3D Contest V59 "Schaalmodel" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 32.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:22:
@Archetype: Erg mooi gedaan, ... :9~ . Maar wat Stukfruit zei, hoe lang duurt het om dat te renderen? En dan straks ook nog eens met textures, schaduwen en lichteffecten enzo. Dan heb je haast een renderfarm nodig om de final te renderen. 8)
dit komt er binnen 2 minuten uit :) op een q6600(Core2Quad 2.4ghz) proc dan, en daar heb ik er op werk nog 5 van staan dus..

render tijden vallen opzich nog mee, vray is onwijs snel met mijn belichtings setup.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 19:44

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Je sociale skills zijn ook vrij sneu als je 't mij vraagt..

Deze contests zijn grotendeels voor mensen om hun horizon te verbreden, totaal voor de fun, het gaat niet om het winnen, want wat heb je dan? een eervolle vermelding.. nee daar kun je een huis mee kopen! :)

Ook is dit nog maar een WIP (Work In Progress)
Als jij het beter kan, dan moet je vooral meedoen!

Wij geven in ieder geval opbouwende kritiek (lees de TS) en geen afkrakende mededelingen.

Als je niets boeiends te melden hebt, dan verzoeken we (en ik denk dat ik hier voor iedereen spreek) je vriendelijk om dit forum maar gewoon links te laten liggen :)

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 14-01-2008 18:47 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Stukfruit schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:42:
Heb je dat haar met de huidige versie van Blender gedaan, of met de SVN versie, waar de particle rewrite in zit? Die laatste is erg aan te raden omdat je daar echt je haar mee kan kammen en zo :)
Ik zie nu dat je een speciale versie van Blender moet hebben, zo te zien zit het nieuwe particle system niet in Blender 2.45. Haar wordt denk ik te moeilijk dan.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is geen speciale versie, dat is gewoon de versie waar nog volop aan geprogrammeerd wordt (waar verder dit jaar een soort snapshot van wordt genomen en gereleased als Blender 2.50). Die is meestal een beetje onstabiel, maar aangezien de Peach-gasten het ook gebruiken zal het toch een beetje stabiel gehouden moeten worden, en verder alleen maar stabieler worden.

Zie oa. deze Peach Build.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:04
Stukfruit schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:39:
Is geen speciale versie, dat is gewoon de versie waar nog volop aan geprogrammeerd wordt (waar verder dit jaar een soort snapshot van wordt genomen en gereleased als Blender 2.50). Die is meestal een beetje onstabiel, maar aangezien de Peach-gasten het ook gebruiken zal het toch een beetje stabiel gehouden moeten worden, en verder alleen maar stabieler worden.

Zie oa. deze Peach Build.
Nou, dat klopt niet helemaal. SVN is idd de repository waarin druk geprogrammeerd wordt. Er is een speciale branch voor Peach, met allemaal features die het Peach team heel goed kan gebruiken, maar die worden ws pas stabiel verklaard na Peach. Die versie kun je wel goed gebruiken, want ze produceren er nu ook mee.
2.50 wordt helemaal opnieuw gebouwd. Hij zit al in svn, maar je krijgt maar 2 knopjes als je het lukt om te compileren. Andere architectuur en meer van dat soort wijzigingen, dus dat is niet zo maar een stabiele snapshot van de doorontwikkelde code in de huidige branches.
(en ja ik zou die versie ook liever 3.0 noemen, maar ja, whats in a name?)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje wezen klooien met de scenery van mijn model..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OLayzpFjp7wmFi3JCkKhr8I9/thumb.jpg

Gebaseerd op de Gothic Ruins set.. Beetje aangepast..
Weet alleen nog niet wat voor unit ik ga proberen na te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Jogai:

Nee, het klopte wel :) (let op: ik ga even de wijsneus uithangen hier :+) Er was eerst inderdaad sprake van een speciale branche voor Peach, die nog gemaakt moest worden toen er over gesproken werd (wat tot op vandaag nog niet gedaan is), maar tot op dit moment wordt alles nog gewoon in trunk gedaan (de 'hoofdversie') en bestaat er geen speciale Peach branche.

Zoals je ook op de blog kan lezen gebruiken ze standaard svn/trunk.

De tool en window management refactor voor 2.50 zitten inderdaad in een aparte branche.
Verder zijn er nog branches voor de mesh refactor (dat is waar de mogelijkheid voor n-gons en veel nieuwe tools vandaan zal komen), cloth-modifier, refactor voor het animatie systeem (met in de toekomst de mogelijkheid om overal keyframes aan toe te wijzen ipv hoe het nu is met alle limieten) en de SOC 2007 branches, maar die worden allemaal niet gebruikt voor Peach.

@ulekai:

Ziet er tof uit :) kan niet wachten om te zien hoe dat gaat worden met belichting en alles!

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 10-01-2008 21:59 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Ben weer iets verder. Die dingen op z'n rug zitten er net op, dus daar zit nog niet zoveel werk in.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/progress_04.jpg
Commentaar altijd welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zn voortenen iets eer sprijden imo hij lijkt nu voor wat onstabiel zegmaar

Voor de rest wel super though :D wat ik wel een beetje mit is het speerpunt effect bij sommige van zn rugspikes ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dino fan vind ik hem erg mooi, mis alleen de staart stekels nog, maar die staan waarschijnlijk nog op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja hier de render van vandaag aan mijn kant :)

6 uur bezig geweest met die verdomde cloth die maar niet wou werken maar het resultaat mag er wezen, gelijk ook een start gemaakt aan mn textures

Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/soleil/Wip06.jpg

Oh ik weet dat die kabels erdoor heen gaan.. die simulatie werd wat te complex als ik daar mn cloth omheen ging deformen.. en voor een stil aakt er niet zo bijzonder veel uit voor de final pak ik een eerder frame waarbij hij wat minder bol staat

PS. er komt nog een ander koekje aan :O

http://www.navalart.net/_scene.avi > testje van mn zeilen.. het punt waarop hij zo golft is een gekeyed windstil moment.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
:9~

[ Voor 78% gewijzigd door Florinsz op 11-01-2008 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:49:wat ik wel een beetje mit is het speerpunt effect bij sommige van zn rugspikes ...
Hoho, die 'spikes' zijn er niet voor om zich te verdedigen, maar waarschijnlijk als warmteregeling. Opgenomen warmte door z'n gigantische lichaam kon ie dan makkelijk kwijt via deze platen. Of wellicht ving hij wind met deze platen en koelde daardoor af.
Het kon ook zijn dat deze platen van kleur konden veranderen door er bloed naar toe te pompen, deze platen zaten namelijk vol met bloedvaten. Hierdoor konden ze misschien met elkaar communiceren.
Eigenlijk is men er nog niet helemaal uit over de functie van die platen...

Wel hadden enkele Stegosaurussen in het late Jura en Krijt stekels achteraan de staart, waarschijnlijk waren die wel om zich te verdedigen.

Maar over je model: hij ziet er echt goed uit, een van mn favorieten deze contest :)

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik kan er niet echt m'n vinger op leggen, maar de voorpoten zien er imho te 'mensenlijk' uit eigenlijk. Heb net eens gekeken op images.google en yotophoto, en bijna overal lijken ze iets dikker te zijn en iets minder.. eh.. hoe moet ik dit uitleggen. Het is bij de meeste afbeeldingen alsof er meer vet/bot in zijn voorpoten zit. Wel net zo dun, maar het lijkt wat massiever te zijn. Geen idee of dit duidelijk is, hoop dat je er wat aan hebt :)

Verder vind ik 'm er moddervet uitzien :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

LiToKi schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:09:
Ben weer iets verder. Die dingen op z'n rug zitten er net op, dus daar zit nog niet zoveel werk in.
[afbeelding]
Het ziet er mooi uit, het effect met die strepen op de huid is erg fraai. Hoe heb je dat effect gemaakt?

Die boot is trouwens ook heel fraai.

[ Voor 7% gewijzigd door Salvatron op 11-01-2008 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
(sorry, had je post gemist)

Goede vraag :9 het stond er ooit tussen iig :P
Het was met een power rangers logo, afaik.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:49:
ik zou zn voortenen iets eer sprijden imo hij lijkt nu voor wat onstabiel zegmaar

Voor de rest wel super though :D wat ik wel een beetje mit is het speerpunt effect bij sommige van zn rugspikes ...
Van die rugspikes weet niemand eigenlijk nog steeds waarvoor ze zijn. Populairste theorie is warmtegeleiding, of anders 'om de vrouwtjes te imponeren', ze zijn niet echt puntig, meer soort afgeronde ruit ofzo, ze moeten nog wel wat puntiger dan ze nu zijn, dat wel. Aan het uiteinde van z'n staart zitten wel 4 echte spikes, die moeten nog.

2 dingetjes over je schip;
- Vet schip :9
- De texture op de zeilen volgt niet de vorm van de zeilen. Het is een beetje het effect van euh... hoe zeg je dat, Lambik van Suske en Wiske.
Afbeeldingslocatie: http://www.fameuzefanclub.nl/archief/covoud/lambik_kwibus_klein.gif
:D

@Stukfruit; ik weet wat je bedoelt, ze buigen misschien iets teveel en zijn wat te glad, ook de spieren zijn te menselijk denk ik, als je inderdaad googled dan zie je veel kaarsrechte poten met wat nagels eraan. Zal eraan werken :).

Oh en bedankt voor yotophoto.com, die kende ik niet, goeie referentie gevonden. Thanks.

@Jack Walsh; in ZBrush subdivide je je mesh tig keer totdat je op een miljoentje of wat zit (weet nu waar ik nu ben, niet meer op die 136 miljoen, dat kan je niet exporteren :S, stout Pixologic :/). Daarna maak je een plaatje in photoshop van wat kris-kras huidrimpels en daarmee displace je je mesh naar binnen en buiten. Wat je ziet is dus geen bumpmap, maar mesh. Doe je dat wat willekeurig in het wilde weg, dan krijg je zo'n huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
LiToKi schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:09:
[afbeelding]
Mooi werk LiToKi! Ik zou het niet beter kunnen! Ik heb nog wel een beetje commentaar. De strepen boven de buik richting rug zien er nog wat gemaakt uit. De buik van zwaarlijvige dieren is meestal wat vlakker van structuur. Imho zouden er wat minder strepen op het vlakke deel moeten zijn en wat meer in het gebied tussen de voorpoten en de buik en achterpoten en buik. Zodat je het hang effect van de buik wat extra accentueert. Verder niks anders dan respect

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mmm, zal ik dan maar weer stoppen met de contest. Er doen opeens zoveel 'ouwe rotten' mee die zo even iets uit hun mouw schudden...

* Dark Blue is als het renpaard dat de race als in de kopgroep begint, maar halverwege de race achteraan de groep loopt en soms niet eens finisht :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:21:
Mmm, zal ik dan maar weer stoppen met de contest. Er doen opeens zoveel 'ouwe rotten' mee die zo even iets uit hun mouw schudden...

* Dark Blue is als het renpaard dat de race als in de kopgroep begint, maar halverwege de race achteraan de groep loopt en soms niet eens finisht :P
Ahhhw :<
ik doe Juist mee door al die 'ouwe rotten', veel concurentie motiveert :D"
klopt idd dat er aardig wat mensen zijn die erg snel tot een mooi product komen maar kom op je hebt nog een week of twee :P

en onthou het is het meedoen en niet het winnen wat belangerijk is!
hier zijn wat motivatiekoekjes, hopelijk maak je wel af waar je aan begonnen bent :) : Afbeeldingslocatie: http://vdab.be/joblog/jill/koekje.jpg
LiToKi schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:32:
[...]
2 dingetjes over je schip;
- Vet schip :9
- De texture op de zeilen volgt niet de vorm van de zeilen. Het is een beetje het effect van euh... hoe zeg je dat, Lambik van Suske en Wiske.
[afbeelding]
:D
Het oogt idd wat vreemd maar daarom is het nog niet fout.. :P
onder modelbouwers is het normaal dat de zijlen zo gelijnt zijn

de bovenste zijlen hebben een soort tapered vorm waardoor je dus kortere lijnen krijgt. zie bijv de driehoekszeilen in de onderstaande foto

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/11534687/Fully_Assembled_Tall_Wood_Model_Pirate_Style_Sail_Ship.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps dubbelpost *

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:26:
klopt idd dat er aardig wat mensen zijn die erg snel tot een mooi product komen maar kom op je hebt nog een week of twee :P
* Dark Blue koekjes opknabbelt :9

Jij wordt er voor betaald om zoiets te maken :o !!
Wat ik overigens ook zeer toejuich, 3d-contest topics lopen nu al jaren en zie wat het aantrekt: van de beroepsmodelers tot de hobbyisten zoals ik. Dat moeten we houden. Het gaat zeker niet om het winnen, daar heb ik laatst nog voor mezelf over nagedacht.

Bij mij gaat het erom, dat ik een ideetje in mijn hoofd krijg, en ik mezelf ten doel stel dat tot op zekere hoogte snel te kunnen maken. Wat ligt binnen mijn bereik? Dat ga ik dan modelen, texturen, belichten. Als ik aanvoel dat ik het af zou kunnen maken, stop ik meestal. Dan weet ik namelijk genoeg voor de volgende keer, als ik iets soortgelijks moet maken.
Het oogt idd wat vreemd maar daarom is het nog niet fout.. :P
onder modelbouwers is het normaal dat de zijlen zo gelijnt zijn
[afbeelding]
Helemaal goed. Zo moet je ze ook houden. Toen ik even terugkeek naar je zeilen dacht ik dat je de post misschien geupdate had, want ik vond er niets vreemds aan. Mijn vader heeft dus zo'n schip, zoals ik zei. Deze: De Zeven Provinciën. Ook zijn zeiltjes zitten zo in elkaar, rechte banen genaaid (indertijd natuurlijk met de hand, haha). En die draden door de zeilen heen, ik geloof dat mijn vader daar ook problemen mee had. Volgens mij klepjes voor gemaakt. Ga je er ook nog vlaggen op hangen?

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Blue op 11-01-2008 09:47 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:43:
Helemaal goed. Zo moet je ze ook houden. Toen ik even terugkeek naar je zeilen dacht ik dat je de post misschien geupdate had, want ik vond er niets vreemds aan. Mijn vader heeft dus zo'n schip, zoals ik zei. Deze: De Zeven Provinciën. Ook zijn zeiltjes zitten zo in elkaar, rechte banen genaaid (indertijd natuurlijk met de hand, haha). En die draden door de zeilen heen, ik geloof dat mijn vader daar ook problemen mee had. Volgens mij klepjes voor gemaakt. Ga je er ook nog vlaggen op hangen?
vlaggen komen er aan had daar gister helaas geen tijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oh my bad! :D

Ziet er gewoon wat vreemd uit dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dark Blue schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:43:
3d-contest topics lopen nu al jaren en zie wat het aantrekt: van de beroepsmodelers tot de hobbyisten zoals ik. Dat moeten we houden. Het gaat zeker niet om het winnen, daar heb ik laatst nog voor mezelf over nagedacht.
Mooi zo, DonkerBlauw gaat dus ook verder? Wees een voorbeeld voor ons mede-niet-half-beroeps-modellers! ;)

Maar ik moet Archetype/Devega wel gelijk geven ja.. hoe meer je dat soort werk ziet, hoe meer je de neiging krijgt om hard door te werken :)

* Stukfruit daarom ook een half uurtje extra aan z'n hamsterolifantmammoet besteed, waardoor het nu een peer met pootjes lijkt :+
Nooit geweten trouwens dat het zo moeilijk is om een olifantmammoet een oor aan te naaien!

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/81ticcl.png

Basispeermodel is bijna klaar, nog wat extra polies toevoegen zodat ik in ZBrush niet in de problemen kom. Misschien nog de verhoudingen wat verprutsen zodat ie wat mammoeteriger wordt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, lijkt nog wat veel op een olifant :) en slachttanden natuurlijk, mooie gekrulde dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Materialen opgezet.. nu aleen nog kijken wat ik met die Ornamenten ga doen.. mischien vray displace ik het wel oid..

Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/soleil/Wip07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Je ziet meteen wie de meeste vrije tijd heeft ;)

Erg mooi hoor, prachtig

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Laatst online: 09-09 22:51
Ziet er (weer) super uit. :)
Enige wat ik wat minder vind is het goud materiaal. Mag iets 'robuuster' en minder groenig wat mij betreft 8) .

Ik heb toch maar besloten dat ik een poging ga doen. Hier een beginnetje, het is nog niet veel:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/LegoWIP1.jpg

Beetje basic nog, maar anders is het ook zo stil vanaf mijn kant :P .

Hij wankelt dus, hij staat op de rand van een nog te bedenken iets (something als een tafel ofzo), en zo probeer ik ook een beetje de kleinheid in vergelijking met de omgeving te laten zien (blik in de diepte ofzo).

Trouwens, misschien heb ik het onderwerp iets te ruim genomen (het is iets minder schaalmodel dan bijvoorbeeld een vliegtuigje, en misschien toch iets meer richting miniatuur), maar je kunt dit ook zien als iets van een schaalmodel van een mens

[ Voor 71% gewijzigd door Rogier.V op 11-01-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogier.V schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:58:
Ziet er (weer) super uit. :)
Enige wat ik wat minder vind is het goud materiaal. Mag iets 'robuuster' en minder groenig wat mij betreft 8) .
komt door het lage detail atm, en dat groen tja.. ik moet even een andere hdr vinden of zelf een zwart with hdr bakken de blauwe lucht + gele kleur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:13
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/orrery8_th.jpg
klik voor 1920*1080

Niet veel veranderd (ben druk geweest met school), maar toch wel ff de wereld goed om gezet en weer wat lichte aanpassingen aan de materials.
Was een lange render (hoge reso, hoge kwaliteit), maar ik ben toch echt trots op wat voor werk ik hier nu uitpoep :*)

De tandwielen kloppen nu ook min-of-meer (de onderste haken iig in elkaar)...

In mijn schaalmodel is het nu trouwens nacht in Amerika :+ (wie wil een animatie renderen van dit ding draaiend? :o )

Nog te doen:

- bumps op sommige metalen-schijf-ding-met-gaatjes-erin
- hout nakijken op houtwormen
- de grote balk mooier maken (maar niet heel shiny)
- alles fatsoenlijk parenten voor betere controle en beweging

[ Voor 14% gewijzigd door link0007 op 12-01-2008 00:30 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Textures zien er goed uit (met name dat hout is goed realistisch).
Nu zou het nóg mooier zijn als alles ook echt op schaal is ;)!
Niet exact dezelfde grote als in het echt (dan wordt de aarde wel héel klein, maar misschien kan mercuris wel wat kleiner), maar misschien dezelfde afstand tot de zon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die ene bol zie ik een reflectie van een 1 of ander gebouw buiten :P. Denk dat ze nog niet van die gebouwen hadden in die tijd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, net wat Rogier zegt, iets realistischere verhoudingen zou leuker zijn, maar erg mooi gedaan :)

edit (ff wat opgezocht):

naam diameter afstand tot zon
Zon 1.392.000 n.v.t.
Mercurius 4800 57.910.000
Venus 12.104 108.208.930
Aarde 12.756 149.597.870
maan 3475,9 384.450 (gem. tot aarde)

oftwel: venus is iets kleiner dan de aarde, maar ook maar iets. Mercurius is 1/4de keer groter dan de maan. De zon is gewoon huge, dus dat is niet mogelijk :p Ook staat mercurius even ver van de zon als van venus, en venus weer even ver van de aarde (ook al ongeveer ;))

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ook erg prachtig met die planeten. En inderdaad die HDRI map moet echt drastisch anders :D Viel me ook meteen op.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:46:
Materialen opgezet.. nu aleen nog kijken wat ik met die Ornamenten ga doen.. mischien vray displace ik het wel oid..

[afbeelding]
Gast, echt ONGELOVELIJK hoe jij in een paar dagen (zo te zien ben je de 7e begonnen) zo'n ontzettend kunstwerk voor de dag tovert!! Ok, het is je beroep, begreep ik, maar dan nog!

Sowieso heb ik veel respect voor jullie, hier. Ontzettend knap wat jullie met de computer kunnen kwa graphics! :9~ Ik ben zwaar jaloers! :9

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:47:
[...]

Gast, echt ONGELOVELIJK hoe jij in een paar dagen (zo te zien ben je de 7e begonnen) zo'n ontzettend kunstwerk voor de dag tovert!! Ok, het is je beroep, begreep ik, maar dan nog!

Sowieso heb ik veel respect voor jullie, hier. Ontzettend knap wat jullie met de computer kunnen kwa graphics! :9~ Ik ben zwaar jaloers! :9
naja ik durf het nogsteeds niet mn beroep te noemen.

het blijft altijd nog mn hobby waar ik dan wel voor betaald word waneer ik naar dat suffe kantoor reis :P

Hou er wel rekening mee dat ik hier "aardig" wat kantjes gesneden heb.
het ging mij immer niet om hoe veel het ding op het echte schip leek maar om hoe snel ik tot een aardig resultaat kon komen.

want daar heb ik namelijk een ander project voor.
zie:
http://www.navalart.net/images/GZ_31_2.jpg
http://www.navalart.net/images/GZ_32.jpg

nu staat deze dan wel even stil maar hier ben ik dus al anderhalf jaar mee bezig...
Foto's nakijken boeken lezen tekeningen bestuderen enzo om alles maar op schaal te krijgen en zowat elk onderdeel te modelen zoals het "Echt" was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, dat is nice :o erg mooi gemaakt :D je ziet het eraan af dat je er al anderhalfjaar aan werkt. klasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Die HDRI map kán opzich best wel, want het kan het een museumstuk zijn ;)

Maar toch blijf ik zoeken naar een betere HDRi.. Probleem is dat ik er geen vind die echt goed zijn (kerken zijn mooi, maar die zijn gewoon overbelicht voor deze scène).

Deze orrery van Zon, Mercurius, Venus, Aarde en Maan stamt trouwens uit 1713, en is gemaakt door een klokmaker, gemaakt in de naam van Charles Boyle, 4de graaf van Orrery (daarom heet het ook een orrery).

Ergens in een boek stond ooit:
"The moon was silver. The sun was gold, or at least gold-plated. Mercury was a mirrored globe - mirrored with mercury, of course. Saturn was heavy enough to be lead...The orrery, brass-bound and oak-cased, was one of those turn-of-the-century scientific instruments that couldn’t have been more solidly rational, material, engineered: a patented universe, made of rods and balls, meshing gears and electroplated springs."

Dus er moet nog wel wat aan gebeuren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:46:

[afbeelding]
:o :o WOW wat mooi!!
Ik denk dat de winnaar van deze contest al bekend is!
hoeveel uur zit er totaal in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwah, voor orginaliteit krijgt archetype weer minder punten, en er zijn meer prachtige gedetailleerde renders, dus niets is zeker. klasse is het wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Materiaal wat aangepast etc en begonnen met het normal mappen van sommige ornamenten via crazybump.

OVer de uren .. als ik alles even doorreken zit ik nu op +/- 40 uur

Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/soleil/Wip08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/soleil/Wip09.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@archetype: Misschien is het de resolutie, maar het zeil helemaal vooraan (voor het boegbeeld) lijkt geen touw te hebben?

Het zeil ziet er ook veel ouder uit dan het schip, en de kabels zien er meer uit als miniatuurversies van de grote touwen, dan gewoon dunnere draadjes die je in miniatuurmodellen ziet (meer vezels lijken me beter uitzien?).

Lijkt me ook wel vet als je bij de final het model ergens binnen in een huis zet, met een muur van een kinderkamer waar een zee op getekend is, en de grond blauw tapijt. En dan een roze rammelaar naast het schip zien liggen :*)

Maar wel echt fantastisch hoe snel je dit hebt gemaakt! Ik zie mezelf dat nog niet eens in 2 maanden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Super :)

Weet iemand toevallig hoe ik in ZBrush3 m'n model symmetrisch kan maken? (ie. zorgen dat wijzigingen aan de ene kant ook aan de andere kant worden uitgevoerd)

Op een of andere manier willen de opties die daarvoor lijken te zijn niet echt meewerken en is de handleiding net zo handig als altijd (not).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:54:
@archetype: Misschien is het de resolutie, maar het zeil helemaal vooraan (voor het boegbeeld) lijkt geen touw te hebben?

Het zeil ziet er ook veel ouder uit dan het schip, en de kabels zien er meer uit als miniatuurversies van de grote touwen, dan gewoon dunnere draadjes die je in miniatuurmodellen ziet (meer vezels lijken me beter uitzien?).

Lijkt me ook wel vet als je bij de final het model ergens binnen in een huis zet, met een muur van een kinderkamer waar een zee op getekend is, en de grond blauw tapijt. En dan een roze rammelaar naast het schip zien liggen :*)

Maar wel echt fantastisch hoe snel je dit hebt gemaakt! Ik zie mezelf dat nog niet eens in 2 maanden doen.
Oeps de splines stonden niet op renderable :O, naja is al gefixed het verhaal van de zeilen.. klopt helemaal.. stoffen verouderen namelijk veel sneller dan gelakt hout etc.

over de final ben ik nog niet helemaal uit ik zit tjokvol ideetjes over wat ik wil doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Stukfruit schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:00:
Super :)

Weet iemand toevallig hoe ik in ZBrush3 m'n model symmetrisch kan maken? (ie. zorgen dat wijzigingen aan de ene kant ook aan de andere kant worden uitgevoerd)

Op een of andere manier willen de opties die daarvoor lijken te zijn niet echt meewerken en is de handleiding net zo handig als altijd (not).
Onder tool -> modifier heb je smart symmetry, als je achteraf symmetry wilt doorvoeren, maar volgens mij neemt hij dan 't gemiddelde over de assen, ipv de ene kant op de andere door te voeren. Denk ik, heb het niet vaak gebruikt nog...

En als je gewoon bedoelt dat je aan 2 kanten tegelijk wilt modellen, dan zit onder transform (uit m'n hoofd) een symmetry optie. Standaard is iig X de sneltoets op symmetry aan te zetten, en dan doet hij symmetry over de X-as. Niet dat Y en Z sneltoetsen zijn voor de Y en Z as trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaalmodel van het Parthenon, gerenderd met Vray.
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/596/wip01po9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scharlaken Rackham!

Afbeeldingslocatie: http://i127.photobucket.com/albums/p148/_Hopsa_/Render.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zozo, opeens 2 nieuwe inzendingen :D het wordt nog erg druk ook. mooie rackham :) Zou de koepel iets mooier maken, maar erg mooi :) de overgang van de vinnen naar de romp is ook wel grof.

En ook het Parthenon is erg mooi :) ben benieuwd wat je eromheen/erin gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK hier een begin met mijn concorde:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/concordewire.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/concordewip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ok, van mijn kant komen er waarschijnlijk geen daverende updates meer, maar toch heb ik weer wat verandert :

Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/orrery10_th.jpg
klik voor 2400*1350

Zijn toch wel echt verschillen die niet zo heel veel opvallen:
- relatieve schaal Zon->Mercurius ~= Mercurius->Venus aangepast
- relative schaal Mercurius ~= 1.25 * Maan aangepast
- relatieve schaal Venus ~= 0.9 * Aarde aangepast
- steunbalk van Venus verstevigt
- tandwielen werken ongeveer (aarde draait nog niet), maan wel
-bumpmap op maandring (die met de gaten, onder de aarde)

En het belangrijkste en lastigste verandering: Nieuwe belichting!

Ik weet niet of ik hem moet houden.. Hij is meer binnenshuis lijkt het... Misschien gooi ik nog een heel zachte spot erbij voor schaduwen.

Rendertijd: 2 uur 21 minuten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@link0007
De hdr probe die je gebruikt is hoogst ongebruikelijk. Allez tis te zeggen ik ga mn planetarium nie ergens buiten op een plein neerpoten.
Maar ziet er wel deftig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik ga je final denk ik bij m'n achtergronden zetten (a) erg mooi, leuk dat je de schalen heb aangepast. Nog wat tandwielen en het lijkt me wel af? vind de belichting wel mooi eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
link0007 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:16:
[afbeelding]
klik voor 1920*1080

Niet veel veranderd (ben druk geweest met school), maar toch wel ff de wereld goed om gezet en weer wat lichte aanpassingen aan de materials.
Was een lange render (hoge reso, hoge kwaliteit), maar ik ben toch echt trots op wat voor werk ik hier nu uitpoep :*)

De tandwielen kloppen nu ook min-of-meer (de onderste haken iig in elkaar)...

In mijn schaalmodel is het nu trouwens nacht in Amerika :+ (wie wil een animatie renderen van dit ding draaiend? :o )

Nog te doen:

- bumps op sommige metalen-schijf-ding-met-gaatjes-erin
- hout nakijken op houtwormen
- de grote balk mooier maken (maar niet heel shiny)
- alles fatsoenlijk parenten voor betere controle en beweging
ik zou idd graag wel eens een slow animatie willen zien hiervan

[ Voor 6% gewijzigd door HyperTrophy op 13-01-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:28:
@link0007
De hdr probe die je gebruikt is hoogst ongebruikelijk. Allez tis te zeggen ik ga mn planetarium nie ergens buiten op een plein neerpoten.
Maar ziet er wel deftig uit.
Tja, ik kan geen betere vinden qua belichting en sfeer.. Ik zoek zeker door, maar vind echt niks wat mooier staat.

edit : hier nog een close-up van de maandplaat (zo noem ik hem maar.. Lijkt me dat hij zoiets aangeeft)

Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/closeupmaandplaat2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door link0007 op 14-01-2008 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Nu weet ik dat die concorde lang en snel is, maar heb je de maten van je image planes wel goed? Hij lijkt nu wel erg lang te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
link0007 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:36:
[...]

Tja, ik kan geen betere vinden qua belichting en sfeer.. Ik zoek zeker door, maar vind echt niks wat mooier staat.

edit : hier nog een close-up van de maandplaat (zo noem ik hem maar.. Lijkt me dat hij zoiets aangeeft)

[afbeelding]
Ik vind het een prima hdr map. Ziet er erg realistisch uit. Het probleem van het meeste hdr gebruik is vaak dat ze van die overdreven maps nemen... zoals kitchen.hdr.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Link007 ik wil wel mee renderen voor de animatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@link0007:

Enige kritiek van mij kant is het materiaal dat gebruikt is voor venus en mercurius. Zou denk ik toch nog wel iets realistischer/passender kunnen. Meer metaal ofzo.
Enne, de plaat lijkt wat scherpte te missen ;). Is niet altijd erg bij 3D, maar hier valt het bij sommige delen redelijk op.

Voor de belichting: laat deze HDR er op zitten, maar blur hem wat meer (een blur van 15-20% ofzo). Nu zie je bijna het gebouw terug alsof het gewoon een plaatje er van is.

Om ook nog maar wat van mij te laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/SchaalmodelWip4_0086.jpg

Ik hoop dat jullie een beetje het idee er achter snappen. :+
Stofzuiger is nog basis zo, en (natuurlijk) nog zonder textures.
Verder nog geen belichting etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Rogier.V op 14-01-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Rogier.V schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:17:
@link0007:

Enige kritiek van mij kant is het materiaal dat gebruikt is voor venus en mercurius. Zou denk ik toch nog wel iets realistischer/passender kunnen. Meer metaal ofzo.
Enne, de plaat lijkt wat scherpte te missen ;). Is niet altijd erg bij 3D, maar hier valt het bij sommige delen redelijk op.

Voor de belichting: laat deze HDR er op zitten, maar blur hem wat meer (een blur van 15-20% ofzo). Nu zie je bijna het gebouw terug alsof het gewoon een plaatje er van is.

Om ook nog maar wat van mij te laten zien:

[afbeelding]

Ik hoop dat jullie een beetje het idee er achter snappen. :+
Stofzuiger is nog basis zo, en (natuurlijk) nog zonder textures.
Verder nog geen belichting etc.
Mercurius wil ik eigenlijk meer kwikachtig maken..
Anders doe ik er een map op zoals de aarde ook heeft (alleen dan en van venus en mercurius.. Wel zelfde stijl).

Ben nu snel aan het oefenen met paths, want daarmee draait alles echt fantastisch.
Hoe kan ik een curve (waaraan de planeten zitten geparent) in herhaling laten gaan? Nu stopt de maan bijvoorbeeld met draaien na één rondje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:36:
[...]

Anders doe ik er een map op zoals de aarde ook heeft (alleen dan en van venus en mercurius.. Wel zelfde stijl).

Ben nu snel aan het oefenen met paths, want daarmee draait alles echt fantastisch.
Hoe kan ik een curve (waaraan de planeten zitten geparent) in herhaling laten gaan? Nu stopt de maan bijvoorbeeld met draaien na één rondje...
Google : out of range type's

Afbeeldingslocatie: http://www.3d-palace.com/xenomorphic/education/images/arealight_screenshot5.jpg

en hier de tut waar die afbeelding uit komt..
http://www.3d-palace.com/...aytraced_area_shadows.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
link0007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:36:
[...]

lijkt me logisch dat je alles maar 1x in de ronde gaat animeren, zodat je je playback uiteindelijk gewoon kunt loopen.

dus je animatie zal denk ik een jaar duren? toch? eer alles rond is? weet niet wat de omlooptijd is van de meeste planeten, maar zoiets zal mijns inziens de opzet moeten zijn.

en dan kan je achteraf wel bepalen, hoe snel dat alles zich moet gaan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:23:
Google : out of range type's

[afbeelding]

en hier de tut waar die afbeelding uit komt..
http://www.3d-palace.com/...aytraced_area_shadows.htm
Ik geloof dat link0007 Blender gebruikte :)

In Blender kan datzelfde via extend modes gedaan worden:
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/6xsfaso.png

Je zou ook de NLA editor kunnen gebruiken om dat animatieblok te vermenigvuldigen, ligt er aan wat je handig vindt. Maakt in dit geval niet zoveel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 14-01-2008 18:35 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps.. mijn schuld :P

dan idd jouw manier... ik had toch echt het idee dat hij met max werkt lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hmm.. Nu weet ik het ook niet meer zeker eigenlijk :+

Ik zie hem altijd in de Blender topics en zo, dus ging er van uit dat hij daarom Blender gebruikt. Schop maar als ik fout zit :P

@LiToKi:

Bedankt :) het lijkt min of meer te werken nu. Ik bedoelde idd dat ik gewoon aan twee kanten tegelijk wilde sculpten (poseren en oneven maken doe ik toch later pas, buiten ZBrush om).

@Sargonaut:

Oeh! Ik hoop dat dat allemaal instanties zijn? :$

Ga je er ook nog allemaal van die mooie frutsels op maken? :)
'frutsels'.. ik ben even de naam kwijt van die dingen...

@hopsa:

Ziet er leuk uit :) ik ben helaas geen fan van Kuifje dus kan daar verder geen opmerkingen over maken, maar nog wel een paar andere dingen die me opvallen:

• Er is niet echt "belichting" aanwezig. Ik zie de GI en de spot erboven, maar ik zie geen speculars, reflecties (walvishuid), oneffenheden in het zand eronder, etc. Dat zijn dingen waar ik zeker nog even wat aan zou proberen te werken (zit vooral in je materialen).
• Komt er ook nog een koepel om het hele plateautje heen? (misschien met water er in?)

@link0007:

Ziet er steeds beter uit :)

Paar kleine kritiekjes:

• Misschien zou je nog blurry reflecties kunnen gebruiken om de metalen een verschillende look te geven ipv dat ze alles zo helder reflecteren?
• Verder zou je je bumpmaps nog kunnen combineren met een specular en/of reflectiemap, daarmee zie je beter de verschillen in de materialen en wordt het nog een stukje realistischer.
• De schijf loopt naadloos over in het hout van het plateau. Misschien kan daar een randje tussen? (ie. het hout iets hoger of lager laten uitkomen)
• Op de grotere versie van je render zijn je textures (vooral die voor het hout) niet groot genoeg.
• Volgens mij zit dat ene grijze stangetje aan de linkerkant niet helemaal recht in de radar daaronder, klopt dat?
• Hoe krijg je het voor elkaar om niet gek te worden van al die tandjes? :P

Die HDR zou je ook alleen voor de reflecties kunnen gebruiken trouwens, en als de reflecties zelf blurry zijn heb je gelijk geen last meer van het probleem dat iedereen vraagt waarom hij buiten staat :)

In (Blender) het hoofdpaneel van de renderinstellingen (die met de 'RENDER'-knop) zit ergens op een tabblad een optie om de achtergrond niet mee te renderen. Dan kan je via de compositor (of een extern programma) een andere achtergrond toevoegen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:05:
@Sargonaut:

Oeh! Ik hoop dat dat allemaal instanties zijn? :$

Ga je er ook nog allemaal van die mooie frutsels op maken? :)
'frutsels'.. ik ben even de naam kwijt van die dingen...
Zijn allemaal instanties inderdaad, van de voorste pilaar. ;) (rendertijd met vray: 5 minuten)
Ik ga wel proberen om een aantal van die 'uitgehakte' afbeeldingen en ornamentjes erop te maken. Maar eerst m'n tekening voor de 2Dcontest afmaken, voordat ik hiermee verder ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja! Ornamentjes! :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Zo! Eerste render test gedaan: klik!

Rendertijd per frame valt best mee, ongeveer 10 seconden (op 640*512).

Fouten die erin zaten na de render:
- kleine tandwiel onder zon 'verboog'
- kleine tandwiel onder aarde draaide verkeerd op t.o.v aanliggende tandwiel
- duikpin van de maan zakte door de gouden beugel heen
- AO zorgt voor flikkering in licht? (ik vermoed dat het de AO is)

opgelost:
- verbuiging tandwiel is opgelost
- andere tandwiel draait goed om

De maan heeft te maken met een slechte IPO, dus dat lukt wel. De belichting zal ook wel loslopen :)

Tandwielen draaien trouwens 'ongeveer' snel genoeg om elkaar heen.. Echt zin in rekenen had ik hiervoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@link Er loopt ergens een plugin rond voor tandwielen aan te maken en die dan automatisch IPO's maakt. Is waarschijnlijk wel handig voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:21:
@link Er loopt ergens een plugin rond voor tandwielen aan te maken en die dan automatisch IPO's maakt. Is waarschijnlijk wel handig voor jou...
Sowieso ben ik niet zo'n fan van de automatische doet-al-het-werk plugins in 3D contests, en nu heb ik de tandwielen toch al gemaakt :+

Als iemand wil meerenderen voor de animatie lijkt me dat best prettig, want ik wil eigenlijk toch een grotere resolutie pakken (1280*720?)

Ik heb nog 15 dagen voor de final zelf, dus daar maak ik me nog niet zo druk om :O
Maar toch ff de punten die ik ga veranderen:
- mappen maken voor Venus en mercurius
- Goud blurren
- proberen onderplaat (dat papieren/houten geval) op een hogere resolutie te maken (volgens mij was de gebruikte sterrenkaart wel op hogere resolutie. Hopelijk heb ik de .pdn nog)

- kijken of specmaps etc met me mee willen werken voor een beter resultaat

Voor de animatie denk ik dat ik vector blur toe pas.. Goed genoeg voor een animatie, en stukken sneller dan motion blur waarschijnlijk (vooral de maan, aarde en het vliegwiel in het midden moeten geblurd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik kan geen rendertijd aanbieden, maar als je bij 2.45 blijft zou je misschien gebruik kunnen maken van het "Big and Ugly Rendering Project". Betekent wel dat je op een andere manier zal moeten blurren (kan met bumpmaps maar het is minder mooi), of de blur apart renderen en later over de geburpte renders compositen (vraag me niet of het dan nog wel enige snelheidswinst oplevert :) ).

Geen idee of je dit al weet, maar voor de zekerheid: als je een recente build gebruikt, dan is het wijs om Constant QMC te gebruiken voor het nemen van samples voor de blurry reflecties en de AO (als je overstapt van een oudere build (bv. de huidige 'stabiele' versie), dan staat het waarschijnlijk nog op Random en krijg je geflikker van de ruis in je animatie).

In de allernieuwste builds vind je ook nog een lateral blur filter om de AO mee vloeiend te krijgen, dan hoef je weer wat minder samples te gebruiken, scheelt ook erg veel tijd.
Of nog een paar dagen wachten op AAO... :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Mijn hulp heb je :)
En doe blurring zoals motionblur etc aub in Combustion :) Heb je veeeel meer controle over en je renders blijven intact. Dus wil je daarna minder of meer blur kan dat nog, zonder te her-renderen.
Render dan wel naar RPF met velocity aangevinkt en coverage
link0007 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:53:
[...]

Sowieso ben ik niet zo'n fan van de automatische doet-al-het-werk plugins in 3D contests, en nu heb ik de tandwielen toch al gemaakt :+

Als iemand wil meerenderen voor de animatie lijkt me dat best prettig, want ik wil eigenlijk toch een grotere resolutie pakken (1280*720?)

Ik heb nog 15 dagen voor de final zelf, dus daar maak ik me nog niet zo druk om :O
Maar toch ff de punten die ik ga veranderen:
- mappen maken voor Venus en mercurius
- Goud blurren
- proberen onderplaat (dat papieren/houten geval) op een hogere resolutie te maken (volgens mij was de gebruikte sterrenkaart wel op hogere resolutie. Hopelijk heb ik de .pdn nog)

- kijken of specmaps etc met me mee willen werken voor een beter resultaat

Voor de animatie denk ik dat ik vector blur toe pas.. Goed genoeg voor een animatie, en stukken sneller dan motion blur waarschijnlijk (vooral de maan, aarde en het vliegwiel in het midden moeten geblurd worden)

[ Voor 10% gewijzigd door Guillome op 15-01-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Guillome schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:14:
En doe blurring zoals motionblur etc aub in Combustion :) Heb je veeeel meer controle over en je renders blijven intact. Dus wil je daarna minder of meer blur kan dat nog, zonder te her-renderen.
Render dan wel naar RPF met velocity aangevinkt en coverage
Lees eens, naar boven, je hebt iets gemist ;)

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08032/vb651.png

:9

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

:) Kan ik dus ook niet meerenderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oh zou best kunnen hoor, renderen kan via de commandline en Blender kan je als relatief klein pakje van het web plukken :)
Maar goed, nu hou ik op met fanboyen (terwijl ik eigenlijk een hekel heb aan Blender.. het is een haat/liefde-verhouding :+ )

Ik maak toch maar een olifant van m'n mammoet trouwens. De neus, kaak en lichaamsvergrotingen pakte niet al te goed uit en bleken iets verder te gaan dan ik had voorzien.
En zo stoot ik gelijk LiToKi niet voor z'n stegosaurus, die ook ergens uit diezelfde tijd stamt geloof ik (ervoor, erna, whatever, ergens in de buurt van die periode).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ Stukfruit:
Scheelt maar 150 miljoen jaar :).
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
@ link0007
Ik wil niet zeiken maar op dit plaatje:
http://i187.photobucket.c...link0007/orrery10_big.jpg
lijkt het onderste tandwiel onder de aarde niet recht om zijn as te zitten.
Of zie ik het verkeerd?
Maar echt heel erg mooi vind het ook goed hoe je jezelf allemaal dingen leert en toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

dreamwalker schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:41:
@ link0007
Of zie ik het verkeerd?
Maar echt heel erg mooi vind het ook goed hoe je jezelf allemaal dingen leert en toepast.
Nee, ik zie het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
dreamwalker schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:41:
@ link0007
Of zie ik het verkeerd?
Nee, het is er echt. Zal het rechtzetten :)

De animatie is af:

Natuurlijk lagere kwaliteit dan de stills, maar dit duurde < 30 seconden per frame, ipv 2.5 uur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
chique!
Maar toch nog even een opmerking ;)
Misschien is het een idee om de camera ook een beetje te laten bewegen.
Het lijkt nu net of de tafel (geen idee hoe het heet) er niet echt bij hoort.
Het tandwielen gedeelte lijkt te zweven boven de tafel.
maar chapou (hoe schrijf je dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

dreamwalker schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:49:
Ik zie geen schaduwen op die animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
dreamwalker schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:49:
chique!
Maar toch nog even een opmerking ;)
Misschien is het een idee om de camera ook een beetje te laten bewegen.
Het lijkt nu net of de tafel (geen idee hoe het heet) er niet echt bij hoort.
maar chapou (hoe schrijf je dat?)
Camerabeweging heb ik over nagedacht, maar het zag niet even leuk uit.
Ik heb geluid enzo ook eruit gelaten (ik heb het geluid wel.. klinkt best vet al die tandwieletjes).

Vergeet ook niet dat dit meer een leuke verdieping is in hoe het werkt (dé grote aantrekkingskracht van zonneschaalmodellen), in plaats van een film.

Het tandwielengedeelte zit met een pin verankert in het houten blad, de pin stond alleen mysterieus in layer 3 8)7 .
Verder is de pin nauwelijks te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

link0007 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:34:
Camerabeweging heb ik over nagedacht, maar het zag niet even leuk uit.
Ik heb geluid enzo ook eruit gelaten (ik heb het geluid wel.. klinkt best vet al die tandwieletjes).

Vergeet ook niet dat dit meer een leuke verdieping is in hoe het werkt (dé grote aantrekkingskracht van zonneschaalmodellen), in plaats van een film.
Het is een leuke animatie, maar dat het apparaat boven de tafel lijkt te zweven zoals hier gezegd wordt zou volgens mij misschien kunnen komen doordat er geen schaduwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Wat ik me afvraag, zeg jij tegen MAX, hey dit moet draaien, dit moet ook draaien dit ook, dit moet zo draaien, dit zus dit zo? Of berekent MAX het zelf natuurkundig met de tandwielen enzo, dat als tandwiel a draait en in tandwiel B haakt, deze uiteraard ook zal moeten draaien. Hoe zit zoiets?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
MsG schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:30:
Wat ik me afvraag, zeg jij tegen MAX, hey dit moet draaien, dit moet ook draaien dit ook, dit moet zo draaien, dit zus dit zo? Of berekent MAX het zelf natuurkundig met de tandwielen enzo, dat als tandwiel a draait en in tandwiel B haakt, deze uiteraard ook zal moeten draaien. Hoe zit zoiets?
Ik zeg niks tegen MAX, blender doet hier het werk.

Tandwielen draaien gewoon rond met een geschatte snelheid: In blender klik ik bij animatie een willekeurig aantal frames ver (bijvoorbeeld 250 frames) op 360 graden. Dit laat ik de hele tijd loopen en dan draaien ze O-)
Natuurlijk heb ik wel min-of-meer bedacht dat het vliegwiel snel moest, en de middelste heel traag, en hebben ze ongeveer iets met de draaiing van de planeten te maken. Maar bijna allemaal gokwerk.

Hoe gaat het eigenlijk met de andere deelnemers? Ik wil ook wel eens wat te kijken hebben! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
link0007 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:39:
[...]
Tandwielen draaien gewoon rond met een geschatte snelheid: In blender klik ik bij animatie een willekeurig aantal frames ver (bijvoorbeeld 250 frames) op 360 graden. Dit laat ik de hele tijd loopen en dan draaien ze O-)
Natuurlijk heb ik wel min-of-meer bedacht dat het vliegwiel snel moest, en de middelste heel traag, en hebben ze ongeveer iets met de draaiing van de planeten te maken. Maar bijna allemaal gokwerk.
Gewoon even kijken wat de omtrek van het ene wiel is en de omtrek van het andere wiel. De buitenkant van ieder wiel moet met dezelfde snelheid draaien. Aangezien de omtrek gelijk is aan 2 * pi * r (radius / straal) kun je dus bepalen hoe snel beide wielen moeten draaien. Stel de omtrek van het grote wiel is 4 en de omtrek van het kleine wiel is 2, dan moet je het kleine wiel twee keer zo snel laten draaien.

Vind trouwens dat iedereen hier erg mooi werk laat zien. Het begint wel te kriebelen om ook eens mee te doen aan een contest. Maar ik heb het nogal druk (ook met andere leuke projecten)... nouja, wie weet, als het onderwerp me een keer echt goed ligt :).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:30:
wil je dit in max doen is reaction manager intressant.. daarmee kun je een formules aangeven die de snelheid relatief kopieeren en zelfs spiegelen "clockwise/counterclockwise"

je hebt dan dus maar 2 frames staan op je hele animatie die na aanpassing dus alles beinvloeden
zeer intressant.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hoe gaat het eigenlijk met de andere deelnemers? Ik wil ook wel eens wat te kijken hebben! :>
Ja! Ik wou maar zeggen! We lullen hier al een half topic over jou! Dus! :+

Even serieus, ik ben nog niet verder gegaan met mijn Fokje en Sukje. Real life kicks in. Moet voor m'n stage en voor het zoeken van een baantje (en het afronden van een vorig baantje) wat dingen regelen en dat gebeurt niet zolang ik lekker zit te modelen :P (nu ook niet, maargoed, modelen is verslavender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
The Flying Dutchman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:37:
[...]

Gewoon even kijken wat de omtrek van het ene wiel is en de omtrek van het andere wiel. De buitenkant van ieder wiel moet met dezelfde snelheid draaien. Aangezien de omtrek gelijk is aan 2 * pi * r (radius / straal) kun je dus bepalen hoe snel beide wielen moeten draaien. Stel de omtrek van het grote wiel is 4 en de omtrek van het kleine wiel is 2, dan moet je het kleine wiel twee keer zo snel laten draaien.
Weet ik (ben ook een wiskunde nerd :9~ ), maar zo ingewikkeld hoeft het voor mij niet :P Het ziet er goed uit hoe het nu draait, meer hoeft niet.
Vind trouwens dat iedereen hier erg mooi werk laat zien. Het begint wel te kriebelen om ook eens mee te doen aan een contest. Maar ik heb het nogal druk (ook met andere leuke projecten)... nouja, wie weet, als het onderwerp me een keer echt goed ligt :).
:o Welk onderwerp is er nou beter dan schaalmodel? Eigenlijk alles is mogelijk in deze wedstrijd.

edit:

wat vinden jullie nu van venus:
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/orrery_met_venus_th.jpg
Lichtelijk gebaseerd op een echte map van Venus :)

edit2: voor de mensen die denken "wat is de belichting raar": Voor rendersnelheid heb ik even AO uitgezet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door link0007 op 18-01-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 10-09 21:04
[...]
Nou, ben toch met mijn idee aan de slag gegaan. Hier een beginnetje :P
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Blender3D/viewsize/statue.jpg

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Geef er eens een hint bij? :$

Rogier.V schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:47:
@ Stukfruit:
Scheelt maar 150 miljoen jaar :).
;)
Ach die paar jaartjes ;)

Ik zeg niks tegen MAX, blender doet hier het werk.
:+ ze blijven het doen he ;)
<--- Van mijn kant is er voorlopig even alleen een postzegel van een probeersel. Heb al veel te lang niet meer gesculpt, moet even *heel* goed oefenen voordat ik een nieuwere versie durf te posten...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ff op internet aan het kijken, kan kwam deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zilvergalerie.nl/sitewerk/fotos/titiaandegeer/Schaal1.jpg
een schaal model met voet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/galerij/albums/userpics/10013/velg06tumb.jpg
Klik voor fullsize

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 24-07 21:32
Na een kort overleg met mezelf heb ik besloten om ook mee te gaan doen :)
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Wip01.jpg
een koekje voor wie raadt wat het wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moskee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 24-07 21:32
En dat is uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een modelauto met zo'n raamwerk van onderdelen die je er eerst uit moet slopen met als gevolg kapotte vingers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ik dacht eerst aan een weegschaal :+

Maar zo'n raamwerkgeval kan ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:15:
was ff op internet aan het kijken, kan kwam deze tegen:
[afbeelding]
een schaal model met voet :P
Ik zat er naar te kijken en dacht... foto. Render. Foto. Render. Foto. Render. Footoooo!!
Hebben jullie dat nou ook, als je zo naar die belichting en reflecties kijkt? :P Dat je echt gaat zitten zoeken naar de realiteit (of juist niet) in zo'n plaat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Dark Blue schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:27:
[...]

Ik zat er naar te kijken en dacht... foto. Render. Foto. Render. Foto. Render. Footoooo!!
Hebben jullie dat nou ook, als je zo naar die belichting en reflecties kijkt? :P Dat je echt gaat zitten zoeken naar de realiteit (of juist niet) in zo'n plaat? :D
Met indigo kan je dat zeker namaken :p
Eerste keer dacht ik ook ff dat het CG was.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste