3D Contest 70: Tegenpolen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/arch/contest70.jpg

Welkom bij de 70e 3D Contest alweer!

Deze keer is het onderwerp :Tegenpolen

volgens de Van Dale:

te•gen•pool de; m,v -polen iem of iets, totaal tegenovergesteld aan iem of iets anders

De opdracht:
Maak iets wat contrasterend aan elkaar is: Zoals bijvoorbeeld snel vs langzaam, groot vs klein, enz. Wees creatief en kom met leuke tegenpolen!

Inleverdatum

Je hebt ruim 3 weken de tijd, om daarna de Finals op 5 Juli te beoordelen

Uiterste inleverdatum 5 Juli 23.59 uur

Het is tijd genoeg, maar gebruik je tijd nuttig zodat we geen half afgemaakt werk te zien krijgen. Dit is minder leuk om te beoordelen en natuurlijk ook minder leuk om naderhand op terug te kijken.

De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.

Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests:
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 60.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
• 61 10 jaar tweakers!
• 62 Games uit den Ouden Doosch
• 63 Another World
• 64 Toys for Boys
• 65 IJssculptuur
• 66 Fear
• 67 Tropics
• 68 World War II
• 69 Architectuur

Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 60.5 Krusher
• 61
• 62 BcMe
• 63 MaartenGibson
• 64 Marabunta2048
• 65
• 66 Frans vd Wijst
• 67 KaBRamm688
• 68 KaBRamm688
• 69 Frans vd Wijst

Hall of Fame:
Winnaar:
• 01 KaBRamm688
• 02 LiToKi
• 03 Menesis
• 04 Dark Blue
• 05 Sargonaut
• 06 Frans vd Wijst
• 07 Hymn
• 08 wildmedia
• 09 Marc1023
• 10 Folkert

Gewonnen:
4x
3x
3x
3x
3x
2x
2x
2x
2x
2x

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dark Blue heeft er ook nog met haar tengels aangezeten. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 280269 op 10-06-2009 07:11 . Reden: Tables beetje gefix0red :Y) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo de nieuwe Contest is geopend!

alleen kan er eventjes een expert kijken naar die borders? ik krijg dat niet goed.. dit klopte overigens ook al niet in het vorige topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-04 16:18

D-rez

dexels

ik ben al begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Anoniem: 280269 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:35:
Zo de nieuwe Contest is geopend!

alleen kan er eventjes een expert kijken naar die borders? ik krijg dat niet goed.. dit klopte overigens ook al niet in het vorige topic
"width=596" (zonder aanhalingstekens) toevoegen in iedere td onder de titel-td :)

Dus:
code:
1
2
3
[table border=1 bordercolor=#000000]
[tr][td align=center bgcolor=#FFFFFF][b]Deelname[/b][/td][/tr]
[tr][td width=596 bgcolor=#EEE9E9]

ipv (zoals het nu is):
code:
1
2
3
[tr][td bgcolor=#EEE9E9]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stukfruit schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:39:
[...]

"width=596" (zonder aanhalingstekens) toevoegen in iedere td onder de titel-td :)

Dus:
code:
1
2
3
[tr][td width=596 bgcolor=#EEE9E9]

ipv (zoals het nu is):
code:
1
2
3
[tr][td bgcolor=#EEE9E9]
Thnx! kijkt een stuk netter zo!

Ik heb al het een in ander in m'n hoofd zitten voor deze contest. Ik moet nog even kijken wat het wordt. maar voordat ik me daarmee ga bezig houden eerst wat dingen voor school af maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Nice OP Frans :)

Ik heb overgens nog geen idee wat ik ga maken :/ Gelukkig hebben we even de tijd. Eens kijken of ik nu ook echt kan gaan texturen :P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-04 23:39
ik heb een goed idee. Helaas bevat dit mensen, waarmee ik geen modelleer ervaring heb. Oja, tijd is voor mij niet erg ruim (PTA Week :()

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

doe je het toch gewoon met matchstick figuren.

Ps in startpost staat dat dit contest 69 is ipv 70. Iets te ijverig copy, paste werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Geniaal!

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Laatst online: 11-12-2024
Nou, ik zal kijken of ik na een paar jaar afwezigheid ook weer eens kan meedoen. Ik heb niet veel tijd, dus misschien kom ik niet eens aan een final, maar we zien wel.
Ik zat te denken aan goed vs kwaad, danwel een demon tegen een engel.

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/4030/55647001.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/8047/79341076.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/4256/80910923.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/5561/61745216.th.jpg

updateje:

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/5613/68988253.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/4066/66246485.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/6541/64878491.th.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door DemoniCEVL op 10-06-2009 02:10 ]

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wheheh, die opmerking van DB in de ts :P

@DemoniCEVL:

De Imageshack linkjes zijn wat irritant (het is helaas niet meer wat het geweest is :'( ), maar je model ziet er al goed uit! :)

Misschien kan je het nog een klein beetje ronder maken en de spieren wat duidelijker? Bij een bad ass demoon past dat wel een beetje, toch? Als je de engel dan wat minder overdreven gespierd maakt, dan heb je daar ook weer een stukje contrast in :)

Of juist andersom: een heel sullig demoontje en een stoere gespierde engel!

@Eigen:

Voor als ik mee ga doen (nadat de ts voor het 3d topic klaar is) reserveer ik alvast een olifant...
..en een kleine muis :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 10-06-2009 03:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Tja, ik ben er zo lang uit geweest, geen flauw idee wat een andere goede site is om ff mijn plaatjes op te gooien. hehe

Dat afronden komt nog, ik werk nooit erg gestructureerd. Ga nu eerst het hoofd verder afmaken, en aan de hand daarvan kijk ik wat ik naderhand weer met het lichaam kan doen om het er beter bij te laten passen.

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/2286/51252091.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/434/67666734.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/5267/43548795.th.jpg

tja, nog meer imageshack gerotzooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heh, die laatste doet me denken aan het konijn uit Donnie Darko...

En Tinypic lijkt tegenwoordig een van de betere keuzes te zijn voor het hosten :)
(na registratie kan je ook je afbeeldingen weghalen, net als bij Imageshack als ik het me goed herinner)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Ik zal dalijk ff tinypic checken.

Nog eentje vandaag: Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/5267/43548795.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik ga proberen meerdere tegenpolen in m'n plaat te verwerken, maar hoofdzakelijk gaat het om heet en ijskoud

@Stukfruit en DemoniCEVL horen jullie niet in bed te liggen?

[ Voor 22% gewijzigd door D-rez op 10-06-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ghaha die hoor je de aankomende uren niet meer :P

Ik ga ook weer een poging wagen. Mn idee hangt alleen heel erg aan textures dus mooie manier om me daar eens in te verdiepen.

DemoniCEVL. Lijkt inderdaad op dat konijn uit Donnie Darko! Ziet er al goed uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Deze keer ga ik toch echt meedoen.. deze keer wel :o! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302681

Ik zal mij waarschijnlijk ook eens wagen. Eerst mijn thesis en eindwerk tot een goed einde brengen en mocht er tijd over zijn..... anders zal het de volgende contest worden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Anoniem: 123349 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:36:
Ghaha die hoor je de aankomende uren niet meer :P
Valt mee hoor, ik lig wel vaker even snel wat te internetten als ik niet kan slapen ;)
Mobiel internet via de router ftw, dat was dus vanuit bed :+

Ben benieuwd wat de rest allemaal gaat maken!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Ik woon in Brazilië, dus bij ons was het nog niet zo laat : :+
En wat stukfruit zegt: wat maakt de rest, en waar zijn de eerste WiP's?

[ Voor 37% gewijzigd door DemoniCEVL op 10-06-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

DemoniCEVL schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:14:
Ik woon in Brazilië, dus bij ons was het nog niet zo laat : :+
En wat stukfruit zegt: wat maakt de rest, en waar zijn de eerste WiP's?
Ik moet gewoon werken hoor, dat ze dat in Brazilie niet doen :+

En gister was ik bezig met een veel te nutteloos script om object een sinewave the geven. Maar vanavond komt er ws. een concept van mij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Afbeeldingslocatie: http://i430.photobucket.com/albums/qq21/boontrop/701.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Nou mijn eerste WIP ooit!

Afbeeldingslocatie: http://www.datmartens.com/Tweakers/Contest/Tegenpolen/WIP1.jpg

Ben nu sinds een weekje een beetje met Maya bezig, en vind dit wel een leuk project om mee bezig te zijn. Is wel even wennen ten opzichte van de CAD software waar ik veel mee werk.
Ja ik weet het, het lijkt nergens op. Maar wat wil je van een beginnende Maya gebruiker! :P

[ Voor 3% gewijzigd door xp7amrkr op 22-06-2009 11:29 ]

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

schaakspel heb ik ook ooit eens in autocad gemaakt. Veel plezier met het paard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Normaal werk ik in Autodesk Inventor, daar ken ik genoeg trucjes om hem te tekenen. In Maya is het wat anders. (maar waarom denk je dat ik met de pion begonnen ben, dat was de makkelijkste :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Concept. Was half uurtje werk ofzo. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Tegenpolen/Concept.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Nu schaam ik me echt voor de tijd die ik in de WIP gestoken heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Weer klein updateje van mij, en ja nog steeds via Imageshack :p

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/5921/28567191.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/918/27455295.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/6595/29853365.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/5845/79609987.th.jpg

Hij gaat nog een riem en wat andere props krijgen, en ik ben er nog niet over uit of ik hem vleugels ga geven, voornamelijk omdat ik ze niet goed kan maken :+
Uiteraard krijgt het lichaam nog meer detail.

rendertje:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/68dnrs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/10eldf9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2817egx.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door DemoniCEVL op 11-06-2009 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

xp7amrkr schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:57:
Niet doen natuurlijk. Je geeft zelf aan dat het je eerste wip is. Daarnaast is concept erg simpel te maken. (daarnaast erg makkelijk om objecten te vervangen, vind ik zelf). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

xp7amrkr schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:57:
Oefening baart kunst. Dus niet te rap opgeven. De eerste keer dat BcMe iets maakte was dat ook niet half zo snel en half zo mooi als hij nu in een halfuur gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

D-rez schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:45:
[...]

Oefening baart kunst. Dus niet te rap opgeven. De eerste keer dat BcMe iets maakte was dat ook niet half zo snel en half zo mooi als hij nu in een halfuur gemaakt heeft.
Het duurde echt 2 weken voordat ik erachter kwam dat er uberhaupt een edit mesh bestond :') Mijn eerste figuren bestonden uit primitives :P

Maar goed. Dat was max r2.5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Edit mesh? Ik werk nu alleen met primitives volgensmij...

[ Voor 70% gewijzigd door xp7amrkr op 11-06-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

xp7amrkr schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:04:
Edit mesh? Ik werk nu alleen met primitives volgensmij...
De vorm van je schaakstukken zijn in ieder geval meer als primitives. Ik gok lathe'd splines ofzo? Dus je weet al meer dan gewoon primitives (sphere, box, etc.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Ik gebruik gewoon Create > Polygon Primitives en dan Mesh > Booleans > Union / Difference / Intersection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

boolean moet je met een grote boog ontwijken in 3ds max. Zorgen voor zware tekeningen en kans op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Ik werk in Maya, geld het daar ook voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

niet dat ik weet. Max heeft al van kindsbeen last van boolean. Maya is veel recenter qua code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287659

Hey (beetje laat ^^) ik doe misschien ook mee als ik de tijd kan vinden.
xp7amrkr schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:58:
Ik werk in Maya, geld het daar ook voor?
Je werkt in Maya, geen wonder dat je niet weet wat edit mesh is, dat zit in max.
Het is me in het verleden opgevallen dat sommige mensen graag booleans gebruiken en anderen er niks van willen weten. Ik denk dat booleans prima kunnen werken maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan.
Verder zijn de regels voor het gebruik van polygonen/nurbs en tools vrijwel in elk 3d programma hetzelfde, bijna alle tools in de verschillende programma's komen op hetzelfde neer (extrude, lathe, weld/merge etc.) alleen hebben ze af en toe een andere naam.

Kan je misschien een wireframe posten van de schaakstukken (zou wel willen weten hoe het eruit ziet als je ze met booleans heb gemaakt).
De pionnen zijn het makkelijkst te maken dmv een spline te maken en dan de revolve (lathe in max) tool te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Over booleans gesproken: over een tijdje gaat waarschijnlijk een nieuwe library voor boolean operaties in Blender gebruikt worden (voor geinteresseerden: linkje) en het lijkt er op dat dit een van de betere implementaties gaat worden. Als je veel booleans gebruikt is dit volgens mij wel iets om in de gaten te houden met de komende releases :)

De demoon begint er al aardig eng uit te zien!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Anoniem: 287659 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:31:
Kan je misschien een wireframe posten van de schaakstukken (zou wel willen weten hoe het eruit ziet als je ze met booleans heb gemaakt).
Jazeker, afbeelding is klikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.datmartens.com/Tweakers/Contest/Tegenpolen/Booleans_thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door xp7amrkr op 22-06-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Weer klein updateje, ik zit te denken om voor de klassieke duivel-look te gaan, rode huid, zwart behaarde bokkepoten;

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/5ob039.jpg

Over de huid misschien van die glyphs, zoals hellboy bijv ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

WIP2
Afbeeldingslocatie: http://www.datmartens.com/Tweakers/Contest/Tegenpolen/WIP2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door xp7amrkr op 22-06-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Aargh. Ik heb nog steeds geen idee. :/

De WIP's zien er al goed uit mensen :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Weer eentje, ik ga denk ik zometeen aan de engel beginnen, nog ff probeer hem wat beter te riggen, ik wou dat dat wat makkelijker kon :p
Waarom is er niet gewoon een random bone generator ofzo, wat mij betreft gooit het in een arm 6 botten, dat is nog altijd beter als ze goed meebewegen dan zelf liggen te klooien met die envelops die nooit kloppen.. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dr4lud.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

En nu een wip. Gisteren nog wat tijd gehad, dus even de compositie iets veranderd, wat objecten mooier gemaakt, en de belichting iets bekeken.

Let niet teveel op de handen, dat zijn op moment nog meer placeholders dan echt daadwerkelijk goeie models :P vooral die peace-hand ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Tegenpolen/Wip-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

diene mens mag z'n nagels wel eens knippen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hey, leuk om een nieuw gezicht te zien! Welkom. En schaam je niet voor wat je maakt! Je moest eens weten waar ik mee begon... :P Zo te zien heb je de basis al onder de knie dus kun je met deze wedstrijden goed oefenen. Het is zeg maar altijd 'voor de lol' maar mijn persoonlijke ervaring is dat je na een jaar of 5 (in mijn geval dan) flink wat skills hebt verzameld en met het programma omspringt alsof het niets is!

Melding van mijn kant; ik heb weer geen tijd om mee te doen. :( Mijn afstuderen duurt tot 30 juni en daarna hoop ik weer meer tijd te hebben :P (als werkloze, jippie). Dus ik peer hem weer!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Dark Blue schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:47:
[...]Het is zeg maar altijd 'voor de lol' maar mijn persoonlijke ervaring is dat je na een jaar of 5 (in mijn geval dan) flink wat skills hebt verzameld en met het programma omspringt alsof het niets is!
Ik ken dit. Heb op me 14e een Solid Edge licentie voor mijn hobby gesponsord gekregen. Ben daar toen flink mee aan de gang gegaan. Tegen me 18e kreeg ik daadwerkelijk les met een vergelijkbaar programma (Autodesk Inventor @ HBO) en dit was een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

vuur maken in max zonder externe plugins valt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Ik maak eigenlijk altijd vuur zonder speciale plugin, gewoon fire onder effects, wat particles erdoor en een beetje glow, en het ziet er best goed uit.

En als het toch niet geanimeerd hoeft te zijn, gaat niks boven een ouderwetse sprite(s) om vuur te maken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

D-rez schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:22:
Mwah, valt goed te doen met pflow, gewoon oranje self illuminating spheres spawnen, beetje leuk wind force er bij voor de tendrils en alles naar de tering motion blurren, ziet er best goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Ik hoop dat ik niemand op de teentjes trap, maar ik zou echt graag willen zien dat er meer kritiek geleverd wordt op ieders werk. Zonder kritiek groeit men niet. Help elkaar groeien.

Mijn comments:

BcMe
Cool idee! Tot nu toe gaat het de goede kant op en kan behalve de handen kan ik weinig kritiek geven. Ik neem aan dat je die gaat hermodeleren of detailleren met mudbox/zbrush?

Je kunt heel veel bereiken met je textures. Bijvoorbeeld door de geweldadige persoon een ruwere handtextuur te geven en wat littekens/tattoos.

Met de achtergrond kun je ook veel doen, bijvoorbeeld aan de linkerkant een vredevolle scene te tonen en rechts chaos en destructie.

DemoniCEVL
Ik weet dat het nog lang niet final is, maar zorg ervoor dat je duidelijke belichting hebt en kom niet met een zwarte achtergrond aanzetten. Het hoeft niet complex te zijn. Een simpele 3 punts belichting is meer dan genoeg.

Het lichaam van je model is erg vierkant/hoekig en de texture lijkt op metaal/ruw beton. Probeer er wat meer aandacht aan te besteden voor je met de engel begint. 2 Karakters modeleren, texturen en riggen is heel wat werk.

En euh. Hebben Demonen meestal geen vleugels en staart? Niet dat ik er ooit een heb gezien O-) .

xp7amrkr
Ik weet dat je echt een beginner bent, maar ik vind dat je het erg goed doet voor een beginner. Het is nog te vroeg om je te bekritiseren over je belichting en materialen. Zorg maar eerst dat je het modelen onder de knie krijgt.

Mocht je willen leren (poly)modeleren zonder complexe interface, dan raad ik je Nevercenter's Silo aan. Probeer de trial, bekijk de gratis video tutorials op de website en hij werkt volgens mij ook na 30 dagen, alleen dan kun je niet meer saven. Het concept van modeleren is in ieder programma hetzelfde. Vaak zijn de extrude, bevel/chamfer en de cut tool de enige die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Yanik schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:05:
Ik hoop dat ik niemand op de teentjes trap, maar ik zou echt graag willen zien dat er meer kritiek geleverd wordt op ieders werk. Zonder kritiek groeit men niet. Help elkaar groeien.

Mijn comments:

BcMe
Cool idee! Tot nu toe gaat het de goede kant op en kan behalve de handen kan ik weinig kritiek geven. Ik neem aan dat je die gaat hermodeleren of detailleren met mudbox/zbrush?

Je kunt heel veel bereiken met je textures. Bijvoorbeeld door de geweldadige persoon een ruwere handtextuur te geven en wat littekens/tattoos.

Met de achtergrond kun je ook veel doen, bijvoorbeeld aan de linkerkant een vredevolle scene te tonen en rechts chaos en destructie.
Klopt, ik ben nu bezig met de handen aan het verbeteren in 3ds max. Daarna met Zbrush proberen er een betere vorm aan te geven. Het idee van verschillende textures e.d. zat inderdaad in mijn hoofd ;)

Dat met die achtergronden is een goed idee. Ik zal eens kijken hoe dat uit te werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
@ D-rez

Vuur in 3max zonder plugins

Afbeeldingslocatie: http://www.thegorchworld.com/vuur/vuur.jpg
http://www.thegorchworld.com/vuur/vuur.doc
http://www.thegorchworld.com/vuur/vuur.max

Gebruik het perfectioneer het. als je er iets heel vets van kan maken zonder plugins. zou je dan willen posten hoe je het gedaan hebt. Deze file krijg je van mij.

Ik zoek ondertussen mijn 2 eigen tegenpolen nog.

Goed voor de zelfstudie!!

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchzilla op 14-06-2009 23:23 ]

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ben tussen het klooien met het vuur door, ondertussen met de volgende dingen begonnen. Ook de 1,5e keer dat ik polymodel. En straks nog een bepaald lastig materiaal zien te maken. Ben wel benieuwd of het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 10:04
D-rez schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:22:
Waarom zou je niet gebruik kunnen maken van Afterburn of FumeFX?? Tis niet dat dat nou drag en drop plugins zijn waarmee je even een vuurbal maakt in 10 seconden.

Kvind de regel uit de begin post ook niet echt duidelijk:
Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.

Hiermee zeg je eigelijk ook dat idereeen die 3ds max gebruikt maar niet de scanline render zich niet aan de regels houd want Global Illumination (3th party renders) is vaak wel een grote rol in de render.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik heb gewoon de middelen niet om die plug-ins aan te schaffen. Anders zou ik ook met een andere render engine werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Villean schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:11:
[...]

Waarom zou je niet gebruik kunnen maken van Afterburn of FumeFX?? Tis niet dat dat nou drag en drop plugins zijn waarmee je even een vuurbal maakt in 10 seconden.

Kvind de regel uit de begin post ook niet echt duidelijk:
Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.

Hiermee zeg je eigelijk ook dat idereeen die 3ds max gebruikt maar niet de scanline render zich niet aan de regels houd want Global Illumination (3th party renders) is vaak wel een grote rol in de render.
Och in max kan je dan wel Mental Ray gebruiken. Maar ik denk dat verschillende renderers wel mogen. Zo niet, dan is het een beetje vreemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
wipje:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Tegenpolenwip1.jpg
de tegenpolen moeten nog komen, maar de omgeving is al gevorderd

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Afbeeldingslocatie: http://i430.photobucket.com/albums/qq21/boontrop/70b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Het lijkt beetje op een vulkaan uitbarsting :+

Wel mooi opzich maar thoort meer bij een berg dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dan heb je waarschijnlijk nog niet vaak aan een kampvuur met vers gesprokkeld gezeten. Dat knetterd, spat en rookt behoorlijk.

W817, stallone van 3dstudio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:04:
dan heb je waarschijnlijk nog niet vaak aan een kampvuur met vers gesprokkeld gezeten. Dat knetterd, spat en rookt behoorlijk.

W817, stallone van 3dstudio?
Correct ;)

Edit: Don't be a thief of your own life. :P ?

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchie! op 16-06-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

helemaal juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Is er weer eentje, ik vecht nog steeds met het riggen, wat is dat moeilijk zeg.
Ik was wat met de belichting aan het spelen, het is niet helemaal wat ik wil, maar ik vond hem toch leuk om ff te laten zien. Verder ff snel een zeer slechte ruine in elkaar geflanst. Uiteraard is ook de texture daarvan, en zeker die van de grond, niet definitief.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zeayrt.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DemoniCEVL op 17-06-2009 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dat schiet lekker op. Precies nogal wat tijd teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Laatst online: 22-04 09:06
Vette WIP's mensen. Ware het niet dat ik zo druk ben met school anders zou ik mn maya kunsten ook is moeten vertonen hier. P.s. Yanik heb jij niet gister in het afstudeerhok aan mij je modelletjes van die zwerver en oud omaatje laten zien ;-)

Of heb ik de verkeerde voor me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ziet er inderdaad mooi uit allemaal! Vuurtje erg tof en de belichting ziet er al fijn uit.
Monster (geen idee wat het is ? :P) zit al lekker veel detail in.

Hierbij mijn eerste wipje!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ldv9xd.jpg

En kleine edit.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/amryuo.jpg

HDRI (eerste x) en Global illumination. Nu ga ik een foto realistische (met cartooney vulling) inleveren ook. })

Of het gaat lukken wordt een 2e...

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 18-06-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

we leren elke dag bij jupjup. Ik probeer ook zoveel mogelijk nieuwe dingen uit. Dat is eigenlijk mijn belangrijkste motivatie bij dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga ook beginnen aan deze contest :P. mijn idee:

Een touwtrekwedstijdje tussen 2 auto's (tegenwerkende krachten)

binnekort mijn eerste WIP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmz Plans changed.

Ik heb nu iets in m'n hoofd om een custom chopper te maken met daarnaast een driewieler (zo'n bobby's world fietsje:P)

Ik weet niet want voor mijn gevoel zit ik net een beetje op het randje van of het nog bij het onderwerp past of niet..

wat zeggen jullie? als jullie al per definitie zeggen dat het niet drbij past dan ga ik gewoon iets anders verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik zou zeggen leef je uit. (desnoods maak je de ene zwart en de andere wit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Wat is het stil hier, ik dacht het is weekend, het zal dalijk WiP's regenen. Nou ja, hier in ieder geval eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2141kcg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2efjkah.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/309mq84.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door DemoniCEVL op 21-06-2009 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah het is idd wat stilletjes :)
Ik ben dan ook begonnen aan mijn inzending :P tis niet veel maargoed het is iig een WIP :)

Het Frame van m'n custom bike:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/black/wip1.jpg

Dan zal ik ook eens mijn commentarenrondje doen:

DemoniCEVL
Ziet dr al super goed uit! vooral je laatste is erg gaaf en sfeervol! Dat witte gaat de hemel voorstellen neem ik aan? of hoe moet ik dat gaan zien :)

xp7amrkr
Ik zou er trots op zijn als ik zoiets eruit krijg als beginner :D. Heel mooi gemaakt hoor :). Kben benieuwd hoe je resterende schaakstukken eruit gaan zien. die zijn ook meteen een stuk moeilijker om te maken.

BcMe
Kkan dr weinig van zeggen. Moddeling ziet er goed uit (die handen buiten beschouwing gelaten). dit wordt denk ik wel een mooie final :)

D-rez
Leuk vuurtje! goed gemaakt :) nu de rest nog ;)

.Sjoerd
Leuke omgeving! Het kan nog alle kanten opgaan met de tegenpolen :P. Alleen die blauw glow achter die 3 groene flesjes hoort dat daarzo?

Jupjup
Ziet er al mooi en realistisch uit! Alleen dat kwik hoort dat niet een andere kleur te zijn dan groen? of is het een ander materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

idd. nu de rest nog. Heb wat last met m'n volgende materiaal.

Maar ben nu voornamelijk bezig met een servertje in elkaar te knutselen.

[ Voor 39% gewijzigd door D-rez op 21-06-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb nog steeds niks :X :? ;(

Edit: misschien toch een idee :9

[ Voor 35% gewijzigd door Dutchie! op 22-06-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Groot tegen klein (david vs. Goliath) Licht tegen donker, water tegen vuur, etc. er is zat te bedenken met tegenpolen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

DemoniCEVL schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:35:
Groot tegen klein (david vs. Goliath) Licht tegen donker, water tegen vuur, etc. er is zat te bedenken met tegenpolen :p
Daar heb ik dus al 17 dingen op een lijst staan :P maar ik ben er uit. Straks komt mijn eerste wip.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/070/Render.001.jpg
Het gaat overgens om het 1e kastje, dicht. Waarom ik ook de binnenkant heb gedaan weet ik niet :P maar ik was toch bezig dus nu kan het ook open.

:D

[ Voor 26% gewijzigd door Dutchie! op 22-06-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Open vs. dicht? 8)7 Serieus, geen idee wat het moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:56
Rommelig vs netjes... kan ook :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Er komt nog veel meer bij :P Just wait and see O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Nou maar weer eens een WIP van mij. Heb er weer ff wat vrije tijd gehad om er tegenaan te gooien (niet zo veel als ik hoopte, helaas). :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Tegenpolen/Wip-02.jpg

Er moet nog redelijk wat gebeuren. To do:

Mannenhand:
  • De boksbeugel moet ik iets mee doen, weet nog niet wat.
  • Die wond ben ik niet tevreden over.
Vrouwenhand:
  • Bloem heeft dubbele laag blaadjes wat niet heel lekker zit. Met wat maskers e.d. tot 3 losse lage blaadjes ombouwen, zodat het plantje meer diepte heeft.
  • Hand moet ik nog eens goed door Zbrush halen
  • Texture van de hand eens goed bekijken
  • Ketting aanpassen
  • Nagels aanpassen
En ik wil de achtergrond nog veranderen, maar dat moet allemaal lukken. ;)

@Stalllone: ik ben benieuwd wat je in godsnaam wilt maken :P

@Frans vd Wijst: Leuk frame. Nog niet zoveel om commentaar op te geven ;)

@DemoniCEVL: Ziet er leuk uit. Hij mag nog wel wat meer evil vind ik ;) Maar dat is slechts mijn mening :P

@jupjup: Nog niet veel, maar leuke wolkjes :P

@sjoerd: Beetje donkere render. En ik ben benieuwd wat de tegenpolen worden ;)

@D-rez: Leuk vuur, de emmer water komt er nog naast? ;)

@BcMe: Allemaal leuk en aardig, maar kan je iets minder smileys in je commentaar gebruiken? Je lijkt wel een geestelijk minder bedeeld iemand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik zou de steel van het bloemetje ook nog iets minder recht maken, is wat natuurlijker :) ziet er goed uit verder!
BcMe schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:16:
@BcMe: Allemaal leuk en aardig, maar kan je iets minder smileys in je commentaar gebruiken? Je lijkt wel een geestelijk minder bedeeld iemand :/
:D

Denk maar zo, wij smiley-misbruikers komen tenminste extra vrolijk over :P :+ ;) _/-\o_

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

duurde verdorie een paar minuten voor ik door had dat je het over je zelf had! Ik maar naar boven en naar beneden scrollen op m'n gsm schermpje.

/edit
Oh en nee, er komt geen emmer water naast. Dat zou net iets te gemakkelijk geweest zijn. Just wait and see.

[ Voor 29% gewijzigd door D-rez op 23-06-2009 09:20 . Reden: typo + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 19:17
@bcme, heb je nou in de texture op je hand ook bcme staan? waarbij de e dus verborgen is achter de ketting? :P

@ stukfruit,

Wat doe jij zo laat nog op? :o

[ Voor 18% gewijzigd door naam op 23-06-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

marabunta2048 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:59:
@bcme, heb je nou in de texture op je hand ook bcme staan? waarbij de e dus verborgen is achter de ketting? :P
O-) zou ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
@bcme:

Die boksbeugel is nog iets te clean, hij glimt je tegemoet als een cillit-bang reclame ;). Misschien iets ruwer metaal of wat 'gebruikssporen' erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Hier een shot waarin ik bezig ben met mijn engel. Het haar wil ik nog anders hebben, en ze moet nog vleugels krijgen. En proberen wat meer af te ronden en wat beter te riggen... hoewel dat me waarschijnlijk zowieso niet gaat lukken.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/5ntb94.jpg

Concept van wat ik ongeveer wil hebben:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/e029fd.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door DemoniCEVL op 24-06-2009 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Persoonlijk hou ik van Dunne engelen :P deze is beetje... mollig O-) maar het ziet er wel cool uit hoor. Ik doe het je nog niet na.

Anyhow mijn volgende wip:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/070/Render.003s.jpg
Iemand nog wat suggesties voor op de vloer? voelt nog beetje kaal aan. Anders ga ik een stofzuiger maken ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Leg er een schapenvacht of andere vloerbedekking neer, dat breekt het een beetje. En mischien nog een stoel aan de tafel vooraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@DemoniCEVL: Agree with Stalllone :P

@Stalllone Zie er al mooi uit! Misschien gaat die kaalheid wel weg wanneer je het getextureerd hebt. ik denk dat dat een stuk scheelt in ieder geval ;).
De schaduwen van de stoel / lamp / blok op tafel lijken ook niet te kloppen. Alsof er een lamp op de grond ligt. Ik weet niet of je hier nog mee bezig was :).

Hier nog een WIP van mijn kant. het voorwiel is nog steeds niet klaar. dr moeten nog remklauwen op en dr moet een kabel naar het stuur toe lopen.

De rest is obvious
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/black/wip2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/black/wip3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Frans, dat is very nice! een spiderman fiets ;)

Stallaone, je hebt precies flink kunnen doorwerken. chappau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 19:17
iemand hier heeft veel naar american chopper op discovery gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-04 10:14
Erg mooie fiets. Toevallig Amarican Chopper gekeken met de black widow bike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha true!

lijkt mij wel een leuke uitdaging om te maken ;). en dat dan in combinatie van deze contest wat wil je nog meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

xp7amrkr schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:20:
Leg er een schapenvacht of andere vloerbedekking neer, dat breekt het een beetje. En mischien nog een stoel aan de tafel vooraan?
Stoel vooraan doe ik waarschijnlijk nog wel. Thnx :) schapenvacht of vloerbedekking... denk het niet, omdat ik het soort latten bodem wilde geven. Maar misschien een vloerkleed (met hair erop O-) ) nog nooit mee gespeeld, dus misschien wel leuk.
Anoniem: 280269 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:54:
@Stalllone Zie er al mooi uit! Misschien gaat die kaalheid wel weg wanneer je het getextureerd hebt. ik denk dat dat een stuk scheelt in ieder geval ;).
De schaduwen van de stoel / lamp / blok op tafel lijken ook niet te kloppen. Alsof er een lamp op de grond ligt. Ik weet niet of je hier nog mee bezig was :).
Klopt. Er staat een omni ongeveer op het stuk waar het licht (van buiten naar binnen) op de grond valt. Ben nog aan het proberen hoe en wat :)

Jouw bike chopper is ook niet verkeerd :o !
D-rez schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:20:
Stallaone, je hebt precies flink kunnen doorwerken. chappau!
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

vandaag eindelijk weer wat kunnen doen. maar lukt niet erg.

Afbeeldingslocatie: http://i430.photobucket.com/albums/qq21/boontrop/70c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
tweede wip:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Tegenpolenwip2.jpg
er missen twee textures, is kijken hoe ik die terug kan toveren :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
daar is ie al:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Tegenpolenwip3.jpg
voor groooooot:
http://img209.imageshack.us/img209/738/tegenpolenwip3.jpg
nu nog uitvogelen hoe ik er rook bij kan doen en een beetje fog binnen het café, tot nu toe wil de fog er alleen nog buiten :+ een tap oid erbij en dan is ie wel zo goed als klaar...(misschien nog wel een astma patiënt erbij :+ )
oja, sigaretten geven net ff te veel licht af, maar dat komt op de volgende render wel. :9

PS. die flessen die je op de achtergrond ziet(rechtsboven) heb ik niet zelf gemaakt, maar dat is toch niet erg omdat het geen rol speelt maar alleen een beejte sfeer achtig iets geeft? zowel dan haal ik ze alsnog weg.

[ Voor 43% gewijzigd door .Sjoerd op 25-06-2009 20:31 ]

specs

Pagina: 1 2 Laatste