3D Contest V61: 10 jaar tweakers! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uLtE1wKBXseIwLNV76EmhBOZ/full.jpg
Onderwerp

Welkom bij 3DContest V61

In september dit jaar viert tweakers.net haar 10 jarig bestaan. Deze contest speelt daarop in. Je bent helemaal vrij in je ontwerp, zolang het maar te maken heeft met tweakers.net, GoT en haar community.

Denk je te weten hoe HlpDsK eruit ziet in zijn bot-vorm? Laat maar zien dan!
Heb je een idee voor het t.net HQ, hoe jij denkt dat het ingericht zou kunnen worden, laat het ons (en de crew ;) ) het maar zien.

Of denk jij hoe t.net er in een 3D interface uit ziet over 10 jaar?....

Je kunt er deze contest dus alle kanten mee op *O*

Veel succes. :)

Inleverdatum

Uiterlijk Zondag 31 augustus moeten de finals gepost worden.

Waarom zolang? de vakanties komen eraan, en zo kunnen meer mensen meedoen en inhaken op deze contest zonder in tijdnood te komen.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 600 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!
  • [center][b][red]Belangrijk: vergeet de Check Images knop niet![/red][/b][/center]

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Mail de scores naar xander.kok @ gmail(punt)com

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 61.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 61.5 Krusher

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

_/-\o_

Dit word dan de 1e keer dat ik mee ga doen :7
Suc6 wensen is misschien nog aan de vroege kant, maar toch doe ik het :9

Zo, en nu knallen met het (bijna) 10jarig bestaan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Volgens mij is dit ook gelijk een mooie gelegenheid voor de hardware/mod-fetisjisten onder ons om aan de slag te gaan met hun getweakte systeem in drie dimensies? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Even tussendoor, zat nu net even ietsjes te denken... misschien is het voor deze gelegenheid wel leuk dat de final wel een animatie is, soort promo-filmpje voor het 10 jarig bestaan.

Zijn er mensen die dit ook wel leuk zouden vinden om 1x te doen?

Doe misschien ook wel mee deze keer.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@stukfruit: bedoel je dan als het ware een pc in 3d of zit ik nu aan het verkeerde eind? :P
@Tjeemp: ik zou eerder iets denken in de zin van dat T.net met een contest gaat komen en dat de winnaars daarvan als een soort van selectie met een man of 10 een film(pje) maken in 3d voor T.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Animaties zijn gedoemd om te mislukken helaas, de enige gelukte in al die jaren is de GoT trein...

Probleem is gewoon de rendertijd, ook al doe je aan distributed rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:45
Rendertijd is wel het laatste probleem bij een groepsproject (echt serieus het laatste, geen idee hoe je daar bij komt). Het hebben van een goede begeleider die er heel veel tijd in wil steken, en voldoende deelnemers zijn dat wel.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

@cc_tuner: Jou idee vind ik opzich ook wel geinig, moet je het echter wel breder dan alleen 3D opzetten, ook daadwerkelijk met storyboarding en concepting etc.
@Krusher: Ja die render heb je op zich inderdaad wel gelijk, maar met zo'n idee als van cc_tuner is het misschien wel cool. (na(ast) deze contest dan lijkt me)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
inquestos schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:05:
Rendertijd is wel het laatste probleem bij een groepsproject (echt serieus het laatste, geen idee hoe je daar bij komt). Het hebben van een goede begeleider die er heel veel tijd in wil steken, en voldoende deelnemers zijn dat wel.
Reken maar uit voor een filmpje van ca. 3 minuten op minstens sdtv resolutie, bovendien zit je met het probleem dat niet iedereen met het zelfde pakket werkt. Rendertijd is en zal altijd een issue zijn, of er moet opeens een dikke renderfarm aanwezig zijn die met alle formaten rekening houd. En tijd over het algemeen is gewoon een probleem.
Ik juig het toe dat er een animatie komt, maar gezien de geschiedenis op GoT geef ik het weinig kans. Ondanks de animo door de jaren toe. Ik herrinner nog een GoT city project ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan me voorstellen dat de rendertijden wel een beetje hoog liggen ja :P en idd dat verschillende mensen verschillende paketten gebruiken maakt het er natuurlijk niet beter op... :(
Maar aan de andere kant: Tweak for speed anyone? was/is ook een groep die samen een spel ging maken... project ligt nu welliswaar stil: maar het moet dus wel mogelijk zijn ;)

Maargoed, anders wachten we gewoon af wat T.net in petto heeft :D lijkt me sterk dat ze het zomaar voorbij laten gaan.

En @Krusher: die trein staat die toevallig op youtube oid? lijkt me wel leuk om even te zien.
Al gevonden

En natuurlijk om even wat lust op te wekken: http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/de-trein-film.avi _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 02-06-2008 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 19894 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 01:10:
[...]

Reken maar uit voor een filmpje van ca. 3 minuten op minstens sdtv resolutie, bovendien zit je met het probleem dat niet iedereen met het zelfde pakket werkt. Rendertijd is en zal altijd een issue zijn, of er moet opeens een dikke renderfarm aanwezig zijn die met alle formaten rekening houd. En tijd over het algemeen is gewoon een probleem.
Ik juig het toe dat er een animatie komt, maar gezien de geschiedenis op GoT geef ik het weinig kans. Ondanks de animo door de jaren toe. Ik herrinner nog een GoT city project ofzo
Er is nog nooit een project vastgelopen op het gebrek aan rendercapaciteit. Je onderschat het aantal mensen dat hier 3dsmax heeft geïnstalleerd. Dat zal snel richting de duizend gaan. Je hebt al snel meer dan genoeg mensen (sterker nog, voor zo'n project ten einde is, zijn er al genoeg mensen langsgekomen die niet willen meewerken, maar die wel wat rendercapaciteit aanbieden). Gewoon ieder een paar seconde en je bent klaar. Geen pixar-kwaliteit, maar de model-skills zijn daar ook niet naar.
Trein-project ging gewoon goed door oogst. Bij het Museum-project, kon Atgast het gewoon niet redden. Andere projecten faalden volgens mij eerder.
Zoals ik al zei, er zijn vele andere redenen waarom projecten hier (maar ook op andere fora) falen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk dat je inderdaad beter eerst eens een project kan organiseren waarbij minstens 20 mensen een final inleveren.. oh, wacht.. ;)

Als dat lukt, dan zou je verder kunnen kijken, maar dan zit je alsnog met mensen die ook allemaal een eigen leven hebben, en gemotiveerd moeten blijven om het tot een succes te maken.

@cc_tuner: Zoiets ja :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er springen me gelijk wat ideén binnen, alleen... mijn modell kunsten zijn nog niet zover ontwikkeld dat ik een mobo etc kan modellen :(
Ga het wel proberen (als klein detaill) om het toch een beetje te leren :)

Enne, scheelt: ik heb geen leven :+ maar aan zulk soort projecten doe ik voorlopig toch nog niet mee: ben wel gemotiveerd e.d maar heb gewoon nog geen ervaring genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:34
Anoniem: 236479 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:17:
Er springen me gelijk wat ideén binnen, alleen... mijn modell kunsten zijn nog niet zover ontwikkeld dat ik een mobo etc kan modellen :(
Ga het wel proberen (als klein detaill) om het toch een beetje te leren :)

Enne, scheelt: ik heb geen leven :+ maar aan zulk soort projecten doe ik voorlopig toch nog niet mee: ben wel gemotiveerd e.d maar heb gewoon nog geen ervaring genoeg ;)
je hoeft niet het hele mobo te modellen hoor, gewoon een box, met texture en miscchien nog een paar boxjes ertegenaan als chips ofzo.. het is niet zo dat je ieder schroefje hoeft te moddleen (wel als je closeups doet misschien wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Ben al begonnen!!

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/logo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mmmm, wat zou dat nou worden? :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SonnyBonds en evt andere mensen: Is het erg als mensen hetzelfde hebben :P
Ik heb Henk namelijk al af 8)7 op de sleutels na ftw!!!

*edit(je)* low poly en slechte resize...
Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1347/4726446/15892334/319750453.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 04-06-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 236479 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:14:
@SonnyBonds en evt andere mensen: Is het erg als mensen hetzelfde hebben :P
Ik heb Henk namelijk al af 8)7
Tja, de orginaliteitsprijs zul je er niet mee winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm ja: ik had van te voren ook al wel kunnen bedenken dat meerdere mensen henk erbij zouden halen :+
Ik gaat ondertussen even iets ander bedenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

eventjes een opmerking tussendoor:

wat vinden jullie orgineel?

Ik zit al een paar contesten mij te verbazen wat iedereen orineel vind....
net als de uitslag van de vorige contest.

Ben ik nu de enige die meteen bij "Haunted Hallway" aan een spook denkt? of ligt het eigt aan het woord HAUNTED.

Ik vind als je dus een scene maakt met een spook erin het minste orgineel is, maar toch worden er daar het meeste aantal punten naar gebracht!!!

ter verduidelijking, hulp van de dikke van dalen

ori·gi·neel2 (bijvoeglijk naamwoord; origineler, origineelst; originaliteit)
1 de oorsprong of oudste vorm uitmakend
2 (van ideeën) nieuw
3 (van personen) vernieuwend

Dus orinaliteit heeft niks te maken met hoe de scene eruit ziet, of wat er knap gemaakt is in de scene. Maar dat het Vernieuwend is, dat er een uniek hersenspinsel is uitgewerkt, dat er iets gemaakt is waar jij nooit op zou komen!: dat is Orgineel.

Ik zeg niet dat ik niet tevreden ben over de winnaar van vorige contest, maar ik zeg dit alleen even zodat jullie ook gaan nadenken wat orgineel is. En dat jullie daar volgende contesten rekening mee houden!

maar genoeg geklaagt,
door deze lekker brede contest kan eigenlijk alles maken wat ik mij opkomt, dus ik ga lekker ff brainstoren, en kijken of ik iets orgineels kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Anoniem: 163535 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:47:
eventjes een opmerking tussendoor:

wat vinden jullie orgineel?
ter verduidelijking, hulp van de dikke van dalen

ori·gi·neel2 (bijvoeglijk naamwoord; origineler, origineelst; originaliteit)
1 de oorsprong of oudste vorm uitmakend
2 (van ideeën) nieuw
3 (van personen) vernieuwend
Nou moe. ;) Krusher was toch origineel met het spook, of niet? (zie 1) Tuurlijk denk je bij 'haunted' meteen aan een spook, maar dat is het punt. In de originele scene was geen spook aanwezig. Dus als je de eerste bent die een spook maakt, is dat origineel. Ondanks het feit dat een spook op zich niet echt origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:35:Tuurlijk denk je bij 'haunted' meteen aan een spook, maar dat is het punt. In de originele scene was geen spook aanwezig. Dus als je de eerste bent die een spook maakt, is dat origineel. Ondanks het feit dat een spook op zich niet echt origineel is.
Zal vast een grap zijn, maar je bent je toch wel bewust dat origineel in die betekenis (oorsprong/oudste vorm) gaat over het originele exemplaar als in zoiets van "dit is het eerste, originele beeld van Michelangelo's David, daarna zijn er nog afgietsels van gemaakt", en heeft dus ook geen ene drol te maken met de tweede betekenis waarover in deze contests wordt gestemd. Maar als je het eerste begint aan de contest ben je dus origineel volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En we hebben een begin :)

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2qs48cp.jpg

Alleen nu ik zo het plaatje bekijk (en 3ds max) allang heb afgesloten, zie ik allemaal lijnen in de tekst :P iets met literations e.d :P dus die letters mogen opnieuw enzo, mja weet niet of ik dit afmaak, eerst maar is even wat wipjes van jullie zien en kijken of dit idee wel volwaardig is :P

En ook maar een andere host nemen, want de images zijn bagger kwaliteit zo :(

*edit* kijk zo is het veeeeeel beter :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 03-06-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Anoniem: 236479 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:13:
zie ik allemaal lijnen in de tekst :P iets met literations e.d :P
Nee, helemaal niet. Je moet gewoon je normals smoothen :)
Vraag me niet hoe je dat ook alweer doet in 3ds Max, maar er zal vast wel een modifier voor te vinden zijn ;) (misschien de 'normals' modifier met een optie in de rollout? enige die ik me nog kan herinneren eigenlijk..)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/me schaamt zich halfdood.
Smooth modifier, en dan autosmooth aanvinken was al genoeg. :P

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/96ltok.jpg
Zo dus. :)

Normal modifier had ook maar 2 hokjes om aan te kruisen maar maakte geen verschil...

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 03-06-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Anoniem: 236479 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:58:
/me schaamt zich halfdood.
Smooth modifier, en dan autosmooth aanvinken was al genoeg. :P

[afbeelding]
Zo dus. :)

Normal modifier had ook maar 2 hokjes om aan te kruisen maar maakte geen verschil...
Je kan beter het gewoon in je edit poly/mesh doen daar heb je veel makkelijker controle over wat je aan het doen bent ermee. (staat ergens onderaan als je in een faceopp. zit (face/element)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:26:
[...]

Zal vast een grap zijn, maar je bent je toch wel bewust dat origineel in die betekenis (oorsprong/oudste vorm) gaat over het originele exemplaar als in zoiets van "dit is het eerste, originele beeld van Michelangelo's David, daarna zijn er nog afgietsels van gemaakt", en heeft dus ook geen ene drol te maken met de tweede betekenis waarover in deze contests wordt gestemd. Maar als je het eerste begint aan de contest ben je dus origineel volgens jou?
Als je als eerste met een spook komt, dan wel.

Pfff, arme mieren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:39:
[...]

Als je als eerste met een spook komt, dan wel.

Pfff, arme mieren. :X
en als een minder mooie scene een spook als eerste had gebruikt, had die dan ook 10 punten gekregen???

ik denk het niet... en waarom niet, omdat vrijwel iedereen orginaliteit en uitwerking over één kam scheert!

Ik zeg dit omdat orgineel zijn een belangrijke rol speelt in design, je kan nog zo goed een mooie scene maken, en nog nergens komen omdat het niet orgineel is. En tweakers die minder kunnnen designen, maar die wel goede ideeen hebben worden weggedrukt, omdat hun ideeen niet gelden omdat ze het niet mooi uit kunnen werken.
En als iedereen nu nadenkt over wat het verhaal/idee achter een scene is kunnen ook de mindere designers punten toegekent krijgen.
Waardoor het aantal deelnemers mss wel wil terug gaan naar het aantal wat er voorheen aan mee deed, want punten krijgen is altijd een grote stimulans om de volgende keer weer mee te doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 163535 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:46:
[...]

en als een minder mooie scene een spook als eerste had gebruikt, had die dan ook 10 punten gekregen???

ik denk het niet... en waarom niet, omdat vrijwel iedereen orginaliteit en uitwerking over één kam scheert!...
Uhm, het thema was Haunted, en kennelijk was ik de enige die dat thema duidelijk in de render naar voren bracht. En ja dan zijn mensen snel geneigt om hoge punten te geven voor orginaliteit.

Maar goed, laten we lekker verder ontopic gaan en het 10 jarig bestaan van Tweakers een vrolijke noot geven. De discussie over orginaliteit is meerdere malen gevoerd, en er is geen éénduidig antwoord aangezien het een redelijk subjectief onderwerp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
KaBRamm688, op zich ben ik het absoluut met je eens, ware het niet dat ik een paar dagen terug nog je oude webpagina zag, met daarop een hele hoop renders uit vorige contests. Heb je wel eens gehoord van dat gezegde over een pot en een ketel?

Oke dan. En dan gaan we nu gezellig met z'n allen iets heel moois maken ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgende picture. Ben nog bezig om iets orgineels te vinden tot die tijd moeten jullie het hier me doen:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/logo3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vroeg me af of ik ergens (screenshotjes oid) van alle oude layout's van GoT kan vinden?
Schiet me net een idee te binnen waarvan ik dacht hmmmmmmmmm.....

Of is de huidige layout de 2e die ooit gemaakt is :$ ?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 04-06-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Anoniem: 236479 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:14:
Ik vroeg me af of ik ergens (screenshotjes oid) van alle oude layout's van GoT kan vinden?

3D Contest V61: 10 jaar tweakers! :+

edit:
Ohw, sorry. Werkt alleen als je abo hebt volgens mij :)
4 jaar tweakers: plan: Vier jaar Tweakers.net!

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 04-06-2008 15:51 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Anoniem: 236479 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:14:

Nee, er zijn er een aantal geweest:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1033422101.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1033422166.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1033422239.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1033422313.gif
En de laatste kun je vast zelf wel vinden :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Oude layouts van GoT wilt hij eigenlijk :P

Hier is ook nog wat te vinden:
Moving on, moving out

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_
Hartstikke bedankt! Zocht eigenlijk de layout's van GoT :+ maar hier kan ik ook zeker wel mee uit de voeten. ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 04-06-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:17:
KaBRamm688, op zich ben ik het absoluut met je eens, ware het niet dat ik een paar dagen terug nog je oude webpagina zag, met daarop een hele hoop renders uit vorige contests. Heb je wel eens gehoord van dat gezegde over een pot en een ketel?

Oke dan. En dan gaan we nu gezellig met z'n allen iets heel moois maken ;)
ja, maar wat hebben mijn renders te maken met mijn punten geving? :?
of doel je erop dat ik soms ook niet orgineel ben? zolang ik daar geen punten voor krijg is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat laatste inderdaad. Het ging me er vooral om dat je vindt dat men originaliteit beter moet belonen (dat is het deel waar ik het mee eens was), maar tegelijkertijd zelf net zo hard meedoet met het maken van renders die weinig origineel te noemen zijn en daarmee dat wat je schreef onderuit haalt.

Het staat nogal vreemd wanneer je zegt dat B veel beter gedaan zou kunnen worden terwijl je zelf ook A doet, toch? Zet dan, al is het maar voor de geloofwaardigheid, tenminste zelf een goed voorbeeld neer door te doen waarvan jij vindt dat dat het beste is.

Maar op zich ben ik er ook niet tegen om wat meer nadruk op de originaliteit te leggen. Het moet imho alleen niet te ver doorschieten, want dit forum (dat de naam "Graphics" draagt (!)), en met name dit topic, is er in eerste instantie voor om pure sex op je scherm te toveren, niet om verhaaltjes te schrijven.

@SonnyBonds:

Op zich best leuk, maar het is erg leeg! Misschien kan je proberen om wat minder in teksten te denken en wat meer in plaatjes? (ie. visualisatie van de tekst) :)

Of zeg ik dan iets wat ieder ander ook al van plan was en verlies ik daardoor met dit commentaar nu ook een originaliteitspuntje? :P

Henk zelf is in ieder geval al goed gelukt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Stukfruit op 04-06-2008 17:45 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Hmm ik heb wel een leuk idee maar ja ben bang dat dat met mijn mondeling skills zelfs niet af komt voor augustus als ik er al tijd voor heb. Maar zal proberen ff mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hierboven: Dus zoals daarboven al enkele keren is gezegd, (aangezien je zelf een goed idee denkt te hebben) werk het uit en ga daarna af op de detaills ;)

*edit*
Als ik in photoshop (cs3) een afbeelding exporteer als Paths to illustrator en dan als AI opsla en vervolgens naar 3ds max ga en daar op import klik als bestandstype adobe illustrator kies en vervolgens op het net opgeslagen bestandje klik en dan op open klik, krijg ik de melding of ik het wil samenvoegen in de gebruikte scene of het in een compleet nieuwe scene wil gebruiken... dan kies ik voor samenvoegen met gebruikte scene,
Dan krijg ik de melding of ik het als een enkele of als meervoudig object wil invoegen: ik kies dan als enkel... waar ik vervolgens de melding krijg dat het een improper file format is.

Wat doe ik verkeerd?
Als meervoudig object invoegen helpt ook niet...

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 04-06-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:35:
@SonnyBonds:

Op zich best leuk, maar het is erg leeg! Misschien kan je proberen om wat minder in teksten te denken en wat meer in plaatjes? (ie. visualisatie van de tekst) :)

Henk zelf is in ieder geval al goed gelukt :)
zoals ik al aangaf is dit een tussenrender en wacht ik op meer inspiratie voor een final. Er zijn nog niet veel renders gepost dus ik dacht ik gooi er een tussendoor.
En thx voor het compliment!! ik zie alleen dat ik zijn tanden ben vergeten. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 04-06-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262821

ben net nieuw in 3d maar zou best wel mee willen doen ook al heb ik nog helemaal geen ervaring, maar de inleverdatum is 31 Augustus dus kan best wel wat proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262821 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:43:
ben net nieuw in 3d maar zou best wel mee willen doen ook al heb ik nog helemaal geen ervaring, maar de inleverdatum is 31 Augustus dus kan best wel wat proberen:)
welkom!!! hoe meer deelnemers hoe beter!!
welk 3d programma gebruik je? 3ds max is erg populair hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik 3ds max 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:11
haha ik zou hier ook nog wel wat mee willen, maar ik doe er bijna nooit iets mee (gebruik Lightwave als ik iets doe :+) maar misschien is dit ook wel een leuk project om wat van 3D moddeling te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Eigenlijk best een lastig onderwerp.. Niet echt een vastbaar item, en te open :)
Maar omdat we toch een lekker aantal weken hebben doe ik wel mee denk ik. Kan mooi na het EK beginnen.

Succes allemaal he ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragNeck schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:06:
Eigenlijk best een lastig onderwerp.. Niet echt een vastbaar item, en te open :)
Opzich heb je hier wel gelijk in, maar juist dat maakt het een uitdaging :>
Kan mooi na het EK beginnen.
offtopic:
Wie wint er vanaaf :9~
*edit*
@Hieronder: m'n glazenbol voorspelt 2-2 :9
*edit2*
@hieronder: zeker goed gespeelt ja :D en dan een stroomstoring... das wel balen, maar gelukkig heb je het niet gemist. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 10-06-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

offtopic:
Wie wint er vanaaf :9~
offtopic:
niemand, ze spelen 1-1 gelijk ;)
edit:
@hierboven: We zullen 't zien :P
héhhh allebei niet goed gegokt(nog bijna de wedstrijd gemist door stroomstoring in de buurt), zeker goed gespeelt van nederland 3-0 _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 262821 op 10-06-2008 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebeurt niet echt veel hier de laatste tijd. Is hier iemand nog wel me bezig? :z :z

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 19-06-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-04 16:49
Eerst even school afmaken, dan heb ik weer alle tijd :9

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

aegis3d schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:41:
Eerst even school afmaken, dan heb ik weer alle een beetje tijd :9
I second that. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Ben wel bezig maar over het algemeen nog steeds druk met stage en een project waar ik aan werk op stage/thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-03 16:25
Ik ben op het moment Blender aan het uitproberen en me in te lezen. Misschien dat ik nog aan deze contest kan meedoen als dat vlot genoeg gaat. Anders aan de volgende :)

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Denk dat je nog wel mee kan doen, dit is volgens mij de slechtst lopende contest ooit, inclusief abstract onderwerp, dus met een beetje geluk wordt de deadline wel verzet :P

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 24-06-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-03 16:25
Als er zo weinig animo is, wil je dan wel dat de deadline uitgesteld word? Kan je dan niet beter een contest met een duidelijk onderwerp kiezen?

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Tja, dat is aan de leiding natuurlijk, ik doe niet eens mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hobbles schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:35:
Als er zo weinig animo is, wil je dan wel dat de deadline uitgesteld word?
Held! _/-\o_

Ik durfde het al niet eens meer te zeggen eigenlijk :$

Mensen blijken nog steeds niet te begrijpen dat een latere sluitingsdatum helemaal niet gaat helpen en korter beter is omdat mensen dan nog meer in de enthousiaste "laten-we-iets-gaan-doen"-sfeer zitten. Maar hoeveel ik ook brul, uiteindelijk mag ik natuurlijk niets zeggen omdat ik de contest zelf net zo hard negeer :+ (al is dat niet met opzet)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
Ik ben druk bezig, en ga er later vanavond een WIP in deze post editen :9

Hier de WIP:
Weg gezien de pw popup

(Natuurlijk nog allemaal WIP)
Over tien jaar hebben we allemaal een holografische 3d dislpay :*) .

[ Voor 73% gewijzigd door BtM909 op 05-09-2008 16:40 ]

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
Ik ben druk bezig, en ga vanavond een WIP in deze post editen :9

edit: wtf.. eerst crashed m'n browser waardoor ik denk dat er niks gepost is, check ik, idd geen post. Ga ik een nieuwe post maken, en voila, staat de vorige erineens ook weer tussen..
Hoe verwijder ik een post? Ik kan het zo snel even niet vinden :>

[ Voor 66% gewijzigd door aegis3d op 24-06-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ach, laat lekker staan :)
(sowieso kunnen alleen sommige moderators dat ;) )

[ Voor 50% gewijzigd door Kixtart op 24-06-2008 22:19 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aegis3d schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:33:
Ik ben druk bezig, en ga er later vanavond een WIP in deze post editen :9

Hier de WIP:
[afbeelding]

(Natuurlijk nog allemaal WIP)
Over tien jaar hebben we allemaal een holografische 3d dislpay :*) .
een nieuwe deelnemer. Applaus _O-
Ik vraag me af of de webpagina een achtergrond plaatje is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik ben ook van plan mee te doen O-) Plan al in mn hoofd.. Nou het nog maken !
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/1h4da9.jpg
Wipje nr. 1 ! Love to ambient Occlusion ( die ik pas heb uitgevonden en al eeuwen naar op zoek was..)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 25-06-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Laatst online: 22:57
Anoniem: 177141 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:25:
Gebeurt niet echt veel hier de laatste tijd. Is hier iemand nog wel me bezig? :z :z
Ik heb eigenlijk niet zoveel met dit onderwerp..
Ik heb de geschiedenis van tweakers niet echt meegemaakt, en om bij dit onderwerp een pakkende 3d render te verzinnen vind ik nogal onmogelijk. ;)

Leuke wips trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
Anoniem: 177141 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:47:
[...]

een nieuwe deelnemer. Applaus _O-
Ik vraag me af of de webpagina een achtergrond plaatje is of niet?
Ik ben heel t.net aan het namaken in 3d, met een screenshot als reference. Omdat het niet zo'n grote render is, kan je dat niet goed zien, ik maak wel even een close-up render.

EDIT: closeup render:
weg, aangezien er een pw popupje ontstaat
(blauw licht komt van de display)

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 05-09-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er veelbelovend uit @ aegis3d!

Zelf ook weer een stukje verder.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/fksb4k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Een worteltaart? :$

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^
Ik zou eerder een ronde tafel zeggen met 4 bekers met allemaal 2 rietjes erin...?
Een soort van "inside look" van het T.net HQ :P

Anyways, me don't know what to make...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je doet je nick eer aan :D Maar het wordt inderdaad een taart. De "wortels" moeten van die vuurwerk sproeiers worden maar dan getweakt alla " ik gooi er 230 volt stroomdraden in O-) "
Het moet btw een " tech-pie" worden ..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 25-06-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer een stukje verder. Na het weekend weer verder :P

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/x361on.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 15:49

mace

Sapere Aude

Is het misschien een leuk idee voor een volgende contest om de Huiskamer te maken? 8)

n.a.v dit topic: [MTV Cribs] De Huiskamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:43:
Is het misschien een leuk idee voor een volgende contest om de Huiskamer te maken? 8)

link doet het bij mij niet:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
mace schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:43:

Mjah das heel handig als de helft geen access heeft naar HK (niet dat het echt boeit, maar we krijgen er niks van mee wat er aan de hand is) :)
Is dus ook gelijk waarom hij bij jou niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-04 09:58

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 19894 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 01:10:
[...]

Dit is al een oude quote.. maar ik was al een tijdje niet actief..

Even over het renderprobleem.. ik heb een klein serverpark in mijn schuur staan, die doen hun werk wel, meerdere platformen installeren is ook geen probleem.. als het ge-optimized aan mij wordt geleverd kan ik met Vray op 640x480 ongeveer 10-30 frames per uur doen.. (afhangende van de complexiteit ofc..) en als we een DR doen via Hamachi, dan kan het nog veul sneller :*)

Er is alleen nog 1 SCSI array kapot, als die het doet dan werkt alles weer.

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Mmmm Krusher wees mij op deze contest.
Het is lekker ruim en open om te doen en laten wat men wil.
Ik doe mee!
het is al weer zo een tijd geleden , en ik denk een pracht idee te hebben om te maken ....
"al zeg ik het zelf " :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 15:49

mace

Sapere Aude

jenne schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:02:
Mjah das heel handig als de helft geen access heeft naar HK (niet dat het echt boeit, maar we krijgen er niks van mee wat er aan de hand is) :)
Goed punt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
Diegen zonder xs kunnen dan bedenken wat er in zou kunnen zitten, of ze hebben een smoes om xs aan te vragen.. :P

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

WIP 00001

Afbeeldingslocatie: http://www.dee-3.com/got/wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Jogai schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:16:
[...]

Diegen zonder xs kunnen dan bedenken wat er in zou kunnen zitten, of ze hebben een smoes om xs aan te vragen.. :P
Mjah wat er dan dus waarschijnlijk van gaat komen is dat die helft (als het niet meer is) dan zoiezo niet mee doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Het lijkt me sowieso lastig om een contest steeds om T.net zelf te laten draaien. Ik kom wel geregeld op t.net maar GoT was voor mij een plek waar ik lange tijd niet kwam.

Wedstrijden die om 10 jaar GoT gaan, of om de huiskamer zijn voor mensen die nieuw zijn gewoon minder aantrekkelijk lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

*Schopje* Is het niet slimmer om dit topic te sluiten en een nieuwe contest te openen? Er zijn al bijna 2 weken geen replies geweest. :)

[ Voor 4% gewijzigd door BcMe op 16-07-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tis vakantie periode he, wat ik in de TS al vermeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Nou vooruit dan, iets wat ik laatst in de middagpauze in elkaar geknutseld heb, om het topic weer een zetje te geven.

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/tweakers3-1.jpg

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Holgster schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:24:
Nou vooruit dan, iets wat ik laatst in de middagpauze in elkaar geknutseld heb, om het topic weer een zetje te geven.

[afbeelding]
Nice render. Ik zie dat je je 3D site heb aangepast aan de nieuw site!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik geloof dat ik een ideetje heb. Ik denk dat ik morgen even aan het modellen sla :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
Anoniem: 177141 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:05:
[...]

Holgster had nog niet gepost in dit topic ;) , ik denk dat je hem met mijn renders verward. Ik denk trouwens niet dat ik de interface ga veranderen, dan zou alles wat ik tot nu toe heb voor niks zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
Anoniem: 177141 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:05:
[...]

Holgster had nog niet gepost in dit topic, ik denk dat je hem met mijn renders verward. (ik denk trouwens niet dat ik mijn scene ga veranderen, dan zou al het werk dat ik tot nu toe heb voor niks zijn geweest..

edit:
meh.. opera crashde, en nu staat er een repost.. sorry! 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door aegis3d op 20-07-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kon eerst niks verzinnen, maar dit is wel een leuk idee om mee verder te gaan. Ik weet nog niet of ik het af krijg, maar ik doe een poging. Kan altijd nog gaan voor de originaliteits prijs. 8)

Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/9532/wip2dn3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^
Ergug netjes, dat vraagt eigenlijk wel om een grotere versie. :D

Ik doe trouwens niet meer mee... kan niks leuks bedenken...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 24-07-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks. :) Als het plaatje wat netter uitgewerkt is, doe ik er een grote versie bij. ;)

Helemaal stoppen is dan ook weer jammer, misschien verzin je later nog iets. Bijvoorbeeld voor de achtergrond een futuristische woon/slaap-kamer waar die holografische display staat, ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
WIP

Ben nog heel erg basic met 3dsm 2009 bezig, vooral aan het experimenteren dus.

Afbeeldingslocatie: http://i330.photobucket.com/albums/l412/erikafoort/V61a.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door erikafoort op 27-07-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170764

Hallo Allemaal!

Ik ga meedoen! Dit is mijn eerste contest en ook één van mijn eerste werken in 3ds Max 9. Op het moment ben ik al aan een leuk idee bezig waarvan jullie snel de eerste WiP zullen zien.

P.S. Dit is niet mijn account, maar die van mijn vriend. Dit omdat ik geen geldig e-mailadres heb van mijn provider om een apart account voor mezelf aan te maken. Hopelijk vinden jullie het geen probleem.

Iedereen veel succes nog!

Groetjes, Monique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
ligt het nou aan mij, of lijkt het gewoon erg stil hier ?

ik ben iig bezig met een nieuwe wip, nog even de tijd iig ( alle tijd.. nog 14+ dagen ;-) )

@monique, succes.
( ps aan- en afkondigingen "hoeven niet" tot "niet gewenst" geloof ik maarja van mij mag je )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nee, ligt niet aan jou.. het is dat ik toevallig die echo hoorde toen ik hier voorbij surfte, anders had ik dit waarschijnlijk niet gepost.

Hopelijk is men het nu eindelijk eens een keertje met me eens dat lange contests *geen* goed idee zijn? :$ :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270333

Hierbij mijn eerste WiP. Mijn idee is om een nieuw kantoor te maken voor de directeur van Tweakers.
Het oude kantoor zal namelijk na 10 jaar wel aan vernieuwing toe zijn. Laat me maar weten wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/5007/rendertotaalyx0.jpg

Ps. ik ben monique en heb nu mijn eigen account. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:26:
Nee, ligt niet aan jou.. het is dat ik toevallig die echo hoorde toen ik hier voorbij surfte, anders had ik dit waarschijnlijk niet gepost.

Hopelijk is men het nu eindelijk eens een keertje met me eens dat lange contests *geen* goed idee zijn? :$ :+
Lange contests zijn best een goed idee IMO. Het onderwerp is dit keer niet zo aansprekend waardoor er niet veel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

* Dark Blue overweegt om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
@stealthram; klok aan luchtankers :-)

@de rest; ach, ik ben nog een beetje aan het prutsen met 3dsm en ga niet echt voor de contest eigenlijk. Dus lange of korte contest maakt mij niet zoveel uit. Tevens nwe baan waardoor ik momenteel meer in het autocad customizen ( vba ) zit ipv 3dsm.
Zit wel regelmatig wat hoofdstukken van een dvd van lynda te bekijken, vooral het maken van maps ziet er zeer interessant uit ( 3dsm2009 beyond the basics )!!

[ Voor 21% gewijzigd door erikafoort op 12-08-2008 21:37 ]

Anoniem: 219333

Hey allemaal,
Ik denk, ik doe ook een gooi. Dus bij deze :D

Hij gaat nog feestelijker worden hoowr :P

WIP

Zie alhier het plaatje: http://img220.imageshack....668/laptoptweakersif6.jpg

Groetjes

Topicstarter
Anoniem: 177141 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:27:
[...]

Lange contests zijn best een goed idee IMO. Het onderwerp is dit keer niet zo aansprekend waardoor er niet veel gebeurt.
Wellicht te breed in opzet? Maar als Tweaker zijnde moet het wel enigsinds aanspreken :o

• erikafoort
  • Niet online
Anoniem: 219333 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:36:
Ik denk, ik doe ook een gooi. Dus bij deze :D
Hij gaat nog feestelijker worden hoowr :P
WIP
Zie alhier het plaatje: http://img220.imageshack....668/laptoptweakersif6.jpg
das geen laptop, das een macbook ;-)
wat voor software draai je hierop voor het 3D'en ?
( zelf een MBP, parallels en 3Dsm2009 maar dat is niet ideaal )
Pagina: 1 2 Laatste