[3D] Contest v13: 'Pirates' Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.244 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lurk altijd maar een beetje in deze topics, vind het altijd zeer interessant om te zien enzo...ben zelf een beetje Max aan het leren. Verder dan een alienhoofd ben ik nog niet gekomen :P

dtommie: hoe heb jij je hoofd gemaakt? met boxmoddeling neem ik aan? Zou je eens een wireframe kunnen posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 05:45

-db-

Hoi

Kleine update:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pirats(-db-).jpg

Beetje bij-gemoddeld en met materials geexperimenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:51
Zo ik doe ook maar eens een keer mee - ik ben na de workshops afgehaakt wegens tijdgebrek, maar er kan nu wel weer eens een keertje gemaxxed worden.

Hier is mijn WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.vargo.nl/public/pirates1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/wire.gif

geen idee hoe lang ik er mee bezig ben, wel vrij lang omdat ik een paar puntjes beweeg en dan ga ik weer chatten o.i.d. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wil zo graag meedoen :'( maar mijn ene harddisk zit stampvol, (geen eens meer bufferspace om te renderen) ... en de andere nieuwe harddisk wil niet samenwerken met mijn eigen hd, dus.. *darkbluetje kookt over*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 21 July 2003 @ 16:28:
Ik wil zo graag meedoen :'( maar mijn ene harddisk zit stampvol, (geen eens meer bufferspace om te renderen) ... en de andere nieuwe harddisk wil niet samenwerken met mijn eigen hd, dus.. *darkbluetje kookt over*
ik las laatst ergens dat er een soort huizen zijn waar de deur altijd open staat en daar kan je dan voor geld spullen kopen zoals een nieuwe hdd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
je kan toch heus wel wat zooi verwijderen? uitgepakte rars enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

ddtommie schreef op 21 juli 2003 @ 15:43:
[afbeelding]

geen idee hoe lang ik er mee bezig ben, wel vrij lang omdat ik een paar puntjes beweeg en dan ga ik weer chatten o.i.d. :p
ik neem aan dat alles gaat riggen en dan in een pose gaat zetten?,.. als je dat gaat doen, zorg dan wel ff voor wat meer polys op de draaipunten (knieen en zo..) ik weet dat het een lowpoly mesh is, en dat je later er iets van meshsmooth overheen doet.. maar het is beter om het al in je lowpoly mesh goed te doen, ipv dat je het aan meshsmooth overlaat..

en zowiezo, als je geen animatie gaat maken waarom dat hele ventje riggen?. je kan toch beter je model gewoon in een coole pose modellen?.. dat is minder werk dan alles riggen.. (doe ik ook ;))

He who drop shit in toilet, have shitty time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadeel van in de pose modellen is dat je pose defenitief is ;) ( tenzij je gaat slepen etc waardoor alles weer verrot vervormd ) als jem gerigged kun je verschillende poses proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Als je nou eerst schetst wat je wilt maken, ben je van heel het probleem af en kun je het meteen goed doen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook al schets je, als je alles gemoddeld hebt is et makkelijker dat je wat vrijheid hebt. wie zegt dat je de geschetste pose leuk vindt in 3d?

beetje vrijheid vind ik altijd wel lekker, maar das mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Precies wat Hymn zegt, ik kan nu de uiteindelijk pose precies bepalen. Daarnaast kan ik 'em nu ook animeren, wat ik leuker vind dan een still, EN ik kan 'em hergebruiken voor toekomstige projecten.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/piratecontest10.jpg
z'n duim alleen nog ff verkeerd gerigged :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Vandaag een tweede update:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pirats2(-db-).jpg
Let niet op achtergrond, ook gebruikte materials worden nog veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
-db- schreef op 21 July 2003 @ 19:17:
Vandaag een tweede update:
[afbeelding]
Let niet op achtergrond, ook gebruikte materials worden nog veranderd.
doet me denken aan zo'n figuurtje uit darkwin duck :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard

_Richard

want?

ddtommie schreef op 21 juli 2003 @ 18:51:
Precies wat Hymn zegt, ik kan nu de uiteindelijk pose precies bepalen. Daarnaast kan ik 'em nu ook animeren, wat ik leuker vind dan een still, EN ik kan 'em hergebruiken voor toekomstige projecten.
[afbeelding]
z'n duim alleen nog ff verkeerd gerigged :p
zeker character studio.. tja.. okey. dan heb je gelijk, in dat geval kan je het beter zo doen.. (ik had in me hoofd dat je eerst een heel skelet met bones ging opzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 21 July 2003 @ 19:22:
[...]

doet me denken aan zo'n figuurtje uit darkwin duck :D
whahaha lol ja dacht ik inderdaad ook
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
ja, dat vliegmobiel van RoboDuck :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
wip:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=214320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Ok het kan aan mij liggen, maar echt iedereen maakt of een piraat/skelet of een piratenschip :P heb er pas 1 gezien die het wat meer in de omgeving zoekt (het huisje) er is dus helemaal niemand bezig met Terragen bijvoorbeeld om iets van een atol of eilanden groep te maken. valt me gewoon op

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
@Mewbie: Terragen is gewoon té makkelijk en das gewoon lullig tegenover de anderen, alhoewel ik betwijfel of die er dan op zullen stemmen.

Maar het valt mij ook op dat mensen het niet echt in de originele hoek zoeken, ik had het volgende bedacht, als ik mee zou doen: Software piraterij.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
armageddon_2k1 schreef op 21 July 2003 @ 22:38:
@Mewbie: Terragen is gewoon té makkelijk en das gewoon lullig tegenover de anderen, alhoewel ik betwijfel of die er dan op zullen stemmen.
ik heb zelf ook wel is iets gemaakt met Terragen maar als je echt dat water enz mooi wilt hebben en ook realistische eilandjes ben je best wel een tijdje bezig hoor, ok niet zolang als met bijv een piraat of piratenschip. maar je kan je aardig vergissen in de tijd die erin kan!!! gaan zitten

edit: ff een voorbeeldje klik hier ben ik toch zeker wel een complete dag non-stop mee bezig geweest en dit was mn 2de creatie ooit met TG, maar het is net als met alles, als je het vaker doet gaat het makkelijker en sneller. degene die nu veel ervaring met 3Ds max hebben leveren bijv, binnen 3 uur een compleet afgewerkt kanon af. om maar even iets te noemen

[ Voor 29% gewijzigd door MewBie op 21-07-2003 22:50 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 21 July 2003 @ 22:32:
Ok het kan aan mij liggen, maar echt iedereen maakt of een piraat/skelet of een piratenschip :P heb er pas 1 gezien die het wat meer in de omgeving zoekt (het huisje) er is dus helemaal niemand bezig met Terragen bijvoorbeeld om iets van een atol of eilanden groep te maken. valt me gewoon op
Ik ga hierbij in het midden zitten :P Ik richt me op de omgeving, maar op een originele manier én maak een zeeslag (verder zeg ik niks, jullie zien het hopelijk binnenkort wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ok ok ik zal mijn plan maar posten, hopen dat niemand het jat :)

Het vind plaats op een eiland in de zee, er is een schip aangemeerd. Op het eiland zie je een boom met daaraan een half skelet opgehangen. Verder zie je 2 piraten die op een zelfgemaakt 'tekenbord' (met behulp van balken en zeil) galgje aan het spelen zijn.

tel btw iets van 12 mensen met een WIP

[ Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 21-07-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
armageddon_2k1 schreef op 21 July 2003 @ 22:38:
...
Maar het valt mij ook op dat mensen het niet echt in de originele hoek zoeken, ik had het volgende bedacht, als ik mee zou doen: Software piraterij.
Met andere woorden, het thema piraten moet je NIET gaan uitwerken met een 'normale' piraat want dan ben je niet origineel en dan kost het je dus originaliteitspunten :?

edit:
tnx WILDEAAP dat bedoelde ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door ddtommie op 22-07-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Originaliteit is veel moeilijker te beoordelen dan je denkt. Iets wat vrij 'standaard' uitziet, heel goed in het onderwerp past, kan heel origineel gemaakt zijn. De kleding of wapens kunnen origineel zijn, de omgeving... noem maar op. Kijk dus wat langer naar een plaatje voordat je het als niet origineel beoordeelt.
Hoe gaat het heel vaak:
De opdracht is 'onderwaterwereld'. Er wordt een prachtige onderwaterwereld door iemand gemaakt met planten vissen, die allemaal zelf bedacht zijn... dus heel origineel. Iemand anders maakt een wereldbol in een glas water. Is dit nou origineel!? Nee!! Toch gaan ontzettend veel punten naar de laatste.
De verhouding originaliteit/uitwerking veranderd omdat bij originaliteit vaak fout gaat.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je WILDEAAP. Ik vond mijn wereldje in het glaasje water best leuk. Bovendien was dat ongeveer mijn eerste 3d max creatie, en een echte onderwater wereld zat er gewoon niet in. Bovendien... zoveel punten kreeg ik nou ook weer niet voor originaliteit... tssssssss

(no offense ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel mijn werk zit er bijna op, maar nu heb ik jullie mening nodig. :*)

Ik heb er nu 2 daagjes aan gewerkt en wil er maximaal maar 1 dag meer aan spenderen wegens teveel werk.

Welke pic vinden jullie het beste, er moeten nog wel enkele props aangebracht worden maar het gaat over het grote idee (camerahoek / cactus).

De kleuren van image 1 en 2 moeten wel worden als die van image 3 (eveneens de aliasing). Textures en stof moet ik trouwens ook nog doen.

Ideeen over props mogen ook altijd ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.cyb-ymer.be/pirate1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cyb-ymer.be/pirate2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cyb-ymer.be/pirate3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 11:23:

Ik heb er nu 2 daagjes aan gewerkt en wil er maximaal maar 1 dag meer aan spenderen wegens teveel werk.

Welke pic vinden jullie het beste, er moeten nog wel enkele props aangebracht worden maar het gaat over het grote idee (camerahoek / cactus).

De kleuren van image 1 en 2 moeten wel worden als die van image 3 (eveneens de aliasing). Textures en stof moet ik trouwens ook nog doen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind de 2e het best overkomen.
Wel een leuk idee trouwens, zendpiraat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 11:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind de cactus dichtbij wel iets hebben, alleen lijkt het zo alsof je op de grond ligt, wat ik weer minder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het concept van de eerste ook wel leuk, alleen is het nu ietwat overdreven...
Maak die cactus iets kleiner en zet de camera net wat meer naar links. De blur op de voorgrond mag wel ietsjes meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 01:20:
Dank je WILDEAAP. Ik vond mijn wereldje in het glaasje water best leuk. Bovendien was dat ongeveer mijn eerste 3d max creatie, en een echte onderwater wereld zat er gewoon niet in. Bovendien... zoveel punten kreeg ik nou ook weer niet voor originaliteit... tssssssss

(no offense ;))
Ow was ook het eerste waar ik aan dacht hoor, was ook nofi uiteraard... puur als voor beeldje

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de eerste met de cactus vind ik het beste , anders is het te leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

-db-> Hmm, vind het wel nog erg veel spacey en weinig piraat, maar neem aan dat dat nog wel komt?

Maar idd, het lijkt hier wel af en toe of dat degene die het onderwerp het meest vergezocht interpreteerd het meest origineel is, terwijl als je gewoon een spannende plaat maakt binnen het onderwerp met een heel gaaf ontwerp boot of weet ik veel dan kan het zeker zo origineel zijn.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 14:50:
de eerste met de cactus vind ik het beste , anders is het te leeg.
Mee eens, zo'n off-focus gevaarte op de voorgrond heeft wel iets :) en het is idd een origineel idee. Doet me weer denken aan Futurama trouwens, die piratenvlag. "Be careful Fry, I think that flag may be poisenous"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

DarkX schreef op 22 July 2003 @ 15:51:
-db-> Hmm, vind het wel nog erg veel spacey en weinig piraat, maar neem aan dat dat nog wel komt?
Radiopiraat in verlaten landschap, dat is het juist dacht ik :)...

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Boegel> Die is van cyb-ymer, niet van -db-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

DarkX schreef op 22 July 2003 @ 15:58:
Boegel> Die is van cyb-ymer, niet van -db-?
Sorry, had naar reply van -db- gekeken op cyb-ymer... Die vind ik ook eigenlijk veel spacey,weinig piraat, maar komt misschien nog eh...

Ik begin er meer en meer zeker van te raken dat mijn deelname niet voor deze versie is... Heb gisteren zitten proberen, maar veel lukte er niet... best nog deftige character tutorial doen }:O

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

update:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pirats3(-db-).jpg
klik voor 1280*1024

Zitten nog verkeerde materials bij de kannonnen, kijk ook niet naar de achtergrond.

@DarkX en Boegel, met de kannonnen is hij toch al wat meer piraat lijkt mij, maar het zijn dan ook piraten uit de toekomst.
Maar het piraten-gevoel moet er nog veel meer in komen, het is dan ook nog lang niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wip

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakes%20pirates/verlichtingswip3.jpg

:)

zonder textures

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakes%20pirates/scenezondertextures.jpg

kmoet nog een paar kleine dingen veranderen, de vloer oa ;) en de katrollen vast maken :P en het zwaard uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, jullie modellen echt snel :P
Hymn :
maak alsjeblieft een fatsoenlijk 'scharnier' bij de giek (weet ff de naam ervan niet) en maak de giek dunner. :P De achtergrond is ook nog een beetje vreemd. En voor de komende 3 weken : details toevoegen en aan de textures werken ! :)
Maar het ziet er nu al zeer hoopvol uit !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer details en me pc draait door B) :P + ook een beetje nutteloos als je meer dan de helft er van niet ziet ;)

de scharnier klopt, maar kan geen fatsoenlijke reference vinden :/

qua texturen valt er weinig te doen :| bij een boot; men neme hout, veel hout :P

van de touwen wou ik eerst echte touwen maken ( met een spline 3 touwen tekenen en dan twisten maar dat werd te highpoly B) )
die ton sukt wel qua texture :P

wat is er mis met de achtergrond?:)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakes%20pirates/charalleen.jpg
piraatje alleen :P
let niet op de linkerarm, die heb ik niet getextured want die zie je toch niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 18:59:
nog meer details en me pc draait door B) :P + ook een beetje nutteloos als je meer dan de helft er van niet ziet ;)

de scharnier klopt, maar kan geen fatsoenlijke reference vinden :/
Het is zeker niet nutteloos. Als ik dit plaatje zo zie (je vorige) kan er nog zoveel bij, misschien zie je dan niet alles goed, maar het verschil merk je wel duidelijk.

Bij kleinere boten is het meestal gewoon een pin aan de mast (verticaal) en een oog aan de giek. De giek wordt vooral omhoog gehouden door de dirk (een touw / val die vanuit de top van de mast -> uiteinde van de giek loopt)
Maar ik weet niet zeker of dit bij grotere schepen ook zo gedaan wordt.

Wat betreft het texturen kun je ook nog veel meer detail toevoegen. Meer vuil / schade. Je ziet namelijk nu teveel vlakken van 1 kleur, en dat komt nogal onrealistisch over.

De kleur van die stoffige zooi zou ik ook veranderen, meer een soort witte / grijze mist van maken....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, de enige plek waar je die details ook daadwerkelijk zult zien is op de voorgrond :P
achterin de boot is nutteloos

met texturen heb je wel gelijk opzich :P maar dat zijn ruim 100 losse planken en om die allemaal te gaan texturen :|

van dat stof stond sowieso al in de planning :D
Maar het ziet er nu al zeer hoopvol uit !
*bloos* :>

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Voorlopige final, het moet een vechtscene worden met nog een piraat erbij en een zelfgemaakte achtergrond (het dek is wel homebrew). Morgen op vakantie voor onbepaalde tijd dus vandaar voorlopig

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/piratecontest13.jpg

To do list:
- de mast anders :)
- touw verbeteren + meer props
- gezichtsuitdrukking veranderen
- nog een piraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij ziet er een beetje plastic uit in zn gezicht ddtommie

vind em wel kewl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal dingen die verbeterd zouden kunnen worden:
-De achtergrond is wel érg vreemd aangezien de boot op het land lijkt te liggen.... en het ziet er nogal 'achtergeplakt' uit.
-DOF maakt het een beetje vreemd en klein.
-Ik mis schaduwen :P
-Touwen lijken nogal plat, maar dat zei je zelf ook al.
-De piraat kan betere textures gebruiken, aangezien hij nu behoorlijk cartoony ljkt en het schip daarentegen niet.

Maar ook hier ziet het er netjes uit :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

ddtommie: het lijkt alsof er iets niet klopt met het licht, die piraat springt er teveel uit... ik weet dat het een wip is ;)
oh, en je schip ligt op het land :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
ja ik ben nu meer richting cartoony look gegaan omdat de realistische look niet lukte :p

http://www.xs4all.nl/~vbest/wd-a-24-0006.jpg
texture voor jou Hymn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 22 juli 2003 @ 19:31:
ddtommie: het lijkt alsof er iets niet klopt met het licht, die piraat springt er teveel uit
Dat komt omdat er geen schaduwen zijn. En de texture verschillen tussen boot en piraat zijn nogal groot.

Hymn:
Ik heb nog eens naar jouw WIP gekeken, maar eigenlijk vind ik het maar een vreemd schip waar hij op staat. (Ik neem aan dat je een soort 17e eeuw-sfeer wilt neerzetten ?)
Gezien de stand van de giek zou ik zeggen dat de piraat op het voordek staat, maar dan mis ik een kluiverboom / boegspriet. 17e eewse schepen hadden vaak alleen een giek achterop de boot, en voorop hadden ze ra's.
En ook de kop is behoorlijk bol.
Daarnaast is de stand van de giek (helemaal in lijn met de boot) ook niet echt normaal, de boot zou dan niet aan het varen zijn. (en ik mis ook een zeil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh, ik heb totaal GEEN verstand van boten dus keb geen idee wat je bedoelt met kluiverboom / boegspriet :D ! :P

maar keb gewoon de mast etc gewoon ergens neer gedumpt van 'hier staat ie wel leuk ;) '
niet zozeer een echte boot namaken :p
et zeil is dat doek wat daar links ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 19:48:
euh, ik heb totaal GEEN verstand van boten dus keb geen idee wat je bedoelt met kluiverboom / boegspriet :D ! :P

niet zozeer een echte boot namaken :p
et zeil is dat doek wat daar links ligt ;)
Ok :) Een kluiverboom / boegspriet is zo'n bijna horizontale 'mast' die voor de boot uitsteekt :P

Dat zeil mag vuiler. En maak er aan de rand eens ogen (met stalen ringen erin) aan, dan is het al een stuk duidelijker.
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 19:48:
maar keb gewoon de mast etc gewoon ergens neer gedumpt van 'hier staat ie wel leuk ;) '
Nu je het zegt : Hij staat niet eens in het midden van de boot :D

Ik zou zeggen, zoek eens wat plaatjes van de batavia oid en kijk goed naar de vorm en de details.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, aan die ringen had ik niet eens gedacht :| ( ik suk :( ) thnx :D ! :>

hij staat uiteindelijk wel int midden ;) maar dit was ook meer een testrender qua verlichting :P

1 ding is wel zeker, ik maak nooit meer een boot voor de lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 19:58:
hmm, aan die ringen had ik niet eens gedacht :| ( ik suk :( ) thnx :D ! :>

hij staat uiteindelijk wel int midden ;) maar dit was ook meer een testrender qua verlichting :P

1 ding is wel zeker, ik maak nooit meer een boot voor de lol :+
Daarom maak ik een huisje in de woestijn ;) Ik heb mijn portie boten vroeger ook al eens gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 23:26:
[...]
Daarom maak ik een huisje in de woestijn ;) Ik heb mijn portie boten vroeger ook al eens gehad 8)7
Wat is er zo vervelend aan boten maken ? Toch niet te moeilijk neem ik aan ?
/me vind het wel leuk om bootjes te modellen :)

@Hymn, ook al bedoelde je het niet serieus, ik ga er toch even over zeiken :P
Boten zijn absoluut niet saai. Ze hebben (vaak) een gecompliceerde rompvorm en je zult gigantisch veel details moeten modellen om het er goed uit te laten zien. Ook genoeg texture werk dus. Alles behalve saai als je het mij vraagt (maarja, ik ben dan ook een bootje-liefhebber ;) )

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boten zijn saai :+ ( en standaard ;) )
kmaak liever een lekkere sjik met een TV op de kop :+

magoe, keb 3 weken de tijd om wat details toe te voegen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 14:20
Wow, zeer mooie wipjes zie ik hier voorbij komen _/-\o_. Nu al een stuk mooier dan de vorige contests (contesten :? ) imo (in het algemeen dan :+ ).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
ddtommie schreef op 22 juli 2003 @ 19:21:
Voorlopige final, het moet een vechtscene worden met nog een piraat erbij en een zelfgemaakte achtergrond (het dek is wel homebrew). Morgen op vakantie voor onbepaalde tijd dus vandaar voorlopig

[afbeelding]

To do list:
- de mast anders :)
- touw verbeteren + meer props
- gezichtsuitdrukking veranderen
- nog een piraat
Hij is mooi, maar ik vind het toch wel heel erg jammer van die achtergrond. Het is gewoon een foto, dat is wel heel erg gemakkelijk. En dan is het ook nog eens een niet-passende foto (zoals al gezegd staat de boot nu op het strand) en een standaard-foto, deze staat ook ergens op mijn computer.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ik vind een foto wel handig voor de sky of zo.

Het is best lastig om een goede environment te maken zonder bitmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor wolken wel, voor een compleet landschap dat ongeveer 50% van de pic beslaat niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Oogst schreef op 23 July 2003 @ 09:10:
[...]

Hij is mooi, maar ik vind het toch wel heel erg jammer van die achtergrond. Het is gewoon een foto, dat is wel heel erg gemakkelijk. En dan is het ook nog eens een niet-passende foto (zoals al gezegd staat de boot nu op het strand) en een standaard-foto, deze staat ook ergens op mijn computer.
oh joh ik vond die achtergrond juist zo goed passen :+

't is idd een standaard map die bij max zit en zoals ik in m'n post al zei ga ik de achtergrond zelf maken als ik op tijd terug ben van vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

*kick*

Zou jammer zijn als dit doodbloedt...

Laat die wipjes maar komen mensen, kunnen jullie me nog meer jaloers maken... :p

Zijn er trouwens deftige 3D-prog voor linux te vinden ? Draait 3D Studio Max ook onder linux ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Het bloedt heus niet dood hoor, maar niet iedereen heeft vakantie, en kan 24/7 aan max prullen :)

Maar 's avonds tijd zat ;)

binnenkort weer een wip hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Nope die draait niet onder Linux.. Draait wel maar is onstabiel en niet te vertrouwen. Lightwave daarentegen werkt wel goed onder Linux!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

HawVer schreef op 24 July 2003 @ 11:32:
Nope die draait niet onder Linux.. Draait wel maar is onstabiel en niet te vertrouwen. Lightwave daarentegen werkt wel goed onder Linux!
Is die vergelijkbaar, of is dat een heel ander programma ? Moeilijker, makkelijker, om mee te werken, veel tut's ervoor, enz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Lightwave kan ongeveer hetzelfde als MAX en MAYA, maar heeft een compleet andere interface. Je houdt ervan of je houdt er niet van, maar het is in ieder geval anders. De community is behoorlijk, maar lang niet zo groot als van MAX.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Maya draait ook onder linux, draait hier prima :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Mr_Kite schreef op 24 July 2003 @ 12:26:
Maya draait ook onder linux, draait hier prima :X
Maya requires one of the following operating systems:
Microsoft® Windows® XP Professional,
Microsoft Windows 2000 Professional (Service Pack 2 or higher)

SGI® IRIX® 6.2.15

RedHat™ Linux® 7.3 or 8.0

Apple® Mac® OS X 10.2.4 or higher (Maya Complete ONLY)
Gek he ? Dat het draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:53

alienfruit

the alien you never expected

Ja. Maar ik vindt hem niet soepel draaien onder Linux hoor (maya). Veel vastlopers hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

BioWEB schreef op 24 juli 2003 @ 14:04:
Gek he ? Dat het draait...
? Staat Linux bij in het rijtje hoor....
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Mr_Kite schreef op 24 July 2003 @ 14:48:
[...]

? Staat Linux bij in het rijtje hoor....
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt
Hij bedoelt dat het zowat op elk platform draait :)

Maar genoeg OT gelul weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://huonline.webservicez.nl/meuk/3d/pirates1.jpg

De piraten zijn er nog niet, ik verwacht ze vanavond of morgen :Y)

De piraten hebben laten weten dat zij waarschijnlijk tot maandag verhinderd zijn. Ik sta op de uitkijk :)

[ Voor 32% gewijzigd door Dark Blue op 24-07-2003 21:31 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakes%20pirates/scenewip4.jpg

:/
keb geen idee wat ik voorin de boot moet dumpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

How about een kist met goud :? Liefst gloeiend, blauwig doorzichtig geestegoud :)

[ Voor 46% gewijzigd door DarkX op 25-07-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
maybe :/ ff proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Die bruine walm vind ik btw niet zo enorm geslaagd. Kweenie, ziet er beetje.. niet koel uit, beetje neppig. Misschien meer een spooky witte gloeiene mist doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, die bruine/groene walm komt door et licht; oranje-achtig door het vuur + wit licht door de 'maan' :P

kan em denk ik wel wat witter maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Of nog donkerder, donkergrijze/zwarte walm is ook wel koel :) Dit is gewoon een vieze poepwalm, die bovendien me wat licht lijkt. Ik heb het gevoel dat bijv die ton juist donkerder moet worden met die rook, maar waar de rook zit is dat ding zelfs lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis gewoon mist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat er ook nogal veel sterren aan de hemel staan...
Voordererest is ie best netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakes%20pirates/scenewip5.jpg
kleine oepdeet :/

hmm, kzit een beetje met zbrush te knooien, best leuke modeller/sculpter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
Hymn: cool spul en fantastisch gemoddeld, maar ik mis iets: een soort van cohererent gevoel - waarschijnlijke de achtergrond of kleurgebruik. Maar hat off nonetheless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

is het misschien niet leuk, dat je het camerapunt iets omhoog gooit, waardoor je de horizon (en dan bijv. een zonsondergang oid, net achter een klein eilandje vandaan) kunt zien?

Lijkt mij wel leuk namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, zonsondergang sowieso niet ( zombie <-> overdag gaat niet samen :+ ) , enige wat je zou zien aan de horizon is een klein stukkie water :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

mwah zit idd wat in.. waarom dan geen " maansondergang" oid? of iig een maan en minder sterren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
Hymn: idd een maan of super bewolkt onweerachtig geval 'by night'. Wat me nu net wel opvalt is het light: het is a) ergens een 'zon' (kan niet) b) witte zon (moet blauw/grijs zijn voor maanlight). Ik denk dat vooral dat is wat stoort - kan veel grimmiger met een betere belichting. Geinig zou zijn als het licht van de kandelaar (ahem) lager is zodat je geen frontal shot hebt maar een veel grimmerige up lighting. Ik denk dat ik hier samen voor iedereen spreek dat we allemaal zo onder de indruk zijn dat we echt het beste uit je model werk willen halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a) is geen zon ( maan )
b) is blauw, zie je neit goed maar is ie wel ;)
c) die kandelaar wordt vervormd door het glas ( tis een hier klein vlammetje ) :/ glas sux :P
d) als ik dat licht lager gooi zie je nix meer vant gezich wat niet de bedoeling is :P

de maan staat achter de camera, als ik er een maan in tover klopt et licht niet meer, tenzij ik de verlichting andersom draai maar dan zie je de hele char niet :P

dat et wat grimmiger kan klopt wel :P , maar de char moet wel duidelijk zichtbaar zijn imo, alles lampen lager zetten ( qua intensiteit ) resulteert in dat je alleen maar de vage contouren ziet ( lijkt me ook niet de bedoeling ;) )

maar kzal er ff mee knooien ;)

thnx :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Ik zou als ik jou was in elk geval de sterren wat aanpassen... tenzij dit een schip is dat in de ruimte vaart (dan zou dat verhaal van de maan helemaal niet opgaan, dus ik neem aan van niet), zie je zo dicht bij de horizon helemaal geen sterren... De atmosfeer zorgt ervoor dat je de sterren redelijk goed ziet als je recht naar boven kijkt vanaf de aarde, maar in de verte zie je veel minder, alles wordt een beetje vaag naar de horizon toe... Ik weet niet waar je woont, maar als je ergens woont waar je een fatsoenlijke horizon kunt zien (dus of een hoge flat, of een weiland of groot open terrein) moet je vanavond maar even naar buiten gaan en kijken :)
Met helder weer kan het in principe wel, maar dan is de dichtheid van jouw sterren alsnog veeel te groot

edit: wat ook goed helpt is je lucht richting horizon lichter te maken, een mooi verloop

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_Kite op 26-07-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, daar heb je helemaal gelijk in :) , misschien dat ik er een paar gewone wolken in prop :)

maar goede environment maps zijn zo schaars :/ vooral sterren ( geen melkwegshit etc pruttel ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit in max een starfield ding toch in de video post?
daar kan je zelf invullen hoeveel sterren, de intensiteit en zo dacht ik, moet je maar is kijken :) , alleen wordt het dan wel moeilijk met dat het naar de horizon toe minder sterren worden.
en een maan, die kan je er toch gewoon bij moddelen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stukkie naar boven, dan klopt het licht niet meer, dan moet ik alle lampen ( bijna allemaal :P ) omdraaien waardoor de achterkant van alles wordt belicht ( je ziet geen flikker mee kort samengevat ;) )

standaard max starfield thingie vind ik verschrikkelijk lelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Hymn:
Ik vind dat doek/zijl over die ton nog een beetje nep, mag wel wat meer plooien hebben.
Erg mooi gemoddeld nonetheless...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

oja.. wat ik nog vergeten was te vertellen : (Vat dit niet persoonlijk op ;) ) maar ik vind die kist niet mooi (tiss nu een miniatuur huisje :P ) en helemaal niet icm met dat plaatselijke blauwe luchtje, maar goed, das mijn visie en de meeste zullen het vast met mij oneens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;P
kwou een beetje 'doomie' effect krijgen :P , dat kistje, nou, das me eerste kist ooit :D
+ kwou weer knooien met Afterburn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

die kist zou ik een ronde deksel geven.. net als een "echte" goudkist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard

_Richard

want?

hier een wipje.

Afbeeldingslocatie: http://www.coded-illusions.com/wip2.jpg

ik ga morgen op vakntie, ik hoop daarna nog wat tijd te hebben om de boel te texturen (en nogsteeds) die suffe uitdrukking op d'r kop te veranderen.. ook moet dat stomme beeldje achter op het dek weg.. ziet er niet uit.. :r

ik weet niet of ik op tijd terug ben van vakantie, zo niet, dan m'n final..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

Oef!
wel leuk hoor, alleen wat kijkt zij raar uit 'r ogen :D
En het lijkt alsof je meer werk in het 2D-bewerken heb zitten dan in het 3D modellen.
Tips:
Geef 'r een echte piratenhoed.
Iets meer kleur
Haar linkerbosrt is hoger :X
Die gloed achter haar is een beetje raar
Roer beter texturen, is van plastic nu :)

Maar wel heel netjes hoor, wou dat ik het kon :D

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard

_Richard

want?

Kr3Kr schreef op 27 juli 2003 @ 19:37:
Oef!
wel leuk hoor, alleen wat kijkt zij raar uit 'r ogen :D
En het lijkt alsof je meer werk in het 2D-bewerken heb zitten dan in het 3D modellen.
Tips:
Geef 'r een echte piratenhoed.
Iets meer kleur
Haar linkerbosrt is hoger :X
Die gloed achter haar is een beetje raar
Roer beter texturen, is van plastic nu :)

Maar wel heel netjes hoor, wou dat ik het kon :D
zoals ik al zei: ik moet nog texturen.. (er zitten nu alleen standaard kleurje shaders op.)
ja. ik heb er een paar laagies photoshop overeen gegooit. (wat o.a de kleur vand'r ogen weg heeft gehaald, het is daardoor een beetje vreemd geworden..
haar borsten zijn precies gelijk hoor (linker helft is een spiegel van de rechter..) misshcien komt het door die band of zo..)
gloed moest een soort van onweer zijn of zo.. (ff een colordodge brush er overeen gekalkt..)

en nee hoor het photoshop gedeelte was misschien 1/100 van het model werk..
hier watplaatjes ter ondersteuning:
Afbeeldingslocatie: http://www.coded-illusions.com/ref_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

voor mijn gevoel zitten die wenkbrouwen te hoog, maar voor de rest ziet het er goed uit hoor.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

RAZORDUDE schreef op 28 July 2003 @ 02:29:
voor mijn gevoel zitten die wenkbrouwen te hoog, maar voor de rest ziet het er goed uit hoor.
Mja, idd, daardoor kijkt ze wat verbaasd. Misschien iets lager zetten en de uiteinden wat omhoog en de binnenkant wat naar beneden. Dan kijkt ze iets gemener >:)

En misschien met d'r mond nog wat spelen, tis natuurlijk wel een piraat ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Ik heb ook weer eens iets gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pirats4(-db-).jpg
klikbaar.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.