3D Contest V58: "Uncertain future" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 5.535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 22:57
Anoniem: 240132 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:52:
[...]

ziet er stuk beter ja, cool. wss ga je het ook doen, maar motion blur maakt het allemaal nog wat indrukwekkender, anders ga ik me mond houden want je weet duidelijk meer dan ik dacht.

@dark blue, het klonk ook arrogant, maar de betekenis erachter was geloof ik niet dat ik goed was, maar een god van mijn eigen 3d-wereld, jaa.. diepzinnig he ;) . kan ernaast zitten though :P

cinema 4d, had van veel mensen gehoord dat dat een heel fijn model programma was. k heb t zelf een x geprobeert, kon amper een kubus creeeren dus heb t maar voor gezien gehouden.
als je 3d gewoon blijft oden als hobby blijft het ook het leukste, zodra je t als werk of school gaat zien nog steeds leuk maar minder :) .
Toch heeft Cinema een van de duidelijkste en meest logische lay-outs. Vind het zelf echt lekker werken (ik kan niet echt vergelijken, aangezien ik nooit andere programma's heb geprobeerd), maar ik hoor wel verhalen dat je beter in Cinema kan beginnen dan in Maya of Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

@ Milky: Dank :). Motionblur ben ik al wel mee aan het experimenteren geweest, maar was echt een killer voor de rendertijd. Ik moet nog even zoeken naar de goeie instellingen, en iets minder misschien. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 17-11-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Huh, maar milky, als jij Cinema4D al moeilijk vindt, waar model jij dan mee?

* Dark Blue zou zich wel eens willen verdiepen in externe renderers. Maar ik durf niet, kost tijd & volgens mij worden mijn scenes daar echt niet verbluffend mooier van. Bovendien vind ik rendertijden van 2 minuten wel gemakkelijk :9 :z

[ Voor 60% gewijzigd door Dark Blue op 17-11-2007 20:35 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Anoniem: 199803 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:37:
@ Milky: Dank :). Motionblur ben ik al wel mee aan het experimenteren geweest, maar was echt een killer voor de rendertijd. Ik moet nog even zoeken naar de goeie instellingen, en iets minder misschien. ;)
als je image motionblur gebruikt (in 3dsmax..) dan valt de rendertijd erg mee. Het effect is meestal wel minder mooi dan object MB.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Op zo'n enorme schaal moet iets wel een absurde snelheid hebben om motion blur te veroorzaken ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
* Stukfruit in zijn kristallen bol en ziet dat hij na het posten van dit bericht zijn bedenksel officieel heeft vastgelegd...

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07460/uncertain-future-wip-01.png
(basisvorm, wordt nog overheen gesculpt)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240132

Dark Blue schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:34:
Huh, maar milky, als jij Cinema4D al moeilijk vindt, waar model jij dan mee?

* Dark Blue zou zich wel eens willen verdiepen in externe renderers. Maar ik durf niet, kost tijd & volgens mij worden mijn scenes daar echt niet verbluffend mooier van. Bovendien vind ik rendertijden van 2 minuten wel gemakkelijk :9 :z
oh moeilijk weet ik niet, laat ik het zo zeggen ik ben al heele tijd bezig geweest met max, dus ik kon niks met cinema en raakte nogal snel gefrusteerd. heb tegenwoordig ivm met school ook maya moeten leren, vind dat al helemaal niks voor modeling, kan er hetzelfde mee maar het duurt in maya veeel langer, maya is voor animatie wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:33:
Op zo'n enorme schaal moet iets wel een absurde snelheid hebben om motion blur te veroorzaken ;)
mja, klopt.. toch kan k me wel renders herrineren waarbij dat wel het geval was bij een opgeblazen planeet en dat zag er wel goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:09:
[...]

als je image motionblur gebruikt (in 3dsmax..) dan valt de rendertijd erg mee. Het effect is meestal wel minder mooi dan object MB.
Ga ik vanmiddag proberen, bedankt. :)
Bozozo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:33:
Daar had ik nog niet bij stilgestaan _/-\o_ . Alleen de kleine stukjes moeten mblur krijgen, de grote veel minder of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

dacht dat je gebanned was voor flamen op je dtox account.

hmm.. tzal wel.. pele vond jou nooit zo lief geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579 schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:21:
dacht dat je gebanned was voor flamen op je dtox account.

hmm.. tzal wel.. pele vond jou nooit zo lief geloof ik..
was ik ook, voor een jaar ofzo. is immidels al weer 2 jaar geleden, heb het ook overlegt met modjes tijdje geleden, dus dat moet goed zitten.

jij bent zelf ook niet egt lief bezig he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Anoniem: 240132 schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:33:
[...]

was ik ook, voor een jaar ofzo. is immidels al weer 2 jaar geleden, heb het ook overlegt met modjes tijdje geleden, dus dat moet goed zitten.

jij bent zelf ook niet egt lief bezig he :P
mwa, laat ik nou net al te goed weten wat er rond die tijd speelde, maar genoeg ouwe koeien uit de sloot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:54:
[...]

mwa, laat ik nou net al te goed weten wat er rond die tijd speelde, maar genoeg ouwe koeien uit de sloot..
lol je begint er zelf over, en nou ist ineens genoeg ouwe koeien uit de sloot halen, nou wil ik het verdomme weten ook :P .
ffe serieus, over welke koeien heb je t, wantehh je weet duidelijk meer dan mij?
bovendien zou ik ook wel es willen weten waarom je me zwart probeert te maken, ive got no problems with u little bro ;) . als ik je gevoelens ooit heb bezeert zeg ik nu alvast sorry, ik was vroeger jong en naief(nog steeds eigenlijk..maar vroeger ook :P ).

anyway update,
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8673/girl33wy2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/5541/womenay2.jpg

egt een bitch om die omgeving met die chick te matchen. als k het render lijken het net 2 plaatjes door elkaar gefoto-soept, als je snapt wat ik bedoel. dus dat gaat nog niet egt lekker qua compositie
lol t begint trouwens beetje op de huidige britney te lijken ;) wat k trouwens wel een gave chick vind 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 240132 op 18-11-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
@ Milky: zodra je met de belichting begint vallen de puzzle stukjes wel op zn plaats denk ik! Het kan haast niet anders of dit moet een hele mooie render gaan worden. Ik voorzie alleen nog wat problemen met het texturen van die boom. Hoe ga je dat doen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Milky:

Als je wat meer vet in de wangen zou stoppen, de kaaklijn wat minder scherp maakt, de hals iets anders maakt (kan er niet m'n vinger op leggen maar er is iets mee dat de hele tijd m'n oog trekt) en haar vrouwenborsten ipv mannelijke borsten geeft, dan denk ik dat ze best veel richting perfect gaat :)

Misschien ook een idee om haar (gezien de houding van haar benen onder de jurk uit) haar benen over elkaar te laten doen? (onder de jurk)

@Eigen Prut:

Niet zoveel tijd, klein stukje verder. Weet nog niet precies welke kant ik opga.. wilde hem eerst dik maken maar dun vind ik eigenlijk veel leuker :)

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07471/uncertain-future-wip002.png

Komen nog kleren overheen dus de vorm maakt niet zoveel uit.. alleen ter referentie...

[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 19-11-2007 23:05 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-04 09:58

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Behoorlijke kwaliteit komt er hier voorbij :O
Ik zoek nog tijd om mijn scene te finishen.. ik ga over op wat lager detail, aangezien er een hoop niet van teruggezien gaat worden :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Gaat maar eens in het goede topic posten..

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 217897 op 20-11-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Anoniem: 217897 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:17:
Begin nu een beetje bijna aan het einde van mijn ruimtescheepje te komen, binnenkort maar eens op zoek naar textures..
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier was je al een tijdje mee bezig toch? In het verkeerde topic gepost, of is ie hier op de goede plek? :P

Edit: Je zegt het zelf al ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rogier.V op 20-11-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:34
pff nog geen tijd gevonden om aan 3den te beginnen druk met school :(

komt hier echt mooi werk voorbij,
@milky: volgens mij kijkt ze iets te ver omhoog, dat bedoelt (weet ff nie meer wie) ook met die nek denk ik. Ziet er wel super uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Rogier.V schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:19:
[...]

Hier was je al een tijdje mee bezig toch? In het verkeerde topic gepost, of is ie hier op de goede plek? :P

Edit: Je zegt het zelf al ;)
Het zou anders wel een leuke kandidaat zijn voor dit topic :P
Maarja, hij was hier al mee bezig voordat deze contest begon.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/4628/wip31smlunshrpfltroc9.jpg

Eerstvolgende wat ik ga doen zijn de brokstukken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 21-11-2007 19:01 . Reden: check ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:37:
@ Milky: zodra je met de belichting begint vallen de puzzle stukjes wel op zn plaats denk ik! Het kan haast niet anders of dit moet een hele mooie render gaan worden. Ik voorzie alleen nog wat problemen met het texturen van die boom. Hoe ga je dat doen?
mja laten we het hopen :).
boom is al getextured was ook wel zuur om te doen ja, staat op vorige pagina.

@stukfruit
thnx voor je comments, heb ik wat aan.en k zal der es een cup omhoog laten gaan, ook geen slecht id.

@le vortex
thnx maar hoe bedoel je kijkt te ver omhoog? (als in haar hoofd staat te ver naar achter gedraait, of als in de nek is te lang?)

heb t op t moments egt weer zo druk met sgool en sport dat k weinig meer kan doen.. maar goed zal es kijken of k t nog op tijd kan afmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@Milky, inderdaad, de boom is mooi en ook mooi belicht (licht dat door de bladeren schijnt op de stam).
De vrouw vind ik ook heel erg mooi gedaan. Inderdaad de bovengenoemde aanpassingen zou ik ook maken, zeker de borsten :9 :D

Met mooie belichting en goeie kleurkeuzes wordt dit echt wel 1 geheel en een hele mooie plaat, en wordt jij de winnaar :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 06:34
@milky als hoofd staat te ver naar achteren gedraaid denk ik. ik denk niet dat nek te lang is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch nog tijd gehad(hoewel ik nou mun hw wel heb moeten laten liggen.. |:( )
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/7976/testlo8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Hey, een oude bekende :+
milky, een mooie DOF erbij en dan zit je goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ik denk dat ik iets mis, maar wat is eigenlijk precies de link met Uncertain Future? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:16:
Ik denk dat ik iets mis, maar wat is eigenlijk precies de link met Uncertain Future? ;)
sjuust :/ ehhh... nou of die tak het nou houd of niet natuurlijK! ;(
nee ehh, word nog duidelijk(iets op de achtergrond, stadje in flammen ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Anoniem: 240132 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:19:
[...]

sjuust :/ ehhh... nou of die tak het nou houd of niet natuurlijK! ;(
nee ehh, word nog duidelijk(iets op de achtergrond, stadje in flammen ofzo..)
Ok, ben benieuwd ;).

Edit:
Mijn eerste Wipje:
Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/WIP1.jpg
Nog niet letten op belichting, compositie, e.d. Dit is gewoon een beetje basis.

[ Voor 24% gewijzigd door Rogier.V op 21-11-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:24:
[...]

Ok, ben benieuwd ;).

Edit:
Mijn eerste Wipje:
[afbeelding]
Nog niet letten op belichting, compositie, e.d. Dit is gewoon een beetje basis.
cool. ben ook benieuwd hoe deze op uncertain future uitkomt ;)

• Stukfruit
  • Niet online
@Sargonaut:

Begint er al goed uit te zien :) ik heb alleen nog niet echt het 'gevoel' alsof de brokstukjes echt vanuit het middelpunt (de aarde) wegschieten. Eigenlijk heb ik werkelijk geen idee hoe je zoiets beter over zou kunnen laten komen, maar ik denk dat je al aardig ver komt met wat meer werk aan de compositie / plaatsing van brokstukken. *kijkt nog even terug naar de render* Het valt me vooral op dat alles in een laag lijkt te hangen, misschien is dat het probleem wel..

Meer gebruik van schaduw zou denk ik ook goed kunnen helpen om brokjes en brokstukken die bv. aan de andere of zijkant wegschieten beter te kunnen plaatsen en je (hoop ik) meer diepte krijgt.

Dit zou trouwens echt een supertoffe scene zijn om te verdelen in verschillende 'render passes' om bv. de speculars mee te misgebruiken voor glare/bloom ed. (denk aan de opgloeiende oranje delen in de brokjes en vast ook wel op de grotere brokstukken). Misschien ook leuk om mee te spelen richting het eind? :)

@Milky:

Het ging er meer om dat de borsten wat breed + te plat of te hangerig waren. Daardoor leek het net of ze een mannelijke borst met iets meer vet of een soort getrainde spieren heeft, of een cupje E waar iemand net overheen is gereden.

Je boom vind ik wel een beetje licht eigenlijk.. alsof er geen schaduw in zit en het net is schoongeboend. Sommige materialen zien er echt zo uit, maar onbewerkt boomhout.. misschien iets om over na te denken :) De texture herhaalt zich ook nogal duidelijk over de tak waar ze op zit maar dat had je vast al wel gezien.

Die nek ziet er zo opeens wel een stuk beter uit met dat haar erachter! Zou best kunnen dat dat hetgene was dat ik (en hoe-heet-hij die het ook postte) miste..

De blosjes op haar wangen zijn trouwens wel een beetje breezerig :P (ietsjes minder.. vraag maar aan een expert op dat gebied)

Ben erg benieuwd hoe het er allemaal in de final uit gaat zien!

@Rogier.V:

Ziet er goed uit :) alleen de/het kap/dak (whatever it's called..) kan misschien nog wat aan gewerkt worden? De molenafbeeldingen op Google, en de molens die hier in de omgeving staan laten allemaal een wat grotere kap/dak zien in verhouding tot het onderste deel van de molen.

Weet je zeker dat die straat/fiets/<vul in>naambordjes door de paal heen moeten?

@Eigen Prut:

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07474/uncertain-future-wip003.png

Denk dat ik geen benen ga maken, het wordt toch allemaal bedekt met kleding.
(niemand gaat tenslotte zijn hand laten lezen door een naakte waarzegger)

Kost veel te veel tijd als ik er ook nog een monsterlijk karakter bij wil maken...

Kritiek in de vorm van afkraken, vlammetjes of belachelijk maken is welkom, zolang er maar geen suggesties worden gedaan om de swami een hartjesonderbroek aan te trekken. Tips voor kleding nog beter!

Dat zit wel Schnorr.

Stukfruit schreef op donderdag 22 november 2007 @ 03:11:
@Sargonaut:

Begint er al goed uit te zien :) ik heb alleen nog niet echt het 'gevoel' alsof de brokstukjes echt vanuit het middelpunt (de aarde) wegschieten. Eigenlijk heb ik werkelijk geen idee hoe je zoiets beter over zou kunnen laten komen, maar ik denk dat je al aardig ver komt met wat meer werk aan de compositie / plaatsing van brokstukken. *kijkt nog even terug naar de render* Het valt me vooral op dat alles in een laag lijkt te hangen, misschien is dat het probleem wel..

Meer gebruik van schaduw zou denk ik ook goed kunnen helpen om brokjes en brokstukken die bv. aan de andere of zijkant wegschieten beter te kunnen plaatsen en je (hoop ik) meer diepte krijgt.

Dit zou trouwens echt een supertoffe scene zijn om te verdelen in verschillende 'render passes' om bv. de speculars mee te misgebruiken voor glare/bloom ed. (denk aan de opgloeiende oranje delen in de brokjes en vast ook wel op de grotere brokstukken). Misschien ook leuk om mee te spelen richting het eind? :)
Bedankt Stukfruit. Bij dit plaatje heb ik, om te proberen, een unsharp-filter (photoshop) eroverheen gegooit. Dat is waarschijnlijk die laag. De brokstukken worden nog vervangen door betere. ;)

Hoe het renderen met 'render passes' precies werkt moet ik nog uitzoeken. Bedankt voor de tip ga ik zeker naar kijken. :)

Btw, je swami ziet er al cool uit, maar doe je de pinken niet?

• Stukfruit
  • Niet online
Met "laag" bedoelde ik meer "in de (3d) diepte" :) dus echt hoe ver die brokken langs de z-as liggen, om het zo maar proberen uit te leggen.
als dit niet logisch klinkt, zeg het even, dan doe ik wel een paint :)

De swami heeft geen pinken omdat de hand anders te breed werd :)
en omdat ik te lui ben om vier van die rotvingers tegelijkertijd te bewerken :+

Dat zit wel Schnorr.

• Rogier.V
@ Milky: Hoop dat ie straks wel duidelijk is, aangezien wat ik wil gaan doen misschien een beetje te ver gedacht is. :P Maar het past wel bij het thema.

@ Stukfruit : Je hebt gelijk, het is nog niet echt goed zo. Zal em nog eens goed bekijken (en alles afwerken natuurlijk).
Nette render trouwens al!

Stukfruit schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:25:
Met "laag" bedoelde ik meer "in de (3d) diepte" :) dus echt hoe ver die brokken langs de z-as liggen, om het zo maar proberen uit te leggen.
als dit niet logisch klinkt, zeg het even, dan doe ik wel een paint :)

De swami heeft geen pinken omdat de hand anders te breed werd :)
en omdat ik te lui ben om vier van die rotvingers tegelijkertijd te bewerken :+
Ik geloof dat ik het wel snap. Denk dat het komt het door de vorm/size van de brokken en het materiaal. De lava heeft een selfillumination mask. Daardoor heeft de lava geen licht of schaduw-werking en lijkt het allemaal op dezelfde diepte te zitten. Het photoshop filter legt er nog eens extra de nadruk op. Bij de nieuwe brokstukken wordt de selfillumination een stuk minder fel. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/244/vergelijkingdb6.jpg
wire:
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/4351/topoo2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 20-04 00:17
Even een beginnetje gemaakt. Ik hoop dat ik genoeg tijd en inspiratie heb om een mooie plaat te maken want wat ik in me hoofd heb vind ik op zich wel een mooi idee bij het thema. Alleen moet ik het nu dus nog op de computer krijgen :P.

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/3508/wipcelky2.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op donderdag 22 november 2007 @ 03:11:
@Sargonaut:

@Milky:

Het ging er meer om dat de borsten wat breed + te plat of te hangerig waren. Daardoor leek het net of ze een mannelijke borst met iets meer vet of een soort getrainde spieren heeft, of een cupje E waar iemand net overheen is gereden.

Je boom vind ik wel een beetje licht eigenlijk.. alsof er geen schaduw in zit en het net is schoongeboend. Sommige materialen zien er echt zo uit, maar onbewerkt boomhout.. misschien iets om over na te denken :) De texture herhaalt zich ook nogal duidelijk over de tak waar ze op zit maar dat had je vast al wel gezien.

Die nek ziet er zo opeens wel een stuk beter uit met dat haar erachter! Zou best kunnen dat dat hetgene was dat ik (en hoe-heet-hij die het ook postte) miste..

De blosjes op haar wangen zijn trouwens wel een beetje breezerig :P (ietsjes minder.. vraag maar aan een expert op dat gebied)

Ben erg benieuwd hoe het er allemaal in de final uit gaat zien!

Kritiek in de vorm van afkraken, vlammetjes of belachelijk maken is welkom, zolang er maar geen suggesties worden gedaan om de swami een hartjesonderbroek aan te trekken. Tips voor kleding nog beter!
vind je haar tieten in t laatste plaatje nog een platgereden cub e(wtf huge :+ )? k kijk zelf teveel naar zoiets waardoor je dingen niet meer gaat zien..
over die boom heb je natuurlijk gelijk. mss dat ik het express zo hou... het heeft wel iets, het is niet de bedoeling dat het een realistisch iets word he. ligt eraan hoe het erbij past in de final, grote kans dat ik het zo hou voor de ''look'' en ''feeling'' van de scene..
breezerig :+ (als in breezah vrouwen?).. k vind het er eigenlijk best lief uitzien(met opzet gedaan natuurlijk). hetzelfde alsdat je lang in de kou zit en rode wangetjes krijgt, maargoed ik zal het es minderen en kijken of dat er beter uitziet.
thnx voor je tips

die van jou begint ook goed vorm te krijgen, nice. ik zou er alleen wel 2 tietjes van maken ;) .
het enige wat ik eigenlijk mis... valt me tegen.... waar is zijn hartjesonderbroek :/ ;) .
(btw als je niet genoeg tijd hebt. maak kleding niet zijn lichaam, blok je scene snel globaal uit(begin bv niet alleen met een gezicht(zoals ik tevaak heb gedaan, wat ook mijn grote flaw is, alles apart in detail uitwerken.. het is beter om alles globaal uit te blokken en er steeds meer detail in stoppen.)
laat minder belangrijke dingen weg. richt je op de belangrijkste elementen. naja u know the sheit, succes ermee ingeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Sargonaut:

Nee dat unsharp-filter is wel goed :) maar nu je het zegt, dat zou je natuurlijk ook nog in lagen kunnen verdelen :P
(achtergrondlaag voor brokstukken, middenlaag voor de planeet zelf met een paar brokjes (en alleen daar het unsharp-filter over) en een voorgrondlaag met de grotere brokstukken die dicht bij de camera zweven)

Wat ik vooral bedoelde zie ik nu ook in je wire: alles zit wat te dicht op een kluitje bij elkaar.

Maar mag ik eerst vragen wat de bedoeling is? Moet het er uit zien alsof de planeet ontploft, of moet het er uitzien alsof de ontploffing al voorbij is?

Als je voor het eerste wil gaan zou ik toch zeker de brokjes en brokstukken wat verder uit elkaar zetten. Gooi er ook nog een paar heel dicht langs de camera heen voor meer diepte, enz.

@De Hupie:

Leuk om te zien hoe verschillend iedereen denkt over een "uncertain future" :)
Gaat het een Prison Break - Sona-achtige cel worden? ;)

@Milky:

Laatste plaatje lijkt wel wat beter te zijn ja, nog steeds beetje groot, maar dat is maar net wat je eigen voorkeur is :)
Het "overheen gereden" was een beetje foute manier om zoiets te zeggen eigenlijk :+

Met breezerig bedoelde ik inderdaad zoals de meisjuhs die breezertjuhs drinkuh en op 15-jarige leeftijd al flink aan het experimenteren zijn, waaronder met makeup. Maar deze dame ziet er niet echt uit als een tiener :)
Anoniem: 240132 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:02:
die van jou begint ook goed vorm te krijgen, nice. ik zou er alleen wel 2 tietjes van maken ;) .
het enige wat ik eigenlijk mis... valt me tegen.... waar is zijn hartjesonderbroek :/ ;) .
:+

Dat langzaam steeds meer detail erin stoppen doe ik ook hoor :) Als ik dit nu zou gaan renderen dan zou het er echt verschrikkelijk leeg uitzien omdat er veel te weinig polygonen in zitten (ook met de subdiv er overheen):

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07475/uncertain-future-wip003-wire.png
Hierboven werd opgemerkt dat het een nette render was, maar het is eigenlijk een screenshot uit een 3d view van Silo.

Maar je hebt wel gelijk ja :) ben nu al een beetje overboord gegaan door er een klein beetje een soort spierstructuur in te maken terwijl het alleen maar als basis voor de kleding(vorm) moest dienen..
* Stukfruit zichzelf

Rest van de scene ben ik nog niet aan begonnen omdat ik dat in Blender wil doen (kan ik tenminste modifiers gebruiken ed.), maar steeds heen en weer im/exporteren van Silo naar Blender is niet echt een aanrader als je snel klaar wil komen. Vandaar dat ik nu nog even bij een van de karaktermodellen blijf hangen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Pfff, iedereen is lekker bezig zeg :)

Hier mijn laatste wip:

Afbeeldingslocatie: http://www.movage.nl/jan/vloed_wip7.jpg

Kerk verder gedetaileerd en vooral gewerkt aan de helicopter. De helicopter moet nog wel goed getextured worden. Verder wil ik meer troep in het water, takken enzo, op advies van Menesis ;)

Een paar lijken in het water mogen denk ik ook niet ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Ook zou ik de camera iets draaien zodat je geen horizon meer ziet, beetje gekke situatie als het dorpje nog wel erboven steekt, maar totaan de horizon helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 240132 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:02:
[...]

vind je haar tieten in t laatste plaatje nog een platgereden cub e(wtf huge :+ )? k kijk zelf teveel naar zoiets waardoor je dingen niet meer gaat zien..
over die boom heb je natuurlijk gelijk. mss dat ik het express zo hou... het heeft wel iets, het is niet de bedoeling dat het een realistisch iets word he. ligt eraan hoe het erbij past in de final, grote kans dat ik het zo hou voor de ''look'' en ''feeling'' van de scene..
breezerig :+ (als in breezah vrouwen?).. k vind het er eigenlijk best lief uitzien(met opzet gedaan natuurlijk). hetzelfde alsdat je lang in de kou zit en rode wangetjes krijgt, maargoed ik zal het es minderen en kijken of dat er beter uitziet.
thnx voor je tips

(btw als je niet genoeg tijd hebt. maak kleding niet zijn lichaam, blok je scene snel globaal uit(begin bv niet alleen met een gezicht(zoals ik tevaak heb gedaan, wat ook mijn grote flaw is, alles apart in detail uitwerken.. het is beter om alles globaal uit te blokken en er steeds meer detail in stoppen.)
laat minder belangrijke dingen weg. richt je op de belangrijkste elementen. naja u know the sheit, succes ermee ingeval.
Ze heeft nog een beetje een mannenkop, ik denk dat dat aan de jukbeenderen ligt, vrouwen hebben over het algemeen wat bollere wangen, en de rode vlekken inderdaad zien er erg breezerig uit :P
Ook (door de schaduwval) lijkt het of ze een blauw oog hebt

Verder niet veel aan te merken, ik vind de sleutelbeenderen + nek er heel natuurgetrouw uitzien, en hoe de rok op de tak gevallen is ziet er ook heel realistisch uit :)

@ Rogier V:
Lol komt me bekend voor, heb voor een logo ooit exact zo'n molen + molenhuis gemodeled :) ziet er mooi uit

@ Stukfruit:

... naar Blender is niet echt een aanrader als je snel klaar wil komen. :o ;)
Zou het ook niet fijn vinden, zo'n blender :D

@ Thyson:

Misschien nog wat boomtoppen en drijvend puin?
en als het erg nat is dan trekt steen (muren enzo) water in, dat zie je dan omhooglopen (vergelijking: leg een suikerklontje in 1 mm water en hij zal helemaal nat worden)

[ Voor 8% gewijzigd door StackMySwitchUp op 23-11-2007 13:31 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 105511 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:41:
Pfff, iedereen is lekker bezig zeg :)

Hier mijn laatste wip:

[afbeelding]

Kerk verder gedetaileerd en vooral gewerkt aan de helicopter. De helicopter moet nog wel goed getextured worden. Verder wil ik meer troep in het water, takken enzo, op advies van Menesis ;)

Een paar lijken in het water mogen denk ik ook niet ontbreken.
Doe wat bomen joh! Die mis ik een beetje. Je kan dat stukje horizon idd beter maar opvullen ja, met iets absurd kleins ofzo, of met een boomtop.

Sargonaut: how about in je 3d programma wat aanstoeien met depth of field? Is toch zo in te stellen op je camera?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:30:
@Sargonaut:

Nee dat unsharp-filter is wel goed :) maar nu je het zegt, dat zou je natuurlijk ook nog in lagen kunnen verdelen :P
(achtergrondlaag voor brokstukken, middenlaag voor de planeet zelf met een paar brokjes (en alleen daar het unsharp-filter over) en een voorgrondlaag met de grotere brokstukken die dicht bij de camera zweven)

Wat ik vooral bedoelde zie ik nu ook in je wire: alles zit wat te dicht op een kluitje bij elkaar.

Maar mag ik eerst vragen wat de bedoeling is? Moet het er uit zien alsof de planeet ontploft, of moet het er uitzien alsof de ontploffing al voorbij is?

Als je voor het eerste wil gaan zou ik toch zeker de brokjes en brokstukken wat verder uit elkaar zetten. Gooi er ook nog een paar heel dicht langs de camera heen voor meer diepte, enz.
De aardkorst wordt voor een deel afgestoten :9. Dit is vlak na de eerste explosie ;). Het is de bedoeling dat je 'op de final', vanaf een maanbasis ziet dat de aarde deels explodeert, een van de kleinere brokstukken een spoor van rook naar de maan trekt, en daar inslaat :). Weet nog niet of het helemaal gaat lukken, maar dat is het idee erachter ;)

@Dark Blue : Volgens mij is deze scene niet echt geschikt voor 'dof', maar ik zal het 's proberen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 23-11-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Thyson:

Op een of andere manier ziet het er enorm woonwijkerig uit, goed gedaan!
Maar die daken, misschien kan daar nog minstens een displacement mapje op? :)

Voor een dramatischer effect zou je de camera ook nog een beetje kunnen kantelen.

@4g0ny:

:+

@Argonaut:

Oeh, als je die rook in een s-vormig boogje maakt (niet in een rechte lijn, is niet interessant om naar te kijken, net als met vrouwelijke vormen..) dan kan dat wel eens heel erg mooi worden (en NOG meer diepte geven, samen met dat rotsblok groot ervoor, heel eng en dreigend en zo! :) ).

DOF kan wel maar dan zou ik het toch ook nog in 3d-lagen opdelen (:P) zodat je sommige dingen toch nog scherper kan maken dan dat het uit de renderer komt rollen. De DOF moet dan in de post gedaan worden maar dat is wel een stuk sneller dan die mooie feature van de renderer.

Maar dan moet je nog kiezen waar je op gaat focussen.. de complete vernietiging van de aardkloot of het rotsblok dat met 1230 km per uur op de persoon achter de camera af komt vliegen?

Rotsblok.. aardkloot.. rotsblok.. aardkloot..

* Stukfruit voor het rotsblok gaan.. :P
De planeet heeft geen onzekere toekomst meer omdat ie toch al niet meer leefbaar is na zulke schade...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om het topic weer wat leven in te blazen een WIPje:

Afbeeldingslocatie: http://www.movage.nl/jan/vloed_wip11.jpg

Op advies bomen toegevoegd. Verder de helicopter een beetje brak nog getextured. Camera licht gedraaid voor dramatischer effect. Horizon verstopt achter het kerkstraat bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

WIP

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/7296/scaryms4.jpg

Heb em even in de scene gezet zodat alles te zien is.. moet em nog afmodelen, riggen en texturen

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Thyson : Ziet er al mooi uit. Om het gat bij de horizon helemaal op te vullen, zou ik nog wat huisjes naar de achtergrond kopieeren, net achter die boom. ;)

@4g0ny : Ik ben erg benieuwd naar de final. :)

Ik heb 4 losse renders samengevoegd in Photoshop. Om te proberen hoe dat gaat, renderen in lagen. :9
Verder heb ik met de hand wat DoF toegevoegd. Er komen later meer kleinere brokstukken bij, ben nog aan het prutsen met de rooksporen. :7
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/6829/wip4dw3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 105511 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:28:

[afbeelding]

Op advies bomen toegevoegd. Verder de helicopter een beetje brak nog getextured. Camera licht gedraaid voor dramatischer effect. Horizon verstopt achter het kerkstraat bordje :)
ik zou die heli achter de kerk doen.. hij is een beetje klein :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Sargonaut: ziet er goe duit, alleen zijn die paden die je brokstukken afleggen onmogelijk, in space zullen ze nooit zulke curves maken, helemaal niet zoals de voorste, ze zullen kaarsrecht vliegen, met misschien een kleine bocht richting een groot zwaartekrachts veld, maar no way dat ze zo bezopen gaan vliegen als de voorste :D
Wel netjes verder _O_

* Spike_wolf heeft nog helemaal geen tijd gehad om uberhoubt te beginnen :X

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank Spike_wolf :). Ik ben nog aan het experimenteren met die paden. Ik denk dat ik uiteindelijk alleen het laatste stuk van het rookspoor ga gebruiken. Het erg moeilijk om het hele pad vanaf de aarde, goed over te laten komen. Als ik er een rechte lijn van maak met een lichte curve, dan ziet het er op het plaatje uit als een klein krom boogje.
Ik zal eens proberen om de objecten in de scene wat meer op schaal te maken, misschien werkt het dan beter. :)
screenie van max:
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/4130/screenry6.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 02-12-2007 10:42 . Reden: check ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:51:
Dank Spike_wolf :). Ik ben nog aan het experimenteren met die paden. Ik denk dat ik uiteindelijk alleen het laatste stuk van het rookspoor ga gebruiken. Het erg moeilijk om het hele pad vanaf de aarde, goed over te laten komen. Als ik er een rechte lijn van maak met een lichte curve, dan ziet het er op het plaatje uit als een klein krom boogje.
Ik zal eens proberen om de objecten in de scene wat meer op schaal te maken, misschien werkt het dan beter. :)
screenie van max:
[afbeelding]
Ik denk dat het er al wat beter uit gaat zien als je je verre objecten een witte/blauwe fresnel geeft, dit zie je vaak bij ruimtefoto's
iets meer puin zou misschien ook wel mooi zijn

Ik kijk uit naar de final! :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StackMySwitchUp schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:48:
Ik denk dat het er al wat beter uit gaat zien als je je verre objecten een witte/blauwe fresnel geeft, dit zie je vaak bij ruimtefoto's
Goed idee, dat maakt ook meteen de kleinere objecten beter zichtbaar. Bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Anoniem: 105511 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:28:

[afbeelding]

zeer mooi :) ik wacht met spanning op de lijken (hand boven water met plas bloed kan ook)

en als je goed bent in mensen, zet iemand op de kerktoren/teksten op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 231912 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:06:
[...]

zeer mooi :) ik wacht met spanning op de lijken (hand boven water met plas bloed kan ook)

Ik denk dat ze eerder aan water zijn overleden.. komt geen druppel aan te pas :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, 't was meer om het wat makkelijker te maken (inderdaad, verdrinken met bloed :p)

achjah, uncertain he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas ben ik nog niet zo goed in mensen :) maar het mooiste zou idd zijn als er wat mensen op de kerk zouden zwaaien... als ik nog tijd heb ga ik het proberen.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hey Thyson, wat zijn de kussens van je bank trouwens nog mooi licht en droog! Zou het helpen als je de kussens net boven de waterlijn donkerder maakt? Daar zijn ze volgezogen met water... Tenzij het een cheapie bank met vinyl kussens is :+

Ook vind ik de onderrand van je kerkdak vreemd... dat dat zo van steentjes gemaakt is. (Ja, what else, denk je dan - maar werd dat toen niet gepleisterd ofzo?)

En voor het straatnaambordje zou je een lettertype kunnen gebruiken, het heet 'Blue Highway' op Dafont.com en het is het lettertype dat altijd wordt gebruikt voor alle wegbewijzering in Nederland.

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Last WIP:

Uncertain future or what? :D

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3886/thescenecopylo8.jpg

Kon wel eens de final worden, maar ik zie nog foutjes die gefixt moeten worden :P

sorry voor de grootte.. was vergeten te adjusten toen de render al 20 minuten opweg was..

[ Voor 5% gewijzigd door StackMySwitchUp op 29-11-2007 23:28 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

StackMySwitchUp schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:27:
Last WIP:

Uncertain future or what? :D

[afbeelding]

Kon wel eens de final worden, maar ik zie nog foutjes die gefixt moeten worden :P

sorry voor de grootte.. was vergeten te adjusten toen de render al 20 minuten opweg was..
Mja ik heb nog wel wat aanmerkingen hoor, voordat je gelijk met 'last wip' komt :o

- ik vind de tafel een beetje te perfect spiegelen. matte kringen van glazen erop?
- het doosje van Clearblue vind ik heel mooi :) goed getextured. Is dat een echte, en zo ja, hoe kom je aan die verpakking? 8)7
- wat is dat witte frummeltje wat zo enorm out of focus voor ons op tafel ligt? Een zakdoek die de man heeft volgesnotterd omdat z'n leven ruïned is (je ziet, ik ben nog lang niet aan kinders toe haha)
- zou je misschien nog, half buiten beeld, een arm van een vrouw kunnen doen? De vrouw zit dan rechts buiten beeld (hoef je niet te modellen) maar haar arm rust op zijn been, zo van 'lieverd, je weet toch...' :P ik bedoel, die vrouw heeft die test gedaan, die moet wel in de scene zijn!!
Weinig keren dat je thuiskomt, dat er een complete verpakking Clearblue op tafel ligt en je vrouw is paniekend / blij / doldwaas het huis uit gerend? of in de badkamer flauwgevallen?
- de asbak of wat het dan ook is, is raar groen. Als je iets out of focus op tafel zet... zet dan wel iets herkenbaars neer! Je kunt het bakje ook van gebrushed aluminium of van hout maken. Of doe er een bierlogo op, als het een viltjesbakje is.
- ik mis een beetje schaduw onder de kont van de man... ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:43:
Hey Thyson, wat zijn de kussens van je bank trouwens nog mooi licht en droog! Zou het helpen als je de kussens net boven de waterlijn donkerder maakt? Daar zijn ze volgezogen met water... Tenzij het een cheapie bank met vinyl kussens is :+

Ook vind ik de onderrand van je kerkdak vreemd... dat dat zo van steentjes gemaakt is. (Ja, what else, denk je dan - maar werd dat toen niet gepleisterd ofzo?)

En voor het straatnaambordje zou je een lettertype kunnen gebruiken, het heet 'Blue Highway' op Dafont.com en het is het lettertype dat altijd wordt gebruikt voor alle wegbewijzering in Nederland.
Hulde voor deze tips :) Dat lettertype zocht ik nog :) Erg bedankt hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Dark Blue schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:43:
[...]

Mja ik heb nog wel wat aanmerkingen hoor, voordat je gelijk met 'last wip' komt :o

- ik vind de tafel een beetje te perfect spiegelen. matte kringen van glazen erop?
- het doosje van Clearblue vind ik heel mooi :) goed getextured. Is dat een echte, en zo ja, hoe kom je aan die verpakking? 8)7
- wat is dat witte frummeltje wat zo enorm out of focus voor ons op tafel ligt? Een zakdoek die de man heeft volgesnotterd omdat z'n leven ruïned is (je ziet, ik ben nog lang niet aan kinders toe haha)
- zou je misschien nog, half buiten beeld, een arm van een vrouw kunnen doen? De vrouw zit dan rechts buiten beeld (hoef je niet te modellen) maar haar arm rust op zijn been, zo van 'lieverd, je weet toch...' :P ik bedoel, die vrouw heeft die test gedaan, die moet wel in de scene zijn!!
Weinig keren dat je thuiskomt, dat er een complete verpakking Clearblue op tafel ligt en je vrouw is paniekend / blij / doldwaas het huis uit gerend? of in de badkamer flauwgevallen?
- de asbak of wat het dan ook is, is raar groen. Als je iets out of focus op tafel zet... zet dan wel iets herkenbaars neer! Je kunt het bakje ook van gebrushed aluminium of van hout maken. Of doe er een bierlogo op, als het een viltjesbakje is.
- ik mis een beetje schaduw onder de kont van de man... ofzo.
Dat zijn eigelijk hele kleine details die ik dus nog ga fixen :P daarom is het een last WIP (hooguit half uurtje werk)

Dat doosje is alleen een plaatje van de voorkant op goegel gevonden, de rest is gesoept (inclusief beschrijving.. Lorem Ipsum ftw :P)

Die kringen zitten erin maar nog niet goed genoeg inderdaad.

Mijn impressie was dat mevrouw nu nog in de badkamer is, en meneer is er niet erg rustig onder :D

Dat verfrommelde ding op de voorgrond is de beschrijving/gebruiksaanwijzing, die moet nog iets meer in focus

Bedankt voor de kritiek, beetje heavy..

[ Voor 5% gewijzigd door StackMySwitchUp op 30-11-2007 17:54 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@4g0ny: Ik vind de DoF nét ietsje te klein. Misschien ietsje ruimer nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Rogier.V schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:57:
@4g0ny: Ik vind de DoF nét ietsje te klein. Misschien ietsje ruimer nemen?
Staat in de planning :P
hij was eerst mega huge, je kon net de C lezen van clear blue :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@4g0ny: Erg origineel idee, gebaseerd op je eigen leven?

Een paar dingen die me opvielen:
-de spijkerbroek is te lichtblauw. ;)
-minder dof :*)
-weinig schaduw. 8)
-het doosje dichter bij de camera. B)
Het duurde even voordat ik zag wat er op het doosje stond, daardoor snapte ik in eerste instantie de bedoeling niet.

Nog wat ideeen:
-misschien een handtasje op de bank oid?
-groen bakkie vervangen door een glas water (doosje paracetamol erbij?)
-om het helemaal kompleet te maken, kan je nog in het glas de wc-deur laten reflecteren. Op de reflectie zie je dan het licht van de wc branden, alsof die bezet is.

En..., je bent de koffie vergeten. :9

edit:

Eerste probeersel van de volgebouwde maan. (Bij de komeet zit een photoshopfoutje :$).
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/575/wip5l2smlpo3.jpg
Groot formaat (1280x1024)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 02-12-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:01:
@4g0ny: Erg origineel idee, gebaseerd op je eigen leven?

Een paar dingen die me opvielen:
-de spijkerbroek is te lichtblauw. ;)
-minder dof :*)
-weinig schaduw. 8)
-het doosje dichter bij de camera. B)
Het duurde even voordat ik zag wat er op het doosje stond, daardoor snapte ik in eerste instantie de bedoeling niet.

Nog wat ideeen:
-misschien een handtasje op de bank oid?
-groen bakkie vervangen door een glas water (doosje paracetamol erbij?)
-om het helemaal kompleet te maken, kan je nog in het glas de wc-deur laten reflecteren. Op de reflectie zie je dan het licht van de wc branden, alsof die bezet is.

En..., je bent de koffie vergeten. :9

edit:

Eerste probeersel van de volgebouwde maan. (Bij de komeet zit een photoshopfoutje :$).
wip:
[afbeelding]
Groot formaat (1280x1024)
Gaat al goed, ziet er wel cool uit zo'n volgestampte maan :P

De koffie staat achter het doosje ;)

Ik heb DOF in mn plaat omdat de biped best wel verneukt was, is namelijk de eerste keer dat ik zoiets heb ondernomen

Glas water komt in beeld, was er al maar buiten de camera
De AA is bij de final wat scherper, waardoor je alles wat beter kan lezen
Dat van die WC deur, ja je hebt gelijk eigenlijk zou dat moeten.. maar dan moet ik weer een hele aanbouw modelen :9

Anyway, ik denk dat het wel goed komt, ik ga nog was spelen met de "zon" om wat betere belichting te krijgen :)

Thnx

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Laatst nog over gehad, maar ik weet niet of er nog een week bij komt? Ik heb mijn molen even laten zitten, en ben aan iets begonnen wat iets minder tijd kost, en wat ook leuker bij het thema is. Hoop dat ik het afkrijg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

@Sargonaut. Wow ! Ziet er al lekker groots uit.

Ben zelf weinig opgeschoten.. Bezig met mn alien opniew te moddelen... Handen enz moeten nog.
Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/6xs03zn.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 02-12-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, die alien is weird :D

mooi gedaan, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whaha ja hij heeft teveel bier gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik hoop dat er nog een week bij komt want ik heb tot nu toe nog niks kunnen doen :P ...maar dat ligt meer aan mijn drukke agenda dan aan jullie planning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hij is gedropt!

Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/6l2ed7r.jpg

Edit:

En van bovenaf! Klik voor groot..

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/6oaziwm.jpg

Nou nog kijken wat ik allemaal in de scene ga doen..

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 03-12-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank Jupjup :)
Grappig figuurtje wat je hebt gemaakt. Het ziet er een beetje japans/aziatisch cartoon-achtig uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ja weekje erbij zou wel handig zijn, heb donderdag afsluiting van project op school en zou dus komend weekend en de daaropvolgende week in princiepe lekker bezig kunnen met me scene.

[ Voor 7% gewijzigd door De Hupie op 03-12-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

10 december.. hmm...
Nog een week.. waarvan ik minimaal 3 dagen moet werken..
Ik was net bezig met een concept schets voor een character (op tijd, ik weet het :+ ). Toen me een veeeeeel beter idee te binnen schoot :D
Ik wil beide ideeën op ten duur uitwerken, ik ga de nieuwe deze week proberen te vervaardigen, en dan de 2e later wel eens in het 3D topic posten, mocht ik het eerste idee ook niet af krijgen, komt die ook daar :P M'n idee is te leuk om te verwaarlozen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ hierboven, "Genius Or Madman?.." Ik ben benieuwt :D

Klein updateetje van mijn kant (anders is het hier ook zo stil..) Voeten nog niet helemaal blij mee..

Comments zeer welkom!

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/86ratj9.jpg
Wat mij betreft mag de deadline later..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 04-12-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Doet u mij ook nog maar een weekje.. ik ga de laatste loodjes niet afkrijgen met mijn huidige schema :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deadline is deadline! >:)

Just kiddin'. Het is me om het even. Een weekje later is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

jupjup, ik vind die witte bovenrand van dat beest nog een beetje hoekig. Dat 'mond' achtige gedeelte. Verder vind ik de plaat heel shiny, maar wat is nu eigenlijk de onzekere toekomst van dit beest? Volgens mij kan hij namelijk nog wel een paar eeuwen op dat rotsje blijven zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Even update van mijn kant. Ben vooral met de materials bezig geweest, zien er wel ok uit vind ik. Scene is helaas nog wel wat kaal maar komt nog wel meer bij.

Afbeeldingslocatie: http://img451.imageshack.us/img451/1396/wipcel03gq6.jpg

btw, ik druk op die check images knop maar hij doet t niet ofzo? :?

[ Voor 13% gewijzigd door De Hupie op 04-12-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

De Hupie schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:46:
Even update van mijn kant. Ben vooral met de materials bezig geweest, zien er wel ok uit vind ik. Scene is helaas nog wel wat kaal maar komt nog wel meer bij.

[afbeelding]

Er wordt verwacht dat je echte thumbs maakt, geen grote platen met check images resized ;)
render volgende keer voor tweakers een versie van 500 of 550 px breed, dan zijn er geen problemen
als je echt wil dat iemand de grote versie ziet, dan kun je die als aparte link onder imageshack of als link onder het plaatje zetten.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
De Hupie schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:46:

[afbeelding]

Dat bed hangt trouwens nog verdacht recht, ook al is er een ketting kapot :P
Maak ook een wc in een hoekje ofzo, of maak het net zo dat je een stukje van de wc ziet. Niet alles wat je maakt hoeft perse volledig in beeld te zijn. De kleuren van dat bed mogen misschien wel wat lichter, nu valt het bijna weg in de plaat, als je naar de tinten kijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 05-12-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:31:
jupjup, ik vind die witte bovenrand van dat beest nog een beetje hoekig. Dat 'mond' achtige gedeelte. Verder vind ik de plaat heel shiny, maar wat is nu eigenlijk de onzekere toekomst van dit beest? Volgens mij kan hij namelijk nog wel een paar eeuwen op dat rotsje blijven zitten :P
Whaha. Hij heeft geen vrouwtje :'( Dus of die dat een paar eeuwen volhoud.. Maar bedankt voor de tip. Heb hem ronder gemaakt, was me nog nieteens opgevallen..

Rotsje moet btw een deel van de aarde voorstellen over een paar duizend jaar.. Hoe het komt dat dit het laatste stukje is wordt aan gewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan ook wel een weekje extra gebruiken. ;)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/7402/wip6smlcz4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ok dan:

DEADLINE VERSCHOVEN NAAR 17 DECEMBER

:)

game on!

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 07-12-2007 14:35 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Laatst online: 22-04 18:16

QinX

Shai-Hulud

bij die alien WiP moet ik denken aan spore ^^, miss leuk idee om te maken als het spel echt uit is :D

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

sagronaut je kan er ook een groot beest van maken wat over de maan loopt :D
mooie plaat al

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Menesis schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:32:
ok dan:

DEADLINE VERSCHOVEN NAAR 17 DECEMBER

:)

game on!
w00t :D
Ik wilde net gaan posten dat ik het wilde opgeven omdat ik de deadline nooit ging halen :P
nu dus nog 10 dagen... * Spike_wolf heeft weer nieuwe moed :*)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ik ga hier ook maar eens een WIP posten.

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/ZeeflesWIP3SmallSize.jpg
Groter

Et moet een zee voorstellen, met wat dingen die er uiteindelijk in komen te liggen, en zo samen het thema vormen. Twee dingen liggen er al, 1'tje mist nog (ze zijn niet heel opvallend, maar dat komt misschien nog). Ik vind het knap als je nu al kan raden wat uiteindelijk de bedoeling is :+ .
Verder is het redelijk in de richting zoals ik wil hebben. Ik heb er zelf te lang op gekeken, maar zit ik erg ver mis met het oceaan water nu? Het is niet de bedoeling dat het realistisch wordt, maar het moet natuurlijk wel een beetje duidelijk zijn.
Comments zijn welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

QinXi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:41:
bij die alien WiP moet ik denken aan spore ^^, miss leuk idee om te maken als het spel echt uit is :D
Dan heb je wel een hele goeie pc nodig om het te kunnen draaien. ;)
Guillome schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:14:
sagronaut je kan er ook een groot beest van maken wat over de maan loopt :D
mooie plaat al
Dank :). Zou ook wel cool zijn, zo'n reuzemonster. En dan ook een paar op de aarde. Maar ik denk niet dat ik dat nog voor elkaar ga krijgen.
De laatste wip, lijkt redelijk af. Maar nadat ik de inslag en brokstukken af heb gemaakt, wil ik iedere laag(5 in totaal) nog een keer opnieuw renderen, met wat betere belichting. Daarna in photoshop samenvoegen en bijwerken.
Rogier.V schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:00:
Ik ga hier ook maar eens een WIP posten.

[afbeelding]
Groter

Et moet een zee voorstellen, met wat dingen die er uiteindelijk in komen te liggen, en zo samen het thema vormen. Twee dingen liggen er al, 1'tje mist nog (ze zijn niet heel opvallend, maar dat komt misschien nog). Ik vind het knap als je nu al kan raden wat uiteindelijk de bedoeling is :+ .
Verder is het redelijk in de richting zoals ik wil hebben. Ik heb er zelf te lang op gekeken, maar zit ik erg ver mis met het oceaan water nu? Het is niet de bedoeling dat het realistisch wordt, maar het moet natuurlijk wel een beetje duidelijk zijn.
Comments zijn welkom. :)
Het water ziet er goed uit. Maar het is net alsof het aan de rand van de aarde is, en dat het water in de verte in de afgrond verdwijnt, of is dat de bedoeling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rogier: Mooi, maar het lijkt inderdaad alsof het de rand van de aarde is. Ik vind het al behoorlijk realistisch eerlijk gezegt. Als je final mooi wordt, komt hij misschien wel bij m'n achtergronden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Bedankt beiden :).
Ik denk dat ik het einde van de zee het beste nog flink kan DoF'en. Een heel grote plane nemen is praktisch erg moeilijk wegens de lange render-tijden. Misschien een grote golf er achter ofzo zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wohoo, deadline verschoven! Mooi, ik ga dit weekend ff aan de slag. Ik heb niet voor niks een thema gekaapt zeg maar ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet de hoek wat minder groot maken waar het water nu in staat. Dat zou ook al moeten helpen. En nog een golf erachter ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

FINAL (onder voorbehoud)

Dat papiertje is de gebruiksaanwijzing!

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/5268/roomf550pxcopywz0.jpg
Groot: http://img525.imageshack.us/img525/7091/roomfcopycc7.jpg

Dat met die wc-deur is niet erg goed gelukt.. is heel moeilijk om met DOF een goeie wc-deur te reflecteren
De rechter onderhoek is een telefoon, die had ik als bij-projectje toevallig gemodeled in de tussentijd

Voor wie het zich afvroeg, dat schilderij is mn lieveheersbeestje-render :P

[ Voor 8% gewijzigd door StackMySwitchUp op 09-12-2007 16:07 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie final :) erg goed gelukt, dat schilderij is iets te donker lijkt mij...

edit: wekker voor de tijd die er nog gewacht moet worden erbij ? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 09-12-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 231912 schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:45:
mooie final :) erg goed gelukt, dat schilderij is iets te donker lijkt mij...

edit: wekker voor de tijd die er nog gewacht moet worden erbij ? ;)
tis tegenwoordig 1 minuut geloof ik.. :P maar ze is nog bezig!

Bedankt :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StackMySwitchUp schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:05:
Dat met die wc-deur is niet erg goed gelukt.. is heel moeilijk om met DOF een goeie wc-deur te reflecteren
Misschien als je het glas wat meer op de voorgrond zet? Of in het gefocuste gedeelte, op de gebruiksaanwijzing oid. Verder ziet het er goed uit, een stuk minder overbelicht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:35:
[...]

Misschien als je het glas wat meer op de voorgrond zet? Of in het gefocuste gedeelte, op de gebruiksaanwijzing oid. Verder ziet het er goed uit, een stuk minder overbelicht. _/-\o_
Thanks, vraag me af waarom het glas dan op de gebruiksaanwijzing zou moeten staan, aangezien je normaal gesproken niet echt van plan bent nog even je glas leeg te drinken voor je hem gebruikt.. :P (of juist wel.. moed indrinken o.i.d) ^^

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de plek van de gebruiksaanwijzing is de focus van de DoF scherp genoeg om nog iets van die reflectie te kunnen maken, denk ik. Weet eigenlijk niet waarom het glas verder op de gebruiksaanwijzing zou moeten staan, was maar een voorbeeld(een oid). Misschien om geen kringen op tafel te maken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:55:
Op de plek van de gebruiksaanwijzing is de focus van de DoF scherp genoeg om nog iets van die reflectie te kunnen maken, denk ik. Weet eigenlijk niet waarom het glas verder op de gebruiksaanwijzing zou moeten staan, was maar een voorbeeld(een oid). Misschien om geen kringen op tafel te maken? :9
Oh ja.. :P

ik denk dat ik het hier toch bij laat.. kan niet veel tijd besteden hieraan, heb nog een project openstaan :/

Ik bouw rare dingen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste