Hmm.. Nu weet ik het ook niet meer zeker eigenlijk
Ik zie hem altijd in de Blender topics en zo, dus ging er van uit dat hij daarom Blender gebruikt. Schop maar als ik fout zit
@
LiToKi:
Bedankt

het lijkt min of meer te werken nu. Ik bedoelde idd dat ik gewoon aan twee kanten tegelijk wilde sculpten (poseren en oneven maken doe ik toch later pas, buiten ZBrush om).
@
Sargonaut:
Oeh! Ik hoop dat dat allemaal instanties zijn?
Ga je er ook nog allemaal van die mooie frutsels op maken?
'frutsels'.. ik ben even de naam kwijt van die dingen...
@
hopsa:
Ziet er leuk uit

ik ben helaas geen fan van Kuifje dus kan daar verder geen opmerkingen over maken, maar nog wel een paar andere dingen die me opvallen:
• Er is niet echt "belichting" aanwezig. Ik zie de GI en de spot erboven, maar ik zie geen speculars, reflecties (walvishuid), oneffenheden in het zand eronder, etc. Dat zijn dingen waar ik zeker nog even wat aan zou proberen te werken (zit vooral in je materialen).
• Komt er ook nog een koepel om het hele plateautje heen? (misschien met water er in?)
@
link0007:
Ziet er steeds beter uit
Paar kleine kritiekjes:
• Misschien zou je nog blurry reflecties kunnen gebruiken om de metalen een verschillende look te geven ipv dat ze alles zo helder reflecteren?
• Verder zou je je bumpmaps nog kunnen combineren met een specular en/of reflectiemap, daarmee zie je beter de verschillen in de materialen en wordt het nog een stukje realistischer.
• De schijf loopt naadloos over in het hout van het plateau. Misschien kan daar een randje tussen? (ie. het hout iets hoger of lager laten uitkomen)
• Op de grotere versie van je render zijn je textures (vooral die voor het hout) niet groot genoeg.
• Volgens mij zit dat ene grijze stangetje aan de linkerkant niet helemaal recht in de radar daaronder, klopt dat?
• Hoe krijg je het voor elkaar om niet gek te worden van al die tandjes?
Die HDR zou je ook alleen voor de reflecties kunnen gebruiken trouwens, en als de reflecties zelf blurry zijn heb je gelijk geen last meer van het probleem dat iedereen vraagt waarom hij buiten staat
In (Blender) het hoofdpaneel van de renderinstellingen (die met de 'RENDER'-knop) zit ergens op een tabblad een optie om de achtergrond niet mee te renderen. Dan kan je via de compositor (of een extern programma) een andere achtergrond toevoegen.
Dat zit wel Schnorr.