3D Contest 68: World War II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

D-rez schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:01:
of nog onwaarschijnlijker: Hij heeft een leven 8)7
pgerrits schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:09:
[...]

Een leven.... Wat is dat?
Nou geen enge en rare dingen vertellen. Denk gewoon dat de stroom is uitgevallen in KaBRamm688 z'n Bunker complex.

;)

Denk dat hij het nieuwe topic wel opent vandaag. En anders Dinsdag iemand zelf het topic maar openen? just in case?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Laatste bezoek: zondag 10 mei 2009 23:00

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Anoniem: 19894 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:50:
Laatste bezoek: zondag 10 mei 2009 23:00

:P
Ohh dus we hebben bewijs dat hij echt geen leven heeft, maar toch opent hij geen nieuw topic....

Wat een mysterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Topicstarter
zo ik leeft weer, was een weekendje weg, en had geen stroom, dus kon nog geen nieuw topic starten.

en iedereen is over architectuur aan het praten, dus ik zou zeggen, begin maar alvast met brainstormen, dan doe ik vanavond of morgen een nieuw topic starten 3d Contest 69: Architectuur, met een tijd van 3 weken, want 2 vind ik zelf veel te kort, zeker voor zo'n ontwerp!

en wat er in de scene komt beperk ik niet veel denk ik, als er maar iets van een gebouw in voor komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

is een gratis plug-in zoals deze an ivy generator legaal om te gebruiken in een contest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
D-rez schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:25:
is een gratis plug-in zoals deze an ivy generator legaal om te gebruiken in een contest?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hè jammer (noch thans kan elk pakket de bestanden importeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoezo mag zo'n generator niet? Ten eerste zie ik nergens in de TS staan dat het niet mag, en ten tweede: hoe wil je anders fastoenlijke planten en bomen in je scene krijgen? Zelf planten en bomen modelleren is een beetje freaking veel werk.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:50:
Nog even aan m'n jeep-band gesleuteld. Lijkt er nu hopelijk wat meer op. Het profiel wil ik maken met een displacement map, al heb ik geen idee of dat goed zal gaan met de renderer die ik wil gebruiken.

[afbeelding]
Hoe staat het mat jou Jeep? maak je hem nog af? of...
D-rez schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:25:
Quote van de OP:
Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
Opzich mag het dus wel, maar ook ik vind dat je het minimaal moet houden. Als je 40bomen gaat neerzetten, wat 30% ruimte gaat innemen van je Final vind ik het niet meer kunnen.

Zet je 3 bomen neer naast je Flatgebouw en ze nemen niet veel ruimte in... is er volgens mij geen probleem :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

maar als ik zelf een boom moddel zonder gebruik te maken van een plug-in mag het wel? Het lijkt mij zo-ie-zo dat dit puur als decoratie en sfeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:16:
maar als ik zelf een boom moddel zonder gebruik te maken van een plug-in mag het wel? Het lijkt mij zo-ie-zo dat dit puur als decoratie en sfeer is.
Tuurlijk mag jezelf een boom modelen. Lees anders de SP nog een keer ;) Van mij maak je een compleet bos en zet er Brug in. Waarom die brug in het bos staat is dan weer wat anders, maar het mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Stalllone schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:13:

Opzich mag het dus wel, maar ook ik vind dat je het minimaal moet houden. Als je 40bomen gaat neerzetten, wat 30% ruimte gaat innemen van je Final vind ik het niet meer kunnen.

Zet je 3 bomen neer naast je Flatgebouw en ze nemen niet veel ruimte in... is er volgens mij geen probleem :) ?
Ow mja nu je het zo zegt... Ik had het iets anders geintrepeteerd. Maar goed het mag dus wel voor 1 boom? Maar uhm.. Als ik nu een gratis plugin download die een bepaald model maakt. Bijvoorbeeld een lantaarnpaal. Het is er maar 1 die voor mijn huisje staat. Mag dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dat is wel een beetje het probleem (en dat zie ik nu ook).... Feitelijk is de Plugin gewoon een model generator... en volgens de OP mag je geen standaard models gebruiken.

Met andere woorden, we moeten de regels in de OP aanpassen. Een hair-plugin is eigenlijk net iets anders dan bijv een Lantarenpaal-plugin of model.

Lastig!

Misschien moet je uiteindelijk alles over 1 kam gaan scheren en niks toelaten... maar ja.. of dat de oplossing is... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 08:01

MaDDoG

De brakste schakel

Of je laat alles toe zolang je het maar bij je Final vermeld. Dan kan je ook naar ratio beoordelen.

Je kan niet in zo'n korte tijd een aantal bomen modelen en texturen. Dan heb je een aantal keuzes. Of je gebruikt een plugin. Of je gebruikt een foto als backplate. Of je zorgt ervoor dat er geen bomen in je plaat voorkomen. Maar dat beperkt je weer in je creativiteit. Niks is ideaal.

[ Voor 2% gewijzigd door MaDDoG op 11-05-2009 20:59 . Reden: tiktyfus ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 00:30
Stalllone schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:38:
Dat is wel een beetje het probleem (en dat zie ik nu ook).... Feitelijk is de Plugin gewoon een model generator... en volgens de OP mag je geen standaard models gebruiken.
Wat ik begrepen heb is het niet echt een model generator maar meer een geavanceerdere scattermodifier-achtige tool. Ik zou het daarom raar vinden als dit soort dingen niet mogen, het is gewoon een tool (gereedschap) om een bepaald doel te bereiken.

Wat voorkomen moet worden is dat tools gebruikt worden als doel op zich. Natuurlijk houd je dit nooit helemaal tegen maar ik denk dat het voldoende is om gewoon te laten weten welke speciale plug-ins je hebt gebruikt en daar na te oordelen.

Het gaat bij deze wedstrijden niet om duizenden euros aan prijzen maar slechts om plezier, leren en eer. Ik vind het dan niet echt passen om strenge regels op te stellen.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Topicstarter
Deze contest is vooral bedoeld om van te leren, en om te laten zien wat je kan! Als je veel gebruikt maakt van plugins leer je daar niks van, want jij maakt het niet, maar die plugin.

Daarom is het ook verboden om prefabs te gebruiken, en bij sommige plugins, zoals deze ga ik twijfelen of het niet snel in de richting komt van een prefab.

Dus mijn mening is, dat je plugins mag gebruiken, maar het mag geen grote meerwaarden geven aan je scene, dus het mag geen grote rol spelen!

En om een boom of plant zelf te maken is veel leuker en leerzamer, en vergeet niet, dat je binnen een uur al een mooie boom of plant kan creëren, als je er maar voor gaat zitten, vraag anders naar tips of tricks bij andere tweakers.

Nieuw topic is ook geopend:

3d Contest 69: Architectuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

De Hupie schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:43:
[...]

Wat ik begrepen heb is het niet echt een model generator maar meer een geavanceerdere scattermodifier-achtige tool. Ik zou het daarom raar vinden als dit soort dingen niet mogen, het is gewoon een tool (gereedschap) om een bepaald doel te bereiken.

Wat voorkomen moet worden is dat tools gebruikt worden als doel op zich. Natuurlijk houd je dit nooit helemaal tegen maar ik denk dat het voldoende is om gewoon te laten weten welke speciale plug-ins je hebt gebruikt en daar na te oordelen.

Het gaat bij deze wedstrijden niet om duizenden euros aan prijzen maar slechts om plezier, leren en eer. Ik vind het dan niet echt passen om strenge regels op te stellen.
Ik haal alleen maar de regels van de OP aan :) Maar deze plugin, maakt niet complete models voor je.. maar er zijn genoeg plugins die dat wel doen.

Maar als je kijkt naar dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/images/Alejandro_Ruano_01.jpg
Nu word de Scene toch behoorlijk beinvloed door de plugin en dan zou ik het ook niet goed keuren.

Maar pas je het toe in zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/images/Leonardo_Merlos_01.jpg
Vind ik het goed acceptabel (mits vermeld natuurlijk dat het met een plugin gedaan is ;) ).

Overgens kan je wel mooie dingen maken met deze plugin :o !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 00:30
Anoniem: 163535 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:07:
Deze contest is vooral bedoeld om van te leren, en om te laten zien wat je kan! Als je veel gebruikt maakt van plugins leer je daar niks van, want jij maakt het niet, maar die plugin.

Daarom is het ook verboden om prefabs te gebruiken, en bij sommige plugins, zoals deze ga ik twijfelen of het niet snel in de richting komt van een prefab.

Dus mijn mening is, dat je plugins mag gebruiken, maar het mag geen grote meerwaarden geven aan je scene, dus het mag geen grote rol spelen!

En om een boom of plant zelf te maken is veel leuker en leerzamer, en vergeet niet, dat je binnen een uur al een mooie boom of plant kan creëren, als je er maar voor gaat zitten, vraag anders naar tips of tricks bij andere tweakers.
Maar waar leg je dan de grens? Ik denk dat die in deze kwestie erg moeilijk te leggen is.

Neem bijvoorbeeld het zelf maken van dingen, wanneer maak je iets zelfs en wanneer doet een plug-in het voor je? Je zou 3d max ook als 1 grote plug-in (of beter, een verzameling van plug-ins) kunnen zien waarbij je gebruik maakt van prefab kubussen, bollen, helixen etc.

Ik snap dat het niet gewenst is als mensen een plug-in of tool kennen die automatisch allerlei mooie dingen maakt zonder dat je daar zelf veel voor hoeft te doen. Maar dit hou je toch niet tegen en als die mensen dat zo graag willen, laat hun. Misschien zullen ze de eerste keer lof krijgen maar als ze meerdere keer hetzelfde trucje laten zien dan valt dat op den duur toch wel op en daar kun je dan je beoordeling op baseren.

Ik zeg, probeer niet teveel te verbieden en laat mensen vrij in wat ze willen gebruiken en leren.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 08:01

MaDDoG

De brakste schakel

De Hupie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:05:
[...]

Maar waar leg je dan de grens? Ik denk dat die in deze kwestie erg moeilijk te leggen is.

Neem bijvoorbeeld het zelf maken van dingen, wanneer maak je iets zelfs en wanneer doet een plug-in het voor je? Je zou 3d max ook als 1 grote plug-in (of beter, een verzameling van plug-ins) kunnen zien waarbij je gebruik maakt van prefab kubussen, bollen, helixen etc.

Ik snap dat het niet gewenst is als mensen een plug-in of tool kennen die automatisch allerlei mooie dingen maakt zonder dat je daar zelf veel voor hoeft te doen. Maar dit hou je toch niet tegen en als die mensen dat zo graag willen, laat hun. Misschien zullen ze de eerste keer lof krijgen maar als ze meerdere keer hetzelfde trucje laten zien dan valt dat op den duur toch wel op en daar kun je dan je beoordeling op baseren.
Dat is wel zo ja. Max is zelfs groot geworden omdat er zoveel plug-ins voor zijn gemaakt. Die later weer zijn opgenomen. Mental ray en zeker v-ray zijn ook gewoon plug-ins. En die bepalen wel behoorlijk het eindresultaat.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb persoonlijk iets van 'gewoon alles zelf maken'.
Daar heeft het in deze contests altijd om gedraaid, leren en laten zien wat je kan.
Plugins gebruiken is hetzelfde als prefab modellen, niet door jou zelf gemaakt en horen dus eigenlijk niet in je scene thuis.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Pagina: 1 2 3 Laatste