|
[ Voor 8% gewijzigd door monnick op 16-05-2008 18:33 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[ Voor 8% gewijzigd door monnick op 16-05-2008 18:33 ]
|
[ Voor 14% gewijzigd door monnick op 27-04-2008 12:48 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Lijkt me een goed plan. GC is niet echt een druk besproken item meer atmmonnick schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:43:
Dit is het laatste deeltje voordat we aan het legendarische nummer van 100 delen toekomen!
Zal ik bij deeltje 100 het topic het Nintendo Wii Ervaring Topic Deel 100 noemen, dus de GC buiten beschouwing laten, dit aangezien er toch niemand meer over een GC praat.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Anoniem: 215024
wii music hoor je eerlijk gezegd weinig meer van!Hoedje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:52:
Het tweede punt is dat "Interessante Games in de maak" wel erg leeg is. Idee om toe te voegen zijn Wii Music en Disaster: Day of Crisis en EA's Boom Blox (spel van Spielberg).
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 69767
Waarom bestel je in vredesnaam bij Wehkamp je spellen als je 'm bij andere winkels goedkoper kan krijgen? En de service (dat merk je nu zelf) is ook nog eens slecht bij Wehkamp.RollieBollie schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:06:
Op zich is dit al enkel een Wii topic, de startpost gaat volgens mij enkel over de Wii.
Ben trouwens benieuwd wanneer mijn Mario Kart binnenkomt, heb hem vorige week besteld via de Wehkamp, lekker goedkoop, maar helaas dus een week levertijd.
Ik wil nu wel eens lekker online gamen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-04-2008 20:43 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 15-04-2008 20:45 ]
Er was afgelopen weekend een 10% kortingsactie bij Wehkamp, daarnaast zijn ze vrij scheutig met waardebonnen e.d. dus dan is de Wehkamp ineens niet zo duur meerAnoniem: 69767 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:41:
[...]
Waarom bestel je in vredesnaam bij Wehkamp je spellen als je 'm bij andere winkels goedkoper kan krijgen? En de service (dat merk je nu zelf) is ook nog eens slecht bij Wehkamp.
[ Voor 0% gewijzigd door Hoedje op 15-04-2008 20:46 . Reden: Spuit 11 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb Mario kart bij de wehkamp besteld wegens 2 redenen, 1 daar was die game op dat moment het goedkoopste icm verzendkosten totaal heb ik iets van 40 euro betaald en 2 ik heb het qua werkzaamheden te druk om langs meerdere winkels te gaan shoppen voor een game.Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:41:
[...]
Waar bestel je in vredesnaam bij Wehkamp je spellen als je 'm bij andere winkels goedkoper kan krijgen? En de service (dat merk je nu zelf) is ook nog eens slecht bij Wehkamp.
ik sluit me hierbij aan.Vanitas schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:24:
[...]
Lijkt me een goed plan. GC is niet echt een druk besproken item meer atmDie kan over naar het retro consoles topic
Ok, ik wist niet dat er een actie was dit weekend. Want normaal gesproken is Wehkamp nou niet de beste en goedkoopste winkel voor jouw games!Hoedje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:45:
[...]
Er was afgelopen weekend een 10% kortingsactie bij Wehkamp, daarnaast zijn ze vrij scheutig met waardebonnen e.d. dus dan is de Wehkamp ineens niet zo duur meer
Ik heb meer interessante games toegevoegd, ga nu even het eerste puntje checken!Hoedje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:52:
Ik vind van wel. Het is immers niet zo dat Gamecube vraagjes dan ineens niet meer mogen o.i.d. Maar er zal vast wel weerstand tegen zijn.
* Hoedje moet ook nog even zeuren. De TS ziet er prima uit. Maar toch nog twee opmerkingen. De tabel van de Wii musthaves is niet helemaal mooi. Je moet voor dat hoekje ook twee cellen aanmaken, maar dan zonder inhoud dan krijgen die ook die achtergrondkleur. Het tweede punt is dat "Interessante Games in de maak" wel erg leeg is. Idee om toe te voegen zijn Wii Music en Disaster: Day of Crisis en EA's Boom Blox (spel van Spielberg).
En ik zou het ook fijn vinden een overzicht te hebben van 'niet-casual games', daar draait het voor een groot deel ook om met de Wii volgens Nintendo. Dus Wii-Fit, Wii-Music e.d. in een apart overzichtje en niet tussen RE etc.monnick schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:12:
[...]
Ik heb meer interessante games toegevoegd, ga nu even het eerste puntje checken!
EDIT: Done! TS kan weer een tijdje mee
Nintendo SWITCH! FTW
Dat lijkt mij niet echt nodig, dan kun je meteen alle spellen ook in de verschillende genres gaan onderverdelen. Daarnaast, waar leg je de lijn tussen casual en niet-casual? Zijn bijvoorbeeld Mario Kart en Guitar Hero nu casual of niet?Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:25:
[...]
En ik zou het ook fijn vinden een overzicht te hebben van 'niet-casual games', daar draait het voor een groot deel ook om met de Wii volgens Nintendo. Dus Wii-Fit, Wii-Music e.d. in een apart overzichtje en niet tussen RE etc.
Nintendo bestaat uit meer dan 1 ontwikkelteam.SOCO_cola schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:29:
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag... waar de ontwikkelaars van Nintendo nu mee bezig zijn. Aangezien Kart en Brawl al af/gerealeased zijn. Zullen ze al met Zelda bezig zijn (Mario denk niet aangezien ze er maar 1 per console uitbrengen van de N64), of met een nieuwe franchise?
Deze vraag is eigenlijk puur omdat ik de qualiteit van dat team eigenlijk het enige van niveau is waar ik geld aan uit wil geven
[ Voor 46% gewijzigd door MetroidPrime op 15-04-2008 21:38 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Nintendo SWITCH! FTW
Topmonnick schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:12:
[...]
Ik heb meer interessante games toegevoegd, ga nu even het eerste puntje checken!
EDIT: Done! TS kan weer een tijdje mee
Nintendo heeft zo rond de 40-50 titels in ontwikkeling voor de Wii. Natuurlijk zullen er genoeg daarvan geschrapt worden, maar het laat wel zien dat er genoeg aankomt. Daarbij werken ze veel samen met andere studio's, tenminste dat doen ze de laatste tijd. Dat is nu bijv. met Sega (Mario & Sonic at the Olympics) en Namco (Mario Baseball / Sluggers).SOCO_cola schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:11:
ok apart, heb alleen zelf echt het idee dat ik nadat Brawl gekocht heb, weinig meer hoef te verwachten van de Wii, waarschijnlijk nog een 2e Zelda, Final Fantasy verwacht ik ook nog wel wat van. maarja heb zelf geen idee hoe flexibel die ontwikkelteams zijn dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik, Dus werken die gasten van Mario Galaxy bijvoorbeeld nu ook aan Wii Music.. Lijkt mij toch dat het fulltime banen zijn en die gasten constant met projecten/games bezig zijn....
Er is helaas nog niet zoveel over het spel bekend. Maar het komt wel van de zomer al in Japan uit, dus er zal snel meer bekend over worden. Het lijkt me ook een interessant spel. De graphics zijn uitmuntend (voor zover we nu beelden hebben gezien), daarnaast is het spel al zeker 2 jaar in ontwikkeling en anders dan andere Nintendo games qua toon.Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:31:
mm zo te zien moet ik ff wat meer info over Day of Disaster opzoeken lijkt me wel vet spel.
Anoniem: 104593
De Nintendo ontwikkelteams zijn niet erg flexibelSOCO_cola schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:11:
ok apart, heb alleen zelf echt het idee dat ik nadat Brawl gekocht heb, weinig meer hoef te verwachten van de Wii, waarschijnlijk nog een 2e Zelda, Final Fantasy verwacht ik ook nog wel wat van. maarja heb zelf geen idee hoe flexibel die ontwikkelteams zijn dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik, Dus werken die gasten van Mario Galaxy bijvoorbeeld nu ook aan Wii Music.. Lijkt mij toch dat het fulltime banen zijn en die gasten constant met projecten/games bezig zijn....
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 15-04-2008 23:10 ]
Ps4/switch gamer
Anoniem: 258138
[ Voor 46% gewijzigd door TheZeroorez op 16-04-2008 07:04 ]
90710
Dat hebben ze om 2 redenen gedaan.NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:23:
Idd leuke vergelijking, maar niet eens zo de graphics, maar meer het feit dat ze (helaas) alle banen veel breder hebben gemaakt zodat ze een stuk makkelijker zijn.
-------
[ Voor 17% gewijzigd door BarôZZa op 16-04-2008 11:31 ]
Anoniem: 117981
Ik kan alleen opmerken dat ik een PS2 controller heb van Gbooster en dat die me erg goed bevalt, komt erg dicht bij het origineel van Sony en speelt een stuk beter dan bijvoorbeeld een Logitech controller. Op zich is het merk dus in elk geval beter dan bijvoorbeeld Big Ben, maar over de Gamecube controller kan ik verder niet echt iets zinnigs zeggen.mjl schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:02:
Ik ben op zoek naar goede doch goedkope Gamecube controlles om op de Wii te gebruiken met gamecube games. Bij Bol.com staat een controller van Big Ben, maar deze krijgt erg slechte recenties .
Er staat er ook 1 van GBooster voor 5 euro duurder. Maar de recenties die ddarbij staan zeggen me weinig (natuurlijk zullen mesen eerder reageren als het slecht is ...)
Zijn er mensen met ervaringen met dee controllers of hebben ze een adresje waar goede controller voor een dergelijke prijs en lage verzendkosten zoals bij bol.com ?
Veel succes met games waarbij je A en Y tegelijk moet indrukken met deze controller. Voor mij ook niks anders dan officiele Nintendo controllers.BarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:28:
Euhh... Nee.
De Thrustmaster T-Wireless is de ideale Gamecube controller.
[afbeelding]
Draadloos met rumble(bij Nintendo is het of draadloos of rumble), goede kwaliteit, buttonlayout die ook geschikt is voor virtual console games en maar 2 tientjes.
In mijn ogen de meest complete controller. En dat vond ik verbazingwekkend, aangezien ik altijd van mening was dat Nintendo de beste controllers maakte en de Thrustmaster minstens zo goed is.
Misschien trouwens ook iets voor in de topicstart. Die vraag is ook al een miljoen keer voorbij gekomen. Zo is het niet moeilijk om bij deel 99 te belanden
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
[ Voor 16% gewijzigd door monnick op 16-04-2008 13:03 ]
Dit werkt voor Sonic the Hedgehog 2, Mario bros. 1 en 3, Lylat Wars etc. maar niet voor Gunstar HeroesDeze mode kan ingeschakeld worden door naar de Operations Guide van het spel te gaan, en tegelijk Z + A + 2 in te drukken.
Volgens mij nmoet dat in de TS ff aangepast wordenKan ik spellen uit Japan of de V.S. spelen op mijn Europese Wii
Nee, een Europese Wii speelt alleen spellen uit Europa af. Datel werkt aan een Wii versie van de populaire Freeloader, maar het is nog onduidelijk of en wanneer de Wii Freeloader zal worden uitgebracht.
Kan het niet een heel stuk korter? Het volgende lijkt me wel voldoende.Anoniem: 117981 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:12:
Kan ik spellen uit Japan of de V.S. spelen op mijn Europese Wii
[ Voor 3% gewijzigd door Captain N op 16-04-2008 14:18 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Succes met Gamecube games draadloos spelen met rumbleCaptain N schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:03:
[...]
Veel succes met games waarbij je A en Y tegelijk moet indrukken met deze controller. Voor mij ook niks anders dan officiele Nintendo controllers.
[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 16-04-2008 14:31 ]
Ik ontken ook zeker niet dat deze waarschijnlijk beter werkt met VC games, aangezien het dezelfde button layout heeft als een SNES controller. Voor mij persoonlijk is dat echter weinig relevant, omdat ik geen SNES games op m'n Wii speel. Ik heb ook een SNES. En anders zou ik nog altijd voor een Super Nintendo controller gaan op m'n Wii, en ik heb inderdaad ook een Classic Controller. De Cube controller gebruik ik nooit voor VC games.BarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:20:
Succes met Gamecube games draadloos spelen met rumbleen Virtual Console games spelen met een Gamecube controller. Nu zal je vast de classic hebben, maar dan nog vind ik deze nog lekkerder werken omdat je niet met die Wiimote eraan zit.
Bij hoeveel games moet je trouwens de A en de Y tegelijk indrukken? Ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen en anders kan je de buttons meestal nog wel configureren. Tegelijk indrukken is bovendien nog steeds gewoon mogelijk met je duim.
Overigens vind ik het met bijvoorbeeld Super Smash Bros Melee lekkerder werken dan de oorspronkelijke controller met die achterlijke buttonlayout.
Maar ik neem aan dat je het niet eens hebt uitgeprobeerd aangezien je het al hebt over 'Voor mij ook niks anders dan officiele Nintendo controllers.'
Edit: op de controller zelf kan je ook nog eens de buttons swappen, wat dus handig is met Virtual Console games.
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
Welke vooroordelen? Dat maak jij ervan, ik zeg alleen dat jij waarschijnlijk de Thrustmaster T-Wireless nog nooit hebt geprobeerd. In dat geval heb jij dus een vooroordeel over de controller. Het klopt dat third party controllers meestal bagger zijn. MadCatz, BigBen, Piranha zijn inderdaad zwaar bagger. Andere thrustmaster controllers mogelijk ook. Maar dit is gewoon een uitstekende controller die overal hoge cijfers scoort.Captain N schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:20:
[...]
Ik ontken ook zeker niet dat deze waarschijnlijk beter werkt met VC games, aangezien het dezelfde button layout heeft als een SNES controller. Voor mij persoonlijk is dat echter weinig relevant, omdat ik geen SNES games op m'n Wii speel. Ik heb ook een SNES. En anders zou ik nog altijd voor een Super Nintendo controller gaan op m'n Wii, en ik heb inderdaad ook een Classic Controller. De Cube controller gebruik ik nooit voor VC games.
Voor Gamecube games echter natuurlijk wel. Het mooie aan de officiële controller is dat je elke knop tegelijkertijd met de A knop in kunt drukken met alleen je duim. Gewoon met het onderste deel op de A en het topje op de Y bijvoorbeeld. Dit is vooral handig in games waar je de A-knop constant moet indrukken en ondertussen andere knoppen in moet drukken voor events die niet continue zijn. Denk bijvoorbeeld aan gasgeven in racegames of rennen in platformgames.
Het moet trouwens ook niet veel gekker worden met die vooroordelen hier. Eerst ben ik een een conservatieve zak die Wii games met Cube controllers zou spelen omdat ik een import console heb, en nu ben ik zo dichtgetikt dat ik lekker roep dat alles wat niet van Nintendo komt prut is. Nog maar even om dit ook in de grond te boren dan: ik heb verschillende 3rd party controllers voor NES, SNES en Nintendo 64. Voor de Nintendo 64 zweer ik bij Hori Mini's, welke imo veel beter zijn dan de officiëlen. Van de Piranha controller die ik heb voor de N64 brak daarentegen de joystick door midden na een maand of zo. Voor de Gamecube heb ik met verschillende 3rd party controllers uitvoerig gespeeld. In alle gevallen (MadCatz, Bigben, Thrustmaster, en Piranha) vond ik echter de officiële lekkerder spelen, en dus niet omdat 'ie officieel is dus. Ik heb deze dus daarom zelf niet gekocht. Wel heb ik een Hori Classic controller voor de Cube. De kwaliteit hiervan is perfect, alleen zijn hier de knoppen in Gamecube layout minder handig. Overigens vind ik de Gamecube controller sowieso erg fijn. Fijner dan de (officiële) PS2/3 en Xbox/X360 controllers ook. Ik stel dus voor dat de vooroordelen voortaan even lekker achterwege blijven.
Jaaah, die wil ik, maar niet in nederland verkrijgbaar (ik kan er geen althans winkel voor vinden) ...BarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:28:
Euhh... Nee.
[afbeelding]
Draadloos met rumble(bij Nintendo is het of draadloos of rumble), goede kwaliteit, buttonlayout die ook geschikt is voor virtual console games en maar 2 tientjes.
In mijn ogen de meest complete controller. En dat vond ik verbazingwekkend, aangezien ik altijd van mening was dat Nintendo de beste controllers maakte en de Thrustmaster minstens zo goed is.
Misschien trouwens ook iets voor in de topicstart. Die vraag is ook al een miljoen keer voorbij gekomen. Zo is het niet moeilijk om bij deel 99 te belanden
-------
WTF heeft Wii-Fit met hardcore te maken dan? Even met beide benen op de grond gaan staan en de Wii-Fit eens in perspectief plaatsen, voor je naar de winkel rent:ChrisM schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:16:
Even wat leuke reviews van sites:
http://wii.ign.com/articles/866/866524p1.html: IGN Wii Fit Preview. Hardcore gamer die heel erg enthousiast is!Leuk verhaaltje.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-04-2008 17:03 ]
Die controller is hier volop bij onder andere de Bart Smit te krijgen (moet er zelf ook nogsteeds een halen).mjl schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:02:
[...]
Jaaah, die wil ik, maar niet in nederland verkrijgbaar (ik kan er geen althans winkel voor vinden) ...
De TS is inderdaad niet wat de titel belooft: er wordt met geen woord over de Gamcube gesproken (behalve dan een zinnetje over de controller van de gamcube en dat gamecube spellen nog steeds gespeeld worden...)
Ik had het opgevat als dat je dacht dat ik nog geen 3rd party Gamecube controllers had geprobeerd. Desalniettemin is het nog steeds een vooroordeel dat je aanneemt dat ik deze specifiek nog nooit heb geprobeerd. Maar goed.BarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:18:
Welke vooroordelen? Dat maak jij ervan, ik zeg alleen dat jij waarschijnlijk de Thrustmaster T-Wireless nog nooit hebt geprobeerd. In dat geval heb jij dus een vooroordeel over de controller. Het klopt dat third party controllers meestal bagger zijn. MadCatz, BigBen, Piranha zijn inderdaad zwaar bagger. Andere thrustmaster controllers mogelijk ook. Maar dit is gewoon een uitstekende controller die overal hoge cijfers scoort.
Of je twee knoppen tegelijk kan indrukken, tsja dan swap je de A knop met de B knop (vanuit de options of op de controller zelf) en kan je alle toetsen gemakkelijk bereiken terwijl je de ene ingedrukt houdt. De B en de X tegelijk indrukken is namelijk ook op de gamecube controller onmogelijk. Ook een normale stick ipv dat gehandicapte C-stickje op de cube controller vind ik een verbetering. En de Z knoppen boven de L en de R ipv minibuttons ertussen.
Games als Capcom vs SNK 2 en Soul Calibur 2 wil je overigens al helemaal niet met de gamecube controller spelen.
Dat is z'n hele punt juist.Anoniem: 69767 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:02:
[...]
WTF heeft Wii-Fit met hardcore te maken dan? Even met beide benen op de grond gaan staan en de Wii-Fit eens in perspectief plaatsen, voor je naar de winkel rent:
http://www.youtube.com/watch?v=_iYBmAVuBns
[ Voor 8% gewijzigd door Captain N op 16-04-2008 17:12 ]
Mijn foto's op Flickr.
OK ga ik daar eens kijken!-Sander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:03:
[...]
Die controller is hier volop bij onder andere de Bart Smit te krijgen (moet er zelf ook nogsteeds een halen).
-------
De enige controller waarmee F-Zero GX uberhaupt the spelen is is een GameCube controller. Dan het liefst nog eentje waarbij je de L en R knoppen evenveel gebruikt zijn omdat je anders of teveel L or teveel R drukt. Bij iedere andere controller is de dead zone te klein of te groot en werkt het gewoon niet. Subtiele tikjes zijn alleen nodig met de Cube controller.Captain N schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:29:
Ghehe, thanks.![]()
Overigens is F-Zero GX een voorbeeld van een game waarbij je A en Y tegelijk in moet drukken (evenals A en X).
Ik stem voor een F-Zero GX kopje.De TS is inderdaad niet wat de titel belooft: er wordt met geen woord over de Gamcube gesproken (behalve dan een zinnetje over de controller van de gamcube en dat gamecube spellen nog steeds gespeeld worden...)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 16-04-2008 17:22 ]
Dat is bullshit natuurlijk, je gaat me echt niet vertellen dat je ooit last hebt gehad van inputlag terwijl je F0GX met de Wavebird speelde.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:19:
Overigens werkt de Wavebird ook niet lekker voor dat spel, te zwaar waardoor de controller een beetje kantelt en daarnaast is er iets meer input lag wat je echt niet kunt hebben in die game.
[ Voor 22% gewijzigd door SD5k op 16-04-2008 17:44 ]
Jouw WiFi-toegangspunt moet je dan instellen op 'mixed-mode' en/of kanaal 1/11. Dan zou het moeten werken!Anoniem: 258138 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:12:
Jaja ik heb er eentje
Alleen als ik me Wifi wil instellen en me wep enzo invoeg krijg ik "four 52030"
Iemand?
Je kunt ook een controller kantellen(omdraaien) zonder gyro, je kantelt en er gebeurt niets maar het kan dus wel. De batterijen maken hem zwaarder waardoor de controller uit balans raakt.-Sander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:42:
[...]
Dat is bullshit natuurlijk, je gaat me echt niet vertellen dat je ooit last hebt gehad van inputlag terwijl je F0GX met de Wavebird speelde.
En had jij een gyrocontroller in je Wavebird zitten ofzo? Ik heb nooit last gehad van een kantelende controller, en ook al zou dat zo zijn dan zou dit totaal geen invloed hebben op de gameplay.
Oh, en voor degenen die graag een Gamecube (achtige) controller willen voor hun Wii: Nintendo brengt als het goed is deze maand nog nieuwe officiële cube controllers in het Wii-wit uit in Japan. En door de voor ons gunstige dollarkoers gaan deze slechts €15 excl verzendkosten kosten wanneer je deze importeerd, ik heb er in ieder geval al 2 in bestelling staan.
Mixed staat die, en kanaal 1 en 11 werken niet?Anoniem: 69767 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:19:
[...]
Jouw WiFi-toegangspunt moet je dan instellen op 'mixed-mode' en/of kanaal 1/11. Dan zou het moeten werken!
Staat MAC filtering uit? Probeer eens een statisch IP adres.Anoniem: 258138 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:33:
[...]
Mixed staat die, en kanaal 1 en 11 werken niet?
En nu?
Anoniem: 84457
Dat is geen vooroordeel , maar een vermoeden. Heb je deze controller dan wel uitgeprobeerd?Captain N schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:07:
[...]
Ik had het opgevat als dat je dacht dat ik nog geen 3rd party Gamecube controllers had geprobeerd. Desalniettemin is het nog steeds een vooroordeel dat je aanneemt dat ik deze specifiek nog nooit heb geprobeerd. Maar goed.
Verder is deze discussie vrij zinloos. Het brengen van deze controller als de ultieme Gamecube controller blijft een mening, en geen feit zoals jij het presenteert. Wat betreft de kwaliteit van het plastic en de electronica kan ik zelf geen oordeel vellen omdat ik deze controller specifiek idd nog nooit heb gebruikt (hoewel ik in reviews lees dat de build quality en het bereik minder zijn dan de 1st party controllers). Toch kan ik aan de hand van feiten in reviews en uitvoerige ervaring met verschillende controllers en GC games weldegelijk afleiden dat ik deze controller niet graag zou hebben. Namelijk:
* Rumble: jij noemt het als voordeel, ik vind het persoonlijk een nadeel. Ik heb ook liever een officiële controller met draad dan een Wavebird. Hoe minder gehannes met batterijen en de mogelijkheid dat ze op zijn net wanneer jij wilt gamen, hoe beter. Zeker met 3 AAA batterijen.
* Geen analogue shoulder buttons (nogal lastig in games die daar gebruik van maken)
* Omgekeerde plaats van D-pad en linker analogue stick (een van de redenen waarom ik de GC controller fijner vind dan de PS2 controller)
* Geen hoekjes bij de analogue stick die je helpen bij de diagonale richtingen
* De button-layout: ik vind de GC buttons heerlijk werken (op een paar geporte SNES games na). Waarschijnlijk zul je in de meeste gevallen het wel op een andere manier configureren zodat het wel werkt, maar het blijft imo beholpen.
En wat betreft de VC games: daar gebruik ik liever de Wii-mote zelf, de Classic controller, of de Super Famicom controller voor. Ik gebruik ook nooit mijn GC controllers voor VC games.
Oftewel: ik zou gewoon lekker officiële GC controllers kopen, maar mijn zegen heb je als je voor een tientje minder deze prefereert. Ieder z'n ding hè.
Alle games worden met de (op het moment van produceren) nieuwste update geleverd, en je kan het spel vaak pas spelen als die update geïnstalleerd is. Ook heb je soms voor andere dingen updates, zoals laatst bijvoorbeeld de update die de Wii voor WiiWare geschikt maakte.Anoniem: 84457 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:19:
Hoe belangrijk is het om de firmware v/d Wii te updaten?
Bij de PS3 is het zo dat je 'verplicht bent om te updaten voordat je verder kunt spelen...
Ik overweeg nl. een freeloader aan te schaffen, maar om het werkend te houden zou ik updaten aan me voorbij laten gaan.
Ik vind deze controller ook een erg prettig apparaat maar...hij slijt wel erg snel. Heb nu na enkele maanden met af en toe redelijk intensief gamen last van wegvallende verbindingen met de wii en een analoge stick die regelmatig niet reageert. Erg jammer....Had meer verwachtBarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:28:
Euhh... Nee.
[afbeelding]
10 second ninja DONE
Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini
[ Voor 13% gewijzigd door monnick op 17-04-2008 09:42 ]
Een aanname is iets heel anders dan een vermoeden. Als je had gezegd dat je vermoedde dat ik hem nooit had gebruikt had je mij niet gehoord.BarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:21:
Dat is geen vooroordeel , maar een vermoeden. Heb je deze controller dan wel uitgeprobeerd?
Voor de rest kan je elk 'nadeel' ook weer als een voordeel zien en is dat inderdaad een vrij eindeloze discussie. Ik denk alleen dat deze controller voor veel mensen (die dus geen Gamecube hebben gehad) wel erg fijn zal zijn en je kan er simpelweg alles mee. Ten opzichte van de Classic Controller(ook in m'n bezig) vind ik hem dus een stuk fijner.
Ik vond bij de Gamecube overigens dat veel multiplatform games echt waardeloos speelden vanwege de buttonlayout. Vooral dus bij beat em ups, waar je niet wil hebben dat één knop de grootste is, maar alle knoppen even snel te bereiken zijn. Blokkeren in Soul Calibur met de B is echt drama.
Mijn foto's op Flickr.
Tja, dat was een kwestie van wachten.monnick schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:39:
Waarschijnlijk is het nu mogelijk om spellen van alle regio's te spelen door middel van een homebrew app. die gebruik maakt van de Twilight Hack. Dus geen omgebouwde Wii meer, geen Freeloader. Het enige wat je nodig hebt is een exemplaar van The Legend of Zelda: Twilight Princess en een SD-kaart. Ik heb het zelf niet getest en geen gebruikerservaringen gelezen maar het ziet er wel betrouwbaar uit. Zie hier een een Wiki over deze nieuwe homebrew: http://wiibrew.org/index....ew_apps/Gecko_Region_Free
Toevallig heb ik gister voor het eerst de Twilight Hack gebruikt op mijn Wii. Werkt allemaal prima, eventjes homebrew Snake gespeeld.
EDIT: Zie hier een filmpje van hoe iemand de NTSC versie van No More Heroes boot op een PAL Wii dmv de bovenstaande homebrew.
[video]
[ Voor 84% gewijzigd door rajackar op 17-04-2008 09:56 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Kijk! Dat vind ik nou wel goed nieuws!monnick schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:39:
Waarschijnlijk is het nu mogelijk om spellen van alle regio's te spelen door middel van een homebrew app. die gebruik maakt van de Twilight Hack. Dus geen omgebouwde Wii meer, geen Freeloader. Het enige wat je nodig hebt is een exemplaar van The Legend of Zelda: Twilight Princess en een SD-kaart. Ik heb het zelf niet getest en geen gebruikerservaringen gelezen maar het ziet er wel betrouwbaar uit. Zie hier een een Wiki over deze nieuwe homebrew: http://wiibrew.org/index....ew_apps/Gecko_Region_Free
Toevallig heb ik gister voor het eerst de Twilight Hack gebruikt op mijn Wii. Werkt allemaal prima, eventjes homebrew Snake gespeeld.
EDIT: Zie hier een filmpje van hoe iemand de NTSC versie van No More Heroes boot op een PAL Wii dmv de bovenstaande homebrew.
[video]
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
Ow dear, straks verdwijnt je wii nog in alle randmeuk die ze verzinnenBarôZZa schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:13:
Yessss
meer matjes
[afbeelding]
en We Cheer
[afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door ChrisM op 17-04-2008 17:37 ]
Anoniem: 93354
Goed nieuws. Als dit zo doorgaat dan zal het ook niet echt lang meer duren voordat de Wii helemaal is gekraakt en je er ook gekopieerde games op kan spelen. Niet dat dat nou zo geweldig nieuws is voor nintendo. Maar denk dat het de verkoop van de consoles wel zal doen stijgenmonnick schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:39:
[video]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Anoniem: 233768
Zodra dat gebeurd zal Nintendo homebrew zo snel mogelijk de wereld proberen uit te helpen op de Wii, misschien zelfs via de meest onpraktische manier die er bestaat. En dat terwijl homebrew toch erg leuk kan zijnVanitas schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:13:
[...]
Goed nieuws. Als dit zo doorgaat dan zal het ook niet echt lang meer duren voordat de Wii helemaal is gekraakt en je er ook gekopieerde games op kan spelen. Niet dat dat nou zo geweldig nieuws is voor nintendo. Maar denk dat het de verkoop van de consoles wel zal doen stijgen
En de verkoop van Z:TP
Anoniem: 93354
Het feit dat je niet hoeft te solderen en niets hoeft open te schroeven zal de gebruikersgroep wel iets vergroten, maar niet heel veel. Dit gerommel met saves games is daar nog niet user friendly genoeg voor. Het gaat pas echt mis als je zoiets krijgt als de backup kaartjes voor de DS.Anoniem: 93354 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:08:
Denk dat het niet zoveel zal uitmaken. Mensen die de moeite zullen doen om uit te zoeken hoe ze via homebrew eventueel gedownloade spellen kunnen spelen zullen net zo snel een modchip kopen, denk niet dat het aantal mensen wat download echt heel veel groter zal worden alleen omdat je eventueel via homebrew downloads kan spelen.
Die SNES controller was een kadootje van de Japanse Club Nintendo, maar sommige import shops verkopen ze ook. Ik geloof dat Nintendo wel plannen had hem ook commercieel uit te brengen, maar dat weet ik niet zeker.Anoniem: 93354 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:01:
Op playasia zag ik gister trouwens staan dat er ook een snes controller voor de wii te koop zou moeten zijn ergens deze maand. Dat leek me ook wel leuk om te hebben als het een beetje rond de prijs van een classic controller ligt.
Mijn foto's op Flickr.
De modchips voegen ook alleen maar wat softwareinstructies toe.. dezelfde compatibaliteit kan dus ook met een speciale firmware bereikt worden, lijkt meBarôZZa schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:28:
Dat gerommel met save games hoeft straks maar 1x gedaan te worden, daarna heb je gewoon een homebrew kanaaltje in de Wii zitten. Dus krijg je straks de handige softmodders die het voor 2 tientjes doen.
Mits het natuurlijk mogelijk is om illegale games te spelen, wat ik betwijfel. Ik weet niet of de Wii met een softwarematige aanpassing ineens DVD+r's kan lezen.
Streamen via netwerk adapter, USB hdd en SD kaartje blijven natuurlijk wel een optie.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Met behulp van een hardwarematige hack kan je juist de werking van een chip omzeilen. Dus als een bepaalde chip niet vanuit de software aanstuurbaar/programmeerbaar is, dan kan je een andere chip gebruiken die hetzelfde doet(of meer), maar de controle niet uitvoert. Het is niet zo dat je dit zomaar ff met software kan oplossen. Bij de allereerste PSX kon je ook geloof ik ook de beveiliging omzeilen door ergens een cocktailprikkertje tussen te doen.Michael Knight schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 05:25:
De hardware die geplaatst wordt, injecteert software\signalen, omdat dit (zonder bv een twilight hack) niet mogelijk is
Wat moet die chip verbeteren aan de lens of bijvoorbeeld het loopwerk?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik heb ze gehaald, hier in Culemborg gewoon ruim in voorraad! En voor maar 19 euro ps. Bij Komplett waren ze 18, echter maar 1 op voorraad en 7,50 euro verzendkosten-Sander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:03:
[...]
Die controller is hier volop bij onder andere de Bart Smit te krijgen (moet er zelf ook nogsteeds een halen).
-------
39
Verhaal erbij is een stuk interessanter. De maker claimt de eerste developer te zijn die een game helemaal specifiek voor de Wii aan het maken is. Ze zeggen zelfs een game te maken die er uit ziet als een 360 game. Het lijkt mij een zeer goede ontwikkeling en ik hoop dan ook dat ze eindelijk kunnen laten zien wat de Wii echt kan (en dat dat dan ook de moeite blijkt)!Willybubba schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:27:
Conduit, nieuwe FPS voor Wii
Ziet er wel ok uit.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Het ziet er best oke uit aangezien het vroeg in development is.Deddiekoel schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:50:
[...]
Verhaal erbij is een stuk interessanter. De maker claimt de eerste developer te zijn die een game helemaal specifiek voor de Wii aan het maken is. Ze zeggen zelfs een game te maken die er uit ziet als een 360 game. Het lijkt mij een zeer goede ontwikkeling en ik hoop dan ook dat ze eindelijk kunnen laten zien wat de Wii echt kan (en dat dat dan ook de moeite blijkt)!
Alleen al om deze insteek ben ik al bijna bereid om deze game te steunen!
[ Voor 26% gewijzigd door BarôZZa op 18-04-2008 18:08 ]
ik ben een beetje bang dat het een nietszeggende game wordt met prima graphics, maar hopelijk staan er andere ontwikkelaars dan te springen die engine over te nemenDeddiekoel schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:50:
[...]
Verhaal erbij is een stuk interessanter. De maker claimt de eerste developer te zijn die een game helemaal specifiek voor de Wii aan het maken is. Ze zeggen zelfs een game te maken die er uit ziet als een 360 game. Het lijkt mij een zeer goede ontwikkeling en ik hoop dan ook dat ze eindelijk kunnen laten zien wat de Wii echt kan (en dat dat dan ook de moeite blijkt)!
Alleen al om deze insteek ben ik al bijna bereid om deze game te steunen!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq