3D Contest V59 "Schaalmodel" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 32.098 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 21:32
TEAMIKKE schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:57:
Een modelauto met zo'n raamwerk van onderdelen die je er eerst uit moet slopen met als gevolg kapotte vingers :X
Klopt, dat is het idd, :)
hier is je koekje !
Afbeeldingslocatie: http://www.cepolina.com/vrijefoto/f/andere.voedsel/koekje.noot.De.V.S..jpg

Hier een update van mijn Wip:
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Wip02.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door naam op 19-01-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Sorry dubbelpost..

[ Voor 90% gewijzigd door naam op 19-01-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Waarom doe de dat nou weer :?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg al geruime tijd vanaf de zijlijn hetgeen jullie hier allemaal creëren. En ik moet zeggen: ronduit geweldig! Voor een 3Dmoddeling-leek zoals ik echt super om te bekijken en vooral ook enorm interessant om eens wat meer over te lezen.

@ Marabunta2048: Kon toch zweren dat het een platenspeler was. Blijkbaar is mijn fantasie ietwat aan de grote kant ghehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:04:
Volg al geruime tijd vanaf de zijlijn hetgeen jullie hier allemaal creëren. En ik moet zeggen: ronduit geweldig! Voor een 3Dmoddeling-leek zoals ik echt super om te bekijken en vooral ook enorm interessant om eens wat meer over te lezen.

@ Marabunta2048: Kon toch zweren dat het een platenspeler was. Blijkbaar is mijn fantasie ietwat aan de grote kant ghehe.
Niets is interessanter dan zelf meedoen!
Ik ben zelf ook -vergeleken anderen hier- een leek. Vooral een paar contests terug, toen wist ik nog bijna niks van 3D!

Maar door mee te doen, en dan vooral echt actief, word het steeds eenvoudiger om problemen in modellen op te lossen.

Download Blender (of koop/download een ander 3D programma), en begin met het maken van een simpel iets (voor mijn part een kubus in een kamer, zoals mijn eerste render was). Het is allemaal veel makkelijker dan soms lijkt, vooral nadat je je open stelt, en probeert simpel na te denken.
Ik en (hopelijk) iedereen in Graphics is meer dan bereid iedereen te helpen met problemen.

Het zou toch fantastisch zijn als we eens 20 deelnemers ofzo hebben in een contest :9~

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marabunta2048 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:48:
[...]

Klopt, dat is het idd, :)
hier is je koekje !
[afbeelding]

Hier een update van mijn Wip:
[afbeelding]
Smakelijke achtergrond bij dat koekje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Laatst online: 09-09 22:51
@ Marubunta: Past ie uiteindelijk ook in elkaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier is een filmpje van mijn hoofd met zonnebloemolie via de fluid-simulation:

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=kfNwO60i4sQ]

[ Voor 140% gewijzigd door Salvatron op 20-01-2008 14:35 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:10:
Niets is interessanter dan zelf meedoen!
Ik ben zelf ook -vergeleken anderen hier- een leek. Vooral een paar contests terug, toen wist ik nog bijna niks van 3D!

Maar door mee te doen, en dan vooral echt actief, word het steeds eenvoudiger om problemen in modellen op te lossen.

Download Blender (of koop/download een ander 3D programma), en begin met het maken van een simpel iets (voor mijn part een kubus in een kamer, zoals mijn eerste render was). Het is allemaal veel makkelijker dan soms lijkt, vooral nadat je je open stelt, en probeert simpel na te denken.
Ik en (hopelijk) iedereen in Graphics is meer dan bereid iedereen te helpen met problemen.

Het zou toch fantastisch zijn als we eens 20 deelnemers ofzo hebben in een contest :9~
Thanks voor de toffe reply!

Absoluut een idee om op z'n minst eens Progje te regelen en daarmee aan de slag te gaan, en kijken wat er uiteindelijk op het scherm komt te staan! Dan, wanneer ik het enigzins onder de knie heb, lijkt het me erg tof om mee te doen.

Maar first things first. Mag ik bijdeze dan mijn eerste vraag stellen? (Doe ik al, maar goed)
Wat zou de beste keus zijn qua programma? hierin meegenomen dat ik echt een 3DmodFeut/Leek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:20:
Maar first things first. Mag ik bijdeze dan mijn eerste vraag stellen? (Doe ik al, maar goed)
Wat zou de beste keus zijn qua programma? hierin meegenomen dat ik echt een 3DmodFeut/Leek ben.
Blender is imho erg goed en is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Jack Walsh schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:23:
[...]

Inderdaad. Tutorials ervoor zijn ook altijd erg duidelijk (vooral die voor beginners), en de forums zijn heel vriendelijk.

Voor tutorials moet je vooral hier kijken, en blender downloaden doe je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!
Zojuist binnengehaald en geïnstalled. Als ik ergens tegenop loop, waar ik met Tutorials niet uitkom, zal ik dan mijn vraag in dit topic stellen? (vanwege het feit dat dit eigenlijk een Contest betreft)
Anyhow, ik ga mijn zondagmiddag/Avond eens invullen met proberen/probeersels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:05:
Als ik ergens tegenop loop, waar ik met Tutorials niet uitkom, zal ik dan mijn vraag in dit topic stellen? (vanwege het feit dat dit eigenlijk een Contest betreft)
Nee, voor vragen is een speciaal blender-vragen-topic op dit subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
*kuch*Voor de volledigheid: [Blender] Het Blender vragentopic */kuch* ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Mocht je na het blenderen nog iets verder willen, dan is Cinema 4D een goed programma. Veel mensen vinden dat het een wat lagere instapdrempel heeft dan programma's als 3D Max, en Maya. Terwijl het imo zeker geen kwalitiet onderdoet.

Ik zal binnenkort weer eens wat van mij posten, denk niet dat ik mijn ideetje af ga krijgen, maar toch. :)

------------------------------

@ Jack Walsh : Ziet er mooi uit. Ik begin alleen steeds minder de link te zien met 'schaalmodel'. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Rogier.V op 20-01-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Rogier.V schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:25:
@ Marubunta: Past ie uiteindelijk ook in elkaar? :+
Ik hoop het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Jack Walsh schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:23:
[...]

Maken mensen hier eigenlijk ook gebruik van SolidWorks? Ik heb namelijk nog niets langs zien komen hierover. Ik heb in de TS wel gelezen dat alle paketten toegestaan zijn. Ik heb ook alleen ervaring met SolidWorks en zou graag ook een keer meedoen. Alleen de tijd moet ik er voor vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jack Walsh schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:19:
Hier is een filmpje van mijn hoofd met zonnebloemolie via de fluid-simulation:

[video]
:) misschien kan de resolutie (van de fluid) nog wat puntjes omhoog?
Hopelijk heb je een snelle CPU en veel geheugen...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Stukfruit schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:53:
[...]

:) misschien kan de resolutie (van de fluid) nog wat puntjes omhoog?
Hopelijk heb je een snelle CPU en veel geheugen...
@ Youtube poste hij dat hij een AMD Athlon XP 2200+ en 1 GB aan RAM heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, staan veel mooie werkjes tussen, mijn vliegtuigjes ga ik neits meer aan doen

volgende contest ga ik met richten of 3d max, moet ik toch ooit leren he. ook wel handig omdat ik als vervolgopleiding toch wel de 3d richting op wil. maar dat duurt nog 3 jaar als alles goed gaat :P .

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
En maar weer eens een Wipje :)
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Wip03.jpg
Jammer dat er zo te zien verder niemand meer meedoet.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jawel ik doe nog wel mee!

Enne, ga eens de lucht in met je ontwerp! :P dit kan ik ook in Photoshop!!!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Alstublieft, hier een geupdate Wip, hierop kan je zien dat ik niet aan het photosoepen ben :)
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Wip04.jpg
Klikbaar plaatje =]

[ Voor 87% gewijzigd door naam op 21-01-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Hier ook nog een deelnemer :)

Maar ik heb niks spannends te vertellen, dus dan doe ik dat ook niet :+

En wanneer krijgen we de rest nou te zien? Stukfruit, archetype, Dark Blue, jup jup, forcepoint, whatever, en alle andere deelnemers : Waar zijn jullie? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@link0007

ja ik ben het met je eens, waar is de rest? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Omdat jullie er zo om vragen..

---------
Het idee voor een leuke scene om het lego poppetje heen is zo goed als af, en ik zit nu een beetje met de uitvoering te kloten:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/LegoWIP2.jpg

Dit is dus zo'n beetje het idee. Ik ben nu al wat verder, dit is van een tijdje terug.

Hierbij wil ik nog wat objecten er bij maken die ook richting de stofzuiger glijden, met daarbij wolken stof die ook richting de stofzuiger vliegen. Lekker overdreven, en natuurlijk niet de bedoeling dat die realistisch zou moeten zijn (natuurlijk de onderdelen er in wel richting realistisch, maar ik bedoel meer dat er overdreven veel wind is voor iets als een stofzuiger). Die 'stok' wordt nog vervangen door iets anders, wat iets meer in de scene past.

Ben ook voor het eerst wat met Pyrocluster gaan klooien (module van Cinema 4D), en ik probeer een zo'n goed mogelijke stof 'storm' voor elkaar te krijgen.
Hier onder een eerste testje:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/LegoWIP3WithPyro.jpg

Uiteindelijk moet het waarschijnlijk nog wat meer worden dan dit eerste 'briesje'.

Hoop dat ik er nu eens écht wat tijd voor vrij kan maken, heb er nog niet zo veel aan gewerkt tot nu toe. Maar ik denk dat dat wel goed komt.

Comments of ideeën zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Heel netjes. ;)
maar een paar vragen/opmerkingen:
1; hebben lego-poppetjes geen gat in hun hoofd? :) (tenminste mijn lego-poppetjes hebben dat wel:P)
2; Ga je ook nog iets met de achtergrond doen? op deze manier lijkt hij zo... leeg :/

Verder mooi gemaakt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
1: volgens mij hangt dat af van de datering van het lego-poppetje. Het zou best kunnen dat oudere modellen dat wel hadden. Maar volgens mij hebben ze die al geruime tijd niet meer.

edit: Hmm, gezien je geboortedatum lijkt het mij aannemelijk dat mijn lego eigenlijk ouder is dan die van jou. Wellicht hebben de nieuwere poppetjes dat juist? Ik heb het nog nooit gezien bij mijn eigen poppetjes in ieder geval.

[ Voor 39% gewijzigd door Aapenootjes op 21-01-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb het idee dat je het nog wat dynamischer zou kunnen maken door het uiteinde van de stofzuiger een stukje op te tillen zodat je de onderkant ziet en er het stof ed. in ziet vliegen :)

@link0007:

Wij gaan allemaal op de laatste avond nog keihard aan de slag, op diezelfde avond nog minstens tien wips posten, met 1 minuut voor sluitingstijd een final en dan bitchfighten om wie er het dichtst bij 1 seconde voor 24:00 uur zat.
(op het laatste moment je final posten is ook een soort eer om te halen, toch? sommige mensen blijven er nog jaren berucht om ;) )

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@aapenootjes

Klopt, mijn legopoppetjes hebben idd een gat in hun kop, of oudere poppetjes dat niet hadden weet ik niet, zo oud is mijn lego nog niet :)

Maar we dwalen van het topic af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
En maar weer een wipje ;)
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Wip05-1.jpg
Verbeteringen:
- Grond met een weggetje
- Zwevende auto (jaja ik weet het, dat is geen verbetering maar dat komt nog :P)

Todo:
- Glazen kist eromheen.
- Mooie Rand eronder
- Tafel? (suggesties anyone?)

[ Voor 35% gewijzigd door naam op 21-01-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Heel mooi werk wat er gepost word.
Het is voor mij al weer een hele tijd geleden dat ik iets met tekenen gedaan heb, maar ik ga toch ook maar eens mee doen..
hoop dat de plaatjes het goed doen, en wie het raad krijgt een koekje (lees ik hier altijd:d)
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/6564/stoommodelrender001ng8.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
uhm.. een supergeavanceerde muizenval? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Ik denk een stoom model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ reacties hierboven: Het 'real-life' lego-mannetje dat ik heb nagemaakt had dat inderdaad niet (like).

Het is inderdaad wel de bedoeling dat er nog iets met de achtergrond gaat gebeuren. Maar sowieso wordt de plaat nog een heel stuk dynamischer (heb gisteren eens op zolder gekeken naar oude lego-onderdelen die wel eens leuk zouden kunnen staan, dus ben die nu aan het nabouwen/plaatsen). ;)

Bedankt voor de reacties.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Hier is een handige tutorial die je zou kunnen gebruiken voor lego steentjes : klik ;)

En we gaan door:

Hier is alweer een Wip van mij :) (goh, je zal maar tijd teveel hebben 8)7)
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Wip06-1.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door naam op 21-01-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
Dark Blue schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:27:
[...]

Ik zat er naar te kijken en dacht... foto. Render. Foto. Render. Foto. Render. Footoooo!!
Hebben jullie dat nou ook, als je zo naar die belichting en reflecties kijkt? :P Dat je echt gaat zitten zoeken naar de realiteit (of juist niet) in zo'n plaat? :D
Comic op xkcd :).
Vast al wel eerder aangehaald/bekend.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
En maar weer eens een Wip:

Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Wip07-1.jpg

Gedaan:

- Casing.
- Stoplicht.
- Vangrail.

ToDo:

- Belichting.
- Tafel eronder? (iemand suggesties?)
- Andere achtergrond?

Maar voorlopig stop ik even...
C&C hoor ik graag :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal goed, koekje voor jou!

en nog een stapje verder gegaan Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/2531/stoommodelrender002pf9.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rogier.V: Grappig dat legomannetje, en het ziet er al goed uit. :)

@Marabunta2048: Die raceauto doet me denken aan Trackmania. 8)

@kjwjansen: Ziet er al netjes uit. Zoiets wilde ik voor de miniatuur-contest doen, maar ik kon geen duidelijk genoeg plaatje vinden als referentie. Ben benieuwd naar het eindresultaat. :)

Er is nog niet veel veranderd aan het parthenon. Ik heb de pilaren opnieuw gedaan, want ik kwam in de problemen met het texturen doordat het allemaal instances waren. Nu zijn het allemaal kopieen, ipv instances. (en een stuk minder polygonen :Y) ) Maar de textures ga ik later doen. Ik ga eerst wat details maken. :)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/6218/wip021vq0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P2WK3NA9jX99bufSLzZHLSiS/full.jpg

Zo. Update: lulletjes aan voorkant gehangen (in een reference dat ze aan een balie staan voor de DVD van Jos Brink hangen die daar ook, misschien ligt dat aan het onderwerp van de strip :X )
...en ik heb even leuk met een texture zitten prutsen: hoe laat je zien dat Sukke ter plekke geschilderd wordt? :D

Reflecties, bump en kleur. Was een leuke oefening :) (en cilinder mapping, woaaah, makkelijk uitgangspunt :P )
Er komt nog een penseel bij om dat wat meer duidelijk te maken.

Wacht... dit is onlogisch. Je gaat toch niet tijdens het verven nog sleufjes vijlen in die puppekes... ziehier.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZtxbwOwWy2TwjU7J6kihArtI/full.jpg
Oja, en Sukke heeft een snaveltje! Best of all references, wat ik er uit op kon maken. Ben maar gewoon aan points gaan slepen. Kon er anders echt niks van maken :P

Edit 2: Omdat het toch eigenlijk geen werk was (en mijn biertje nog niet op :9 ) ... ook Fokke maar even een truitje gegeven. Ook hier weer gelet op reflection enzo, deze is al ready geschilderd, dus de verf is droger en minder reflecterend... *D

Zo, deze dame gaat maar eens slapen :z :)

Marabunta: Ga je nog iets met je glas doen? Je mist namelijk iets, en ik denk dat het iets als Fresnel is ofzo... je glas moet een brekingsindex hebben (haal ik nu alles door elkaar?). iig, je glas is nu zeg maar vitrage, het moet echt dikte krijgen en ook licht breken. Dat kan je aanzetten, en dan een brekingsindex opgeven. Waar het zit moet je zelf even uitzoeken :P ... en de brekingsindex van glas (dik glas) is ook te Googlen. Succes! :)

[ Voor 54% gewijzigd door Dark Blue op 21-01-2008 23:19 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@sargonaut: Slik... Maak ik nog een kans? :O

@Donkerblauw(Dark Blue, sorry kon het niet laten O-) ) ziet er goed uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@ marabunta: Ik zou inderdaad nog even naar dat glas kijken. Brekingsindex, groene randen, caustics, etc.. Glas helpt echt als het zo realistisch mogelijk is! (en het is best eenvoudig realistisch te maken).

Edit:

Gewoon om erbij te horen, hier mijn laatste full-quality render: Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/orrery_11_th.jpg

Ik weet echt even niet meer wat nog te doen.. Iemand nog suggesties?

[ Voor 42% gewijzigd door link0007 op 21-01-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je groot tandwiel raakt die van de aarde bijna niet, misschien nog wat aan doen. Als je nog steeds op zoek bent naar wat rekenkracht voor een filmpje mag je mij wel wat werk doorsluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
En aangezien je model buiten staat, zou je er misschien een glazen stulp oid overheen kunnen plaatsen, zodat kleine kindertjes je model niet kapot gaan maken :)

En volgens mij missen er nog wat tandwielen om Venus en de maan afzonderlijk te laten draaien? Of zie ik het verkeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door H004 op 22-01-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik spaar mn wips voor de final nu teveel tweakwerk dat niet echt boeiend is op stap voor stap te posten iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:56:
[afbeelding]

Zo. Update: lulletjes aan voorkant gehangen (in een reference dat ze aan een balie staan voor de DVD van Jos Brink hangen die daar ook, misschien ligt dat aan het onderwerp van de strip :X )
...en ik heb even leuk met een texture zitten prutsen: hoe laat je zien dat Sukke ter plekke geschilderd wordt? :D

Reflecties, bump en kleur. Was een leuke oefening :) (en cilinder mapping, woaaah, makkelijk uitgangspunt :P )
Er komt nog een penseel bij om dat wat meer duidelijk te maken.

Wacht... dit is onlogisch. Je gaat toch niet tijdens het verven nog sleufjes vijlen in die puppekes... ziehier.
[afbeelding]
Oja, en Sukke heeft een snaveltje! Best of all references, wat ik er uit op kon maken. Ben maar gewoon aan points gaan slepen. Kon er anders echt niks van maken :P

Edit 2: Omdat het toch eigenlijk geen werk was (en mijn biertje nog niet op :9 ) ... ook Fokke maar even een truitje gegeven. Ook hier weer gelet op reflection enzo, deze is al ready geschilderd, dus de verf is droger en minder reflecterend... *D

Zo, deze dame gaat maar eens slapen :z :)

Marabunta: Ga je nog iets met je glas doen? Je mist namelijk iets, en ik denk dat het iets als Fresnel is ofzo... je glas moet een brekingsindex hebben (haal ik nu alles door elkaar?). iig, je glas is nu zeg maar vitrage, het moet echt dikte krijgen en ook licht breken. Dat kan je aanzetten, en dan een brekingsindex opgeven. Waar het zit moet je zelf even uitzoeken :P ... en de brekingsindex van glas (dik glas) is ook te Googlen. Succes! :)
Ik denk dat je, als je het idee wilt geven dat de een nog geschilderd moet worden, de lijnen weg moet laten. Het lijkt nu of je met een kwast hebt gewerkt waar je in 1 sweep de achtergrondkleur en de zwarte strepen zet. Als je zoiets zou beschilderen dan begin je lijkt me met de achtergrondkleur en als het hele shirtje een egale kleur heeft dan ga je detaileren door bijvoorbeeld de zwarte strepen aan te brengen. Misschien een leuk detail om de lijnen op sommige punten ook iets dikker te maken oid. om een beetje een idee van handgeschilderd te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Met het glas ben ik idd nog even aan het kijken hoe ik dat het beste kan doen, ik dacht zelf aan iets van mental ray glas of zoiets maar daar moet ik nog even voor kijken hoe dat het mooiste kan..

Voorlopig mental ray glas:
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Wip08-1.jpg
Klikbaar ;)

c&c please :)

[ Voor 36% gewijzigd door naam op 22-01-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Laatst online: 10-09 08:40
KneoK schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:35:
[...]

Ik denk dat je, als je het idee wilt geven dat de een nog geschilderd moet worden, de lijnen weg moet laten. Het lijkt nu of je met een kwast hebt gewerkt waar je in 1 sweep de achtergrondkleur en de zwarte strepen zet. Als je zoiets zou beschilderen dan begin je lijkt me met de achtergrondkleur en als het hele shirtje een egale kleur heeft dan ga je detaileren door bijvoorbeeld de zwarte strepen aan te brengen. Misschien een leuk detail om de lijnen op sommige punten ook iets dikker te maken oid. om een beetje een idee van handgeschilderd te geven.
Als je gaat schilderen werk je juist andersom. De diepste lagen doe je als eerst. Je zou die zwarte strepen dus helemaal als texture over het shirt heen kunnen doen en die groene verflaag daaroverheen doen.
marabunta2048 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:01:
Met het glas ben ik idd nog even aan het kijken hoe ik dat het beste kan doen, ik dacht zelf aan iets van mental ray glas of zoiets maar daar moet ik nog even voor kijken hoe dat het mooiste kan..

Voorlopig mental ray glas:
[afbeelding]
Klikbaar ;)

c&c please :)
Het lijkt nog heel erg of je auto zweeft boven het wegdek. Mis ook nog wat schaduwen op het model zelf. Miss dat een spot boven het model wat goeds doet.

Wil zelf ook maar eens een keer mee gaan doen, maar kan niet zo veel met dit onderwerp.. en was een beetje laat om nog mee te kunnen doen...

[ Voor 23% gewijzigd door Animal Baars op 22-01-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog iets verder..
Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.d82b7f8ca1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.d55a362be9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.e4c6ae9739.jpg

haha dark blue fokke en sucke rules, leuke plaatjes die hier voorbij komen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Weer wat verder. Klik voor 1024x768.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/progress_11_C4D_edited_thumb.jpg
Misschien iets te sterke photoshop nabewerking, maar ik vond 'm wel mooi zo.

De dino is redelijk klaar nu, maar moet nog wel een klein 'scene'tje' worden :).
En ben niet tevreden met de rots-ondergrond, zelfs voor een plastic schaalmodel glimt 't wel erg hard :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:24:
[afbeelding]

De dino is redelijk klaar nu, maar moet nog wel een klein 'scene'tje' worden :).
En ben niet tevreden met de rots-ondergrond, zelfs voor een plastic schaalmodel glimt 't wel erg hard :p.
heel erg mooi, ik zou het hout alleen iets meer reflectie geven, en zijn/haar oog... ik weet niet wat, maar iets ontbreekt daar aan.. voor de rest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

waarschijnlijk dat de reflectie daarvan gewoon een witte stip is :P

idd, verder eens met bovenstaand.. maar over het volledige ding, hulde

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Animal Baars schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:50:
Het lijkt nog heel erg of je auto zweeft boven het wegdek. Mis ook nog wat schaduwen op het model zelf. Miss dat een spot boven het model wat goeds doet.
Ja dat klopt, maar ik heb ook nog geen belichting in mijn scene toegevoegd, dus schaduwen zijn nog niet te zien (default lampen in Max hebben geen schaduw) Maar dat komt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
[afbeelding]

Dat is juist prima zo... zo krijg je duidelijk het idee dat het een nepondergrond is! Verder erg mooi, vooral de textures.. :) Eventueel zou je het hout nog wat donkerder kunnen maken, dat kleurt denk ik wat beter bij de felle kleuren van de dino

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Bedankt voor 't commentaar, vooral kleur en specular e.d. staar ik me altijd blind op :). En z'n oog is gewoon de specular die lekker fanatiek staat, ik zal wel een minder strakke specular faken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

LiToKi schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:12:
Bedankt voor 't commentaar, vooral kleur en specular e.d. staar ik me altijd blind op :). En z'n oog is gewoon de specular die lekker fanatiek staat, ik zal wel een minder strakke specular faken.
Doe er een mooie reflectie in, van softboxen of een ringflitser :P

* Dark Blue het racepaard loopt nu wel helemáál achteraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw gelakt hout is redelijk reflectief, een beetje reflectie zou niet verkeer zijn dus :)

http://www.singleservecoffee.com/images/draft_475_big.jpg
http://www.reardonspainting.com/1/images/DSCN0220.JPG
http://www.hammergallery.com/Folk/FG%20570_small.JPG
http://www.civilization.c...reasure/images/257_1a.gif

Goed voorbeeld hier :
Afbeeldingslocatie: http://img.villagephotos.com/p/2004-7/767317/CROSBY%20CATSTRNBTR%20003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bijouteriecl.qc.ca/images/CEP/montre-212-24395-3RY.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Welke resolutie moet de final worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

wat jij wil

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:04
marabunta2048 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:57:
Welke resolutie moet de final worden? :)
Uit de TS:
Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
okeej, bedankt voor de info ;)

en maar weer eens een Wip:
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Wip11-1.jpg

Gedaan:
- Andere Casing
- Ander Bordje
- Licht :D
- Andere achtergrond

Todo:
- Tafel? (suggesties?)

C&C Please (8>

[ Voor 84% gewijzigd door naam op 23-01-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

550px ja! Nou Archetype, daar gaan je zorgvuldig uitgekozen bumpmaps voor je touwen... :P

(een highres van dat schip is trouwens zeer welkom :9 )

En Marabunta: ik vind je casing nu een beetje raar. Midden tussen een stolp en een aquarium in. Ik zou even kijken naar realistische voorbeelden, hoe leuk afgerond de hoekjes ook zijn. ;)

Ik vind je belichting wat kaal. Alsof je er echt een koude tl-buis op richt, of een zaklamp. Een lampje als zon kan onderdeel uitmaken van je scene. Denk aan die lampen van Pixar. Gelig licht, beetje verstrooiend.
Je mag je object wel wat groter binnen je vlak zetten. Niet alle hoeken hoeven in beeld te zijn, de rest vult de kijker toch wel aan :)

[ Voor 64% gewijzigd door Dark Blue op 23-01-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik een hogere resolutie van die tekst op het bordje. En misschien een tikkeltje minder groen glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog wat verder, langzaam maar zeker toe aan texturen denk ik!
Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.5a627df66d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/orrery_12_th.jpg

Beter? Wordt wel een beetje druk, weet niet zeker of het zo moet blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:27:
[afbeelding]

Ik vind het eerlijk gezegd niet te druk worden, maar dat is mijn mening

Ben zelf ondertussen bezig geweest met de eerste opzet van materialen/textures en belichting... nooit mijn hobby en sterkste kant geweest.. (zoals je ziet) Is allemaal nog veel te clean, en dat chrome moet op lang niet alle plaatsen, maar vind het nog best lastig, anyway c&c en tips zijn altijd welkom
Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.f5b9c2bbbd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:16:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd niet te druk worden, maar dat is mijn mening

Ben zelf ondertussen bezig geweest met de eerste opzet van materialen/textures en belichting... nooit mijn hobby en sterkste kant geweest.. (zoals je ziet) Is allemaal nog veel te clean, en dat chrome moet op lang niet alle plaatsen, maar vind het nog best lastig, anyway c&c en tips zijn altijd welkom
[afbeelding]
Clean valt best mee... Vind de stijl van dat muurtje (waar het stoomvat op leunt) wel leuk, ziet er speelgoedachtig uit :)
Chroom zou ik inderdaad nog veranderen, ziet er nu wat raar uit.

Lijkt me ook wel mooi als je wat schroeven maakt om die chromen plaat (die grote :P) vast te maken aan de houder... Als je begrijpt wat ik bedoel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zou je reflection map op je muurtje nog iets nuanceren. Het is nu wel leuk, maar zo overal-plastic. De voegen zou je iets minder reflectief of iets ruwer kunnen maken dan je steentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11
link0007 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:27:
[afbeelding]

Wow

* Wild_Snake kwijlt

Erg mooi met die reflectie op die planeet!!

Heb je er bezwaar tegen als ik dit als mijn achtergrond (bureablad) gebruik? (Niet commerciel, en ook geen verspreiding!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Wegens tijdgebrek moet ik helaas deze inleven als Final
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/Final_Thumb.jpg
klikbaar 8)

[ Voor 19% gewijzigd door naam op 24-01-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Even een klein dingetje; 31 januari valt op een donderdag :). Dus we hebben nog een week neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Even een rijtje met reacties:

@ Sargonaut: Ziet er gaaf uit! Ben benieuwd naar de textures (neem tenminste aan dat je de textures nog wat ouder/viezer/authentieker maakt?) En het relief is misschien ook wel leuk om te maken (gewoon displacement). :)

@ LiToKi: Ziet er echt super gaaf uit 8) . Ik denk dat het misschien wel leuk is om er een realistische scene onder te zetten, met mooi gras etc. (zoals bij het hert in de openingspost). Het is immers 3D, daar kun je júist dingen doen die in het echt niet mogelijk zijn, maar in 3D wel (lijkt mij in iedergeval de bedoeling.. anders bestaat er ook nog een camera :D )
Neem aan dat het hout ook nog veranderd wordt? Kan zoals gezegd iets glimmender o.i.d.
Ga zo door!

@ Marubanta: Leuk gedaan. Toch denk ik dat je er een stuk meer uit kan halen, mooi ondergrondje (tafel ofzo), mooie belichting, iets meer aandacht besteden aan de textures op het wagentje..
Hoop dat je nog wat tijd vind om het mooi af te werken. :)

@ Kjwjansen: Mij lijkt het wel wat om hier een super roestige en vervallen scene van te maken. Stoom erbij, roestige spijkertjes.. enzovoort. ;)

@ link0007 : Model en textures lijken mij wel redelijk af zo. Nu nog een mooie/leuke compositie vinden. :)

..
Binnenkort weer wat progress van mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Wild_Snake schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:18:
[...]

Wow

* Wild_Snake kwijlt

Erg mooi met die reflectie op die planeet!!

Heb je er bezwaar tegen als ik dit als mijn achtergrond (bureablad) gebruik? (Niet commerciel, en ook geen verspreiding!)
Al zou je hem commercieel exploiteren en voor 2 miljoen aan de koningin verkopen ;) (maakt mij allemaal niks uit wat ermee gebeurt).

Ik ben aan het denken of er nog iets bij moet ofzo.. Vind het eigenlijk wel goed uitzien zo als het is. Alleen hout misschien nog beter wrappen.

[ Voor 18% gewijzigd door link0007 op 24-01-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rogier.V: Bedankt :), eerste wat ik ga doen zijn de details in de bovenste rand. De textures komen daarna. ;)

@link0007: Het radarwerk en de planeten zien er erg goed uit. Aleen de sterrenkaart oogt nog een beetje plat. Je zou die sterrenkaart als bumpmap kunnen gebruiken op een koperen/metalen schijf/disk. Ik denk dat je de sterrenkaart met photoshop dan nog moet bijwerken, om een goeie bumpmap te krijgen. De schijf kun je dan vervolgens inleggen op dat houten plaatje. Je ziet het ook vaak op barometers of luxe sigarenkistjes, kon niet echt een goed voorbeeld vinden, maar zoiets als dit bedoel ik:Afbeeldingslocatie: http://www.comfycasa.nl/images/game%20dies.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:21:
@Rogier.V: Bedankt :), eerste wat ik ga doen zijn de details in de bovenste rand. De textures komen daarna. ;)

@link0007: Het radarwerk en de planeten zien er erg goed uit. Aleen de sterrenkaart oogt nog een beetje plat. Je zou die sterrenkaart als bumpmap kunnen gebruiken op een koperen/metalen schijf/disk. Ik denk dat je de sterrenkaart met photoshop dan nog moet bijwerken, om een goeie bumpmap te krijgen. De schijf kun je dan vervolgens inleggen op dat houten plaatje. Je ziet het ook vaak op barometers of luxe sigarenkistjes, kon niet echt een goed voorbeeld vinden, maar zoiets als dit bedoel ik:[afbeelding]
Uhh.. transparante texture mappen met inderdaad een bumpmap erbij? (bump is dan gewoon een gaussian blur zwart-wit versie van texture). Dat zou wel werken, maar sommige lijnen zijn wel extreem dun.

Is er een simpele manier om het meer op papier te laten lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:04
WIP
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Blender3D/viewsize/dragon.jpg

todo:
- Klauwen
- Materiaal
- Op sokkel
- Omgeving
- Etc..

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:33:
[...]

Uhh.. transparante texture mappen met inderdaad een bumpmap erbij? (bump is dan gewoon een gaussian blur zwart-wit versie van texture). Dat zou wel werken, maar sommige lijnen zijn wel extreem dun.

Het voorbeeldje maakt het verwarrend, sorry. Ik bedoelde niet dat je transparantie aan die kaart moet toevoegen. Ik bedoelde:

De cirkel waar de kaart nu op zit 1mm extruden, zodat je een platte cylinder krijgt. De cylinder krijgt dan een metaaltexture (koper,messing,...), en dan de kaart als bumpmapping erop.

ander voorbeeldplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y279/euromunt/it2E2006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:33:
[...]

mja voeg vouwern en watervlekken toe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:29:
[...]

Clean valt best mee... Vind de stijl van dat muurtje (waar het stoomvat op leunt) wel leuk, ziet er speelgoedachtig uit :)
Chroom zou ik inderdaad nog veranderen, ziet er nu wat raar uit.

Lijkt me ook wel mooi als je wat schroeven maakt om die chromen plaat (die grote :P) vast te maken aan de houder... Als je begrijpt wat ik bedoel :9
haha, speelgoedachtig, dat is nou eigenlijk net niet de bedoeling, dus ngo niet goed :)
en schroeven maken voor die chromen plaat; had dat detail nog over het hoofd gezien
anyway bedankt voor je reactie.
Dark Blue schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:23:
Ik zou je reflection map op je muurtje nog iets nuanceren. Het is nu wel leuk, maar zo overal-plastic. De voegen zou je iets minder reflectief of iets ruwer kunnen maken dan je steentjes.
inderdaardaad, vond het zelf ook nog niet echt wat het moet zijn, moet een soort van uhm, bronsachtig materiaal zijn, met een rode tint, en veel minder clean/reflectief. maar van die voegen ruwer maken is wel een goed idee, zal de displacement map iets aanpassen! bedankt
Rogier.V schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:59:
Even een rijtje met reacties:

@ Kjwjansen: Mij lijkt het wel wat om hier een super roestige en vervallen scene van te maken. Stoom erbij, roestige spijkertjes.. enzovoort. ;)

......
Binnenkort weer wat progress van mijzelf.
Zat hier ook aan te denken, maar ik wil eigenlijk een zo veel mogelijk gelijkende scene maken als de pic. hier onder (het origineel dus)
maar misschien dat ik na de contest er nog verder mee ga, en dan wel zoiets maak, misschien een klein animatie van maken!

en het origineel
Afbeeldingslocatie: http://cedesign.net/steam/store/store-images/model-65.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Weer een nieuwe update van mijn kant.

Even niet letten op het stof, die wordt opnieuw gedaan (kwam er na 2 uur renderen achter dat het er nu totaal niet uit ziet + het render tijd vreet + ik daardoor de AA laag moest zetten waardoor je nu kartels ziet :X ). Imo is het namelijk nu véél te veel in de lucht, terwijl het juist over de grond naar de stofzuiger moest toe schuiven (zoals op die vorige WIP die ik postte).

Maar goed, hier de render:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/TestLegocopy.jpg

...

Verder moet het allemaal nog iets 'levendiger' ofzo, maar dat komt denk ik vooral doordat ik nu zo goed als geen belichting heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:42:
[...]

haha, speelgoedachtig, dat is nou eigenlijk net niet de bedoeling, dus ngo niet goed :)
en schroeven maken voor die chromen plaat; had dat detail nog over het hoofd gezien
anyway bedankt voor je reactie.

[...]

inderdaardaad, vond het zelf ook nog niet echt wat het moet zijn, moet een soort van uhm, bronsachtig materiaal zijn, met een rode tint, en veel minder clean/reflectief. maar van die voegen ruwer maken is wel een goed idee, zal de displacement map iets aanpassen! bedankt

[...]

Zat hier ook aan te denken, maar ik wil eigenlijk een zo veel mogelijk gelijkende scene maken als de pic. hier onder (het origineel dus)
maar misschien dat ik na de contest er nog verder mee ga, en dan wel zoiets maak, misschien een klein animatie van maken!

en het origineel
[afbeelding]
Heel mooi nagemaakt, maar altijd weer jammer om te zien dat het nagemaakt is, en niet een eigen creatie :) Desalnietemin erg mooi gemaxt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:24:
WIP
[afbeelding]

todo:
- Klauwen
- Materiaal
- Op sokkel
- Omgeving
- Etc..
Oeh charizard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:01:
[...]

Heel mooi nagemaakt, maar altijd weer jammer om te zien dat het nagemaakt is, en niet een eigen creatie :) Desalnietemin erg mooi gemaxt!
haha, jij was zeker vroeg wakker vanmorgen! maar ik beloof je, ik zal proberen er een mooi plaatje van te maken, en als dat lukt maak ik er gelijk een mooie animatie van :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

? Hoezo was ik vroeg op vanochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Heb een heleboel mooie renders zien passeren, ben zelf niet echt meer aan een goed idee gekomen (heb ook nog niet echt veel ervaring op grafisch vlak). Dus ik doe niet (meer) mee.

@ Rogier.V: Ik vind die render nogal vaag, er mist precies ook iets. (Stof op de vloer?) Mischien kan je het Lego ventje er laten uit springen door hem niet te vervagen, of je moet eens proberen te spelen met licht inval. (Ambient/Specular)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/sdlcvb.jpg

Hier is er nog een filmpje van:
http://nl.youtube.com/watch?v=MkmpuhTzMko

[ Voor 46% gewijzigd door Salvatron op 29-01-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:50:
? Hoezo was ik vroeg op vanochtend?
laat maar, ik had die avond een paar biertjes teveel op 8)7 8)7
anyway, hier een nieuwe render, het ontbreekt me behoorlijk aan tijd
Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.c431527866.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:17:
[...]

laat maar, ik had die avond een paar biertjes teveel op 8)7 8)7
anyway, hier een nieuwe render, het ontbreekt me behoorlijk aan tijd
[afbeelding]
Hmm, ik vind alleen de texture op die blauwe ondergrond en op die koperen bel in het midden nog niet mooi. Bel is te mat, blauwe ondergrond ontbreekt 't aan resolutie. Ik begrijp waar je heen wil, iets van keramiek... maar dat ziet er anders uit. Heeft ook meer bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Nice! :) Ik zou hem alleen wat meer naar voren schuiven. Het lijkt nu net of hij aan de achterkant op de rand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow! Erg veel mooie en veelbelovende wips/finals!! :D

Kleine mededeling..
Zag net dat de datum in de SP niet klopt... De deadline is zondag 3 februari!!
Nog een kleine week te gaan dus!

Zelf nog niet erg veel op geschoten maar er gaat een final komen ook })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Dat die stego wat verder naar achteren staat, dat klopt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/progress_15_C4D_thumb.jpg
Klik voor 1024x768.

Misschien hier en daar nog wat tweaken, en wat minder photoshoppen :).
Het gras kan ook nog wat beter, wat minder 'vol' denk ik, het is nu zo'n net grasmatje.

En hier en daar nog wat details. Ook vond ik zelf de vorige hoek van de camera wat mooier dan deze. Maar goed, renderen duurt me te lang om 't ff opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@litoki: Wat zijn die vlekken bij het gras (richting de camera)?

En misschien ook cool als je laat zien hoe het gras aan het hout zit? Misschien een transparant netje dat nog nét zichtbaar is? (waar de sprieten opzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:22

lasharor

7 december 2004

@LitoKi, lijkt net of je gras niet een rondje is maar word afgesneden richting de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Niet zo zeuren allemaal, probeer het zelf es beter!!1one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
lasharor schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:00:
@LitoKi, lijkt net of je gras niet een rondje is maar word afgesneden richting de camera.
Ja, lijkt net, het is teveel 1 geheel ofzo. Teveel een grasmatje, moet er eigenlijk wat lege plekken in maken voor de diepte :). En dat kan gelukkig wel makkelijk. Misschien is 't ook wel cool om de stego op een rots te zetten ipv gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, LiToKi, ik vond je vorige rotsen 'echter' omdat ze minder echt waren.

Ik heb hier zelf zo'n beeldje staan met een hertje, drie schijfjes hout en een plakthermometertje :')
En dat hertje staat op precies zo'n plastic rotsje als jij eerst had. Heel realistisch dus.
Dit gras vind ik minder realistisch, juist omdat het echter is.

Ik ga denk ik donderdagavond weer ff verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Dark Blue schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:13:
Hmm, LiToKi, ik vond je vorige rotsen 'echter' omdat ze minder echt waren.

Ik heb hier zelf zo'n beeldje staan met een hertje, drie schijfjes hout en een plakthermometertje :')
En dat hertje staat op precies zo'n plastic rotsje als jij eerst had. Heel realistisch dus.
Dit gras vind ik minder realistisch, juist omdat het echter is.

Ik ga denk ik donderdagavond weer ff verder. :)
True, het is minder echt, omdat het echter is. Ik probeerde hetzelfde te doen als dat plaatje in de topic-start (http://billmelvinart.com/client3/kudu/finalsm.jpg) mocht willen dat 't zo mooi was :). Ik kijk wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

LiToKi schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:56:
mocht willen dat 't zo mooi was :). Ik kijk wel :).
Ik denk dat je dan deze nodig hebt...
Afbeeldingslocatie: http://www.tuinvdb.be/upl/i23.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Damn das een mooie plaat van dat ... hert? ree? Wauw

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste