I'm confused
. Tellen die wips nu wel of niet mee en zo ja, hoe zwaar? Maximaal 3e plaats?
Anoniem: 199803
Jack Walsh schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:47:
Moeten die 3 onderste wips nou hetzelfde worden beoordeeld als de finals of zit er nog een verschil in beoordeling?
Wips tellen niet mee, krijgen geen punten. Alleen degene die een Final ingeleverd hebben mogen stemmen/punten uitdelen.LiToKi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:26:
I'm confused. Tellen die wips nu wel of niet mee en zo ja, hoe zwaar? Maximaal 3e plaats?
Had jupjup dit niet anders gedaan deze contest?Anoniem: 199803 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:50:
[...]
[...]
Wips tellen niet mee, krijgen geen punten. Alleen degene die een Final ingeleverd hebben mogen stemmen/punten uitdelen.
Of moet ik een nieuw scorelijstje gaan maken nu (niet dat de 1e 2 plaatsen dan anders zouden zijn mja)
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Nou enige duidelijkheid dan.
Er kan gestemt worden op de finals en op de wips uit het lijstje!! Ik heb alleen wips uitgekozen welke er redelijk af zien. Hoe zwaar jij het meetelt dat het wips zijn of final moet je zelf weten...
Die van Jooz is duidelijk niet af dus die staat er niet bij
Heb verder nog erg weinig stemmen binnen!! Dinsdag ga ik alles op tellen dus zorg ervoor dat je die dan ook ingeleverd hebt.. (Hulde overgens voor het excel bestand!! Dank is groot
)
Las in het 2dcontest topic nog het idee om een "uit het raam" plaatje te maken. Wel weer erg breed maar vond het wel leuk klinken
Er kan gestemt worden op de finals en op de wips uit het lijstje!! Ik heb alleen wips uitgekozen welke er redelijk af zien. Hoe zwaar jij het meetelt dat het wips zijn of final moet je zelf weten...
Die van Jooz is duidelijk niet af dus die staat er niet bij
Heb verder nog erg weinig stemmen binnen!! Dinsdag ga ik alles op tellen dus zorg ervoor dat je die dan ook ingeleverd hebt.. (Hulde overgens voor het excel bestand!! Dank is groot
Las in het 2dcontest topic nog het idee om een "uit het raam" plaatje te maken. Wel weer erg breed maar vond het wel leuk klinken
Het lijkt me gewoon niet handig om wips mee te gaan laten tellen in de eindscore. Sommige mensen gaan er echt op het laatst nog voor zitten om met zweet op het voorhoofd de laatste stukkies bij te werken en een final in te leveren. Totaal niet eerlijk om dan wips van een week voor de einddatum als final te bestempelen. Die wips zouden een 'eervolle vermelding' moeten krijgen en meer niet. Hoe mooi de boot van Archetype ook is, hij heeft geen final ingeleverd. Als je de finish niet haalt, lig je uit de race.
Het gaat een zooitje worden als er van de basisregels van de contest afgeweken gaat worden.
Vorrbeeld : Als ik echt geen tijd meer heb om aan de contest mee te doen(te druk, internetstoring, verhuizing, geen zin,...), dan lever ik geen final in. Zonder dat ik verder nog op het forum kom, wordt mijn wip aan de finals toegevoegd. Ik kan dan niet meestemmen, ik weet dan niet eens dat ik moet stemmen. Perongeluk wordt mijn wip ook nog eens tot winnaar uitgeroepen. Met als gevolg dat het contestgebeuren stil komt te liggen en iedereen zit te wachten totdat ik weer 's een keer langskom.
Hoewel het niet in de TS staat, lijkt het me niet meer dan logisch, dat als je geen final inleverd, je uit de contest ligt. Een 'eervolle vermelding' onderaan de lijst finals lijkt mij de beste weg.
Het gaat een zooitje worden als er van de basisregels van de contest afgeweken gaat worden.
Vorrbeeld : Als ik echt geen tijd meer heb om aan de contest mee te doen(te druk, internetstoring, verhuizing, geen zin,...), dan lever ik geen final in. Zonder dat ik verder nog op het forum kom, wordt mijn wip aan de finals toegevoegd. Ik kan dan niet meestemmen, ik weet dan niet eens dat ik moet stemmen. Perongeluk wordt mijn wip ook nog eens tot winnaar uitgeroepen. Met als gevolg dat het contestgebeuren stil komt te liggen en iedereen zit te wachten totdat ik weer 's een keer langskom.
Hoewel het niet in de TS staat, lijkt het me niet meer dan logisch, dat als je geen final inleverd, je uit de contest ligt. Een 'eervolle vermelding' onderaan de lijst finals lijkt mij de beste weg.
Dat lijkt mij inderdaad een mooie oplossing Sargonaut. Ik vind het nu wel zo mooi staan al die finals en wips bijelkaar maar het zou idd een beetje een zooitje worden als de wippers ook mee zouden moeten stemmen. Maar een lijst met eervolle wips (al dan niet gekozen door de TS) onder de lijst met finals lijkt me ook het beste. Zo kun je goed zien dat er veel mensen moeite hebben gedaan om aan de contest mee te doen en ga je zelf misschien ook wel sneller meedoen.
Ben het compleet met je eens Sargonaut! Dacht dat ik in de SP had gelezen dat anders je laatste wip zou tellen maar hier stond laatste final.. Sorrie!!!!
Alleen stemmen op finals dus volgende keer beter lezen..
Alleen stemmen op finals dus volgende keer beter lezen..
Fijn, is dat in ieder geval opgelost zo.
(de TS/SP moet echt een keer goed aangepakt worden
)
Bedankt Jupjup.

Bedankt Jupjup.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 09-02-2008 14:10 . Reden: /SP dus ;) ]
Ja, daar ben ik het ook helemaal mee eens. Wie meedoen (dwz final inleveren) echt een prioriteit vindt, onthoudt de inleverdatum wel en zal op die dag ook z'n computer aanzetten om tenminste even een final te renderen. Wie het niet uitmaakt, zal het vergeten of het bewust niet doen. Nou, klaar. Final inleveren is meedoen.
en niet omdat het dit keer voor mij wel voordelig uitpakt, zoals jullie al weten gaat het mij niet om het winnen, maar om het halen van deadlines en het verleggen van mijn grenzen blablabla
Afijn, ik zal zorgen dat ik voor dinsdag even een lijstje puntjes heb.
en niet omdat het dit keer voor mij wel voordelig uitpakt, zoals jullie al weten gaat het mij niet om het winnen, maar om het halen van deadlines en het verleggen van mijn grenzen blablabla
Afijn, ik zal zorgen dat ik voor dinsdag even een lijstje puntjes heb.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 243552
duss, moet ik nu wel of geen lijstje inleveren?
ik snap het nog niet
ik had er niets meer aan gedaan maar het enige dat ik zou gaan veranderen was de hoeken afronden maar aangezien ik daar geenz in in had heb ik bij mezelf besloten de laatste als final te maken maar heb het niet gepost.
duidelijkheid aub xD
volgende contest wil ik meedoen met 3d max zodat het afronden wat makkelijker moet gaan
ik snap het nog niet
ik had er niets meer aan gedaan maar het enige dat ik zou gaan veranderen was de hoeken afronden maar aangezien ik daar geenz in in had heb ik bij mezelf besloten de laatste als final te maken maar heb het niet gepost.
duidelijkheid aub xD
volgende contest wil ik meedoen met 3d max zodat het afronden wat makkelijker moet gaan
Pff ik ben ook te erg.. Mn verstooitheid laat weer vruchten na! of zoiets..
Maar ik had je tussen de finals gedaan. Had uit je post opgemaakt dat het al een final was of iets.. Mijn zegen heb je in ieder geval
Maar ik had je tussen de finals gedaan. Had uit je post opgemaakt dat het al een final was of iets.. Mijn zegen heb je in ieder geval
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 09-02-2008 22:04 ]
ik had gepost dat ik het als final wou doen en aangezien die regeltjes weer om de hoek komen weet ik niet of hij mee telt want het moet dikgedrukt zijn
edit: dikgedrukt final boven gezet, voldoet mijn inzending ook weer aan de regels
edit: dikgedrukt final boven gezet, voldoet mijn inzending ook weer aan de regels
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 09-02-2008 23:31 ]
Van mij mag je, whatever
Doe het de volgende keer wel vóór de deadline!
Net nieuwe spullen besteld die m'n computer wat extra kracht zullen geven, dus ik ben klaar voor contest V60!
We kunnen als onderwerp kiezen:
- sieraad, kunst en waarde (ketting, museumstuk respectievelijk schatkist)
- tijd (kan je lekker creatief mee doen)
- het grote geheel ('vicieuze cirkels' etc)
- web 5.0 (hoe ziet het web eruit als we eindelijk holografische displays hebben?)
- oude beschavingen
Net nieuwe spullen besteld die m'n computer wat extra kracht zullen geven, dus ik ben klaar voor contest V60!
We kunnen als onderwerp kiezen:
- sieraad, kunst en waarde (ketting, museumstuk respectievelijk schatkist)
- tijd (kan je lekker creatief mee doen)
- het grote geheel ('vicieuze cirkels' etc)
- web 5.0 (hoe ziet het web eruit als we eindelijk holografische displays hebben?)
- oude beschavingen
en volgende contest ga ik zeker meedoen met max, ben vanavond ermee begonnen en ik ben al een redelijk eind met met broodrooster (tsja, moet met makkelijke tutorials beginnen he
)
edit: ik verontschuldig mij voor deze dubbelpost, ben fora gewend dat je tweede post gewoon onder de eerste geplakt word
edit: ik verontschuldig mij voor deze dubbelpost, ben fora gewend dat je tweede post gewoon onder de eerste geplakt word
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 10-02-2008 01:04 ]
Ik heb mijn scores verzonden.
Hier is nog een Rigid Body probeersel in Blender:
http://www.youtube.com/watch?v=paYAg-P7VOQ
Mogelijke onderwerpen:
- dieren
- elektronica
Hier is nog een Rigid Body probeersel in Blender:
http://www.youtube.com/watch?v=paYAg-P7VOQ
Mogelijke onderwerpen:
- dieren
- elektronica
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Jack Walsh, Ik mis nog 1 lijstje van je! zie mail..
Sieraden lijkt me ook een leuk idee ! Mooie contest om het texturen/belichting mee op te krikken
Uit het raam idee lijkt me ook nog steeds leuk!
Sieraden lijkt me ook een leuk idee ! Mooie contest om het texturen/belichting mee op te krikken
Uit het raam idee lijkt me ook nog steeds leuk!
reizen
master & servant (ook op cgtalk)
spiritualiteit
ziektes
wilde westen
stilleven
sport
misdaad
dood-geboorte in de ruime zin van het woord (reincarnatie / recycle)
een bepaalde mythe/sage/verhaal (don quichotte, ilias, etc)
master & servant (ook op cgtalk)
spiritualiteit
ziektes
wilde westen
stilleven
sport
misdaad
De bovenstaande onderwerpen lijken me wel leuk.eperon schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:32:
spiritualiteit
ziektes
wilde westen
stilleven
sport
misdaad
@jupjup:
oke, ik zal even 2 nieuwe lijsten maken straks.
Wat we ook kunnen doen om de volgende contest een onderwerp te geven: we verzamelen 3 beste onderwerpen, en dan krijgt ieder onderwerp 3 punten.
Bij elke post mag je dan één punt van een onderwerp afhalen, en één punt aan een idee toevoegen.
Uiteindelijk blijft er dan één onderwerp over met punten.
Bij elke post mag je dan één punt van een onderwerp afhalen, en één punt aan een idee toevoegen.
Uiteindelijk blijft er dan één onderwerp over met punten.
Of, zoals het nu is, mag de winnaar van de contest als een soort 'prijs' het nieuwe onderwerp uitzoeken
.
Mogelijk onderwerp van mijn kant:
- Tijdmachine (maar dan wel ruim nemen, dus niet alleen enorme machines waarmee je door de tijd kunt reizen, maar bijvoorbeeld ook een machine die tijd 'maakt' (horloges, klokken, etc.)
- Tijdmachine (maar dan wel ruim nemen, dus niet alleen enorme machines waarmee je door de tijd kunt reizen, maar bijvoorbeeld ook een machine die tijd 'maakt' (horloges, klokken, etc.)
Alles met tijd heeft mijn zegen.. Daar kan je altijd iets 'magisch' bij verzinnen.Rogier.V schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:59:
Of, zoals het nu is, mag de winnaar van de contest als een soort 'prijs' het nieuwe onderwerp uitzoeken.
Oegh, ik ben ziek. Kan geen computerscherm voor m'n neus zien of ik word misselijk en draaierig. Geen idee of ik morgen die lijst heb.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Vandaag nieuwe hardware binnen gekregen (loopt perfect!), dus contest V60 mag wel eens beginnen!
Kom maar op met de score lijstjes dus
Kom maar op met de score lijstjes dus
Welke hardware?link0007 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:17:
Vandaag nieuwe hardware binnen gekregen (loopt perfect!), dus contest V60 mag wel eens beginnen!
Niet veel spectaculairs, een nieuwe GPU (Geforce 6200 A-LE), en 512MB ram extra.
Maar dankzij de goede drivers van Nvidia kan ik nu dus zonder rare bugs&crashes blender draaien! Eindelijk ook de physics engine geprobeerd.
Die videokaart lijkt me flink wat beter dan die je eerst had (die S3 savage), die was wel aan vervanging toe imho.link0007 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:00:
Niet veel spectaculairs, een nieuwe GPU (Geforce 6200 A-LE), en 512MB ram extra.
Maar dankzij de goede drivers van Nvidia kan ik nu dus zonder rare bugs&crashes blender draaien! Eindelijk ook de physics engine geprobeerd.
Mededeling!!!
Helaas de uitslag nog niet..
Ik mis de lijsten nog van:
Dark blue , Beterschap!
Smeagy,
Marabunta2048
Link0007, Zou je je lijstje opnieuw kunnen opstellen zonder de wips meegerekend? (lekker laat sorrie
)
Jogai zie mail
wachten tot morgenavond?
Moet wel zeggen dat het spannend word!! en wel tussen 2 personen
Helaas de uitslag nog niet..
Ik mis de lijsten nog van:
Dark blue , Beterschap!
Smeagy,
Marabunta2048
Link0007, Zou je je lijstje opnieuw kunnen opstellen zonder de wips meegerekend? (lekker laat sorrie

Jogai zie mail
wachten tot morgenavond?
Moet wel zeggen dat het spannend word!! en wel tussen 2 personen
lijst verstuurd!
Ik krijg allemaal nostalgische gevoelens van die late score-lijstjes
. Dat is al vanaf contest nr.1 denk ik
.
Oh shit! Iets met gisteravond en halfdood op de bank liggen enzo. Ik euh, ga even stemmen 
Zo, gedaan
Zo, gedaan
[ Voor 8% gewijzigd door Dark Blue op 13-02-2008 10:43 ]
Bedankt voor de lijstjes Link0007 en Dark Blue!
Wachten op
[b]Smeagy,
Marabunta2048
aangepaste van jogai[/b]
Spannend spannend!! en heb zelf nieteens meegedaan..
Wat te doen? Vanavond voor 12 uur de deadline om de lijstjes te verzenden?
Wachten op
[b]Smeagy,
Marabunta2048
aangepaste van jogai[/b]
Verstuurd, en wat kan je mening soms toch veranderen he, volgens mij is mijn lijstje nu compleet anders dan de 1e keer maar ja..Anoniem: 123349 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:56:
Bedankt voor de lijstjes Link0007 en Dark Blue!
Wachten op
Smeagy,
Marabunta2048
aangepaste van jogai
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ja, dat probleem heb ik altijd zo'n beetje met het maken van lijstjes... ik kan nooit echt objectief mensen een juist plekje geven. Daarom duurde het bij mij altijd dagen voordat ik eruit was. Nu zet ik gewoon m'n verstand op nul, en zoals jij al aangeeft, daar kan bij mij elke dag een ander lijstje uit komen. Tja, happens. Met 60 contests en elke keer andere deelnemers maakt het voor de statistieken ook niet veel meer uit, toch?Jogai schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:04:
[...]
Verstuurd, en wat kan je mening soms toch veranderen he, volgens mij is mijn lijstje nu compleet anders dan de 1e keer maar ja..
Had iemand al een leuk onderwerp?
Ik ben wel voor iets van reïncarnatie, tijdmachine, om het wel een beetje abstract te houden.
Ziektes, sporten enzo vind ik minder omdat je daarvoor al gauw mensen nodig hebt

Misdaad hebben we al een keer gedaan.
Sixties vind ik trouwens een hele leuke! Ik denk dat niemand van ons de sixties mee heeft gemaakt, dat 50% de verkeerde ideeën heeft bij Sixties (in de VS heel andere sfeer dan in NL) ... en het past goed bij de contest!
wie zijn de Sixties?
hmm, opzich leuke vormen hebben de objecten (autos, jukeboxes etc) (dat is toch sixties, grease etc?)
hmm, opzich leuke vormen hebben de objecten (autos, jukeboxes etc) (dat is toch sixties, grease etc?)
Vergeet de hippies niet ! of waren dat de 80ties?
Ik mis alleen nog de scores van Marabunta2048
Ow en opzicht zou het handig zijn als iedereen zijn nickname meemailt! Ben er wel uitgekomen maar toch
Ik mis alleen nog de scores van Marabunta2048
Ow en opzicht zou het handig zijn als iedereen zijn nickname meemailt! Ben er wel uitgekomen maar toch
Zo, en mijn lijstje is (eindelijk) verstuurd, waarschijnlijk zou ik morgen met een ander lijstje komen mocht iemand erom vragen... Het was bijzonder moeilijk te beoordelen, aangezien elke render wel iets had wat me aansprak, zowel qua orginaliteit als uitwerking 
edit: aargh sorry voor het vergeten van mn nickname, ik slaap nog n beetje
edit: aargh sorry voor het vergeten van mn nickname, ik slaap nog n beetje

[ Voor 13% gewijzigd door smeaggie op 13-02-2008 14:43 ]
Ik vind de sixties ook wel een leuk idee! Waren gezellige tijden volgens mij, met grappige vormen
De sixties lijkt me niks, ik zou niet weten wat iik er mee zou moeten doen.
Die stoelen uit Men in Black... daar denk ik aan...
En aan Hörsaal Hamburg!!!
Ik ben hier 1 avond geweest, onwijs dure cocktails gedronken, awesome sfeer daar. Als je in Hamburg in Sankt Pauli uitgaat, werkelijk 'n place to be
... totally sixties!
En aan Hörsaal Hamburg!!!
Ik ben hier 1 avond geweest, onwijs dure cocktails gedronken, awesome sfeer daar. Als je in Hamburg in Sankt Pauli uitgaat, werkelijk 'n place to be
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 13-02-2008 18:36 ]
Dat is juist de uitdaging...Jack Walsh schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:25:
De sixties lijkt me niks, ik zou niet weten wat iik er mee zou moeten doen.
Dat zit wel Schnorr.
Mij lijkt het ook een tof onderwerp! Denk alleen wel dat er een stuk minder deelnemers zullen zijn omdat het opzicht best moeilijk is..
Om 9 uur de uitslag!
Om 9 uur de uitslag!
Ben benieuwd! Sixties lijkt mij een leuk onderwerp. Kun je wel veel kanten mee op. Bedoelen jullie dan echt de hippie/muziek/woodstock kant, of ook belangrijke gebeurtenissen als de maanlanding in '69?
Ik weet wel dat wanneer het 60's wordt, ik een echte Amerikaans jaren 60 restaurant maak
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
En ik een platenspeler met een goede 60's plaat er op
!
En de uitslag!
Met een voorsprong van 0.6 punten op LiToKi is
Dark Blue
de winares!!!!
Gefeliciteerd !! Zeker verdiend!
1. Dark Blue
2. LiToKi
3. Link0007
4. Jack Walsh
5. Wathever
6. Sargonaut
7. Smeaggy
8. Jogai

Scores van marabunta verwijderd, Punten die onder de zijne lagen zijn in zijn plaats gekomen.
Met een voorsprong van 0.6 punten op LiToKi is

de winares!!!!
Gefeliciteerd !! Zeker verdiend!
1. Dark Blue
2. LiToKi
3. Link0007
4. Jack Walsh
5. Wathever
6. Sargonaut
7. Smeaggy
8. Jogai

Scores van marabunta verwijderd, Punten die onder de zijne lagen zijn in zijn plaats gekomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 13-02-2008 22:11 ]
Dat renpaard heeft een goeie sprint in de benen! 
Congrats!
ps. Cinema4D for teh win
Congrats!
ps. Cinema4D for teh win
[ Voor 20% gewijzigd door LiToKi op 13-02-2008 21:59 ]
Wow, 3e, had ik niet verwacht.
Gefeliciteerd Dark Blue en de rest met de mooie resultaten.
Waarom is dat dan ook niet gesorteerd? en waarom is het zo slecht zichbaar op 1600*1200?

Waarom is dat dan ook niet gesorteerd? en waarom is het zo slecht zichbaar op 1600*1200?

[ Voor 46% gewijzigd door Jogai op 13-02-2008 22:14 ]
Uhm, wil je feestje niet bederven, maar bekijk die excel sheet nog maar een keer...Jogai schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:00:
Wow, 3e, had ik niet verwacht. Gefeliciteerd Dark Blue en de rest met de mooie resultaten.
Ach, volgende keer beter toch?LiToKi schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:04:
[...]
Uhm, wil je feestje niet bederven, maar bekijk die excel sheet nog maar een keer...
Psies
Volgens mij lees jij hem verkeerdJogai schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:00:
Wow, 3e, had ik niet verwacht. Gefeliciteerd Dark Blue en de rest met de mooie resultaten.
hier de lijstjes:
uitwerking:
1: Litoki (68)
2: Link0007 (53)
3: Dark Blue (51)
4: Jack Walsh (32)
5: Sargonaut (31)
6: Whatever (29)
7: Smeaggy (24)
8: Jogai (16)
Originaliteit:
1: Dark Blue (64)
2: Link0007 (44)
3: Whatever (43)
4: Jack Walsh (40)
5: Litoki (37)
6: Sargonaut (27)
7: Smeaggy (26)
8: Jogai (23)
totaal:
1: Dark Blue (56)
2: Litoki (56)
3: Link0007 (49)
4: Jack Walsh (35)
5: Whatever (34)
6: Sargonaut (29)
7: Smeaggy (25)
8: Jogai (19)
offtopic:
Edit: Inderdaad, is wel heel onduidelijk neergezet in die spread sheet...
Edit: Inderdaad, is wel heel onduidelijk neergezet in die spread sheet...
[ Voor 6% gewijzigd door link0007 op 13-02-2008 22:14 ]
Hehe, kop op, ik heb ook wel eens een keer een paar dagen gespendeerd aan een object wat niet door iedereen even mooi werd gevonden als ik zelf vond.Jogai schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:00:
Wow, 3e, had ik niet verwacht.![]()
![]()
![]()
Waarom is dat dan ook niet gesorteerd? en waarom is het zo slecht zichbaar op 1600*1200?![]()
![]()
Maar dat moet je juist motiveren, soms is creativiteit voor mensen belangrijker dan de uitwerking, als ik zelf moet beoordelen vind ik dat litoki ronduit winnaar is, maar voor hem is het gemakkelijker om zoiets neer te zetten als voor een persoon die nog niet zolang met max bezig is.
Maar daarom is het juist zo belangrijk om iets leuks neer te zetten, zodat dat ook mee telt.
@Link0007: Volgens mij ververs jij got te weinig
En ik was zo blij ..
@FragNeck: Ik las idd verkeerd, maar dat zal me niet weerhouden om door te gaan. Ik doe meestal mee omdat er anders nooit wat uit mijn handen komt. Dan vindt ik t nooit klaar of spring ik naar een nieuw project zodat het oude op de plank blijft liggen.
De suggesties tot nog toe (houd me er niet aan als ik iets vergeten ben:
[list]
• spiritualiteit
• ziektes
• wilde westen
• stilleven
• sport
• misdaad
• dood-geboorte in de ruime zin van het woord (reincarnatie / recycle)
• een bepaalde mythe/sage/verhaal (don quichotte, ilias, etc)
• 'the Sixties'
• Diamant/edelsteen
• 60%
• sieraad, kunst en waarde (ketting, museumstuk respectievelijk schatkist)
• tijd (kan je lekker creatief mee doen)
• het grote geheel ('vicieuze cirkels' etc)
• web 5.0 (hoe ziet het web eruit als we eindelijk holografische displays hebben?)
• oude beschavingen
• sixties
[/list]
En ik was zo blij ..
@FragNeck: Ik las idd verkeerd, maar dat zal me niet weerhouden om door te gaan. Ik doe meestal mee omdat er anders nooit wat uit mijn handen komt. Dan vindt ik t nooit klaar of spring ik naar een nieuw project zodat het oude op de plank blijft liggen.
De suggesties tot nog toe (houd me er niet aan als ik iets vergeten ben:
[list]
• spiritualiteit
• ziektes
• wilde westen
• stilleven
• sport
• misdaad
• dood-geboorte in de ruime zin van het woord (reincarnatie / recycle)
• een bepaalde mythe/sage/verhaal (don quichotte, ilias, etc)
• 'the Sixties'
• Diamant/edelsteen
• 60%
• sieraad, kunst en waarde (ketting, museumstuk respectievelijk schatkist)
• tijd (kan je lekker creatief mee doen)
• het grote geheel ('vicieuze cirkels' etc)
• web 5.0 (hoe ziet het web eruit als we eindelijk holografische displays hebben?)
• oude beschavingen
• sixties
[/list]
[ Voor 15% gewijzigd door Jogai op 13-02-2008 22:18 ]
spiritualiteit, dood/geboorte en tijd zijn wel mijn sfeertjes
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Heb wel andere dingen te doen dan F5 te drukkenJogai schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:16:
@Link0007: Volgens mij ververs jij got te weinig![]()
En ik was zo blij ..
Ik zit ook een beetje met het restaurant idee in m'n hoofd.. Geen idee hoe huiskamers ofzo eruit zagen in de jaren '60
Jaren 80/90 waren makkelijker geweest!
Was dat niet het begin van de tijd van de oranje/bruine huiskamers met rare psychidelische behangpatroontjes en stokoude houten zwart/wit tv's met overdreven "moderne" knoppen?link0007 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 01:37:Geen idee hoe huiskamers ofzo eruit zagen in de jaren '60

Lekker overdreven lettertypes:

Dat zit wel Schnorr.
Als je op Flickr ofzo zoekt op '1960 living room' of '1960 restaurant' of '1960 car' (enzovoort
). Dan vind je veel coole foute foto's uit die tijd
.
Dan kom je vanzelf op de Happy Days, Fonz, Chevrolet Impala's en Elvis terecht
.
Dan kom je vanzelf op de Happy Days, Fonz, Chevrolet Impala's en Elvis terecht
gefeliciteerd
ik had ook niet verwacht dat ik hoog zou eindigen in de lijst dus wat dat betreft klopt het aardig
de concurrentie was moordend maar met de sixties kan ik misschien ook wel wat, en hopelijk wat meer tijd erin gooien...
Hey grappig, ik kende deze site nog niet, althans wel eens van gehoord, maar nooit meer naar gekeken. Leuke referenties inderdaad..LiToKi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:17:
Als je op Flickr ofzo zoekt op '1960 living room' of '1960 restaurant' of '1960 car' (enzovoort). Dan vind je veel coole foute foto's uit die tijd
.
Dan kom je vanzelf op de Happy Days, Fonz, Chevrolet Impala's en Elvis terecht.
Overigens wel een _enorm_ trage site.. (af en toe)
Volgens mij worden hier twee tijdperken een beetje door elkaar gehaald
fifties: rock&roll, drivin-in bios, 'the day the earth stood still', jukebox, hawai shirts, etc.
sixties: love, peace, woodstock, vietnam, etc.
Lijken mij beide wel leuk.
fifties: rock&roll, drivin-in bios, 'the day the earth stood still', jukebox, hawai shirts, etc.
Br(36) Ba(56)
De sixties valt in feite ook onder die van de 50s imo, zeker omdat je nu weer die retro zaken hebt, die eigenlijk uit de 60's komen.Holgster schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:41:
Volgens mij worden hier twee tijdperken een beetje door elkaar gehaald
What! 'Wow vet, I won'
Hey, dit doorbreekt mijn stijl van 1x in de 20 keren winnen een beetje hè
... zo moet dat niet vaker gaan 
Andere deelnemers ook gefeliciteerd met jullie plaatsingen, en goede inzendingen...
En of ik kijk naar of iemand al lang meedoet: eummm... nee. Mensen die het goed uitwerken, zijn lekker bezig met hun vak. Mensen die creatief zijn maar nog niet zo lang aan de uitwerking bezig zijn, krijgen daar weer punten op. Litoki eindigt bij mij vaak wel hoog op uitwerking, dinohuid, rotsen etc, ziet er gewoon realistisch uit; maar zo'n beeldje was dit keer wel heel voordehandliggend omdat ook die antilope al gepost was.
*Tromgeroffel*
De volgende contest wordt: SIXTIES!
Het topic open ik zaterdag denk ik, even wat tijd ertussen zitten. Ik hoorde trouwens tijdens deze thread dat er wat onenigheid was over wel WIP / geen WIP? Moet ik dat in de openingspost herschrijven naar iets eenduidigers?
Nu jullie toch al weten wat het onderwerp gaat worden, kunnen we gerust tot zaterdag wat vooronderzoek doen...
want volgens de regels mag er pas vanaf de conteststart gemodeld worden!
Andere deelnemers ook gefeliciteerd met jullie plaatsingen, en goede inzendingen...
En of ik kijk naar of iemand al lang meedoet: eummm... nee. Mensen die het goed uitwerken, zijn lekker bezig met hun vak. Mensen die creatief zijn maar nog niet zo lang aan de uitwerking bezig zijn, krijgen daar weer punten op. Litoki eindigt bij mij vaak wel hoog op uitwerking, dinohuid, rotsen etc, ziet er gewoon realistisch uit; maar zo'n beeldje was dit keer wel heel voordehandliggend omdat ook die antilope al gepost was.
*Tromgeroffel*
Het topic open ik zaterdag denk ik, even wat tijd ertussen zitten. Ik hoorde trouwens tijdens deze thread dat er wat onenigheid was over wel WIP / geen WIP? Moet ik dat in de openingspost herschrijven naar iets eenduidigers?
Nu jullie toch al weten wat het onderwerp gaat worden, kunnen we gerust tot zaterdag wat vooronderzoek doen...
de overgang tussen die twee is natuurlijk niet keihard, alleen de voorbeelden die ik aangaf zijn wel de beelden die over het algemeen als kenmerken van die periodes gezien worden.FragNeck schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:52:
[...]
De sixties valt in feite ook onder die van de 50s imo, zeker omdat je nu weer die retro zaken hebt, die eigenlijk uit de 60's komen.
btw, nog gefeliciteerd Dark Blue!
Br(36) Ba(56)
gefeli, echt een vette scene
hmmm, sixty's denk dak me ouders maar ga interviewen ofzo
, ben nog neit zo oud xD
hmmm, sixty's denk dak me ouders maar ga interviewen ofzo
Gefeli DB 
60's Yay!
Heb al het perfecte model in m'n hoofd
Wilde hem al een tijdje maken maar had er niet veel motivatie voor
Maar dit is de perfecte motivatie natuurlijk.
Hopen dat ik deze keer iig minimaal 2 WIPs kan posten.. gaat echt niet goed de laatste tijd

60's Yay!

Wilde hem al een tijdje maken maar had er niet veel motivatie voor
Hopen dat ik deze keer iig minimaal 2 WIPs kan posten.. gaat echt niet goed de laatste tijd
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Van mij hoeft er niks veranderd te worden. Had met mn slaperige kop de tekst verkeerd gelezenDark Blue schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:08:

Wordt er voortaan niet meer onderwezen over de jaren zestig, de jaren van de Nozems op de puch, de kabouters, provo's, studentenopstanden en krakers? en later de hippies in de VW-bussen. De strijd in Vietnam, en de hoogtijdagen van de ruimteoorlog maar ook van de Pop-art?
Let's get Groovy!
Let's get Groovy!
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik zet 'm de volgende keer een roze feestmuts op, met glittersDark Blue schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:08:
What! 'Wow vet, I won'Hey, dit doorbreekt mijn stijl van 1x in de 20 keren winnen een beetje hè
... zo moet dat niet vaker gaan
Yay! Sixties!*Tromgeroffel*
En misschien kan je gewoon schrijven dat je meedoet als er Final staat met een plaatje erbij, maar volgens mij staat er al zoiets
En misschien kan Archetype een sixties boot makenHet gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
Anoniem: 19894
Feli Dark Blue
Als "hippie"
moet ik uiteraard met het nieuwe onderwerp mee gaan doen, heb er op zich wel de tijd weer voor. M'n ouders hebben iig nog een ouderwetse knaloranje telefoon, die kan ik wel gebruiken als onderdeel 
Oh heb ik gelijk weer een excuus om de Austin Powers reeks te gaan kijken, yeah baby!
Als "hippie"
Oh heb ik gelijk weer een excuus om de Austin Powers reeks te gaan kijken, yeah baby!
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 14-02-2008 16:03 ]
Hadden ze niet ook overdreven snoepkleuren op plastic meubels? Ow, en die schaakbord patronen in de keuken 
Gekke patroontjes wist ik nog, die komen dan ook zeker in mijn plaat.
Gekke patroontjes wist ik nog, die komen dan ook zeker in mijn plaat.
Kunnen we niet gewoon alvast beginnen?
Gefeliciteerd Dark-Blue!
LiToKi ook een prachtige scene.
Over het nieuwe thema: genoeg ideeën al zo te horen!
Over het nieuwe thema: genoeg ideeën al zo te horen!
[ Voor 15% gewijzigd door Rogier.V op 14-02-2008 18:10 ]
Geef Dark Blue wel ff de tijd een mooie SP te maken
Zal wel leuk zijn als de SP helemaal in jaren '60 stijl is!
LiToKi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:29:
En misschien kan Archetype een sixties boot maken.

Ericofon!Anoniem: 19894 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:01:
Als "hippie"moet ik uiteraard met het nieuwe onderwerp mee gaan doen, heb er op zich wel de tijd weer voor. M'n ouders hebben iig nog een ouderwetse knaloranje telefoon, die kan ik wel gebruiken als onderdeel
Ik zou zo'n ding eerder een 'ero-foon' noemen met zo'n gestalte...Dark Blue schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:37:
[...]
Ik rol hier over de vloer
[...]
Ericofon!
Yay! sixties!
Toen bestond ik nog niet, maar ik denk dat ik wel met een leuke plaat kom. En wel ff de startpost goed aanpakken he, Dark Blue? Om in de sfeer te komen
En nu ga ik WEL meedoen.
echt...
als ik tijd heb
en zin om eraan te werken
Toen bestond ik nog niet, maar ik denk dat ik wel met een leuke plaat kom. En wel ff de startpost goed aanpakken he, Dark Blue? Om in de sfeer te komen
En nu ga ik WEL meedoen.
echt...
als ik tijd heb
en zin om eraan te werken
Anoniem: 19894
Dark Blue schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:37:
[...]
[...]
Ericofon!
Gelukkig heb ik redelijk normale ouders:

Zo'n ding dus
Anoniem: 30579
ik word weer in de zeik genomen zie ikDark Blue schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:37:
[...]
[...]
Ericofon!
ik zou imo meer een VW maken of een gitaar met hennep print oid
Nee, ik noem dat prikkelen en motiveren
* Spike_wolf gaat een leuke scene maken met een VW T2 (the one and only hippie van
).
Heb nu zoveel in zo'n ding rond gereden dat het niet anders kan of ik MOET er gewoon een maken
Heb nu zoveel in zo'n ding rond gereden dat het niet anders kan of ik MOET er gewoon een maken
Humankind… be both.
Dat idee had ik ook
. Maar boeie, ik maak iets anders
.
@Dark Blue : Ik heb nog wel wat ideeen voor de startpost.
- In de uitleg over de puntentelling staat : Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Veranderen in : Je mag alleen stemmen wanneer je een final hebt ingeleverd en je mag niet op jezelf stemmen.
- De (enorme) lijst met winnaars van vorige contests naar onder verplaatsen. Boven het dankwoord (bv)
- De render-contest 55,5 in de lijst van normale contests zetten (tussen 55 en 56
). Staat netter denk ik. Een aparte lijst voor 1 contest lijkt me niet echt nodig.
- De volgorde van 'alinea's' iets logischer maken. (onderwerp, deelname, inleverdatum, regels, puntentelling, contest gewonnen, voorgaande contests, dankwoord)
Voor de rest ben ik erg benieuwd wat voor sixties-stijl je eraan gaat geven.
- In de uitleg over de puntentelling staat : Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Veranderen in : Je mag alleen stemmen wanneer je een final hebt ingeleverd en je mag niet op jezelf stemmen.
- De (enorme) lijst met winnaars van vorige contests naar onder verplaatsen. Boven het dankwoord (bv)
- De render-contest 55,5 in de lijst van normale contests zetten (tussen 55 en 56
- De volgorde van 'alinea's' iets logischer maken. (onderwerp, deelname, inleverdatum, regels, puntentelling, contest gewonnen, voorgaande contests, dankwoord)
Voor de rest ben ik erg benieuwd wat voor sixties-stijl je eraan gaat geven.

En de rest, weer hele mooie renders, ben benieuwd waar jullie nu voor gaan kiezen.
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
*kuch* sixties *kuch*marquis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:52:
ben benieuwd waar jullie nu voor gaan kiezen.
Ik ben bezig aan de startpost mensen, eerst even eten koken
Anoniem: 217897
Ik ga denk ik iets mbt de Vietnamoorlog maken, dat is tot hoever mijn tijdelijke laptop het trekt
(onboard tot 224mb videogeheugen
)
Ik hoop mijn andere laptop snel retour te krijgen, kan ik gelijk mijn schaalmodel contest model afmaken
(onboard tot 224mb videogeheugen

Ik hoop mijn andere laptop snel retour te krijgen, kan ik gelijk mijn schaalmodel contest model afmaken
Je weet dat het bideogeheugen niet veel te maken heeft met het moddelen van 3d objecten?Anoniem: 217897 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:25:
Ik ga denk ik iets mbt de Vietnamoorlog maken, dat is tot hoever mijn tijdelijke laptop het trekt
(onboard tot 224mb videogeheugen)
Humankind… be both.
Anoniem: 217897
Nu welSpike_wolf schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:02:
[...]
Je weet dat het bideogeheugen niet veel te maken heeft met het moddelen van 3d objecten?
Er zit ook maar 1 gig ram in, en het werkt gewoon niet vlekkeloos.
Ik heb je post even verbeterdSpike_wolf schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:02:
[...]
Je weet dat het bideogeheugen niet veel te maken heeft met het moddelen renderen van 3d objecten?
Geheugen op je videokaart is namelijk *wel* belangrijk wanneer je grote modellen gaat maken, met veel textures.. alleen voor het renderen maakt het niets uit, tenzij je een GPU-renderer gebruikt.
Dat zit wel Schnorr.
Ja das waar ook idd..Stukfruit schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:04:
[...]
Ik heb je post even verbeterd
Geheugen op je videokaart is namelijk *wel* belangrijk wanneer je grote modellen gaat maken, met veel textures.. alleen voor het renderen maakt het niets uit, tenzij je een GPU-renderer gebruikt.
Enniewee, hij moet wel heel hi-poly en ingewikkeld aan de slag willen, wil ie hem laten haperen, mijn systeem (256MB video, en 2GB Ram) kan ik heel wat mee produceren voor ie langzaam word
Maareuh.. DB, waar blijft dat topic nou?...
Humankind… be both.
Inderdaad, ik kan niet wachten om te beginnen!Spike_wolf schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:07:
[...]
Ja das waar ook idd..
Enniewee, hij moet wel heel hi-poly en ingewikkeld aan de slag willen, wil ie hem laten haperen, mijn systeem (256MB video, en 2GB Ram) kan ik heel wat mee produceren voor ie langzaam word
Maareuh.. DB, waar blijft dat topic nou?...
Ik wil eigenlijk een Amerikaans restaurant maken, maar FragNeck doet dat ook wel.. Dus ik moet óf iets heel origineels ervan maken, of een ander onderwerp kiezen..
Trouwens een hint voor mensen zonder ideeën: Wikipedia: 1960-1969
Is natuurlijk ook leuk om een belangrijke gebeurtenis of ontwikkeling na te bouwen (maanlanding!)
he, die maanlanding ben ik al aan begonnen! en nu ga jij mijn originele idee verklappen, wat doe je! 
niet dat ik al heel ver was met mn (laathetdoekmaarzakken,engeefonstwee)ruimtepakken
niet dat ik al heel ver was met mn (laathetdoekmaarzakken,engeefonstwee)ruimtepakken
[ Voor 31% gewijzigd door indexample op 16-02-2008 21:01 ]
Je weet dat je pas mag beginnen aan de contest als het nieuwe topic is geopend? Brainstormen mag natuurlijk, maar beginnen met modelleren en dergelijke nog niet. Aangezien de TS van de nieuwe contest pas om 21:20 is gepost, ben je om 20:59 te vroeg bezig.eperon schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:59:
he, die maanlanding ben ik al aan begonnen! en nu ga jij mijn originele idee verklappen, wat doe je!
Speciaal voor Spike_wolf en iedereen die 't nog niet helemaal gezien had ...
3D Contest V60 "The Sixties"
Klik hier voor de nieuwe contest!
3D Contest V60 "The Sixties"
Klik hier voor de nieuwe contest!
Humankind… be both.