haha de monsters in de kast? ^.^
Hebben jullie nou ook dat je tijdens het modelen in een contest toepasselijke liedjes gaat neuriën?
* Dark Blue neuriet Phantom of the Opera
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Enjoy
Ik mis nog wat aan de scene, dus als iemand nog tips heeft...
(schilderij is trouwens van Victoria Francès, slightly heiligschennis toegepast)
Edit: Ik kan echt niet kiezen.

Rode gloed or not to rode gloed?
*deur heeft ook een update gekregen btw.
@hieronder (we gaan wat offtopic, daarom dit) ...
Ik heb het als ik comics teken. Als ik de bad guy teken kijk ik uitermate venijnig, teken ik een lief konijntje dan zet ik enorme ogen op en wil ik zelfs nog wel eens m'n tanden op m'n onderlip zetten. Ik teken niet graag comics in public
[ Voor 64% gewijzigd door Dark Blue op 09-03-2009 20:20 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 280269
Haha jah niet neuriën maar kheb wel de soundtrack van Pirates of the Carribean gedownloadDark Blue schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:21:
Hebben jullie nou ook dat je tijdens het modelen in een contest toepasselijke liedjes gaat neuriën?
Ik weet nog wel dat als ik vroeger zat te tekenen geluiden maakte. Pgggwoesjj tijdens het tekenen van rookwolkjes achter raketten enzoDark Blue schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:21:
Dark Blue komt in de laatste week aanzetten en zet gelijk al bijna een final neer. Moeten we toch wel wat van kunnen leren denk ik zo
Ik post geen wip's meer, vrijdag komt mijn final
Ik heb overgens niet alle kriteria gehaald die ik wilde halen uit mijn ontwerpschets. Next time better
Ik post geen wip's meer, vrijdag komt mijn final
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Heb mezelf een belofte gemaakt. Volgende contest ga ik mee doen en ook afmaken. Ben een redelijke beginner maar met veel ambitie binnen het 3D'en. Moet er toch eens aangeloven
[ Voor 15% gewijzigd door pgerrits op 10-03-2009 20:46 ]
Yessssssss! And we have another contestant!pgerrits schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:37:
Heb mezelf een belofte gemaakt. Volgende contest ga ik mee doen en ook afmaken. Ben een redelijke beginner maar met veel ambitie binnen het 3D'en. Moet er toch eens aangeloven

Heb een uurtje zitten klooien aan een oud model. Resultaat:

Ik vind 'm echt iets hebben, dus wou hem even laten zien. Helaas een oud model dus ik kan hem niet inleveren voor deze contest.

Ik vind 'm echt iets hebben, dus wou hem even laten zien. Helaas een oud model dus ik kan hem niet inleveren voor deze contest.
Anoniem: 243552
Even een sfeer impressie

Ik heb de stolp maar even uitgezet en wat volumetric light toegevoegd. Ziet er heel aardig uit imo, de caucastics gingen toch niet lukken (iets foutgedaan met me schene waardoor ze niet goed uitkwamen?). Ik ben er zo wel tevreden over en ik zal hem vanacht eens flink laten zweten met het renderen van een fatsoenlijke plaat van een mooie afmeting.
Ik ben niet van plan er nog veel aan te veranderen, eigenlijk niets, de roos is zodanig slecht gemoddeld dat het texturen een RAMP word en de blaadjes het ik ook verkeerd aangepakt waardoor het nu niet meer zo goed gaat.
Al met al heb ik zeer veel geleerd in deze anderhalve week dat ik heir aan gewerkt heb, onder anderen texturen, caucastics, volumetric lightning en nog veel andere kleine dingen.

Ik heb de stolp maar even uitgezet en wat volumetric light toegevoegd. Ziet er heel aardig uit imo, de caucastics gingen toch niet lukken (iets foutgedaan met me schene waardoor ze niet goed uitkwamen?). Ik ben er zo wel tevreden over en ik zal hem vanacht eens flink laten zweten met het renderen van een fatsoenlijke plaat van een mooie afmeting.
Ik ben niet van plan er nog veel aan te veranderen, eigenlijk niets, de roos is zodanig slecht gemoddeld dat het texturen een RAMP word en de blaadjes het ik ook verkeerd aangepakt waardoor het nu niet meer zo goed gaat.
Al met al heb ik zeer veel geleerd in deze anderhalve week dat ik heir aan gewerkt heb, onder anderen texturen, caucastics, volumetric lightning en nog veel andere kleine dingen.
Misschien het Rode omwisselen dat het aan de andere kant van de deur zit?Dark Blue schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:18:
[afbeelding]
Enjoy![]()
Ik mis nog wat aan de scene, dus als iemand nog tips heeft...
(schilderij is trouwens van Victoria Francès, slightly heiligschennis toegepast)
Edit: Ik kan echt niet kiezen.
[afbeelding]
Rode gloed or not to rode gloed?
*deur heeft ook een update gekregen btw.
Freddy kruger krassen in de muur met wat bloed spetters, een sheur door de muur heen met evil redglowing eyes, insects are always creepy, deurknop in de vorm van (wat voor deurknop zou je van freaken als je die moet draaien om open te maken)?
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Dat vind ik hartstikke goed! Als je weet dat ik nu denk ik al zo'n 4 jaar met Cinema4D klooi en dat ik veel langer heb gedaan over dat leren texturen en weet ik niet wat. Caustics en volumetric lighting (volgens het boekje) waag ik me nog steeds maar niet aan.Anoniem: 243552 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:27:
Wel vind ik - dat zei iemand ook al eerder - dat je kleedje wel heel afleidend is. Het doet wel heel gypsy aan, maar wat je toch wil is volgens mij dat de nadruk op de roos komt te liggen. Afijn, nu nog een ander kleedje fixen zal wel te moeilijk worden, maar als puntje voor de volgende keer... denk goed na over waar de mensen naar moeten kijken en probeer alles in je scene te laten wijken voor dat ding.
Thanks, goede tips. Fijn om te horen dat iemand zo naar mijn plaat kijkt. Het rode aan de andere kant van de deur plaatsen zou ik ongewoon vinden, ik wil juist dat er achter die deur iets onheilspellends zit. Niet dat dat vanuit links uit de gang komt en op de deur af gaat - of dat er twee bronnen van gevaar zijn, links én achter de deur (want dan zeg je als toeschouwer: laat ze het zelf maar uitvechten, ik spectator weldaves2hd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:48:
Misschien het Rode omwisselen dat het aan de andere kant van de deur zit?
Freddy kruger krassen in de muur met wat bloed spetters, een sheur door de muur heen met evil redglowing eyes, insects are always creepy, deurknop in de vorm van (wat voor deurknop zou je van freaken als je die moet draaien om open te maken)?
Ik heb al twee hand-krassen als texture op de muur, vlak naast de deur. Ik zou die ook nog in een bumpmap kunnen verwerken, misschien zie je ze dan meer. Ik weet niet, er valt niet zoveel licht op. Bloedspetters zouden wel mooi zijn ja... die deurknop stoort mij ook nog, is nog te gewoontjes. Ik zou er wel een leeuwenkop van willen maken met gloeiende ogen, maar hey, ik ben een ramp in organische dingen modelen.
Als je verder kijkt dan de textures zie je dat mijn scene eigenlijk gewoon geometrische vormen plus wat sweeps bevat, niks moeilijks (winnen ga ik toch al niet dus laat ik ook gelijk eerlijk zijn over mijn werk).
Insecten zijn creepy ja, ik kan wel kijken of ik nog in een 'logische redenering' wat insecten ergens uit kan laten komen. Verder wil ik ook de gang weer niet té vol met spullen stuffen, want dan komt de nadruk op de gang te liggen en die moet juist op de deur blijven. Ik kijk nog wel even...
edit: ideetje
Vandaag even verder aan mijn afstudeerwerk dus het wordt wslk morgen

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 11-03-2009 11:19 ]
@Dark Blue
Dat rood vind ik maar niks, ik zou het weglaten. Lichtstralen uit die deuropening (wolkbreuk achtig) in een bepaalde schemerblauwe kleur oid, insecten die uit een barst in de vloer komen oid, dat soort zooi
Die deurknop moet je idd wat mee doen, slangenkop/doodskop/drakenkop oid, iets leuks
Dat rood vind ik maar niks, ik zou het weglaten. Lichtstralen uit die deuropening (wolkbreuk achtig) in een bepaalde schemerblauwe kleur oid, insecten die uit een barst in de vloer komen oid, dat soort zooi
Die deurknop moet je idd wat mee doen, slangenkop/doodskop/drakenkop oid, iets leuks
@Dark Blue >>> Voordat ik las dat de rode gloed van achter de deur kwam dacht ik dat de achterste kaars gewoon een rodere gloed gaf, het oogt wat vreemd dat licht wat van achter de deur komt de hele muur aan de andere kant kleurt.
Misschien in plaats van die gloed wat spookachtige rook de kamer in laten dwarrelen, of een lange creepy schaduw maken die vanuit de deuropening in de gang wordt geworpen ?
Misschien in plaats van die gloed wat spookachtige rook de kamer in laten dwarrelen, of een lange creepy schaduw maken die vanuit de deuropening in de gang wordt geworpen ?
Ik heb de kritiek met betrekking tot het kleedje (het moet een mozaique tafel voorstellen, bump moet ik nog aan werken
) meegenomen in het aanpassen van de lichten. Ik heb nu één spot die voor de volumetric lights zorgt, er zit nog een omni bij die alleen de blaadjes van de roos belicht (met rood licht) en een 2e spot om de tafel meer te verlichten als de muur waardoor ik verschillende nivo's heb waar je naar kijkt.

Eerlijk gezegd vind ik volumetric lights helemaal niet zo moeilijk net als het texturen. hoewel ik beide nog lang niet tot in de details beheers vind ik dat ik er toch een aardige scene mee kan maken.
@ Dark Blue: heel sfeervolle scene, voor mijn smaak mag het nog een tikkeltje donkerder maar ik heb altijd al van donker en hoog contrast gehouden.

Eerlijk gezegd vind ik volumetric lights helemaal niet zo moeilijk net als het texturen. hoewel ik beide nog lang niet tot in de details beheers vind ik dat ik er toch een aardige scene mee kan maken.
@ Dark Blue: heel sfeervolle scene, voor mijn smaak mag het nog een tikkeltje donkerder maar ik heb altijd al van donker en hoog contrast gehouden.
@WhateveR:
Ziet er erg mooi uit!
Maar wat ik met die gekleurde lampen bedoelde is dat je daar ook mooi van die saai grijze achtergrond af kan komen
Je zou het bv. ook zoiets als dit kunnen maken:

Snel en brak voorbeeld, maar ik hoop dat het je laat zien hoe belangrijk gekleurd licht is om (nog meer) sfeer in je scene te krijgen (het effect hierboven kan je met alleen licht bereiken, zonder de kleur van de muur aan te passen).
Je kan natuurlijk ook blauw licht gebruiken als je het "koel" wil hebben.
In de echte wereld om ons heen is trouwens ook niet echt echt wit licht te vinden, en is er bijna nooit iets echt wit of zwart, ook al lijkt dat op het eerste gezicht vaak wel zo te zijn
Ziet er erg mooi uit!
Maar wat ik met die gekleurde lampen bedoelde is dat je daar ook mooi van die saai grijze achtergrond af kan komen
Je zou het bv. ook zoiets als dit kunnen maken:

Snel en brak voorbeeld, maar ik hoop dat het je laat zien hoe belangrijk gekleurd licht is om (nog meer) sfeer in je scene te krijgen (het effect hierboven kan je met alleen licht bereiken, zonder de kleur van de muur aan te passen).
Je kan natuurlijk ook blauw licht gebruiken als je het "koel" wil hebben.
In de echte wereld om ons heen is trouwens ook niet echt echt wit licht te vinden, en is er bijna nooit iets echt wit of zwart, ook al lijkt dat op het eerste gezicht vaak wel zo te zijn
Dat zit wel Schnorr.
Waarschijnlijk gaat dit m'n FINAL worden:

Kheb niet veel tijd meer voor de deadline dus zal het hiermee moeten doen

Amazing hoor, dit schip zo. Wil je het buiten de contest nog een keer afmaken? Mijn vader heeft een groot oorlogsschip in die stijl gebouwd, ik zou hem graag eens wat renders van jou willen laten zien.
Als je in je weinige tijd nog wat toe wil voegen, zou ik zeggen: een paar flarden nevel tussen de zeilen door. Je kunt er dan als je wil nog low-res figuurtjes achter zetten zodat het schip toch enigszins niet verlaten lijkt... of had ik daarvoor de film moeten kijken?
Een dramatischere kleur voor de lucht zou je misschien ook nog kunnen overwegen, iets van gifgroen/lichtgeel, met paarse randjes, een hele chemische lucht, alsof er onweer aan zit te komen ofzo.
Hier nog wat ideetjes: Ideetje één twee drie.
Als je in je weinige tijd nog wat toe wil voegen, zou ik zeggen: een paar flarden nevel tussen de zeilen door. Je kunt er dan als je wil nog low-res figuurtjes achter zetten zodat het schip toch enigszins niet verlaten lijkt... of had ik daarvoor de film moeten kijken?
Een dramatischere kleur voor de lucht zou je misschien ook nog kunnen overwegen, iets van gifgroen/lichtgeel, met paarse randjes, een hele chemische lucht, alsof er onweer aan zit te komen ofzo.
Hier nog wat ideetjes: Ideetje één twee drie.
Fantastisch gemaakt, maar toch vind ik het wat kleurloos. Misschien wat meer kleur in de lucht?Anoniem: 280269 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:24:
Waarschijnlijk gaat dit m'n FINAL worden:
[afbeelding]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
@ Dark Blue:
Jah ik denk wel dat ik het schip nog ga afmaken buiten de contest. zou zonde zijn als ik het niet deed
. Stond dat schip van jou vader op de bataviawerf? Ik ben van plan daar binnekort een keer naar toe te gaan dus dan kan ik daar eens mooi een kijke nemen! ik vindt dat soort dingen wel mooi!
@ Spruit 11:
Jah ik ben het er wel mee eens jah. Het is dat ik er morgen weinig tijd voor heb en ik totaal niet bekend ben met HDR, dus dat wordt nog tutorials zoeken
.
Als ik morgen nog wat tijd kan vinden probeer ik die mist te veranderen in een achtergrond a la Dark Blue idee 1!
Jah ik denk wel dat ik het schip nog ga afmaken buiten de contest. zou zonde zijn als ik het niet deed
@ Spruit 11:
Jah ik ben het er wel mee eens jah. Het is dat ik er morgen weinig tijd voor heb en ik totaal niet bekend ben met HDR, dus dat wordt nog tutorials zoeken
Als ik morgen nog wat tijd kan vinden probeer ik die mist te veranderen in een achtergrond a la Dark Blue idee 1!
Ik was van plan om hier mijn final te zetten maar afgelopen nacht vond mijn pc het nodig om de windows updates te downloaden en te installeren, resultaat, je zet 's ochtends de pc aan en ziet dat er geen 3d max open staat maar wel een leuke melding van de updates.....
Vanacht 2e poging
Vanacht 2e poging
Hehe, ik heb het probleem dat ik er geen mooie render meer uitkrijg 
Te veel met Mental Ray instellingen veranderd dat ik nu niet meer weet hoe ik m'n oudere setting terug kan krijgen. Kwestie van dingen uitvinken en aanvinken maar
En ondertussen wat Tuts opzoeken
Te veel met Mental Ray instellingen veranderd dat ik nu niet meer weet hoe ik m'n oudere setting terug kan krijgen. Kwestie van dingen uitvinken en aanvinken maar
En ondertussen wat Tuts opzoeken
Hebben we nou echt maar 2 finals?
contest is ook niet meer wat het geweest is..Baal er zelf ook van dat ik geen final heb kunnen inleveren wegens tijdgebrek, had wel een leuk idee, misschien later maar eens uitwerken en in het 3d topic posten. hopen dat er in het volgende contest weer meer mensen meedoen! ik moet me nu gaan haasten, zometeen afrijden
[spannend
]
Ik heb nu zelf niet meegedaan dus eigenlijk mag ik niets zeggen (heb wel beloofd dat ik de volgende mee ga doen).marabunta2048 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:40:
Hebben we nou echt maar 2 finals?contest is ook niet meer wat het geweest is..Baal er zelf ook van dat ik geen final heb kunnen inleveren wegens tijdgebrek, had wel een leuk idee, misschien later maar eens uitwerken en in het 3d topic posten. hopen dat er in het volgende contest weer meer mensen meedoen! ik moet me nu gaan haasten, zometeen afrijden
[spannend
]
Maar eigenlijk werk je zelf wel mee aan het feit dat de contest niet meer is wat het geweest is. Je geeft het zelf al aan in je post. Maar ik denk (zoals eerder gezegd) dat er geen concurrentie meer is. Ik denk dat als er weer een solide groep mensen is (hoeft niet perse tig man te zijn) dat hetvanzelf weer goed komt.
We hebben eigenlijk al 3 finals!
Maikelstaub had in het begin al een graf gemaakt in het bos. Zijn laatste WIP werd nou zijn final toch?
Aan WIP's ontbreekt het ook niet:
Wathever: (Roos) Ziet er al goed uit! Ik ben benieuwd hoe je final wordt met nieuwe belichting!
Dapperkonijntje: (Magere hein) In het begin zag je magere hein er al tof uit! maar het is lang geleden dat er een wip van je is gepost.. ga je 'm nog wel afkrijgen?
Maartenvb: (Achtbaan) Hetzelfde als Dapperkonijntje, enthousiast van start gegaan en zag er veelbelovend uit, zeker iets wat goed past bij het onderwerp van deze contest. Hier had ik wel van gehoopt een final van te zien.
Julietpapa: (Verlaten weg) Het is lang niet zo slecht. Alleen het zou mooier zijn geweest als er wat meer in je scene stond, maargoed tijd is een belangrijke factor
Maikelstaub: (Graf in bos). Ziet er tof uit! jammer dat je je project bent kwijtgeraakt. miss zou wat mist hier ook mooi in gestaan hebben.
Rachet: (Spookhuis) Het huisje doet me denken aan the Addams family. Tof gemaakt!
Hupie: (Slaapkamer) Een typische scene voor een horrorfilm! Ga je 'm nog afkrijgen?
Sonny Bonds: (Zwerkbal
/ hindenberg) Al een heel eindje gevorderd! hopelijk komt hier ook een final van??
Dark Blue: (Scary gang) Ziet er leuk uit! uhmm jah welke kleuren je moet pakken weet ik niet
Miss nog wat spinnetjes op de vloer? spinnewebben erbij zou ook niet misstaan 
Stukfruit (???) Wanneer post je je eerste WIP ???
Dus ik heb goede hoop om nog een paar meer finals te zien! Dit is wel een onderwerp waar men snel wat bij kan verzinnen dus had ik ook wel flink wat deelnemers verwacht. Vooral aangezien de pol 20 stemmen voor Fear had
Ik ben benieuwd tot hoeveel finals we komen deze keer!
(ik ga proberen vaker mee te doen aan zo'n contest!)
Maikelstaub had in het begin al een graf gemaakt in het bos. Zijn laatste WIP werd nou zijn final toch?
Aan WIP's ontbreekt het ook niet:
Wathever: (Roos) Ziet er al goed uit! Ik ben benieuwd hoe je final wordt met nieuwe belichting!
Dapperkonijntje: (Magere hein) In het begin zag je magere hein er al tof uit! maar het is lang geleden dat er een wip van je is gepost.. ga je 'm nog wel afkrijgen?
Maartenvb: (Achtbaan) Hetzelfde als Dapperkonijntje, enthousiast van start gegaan en zag er veelbelovend uit, zeker iets wat goed past bij het onderwerp van deze contest. Hier had ik wel van gehoopt een final van te zien.
Julietpapa: (Verlaten weg) Het is lang niet zo slecht. Alleen het zou mooier zijn geweest als er wat meer in je scene stond, maargoed tijd is een belangrijke factor
Maikelstaub: (Graf in bos). Ziet er tof uit! jammer dat je je project bent kwijtgeraakt. miss zou wat mist hier ook mooi in gestaan hebben.
Rachet: (Spookhuis) Het huisje doet me denken aan the Addams family. Tof gemaakt!
Hupie: (Slaapkamer) Een typische scene voor een horrorfilm! Ga je 'm nog afkrijgen?
Sonny Bonds: (Zwerkbal
Dark Blue: (Scary gang) Ziet er leuk uit! uhmm jah welke kleuren je moet pakken weet ik niet
Stukfruit (???) Wanneer post je je eerste WIP ???
Dus ik heb goede hoop om nog een paar meer finals te zien! Dit is wel een onderwerp waar men snel wat bij kan verzinnen dus had ik ook wel flink wat deelnemers verwacht. Vooral aangezien de pol 20 stemmen voor Fear had
Ik ben benieuwd tot hoeveel finals we komen deze keer!
(ik ga proberen vaker mee te doen aan zo'n contest!)
Ik ga ook nog een final inleveren, de deadline is toch vannacht? Tijd zat toch 
Ik ben nu echt superdruk met mijn essay, dat móet af vandaag (wat doe ik dan hier?) maar vanavond beloof ik nog wat spinnetjes en misschien nog wat groters uit mijn mouw te schudden...
Ik ben nu echt superdruk met mijn essay, dat móet af vandaag (wat doe ik dan hier?) maar vanavond beloof ik nog wat spinnetjes en misschien nog wat groters uit mijn mouw te schudden...
Hierbij ook mijn final 
Vannacht heeft het pctje netjes zijn werk gedaan en heeft niet gezeurd. dus bij deze mijn FINAL.

Ik hoop dat jullie hem net zo mooi vinden als ikzelf en aan de rest, succes en laat de Finals komen.
Vannacht heeft het pctje netjes zijn werk gedaan en heeft niet gezeurd. dus bij deze mijn FINAL.

Ik hoop dat jullie hem net zo mooi vinden als ikzelf en aan de rest, succes en laat de Finals komen.
Anoniem: 154998
Owneee
Het is vandaag al laatste dag
Zo verkeken op datum. en opeens drukte met school en dergelijk
Heb vanaaf wel tijd over, heb ook wel wat door gewerkt.
Dus ik zal denk ik nog wel voor 12u een Final inleveren
Afgezien van de strikethrough, exactly my thoughts!!!Anoniem: 154998 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:02:
Owneee
Nou hier dan, mijn FINAL:

[ Voor 18% gewijzigd door Dark Blue op 13-03-2009 22:33 ]
@ Wathever: Mooie plaat geworden, vind de nieuwe belichting mooi geworden, geeft het totaal veel meer sfeer en dat is wat je in deze contest wil hebben volgens mij. Vind de roos ook goed gelukt, ik heb me tot nu toe nog nooit gewaagd aan organische brouwsels omdat naar mijn idee altijd verhoudingen niet kloppen of dat het er simpelweg niet uit ziet, maar dat is bij jou zeker niet het geval, Goedzo!
@ Frans: Mooi schip, hier kan ik altijd een beetje jaloers om worden, mensen die zoiets maken, en het dan ook nog goed texturen, heel mooi. Wat je inderdaad zou kunnen doen is de omgeving kloten, dus licht, aanzicht, details, golven, kust en heel veel andere dingen (nooit klaar
) maar ik vind het zeer zeker geslaagd!
@ Dark Blue: Oe enge sfeer, van wie is dat bloed en hoe komt dat daar
, is het van de vrouw wat aan de muur hangt of is dat weer iemand anders. Plaat met een verhaal dus. De render zelf vind ik wat vlak, er ziet niet echt diepte in, (in de zin van grafisch en niet verhaal) Details zouden er ook in komen, alleen is dat (zelfde als wat ik had) waarschijnlijk tijds gebrek waar je u tegen zegt.
Nu maar hopen dat mijn computer beetje op wil schieten en voor 12u klaar is met renderen, dan kan ik hem hier neer stampen, om zo toch mijn eerst contest ook daadwerkelijk iets in te leveren.
De Texture en Materials die ik gebruikt heb zijn niet echt heel erg noemingswaardig, ook omdat ik de tijd er niet voor had, maar ook deels omdat ik het niet kan, objecten maken lukt ondertussen wel een beetje, maar meestal verkloot ik het bij het afmaken (zoals nu)
Heeft iemand voor Blender een aantal goede tutorials, niet van die 1-2-3 standaard zooi maar dat er dieper op ingaat, want ik heb internet al wel afgestruind maar niks gevonden. Ik zou het namelijk graag beter willen (leren) kunnen
Niet geheel tevrede (kleur betreft) - wel weer nieuwe technieken uitgevonden
En optijd
FINAL
@ Frans: Mooi schip, hier kan ik altijd een beetje jaloers om worden, mensen die zoiets maken, en het dan ook nog goed texturen, heel mooi. Wat je inderdaad zou kunnen doen is de omgeving kloten, dus licht, aanzicht, details, golven, kust en heel veel andere dingen (nooit klaar
@ Dark Blue: Oe enge sfeer, van wie is dat bloed en hoe komt dat daar
Nu maar hopen dat mijn computer beetje op wil schieten en voor 12u klaar is met renderen, dan kan ik hem hier neer stampen, om zo toch mijn eerst contest ook daadwerkelijk iets in te leveren.
De Texture en Materials die ik gebruikt heb zijn niet echt heel erg noemingswaardig, ook omdat ik de tijd er niet voor had, maar ook deels omdat ik het niet kan, objecten maken lukt ondertussen wel een beetje, maar meestal verkloot ik het bij het afmaken (zoals nu)
Heeft iemand voor Blender een aantal goede tutorials, niet van die 1-2-3 standaard zooi maar dat er dieper op ingaat, want ik heb internet al wel afgestruind maar niks gevonden. Ik zou het namelijk graag beter willen (leren) kunnen
Niet geheel tevrede (kleur betreft) - wel weer nieuwe technieken uitgevonden
En optijd
FINAL

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154998 op 13-03-2009 23:59 ]
Das net op de valreep dan 
Jammer dat er maar zo weinig echte finals zijn.
Jammer dat er maar zo weinig echte finals zijn.
Nou, we hebben toch aardig wat finals denk ik zomaar.
Word nog moeilijk kiezen maar dat doe ik zondag of maandag wel aangezien ik heel het weekeind druk in de weer ben.
Word nog moeilijk kiezen maar dat doe ik zondag of maandag wel aangezien ik heel het weekeind druk in de weer ben.
Nouja, dan maar verder posten in het normale 3d topic..
@Maartenvb: Zie ik daar rechts in het midden nu serieus een stukje spookbaan?
Dat zit wel Schnorr.
Heb eergister nog zitten te kloten in zbrush om een monster arm the sculpten maar kwam er helaas niet zo geslaagd uit. Verder doe ik ook al mee aan een andere 3d contest dus heb verder geen tijd meer genomen om voor deze contest verder te gaan. Helaas behoor ik ook tot de Sjaak Afhaak
.
Maar moet zeggen dat ik het schip van frans erg mooi gemodeld vind! Rest ook pluim voor het doorzetten
.
Maar moet zeggen dat ik het schip van frans erg mooi gemodeld vind! Rest ook pluim voor het doorzetten
De volgende doe ik wel weer mee. Als het een leuk onderwerp is.
ik ben ook weer aan het 3d'en geslagen dus als het nieuwe onderwerp leuk is doe ik ook mee!
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Scores zijn onderweg
Scores die ik binnen heb:
- JuliettPapa
- Frans vd Wijst
Scores die nog moeten:
- Maikelstraub
- WatheveR
- Dark Blue
- Maartenvb
Kom op mensen
dan kunnen we verder met het volgende contest
- JuliettPapa
- Frans vd Wijst
Scores die nog moeten:
- Maikelstraub
- WatheveR
- Dark Blue
- Maartenvb
Kom op mensen
Ben vandaag heel druk aan een essay, ik zet mn zinnen liever nog ff daarop, dan heb ik morgen weer 'rust in de kop'. Even geduld svp
Ik vroeg mij af -mede om animo te werven- of het misschien leuk is om ook 2d artiesten aan de contest mee te laten doen. Ik ben er in ieder geval wel voor in.
Ik denk dat zo'n contest wel meer deelnemers trekt, maar dat het desondanks toch niet zo'n goed idee is. Ik denk namelijk dat het met 2d makkelijker is om snel een sterke afbeelding neer te zetten. Naast een 3d-plaat zal 2d er snel beter uit zien. Meer 'af'. En daarom zal een 2d plaat winnen.pauldegroot schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:58:
Ik vroeg mij af -mede om animo te werven- of het misschien leuk is om ook 2d artiesten aan de contest mee te laten doen. Ik ben er in ieder geval wel voor in.
Het is jammer dat 2d-contests hier een geschiedenis hebben om dood te bloeden. Vaak zit de 3d-contest nog net op het randje. Deze keer niet trouwens. Vrij veel deelnemers (in vergelijking met de standaard hier), en ook goede resultaten.
En om ook nog wat on-topic te zeggen:
Ik kreeg twee kleine ideetjes voor een mogelijk nieuw onderwerp:
real-time
maak een zo mooi mogelijk model of scene die realtime kan worden gerendered (goed voor mapping-skills), of verzin een leuke still om dit onderwerp heen
verjaardag
Spreekt voor zich
Persoonlijk zijn dit twee onderwerpen die mij niet echt aanspreken. Real time is iets waar ik denk dat je weinig deelnemers krijgt, echt een boeiend onderwerp vind ik het niet. Ik denk dat het belangrijk is dat mensen niet op één aspect focussen. Er zijn genoeg deelnemers die nog niet eens bij het mapping gedeelte zijn. Of die het wel onder controle hebbenDuesenberg J schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:37:toon volledige bericht
[...]
Ik denk dat zo'n contest wel meer deelnemers trekt, maar dat het desondanks toch niet zo'n goed idee is. Ik denk namelijk dat het met 2d makkelijker is om snel een sterke afbeelding neer te zetten. Naast een 3d-plaat zal 2d er snel beter uit zien. Meer 'af'. En daarom zal een 2d plaat winnen.
Het is jammer dat 2d-contests hier een geschiedenis hebben om dood te bloeden. Vaak zit de 3d-contest nog net op het randje. Deze keer niet trouwens. Vrij veel deelnemers (in vergelijking met de standaard hier), en ook goede resultaten.
En om ook nog wat on-topic te zeggen:
Ik kreeg twee kleine ideetjes voor een mogelijk nieuw onderwerp:
real-time
maak een zo mooi mogelijk model of scene die realtime kan worden gerendered (goed voor mapping-skills), of verzin een leuke still om dit onderwerp heen
verjaardag
Spreekt voor zich
En verjaardag vind ik ook iets te ..simpel..
Persoonlijk zou ik toch voor een onderwerp gaan als bijv: Time, Flying Objects, Ontdekkingsreis. Zulke dingen kan je volgens mij de fantasie wat meer mee prikkelen
Real time is in die context helemaal geen onderwerp 
Maar op zich heeft Duesenberg J pauldegroot wel een puntje.. misschien kan de 3D contest vervangen worden door een "Graphics Contest"? Dan zou het een topic worden waarin je 2 categorieen hebt: 2d en 3d, maar met hetzelfde onderwerp en maar 1 stemronde, en zou het puur gaan om het uitbeelden van een onderwerp ipv de manier waarop dat gebeurt.
Nu ik daar zo over nadenk zou dat volgens mij wel eens heel veel voordelen kunnen geven:
• Meer animo, omdat er meer mensen met interesse (van beide 2d en 3d kanten) in het topic komen
• Meer reacties (door de combi waarschijnlijk ook van 3d-volk op 2d-volk en andersom)
• Meer levendigheid in het topic door de reacties
• Minder kans op afsterven doordat er meer wips en meer mensen zijn die reageren
• Meer kans dat de 3d mensjes zich aan het 2d gedeelte wagen en andersom, wat de talenten van beide partijen verbetert
Samen met de door BcMe genoemde onderwerpen zou dat eigenlijk best wel eens een win-win-situatie kunnen worden
Als we het real time ding er dan ook nog ingooien als 3e mogelijke categorie, en er een gratis Tweakers.net-abbo als prijs voor de winnaar aanhangen voor de extra motivatie die op saaie dagen nodig is, dan, dan, dan..
..ehm, sorry, ik zit te dromen hier
maar op zich is het geen gek idee volgens mij...
Maar op zich heeft Duesenberg J pauldegroot wel een puntje.. misschien kan de 3D contest vervangen worden door een "Graphics Contest"? Dan zou het een topic worden waarin je 2 categorieen hebt: 2d en 3d, maar met hetzelfde onderwerp en maar 1 stemronde, en zou het puur gaan om het uitbeelden van een onderwerp ipv de manier waarop dat gebeurt.
Nu ik daar zo over nadenk zou dat volgens mij wel eens heel veel voordelen kunnen geven:
• Meer animo, omdat er meer mensen met interesse (van beide 2d en 3d kanten) in het topic komen
• Meer reacties (door de combi waarschijnlijk ook van 3d-volk op 2d-volk en andersom)
• Meer levendigheid in het topic door de reacties
• Minder kans op afsterven doordat er meer wips en meer mensen zijn die reageren
• Meer kans dat de 3d mensjes zich aan het 2d gedeelte wagen en andersom, wat de talenten van beide partijen verbetert
Samen met de door BcMe genoemde onderwerpen zou dat eigenlijk best wel eens een win-win-situatie kunnen worden
Als we het real time ding er dan ook nog ingooien als 3e mogelijke categorie, en er een gratis Tweakers.net-abbo als prijs voor de winnaar aanhangen voor de extra motivatie die op saaie dagen nodig is, dan, dan, dan..
..ehm, sorry, ik zit te dromen hier
[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 16-03-2009 05:44 ]
Dat zit wel Schnorr.
Anoniem: 287659
Sorry mensen dat ik niks van me heb laten horen maar ik had echt geen tijd meer om het goed af te krijgen.
Volgende contest doe ik in ieder geval weer mee
en dan maar hopen dat ik het wel op tijd af krijg 
De finals zien goed uit
Volgende contest doe ik in ieder geval weer mee
De finals zien goed uit
Ik heb dinsdag mijn eerste rijlesmarabunta2048 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:40:
ik moet me nu gaan haasten, zometeen afrijden[spannend
]
Stukfruit schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 02:50:
@Maartenvb: Zie ik daar rechts in het midden nu serieus een stukje spookbaan?
*Score trouwens verzonden.
Was dit weekend weg dus vandaar laat ingevuld
@Maartenvb:

^^ daar
Misschien nog een leuke tip trouwens, de blauwe zweem in je afbeelding was een beetje erg extreem. Met levels in Photoshop kan je daar handig iets aan doen
(hierboven zit er nog een hoger contrast overheen om de spookbaan beter te kunnen zien)
Of is het een schaduw? Wel een vreemde dan

^^ daar
Misschien nog een leuke tip trouwens, de blauwe zweem in je afbeelding was een beetje erg extreem. Met levels in Photoshop kan je daar handig iets aan doen
Dat zit wel Schnorr.
O hahaha, ja het is een schaduw en geen 'spookbaan'Stukfruit schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:55:
@Maartenvb:
[afbeelding]
^^ daar
Misschien nog een leuke tip trouwens, de blauwe zweem in je afbeelding was een beetje erg extreem. Met levels in Photoshop kan je daar handig iets aan doen(hierboven zit er nog een hoger contrast overheen om de spookbaan beter te kunnen zien)
En ja had idd nog dingetjes in Photoshop kunnen doen en aan de belichting kunnen werken, maar als je kijkt naar het tijdstip dat ik hem ingeleverd heb (1 min voor het verstrijken van de inlever datum) had ik daar geen tijd voor gehad
Maar voor de volgende Contest zeker een puntje om mee te nemen! bedankt!
Nog over het 2d onderwerp, zo iets met categorieën lijkt me ook een goed idee!
Dan hebben we gewoon een algemene top 3 en eentje apart voor 2d en eentje voor 3d.
Als je het hebt over een 3d plaat vs een 2d plaat vind ik dat dat argument niet opgaat.
Een beginnende 2d artiest en een beginnende 3d artiest zullen allebei een minder mooi resultaat afleveren dan iemand met ervaring. Maar iemand met ervaring zal net zo'n mooi 3d resultaat neer kunnen zetten als een 2d'er met ervaring lijkt mij.
Misschien een ideetje om de volgende als test te doen?
Ik doe dan zeker mee!
Dan hebben we gewoon een algemene top 3 en eentje apart voor 2d en eentje voor 3d.
Als je het hebt over een 3d plaat vs een 2d plaat vind ik dat dat argument niet opgaat.
Een beginnende 2d artiest en een beginnende 3d artiest zullen allebei een minder mooi resultaat afleveren dan iemand met ervaring. Maar iemand met ervaring zal net zo'n mooi 3d resultaat neer kunnen zetten als een 2d'er met ervaring lijkt mij.
Ik doe dan zeker mee!
Dan doe ik ook wel mee, maar wat te doen als je 2d en 3d combineert? Dat doe ik regelmatig.pauldegroot schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:19:
Ik doe dan zeker mee!
Ben het hier toch niet echt mee eens. Er loopt momenteel nog een 2d groepsproject. Daarnaast vind ik 3d heel wat anders dan 2d. Stel nu het volgende onderwerp is Space. Ik ben druk bezig met een mooi ruimteschip te moddelen, een scene te maken, texturen (2d stukje van mij) en dan nog eens te gaan renderen. Iemand doet waarschijnlijk hetzelfde in Photoshop maar dan in een fractie van de tijd en veel mooier. Daarnaast mag je als 3d'er geen gebruik maken van photoshop om het resultaat mooier te maken. 2d'ers mogen dat wel natuurlijk. Ik vind dat niet bepaald "eerlijk".pauldegroot schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:19:
Ik doe dan zeker mee!
Je krijgt ook scheve verhoudingen. We krijgen 2d vragen en toestanden door 3d vragen en toestanden heen. Wordt het geheel niet overzichtelijker op. En wat is nu de echte reden dat men dit wel? Omdat er weinig mensen mee doen? Vergeet niet dat er ook een stel mensen zal afhaken door deze keuze.
[ Voor 8% gewijzigd door pgerrits op 16-03-2009 20:16 ]
Nou, ik hoopte bijna mijn reputatie door te kunnen geven aan jou...Anoniem: 154998 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:45:
[...]
O hahaha, ja het is een schaduw en geen 'spookbaan'
En ja had idd nog dingetjes in Photoshop kunnen doen en aan de belichting kunnen werken, maar als je kijkt naar het tijdstip dat ik hem ingeleverd heb (1 min voor het verstrijken van de inlever datum) had ik daar geen tijd voor gehad.
Maar voor de volgende Contest zeker een puntje om mee te nemen! bedankt!

Hier ben ik het mee eens. Persoonlijk gebruik ik ook erg veel photoshop bij mij dingen, is het om textures te maken (diff, disp, refl, bump maps etc.) en om de uiteindelijke render dmv layers te renderen, compositing in Photoshop, dingen bijpoetsen. Een 3d contest is zo veel meer dan een 3d pakket. Weinig platen zijn af nadat ze gerenderd zijn.pgerrits schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:48:
[...]
Ben het hier toch niet echt mee eens. Er loopt momenteel nog een 2d groepsproject. Daarnaast vind ik 3d heel wat anders dan 2d. Stel nu het volgende onderwerp is Space. Ik ben druk bezig met een mooi ruimteschip te moddelen, een scene te maken, texturen (2d stukje van mij) en dan nog eens te gaan renderen. Iemand doet waarschijnlijk hetzelfde in Photoshop maar dan in een fractie van de tijd en veel mooier. Daarnaast mag je als 3d'er geen gebruik maken van photoshop om het resultaat mooier te maken. 2d'ers mogen dat wel natuurlijk. Ik vind dat niet bepaald "eerlijk".
Je krijgt ook scheve verhoudingen. We krijgen 2d vragen en toestanden door 3d vragen en toestanden heen. Wordt het geheel niet overzichtelijker op. En wat is nu de echte reden dat men dit wel? Omdat er weinig mensen mee doen? Vergeet niet dat er ook een stel mensen zal afhaken door deze keuze.
En het is persoonlijk juist leuk dat het 3d is. Beginners kan je helpen, veel overzichtelijker dan als er photoshop vragen tussendoor gevraagd van worden.
Hou het gewoon bij een 3d wedstrijd. Probeer meer mensen te krijgen door toch wat brede onderwerpen te maken (wat het punt "orginaliteit" ook erg belangrijk maakt). Dus doe geen onderwerpen als "Kale woestijnvlakte" waar je weinig fantasie kan gebruiken.
En 2d en 3d mengen heeft geen enkel voordeel in mijn ogen, zeker niet als je gesplitste scores hebt. Dan kan je net zo goed twee losse topics maken (zoals nu).
In mijn mening is het goed zoals het is. Het moet alleen iets spannender worden.
Niets aan toe te voegen!BcMe schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:00:toon volledige bericht
[...]
Hier ben ik het mee eens. Persoonlijk gebruik ik ook erg veel photoshop bij mij dingen, is het om textures te maken (diff, disp, refl, bump maps etc.) en om de uiteindelijke render dmv layers te renderen, compositing in Photoshop, dingen bijpoetsen. Een 3d contest is zo veel meer dan een 3d pakket. Weinig platen zijn af nadat ze gerenderd zijn.
En het is persoonlijk juist leuk dat het 3d is. Beginners kan je helpen, veel overzichtelijker dan als er photoshop vragen tussendoor gevraagd van worden.
Hou het gewoon bij een 3d wedstrijd. Probeer meer mensen te krijgen door toch wat brede onderwerpen te maken (wat het punt "orginaliteit" ook erg belangrijk maakt). Dus doe geen onderwerpen als "Kale woestijnvlakte" waar je weinig fantasie kan gebruiken.
En 2d en 3d mengen heeft geen enkel voordeel in mijn ogen, zeker niet als je gesplitste scores hebt. Dan kan je net zo goed twee losse topics maken (zoals nu).
In mijn mening is het goed zoals het is. Het moet alleen iets spannender worden.
PS: hoe zit het met de scores???
Ik ben er ook voor om de contests 3d only te houden 
scores mis ik nog van:
- Maikelstaub
- WhateveR
- Dark Blue
beetje tempo aub dame en heren
dan kunnen we verder met het volgende onderwerp ^_^
scores mis ik nog van:
- Maikelstaub
- WhateveR
- Dark Blue
beetje tempo aub dame en heren
Nee hoor, je mag best PS gebruiken (zie ts). Renders rollen nooit gebruiksklaar uit de renderer. Ik vind het zelf een heel belangrijk onderdeel van iedere render. Blijkbaar ben ik niet de enige, want er zijn zelfs speciale programma's voor die ze compositors noemen...pgerrits schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:48:
Daarnaast mag je als 3d'er geen gebruik maken van photoshop om het resultaat mooier te maken. 2d'ers mogen dat wel natuurlijk. Ik vind dat niet bepaald "eerlijk".
Het mocht alleen nooit overdreven gephotoshopt worden, en dat is inderdaad logisch
En wat ik schreef ging puur om "de uitwerking" he? Wat we hier in de contests doen is het uitbeelden van een idee, en imho boeit het weinig of dat nu in klei, 3d, 2d, realtime of iets anders gebeurt. De tijd die er aan wordt besteed kan je ook zelf regelen. Een paint kan bv. heel lang duren, terwijl een 3d afbeelding ook in een uurtje gemaakt kan worden (als het simpel genoeg is).
Maar goed, dat is dan mijn mening als bezoeker van dit "Graphics"-forum
[ Voor 26% gewijzigd door Stukfruit op 16-03-2009 23:05 ]
Dat zit wel Schnorr.
Anoniem: 208520
Bij het volgende onderwerp zal ik ook proberen mee te gaan doen, indien het wel alleen bij 3D blijft..
Als het volgende onderwerp weer leuk is doe ik ook wel weer mee, kan ik meteen mn nieuwe quadcore flink op de staart trappen
.
Ik denk dat het aantal deelnemers zo fluctueerd door de onderwerpen. Ik doe namelijk alleen mee als het onderwerp me leuk lijkt. Wel lees ik altijd mee, gewoon omdat ik het leuk vind om te zien wat jullie ervan bakken. Wat mij opvalt is dat de "soort" opdracht vaak verschilt.
Zo'n onderwerp als "fear" is mijn inziens veel te globaal, het laat zegmaar te veel aan de verbeelding over. Verbeelding is natuurlijk goed, vooral als je iets gaat creëren, maar je kan ook doorslaan. Wat krijgen we hierna, het onderwerp "abstract"?? Ik vind het persoonlijk altijd leuk om te zien als de finals qua onderwerp/ontwerp dichter bij elkaar liggen.
Zo was deze contest iets globaals als "fear" terwijl een paar contesten eerder het onderwerp "concept car" was. In alle eerlijkheid moet ik wel toegeven dat ik niet gekeken heb of er ook een daadwerkelijk verschil zit in het aantal finals, maar ik krijg van een onderwerp als "concept car" meer inspiratie. Wellicht is dit iets persoonlijks en ervaren jullie dit anders, just my two cents.
Ik denk dat het aantal deelnemers zo fluctueerd door de onderwerpen. Ik doe namelijk alleen mee als het onderwerp me leuk lijkt. Wel lees ik altijd mee, gewoon omdat ik het leuk vind om te zien wat jullie ervan bakken. Wat mij opvalt is dat de "soort" opdracht vaak verschilt.
Zo'n onderwerp als "fear" is mijn inziens veel te globaal, het laat zegmaar te veel aan de verbeelding over. Verbeelding is natuurlijk goed, vooral als je iets gaat creëren, maar je kan ook doorslaan. Wat krijgen we hierna, het onderwerp "abstract"?? Ik vind het persoonlijk altijd leuk om te zien als de finals qua onderwerp/ontwerp dichter bij elkaar liggen.
Zo was deze contest iets globaals als "fear" terwijl een paar contesten eerder het onderwerp "concept car" was. In alle eerlijkheid moet ik wel toegeven dat ik niet gekeken heb of er ook een daadwerkelijk verschil zit in het aantal finals, maar ik krijg van een onderwerp als "concept car" meer inspiratie. Wellicht is dit iets persoonlijks en ervaren jullie dit anders, just my two cents.
Doen.
ik heb de scores van bijna iedereen binnen, mis alleen dark blue nog
schiet eens op joh
Ik ben ook voorstander van een onderwerp waarin je toch vrij bent en mensen hetzelfde resultaat kunnen bereiken
Misschien kan er iets geregeld worden met "vrij" en "minder vrij" onderwerp ? (beetje afwisselen tijdens de contests.
Misschien kan er iets geregeld worden met "vrij" en "minder vrij" onderwerp ? (beetje afwisselen tijdens de contests.
Misschien. Maar een minder vrij onderwerp zal minder mensen laten meedoen gok ik. En het maakt het punt orginaliteit veel minder interessant.JuliettPapa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:20:
Ik ben ook voorstander van een onderwerp waarin je toch vrij bent en mensen hetzelfde resultaat kunnen bereiken![]()
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik denk juist dat vrijheid bij een contest averechts werkt. Als je een contest hebt genaamd Boot. Dan kan je je compleet concentreren op het maken van een mooie boot. Een roeiboot, cruiseschip, jacht, black pearl, etc etc.BcMe schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:32:
[...]
Misschien. Maar een minder vrij onderwerp zal minder mensen laten meedoen gok ik. En het maakt het punt orginaliteit veel minder interessant.
Maak je onderwerp Zee. Dan kan je een boot maken, maar ook een vis, of koraal of gewoon water of een combinatie...
Wat heb ik dan veel keuzes en mogelijkheden. Klinkt allemaal leuk, maar het wordt tijd technisch gezien wel erg lastig dan. Daarnaast lijkt me het ook moeilijker beoordelen. Als een onderwerp erg specifiek is kan je de verschillende Finals meer van het zelfde terug zijn, wat de concurrentie verhoogt.
Maar goed dit zijn maar mijn 20 centjes.
Scores verstuurd!
Inmiddels heb ik echt een leuke, maar wel enigszins tijdrovende toevoeging bedacht voor mijn scene. Ik wil 'm er nog wel aanmaken. Hoe ik mijn scene minder plat krijg weet ik niet... het blijft maar gewoon een muur.
Bijdeweg, over het onderwerp: ik vind dat jullie een beetje proberen grip te krijgen op een vrij of een minder vrij onderwerp. Dat is een loze poging. Als je eens door de lijst met gedane contests heenscrollt zie je dat dat zich vanzelf wel regelt. Als de winnaar van nu een heel nauw thema aan wil houden dan is dat zo. Je zou kunnen gaan kijken naar hoeveel succes de vorige contests hebben gehad - waren narrowe of wide themes succesvoller? maar volgens mij is daar echt geen trend in te ontdekken. Laat het gewoon op z'n beloop.
Het warrige Nederlands hebben jullie te danken aan dat ik de laatste tijd alleen maar Engels en Fins wauwel.
Inmiddels heb ik echt een leuke, maar wel enigszins tijdrovende toevoeging bedacht voor mijn scene. Ik wil 'm er nog wel aanmaken. Hoe ik mijn scene minder plat krijg weet ik niet... het blijft maar gewoon een muur.
Bijdeweg, over het onderwerp: ik vind dat jullie een beetje proberen grip te krijgen op een vrij of een minder vrij onderwerp. Dat is een loze poging. Als je eens door de lijst met gedane contests heenscrollt zie je dat dat zich vanzelf wel regelt. Als de winnaar van nu een heel nauw thema aan wil houden dan is dat zo. Je zou kunnen gaan kijken naar hoeveel succes de vorige contests hebben gehad - waren narrowe of wide themes succesvoller? maar volgens mij is daar echt geen trend in te ontdekken. Laat het gewoon op z'n beloop.
Het warrige Nederlands hebben jullie te danken aan dat ik de laatste tijd alleen maar Engels en Fins wauwel.
[ Voor 60% gewijzigd door Dark Blue op 17-03-2009 09:08 ]
Gefeliciteerd! Nou wat wordt het volgende onderwerp
Wat een verassing dat Frans zou gaan winnen hé 
Hij is mooi, niet mijn ding maar wel gaaf
Misschien doe ik de volgende keer ook mee, hangt af van het onderwerp en ik heb al laaaang geen 3D meer aangeraakt
het laatste was de 'kerstbal' in m'n avatar een paar jaar terug met kerst
Hij is mooi, niet mijn ding maar wel gaaf

Misschien doe ik de volgende keer ook mee, hangt af van het onderwerp en ik heb al laaaang geen 3D meer aangeraakt
Feli Frans! 
Jammer trouwens dat de meeste reacties hierboven ingaan op de reikwijdte van het onderwerp ipv de uitvoermethode.. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Maar goed, bring on the next context. Discussieren kan altijd nog
Jammer trouwens dat de meeste reacties hierboven ingaan op de reikwijdte van het onderwerp ipv de uitvoermethode.. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Maar goed, bring on the next context. Discussieren kan altijd nog
Dat zit wel Schnorr.
Hou graag de discussie open hoor. Vraag me nu vooral af wat jij bedoeld met uitvoer methode.Stukfruit schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:03:
Feli Frans!
Gefeliciteerd Frans
!
Wat word de nieuwe contest? Zoogdieren? Romijnen? Tolkien? (niet allemaal een ring maken
, the world of Super Mario?
Zomaar wat suggesties.
@Dark Bleu: om je plaat wat meer diepte te geven, moet je er een plafon in maken. Ik weet niet hoe dat ding boven de deur heet, maar meestal eindigt dat ding waar het plafon begint. Als je dan op die hoogte, houten balken maakt (en die dus naar voren laat komen) krijg je wellicht meer diepte erin.
Wat word de nieuwe contest? Zoogdieren? Romijnen? Tolkien? (niet allemaal een ring maken
Zomaar wat suggesties.
@Dark Bleu: om je plaat wat meer diepte te geven, moet je er een plafon in maken. Ik weet niet hoe dat ding boven de deur heet, maar meestal eindigt dat ding waar het plafon begint. Als je dan op die hoogte, houten balken maakt (en die dus naar voren laat komen) krijg je wellicht meer diepte erin.
Thnx!!
Ik wil best vnaaf nog een topic proberen te openen (wel de eerste keer dus het wordt 10x kijken voordat ik wat doe
Alleen de vraag is idd wat wordt het onderwerp...
Ik heb naar de vorige poll gekeken. daar kwam als 2de uit de bus Tegenpolen. Alleen het lijkt mij dat daar weinig van te maken is.. ik kom niet verder dan een magneet, noord / zuidpool en zo'n jingjang teken.
Dus dan wordt de volgende Tropisch?? Hoewel ik net Romijnen las en dat mij ook wel aansprak!!
Wat vinden jullie?
Ik wil best vnaaf nog een topic proberen te openen (wel de eerste keer dus het wordt 10x kijken voordat ik wat doe
Ik heb naar de vorige poll gekeken. daar kwam als 2de uit de bus Tegenpolen. Alleen het lijkt mij dat daar weinig van te maken is.. ik kom niet verder dan een magneet, noord / zuidpool en zo'n jingjang teken.
Dus dan wordt de volgende Tropisch?? Hoewel ik net Romijnen las en dat mij ook wel aansprak!!
Wat vinden jullie?
Vooral tropisch spreekt mij wel aan, vooral nu het weer weer wat warmer wordt is dat wel een mooi onderwerp
Romeinen kan je lekker veel mee doen. Tropisch vind ik niet zo. Zou zo niet weten wat ik zou kunnen maken behalve een glas met een drankje...Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:44:
Thnx!!
Wat vinden jullie?
Vind tropisch een "vaag" onderwerp. Maar dat is mijn mening. Zoals iemand hierboven al poste is misschien Romeinen of tolkien of zoogdieren...
om ff een paar voorbeeldjes te noemen voor tropisch:
tropische dranken (zoals je noemde)
een eiland
expeditie robinson
vliegtuig (reizen)
jungle
tropisch aquarium
en ga zo maar door... en kheb dr nog geen minuut over na hoeven denken
een eiland
expeditie robinson
vliegtuig (reizen)
jungle
tropisch aquarium
Persoonlijk is tegenpolen een erg goede vind ik hoor. Het kan echt alles zijn wat een tegenstelling is. Tropisch weet ik ook wel het een en ander. Romeinen is wel leuk, maar aangezien rome al geweest is.. Mythologie lijkt mij wel erg leuk.
Allereerst gefeliciteerd, die boot is wicked!Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:11:
een eiland
expeditie robinson
vliegtuig (reizen)
jungle
tropisch aquarium
Ik weet dat ik weinig recht van spreken heb, aangezien ik niet heb mee gedaan, maar tropisch lijkt mij ook wel wat

morgen ook maar heb zin om te beginnen
Doen.
Ja zo kan ik ook nog wel een lijst met dingen verzinnen die een relatie hebben tot tropisch. Het gaat er om dat je ook weet wat je kan maken en of je het dan leuk vind / uitdagend. Een eiland moddelen lijkt mij nou niet zo spannend... Snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen?Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:11:
een eiland
expeditie robinson
vliegtuig (reizen)
jungle
tropisch aquarium
Maar goed. Ik zal hoe dan ook mee doen.
Feitelijk kan je alles maken wat je wilt van het onderwerp. Ik bedoel, stel dat het Tropisch word, maar ik toch graag wat romeins wil doen, bouw ik gewoon een oud verlaten Romeins fort op een tropisch eiland 
Das het voordeel van een (vrij) open onderwerp.
Das het voordeel van een (vrij) open onderwerp.
En dat is zeker waar!
Dus als dr geen bezwaar is dan maakt ik vnaaf een nieuwe contest aan met als onderwerp Tropisch??
Dus als dr geen bezwaar is dan maakt ik vnaaf een nieuwe contest aan met als onderwerp Tropisch??
copy+paste vanuit een DM naar een mod:
Al een maand geen bericht meer ontvangen, dus ik post het toch maar gewoon hierIn de 3D contests begin ik steeds vaker te merken dat mensen het niet meer boeiend vinden, en daarom ben ik al een tijdje na aan het denken over een vernieuwd concept om het allemaal wat interessanter te maken.toon volledige bericht
Mijn plan bestaat uit een rondesysteem, waar er steeds meer kaf van het koren gescheiden word, om toe te werken naar de finale.
Mijn plan heeft een paar kenmerken:
- iedere vorm van graphics is toegestaan (computer of real life, 3D of 2D, etc)
- iedereen zal mogen stemmen, niet alleen deelnemers.
De wedstrijd zal beginnen met voorrondes, waar mensen meerdere onderwerpen kunnen kiezen om uit te werken (mengen is natuurlijk ook toegestaan). In deze ronde word vooral nadruk gelegd op de techniek van de deelnemer, en niet zo zeer op originaliteit. Deze ronde heeft een deadline, maar de contest zal worden gepauzeerd als er minder dan 8 deelnemers zijn, dit is namelijk het aantal mensen dat door zal gaan naar de kwart finales (mochten er 20+ deelnemers zijn, dan word dat verhoogd tot 16).
Voorbeelden van onderwerpen zijn:
- technologie
- ongeluk
- rust
Als deze ronde voorbij is, komt er een kwart finale. Hierin word een middenweg gekozen tussen techniek en de originaliteit/het inlevingsvermogen (hoe sterk is de sfeer van het onderwerp doorgedrongen in het werk?).
Hier zal de helft door gaan naar de halve finale.
Voorbeelden van onderwerpen:
- even apeldoorn bellen
- emotie
- opgesloten
Hierna komt natuurlijk de halve finale, met minimaal 4 vier deelnemers (hopelijk meer natuurlijk). Hier zal er een nog sterkere nadruk op abstracte onderwerpen liggen, maar dan met het doel vooral te beoordelen op basis van hoe sterk het werk je aanspreekt.
- utopie
- music makes me lose control
- snelheid
De finale zal zowel techniek als creativiteit vereisen, en dat zal je zien aan de onderwerpen. Het doel hier zal dan ook echt zijn om een professioneel ogend werk af te leveren.
- inside the human body
- evolutie
- door de ogen van een kind
Natuurlijk zijn de onderwerpen maar even snel erbij bedacht, maar aan dergelijke opdrachten zat ik wel te denken. Zo zal je steeds weer de lat verschuiven, en dus ook voor iedereen spanning houden.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Klinkt interessant! Alleen vraag ik me wel af hoe het realtime, 2d en 3d gecombineerd gaat worden..link0007 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:28:
[...]
Al een maand geen bericht meer ontvangen, dus ik post het toch maar gewoon hier
Anoniem: 208520
Ik zou gewoon gaan voor een onderwerp... maar dat is mijn mening en heb nog nooit mee gedaan dus kan er niet te veel van zeggen.
Als er iets meer aandacht wordt besteed aan het werven van deelnemers dan wordt het vanzelf wel weer drukker en ook een stuk leuker om er aan te beginnen, ik zal sowieso meedoen aan de nieuwe contest.
Als er iets meer aandacht wordt besteed aan het werven van deelnemers dan wordt het vanzelf wel weer drukker en ook een stuk leuker om er aan te beginnen, ik zal sowieso meedoen aan de nieuwe contest.
Lijkt me helemaal niets als ik eerlijk moet zijn.link0007 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:28:
[...]
Daar ben ik tegen omdat, zoals ik eerder al zei. Het een 3d contest is, zo moet het ook kunnen blijven vind ik.- iedere vorm van graphics is toegestaan (computer of real life, 3D of 2D, etc)
Dat is ook niet echt iets vind ik. Het punt is dat je dan veel te makkelijk kan manipuleren met scores. Mensen die zich 10x aanmelden om op zichzelf te stemmen. Ik zeg niet dat iemand zo is, maar het maakt het systeem er wel gevoelig voor.- iedereen zal mogen stemmen, niet alleen deelnemers.
Het punt wat mij toch altijd tegenspreekt bij de contests is de lange tijd die een contest heeft. Bij de CG contests kan dat wel, maar die zijn ook van een heel ander niveau. Juist door voorrondes e.d. toe te voegen krijg je hele langdradige contests.De wedstrijd zal beginnen met voorrondes, waar mensen meerdere onderwerpen kunnen kiezen om uit te werken (mengen is natuurlijk ook toegestaan). In deze ronde word vooral nadruk gelegd op de techniek van de deelnemer, en niet zo zeer op originaliteit. Deze ronde heeft een deadline, maar de contest zal worden gepauzeerd als er minder dan 8 deelnemers zijn, dit is namelijk het aantal mensen dat door zal gaan naar de kwart finales (mochten er 20+ deelnemers zijn, dan word dat verhoogd tot 16).
Voorbeelden van onderwerpen zijn:
- technologie
- ongeluk
- rust
En het punt is dat je in kwartfinales geen mensen meer uit de voorrondes kan krijgen? Ik heb niet altijd evenveel tijd voor een contest. Stel ik kom door de voorronde heen, en ik heb die ronde erna geen tijd meer? Dan ben ik gelijk afgeschreven voor een lange tijd. (tot de nieuwe voorrondes).
Contests moeten toch wat luchtiger gezien worden in mijn ogen. Er zijn geen prijzen te winnen, en is vooral om jezelf te leren bepaalde aspecten van 3d te verkennen/aan te leren.
Maar dit is slechts mijn mening
In principe mooi uitgedacht maar ik vind het niet echt wat. Ik weet nu al dat ik niet in de halve en zelfs niet in de finale ga komen. Dat betekend dat ik erg lang kan gaan wachten tot er voor mij weer een nieuwe contest gaan beginnen. Ik snap je systeem wel, maar ik vind dat beter passen bij een een echt 3d forum. Met veel profs en amateurs.link0007 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:28:
[...]
Hier zie je 5 mensen die mee doen. Hoe ga je dat verwerken in je wedstrijd? Iedereen behavle 1 gaat door naar de volgende ronde... Leuk voor die persoon zeg. Die heeft toch ook enerergie en moeite er in gestopt. Ik dacht altijd dat de contest hier waren om mensen aan te sporen om ook te gaan 3d'en. Mensen helpen bij problemen en dat in een leuk "wedstrijdje". We spelen alleen voor de eeuwige roem, moeten we daar nu echt finales e.d. voor gaan houden?
Ik denk niet dat we de opzet van de wedstrijden moeten aanpassen. Je zal hiermee echt niet meer mensen trekken naar dit topic. Als je meer mensen wil? Maak er dan een wedstrijd van met een prijs. Post dit op de frontpage van tweakers e.d. Dan heb je een grote toestroom van mensen die misschien blijven hangen.
Niet door de opzet op eens drastisch te veranderen. En zeker niet naar een vorm die veel minder toegankelijk is voor beginners en mensen die niet durven (bang voor kritiek, zich zelf niet goed genoeg vinden, etc)
Edit: Ook eens met BcMe hierboven.
Edit 2: Frans, ik heb geen bezwaar tegen een nieuwe contest met onderwerp Tropisch. Dus als jij het wil mag je gaan starten. Wil je niet opdringen ofzo, maar geef alleen aan dat ik geen bezwaar heb.
[ Voor 6% gewijzigd door pgerrits op 17-03-2009 19:20 ]
tropisch lijkt mij ook wel wat , ik had al meteen wat in gedachten
.
Alleen moet ik dan ff kijken hoe ik een zon met schaduwen etc krijg , ben niet echt handig in de belichting
.
Btw , mijn naam staat verkeerd op de score lijst , er staat maikelstaub en het is maikelstraub
Alleen moet ik dan ff kijken hoe ik een zon met schaduwen etc krijg , ben niet echt handig in de belichting
Btw , mijn naam staat verkeerd op de score lijst , er staat maikelstaub en het is maikelstraub
Agree met BcMe en pgerrits. Ik ben zelf nu week minder dan 2maanden actief aan het 3Den weer. Jaar of 5terug nog gedaan, maar niet zoveel. En ik vlieg straks bij de eerste ronde eral uit.
Moet ik een poos wachten tot ik weer mee kan doen, en juist nu ik er tijd voor heb! (met name omdat ik er veel van leer, er een deadline is.
Met deze contest moest ik een keuze gaan maken, dat ik of verder model's ging maken voor in de scene (en een grijs/zwart/wit render kreeg
) of proberen wat sfeer erin te krijgen met licht, wolken, rook e.d.
Voor het laatste gekozen, daarom is de mijnes ook wat leeg
maar ik heb hiervan geleerd.
Anyhow, volgende contest mag beginnen van mij
! (Tropisch is goed voor mij
).
Met deze contest moest ik een keuze gaan maken, dat ik of verder model's ging maken voor in de scene (en een grijs/zwart/wit render kreeg
Voor het laatste gekozen, daarom is de mijnes ook wat leeg
Anyhow, volgende contest mag beginnen van mij
dan ben ik nog steeds lekker tegendraads en stem ik voor "even apeldoorn bellen" of "door de ogen van een kind"
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Dat kanlink0007 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:14:
dan ben ik nog steeds lekker tegendraads en stem ik voor "even apeldoorn bellen" of "door de ogen van een kind"
Door de ogen van een kind kun je overgens wel, alles maken he
(wat zou een kind niet kunnen zien? alles toch?) Geef dan een vrij onderwerp
.
Ik zat persoonlijk te denken aan hoe een kind iets ziet. Niet wat ie precies ziet.JuliettPapa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:34:
Door de ogen van een kind kun je overgens wel, alles maken he(wat zou een kind niet kunnen zien? alles toch?) Geef dan een vrij onderwerp
.
Ik vind dat al een goed iets,BcMe schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:21:
[...]
Ik zat persoonlijk te denken aan hoe een kind iets ziet. Niet wat ie precies ziet.
Dat je dus al daarin kan variëren. Ik zag het namelijk als *door de ogen van een kind, wat het ziet,*
Ik vind het leuk onderwerp, alhoewel mij alles wel leuk lijkt. Ik doe zeker de volgende weer mee!
4de geworden

Heel veel punten laten liggen op de uitwerking, dus voor de volgende keer