3D Contest V60.5 - RenderContest #2 "Haunted Hallway" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.341 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/9868/hauntedee6.jpg
Onderwerp

Welkom bij 3DContest V60.5:Rendercontest 2.

Deze keer gebruiken we de scene 'Haunted Hallway'. Het draadmodel is gemaakt door Dan Wade, en werd oorspronkelijk gebruikt voor een van de lighting-challenges bij 3drender.com.

(De website 3DRender.com is oorspronkelijk bedoeld als online-content voor een boek over rendertechniek, geschreven door Jeremy Birn : Digital Lighting and Rendering 2nd Edition)

Rendercontest?

We gaan hier voornamelijk aan de slag met materiaal en belichting, in een vooraf gemaakte scene. De methodes die je hiervoor gebruikt worden helemaal aan jou overgelaten. Schiet met fotonen in het rond, wees lekker hardcore zonder global illumination te gebruiken, cartoon-renders, of misschien bedenk je wel iets heel origineels?

Hoewel het een rendercontest is, maar er weinig tot geen attributen in de scene aanwezig zijn, mag er bij gemodeld worden. Het thema 'Haunted Hallway' moet centraal blijven en de oorspronkelijke wire niet teveel aangepast. Verder zijn de regels hetzelfde als bij de normale 3Dcontests.

Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/6762/haunted2jv3.jpg

Download de scene hier:

De links hieronder zijn verbeterde versies van bovenstaande scene. Om de scene gebruiksklaar te maken voor te contest zijn een aantal objecten gerepareerd en instellingen aangepast. Het origineel is te vinden op de website 3drender.com

Veel succes. :)

Inleverdatum

Uiterlijk Zondag 25 mei moeten de finals gepost worden.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Mail de scores naar tvldn...lycos(punt)nl

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Special Thanks to Dan Wade and Jeremy Birn [3drender.com].

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 06-05-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:57
Gaaf! 8)
Met (in iedergeval voor mij) de vakantie voor de deur, moet er toch wel sowieso een final in zitten. :)
Leuke scene trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Waves Hello! ik ga ook ff wat spelen met die scene eens ff kijken wat er van komt... btw 60.5?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:02
Deze oude rot meldt zich ook, ik heb al een idee maar dat zie je vanzelf :P.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik ben een verschrikkelijke 3D noob, maar dit is iets waar ik wel aan mee probeer te doen :)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Dit is wel de perfecte contest om mijn belichting eens een x op orde te krijgen! Vrees alleen het ergste want bij standaard verlichting zonder global illu enz duurd het al 10 minuten om te renderen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-04 16:49
Ik ga denk ik ook maar wat proberen, alleen 1 probleem: lightning, yugh :P
En de lampen hebben er vandaag ook geen zin in in blender -.- ... (waar blijft mijn volumetric lightning! moet ik nog even achteraan gaan.. )

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Puur rendering is niet echt mijn ding. Denk ook niet dat ik deze keer mee ga doen... maar wie weet.. als ik toch spontaan ineens niks te doen heb ofzo :P

Enniewee.. succes aan iedereen die mee doet :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Kom op spike! *O*

:+
Doe gewoon lekker mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Rogier.V schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:08:
Kom op spike! *O*

Doe gewoon lekker mee. ;)

We zien het wel :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Kan iemand de max8 file zonder vray opslaan misschien? Heb geen Vray op deze computer.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-[ NOVA ]- schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:38:
Kan iemand de max8 file zonder vray opslaan misschien? Heb geen Vray op deze computer.
Ga in het Render-menu, naar het tabblad 'Common' en scroll helemaal naar onder. Bij het stukje 'Assign Renderer' kan je dan kiezen welke renderengine je gaat gebruiken.

Denk eraan dat je ook de materials in de scene moet aanpassen naar de gekozen renderengine. ;)

[b]edit: Hier stond een omschrijving voor het oplossen van een foutje in de trap, maar dat is inmiddels gefixt. Om niet de indruk te wekken dat er toch nog aan de scene gesleuteld moet worden voordat je ermee aan de slag kan, haal ik deze even weg. ;)

jenne schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:02:
Waves Hello! ik ga ook ff wat spelen met die scene eens ff kijken wat er van komt... btw 60.5?!
De eerste rendercontest(55.5) was een minicontest en duurde maar 2 weken, in plaats van de gebruikelijke 4. ;) Ik heb deze contest ook het achtervoegsel .5 gegeven zodat 'ie makkelijk herkenbaar is als rendercontest.

Als er na deze rendercontest nog meer bij komen, is het toch beter om er weer een apart lijstje van te maken zoals 4g0ny eerder had gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 27-04-2008 10:23 . Reden: overbodige omschrijving weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Ik krijg een missing dll's bij het openen van de maxfile vanwege gebrek aan vray. V-Ray advanced 1.5RC3 missing. Ik zal anders wel kijken of ik die versie ergens kan downloaden als trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah shit :X , maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Het mag natuurlijk wel(vray-demo installeren), maar dit moet anders opgelost.

Ik heb VRay wel geinstalleerd dus dit probleem ben ik niet tegengekomen. Misschien dan toch beter als er een aantal gefixte versies voor zijn.

Ik zal vanavond de file repareren en uploaden in verschillende formaten .max(9), .3ds, en .obj.

@ -[NOVA]- :Waarschijnlijk als je dan het .3ds formaat pakt, kan je die in 3dmax8 importeren. (Kan het niet controleren, maar ik denk dat het wel werkt. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

die .max ( 8 ) file geeft bij mij allemaal errors:
Unknown class, no stand-in: SuperID =0xB60, ClassID =(0x4A0C66E1,0X1513165)
en dan "Missing Dlls"

weet iemand hoe dat komt?

Heb ook de .OBJ gepakt maar daar wil het niet helemaal lukken mbt materials...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem als -[NOVA}-, nog even geduld aub,.ik ga straks de file fixen en uploaden ;)

(Ik haal alle Vray instellingen weg, vervang de materials door standaard en ik repareer ook even de trap.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik zie ineens een foutje in de startpost.

Als je om een of andere rede niet kan of geen tijd hebt.

Ik vraag me af hoe lang die al mee gaat :P

Ik doe niet zo veel meer aan 3D tegenwoordig maar misschien waag ik weer eens een poging in deze contest :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moet er nog een N achter soms? Ik zou 't echt niet weten. :P Wat is er precies fout aan? Dan kan ik het verbeteren. ;)

Ik heb de scene gerepareerd en in verschillende formaten geupload. :)

De .3DS is het kleinst en importeert goed. De .OBJ heeft wat problemen met de smoothing, die moet je tijdens het importeren uitzetten.

Moest toch nog aardig wat aan gebeuren. Op verschillende objecten smoothing/meshmoothing gedaan. Diverse objecten die net buiten beeld vielen waren te kort, sloten niet aan. De vloersteunen bovenaan bij het plafond heb ik opnieuw moeten maken. Alle vray-instellingen zijn weg, incl physical sky. Standaard materiaal en renderer ingesteld.

Ik hoop dat het nu wel bruikbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Er moet een -n achter ja.

Van Dale:

re·den (de)
1 (redenen) datgene waarmee iem. zijn daden of zijn overtuiging motiveert
2 (redens) (wiskunde) verhouding, betrekking tussen een grootheid en een andere

re·de (de)
1 (geen meervoud) denkvermogen, oordeel
2 (geen meervoud) het spreken
3 (redes, redevoeringen) min of meer plechtige toespraak
4 (geen meervoud) het begrips- en onderscheidingsvermogen dat aan alle gezonde mensen eigen is
5 (reden) beschutte ankerplaats voor schepen buiten de haven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg, nu snap ik 'em. :) Heb het gelijk verbeterd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Ik moet zeggen dat ik dit stiekem wel een hele leuke contest vind dus ik doe waarschijnlijk mee :)

Zitten wel wat light leaks in de scene maar die vallen wel te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Hier mijn eerste test Render (en de eerste in deze contest!):

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/hallway.jpg

moet nog veel aan gebeuren zoals je ziet. Ik zit de volume lightning te tweaken maar dat is nog niet zo eenvoudig als ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

psst, 'lighting' en niet 'lightning' ;)
Misschien ga ik ook nog wel meedoen. :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Leuk onderwerp, misschien dat ik tijd heb.. (hoop hoop)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Tweede WIP in het topic.. :)

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/WIP01LightingBasic.jpg

Ik ben wel tevreden over de belichting zo denk ik. Wat vinden jullie?

--
@ SonnyBonds: Ga je met deze textures verder? Ze zijn namelijk wel érg low-resolution. Beetje uitgerekt enzo. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Rogier.V op 27-04-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik zie het. Textures worden nog aangepast.

Mooie belichting. veel mooier als die van mij. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-04 09:58

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Dit is ongeveer de look&feel van wat ik wil maken, maar de DOF was ietsje te hoog :D

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/8217/hllway1fuckingscaryru3.jpg

@rogier, Maybe iets engere setup, verder wel mooie invalshoek :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP1
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/10ded01.jpg

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@4g0ny: Ehm, dat is inderdaad wel een héél grote fog/DOF :+ . Wel leuk, alleen dan meer iets als dit ofzo. :D .

@Jack Walsh: Misschien kun je proberen een duidelijkere belichting te maken. Ik weet niet of je al veel gedaan hebt aande belichting, maar maak bijvoorbeeld een invallend zonnetje. Daarna een/wat lamp(en) ophangen (in dit geval hangt er al een in de scene). Maak bijvoorbeeld een 'koele' sfeer achterin de scene, en juist een 'warme' sfeer voorin de scene. Voor een voorbeeld kun je even naar mijn scene kijken, daar zie je dat het voorin een rood/oranje gloed heeft, en achterin juist blauw/wit.
Dit hoeft natuurlijk niet percé, en je kunt sowieso hele andere kleuren gebruiken, maar het creeërt wel diepte. ;)
De textures zijn allemaal een beetje uitgerekt enzo, misschien moet je nog even kijken naar de manier waarop de textures er op worden gezet (mapping).

Overigens zou ik bij dit soort scenes eerst de belichting helemaal doen, en later pas de textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Rogier.V schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:59:
@Jack Walsh: Ik weet niet of je al veel gedaan hebt aande belichting
Een heleboel, er zijn 7 lichtbronnen, waaronder 1 hemi.
maar maak bijvoorbeeld een invallend zonnetje.
Denk het niet, het is nacht.
Daarna een/wat lamp(en) ophangen (in dit geval hangt er al een in de scene).
Ja, ik begrijp niet hoe je een lamp moet maken die licht uitstraalt. Erg lastig.
De textures zijn allemaal een beetje uitgerekt enzo, misschien moet je nog even kijken naar de manier waarop de textures er op worden gezet (mapping).
De enige texture die zo te zien uitgerekt is is het hout op de pilaren, maar die texture ziet er gewoon zo uit. Ik zie verder nergens uitrekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 20-04 00:17
Ik vind het wel een mooie scene om alle kanten mee op te gaan, miss dat ik ook meedoe :)

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
Ik zit er ook aan te denken om mee te doen dit is precies waar ik altijd moeite mee heb.
Belichting en textures zijn nou niet bepaald mijn sterke punten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Jack Walsh schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:01:
Ja, ik begrijp niet hoe je een lamp moet maken die licht uitstraalt. Erg lastig.
Ik plaats gewoon een Omni en daar voeg ik "glow" toe bij "atmospherische nogwat". En dan een beetje spelen. Ik doe dit vaak met kaarsen (zie mijn porto) en bevalt me erg goed. Dit is dan wel in 3D max. Succes.
Zie trouwens al leuke renders, toppie heren en dames.

[ Voor 2% gewijzigd door marquis op 28-04-2008 16:09 . Reden: Mmm, wel ff vermelden welke ik gebruik.... ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hemi's zijn evil. Meteen deleten die hap. En heb je de lichtbronnen een beperking gegeven (zie lamp-opties) of stralen ze tot in de oneindigheid licht uit? Zo ja, dan hebben die 7 lichtbronnen weinig nut.
's nachts schijnt de maan is de maan verlicht, denk eens aan dat mooie lauwe blauwige licht dat je daar van krijgt.. :9
Als je volumetrisch licht bedoelt, in Blender kan je daarvoor alleen een "halo" (zie lamp-opties) gebruiken. Dit is alleen wel een 2d effect en niet echt mooi te noemen. Je zou nog particles kunnen gebruiken, of wachten tot de volumetrische renderer voor BI klaar is :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
[...]

Probeer dan één centraal lichtbron te hebben, met duidelijke schaduwen. Wat kleuren kunnen ook flink wat sfeer maken, gebruik nooit helemaal wit licht.
Bij jou is nu de hele scene belicht, en dat zorgt er voor dat er niet iets echt centraal staat. Laat het licht van de maan/zon op de trap vallen, of op de muur daar, en maak de rest van de kamer wat donkerder en geheimzinniger ofzo.
Erg leuk om dan te doen is inderdaad een maan die naar binnen schijnt, en dan binnen wat sfeer lichten (oranjig). Dat is een mooi contrast tussen buiten (donker), de maan (wit), en dan bijvoorbeeld kaarslicht.
De enige texture die zo te zien uitgerekt is is het hout op de pilaren, maar die texture ziet er gewoon zo uit. Ik zie verder nergens uitrekking.
Met uitrekking bedoelde ik bijvoorbeeld inderdaad het hout op de pilaren, maar ook de andere delen in de scene. Probeer wat hoge resolutie textures te zoeken op bijvoorbeeld www.cgtextures.com, en kijk of je die er een beetje scherp op kunt krijgen. Je kunt ook zelf textures maken, maar dat is natuurlijk wel weer een stuk meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Alles onder het bloed smeren lijkt me wel tof. Ik zal eens kijken hoe ver ik kom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Bozozo schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:18:
Alles onder het bloed smeren lijkt me wel tof. Ik zal eens kijken hoe ver ik kom :9
Da's nie erg haunted.. :P eerder "crime-scene hallway" :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ach, dat leg ik er wat ectoplasma naast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Bozozo schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:43:
Ach, dat leg ik er wat ectoplasma naast :P
RofL! 8)7

Ik krijg volume lighting niet goed werkend met Vray.. word echt stapelgek van dat ding.. hij wil de raytrace niet oppakken, dus de lichtstralen komen fijn dwars door de muur -_-
Target direct geeft niet eens een volume light ray, en vrayshadow wil al helemaal niets weergeven... anyone?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
wipje

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/30bl6qr.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

LoL! die oogjes onder de trap, :D mn vriendin zei vanmiddag nog dat ik dat moest doen :9

Ziet er goed uit

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Laatst online: 21:58
Ik dacht dat ik ook eens iets meer moest doen met Blender, maar dan zo'n hele scene importeren maakt het wel een beetje lastig.

Hoe dan ook, hier een eerste wip (klikbaar), waarschijnlijk te donker, maar dat is makkelijk zat te corrigeren. Vooral textures goed toepassen zal nog een probleem worden.

Ik neem aan dat iedereen het beeld van een in de haast achtergelaten camera en zaklamp herkent.

Afbeeldingslocatie: http://www.heesakkers.info/showandtell/hallway_thmb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

quote: marquis
Ik plaats gewoon een Omni en daar voeg ik "glow" toe bij "atmospherische nogwat". En dan een beetje spelen. Ik doe dit vaak met kaarsen (zie mijn porto) en bevalt me erg goed. Dit is dan wel in 3D max. Succes.
Ik heb de emit-value gebruikt, dan geeft de peer licht, en vervolgens heb ik een area-light eronder gegooid.
quote: stukfruit
Hemi's zijn evil. Meteen deleten die hap. En heb je de lichtbronnen een beperking gegeven (zie lamp-opties) of stralen ze tot in de oneindigheid licht uit? Zo ja, dan hebben die 7 lichtbronnen weinig nut.
Waarom zijn hemi's evil? Ik vind ze wel handig om het zaakje lekker bij te lichten, werkt sneller dan ambient occlusion. Maar inderdaad heb je er wel bijv. 2 nodig, dus ze zijn wel wat lastig in het gebruik.
Nu zitten er nog maar 3 lichtbronnen in mijn scene, waaronder 1 die van onder op de lamp schijnt zodat de lampkap ook licht is.
quote: rogier
Probeer dan één centraal lichtbron te hebben, met duidelijke schaduwen. Wat kleuren kunnen ook flink wat sfeer maken, gebruik nooit helemaal wit licht.
Er zitten nu 2 lichten in (eentje boven die andere trap).
quote: rogier
Met uitrekking bedoelde ik bijvoorbeeld inderdaad het hout op de pilaren, maar ook de andere delen in de scene. Probeer wat hoge resolutie textures te zoeken op bijvoorbeeld www.cgtextures.com, en kijk of je die er een beetje scherp op kunt krijgen. Je kunt ook zelf textures maken, maar dat is natuurlijk wel weer een stuk meer werk.
De textures zijn soms inderdaad een beetje uitgerekt, ik moet nog even kijken of het me genoeg boeit om ze aan te passen. De meeste komen trouwens al van cgtextures af, dat ze vaag lijken komt dan denk ik door de anti-aliasing.

WIP2 (Blender):
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2cik6tl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jack Walsh schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 01:13:
Waarom zijn hemi's evil? Ik vind ze wel handig om het zaakje lekker bij te lichten, werkt sneller dan ambient occlusion. Maar inderdaad heb je er wel bijv. 2 nodig, dus ze zijn wel wat lastig in het gebruik.
Hemi's (in Blender) zijn slecht omdat je er alle controle over het licht mee verliest. Het is een grote bom licht waar je weinig mee kan en geen subtiele effecten mee krijgt.
Nu zitten er nog maar 3 lichtbronnen in mijn scene, waaronder 1 die van onder op de lamp schijnt zodat de lampkap ook licht is.
Bedenk wel dat je hier met directe belichting bezig bent zonder GI.. je zou er makkelijk 40 lampen in kunnen gooien! Eentje hier om op te vullen, een negatief lampje daar om licht weg te halen, in dat ene hoekje wat meer diffuus, daar nog wat meer blauwig licht, dat andere object mag nog wel iets heldere oranjige speculars hebben, enz :) Als je ook nog de falloff en 'energy' (intensiteit) opties gebruikt, samen met de kleurinstellingen en soft shadows (zet 'ray shadow' aan met 'soft size' hoger dan 1 en samples hoger dan minstens 4), dan heb je erg veel controle over hoe je scene belicht wordt, zonder de boel "op te blazen" met overbelichting. De 'sphere' en de layer of exclusive group (materiaalpanel)-optie helpen daar nog meer bij.

Je zegt dat je hemi's sneller vindt dan ambient occlusion, maar dat laatste is helemaal geen belichting. Ambient occlusion is een hack waarmee je (in dit geval) alleen de hoekjes van je scene wat donkerder maakt en geen goede vervanging voor goed geplaatste lichtbronnen.
Hopelijk kom ik nu niet te erg wijsneus over :9

Het ziet er al beter uit dan je eerste wip trouwens :) maar verander je die blauwe standaard achtergrond ook nog? ;)
* Stukfruit heeft een tick als het om die standaard blauwe achtergrond gaat.. *moet.. achtergrond.. altijd.. ander.. professioneler uitziend.. kleurtje.. geven..* :$

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Stukfruit schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 04:25:
Eentje hier om op te vullen, een negatief lampje daar om licht weg te halen
Dit is een hele goede tip en een die heel veel mensen niet weten.

Lampen met een negatieve intensity halen licht weg waar je de lamp plaats, hierdoor krijg je heel simpel een hoog contrast in je belichting.

Hopelijk heb ik morgen een eerste wip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@Jack Walsh: Het ziet er nu écht een stuk beter uit. :) Ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Waarom miepen jullie zo over die scene van Jack Walsh? Hij had bij de eerste plaat toch niet gezegd dat hij andere belichting wilde. Ik vond zijn eerste scene controversieel, verrassend. Maar hij deed me denken aan een oud theater waar de frontlichten vol op gericht staan. Prachtig voor een scène van het spook van de opera! :D

Waarom moet altijd alles... zoals je het verwacht? Zoals Hollywood het ons voorspiegelt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ik vat je niet :P.

Ik vind em zo een stuk beter, dat heeft niks te maken met dat ik die andere te controversieel vond ofzo (ik zie juist heel veel scenes langs komen met zulke belichting op andere fora).
In de nieuwe versie zit een stuk meer sfeer, de textures komen er beter uit, etc.

Een front-light kan natuurlijk, maar dan moet je duidelijk aangeven waar al het licht vandaan komt. (hiemee bedoel ik, dat je dan niet de hele scene moet gaan verlichten, zoals bij de vorige versie meer het geval was). Zo krijg je meer contrast, en wordt het allemaal wat minder plat enzo (lees: levendiger). :)

En wat bedoel je precies met 'hij had niet gevraagd of hij andere belichting wilde'? Dat zijn toch juist tips die ik/wij hem geven! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Laatst online: 20-03-2024
Dit vind ik ook een leuke!

Ga proberen mee te doen (voor het eerst). Ben nog vrij nieuw met 3ds MAX, maar hoop hier veel van te kunnen leren!

WIPje:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2zxs8l1.jpg

Nu hopen dat ik het verhaal ook af kan gaan maken..

Kaarsen vind ik nog niet echt mooi. Beetje te hoge bumpmap gebruikt...
(rendertijd 21 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat geeft niet... het gaat ook een beetje om esthetiek hier, niet om goed of fout.
Maar als je een wip post, dan is dat toch een voorproefje van het resultaat dat jij wil bereiken. Er was al een wip gepost met stoffig licht vanuit het achterraam. Dat idee had hij over kunnen nemen maar dat deed hij niet. Hij vond het mooi op deze manier, of hij wist gewoon niet hoe het anders kon. Wat mij dan opvalt is dat we gelijk uitgaan van het tweede: hij weet vast niet hoe het anders moet. Ja, dan gaat hij het wel veranderen. Wordt het resultaat mooier? Volgens jullie wel. Maar volgens hem? Wie weet vond hij het wel mooi zoals het was! :)
Zo krijg je meer contrast, en wordt het allemaal wat minder plat enzo (lees: levendiger). :)
Ook daar twijfel ik aan. Rembrandts schilderijen hebben dezelfde soort belichting, maar springen er op een dusdanige manier mee om dat ze heel levendig en zeker niet plat zijn!

Ik wil zelf iets gaan maken dat lijkt op het artwork van Victoria Frances...
http://animeartbooks.net/viewimage/1229/
http://animeartbooks.net/viewimage/5496/
http://animeartbooks.net/viewimage/5512/

Maar eerst maar zien of ik tijd heb. Mijn literatuuronderzoek loopt op dit moment nogal hard en ik ben daar liever mee klaar voor 25 mei dan met dit ;')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al aardig wat wips, goed werk allemaal. _/-\o_

Ben bezig met de belichting af te stemmen. Het licht van de lamp reikt nog niet ver genoeg en de zonnestralen zijn te fel, maar toch even een wip tussendoor.
Wip:
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/3505/wip21li1.jpg

StackMySwitchUp schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:42:
Ik krijg volume lighting niet goed werkend met Vray.. word echt stapelgek van dat ding.. hij wil de raytrace niet oppakken, dus de lichtstralen komen fijn dwars door de muur -_-
Target direct geeft niet eens een volume light ray, en vrayshadow wil al helemaal niets weergeven... anyone?
Eigenlijk ben ik met Mentalray aan het renderen. Maar om even te proberen of het mij zou lukken om volume lighting met Vray te krijgen, heb ik een testscene gemaakt met Vray als renderer. In de eerste instantie lukte het me ook niet. De oplossing bleek; een 'standaard' licht te gebruiken (Omni of Target_Spot) met 'Shadow Map' aan. (De gewone, in plaats van mrShadow Map of VRayShadow)

@SonnyBonds: Lukt het al met de volume lighting? Gebruik je 3dsmax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@DarkBlue: Mooie stijl in iedergeval.. Ben benieuwd wat je er van maakt. ;)

@Sargonaut: Nette start. Lekker stoffig enzo. :)

Ik ga er zelf misschien iets van een lab van maken ofzo.. Veel glazen buisjes, elektriciteitsdraadjes, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sargonaut: Nee nog niet echt. volume licht is of te sterk of bijna niet zichtbaar.
Ik render nu ook in Mental Ray!!! Bevalt me tot nu toe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 177141 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 19:13:
@Sargonaut: Nee nog niet echt. volume licht is of te sterk of bijna niet zichtbaar.
Ik render nu ook in Mental Ray!!! Bevalt me totnu wel.
Post, als je wilt, nog eens een wip van hoe ver je nu bent. Dan kan ik proberen wat tips/uitleg te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-04 16:49
Ook maar is wat gemaakt, geen idee of ik hier verder mee ga, of iets heel nieuws ga verzinnen:
Afbeeldingslocatie: http://uploader.polorix.net//files/70/wipje2.jpg

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Stukfruit schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 04:25:
Hemi's (in Blender) zijn slecht omdat je er alle controle over het licht mee verliest. Het is een grote bom licht waar je weinig mee kan en geen subtiele effecten mee krijgt.
Ja, maar hoe wil je dan voor extra licht zorgen? In het echt weerkaatst het licht zodat bij een lamp de hele kamer direct of indirect verlicht is. Maar in Blender weerkaatst het licht niet waardoor alleen datgene verlicht is waar de lamp direct op schijnt. Om dat probleem op te lossen leken me hemi's wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
Jack Walsh schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 02:30:
[...]

Ja, maar hoe wil je dan voor extra licht zorgen? In het echt weerkaatst het licht zodat bij een lamp de hele kamer direct of indirect verlicht is. Maar in Blender weerkaatst het licht niet waardoor alleen datgene verlicht is waar de lamp direct op schijnt. Om dat probleem op te lossen leken me hemi's wel een goed idee.
Gewoon meer lampen gebruiken, of als je stoer wilt doen radiosity. Radiosity levert prachtige resultaten, maar is IMO best lastig in te stellen.

Dus gewoon wat meer lampjes (bijvoorbeeld ook eentje onder een glimmende/licht gekleurde vloer, om zo het gereflecteerde licht te simuleren).

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier weer een WIP:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/hallway4.jpg

Heb de textures aan gepast zoals je ziet. En een spiegel toegevoegd voor wat meer sfeer.
Wat nog gedaan moet worden:

1 Volume lighting. Nu is het veels te licht en veels te blokkerig maar ik weet niet hoe ik dat laatste weg krijg. Iemand een idee? Ik heb het aantal samples al verhoogd.

2 Lijst om de spiegel is bronze maar om een of andere manier wordt ie gewoon pikzwart in de render. misschien moet ik een bitmap in de reflection map toevoegen aan het materiaal. Nu is de standaard bronze Mental Ray architecture material maar de werkt blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziet er al een stuk beter uit. :)

Wat voor een lamp gebruik je voor die volume lighting? Ik zal vanavond een voorbeeld maken, dan kan je zelf kijken wat je vergeten bent of wat er anders moet. Wordt niet echt een tutorial, maar een screenie met de juiste instellingen en wat aanwijzingen. ;)

Het brons op het plaatje is bij mij gewoon bruin. (Ik heb een CRT-monitor) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik een mr spotlight met een atmosphere effect als volume light.
Dat bronze is inderdaad bruin maar het ziet er niet uit als bronze. waarom reflecteerd het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255258

heb ook effe tijd gevonden,
Hier is m'n 1ste testwip

Afbeeldingslocatie: http://www.jedha.com/3D/hallway5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@3Daniel: Dat ziet er erg netjes uit, mooie bump-mapping. :9~

@SonnyBonds: Heb nog even gekeken naar het brons materiaal (of toch koper?). Misschien helpt het als je de glossiness wat hoger zet.

Hieronder een screenshot van alle instellingen die je gebruikt om volume lighting te krijgen. Zo kan je checken welke insteling je gemist hebt, of als dat niet werkt kan je ze (in een testscene) overnemen. :) Uiteindelijk zal je nog wel zelf de density, decay, kleur etc.., aan moeten passen voor jouw scene. ;)

-Instellingen Volume Lighting - 3dsmax:

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/2194/volumelightoc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:19:

Hieronder een screenshot van alle instellingen die je gebruikt om volume lighting te krijgen. Zo kan je checken welke insteling je gemist hebt, of als dat niet werkt kan je ze (in een testscene) overnemen. :) Uiteindelijk zal je nog wel zelf de density, decay, kleur etc.., aan moeten passen voor jouw scene. ;)

[afbeelding]
Rofl, ik probeerde die settings met Vray, zowel Vrayshadow als mental ray shadow map doet de lamp alsof hij er dwars doorheen schijnt.. :( word gestoord van dat gedoe met Vray

I'm an idiot.. ik moest shadow map gebruiken, nu werkt het prima... *hits self* |:(

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/9140/testhallwaycopyto9.png

Beetje gesoept, door de grain zagt er behoorlijk crappy uit, maar renderen duurt veels te lang op deze (werk) pc :P

[ Voor 15% gewijzigd door StackMySwitchUp op 02-05-2008 22:54 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Hier ook een wip:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QVB7mOpRuNvTMSCxV7HxDCHq/full.jpg

Helaas klapt 3d max eruit als ik Final Render gebruik met fr volume light, denk dat het de processor is (Intel Pentium M - banias core)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Krusher: Cool, een spook. :) Ga je ook nog iets doen met de lichaamshouding?

Voorlopig laat ik de belichting even zo. Eerst wat aan de textures doen. :)
Wip:
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/4320/wip41dz9.jpg
-en wat donkerder gemaakt met photoshop.
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/6015/wip42hp0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:22:
@Krusher: Cool, een spook. :) Ga je ook nog iets doen met de lichaamshouding?

Voorlopig laat ik de belichting even zo. Eerst wat aan de textures doen. :)...
Yep, maar ik wil eerst de scene cleanen, laptop vind het niet zo erg leuk geloof ik :X Daarna verder met wat texturen en lighting, en dat laatste zal het meeste tijd in beslag nemen.

Mooie belichting heb je tot nu toe maar waarom heb je het in Ps donkerder gemaakt? Kun je toch beter bij de bron aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP3 (blender)
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/28kiv7n.jpg

kasten
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2myn53o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sargonaut: Thx for the mini turorial!!! Nu begrijp ik eindelijk waar al die instellingen voor zijn.
Ik had ook geen mr shadow map net als 4g0ny |:(

Ik had graaag een WIP laten zien maar het renderen duurt meer dan 2 uur. Ik heb echt een snellere Procesor nodig.

@Jack Walsh: Ziet al aardig uit. Ik zou het materiaal van de muren veranderen. Nu lijkt het meer op metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240642

Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:19:
@3Daniel: Dat ziet er erg netjes uit, mooie bump-mapping. :9~

@SonnyBonds: Heb nog even gekeken naar het brons materiaal (of toch koper?). Misschien helpt het als je de glossiness wat hoger zet.

[afbeelding]
Zeer handige mini-tutorial, echt wat aan gehad, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Ben begonnen met textures, moet alleen uitvissen waarom de renders zo lang duren..

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/7136/hallwaytextures2ys8.jpg

belichting heeft een foutje, vandaar bleeding en vlekjes :P

[ Voor 4% gewijzigd door StackMySwitchUp op 05-05-2008 13:22 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Laatst online: 20-03-2024
Lijkt nu net alsof je hele ruimte onderwater staat en de lamp de waterspiegel belicht. dan krijg je ook van die effecten op muren en vloer...

Mooie texture op de vloer (vind ik dan). Ziet er gaaf uit!

Nog een vraagje:
Ik wil een volumelight door de ramen laten schijnen (weinig origineel zie ik al) maar krijg deze niet goed in gesteld. Als ik een mr area spot neer zet en volumelight-effect toepas renderd het hele plaatje grijs met een heel klein beetje zicht op de kaarsen. Ook leuk, maar het gaat niet om de mist, maar om de kamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Typo in startpost:
code:
1
Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzameld

moet zijn: verzamelt

edit: veelbelovende dingen zitten er tussen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Guillome op 06-05-2008 13:18 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Guillome: Zal het even verbeteren. ;)

@Animal Baars: Ik denk dat je de shadow map nog aan moet zetten. Zie het voorbeeld een paar posts terug. ;)

Om nog even terug te komen op het voorbeeld van de Volume lighting. Die methode is eigenlijk bedoelt voor gebruik in combinatie met de standaard renderer. Dit werkt ook wel met andere renderers (Mentalray,Vray), maar die hebben ook hun eigen manier van volume lighting te renderen.
Zoals bijvoorbeeld hier : Volumetric lighting in mental ray

Ben nog met de tip van Krusher bezig geweest om te kijken wat de scene zo licht maakte dat alleen photoshop hielp. Bleek dat ik de verlichting heel fel had ingesteld en de density van de volume lighting heel zwak, nadat ik dat omgewisseld had scheelde het een heel stuk. Daarbij was er veel mist, maar dat is een standaard-effect zonder schaduw. Ik ga denk ik die mist ga vervangen door particle-clouds. Het lichtschijnsel op deze render is niet fantastisch, maar ik ga eerst kijken wat bovenstaande tutorial doet, voordat ik het licht verder afstel.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/5134/wip6sf8.jpg
-nog met standaard volume light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ben ik de enige, of zijn er meer mensen die het model lastig vinden om te texturen.
De opbouw van de hal lijkt wel de binnenkant van een aantal blokken, misschien zelfs wel geextrude of zo... Maar fijn werkt het niet, misschien maak ik zelf wel muren aan, mag dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FragNeck schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:50:
Ben ik de enige, of zijn er meer mensen die het model lastig vinden om te texturen.
De opbouw van de hal lijkt wel de binnenkant van een aantal blokken, misschien zelfs wel geextrude of zo... Maar fijn werkt het niet, misschien maak ik zelf wel muren aan, mag dat?
De textures er op rammen gaat prima, maar het model geeft wel enige problemen. Misschien is er iets verkeerd gegaan bij het converteren van .obj naar blender of zo, of misschien heeft de maker niet echt goed gemodelleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Jack Walsh schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:07:
[...]

De textures er op rammen gaat prima, maar het model geeft wel enige problemen. Misschien is er iets verkeerd gegaan bij het converteren van .obj naar blender of zo, of misschien heeft de maker niet echt goed gemodelleerd.
Mja ik heb zelf er voor gekozen om alle objecten te detachen van de mesh, gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ook gemerkt dat de mesh niet echt netjes is afgewerkt. Uiteraard mag je zelf reparaties uitvoeren, of delen vervangen. Zolang de oorspronkelijke vorm van het model behouden blijft. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:14:
[...]

Heb ook gemerkt dat de mesh niet echt netjes is afgewerkt. ..
Tis een redelijke puinbak inderdaad :X

Maar weer eens een wipje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MMreRxJ3Y90vdLNUp8dr69LR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Dit is inderdaad een beetje lastig, ik zeg slecht modelling werk.

Ik heb er persoonlijk geen bezwaar tegen als je zelf muren maakt, mits je ze ongeveer het zelfde laat als het origineel (ik heb zelf ook e.e.a. aangepast aan de scene, dat mag ook gewoon :) )

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om een of andere reden worden all mijn renders helemaal rood!!!!
AAAAaaaaaaaaa. Ik heb al mijn lichten nu wit licht laten schijnen maar dat help niet. :'(
Ik gebruik 3ds max r9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Anoniem: 177141 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:33:
Om een of andere reden worden all mijn renders helemaal rood!!!!
AAAAaaaaaaaaa. Ik heb al mijn lichten nu wit licht laten schijnen maar dat help niet. :'(
Ik gebruik 3ds max r9
Als het in je render image window is misschien alle 3 channels aanzetten in de toolbar van dat venster (R, G, B buttons) :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer een wipje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BZESzMijPucxrGJOrpKtzooH/full.jpg

Rendertijden gaan per wip omhoog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Krusher: Ziet er al vet uit. Met een beetje Motion-Blur bij het spook zou 't nog vetter zijn, maar dan wordt de rendertijd wel gelijk een stuk langer. Ga je ook nog haar maken?

@SonnyBonds: Mocht de tip van Decapitator niet werken en je kan het niet vinden, kan je in het ergste geval toch verdergaan met de laatste backup/save? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:54:
@Krusher: Ziet er al vet uit. Met een beetje Motion-Blur bij het spook zou 't nog vetter zijn, maar dan wordt de rendertijd wel gelijk een stuk langer. Ga je ook nog haar maken?
...

Haar staat wel op de planning, maar :X slik.. M'n arme laptop :/
En motion blur? ouch. Dat word dan m'n laptop open schroeven en het mobo in een ruime kast en ventilatie stoppen :P

@SonnyBonds, ben je bezig met Volume Light? Weet je zeker dat je je Volume Light kleuren niet op rood staan? Heb je stiekem niet ergens een lampje op rood die de boel verpest (zie je eerdere wip)? En je kunt altijd je lampen weggooien of één voor één uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier weer een WIP. Ik heb de lampen vervangen door nieuwe nu zijn de kleuren weer terug!! :*)

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/hallway11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@SonnyBonds: Ik vind je light stralen er nog behoorlijk '2D' uit zien. Hier bedoel ik mee dat het nogal ingeplakt lijkt zegmaar. Kun je het niet iets subtieler doen? Zoiets als dit?
Begrijp dat het erg lastig is, dat volumetric lighting is altijd moeilijk om goed te krijgen. (al helemaal als de mogelijkheden van je programma beperkt zijn)

--------

Nieuwe WIP van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/WIP02TexturingAndLighting.jpg

Zoals je ziet flink aan het texturen geslagen. :)

Moeilijk om de belichting van mijn vorige WIP ook goed te laten kloppen met de textures. Op texture-loze (witte) objecten ziet et er mooi uit, maar zodra je donkere textures gaat toevoegen valt het vies tegen. Het werd allemaal erg contrastloos en donker. Ik zat ook een beetje te kloten met lichten, het was de eerste keer met VrayForC4d.

Ik ben dus eigenlijk opnieuw begonnen, en ik ben nu wel redelijk tevreden.
Ik wil alleen nog duidelijker hebben dat er een rode gloed hangt binnen van de lichten daar, en een blauwig licht van buiten.

Sommige delen moeten nog getextured worden, en ik wil uiteindelijk nog iets als een eye catcher er bij maken. Iets dat zegt waarom het huis zo vervallen is ofzo (buiten de bloedvlek aan de muur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rogier.V : Ik ben nog bezig met de volume lightning. Het is op dit plaatje inderdaad niet echt mooi. Ik denk dat ik de mental ray volume lighting ga proberen omdat dat mooiere resultaten geeft. Dit is nog met de standaard 3ds volume lighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:55:
.... Dit is nog met de standaard 3ds volume lighting.
Ik gebruik de standaard Volume Light effect ook, kwestie van tweaken van de parameters. Heb je Mental Ray niet echt voor nodig.

Vandaag maar weer eens verder sleutelen en eens kijken of ik een wilde haardos voor elkaar krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 19894 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:12:
[...]

Ik gebruik de standaard Volume Light effect ook, kwestie van tweaken van de parameters. Heb je Mental Ray niet echt voor nodig.

Vandaag maar weer eens verder sleutelen en eens kijken of ik een wilde haardos voor elkaar krijg :D
Ventilator onder je laptop geplaatst? :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StackMySwitchUp schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:50:
[...]

Ventilator onder je laptop geplaatst? :D
Lappie word gelukkig niet zo heet, maar de fan laat idd van zich horen :o
Maar, het blijft tandenknarsend traag :z

Ach, zolang de boel maar niet vastloopt :P

En weer een wip eruit gepoept :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nEFou6SzCTI6duxHXtHsRW4t/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 15-05-2008 15:26 . Reden: wip erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Krusher: Mooi gedaan die haren. Ben erg benieuwd naar de final. :)
Aangezien het spook nu op de trap 'staat'(?), is motionblur wat overbodig. Maar mocht je toch nog iets met motionblur willen gaan doen, zou je een gereduceerd dummy-object kunnen gebruiken, dat scheelt een boel rendertijd. :)

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/3273/wip113syp6.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 16-05-2008 10:13 . Reden: ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:11:
Aangezien het spook nu op de trap 'staat'(?), is motionblur wat overbodig. Maar mocht je toch nog iets met motionblur willen gaan doen, zou je een gereduceerd dummy-object kunnen gebruiken, dat scheelt een boel rendertijd. :)

Wip:
[afbeelding]
Hey leuk dat stoffige effect, zijn dat particles? of volume fog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tnx :), heb PCloud gebruikt voor de mist/stof, particles dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:11:

Wip:
[afbeelding]
Thanks, spook zweeft voor de trap overigens..

Mooie stof en rook effecten heb je :9 Ik mis alleen nu nog het Haunted effect (maar dat geld ook voor Rogier.V)

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken, en ben met motion blur bezig, maar amai, wat ik al verwachtte.. wat een rendertijden.. op 320x240 zit ik op 20 minuten, waar het eerst een minuut of 4 was :X En het effect is niet eens zo goed te zien. Ik pruts er nog wat verder aan, maar als het niet echt schrikbarend beter gaat worden, laat ik motion blur maar voor wat het is en ga ik maar op voor de final en wat kleine dingen fixen die op een grote render wel te zien zijn (wat niet de bedoeling is) en nog wat texturen. Dat zal allemaal dit weekend moeten gebeuren aangezien ik er aankomende week niet veel tijd meer voor heb ivm nieuwe baan. Dan hou ik alleen nog volgende week vrijdag en zaterdag over, maar dan wil ik eigenlijk al klaar zijn voordat Murphy me vind :P

edit

OMG heb net een render met motion blur van 1 uur en 44 minuten achter de rug, met een resolutie van 600x338 8)7 En nog steeds niet dat je zegt, wow (zeker niet voor iets wat zó lang duurt)
Kortom, laat maar |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 16-05-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Krusher:

Misschien zou je de voeten van je spook wat lager of hoger kunnen laten zweven? Ik dacht nl ook dat hij/zij op het overloopje stond :$ :)

(lager is denk ik beter omdat het anders waarschijnlijk alsnog lijkt dat ze boven het overloopje zweeft ipv ervoor)

Wel een erg mooi spook trouwens :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 16-05-2008 19:18 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:17:
@Krusher:

Misschien zou je de voeten van je spook wat lager of hoger kunnen laten zweven? Ik dacht nl ook dat hij/zij op het overloopje stond :$ :)...

Wel een erg mooi spook trouwens :)
Dank, en ja ik was toch al van plan e.a. te wijzigen aan de positie en houding, door de hoek t.o.v. camera lijkt het dat ze rechtop staat maar dat klopt dus ook niet, ze duikt n.l. op de camera af. Zal in een volgende wip gefixxord zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

misschien kun je de dynamiek van de houding ook nog wat wijzigen zodat het spook ook echt het middelpunt van de belangstelling is en uitnodigt om te kijken.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Krusher: spooky picture. Mooi gedaan.

hier weer een picture van mij: heb de volume lighting aangepast en ik denk dat ie nu wel goed genoeg is. Ik denk niet dat ik verder nog veel aan verander. misschien nog wat kleine veranderingen aan de verlichting.

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/hallway14.jpg

C&C welcome

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 17-05-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@SonnyBonds: Echt een hele verbetering! :) Ziet er netjes uit nu. Ook je spiegel is sterker gedaan zo, en het 'fletse' van je gehelen render is er ook een beetje af (als je vergelijkt met de andere).
Nog een kleine tip: probeer misschien een net even wat grotere resolutie vloer texture te vinden. Voor zo'n groot en opvallend vlak is het een beetje low-detail nu.

@Krusher: je hebt gelijk dat mijn render niet echt haunted is, maar ik doe eerst even alles clean, en dan ga ik weer wat voorwerpen toevoegen, of juist slopen, om het wat vervallen te maken. :)
Jouw render ziet er trouwens prima uit, ik voeg motion blur meestal pas toe in photoshop. Is misschien natuurkundig enzo niet helemaal correct, maar het is én veel sneller, en ik vind het persoonlijk ook nog eens makkelijker. :)
Als het lukt zou ik graag een hogere resolutie van je render willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:59:
....

@Krusher: ...

Als het lukt zou ik graag een hogere resolutie van je render willen zien.
Die komt als Final in dit topic terecht, anders kost het me teveel rendertijd. En motionblur heeft in mijn geval denk ik toch niet zo'n drastisch effect gezien mijn gebruikte shader. Op solide objecten is het wel goed te zien.

Ben wel nieuwschierig naar je "ver"haunting van de scene, als dat ook zo strak is als je textures komt dat wel in orde :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.