3D Contest V60.5 - RenderContest #2 "Haunted Hallway" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Typo in startpost:
code:
1
Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzameld

moet zijn: verzamelt

edit: veelbelovende dingen zitten er tussen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Guillome op 06-05-2008 13:18 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Topicstarter
@Guillome: Zal het even verbeteren. ;)

@Animal Baars: Ik denk dat je de shadow map nog aan moet zetten. Zie het voorbeeld een paar posts terug. ;)

Om nog even terug te komen op het voorbeeld van de Volume lighting. Die methode is eigenlijk bedoelt voor gebruik in combinatie met de standaard renderer. Dit werkt ook wel met andere renderers (Mentalray,Vray), maar die hebben ook hun eigen manier van volume lighting te renderen.
Zoals bijvoorbeeld hier : Volumetric lighting in mental ray

Ben nog met de tip van Krusher bezig geweest om te kijken wat de scene zo licht maakte dat alleen photoshop hielp. Bleek dat ik de verlichting heel fel had ingesteld en de density van de volume lighting heel zwak, nadat ik dat omgewisseld had scheelde het een heel stuk. Daarbij was er veel mist, maar dat is een standaard-effect zonder schaduw. Ik ga denk ik die mist ga vervangen door particle-clouds. Het lichtschijnsel op deze render is niet fantastisch, maar ik ga eerst kijken wat bovenstaande tutorial doet, voordat ik het licht verder afstel.

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/5134/wip6sf8.jpg
-nog met standaard volume light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ben ik de enige, of zijn er meer mensen die het model lastig vinden om te texturen.
De opbouw van de hal lijkt wel de binnenkant van een aantal blokken, misschien zelfs wel geextrude of zo... Maar fijn werkt het niet, misschien maak ik zelf wel muren aan, mag dat?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FragNeck schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:50:
Ben ik de enige, of zijn er meer mensen die het model lastig vinden om te texturen.
De opbouw van de hal lijkt wel de binnenkant van een aantal blokken, misschien zelfs wel geextrude of zo... Maar fijn werkt het niet, misschien maak ik zelf wel muren aan, mag dat?
De textures er op rammen gaat prima, maar het model geeft wel enige problemen. Misschien is er iets verkeerd gegaan bij het converteren van .obj naar blender of zo, of misschien heeft de maker niet echt goed gemodelleerd.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Jack Walsh schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:07:
[...]

De textures er op rammen gaat prima, maar het model geeft wel enige problemen. Misschien is er iets verkeerd gegaan bij het converteren van .obj naar blender of zo, of misschien heeft de maker niet echt goed gemodelleerd.
Mja ik heb zelf er voor gekozen om alle objecten te detachen van de mesh, gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ook gemerkt dat de mesh niet echt netjes is afgewerkt. Uiteraard mag je zelf reparaties uitvoeren, of delen vervangen. Zolang de oorspronkelijke vorm van het model behouden blijft. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:14:
[...]

Heb ook gemerkt dat de mesh niet echt netjes is afgewerkt. ..
Tis een redelijke puinbak inderdaad :X

Maar weer eens een wipje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MMreRxJ3Y90vdLNUp8dr69LR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 20:28

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Dit is inderdaad een beetje lastig, ik zeg slecht modelling werk.

Ik heb er persoonlijk geen bezwaar tegen als je zelf muren maakt, mits je ze ongeveer het zelfde laat als het origineel (ik heb zelf ook e.e.a. aangepast aan de scene, dat mag ook gewoon :) )

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Om een of andere reden worden all mijn renders helemaal rood!!!!
AAAAaaaaaaaaa. Ik heb al mijn lichten nu wit licht laten schijnen maar dat help niet. :'(
Ik gebruik 3ds max r9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Anoniem: 177141 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:33:
Om een of andere reden worden all mijn renders helemaal rood!!!!
AAAAaaaaaaaaa. Ik heb al mijn lichten nu wit licht laten schijnen maar dat help niet. :'(
Ik gebruik 3ds max r9
Als het in je render image window is misschien alle 3 channels aanzetten in de toolbar van dat venster (R, G, B buttons) :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer een wipje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BZESzMijPucxrGJOrpKtzooH/full.jpg

Rendertijden gaan per wip omhoog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Krusher: Ziet er al vet uit. Met een beetje Motion-Blur bij het spook zou 't nog vetter zijn, maar dan wordt de rendertijd wel gelijk een stuk langer. Ga je ook nog haar maken?

@SonnyBonds: Mocht de tip van Decapitator niet werken en je kan het niet vinden, kan je in het ergste geval toch verdergaan met de laatste backup/save? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:54:
@Krusher: Ziet er al vet uit. Met een beetje Motion-Blur bij het spook zou 't nog vetter zijn, maar dan wordt de rendertijd wel gelijk een stuk langer. Ga je ook nog haar maken?
...

Haar staat wel op de planning, maar :X slik.. M'n arme laptop :/
En motion blur? ouch. Dat word dan m'n laptop open schroeven en het mobo in een ruime kast en ventilatie stoppen :P

@SonnyBonds, ben je bezig met Volume Light? Weet je zeker dat je je Volume Light kleuren niet op rood staan? Heb je stiekem niet ergens een lampje op rood die de boel verpest (zie je eerdere wip)? En je kunt altijd je lampen weggooien of één voor één uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier weer een WIP. Ik heb de lampen vervangen door nieuwe nu zijn de kleuren weer terug!! :*)

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/hallway11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-05 22:29
@SonnyBonds: Ik vind je light stralen er nog behoorlijk '2D' uit zien. Hier bedoel ik mee dat het nogal ingeplakt lijkt zegmaar. Kun je het niet iets subtieler doen? Zoiets als dit?
Begrijp dat het erg lastig is, dat volumetric lighting is altijd moeilijk om goed te krijgen. (al helemaal als de mogelijkheden van je programma beperkt zijn)

--------

Nieuwe WIP van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/WIP02TexturingAndLighting.jpg

Zoals je ziet flink aan het texturen geslagen. :)

Moeilijk om de belichting van mijn vorige WIP ook goed te laten kloppen met de textures. Op texture-loze (witte) objecten ziet et er mooi uit, maar zodra je donkere textures gaat toevoegen valt het vies tegen. Het werd allemaal erg contrastloos en donker. Ik zat ook een beetje te kloten met lichten, het was de eerste keer met VrayForC4d.

Ik ben dus eigenlijk opnieuw begonnen, en ik ben nu wel redelijk tevreden.
Ik wil alleen nog duidelijker hebben dat er een rode gloed hangt binnen van de lichten daar, en een blauwig licht van buiten.

Sommige delen moeten nog getextured worden, en ik wil uiteindelijk nog iets als een eye catcher er bij maken. Iets dat zegt waarom het huis zo vervallen is ofzo (buiten de bloedvlek aan de muur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rogier.V : Ik ben nog bezig met de volume lightning. Het is op dit plaatje inderdaad niet echt mooi. Ik denk dat ik de mental ray volume lighting ga proberen omdat dat mooiere resultaten geeft. Dit is nog met de standaard 3ds volume lighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:55:
.... Dit is nog met de standaard 3ds volume lighting.
Ik gebruik de standaard Volume Light effect ook, kwestie van tweaken van de parameters. Heb je Mental Ray niet echt voor nodig.

Vandaag maar weer eens verder sleutelen en eens kijken of ik een wilde haardos voor elkaar krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 19894 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:12:
[...]

Ik gebruik de standaard Volume Light effect ook, kwestie van tweaken van de parameters. Heb je Mental Ray niet echt voor nodig.

Vandaag maar weer eens verder sleutelen en eens kijken of ik een wilde haardos voor elkaar krijg :D
Ventilator onder je laptop geplaatst? :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StackMySwitchUp schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:50:
[...]

Ventilator onder je laptop geplaatst? :D
Lappie word gelukkig niet zo heet, maar de fan laat idd van zich horen :o
Maar, het blijft tandenknarsend traag :z

Ach, zolang de boel maar niet vastloopt :P

En weer een wip eruit gepoept :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nEFou6SzCTI6duxHXtHsRW4t/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 15-05-2008 15:26 . Reden: wip erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Krusher: Mooi gedaan die haren. Ben erg benieuwd naar de final. :)
Aangezien het spook nu op de trap 'staat'(?), is motionblur wat overbodig. Maar mocht je toch nog iets met motionblur willen gaan doen, zou je een gereduceerd dummy-object kunnen gebruiken, dat scheelt een boel rendertijd. :)

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/3273/wip113syp6.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 16-05-2008 10:13 . Reden: ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:11:
Aangezien het spook nu op de trap 'staat'(?), is motionblur wat overbodig. Maar mocht je toch nog iets met motionblur willen gaan doen, zou je een gereduceerd dummy-object kunnen gebruiken, dat scheelt een boel rendertijd. :)

Wip:
[afbeelding]
Hey leuk dat stoffige effect, zijn dat particles? of volume fog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tnx :), heb PCloud gebruikt voor de mist/stof, particles dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:11:

Wip:
[afbeelding]
Thanks, spook zweeft voor de trap overigens..

Mooie stof en rook effecten heb je :9 Ik mis alleen nu nog het Haunted effect (maar dat geld ook voor Rogier.V)

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken, en ben met motion blur bezig, maar amai, wat ik al verwachtte.. wat een rendertijden.. op 320x240 zit ik op 20 minuten, waar het eerst een minuut of 4 was :X En het effect is niet eens zo goed te zien. Ik pruts er nog wat verder aan, maar als het niet echt schrikbarend beter gaat worden, laat ik motion blur maar voor wat het is en ga ik maar op voor de final en wat kleine dingen fixen die op een grote render wel te zien zijn (wat niet de bedoeling is) en nog wat texturen. Dat zal allemaal dit weekend moeten gebeuren aangezien ik er aankomende week niet veel tijd meer voor heb ivm nieuwe baan. Dan hou ik alleen nog volgende week vrijdag en zaterdag over, maar dan wil ik eigenlijk al klaar zijn voordat Murphy me vind :P

edit

OMG heb net een render met motion blur van 1 uur en 44 minuten achter de rug, met een resolutie van 600x338 8)7 En nog steeds niet dat je zegt, wow (zeker niet voor iets wat zó lang duurt)
Kortom, laat maar |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 16-05-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Krusher:

Misschien zou je de voeten van je spook wat lager of hoger kunnen laten zweven? Ik dacht nl ook dat hij/zij op het overloopje stond :$ :)

(lager is denk ik beter omdat het anders waarschijnlijk alsnog lijkt dat ze boven het overloopje zweeft ipv ervoor)

Wel een erg mooi spook trouwens :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 16-05-2008 19:18 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:17:
@Krusher:

Misschien zou je de voeten van je spook wat lager of hoger kunnen laten zweven? Ik dacht nl ook dat hij/zij op het overloopje stond :$ :)...

Wel een erg mooi spook trouwens :)
Dank, en ja ik was toch al van plan e.a. te wijzigen aan de positie en houding, door de hoek t.o.v. camera lijkt het dat ze rechtop staat maar dat klopt dus ook niet, ze duikt n.l. op de camera af. Zal in een volgende wip gefixxord zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

misschien kun je de dynamiek van de houding ook nog wat wijzigen zodat het spook ook echt het middelpunt van de belangstelling is en uitnodigt om te kijken.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Krusher: spooky picture. Mooi gedaan.

hier weer een picture van mij: heb de volume lighting aangepast en ik denk dat ie nu wel goed genoeg is. Ik denk niet dat ik verder nog veel aan verander. misschien nog wat kleine veranderingen aan de verlichting.

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/hallway14.jpg

C&C welcome

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 17-05-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@SonnyBonds: Echt een hele verbetering! :) Ziet er netjes uit nu. Ook je spiegel is sterker gedaan zo, en het 'fletse' van je gehelen render is er ook een beetje af (als je vergelijkt met de andere).
Nog een kleine tip: probeer misschien een net even wat grotere resolutie vloer texture te vinden. Voor zo'n groot en opvallend vlak is het een beetje low-detail nu.

@Krusher: je hebt gelijk dat mijn render niet echt haunted is, maar ik doe eerst even alles clean, en dan ga ik weer wat voorwerpen toevoegen, of juist slopen, om het wat vervallen te maken. :)
Jouw render ziet er trouwens prima uit, ik voeg motion blur meestal pas toe in photoshop. Is misschien natuurkundig enzo niet helemaal correct, maar het is én veel sneller, en ik vind het persoonlijk ook nog eens makkelijker. :)
Als het lukt zou ik graag een hogere resolutie van je render willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:59:
....

@Krusher: ...

Als het lukt zou ik graag een hogere resolutie van je render willen zien.
Die komt als Final in dit topic terecht, anders kost het me teveel rendertijd. En motionblur heeft in mijn geval denk ik toch niet zo'n drastisch effect gezien mijn gebruikte shader. Op solide objecten is het wel goed te zien.

Ben wel nieuwschierig naar je "ver"haunting van de scene, als dat ook zo strak is als je textures komt dat wel in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rogier.V: mijn renders zijn een beetje vaag. Dat komt door de fog. Ik wil juist een beetje mistige hallway maken voor de sfeer. Het is niet de bedoeling om een hele scherpe render te maken zoals jouw pic.

@Sargonaut: mooie stofwolken maar ik zie aan de bovenkant wat rare zwarte randen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 18-05-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is iedereen een beetje uitgekakt? :+

Later vanavond gooi ik weer een wip er tegen aan, maar ik ga eerst richting m'n ouders, even wat planteninfo vergaren aangezien ze morgen op vakantie gaan en of ik het groen wilde verzorgen.
Iig voor mij is het weekend begonnen dus ik heb nog wat tijd over om te prutsen (ik had al een eventuele Final klaar liggen voor het geval dat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:30
Heb de laatste tijd wel foto's genomen om textures van te maken maar heb voor de rest geen tijd/zin gehad om ook daadwerkelijk de scene te texturen. Ik denk dat ik deze contest ook maar weer oversla.

@sonnybonds , werk jij toevallig ook mee aan de starcraft-mod sons of war? Ik zag je naam daar iig op de site staan. Wordt er nog gewerkt aan die mod?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer De Hupie, volgende keer beter :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZNVxVBjBlcmffKpwTMHf0N9H/full.jpg

Niet wereldschokkende dingen aangepast, meer wat gedoe voor de Final op hogere resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
De Hupie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:31:
Heb de laatste tijd wel foto's genomen om textures van te maken maar heb voor de rest geen tijd/zin gehad om ook daadwerkelijk de scene te texturen. Ik denk dat ik deze contest ook maar weer oversla.

@sonnybonds , werk jij toevallig ook mee aan de starcraft-mod sons of war? Ik zag je naam daar iig op de site staan. Wordt er nog gewerkt aan die mod?
Ik vind hem jammer genoeg te lastig texturen, daarnaast IS er ook niet zo veel te texturen :P
Dus ik houd mijn laatste wip als final.

[ Voor 3% gewijzigd door FragNeck op 23-05-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@De Hupie: Jammer dat je niet verder gaat. Deze scene texturen kost niet zo veel tijd. En ja ik zit ook in het Sons Of War team en er wordt nog steeds druk aan gewerkt. De site is alleen niet helemaal up to date er komt binnenkort een nieuwe site met meer nieuws en artwork.

@Krusher: een grotere render zou leuk zijn. Het lijkt alsof AA uit staat maar dat is lastig te zien op zo n kleine picture.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 23-05-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

@ Crusher.

Ziet er super uit! Mischien wel een idee om de benen van het "spook" wat te naar achter te laten knikken? Nu lijkt het net of hij "staat" i.p.v. vliegt :)

Doe zelf helaas niet mee want dat renderen duurd veel te lang hier en geduld is geen schone zaak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:10:
...
@Krusher: een grotere render zou leuk zijn. Het lijkt alsof AA uit staat maar dat is lastig te zien op zo n kleine picture.
AA staat idd uit ivm rendertijden ;) Dat wil je maar één keer doen :Z
Anoniem: 123349 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:45:
@ Crusher.

Ziet er super uit! Mischien wel een idee om de benen van het "spook" wat te naar achter te laten knikken? Nu lijkt het net of hij "staat" i.p.v. vliegt :)...
Thanks :D maar ik heb m'n biped weggegooit, nu heb ik het spook wel los, maar dan moet ik weer opnieuw gaan scalen, posen en hair opnieuw doen :/ Ik zie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Yay, de 1e FINAL .

De boel is meer haunted geworden, de textures zijn weer net even iets scherper, en sommige textures die een beetje raar stonden zijn vervangen.
Bovendien is er een extra element bijgekomen, in de vorm van een (deels zelfgemaakt) verkoopbord.

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/HauntedHallwayFinalJPG.jpg

Cinema 4D, in combinatie met Vray for C4D. De rendertijd bedroeg maarliefst 3,5 uur, aangezien ik de AO shader gebruikte. Zonder deze shader bedroeg de render tijd slechts 10 minuten.

Misschien niet echt zo creatief als ik eigenlijk wilde, maar ik vind het qua techniek best goed gelukt.

Ik laat het hierbij, kritieken zijn echter nog altijd welkom. :)

Wie volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Ik heb nog even om een Final te posten :P

Maar het valt me eig een beetje tegen, het ziet eruit als een schoon gemaakt vervallen huis en iemand die z'n camera niet recht kon houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Schoongemaakt? Hoe vies is jouw huis dan wel niet? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:52:
Schoongemaakt? Hoe vies is jouw huis dan wel niet? :+ ;)
Stofvrij :P

Bij een vervallen huis denk je aan gaten in de vloer, stofnesten, kapotte ramen, spinnewebben, dat soort spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Morgen is alweer de laatste dag. :/ Best jammer dat ik de halve contest bezig ben geweest met uit te zoeken waarom mijn scene niet meer wilde renderen. Ik kon eerder al geen resolutie hoger dan 800x600 renderen, anders werd het te zwaar. Ben zelfs nog een keer opnieuw begonnen, om weer tegen hetzelfde probleem aan te lopen. Kom ik er net achter dat de instelling van het aantal GI-photons per lamp, op automatisch stond. Van alle 7 lampen het aantal handmatig op 100 gezet, en dat bleek de oplossing. Nog wel traag, maar het rendert tenminste door, ipv van te blijven hangen op een te zwaar punt.
Kwam er trouwens ook achter dat er een tooltje is om in 1 menu alle belichting uit de scene te bewerken. (Tools/Light Lister) :)

@RogierV: Vind 'em wel grappig, met het For Sale bord en die bloedvlek. :) De belichting is erg netjes gedaan.
Anoniem: 177141 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:42:
@Sargonaut: mooie stofwolken maar ik zie aan de bovenkant wat rare zwarte randen.
Ik hoop dat ik die nog wegkrijg voor de final. Heb er nog niet echt naar kunnen kijken omdat het renderen niet meer goed lukte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

FINAL (blender)
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/28kiv7n.jpg

Dit is dan mijn final, ik had geen tijd meer om er verder nog wat aan te doen, dus doe ik mijn laatste WIP als final.

[ Voor 13% gewijzigd door Salvatron op 24-05-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I3qmnhHuNGNNAPpNglH052ND/full.jpg

Klik voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Zeer netjes, vooral dat spook is goed gedaan.
Die blauwe streep is over-done, dat zou ik eigenlijk weglaten. :)

@Jack Walsch: Leuk. Persoolijk zou ik de hoeken en dergelijke donkerder maken. Je ziet nu dat alle hoeken en het plafond enzo allemaal even licht zijn. Dit haalt de diepte een beetje uit je render.
Desnoods kun je het ook nog met photoshop donkerder maken door op een layer met een zwarte brush de hoeken aan te dikken, of met de dodge en burn tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Rogier.V schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:02:
@Jack Walsch: Leuk. Persoolijk zou ik de hoeken en dergelijke donkerder maken. Je ziet nu dat alle hoeken en het plafond enzo allemaal even licht zijn. Dit haalt de diepte een beetje uit je render.
Desnoods kun je het ook nog met photoshop donkerder maken door op een layer met een zwarte brush de hoeken aan te dikken, of met de dodge en burn tool.
Bedankt voor dit advies. Ik hou het zo i.v.m. tijdgebrek, maar ik denk dat het contrast van mijn monitor niet goed stond ingesteld waardoor de scene te licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Krusher: eindelijk een groot formaat render! Ziet er mooi uit, geen AA meer en je volume light vind ik de mooiste hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/hallway14.jpg

Ik krijg er geen betere render uit dus dit is mijn final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Zeer leuk resultaat!
Volume lighting vind ik heel goed gedaan. Ook de wat viezige spiegel vind ik mooi zo.
Enige minpuntje vind ik de texture op je vloer, maar dat is misschien een kleinigheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog 2 of 3 finals en we kunnen stemmen? (FragNeck, 4g0ny, 3Daniel?)

Al ideetjes voor de volgende contest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het, het mag eigenlijk niet, maar toch een bump, voor degene die het vergeten zijn..

Nog iets van 3 kwartier om de Final in te leveren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik was het niet vergeten, maar er zitten een aantal foutjes in m'n scene die ik er niet uitkrijg. Beetje jammer, maar volgende contest beter. :)

Uit het rijtje wips dan maar de mooiste gekozen, om te dienen als final.

Final:
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/6930/wip10nn1.jpg

Morgenavond verzamel ik de finals. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 01:50:
...

Morgenavond verzamel ik de finals. ;)
Als in dinsdagavond of pull je een Dark Blue :? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

DE FINALS:

Scorelijstjes kunnen verstuurd worden naat: tvldn :) lycos.nl

Krusher:

Fragneck:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/30bl6qr.jpg

Rogier.V:
Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/HauntedHallwayFinalJPG.jpg

Jack Walsh:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/28kiv7n.jpg

SonnyBonds:

Sargonaut:
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/6930/wip10nn1.jpg

Special Thanks to Dan Wade and Jeremy Birn [3drender.com].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scores verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is snel. :)
Om niet beinvloed te worden ga ik nog niet kijken. Moet eerst zelf een scorelijstje maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach de finals waren al bekent, de scores min of meer ook. Ik ben geen Dark Blue die dagen op zich laat wachten :P

Ow en anyway, ik ben blij dat ik weer eens een contest heb afgemaakt, is een hele tijd geleden :o

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 27-05-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Scores zijn verzonden. Waarom mag je trouwens alleen stemmen als je mee hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scores verzonden.

wordt de volgende contest iets met PC onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ook ik heb mijn scoreds verstuurd. :)

Ben benieuwd!

Volgende onderwerp misschien iets als: Kastelen en burchten, middeleeuwen in het algemeen, of zelfs heel de geschiedenis (een scene uit de geschiedenis of het verloop daarvan.. veel te kiezen dus). :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Helaas heb ik weer de deadline gemist.. Dit keer omdat ik in het proces van een huis kopen zit.. meh!

De servers zijn ook onderuit, dus voorlopig geen snelle renders, door een clusterfout zijn er 3 RAID-arrays dood :(

In ieder geval leuke finals, hopelijk wint de beste :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wachten is zo te zien op FragNeck, maar die is al 4 dagen niet meer online geweest op GoT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van alle 4 heb ik de scores binnen, inderdaad alleen die van Fragneck nog. Dus nog even geduld... :P

@4g0ny: Balen van je servers/hdd's, helemaal kapot? Niet meer te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:08:
scores verzonden.

wordt de volgende contest iets met PC onderdelen?
Lijkt me een leuk ding, zeker omdat er nu een discussie gaande is in de Huiskamer over lelijke PC cases :o

Bouw je eigen kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:27:
Van alle 4 heb ik de scores binnen, inderdaad alleen die van Fragneck nog. Dus nog even geduld... :P

@4g0ny: Balen van je servers/hdd's, helemaal kapot? Niet meer te repareren?
Heheh nee, ben gewoon stom geweest, heb voor het gemak (en snelheid) 3 disk RAID0 arrays gemaakt, maar met SCSI 15k discs gaat het snel fout, en als er 1 stripe kapot is kun je je hele array opnieuw builden en installeren.. als die stripes syncen op een cluster (nog niet helemaal uitgedokterd) kan er iets fout gaan, en als je dat cluster van 3 quad-cpu-dual-core-servers via een brakke 100 mbit router laat lopen dan crasht de boel blijkbaar :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb totaal geen verstand van Raid, dus klinkt allemaal erg ingewikkeld. Maar goed om te horen dat het niet echt kapot is, ...kortsluiting ofzo. :)

Fragneck krijgt nog een dag de tijd om de scores in te leveren. Morgenavond maak ik de winnaar bekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:52:
Ik heb totaal geen verstand van Raid, dus klinkt allemaal erg ingewikkeld. Maar goed om te horen dat het niet echt kapot is, ...kortsluiting ofzo. :)

Fragneck krijgt nog een dag de tijd om de scores in te leveren. Morgenavond maak ik de winnaar bekend. :)
Lol, sorry voor de technische prietpraat.. het komt erop neer dat bij RAID0 alle data in streepjes van 64 kB over meerdere schijven verdeeld worden, dit omdat het heel veel sneller is.
Als er 1 streepje niet goed neerkomt, dan kun je het hele blokje data weggooien.. als dan ook nog je cluster (meerdere servers aan elkaar) crasht, dan heb je dus kans dat alles crasht en je al je data kunt weggooien.. :P

Dat gebeurde er dus.. weer 4 uur lang windows 2003 installeren :(

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat is er zo bijzonder aan Windows 2003 dat je 4 uur met installatie bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Wekkel schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:53:
Wat is er zo bijzonder aan Windows 2003 dat je 4 uur met installatie bezig bent?
3 servers die eerst met hun eigen configuratie-cd voorgeinstalleerd moeten worden, dan weer win 2k3 met een active directory met DNS en DHCP en RIS, en mn 3d studio max network services, en vast nog genoeg wat ik alweer vergeten ben.. :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan is 4 uur nog aardig snel. :7

Vanavond maak ik de winnaar bekend. Maar ik heb van Fragneck nog geen scorelijstje. Mocht Fragneck vandaag niets laten horen, vervalt zijn plaats op de scorelijstjes.

@Fragneck: Als je op het laatste moment toch een lijstje verstuurd hebt, meld dan even hier dat je dat gedaan hebt, want lycos.nl kan erg traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Sorry lui, ik ben een week op bootcamp geweest, heb geen computer gezien behalve in het cursus lokaal :P

Ik zal nu meteen de scores verzenden.

Ik vind het altijd vervelend als ik op iemand moet wachten, hierbij daarom nogmaals mijn excuses.

edit: scores verzonden.

[ Voor 6% gewijzigd door FragNeck op 29-05-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Scores zijn binnen, dus vanavond de uitslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is snel!!
Wat wordt de volgende contest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En de winnaar is ... *O* Krusher *O*

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/5641/scoretabelcq3.jpg

Zeker verdient, met die spookachtige final. d:)b Gefeliciteerd :)

Krusher

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 29-05-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil niet te vroeg juigen, maar volgens mij zijn er wat foutjes geslopen in de tabel..

edit

ja dus, de scores die ik gegeven heb voor orginaliteit en uitwerking zijn hetzelfde in de tabel, alleen toegekend aan andere deelnemers, terwijl ik wel degelijk andere scores heb voor zowel uitwerking als orginaliteit..

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 29-05-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Shit, weer net niet. :P

Wat bedoel je precies Krusher?

In iedergeval verdiende eerste plek, erg netjes gedaan :) *O*

Wat wordt het volgende thema? (pc onderdelen ligt mij persoonlijk niet helemaal :D )
Ik had boven nog wat suggesties gepost.

btw.
Zeker verdientd, met die spookachtige final. Gefeliciteerd
Sorry. :+

Edit:// O, zo bedoel je. Ik weet niet welke scores je wel hebt gestuurd, maar veranderd het iets in de uitslag?

[ Voor 13% gewijzigd door Rogier.V op 29-05-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:33:
Shit, weer net niet. :P

Wat bedoel je precies Krusher?

In iedergeval verdiende eerste plek, erg netjes gedaan :) *O* ...
Dit zijn de scores die ik heb verzonden:
FragNeck

Uitwerking: 4
Origineliteit: 6

Rogier.V

Uitwerking: 6
Origineliteit:2

Jack Walsh

Uitwerking: 10
Origineliteit: 4

Sonny Bonds

Uitwerking: 5
Origineliteit: 5

Sargonaut

Uitwerking: 8
Origineliteit: 3
toon volledige bericht
Alleen de scores van uitwerking zijn gebruikt in de tabel, zowel voor uitwerking als orgineliteit, alleen de volgorde is anders. Ben te lui om na te rekenen, en als anderen ook fouten hebben, dan moet de boel een recount krijgen ;) Amerikaanse verkiezingen anyone :+

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 29-05-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ik snap eigenlijk jouw manier van stemmen niet :P.
Je hebt het zo verzonden via de email? (zoals je hierboven hebt gezet?)

Want je moest toch gewoon een lijstje sturen van de persoon die jij de 1e plek vindt verdienen tot en met de persoon die jij de 6e plek geeft? Zowel voor originaliteit als uitwerking.
Of zit ik nu weer krom te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de punten gegeven in plaats van plaats :$ Kun je nagaan hoe lang het geleden is dat ik dit gedaan heb :X

Maar dan nog, klopt het niet.

Overigens onzinnig om plek aan te geven ipv punten, moet je weer een omreken tabel hebben...

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 29-05-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Een 2? Een 6? Strenge meester zeg.. :+

Recount! Recount! Recount! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:47:
Een 2? Een 6? Strenge meester zeg.. :+
Tja, echt haunted was het niet helaas :/ Had zoveel mooier kunnen wezen...
Recount! Recount! Recount! :z
Dat zeg ik :)

Overigens, voor de volgende contest lijkt me het wel aardig om voor het 10 jarig bestaan van GoT een thematische 3d bijdrage te geven. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 29-05-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Henk! oh wacht.. :X

Laat maar, negeer dit svp, ik was hier niet ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Stukfruit op 29-05-2008 23:27 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:27:
Henk! oh wacht.. :X

Laat maar, negeer dit svp, ik was hier niet ;)
Niet? Ik heb die trein wel zien rijden anders :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Krusher: Het lijstje wat je had gemaakt was niet makkelijk, maar ik heb wel gewoon de volgorde aangehouden. De punten zijn anders, maar volgens mij heb ik 't wel goed gedaan. ;)

(mijn versie:)
Krusher

uitwerking:

jack walsh 10
sargonaut 8
rogierv 6
sonnybonds 5
FragNeck 4

originaliteit

FragNeck 10
sonnybonds 8
jack walsh 6
sargonaut 5
rogierv 4
toon volledige bericht
(Krushers versie:)
FragNeck

Uitwerking: 4
Origineliteit: 6

Rogier.V

Uitwerking: 6
Origineliteit:2

Jack Walsh

Uitwerking: 10
Origineliteit: 4

Sonny Bonds

Uitwerking: 5
Origineliteit: 5

Sargonaut

Uitwerking: 8
Origineliteit: 3
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:46:
Krusher
Het lijstje wat je had gemaakt was niet makkelijk, maar ik heb wel gewoon de volgorde aangehouden.
De punten zijn anders, maar volgens mij heb ik 't wel goed gedaan. ;)

(mijn versie:)

[...]

(Krushers versie:)

[...]
Het zou dan wel erg toevallig zijn dat mijn scores het zelfde zijn voor zowel uitvoering als orgineliteit, terwijl de aangeleverde versie daadwerkelijk verschild.. Heb je voor één categorie dan de scores aangepast?

Het maakt mij niet uit, ik heb zelf de fout gemaakt door punten te sturen ipv een lijst van #10 naar #1 maar het is wel opmerkelijk dat je mijn cijfers voor uitwerking goed hebt overgenomen, en die voor orgineliteit dan weer niet..

btw, had ff gemailed als je er moeite mee had ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 29-05-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:D Moest even nadenken, maar inderdaad. Van 1 categorie (originaliteit) heb ik de scores aan moeten passen. Anders kwamen ze niet overeen met de rest. Ik heb de volgorde aangehouden en opnieuw cijfers gegeven volgens de regels van de contest. Dus de beste krijgt 10p aflopend naar 8,6,5,4... ;)

Eigenlijk hoef je er zelf geen punten bij te zetten, maar dat had je intussen al gezien.

Als ik er echt niet uit was gekomen, had ik wel even gemaild. ;) Maar volgens mij is het echt goed zo.

Edit: Het idee van het 10jarige bestaan van GoT lijkt me ook wel leuk. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 30-05-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naja, dan doe ik maar een *O* als winnaar :o best wel raar hoor, met zoveel jaar niet 3d contests ertussen, en nooit in de top 5 en nu een winnaar Sorry voor de verwarring, maar dan is het eerste wat ik als toekomstige contest-starter doe die puntenverdeling F1 style dat ook dat laten zijn, en niet een lijst met nummers 10 t/m 1. Scheelt weer verwarring en overbodige tegentabellen ;)

Erg jammer dat de animo voor dit topic niet meer zoals het was, deze was wel erg mager, maar ja, examens enzo.

Maar aangezien er ook vakanties aankomen, zal de volgende contest ook niet zo druk zijn, een hoop feesten en optredens, concerten enzo staan in de weg, dus heb ik het idee om de volgende contest gewoon lekker lang te maken en te starten op 1 juni met einddatum 31 augustus, dat bied voor iedereen tijd om in te haken, mee te doen, en vakantie te vieren. En een ode te brengen aan 10 jaar GoT voor september. Wat dat is, mag je zelf verzinnen. Als het maar met dit forum en de community te maken heeft.

Van mij part maak je een 3D versie van HlpDsK :o

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 30-05-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hm, mogelijk een soort maak-een-avatar-van-je-favo-got-gebruiker-door-de-tijd-heen-contest dus?

offtopic:
En gefeliciteerd! Gefeliciteerd! Ik vergeet het bijna!
*O*

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Gefeli Krush :D *O*

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Congratz! :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt verdient gewonnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks allemaal :)

Anyway, over de nieuwe contest, wel/niet ode aan GoT met een lange "speelduur" ? Zo ja dan draai ik een topicstart in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 19894 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:31:
Thanks allemaal :)

Anyway, over de nieuwe contest, wel/niet ode aan GoT met een lange "speelduur" ? Zo ja dan draai ik een topicstart in elkaar.
Jaheur, kunnen we extra mooie kunstwerken maken :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind de ode ook wel een goed idee, en met 2 maanden moet er wel iets leuks van te maken zijn. :)
:o :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hey Krush, waar blijft het nieuwe topic?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

Ja dat is die ;) dus hier mag wel een slotje op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Of gewoon negeren. Misschien wilt iemand nog reageren op deze contest :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Ah... topic compleet over het hoofd gezien :$

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2024

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

aldus, kan dit topic dicht, nietwaar. Iedereen naar 3D Contest V61: 10 jaar tweakers!

Stoer; Marduq

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.