3D contest 66: Fear Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Thnx!!

Ik wil best vnaaf nog een topic proberen te openen (wel de eerste keer dus het wordt 10x kijken voordat ik wat doe ;)

Alleen de vraag is idd wat wordt het onderwerp...

Ik heb naar de vorige poll gekeken. daar kwam als 2de uit de bus Tegenpolen. Alleen het lijkt mij dat daar weinig van te maken is.. ik kom niet verder dan een magneet, noord / zuidpool en zo'n jingjang teken.

Dus dan wordt de volgende Tropisch?? Hoewel ik net Romijnen las en dat mij ook wel aansprak!!

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 19:42
Vooral tropisch spreekt mij wel aan, vooral nu het weer weer wat warmer wordt is dat wel een mooi onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:44:
Thnx!!

Ik wil best vnaaf nog een topic proberen te openen (wel de eerste keer dus het wordt 10x kijken voordat ik wat doe ;)

Alleen de vraag is idd wat wordt het onderwerp...

Ik heb naar de vorige poll gekeken. daar kwam als 2de uit de bus Tegenpolen. Alleen het lijkt mij dat daar weinig van te maken is.. ik kom niet verder dan een magneet, noord / zuidpool en zo'n jingjang teken.

Dus dan wordt de volgende Tropisch?? Hoewel ik net Romijnen las en dat mij ook wel aansprak!!

Wat vinden jullie?
Romeinen kan je lekker veel mee doen. Tropisch vind ik niet zo. Zou zo niet weten wat ik zou kunnen maken behalve een glas met een drankje...

Vind tropisch een "vaag" onderwerp. Maar dat is mijn mening. Zoals iemand hierboven al poste is misschien Romeinen of tolkien of zoogdieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om ff een paar voorbeeldjes te noemen voor tropisch:

tropische dranken (zoals je noemde)
een eiland
expeditie robinson
vliegtuig (reizen)
jungle
tropisch aquarium
en ga zo maar door... en kheb dr nog geen minuut over na hoeven denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Persoonlijk is tegenpolen een erg goede vind ik hoor. Het kan echt alles zijn wat een tegenstelling is. Tropisch weet ik ook wel het een en ander. Romeinen is wel leuk, maar aangezien rome al geweest is.. Mythologie lijkt mij wel erg leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jekkel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 08:23
Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:11:

een eiland
expeditie robinson
vliegtuig (reizen)
jungle
tropisch aquarium
Allereerst gefeliciteerd, die boot is wicked!
Ik weet dat ik weinig recht van spreken heb, aangezien ik niet heb mee gedaan, maar tropisch lijkt mij ook wel wat :). Vanavond pas nieuwe topic :/, heb vandaag vij -O-

morgen ook maar heb zin om te beginnen :D

Doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:11:

een eiland
expeditie robinson
vliegtuig (reizen)
jungle
tropisch aquarium
Ja zo kan ik ook nog wel een lijst met dingen verzinnen die een relatie hebben tot tropisch. Het gaat er om dat je ook weet wat je kan maken en of je het dan leuk vind / uitdagend. Een eiland moddelen lijkt mij nou niet zo spannend... Snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen?

Maar goed. Ik zal hoe dan ook mee doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Feitelijk kan je alles maken wat je wilt van het onderwerp. Ik bedoel, stel dat het Tropisch word, maar ik toch graag wat romeins wil doen, bouw ik gewoon een oud verlaten Romeins fort op een tropisch eiland :p

Das het voordeel van een (vrij) open onderwerp.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat is zeker waar!

Dus als dr geen bezwaar is dan maakt ik vnaaf een nieuwe contest aan met als onderwerp Tropisch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:34
copy+paste vanuit een DM naar een mod:
In de 3D contests begin ik steeds vaker te merken dat mensen het niet meer boeiend vinden, en daarom ben ik al een tijdje na aan het denken over een vernieuwd concept om het allemaal wat interessanter te maken.

Mijn plan bestaat uit een rondesysteem, waar er steeds meer kaf van het koren gescheiden word, om toe te werken naar de finale.

Mijn plan heeft een paar kenmerken:
- iedere vorm van graphics is toegestaan (computer of real life, 3D of 2D, etc)
- iedereen zal mogen stemmen, niet alleen deelnemers.

De wedstrijd zal beginnen met voorrondes, waar mensen meerdere onderwerpen kunnen kiezen om uit te werken (mengen is natuurlijk ook toegestaan). In deze ronde word vooral nadruk gelegd op de techniek van de deelnemer, en niet zo zeer op originaliteit. Deze ronde heeft een deadline, maar de contest zal worden gepauzeerd als er minder dan 8 deelnemers zijn, dit is namelijk het aantal mensen dat door zal gaan naar de kwart finales (mochten er 20+ deelnemers zijn, dan word dat verhoogd tot 16).
Voorbeelden van onderwerpen zijn:
- technologie
- ongeluk
- rust

Als deze ronde voorbij is, komt er een kwart finale. Hierin word een middenweg gekozen tussen techniek en de originaliteit/het inlevingsvermogen (hoe sterk is de sfeer van het onderwerp doorgedrongen in het werk?).
Hier zal de helft door gaan naar de halve finale.
Voorbeelden van onderwerpen:
- even apeldoorn bellen
- emotie
- opgesloten

Hierna komt natuurlijk de halve finale, met minimaal 4 vier deelnemers (hopelijk meer natuurlijk). Hier zal er een nog sterkere nadruk op abstracte onderwerpen liggen, maar dan met het doel vooral te beoordelen op basis van hoe sterk het werk je aanspreekt.
- utopie
- music makes me lose control
- snelheid

De finale zal zowel techniek als creativiteit vereisen, en dat zal je zien aan de onderwerpen. Het doel hier zal dan ook echt zijn om een professioneel ogend werk af te leveren.
- inside the human body
- evolutie
- door de ogen van een kind

Natuurlijk zijn de onderwerpen maar even snel erbij bedacht, maar aan dergelijke opdrachten zat ik wel te denken. Zo zal je steeds weer de lat verschuiven, en dus ook voor iedereen spanning houden.
Al een maand geen bericht meer ontvangen, dus ik post het toch maar gewoon hier :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 19:42
ik ben voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:28:

[...]

Al een maand geen bericht meer ontvangen, dus ik post het toch maar gewoon hier :)
Klinkt interessant! Alleen vraag ik me wel af hoe het realtime, 2d en 3d gecombineerd gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208520

Ik zou gewoon gaan voor een onderwerp... maar dat is mijn mening en heb nog nooit mee gedaan dus kan er niet te veel van zeggen.

Als er iets meer aandacht wordt besteed aan het werven van deelnemers dan wordt het vanzelf wel weer drukker en ook een stuk leuker om er aan te beginnen, ik zal sowieso meedoen aan de nieuwe contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

[...]

Lijkt me helemaal niets als ik eerlijk moet zijn. :)
- iedere vorm van graphics is toegestaan (computer of real life, 3D of 2D, etc)
Daar ben ik tegen omdat, zoals ik eerder al zei. Het een 3d contest is, zo moet het ook kunnen blijven vind ik.
- iedereen zal mogen stemmen, niet alleen deelnemers.
Dat is ook niet echt iets vind ik. Het punt is dat je dan veel te makkelijk kan manipuleren met scores. Mensen die zich 10x aanmelden om op zichzelf te stemmen. Ik zeg niet dat iemand zo is, maar het maakt het systeem er wel gevoelig voor.
De wedstrijd zal beginnen met voorrondes, waar mensen meerdere onderwerpen kunnen kiezen om uit te werken (mengen is natuurlijk ook toegestaan). In deze ronde word vooral nadruk gelegd op de techniek van de deelnemer, en niet zo zeer op originaliteit. Deze ronde heeft een deadline, maar de contest zal worden gepauzeerd als er minder dan 8 deelnemers zijn, dit is namelijk het aantal mensen dat door zal gaan naar de kwart finales (mochten er 20+ deelnemers zijn, dan word dat verhoogd tot 16).
Voorbeelden van onderwerpen zijn:
- technologie
- ongeluk
- rust
Het punt wat mij toch altijd tegenspreekt bij de contests is de lange tijd die een contest heeft. Bij de CG contests kan dat wel, maar die zijn ook van een heel ander niveau. Juist door voorrondes e.d. toe te voegen krijg je hele langdradige contests.

En het punt is dat je in kwartfinales geen mensen meer uit de voorrondes kan krijgen? Ik heb niet altijd evenveel tijd voor een contest. Stel ik kom door de voorronde heen, en ik heb die ronde erna geen tijd meer? Dan ben ik gelijk afgeschreven voor een lange tijd. (tot de nieuwe voorrondes).

Contests moeten toch wat luchtiger gezien worden in mijn ogen. Er zijn geen prijzen te winnen, en is vooral om jezelf te leren bepaalde aspecten van 3d te verkennen/aan te leren.

Maar dit is slechts mijn mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits

[...]

In principe mooi uitgedacht maar ik vind het niet echt wat. Ik weet nu al dat ik niet in de halve en zelfs niet in de finale ga komen. Dat betekend dat ik erg lang kan gaan wachten tot er voor mij weer een nieuwe contest gaan beginnen. Ik snap je systeem wel, maar ik vind dat beter passen bij een een echt 3d forum. Met veel profs en amateurs.

Hier zie je 5 mensen die mee doen. Hoe ga je dat verwerken in je wedstrijd? Iedereen behavle 1 gaat door naar de volgende ronde... Leuk voor die persoon zeg. Die heeft toch ook enerergie en moeite er in gestopt. Ik dacht altijd dat de contest hier waren om mensen aan te sporen om ook te gaan 3d'en. Mensen helpen bij problemen en dat in een leuk "wedstrijdje". We spelen alleen voor de eeuwige roem, moeten we daar nu echt finales e.d. voor gaan houden?

Ik denk niet dat we de opzet van de wedstrijden moeten aanpassen. Je zal hiermee echt niet meer mensen trekken naar dit topic. Als je meer mensen wil? Maak er dan een wedstrijd van met een prijs. Post dit op de frontpage van tweakers e.d. Dan heb je een grote toestroom van mensen die misschien blijven hangen.

Niet door de opzet op eens drastisch te veranderen. En zeker niet naar een vorm die veel minder toegankelijk is voor beginners en mensen die niet durven (bang voor kritiek, zich zelf niet goed genoeg vinden, etc)

Edit: Ook eens met BcMe hierboven.

Edit 2: Frans, ik heb geen bezwaar tegen een nieuwe contest met onderwerp Tropisch. Dus als jij het wil mag je gaan starten. Wil je niet opdringen ofzo, maar geef alleen aan dat ik geen bezwaar heb.

[ Voor 6% gewijzigd door pgerrits op 17-03-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
tropisch lijkt mij ook wel wat , ik had al meteen wat in gedachten :+ .
Alleen moet ik dan ff kijken hoe ik een zon met schaduwen etc krijg , ben niet echt handig in de belichting :') .

Btw , mijn naam staat verkeerd op de score lijst , er staat maikelstaub en het is maikelstraub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Agree met BcMe en pgerrits. Ik ben zelf nu week minder dan 2maanden actief aan het 3Den weer. Jaar of 5terug nog gedaan, maar niet zoveel. En ik vlieg straks bij de eerste ronde eral uit. :p Moet ik een poos wachten tot ik weer mee kan doen, en juist nu ik er tijd voor heb! (met name omdat ik er veel van leer, er een deadline is.

Met deze contest moest ik een keuze gaan maken, dat ik of verder model's ging maken voor in de scene (en een grijs/zwart/wit render kreeg :p) of proberen wat sfeer erin te krijgen met licht, wolken, rook e.d.

Voor het laatste gekozen, daarom is de mijnes ook wat leeg ;) maar ik heb hiervan geleerd.

Anyhow, volgende contest mag beginnen van mij :D ! (Tropisch is goed voor mij :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:34
dan ben ik nog steeds lekker tegendraads en stem ik voor "even apeldoorn bellen" of "door de ogen van een kind" ;)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

link0007 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:14:
dan ben ik nog steeds lekker tegendraads en stem ik voor "even apeldoorn bellen" of "door de ogen van een kind" ;)
Dat kan :P Ik heb niets met kinderen maar "Door de ogen van een kind" vind ik wel een erg leuke ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Door de ogen van een kind kun je overgens wel, alles maken he ;) (wat zou een kind niet kunnen zien? alles toch?) Geef dan een vrij onderwerp :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

JuliettPapa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:34:
Door de ogen van een kind kun je overgens wel, alles maken he ;) (wat zou een kind niet kunnen zien? alles toch?) Geef dan een vrij onderwerp :p .
Ik zat persoonlijk te denken aan hoe een kind iets ziet. Niet wat ie precies ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154998

BcMe schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:21:
[...]

Ik zat persoonlijk te denken aan hoe een kind iets ziet. Niet wat ie precies ziet.
Ik vind dat al een goed iets,
Dat je dus al daarin kan variëren. Ik zag het namelijk als *door de ogen van een kind, wat het ziet,*

Ik vind het leuk onderwerp, alhoewel mij alles wel leuk lijkt. Ik doe zeker de volgende weer mee!
4de geworden *O* joehoe,
Heel veel punten laten liggen op de uitwerking, dus voor de volgende keer :D originaliteit zit het meestal wel snor bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Pagina: 1 2 3 Laatste