"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ik heb (geprobeerdquote: robin222]
Je kan mss beter de opbouw en de romp apart modellen, zo heb je meer controle over alles. De opbouw is namelijk gewoon een vierkante doos die op de romp komt te staan. Zo heb je veel meer controle over je romp en hoeft je ook geen rekening te houden met je opbouw.
Voorkom triangles. Je laat nu de edges achter in de opbouw door lopen door ze omhoog te brengen. Deze kan je beter gewoon helemaal doortrekken naar de spiegel van t schip. Voor doe je het zelfde, nu loopt de buitenste edge van de middensectie voor weer naar boven. Die ook gewoon helemaal rond-om bij de steven laten lopen.
Nog even een slice toevoegen bij de punt om de punt wat voller en ronder te maken.
Achter heb je waar de schroef komt te zitten een raar hoekje gemaakt. Zoek even wat foto's op van een onderwaterschip van een soort gelijke boot. Dan zie je dat dit wat anders loopt.
WIP update:

Wire 1
Wire 2
Nog ver van af, maar het begint wel wat te worden. Op het achterste/onderste puntje moet de schroef nog komen.
Uurtje of wat werk tot nu toe, sinds gisteren;

Verder wou ik Jooz vragen... ben je niet wat té gedetailleerd bezig? Please, leg dit aan de kant en ga heel wat minder gedetailleerd modelen! Bewaar een perfect in detail tredende auto tot een andere keer... dit ga ik namelijk wél heel mooi vinden maar níet terugzien in je final! Dan heb je 20 pixels en dat is dan die hele velg! Toe, denk even na, en ga je richten op de dingen die echt groot in beeld gaan zijn!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
oops ik wilde nog zeggen of is het gewoon een texture, ben dat dus vergeten te typen, maar ziet er erg mooi uit.
edit: mooie dino trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door LeVortex op 06-01-2008 20:53 ]
Anoniem: 243552
misschien maakt hij een miniatuur velgDark Blue schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:48:
Ziet er leuk uit! Enne, *SHIT!* Litoki doet mee. Daar gaat mijn kans op een originele overwinning
Verder wou ik Jooz vragen... ben je niet wat té gedetailleerd bezig? Please, leg dit aan de kant en ga heel wat minder gedetailleerd modelen! Bewaar een perfect in detail tredende auto tot een andere keer... dit ga ik namelijk wél heel mooi vinden maar níet terugzien in je final! Dan heb je 20 pixels en dat is dan die hele velg! Toe, denk even na, en ga je richten op de dingen die echt groot in beeld gaan zijn!
mja, moest ik nog naar kijken. raket irriteerde ik me ook al aan maar dat moest ook niet te dik wordenStackMySwitchUp schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:48:
[...]
Ziet er nice uit, alleen ik vind dat de vliegtuigjes beter een stalen/koperen ondersteuning kunnen krijgen, en dan dunner, dat lijkt wat steviger
En de raket ziet er ook gammel ondersteund uit (no offence)
verder vind ik de hele opzet er stoer uitzien!
ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een mooi metaaltje
dat is de grap idd, denk dat ik hem zo maar hou.KneoK schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:06:
[...]
Ontzettend stoere plaat geworden, maar misschien is het handiger om de titel van de huidige contest te gebruiken ipv. die van de vorige ?
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 06-01-2008 22:11 ]
Wat super vet
zeg nou aub niet dat ik het verkeerd gezien heb
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
wie heeft het over een hele auto?Dark Blue schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:48:
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

redesign dus.. Hopelijk besluit ik niet weer helemaal opnieuw te beginnen, want ik zag net nog een leuke op internet (kostte maar 1500 pond!)
Nog te doen:
- textuur van basis veranderen naar afgebladerd-papier-op-hout
- betere material voor tandwielen vinden
- meer geduld vinden voor de veels te lange renders
- betere camerahoek vinden
- andere kant van model modellen
- niet vergeten subsurf aan te zetten voor de basis
[ Voor 4% gewijzigd door link0007 op 07-01-2008 00:10 ]
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Het hoofd moet even groot voorstellen als die van een mens. Dat het hoofd er zo goed uit ziet komt door de texture. Echter heb ik die niet zelf gemaakt, maar ergens van internet geplukt, dus misschien ga ik toch zelf een texture proberen te maken en die dan gebruiken.Guillome schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:24:
Wat super vetSchaalmodel kan natuurlijk ook 10:1 of 40:1 zijn
Dus iets kleins heel groot. Goed gevonden!!
![]()
![]()
![]()
zeg nou aub niet dat ik het verkeerd gezien heb
Dit is de texture voor het hoofd (verkleind):

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ah LiToKi... Leuk dat je ook mee doet! Zijn kop is een tikkie aan de platte kant, verder erg netjes. ZBrush gebruikt toevallig voor de details?LiToKi schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:17:
Ik doe een poging mee te doen, sinds laaanggeee tijd. Hopelijk vind ik de tijd er wat van te maken.
Uurtje of wat werk tot nu toe, sinds gisteren;
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
Ah HawVer, gezellie. En ja, ben sowiezo niet tevreden nog over de hele vorm, hij's nog wat te log, teveel 'olifant'. De kop moet inderdaad anders, veel spitser, plat bijna. Het is sowiezo een belachelijk klein koppie.HawVer schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:42:
[...]
Ah LiToKi... Leuk dat je ook mee doet! Zijn kop is een tikkie aan de platte kant, verder erg netjes. ZBrush gebruikt toevallig voor de details?
En ja ZBrush, zit pas op SubDiv lvl5, 133 duizend polies
@Jack Walsh: ik vind 'm wel cool. En hij zou inderdaad stoerder zijn als hij 15 meter hoog is ofzo
Anoniem: 30579
oehoeh took doet meeLiToKi schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:53:
[...]
Ah HawVer, gezellie. En ja, ben sowiezo niet tevreden nog over de hele vorm, hij's nog wat te log, teveel 'olifant'. De kop moet inderdaad anders, veel spitser, plat bijna. Het is sowiezo een belachelijk klein koppie.
En ja ZBrush, zit pas op SubDiv lvl5, 133 duizend polies.
@Jack Walsh: ik vind 'm wel cool. En hij zou inderdaad stoerder zijn als hij 15 meter hoog is ofzo. 1 dingetje; dat plaatje op z'n voorhoofd lijkt me niet zo stevig met die lange dunne staaldraad eraan. Kan je misschien aan 't glas vastmaken?
nu is het nog leuker qua competitie
Dit word mijn idee denk

moet aleen nog even kijken welk schip ik ga bouwen
niet dat er wat mis is met de uss constitution
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 07-01-2008 09:48 ]
Neh, daarvoor was z'n glass material te onrealistisch
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
ik wil ze alle 2 hoe dan ook een keer modelen..
ofwel de huey

of de soleil royale

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 07-01-2008 11:10 ]
mischien wel boeiendForcepoint schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:57:
[...]
Ik heb (geprobeerd) de adviezen op te volgen, en zie het resultaat:
WIP update:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wire 1
Wire 2
Nog ver van af, maar het begint wel wat te worden. Op het achterste/onderste puntje moet de schroef nog komen.
ik ben bezig met een romp tut in het engels.
http://www.military-meshes.com/forums/showthread.php?t=2220
hij is nog niet af maar het kan je wel een hoop helpen..
over mn idee.. ik vind ze alle 2 intresant..
een door de andere invalshoek en de ander door het detail
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 07-01-2008 11:10 ]
Zat Alias te kijken en er schoot me een geweldig idee te binnen, heeft niks met Alias te maken though
Nu alleen hopen dat ik de tijd kan vinden om het te modelen

Vorige contest had ik ook een briljant idee... niet af kunnen maken.... wil ik nog wel eens doen trouwens...
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Anoniem: 247869
Da's ook miniatuur (en populair)!

Nu weet ik niet meer welke ik wil gaan maken

Denk dat ik toch voor de eerste ga... eerst maar even wat concept schetsen maken, dan eens kijken wat het leukste gaat worden
Humankind… be both.

weet niet of ik het ga halen maar dat maakt niet superveel uit
Haha, wtf dacht ik. Dat is net de boot van mijn vader, maar die staat op het moment op de werf in Lelystad. Heeft ook zo'n boot gebouwd though en is nu weer aan 5 stuks bezig (die hij nog kwijt moet raken want de opdrachtgever heeft afgehaakt). 2 jaar houtjes zagen, lijmen, buigen en bijwerken. 200 kanonnetjes zelf gedraaid van metaal. 20 zeilen, allemaal met de hand genaaid en vastgezet. Wat een werk man. Hij bouwde de 7 Provinciën trouwens, maar niet met de originele kleuren.Anoniem: 30579 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:23:
mmm dit doet me toch wel watertanden![]()
[afbeelding]

Nou, de updates gaan niet hard vandaag. Zal d'r ook wel wat mee te maken hebben dat op mn stage hier de verwarming is uitgevallen en ik hier half zit te blauwbekken.
[ Voor 18% gewijzigd door Dark Blue op 07-01-2008 16:33 ]
Anoniem: 243552
ff een grote render gemaatk, wou dit als final doen maar ik irriteer me kapot aan die scherpe hoeken. gaat heel wat werk kosteno m die allemaal goed rond te maken xD
final

ik vind dat Vray het nogal debiel opslaat, net paint kwaliteit
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 09-02-2008 23:30 ]
Dat is geen miniatuur, dat is een maxiatuur..Anoniem: 30579 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:23:
mmm dit doet me toch wel watertanden![]()
[afbeelding]
ooooh.. dit ga je verliezenHawVer schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:11:
[...]
Dat is geen miniatuur, dat is een maxiatuur..Maar succes, dit gaat je niet lukken voor de deadline.. Ik daag je uit!
Het ligt niet aan jou, zé staan niet in het midden. Sukke staat in het midden, Fokke op -200. Ik model alles vanuit Sukke en maak dan een kopietje aan dat ik naar Fokkes positie kopieer.Anoniem: 243552 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:26:
licht het nou aan mij of staan ze niet in et midden
C4d zet alle nieuwe objecten precies op het kruispunt van de assen neer, dus hoef ik weinig te slepen. Mijn snap-functie is niet altijd zo lekker magnetisch als ik wil

U ziet hier:
a) een onschuldig vogelstaartje
b) duh, een penis met balzak
c) een fantasiefrutsel, vogels hebben toch een cloaca!
[ Voor 19% gewijzigd door Dark Blue op 07-01-2008 21:06 ]

Ik denk nu echt dat ik de tandwielen opnieuw ga doen (en ik weet al hoe), en dat ik dan gelijk voor een massiever uiterlijk ga op die dingen.
Ouderwets koper oid...
En ik weet nog steeds niet wat ik met de sterrenkaart eronder moet. Hij kán gewoon niet zo netjes zijn na al die jaren.
Ow, en de planeten moeten nog erop!
Weet iemand trouwens hoe ik in Cinema4D gemakkelijk de Pivot verplaats binnen een object? Ik doe het nu altijd heel omslachtig, jullie gaan vast lachen als ik het uitleg (en gapen, want het is een lang verhaal). Maar ik wil nu dat 'staartje' een stukje om de kont draaien, en daarbij moet het draaipunt dus midden in de vogel zitten... dus hoe move ik die pivot eruit?
[ Voor 65% gewijzigd door Dark Blue op 07-01-2008 21:17 ]
Ze zijn heerlijk om te bewerken (gewoon naderhand dikke subsurf erover), maar ze zullen in 't echie niet goed werkenDark Blue schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:07:
opnieuw ja? Ik vind ze best mooi zo! Of heb je echt een onhandige lelijke modelmethode gebruikt?
Weet iemand trouwens hoe ik in Cinema4D gemakkelijk de Pivot verplaats binnen een object? Ik doe het nu altijd heel omslachtig, jullie gaan vast lachen als ik het uitleg (en gapen, want het is een lang verhaal). Maar ik wil nu dat 'staartje' een stukje om de kont draaien, en daarbij moet het draaipunt dus midden in de vogel zitten... dus hoe move ik die pivot eruit?
En sowieso wil ik iets dikkere hebben, met meer tandwielen. Dus ik denk dat ik gewoon één tandje maak, en die rotate zodat er 80 tandjes in een cirkel staan? Dan nog extruden en de balken naar de as maken.
Maar Blender heeft nu even ruzie met de grafische kaart ofzo.. Steeds als ik op een menuknop druk (file, add, game, etc), komen er verticale strepen door het scherm en gebeuren er allerlei rare magische dingen op het scherm?
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 07-01-2008 22:09 ]
Merk op dat een van de twee ventjes op een been staat... (Andere voet van de staander)Dark Blue schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:09:
[...]
[afbeelding]
Nou, de updates gaan niet hard vandaag. Zal d'r ook wel wat mee te maken hebben dat op mn stage hier de verwarming is uitgevallen en ik hier half zit te blauwbekken.
Is dit de bedoeling?

Gnigni. Ze hebben nu staartjes, oogjes en Fokke heeft zelfs een snavel. Alleen de snavel van Sukke is fokking moeilijk
Tomwij: ja, dat had ik even hierboven al uitgelegd
Op zich zijn het dezelfde beestjes, ik model alles eerst bij Sukke (midden op de sokkel) want die staat mooi midden op alle assen. Daar zet C4D namelijk ook telkens zijn nieuwe objecten neer. Netjes al voor mij uitgelijnd. Pas als het goed gemodeld is versleep ik het naar Fokke, die op -200 staat. Straks, als ze beide af zijn, mogen ze een sokkeltje delen. Ga ik ze ook nog wel leuk neerzetten.
Maar ze nu alvast beide uit het midden zetten is onnodig rekenwerk.

O, daar heb je het al. Ik had er helemaal niet over moeten beginnen. Nu staan ze al ruzie te maken op hun sokkeltje.
[ Voor 57% gewijzigd door Dark Blue op 08-01-2008 00:11 ]

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 08-01-2008 00:50 ]
Anoniem: 30579 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:41:
eeep heb me sufgebeult maar het schiet wel op iig
[afbeelding]
WTF?Anoniem: 30579 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:41:
[afbeelding]
sorry voor de loze reply, maar hier moest ik toch even iets van zeggen. Wow gewoon.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Erg coolAnoniem: 30579 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:41:
[afbeelding]
Echt wel goe man, veel detail's, super goe afgewerkt. wil em wel zien als em helemaal af is!!!Anoniem: 30579 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:41:
[afbeelding]
NICE!!!

zitten nog wat schoonheids foutjes in opzich maarja dat krijg je als je zowat aan het speedmodelen bentLiToKi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:51:
[...]
Erg cool. Als je dat tempo vasthoudt krijg je 't wel af
.
ik ga denk wel problemen krijgen als ik alle ornamenten moet modelen ik denk dat ik wel wat aan texture werk overlaat etc.
denk dan aan bijv het midden ornament, zal denk ik aleen de outline modelen en de rest displacen oid :

gelukkig zijn er wel zat referentie foto's te vinden
aleen heb ik het geheel moeten doen zonder tekeningen.. was ook wel weer een leuke uitdaging O.o
hij zal niet 100 % accuraat worden maar het gaat mij er om dat het er stevig op lijkt straks.
het gaat me eigenlijk redelijk gemakkelijk af.. als ik dit bijv vergelijk met mn vliegdekschip verloopt dit wel een stuk sneller.. minder complexe vormen etc. dit keer een veel lichtere mesh gemaakt aangezien hij best klein word in de final boeit het mij ook niet dat er hier en daar wat hoekjes in zitten door een te laag polycount.
anyway zolang jij je stego lekker doorbakt zakt mijn motivatie voorlopig niet
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 08-01-2008 09:38 ]
Staartjes? Ik dacht altijd dat het wat anders was
Humankind… be both.
Holy ...Anoniem: 30579 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:41:
[afbeelding]
Ik heb geen idee hoe 3D werk in zijn werk gaat, maar dit zou iets voor een Directx214928 spel zijn
Nee joh, dat heb je met ZBrush zo gedaan, zeker een paar ornamentjes die je niet echt van close-up wilt/hoeft te zien. Je zou ze zelfs nog uit een cube kunnen brushen. Zou zonde zijn 't te texturen denk ikAnoniem: 30579 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:29:
[...]
ik ga denk wel problemen krijgen als ik alle ornamenten moet modelen ik denk dat ik wel wat aan texture werk overlaat etc.
denk dan aan bijv het midden ornament, zal denk ik aleen de outline modelen en de rest displacen oid :
Sommige van die panelen kan je wel met displacement doen, of met CrazyBump uit de foto extracten, maar dat is niet echt ideaal, daarvoor heb je teveel hoogteverschillen denk ik.
Maar goed, voor een heel schip valt 't misschien niet eens op
En m'n stego gaat door de week traag, in 't weekend kan ik wat meer meters maken
[ Voor 10% gewijzigd door LiToKi op 08-01-2008 11:54 ]
Spike_wolf schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:49:
[...]
¿qué?
Staartjes? Ik dacht altijd dat het wat anders was
Ik weet het ook niet, dus ik laat het ook maar in het midden... bungelenDark Blue schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:00:
[afbeelding]
U ziet hier:
a) een onschuldig vogelstaartje
b) duh, een penis met balzak
c) een fantasiefrutsel, vogels hebben toch een cloaca!
technisch gezien is dit nog lowpoly genoeg om in crysis sandbox te draaien zolang ik onder de 100.000 poly's blijf moet het lukken iig. ooit voor de grap een 900k poly versie bismarck in de sandbox gesleept. zonder alteveel environment draaide dit nog best fatsoenlijkPaprika schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:45:
[...]
Holy ...
Ik heb geen idee hoe 3D werk in zijn werk gaat, maar dit zou iets voor een Directx214928 spel zijn
ben niet zo'n fan van zbrush/mudbox etc meer omdat ik der totaal geen ervaring mee heb.LiToKi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:51:
[...]
Nee joh, dat heb je met ZBrush zo gedaan, zeker een paar ornamentjes die je niet echt van close-up wilt/hoeft te zien. Je zou ze zelfs nog uit een cube kunnen brushen. Zou zonde zijn 't te texturen denk ik.
Sommige van die panelen kan je wel met displacement doen, of met CrazyBump uit de foto extracten, maar dat is niet echt ideaal, daarvoor heb je teveel hoogteverschillen denk ik.
Maar goed, voor een heel schip valt 't misschien niet eens op.
En m'n stego gaat door de week traag, in 't weekend kan ik wat meer meters maken. Ben nu zo 's avonds op zoek naar een goeie alpha voor m'n skin, die redelijk kritiek is voor de look ervan...
moet hier en daar nog even kijken hoe ik dit oplos
anyway heb hier en daar wat verder gemodeled
altijd handig een dagje vrij van werk
alle outlines van die ornamenten zijn iig gedaan hoe ik ze nu ga invullen weet ik nog niet mischien dat ik het zbrush

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 08-01-2008 12:30 ]
http://www.youtube.com/watch?v=g0m1cVqNsRA
Ben nog steeds aan het nadenken, zoek iets simpel...
Waarschijnlijk in POV Ray, en anders 3DS Max...
[ Voor 31% gewijzigd door TaraWij op 08-01-2008 13:27 ]
ik zie bij die dingen nooit door de bomen het bos niet meer.
ik ga trouwens wel iets anders doen!
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
http://www.military-meshes.com/forums/showthread.php?t=2220Dutchzilla schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:25:
iemand een tutorial voor het bouwen van een schip?
ik zie bij die dingen nooit door de bomen het bos niet meer.
ik ga trouwens wel iets anders doen!
hierzo een tut voor de romp, wel engels, nog niet af en geschreven door yours truely.
Anoniem: 217897
Maar al sinds het begin van het topic zit ik met dit in mijn hoofd..

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 217897 op 08-01-2008 13:40 ]
Ehm, links in je scherm, onder de 'use model tool' zit toch gewoon een 'use object axis tool'? Of doel je op iets anders?Dark Blue schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:07:
opnieuw ja? Ik vind ze best mooi zo! Of heb je echt een onhandige lelijke modelmethode gebruikt?
@ Archetype
Zeer zeer nice !
@ link0007 : Ziet er goed uit. Véél beter dan je eerste versie van je model!
Anyway, ik heb nogsteeds niet echt één vast idee. Het onderwerp is zo ruim.. veel te veel keus.
Ik ga maar gewoon beginnen met iets denk ik.
Warhammer 20KAnoniem: 217897 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:38:
Ik zelf maar eens wat oude Warhammer 20K zooi uit een oude en vooral stoffige doos getroffen..
Maar al sinds het begin van het topic zit ik met dit in mijn hoofd..
[afbeelding]
Nja ik heb het vermoeden dat met een beetje aanpassing, dit gewoon in dx 9 werkt hoorPaprika schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:45:
[...]
Holy ...
Ik bouw rare dingen.
hier zit nu ongeveer 16 uur werk in, maar ik draai al ruim 7 jaren schepen uit max vandaan.Anoniem: 243552 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:43:
@ Archetype
hoe lang ben je nou bezig met zo'n schip?
krijg er zelfs voor betaald @ werk
Goed! hier weer koekies.. het was een productieve dag vandaag lol, tis wel alles voor vandaag ben stuk en ga ff wat anders doen lol
morgen de masten doen etc.. "na werk dus minder tijd vrij:\" en dan unwrappen.
wat eeeeeeeeeeeeeeerg veel tijd gaat kosten..
kmoet ook nog een halve scene der omheen bakken misch ga ik eerst wel wat testjes draaien met een fatsoenlijk glas materiaal..

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 08-01-2008 19:08 ]
Bij een schaalmodel hoeft er natuurlijk niet percé een hele scene bij. Misschien alleen wat water ofzo. Maar het is natuurlijk voor de uiteindelijke render wel vet.

Slechts 136 miljoen polys, niks aan de hand

136 Miljoen poly's.... Waarom poly model je dit dan?LiToKi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:46:
Na wat rommelen in Photoshop heb ik denk ik wel een aardige alpha voor m'n skin, het mag alleen misschien wat dieper nog, die groeven enzo...
[afbeelding]
Slechts 136 miljoen polys, niks aan de hand
www.diovisuals.co,
In Zbrush maak je in feite alles in 3D, tot de poriën aan toe. Je exporteert 't dan als displacement map of normal map. En je poly modelt dit eigenlijk niet, je hebt een alpha die je polies displaced aan de hand van een zwart-wit plaatje.Sanity11 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:00:
[...]
136 Miljoen poly's.... Waarom poly model je dit dan?
De limiet ligt op een miljard ofzo, maar dat trekt m'n pctje niet meer, 136 gaat nog soepel
Anoniem: 247869
Hehe, dat is de viewport, er wordt niks gerenderd, naja, realtime je polies dan. Die 139 miljoen gaan trouwens niet allemaal tegelijk real-time, maar slechts een gedeelte, zoals hierboven, Zbrush heeft een HD geometry mode, waarbij je een stukje van je mesh bewerkt.Anoniem: 247869 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:36:
Hoe groot zijn die bestanden eigenlijk op je PC? Best zonde, om zo'n mooie render te maken voor 1 plaatje
Dat plaatje duurde 5 seconde ofzo om te 'initialiseren' (je drukt op een knopje om in die mode te komen).
En op m'n harddisk is de 3d file (tool noemen ze 't, .ztl) nu 4 MB, moet ik wel eerlijk zijn dat dat een file is zonder die hd geometry is, het plaatje hierboven was een test, zoiets maak je in 10 minuten.

Zo, alweer vooruitgang!
Misschien ga ik de renders toch in een andere renderer doen, want ik krijg maar niet de goede materialen uit Blender geperst (tandwielen horen niet van goud te zijn IMO
C&C?
Anoniem: 239946
ik heb een vraagje hoe ik dit moet oplossen met mijn vliegtuig. Ik heb eerst mijn frame gemaakt van het vliegtuig en daarna een los raam gemoddeled om het wat ronder te maken. maar op het moment dat ik ze aan elkaar :"attached" verknoeid mijn mesh smooth het helemaal (zie afbeeliding) ik heb het ook al geprobeerd op te lossen met het chamferen van edges maar niks werkt, weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? thanks in advance.

edit: omdat de lin hierboven niet werkt omde een of andere reden...
http://img168.imageshack....plicatiesvliegtuigyc4.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 239946 op 09-01-2008 04:27 ]
Dat gaat je in het eind ook duizenden poly's uitsparen en het ziet er veel beter uit.
de reden waarom het er nu zo kut uitziet is omdat 90 % van je vertices niet geweld zijn..
niet dat het daarna nog veel uitmaakt want de manier waarop je het model opgebouwt hebt klopt gewoon niet voor een goede subdivision
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 09-01-2008 07:19 ]
Anoniem: 239946
heb je misschien een voorbeeldje van wat je precies bedoeld want ik snap niet wat je bedoelt met het collapsen ^^
Je "Stack" dus de lijst modifiers die op je model zitten worden dus platgeslagen naar een enkel model wat dan weer een edit poly isv. intr.
To fall down or inward suddenly; cave in.
To break down suddenly in strength or health and thereby cease to function: a monarchy that collapsed.
To fold compactly: chairs that collapse for storage.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 09-01-2008 09:44 ]
Chamfer / CreaseTaraWij schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:29:
Iets begrijp ik niet goed in Loudeni zijn screenshot... Je ziet dat na het smoothen de vierhoekige ramen meer rond worden, wat als je nu toch dingen wil smoothen in je object maar rechte ramen wilt gebruiken?
chamferen : Hiermee voeg je meer edges toe waardoor de hoek "minder" rond word.
Crease : Hiermee kun je een hoek hard maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 09-01-2008 09:53 ]
Bekijk anders eens deze tutorial. Deze tutorial geeft je een goed beeld hoe je een vliegtuig dmv subdivision kan bouwen. Persoonlijk vind ik hem erg goed en volledig.Anoniem: 239946 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 08:12:
hey thanks voor je snele reply archetype,
heb je misschien een voorbeeldje van wat je precies bedoeld want ik snap niet wat je bedoelt met het collapsen ^^
http://www.colacola.se/wip_p47.htm

Wie raadt wat het wordt krijgt een koekje. Hint: het eet geen mieren.
Oh, ik zie net dat er al eerder koekjes weg zijn gegeven
[ Voor 24% gewijzigd door Stukfruit op 09-01-2008 17:23 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ahh cute..Stukfruit schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:21:
40 minuten (inclusief ref-schets), totdat het tijd om te eten was:
[afbeelding]
edit:
Oh, ik zie net dat er al eerder koekjes weg zijn gegevenWie het raadt krijgt daarom een stuk taart.
Anoniem: 231912
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 09-01-2008 18:32 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Gebeurt niet vaak dat je een kale mammoet ziet
Humankind… be both.
een hamsterStukfruit schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:21:
40 minuten (inclusief ref-schets), totdat het tijd om te eten was:
[afbeelding]
edit:
Oh, ik zie net dat er al eerder koekjes weg zijn gegevenWie het raadt krijgt daarom een stuk taart.
RoeAntSte krijgt het stukje taart, want een olifant.. dat zou wel erg voor de hand liggen he
Voor het toevoegen van haar moet het model eerst klaar zijn
Alsjeblieft:

Ik geloof dat in een van de BlenderArt magazinetjes eens een tutorial stond voor het maken van complexere materialen mbv nodes, waaronder verschillende metalen. Zag er goed uit en zou denk ik niet misstaan hierlink0007 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 01:02:
[afbeelding]
Zo, alweer vooruitgang!
Misschien ga ik de renders toch in een andere renderer doen, want ik krijg maar niet de goede materialen uit Blender geperst (tandwielen horen niet van goud te zijn IMO)
En het rendert een stuk sneller dan die speciale poepchique materialen die andere renderers je geven.
Voor een "interessante" reflectie zou je eens kunnen Googelen op Neil Blevins. Die heeft op z'n site ergens een stukje staan over hoe je ze mooier kan maken om naar te kijken, dmv een voorzichige bumpmap om de reflectie op te breken.
Dat zit wel Schnorr.

http://www.neilblevins.com/cg_education/cg_education.htmStukfruit schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:47:
*proest*
RoeAntSte krijgt het stukje taart, want een olifant.. dat zou wel erg voor de hand liggen he
Voor het toevoegen van haar moet het model eerst klaar zijn
Alsjeblieft:
[afbeelding]
[...]
Ik geloof dat in een van de BlenderArt magazinetjes eens een tutorial stond voor het maken van complexere materialen mbv nodes, waaronder verschillende metalen. Zag er goed uit en zou denk ik niet misstaan hier
En het rendert een stuk sneller dan die speciale poepchique materialen die andere renderers je geven.
Voor een "interessante" reflectie zou je eens kunnen Googelen op Neil Blevins. Die heeft op z'n site ergens een stukje staan over hoe je ze mooier kan maken om naar te kijken, dmv een voorzichige bumpmap om de reflectie op te breken.
Waar?
Anoniem: 68580

referentie: spawn commando popke
Anoniem: 144581
Echt mooi! Kan zelfs zien hoe dat ding enigzins zou moeten werken. opzoutenlink0007 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:06:
[afbeelding]
Maan+Aarde toegevoegd..
De aarde moet nog 90graden gedraaid worden, en de maan is iets te donker uitgevallen (door de SSS).
Ook denk ik dat de tandwielen eigenlijk wel al wat beter zijn.. Misschien nog iets meer gloss.
[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 14-01-2008 18:44 ]
Anoniem: 199803
Is dat niet de reflectie van je scherm?

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 14-01-2008 18:44 ]
De specular op die tandwielen is wel hard ja. Maar ik vind 't een hele mooie render, mooie HDRlink0007 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:06:
[afbeelding]
Maan+Aarde toegevoegd..
De aarde moet nog 90graden gedraaid worden, en de maan is iets te donker uitgevallen (door de SSS).
Ook denk ik dat de tandwielen eigenlijk wel al wat beter zijn.. Misschien nog iets meer gloss.
Het kan misschien alleen nog wat lichter? Of moet het niet 'buiten' lijken?
Gaaf! Ik wist niet dan zbrush zo veel Poly's aan kon. Ik gebruik zelf sind kort Modo301. Daarmee kan je ook sculpten. Maar die kan niet zo veel poly's tegelijk aan!LiToKi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:06:
[...]
In Zbrush maak je in feite alles in 3D, tot de poriën aan toe. Je exporteert 't dan als displacement map of normal map. En je poly modelt dit eigenlijk niet, je hebt een alpha die je polies displaced aan de hand van een zwart-wit plaatje.
De limiet ligt op een miljard ofzo, maar dat trekt m'n pctje niet meer, 136 gaat nog soepel.
www.diovisuals.co,
gouwe ouwe uffizi_probe.hdr hehe, die en de kitchen probe zijn de meest gebruikte hdri's ooitLiToKi schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:04:
[...]
De specular op die tandwielen is wel hard ja. Maar ik vind 't een hele mooie render, mooie HDR.
Het kan misschien alleen nog wat lichter? Of moet het niet 'buiten' lijken?
wou em eig vanochtend posten maar kwam er niet van door de forum update
splines zijn lief

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 10-01-2008 13:24 ]
Heb je dat haar met de huidige versie van Blender gedaan, of met de SVN versie, waar de particle rewrite in zit? Die laatste is erg aan te raden omdat je daar echt je haar mee kan kammen en zoJack Walsh schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:23:
WIP (met blender & voor textures The Gimp):
[afbeelding]
En het gebruik minder geheugen bij het rendereren van haar...
Als je het haar er mooier uit wil laten zien is het aan te raden om shadow maps te gebruiken (een lage resolutie is meestal genoeg) ipv raytraced schaduwen. Nog mooier wordt het wanneer je het 'strand'-kanaal gebruikt om een half doorzichtige blend-texture overheen te mappen, waardoor je de illusie krijgt dat het haar dunner uitloopt dan de pixels in je afbeelding / op je monitor kunnen weergeven.
Kan ZBrush ook nietSanity11 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:01:
Gaaf! Ik wist niet dan zbrush zo veel Poly's aan kon. Ik gebruik zelf sind kort Modo301. Daarmee kan je ook sculpten. Maar die kan niet zo veel poly's tegelijk aan!
Al duurt het hier iets langer dan 5 seconden om in die mode te komen...
@Archetype:
Tja, valt hier nog iets op aan te merken? Je bent duidelijk een pro, maar dat was al bekend
*zou erg graag een close up willen zien..
Hoe lang duurt deze om te renderen, zo zonder textures en ander spul?
Dat zit wel Schnorr.
Bedankt voor deze tip. Ik had al over die nieuwe particle/engine gelezen, maar ik wist niet dat die al geìmplementeerd is. Ik zal de nieuwe versie van blender eens proberen, want met de versie die ik nu heb moet je curve-guides gebruiken om het haar goed te krijgen.Stukfruit schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:42:
Heb je dat haar met de huidige versie van Blender gedaan, of met de SVN versie, waar de particle rewrite in zit? Die laatste is erg aan te raden omdat je daar echt je haar mee kan kammen en zo
Anoniem: 199803