3D Contest V57: "Ghetto" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 11.672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
@ de hupie: Ik had ergens ook last van een tilende texture. Ik heb toen in photshop het canvas veel groter gemaakt en de texture herhaald naast elkaar. Vervolgens heb ik de naden weggewerkt met de patchtool. Die is te vinden onder het icoontje van de pleister. Je kunt daarmee een stukje texture selecteren, in dit geval een naad en wat gebied eromheen. Daarna sleep je het naar een 'clean'stukje en voila, het geheel wordt 'gepatcht'. Even oefenen misschien maar het werkt echt geweldig. Als je het helemaal goed wilt doen kun je dan één vd gekopieerde textures toch nog spiegelen zodat je de nieuwe texture ook nog kunt herhalen zonder de naad te zien.
hopelijk was dat duidelijk?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
@ Rogier: Heb er wel een paar stevige avondjes inzitten. Laten we zeggen 15 a 25 uur bijelkaar?
Voorheen maakte ik nooit zoveel werk van de textures. Maar ondertussen heeft het modelleren van een gebouw niet echt veel uitdaging meer voor me -het kost alleen tijd- dus ik wilde nu veel met textures icm photoshop (wat ik tot vor kort niet gebruikte) werken.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Final onder voorbehoud, mischien nog wat toevoegen, maar dat weet ik nog niet zeker.

Afbeeldingslocatie: http://i24.tinypic.com/9glr3b.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19
FragNeck schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:45:
Final onder voorbehoud, mischien nog wat toevoegen, maar dat weet ik nog niet zeker.

[afbeelding]
Ik zou wat rommel op de straat doen, wat blaadjes/takjes of papier ofzo. Ook misschien de stoeprand wat minder kaasrecht maken. En de ramen in het gebouw nog extruden ofzo of er iets voor zetten. Voor de rest een erg mooie plaat, ik vind hem er wel schilderachtig/getekend uitzien op de een of andere manier :P.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

mooi pic. nice texture werk. Ik zou iets meer contrast in je final maken. Het is nu een beetje licht allemaal (of dat moet juist de bedoeling zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 177141 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:04:
mooi pic. nice texture werk. Ik zou iets meer contrast in je final maken. Het is nu een beetje licht allemaal (of dat moet juist de bedoeling zijn).
Dat had ik er voor, maar ik vond dit juist mooier.
Maar smaken verschillen, en misschien voeg ik nog wat toe inderdaad, en wellicht nog wat grafitti, en misschien ook eens met het licht spelen.

Dus het is een onder voorbehoud, het ligt er net aan hoeveel tijd ik er nog voor kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 00:07
Ziet er mooi uit, FragNeck! Ik dacht eerst dat die 3 geextrude vlakken boven je 'poortjes' ramen zouden worden. Het zijn nu meer inhammen? Misschien kun je er echt ramen van maken, evt. met luiken ofzo.
Verder is alles lekker getextureerd. Sommige textures zouden alleen wel ietsje meer bump/displacement kunnen gebruiken, zodat ze net ietsje minder plat worden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Rogier.V op 25-10-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 20:28
FragNeck schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:45:

[afbeelding]
Het is mooi werk, maar ik mis wel de "ghetto feel"
Ziet eruit alsof het gewoon een straat is :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
StackMySwitchUp schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:45:
[...]

Het is mooi werk, maar ik mis wel de "ghetto feel"
Ziet eruit alsof het gewoon een straat is :P
Ik zou er niet willen wonen, jij wel :D

Anyway, ik zal er nog wel het eea aan veranderen.
En wellicht nog wat aan de textures doen. misshcien nog wat rotzooi hier en daar.
Bedankt voor de feedback :)

Edit: Ik merk wel dat ik er zelf op vooruit ga met max, met name de texturing vind ik leuk om te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door FragNeck op 25-10-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
FragNeck schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:16:
[...]

Ik zou er niet willen wonen, jij wel :D

Anyway, ik zal er nog wel het eea aan veranderen.
En wellicht nog wat aan de textures doen. misshcien nog wat rotzooi hier en daar.
Bedankt voor de feedback :)

Edit: Ik merk wel dat ik er zelf op vooruit ga met max, met name de texturing vind ik leuk om te doen.
Mwoah beetje schrikdraad om mn huis heen.. pantserpanelen voor de ramen en alles moet goed gaan.

Helaas zal ik mij uit deze contest moeten terugtrekken.. geen fijne maand wat betreft modeling gehad..

1 Okt nieuwe baan, heel druk
Half okt videokaart weer eens kapot gegaan
Rest vd maand complicaties in familiesferen.. (enge "k" ziekte e.d.)

En de rest van de tijd gingen mn renders steeds de mist in :(

Ik vraag me trouwens af hoe je het beste realistisch porie-en (kan de trema niet typen) kan maken in photoshop (bump en diff)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Hmm klinkt minder man.. Succes met je relaties, en jezelf..
Morgen zal ik nog wat meer ghetto feeling geven aan mn scene..

Misschien kun je volgende keer weer mee doen ;)

En hier heb je misschien wat aan betreft het bump mapping verhaal.
Overigens niet de meest eenvoudige gebeurtenis..

http://facweb.cs.depaul.e...gNormalMapInPhotoshop.htm

[ Voor 36% gewijzigd door FragNeck op 26-10-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik wil mijn dakpannen overnieuw doen want ze zijn nu een beetje te recht en geordend en ik vind ze niet echt mooi. Ik heb wel een idee hoe ik me dakpannen wil hebben maar ik weet niet hoe dat kan bereiken. Ik wil zeg maar zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/60/182580508_36f6e1eb5c.jpg?v=0

Dus dat de dakpannen van kleur verschillen, van vorm en dat ze een beetje rommelig inelkaar zitten. Mijn huidig dak heb ik gemaakt met de array tool. Eerst gewoon 1 dakpan en die dan met de array tool verveelvoudigen. Maar dan heb ik dus allemaal dezelfde dakpannen netjes op een rij. Weet iemand hier een goede oplossing voor?
Ik zat zelf te denken aan een paar verschillende dakpannen maken en die dan met een soort random array te plaatsen maar ik weet niet of er zon tool bestaat.

Edit: Ik ben nu zon beetje 2 uur bezig om een mooie klim op te krijgen. Op zich ziet hij er niet verkeerd uit, maar hij heeft nog wel wat tweaking nodig. Ik heb de scatter modifier gebruikt, misschien kan ik die ook wel toepassen voor me dakpannen. Alhoewel ik dan nog steeds niet weet hoe ik dakpannen met verschillende materials verspreid.

Klik

[ Voor 21% gewijzigd door De Hupie op 27-10-2007 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Waarom plak je niet gewoon die texture over je dakpannen?
Iets minder resultaat kun je bereiken met de checker-map: die maakt vierkantjes met daartussen een groef als materiaal. Je kunt hem zo instellen dat de vierkanten verschillende kleuren krijgen. Je moet er dan alleen voor zorgen dat die vierkanten mooi samenvallen met je gemodelleerde dakpannen..
Ik zelf zou gewoon die texture eroverheen plakken, eventueel met een bumpmap en dan zorgen dat die samenvalt met je dakpannen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Menesis schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:55:
Waarom plak je niet gewoon die texture over je dakpannen?
Iets minder resultaat kun je bereiken met de checker-map: die maakt vierkantjes met daartussen een groef als materiaal. Je kunt hem zo instellen dat de vierkanten verschillende kleuren krijgen. Je moet er dan alleen voor zorgen dat die vierkanten mooi samenvallen met je gemodelleerde dakpannen..
Ik zelf zou gewoon die texture eroverheen plakken, eventueel met een bumpmap en dan zorgen dat die samenvalt met je dakpannen.
Hmm ja zal wel moeilijk te plaatsen zijn met allemaal verschillende dakpannen maar het ziet er dan wass wel beter uit dan nu.

Ik heb een nieuw probleempje. Ik wil graag een beetje random blaadjes op de grond hebben. Mijn plan hiervoor was om een plane aan te maken en daar dan allemaal blaadjes over te scatteren (compound objects --> scatter) maar het probleem is dat de plane dezelfde material krijgt al het blaadje. Wat ik wil is dat de plane onzichtbaar is (niet gerenderd wordt) maar dat de blaadjes een beetje random op de plane verdeeld zijn. Ik krijg het niet voor elkaar om de plane ongerenderd te laten nadat ik 'scatter' heb toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 20:10
Misschien de plane omdraaien? Of worden ze dan op de onderkant gescatterd?

Edit: Ja dus... :+
Edit nog n keer: Ik kende scatter nog niet echt en ik zit wat te proberen, maar je kan nadat je gescatterd hebt de polys van de plane die je gemaakt had toch gewoon selecteren en deleten?
Als je nou je originele, misschien wat heuvelachtige grondplane ofzo kopieert, daarop scattert en vervolgens de polys van de gekopieerde plane delete? :)

[ Voor 77% gewijzigd door BamiHap op 27-10-2007 16:00 ]

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
De Hupie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:59:
[...]

Hmm ja zal wel moeilijk te plaatsen zijn met allemaal verschillende dakpannen maar het ziet er dan wass wel beter uit dan nu.

Ik heb een nieuw probleempje. Ik wil graag een beetje random blaadjes op de grond hebben. Mijn plan hiervoor was om een plane aan te maken en daar dan allemaal blaadjes over te scatteren (compound objects --> scatter) maar het probleem is dat de plane dezelfde material krijgt al het blaadje. Wat ik wil is dat de plane onzichtbaar is (niet gerenderd wordt) maar dat de blaadjes een beetje random op de plane verdeeld zijn. Ik krijg het niet voor elkaar om de plane ongerenderd te laten nadat ik 'scatter' heb toegepast.
Rechtsklikken op plane, renderable op no zetten, als je blaadjes dan weg zijn kun je beter je plane separaten dmv editable poly, select object modifier en dan detach as separate object

Wat je ook kunt proberen, en wat beter te beinvloeden is, is particle flow.

Deze link is een tutorial erover in het engels, geschreven door yours truly (ikke dus :P)

[ Voor 12% gewijzigd door StackMySwitchUp op 27-10-2007 17:32 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik heb mijn klim op verder getweaked (oftewel alle blaadjes opnieuw gescattered) en ik vind hem nu wel goed gelukt. Verder nog wat andere aanpassingen gedaan.

Je kunt de plane waarover je scattert inderdaad verwijderen als je een edit poly modifier toevoegd. Maar ik heb dat uiteindelijk niet gebruikt. Ik wou namelijk de blaadjes ook random laten vallen in me scene (dus ook dat ze op t trapje neervallen enzo). Als ik de blaadjes met scatter had gemaakt reageerden alle blaadjes samen als 1 plane in reactor. Ik heb uiteindelijk gewoon met de hand 100 blaadjes random neer gezeten op 1 vlak en dat met reactor laten vallen in me scene. Dat lukte niet helemaal goed, heel veel blaadjes blijven een stuk zweven boven de grond dus heb ik weer met de hand heel veel moeten tweaken :P. Maar het ziet er nu wel redelijk uit

Mijn dakpannen vind ik nog steeds niet zo mooi. Heb zon texture eroverheengegooid maar ik krijg het niet mooi passend (ook niet vreemd aangezien de dakpannen op de texture een andere vorm hebben dan het model in me scene). Maar goed is denk ik wel beter dan eerst.

Misschien dat ik nog wat aan me belichting kan doen om er meer sfeer in te krijgen. Iemand nog tips? Ik gebruik momenteel 1 omni voor de zon (die erg ver weg staat ;) ) en 2 omni's voor licht in de schaduw. Mijn plan was om uiteindelijk met 1 zon lamp en 1 skylight te renderen maar als iemand nog wat beters weet hoor ik het graag.

Algemene C&C ook welkom.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

1e wat me opvalt: verhoudingen. De stoel, de deur links, de trap. Vergelijk die maar eens.
En het is niet 1 geheel. Die waterplas is niet mooi, maak die eens 100% transparant met beetje reflectie. Betere belichting misschien. Verder goed op weg hoor :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs120.xs.to/xs120/07430/wip001.png

Komt waarschijnlijk niet af vanwege een gebrek aan inspiratie, maar toch even een poging wagen :) Ideeen zijn erg welkom.

En voor alle deelnemers aan die ene contest: een grote sorry :$ (ik had een tijdje geen internet, de rest wil ik helaas niet over praten op een openbaar forum)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

De Hupie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:14:
Ik wil mijn dakpannen overnieuw doen want ze zijn nu een beetje te recht en geordend en ik vind ze niet echt mooi. Ik heb wel een idee hoe ik me dakpannen wil hebben maar ik weet niet hoe dat kan bereiken. Ik wil zeg maar zoiets:

[afbeelding]

Dus dat de dakpannen van kleur verschillen, van vorm en dat ze een beetje rommelig inelkaar zitten. Mijn huidig dak heb ik gemaakt met de array tool. Eerst gewoon 1 dakpan en die dan met de array tool verveelvoudigen. Maar dan heb ik dus allemaal dezelfde dakpannen netjes op een rij. Weet iemand hier een goede oplossing voor?
Ik zat zelf te denken aan een paar verschillende dakpannen maken en die dan met een soort random array te plaatsen maar ik weet niet of er zon tool bestaat.

Edit: Ik ben nu zon beetje 2 uur bezig om een mooie klim op te krijgen. Op zich ziet hij er niet verkeerd uit, maar hij heeft nog wel wat tweaking nodig. Ik heb de scatter modifier gebruikt, misschien kan ik die ook wel toepassen voor me dakpannen. Alhoewel ik dan nog steeds niet weet hoe ik dakpannen met verschillende materials verspreid.

Klik
toon volledige bericht
probeer eens de material by element modifier.

die zorg er voor dat je een random material id aan kan wijzen aan de elements van poly/mesh
Vervolgens kun je de seed aangeven en een material frequency die zorg er voor dat jij controle hebt over hoevaak een bepaald materiaal terug komt.
Afbeeldingslocatie: http://navalart.net/images/mbe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:14

zerok

geen

Oke ik doe gewoon mee voor de lol.

Ik weet niet zeker of ik het af kan maken want ik ben op het moment op stage in italie, hoewel volgende week veel vrij is (staking, feestdag en de vrijdag ook maar vrij omdat ze anders nog 1 dag voor het weekend moeten werken) moet ik ook dingen met mn kamer regelen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e2186e4b0bde93138091b918776375b8/full.jpg

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Voor iedereen die graag huid wil maken, hier een hele handige site, het gaat over beeldhouwen, maar het is dermate goed uitgelegd dat je er heel goed textures mee kan maken
http://www.paint-sculpt.com/tutorials/sculpting-tutorial/sculpting-skin-texture.html

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik ben begonnen met het maken van zo'n cubaans autootje voor mn scene.
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/getto9s.jpg
klik hier voor 1200x900
Er moet nog wat getweaked worden maar ik ben al erg blij met het resultaat. Zeker ook omdat vrijwel al mn voorgaande auto projecten al in een vroeger stadium sneuvelden :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Woei lekker hoor :) Dat gaat wat leuks worden :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 01-05 20:00
Ja, hallo, dat is natuurlijk niet de bedoeling :P ik zit al een paar weken aan mijn Kever, en jij gooit er zomaar zoiets uit. Ik ga ook geen final inleveren, wil 't niet afraffelen, heb een deadline over 2 weken, en daar moet ik nog veel te veel aan doen. Maar ik ga 'm zeker weten wel afmaken, en dan post ik 'm wel op 't forum

Dit is 'm overigens:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/beetle.jpg

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hehe, ja ik ben lekker snel geworden met modeleren denk ik. Ik heb ooit die audi a3 videotutorial een stuk gevolgd, dan leer je dat car modelen wel!
Maar die van jou is ook niet misselijk! Hij lijkt ook erg goed qua verhoudingen. Bij mij klopt nog lang niet alles...
check maar:
Afbeeldingslocatie: http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/1605150/2/istockphoto_1605150_cuban_car.jpg
als je het leuk vindt kan ik jouw auto na de wedstrijd ook wel in mn scene renderen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok

zerok

geen

Nog maar een updateje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3dcd00336538f54ff0ba7f4c8966da21/full.jpg

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

heb niet echt veel tijd meer en volgens mij is vrijdag de laatste dag dus hier mijn

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://www.veekies.nl/Ghetto.bmp
het is dus een joodse ghetto uit de 2de wereld oorlog. heb geen tijd gehad om de verlichting goed te doen maar het is iig wat :)

oja het is volle maan vandaar de schaduw... (ja zo werkt dat)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 31-10-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hadden niet alleen de kampen zo'n bord boven het hek? Of ook de ghetto's? :?

Enne, volgens mij hadden ze toen nog niet echt in een ghetto kleurenposters hangen :P

[ Voor 36% gewijzigd door Dark Blue op 31-10-2007 16:03 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Dark Blue schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:03:

Enne, volgens mij hadden ze toen nog niet echt in een ghetto kleurenposters hangen :P
Dit is ook buiten het ghetto, anders zou de text boven de poort in spiegelschrift staan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 185122 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:08:
[...]

Dit is ook buiten het ghetto, anders zou de text boven de poort in spiegelschrift staan ;) .
Euhhhh ja. 4 uur cup-a-soup zeg ik dan maar :X :X :X

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 11:33
lol bokskater heb je je lolbroek weer aan?? :P :+
Zerok: bij jou scene krijg ik neit echt eht idee van een ghetto eigenlijk... moet nog wel wat aan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Anoniem: 63976 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:54:
heb niet echt veel tijd meer en volgens mij is vrijdag de laatste dag dus hier mijn

FINAL
[afbeelding]
het is dus een joodse ghetto uit de 2de wereld oorlog. heb geen tijd gehad om de verlichting goed te doen maar het is iig wat :)

oja het is volle maan vandaar de schaduw... (ja zo werkt dat)
Tot zondag toch, of bedoel je jouw eigen laatste dag?
Mocht je nog tijd hebben, dan zou je misschien net iets meer contrast in je plaatje kunnen krijgen door misschien nog wat lampen in de huizen/ lantaarns aan de muren, etc. erbij. Maakt het plaatje net iets levendiger. ;)

Moeten er trouwens ook wire's gepost worden bij de finals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Menesis schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:30:
Hehe, ja ik ben lekker snel geworden met modeleren denk ik. Ik heb ooit die audi a3 videotutorial een stuk gevolgd, dan leer je dat car modelen wel!
Maar die van jou is ook niet misselijk! Hij lijkt ook erg goed qua verhoudingen. Bij mij klopt nog lang niet alles...
check maar:
[afbeelding]
als je het leuk vindt kan ik jouw auto na de wedstrijd ook wel in mn scene renderen?
Dat laatste is wel een leuk idee, ben er wel benieuwd naar :) (maar voor ik 'm af heb zijn we zeker een maand verder, ik ga meer voor de dust/rust/dirt-look). Ziet er nu (ik kijk naar je post in het 3D-stuff-topic) wel netjes uit met HDRI

@Dark-Phoenix: Ik zou toch echt nog wat aan je belichting doen. Dat wordt op dit forum altijd onderschat, maar van een blokkendoos kan je met een beetje belichting en render-instellingen nog iets fantastisch maken, en dus ook zeker hiervan. En de deadline is zondag, dus daar heb je nog twee dagen voor.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja hij ziet er idd leuk uit. Ik ben alleen bang dat dat ook vooral door HDRI komt, dus als ie in de ghetto scene staat is ie mischien minder mooi. Verder ben ik ook van plan om roest en stof toe te voegen (ooit).
Weet niet of ik voor zondag alles af krijg B-)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Dark Blue schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:03:

zeuren doe je maar in je eigen tijd :>
ik hoop nog tijd te maken voor de belichting maar beloof niks :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 31-10-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok

zerok

geen

LeVortex schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:24:
lol bokskater heb je je lolbroek weer aan?? :P :+
Zerok: bij jou scene krijg ik neit echt eht idee van een ghetto eigenlijk... moet nog wel wat aan gebeuren.
Nee ik ook nog niet :) Hier in Turijn een paar hele slechte straten gezien en die zijn een beetje mijn inspiratie. Maar wat die straten slecht maken is grafiti, en afval op straat en afgegeleefde huizen. Ik zou graag het plaatje helemaal afmaken maar ik ben bang dat dat niet lukt. Zoveel ervaring heb ik niet met 3d tekenen omdat voor zondag af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ik kan eventueel wel een mini tutorial maken over hoe je kleine textures (bijv grafiti) over een grote texture (muur) kan plaatsen met alpha channel etc. Dat heb ik namelijk veeel toegepast bij mn plaatje :z

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 17:34

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Oproep!

Omdat vrijwel niemand in de 3D contest topics van de afgelopen jaren een DM-icoontje bij z'n naam heeft staan, wil ik vragen wie er bezwaar tegen zou hebben als zijn/haar afbeelding gebruikt wordt in een collage die het onderwerp "Computer Graphics" moet gaan ondersteunen voor een nieuwe tentoonstelling in Science Center NEMO.

Mocht je hier bezwaar tegen hebben, DM me dat even:Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif

En mocht je andere opmerkingen hebben, dan mag dat natuurlijk ook ;)

(zit nog in de ontwikkelfase met het project, het behandelt computergraphics sinds het bestaat)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok

zerok

geen

Nou ja wat ik eigenlijk al wist (daarom doe ik ook alleen voor de lol mee) ik ga het niet afkrijgen. Ik ga onverwachts even naar Milaan toe (zit momenteel in Turijn) dus ik ben bang bij deze mn final: (Evt zondag avond nog een update maar het zal niet veel zijn)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a9f3db8119a4284865037c44ffe7dc32/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door zerok op 01-11-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
letatcest schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:35:
Oproep!

Omdat vrijwel niemand in de 3D contest topics van de afgelopen jaren een DM-icoontje bij z'n naam heeft staan, wil ik vragen wie er bezwaar tegen zou hebben als zijn/haar afbeelding gebruikt wordt in een collage die het onderwerp "Computer Graphics" moet gaan ondersteunen voor een nieuwe tentoonstelling in Science Center NEMO.

Mocht je hier bezwaar tegen hebben, DM me dat even:[afbeelding]

En mocht je andere opmerkingen hebben, dan mag dat natuurlijk ook ;)

(zit nog in de ontwikkelfase met het project, het behandelt computergraphics sinds het bestaat)
Verklaar je nader, enne... DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:10

sopsop

[v] [;,,;] [v]

FragNeck schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:56:
[...]

DM - Direct Message, kun je aanzetten in je profiel.

Verder is het een beetje een vreemde manier om de bestanden te gebruiken, tenzij je bezwaar maakt. Je kunt beter vragen of iemand toestemming geeft en hoor je niets, gewoon niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

FragNeck schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:56:
[...]

Omdat het nog in de ontwikkelfase zit, ben ik gewoon veel bestanden van internet aan het plukken om een soort moodboard te maken.
Als het even kan vind ik het toch wel prettig om toestemming te hebben van de makers van dingen om afbeeldingen eventueel te gebruiken.
sopsop schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:38:
[...]

DM - Direct Message, kun je aanzetten in je profiel.

Verder is het een beetje een vreemde manier om de bestanden te gebruiken, tenzij je bezwaar maakt. Je kunt beter vragen of iemand toestemming geeft en hoor je niets, gewoon niet gebruiken.
Volgens mij snap ik je zin niet helemaal. Hoezo vreemde manier om bestanden te gebruiken? Juist daarom vraag ik het, anders had ik namelijk gewoon via DM dingen gevraagd, alleen hebben niet veel mensen het hier aan staan.
Maar laat maar, het is ingewikkeld. Zal verder het topic niet vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Het doet mij een beetje denken aan een of ander lotterij, die had een paar jaar terug een december actie waar hun klanten automatisch meededen aan een extra trekking, waar zij ook extra voor zouden moeten betalen, het bedrag zou van hun rekening worden geschreven, tenzij ze daar bezwaar tegen zouden maken.

Je hebt een oproep gedaan voor toestemming, wacht gewoon af en gebruik het werk van mensen van wie je toestemming krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Beetje apart wat je doet letatcest. Er rust gewoon copyright op alles wat hier wordt gepost. Ik zie het ook vaak bij foto's gebeuren, worden ook door allerlei bladen/kranten gewoon van internet af getrokken zonder toestemming, laat staan betaling. Als het nou voor een school/studentenprojectje is, ok, dat kan wel door de vingers worden gezien, maar NEMO is toch echt een instelling die het echt niet kan maken/hebben als zoiets gebeurt.

Dus als je daadwerkelijk iets gaat gebruiken altijd toestemming vragen, en met wat mazzel is het gratis (er zit nml vaak uren/dagen/weken onbetaald werk in, en als een instelling/bedrijf daar misbruik van maakt en er wellicht indirect geld aan verdient is dat natuurlijk niet echt relaxed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ok, laatste ding er dan over: ik zag in een paar van de topics een aantal dingen waarvan ik dacht: goh, misschien leuk! En niemand had een DM icoontje en ook lang niet iedereen heeft een emailadres in z'n profiel staan.

Juist omdat ik het vervelend vind om copyrights te schenden (zeker omdat ik weet hoe veel tijd het kost om dingen te maken), vroeg ik het. Misschien niet handig, achteraf gezien, om de vraag zo te stellen, maar goed. Sorry daarvoor. Ik ben nog bezig met een inventarisatie/beeldvorming, dus dan ben je vooral snel aan het browsen en klikken.. we all know the drill. En omdat-toch-niemand-het-doet geen toestemming vragen vind ik geen reden om het dan óók niet te doen (zeker niet omdat, zoals hierboven al gezegd wordt, mensen dat vaak helemaal niet erg vinden als je het maar vraagt en dan vaak ook nog een Hi-res versie hebben :) )

Ik bedoel het gewoon positief en als iedereen nou z'n DM aan zet in z'n profiel, dan komt het helemaal goed :D (en zo niet, dan zijn er ook andere wegen die...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Het is toch niet zo dat als ik toestemming geef, dat je dan allerlei andere rechten op mijn afbeelding krijg? Bijvoorbeeld dat je het ook voor andere doeleinden mag gebruiken of verkopen ofzo. Want op zich lijkt het me wel cool als mijn render ergens in Nemo te zien is. Ik weet niet of mijn scene genoeg kwaliteit voor je heeft, maar op zich mag je hem wel gebruiken mits je een foto in Nemo maakt waarop mijn render staat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het kwam over alsof je zei: "ik ga jullie renders gebruiken, en als jullie er iets op tegen hebben, dan moet je er zelf achteraan om dit gebruik te voorkomen".

Na 3 posts is het mij nog steeds niet duidelijk wat je vraagt.

Als je dit had gepost: "mag ik toestemming om jullie renders gebruiken?" (heel eenvoudig, niet een heel verhaal er omheen), dan was het een stuk duidelijker :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Yo 8)

Ik heb de scene iets aangepast, maar het idee blijft hetzelfde. Het bloed is nog te rood en de textures zijn nog niet af... er is nog tijd :9 . De bakstenen zijn net iets te groot, maar dat laat ik zo omdat de rest er toch ook niet echt realistisch uitziet.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/9614/wip4dv5.jpg
Mijn plaatjes mag je voor een project gewoon gebruiken hoor, leuk :). Tenzij je echt van plan bent geld ermee te verdienen(bv door er posters van te maken oid), dan wordt het een ander verhaal.

Peace of fruit y'all :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Je zou misschien het contrast tussen de staande muur met het graffiti erop, en de vloer ietsje duidelijker kunnen maken. Misschien een voorwerp in de overgang tussen de 2 vlakken, zoals een plint bij een muur, of misschien de vloer een ander kleurtje maken (asfalt zwart?).

Mijn renders mogen trouwens best gebruikt worden voor dat in Nemo, zolang er maar niks verkocht wordt ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Stukfruit schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:33:
Het kwam over alsof je zei: "ik ga jullie renders gebruiken, en als jullie er iets op tegen hebben, dan moet je er zelf achteraan om dit gebruik te voorkomen".

Na 3 posts is het mij nog steeds niet duidelijk wat je vraagt.

Als je dit had gepost: "mag ik toestemming om jullie renders gebruiken?" (heel eenvoudig, niet een heel verhaal er omheen), dan was het een stuk duidelijker :)
Dan staat er bij deze: "mag ik toestemming om jullie renders gebruiken?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Van mij wel, zolang mijn naam er maar onder komt te staan :)
Mocht je die van mij uberhaupt willen gebruiken :z

[ Voor 30% gewijzigd door FragNeck op 02-11-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
letatcest schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:24:
[...]

Dan staat er bij deze: "mag ik toestemming om jullie renders gebruiken?" ;)
Je mag mijn renders wel gebruiken van de vorige contests! (keuken en miniatuur)
Mits mijn naam erbij komt te staan :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een naamsvermelding in de aftiteling of op de laatste pagina... Kan zijn dat het voor het project onhandig uitkomt, als je bij ieder plaatje een naam moet plaatsen. Maar misschien dat iemand dit aan zijn/haar CV wil toevoegen, ofzo. ;)

Ik zou het wel leuk vinden als er, bij wijze van aankondiging, een linkje of wat fotoos van geplaatst wordt in het 'post je 3dstuff maar weer-topic', wanneer het project van start gaat. Evt met een lijstje namen van personen waarvan de renders gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Zojuist tijdens het eten even een render gedraait met een skylight. Heb verder een nieuw dak gemaakt. Bedankt voor de tip over de materialbyelement modifier. Ben nog niet zo tevreden over de sfeer. Ik vind het nu nogal grauw en kleurloos. Ik zou misschien juist voor die look kunnen gaan (beetje zoals op een oude foto) maar aan de andere kant is beetje meer zonnigere scene ook wel leuk. Ben er nog niet zo over uit. Ik heb eigenlijk ook niet zoveel tijd, maandag wiskunde toets waar ik hard voor moet leren dus waarscheinlijk doe ik niet zoveel meer aan mijn scene.

http://img406.imageshack.us/img406/5676/ghettowip14me5.jpg

C&C welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
De Hupie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:46:
Zojuist tijdens het eten even een render gedraait met een skylight. Heb verder een nieuw dak gemaakt. Bedankt voor de tip over de materialbyelement modifier. Ben nog niet zo tevreden over de sfeer. Ik vind het nu nogal grauw en kleurloos. Ik zou misschien juist voor die look kunnen gaan (beetje zoals op een oude foto) maar aan de andere kant is beetje meer zonnigere scene ook wel leuk. Ben er nog niet zo over uit. Ik heb eigenlijk ook niet zoveel tijd, maandag wiskunde toets waar ik hard voor moet leren dus waarscheinlijk doe ik niet zoveel meer aan mijn scene.

http://img406.imageshack.us/img406/5676/ghettowip14me5.jpg

C&C welkom
Hey De Hupie.

Heel en heel net werk. Een opmerking, die bladeren in dat plasje water liggen volgens mij iets te hoog. Ten tweede, die golfplaat, moet ie doorzichtig lijken? Anders is het een beetje vreemd dat ie ook van de onderkant licht geeft. Maar voor de rest, toppie, De Hupie.... _/-\o_

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier mijn vorlopige final:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/ghetto12.jpg

zit nog te tweaken met het licht en misschien komen er nog meer details bij.
Leuk om te zien dat meerdere mensen mijn idee van een Italiaanse ghetto hebben overgenomen!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Waarmee heb je nu gerenderd? max scanline+skylight?
Als je vray hebt zul je nog versteld staan hoe mooi je scene kan worden gerenderd qua belichting. Nu heb je het probleem dat het licht niet verder berekent wordt nadat het op een object terecht is gekomen. Daardoor is het geheel donker. Met vray kun je zorgen dat hij verder rekent (indirect illumination) en dan krijg je realistischere belichting :)
Op zich kan het ook met 3dsmax eigen rederer al (daar heet het radiosity) maar ik weet niet of dat even goed is.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:02:
Hier mijn vorlopige final:

[afbeelding]

zit nog te tweaken met het licht en misschien komen er nog meer details bij.
Leuk om te zien dat meerdere mensen mijn idee van een Italiaanse ghetto hebben overgenomen!!! :)
SonnyBonds, een idee, voeg eens een lenseffect aan je verlichting toe? met een glow en misschien een helle lichte star? Dan zie je ook de lamp zitten. Voor de rest, gaaf gedaan, mooi werk.

Ps: die drie ramen achter in dat gebouw met dat blauwe effect, beetje vreemd. Het raam daarnaast heeft het effect niet (of staat open :) )

[ Voor 12% gewijzigd door marquis op 03-11-2007 14:40 . Reden: updatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ De Hupie: Ziet er mooi uit. Enige puntje dat mij opviel: de hoekjes van de plassen op de grond mogen iets ronder. Nu is het wel een erg hoekige plas (met name die links onder). ;)

@Sonybonds: Ik denk dat de plaat over het algemeen nog iets lichter mag. Het is nu wel erg donker voor een zonnige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:39:
Waarmee heb je nu gerenderd? max scanline+skylight?
Als je vray hebt zul je nog versteld staan hoe mooi je scene kan worden gerenderd qua belichting. Nu heb je het probleem dat het licht niet verder berekent wordt nadat het op een object terecht is gekomen. Daardoor is het geheel donker. Met vray kun je zorgen dat hij verder rekent (indirect illumination) en dan krijg je realistischere belichting :)
Op zich kan het ook met 3dsmax eigen rederer al (daar heet het radiosity) maar ik weet niet of dat even goed is.
Ik render met Mental ray. en heb radiosity (Indirect Illumination) aan staan denk ik.
Het probleem met de verlichting is dat je zoveel mogelijkheden en opties hebt en zoveel sorten lichtbronnen in max dat ik al wel 10x een rendering heb gedaan alleen voor de verlichting.
Het is trouwens wel de bedoeling dat het een wat donkere sfeer krijgt dat is voor de ghetto sfeer. Nu is het inderdaad nog te donker.

@Marquis een lenseffect klinkt goed maar hoe doe je dat in max? Heb je daar een plugin voor nodig of zit dat standaard in max? Die ramen zien er inderdaad raar uit. Het zal wel de reflectie van de lucht zijn denk ik. Ik pas het in elkgeval aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 03-11-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen nog de tijd voor wat aanpassingen, en dan als laatste nog even wat 'foute soep' eroverheen. ;)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/7433/wip5ag0.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 04-11-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:30:
[...]

Ik render met Mental ray. en heb radiosity (Indirect Illumination) aan staan denk ik.
Het probleem met de verlichting is dat je zoveel mogelijkheden en opties hebt en zoveel sorten lichtbronnen in max dat ik al wel 10x een rendering heb gedaan alleen voor de verlichting.
Het is trouwens wel de bedoeling dat het een wat donkere sfeer krijgt dat is voor de ghetto sfeer. Nu is het inderdaad nog te donker.

@Marquis een lenseffect klinkt goed maar hoe doe je dat in max? Heb je daar een plugin voor nodig of zit dat standaard in max? Die ramen zien er inderdaad raar uit. Het zal wel de reflectie van de lucht zijn denk ik. Ik pas het in elkgeval aan.
Er zijn 2 plaatsen waar je lens effects kan toevoegen in max. Het ene effect is simpel: die vind je onder rendering > effects > add > lenseffects. Dan moet je een lamp kiezen en wat effecten toevoegen.

Het andere effect (lens flare eigenlijk, meer uitgebreid) kun je vinden onder video post: rendering > videopost
voeg eerst een camera toe (of je perspective viewport als je geen camera hebt): dat doe je met het blauwe knopje add scene event (wijst voor zich lijkt me)
daarna voeg je lens flare toe door op 'add image filter event' te klikken en dan kies je dus lens effects flare.
nu kun je die editten door dubbel te klikken in de videopost erop en dan op setup te klikken. De rest moet je zelf maar even uitzoeken met de help functie van max ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Er zijn 2 plaatsen waar je lens effects kan toevoegen in max. Het ene effect is simpel: die vind je onder rendering > effects > add > lenseffects. Dan moet je een lamp kiezen en wat effecten toevoegen.
Ik voeg bij de Modify' van de lamp helemaal onderaan bij "atmospheres & effects" --> "Add" een lens effect in. Maar het principe is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
cool die kende ik nog niet!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Laatste dag vandaag, hier nogmaals mijn final mét wire. Wist niet zeker of die erbij moest ;)

FINAL:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/GhettoFinal1.png

WIRE:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/GhettoWIRE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Hierbij mijn FINAL. Ik heb zoals gezegd gerender met skylight en omni voor de zon (en nog 2 hulp omni's). Daarna nog wat kleurbewerkingen in Photoshop. Bedankt voor de tips iedereen! Ben benieuwd hoe hoog ik dit keer eindig, ik heb iig erg mijn best gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/6610/ghettofinal550pwa8.jpg

Grote versie

[ Voor 26% gewijzigd door De Hupie op 04-11-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FINAL:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/ghetto14.jpg

Ik heb geen tijd meer om nog verder te tweaken dus dit moet hem zijn.
Mijn eerste keer dat ik een final af krijg dus spannend!!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 177141 schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:58:
FINAL:

[afbeelding]

Het valt me nu pas op de verhouding stoel <> regenton vrij apart is :P
Ik vind het een leuke plaat geworden. Vooral die waslijnen doen het hem :)

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 04-11-2007 23:29 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Erg mooie finals al !

Rogierv, Belichting echt super! en verder mooie scene :)
Huppie, Mooie scene geworden, vooral klimop vind ik tof gemaakt.
Sonniebond; Ziet er ook goed uit!

Ben benieuwt hoe veel finals er komen. Ben die van mij nu aan het renderen maar die duurd nog 2 uur.. Geen idee of iemand er bezwaar tegen heeft als ik hem vanavond heel iets later inlever O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook nog aan het renderen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 177141 schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:58:
FINAL:

[afbeelding]

Mooi dingetje, doet me eigenlijk wel een beetje denken aan het eerste level uit Splinter Cell 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
*zucht*kuch*weer aant renderen.
M'n computer trekt het een beetje slecht: 1,6Gb/2Gb in gebruik met vista...
nu maar hopen dat deze render goed is, telkens zie je weer dingen die beter kunnen :z

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar dingen wat afgeraffeld, maar met uitzondering van de kogelgaten ben ik er redelijk tevreden over. :7

Screenshot uit 3dsmax:
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/1544/screeniebr1.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 05-11-2007 15:48 . Reden: final verwijderd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
hierbij mijn final:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/getto_s.jpg

> hires 1600 x 1200 <

Helaas had ik weinig tijd om de auto n beetje fatsoenlijk van roest te voorzien. Het lijkt er nu meer op dat iemand de auto heeft onder lopen smeren met emmers stront! B-)

Hier staat trouwens nog een render van de auto los met een HDR map eromheen.

en nog wat scene info:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/gettoinfo.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Datafeest schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:18:
[...]

Het valt me nu pas op de verhouding stoel <> regenton vrij apart is :P
Ik vind het een leuke plaat geworden. Vooral die waslijnen doen het hem :)
thx voor je compliment. en de verhouding klopt inderdaad niet helemaal. De tonnen zijn wel OK, het zijn namelijk geen regetonnen maar meer wijntonnen die zijn een stuk groter. De stoel is inderdaad te klein, het is nu een kinderstoeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wha hierbij mijn final! Was in slaapgevallen :X Als ik te laat ben is het ook goed.. Zie al dat ik heel weinig kans maak om te winnen maar dat maakt niet uit :P

Final
Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/358cvep.jpg
Klik voor groot.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 05-11-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

Anoniem: 123349 schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:39:
Wha hierbij mijn final! Was in slaapgevallen :X Als ik te laat ben is het ook goed.. Zie al dat ik heel weinig kans maak om te winnen maar dat maakt niet uit :P

Final
[afbeelding]
Klik voor groot.
Ziet er mooi uit, maar ik vond wel dat het poppetje wat realistisch kon. Verder is hij echt wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er netjes uit Jupjup. Vooral de skyscrapers en bomen vind ik goed gedaan.

Ik ben bij m'n eigen plaatje de kogelgaten nog aan het afmaken/opnieuw aan het doen, zoals het nu is ziet het er niet uit :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
hitman poppetje moet juist niet realsisticher vind ik dan past het niet zo goed meer in de scene. scene heeft beetje cartoony uitstraling net als het poppetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor het commentaar van beide ! Poppetjes zijn inderdaad niet zo als ik ze wou hebben ivm tijdgebrek. Hierdoor missen ze nog vanalles wat ik zoveel mogelijk heb geprobeerd te verbergen :+

@ sargonaut. Vind jou scene echt super! Tof idee van die platte poppetjes die door de kop zijn heengeragt :P Alleen vind ik de kleuren in je final wel een beetje afbreuk doen aan je scene. Zijn echt superknal. Mischien hele persoonlijke mening maar denk dat het met wat minder kleur (photoshop) er een stuk beter uit ziet. Verder alleen maar onder de indruk dus don't be haten

Edit,

@ hierboven. Waren inderdaad cartooney bedoeld maar ze zijn dus niet helemaal af

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 05-11-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
jupjup: zelf vind ik jou scene wel af eigenlijk alleen die huid texture misschien niet helemaal die komt nogal grijs over ipv bruin/zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349 schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:11:
@ sargonaut. Vind jou scene echt super! Tof idee van die platte poppetjes die door de kop zijn heengeragt :P Alleen vind ik de kleuren in je final wel een beetje afbreuk doen aan je scene. Zijn echt superknal. Mischien hele persoonlijke mening maar denk dat het met wat minder kleur (photoshop) er een stuk beter uit ziet. Verder alleen maar onder de indruk dus don't be haten
Dank Jupjup. De kleuren zijn inderdaad iets te fel geworden. Op de nieuwe render is het minder, maar nog steeds erg kleurrijk.

nieuwe Final:
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/8439/final2smlmx1.jpg
Grote versie: (1024x768)

De ouwe final haal ik weg om verwarring te voorkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 05-11-2007 15:47 . Reden: iets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Heren, de kwaliteit is weer erg hoog. Jullie hebben stuk voor stuk mooie renders afgeleverd. Hulde !!!!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ Menesis: Lekker veel detail en textures zijn goed gedaan. Enige wat ik nog kan bedenken, is dat de t-shirts wel erg wit zijn voor een ghetto + ze hangen buiten. En misschien een ander kleurtje ofzo, dan alleen dat wit. Maar buiten dat heel mooi gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
Ziet er goed uit jongens...

Is er al bekend wat het volgende onderwerp zal zijn?
En wanneer de volgende contest begint?

Ik denk dat ik ook meer weer is mee ga doen na 1,5 niks gedaan te hebben.

suc6 :*)

[ Voor 5% gewijzigd door jlammertink op 05-11-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zitten een paar heel fijne finals tussen! Wel weinig echte ghetto (nieuwbouwwijken met flats op de achtergrond, mooie italiaanse buurten, havanna, etc. :P ;) ), maar de resultaten mogen er toch wel zijn :)
Is er al bekend wat het volgende onderwerp zal zijn?
Zijn we alweer zo ver voor thema's dan?

Nou ja, laat ik er ook maar een paar opwerpen; bij de volgende contest zou ik weer graag mee willen doen, en wel een final inleveren.

Ik ben altijd voorstander geweest van een lekker vrij thema (dus een iets wat vaag thema), waarin iedereen wel iets in kan vinden. De titel moet niet het onderwerp vastleggen, maar eerder de sfeer of thema (Bij thema's uit het verleden als Lego, Rome, Concept Car sluit je al zoveel dingen, en vaak ook deelnemers uit, en we hebben er al niet zo veel)

-"Uncertain future"
-Koude oorlog achtig iets (wapen wedloop, ruimtevaart, cuba, USSR, muur, valt vanalles op te verzinnen)
-vrij combo tussen twee thema's uit het verleden (maar dat was dat henk thema ook wel een beetje)
-Ruins (wel weer een beetje architectuur) / lost worlds
-what we leave behind (kan op vele manieren worden geïnterpreteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/ghetto16.jpg

OK mijn laatste final. Als dat mag. Ik zie dat ik niet de enige ben die na zondat nog een final inleverd. Maar als het tegen de regels is beschouw de vorige final dan als final.
Deze heeft een iets betere verlichting en de stoel is ook gelijk wat beter in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Maakt TS nog een mooi overzichtje van alle finals? O-)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 177141 schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:08:
FINAL

[afbeelding]

OK mijn laatste final. Als dat mag. Ik zie dat ik niet de enige ben die na zondat nog een final inleverd. Maar als het tegen de regels is beschouw de vorige final dan als final.
Deze heeft een iets betere verlichting en de stoel is ook gelijk wat beter in verhouding.
Vind de belichting beter als de vorige. Je heb ray`s een beetje minder sterk gemaakt.De ramen zijn nu ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
ben heel benieuwd wie er gaat winnen zitten echt hele mooie tussen. Je kunt goed zien bij sommige dat ze er aardig wat tijd in hebben gestoken.

ben ook benieuwd naar volgende onderwerp. hoop dat het niet iets van character modeling wordt want dan doe ik niet mee (ben ik zo slecht in ;) )
misschien is film leuk onderwerp miss wel beetje breed want je kunt natuurlijk wel heel veel kanten ermee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Wow wat een kwaliteit in de renders deze keer, ik ben echt impressed.. gelukkig heb ik niet meegedaan, want ik had dus echt niet kunnen kiezen :P

Ik ben er trouwens eindelijk achter hoe je realistisch huid kunt maken.. (na een queeste van 3 maanden..)

Veel succes met het stemmen!

Als iemand nog suggesties heeft voor de volgende mini-contest, ik wil er graag aan beginnen maar heb geen idee.. misschien wordt het weer een rendercontest :o
Menesis schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:08:
Maakt TS nog een mooi overzichtje van alle finals? O-)
Oh is dat mijn taak? :P
Ik zal het doen zodra ik tijd heb ^^

Vanaf de volgende contest btw, vind ik dat in de startpost een termijn gezet moet worden waarover de scores gepost mogen worden, en dat vanaf de einddatum dit toegestaan is (dus finals die niet voor de einddatum zijn ingeleverd krijgen geen score van de personen die niet hierop gestemd hebben)

Dit om de lange inlevertijden van finals en scores te voorkomen (zoals bij de keuken-minicontest)

[ Voor 42% gewijzigd door StackMySwitchUp op 06-11-2007 13:44 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Misschien wel even handig dat rijtje met finals, ik kom nu op een totaal van 9 (met mijzelf erbij). Even afwachten of ik dan wel iedereens final heb voordat ik het opstuur ;) (er staat niet overal final bij, terwijl het bijv. wel de laatste Wip is. Moet het dan meegerekend worden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
heb je er wel opgelet dat sommig finals dubbel staan doordat er aan de final nog wat gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Zoals in de TS staat, is de laatste WIP aan het eind van de contest de final, en de laatst opgegeven final is ook de final, ook als er 2 'finals' gegeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Whaaaaa, helemaal vergeten m'n FINAL te posten.

Ik hoop dat deze nog mee mag:

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://www.movage.nl/jan/crossroads_final_small.jpg

Clickable voor hi-res

(Door het film formaat van de render komt hij zo wel erg klein uit, dus graag allemaal klikken voor de hi-res :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
FragNeck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:32:
Zoals in de TS staat, is de laatste WIP aan het eind van de contest de final, en de laatst opgegeven final is ook de final, ook als er 2 'finals' gegeven zijn.
ik bedoelde ook om te zeggen dat eht er misschien niet 9 zijn maar 8 omdat hij die ene miss dubbel geteld heeft ;)

edit: @thyson je render is een beetje blurry vind ik. ik denk dat ze je laatste wip doen als final en dat deze dus niet telt, maar misschien is de topicstarter wel zo vergevingsgezend dat je final nog wel telt.

[ Voor 21% gewijzigd door LeVortex op 06-11-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ik kom nu op 12 uit, De Hupie, Jupjup, FragNeck, Dark-Phoenix, Zerok, Sargonaut, Stukfruit, Menesis, SonyBonds, Thyson, Cherryman, Rogier.V

[ Voor 5% gewijzigd door Rogier.V op 06-11-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
@thyson

Ik vond de belichting uit een van je wips eerlijk gezegd mooier, met die laagstaande zon. Nu is er wel wat sfeer uit en die grain helpt je plaat ook niet echt. Verder wel mooie scene hoor, daar niet van ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
LeVortex schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:40:
[...]

ik bedoelde ook om te zeggen dat eht er misschien niet 9 zijn maar 8 omdat hij die ene miss dubbel geteld heeft ;)

edit: @thyson je render is een beetje blurry vind ik. ik denk dat ze je laatste wip doen als final en dat deze dus niet telt, maar misschien is de topicstarter wel zo vergevingsgezend dat je final nog wel telt.
Wat doe jij hier eigenlijk?? Ik bedoel, waar bemoei jij je mee? Je hebt op 1 post na helemaal niets gemeld in dit topic, en die had niet eens opbouwende kritiek.

Allemaal prima hoor dat je hier post, maar ga niet liggen zeuren over iemand die z'n best doet om iets moois te maken, terwijl je zelf niet eens mee doet.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste