3D Contest V61: 10 jaar tweakers! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Anoniem: 219333

gelukkig dat het je is opgevallen :P
3dsmax 2008

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-04 15:59
@ erikafoort

k heb ook een MBP, met daarop winXP d.m.v. Boot Camp. Max 2008 draait dan wel perfect, duh. 8)7
Misschien dat je dat kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Hier mijn nieuwste render om dit topic weer wat leven in te blazen:
Komt nog wat reflective bij and DOF en dan is ie klaar.

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/logo5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Loderunner schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:16:
@ erikafoort

k heb ook een MBP, met daarop winXP d.m.v. Boot Camp. Max 2008 draait dan wel perfect, duh. 8)7
Misschien dat je dat kan proberen?
off topic; Ja, ik heb daar ook over nagedacht maar ik vind bootcamp niet erg ideaal hiervoor. dan ben je een tijdje bezig met 3d'n en mis je toch wel wat dingen hoor, mail, inet etc etc ( ik heb niet zoveel zin om windows te onderhouden en heb het netwerk in parallels gewoon uitgezet ;-) )
ontopic; misschien moet ik wel gewoon overgaan naar maya alhoewel ik daar de interface nét niet helemaal top vindt.
http://usa.autodesk.com/a...?siteID=123112&id=7639525

Ik pruts nog wel even raak ( lees; hopelijk komen alle autodesk producten snel voor osx uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
jammer dat deze contest niet lekker loopt...

wanneer loopt hij eigenlijk af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

erikafoort schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:05:
[...]

off topic; Ja, ik heb daar ook over nagedacht maar ik vind bootcamp niet erg ideaal hiervoor. dan ben je een tijdje bezig met 3d'n en mis je toch wel wat dingen hoor, mail, inet etc etc ( ik heb niet zoveel zin om windows te onderhouden en heb het netwerk in parallels gewoon uitgezet ;-) )
ontopic; misschien moet ik wel gewoon overgaan naar maya alhoewel ik daar de interface nét niet helemaal top vindt.
http://usa.autodesk.com/a...?siteID=123112&id=7639525

Ik pruts nog wel even raak ( lees; hopelijk komen alle autodesk producten snel voor osx uit )

Mischien Lightwave (9.5) een idee? Draait perfect op de mac en kwa interface naar mijn idee super.
http://www.newtek.com/lightwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:34
Dark Blue schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:47:
* Dark Blue overweegt om mee te doen.
Nja, om WAT te maken? Dat is iig het probleem dat ik heb. Onderwerpen als "warm nest" of "het grote raadsel" zijn een stuk interessanter omdat je er mee kan doen wat je wilt.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:37
opzich kan je hier ook zo ongeveer alles mee doen, maari k denk dat dat juist het probleem is. het is wel heel erg breed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Anoniem: 123349 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:10:
[...]
Mischien Lightwave (9.5) een idee? Draait perfect op de mac en kwa interface naar mijn idee super. http://www.newtek.com/lightwave
hm, ga ik eens naar kijken.
Ik kan praktisch alle autodesk producten downloaden ivm student license dus dat is wel praktisch voor mij, maar ik sta altijd open voor andere software. ( maya is er ook voor de mac hoor )
edit; wow 35MB voor de osx trail version.....

[ Voor 4% gewijzigd door erikafoort op 18-08-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
erikafoort schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:22:
[...]

hm, ga ik eens naar kijken.
Ik kan praktisch alle autodesk producten downloaden ivm student license dus dat is wel praktisch voor mij, maar ik sta altijd open voor andere software. ( maya is er ook voor de mac hoor )
edit; wow 35MB voor de osx trail version.....
offtopic:
Als je openstaat voor iets compleet anders: Blender, en wow, de mac osx versie is maar 12mb

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255258

Heb jaren met Lightwave op mac gewerkt, en dat was verre van ideaal.
Latere upgrades, trager en crashgevoeliger dan op pc, en het ontbreken van massa's plug ins voor mac.
Alle tools van Worley, waaronder Fprime (volgens mij de beste addon ooit) ,zijn nog steeds niet UB.

Ben daarom na versie 8.5 overgeschakeld op Modo, en Lightwave nooit meer aangeraakt :P

Modo: http://www.luxology.com/

Let wel op,als je een voledige "pipeline" nodig hebt, heb je nog iets extra ernaast nodig.
Je hebt bv. NOG geen dynamics, rigging...
maar het heeft wel de beste modeling tools, zeer goede UV tools, painting, basic sculpting, basic animatie, superbe renderaar met snelle GI... en een massa videotutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Jogai schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:45:
[...]
offtopic:
en wow, de mac osx versie is maar 12mb
11MB maar een kniesoor die daarop let natuurlijk ;-)
Anoniem: 255258 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:45:Modo, en Lightwave nooit meer aangeraakt :P
Modo zal ik morgen wel even downloaden ( trail zoeken ).

Leuk, allemaal nieuwe dingen proberen. moet toch maar eens kijken hoe dat werkt met vrije dagen enzo. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255258

Modo zal ik morgen wel even downloaden ( trail zoeken ).
http://www.luxology.com/trymodo/

en de videotutorials :P

http://www.luxology.com/training/training.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FINAL:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/logo6.jpg

heb verder geen inspiratie meer dus dit is final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 22:57
@SonnyBonds: Je zou misschien nog wat kunnen veranderen aan je camerastandpunt, compositie, enzovoort.
Het is nu zelfs zo dat je krans er niet helemaal op staat.
Je zou een iets lager standpunt kunnen nemen, dichterbij het logo en dan een beetje experimenteren met Depth Of Field, waardoor het steeds onscherper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i330.photobucket.com/albums/l412/erikafoort/V61a.jpg

FINAL
Ik zie er de aanstaande dagen niks meer aan gebeuren bij mij ! dus WIP > FINAL ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door erikafoort op 26-08-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Wie gaat deze contest eindelijk beindigen, t heeft nu wel lang genoeg geduurd dacht ik zo :P. Heb wel zin om iets oud, versleten en verweerd te maken, dus als met het volgende onderwerp daar iets mee te doen is doe ik miss ook weer mee. Bijvoorbeeld Verlaten Industrie, zou ik geweldig vinden. :)

3D portfolio - mijn deviantART

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
De Hupie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 01:00:
Wie gaat deze contest eindelijk beindigen, t heeft nu wel lang genoeg geduurd dacht ik zo :P. Heb wel zin om iets oud, versleten en verweerd te maken, dus als met het volgende onderwerp daar iets mee te doen is doe ik miss ook weer mee. Bijvoorbeeld Verlaten Industrie, zou ik geweldig vinden. :)
Ja dat geeft ook iets meer inspiratie dan dit...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Uhm... Krusher?? Vakantie is wel afgelopen dacht ik zo :P

Oh ja, kastelen zou ik ook best wel tof vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:34
Nja, die hebben wel een hogere drempel.. Misschien kunnen we wat prefabs beschikbaar maken? "building blocks" zeg maar.. Bij kastelen zou dat een stel stenen kunnen zijn, en wat typische texturen. Bij verlaten industrie roestmappen en metaal-materials.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 22-04 09:07
Ik ben nu net begonnen met blender en het valt me echt mee dat 3D modellen. (Nouja nu ben ik al jaren een redelijke programmeur en houd ik me veel bezig met het maken van 3D (hobby) applicaties misschien dat dat een beetje helpt omdat je dan al veel weet van textures, shaders en models e.d.

Oh well, volgende keer zou ik ook graag mee willen doen, misschien tijd voor een poll voor het volgende thema?

Zowel kastelen als oude industrie lijken me een erg goed plan waar je ook als beginner prima mee kan komen. (Het hoeft immers geen realistisc rendering te worden :) ).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Topicstarter
oops :X tijd gaat hard..

Maar ik tel maar 2 finals, dat is geen doen dus. Erg jammer dat er geen animo was, had gehoopt dat juist door de brede opzet er meer publiek op af kwam.

Maar goed. Hoe nu verder? Een poll opzetten die de 2 finals bevat en iedereen kan voten, of gewoon meteen een nieuw onderwerp bepalen (eventueel via een vote) en de winnaar van het idee start het nieuwe Topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik zou meteen poll beginnen over het nieuwe onderwerp. Als de mensen die een final hebben ingeleverd nog willen weten wie t mooiste heeft gemodeld dan moeten ze dat komende dagen dan maar aangeven.
roy-t schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:17:
...

Zowel kastelen als oude industrie lijken me een erg goed plan waar je ook als beginner prima mee kan komen. (Het hoeft immers geen realistisc rendering te worden :) ).
Ik vind oude versleten dingen maken t leukste omdat t makkelijkst is om objecten er interessant er uit te laten zien, als je begrijpt wat ik bedoel ;). Momenteel lijkt me kastelen echter verreweg t gaafste.

[ Voor 55% gewijzigd door De Hupie op 07-09-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
ik heb een "final" ingeleverd en ik zeg; doorgaan met een nieuw onderwerp
( van mij mag iedereen die dat wil dat onderwerp bepalen )

Ik hoop op een drukbezette contest !

[ Voor 38% gewijzigd door erikafoort op 07-09-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen we deze contest niet afsluiten door alle WIPs ook mee te laten doen?
Dan kunnen we snel naar de volgende contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat duurt juist dubbel zo lang omdat je dan eerst de mensen van de wips moet vinden, lijkt mij iig.

Beide genoemde onderwerpen zijn trouwens al een keer geweest, maar apart verpakt als "roest" kan je volgens mij wel veel kanten op, en het is geweldig voor je texture skills.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Kastelen hebben we nog niet gehad hoor, alleen middeleeuwen maar dat is natuurlijk niet t zelfde ;).

• De Hupie
Waar wachten we nu eigenlijk op? Ik zeg, meteen beginnen met volgende contest!

• roy-t
  • Laatst online: 22-04 09:07
Inderdaad, belegeren die hap! :D

~ Mijn prog blog!

• Stukfruit
  • Niet online
De Hupie, je hebt gelijk ;)

En zoals het nu gaat had het wachten op de mensen van die wips er inderdaad ook nog wel bij gekund :P

Tijd vind ikzelf eigenlijk ook wel een mooi onderwerp, en je kan er veel mee. Voor inspiratie zou je daarvoor kunnen kijken op BlenderArtists met hun BWC.

Dan maar even snel een poll omdat anders niemand het doet:

Poll: Onderwerp voor nieuwe 3d contest

Verlaten Industrie
Oude Industrie
Kastelen
Roest
Tijd

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=306667&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Dat zit wel Schnorr.

• De Hupie
Het ziet er naar uit dat de meeste mensen tijd willen doen. Maare kan ik dat zo ruim opvatten als in 'verleden tijd' of 'middeleeuwse tijd' ? :P Kan ik alsnog nog mijn veelgeliefde kasteeltje maken O+

• Stukfruit
  • Niet online
Lijkt me wel idd :)
"verleden tijd", "op tijd", "tijd gaat te snel voorbij", "goede oude tijd", "tijdloos", "vadertje tijd", "tijdig", etc.

* Stukfruit schrikt er eigenlijk van dat tijd zo populair lijkt te zijn :$
Maar op zich past het wel bij de huidige trends van de 3d contests hier :+

Moet er nog wel iemand zijn die de contest wil regelen...

En voordat er naar mij gewezen wordt wil ik er alvast even op wijzen dat ik niet alleen een van de betere contests, maar ook de allerslechtst geregelde contest ooit op m'n naam heb staan, dus het is 50/50 dat het goed gaat :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Ja ik wil hem best starten hoor, maar ik heb hier ook nog niet aan een contest meegedaan, dus lijkt me niet helemaal de bedoeling ;)

En ik weet niet wat de gebruikelijke termijn is voor een contest. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ach ja, ik heb ook al tijden niet meer meegedaan. Misschien een goed moment om er weer eens in te springen :)

Maar goed.. omdat er tot daarnet zo weinig mensen reageerden, en deze contestserie anders net zo zal verlopen als de 2d contests waarmee we ondertussen alweer bijna bij de kerst- en paasvarianten zijn aangekomen, was ik stiekem alvast aan een banner en startpost begonnen.

Als ik geen klachten krijg dan staat er voor het eind van de dag een nieuw topic met als onderwerp "Tijd" en zal ik m'n best doen om zo snel mogelijk te reageren (bij verzamelen van finals, scores, enz) :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
Zet de deadline maar tijdens kerst of iets in die buurt, een contest is leuk met meerdere deelnemers, en in 1 maand werkt dat niet echt meer volgens mij.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

Stukfruit schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:27:

Dan maar even snel een poll omdat anders niemand het doet:

Poll: Onderwerp voor nieuwe 3d contest

Verlaten Industrie
Oude Industrie
Kastelen
Roest
Tijd

Ok, even serieus maar dit zijn weer van die ongeïnspireerde saaie onderwerpen, ik zou persoonlijk bij geen van deze onderwerpen zin hebben om aan de slag te gaan. Plus, dat dit soort onderwerpen al zo vaak gedaan zijn.

Waarom geen 3d variant van een bepaalde kunststijl? Of een menselijke emotie weergeven in een dood object? Of vergane glorie (in welke variant dan ook)? Of 2 objecten die elkaars tegenpolen zijn (in welke variant dan ook)

Ik voorspel met onderwerpen uit de poll een stuk of 3 finals

edit:
Ik geef maar gewoon wat voorbeelden, dus ik zeg niet dat dit betere onderwerpen zijn, maar ik denk wel dat er betere onderwerpen bedacht kunnen worden om het weer aantrekkelijk te maken

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 30795 op 12-09-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Tijd is inderdaad weer een erg open onderwerp...

- Disney
- Ontdekkingsreis
- Dune (1 / 2) (of een andere game..)
- Flying Objects
- Robomaniac
- Zee- en ijswereld
- Mini contest: Auto texturen
- Surrealistisch
- Toxic (flora)
- Professor Death
- Mobiele Telefoon
- Survival
- Living on the Edge
- Another World
- Droomhuis
- Alien Creature
- Chineese Empire
- Electrisch vervoersmiddel
- Porselein
- Wapens (op 3dluvr warrior tools)

Nog meer 3Dluvr contests:

African Savana
The Gate
More Then Human

etc. http://contest.3dluvr.com/archive.php

[ Voor 4% gewijzigd door FragNeck op 12-09-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Flying Objects klinkt persoonlijk erg leuk, tijd vind ik ook leuk.. Eigenlijk alles behalve "10 jaar tweakers" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gadgets. "Verzin een gadget voor James Bond." :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kijk, dat is het betere werk, echte reacties! :)
Jogai schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:35:
Zet de deadline maar tijdens kerst of iets in die buurt, een contest is leuk met meerdere deelnemers, en in 1 maand werkt dat niet echt meer volgens mij.
Ik wil speciaal voor jou wel even alle contests op een rijtje zetten waarin de te lange tijd een van de redenen voor mislukking was hoor, roept u maar ;)

Voor zover ik tot nu heb gezien zijn de meeste mensen in het begin en aan het eind enthousiast, waarbij er in het begin het meeste enthousiasme te bespeuren is. Hoe langer het middenstuk, hoe minder deelnemers.

Ik blijf van mening dat max. 3 weken lang genoeg is voor een contest als deze, waar je niets mee kan winnen, en waar eigenlijk de enige reden om mee te doen de verbetering van je eigen skills is.
Anoniem: 30795 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:13:
Ok, even serieus maar dit zijn weer van die ongeïnspireerde saaie onderwerpen, ik zou persoonlijk bij geen van deze onderwerpen zin hebben om aan de slag te gaan.
Je bedoelt dat je niet creatief genoeg wil denken om iets met die onderwerpen te maken? :+
Waarom geen 3d variant van een bepaalde kunststijl? Of een menselijke emotie weergeven in een dood object? Of vergane glorie (in welke variant dan ook)? Of 2 objecten die elkaars tegenpolen zijn (in welke variant dan ook)

Ik voorspel met onderwerpen uit de poll een stuk of 3 finals

edit:
Ik geef maar gewoon wat voorbeelden, dus ik zeg niet dat dit betere onderwerpen zijn, maar ik denk wel dat er betere onderwerpen bedacht kunnen worden om het weer aantrekkelijk te maken
Dit zijn inderdaad geen goede voorbeelden, want we zitten hier in een 3d contest. De meesten hier hebben al moeite met het maken van een mooi gemodelleerd en getextured object, en dan vraag jij of ze er ook nog eens een hele kunststijl bovenop willen gooien?

Dat zou ik juist weinig kans geven...

Emotie in een dood object en tegenpolen zijn dan wel weer heel leuk :) En vergane glorie is gewoon een variant op tijd maar dan wat minder breed.

Poll: Kies je favo onderwerp voor een nieuwe 3d contest

Time
Disney
Ontdekkingsreis
Dune 1 of 2 (of andere game)
Flying Objects
Robomaniac
Zee- en IJswereld
Mini Contest: Auto Texturen
Surrealism
Toxic (flora)
Professor Death
Mobiele Telefoon
Survival
Living on the Edge
Another World
Droomhuis
Alien Creature
Chinese Empire
Electrisch Vervoersmiddel
Porselein
Wapens
African Savannah
The Gate
More than Human
James Bond Gadget
Emotie in een dood object
Tegenpolen
Vergane Glorie

Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=306813&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

Stukfruit schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:48:

[...]

Je bedoelt dat je niet creatief genoeg wil denken om iets met die onderwerpen te maken? :+
Nee, ik vind de onderwerpen gewoon saai. :)

edit:
Maar ziet nu net de nieuwe poll, thnx voor het toevoegen

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 30795 op 12-09-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ontdekkingsreis lijkt me wel een leuk onderwerp :)
Wat me ook heel tof lijkt is een oude game namaken.. Red alert, Tomb Raider (dibs!) of Carmageddon ofzo :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik denk dat ik komende contest dan maar oversla aangezien ik al een klein tijdje het Neuschwanstein kasteel na wil maken of een kasteel geinspireerd daarop. Dan hoef ik me ook niet door allerlei bochten te wringen om me scene bij het onderwerp te laten passen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was al helemaal bezig met tijd krijgen we een nieuwe contest.
Wat wordt nu de nieuwe contest? Tijd is voor mij prima. Een open contest geeft je ruimte om er alle kanten me op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 177141 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:18:
Was al helemaal bezig met tijd krijgen we een nieuwe contest.
Wat wordt nu de nieuwe contest? Tijd is voor mij prima. Een open contest geeft je ruimte om er alle kanten me op te gaan.
:o je mag helemaal nog niets doen voordat de contest daadwerkelijk is gestart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Namaken ben ik zelf niet zo heel erg voor eigenlijk, we zitten hier toch vooral om zelf iets te maken :)

Als er nu allemaal posts komen met "ja maar dan sla ik over want <insert reden>" of "nee dat is saai", dan wordt het alsnog gewoon tijd (pun intended ja) en zien we vanzelf of het een verstandige keuze was ;)

edit:
En als iedereen alle onderwerpen een even aantal stemmen geeft dan wordt het ook tijd :+
(sorry, maar er moet toch ergens een keer een lijn worden getrokken)

[ Voor 21% gewijzigd door Stukfruit op 12-09-2008 13:35 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Stukfruit schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:31:
Namaken ben ik zelf niet zo heel erg voor eigenlijk, we zitten hier toch vooral om zelf iets te maken :)

Als er nu allemaal posts komen met "ja maar dan sla ik over want <insert reden>" of "nee dat is saai", dan wordt het alsnog gewoon tijd (pun intended ja) en zien we vanzelf of het een verstandige keuze was ;)

edit:
En als iedereen alle onderwerpen een even aantal stemmen geeft dan wordt het ook tijd :+
(sorry, maar er moet toch ergens een keer een lijn worden getrokken)
Precies :Y)

Ik heb gewoon wat ideeën die in me opkwamen neergezet, en ik denk dat dit voldoende moet zijn om enige animo te creëren.

Dus, wat het ook wordt, er zal met deze onderwerpen altijd iets creatiefs te maken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

De vraag is wanneer de contest gemaakt wordt. Of gaan we weer dagen/weken wachten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nog even wachten tot (later) vanavond :)

Er zijn nu 5 mensen die gestemd hebben voor Dune en die 13 voor tijd.. maar een paar van die tijd zullen nu ook vast wel voor iets anders gestemd hebben, maar toch..

Ik neig nog steeds richting tijd om eerlijk te zijn.
(ook omdat het een wat meer open onderwerp is)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Stukfruit schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:11:
Nog even wachten tot (later) vanavond :)

Er zijn nu 5 mensen die gestemd hebben voor Dune en die 13 voor tijd.. maar een paar van die tijd zullen nu ook vast wel voor iets anders gestemd hebben, maar toch..

Ik neig nog steeds richting tijd om eerlijk te zijn.
(ook omdat het een wat meer open onderwerp is)
Maar tijd is imo niet concreet genoeg.. Het geeft mij in ieder geval weinig tot geen inspiratie.
Vooral door de omvattendheid denk ik... Ja, je kunt een horloge of een tijdmachine maken, maar geschiedenis is ook tijd, dus waar leg je die grens, zelfs een kasteel zou je kunnen maken..
En omdat het onderwerp zo breed is, wordt het nog moeilijker om punten te gaan geven op originaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

FragNeck schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:23:
[...]

Maar tijd is imo niet concreet genoeg.. Het geeft mij in ieder geval weinig tot geen inspiratie.
Vooral door de omvattendheid denk ik... Ja, je kunt een horloge of een tijdmachine maken, maar geschiedenis is ook tijd, dus waar leg je die grens, zelfs een kasteel zou je kunnen maken..
En omdat het onderwerp zo breed is, wordt het nog moeilijker om punten te gaan geven op originaliteit..
Ben ik het met je eens. Een iets minder ruim onderwerp zorgt dat je veel meer punten op originaliteit kan geven. Met tijd kan alles op horloge/klok na orgineel zijn, dus dat maakt het moeilijk.

Maar goed, ik probeer aan alles mee te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Daar (originaliteit) zit wel iets in ja..

Ik zie nu dat er 7 Dune-stemmers zijn. Ik ga niet nog een poll plaatsen, maar ik vraag me wel een beetje af of er genoeg mensen zijn die Dune echt een geschikt onderwerp vinden. Zelf weet ik er al helemaal niets over, behalve dat het over grote zandwormen en zanderige planeten zou gaan?

Het lijkt me ook iets waar je veel tijd in moet steken om het verhaal en de settings door te krijgen, wat me niet bevorderlijk lijkt voor deze contest.

Waren die stemmers ook allemaal mensen die echt zouden gaan meedoen, of zijn het alleen lurkers die er fan van zijn maar verder zelf niets met het 3d-gebeuren doen?

Dat is iets wat ik me nu heel erg afvraag.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik ben ook van mening dat tijd te ruim is. Je kunt er alles wel mee goed praten en dan kun je eigenlijk net zo goed geen thema doen. Het nut van een thema is denk ik niet alleen inspiratie maar ook een middel om de inzendingen beter met elkaar te kunnen vergelijken.

Enfin, ik ben al begonnen met me kasteeltje dus ik mag sowieso niet meer meedoen, tenzij ik aan iets anders begin. Maar misschien dat ik later alsnog bepaal om mee te doen, eerst even afwachten wat er nu gaat gebeuren. In de tussentijd model ik wel lekker verder.

@stukfruit

Ik heb idd ook het gevoel dat mensen meestemmen terwijl ze zeer waarschijnlijk toch niet meedoen. Willen de anonieme stemmers naar voren komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De Hupie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:11:
Ik ben ook van mening dat tijd te ruim is. Je kunt er alles wel mee goed praten en dan kun je eigenlijk net zo goed geen thema doen. Het nut van een thema is denk ik niet alleen inspiratie maar ook een middel om de inzendingen beter met elkaar te kunnen vergelijken.
(+2 interessant)
Oh oh, wat mis ik die ratings op de frontpage toch erg!
Ik heb idd ook het gevoel dat mensen meestemmen terwijl ze zeer waarschijnlijk toch niet meedoen. Willen de anonieme stemmers naar voren komen? :P
Hmm, ik laat het nog even bezinken. De avond is tenslotte nog niet om O-)

Tot nu toe heeft alleen Fragneck over Dune geproken, dat is me helaas toch iets te weinig eigenlijk (plus de voorgaande bedenkingen). Tijd zonder toegevoegde waarde valt ook af, dus het wordt spannend ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is ook Dune:

Afbeeldingslocatie: http://www.parfumcheap.nl/webshop/images/DIOR_DUNE_VAP.gif

:P

Ik heb niet gestemd maar mijn voorkeur zou naar Dune gaan. Tijd is, om maar even een inkopper te geven, een te rekbaar begrip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Ik ben het er idd ook wel mee eens dat 'tijd' eigenlijk te ruim is. Ik kan me wel wat leuke mogelijkheden bedenken, maar vooral voor de scores wordt het idd lastig.

Dune op zichzelf lijkt mij persoonlijk niks, ik heb dune 2 wel eens gespeeld, maar het kon me niet echt boeien. En iest modellen wat je niet boeits word bij voorbaat al niet echt leuk.
Wat mij wel wat lijkt is dune vervangen door 'oude(re) games'. zoals ik al aangaf.
Ik wil al een tijdje Lara Croft moddelen in de stijl van TR II of III (of beide :P ).
En hier een passende setting omheen maken (denk aan de quad baan in haar achtertuin :9 ).
Voor mij een erg leuk onderwerp waar ik nog geen tijd voor heb kunnen vinden. En ik kan me prima voorstellen dat er genoeg mensen zijn die over Tomb Raider net zo denken als ik voer Dune.

Dus als je 'low poly games' als onderwerp pakt denk ik dat het al een hoop meer mensen aan spreekt.
Is ruimer dan 1 game, en naar mijn mening beperkt genoeg om redelijk te kunnen jureren. :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spike_wolf schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:05:
,,,
Ik wil al een tijdje Lara Croft moddelen in de stijl van TR II of III (of beide :P ).,,,
Iemand riep Lara??

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eXtJQCErOF3k1MgqwQLBEL7J/full.jpg
:+ dit is een levenslange WiP :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZDNUeWPU6N5M1v1lh76CX9Hc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vxDbMXSFVA1aHLTY2B4V8nzI/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 13-09-2008 01:17 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Over de volgende contest: de knoop is doorgehakt!

Ik heb nagedacht, veel nagedacht, nog eens heel diep nagedacht, en na nog meer denkwerk kreeg ik plots een creatieve ingeving: eureka! Wat als ik nu eens tijd, low poly en oudere games (Tomb Raider, Dune, Prince of Persia met zijn kasteel *hint*), vergane glorie, ontdekkingsreizen en een verlaten industrie met elkaar combineer? Dan krijg je..

..juist: "Shpelletjes uit den Ouden Doosch"!

Zie de omschrijving later vandaag in het nieuwe topic. Het komt er op neer dat je alles mag uitbeelden uit je favo games van vroeger (inclusief Dune en TR1), en dus geen nieuw spul. Bordspellen behoren ook niet tot het onderwerp. Ik hoop dat ik hier de meeste mensen mee tegemoetkom in hun wensen :)

Dune is volgens mij te "moeilijk" om alleen als onderwerp te nemen, zeker voor degenen die het niet kennen, dus dit is een mooie middenweg imho.

En als tweede vond ik het erg eng om te lezen dat het tweede spel en de film beiden geflopt zijn. Dat voorspelt natuurlijk niet veel goeds voor een eigen topic.. :+

Dat zit wel Schnorr.

• BcMe

BcMe

BcM

Stukfruit schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 02:39:
Over de volgende contest: de knoop is doorgehakt!

Ik heb nagedacht, veel nagedacht, nog eens heel diep nagedacht, en na nog meer denkwerk kreeg ik plots een creatieve ingeving: eureka! Wat als ik nu eens tijd, low poly en oudere games (Tomb Raider, Dune, Prince of Persia met zijn kasteel *hint*), vergane glorie, ontdekkingsreizen en een verlaten industrie met elkaar combineer? Dan krijg je..

..juist: "Shpelletjes uit den Ouden Doosch"!

Zie de omschrijving later vandaag in het nieuwe topic. Het komt er op neer dat je alles mag uitbeelden uit je favo games van vroeger (inclusief Dune en TR1), en dus geen nieuw spul. Bordspellen behoren ook niet tot het onderwerp. Ik hoop dat ik hier de meeste mensen mee tegemoetkom in hun wensen :)

Dune is volgens mij te "moeilijk" om alleen als onderwerp te nemen, zeker voor degenen die het niet kennen, dus dit is een mooie middenweg imho.

En als tweede vond ik het erg eng om te lezen dat het tweede spel en de film beiden geflopt zijn. Dat voorspelt natuurlijk niet veel goeds voor een eigen topic.. :+
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik "Dune 1/2 (of een andere game)" meer las als: "Maak een game na, zoals bijv. Dune 1/2" :P

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

*O*
* Spike_wolf gaat concepten op papier krabbelen :D
Onderwerp is bij mij al zeker O-)

(ziet er nice uit Krush :) ).

Humankind… be both.

[quoteEn als tweede vond ik het erg eng om te lezen dat het tweede spel en de film beiden geflopt zijn. Dat voorspelt natuurlijk niet veel goeds voor een eigen topic.. :+
[/quote]

Dune 2 en de film zijn misschien geen commercieel succes geworden. Maar ze hebben wel duizende fans over heel de wereld gecreerd. Dune2 was de allererste RTS en dus een echte klassieker. Er is zelfs een remake for windows gemaakt door fans.

Ontopic: Ik vind alle onderwerpen die naar voren zijn gebracht wel OK. Als er maar snel een nieuwe contest komt, dan kunnen we deze snel vergeten.

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 2 Laatste