposts nagegaan wie 'ik' was en heb het toen veranderd. Maar nu is het uiteraard niet meer aan mij om de startpost aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Duesenberg J schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:47:
...Maar nu is het uiteraard niet meer aan mij om de startpost aan te passen.
Done.. ;)

edit: aangepast

Heb ook even het "ontzettend traag" weggehaald van imageshack, ze zijn namelijk heel wat sneller geworden sinds het schrijven van die startpost ;)

btw, moet v55.5 er ook in?

[ Voor 33% gewijzigd door StackMySwitchUp op 21-09-2007 23:55 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
deze doe ik mee en ohh wat heb ik een vet idee _/-\o_

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

een oud vies steegje

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Ik zou zeggen, ja, als je een model/onderwerp hebt.
Kunnen we kiezen uit twee verschillende soorten contests.
Achteraf moet dan bekeken worden of het niet beperkend werkt voor beide contests, maar dat kun je achteraf pas bekijken,

Dus ik zou zeggen open die render contest ook maar!

Br(36) Ba(56)

• StackMySwitchUp
Holgster schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:41:
[...]

Ik zou zeggen, ja, als je een model/onderwerp hebt.
Kunnen we kiezen uit twee verschillende soorten contests.
Achteraf moet dan bekeken worden of het niet beperkend werkt voor beide contests, maar dat kun je achteraf pas bekijken,

Dus ik zou zeggen open die render contest ook maar!
*KUCH* ik bedoelde die keuken.. of die ook bij de startpost hoort :P maar no worries, ik weet al wat!

De nieuwe contest moet ik nog even bedenken.. heb zelf niet veel scenes die compleet af zijn..
Als iemand wil doneren.. please? :D

Ik bouw rare dingen.

Anoniem: 123349

Ik ga weer eens een poging wagen. Kijken of ik nu wel weer eens een final kan afleveren :P
Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/540m2xj.jpg

Hoofd komt er nog op..

EDIT

En weer een stukje verder! Werkwijze is een beetje gaotisch.. (alles half af..) Gerenderd met global illumination en sepia erover heen.

Vraagje of andere ook global illumination voor zo'n scene gebruiken? Krijg het zonder die functie nooit mooi, maar is deze functie niet vooral voor binnenscene's ?

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/52nclrn.jpg[/IMG]

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 22-09-2007 19:04 ]

• StackMySwitchUp
Anoniem: 123349 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:20:
.....

Vraagje of andere ook global illumination voor zo'n scene gebruiken? Krijg het zonder die functie nooit mooi, maar is deze functie niet vooral voor binnenscene's ?
ik gebruik wel GI (Vray), eigenlijk altijd.. nooit problemen met buitenscenes, bijv dat lieveheersbeestje ermee gerenderd :) als je de juiste instellingen kan vinden, dan is het snel en heel mooi voor de snelheid die je ermee behaalt :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StackMySwitchUp schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:33:
[...]

ik gebruik wel GI (Vray), eigenlijk altijd.. nooit problemen met buitenscenes, bijv dat lieveheersbeestje ermee gerenderd :) als je de juiste instellingen kan vinden, dan is het snel en heel mooi voor de snelheid die je ermee behaalt :)
Oke dankje. Werk niet met 3dmax (lightwave) maar zal eens verder in de instellingen gaan want het gaat bij mij echt supertraag. Maar geen verkeerde methode dus.. mooi :)

Nog klein updateje. aantal textures er bij en een glossy look 8) wordt nog minder maar vond het zo nog niet eens zo slecht staan

Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/52gaur9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Klein opmerkinkje over de TS: Doe es een nieuw creatief kleurtje in die tabellen!!! Dat zijn mijn kleurtjes van de Zoldercontest nog...

jupjup ik vind je belichting niet glossy te noemen, eerder gewoon 'standaard'. Dit is wat ik zie als ik zo'n scene in C4D zou modellen en er geen eigen lampen op zou zetten. Ik zie dat je bij dat muurtje links een enorme slagschaduw hebt, maar ik vind het niet echt mooi. Misschien als je voor dat poppetje een giga lantaarnpaal zou zetten?
Maar dan is het weer niet echt een ghetto, want welke ghetto heeft nou propere straatverlichting ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yoo' homiez...

Ben vandaag begonnen met het maken van een Ghetto scene. Ik wil lekker alle cliches uit de kast trekken. Basketball court, dumpsters, steegjes met zooi, graffiti, barbershop...Ik noem het project 'Crossroads'

Eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://www.wondawall.com/crossroads_wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:03:
Klein opmerkinkje over de TS: Doe es een nieuw creatief kleurtje in die tabellen!!! Dat zijn mijn kleurtjes van de Zoldercontest nog...

jupjup ik vind je belichting niet glossy te noemen, eerder gewoon 'standaard'. Dit is wat ik zie als ik zo'n scene in C4D zou modellen en er geen eigen lampen op zou zetten. Ik zie dat je bij dat muurtje links een enorme slagschaduw hebt, maar ik vind het niet echt mooi. Misschien als je voor dat poppetje een giga lantaarnpaal zou zetten?
Maar dan is het weer niet echt een ghetto, want welke ghetto heeft nou propere straatverlichting ;)
Bedankt voor het commentaar! Ik vond het zelf wel behoorlijk glossy. specular en glossy staan beide goed aan :P Maar zal de belichting nog eens uitzoeken. Global illumination staat ook nog uit omdat renderen dan te lang duurd. Wordt nog aan gesleutelt!

Lantaarnpaal is een goed idee! Zal die op een ligubere manier wel even "ghetto" maken 8)

@ hierboven

Ziet er al netjes uit :)

@ hieronder Fixed ..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 23-09-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 00:32
Anoniem: 123349 schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:43:
[...]
Laltaarnpaal is een goed idee! Zal die op een ligubere manier wel even "ghetto" maken 8)
Dat is zo'n paal waar je al lallend tegenaan kan hangen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Leuke contest!!! kan ik ook me doen??? Ik heb maanden geleden ook een keer meegedaan maar helaas door tijd gebrek niet afgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 15-04 15:58
Iedereen kan meedoen :)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hey jupjup, in welk programma werk je?

In Cinema4D maak ik een soort cheape dome of light na voor buitenscenes. Werkt heel makkelijk :9
men neme een omni, een array, dan zet je je omni op 15% en je zet shadows aan op soft. Je trekt het hele gevaarte (omni in array) omhoog tot ca. 2000 m (iig flink ver boven je object) en je vergroot de radius nog een stukje naar ook iets van 1000... iig dat geen enkele lamp meer boven je object hangt.

Zo creëer ik altijd softe belichting. Soms gooi ik de 15% van alle lampen nog iets omlaag en maak er een nieuwe directe spot bij, die op iets van 75% het zon/ of maanlicht simuleert.

Ooh, ik voel net dat ik ook ga meedoen. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 23-09-2007 20:59 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:51:
Hey jupjup, in welk programma werk je?

In Cinema4D maak ik een soort cheape dome of light na voor buitenscenes. Werkt heel makkelijk :9
men neme een omni, een array, dan zet je je omni op 15% en je zet shadows aan op soft. Je trekt het hele gevaarte (omni in array) omhoog tot ca. 2000 m (iig flink ver boven je object) en je vergroot de radius nog een stukje naar ook iets van 1000... iig dat geen enkele lamp meer boven je object hangt.

Zo creëer ik altijd softe belichting. Soms gooi ik de 15% van alle lampen nog iets omlaag en maak er een nieuwe directe spot bij, die op iets van 75% het zon/ of maanlicht simuleert.

Ooh, ik voel net dat ik ook ga meedoen. :X
Bedankt voor de tip! Ik werk met Lightwave 9. Heb meteen even gegoogled op "dome of light" en een tutorial gevonden. Andere methode als hoe jij het beschijft (grote bol om je scene heen en geen lampen gebruiken..) maar heb net even een testje gedaan en het werkt goed ! Hij is nu aan het renderen en duurd nog vet lang :| maar binnenkort een update!

Update:
Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/4ta0axu.jpg

Rendertijd 1 uur en nog een paar minuten 8)7 Nog niet helemaal tevreden met de belichting maar het gaat vooruit

p.s P4 2.8 - 2 gig ram en nvidea7600. Moet dat renderen niet een stuk sneller kunnen?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 23-09-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Anoniem: 123349 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:29:
[...]

Update:
[afbeelding]

Rendertijd 1 uur en nog een paar minuten 8)7 Nog niet helemaal tevreden met de belichting maar het gaat vooruit

p.s P4 2.8 - 2 gig ram en nvidea7600. Moet dat renderen niet een stuk sneller kunnen?
Dat moet sneller kunnen! :o In vray kom ik op hooguit 2 minuten hier, op een amd 64 3700

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen zondag flink bezig geweest met mijn ghetto scene.

WIP (Clickable voor vergroting):

Afbeeldingslocatie: http://www.wondawall.com/crossroads_wip2_small.jpg

- de rare stronk rechts moet een boom worden...
- textures zijn nog lang niet optimaal
- wil nog veel meer troep, aftandse elementen toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Dat ziet er al heel goed uit! Belichting zorgt al voor een goede sfeer
Ga kijken of ik ook tijd weet te vinden om voor het eerst in vele jaren (in contest 4 ben ik begonnen toen er nog vele malen meer mensen meededen) weer mee te doen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 123349 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:29:

Ja snoepie, daarom maak ik ook geen hele bol meer maar alleen een ring met lampen. En die lampen zijn een instance (zielloze kopie) van elkaar, dus er staat er in principe maar eentje (okay hij moet alle lichten wel afzonderlijk berekenen). Als ik een complete bol zou bouwen zou mijn rendertijd ook met sprongen vooruit gaan.

Met die ring lampen heb ik nu ongeveer tot 2 minuten rendertijd op een normale buitenscene.

Bij tussenrenders zet ik mijn hele lichtplan ook altijd even uit :D ... dan ziet het er maar even cheap uit, maar als het gaat om te zien of een blokje net een meter hoger moet zijn of een figuurtje net ergens anders geplaatst, ga ik niet een langdurende (sorry, ik ben verwend) render van 2 minuten aanzetten. Lampen uit en hoppa, op 10 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste opzet. Een 'driveby-shooting'. ;)
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/6457/wip1bz0.jpg
edit:image gecheckt

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 29-09-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gaaf bloed :D . Ik zou voor wat meer druiperige vlekken gaan. In lettertypen bij Dafont (dingbats -> shapes/various) zitten wel mooie gore splatters, die zou je als hulp kunnen gebruiken.

Verder vind ik de houdingen van de persoontjes wat vreemd en de lijnen te strak getrokken.
En wat doen die blokken daar achteraan... heb je 2 blokken door elkaar neergezet? Zo lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
:+ die houdingen... 8)7

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Ik heb al heel lang niks getekend maar ik ga proberen ook mee te doen. als ik genoeg tijd heb.
Ik ga een joodse ghetto maken. WO II.

oja.
http://www.youtube.com/watch?v=9d44_OWRZSQ

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 25-09-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dark Blue: Het is allemaal nog wat grijs en basic, maar aan het eind van de steeg staat een muur met prikkeldraad erop, met daarachter nog een flatgebouw. bedoelde je dat? De bloedspetters ga ik zelf maken, en er komen uitlopers bij ;)

@4G0ny: Haha, Ik speel vaak Quake4 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:14:
@Dark Blue: Het is allemaal nog wat grijs en basic, maar aan het eind van de steeg staat een muur met prikkeldraad erop, met daarachter nog een flatgebouw. bedoelde je dat?
Ja, dat bedoelde ik!! Ik zie nu ook pas dat het prikkeldraad is. In c4d, als ik 2 objecten precies over elkaar heen zet en verschuif ze echt een piepklein stukje, doet hij dit. Misschien je prikkeldraad wat dikker en schever maken. Het is er immers op getimmerd door een lompe lakse ghettobewoner... die heeft standaard geen waterpas in z'n achterzak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het prikkeldraad is een beetje onzichtbaar op deze resolutie. Moet er nog naar kijken hoe ik dit verbeter. Als er wat textures zijn, wordt het waarschijnlijk wel iets duidelijker. ...Ik krijg net het idee om een van de draden door te knippen. Dan lijkt het gelijk wat minder netjes. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
morgen kan ik eindelijk beginnen aan mijn ghetto scene
pc was gaar hopelijk is dat probleem nu over

• StackMySwitchUp
blaah het lukt totaal niet, heb simpelweg geen inspiratie, of de render ziet er niet uit.. :/

Ik bouw rare dingen.

Anoniem: 234102

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil ook wel eens mee doen met een Contest.
Vandaar dat ik nu mee doe :)
Ik heb al redelijk veel ervaring met 3D en heb al mijn ervaring in dit projectje gestopt.

Work In Progress:
KLIK

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
StackMySwitchUp schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:21:
blaah het lukt totaal niet, heb simpelweg geen inspiratie, of de render ziet er niet uit.. :/
Same here...
Vanavond nog effe een poging wagen.. Heb lekker lang weekend dus dat komt wel goed.
Heb wat op google pictures verzameld, misschien kan ik dat als inspiratie gebruiken.

Succes, hoop je weer te zien in deze contest :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Hier mijn gare WIP :/

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/5351/ghettowiphg1.jpg

het lijkt wel of ik m'n render settings niet in orde heb.. ziet er niet goed uit..

Ik bouw rare dingen.

Anoniem: 59465

Wip:

Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/sd0a9w.jpg

Even tijdelijk wat standaard textures er over heen gegooid.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 29-09-2007 19:15 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als ze zo ligt zou er nog een schouder of een stukje hoofd boven de rand uit moeten komen...

...en wie is het? Tina Turner, aan die hakjes te zien? :P

Dark Blue schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:58:
Als ze zo ligt zou er nog een schouder of een stukje hoofd boven de rand uit moeten komen...

...en wie is het? Tina Turner, aan die hakjes te zien? :P
Het is de onderarm en hand... dat kan toch over de rand hangen zonder dat je de rest ziet? Of wil jij soms helemaal zien wat er met haar gebeurd is? :o

Ps Goede hakjes hè! :9

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 29-09-2007 19:11 ]

Container deksel toegevoegd.
Ben nog niet tevreden over de arm.
En er moet nog wat rotzooi en andere details bij komen.

Wipje 2 (Klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/nwx8c5.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 29-09-2007 21:21 ]

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/3873/graf01rt3.jpg

YO 8)
Deze graffiti komt op de achterste muur, moet 'm nog inkleuren met photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Cherryman: Ik zie nauwelijks iets, je render is veel te donker; maar wat ik kan zien ziet er goed uit.

@Sargonaut: ?? Wat heb je nu gedaan? Je texture in 3dsmax gemaakt? Het moet niet veel gekker worden.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Anoniem: 59465 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:20:
Container deksel toegevoegd.
Ben nog niet tevreden over de arm.
En er moet nog wat rotzooi en andere details bij komen.

Wipje 2 (Klikbaar)

[afbeelding]
Ik denk dat je beter een been erover kan laten hangen, gezien het gewicht van een arm v/a de elleboog geen hele vrouw omhoog kan houden, of de container moet bijna vol zijn, maar dan zijn het noobs geweest :P

Render is ook een beetje donker.. maar mooi gedaan, en de texture op de muur.. :D

Anyway, ik ga mijn entry heel anders aanpakken, als ik tijd heb (begin morgen mijn nieuwe baan.. ) dan wordt het hopelijk een beter begin als een honkbalknuppel.. :'(

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op zondag 30 september 2007 @ 02:37:
@Sargonaut: ?? Wat heb je nu gedaan? Je texture in 3dsmax gemaakt? Het moet niet veel gekker worden.
Het opzetten van de lijnen was makkelijker in 3dmax. Zoiets is met photoshop, zonder tekentablet, niet te doen. Dit plaatje ga ik in photoshop als achtergrondlayer gebruiken en inkleuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
Waarom niet gewoon echte graffiti gebruiken? Ziet er veel beter uit dan wat jij hebt gemaakt (NOFI).

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

StackMySwitchUp schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:35:
[...]
Ik denk dat je beter een been erover kan laten hangen, gezien het gewicht van een arm v/a de elleboog geen hele vrouw omhoog kan houden, of de container moet bijna vol zijn, maar dan zijn het noobs geweest :P
Ja, dat bedoel ik! Als je je nu die vrouw in die container voorstelt zou ze dus boven de bodem zweven. Ik kan me wel inbeelden dat er dan iets onder ligt, maar het ziet er alsnog raar uit. Eén arm kan haar namelijk niet op haar plek houden daar, die zou mee de bak in floepen.

En inderdaad... het zijn noobs geweest, een arm laten hangen en hakjes laten staan... (netjes uitgedaan, alsof ze er zelf in is gestapt hahaha)
Ik zou inderdaad een been met een hakje doen. Wel hoge hakjes hoor! Phoe! Ik zou er spontaan pijn in mijn voet van krijgen :P (zeg maar dat gevoel wat je krijgt als je 's ochtends wakker wordt en je voet krampt en je moet hem de andere kant op spannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:37:
Waarom niet gewoon echte graffiti gebruiken? Ziet er veel beter uit dan wat jij hebt gemaakt (NOFI).
Wat houd je tegen? Ik doe iig nog een poging. Als jij er een goed gevoel aan over houd om met een anders werk te pronken, ga je gang. :?

@Cherryman: Ik zou die arm zo laten. Ik snap het commentaar over dat het er niet realistisch bijhangt niet helemaal. Het plaatje is wel wat te donker.

Edit:
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/9255/wip2cd8.jpg
Ik heb de wire van de graffiti overgezet naar photoshop, en alvast een testje.tga op de muur geplaatst.
Wat aan de andere textures gedaan en het prikkeldraad aangepast. 8)
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/3163/prik1bm0.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 30-09-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier mijn eerste WIP:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/ghetto.jpg

gemaakt in 3DS max. Textures moeten nog geedit worden en ghetto elementen worden nog toegevoegd.
Slow progress maar ik moet ook nog fultime werken tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Mooie scenes gasten. Mooie belichtingen, zorgt wel voor de goeie sfeer! Ik denk dat ik meer moet oefenen voordat ik mee kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Mijn studie IO is toch wel aardig druk dus ik weet niet of ik nog tijd kan vrij maken voor deze contest :| . Maar er zijn al redelijk wat mooie scenes zie ik.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/258nxop.jpg

More light... verder nog veel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice scene, Cherryman. Redelijk scary :)

Hier ook weer een wipje van mijn kant. Eindelijk is Vray beschikbaar voor Cinema 4d en deze ben ik nu aan het testen met de ghetto scene. Mogelijkheden van vray zijn wel uitgebreid, dus het is nog een beetje aanklooien op dit moment.

Afbeeldingslocatie: http://www.wondawall.com/crossroads_wip3_small.jpg

(clickable voor vergroting)

Toegevoegd:

- Bladeren aan de boom (beetje crappy nog)
- BMX fietsje
- een ouwe krant
- Afgesleten billboard

Voor wie het allemaal wat te donker is, hier de buurt in broad daylight:

Afbeeldingslocatie: http://www.wondawall.com/crossroads_wip3_daylight.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ben ook maar begonnen met mijn scene, ik weet niet of dit het wordt, maar ik moet ergens mee beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/2s18abc.jpg

en gauw nog ff een 2e wip

Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/14u9kwh.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door FragNeck op 02-10-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een update:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/ghetto2.jpg

Een klein vraagje: kan ik voor de wegtexture de zelfde Jpeg file gebruiken als bumbmap? In anim8or kan dat soms wel maar ik weet niet of dat in 3ds max ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Anoniem: 177141 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:25:
Hier een update:

[afbeelding]

Een klein vraagje: kan ik voor de wegtexture de zelfde Jpeg file gebruiken als bumbmap? In anim8or kan dat soms wel maar ik weet niet of dat in 3ds max ook kan.
even zwartwit maken voor de bumpmap en dan kom je ergens
eigelijk heb je wel apparte bumpmap nodig maar zo kan het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wellicht een ietswat vreemd begin, maar goed, m'n eerste WIP in 3/4 jaar :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/beetle_04b.jpg
Heb m'n reference-material uit een film. Als iemand het nu raad val ik halfdood van verbazing...

@thyson: erg mooi, maar de sfeer gaat er een beetje uit. Licht is erg belangrijk in je scene

[ Voor 17% gewijzigd door inquestos op 03-10-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Beetlejuice? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Gelukkig ik adem nog (wel een goede tip; zie dat 't een tim burton film is, en eentje die ik nog niet heb gezien)

Iets verder.. ik ben heel traag
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/beetle_06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Herbie Fully Loaded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Toch maar even een beginnetje gemaakt van een scene. Ik laat het idee van mijn droom maar varen, dat leek me toch wat te ingewikkeld en tijdconsumerend. In plaats daarvan ga ik een andere scene maken geinspireerd op een plaatje wat ik op internet vond. Het is nog maar een begin maar ik wou het toch even laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/41cc507694.jpg

Edit: weer even verder gemoddeld

Afbeeldingslocatie: http://xs320.xs.to/xs320/07404/ghetto_wip02.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door De Hupie op 04-10-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je trap lijkt niet helemaal in orde. een paar faces zitten niet loodrecht op elkaar of is dat de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:57
Leuk onderwerp :). Ben net nieuw hier op het forum, en ben al een tijdje met 3d bezig, namelijk Cinema 4D.
Zal binnenkort proberen wat WIP's te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:13
inquestos schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:37:
Wellicht een ietswat vreemd begin, maar goed, m'n eerste WIP in 3/4 jaar :)

http://home.planet.nl/~ooter000/got/beetle_04b.jpg
Heb m'n reference-material uit een film. Als iemand het nu raad val ik halfdood van verbazing...
Boyz N The Hood (auto van Cuba Gooding jr.). ;) Een van de betere films over het leven in de ghetto.

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 06-10-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

D. Ninjai schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

Boyz N The Hood (auto van Cuba Gooding jr.). ;) Een van de betere films over het leven in de ghetto.
mmmm, ja! Dat zal waarschijnlijk beter passen bij het thema dan Herbie: Fully Loaded ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok hier een update. Het is nog vrij licht maar de final wordt een stuk donkerder denk ik.
Mooie Italiaanse ghetto. Pas op voor de Mafia!!!

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/ghetto3.jpg

Ik ga nu beginnen met texturen. Dat is absoluut mijn zwakste kant. Dus ik advies is welkom!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 07-10-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gebouwen zijn wel oke. Maar de straat is te breed. De straten in die italiaanse buurten zijn toch meestal heel smal? En door die achtergrond krijgt het een beetje een mexicaanse sfeer. ;)
Toch ziet het er al beter uit als wat ik tot nu toe heb gemaakt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Sonnybonds: check deze making of even, gaat over een ghetto-scene, vrijwel vergelijkbaar met die van jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Laatst online: 22:48
@sonnybonds: Ik zou de huizen op een helling zetten, en de straat een beetje reliëf geven (beetje ingezakt door regen e.d.)

Voor de rest wel een heel gaaf idee!

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Siena / Sienna is dan ook een mooie stad om even wat inspiratie op te doen. Zoek maar naar foto's :)

Maar ja, dat is op zich niet echt een ghetto, maar daar heb je wel de scheve huisjes en de smalle steegjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ik zie weer ns mooi werk verschijnen hier :) helaas heb ik het veel te druk om nog mee te doen...

@SonnyBonds: Deze foto is van een oud joods ghetto in venetie:
Afbeeldingslocatie: http://www.sacred-destinations.com/italy/images/venice/jewish/ghetto-cc-lizamber.jpg
ik denk dat je er niet zo gek ver naast zit met je straatje ;) De joodse ghetto in Rome waar ik geweest ben had echter wel enkele zeer smalle straatjes... kan ik nu alleen even geen foto van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Het moet wel heel gek zijn moet Sonnybonds het bovenstaande plaatje niet als reference hebben gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:32:
Het moet wel heel gek zijn moet Sonnybonds het bovenstaande plaatje niet als reference hebben gebruikt. :P
LOL dat is inderdaad waar. gewoon ff googlen op ghetto en dit is het eerste plaatje dat je tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Anoniem: 199803 schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:57:
Eerste opzet. Een 'driveby-shooting'. ;)
[afbeelding]
edit:image gecheckt
Uhm tenzij de achterste persoon al op de grond zat terwijl hij werd doodgeschoten, zitten die kogelgaten te laag.. hij wordt geraakt, zakt in elkaar, en overlijd (ahhhh :P)

T'is maar hoe je verhaal is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 177141 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:12:
[...]

LOL dat is inderdaad waar. gewoon ff googlen op ghetto en dit is het eerste plaatje dat je tegenkomt.
Ik had hem zelf ook bij mijn referenties staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
-verkeerde topic :P -

[ Voor 90% gewijzigd door Thrilled op 08-10-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/20igs4g.jpg

Wipje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Henk kijkt toe :P Ziet er goed uit, alleen dat bloed op de grond is een beetje "dik". En misschien die container meer naar de zijkant verplaatsen? Nu staat ie zo in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/207kdon.jpg

Bloed mag wel wat dunner idd.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Jep, maar voor de rest ziet ie er al erg gaaf uit. M`n compli`s ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thrilled schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:47:
[...]
T'is maar hoe je verhaal is natuurlijk ;)
Het verhaal is dat die twee dooien, een graffiti van een rivaliserende gang aan het overspuiten waren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
inquestos schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:21:
Gelukkig ik adem nog (wel een goede tip; zie dat 't een tim burton film is, en eentje die ik nog niet heb gezien)

Iets verder.. ik ben heel traag
[afbeelding]
Cool, beter maak je de mijne na :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Mooie WIP's allemaal!

Helaas heb ik het te druk met werk, niet al te veel tijd over voor modelen :/

Hopelijk binnekort een update van mijn kant.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Vanavond/vannacht even verder gewerkt aan me scene. Voor materials en uvw maps toegevoegd aan de objecten en dakpannen en raampje (moet nog meer copy pasten). Moet nog veel aan gebeuren zoals je kunt zien.

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/2847/ghettowip03ve9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ziet er all tof uit. je bent better bekend met materials dan ik zo te zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ben even iets anders begonnen, die andere vond ik niet lekker om verder mee te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/bg223m.jpg

Started processing...
Processing images...

No images need checking...

Done!

[ Voor 50% gewijzigd door FragNeck op 12-10-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
WIPje

Heb de honkbalknuppel laten vallen, was teveel gedoe met de scene.. Nu maak ik er een van een vluchtende bad guy ^^

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/7517/ghettoalleyif1.jpg

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Ik ga ook meedoen! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/getto1.jpg
Het wordt een drugspand in een braziliaanse (?) getto. Als ik tijd over heb wil ik nog een drugsteam neerzetten die op het punt staat binnen te vallen. Die drugspolitie in Brazilië loopt namelijk met hele vette guns rond >:)
Het gebouw ben ik trouwens keihard aan het kopieren van deze foto. Ik heb even geen zin om zelf originele dingen te bedenken :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
WIP 2

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/1231/alley2iy5.jpg

En ja, ik ben vanaf de laatste wip alleen maar bezig geweest.. :| mensen modelen is moeilijk.. zelfs bij laag detail :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
StackMySwitchUp schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:53:
WIP 2

[afbeelding]

En ja, ik ben vanaf de laatste wip alleen maar bezig geweest.. :| mensen modelen is moeilijk.. zelfs bij laag detail :P
Oei, op mijn Macbook scherm duurde het even voordat ik überhaupt een persoon kon waarnemen, waarschijnlijk doordat ik andere brightness settings heb dan jouw monitor. Ik zou zeggen, check je afbeelding eens op meerdere computers en kijk of je nog het een en ander kan tweaken hieraan.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Datafeest schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:09:
[...]

Oei, op mijn Macbook scherm duurde het even voordat ik überhaupt een persoon kon waarnemen, waarschijnlijk doordat ik andere brightness settings heb dan jouw monitor. Ik zou zeggen, check je afbeelding eens op meerdere computers en kijk of je nog het een en ander kan tweaken hieraan.
Ik weet t .. macbook heeft ook vervelende contrast met dat witte frame :P

Als de scene af is dan is hij duidelijk te zien.. ik had alleen nog geen zin om meer detail in zijn gezicht te maken :P (het is nu een cylinder met een neus en dingen die op oren lijken..)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 19:44
Ik heb eerlijk gezegt hetzelfde probleem op mijn scherm hier. Ik zie alleen een zwarte scene met een wit hoekig geval in het midden met wat blauws erboven :9 na het verneuken van de brightness zag ik pas een gangster staan.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Sir_Hendro schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:02:
Ik heb eerlijk gezegt hetzelfde probleem op mijn scherm hier. Ik zie alleen een zwarte scene met een wit hoekig geval in het midden met wat blauws erboven :9 na het verneuken van de brightness zag ik pas een gangster staan.
rofl, ik kijk nu even op de "CRT" computer en ik zie inderdaad he-le-maal niets van wat ik gemaakt heb :(
Ik fix het vandaag wel :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Mijn eerste Opzetje:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/GhettoWIP1.jpg

Wordt een venetiaanse ghetto, moet natuurlijk nog véél meer bij zoals deuren, bootje, rotzooi, ramen, etc. etc., maar dit zijn een beetje de basisvormen.
Comments zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel deelnemers deze keer zeg :-)

@Menesis = Erg lekker modeleer werk.

Van mij hier een laatste wip, vooral lopen klooien met belichting in Vray. Verder alle elementen beetje verplaatst, en paar dingen toegevoegd waaronder stoplichten.

Afbeeldingslocatie: http://www.wondawall.com/crossroads_wip4_small.jpg

(clickable voor vergroting, met meer beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Anoniem: 105511 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:39:

Van mij hier een laatste wip, vooral lopen klooien met belichting in Vray. Verder alle elementen beetje verplaatst, en paar dingen toegevoegd waaronder stoplichten.
Ziet er mooi uit! Misschien een idee om nog een mooie sticker/merk naam o.i.d op de fiets te zetten? Nu is ie nog zo 'clean' of egaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Menesis schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:04:
Die drugspolitie in Brazilië loopt namelijk met hele vette guns rond >:)
Ik geloof niet dat als je zo gedetailleerd doorgaat, je ooit aan die guns toekomt.
Rogier.V schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:18:
Mijn eerste Opzetje:

[afbeelding]

Wordt een venetiaanse ghetto, moet natuurlijk nog véél meer bij zoals deuren, bootje, rotzooi, ramen, etc. etc., maar dit zijn een beetje de basisvormen.
Comments zijn welkom ;)
Goed bezig! Je daglicht is geweldig, doet me denken aan een tutorial die ik lang geleden een las. Let er wel op dat je textures die te dicht bij de camera komen, onrealistisch gaan lijken. Misschien helpt een stevige bump of displacement map hier nog, anders moet je aan je rechterkant echt wat steentjes gaan modelleren. Links tile't je texture erg opvallend.
Anoniem: 105511 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:39:
Veel deelnemers deze keer zeg :-)

@Menesis = Erg lekker modeleer werk.

[afbeelding]

(clickable voor vergroting, met meer beeld)
Ik vind je wijk nog wel erg clean. Kun je je bestaande textures combineren met die van een halftransparante, dikke laag dirt? Fog in de straten, kauwgum tegen de muren? Hier wil de gemiddelde Amerikaan nog wel wonen namelijk... zelfs het basketballnet is nog heel.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste