Als je met een 'Rendermanrenderer' (

) wilt renderen hoef je ook niet perse voor de 'Rendermanrenderer' van Pixar te kiezen.. ik noem maar: Pixie, Aqsis, 3DeLight, ...
En voor het maken van shaders zou je dan ShaderMan kunnen proberen (zie Google voor alle urls).
Maar ik kan het je niet echt aanraden.. een pakket met een geintegreerde renderer (bv. 3DS MAX met Brazil, Mental Ray of Final Render - C4D met Advanced Render - etc.) is echt veel leuker en makkelijker (nou ja..) om te gebruiken.
Zoiets ja

Had ik ook nog geprobeerd maar dat past niet echt bij dit figuur
(tenzij ik em ook een groter hoofd zou geven en te grote handschoentjes, maar ik wil nu eens niet al te veel overdrijven met cartoony dingetjes
)Tnx

maar die voeten staan eigenlijk niet naar binnen.. het is niet echt duidelijk te zien maar ze staan recht naar voren

trouwens wel leuk dat je dit erbij zegt want ik had er eigenlijk nog niet aan gedacht om de voeten wat naar buiten toe te plaatsen, bedankt dus

Ziet er al leuk uit
- Misschien is het een goed idee om ipv 1 sneeuwvlok een aantal verschillende soorten vlokken (en groottes) te gebruiken?
- De grond (in de bol) ziet er nogal kaal uit (misschien een laagje sneeuw erin?)
Hmm, okee.. nog eens een keertje proberen dan

misschien dat het deze keer beter staat.
Ziet er steeds gezelliger uit

maar dat behang aan de muur doet me denken aan iets uit de jaren '80

(of was dat ook de bedoeling?)
De schaduwen zijn een beetje erg scherp..

Leuk en best origineel

je zou em nog wat banger of misschien geschrokken kunnen laten kijken door 2 pupillen erbij te maken...
Voorbeeld (niet goed gedaan, maar je begrijpt het vast wel):

Ziet er lief en eetbaar uit

maarre, waar zit de deurknop?

Leuk! Komen er ook nog cadeautjes rond de boom te liggen?
- De kaarsen geven te weinig licht (steek eens een echte kaars aan en zie hoeveel licht zo'n ding kan geven)
- Dat licht achter de muur zou ik weghalen en vervangen door een serie kleinere lampen oid (met fall-off) zodat je goed kan bepalen waar wel en geen licht komt (zie plafond en vloer)
- Als vervanger voor die pot onder de boom zou je ook zo'n doek kunnen gebruiken die onder de hele boom door ligt (en daar dan de cadeaus op neerleggen), dan is je vloer ook gelijk een stuk minder kaal.
Leuk
/me denkt dat de maan wat meer zou moeten schijnen (jaja, ik weet dat de maan zelf geen licht geeft) zodat de vorm van de hoed wat duidelijker te zien is (ik zie eigenlijk alleen dat hele kleine minirandje op m'n CRT).
Verder zou je nog extra stuk sneeuw en een rij dennebomen op de achtergrond neer kunnen leggen/zetten, want nu lijkt het net of je achter die heuvel direct in een gat in het heelal zou kunnen stappen.

Zien er al een stuk beter uit, die kaarsen!

Alleen die druppel op de roze kaars ziet er een beetje vreemd uit.. net of ie er later nog aangeplakt is.
Achtergrond zou ik nog een ander kleurtje geven dan grijs/wit.. misschien een beetje kerstgroen?