De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
OK, ik ben een complete idioot geweest door verkeerd te tellen. De werkelijke winnaar is 6K.
De gecorrigeerde standen:
uitslagen
[ Voor 74% gewijzigd door Oogst op 28-12-2004 11:05 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 105830
Gefelicitaart, Rubbish!!!
Feli's Rubbish !
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verder bedankt Oogst en bedankt Krusher voor het geven van 10 punten aan mij
Iedereen bedankt eigenlijk voor het tweede (?) succesvolle contest (volgensmij is er daarvoor nog weinig van de grond gekomen).
Maar es kijken waar het volgende contest over gaat; ik denk dat ik maar vaker aan dit soort geintjes mee moet doen
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Over foutjes in de telling ga ik maar wijselijk geen uitspraken doenAnoniem: 105830 schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:16:
Ik zie net dat bij allebei de lijsten van jlammertink hetzelfde staat ingevuld. Weet je zeker (Oogst, jlammertink?) dat dat goed is?

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 27-12-2004 22:22 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
2 keer dezelfde lijst??? ik heb gewoon 2 apparte ingeleverd hoorAnoniem: 105830 schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:16:
Ik zie net dat bij allebei de lijsten van jlammertink hetzelfde staat ingevuld. Weet je zeker (Oogst, jlammertink?) dat dat goed is?
Dark Blue schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:22:
[...]
Over foutjes in de telling ga ik maar wijselijk geen uitspraken doen
Yup, 2x dezelfde (zie uitwerking en originaliteit naar beneden toe, onder jouw naam (verticaal)).jlammertink schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:27:
2 keer dezelfde lijst??? ik heb gewoon 2 apparte ingeleverd hoor
Waarschijnlijk typefoutje(s) van Oogst dus, kan gebeuren
* Elvis hoopt op een makkelijk onderwerp om zen n00b-skillz in de ring te gooien

Ik ben echt een stomme eikel zeg, dat ik dat zo gruwelijk fout weet te doen.
Overigens zijn de nummers 1 en 2 ook meteen de enigen die hierdoor van plaats zijn veranderd. Ik heb ook de scores vervangen door de nieuwe scores.
[ Voor 19% gewijzigd door Oogst op 28-12-2004 11:06 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik hoop dat de organisator van het volgende contest, 6K dus, beter kan tellen
Nee joh Oogst, kan gebeuren hoor
* phaas kan überhaupt nog niet eens een speadsheet maken dus laatstaan de scores optellen
[ Voor 34% gewijzigd door phaas op 28-12-2004 12:31 ]
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
..en 6K in het speciaal natuurlijk, feli!!
dit is wel erg nice
en oogst, bedankt voor het stukje extra spanning
tja, de volgende contest hehehe veel keuze heb ik geloof ik niet. De avatar battle stond al vast als ik het me goed herinner.
Mijn onderwerp is het niet echt, ik denk namelijk dat het echt way too moeilijk is om minimaal 2 avatars te maken en ook nog in de juiste positite om ze een battle-stand aan te kunnen laten nemen...
Wat ik wel wil is zo snel mogelijk de nieuwe starten. Kan iedereen even heel kort aangeven of hij/zij echt een avatar battle wil, of dat ik uberhaupt niets te zeggen heb en gewoon de avatar battle moet starten?
desnoods maakt er iemand een pol aan
Hopelijk kan ik vanavond beginnen aan een startpost
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
U vraagt, wij draaien6K schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:25:
desnoods maakt er iemand een pol aan
Poll: Wat voor contest zie jij het liefst voor deel 28?
• Avatar Battle: Met dit onderwerp mag je een willekeurige avatar met een andere avatar van een gebruiker op GoT laten 'battlen'.
• Avatar Mashup:Neem 2 of 3 avatars, gooi ze in de Blender (pun intended), schud en mix ze flink door elkaar en het resultaat is een 'avatar mashup'.
• Snelmodelcontest (aka Speedmodelling): Deze contest wordt gehouden op 1 dag ergens tussen morgen en de 1-na-laatste dag van dit jaar. Een onderwerp voor deze contest is nog niet bekend (idee? post het hieronder!). Een van de grootste voordelen is dat iedereen die meedoet het niet na 2 dagen al kan laten afweten, er is tenslotte maar 1 dag
• Anders: Post hieronder een reactie met jouw idee.
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Anoniem: 115073
Wel jammer.. Ik vermoed namelijk dat er wel een paar mensen hun avatar gaan veranderen, vóór of nog terwijl de contest loopt. Wordt een beetje onoverzichtelijk dan denk ik.Oogst schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:35:
Ik vind die avatar battle en die speedmodelling allebei wel leuk om te doen. Ik denk dat je avatar battle meer als een soort 3d schetswedstrijd mag zien. Bijvoorbeeld door een tweetal alternatieve regels: originaliteit telt voor deze contest even zwaar als uitwerking (uitwerking telt normaal zwaarder) en het is toegestaan meerdere inzendingen in te sturen. Schetsen is in 3d namelijk best mogelijk en alles perfect namaken lijkt me niet te doen anders met al die karakters erbij.
Ik ga toch echt voor de speedmodelling, zou echt kewl zijn. Ik bedoel, wat voor reden is er om niet te stemmen? Het is toch maar 1 dag
Ik denk dat schetsen in 3D erg pittig is, omdat je toch vrij snel iets bij gaat schaven.
Hoe lang zou die contest dan moeten duren?
mijn voorkeur is toch wel speedmodeling eerlijk gezegd, maar ja, de poll wijst anders uit

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Maar ik zou allicht een gooi kunnen doen, ik bedoel, ik heb tenminste alweer meegedaan...
Shit, had ik nu maar Lightwave gehad, dan had ik tenminste met een aap kunnen beginnen...
Trouwens, 6K, denk er wel aan dat je ff naar de mods moet mailen om een nieuwe topic te mogen openen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 19894
Anoniem: 80198
eigenlijk vind ik ze geen een van alle echt leuk klinken, dus ik kies anders. Wat... sja... ik zou het wel mooi vinden als er eindelijk es een animatie contest worde gehouden. Maar da idee is niet echt populair op tweakers..:pAnoniem: 105830 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:44:
[...]
U vraagt, wij draaien
Poll: Wat voor contest zie jij het liefst voor deel 28?
• Avatar Battle: Met dit onderwerp mag je een willekeurige avatar met een andere avatar van een gebruiker op GoT laten 'battlen'.
• Avatar Mashup:Neem 2 of 3 avatars, gooi ze in de Blender (pun intended), schud en mix ze flink door elkaar en het resultaat is een 'avatar mashup'.
• Snelmodelcontest (aka Speedmodelling): Deze contest wordt gehouden op 1 dag ergens tussen morgen en de 1-na-laatste dag van dit jaar. Een onderwerp voor deze contest is nog niet bekend (idee? post het hieronder!). Een van de grootste voordelen is dat iedereen die meedoet het niet na 2 dagen al kan laten afweten, er is tenslotte maar 1 dag
• Anders: Post hieronder een reactie met jouw idee.
Tussenstand:
[afbeelding]
ik zal nog ff wachten
@ oogst: dat van die mods wist ik
@ oogst2: mijn avatar aan stukken zagen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Maar met een animatiecontest denken veel mensen waarschijnlijk aan complete karakters met ingewikkelde rigs die je moet animeren.. of nog ergerAnoniem: 80198 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:22:
eigenlijk vind ik ze geen een van alle echt leuk klinken, dus ik kies anders. Wat... sja... ik zou het wel mooi vinden als er eindelijk es een animatie contest worde gehouden. Maar da idee is niet echt populair op tweakers..
Je zou natuurlijk wel een regel kunnen stellen waarbij iedereen alleen maar gebruik mag maken van bijvoorbeeld een kubus of (daar komt ie weer) een sphere en deze te animeren op iedere manier die hem/haar leuk of makkelijk lijkt (FFD's, bones, morph targets).
Of beuken a la pinball dingen.. jeweet wel die stoters in een flipperkastM1lamb3r schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:26:
hij kan ons toch samen persen?

@animatie idee:
Probleem is de grootte van de filmpjes. Niet iedereen heeft de ruimte om die krengen te hosten. Bovendien is het renderen van een leuke animatie.. uh.. op z'n minst tijdrovend. En die paar mensen die daar het geduld voor op kunnen/willen brengen en de skills hebben om zoiets te maken.. tja.. Dat zijn een handvol mensen, waarschijnlijk de die-hards hier..
[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 28-12-2004 22:32 ]
Dit is trouwens wat ik een beetje bedoelde met dat kubusding: *klik*
(resultaat van het volgen van een tutorial)
hahaha!!! Kubus-ochtendgymnastiekAnoniem: 105830 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:37:
Hm, ja.. grootte van de filmpjes blijft een probleem ja...
Leuk! Inderdaad kun je met alleen maar modifiers al heel grappige dingen doen. Ik heb pas een vijftal animatielessen gegeven aan mijn eigen klasgenoten en daarvoor had ik onder andere deze voorbeeldfile gemaakt met een heleboel geanimeerde modifiers. Das wel leuk voor de geinteresseerden om te zien welke coolle effecten ermee te bereiken zijn (wel opletten met die displace-modifier, die vernietigt je framerate als je die niet hide).Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:37:
Hm, ja.. grootte van de filmpjes blijft een probleem ja...
http://student-kmt.hku.nl...imeerbare%20modifiers.zip
File is voor MAX 5 of 6 geloof ik en 500kb groot.
Ik constateer een chronisch gebrek aan fantasie, want ik kijk 2 seconden en zie zo al meerdere vernietigingsmethoden voor me. Sowieso kan je logo als een rotsblok over iets heen rollen, of ergens bovenop vallen en het aldus pletten, of kan je logo met al die gifkleurtjes een sterk zuur lekken en aldus een gat in het hoofd van Mickey Mouse branden.6K schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:16:
...
@ oogst2: mijn avatar aan stukken zagenhm... ik kan hier niet eens iets passends op terug antwoorden omdat mijn avatar gewoon ECHT niets kan (behalve jullie verblinden met zijn foute kleuren hahahah)
Animatie zou idd leuk zijn, maar er zijn weinig mensen hier op GoT met de skills om daar iets van te bakken. Animatie is niet zo moeilijk op zich, maar je moet er echt met je volle gewicht opduiken en ik schat dat er daardoor slechts twee deelnemers zullen zijn als animatie het onderwerp zou zijn.Anoniem: 80198 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:22:
[...]
eigenlijk vind ik ze geen een van alle echt leuk klinken, dus ik kies anders. Wat... sja... ik zou het wel mooi vinden als er eindelijk es een animatie contest worde gehouden. Maar da idee is niet echt populair op tweakers..:p
De grootte van de filmpjes valt mee, je kunt een heel aardige animatie in 1mb of minder stoppen en aangezien er toch niet zoveel deelnemers zijn, kunnen we elkaar daar via MSN en mensen die wel genoeg webspace hebben (ik bijvoorbeeld) best overheen helpen. Een filmpje van meer dan een minuut moet je toch niet willen maken in twee weken, dus groot hoeft het niet zijn.Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:29:
...
@animatie idee:
Probleem is de grootte van de filmpjes. Niet iedereen heeft de ruimte om die krengen te hosten. Bovendien is het renderen van een leuke animatie.. uh.. op z'n minst tijdrovend. En die paar mensen die daar het geduld voor op kunnen/willen brengen en de skills hebben om zoiets te maken.. tja.. Dat zijn een handvol mensen, waarschijnlijk de die-hards hier..
En de rendertijd is ook een oplosbaar probleem. Als je goed om kunt gaan met shadow maps, dan kun je een mooie belichte en uitgewerkte scene renderen in 10 seconde per frame hoogstens. Bij een animatiecontest heb je echt niet anderhalf miljoen polies en een skylight nodig hoor.
[ Voor 18% gewijzigd door Oogst op 29-12-2004 10:38 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Nog iets waarom een animatie makkelijk te renderen is is omdat je niet in een hoge resolutie hoeft te werken.
Het gaat uiteindelijk om het totaal van de animatie en niet de hoge kwaliteit van de frames op zich.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dat lijkt mij ook wel een leuk idee voor na de komende contest. Ik heb al een tijdje niet meegedaan, maar een lego contestT!m0n schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:19:
een lego contest lijkt me ook wel leuk maarja daar ben ik denk te laat mee mischien een idee voor na de volgende contest?
Ter inspiratie daarvoor, kijk hier (*Tip)
Een avatar battle klinkt leuk. Hoe zouden de regels daarvoor vastgesteld worden? Iedereen battled er vrolijk op los en kiest aan het eind zijn inzending? Of telt het geheel van inzendingen? Het leuke aan de avatar battle die eerder gepost is als link naar een ander form (iemand, help me met de link) is de interactie. Iemand valt iemand aan, iemand anders helpt, er komt een reactie uit een onverwachte hoek, etc. Het moet dan dus mogelijk zijn om meerdere verschillende renders te posten, waarbij elke render een soort van speed-modelling contest is, omdat je natuurlijk zo snel mogelijk een tegenaanval wilt neerzetten. Dat zo het topic ook meteen levendig houden.
Keb er nu teminste tijd voor in de vakantie.
Avatar battle lijkt me in 3d gewoon ronduit saai.
Ik zie meer iets in animatie maar dan alla de vorige contest wie kan de luekste animatie maken met een blokje. Of een andere primitive of meerdere objecten.
Dit is helemaal niet render intensief als je maar geen skylight gaat gebruiken of overmatige meshsmooths.
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
Om deel te nemen dient men zich aan te melden zodat we ook weten welke avatars er gaan battelen. Deelnemers mogen hun avatar niet wijzigen gedurende de contest.
Aanmelden per mail bij TS zodat dit in de topicstart bijgehouden kan worden. Aanmelden inclusief een url naar de avatar.
ik zit nog een beetje met het punt van meerdere inzendingen, hoe gaan we dat dan beoordelen? er mag er 1 als final ingeleverd worden? of ook meerdere? en hoe werkt dat dan?
ik vind de bestaande puntentelling okay, dus die wil ik ongewijzigd laten.
Als hier niet te veel do's en don't bij komen de rest van de dag ga ik vanavond een startpost fabriceren.
ow ja de duur
de duur, ik zit te denken aan minimaal 3 weken gezien de moeilijkheid van de contest.
[ Voor 10% gewijzigd door 6K op 29-12-2004 14:25 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Klinkt goed. Het lijkt mij handig om met 1 final te werken. Maar de hele lol zit hem natuurlijk in de snelle reacties op elkaars renders. Ik hoop dat dit een beetje lukt in 3D. (Dark blue, Krusher, andere avatar!)6K schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:25:
voorstel:
Om deel te nemen dient men zich aan te melden zodat we ook weten welke avatars er gaan battelen. Deelnemers mogen hun avatar niet wijzigen gedurende de contest.
Aanmelden per mail bij TS zodat dit in de topicstart bijgehouden kan worden. Aanmelden inclusief een url naar de avatar.
ik zit nog een beetje met het punt van meerdere inzendingen, hoe gaan we dat dan beoordelen? er mag er 1 als final ingeleverd worden? of ook meerdere? en hoe werkt dat dan?
ik vind de bestaande puntentelling okay, dus die wil ik ongewijzigd laten.
de duur, ik zit te denken aan minimaal 3 weken gezien de moeilijkheid van de contest.
[ Voor 9% gewijzigd door jvo op 29-12-2004 15:47 ]
je kan evt ook op ronde basis avatars latten battlen (bv ik tegen db en jullie stemmen wie er wint en die mag door naar de volgende ronde)
en dan een grand final met een best of three (of draaf ik nu door
Anoniem: 63431
gefeliciteerd 6K !!!!
Ik denk dat mensen hier een beetje te ver doordraven in het 'battlen'. Normaal hebben veel mensen (inclusief ikzelf) al moeite om 1 render af te maken en dan willen we nu opeens een hele serie van 'battle-renders' gaan maken?
Denk eraan dat het hier nog steeds om een contest gaat en geen oefentopic zoals op CGTalk met hun mashup topics.
Het maken van een complete serie renders met heen-en-weer gebattle lijkt me eigenlijk meer iets voor een topic in de HK dan hier in W&G, vooral ook omdat het met zo'n serie meer om de fun gaat dan de grafische kant (de reden dat we hier in W&G zitten, toch?).
(er wordt nu al teveel offtopic gekletst en dat zal vast alleen maar erger worden met zo'n battle topic waarin vast veel
Of ben ik nu weer te negatief?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 29-12-2004 18:09 ]
Kunnen we niet een ander onderwerp verzinnen??
Ik weet zo snel niet wat maar kan even een uurtje brainstormen.
Misschien iets net als de Sphere contest die uiteindelijk een groot succes is geworden.
Btw.
Ik heb niet eens een avatar
[ Voor 9% gewijzigd door RvP op 29-12-2004 19:06 ]
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
Wat dachten jullie van het wilde westen? cowboys, saloons, goudmijnen, treinen etc etc?
tenzij iemand anders het graag wil doen, das mij ook best natuurlijk
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Sorry maar ik kan me daar toch wel over opwinden, ik geloof namelijk dat er mensen stemmen die nieteens een blokje in de hele 3dwereld kunnen plaatsen.
Avatar-battle is best leuk, maar niet 3d. Ik heb toen die 'mini' contest gehouden in het vorige topic (wel grappig btw
Het is gewoon een typisch 2d-ding iets, laten we het daar ook houden.
1-Day battle moet nog wel een onderwerp voor gevonden worden, dus kom maar op. 'Vuurwerk' Lijkt mij leuk, kan je leuke dingen mee doen, hoe moeilijk je het ook wilt (opacitymaps op planes als je n00b bent, en met hoeheethet, particels ofzo voor de betere).
Maar 'vuurwerk' is wel een beetje gelijk aan kerst vind ik helaas.
ik vind zelf nogsteeds een gezegde wel leuk
Maar we zullen zien, ik heb er de volste vertrouwen in dat het wat gaat worden
Poll: Meest geschikte idee voor volgende contest?
• Wilde Westen
• Romijnse Rijk
• Middeleeuwen
• Chinese cultuur
• Atlantis
• Vuurwerk
• Speedmodeling
• Anders (reply)
[ Voor 17% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-12-2004 20:02 ]
no offence hoor, maar [rml]Oogst in "[ 3D] Contest v26: Sphere"[/rml] hier ga je er nog mee akkoord en nu zijn degene die voor avatar battle kiezen ineens sulletjes?Anoniem: 115073 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:48:
Wie zijn dan die sulletjes die TOCH voor de avatar-battle kiezen
Sorry maar ik kan me daar toch wel over opwinden, ik geloof namelijk dat er mensen stemmen die nieteens een blokje in de hele 3dwereld kunnen plaatsen.
Avatar-battle is best leuk, maar niet 3d. Ik heb toen die 'mini' contest gehouden in het vorige topic (wel grappig btw) Maar dat bleek toch erg veel werk te zijn.
Het is gewoon een typisch 2d-ding iets, laten we het daar ook houden.
1-Day battle moet nog wel een onderwerp voor gevonden worden, dus kom maar op. 'Vuurwerk' Lijkt mij leuk, kan je leuke dingen mee doen, hoe moeilijk je het ook wilt (opacitymaps op planes als je n00b bent, en met hoeheethet, particels ofzo voor de betere).
Maar 'vuurwerk' is wel een beetje gelijk aan kerst vind ik helaas.
ik vind zelf nogsteeds een gezegde wel leuk'De appel valt nooit ver van de boom' oid
Maar we zullen zien, ik heb er de volste vertrouwen in dat het wat gaat worden
overgens heb ik vool middleeuwen gekozen omdat mij dat meer aanspreekt
[ Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 29-12-2004 20:20 ]
Maar ok, als er zoveel mensen tegen zijn, wie zou het wel leuk vinden? Als dat er maar een paar zijn, dan kunnen we ook gewoon in een klein groepje in de 3d zooi topic gaan battlen, maar dan is het wel een stuk minder leuk. Wie zouden er echt meedoen aan avatar battle?
*Oogst steekt zijn vinger op en begint gruwelijk hard "IK!" te roepen.
Een ideetje om het gemakkelijker te maken: post je max-file als je iemands avatar hebt gemaakt, dan kunnen anderen daarmee verder gaan.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik schreeuw niet hard IK want dat ligt aan de beschikbare tijd die ik heb, maar als ik de tijd heb zal ik wel meedoen (omdat het iig waarschijnlijk minder tijd vraagt dan een "echte" scene)Oogst schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:54:
Ik vind avatar battle wel degelijk het leukst hoor. Aardbei die zegt dat het dan niet meer om de grafische kant zou gaan, dat vind ik echt onzin. Het wordt dan meer schetsen in 3d en niet meer uitwerken, maar we maken nog steeds graphics hoor!
Maar ok, als er zoveel mensen tegen zijn, wie zou het wel leuk vinden? Als dat er maar een paar zijn, dan kunnen we ook gewoon in een klein groepje in de 3d zooi topic gaan battlen, maar dan is het wel een stuk minder leuk. Wie zouden er echt meedoen aan avatar battle?
Een ideetje om het gemakkelijker te maken: post je max-file als je iemands avatar hebt gemaakt, dan kunnen anderen daarmee verder gaan.
M1lamb3r schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:19:
[...]
overgens heb ik vool middleeuwen gekozen omdat mij dat meer aanspreekt
Ja heyM1lamb3r schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:06:
[...]
*reactie op avatar-battle post van Oogst*.....maar als ik de tijd heb zal ik wel meedoen (omdat het iig waarschijnlijk minder tijd vraagt dan een "echte" scene)
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 29-12-2004 21:10 ]
mischien een beetje, maar ik zeg dat de middeleeuwen me meer aanspreken dat zegt niet dat ik niet mee doen met een avatar battle (en in een poll kan je nu eenmaal niet 2x stemmenAnoniem: 115073 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:09:
[...]
[...]
Ja heyNu doe jij ook een beetje dubbelop hier
Hij bedoeld denk ik dat ie zoiezo wel meedoet, no matter what the subject, maar dat ie liever ziet dat het onderwerp middeleeuwen wordtM1lamb3r schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:12:
[...]
mischien een beetje, maar ik zeg dat de middeleeuwen me meer aanspreken dat zegt niet dat ik niet mee doen met een avatar battle (en in een poll kan je nu eenmaal niet 2x stemmen)
Wilde Westen en Atlantis doen het goed in de poll.. Speedmodeling lijkt me eigenlijk beter geschikt om dat gewoon 1 keer per maand te doen op 1 dag, apart van deze contests die normaliter een maand duren. Mijn ervaring is dat het meestal niks wordt.
Probleem van speed modeling is is dat je dus op 1 moment veel mensen tegelijk bij elkaar moet hebben die op dat tijdstip dus ook echt allemaal aan de slag kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-12-2004 21:19 ]
Alleen is dat wel het onderwerp waar Oogst voor gekozen heeft toen hij de vorige contest heeft gewonnen, en ik vind persoonlijk dat dat gewoon de nieuwe contest moet worden. Animo genoeg (hoewel

BTW het was min of meer wel een gentlemen'snofi girls
Bovendien hoef je niet mee te doen..
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 29-12-2004 23:38 ]
Ik blijf bij wat ik in m'n vorige post zei, maar ik vind het _wel_ leuk om eens te proberenOogst schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:54:
Ik vind avatar battle wel degelijk het leukst hoor. Aardbei die zegt dat het dan niet meer om de grafische kant zou gaan, dat vind ik echt onzin. Het wordt dan meer schetsen in 3d en niet meer uitwerken, maar we maken nog steeds graphics hoor!
(hoezo, tegenstrijdig..)
* Anoniem: 105830 steekt z'n (wijs)vinger nog hoger op en roept nog veel harder IK!!Maar ok, als er zoveel mensen tegen zijn, wie zou het wel leuk vinden? Als dat er maar een paar zijn, dan kunnen we ook gewoon in een klein groepje in de 3d zooi topic gaan battlen, maar dan is het wel een stuk minder leuk. Wie zouden er echt meedoen aan avatar battle?
Goed idee, maar ipv .max zou .obj een betere optie zijn omdat mensen die andere programma's gebruiken dan ook mee kunnen doenEen ideetje om het gemakkelijker te maken: post je max-file als je iemands avatar hebt gemaakt, dan kunnen anderen daarmee verder gaan.
(voor 3DS MAX en andere progs zonder ondersteuning voor dat formaat zijn er genoeg (gratis) wavefront importers/exporters te vinden)
Ik doe zelf niet mee in het geval dat het onderwerp avatar battle wordt.
mjah en hier ben ik het dus eigenlijk helemaal mee eens. A deal is a deal. Ikzelf ga zeker niet garanderen dat ik mee ga doen. want ik vind het een moeilijk onderwerp en ik heb erg weinig tijd.Anoniem: 19894 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:27:
Mijn voorkeur gaat uit naar iets anders dan Avatar Battle, ik heb niets met dat onderwerp.
Alleen is dat wel het onderwerp waar Oogst voor gekozen heeft toen hij de vorige contest heeft gewonnen, en ik vind persoonlijk dat dat gewoon de nieuwe contest moet worden. Animo genoeg (hoewelveel voters, maar zoveel deelnemers zijn er niet eens
![]()
)
BTW het was min of meer wel een gentlemen'snofi girlsagreement om die Avatar Battle door te laten gaan. Mensen die nu zeuren dat het maar niet moet hebben wat mij betreft gewoon pech.
Bovendien hoef je niet mee te doen..
ik ga vandaag met mijn kiddo's naar de winterefteling, dus ik ben er overdag niet. Maar vanavond zal ik een startpost maken...
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik zie mezelf al een (waarschijnlijk crappy) Mickey Mouse maken met een hoop spheres!
IK vind het ook wel terecht dat het battle wordt... hoewel dit toch men n00bskillz te boven gaat..
(* Elvis gooit nog wat dingen richting Oogst
Anoniem: 1139
Wat moet ik me voorstellen bij zo'n avater battle? Heb gelezen wat de bedoeling is, maar dat was me nog niet helemaal duidelijk. Krijg je eerst de tijd om een poppetje te modellen? Om het daarna in te zetten in de battle?
ik DENK dat het de bedoeling is om zo snel mogelijk jou Avatar en die van iemand anders herkenbaar te modellen om ze daarna onherkenbaar te verminken...Anoniem: 1139 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:20:
Ben erg benieuwd wat het nieuwe onderwerp wordt, wil namelijk graag een keer mee doen. Ben redelijk nieuwe met 3D modellen, maar dat is neem ik aan niet erg.
Wat moet ik me voorstellen bij zo'n avater battle? Heb gelezen wat de bedoeling is, maar dat was me nog niet helemaal duidelijk. Krijg je eerst de tijd om een poppetje te modellen? Om het daarna in te zetten in de battle?
De onderwerpen die in die poll staan lijken enorm veel op onderwerpen uit die vorige generatie 3D-contests hier, welke zo goed als allemaal geflopt zijn.
Ik zeg het nogmaals: aan de afgelopen twee contests kun je goed zien hoe veel nut het heeft goed gespecificeerde onderwerpen te gebruiken. Zomaar 'Het wilde westen' of 'het romeinse rijk' hebben gewoon niet veel zin, sla er de eerst 25 contests maar op na.
Een avatar-contest lijkt me idd een vrij moeilijk onderwerp. Aan de andere kant is het al vastgesteld door de winnaar van het vorige contest, dus ik snap alle stampij niet helemaal.
Een onderwerp dat voor iedereen haalbaar is lijkt me gewoon noodzaak, we hebben hier nou eenmaal meer n00bs (including myself) dan pro's rond posten.
Enkele voorbeelden die mij zo te binnen schieten:
-Je eigen PC modellen: is opzich cliché maar wel erg makkelijk en dus voor iedereen toegankelijk = meer deelnemers
-Planten/bomen/bloemen: kun je zo moeilijk maken als je zelf wilt, bovendien is het voor iedereen een goede oefening
-Single-object in de vorm van stillevens
Zoals je ziet zijn dit onderwerpen die weinig scene-behoevend zijn: zo kunnen n00bs zich concentreren op één/twee object(en) zodat de kans dat WIPs af komen vergroot wordt en je niet met een shitload aan brakke scene's zit
Verder is het natuurlijk ook zaak dat je kijkt hoe tijdrovend een onderwerp is. Wat had je je bijvoorbeeld bij het genoemde onderwerp 'Atlantis' voorgesteld in een termijn van twee weken? Zelfde vraag voor 'het wilde westen': zien jullie die meesten hier even een complete (bevolkte) saloon modellen in twee weken?
Ik ben er daarom zoiezo voorstander van dat de winnaar iets bedenkt en dat er om te beginnen al géén onderwerp-poll komt. De meeste stemmers gaan nl. toch al niet meedoen. Bovendien is het een mooie prijs het onderwerp helemaal zelf te mogen bepalen.
Je denkt te moeilijkphaas schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:36:
Verder is het natuurlijk ook zaak dat je kijkt hoe tijdrovend een onderwerp is. Wat had je je bijvoorbeeld bij het genoemde onderwerp 'Atlantis' voorgesteld in een termijn van twee weken? Zelfde vraag voor 'het wilde westen': zien jullie die meesten hier even een complete (bevolkte) saloon modellen in twee weken?
Maar kom nu maar op met die avatar battle, anders zeuren we hier volgend jaar nog steeds over door
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Daar ben ik het mee eens, lijkt me een zeer leuk onderwerp.T!m0n schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:37:
Een lego contest lijkt mij gewoon wel leuk niet zo moeilijk enzow
Avatar battle, ik heb geen zin in zoveel gezeur.. Daarna zien we wel iets, mensen raken gewoon (ik ook
Avatar-battle ligt nog wel degelijk boven mijn grenzen, maar ik ga het gewoon proberen, anders is het jammer
Edit: Het ligt ws. ook boven mijn grenzen, bovendien heb ik een vrij abstrakte avatar
[ Voor 53% gewijzigd door Sprite_tm op 30-12-2004 17:28 ]
Buiten de vraag of een klok abstract is om, kun je natuurlijk ook tijdelijk een andere avatar nemenSprite_tm schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:27:
Edit: Het ligt ws. ook boven mijn grenzen, bovendien heb ik een vrij abstrakte avatar.
...Wil jullie natuurlijk niet ophaasten, en al helemaal geen conclusies trekken, maar toch...
Het is laat, dus het mag... ophaasten
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 30-12-2004 19:15 ]
verder ligt de openingspost klaar. Ik heb zowel crisp als pelle gemailed, maar nog geen reactie gehad.
[ Voor 39% gewijzigd door 6K op 30-12-2004 20:04 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik, een andere avatar? Om het maar es even in goed Nederlands te stellen: Aan mijn nooit niet! Ik wil wel alleen in dit topic een andere avatar pakken, maar iig niet GoTwide.phaas schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:11:
[...]
Buiten de vraag of een klok abstract is om, kun je natuurlijk ook tijdelijk een andere avatar nemen
Maar ach, dan is de vraag weer wat voor avatar... Weetjewat, ik houdt deze gewoon, als je er niets mee kunt bouw je het maar om tot iets waar je wel wat mee kan.
ook nadeel is dat het onderwerp vorige maand dus al bekend was waardoor veel mensen wellicht hun avatar al gemoddeld hebben.
- je eigen avatar met die van een ander te laten battlen?
- of 2 andere avatars (dus niet van jezelf) het met elkaar te laten doen?
Jeej, 11xAnoniem: 115073 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:18:
Klikbaar, en vast niet goed, maartoch... Lijkt me wel fijn zoiets als dit omdat er veel avatars in verwerkt zitten, merk je gelijk als iemand zijn avatar veranderd
[afbeelding]
(maar het mickey mousje van DB en de eik van LiToKi en nog een paar kan ik niet vinden
Hihi, dat gaat zitten tellenAnoniem: 105830 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:51:
Nog even voor de duidelijkheid: was het de bedoeling om:
[...]
Jeej, 11x
(maar het mickey mousje van DB en de eik van LiToKi en nog een paar kan ik niet vinden)
erm.. DB? Mickey Mouse?
Ik moet mijn cache eens legen, want die zie ik niet.

Tja, bij CGTalk was het die eerste: jouw avatar waste anderen. Dat is op zich ook wel motiverender, omdat je dan wraak wilt nemen en zo. Twee andere avatars daarentegen geeft weer meer mogelijkheden.Anoniem: 105830 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:51:
Nog even voor de duidelijkheid: was het de bedoeling om:
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 115073 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:05:
[...]
...
erm.. DB? Mickey Mouse?
Ik moet mijn cache eens legen, want die zie ik niet.

Nu wel?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
vet ! 4x en redelijk in t midden!!Anoniem: 115073 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:18:
Klikbaar, en vast niet goed, maartoch... Lijkt me wel fijn zoiets als dit omdat er veel avatars in verwerkt zitten, merk je gelijk als iemand zijn avatar veranderd
[afbeelding]
lijkt wel dat ik 2e rangs kaartjes heb!
Nee hoor, het nieuwe topic is nog niet eens gemaakt. Deelname geef je aan door in het nieuwe contest topic een wip te plaatsen.Anoniem: 51543 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:40:
Ik zou mee willen doen, of ben ik te laat?

[ Voor 30% gewijzigd door Scipionyx op 31-12-2004 00:20 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

nog steeds geen goedkeuring van de mods, ik ga nu pitten
enne krusher... ik heb de startpost hier klaar liggen, dus je mag van mij gerust coordineren, maar ik zou niet weten wat je moest doen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik ook niet6K schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:50:
...
enne krusher... ik heb de startpost hier klaar liggen, dus je mag van mij gerust coordineren, maar ik zou niet weten wat je moest doen
- ik heb m'n sinterklaasmannetje vast nog wel ergens liggen in de diepe krochten van m'n harde schijf.. mag ik deze nog gebruiken of moet ik em opnieuw maken?
(lijkt me niet, maar ik vraag het toch maar weer even voor de duidelijkheid)
@6K:
Jouw avatar staat oa. in het midden, schuin (rechts)boven die van mij.
Zonder lullig te willen doen maar ik denk zeker dat een onderwerp zoals een avatar-battle gaat vragen om een hoop heen-en-weer gedim-dam van meerdere tweakers en een zekere mate off-topic gehalte met zich mee kan brengen. Daarom lijkt me een scheidsrechter/co-ordinator voor een dergelijke thread geen overbodige luxe, dan kunnen we ook meteen een keertje aan de modjes bewijzen dat we zelf oud en wijs genoeg zijn om zo'n soort thread in stand te houden. (Als we het goed aanpakken natuurkijkAnoniem: 19894 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:59:
[...]
Aangezien ik toch 24/7 aanwezig ben (zo lijkt het tenslotte) waarom niet
[slijmmodus]En Krusher lijkt mij hier persoonlijk bijzonder geschikt voor.[/slijmmodus]
[ Voor 5% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 31-12-2004 03:07 ]
Anoniem: 21737
Ik doe niet mee dus
Krusher wordt scheids...
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dit topic is gesloten.