3D Contest 68: World War II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Topicstarter
@ stallone
Ik doe nu stukje voor stukje modellen, en een texture erop zetten. Hierdoor leer ik beter sfeer te creëren in mijn scene, en goed gebruik te maken van textures.

als je op het einde pas alle textures erop zet, raffel je het automatisch een beetje af (geleerd uit ervaringen) en dan krijg je een minder mooi eind resultaat(of je moet zo'n gedetailleerde scene hebben, dat het zonder textures ook al mooi is, maar dllat is meestal niet)

en ik heb stiekem nog niet gedetailleerd de scene in mijn hoofd zitten, dus weet nog niet precies wat ik maken wil.

@ dark blue
ik heb dan wel een hoop contesten afgelopen tijd niet meer mee gedaan, maar ik ben wel verder gegaan met 3d-en.
En zo zie je dat niet alleen de 'beginners' leren... maar ik ook nog steeds, elke keer dat ik een 3d model maak

En ik wordt gedreven om in de startpost bovenaan te staan, in het lijstje van de hall of fame :P

maar hoe zit het met de rest, wil wel weer eens wat zien vanuit een andere hoek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12
Na 't maken van mijn MP40 ben ik maar begonnen aan een scene. Moet nog even kijken naar 't hoe en wat qua compositie.

Ben ik hier trouwens de enigste die gebruik maakt van een feature-based programma (SolidWorks) ipv freeform (Rhino, Silo enz.) ???
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rwuik0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:07
Anoniem: 163535 schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:42:
het is hier een beetje stil in de vakantie... heeft niet iedereen heel veel tijd om eens lekker te gaan 3d-en?

ikke wel hierbij volgende WIP:

[afbeelding]
ben me vooral bezig aan het houden met de sfeer, en de details in de scene, alles moet een beetje grijzer eruit zien. het saaiste/grootste heb ik nog niet zoveel zin in om aan te beginnen, maar komt deze week wel :P
Iets in de trant van 4 of 5 mei misschien? Een dodenherdenking/monument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Al vette dingen hiero! De deadline komt alleen snel dichterbij..

Dit is ook de rede waarom er van mij geen final komt helaas... khad als idee om die vliegtuigen tussen de schepen te laten vliegen.
Najah dat ga ik echt niet halen en mijn zin is ook sterk afgenomen om dit af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Anoniem: 280269 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:12:
Al vette dingen hiero! De deadline komt alleen snel dichterbij..

Dit is ook de rede waarom er van mij geen final komt helaas... khad als idee om die vliegtuigen tussen de schepen te laten vliegen.
Najah dat ga ik echt niet halen en mijn zin is ook sterk afgenomen om dit af te maken.
Jammer :(

Mijn tankscene komt ook niet optijd af. Dus misschien lever ik een andere final in... ik wijk alleen wat af van mijn Tankscene :P (maar wel een final :) ).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Wip 1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/068/Render.003s.jpg
M'n tank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
vandaag weer bezig geweest. hoop morgen een wip te posten.
ik ga qua texturen iets doen wat ik nog niet heb terug gezien in dit topic.

oja mijn thema:

Atomic bombings of Hiroshima and Nagasaki

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dutchzilla schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:53:
vandaag weer bezig geweest. hoop morgen een wip te posten.
ik ga qua texturen iets doen wat ik nog niet heb terug gezien in dit topic.

oja mijn thema:

Atomic bombings of Hiroshima and Nagasaki
ik ben benieuwd..

ook weer stukje verder:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/bram/ww2/wip4.jpg

hoop dat ik nu duidelijk maak waar ik ergens met mijn hoofd zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:49
mooi hoor, kabram :) de sfeer komt echt goed over, en het doet me bijna denken aan een pixar render (nonchalant realistisch zeg maar :P)
Ik vind alleen de boom wat plastic uitzien. misschien wat meer bump/spec-mappen?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
link0007 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:26:
mooi hoor, kabram :) de sfeer komt echt goed over, en het doet me bijna denken aan een pixar render (nonchalant realistisch zeg maar :P)
Ik vind alleen de boom wat plastic uitzien. misschien wat meer bump/spec-mappen?
Het boompje ziet er nu een stuk realistischer uit..

maar ik had wat tijd over, dus ben nu met het laatste onderdeel bezig in mijn scene (denk ik)

snel komt er een nieuwe wip

en waar is de rest??

Nog 3 dagen tot de deadline!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:32:
[...]

Het boompje ziet er nu een stuk realistischer uit..

maar ik had wat tijd over, dus ben nu met het laatste onderdeel bezig in mijn scene (denk ik)

snel komt er een nieuwe wip

en waar is de rest??

Nog 3 dagen tot de deadline!!
Ik denk dat er maar weinig Finals komen... Ik heb gelukkig maandag en dinsdag veel tijd ervoor (tot 19:45 dan :p ) maar ik moet echt nog veel doen om het af te krijgen!

Kunnen we er niet een weekje aanplakken O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het truckje waar ik vandaag mee bezig ben geweest, moeten nog een hoop details aan gemaakt worden, maar het grootste gedeelte is al af.
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/bram/ww2/wip5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/bram/ww2/wip6.jpg

We zullen zien hoeveel reacties er komende 3 dagen nog komen, en mischien dat we er nog wel een weekje bij doen. Iedereen was aan het begin in ieder geval heel enthousiast over het onderwerp.

hoe gaat het ondertussen met alle vliegtuigen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 02-05-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wilde net zeggen, ik vind de bak van de wagen een beetje te clean, maar hij staat toch buiten beeld. Krijgt je auto nog een onderstel? Je kan er nu zo onderdoor kijken, dat vind ik wat onrealistisch. Verder vind ik je plaat een beetje druk... ik kan niet echt zien waar ik mijn focus op moet leggen. Het papiertje op de bank vind ik net te klein om leesbaar te zijn. De schaduw van de boom werkt dat in de hand, misschien dat je de zon iets lager kan zetten of wat takken kan snoeien? Ik denk dat het echt zou helpen als er licht op het papiertje valt.
Je asfalt is iets te glimmend (zie reflectie truckwiel, het lijkt alsof het net geregend heeft maar de rest van de scene is daar te zonnig voor) en de wielkas van je truck is - zelfs op die afstand - nog iets te lowpoly ;) ... verder, als laatste rare suggestie zou ik je aanraden om de lantaarnpaal die nu uit het bankje groeit helemaal links te zetten, links van de boom aan deze kant van de straat. Voor wie serieus gaat kijken of de palen tegenover elkaar staan is het raar en onlogisch, maar voor het plaatje in z'n geheel zou het denk ik een veel kloppender beeld geven. Andere variatie is dat de rode vlaggen soms ook wel gewoon plat naar beneden werden gehangen (aan hun korte kant) uit een raam ofzo.

Dit alles is slechts mijn mening, zie maar wat je er mee doet :)

Ik ben ook benieuwd naar de vliegtuigen... en andere entries. Jammer dat mijn dossier-kabinetje niks met de oorlog te maken heeft :+ anders had ik die mee laten doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 03-05-2009 00:49 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dark Blue schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:48:
Ik ben ook benieuwd naar de vliegtuigen... en andere entries. Jammer dat mijn dossier-kabinetje niks met de oorlog te maken heeft :+ anders had ik die mee laten doen :P
Had het verzet niet een opslagplaats in brand gestoken waar een berg paspoorten/id-formulieren van de nederlandse bevolking lag? Zodat de duitsers minder snel mensen konden zoeken/oppakken e.d.

;)
Durf dit niet met zekerheid te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik ben ook nog steeds bezig, maar Kabramm heeft het idee dat ik min of meer hetzelfde had zelf al uitgewerkt (en hoe! _/-\o_) :p

Zal wel zien of t nog iets wordt..
(heb ook nog iets te doen voor t 3d-topic, maar kan allemaal vanaf morgen pas omdat ik nu geen pc bij me heb)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-04 16:18

D-rez

dexels

@ kabram, is dat een fur gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Stalllone schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:04:
[...]

Had het verzet niet een opslagplaats in brand gestoken waar een berg paspoorten/id-formulieren van de nederlandse bevolking lag? Zodat de duitsers minder snel mensen konden zoeken/oppakken e.d.

;)
Durf dit niet met zekerheid te zeggen...
Ha, dan misschien toch Villean nog even vragen om een spoedcursusje FumeFX :P ... lever ik morgenavond stills van een brandende archiefkast in. :')

Nee, ik ga weer verder aan het werk, sorry geen contest voor mij deze maand.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Wordt de contest nog verlengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet of veel mensen nog actief bezig zijn met hun scene? Als dat zo is, wil ik er nog wel een weekje aan vast plakken...

Maar dan wil ik nog wel een paar wip's zien dat het extra weekje echt nodig is.

Dan zou de Einddatum zondag 10 mei 23.59 worden.
als hier iedereen mee eens is...

@ DarkBlue
Ik was ook nog niet klaar met mijn truck, dus je hebt gelijk dat er nogal wat mistte...
En de drukte/chaotische van de scene wil ik bewaren, zo krijg je het idee dat de scene een deel uitmaakt van een veel groter deel..

@D-rez
Ja het is Fur-gras ja.

heb er ondertussen ook even een klein filmpje gemaakt(5 seconden) maar het was 12,5 uur renderen, en naderhand kwam ik erachter dat ik het gras vergeten was aan te zetten, dus heb 12,5 uur weggegooid...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Nog even een bericht van mij. Ik heb door wat tegenslagen op pc-gebied er geen tijd meer voor gehad. Erg jammer vind ik zelf. Had enorm veel zin om het uit te werken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 08:14

MaDDoG

De brakste schakel

Ik ben er nog even hard aan het trekken om morgen een final in te kunnen leveren. Dus van mij hoeft hij niet verlengd te worden. Ik weet niet of er nog meer mensen bezig zijn die niet meer posten...

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

En hier is mijn FINAL
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ncl5b8.jpg
(klik voor 1024x614)

Veel succes nog iedereen! Ik ga slapen. Als het mooi weer is ben ik op het bevrijdingsfestival morgen dus het stemmen zal pas woensdag van mijn kant komen (als we genoeg inzendingen hebben om te stemmen ;)).

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
MaDDoG schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:41:
En hier is mijn FINAL
[afbeelding]
(klik voor 1024x614)

Veel succes nog iedereen! Ik ga slapen. Als het mooi weer is ben ik op het bevrijdingsfestival morgen dus het stemmen zal pas woensdag van mijn kant komen (als we genoeg inzendingen hebben om te stemmen ;)).
Wat hangt daar onder die voorste zero zijn buik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:48
qanar schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:00:
[...]

Wat hangt daar onder die voorste zero zijn buik?
Volgens mij is dat een hand, die het 'voetje' vasthoudt? Zwarte nagels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:03:
[...]

Volgens mij is dat een hand, die het 'voetje' vasthoudt? Zwarte nagels ;)
Je wint de hoofdprijs. Helemaal goed :)

Mijn tijd was zo ontzettend op dat het niet de allermooiste duim/belichting voor de hand is.
Maar ik had al zo lang naar "Caluculating photon emission xx,x%" zitten kijken dat ik hem goed genoeg vond :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MaDDoG: Super vet gemaakt! leuk idee! ook mooie textures op je vliegtuig. Met welk programma werkte je ook alweer? hoe heb je die textures er zo goed opgekregen?

Ik ben zelf helemaal niet meer bezig geweest heb de hoop al opgegeven voor mijn final. Voor mij hoeft ie ook niet verlengt te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Maddod: Very nice man! Goede textures en belichting, loooking goood.

Aangezien Frans vd Wijst, geen final inleverd en we al nu 1 final hebben en de rest niet reageerd :p hoeft vanmij de contest niet per se verlengd te worden KaBRamm688.

Mijn huidige doel voor deze contest haal ik niet, dus stap ik over op mijn alternatief :p daar maak ik vandaag een final van. Ik win dan wel niet, maar hebben we iedergeval meer finals :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Maddog

Ziet er erg goed uit! zeer origineel! :D

Mijn Final
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/bram/ww2/wip7.jpg

De contest wordt niet verlengd, behalve als er minder als 3 finals zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03-2023
oooow het is al 5 mei. Ik krijg mijn 3D nooit af tegen vanavond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Dat verlengen ook altijd :P
I mean, je weet van te voren wat de datum is, ook al doe ik niet mee, je weet het zelf en de mensen die er nu al hun tijd in gestoken hebben en een final hebben gemaakt, hebben er ook hun best voor gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-04 23:30
Is het opzet of toeval dat er zoveel rijmt in jouw scene Kabramm? :P

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hierbij mijn Final:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/068/Final.007s.jpg
Klikbaar.

Waar de overige 3 kisten zijn weet ik niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
* PeterSelie mist een ACME sticker :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 00:01

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:38:
@ Maddog

Ziet er erg goed uit! zeer origineel! :D

Mijn Final
[afbeelding]

De contest wordt niet verlengd, behalve als er minder als 3 finals zijn!!
* Spike_wolf heeft echt geen tijd kunnen maken voor deze contest :'( Heb nog teveel andere projecten lopen.
Maar jouw plaat ziet er echt super uit, heb je die straks ook in een groter formaat? say, 1920x1200? :9

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mdeb schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:07:
oooow het is al 5 mei. Ik krijg mijn 3D nooit af tegen vanavond :?
Ik ga niet moeilijk doen, als ik je Final morgen vroeg ofzo pas zie ;)

En ik heb niet met opzet de tekst laten rijmen :P

en ik render de plaat wel nog een keertje wat groter, duurt alleen ff :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 05-05-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Deadline is voorbij... wachten we nog op die van mdeb? verzameld de TS de platen :) kunnen de scores gegeven wordn >:)

En wie heeft er al nieuwe ideeen? En wat mij betreft word de contest 4weken (of zelfs langer!) kun je tenminste iets meer maken dan 1 of 2 modellen :)

Of een keer, eentje van 7weken. Verplichte post van 1wip per week, en dan afspreken dat je echt een plaat moet maken. Dus bijv. een echte straat, halve slagveld, een onderzeebodem, een ruimte station/planeet zegmaar een groter geheel.

Nu zijn de finals vaak 1 of 2 modelln en wat rand versierselen :)

Edit: 3 Finals (misschien een 4e) :X dit is echt niet goed mensen. Tword er niet leuker op.

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchie! op 05-05-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Stalllone schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:54:
Deadline is voorbij... wachten we nog op die van mdeb? verzameld de TS de platen :) kunnen de scores gegeven wordn >:)

En wie heeft er al nieuwe ideeen? En wat mij betreft word de contest 4weken (of zelfs langer!) kun je tenminste iets meer maken dan 1 of 2 modellen :)

Of een keer, eentje van 7weken. Verplichte post van 1wip per week, en dan afspreken dat je echt een plaat moet maken. Dus bijv. een echte straat, halve slagveld, een onderzeebodem, een ruimte station/planeet zegmaar een groter geheel.

Nu zijn de finals vaak 1 of 2 modelln en wat rand versierselen :)

Edit: 3 Finals (misschien een 4e) :X dit is echt niet goed mensen. Tword er niet leuker op.
Ja Maar volgens mij hadden we aan het einde van het vorige deel ook min of meer besloten dat we de contest korter gingen maken. Het duurt gewoon veel en veel te lang. Maar dat is mijn mening. De eerste week van de contest (kan je ook zien aan het aantal wips e.d.) heeft iedereen er nog zin in. Na 3 weken is dat gewoon weg. Daarnaast heb je nog het probleem dat mensen in die 3 weken altijd wel eens wat anders te doen hebben, waardoor ze het gaan verschuiven. Doe de contest in max 2 weken en je hebt een veel actiever publiek.

Daarnaast zijn er dus elke maand 2 contest, wel zo leuk als het onderwerp je een keer niet ligt .Ik kon bijvoorbeeld niets verzinnen voor deze contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Maar in 2 weken kun je als je een full-time job en een gezin hebt niet veel in elkaar knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:50:
@MaDDoG: Super vet gemaakt! leuk idee! ook mooie textures op je vliegtuig. Met welk programma werkte je ook alweer? hoe heb je die textures er zo goed opgekregen?

Ik ben zelf helemaal niet meer bezig geweest heb de hoop al opgegeven voor mijn final. Voor mij hoeft ie ook niet verlengt te worden..
Dank je :) Ik gebruik 3ds Max. Maar in mijn ervaring boeit het niet heel veel welk programma je gebruikt. Ik heb ook met Lightwave gespeeld, Maya,Modo en in een ver verleden met Cinema 4D. De workflow kan verschillen. Het eindresultaat vrijwel niet.

De textures heb ik erop geplakt met een UV-unwrap. Die in Photoshop geimporteerd. Daar heb ik getekend, geknipt, geplakt en heel veel geclone-stampt.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

pgerrits schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 07:52:
[...]

Ja Maar volgens mij hadden we aan het einde van het vorige deel ook min of meer besloten dat we de contest korter gingen maken. Het duurt gewoon veel en veel te lang. Maar dat is mijn mening. De eerste week van de contest (kan je ook zien aan het aantal wips e.d.) heeft iedereen er nog zin in. Na 3 weken is dat gewoon weg. Daarnaast heb je nog het probleem dat mensen in die 3 weken altijd wel eens wat anders te doen hebben, waardoor ze het gaan verschuiven. Doe de contest in max 2 weken en je hebt een veel actiever publiek.

Daarnaast zijn er dus elke maand 2 contest, wel zo leuk als het onderwerp je een keer niet ligt .Ik kon bijvoorbeeld niets verzinnen voor deze contest.
Volgens mij zit het um niet in de 2 weken, want de mensen stoppen gewoon met hun 3D werk. (want als ik de wip's zo zag in het begin, hebben maar weinig mensen er een final van kunnen maken).

Maar goed, ik wil daarom best proberen om het 2 weken te doen, gewoon om te kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 weken is wel heel kort! Als je een iets groter idee wilt maken dan heb je dalijk geen social life meer! ik denk dat die 3 weken goed genoeg zijn.
Daarnaast heb je ook meer kans dat er (nog) minder mensen mee doen. Telkens denke je dan van naahh dan wacht ik maar 2 weken. met 3 weken is dat niet zo snel het geval.

Ik ben ook gewoon gestopt met deze contest. gewoon omdat ik vakantie had en ook vakantie wilde vieren (dus geen computers ;)) en mijn idee te groot was om in korte tijd uit te werken. een schip moddelen en texturen is best veel werk.

Persoonlijk lijkt me 3 weken voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208520

Helaas geen inspiratie voor dit onderwerp, terwijl het mij wel heel erg boeit.

3 weken vind ik een mooie periode voor de contest. Het is toch zo, het onderwerp ligt je of het ligt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 280269 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:20:
2 weken is wel heel kort! Als je een iets groter idee wilt maken dan heb je dalijk geen social life meer! ik denk dat die 3 weken goed genoeg zijn.
Daarnaast heb je ook meer kans dat er (nog) minder mensen mee doen. Telkens denke je dan van naahh dan wacht ik maar 2 weken. met 3 weken is dat niet zo snel het geval.

Ik ben ook gewoon gestopt met deze contest. gewoon omdat ik vakantie had en ook vakantie wilde vieren (dus geen computers ;)) en mijn idee te groot was om in korte tijd uit te werken. een schip moddelen en texturen is best veel werk.

Persoonlijk lijkt me 3 weken voldoende.
Ja ik vind 2 weken ook te kort, maar we kunnen het toch een keer proberen? Komen we er vanzelf achter of het fijner/beter gaat of niet :) (ikzelf ben voor langer, maar we zijn met z'n allen hier, dus zoeken we een goede middenweg).
Anoniem: 208520 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:46:
Helaas geen inspiratie voor dit onderwerp, terwijl het mij wel heel erg boeit.

3 weken vind ik een mooie periode voor de contest. Het is toch zo, het onderwerp ligt je of het ligt je niet.
Volgens mij kan je met elk onderwerp gewoon iets cools maken ;) Vooral omdat de onderwerpen hier super uitgebreid zijn. (en je bijna altijd wel iets kan maken wat je dan leuk vind).

@mdeb: hoe is het met je final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah we kunnen best wel een x proberen 2 weken te doen, gewoon om te kijken of het werkt, maar lijkt t nog steeds te kort :P.

mdeb hoe staat t met je final??

Miss al een ideetje voor een nieuw onderwerp: Tegenpolen?

Dit was een tijdje terug al genoemd en toen waren dr al verschillende mensen enthousiast over ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ga morgen het lijstje, met 3 Finals opstellen...
ik ga nu slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Misschien dat ik ook een keer ga proberen bij een leuk thema. (en als ik tijd vind tussen de bedrijven door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
3d Contest 68: World War II: Finals

Stallone
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/068/Final.007s.jpg

MaDDoG
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ncl5b8.jpg

KaBRamm688
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/bram/ww2/wip7.jpg

Scores mogen verstuurd worden in DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Scores verstuurd! Tging nog niiot zo snel. Punten geven voor 2 personen :+

:/ ;(

Edit: Ik kan op z'n minst 3e worden 8) 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Dutchie! op 07-05-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Hey, ik weet dat ik als groentje op dit deel van het forum niet te veel te zeggen heb en er waarschijnlijk in het verleden ruimschoots over gediscuseerd is geweest, maar ik wil toch even m'n ei(tje) kwijt.

Is het niet wat beperkt op bij 3D alleen te kijken naar "uitwerking" en "originaliteit"?
Uitwerking lijkt mij zo algemeen gezien er toch zeker 4 dingen een belangrijke rol spelen.
namelijk:
- Moddeling
- Texturing
- Belichting
- Camera standpunt

sommige hebben direct invloed op het andere, terwijl andere zaken daar kompleet los van staan.

Je kan een prachtig model met briljante graphics volledig om zeep helpen door een verkeerde belichting en/of camera standpunt. De prent spreekt hierdoor misschien minder aan, maar iedere persoon met kennis van zaken ziet dat bepaalde zaken toch wel snor zitten. Omgekeerd kan je sfeer geweldig sprekend zijn, terwijl de scene slechts vier bollen en een balk omvat.

Qua beoordelingspunten zou ik dan komen op iets in de trend van:
- Originaliteit
- Compositie
- Model + materialen (weet ff geen alternatieve alles omvattend begrip)

JM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Ik heb mijn scores ook doorgestuurd. Nu wachten op de uitslag! *trommelgeroffel*...

@D-rez: Dat je een mooie scene kompleet kan verpesten doro een verkeerde belichting klopt. Maar dit vang je als het goed is al een beetje af door alleen de deelneemers te laten stemmen. Die hebben toch op z'n minst enige kennis van zaken zou je zeggen :)

Maar ik snap hem wel. We kunnen er ook 3 van maken:
  1. WAUW factor
  2. Technische begaafdheid
  3. Originaliteit

[ Voor 0% gewijzigd door MaDDoG op 07-05-2009 17:08 . Reden: Zie dat ik eigenlijk gewoon D-rez herhaal: voortaan beter lezen |:( ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hou er rekening mee, als je Technische begaafdheid mee gaat rekenen, zulle alle mensen die net beginnen met 3D zoiezo slecht scoren hierop omdat er mensen altijd beter mee zijn. (de lat ligt hoger voor starters).

Want als iemand post: dit is mijn eerste 3D creatie (terwijl hij het al 2jaar doet) dat kunnen wij niet controlleren. (soms zie je 3D werk van mensen die claimen het nog maar een week te doen wat gelijk staat als mensen die het 6maanden doen :z )

Opzich ben ik tevreden met de huidige punten telling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Dat is ook zeker allemaal waar. Maar iemand die zijn eerste creatie inleverd verwacht wellicht ook niet meteen te winnen. Terwijl het wel mensen die bewust de 'moeilijkere' paden bewandeld (ingewikkelde shaders, particles ed) hiervoor meer waardering kunnen krijgen.

Ik ben neutraal :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De uitslag:

xlsheet

en de Winnaar is: KaBramm688

Gefeliciteerd KaBramm688 (toch raar om je zelf te feliciteren..)

Tijd voor een nieuwe contest, denk ik... nu met meer animo!!!

thema's
Urban
(extreme) sports
streetlife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feli KaBRamm688!

Wat ik wel een leuk onderwerp vind is Architectuur visualisatie..

Bijvoorbeeld gebouwen, woonhuizen enz. Alleen van de buiten kant, met een omgeving, moet te doen zijn en lijkt mij best leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dat is meer werk dan je denkt ;)

wat te denken van :
spoken op zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Anoniem: 208520 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:17:
Feli KaBRamm688!

Wat ik wel een leuk onderwerp vind is Architectuur visualisatie..

Bijvoorbeeld gebouwen, woonhuizen enz. Alleen van de buiten kant, met een omgeving, moet te doen zijn en lijkt mij best leuk!
Ik zat zelf meer aan iets meer open te denken. Tijd oid, dat is leuk vind ik. Of (pre)historie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 11:20
Wat dachten jullie van "FINAL" ;)
Kun je best nog een hoop mee. Er zijn een hoop verschillende interpretaties van het woord mogelijk (ik zal ze niet opnoemen om te voorkomen dat ik het gras voor de voeten van alle deelnemers wegmaai)

Misschien voorspelt het alleen niet veel goeds voor de contest erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Architectuur visualisatie valt anders prima te combineren met Urban :P en da's samen erg gaaf. Legt wel heel erg de nadruk op je textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Architectuur lijkt me ook wel wat!

En nog gefeliciteerd kabramm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met architectuur kan je redelijk wat doen, maar dan wel alleen architectuur, dat iedereen vrij is.
Als je het slim aanpakt en met een juiste camera standpunt hoef je het gebouw/huis enz. niet helemaal de modellen.. (de achter kant ziet niemand dan?)

In 2 weken kan je toch wel wat maken.. maar ik vind 2 weken persoonlijk te kort. 3 weken vind ik net niet te lang en heb je net iets meer tijd om iets moois te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Architectuur vind ik prima.

Overgens hoef je lang niet (veel) huizen te doen, want genoeg mooi gebouwen staan hier en daar ook gewoon tussen de weilanden ;)

Laat Architectuur dan wel vrij. Dus iemand die een Flat wilt maken uit het jaar 3021 moet dat kunnen, of juist iemand die het paleis van Julius Cesar wilt maken bijv. Of gewoon je eigenhuis.

En Gratsz voor KaBRamm688 :D ! en MaDDog met een mooie 2e plek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Congrats KaBRamm688!

Architectuur vindt ik ook wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Architectuur wil ik ook wel, lijkt me een mooi onderwerp om eens met wat minder organische dingen bezig te zijn.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Zal het er dan toch van komen?? :9

* Anoniem: 19894 ook voor architectuur is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
* PeterSelie is ook voor architectuur

Mooi moment om maar eens 3D-en op te pakken dan, direct goed leren texturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:17
Architectuur vindt ik ook een goede :P ben zelf op het moment toch een beetje aan het kijken hoe of wat (met architectuur in 3d dus :) ) dus is een mooie oefening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf al een keer architectuur visualisatie gedaan, vanuit bouwtekeningen een woonhuis gemodeleerd en ingericht.

Best leuk om te doen, met de binnenkant erbij wel een hoop werk!

Lijkt me duidelijk dat architectuur een goed onderwerp is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Architectuur.. * Spike_wolf gaat _echt_ tijd maken O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Architectuur :) Lijkt me wel leuk. Maar goed kabramm mag kiezen he. Vraag me af of het echt alles mag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Er is zijn iedergeval genoeg mensen die er zin in hebben! Als we nu ook zoveel Finals krijgen, zou tof zijn! Vorige onderwerp werd ook goed ontvangen, alleen wat minder finals.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154998

Architectuur, dan doe ik ook zeker mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik ga als de baby het toe laat ook proberen iets te maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
Ah, architectuur, dat ligt mij wel. Misschien ga ik ook mee doen in de weinige tijd die ik over heb :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Wat gaat het nu worden ? :P Duurt wel erg lang allemaal Kabramm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geduld is een schone zaak! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Douchen ook. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 20:26
Architectuur... daar kan ik me ook wel wat leuks bij voorstellen. Wel jammer dat ik geen 3d-software heb en het al weer 2 jaar geleden is dat ik er op school een keer een vak over had en geen tijd heb :P

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Ik denk dat Kabramm teveel heeft gedronken dit weekend en helemaal vergeten is dat hij de afgelopen contest heeft gewonnen en daardoor ook vergeten is een nieuw onderwerp te kiezen en vervolgens een nieuw topic te openen.

Of hij heeft er gewoon geen zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

of nog onwaarschijnlijker: Hij heeft een leven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
D-rez schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:01:
Een leven.... Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:01:
pgerrits schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:09:
[...]

Een leven.... Wat is dat?
Nou geen enge en rare dingen vertellen. Denk gewoon dat de stroom is uitgevallen in KaBRamm688 z'n Bunker complex.

;)

Denk dat hij het nieuwe topic wel opent vandaag. En anders Dinsdag iemand zelf het topic maar openen? just in case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Laatste bezoek: zondag 10 mei 2009 23:00

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Anoniem: 19894 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:50:
Laatste bezoek: zondag 10 mei 2009 23:00

:P
Ohh dus we hebben bewijs dat hij echt geen leven heeft, maar toch opent hij geen nieuw topic....

Wat een mysterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zo ik leeft weer, was een weekendje weg, en had geen stroom, dus kon nog geen nieuw topic starten.

en iedereen is over architectuur aan het praten, dus ik zou zeggen, begin maar alvast met brainstormen, dan doe ik vanavond of morgen een nieuw topic starten 3d Contest 69: Architectuur, met een tijd van 3 weken, want 2 vind ik zelf veel te kort, zeker voor zo'n ontwerp!

en wat er in de scene komt beperk ik niet veel denk ik, als er maar iets van een gebouw in voor komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

is een gratis plug-in zoals deze an ivy generator legaal om te gebruiken in een contest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
D-rez schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:25:
is een gratis plug-in zoals deze an ivy generator legaal om te gebruiken in een contest?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hè jammer (noch thans kan elk pakket de bestanden importeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoezo mag zo'n generator niet? Ten eerste zie ik nergens in de TS staan dat het niet mag, en ten tweede: hoe wil je anders fastoenlijke planten en bomen in je scene krijgen? Zelf planten en bomen modelleren is een beetje freaking veel werk.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:50:
Nog even aan m'n jeep-band gesleuteld. Lijkt er nu hopelijk wat meer op. Het profiel wil ik maken met een displacement map, al heb ik geen idee of dat goed zal gaan met de renderer die ik wil gebruiken.

[afbeelding]
Hoe staat het mat jou Jeep? maak je hem nog af? of...
D-rez schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:25:
Quote van de OP:
Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
Opzich mag het dus wel, maar ook ik vind dat je het minimaal moet houden. Als je 40bomen gaat neerzetten, wat 30% ruimte gaat innemen van je Final vind ik het niet meer kunnen.

Zet je 3 bomen neer naast je Flatgebouw en ze nemen niet veel ruimte in... is er volgens mij geen probleem :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

maar als ik zelf een boom moddel zonder gebruik te maken van een plug-in mag het wel? Het lijkt mij zo-ie-zo dat dit puur als decoratie en sfeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:16:
maar als ik zelf een boom moddel zonder gebruik te maken van een plug-in mag het wel? Het lijkt mij zo-ie-zo dat dit puur als decoratie en sfeer is.
Tuurlijk mag jezelf een boom modelen. Lees anders de SP nog een keer ;) Van mij maak je een compleet bos en zet er Brug in. Waarom die brug in het bos staat is dan weer wat anders, maar het mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Stalllone schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:13:

Opzich mag het dus wel, maar ook ik vind dat je het minimaal moet houden. Als je 40bomen gaat neerzetten, wat 30% ruimte gaat innemen van je Final vind ik het niet meer kunnen.

Zet je 3 bomen neer naast je Flatgebouw en ze nemen niet veel ruimte in... is er volgens mij geen probleem :) ?
Ow mja nu je het zo zegt... Ik had het iets anders geintrepeteerd. Maar goed het mag dus wel voor 1 boom? Maar uhm.. Als ik nu een gratis plugin download die een bepaald model maakt. Bijvoorbeeld een lantaarnpaal. Het is er maar 1 die voor mijn huisje staat. Mag dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dat is wel een beetje het probleem (en dat zie ik nu ook).... Feitelijk is de Plugin gewoon een model generator... en volgens de OP mag je geen standaard models gebruiken.

Met andere woorden, we moeten de regels in de OP aanpassen. Een hair-plugin is eigenlijk net iets anders dan bijv een Lantarenpaal-plugin of model.

Lastig!

Misschien moet je uiteindelijk alles over 1 kam gaan scheren en niks toelaten... maar ja.. of dat de oplossing is... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Of je laat alles toe zolang je het maar bij je Final vermeld. Dan kan je ook naar ratio beoordelen.

Je kan niet in zo'n korte tijd een aantal bomen modelen en texturen. Dan heb je een aantal keuzes. Of je gebruikt een plugin. Of je gebruikt een foto als backplate. Of je zorgt ervoor dat er geen bomen in je plaat voorkomen. Maar dat beperkt je weer in je creativiteit. Niks is ideaal.

[ Voor 2% gewijzigd door MaDDoG op 11-05-2009 20:59 . Reden: tiktyfus ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Stalllone schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:38:
Dat is wel een beetje het probleem (en dat zie ik nu ook).... Feitelijk is de Plugin gewoon een model generator... en volgens de OP mag je geen standaard models gebruiken.
Wat ik begrepen heb is het niet echt een model generator maar meer een geavanceerdere scattermodifier-achtige tool. Ik zou het daarom raar vinden als dit soort dingen niet mogen, het is gewoon een tool (gereedschap) om een bepaald doel te bereiken.

Wat voorkomen moet worden is dat tools gebruikt worden als doel op zich. Natuurlijk houd je dit nooit helemaal tegen maar ik denk dat het voldoende is om gewoon te laten weten welke speciale plug-ins je hebt gebruikt en daar na te oordelen.

Het gaat bij deze wedstrijden niet om duizenden euros aan prijzen maar slechts om plezier, leren en eer. Ik vind het dan niet echt passen om strenge regels op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze contest is vooral bedoeld om van te leren, en om te laten zien wat je kan! Als je veel gebruikt maakt van plugins leer je daar niks van, want jij maakt het niet, maar die plugin.

Daarom is het ook verboden om prefabs te gebruiken, en bij sommige plugins, zoals deze ga ik twijfelen of het niet snel in de richting komt van een prefab.

Dus mijn mening is, dat je plugins mag gebruiken, maar het mag geen grote meerwaarden geven aan je scene, dus het mag geen grote rol spelen!

En om een boom of plant zelf te maken is veel leuker en leerzamer, en vergeet niet, dat je binnen een uur al een mooie boom of plant kan creëren, als je er maar voor gaat zitten, vraag anders naar tips of tricks bij andere tweakers.

Nieuw topic is ook geopend:

3d Contest 69: Architectuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

De Hupie schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:43:
[...]

Wat ik begrepen heb is het niet echt een model generator maar meer een geavanceerdere scattermodifier-achtige tool. Ik zou het daarom raar vinden als dit soort dingen niet mogen, het is gewoon een tool (gereedschap) om een bepaald doel te bereiken.

Wat voorkomen moet worden is dat tools gebruikt worden als doel op zich. Natuurlijk houd je dit nooit helemaal tegen maar ik denk dat het voldoende is om gewoon te laten weten welke speciale plug-ins je hebt gebruikt en daar na te oordelen.

Het gaat bij deze wedstrijden niet om duizenden euros aan prijzen maar slechts om plezier, leren en eer. Ik vind het dan niet echt passen om strenge regels op te stellen.
Ik haal alleen maar de regels van de OP aan :) Maar deze plugin, maakt niet complete models voor je.. maar er zijn genoeg plugins die dat wel doen.

Maar als je kijkt naar dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/images/Alejandro_Ruano_01.jpg
Nu word de Scene toch behoorlijk beinvloed door de plugin en dan zou ik het ook niet goed keuren.

Maar pas je het toe in zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/images/Leonardo_Merlos_01.jpg
Vind ik het goed acceptabel (mits vermeld natuurlijk dat het met een plugin gedaan is ;) ).

Overgens kan je wel mooie dingen maken met deze plugin :o !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Anoniem: 163535 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:07:
Deze contest is vooral bedoeld om van te leren, en om te laten zien wat je kan! Als je veel gebruikt maakt van plugins leer je daar niks van, want jij maakt het niet, maar die plugin.

Daarom is het ook verboden om prefabs te gebruiken, en bij sommige plugins, zoals deze ga ik twijfelen of het niet snel in de richting komt van een prefab.

Dus mijn mening is, dat je plugins mag gebruiken, maar het mag geen grote meerwaarden geven aan je scene, dus het mag geen grote rol spelen!

En om een boom of plant zelf te maken is veel leuker en leerzamer, en vergeet niet, dat je binnen een uur al een mooie boom of plant kan creëren, als je er maar voor gaat zitten, vraag anders naar tips of tricks bij andere tweakers.
Maar waar leg je dan de grens? Ik denk dat die in deze kwestie erg moeilijk te leggen is.

Neem bijvoorbeeld het zelf maken van dingen, wanneer maak je iets zelfs en wanneer doet een plug-in het voor je? Je zou 3d max ook als 1 grote plug-in (of beter, een verzameling van plug-ins) kunnen zien waarbij je gebruik maakt van prefab kubussen, bollen, helixen etc.

Ik snap dat het niet gewenst is als mensen een plug-in of tool kennen die automatisch allerlei mooie dingen maakt zonder dat je daar zelf veel voor hoeft te doen. Maar dit hou je toch niet tegen en als die mensen dat zo graag willen, laat hun. Misschien zullen ze de eerste keer lof krijgen maar als ze meerdere keer hetzelfde trucje laten zien dan valt dat op den duur toch wel op en daar kun je dan je beoordeling op baseren.

Ik zeg, probeer niet teveel te verbieden en laat mensen vrij in wat ze willen gebruiken en leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

De Hupie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:05:
[...]

Maar waar leg je dan de grens? Ik denk dat die in deze kwestie erg moeilijk te leggen is.

Neem bijvoorbeeld het zelf maken van dingen, wanneer maak je iets zelfs en wanneer doet een plug-in het voor je? Je zou 3d max ook als 1 grote plug-in (of beter, een verzameling van plug-ins) kunnen zien waarbij je gebruik maakt van prefab kubussen, bollen, helixen etc.

Ik snap dat het niet gewenst is als mensen een plug-in of tool kennen die automatisch allerlei mooie dingen maakt zonder dat je daar zelf veel voor hoeft te doen. Maar dit hou je toch niet tegen en als die mensen dat zo graag willen, laat hun. Misschien zullen ze de eerste keer lof krijgen maar als ze meerdere keer hetzelfde trucje laten zien dan valt dat op den duur toch wel op en daar kun je dan je beoordeling op baseren.
Dat is wel zo ja. Max is zelfs groot geworden omdat er zoveel plug-ins voor zijn gemaakt. Die later weer zijn opgenomen. Mental ray en zeker v-ray zijn ook gewoon plug-ins. En die bepalen wel behoorlijk het eindresultaat.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb persoonlijk iets van 'gewoon alles zelf maken'.
Daar heeft het in deze contests altijd om gedraaid, leren en laten zien wat je kan.
Plugins gebruiken is hetzelfde als prefab modellen, niet door jou zelf gemaakt en horen dus eigenlijk niet in je scene thuis.

Humankind… be both.

Pagina: 1 2 3 Laatste