3D contest 66: Fear Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 19:42
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/TopicStart.png

Welkom bij de 66e 3D Contest alweer!

Deze keer is het onderwerp :Fear:

Angst de; gevoel van beklemming, vrees, onveiligheid of onzekerheid (volgens de dikke van dale.)

De opdracht: Maak een 3d model/scene dat jou gevoel bij het woord angst uitbeeldt

Veel succes allemaal en vooral veel plezier :)

Inleverdatum

De finals dienen op Vrijdag 13 Maart om 23:59 uur klaar te staan ter beoordeling.

Je hebt dus vier en een halve week de tijd om er iets moois van te maken. Het is tijd genoeg, maar gebruik je tijd nuttig zodat we geen half afgemaakt werk te zien krijgen. Dit is minder leuk om te beoordelen en natuurlijk ook minder leuk om naderhand op terug te kijken.

De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.

Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!
  • [b][red][b]BELANGRIJK[/b]: Vergeet niet om de "Check Images" knop in te drukken voordat je reageert![/red][/b]

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests:
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 60.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
• 61 10 jaar tweakers!
• 62 Games uit den Ouden Doosch
• 63 Another World
• 64 Toys for Boys
• 65 IJssculptuur

Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 60.5 Krusher
• 61
• 62 BcMe
• 63 MaartenGibson
• 64 Marabunta2048
• 65

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

[ Voor 0% gewijzigd door naam op 27-01-2009 10:57 . Reden: Klopte geen klap van, amateur :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Dames en heren, de uitslag:

Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/winaar3dcon66fear.jpg

[ Voor 116% gewijzigd door naam op 17-03-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

13 maart.
* Spike_wolf gaat kijken of hij een leuk onderwerp kan bedenken :)

BTW MArabunta, je [red] tags voor de colum kopjes zijn brak :>

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Leuk onderwerp. Ik zal als beginneling eens kijken of ik met Blender uit de voeten kan. heb het programma al wel eens open gehad, beetje duizelingwekkend veel opties, maar wel vrij overzichtelijk. Sketchup kan ik al aardig mee uit de voeten, hoop dat bediening niet teveel afwijkt.

Ik patenteer alvast het gebruik van de kleur zwart en bloedrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Count me in!

Heb al aardig ideetje, binnenkort even uittekenen :) Kheb er eigenlijk meer dan 1 :/

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Spike_wolf schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:50:
13 maart.
* Spike_wolf gaat kijken of hij een leuk onderwerp kan bedenken :)

BTW MArabunta, je [red] tags voor de colum kopjes zijn brak :>
inderdaad, vrijdag de 13e;) leek me wel toepasselijk voor het onderwerp..
maar hoe bedoel je dat mn tags voor de kopjes brak zijn? ik zie geen probleem?

|edit|

ik zie inderdaad het probleem..

|edit 2|

Opgelost :)

[ Voor 7% gewijzigd door naam op 27-01-2009 10:57 . Reden: beter uit je doppen kijken >.< ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Ik denk dat ik ook weer mee doe!

Nog wel eerst een leuk onderwerp weten te verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154998

Afbeeldingslocatie: http://thefrankmills.files.wordpress.com/2007/05/rollercoaster.jpg
Voor mij een Fear moment.
Kijken of ik dit in Blender ook beetje kan weten te realiseren.
Niet zo heel veel ervaring met modeleren van ronde vormen enzo.
Maar zie het als een goede uitdaging
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Maartenvb, daar kan je oa. curve(s) en de array-modifier voor gebruiken, heel handige dingen! :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 20:32

DapperKonijntje

Draw monkey

Leuk onderwerp, wil dit keer ook mee gaan doen.
Ik hou het iets concreter en wellicht wat cliché, ga er een low poly scene van maken met diffuse, normal map en specular.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/qzrc61.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Die smileys op de grafstenen doen het hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben pas begonnen en ga eens kijken of ik iets in elkaar kan knutselen.
Ik zit te denken aan iets van een kerkhof ofzo ... , lijkt me nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Ok het begin is gemaakt, nu een hoop details er in modellen :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/9kb2hj.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:36:
Maartenvb, daar kan je oa. curve(s) en de array-modifier voor gebruiken, heel handige dingen! :)
Ja zat al zelf met Curve(s) te klooien maar kwam er maar steeds niet uit
maar die array-modifier _O_ heeft me heel veel moeite bespaart

Wip 1
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/flar2f.jpg

Nu de palen maken en achtergrond, bodem.
Dus plaatje beetje aankleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet ook al wat ik ga maken!
Het wordt: The Black Pearl! Wie kent 'm niet!
Afbeeldingslocatie: http://moviesmedia.ign.com/movies/image/article/717/717853/pirates-of-the-caribbean-dead-mans-chest-20060711044636864.jpg

Misschien wat ambitieus maargoed ik zie wel waar dit schip strand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik wil ook wel meedoen, wordt weer geen meesterwerk, maar meedoen kan altijd.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15
Nou, ook ik wil eindelijk weer eens mee gaan doen.
Het wordt een scene met een erg enge spin, tarantula achtig met een klein beetje eigen fantasie. ;)
Of er een scene omheen komt, of dat het een diorama wordt... weet ik nog niet.

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Laatst online: 19-04 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Count me in plz.. Ben pas amper een maandje af en toe met blender aan het stoeien dus geweldig zal het niet worden, but it's worth a shot

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik reserveer bij deze alvast een slak, mocht het lukken om mee te doen (ik dek mezelf alvast in :P).

En op slakken leg je... juist, hun grootste angst.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Ik kreeg gister wel een leuk idee om een kinderkamer te doen waarbij allerlei monsters 's nachts tevoorschijn komen uit de kast, onder het bed, achter het gordijn, etc ;).

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24

painkill

Pain(k)(ill)

@Maartenvb:

Je hebt een totaal verkeerd camerastandpunt, het komt totaal niet over dat dit een achtbaan is en je zo naar beneden zult storten.
Die op het plaatje daarintegen was perfect :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Hier mijn eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/FearWip01.jpg
onderwerp is hoogtevrees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

painkill schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:25:
@Maartenvb:

Je hebt een totaal verkeerd camerastandpunt, het komt totaal niet over dat dit een achtbaan is en je zo naar beneden zult storten.
Nou, ben ik niet met je eens. Ik denk dat er nog een boel detail bij moet komen, dan is beter te zien waar hemel is en waar aarde.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

painkill schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:25:
@Maartenvb:

Wat Dark Blue zei, ik ben er nu nog zeer veel detail aan het in verwerken. Het moet een soort pretpark idee worden. Weet nog niet wat voor dingen ik er in moet gaan verwerken.

In het plaatje dat ik als voorbeeld gebruikt heb, is de foto niet vanuit het standpunt genomen waarbij je 'in' het karretje zit. Ik heb al wat zitten uitproberen met standpunten, maar het is lastig om genoeg 'achtergrond' te hebben en het ook 'vallend' te hebben.
Misschien helpt het inderdaad wanneer er een horizon te zien is, en bijvoorbeeld mensen die er naast staan, zo ontstaat ook het gevoel van 'groot'

Mis zometeen nog even een wipje neer gooien hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149803

mijn onderwerp is tandarts :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Concept: The Real Cold War :/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/066/Cold.War.Real-small.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchie! op 14-02-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Ik had wat toetsen , presentaties tussendoor maar hier is mijn eerst WiP.
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x152/maikelstraub/3d%20contest%2066%20fear/WiP1.png
dit is een zandheuveltje van het graf , bobbeltjes moeten nog omhoog , moet nog een andere material zien te vinden voor de ''grond'' en de linker onderhoek is te smooth , moet ik nog iets op verzinnen. verder is kritiek welkom ^^ (let op dat dit wel een van mijn eerst design is in 3Dsmax ...)

[ Voor 8% gewijzigd door xPhantom op 28-01-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@maikelstraub

waar ligt die grafheuvel op? is het gras oid? lijkt nu op een hele zooi afgebroken houttakjes :P

[ Voor 1% gewijzigd door naam op 28-01-2009 21:45 . Reden: tags verkeerd knurft :'D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287659

Ik volg deze contests al een tijdje en ik dacht dat het tijd was om zelf ook maar eens een keer mee te doen :)
dus bij deze mijn eerste WiP:

Afbeeldingslocatie: http://i626.photobucket.com/albums/tt350/Ratchet001/01.jpg?t=1233177039

Ik weet dat de kettingen nog veel te veel reflecteren en al dat bloed is misschien een beetje overdreven :P
Ik weet ook nog niet zeker of ik hier mee door ga om er mijn final van te maken, maar het is in ieder geval een begin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ziet er een beetje uit als een martelgang ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inspiratie kwam van een gang die bij ons (flat) die naar de kelder gaat :P
Het is daar niet zo licht en de lampen staan op een tijdschakelaar dus soms zit je ineens in het donker,
en dan ga je (ik althans :P) gekke dingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
oke, ziet er creepy uit iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mag ik een kleine suggestie aandragen voor wat inspiratie?

Afbeeldingslocatie: http://ui05.gamespot.com/996/fear_2.jpg

Enge dames, donkere kamers. Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
dat was inderdaad ook 1 van de eerste dingen die in mij opkwam voor een plaatje bij de ts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
marabunta2048 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:44:
@maikelstraub

waar ligt die grafheuvel op? is het gras oid? lijkt nu op een hele zooi afgebroken houttakjes :P
het zou meer iets op modder moeten lijken , maar er is volgens mij is fout met de material ... want het ligt gewoon op een vlakke plane ...
hmm , ik kan idd wel iets laten liggen en als houttakjes gebruiken :D thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ik denk dat je dan de waarde van je displacement veel te hoog hebt staan, waarschijnlijk op de standaard waarde van 100..

misschien dat het een idee is om een mask te gebruiken met noise en deze displacement met een sterkte van 5 oid, dan krijg je houttakjes ertussen.. en dan in je bumpslot hetzelfde alleen de displacement te gebruiken zodat je ook een mooie bump erin krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Al mooie wipjes!

Tof onderwerp dus heel mischien dat ik ook nog een bijdrage ga doen. Heb alleen een idee in mn hoofd wat ik niet 1-2-3 voor elkaar krijg dus volgensmij wordt het weer geen final :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
marabunta2048 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:16:
Ik denk dat je dan de waarde van je displacement veel te hoog hebt staan, waarschijnlijk op de standaard waarde van 100..

misschien dat het een idee is om een mask te gebruiken met noise en deze displacement met een sterkte van 5 oid, dan krijg je houttakjes ertussen.. en dan in je bumpslot hetzelfde alleen de displacement te gebruiken zodat je ook een mooie bump erin krijgt?
displacement stond op 35...
Nu staat hij op 5 zoals je al zei ook heb ik in de bump slot hetzelfde staan als bij displacement ... namelijk Dent.
Dit is WiP 2.
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x152/maikelstraub/3d%20contest%2066%20fear/WiP2.png
Ik vind hem veel beter en al veel meer op een graf heuvel lijken , moet alleen nog iets hoger zie ik nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier weer even een update van mij :P
Ik heb toch maar voor iets anders gekozen :9
Afbeeldingslocatie: http://i626.photobucket.com/albums/tt350/Ratchet001/wire.jpg?t=1233432546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wip2
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2r7v9qw.jpg

Todo:
Gras binnen de hekjes zetten (ja dat zwarte is gras ;) )
Ondersteuningspalen uitwerken
(simpele) poppetjes
Andere attractie(s) maken.
Karretje maken (waar uit de camera kijkt)
Texture en Materials

Zelf vraag ik me af, zijn de bankjes op goede schaal, naar mijn idee zijn ze nog net iets aan de grote kant om de achtbaan echt 'groot' te laten lijken.

Owja, onderwerp is Fear en niet 'mijn pretpark' O-) mis nog iets in verwerken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:27
spookhuis erbij maartenbv :+ :P

en moet het niet An apple a day keeps windows away zijn :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha zou heel goed kunnen. Wie kent het spel niet, Rollercoaster Tycoon, wat ik vooral nu als inspiratiebron gebruik. Dus als ik aan een spookhuis denk dan zie ik deze voor me.
Afbeeldingslocatie: http://www.strategyplanet.com/rctuk/tid/graphics/graphicsinspector.png

lang leven de typo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik heb ook een beginnetje aangemaakt. Dit word straks leuk spelen in zbrush met de lakens ;).

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/5346/bedscreenwip01bv3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 11:47
Ik ruik Monsters Inc. :D

*Gaat ook wat proberen te verzinnen.. Ik kan alleen niet texturen..

[ Voor 31% gewijzigd door Giant87 op 02-02-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Paar simpele dingen bij gemodeld:

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/2672/bedscreenwip03uz2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wat me net te binnen schiet. Is het niet beter om de deadline gewoon op zondag te zetten? Dan zijn er een hoop mensen die het weekend nog goed kunnen gebruiken voor hun scene.

* Spike_wolf heeft ovirgens nog steeds geen goed concept bedacht :X

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Dat had ik inderdaad ook bedacht, maar ik vondt de einddatum van vrijdag de 13e wel toepasselijk voor het onderwerp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Black Pearl WIP
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/pearl/low.jpg

Dit is wat ik heb so far.

Ik zal niet zo vaak WIP's kunnen posten omdat ik geen internet meer heb thuis (vertragingen van OnsBrabant.net :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ai Frans, dat ziet er al goed uit man! (/me jaloers is).

Ben van de week begonnen aan de eerste long missle nuke ;) maar tlukt nog niet helemaal. :p

Edit: de 3 of 4 masten (net hoe je ze noemt) zijn dat losse onderdelen die je gewoon in je mesh hebt staan, of heb je ze attacht's? of d.m.v. een extrude gemaakt?

[ Voor 35% gewijzigd door Dutchie! op 05-02-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx!

Die masten zijn gewoon simpele cilinders, daar heb ik (nog) niets aan gedaan. alleen de voorste heb ik spits toe laten lopen.

Eventjes een avondje gehobbiet met dit als resultaat:
:Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/pearl/low1.jpg
Klikbaar

Begint al angstaanjagend te worden niet?? ;)
angstaanjagend veel werk iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Laatst online: 22-12-2024
ziet er wel nice uit !
Ik ga een hell/grot maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Dat schip ziet er echt super uit man.

Ik ben weer wat verder, begonnen met unwrappen.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/289g2aa.jpg

Die planes daar komen alpha' s op, om geripte kleding te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door DapperKonijntje op 09-02-2009 13:49 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hmm, deze vrijdag moet het al ingeleverd worden :+ Word door buffelen voor mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
JuliettPapa schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:50:
Hmm, deze vrijdag moet het al ingeleverd worden :+ Word door buffelen voor mij :p
wel wakker blijven :+ je hebt nog een maand :P (13 maart ipv 13 februari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x152/maikelstraub/3d%20contest%2066%20fear/WiP3.png

WiP 3 , ik moet echt iets doen om die ''bobbels'' er fatsoenlijk uit te laten zien =/
en de steen maken waar ik R.I.P. in moet zien te graveren , nog geen idee hoe :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

gewoon een blok maken in de vorm die je wilt en dan met displacement/bumpmap oid RIP er in zetten...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

marabunta2048 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:02:
[...]

wel wakker blijven :+ je hebt nog een maand :P (13 maart ipv 13 februari)
:+

Inderdaad haha! Komt wel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
ff voor de duidelijkheid , hebben we echt nog een maand?
anders moet ik m'n pc vannacht maar aanlaten met renderen , mijne is namelijk niet echt de snelste hier ... 2.8ghz , 2GB , 256MB variant van nVidia GeForce 7100 GS >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben geen vaste poster hier, ben niet zo thuis in tekenen, maar wel wil ik jullie vertellen dat ik het altijd ontzettend gaaf vind wat jullie doen. Ik lees dan ook regelmatig deze topics, als ik ze voorbij zie komen in de verschillende trackers.

De WIPs die jullie posten, doen mij niks anders dan diep respect te uiten voor jullie. Dat jullie daar zoveel tijd (en geduld!) in kunnen steken, chapeau! :) Ook vind ik het mooi om te zien, dat men een eigen voorstelling heeft bij een onderwerp zoals deze: van Magere Hein, The Black Pearl, naar een duizelingwekkende achtbaan! :)

Het is misschien wat offtopic, maar vind wel dat dat ook eens gezegt mag worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Volgens mij hebben we nog ruim een maand en dat komt mooi uit met de vakantie van komende week :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

WiP 01:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/066/con66wip01.jpg
Het begin van 1 van de rakketten. Ondertussen ben ik ook al begonnen aan het huisje, maar daar heb ik even geen pic van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GJtje schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:05:
De WIPs die jullie posten, doen mij niks anders dan diep respect te uiten voor jullie. Dat jullie daar zoveel tijd (en geduld!) in kunnen steken, chapeau! :) Ook vind ik het mooi om te zien, dat men een eigen voorstelling heeft bij een onderwerp zoals deze: van Magere Hein, The Black Pearl, naar een duizelingwekkende achtbaan! :)

Het is misschien wat offtopic, maar vind wel dat dat ook eens gezegt mag worden!
Pirates of the Carribean: The Curse of the Black Pearl:
bij 0:07:53 uur.

Will Turner: "A Craftsman is always pleased to hear his work is appreciated"

Ik denk dat dat voor iedereen hier wel geld ;)

Weer een middagje gehobbiet met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/pearl/low2.jpg
Klikbaar.

Nu nog touwtjes knopen en textureren. Dan kan ik beginnen aan een scary scene ;)

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-04 11:02
Anoniem: 280269 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:39:
Weer een middagje gehobbiet met dit als resultaat:
[afbeelding]
Klikbaar.

Nu nog touwtjes knopen en textureren. Dan kan ik beginnen aan een scary scene ;)
soooo de tandjes, dat ziet er echt heel goed uit!!

*Bookmarked*

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
hallo allemaal. Ik zou dolgraag een keer mee willen doen met zo'n contest. Ik heb alleen een cruciale vraag over het 3d modelling (mijn 3d skills zijn zeg maar ronduit slecht, vandaar deze basic vraag). Als je zo'n grote scene maakt, zoals bijvoorbeeld the black pearl die hier in dit topic rondvaart. Maak je zo'n schip (alleen het schip, niet de scene erom heen) dan uit één object of uit meerdere objecten die je via empty's (in blender) aan elkaar koppelt?

Thnx heaget :)

Ik heb gewoon zin 'm af te maken. Maar heb tussendoor ook nog andere verplichtingen...

@ achtbaanfreak:
Ik werk in 3ds max dus ik weet niets van blender. M'n ship bestaat uit (heel veel) verschillende objecten. Om dalijk m'n schip door de scene te bewegen doe ik alle objecten van dat schip selecteren en daarna "group" ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Zo nieuwe wip:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/066/con66wip02.jpg
De raket werd nog niet wat ik wilde, dus eerst ff begonnen met andere dingen van me scene :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Ben ook weer begonnen: Heb nog niet veel maar ik moet ook weer een beetje inkomen.
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn eerste gedachte:
Zwerkbaltoernooi van harry potter??:P

Kben benieuwd wat het gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Anoniem: 280269 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:20:
Mijn eerste gedachte:
Zwerkbaltoernooi van harry potter??:P

Kben benieuwd wat het gaat worden!
LOL dat is ook een goed idee, maar niet mijn idee. Het is nu nog niet erg beangstigend maar dat komt wel. Dit is eigenlijk alleen nog maar de omgeving.

Hier weer een render:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/fear.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik snap nog steeds niet wat het gaat worden :D ! Lijkt wel een soort van Tijdmachine, weetjewel waar alles om je heen draaid :p (DayoftheTentacle bijv ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Wip 3 :p
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/066/con66wip03.jpg
Weer ff aan de Raket gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08
Anoniem: 177141 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:25:
[...]

LOL dat is ook een goed idee, maar niet mijn idee. Het is nu nog niet erg beangstigend maar dat komt wel. Dit is eigenlijk alleen nog maar de omgeving.

Hier weer een render:
[afbeelding]
Laat me raden: de piloot van de zeppelin verliest zijn bril terwijl hij net in de buurt van een grote schoorsteen en een scherpe torenspits vliegt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

The Fox NL schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:07:
[...]

Laat me raden: de piloot van de zeppelin verliest zijn bril terwijl hij net in de buurt van een grote schoorsteen en een scherpe torenspits vliegt? ;)
Geen slechte guess ;)

Algemen vraag: Het lijkt wel of het 3D contest beetje dood aan het gaan is. We zitten over de helft nu van de contest en er zijn nog maar enkele wip's e.d. geplaats. In de contest van vroeger (met Oost en Litoki bijv ;) ) liep et topic zo op naar 800 reply's.

Hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb geen tijd helaas....

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Misschien omdat er toen meer concurrentie was, dan wordt het leuker :)

Ik denk iedere dag weer: oh, dat moet ook nog, maar goed, een beetje model maken doe je niet in een half uurtje, dus dan schuif je het voor je uit, en nog eens, en nog eens...

* Stukfruit belooft dat hij er vandaag over na zal denken om een begin te maken!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:19:
Misschien omdat er toen meer concurrentie was, dan wordt het leuker :)

Ik denk iedere dag weer: oh, dat moet ook nog, maar goed, een beetje model maken doe je niet in een half uurtje, dus dan schuif je het voor je uit, en nog eens, en nog eens...

* Stukfruit belooft dat hij er vandaag over na zal denken om een begin te maken!
Idd er moet meer concurrentie komen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:51
Ik doe dan wel niet mee aan de contest, ik kijk toch wel veel hier wat mensen allemaal maken. Voor wellicht wat inspiratie zijn dit 2 eerdere werken van mij die betrekking hebben op dit onderwerp.

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~alwin/school/Renders/SilenthillRoom%20V2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~alwin/school/Renders/baby.jpg

Good luck.

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik heb de laatste tijd met 3dcontests ook wel vaker dat ik in het begin mee wil doen en er zin in heb maar na een tijdje verdwijnt die motivatie helaas meestal als ik inschat hoeveel tijd het kost om de plaat af te maken. Ik besteed die tijd dan liever aan de mod waar ik bij zit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb een tijdje niks laten zien, maar hier ben ik weer :P
Ik heb mijn vorige ideeën maar gelaten voor wat ze zijn en ik ben met een soort "haunted house" begonnen.
Nu nog texturen en de omgeving erbij maken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i626.photobucket.com/albums/tt350/Ratchet001/House_small.jpg?t=1235336288

• naam
Het loopt niet echt storm helaas :/
en nog een helaas, ik zal de rest van mijn model niet af kunnen maken voor dit contest, ik heb een ongelooflijk tijdgebrek ivm school en werk.. =[ Volgende ga ik wel weer proberen van de partij te zijn! succes allemaal!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Ratchet: Mooi huis man! Hoe heb je het gebouwt, dmv face of gewoon box-modeling?

Anyhow, wip 4 :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/066/con66wip04.jpg

JuliettPapa schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:43:
@Ratchet: Mooi huis man! Hoe heb je het gebouwt, dmv face of gewoon box-modeling?
@JuliettPapa
Leuk dat je hem mooi vindt :D jou wip begint er ook al veelbelovend uit te zien.

In grote lijnen:
Ik heb eerst twee grote boxes neergezet voor het linker en middelste gedeelte, en ik heb daarnaast voor het rechtergedeelte een cylinder neergezet met 6 sides, vervolgens heb ik er gaten in gemaakt voor de ramen, daarna heb ik een paar planes genomen en daar wat edgeloops in gegooid om zo alle plankjes te maken :P

Ik hoop wel btw wel dat we wat finals kunnen krijgen aan het einde van de contest, het kost natuurlijk wel veel tijd om een beetje model te maken dat begrijp ik maar al te best :P

Ik zal ook nog aardig wat tijd nodig hebben om hem af te krijgen, ik ben nu het gebouw aan het mappen en het schiet al aardig op, maar daarna moet ik ook nog de hele omgeving erbij maken dus ik ben nog lang niet klaar.
Ik heb ook nog een leuk ideetje voor die drie grote ramen in het midden waar ik nu mee bezig ben, maar ik weet niet zeker of dat gaat lukken want dit is de eerste keer dat ik zoiets probeer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wat verder gewerkt aan m'n pearl. Ik en begonnen de kabeltjes te knopen. het is al een aardig eindje :). kkan niet w88 om te beginnen met texturen! kheb voor de gein er al water onder gezet om een leuker plaatje te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/pearl/low3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/pearl/low4.jpg
Klikbaar.

Het is trouwens echt jammer dat er niet zoveel mee doen. Vooral bij dit onderwerp had ik wel veel inzendingen verwacht.. En als je terugkijkt naar de poll al helemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Als ik dat zie bedenk ik mezelf weer dat ik toch ECHT eens door moet zetten met Max.

Ziet er geweldig uit!

Omdat je toch moet beginnen doe ik ook mee :)

Nu heb ik al wel wat ervaring maar dit is de eerste keer dat ik met de contest mee doe met 3D Max

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/7352/30893670.jpg

Ik laat het nog wel een verassing wat het word.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 28-02-2009 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 280269 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:41:
Nog wat verder gewerkt aan m'n pearl. Ik en begonnen de kabeltjes te knopen. het is al een aardig eindje :). kkan niet w88 om te beginnen met texturen! kheb voor de gein er al water onder gezet om een leuker plaatje te krijgen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Klikbaar.

Het is trouwens echt jammer dat er niet zoveel mee doen. Vooral bij dit onderwerp had ik wel veel inzendingen verwacht.. En als je terugkijkt naar de poll al helemaal!!
Ik vind je boot geweldig! Mijn vader heeft De 7 Provinciën in hout gemaakt, ding was van voor tot achter ca. 1 meter lang, staat nu op de Bataviawerf.

Ik heb een heel slecht excuus om niet mee te doen overigens. Vorige week twijfelde ik erover en dacht 'weet je, ik maak iets uit Poltergeist, lekker veel meubels, keukentje O-) ...' en ter inspiratie ging ik toen Poltergeist filmpjes zoeken op Youtube. Ik kwam ook wat custom filmpjes tegen. Die had ik niet moeten bekijken :N ... ik heb serieus 3 nachten niet onder m'n dekbed uit durven komen uit vrees dat alle kastdeuren open zouden staan als ik er plotseling naar keek, en bij elke bromtoon dacht ik dat er een spirit door m'n kamer ging. Not funny :') Dus dat heb ik afgeblazen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9854/roos1w.jpg

Dit is het middelpunt van mijn scene. Moet alleen nog veel leren voor vrijdag. Onder Andere texturen en een goede lichtbundel maken.

Edit:
Hier is er al weer wat toegevoegd
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/1493/roos1.jpg

Edit 2:
weer wat verder gegaan, vooral bezig geweest met belichting
Ik heb het nu op ray traced staan omdat ik anders hele rare schaduwen kreeg, nadeel: duurt lang

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/6695/roos3v.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 01-03-2009 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nog een paar dagen mensen :p Overgens ga ik hem niet afkrijgen zoals ik het wil (Texture problem) dus ik ga dat fixen met wat standaard dingen van max. Kijken of het er toch nog mooi uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
lol @ Dark Blue :D

Voor de mensen die denken dat "toch alles foutgaat" wanneer ze het proberen, of voor de mensen die denken geen creativiteit te hebben: klik op de link in m'n sig. Daarmee kom je terecht bij een geweldige peptalk over creativiteit, met een paar erg goede (en kloppende) uitspraken. Het duurt twintig minuten, dus je hebt genoeg tijd om tussendoor even je favoriete 3d programma te openen ;)

* Stukfruit voelt zich erdoor geroepen om vanavond aan de slag te gaan met zijn scene!

Maar goed, het commentarenrondje:

@WhateveR:

Beauty and the Beast? ;)

Welk programma gebruik je? (ivm het schaduwprobleem)

@Frans vd Wijst:

Heb er weinig over te zeggen, behalve _/-\o_, maar daar heb je helaas niet veel aan ;) Ik hoop dat je 'm afmaakt want ik ben erg benieuwd hoe dit er uiteindelijk uit gaat zien!

@JuliettPapa:

Oeh, dat kan wel eens heel sfeervol gaan worden :9 ik neem aan dat je er ook nog een verlaten landweggetje bij maakt en een [insert duistere stem] donkere nacht? [/duistere stem]

@Ratchet:

Ziet er ook goed uit! Ik heb alleen een beetje mijn twijfels bij die gevel (de 'driehoek' boven de deur), de hoekige ramen rechts en de dakpannen: rechts zijn ze kleiner? :$

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb als thema Beaty and the Beast genomen ja en dan de gedachte: The fear of fading love of zoiets :P

Programma is 3D max. Mijn lichtbron is één omni light die op ray trace staat, alle andere opties krijg ik of een dikke schaduw waardoor de roos niet belicht is of geen schaduw (waarschijnlijk stel ik iets verkeerd in ofzo)
Ik wil alleen dat je in de schaduw wel ziet dat het glas is waar het licht doorheen gaat en dat me roos belicht word. Alleen met ray traced krijg ik een aardig resultaat.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/2337/roostextured.jpg

Weer even bezig geweest ^_^. Mijn texture was steeds vernageld maar het bleek dat ik mijn tafelblad omgedraaid had :X

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 02-03-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 177141 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:25:
[...]

Hier weer een render:
[afbeelding]
* Jejking voelt iets Hindenburgachtigs aankomen.

Zit ik goed, of zit ik goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste update van vandaag van mij :p

Ik heb nu 101177 faces 8)7 (in 36 objects)
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/8095/rooskamer.jpg
Vooral de rozenblaadjes zitten er duizenden in. Ik moet een keer leren die dingen low poly te houden.

to do:
muren en grond texturen
blaadjes texturen
renderen met schaduwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier weer een paar nieuwe plaatjes:

huis
Afbeeldingslocatie: http://i626.photobucket.com/albums/tt350/Ratchet001/wip12_small.jpg?t=1236036142
Ik ben een beetje bezig met uv mappen en er moet nog aardig wat gebeuren wat dat betreft,
de wolken moet je btw niet van opkijken die zitten gewoon standaard in maya en volgens mij is dit niet toegestaan (of mag het gezien worden als standaard effect?O-)) maar het is even om een idee te krijgen.
Ik kan anders altijd nog proberen om het met Maya Paint FX te doen.
To Do:
-de rest van het gebouw texturen
-gras toevoegen op de grond
-bomen toevoegen
-flinke stortbui toevoegen
-misschien nog wat maps maken om reflectie aan te geven ivm met de regen.
-en de lichten een beetje goed neerzetten.

raam
Afbeeldingslocatie: http://i626.photobucket.com/albums/tt350/Ratchet001/window_small.jpg?t=1236036076
Dit is het idee wat ik had voor die ramen, al twijfel ik er aan om het zo te houden. In de uiteindelijke render zie je er waarschijnlijk toch niet zo veel van.
Het was de bedoeling om uiteindelijk DCLXVI verdeeld over de drie ramen te krijgen.
Stukfruit schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:19:
@Ratchet:
Ziet er ook goed uit! Ik heb alleen een beetje mijn twijfels bij die gevel (de 'driehoek' boven de deur), de hoekige ramen rechts en de dakpannen: rechts zijn ze kleiner? :$
Aan die driehoek heb ik nu wat 'tanden' toegevoegd misschien ziet het er daardoor wat beter uit.
Die ramen heb ik maar zo gehouden, vond ze wel oke :P
en de dakpannen links zijn inderdaad wat kleiner als die aan de rechter kant, zit er nog over te twijfelen om dat te gaan aanpassen.
anyways thx voor de comment :D
Anoniem: 243552 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:53:
Ik heb nu 101177 faces 8)7 (in 36 objects)
Vooral de rozenblaadjes zitten er duizenden in. Ik moet een keer leren die dingen low poly te houden.
Je zou die rozenblaadjes anders misschien ook met nurbs kunnen maken :)
Dat zou denk ik wel een hoop schelen.

@Frans vd Wijst
Ziet er erg goed uit :9~ kan niet wachten tot ik je final kan zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
stomme ik , mijn pc is gecrasht (geen idee wat de oorzaak is :S) en ben dus mijn max bestand kwijt ... en natuurlijk had ik toen geen back up >_< dus ik moet of opnieuw beginnen of mijn laatste WiP gewoon mijn final laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Always saven! Jezelf aanleren, en wel saven in meerdere bestanden ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287659 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:55:
Je zou die rozenblaadjes anders misschien ook met nurbs kunnen maken :)
Dat zou denk ik wel een hoop schelen.
Ja, maar als je daarna convert to editable poly doet help het niet veel :O |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk dat de WIP's zo verschillend zijn :P !

Deadline nadert snel! wordt krap aan..
De touwtjes zijn geknoopt en heb al een begin gemaakt aan de texturen. Hoop 'm nog voor volgende week Vrijdag af te hebben want op vrijdag de 13e werken voorspelt niet veel goeds ;) haha
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/pearl/low5.jpg
Klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 20:10
maikelstraub schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:01:
stomme ik , mijn pc is gecrasht (geen idee wat de oorzaak is :S) en ben dus mijn max bestand kwijt ... en natuurlijk had ik toen geen back up >_< dus ik moet of opnieuw beginnen of mijn laatste WiP gewoon mijn final laten zijn.
Je kan ook bij Preferences instellen dat Max automatisch om de zoveel minuten backups maakt, ik weet niet of dat standaard al ingesteld staat, maar anders kan je die terug vinden in:
C:\Users\<username>\Documents\3dsmax\autoback\Autoback01.max

Ik heb in ieder geval al veeeel tijd bespaard door die backups _/-\o_

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
bedankt , heb het nu ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:15:
[...]
Ja, maar als je daarna convert to editable poly doet help het niet veel :O |:(
Maar waarom zou je het converten?
Render blijft er hetzelfde uitzien. :?
En als je het toch zou converten is het, als het goed is ook nog zo in te stellen dat je minder poly's krijg.
Pagina: 1 2 3 Laatste