3D contest 67: Tropics Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tropics/tropisch.jpg

Welkom bij de 67e 3D Contest alweer!

Deze keer is het onderwerp :Tropisch

tropisch bn, bw: 1 Tot de tropen behorend, daar te vinden: ~e hitte 2 zeer warm (volgens de van dale)

De opdracht: Maak een 3d model/scene van wat tropisch bij jou oproept!

Veel succes allemaal en vooral veel plezier :)

Inleverdatum

De finals dienen op Zondag 12 April om 23:59 uur klaar te staan ter beoordeling.

Je hebt dus drie en een halve week de tijd om er iets moois van te maken. Het is tijd genoeg, maar gebruik je tijd nuttig zodat we geen half afgemaakt werk te zien krijgen. Dit is minder leuk om te beoordelen en natuurlijk ook minder leuk om naderhand op terug te kijken.

De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.

Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests:
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 60.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
• 61 10 jaar tweakers!
• 62 Games uit den Ouden Doosch
• 63 Another World
• 64 Toys for Boys
• 65 IJssculptuur
• 66 Fear

Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 60.5 Krusher
• 61
• 62 BcMe
• 63 MaartenGibson
• 64 Marabunta2048
• 65
• 66 Frans vd Wijst

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dark Blue heeft er ook nog met haar tengels aangezeten. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

[ Voor 100% gewijzigd door een moderator op 18-03-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bericht gereserveerd voor de uitslag.

De eerste contest die ik start dus ik hoop dat het een beetje goed gaat :P

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 280269 op 17-03-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Woohoo, zoveel ideeen! Eerst maar wat schetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Kijk nog even naar je UBB code, want je post verspringt een beetje raar en ik zie af en toe een loze ] voorbijkomen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154998

Oe leuk!
*Heeft al leuk ideetje's :D

edit: Dus ik doe mee, nu nog even iets origineels en haalbaars verzinnen, en claimen :P
edit2: Ik moest op een of andere manier aan dit filmpje denken, geen idee waarom
http://www.youtube.com/wa...3s_4kbcAc&feature=related

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 154998 op 18-03-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Idd, veel leuke ideeen :D

* Dutchie! begint met schetsen

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:53:
offtopic:
Kijk nog even naar je UBB code, want je post verspringt een beetje raar en ik zie af en toe een loze ] voorbijkomen ;)
I'm sorry :P, die loze ] dinge heb ik al weggedaan. alleen dat m'n post verspringt (ik neem aan dat je die tabellen bedoelt) weet ik niet hoe dat op moet lossen, heb ik gewoon overgenomen van de vorige contest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Tropisch... * Spike_wolf gaat PROBEREN tijd vrij te maken voor deze contest :P

En Frans, dat zinnetje over de check images knop mag inmiddels wel uit de TS verwijderd worden, die bestaat niet meer :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Ja we gaan los!!!

Maar uhm je moet je idee claimen?

Nou ok. Ik ga iets doen met een tropische sfeer :)

Mag het ook iets met jungle zijn... ? Of denk ik dan veel te ver uit het onderwerp? Ik vind jungle namelijk ook tropisch...

Maar goed ik wil dus een neergestort vliegtuig gaan maken in de jungle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Frans, het nummer in de link naar je Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif DM-adres moet nog vervangen worden door het nummer van je eigen account :)

* Stukfruit gaat het toch ook WEER proberen :+ en "reserveert" bij deze alvast iets dat compleet tegen de algemene gedachte bij een tropisch onderwerp ingaat: een lekker sfeervol tropisch regenwoud met heel, heel, heel erg veel regen :9

Oh, deze had ik nog niet gezien:
pgerrits schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 07:14:
Mag het ook iets met jungle zijn... ? Of denk ik dan veel te ver uit het onderwerp? Ik vind jungle namelijk ook tropisch...
In de tropen heb je die toch? :) (ik beloof trouwens dat ik je idee niet zal afpakken ;) *schrapt het vliegtuig* geen Lost-tafereeltjes hier)

[ Voor 32% gewijzigd door Stukfruit op 18-03-2009 07:41 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Stukfruit schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 07:38:

Oh, deze had ik nog niet gezien:

[...]

In de tropen heb je die toch? :) (ik beloof trouwens dat ik je idee niet zal afpakken ;) *schrapt het vliegtuig* geen Lost-tafereeltjes hier)
Hehe.. Jammer he :) Eigenlijk ben ik beetje stout geweest, had namelijk dit idee al bedacht voordat de topic werd geopend :)

Maar goed. Ik zal er voor het gevoel wel een cocktail glas met een leuk drankje bij moddelen zodat rampzalige ongeluk toch een leuk detail krijgt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 13:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, hoewel ik nog nooit met 3D programma's heb gewerkt, zou ik opzich wel hieraan meedoen,maar is dat verstandig :P ? Ik zal waarschijnlijk veel leren ivm belichting en plaatsing enzo, maar is het realistich om als beginner hieraan me te doen?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Darkasantion schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:07:
Hmm, hoewel ik nog nooit met 3D programma's heb gewerkt, zou ik opzich wel hieraan meedoen,maar is dat verstandig :P ? Ik zal waarschijnlijk veel leren ivm belichting en plaatsing enzo, maar is het realistich om als beginner hieraan me te doen?
ik ben ook een beginner , moet ook nog veel leren en ik heb meegedaan aan fear , dat was best leuk ... doe anders gewoon mee , al is het niet om te winnen , doe het voor je plezier ;)

-Edit-
Eerste WiP gemaakt tijdens mijn eerste 2 uur vrij :')
http://i43.tinypic.com/rshnas.png
moet nog wat meer vorm aan het strand geven :)

[ Voor 11% gewijzigd door xPhantom op 18-03-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik ga deze keer ook eens proberen mee te doen :Y

Overigens: dat check images verhaal mag wel weg uit de OP aangezien dat nu automagisch gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Darkasantion schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:07:
Deze contests zijn juist om te leren. En er is niets te verliezen. Je krijgt sowieso feedback, dus ik zou meedoen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208520

I'm in!

Nu nog iets bedenken... Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou nu hoop ik dat ik de beginpost eindelijk goed heb :P. kzal ook eens iets leuks gaan verzinnen :)
Tof dat er nu weer veel mensen een poging wagen! Hoe meer hoe beter! en je leert er alleen maar van!!

Kben nu al benieuwd naar de inzendingen :D haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287659

Ik ga ook maar weer een poging wagen :P
Weet nog niet precies wat maar het zal wel iets met veel palmbomen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

O-)

Misschien ga ik deze contest ook nog meedoen :P . We hadden trouwens ook al een keer 'Tropische vakantie'. Ik herinner me dat ik daarvoor in Vue d'Esprit een heel kazig cocktailglas met een olijfje had gemaakt, met uitzicht op de zee :+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik zal is kijken wat ik er van ga bakken voor mijn eerste keer. :P
Heb al een ideetje, maarja nu maar hopen dat het texturen mij ooit goed gaat lukken :/ . Hoop dat ik er ook veel van zal leren en zo gaande weg toch wat leuks neer kan zetten voor een beginner. :+

Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Eens zien of ik KPovModeler weer kan vinden ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ibiblio.org/onebase/onebaselinux.com/About/features/studiogo/model3.jpg

http://www.kpovmodeler.org/

[ Voor 9% gewijzigd door JapyDooge op 18-03-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Darkasantion:

Dat is heel verstandig! Zeker als dat grappige rendiertje van jou is! :) (die zou ik erg graag in 3d zien trouwens :P)

(als 2d gast weet je al heel wat dingen die je ook als 3d gast nodig hebt, vandaar :))

@maikelstraub:

Weet je hoe een eiland gevormd wordt? Wiki dat maar eens op :) Daarna kan je bergjes en heuveltjes toevoegen om er een echt eilandje van te maken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 18-03-2009 13:12 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 13:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Stukfruit schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:11:
@Darkasantion:

Dat is heel verstandig! Zeker als dat grappige rendiertje van jou is! :) (die zou ik erg graag in 3d zien trouwens :P)

(als 2d gast weet je al heel wat dingen die je ook als 3d gast nodig hebt, vandaar :))
Nee, helaas is dit rendiertje niet van mij, maar van een andere site, maar vond hem wel leuk als avatar.

Maar wat is een goed programma om 3D modeling me te beginnen? PC zou het opzich kunnen trekken.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Darkasantion schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:21:
[...]

Nee, helaas is dit rendiertje niet van mij, maar van een andere site, maar vond hem wel leuk als avatar.

Maar wat is een goed programma om 3D modeling me te beginnen? PC zou het opzich kunnen trekken.
Er is geen goed programma ;) Het is voornamelijk smaak bij de meeste mensen. Blender is gratis :) maar veel gebruiken Max of Maya. Kijk anders even in de StartPost van het "show je 3D stuff" daar staan meerdere software pakketten bij elkaar en gelijk met linkjes e.d. :)

Edit: :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Silo is op langzame systemen nog goed bruikbaar :) (en heel goedkoop, en er is een demo die de hele maand volledig werkt).

Voor de rest kan je misschien beter even in het grote post je 3d stuff maar weer topic kijken in de startpost, daar staan de meest gebruikte pakketten in inclusief prijs (zelfs gratis!) en links :)

edit:
Grr, JuliettPapa was twee seconden eerder :P

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 18-03-2009 13:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287659

Ik ga een maya tempel maken in een oerwoud :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik weet m'n onderwerp nog niet. Ik dacht eerst aan palmbomen op een minieilandje maar dat doet zowat iedereen al natuurlijk :+ dus dan maar iets anders bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Nog even goed nadenken hierover, een eilandje licht te veel voor de hand voor mij :p

Maar het is een goede uitdaging voor mij om low poly begroeing te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219508

heb redelijk veel met Solidworks gewerkt, heb nu sinds kort max op mn pc. Ga toch s meedoen denk ik. Als ik er met max niet uitkom kan ik altijd nog solidworks nog gebruiken:) alhoewel dat voornamelijk programma is voor technische 3dmodelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 243552 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:44:
Nog even goed nadenken hierover, een eilandje licht te veel voor de hand voor mij :p

Maar het is een goede uitdaging voor mij om low poly begroeing te maken
Pssst. Stamp een stapeltje planes uit de grond, plak er een opacity map op met wit voor takjes en zwart voor de gaten. Zo'n plaatje haal je van internet (plantenlettertypes bij dafont zijn erg goed daarvoor) en je speelt wat met contrast of invert, en je hebt een map. Je kleurt 'm groen of je plakt er een colour map op die ook precies de groeven van je plant aanhoudt. Et voila! Mits je de plant niet van dichtbij bekijkt lijkt het heel wat. *D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Hmm ik heb een probleem. In max2009 krijg ik mijn image planes niet goed. Ze blijven gewoon grijs als ik een bmp erop zet. :S Lekker handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Helpt dit topic je? Of... deze thread? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Hier mijn allereerste WiP :) .
Ok, het is wel erg voor de hand liggend om een eilandje te maken, maarja als beginner en voor het eerste keer meedoen vind ik dat het maar beter is om simpel van start te gaan B) .
En zo leer ik gaande weg nieuwe dingen om steeds complexere 3d scenes te maken B-) . Het eilandje zelf is dan ook wel heel erg simpel op het moment, maar daar heb ik al een idee voor.
De rest, het glas en het water, vind ik voor mijn doen toch redelijk gelukt, aangezien ik dit vandaag pas geleerd heb te maken :P. :+.
Ik zal zeker nog het een en andere erbij plaatsen en dan maar kijken waar de reis strand.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/1107/wip1f.png

Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Jup had beide al gevonden via google. En heb de oorzaak gevonden. Switch maken van direct3d naar openGL en weer terug... En toen ging het ineens wel...

Dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mooi Chreaker! Als je dit in één dag geleerd hebt dan vind ik dat je al lekker opschiet :P

Ik weet trouwens wel dat een veel voorkomende fout bij glazen met vloeistof is dat je 2 objecten hebt (glas, vloeistof) die óf naadloos op elkaar aansluiten óf net een micrometer van elkaar afzitten. In het laatste geval gaan de reflectie-bounces tussen glas en vloeistof (die als het goed is beide hevig reflectief zijn) keihard tegen elkaar in bouncen en levert dat hoge rendertijden op terwijl het zo klein is dat je het niet eens ziet.

Maar grote kans dat als je het netjes via een tutorial gedaan hebt, je daar geeneens last van hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zorg je voor een naadloze aansluiting? Gewoon zodat ik dat ook weer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP1 blender
Dit wordt een leeuw:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jh8ua1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Salvatron op 18-03-2009 23:12 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Eh, dát weet ik dan weer niet precies. :P
Maar ik denk dat als je dezelfde polys of spline gebruikt en hem op de juiste punten 'knipt' en aan danwel de vloeistof danwel het glas verdermaakt, hij niet anders kan dan exact op elkaar zitten.

Yeehaw, gelukkig, ik vond er íets over. Waarschijnlijk is het toch niet zo'n groot probleem :P
http://www.scribd.com/doc...utorials-Glass-and-Liquid
Deze lekker doorlezen :) prachtig glas wat hij daar maakt trouwens, ziekelijk. En hij noemt het gewoon 'ah, standaard glas materiaal' . Nou volgens mij heeft hij een aardige voorbereiding buiten deze tutorial om gedaan :P

Leuke toevoeging... bij nr. 14 kun je trouwens even spieken hoe de maker een close-up-studio in elkaar heeft gebouwd. Je kunt een grote pannenkoek op de vloer zien liggen die iets naar boven buigt in een flauwe bocht. Erboven hangt een grote vierkante lamp die als softbox werkt (waarschijnlijk hingen er 2, maar iets ervoor heeft hij uitgelegd waarom hij er eentje heeft weggehaald). Op deze manier heb ik ooit mezelf geleerd om een dome of light te bouwen en ik denk dat ik deze scene ook weer ga nabouwen opdat ik altijd een kleine studio klaar heb staan :)

[ Voor 30% gewijzigd door Dark Blue op 19-03-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Een goede referentie is het halve werk. (...)

Het lijkt er hier toch sterk op dat je materiaal aanbiedt dat niet van jou is, dus ik edit het weg. Wie er verder met Stukfruit over wil praten kan dat via DM doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Dark Blue op 19-03-2009 15:16 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Stukfruit schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:47:
Een goede referentie is het halve werk. (...)
Oke, ik ben wel geïnteresseerd. Ik heb niet al teveel tijd dus ik kan de leeuw sowieso niet heel goed uitwerken (...).

[ Voor 50% gewijzigd door een moderator op 19-03-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oke, zie je mail, je kan je adres weer weghalen :) (ivm spambots).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ik denk dat ik ook een poging ga wagen in deze contest! ik ga voor een resort in een tropisch regenwoud incl waterval uit een rotsformatie! ik heb het al in me hoofd kben benieuwd of ik het ook zo uit kan gaan werken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Hier alweer mijn 2e WiP om even te laten zien wat ik graag ongeveer zou willen bereiken. :+
Op het moment zijn de bomen enzo even gemaakt via AEC Extended, maar deze wil ik natuurlijk graag zelf gaan proberen te maken :) . Tips erg welkom hiervoor want qua de bladeren heb ik nog geen idee hoe deze mooi te maken. Het enigste waar ik op kan komen is een wat langdurig extrude werk.
Verder heb ik even het eilandje een klein beetje realistischer gemaakt, het water wat aangepast en de cocktail.
Let even niet op de verhouding tussen sommige objecten :P

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/4194/wip2u.png

[ Voor 5% gewijzigd door Chreaker op 19-03-2009 22:49 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154998

Poeh wat ben ik koos inspiratieloos op het moment. Weet wel iets, maar dat is echt heel lastig om te voeren *met de technieken die ik beheers* en veel ideeën worden al gebruikt. Dus vind beetje lastig,

Laat het weekend even rusten en heb dan wel vast wel iets :P

Brrr dieren, daar ga ik mij al helemaal niet aan wagen, vind organische renders altijd heel erg moeilijk, komt meestal niet af of begin er niet eens aan.

@ Creaker, ik vind het wel wat hebben, planten en dergelijke maak je zo te zien in een ander programma die wel zoiets kan doen? mis moet ik ook maar naar een soort alternatief gaan kijken dan blender (had je niet sommige scripts in blender die een boom konden maken?) Ik zal nog wel wat vulling geven, het is nu nog wel erg leeg op het eilandje, maar wel leuk om te zien dat er progressie al inzit hou het vast!

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 154998 op 19-03-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Opzich is plantjes maken niet zo moeilijk :p

Deze maisplantjes had ik gemaakt voor de vorige contest, alleen ik kon ze niet goed plaatsen in mijn scene, omdat na het kopieren en draaien ervan het nog veelste veel leek op een copy&past boel. En dat wilde ik niet. (Ja, scatter functie zit erin maar kreeg ik niet goed aan de praat toen :p ... deadline enzo :p ).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/066/maisvelds.jpg

Overgens heb ik wel een idee voor deze contest, alleen dat moet ik mijnlat gelijk erg hoog leggen... zou ik dat doen? (zoja, dan heb ik al vet idee :D ! ) en anders moet ik nog ff verder denken.

Edit: Ik steek graag me tong uit me mond :p 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 19-03-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189997

Ik ga zeker meedoen deze keer..
Even nog een briljant idee krijgen en dan in elkaar ragguh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
ik heb gewoon ff een palm boompje gedownload en in m'n scene gezet (natuurlijk ga ik m'n eigen palm boom maken;)) , maar ik krijg de schaduwen niet erg goed ...
iemand tips?
kep max 2009 en bijbehorende Vray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Maikelstraub: Kun je er ook een plaatje bij doen :P ... met de melding dat 'tze shadowz are all wrongz' zijn kunnen er natuurlijk honderden soorten van 'wrong' zijn.

Als de schaduwen niet vallen zoals je wil, dan kun je overwegen om een lamp te maken die licht geeft en geen shadows cast, en een lamp te maken die geen licht verspreidt maar wel shadows cast. Ik geloof dat dat in de meeste programma's wel kan. Je moet dan wel goed references aanhouden over hoe jij denkt dat het licht dan moet vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295971

He mensen ik ben nieuw hier en wil graag mee doen.
Succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
@ Dark Blue
Ik heb een lightning guide gevolgd , daar gebruikte ze Vray Light.
Ik heb ook Vray Light gebruikt en krijg een rare wazig schaduw alleen onder de boom , terwijl er iets uit moest komen als Chreaker heeft... Zie mijn plaatjes , de 1ste is met Vray Light en de 2e is zonder.

1st
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2hsb29e.png

2nd
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2yzbd4g.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 16-04 19:42
@Maikelstraub

Waarschijnlijk heb je een vray light gebruikt als plane, als je een realistischer licht wil kan je misschien wel iets met vray sun icm skylighting? wil wel een snelle guide voor je maken als je meer info wilt :) [als je 3ds max gebruikt iig]

@Chreaker

Het lijkt erop dat je een omni als lichtbron gebruikt? aangezien de schaduwen uit lijken te waaieren vanaf 1 punt [de omni dus] waarschijnlijk is het beter om een direct light of een daylightning systeem te gebruiken [vanuit gaan de dat je 3ds max gebruikt]

[ Voor 43% gewijzigd door naam op 20-03-2009 16:19 . Reden: :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
@marabunta2048
Als je er tijd voor hebt , graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 21-04 17:56

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

OK mijne is af, eindelijk! pfoe ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2008/2205565575_4608b8de3f.jpg?v=0

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 20-03-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
@marabunta2048

Ja klopt, gebruik 1 omni light. Ik ga vanaaf uit werk maar even een paar tutorials volgen van lights, want heb nu eigenlijk gewoon maar wat geplaats wat een beetje leuke uitkomst gaf. :P
Anoniem: 154998 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:25:
@ Creaker, ik vind het wel wat hebben, planten en dergelijke maak je zo te zien in een ander programma die wel zoiets kan doen? mis moet ik ook maar naar een soort alternatief gaan kijken dan blender (had je niet sommige scripts in blender die een boom konden maken?) Ik zal nog wel wat vulling geven, het is nu nog wel erg leeg op het eilandje, maar wel leuk om te zien dat er progressie al inzit hou het vast!
Ik maak alleen gebruik van 3ds Max. Heb deze bomen enzo gewoon kunnen plaatsen via een optie in 3ds max.

[ Voor 64% gewijzigd door Chreaker op 20-03-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Maikelstraub: heb je zelf een idee wat je lampen precies doen in je scene? Het is goed om een tutorial te volgen, want dan kom je vaak op een werkend resultaat uit. Maar een stap verder dan die tutorial is begrijpen waarom je net hebt gedaan wat werd voorgekauwd. Heb je op dit moment lampen in je scene waarvan je denkt 'geen idee waarom ik die gebruik, volgens mij werken die niet...' je kunt eens met trial and error gewoon lampen aan en uit gaan zetten, of op knalrood zetten; dan zie je gelijk welk licht de lamp verspreidt en hoe belangrijk hij is voor de scene.
Kweenie hoor, ik vind 'm toch een beetje... gedateerd... :+

uche uche

[ Voor 41% gewijzigd door Dark Blue op 20-03-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
OH SNAP! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
De tutorial over het daylight system is hier te vinden, het is een filmpje zonder tekst etc geworden, maar laat denk ik wel de basis zien van het gebruik van het daylight systeem :) als er vragen zijn kom maar op

hier dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://dh4nga.bay.livefilestore.com/y1p0rq-2YvvgzHcW3HEcD5KK-9bXcG0vJNPBHWU0vJC6s0dTNNy1142a5McDNXeE_3UqV-ac6mXAzpm-wgFc8NvFQ/1%2C2.jpg

ik zit even vast |:( , geen idee wat er nog meer bij kan. (suggesties?)
morgen weer een dag. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
• Je strand loopt nogal abrupt over in de zee :) (vanaf dit punt zou dat volgens mij wel te zien moeten zijn?)
• Krabbetje die over het strand loopt?
• Stoel waar iemand op ligt te genieten van de felle zon (van de achterkant, minder moeilijk om te maken)

Aan je palmbomen te zien kan je het volgens mij ook best aan om een rondrennend kind met een strandbal erbij te maken? :) (misschien in de zee)
Gooi er dan nog een lekker cliche haaievin bij voor het leedvermaak :P

Verder kan ik uit je render niet echt halen of het nu ochtend, middag of bijna avond is, daar zou je ook nog wat aan kunnen doen, ook qua kleur ed. :)

Die ene palmboom staat misschien iets teveel in het midden, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fruitig advies, dank je. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Valt mij trouwens ook wel op dat de zon heel laag boven de horizon hangt, wat op zich kan, maar dat de bomen dan weer amper een schaduw lijken te hebben. Hoort er bij zo'n lage zon geen enorme slagschaduw, of hoort de zon dan niet hoger?
Btw die zon mag je volgens mij ook wel wat minder wit maken, het is nu een 'uitgebeten' witte vlek, volgens mij staat de glow of de illumination ietsie te hoog. Een zon maken blijft natuurlijk moeilijk, hij is er niet elke dag en dan kun je er ook nog eens niet een uur in gaan zitten staren om te weten hoe-ie er precies uitziet ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja, dat idee had ik ook al, staat je monitor (van 3DJvD) misschien nogal donker ingesteld? :) (of misschien is het een wat oudere?).

Volgens mij groeien palmbomen trouwens ook niet zo heel erg dicht langs de zee (tenzij het een heuvel is, dan is gelijk je kustlijnprobleem opgelost :P). Heb er geen verstand van, maar het ziet er imho wel een beetje surrealistisch uit :)

De vogel die voor de zon langs vliegt zou volgens mij ook juist donker moeten zijn ipv lichtgrijs, juist omdat hij voor zo'n grote lichtbron langsgaat.
Maar dan met zo'n "uitgebeten" outline.. hoe noem je zoiets ook alweer..

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Een halo :? 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Dark Blue op 21-03-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Haha, nee nee, ik bedoel een soort gloed die je rond de rand van een object ziet wanneer je het voor de zon houdt :) ik kan even echt niet op de naam komen :$

Nee, ik bedoel geen subsurface scattering..

[ Voor 35% gewijzigd door Stukfruit op 21-03-2009 18:19 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Glare soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb er even een voorbeeld bij gezocht :) Ik bedoelde het effect dat je hier langs de bladeren ziet:
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2cie7pj.jpg

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh dat effect :)

offtopic:
Hadden ze heel nifty gefaked in Shadow of the Colossus op de PS2 :)
Zie http://edusworld.org/ew/f...asWeb/making_of_sotc.html en CTRL+F ff op 'pseudo'
Als je iets naar beneden scrolled zie je hoe ze dat hebben gedaan met masking :)

Is dat inderdaad geen glare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik noem dat glow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://dh4nga.bay.livefilestore.com/y1puCXDp9nBrfZp4g9u0uW2pIuxjOHUAKv7m2KBKrxwWF8Vx5WL-EyGdlB2NPcHxZJOpsk3i5BF2MOFnsqahAzRsw/2%2C1.jpg
klik hier voor 640x450

Meer kan me laptop niet aan op dit moment. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zit je op een onbewoond eiland... mét je brommer... (:?) ... word je abducted door aliens :')

Ahh, ik wilde je niet beledigen daarmee, sorry als het zo overkwam! :)
Er is inderdaad nog tijd genoeg (hoewel dat helemaal afhangt van wat jij de komende weken te doen hebt).

[ Voor 49% gewijzigd door Dark Blue op 22-03-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8) hmm ja vind het zelf een beetje offtopic. Ik denk dat ik op de pc overnieuw begin. toch tijd genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vAXylMLHeeYx25JIApifXi4B/full.jpg
Gaat Dark Blue het ook doen? Ja, Dark Blue gaat het ook doen. Een cocktail... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/5237/wip3.png

Zo, even andere belichting dankzij de tutorial van marabunta en wat meer vorm gegeven aan het eilandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oeh, mooi! Lange schadduwen :)
Dat ziet er inderdaad al realistisch uit. Je hebt je palmbomen wel een stukje boven het eiland vliegen!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1JAHUUq5cErPDW7t0rgsCJY4/full.jpg
Ik heb het glas gemaakt via een goede tutorial, daarna de vloeistof erin eigenlijk vanuit dezelfde material, maar dan de diffusion veel hoger gezet omdat het geen hard maar zacht materiaal is (ook weer wat nieuws geleerd :) ) en ik heb een vette color map met een gradient en turbulence gemaakt. Nog geen plaatje aan te pas gekomen, ik wist niet dat Cinema4D dat zeg maar ook allemaal kon berekenen.

Ik had trouwens de randen van mijn glas en de rand van mijn drinken precies op dezelfde plek liggen, en dat wilde hij niet. Dan kreeg ik 'sneeuwbeeld' in het glas, gewoon dikke noise. Ik heb de vloeistof nu iets naar buiten gezet en nu vindt hij het prima. Het is echter nog steeds niet mooi... er is iets raars met de reflectie van het glas. Ik heb iig weer even mijn ogen uitgekeken in alle paneeltjes die ik nog niet kende van C4D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hele verbetering, Chreaker! :) Geen commentaar verder, behalve dat het afgekapte eiland in een hoge afbeelding misschien een beetje vreemd aanvoelt :)

@Dark Blue:

Subsurface scattering al aangezet? :) En iets zodat je door het drinken heen kan kijken?

En de reflectie, is die niet wat vreemd door de lampen die je er omheen hebt staan? Misschien kan je eens een studiobelichting proberen met een paar area lights ipv een hele rig van puntlichtjes? Of anders een HDR-etje?

@Eigen Prut:

Ik sla nu al een paar dagen met m'n hoofd tegen de muur, maar ik zit een beetje heel erg vast :{

Heb een brakke matte gemaakt om een klein beetje uit te zoeken wat ik precies wil met m'n scene.. maar de inspiratie blijft uit.

Misschien moet ik toch maar weer meer de cartoonkant op. Ik ga het het nog even een paar dagen laten bezinken...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Stukfruit schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:34:
@Dark Blue:

Subsurface scattering al aangezet? :) En iets zodat je door het drinken heen kan kijken?

En de reflectie, is die niet wat vreemd door de lampen die je er omheen hebt staan? Misschien kan je eens een studiobelichting proberen met een paar area lights ipv een hele rig van puntlichtjes? Of anders een HDR-etje?
Nee, dat ken ik helemaal niet. Ik zal eens zoeken of dat in Cinema4D kan. Er zijn nu inderdaad wel reflecties van lampen, maar geen schaduwen: ik dacht dat die donkere schaduw onderop het glas door de floor kwam, dus ik heb de floor uitgezet. Dan heb ik geen schaduwen meer. Ik zal die ring lampjes ook weghalen, dat is nu met zo'n glanzend object ontzettend nep. Ik kan inderdaad wel weer met een environment gaan werken, die belichten altijd lekker. Echter, ik heb geen environment die bij mijn te maken scene past... hoewel, ik heb geloof ik een strand. :)
@Eigen Prut:
Ik sla nu al een paar dagen met m'n hoofd tegen de muur, maar ik zit een beetje heel erg vast :{
Ik ga nu weer een hele vergezochte grap maken, maar eh, als je dan toch aan zelfdestructie bezig bent zou jij misschien beter in een blender kunnen springen... ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wfr4syZbncJ1PtaasOvbui0w/full.jpg
Nou, deze is dan met op beide textures een environment-map (beach.hdri) en aan de sky ook even een environment geplakt. Kan het ook nog omdraaien, de texture van de sky laten luminancen via die map en de environment op de textures helemaal uitschakelen. Hij ziet er zo al wat lekkerder uit! Het glas eromheen ook. Wit is nu nog erg uitgebeten, maar dat ga ik wel fixen. Enige nadeel van die environment dingesen is dat je er geloof ik geen echte schaduwen mee krijgt...

En bovendien wil ik mijn uiteindelijke scene in het donker gaan maken, misschien ook wat teveel gevraagd. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Dark Blue op 22-03-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:39

pythagorasABC

A²+B²=C²

stukfruit, ik zou zeggen: doe je naam eer aan.
maak een ananas of een kokosnoot of zoiets ;)

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP2 Blender:
Dit gaat een leeuw worden. Echt waar.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2wnu72h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Hier mijn allereerste conceptschets, gemaakt op een wacom, en zoals jullie aan mijn amateuristische gekrabbel kunnen zien, ben ik geen tekentalent :P maar het is toch een skill die ik wil ontwikkelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.marabunta2048.nl/Tweakers3d/67Tropics/ConceptWip01Thumb.jpg
Klikbaar :)

De zwarte lijn die je ziet is de horizon, maar dat deel is nog niet af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Behold, The Amazon River :p
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/067/Concepts.jpg
Klik voor groter.

De Camera komt dus gedeeltelijk in het water, waardoor je dus (hopelijk :p ) de vissen kan zien, al zwemmend bij/tussen de wortels van de bomen. En daarboven kun je dus de onderkant van de be-bosde oever zien. Tis niet helemaal goed getekent, maar tgaat om het idee ;) .

Wilde eerst er een Anaconda ;) scene van maken maar ik heb het al moeilijk genoeg met dit. Lukt het wel, komt er nog een dikke slang in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dark Blue schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:59:
Ik ga nu weer een hele vergezochte grap maken, maar eh, als je dan toch aan zelfdestructie bezig bent zou jij misschien beter in een blender kunnen springen... ;)
:P

pythagorasABC schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:11:
stukfruit, ik zou zeggen: doe je naam eer aan.
maak een ananas of een kokosnoot of zoiets ;)
:P

Nou, ik zal eens een poging wagen om wat fruit te blenderen dan..

@marabunta2048:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/21lj1hd.jpg

:)

@JuliettPapa:

:o Jij hebt ook op stock.xchng gekeken :P

Erg leuk om te zien dat steeds meer mensen eerst even hun concept uitdenken voordat ze met hun 3d ding aan de slag gaan :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, dat vond ik dus ook al! Ik heb geloof ik een tijdje geleden eens in het 2D topic gepost dat ik álles eerst teken voordat ik het maak, en nou zijn mijn schetsen allemaal analoog, maar ik zou ze er zo bij kunnen zetten. En dat vind ik zo goed! Ik vind het zo leuk om hier eerst tekeningen voorbij te zien komen.

Spruit 11: Ik geloof je! Die organische dingen zijn in het begin soms nog erg onherkenbaar. Als ik er zo een grote neus op denk dan zie ik het er inderdaad al in.

JuliettPapa: Ik vind je perspectief al wel goed hoor! Inderdaad, in dat boek zou je kunnen lezen hoe het echt moet en hoe een horizon nou eigenlijk werkt... maargoed, als je eenmaal gaat modelen kun je daar ook realtime mee schuiven en doet je programma het rekenwerk voor het goede perspectief wel :P O-)
Mooie visjes trouwens :)

Edit: door elkaar gehaald, ik vind het perspectief van Marabunta prima, en de visjes van JuliettPapa mooi :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 23-03-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op maandag 23 maart 2009 @ 04:08:
[...]

@JuliettPapa:

:o Jij hebt ook op stock.xchng gekeken :P

Erg leuk om te zien dat steeds meer mensen eerst even hun concept uitdenken voordat ze met hun 3d ding aan de slag gaan :)
Ik ken die website niet :D maar tis wel een handige zo te zien :D ! Nice.
Dark Blue schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:09:
JuliettPapa: Ik vind je perspectief al wel goed hoor! Inderdaad, in dat boek zou je kunnen lezen hoe het echt moet en hoe een horizon nou eigenlijk werkt... maargoed, als je eenmaal gaat modelen kun je daar ook realtime mee schuiven en doet je programma het rekenwerk voor het goede perspectief wel :P O-)
Mooie visjes trouwens :)
Thnx :) Nu zou de plaat van de vorkant worden, maar denk zoiezo dat hij al schuin word. Eerst maar eens modellen en dan kijken hoe het allemaal uitpakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een blad gemaakt ^^

Afbeeldingslocatie: http://undergroundcriminals.game-server.cc/cypress/blad1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Netjes gedaan. Voor een tropische look nog maar 3.473.678 te gaan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lang leve particle systems 8) (en mattes!)

JuliettPapa schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:28:
Ik ken die website niet :D maar tis wel een handige zo te zien :D ! Nice.
Oh, nou, dat is grappig, want daar kwam ik de volgende foto tegen:
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2i90b2o.jpg
De originele foto is ergens op stock.xchng te vinden, ben de link weer kwijt :$ (foto ergens anders plaatsen zou moeten mogen dus dit is afaik niet illegaal, zie standaard licentie)

Prachtige foto O+ Misschien heb je er nog wat aan met al die details zo goed zichtbaar :)

Oh, en nog even over dat van de vorige pagina, ik denk dat het inderdaad een soort glare was. Vreemd, ik zou zweren dat er nog een andere naam voor was, maar goed :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier nog een update
Afbeeldingslocatie: http://www.vondutchguild.com/cypress/eiland.jpg

[Edit] Alweer een update
Afbeeldingslocatie: http://www.vondutchguild.com/cypress/beter.jpg
Nog niet helemaal blij met het water, en het mist nog grappige details.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 189997 op 23-03-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat idee van half onder water is wel heel vet

Een tijdje terug ook eens zoiets geprobeerd
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/3003/achtergronde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:39:
Oh, nou, dat is grappig, want daar kwam ik de volgende foto tegen:
[afbeelding]
De originele foto is ergens op stock.xchng te vinden, ben de link weer kwijt :$ (foto ergens anders plaatsen zou moeten mogen dus dit is afaik niet illegaal, zie standaard licentie)

Prachtige foto O+ Misschien heb je er nog wat aan met al die details zo goed zichtbaar :)

Ja dit is wel het idee wat ik wil bereiken :) Heb zelf vroeger altijd een Aquarium gehad (nu nog wel maar dan niet met vissen) dus ik had al snel het idee wat ik wilde :D
Anoniem: 243552 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:31:
Dat idee van half onder water is wel heel vet

Een tijdje terug ook eens zoiets geprobeerd
[afbeelding]
Idd zo'n effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nja, eigenlijk is hij helemaal mislukt hoor maar ik vond het nog steeds een aardige achtergrond

Deze tutorial wou ik volgen maar hij is nogal minimalistisch
http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/caustics/

Ik probeer hem straks opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik skip denk ik waarschijnlijk deze contest toch..

Weinig tijd hiervoor en heb wel wat zin in wat meer vrije tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@cypress187:

Hmm, die tweede update begint er al lekker uit te zien, ik krijg bijna zin om er in te duiken :9

Voor het water zou je nog wat meer variatie er in kunnen stoppen (bv. een grote/grove procedurele texture die licht het water op willekeurige plaatsen een heel klein beetje donkerder maakt, zoals je dat in het echt ook ziet vanaf zo'n afstand (door wat zich allemaal onder het water bevindt.. rotsen, koraal, enz).

@Frans vd Wijst:

Tss, niet eens een simpele kokosnoot? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha nou een kokosnoot kan wel :P

Wanneer je aan iets begint weet je steeds wel wat anders erbij te maken. het wordt gewoon tijdrovend. tijd die ik er momenteel niet voor (over) heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Zo, heb even lichtelijke blauwe tint gegeven aan de belichting voor het nachtgevoel te versterken :*) , simpel strandballetje erbij gedaan en een maan die net buiten het rendering gedeelte zit (express) die gelinkt is met een omni light en nu dus wat extra licht geeft aan het water achter het eilandje. En nu maar eens mijn idee uit werken voor wat er tussen de twee bomen gaat komen 8)
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/3104/wip5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Chreaker: die bomen, heb je toch niet zelf gemaakt? Ze komen zo bekend voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
@Stalllone: Klopt, die bomen zijn van 3ds Max zelf al, ging en beetje rond kijken in de create tab en toen kwam ik terecht bij AEC Extended->Foliage. Heb het ook nog niet geprobeerd, misschien dat ik het nog wel wil doen om echt alles van mij zelf te hebben. Die gras pluimen of hoe je ze ook maar wilt noemen zijn ook daarvan maar nadat ik de opbouw daarvan heb gezien maak ik die maar niet zelf, aangezien zelfs ik als beginnende dat voor elkaar wel weet te krijgen. (Hoewel het texturen ervan mij nog wel is zwaar tegen zou kunnen vallen aangezien ik hier het slechts in ben qua dat uvwen)

[ Voor 11% gewijzigd door Chreaker op 25-03-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik zou het toch maar proberen zelf te maken, omdat volgens de regels van de Contest je niet van deze standaard dingen mag gebruiken :) (zie: Dont's in de TS).

Nu heb je iedergeval nog tijd zat om het te leren/verbeteren/aantepassen :)

Edit: ik kan ook nog nauwelijke UVWen e.d. Zeker lastig maar genoed info over te vinden. Tis meer dat je het moet leren, veel doen en er handig in worden :)

[ Voor 25% gewijzigd door Dutchie! op 25-03-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Prefabs mag je idd niet gebruiken :)

En uvmappen is tegenwoordig niet zo moeilijk meer met programma's als Blender, Silo en dat programma waar Milky het over had in het andere topic (ben even de naam kwijt).
Chreaker schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:13:
Mensen, voor de 3d contest op het moment ben ik een eiland aan het maken (kijk daar even voor de WiP's als je die nog niet gezien hebt :P) en nu begint het mij toch wel een beetje te irriteren hoe de overgang van het water naar het eiland verloopt. Heeft iemand hier misschien een geniale oplossing voor? :*) Misschien in de vorm van wat schuim maar heb geen idee hoe dit voor elkaar te krijgen.
Als ik naar tutorials zoek dan komt er niets uit behalve dat iemand iets met dreamscape heeft weten te maken |:( . (heb dreamscape geprobeerd maar die rendert niet met de presets die er standaard bij 3ds max 2009 zit (alleen paar van mental ray) en ik ben nog maar beginnende dus weet niet hoe dit uit te vogelen.)
Gewoon kijken hoe het in het echt in elkaar zit :)

Ik kan niet goed zien of dat nu al zo is, maar als je eiland tot onder het water doorloopt en je water iets doorzichtig (niet te veel, niet te weinig) maakt, dan heb je alvast gratis een stukje overgang gekregen.

Daarbij is nat materiaal donkerder dan droog materiaal dus je zou ook nog zo'nstukje langs het water kunnen maken (variabel, omdat water niet in gelijke hoeveelheden tegen het zand "omhoog" gaat).

Je zou je eiland ook nog wat "ruiger" kunnen maken, dat geeft het ook een ander uiterlijk langs die overgang. Voeg wat displacement toe aan je water om er echt golfjes in te maken, die zie je ook langs het eiland.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Dan zal ik binnekort maar eens een poging wagen :+ . Net ook maar even snel gekeken naar hoe die bomen qua poly's in elkaar zitten en dat moet toh wel redelijk te doen zijn :P , hoewel het wel een irritant werkje gaat worden van velemale klonen en extrude

@Stukfruit: Het eilandje loopt nog door onder het water ja, en het water word ook wat doorzichtiger dichterbij het eilandje door middel van een gradient map op opacity. En ik denk dat ik dat wat "nattere" gedeelte ook wel kan creeren.
Hmm, displacements :? denk dat ik maar eens weer even een tutorial in duik.

[ Voor 38% gewijzigd door Chreaker op 25-03-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Chreaker schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:54:
Dan zal ik binnekort maar eens een poging wagen :+ . Net ook maar even snel gekeken naar hoe die bomen qua poly's in elkaar zitten en dat moet toh wel redelijk te doen zijn :P , hoewel het wel een irritant werkje gaat worden van velemale klonen en extrude
Instanties :)
@Stukfruit: Het eilandje loopt nog door onder het water ja, en het water word ook wat doorzichtiger dichterbij het eilandje door middel van een gradient map op opacity. En ik denk dat ik dat wat "nattere" gedeelte ook wel kan creeren.
Toch wel, oke dan! Je kan er trouwens ook nog een randje schuim op leggen :) Maar vraag me niet hoe je die moet maken, dat ben ik nu ook nog aan het uitzoeken :P (ik denk dat ik ze maar gewoon ga modeleren/sculpten: extruden, subdividen, sculpten, klaar).
Hmm, displacements :? denk dat ik maar eens weer even een tutorial in duik.
:) een texture die net zoiets doet als een bumpmap, alleen dan met echte geometrie (en daardoor geschikt voor meer dan kleine bumpjes, vandaar de naam :+)

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 2 3 Laatste